Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 22:53
Geen idee maar ze doen er knap lang over om een vinkje te zetten want ik kan Layar en goggles nog nergens vinden in de market 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:24
Hier het eerste bericht op Tweakers vanaf mijn Legend. Heerlijk apparaat met een geweldige uitstraling.
Sync met google ging voortreffelijk. Nieuwe agenda widget is voor mij voldoende en ligt mooi in de lijn van Sense. Scherm reageert goed, doet niets onder voor m'n ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:19
ManiacsHouse schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 00:40:
[...]

Sneller typen zonder fouten ja... Nevermind werd Nederland bijvoorbeeld. Al wat verbaasde reacties teruggehad vanwege 'vreemde' smsjes. :P
Tja combi's van Nederlandse en Engelse teksten zal natuurlijk altijd wel eens een niet-gewenst woord opleveren. Maar wanneer de taal op NL staat en je typt overwegend Nederlands dan is met woord-herkenning toch zeker aan te raden...je kunt gewoonweg doortypen zonder te kijken, en aan het eind van het bericht zie je dat de hele tekst correct is...on-ge-lo-fe-lijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:39

DyStiC

'Atta way, baby!

Crazyanz schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 00:59:
Geen idee maar ze doen er knap lang over om een vinkje te zetten want ik kan Layar en goggles nog nergens vinden in de market 8)7
Inderdaad wel slecht, Heb Goggles gister maar elders buiten de market om gedownload en dat is toch wel een erg grappige app. om te laten zien wat de telefoon kan. Werkt verbazingwekkend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
Ik mag me sinds gister ook de blije bezitter van de legend noemen, en wat een super apparaat is dat zeg!
Mijn eerste android ervaring en die is ook super. Moet af en toe nog wel even wennen aan waar de menutjes verstopt zitten, en waar wat staat (is het een widget, een programma of shortcut...)

Alleen iets vreemds met dat het toestel vanmorgen uit stond, de batterij was leeg... gister wel met navigatie e.d. aan de slag geweest, dus ik heb het vermoeden dat ik die heel de nacht aan heb laten staan, maar hij was dus leeg vanmorgen.

Nog wel een vraag:
Hoe kan je de volgorde van je favoriete contact personen wijzigen?
- Ik heb een groep met "favorites" gemaakt, maar deze worden op naam gesorteerd in de Favorites widget.
Deze volgorde wil ik graag aanpassen zodat de eerste 3 (de smalle widget dus) echt mijn meeste gekozen zijn. Iemand een tip?

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
fsve schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:20:
Ik mag me sinds gister ook de blije bezitter van de legend noemen, en wat een super apparaat is dat zeg!
Mijn eerste android ervaring en die is ook super. Moet af en toe nog wel even wennen aan waar de menutjes verstopt zitten, en waar wat staat (is het een widget, een programma of shortcut...)
Welkom. Ja, het is een ge-wel-dig toestel! :)
Alleen iets vreemds met dat het toestel vanmorgen uit stond, de batterij was leeg... gister wel met navigatie e.d. aan de slag geweest, dus ik heb het vermoeden dat ik die heel de nacht aan heb laten staan, maar hij was dus leeg vanmorgen.
Yep zeer waarschijnlijk heeft navigatie de hele nacht op de achtergrond aangestaan. Ik gebruik zelf Advanced Task Manager om apps af te sluiten en zodoende geheugen vrij te maken en batterij te sparen. De app kan dit ook automatisch doen wanneer het scherm van je toestel op zwart gaat. En apps die je op de "ignore list" zet die blijven dan gewoon draaien. Erg handig.
....

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 27-03-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb daarom een app killer die wekt echt perfect. Je kan handmatig programma's afsluiten maar hij sluit na x minuten ook gewoon zelf alles af wat niet op je ignorelist staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Volgende vraag die ik niet kon vinden:
- Kan je maximaal maar 1 exchange account in de mail hangen?

Ik heb er nu 1 toegevoegd, en dat werkt perfect, maar ik wil er nu nog 1 in hangen en dan krijg ik de exchange optie niet meer, alleen pop en imap.

Iemand daar nog tips voor, of een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
Misschien al bekend maar als je de home knop ingedrukt houd krijg je de laatst opgestarte apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Flash3d schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:16:
Misschien al bekend maar als je de home knop ingedrukt houd krijg je de laatst opgestarte apps.
Klopt, zo ontzettend jammer dat men niet heeft gekozen voor het laten tonen van op dat moment geopende apps...zodat je kunt "alt-tabben".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Meeste apps blijven gewoon open staan als je op home drukt en dan iets nieuws opend en dan via home ingedrukt houden weer je vorige app opent...

[ Voor 50% gewijzigd door haakjesluiten op 27-03-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
DyStiC schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:05:
[...]

Inderdaad wel slecht, Heb Goggles gister maar elders buiten de market om gedownload en dat is toch wel een erg grappige app. om te laten zien wat de telefoon kan. Werkt verbazingwekkend goed.
Is dat zo? Het is mij geen enkele keer gelukt een foto te maken die resultaat opleverde ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 15:26
Hallo iedereen, ik vroeg me af af bij jullie met jullie legends ook de mensen die je belt of jou bellen erg dof klinken. Hiervoor had ik een htc touch, die had een veel helderder geluid, meer "crisp" geluid. Bij mijn legend klinken mensen alsof ze door een laag textiel praten...

Wat jullie?

Edit: het gaat om de speaker die je tegen je oor houd, de harde speaker aan de achterkant is prima (voor zover je zo'n klein speakertje prima kan noemen.)

Edit2: Ik vind ook dat er aardig wat achtergrond ruis door mijn sennheiser koptelefoon komt. Is de Legend gewoon geen audiofielen apparaat? Zijn mijn verwachtingen te hoog?

[ Voor 37% gewijzigd door teek2 op 27-03-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 22:15

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 350740 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 00:13:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook al af ?
vaag in mijn doosje zat dat. misschien er per ongeluk in gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:22
n00bs schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:36:
[...]

