Ik loop nu 3 weken rond met een Legend in m'n broekzak en heb nog geen spijt van mijn aankoop. Even een paar "puntjes" die mij persoonlijk opvielen:
- De Legend is mijn eerste Android toestel dus het was behoorlijk wennen, na een halve dag klik (tap) je echter overal doorheen. Telefoon is naar mijn mening supersnel (ik kom van een Nokia N82), schijnbaar is het switchen van homescreens langzaam? Daar stoor ik mij in ieder geval niet aan, heb natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal.
- Batterij duur: 3 dagen is goed te doen met relatief intensief (spelen, veel internetten over 3g) gebruik. Dit is in verloop van de weken behoorlijk verhoogd, in het begin zat ik namelijk aan een dag. Ben benieuwd of de batterijduur nog meer wordt, ik ben wel bang dat het met navigatie wel -erg- hard zal gaan met de batterij.
- Syncen met mijn beide Gmail accounts gaat supersnel, mail en contacts apps doen precies wat ze moeten doen. Als agenda heb ik de 'Android Agenda Widget' geinstalleerd. Deze is wat meer te customizen en gaat beter om met meerdere agenda's.
- Ontvangst is overal prima, ook al lijken de streepjes af en toe wat anders aan te geven.
- Problemen met de Market heb ik niet gehad, schijnbaar zijn sommige apps niet te vinden waar ik persoonlijk de ophef niet over begrijp, inderdaad kan ik Layar niet vinden, maar wat ik er zo van zie heb je er ook geen klap aan? De barcode scanner welke zogenaamd ook niet te vinden was kon ik vanaf dag 1 vinden in de Market? Je zou haast zeggen dat het probleem zich niet bij alle Legends voor doet?
- Ik hoorde verhalen over scherpe randjes tegen het oor tijdens het bellen, hier heb ik persoonlijk geen last van. Al bel ik ook niet veel, wie gebruikt er nou een smartphone om te bellen of sms'en?

Belkwaliteit is prima, geen vervorming, kraakjes of wegvallende geluiden.
- Speaker is erg schel vind ik, wat mee helpt bij de wekker omdat het geluid dan nog -net- iets vervelender wordt. Met mijn Sennheiser koptelefoon aangesloten is de kwaliteit echter prima. Shoutcast streaming of Mp3's luisteren als mijn gewone Mp3 speler leeg zou zijn kan op de Legend prima.
- Typen was even wennen maar gaat met wat oefenen prima, zeker in landscape mode. Wat wel meehelpt is dat er een auto-correctie in zit welke 9 van de 10 keer wel het juiste woord weet te raden.
Al met al een prima telefoon