Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
Afgezien van de specs van die SR-7005 , vind ik de SR-6005 nog beter passen bij de Focal 826w's. de 6 serie heeft wel iets minder vermogen , maar laat ze nog meer sprankelen in het hoog. Misschien ook een optie :)

Ik ben nu nog steeds aan het twijfelen tussen een eindversterker bijplaatsen van Marantz ( omdat die uiterlijk perfect samen staan in de woonkamer ) , of een Emotiva xpa-2 waar Fear zo gek van is ( en waarschijnlijk de ideale versterking kan leveren voor die speakers ). Budget zit voor alle 2 onder de 1000€ en ik ben nu nog steeds aan het twijfelen :(

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 10:17
hmm mijn SR7005 sprankelt prima (overigens op 826V's). Iets meer en het is niet prettig meer. Gewoon luisteren en vergelijken en kijken wat je zelf prettig vind.

Overigens heb ik eens een opstelling gehoord met 816v's gekoppeld aan een Vincent opstelling. Erg mooi met de SP-T100's en een vincent pre (maar ik weet niet precies welke). Wel in een luisterkamer met een heel wat betere akoestiek dan ik thuis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:21
Jezus gasten mijn haar sprankelt, we hebben het hier over speakers en versterkers! Iedereen zijn mening en misschien zit het hem wel in de V vs W serie.

@Marcel: Tsja, ik vind het jammer als er met termen als "sprankelt" wordt gesmeten terwijl juist zo'n term op 100 manieren te interpreteren is. Je kunt er niet fatsoenlijk over discussiëren.

[ Voor 38% gewijzigd door MrFl0ppY op 06-10-2011 09:11 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
Iedereen zijn mening en daarom reactie zoals dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPAnnihilator schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:46:
Ik ben nu nog steeds aan het twijfelen tussen een eindversterker bijplaatsen van Marantz ( omdat die uiterlijk perfect samen staan in de woonkamer ) , of een Emotiva xpa-2 waar Fear zo gek van is ( en waarschijnlijk de ideale versterking kan leveren voor die speakers ). Budget zit voor alle 2 onder de 1000€ en ik ben nu nog steeds aan het twijfelen :(
FeaR heeft nu ook een zwak voor een ander merk, zie FeaR in "[Speakers] Het Focal Ervaringen Topic". Vind de kleurstelling met zwart en zilver wel erg mooi van AA. Zeker met de blauwe VU-meters er op. Maar goed, prioriteiten liggen nu eerst even ergens anders. De 826W op de Denon doen het ook meer dan goed. Gisteren nog wat CD's van Karl Jenkins geluisterd, niet iedereen zijn smaak maar klinkt toch wel erg lekker op de Focals :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
grin het valt mij op dat ik sinds ik over ben naar de focals ook andere soorten muziek ben gaan luisteren gewoon omdat het echt lekker klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
MrFl0ppY schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:49:
Jezus gasten mijn haar sprankelt, we hebben het hier over speakers en versterkers! Iedereen zijn mening en misschien zit het hem wel in de V vs W serie.

@Marcel: Tsja, ik vind het jammer als er met termen als "sprankelt" wordt gesmeten terwijl juist zo'n term op 100 manieren te interpreteren is. Je kunt er niet fatsoenlijk over discussiëren.
Wat is is nu niet verstaanbaar aan "meer sprankelend hoog" ? Moet ik het dan uitdrukken als " De SR6005 speelt 5000Hz en hoger op +3dB ten opzichte van de SR7005" 8)7

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balsjer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09-2023
In juni 2011 heb ik de Focal Chorus 716V geschaft voor €390,- p/s. en vindt dat ze voortreffelijk klinken i.c.m. met de Marantz PM7001KI en SA7001KI. Deze focals zijn lekker open en niet te warm zoals mijn vorige speakers Linn Keosa die verder overigens prima waren maar het geluid was gewoon te warm ook al gebruik ik alleen de 'source direct' functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
FeaR schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:59:
[...]