HTC doet die er toch altijd bij? Bij Vodafone kan ik hem nog steeds niet bestellen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
teek2 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:15:
Hallo iedereen, ik vroeg me af af bij jullie met jullie legends ook de mensen die je belt of jou bellen erg dof klinken. Hiervoor had ik een htc touch, die had een veel helderder geluid, meer "crisp" geluid. Bij mijn legend klinken mensen alsof ze door een laag textiel praten...

Wat jullie?

Edit: het gaat om de speaker die je tegen je oor houd, de harde speaker aan de achterkant is prima (voor zover je zo'n klein speakertje prima kan noemen.)

Edit2: Ik vind ook dat er aardig wat achtergrond ruis door mijn sennheiser koptelefoon komt. Is de Legend gewoon geen audiofielen apparaat? Zijn mijn verwachtingen te hoog?
Ik merk dat het nogal afhangt naar wie je belt. meeste mobiele telefoons heb je gewoon prima geluid alleen met weinig kleur erin zeg maar. En Naar sommige vaste lijnen klinkt het beetje blikkerig of beetje ruis.

Op geluid gebied is de Legend helaas geen uitblinker. Helemaal als ik hem vergelijk met mijn 5800XM maar dat was dan ook een telefoon die gericht is op muziek. De externe speakers waren van veel hogere kwaliteit(die ik alleen gebruikte voor bellen op speaker en gps navigatie) de bel kwaliteit was beter en de geluid uit oordoppen was ook vele malen beter.

Ik ben gister echter beetje gaan experimenten en ik merk wel dat sommige muziek apps merkbaar beter geluid leveren. Sommige apps gaan stotteren als je andere dingen gaat doen. Ik heb de ideale app nog niet gevonden iig. Ik gebruik nu Mixzing die download ook album art dat is opzich wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kan iemand mij hier een tip geven om aan de google goggles apk te komen.
Ik heb wel al gezocht, maar heb alleen nog maar een installatiepakket kunnen vinden dat volgens mij via de SDK moet.
goggles is freeware, dus dan mag ik dit hier wel vragen toch?
Ook die van hyves zoek ik nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209607

Heeft iemand anders ook dat de Legend behoorlijk traag reageert met de standaard muziek app aan? Als ik muziek aan het afspelen en ik wordt gebeld, gaat eerst de muziek 1,5 seconde uit, dan gaat pas mijn ringtone af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Anoniem: 209607 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:49:
Heeft iemand anders ook dat de Legend behoorlijk traag reageert met de standaard muziek app aan? Als ik muziek aan het afspelen en ik wordt gebeld, gaat eerst de muziek 1,5 seconde uit, dan gaat pas mijn ringtone af.
Ik zou wikitune of mixzing eens uitproberen als jouw was. Die totteren ook amper als je muziek luistert en ondertussen andere dingen gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

M a r c o schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:44:
kan iemand mij hier een tip geven om aan de google goggles apk te komen.
Ik heb wel al gezocht, maar heb alleen nog maar een installatiepakket kunnen vinden dat volgens mij via de SDK moet.
goggles is freeware, dus dan mag ik dit hier wel vragen toch?
Hier heb ik die van Goggles vandaar, suc6 ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
thanks voor de apk. staat er al op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Crazyanz schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:24:
[...]

Ik merk dat het nogal afhangt naar wie je belt. meeste mobiele telefoons heb je gewoon prima geluid alleen met weinig kleur erin zeg maar. En Naar sommige vaste lijnen klinkt het beetje blikkerig of beetje ruis.

Op geluid gebied is de Legend helaas geen uitblinker. Helemaal als ik hem vergelijk met mijn 5800XM maar dat was dan ook een telefoon die gericht is op muziek. De externe speakers waren van veel hogere kwaliteit(die ik alleen gebruikte voor bellen op speaker en gps navigatie) de bel kwaliteit was beter en de geluid uit oordoppen was ook vele malen beter.

Ik ben gister echter beetje gaan experimenten en ik merk wel dat sommige muziek apps merkbaar beter geluid leveren. Sommige apps gaan stotteren als je andere dingen gaat doen. Ik heb de ideale app nog niet gevonden iig. Ik gebruik nu Mixzing die download ook album art dat is opzich wel geinig.
Het lijkt inderdaad bij sommige mensen erger dan bij andere... wat betreft de muziek, het klinkt best goed (vind ik) maar er is een ruis die je vooral hoort als ie zacht staat (ik luister trouwens vaak op zijn aller zachtste, van mij zou hij nog zachter mogen kunnen trouwens (ik heb van die afsluitende "in ears")). Die ruis valt weg als ik de muziek app/google listen afsluit vreemd genoeg.

Maar jij vind hem dus ook dof klinken als mensen bellen? Het is wel te verstaan maar het lijkt gewoon of iemand "tone" te ver naar links heeft gedraaid. Ik vind dat wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bij het bellen klinkt het geluid bij mij totaal niet dof. Via de hoofdtelefoonaansluiting heb ik een lichte ruis, maar het is absoluut niet hinderlijk en je hoort het echt bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Voor mensen die .apk's zoeken: http://androidfreeware.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
MarcoC schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:35:
Bij het bellen klinkt het geluid bij mij totaal niet dof. Via de hoofdtelefoonaansluiting heb ik een lichte ruis, maar het is absoluut niet hinderlijk en je hoort het echt bijna niet.
Het is lastig te vergelijken natuurlijk :) het is waarschijnlijk maar wat je gewend bent, ik ga er ook maar niet mee terug omdat ik mensen wel gewoon kan verstaan (over de koptelefoon bellen is wel gewoon goed trouwens). Misschien vind ik mensen over twee jaar met mijn volgende telefoon weer schel klinken :p

edit: eerlijk gezegd gebruik ik de telefoon waarschijnlijk nog het minste voor bellen :s

[ Voor 7% gewijzigd door teek2 op 27-03-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
fsve schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:02:
- Kan je maximaal maar 1 exchange account in de mail hangen?

Ik heb er nu 1 toegevoegd, en dat werkt perfect, maar ik wil er nu nog 1 in hangen en dan krijg ik de exchange optie niet meer, alleen pop en imap.

Iemand daar nog tips voor, of een app?
Na het beter RTFM werk er achter gekomen dat er maar 1 exchange account opgegeven kan worden.
Dat is wel erg jammer... weet iemand of daar een app voor is?

Verder heb ik naar mijn idee ook last van een niet sync-ende friendstream. Ik heb in de "update frequency" op 2 uur staan maar updaten ho maar... Zie ik iets over hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hmmz ben eens goed gaan luisteren en inderdaad als je muziek afspeelt hoor je een ruis er door heen alleen op de aller zachtste stand en als je heel goed luistert hoor je die trouwens. Hoor er ook nog een soort van computer piep door heen soort geluid wat je krijgt als je naar een fax belt alleen dan veel zachter. Maarja ik luister meestal toch een stukje harder en dan hoor je het amper. Goed genoeg voor in de trein. Ik neem toch een ipod mee als ik echt muziek wil luisteren hoef ik me ook geen zorgen te maken om accu's etc :P

die androidfreeware site is trouwens geniaal!

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 27-03-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Elp schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 07:59:
Legend:

Het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is de contacts widget (of app). De widget haalt soms willekeurig een contactpersoon weg uit het lijstje met favorieten, of de contactpersoon verdwijnt gewoon helemaal. Telefoonnummers verdwijnen ook regelmatig zonder reden. Ook heb ik contacts die ik WEL met de "Contacts zoeken" app kan vinden, maar dan weer niet in de contacts app staan en ze kunnen ook niet toegevoegd worden aan de favorieten.
Wellicht dat dit komt doordat de telefoon al mn contactpersonen synced met gmail en facebook of ik snap android nog niet helemaal.
Zelfde probleem hier! Weet iemand hoe dit komt?? Ik sla een contactpersoon soms 5 keer op, dan staat hij er ook daadwerkelijk in, en 5 min later niet meer. Of ik voeg een contactpersoon toe, met vage naam 'jsdlph' ofzo, geowon om te testen. Dan bewerk ik de contactpersoon met Echte naam, 'jeroen' in dit geval. Ik voeg verjaardag toe, en druk op 'opslaan', waarna er 'contactpersoon wordt opgeslagen' in beeld staat. Dat staat dan heel even in m'n lijst, en is even later gewoon weer uit mn contacten verdwenen. Ik heb gezegd dat hij mn google, sim en telefooncontacten moet weergeven (ze worden opgeslagen als Google). Ik snap niet hoe ik dit moet oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 23:56
Ik heb toestel nu 3 dagen, lekker dingetje :)

Echter, volgens de specs moet er 384mb ram in zitten. Maar als ik kijk in zowel "Quick System Info" als "Android System Info" staat er dat het totaal aantal ram 292mb is.

Bij "Internal memory" staat trouwens 185mb.

Klopt dit? Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Get it together people! Lees ik daar allemaal positieve verhalen, heb ik die Legend gisteren besteld.. en dan beginnen jullie te klagen.

Huilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
veincode schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:18:
Get it together people! Lees ik daar allemaal positieve verhalen, heb ik die Legend gisteren besteld.. en dan beginnen jullie te klagen.

Huilen :P
;) No worries mate..just you wait and see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Florine schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:29:
Zelfde probleem hier! Weet iemand hoe dit komt?? Ik sla een contactpersoon soms 5 keer op, dan staat hij er ook daadwerkelijk in, en 5 min later niet meer. Of ik voeg een contactpersoon toe, met vage naam 'jsdlph' ofzo, geowon om te testen. Dan bewerk ik de contactpersoon met Echte naam, 'jeroen' in dit geval. Ik voeg verjaardag toe, en druk op 'opslaan', waarna er 'contactpersoon wordt opgeslagen' in beeld staat. Dat staat dan heel even in m'n lijst, en is even later gewoon weer uit mn contacten verdwenen. Ik heb gezegd dat hij mn google, sim en telefooncontacten moet weergeven (ze worden opgeslagen als Google). Ik snap niet hoe ik dit moet oplossen..
Het eerste wat me te binnen schiet:
Staan je sync instellingen wel goed? Als hij je contacten synct met je google contacten, en je "online-google" is leidend, dan ziet hij het misschien zo dat je "jeroen" op je "online-google" is verwijderd (wan daar staat hij niet) en dan verwijderd hij hem ook op je "telefoon-google" om hem te syncen.

Zou raar zijn, maar zo komt het op mij over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Klopt wel wat je zegt denk ik. Ik heb het zelf ook wel eens gehad op mn Galaxy. Weet niet meer precies wat ik veranderd heb, maar het werkt nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 07:08
Flash3d schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:16:
Tip van de dag!! Thanks! d:)b
n00bs schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:36:
[...]

* priens gaat straks eens ff het doosje van top tot teen uitpluizen!
[edit] meteen maar ff gedaan, maar helaas niets te vinden. Of ik heb hem al weggegooid!

[ Voor 8% gewijzigd door priens op 28-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
nee hoor, is geen standaard inhoud van de doos. Bij mij ook niet aanwezig, en staat ook niet in de handleiding als meegeleverde onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb zo'n beetje iedere gratis en betaalde task manager/killer geprobeerd en Advanced Task Manager heeft uiteindelijk mijn voorkeur. Maar het blijft jammer dat het ram geheugen van de telefoon toch na verloop van tijd terugloopt tot rond 89Mb. Terwijl dit meteen na herstart telefoon rond 160Mb is! Maw ik vraag mij af of zo'n task killer/manager wel zin heeft mbt vrijmaken/houden intern geheugen. Waarschijnlijk managed de telefoon dat zelf prima. Voor batterij uithoudingsvermogen zal het zeker uitmaken en alleen daarvoor zal ik 'm blijven gebruken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken over de hoeveelheid vrije RAM. Het is niet zoals in windows dat meer vrije RAM beter is. Het is meer zoals bij OSX denk ik. Dat laadt van alles en nog wat in de RAM die daardoor vrij snel voor 75% volloopt maar dat is niet erg, alles blijft goed lopen. Aangezien OSX net als Android veel gemeen heeft met Linux maak ik me pas zorgen over vrij geheugen als de boel vast begint te lopen komt dat eerder door een crashend prog dan door te weinig geheugen.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vmu schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:33:
Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken over de hoeveelheid vrije RAM. Het is niet zoals in windows dat meer vrije RAM beter is. Het is meer zoals bij OSX denk ik. Dat laadt van alles en nog wat in de RAM die daardoor vrij snel voor 75% volloopt maar dat is niet erg, alles blijft goed lopen. Aangezien OSX net als Android veel gemeen heeft met Linux maak ik me pas zorgen over vrij geheugen als de boel vast begint te lopen komt dat eerder door een crashend prog dan door te weinig geheugen.
Duidelijk, denk dat je daarin waarschijnlijk gelijk hebt. Blijft de vraag of meer geopende apps ook voor meer batterijverbruik zorgen...en dat vermoed ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
advanced app killer ;)

Iemand trouwens ervaring met de uitzending gemist app? Ik krijg alleen super klein beeld en als ik dan op fullscreen ga heb ik alleen een zwart beeld.