Ik speel hier zelf met een Denon en dat bevalt mij meer dan goed. Iedereen die ik in real life ken met Focals speelt met Denon. Enige nadeel is dat je op dit moment voor 1500 euro (zo te zien is dat ongeveer je budget op de LX85 na die 1799 kost) niet echt veel keuze hebt bij Denon. De AVR-4311 is een hele mooie versterker, maar persoonlijk vind ik die wat te overkill voor een paar 826W. Plus je mag voor een AVR-4311 ruim tweeduizend euro neerleggen. Één stap naar beneden en je hebt een AVR-3312, maar dan zit je meteen weer een stuk lager. De AVR-3312 is namelijk niet meer zo goed als zijn voorgangers. Heb je nog wel de AVR-3311 die nog veel te koop is en nu ook nog geen duizend euro kost. Luisteren kan altijd :)

Focals zijn overigens niet lastig aan te sturen met een rendement van 91,5 dB. Enige lastige is de dip naar 2.9 Ohm op 117 Hz. Maar dat zal elke receiver van deze klasse wel op moeten kunnen vangen.
Ik heb een paar weken geleden ook naar de Focal 826W geluisterd op een Denon 3311. Ik vond ze niet overtuigen op de 3311 en mij werd toen ook aangeraden om die op een beter receiver te luisteren, omdat ze daar beter op uitkomen.

Daarbij waren ze hoogglans wit en dus absoluut geen optie om te kopen. Maar omdat bepaalde mensen zo enorm tevreden zijn over deze speakers wilde ik ze ook wel eens horen. Ze staan trouwens in Den Haag, voor geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 16:43

Shapeshifter

Get it over with

Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de Focal Chorus 826W gegaan, de 2011 editie welteverstaan. Deze mogen mijn oude KEF Cresta 30 gaan vervangen, even voor de beeldvorming:

Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Temp/Focal/P1010860%20(Custom).JPG

Deze heeft dus de units van de hogere series en is afgewerkt in hoogglans:

Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Temp/Focal/P1010862%20(Custom).JPG

En nog even de inscriptie natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Temp/Focal/P1010861%20(Custom).JPG

Dit alles wordt aangestuurd door een Marantz SR-7005 en zelfs zonder inspelen klinken ze al lekker, dat kan natuurlijk alleen nog maar beter worden...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petertyuh schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:49:
[...]

Ik heb een paar weken geleden ook naar de Focal 826W geluisterd op een Denon 3311. Ik vond ze niet overtuigen op de 3311 en mij werd toen ook aangeraden om die op een beter receiver te luisteren, omdat ze daar beter op uitkomen.

Daarbij waren ze hoogglans wit en dus absoluut geen optie om te kopen. Maar omdat bepaalde mensen zo enorm tevreden zijn over deze speakers wilde ik ze ook wel eens horen. Ze staan trouwens in Den Haag, voor geïnteresseerden.
Ik heb van de AVR-XX11 serie alleen de AVR-4311 nog maar gehoord op een paar 826W, verder geen ervaring met die serie. Dus best mogelijk dat een AVR-3311 niet toereikend is. Ik baseerde me alleen op het feit dat ik nog met een AVR-2809 speel die de Vocals zonder problemen onder controle houdt. Maar dat kan ook weer komen doordat opvolgende receivers niet altijd beter zijn dan hun voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik heb dit weekend een MM7025 Marantz eindversterker gekoppeld aan de SR6005 van Marantz en ben toch wel verrast van het verschil in Pure Direct mode. Na enkele uren luisteren en prutsen met de instellingen, kom ik er dan plots achter dat in Pure Direct mijn sub nog op -12 dB stond , wat wil zeggen dat ik gewoon al dat warms van mijn 826W's kreeg :D

625€ voor die versterker, nieuw, dat kon ik niet weigeren !

Foto's volgen wel als ik eens thuis ben voor het donker is :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

al thuis geweest voor het donker :*) ?

Ik zit nu ook te kijken naar de focal 826W maar heb daar in me achterhoofd welke receiver er dan ook bij moet. zie hier Denon en Marantz.heb zelf Denon dus weet wel hoe dat klinkt op mijn 816V , maar ben nu ook wel benieuwd naar Marantz en dan de 7005 AV.kwa uitraling val ik wel voor beide. En marantz heeft een mooie eindversteker lijn wat later nog wel handig kan zijn als je wilt upgraden.

Ik zie trouwens ik zie dat de normale editie van de 826W wel te koop is maar wat voor editie is dat dan??

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 08-11-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 318162 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:17:
Ik zie trouwens ik zie dat de normale editie van de 826W wel te koop is maar wat voor editie is dat dan??
Verschil zit vooral in het uiterlijk. De eerste versie van de 826W hadden een opdruk met "30th Limited Edition" en waren Satin Black aan de zijkanten. De huidige versie hebben de tekst "Special Edition 2011" en zijn Gloss Black.

Zou ook nog een verschil intern moeten zitten, maar dat is niet overal terug te vinden.