[ Voor 77% gewijzigd door haakjesluiten op 28-03-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:42

J-P

Syntax erro....

Ondanks dat is echt zwaar tevreden ben over mijn Legend heb ik toch een paar softwarematige foutjes gevonden (afgezien van de market/camera problemen), waarvan ik toch even wil checken of meerdere mensen die hebben zodat ik dat bij HTC kan aangeven.

Ik denk dat een aantal polls hiervoor het meest gemakkelijk is, heb je extra kanttekeningen hierbij, zet dan een reactie in het forum.

Het gaat om de volgende problemen:
1) Af en toe geven de hardware buttons van de Legend geen licht, 1 keer uit en aan zetten is genoeg om ze wel weer te laten branden.
Poll: Ik heb problemen met het oplichten van de hardwaretoetsen
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=353791&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

2) Indien er een alarm(notification) bij een afspraak in de agenda is gemaakt geeft de telefoon geen alarm af. M.a.w. de alarmfunctie van de agenda functioneert niet goed.
Poll: Ik heb last van het notificatie probleem
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=353792&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Horen die hardware toetsen op te lichten dan |:(

Bij mij lichten ze nooit op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
Crazyanz schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:10:
Horen die hardware toetsen op te lichten dan |:(

Bij mij lichten ze nooit op :+
Is al aantal x voorbij gekomen hier ;) , er zit een licht sensor in en toetsen lichten op in het donker. Gevoeligheid/werking wordt betwist.

Toch nog even aankaarten, hebben jullie ook last dat het scherm aan/uit schiet wanneer je tijdens het bellen bijv een dtmf code (bijv keuze menu) wil intoetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Dat kan ook door de proximity sensor komen he. Die zit rechts naast de luidspreker.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:21

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Bogey Dope schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:56:

2) Indien er een alarm(notification) bij een afspraak in de agenda is gemaakt geeft de telefoon geen alarm af. M.a.w. de alarmfunctie van de agenda functioneert niet goed.
Ikzelf heb op mijn Hero "Sound Manager" (gratis in de market) staan, kun je alle volumes apart van elkaar harder/zachter zetten, ook eventueel met een tijdsschema. Als je een Task Killer hebt, moet je de "Klok" ook niet aanvinken&killen, want dan werkt je alarm ook niet meer.

Ik vermoed dat het bovenstaande probleem word veroorzaakt doordat het volume van de agendanotificatie zacht/uitstaat. In ieder geval het proberen waard.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
ik heb sinds afgelopen donderdag ook de legend!

ben er echt super tevreden over.
Super formaat, lekker ligt, mooie vormgeving, android is ook super.
Het is mijn eerste android foon, had hiervoor htc hd, maar ben er echt meteen aan gewend.

ben alleen nog op zoek naar 2 programmaatjes en kan ze nog niet echt vinden.
misschien heeft hier nog iemand tips

1. ik wil een programma waarmee ik de camera flits als lampje kan gebruiken.
Ik vind alleen progjes waar ze het scherm helemaal wit maken en dat gebruiken. maar ik wil echt het flits lampje.

2. een goede widget voor notities.
vind in de market alleen waar je 1 widget kunt selecteren en die op pagina kan zetten .. maar dat vind ik te lastig. Iemand een goede tip voor een progje wat ik kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Rudoo schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:25:
...
vind in de market alleen waar je 1 widget kunt selecteren en die op pagina kan zetten .. maar dat vind ik te lastig. Iemand een goede tip voor een progje wat ik kan proberen ?
Ik gebruik ColorNote..erg fijne app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:33:
[...]
Fring werkt namelijk niet met VOIP op de Legend (getest via WiFi).
Op de Spica werkt Fring blijkbaar wel... Ik ben nieuwsgierig waarom Fring, via WiFi, op de Legend niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hmmz ik heb netmeter gedownload om bij te houden hoeveel mb ik verstook. Maar dat programma laat ook cpu gebruik zien en echt alle processen die op de telefoon draaien. Tot mijn verbazing zag ik dat de world clock grootste deel van cpu gebruik in nam. Iemand die hier meer over weet? Ik heb nu alle steden die in de world clock stonden gedelete en wordclock is ineens weer weg uit processen die cpu gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:42

J-P

Syntax erro....

janvanduschoten schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:59:
[...]

Ikzelf heb op mijn Hero "Sound Manager" (gratis in de market) staan, kun je alle volumes apart van elkaar harder/zachter zetten, ook eventueel met een tijdsschema. Als je een Task Killer hebt, moet je de "Klok" ook niet aanvinken&killen, want dan werkt je alarm ook niet meer.

Ik vermoed dat het bovenstaande probleem word veroorzaakt doordat het volume van de agendanotificatie zacht/uitstaat. In ieder geval het proberen waard.
Denk het niet, ik kreeg namelijk ook geen visueel alarm oid

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
fsve schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:19:
[...]

Het eerste wat me te binnen schiet:
Staan je sync instellingen wel goed? Als hij je contacten synct met je google contacten, en je "online-google" is leidend, dan ziet hij het misschien zo dat je "jeroen" op je "online-google" is verwijderd (wan daar staat hij niet) en dan verwijderd hij hem ook op je "telefoon-google" om hem te syncen.

Zou raar zijn, maar zo komt het op mij over
ja voor zover ik weet staan die goed... ik weet ook niet waar ik t allemaal kan veranderen.
Verder even just to be sure: ik heb ze allemaal als Google opgeslagen, maar dat is geen probleem als ik in buitenland ben, toch? omdat ik dan natuurlijk niet wil verbinden met internet... maar als t goed is heeft de telefoon dat niet nodiig om de contactpersonen te tonen neem ik aan. En stel dat ik in buitenland ben en ik wil een contactpersoon opslaan, kan dat dan wel als 'google' omdat er natuurlijk op dat moment niet gesyncd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Florine schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:12:
En stel dat ik in buitenland ben en ik wil een contactpersoon opslaan, kan dat dan wel als 'google' omdat er natuurlijk op dat moment niet gesyncd kan worden?
Tuurlijk kan dat, hij synct dan gewoon naar je Gmail account zodra je weer internet verbinding hebt.
En dat kun je nu toch ook gewoon testen door ff je internet verbinding uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09
Ik sta op het punt een Legend aan te schaffen, echter zijn er nog een tweetal dingen die ik graag nog te weten zou komen:

Hoe is de trilfuntie van de Legend? Misschien een rare vraag, maar ik heb telefoons in mijn bezit gehad die ik niet voelde trillen bij het dragen bij wijde kleding. Ook op mijn t-mobile pulse mis ik regelmatig oproepen omdat ik hem niet voel.

En hoe lastig is het smsen? Mijn pulse heeft een 3,5" touchscreen, smsen gaat alleen foutloos in landscape stand met het htc keyboard dat ik heb geïnstalleerd. Hoe ervaren jullie het smsen, en is het schrijven van een respectabel mailtje goed te doen?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat sms'en kan ik echt niet voor je beantwoorden. Dat is een kwestie van oefenen. Wel zou het beter moeten gaan dan op de Pulse omdat die volgens mij geen capacitief scherm heeft.

Overigens kan ik in portraitmodus bijna blind typen :P . Met woordcorrectie en haptic feedback uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
als thouchscreen newbie kon ik binnen een dag redelijk vlot typen met de legend.
Dat zegt ook genoeg denk ik.
in ieder geval sneller dan met mijn oude telefoon met cijfertoetsen en t9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
MarcoC schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:08:
Dat sms'en kan ik echt niet voor je beantwoorden. Dat is een kwestie van oefenen. Wel zou het beter moeten gaan dan op de Pulse omdat die volgens mij geen capacitief scherm heeft.

Overigens kan ik in portraitmodus bijna blind typen :P . Met woordcorrectie en haptic feedback uit.
De Pulse heeft ook een capacitief scherm, zie nieuws: T-Mobile geeft Pulse update naar Android 2.0

"Het is voorzien van een capacitief touchscreen van 3,5" met een resolutie van 320x480 pixels."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Klopt, pulse heeft ook een capatatief touchscreen (werkt perfect). Goede verhalen over texting dus.

Iemand ervaringen met de trilstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
pimsaint schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:57:
Klopt, pulse heeft ook een capatatief touchscreen (werkt perfect). Goede verhalen over texting dus.
In hoeverre heb je dan problemen met het typen in portrait mode? Kan alleen maar zeggen dat het HTC keyboard (Hero) prima bevalt, neem aan dat dit voor de Legend niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ik draai op mijn pulse een MoDaCo ROM icm het HTC keyboard, waardoor er geen Nederlands toetsenbord bij zit. Zodoende wordt mijn tekst niet gecorrigeerd als ik af en toe naast een letter tik, wat nogal eens gebeurt in portrait mode. In landscape mode type ik overigens feilloos, ik hoor dat die 0,3" daarin geen verschil gaat maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237120

wsmaal schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:39:
[...]

Op de Spica werkt Fring blijkbaar wel... Ik ben nieuwsgierig waarom Fring, via WiFi, op de Legend niet werkt.
Op mijn legend werkt Fring prima via WiFi. Heb wel een update moeten doen, meteen nadat ik Fring had geïnstalleerd.
Erg leuk: op je Legend met Fring, via Wifi, gratis naar Australië bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 10:38

Silverline

pisanggoreng

ik heb definitief de knoop doorgehakt en ga voor de legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 17:50
Ik het forum hierover al doorgespit, maar.... Heeft de Legend eigenlijk wel een voice/speech recognition engine? Ik krijg bij Better Keyboard deze melding: "your phone does not have voice recognition engine"

Het leek me nou net zo leuk om zo google maps/earth te dirigeren :D

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Oh een vraagje trouwens,

Hoe zet ik de verjaardagen die ik bij m'n contacten heb ingevoerd, in de agenda? Zonder ze dus los ook nog in de agenda in te voeren.

De verjaardagen die hij via Facebook binnenhaalt staan wel in de agenda, maar de verjaardagen die ik zelf bij contacten heb ingevoerd die geen facebook hebben, zet hij ook niet in de agenda. Is dit wel mogelijk? Ik ben er zelf nog niet achter gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Ik zal even kort samenvatten hoe ik als leek de Legend ervaar, voor diegene die nog twijfelen. Fijn! Het is even wennen, zo kwam ik er achter dat de wekker niet afgaat als je met een kill applicatie alle programma's stopt, maar dat is simpel op te lossen door te zorgen dat de 'klok' niet wordt gekilled. Ik kom van een nokia N95 af dus het verschil is groot, maar ik ben overtuigd. Eindeloze mogelijkheden en ik verveel me gelijk niet meer. Toestel voelt ook stevig aan, maar daar staat het dan ook om bekend. Ook de mogelijkheid om bij de android 2.1 je alarm af te laten gaan in 'stille' modus (wat bij 1.5 nog niet kan, volgens mij) is wel echt een grote vooruitgang. Mijn vriend heeft de hero, en ik vond het zo raar dat bij zijn telefoon het geluid aan moest staan om de wekker af te laten gaan! Gelukkig zit op de Legend de optie 'alarm ook in stille modus af laten gaan' o.i.d. Het spel Air Control is overigens verslavend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Florine schreef op maandag 29 maart 2010 @ 08:23:
Oh een vraagje trouwens,

Hoe zet ik de verjaardagen die ik bij m'n contacten heb ingevoerd, in de agenda? Zonder ze dus los ook nog in de agenda in te voeren.