Zie overigens wel dat er nu ook een Chorus CC 800W is, het is dat ik al een CC 800V heb anders had ik die W wel willen hebben. Al gaat dat qua kleur dan wel niet lekker matchen. Dan heb ik straks een Satin Black paar 826W, een Gloss Black CC 800W en gewone Ebony 816V/W. Dan maar alleen de 826W in Satin Black en de rest in Ebony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De special edition Gloss black past wel goed bij de rest van mijn apparatuur ,voor de rest zal het toch niet veel opvallen. Wel leuk dat er tenminste Special edition 2011 ingegraveerd staat. Nog even sparen en luisteren natuurlijk en dan zal ik een keus maken voor de 826V/W. Mischien wordt het wel een leuk sinterklaas kadootje.

Wat betreft de center CC800W weet niet of ik die dan nog moet omruilen voor de CC800V die ik nu heb.Waarschijnlijk zal ik dat pas doen als ik ook een andere versterking heb om het plaatje compleet te maken.

Helaas kost deze hobby veel geld maar als je het eenmaal compleet hebt kun je lekker gaan genieten.
en juist het upgraden/veranderen/verbeteren zelf doen is het leukste eraan denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 08-11-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Ik weet overigens niet of je de gloss black uberhaupt nog ergens op kunt pikken. Toen ik bij iEar was hadden ze er nog 8 ofzo en 1 CC800W (die ik toen direct gereserveerd heb), ik weet niet of andere winkels ze hebben. Verder hebben ze mij verteld dat er van de 2011 special edition nog minder gemaakt zijn dan de 30th anniversary edition en dat ze door kans in Nederland (en Belgie) terecht gekomen zijn. Ik weet nog steeds niet helemaal wat hier nou het fijne van is en ik zit te overwegen om nog even een mailtje erachteraan te sturen met wat nou precies het verhaal nou is. Als ik meer weet laat ik nog wel even van me horen.

Edit:
De verkoper wist me te vertellen dat de 2011 special edition aanvankelijk niet voor de Nederlandse markt bedoeld was, maar dat de Nederlandse importeur toch besloten heeft om een beperkt aantal via enkele dealers in Nederland op de markt te brengen (ik weet dat iEar ze in ieder geval nog op voorraad heeft).

Ook is er daadwerkelijk een technisch verschil tussen de 2011 special edition en de 30th anniversary edition. Ik denk dat dit de Power Flower in de tweeter is. Een manier om hier achter te komen is als FeaR even een foto maakt van de tweeter van zijn 30th anniversary edition en ik van de 2011 special edition (dat zal ik a.s. vrijdag even doen). Bij mij zitten er namelijk soort van deukjes om de inverted dome van de tweeter heen en ik vermoed dat de 30th anniversary edition die niet heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door Shapeshifter op 09-11-2011 11:33 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:30
Misschien dat iemand mij hier kan vertellen of het vervangen van de Kef KHT2005.3 frontspeakers door Focal Chorus 716v speakers een goed idee is? De rearspeakers, center speaker en de K2 subwoofer van Kef blijven dan staan. Ik wil de 716v primair gaan gebruiken als frontspeakers in de pure direct mode van mijn Marantz SR7005 receiver. De rest van de speakers word dan samen met de 716v gebruikt in een 5.1 setup voor het kijken van flims met DTS (en hogere kwaliteit) geluid.

Gaat dit een mooi resultaat opleveren? Ik vind nu namelijk dat de kef speakers in pure direct tekort schieten en in stereo schiet de subwoofer dan weer tekort. In 5.1 bij het kijken van films klinkt het allemaal netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Martijn-V4 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:50:
Misschien dat iemand mij hier kan vertellen of het vervangen van de Kef KHT2005.3 frontspeakers door Focal Chorus 716v speakers een goed idee is? De rearspeakers, center speaker en de K2 subwoofer van Kef blijven dan staan. Ik wil de 716v primair gaan gebruiken als frontspeakers in de pure direct mode van mijn Marantz SR7005 receiver. De rest van de speakers word dan samen met de 716v gebruikt in een 5.1 setup voor het kijken van flims met DTS (en hogere kwaliteit) geluid.