De verjaardagen die hij via Facebook binnenhaalt staan wel in de agenda, maar de verjaardagen die ik zelf bij contacten heb ingevoerd die geen facebook hebben, zet hij ook niet in de agenda. Is dit wel mogelijk? Ik ben er zelf nog niet achter gekomen..
gebruik je google contacten?
dan kun je in je google agenda een kalender toevoegen met de verjaardagen van je contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
M a r c o schreef op maandag 29 maart 2010 @ 08:44:
[...]

gebruik je google contacten?
dan kun je in je google agenda een kalender toevoegen met de verjaardagen van je contacten.
ja heb google contacten inderdaad, maar de google agenda? Dat is niet de standaard kalender dus? ik ga er even naar op zoek! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
als het goed is synchroniseert de kalender op je legend met je google agenda als je een gmail account hebt gekoppeld. Ga dan naar gmail, en klik bovenin op agenda.

Daar zie ik links onderin "andere agenda's" staan. Klik hier op "toevoegen"
Dan "Door interessante agenda's bladeren", dan tabblad "meer"
en daar zie je "Verjaardagen van contactpersonen en afspraken"

En dan worden die aan je google agenda toegevoegd. Daarna moet je volgens mij weer wel op je legend selecteren welke agenda's op je kalender moeten verschijnen.
Dit doe je door je kalender te openen, en dan de menuknop indrukken en "meer" aantikken.
Dan tikken op "agenda's" en daar kun je de weer te geven agenda's selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Haha, dit wist ik niet, heb ik vorige week net een Agenda 'Birthdays' gemaakt, en zelf alle verjaardagen lopen inkloppen...

Ach ja, les voor de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Vanmorgen de eerste ervaring met m'n carkit en de legend gehad (heb hem sinds vrijdag middag, dus dat is logisch) maar wat een verademing is dit toestel in vergelijking met mijn oude N97.
In de auto met m'n carkit:
  • Een binnenkomend gesprek opnemen is ook daadwerkelijk opgenomen. Mijn oude iPhone 2G en N97 gingen daarna eerst nog 3 a 4 keer over.
  • Het geluidsniveau is 100x beter. Mijn vriendin belde uit haar auto (Parrot 3100) en ik moest haar normaal op bijna maximaal volume zetten om haar met moeite te horen. Met de Legend nog niet op 1/3 volume en heel luid en duidelijk. Andersom merkte m'n vriendin ook een super verbetering. Alles luid en duidelijk.
  • Na het ophangen geen 10 piepjes meer (op maximaal volume) waardoor je gelijk doof was.
  • Navigatie gaat over de toestel speaker. Als de nokia met m'n carkit verbonden was kam er geen geluid meer uit het toestel.
Dit soort verbetering geeft mij echt een 100x betere toestel beleving! Echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Leuk dat dit topic nog steeds zo goed gaat. :) Sinds 2 weken ben ik superenthousiast over mijn Legend/Leggy. Alles lukt me nu wel, maar ik begrijp iets met betrekking tot de taskmanagers niet.

Ik heb een tijdje Task Manager (Rhythm Software) gebruikt. Die heeft een auto-kill functionaliteit en een ignore list. Omdat de app af en toe crashte besloot ik zonder task manager te doen.

Probleem was dat de camera app. niet altijd werd afgesloten, zodat zonder de camera te gebruiken het batterijverbruik opging aan de camera (volgens de HTC battery usage widget).

Op advies van dit forum draai ik nu Advanced Task Killer Free. Ik heb de Clock app op de ignore list staan, toch ging mijn wekker vanochtend niet af :( Ook moet de hele interface opnieuw starten als ik ineens teveel apps kill (HTC logo, daarna loading icons om de homescreens weer te laden).

Mijn twee vragen zijn:
  1. Hoe voorkom ik dat mijn wekker het niet meer doet, na het killen van tasks?
  2. Waarom moet de hele interface opnieuw starten bij het Killen van veel (ongeveer 10+) apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@skate

Ik gebruik die task manager nog (niet de advanced versie)
Bij mij crasht deze niet. Dat van die clock heb ik zelf niet meegemaakt.
Ik kill trouwens ook alleen apps. services negeer ik volledig.

Maar het herstarten van sense merk ik ook af en toe ja. Ik kan er nog geen verband in ontdekken wanneer hij dit nu wel of niet doet. Je krijgt dan inderdaad een zwart scherm met HTC logo en daarna een loading icoon.
in totaal duurt het niet meer dan 2 seconden volgens mij.

Zonder task manager is voor mij ook ondoenbaar omdat zoveel programma's zichzelf niet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Skate2000 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:37:
...
Mijn twee vragen zijn:
  1. Hoe voorkom ik dat mijn wekker het niet meer doet, na het killen van tasks?
  2. Waarom moet de hele interface opnieuw starten bij het Killen van veel (ongeveer 10+) apps?
Voor de wekker zou het niet killen van de klok voldoende moeten zijn, bij mij gaat mijn wekker alleen niet af als ik de klok kill.

Dit laatste gaat erom dat je applicaties killed die bij de standaard Sense interface horen, zoals Footprints, en Aandelen. Dus zorg dat deze allemaal in de ignore terecht komen, dan zal Sense ook niet herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
majoh schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:55:
[...]
Dit laatste gaat erom dat je applicaties killed die bij de standaard Sense interface horen, zoals Footprints, en Aandelen. Dus zorg dat deze allemaal in de ignore terecht komen, dan zal Sense ook niet herstarten.
thanks, ga ik proberen. Hoort "Peep" daar ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Ik heb een vraagje over de htc mail applicatie .. Ik vind de interface en de mogelijkheden van de standaard gmail applicatie niet geweldig, dus ik gebruik de htc mail applicatie voor mijn gmail ( ik doe dat via gmail exchange om ook push mail te kunnen gebruiken) .. Echter verdwijnen de mails na 1 dag standaard uit mijn inbox, ik moet dan gaan naar instellingen/mappen gmail/all om mijn mails te zien .. Is dit anders in te stellen ? Ik zou toch graag willen dat de mails gewoon in mijn inbox blijven staan ..

Methode die ik gebruik is dus exchange server, en dan m.google.com opgeven als exchange server en zo mijn mail syncen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
breinstein schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:02:
Echter verdwijnen de mails na 1 dag standaard uit mijn inbox, ik moet dan gaan naar instellingen/mappen gmail/all om mijn mails te zien .. Is dit anders in te stellen ? Ik zou toch graag willen dat de mails gewoon in mijn inbox blijven staan ..
Hoe staat deze setting:
In je HTC mail - menu - more - settings - send & receive - Download options - By days - en daar onder het aantal dagen kiezen.
Staat denk ik op "Today's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Laatst online: 27-06-2011
Ik heb niet de optie download options, wel de optie past mail, daar kan ik ook dagen instellen . Die staat bij mij op all.

Het lijkt er op alsof hij de inbox na 1 dag archiveerd naar [gmail] \ all mail

Als ik op folders klik heb ik de volgende keuze : inbox / trash/ drafts / out [gmail] (altijd leeg) [gmail] \all mail en [gmail] \ spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
breinstein schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:31:
Ik heb niet de optie download options, wel de optie past mail, daar kan ik ook dagen instellen . Die staat bij mij op all.
True, die opties die ik gaf zijn voor een POP account, ik zie net dat mijn exchange account ook alleen die past mail heeft.
Die staat bij mij op 3 dagen en ik zie ook maar 3 dagen. Misschien dan toch een Online google setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Is er een mogelijkheid om je contacten automatisch naar gmail te versturen. Dus als ik een contact aanmaak op de telefoon dat deze ook in de contacten van gmail komt te staan

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
als je je contact aanmaakt als google contact dan zou dit automatisch moeten gaan.
moet je natuurlijk nog wel even synchroniseren als dit niet automatisch gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Rudoo schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:25:
ik heb sinds afgelopen donderdag ook de legend!

ben er echt super tevreden over.
Super formaat, lekker ligt, mooie vormgeving, android is ook super.
Het is mijn eerste android foon, had hiervoor htc hd, maar ben er echt meteen aan gewend.

ben alleen nog op zoek naar 2 programmaatjes en kan ze nog niet echt vinden.
misschien heeft hier nog iemand tips

1. ik wil een programma waarmee ik de camera flits als lampje kan gebruiken.
Ik vind alleen progjes waar ze het scherm helemaal wit maken en dat gebruiken. maar ik wil echt het flits lampje.

dafmay schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:55:
[...]

Ik gebruik ColorNote..erg fijne app!
1. Er is nog geen programma hiervoor beschikbaar, dit zal hoop ik vanzelf wel komen. Ik heb het idee dat de Legend een aardige hit gaat worden, wat betekent dat er ook veel programma's voor komen.
2. Ik gebruik gTasks. Synchroniseert ook met het takenlijstje van Google Calendar! En het is een handig widgetformaat.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn aparte softwaretopics...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
M a r c o schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:06:
als het goed is synchroniseert de kalender op je legend met je google agenda als je een gmail account hebt gekoppeld. Ga dan naar gmail, en klik bovenin op agenda.

Daar zie ik links onderin "andere agenda's" staan. Klik hier op "toevoegen"
Dan "Door interessante agenda's bladeren", dan tabblad "meer"
en daar zie je "Verjaardagen van contactpersonen en afspraken"

En dan worden die aan je google agenda toegevoegd. Daarna moet je volgens mij weer wel op je legend selecteren welke agenda's op je kalender moeten verschijnen.
Dit doe je door je kalender te openen, en dan de menuknop indrukken en "meer" aantikken.
Dan tikken op "agenda's" en daar kun je de weer te geven agenda's selecteren.
Veel dank! Hier was ik zelf niet opgekomen.. had inderdaad wel op mijn legend al aanstaan dat de agenda van gmail gesynchroniseerd wordt, maar had niet via gmail zelf die verjaardagen van contactpersonen en afspraken toegevoegd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Florine schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:23:
[...]

Veel dank! Hier was ik zelf niet opgekomen.. had inderdaad wel op mijn legend al aanstaan dat de agenda van gmail gesynchroniseerd wordt, maar had niet via gmail zelf die verjaardagen van contactpersonen en afspraken toegevoegd. Bedankt!
hmm, het is me wel gelukt om de agenda bij Gmail toe te voegen. Er staat nu 'mijn agenda' en dan m'n email adres, en de dingen die ik zelf in de agenda heb gezet. en dan andere agenda's staat die verjaardagen van mn contactpersonen bij. Daar heb ik me op aangemeld. als ik dan gewoon in 'mijn agenda' kijk, die dus aan mn @gmail.com is gekoppeld, staan daar die verjaardagen alsnog niet in (en dus ook niet in mn legend), hmm...
oorzaak is dat in mn contactpersonen in mn Legend wel een verjaardag is toegevoegd, en ze zijn ook als google contact opgeslagen.
Ze zijn ook terug te vinden onder mn contactpersonen als ik naar gmail.com ga. Echter staan de verjaardagen daar niet in, die worden dus niet gesynchroniseerd blijkbaar.... maar die verjaardagen staan dus wel bij 'contacten' en dan bij de betreffende personen. Hij synchroniseert dus wel naam + nr, maar geen verjaardag. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:14

d0s

sssst

Niemand het probleem dat de telefoon niet trilt bij nieuwe smsjes? Ikzelf en een vriend van me hebben beiden het probleem, onder ieder profiel. Uiteraard staat trillen aan bij berichtopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
d0s schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:32:
Niemand het probleem dat de telefoon niet trilt bij nieuwe smsjes? Ikzelf en een vriend van me hebben beiden het probleem, onder ieder profiel. Uiteraard staat trillen aan bij berichtopties.
Heb je al gevraagd.. Maar nee geen last van? Een geluidje, en een triller krijg ik hier bij nieuw message.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
d0s schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:32:
net uitgeprobeerd, trilt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:14

d0s

sssst

OK.. dan ga ik maar eens contact opnemen met HTC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hmmz vanochtend een uur verslapen omdat de wekker niet af ging... Klok was niet gekilled en wekker ingesteld. Toch beetje jammer zulke dingen. Volgens mij heeft dat met het volume te maken waarop die staat. Dus hij si waarscheinlijk wel afgegaan maar zo zacht dat ik er strak doorheen geslapen ben 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door haakjesluiten op 29-03-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Crazyanz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:17:
Hmmz vanochtend een uur verslapen omdat de wekker niet af ging... Klok was niet gekilled en wekker ingesteld. Toch beetje jammer zulke dingen. Volgens mij heeft dat met het volume te maken waarop die staat. Dus hij si waarscheinlijk wel afgegaan maar zo zacht dat ik er strak doorheen geslapen ben 8)7
ja aantal dingen waar je op moet letten inderdaad..
- als de wekker is aangevinkt, is de dág dan ook wel dikgedrukt? (kortom, is bij de instellingen bij 'herhalen' wel de goede dag aangeklikt). Dus en goede dag én aangevinkte wekker.
- is de klok niet gekilled
- staat t volume hard genoeg (ook in te stellen door bij je wekker op 'menu' en dan 'instellingen')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hoe verander je melodie van de wekker trouwens. Niet echt lekker wakker worden met die irritante toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Laatst online: 10-06 19:35
Ik probeer nu al een paar dagen uit te vogelen hoe de legend direct mijn mail ophaalt uit de hotmail.

Is dit in te stellen :? Zodat ik gewoon een geluidje of een trilling voel als er een nieuwe email voor me binnen is gekomen?

Ik moet nu eerst de mail applicatie starten en dan gaat hij kijken of ik een mailtje heb ontvangen.

helllup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 10:37
Je kan ook een 3rd party e-mail app installen, zoals bijv. K9 waar je een tijd instelt om de hoeveel minuten er moet worden gecheckt.

Of je laat je mail forwarden naar GMail, en open je alles gewoon vanuit de officiële GMail app op je foon. Dat laatste doe ik nu ook. Je kan daarmee echter geen tijd instellen om de hoeveel minuten er moet worden gecheckt. Doet GMail op zijn eigen houtje maar het wordt wel gepushed, wat weer ten goede komt voor je accuduur :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Brad Pitt schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:30:
[...]

Je kan ook een 3rd party e-mail app installen, zoals bijv. K9 waar je een tijd instelt om de hoeveel minuten er moet worden gecheckt.

Of je laat je mail forwarden naar GMail, en open je alles gewoon vanuit de officiële GMail app op je foon. Dat laatste doe ik nu ook. Je kan daarmee echter geen tijd instellen om de hoeveel minuten er moet worden gecheckt. Doet GMail op zijn eigen houtje maar het wordt wel gepushed, wat weer ten goede komt voor je accuduur :)
Echt met deze functie ben ik het meest happy sinds ik de Legend heb. Hoor gewoon een geluidje als zijnde nieuwe message, en zie direct via GMail app de nieuwe mail :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
NLuna schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:33:
[...]

Echt met deze functie ben ik het meest happy sinds ik de Legend heb. Hoor gewoon een geluidje als zijnde nieuwe message, en zie direct via GMail app de nieuwe mail :)
Yep, helemaal mee eens...Gmail wertkt super op de Legend. Niet zo gek natuurlijk, Android is van Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Misschien een hele domme vraag, maar hoe forward ik me hotmail naar me gmail? :|
En komen je berichten laat aan op deze manier of toch wel binnen 10 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Ik deed nooit zoveel met mijn Gmail account... maar is inderdaad wel perfect bij Android. Als je het niet wílt gebruiken hoeft het niet, maar het is wel makkelijk. Al is hotmail wel gewoon mijn hoofd e-mail account en heb ik ingesteld dat hij elke 15 min mail ophaalt.

Google Talk vind ik ook erg handig. Scheelt weer SMS kosten, want ook dat komt altijd binnen als iemand iets verstuurds, ongeacht of je het aan hebt staan of niet.. Wat blackberry met Ping heeft kan android gewoon met Google Talk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
kevindelange schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:37:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe forward ik me hotmail naar me gmail? :|
En komen je berichten laat aan op deze manier of toch wel binnen 10 minuten?
Gmail komt direct binnen, dus binnen een minuut, tenzij je natuurlijk geen verbinding met internet hebt ergens vanwege bereik o.i.d. bij hotmail kun je waarschijnlijk bij opties wel mail forwarden.

opgezocht:
in hotmail:

opties --> meer opties --> e-mail naar andere account doorsturen
(denk ik)

[ Voor 9% gewijzigd door Florine op 29-03-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Ik vraag me dan af hoe Brad Pitt hierboven dit gedaan heeft.

Florine's instructies gevolgd en nu krijg ik de volgende foutmelding:
" Je mag alleen e-mail doorsturen naar een Custom Domain of naar een e-mailadres dat eindigt op hotmail.com, msn.com of live.com. Probeer het opnieuw."

Hmmm
Wat nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 10:37
Ik heb gewoon bij de GMail site ingesteld dat 'ie Hotmail óók moet poppen... Dus gewoon dáár een account toevoegen. Dat is eigenlijk alles...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Florine schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:38:
Ik deed nooit zoveel met mijn Gmail account... maar is inderdaad wel perfect bij Android. Als je het niet wílt gebruiken hoeft het niet, maar het is wel makkelijk. Al is hotmail wel gewoon mijn hoofd e-mail account en heb ik ingesteld dat hij elke 15 min mail ophaalt.

Google Talk vind ik ook erg handig. Scheelt weer SMS kosten, want ook dat komt altijd binnen als iemand iets verstuurds, ongeacht of je het aan hebt staan of niet.. Wat blackberry met Ping heeft kan android gewoon met Google Talk
Ik had gelukkig de mazzel dat ik al vele jaren mijn GMail account als hoofd mail-adres gebruik, en chat idd ook regelmatig met Talk aangezien ik veel mensen in vriendengroep heb ook met GMail. Voor mij is dit de perfecte vervanger voor Ping oid, hopelijk stapt iedereen massaal over naar Android :)

Hotmail icm Android, of forward mail helaas geen verstand van..

Pagina: 1 ... 12 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.