Gaat dit een mooi resultaat opleveren? Ik vind nu namelijk dat de kef speakers in pure direct tekort schieten en in stereo schiet de subwoofer dan weer tekort. In 5.1 bij het kijken van films klinkt het allemaal netjes.
Even voorbij gegaan aan het feit dat je nu kennelijk een complete set speakers van 700 euro aanstuurt met een receiver van 1500 euro vraag ik me af of het een goed idee is. Allereerst wordt het verschil tussen je fronts en de rest dan erg groot, even kort door de bocht: 2 redelijke vloerstaanders versus melkpakjes. Dit verschil wordt nog eens versterkt door het feit dat beide van verschillende merken zijn (staanders van Focal en de rest van KEF). Verschillende fabrikanten geven toch hun eigen geluid aan luidsprekers en het is maar de vraag of dit goed samengaat. Je hebt mensen die zelfs twee verschillende series van hetzelfde merk niet met elkaar willen combineren (bijvoorbeeld 716v met 826v, ik noem maar wat).

Aan de andere kant is het afhankelijk van hoeveel waarde je daaraan hecht. Gebruik je de fronts voor muziek en vind je surround, zelfs al is het geluidsbeeld niet helemaal homogeen (of helemaal niet), belangrijk genoeg om je KEFs ervoor te gebruiken, maar niet zo belangrijk om er nieuwe luidpsprekers voor te kopen, dan kun je het overwegen.

Ikzelf zou het in ieder geval niet doen, daarvoor vind ik het verschil tussen KEF en Focal te groot (ik baseer me hier op een luistertest tussen de XQ40 en de Chorus 826W). Maar als je het een serieuze kans wil geven zou je een winkelier over kunnen halen om de 716v bij jou thuis neer te zetten, zodat je het zelf kunt bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shapeshifter schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:20:
Ik denk dat dit de Power Flower in de tweeter is. Een manier om hier achter te komen is als FeaR even een foto maakt van de tweeter van zijn 30th anniversary edition en ik van de 2011 special edition (dat zal ik a.s. vrijdag even doen). Bij mij zitten er namelijk soort van deukjes om de inverted dome van de tweeter heen en ik vermoed dat de 30th anniversary edition die niet heeft.
Die "deukjes" heb ik ook. Niet alleen om de tweeter van de 826W, maar ook van de CC 800V dus daar zal het verschil hem niet inzitten. Is zelfs te zien op de foto's die in mijn album staan: CC800V en 826W. Overigens slaat "Power Flower" ook niet op de tweeter, maar op de techniek die Focal gebruikt voor bepaalde woofers en middenunits:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/Stella_6_101110.jpg

Je zal dus de woofer er uit moeten schroeven om te zien of deze een dergelijk uiterlijk heeft.

Overigens wel apart dat er op heel de site van Focal niet wordt gerept over de nieuwe versie van de 826W, alleen maar de Satin versies van het 30-jarig bestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 09-11-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

FeaR schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:03:
[...]

Die "deukjes" heb ik ook. Niet alleen om de tweeter van de 826W, maar ook van de CC 800V dus daar zal het verschil hem niet inzitten. Overigens slaat "Power Flower" ook niet op de tweeter, maar op de techniek die Focal gebruikt voor bepaalde woofers en middenunits:
[afbeelding]

Je zal dus de woofer er uit moeten schroeven om te zien of deze een dergelijk uiterlijk heeft.

Overigens wel apart dat er op heel de site van Focal niet wordt gerept over de nieuwe versie van de 826W, alleen maar de Satin versies van het 30-jarig bestaan.
Dan heb ik dat verkeerd ingeschat (het leek zo logisch :P). Ik ben niet zo benieuwd dat ik bereid ben om de woofer eruit te schroeven, wat ik wel kan doen is Focal een mailtje sturen, misschien dat ik dan een wat uitgebreidere respons krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shapeshifter schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:05:
[...]
Dan heb ik dat verkeerd ingeschat (het leek zo logisch :P). Ik ben niet zo benieuwd dat ik bereid ben om de woofer eruit te schroeven, wat ik wel kan doen is Focal een mailtje sturen, misschien dat ik dan een wat uitgebreidere respons krijg.
Mocht je gaan schroeven, pas op met het want de interne bekabeling is toch heel wat minder dan je zou verwachten van speakers van deze prijsklasse. In mijn oude Magnat's van een paar honderd euro zat echt veel betere bekabeling.

Al denk ik voor 99,9% zeker te weten dat je niet een woofer aan gaat treffen zoals ik deze poste. Die komen namelijk uit de Utopia-serie. Denk dat de woofer qua prijs al aan de stukprijs van de 826W komt. Dingen worden namelijk helemaal met de hand gemaakt in Frankrijk. En als je nagaat dat de kleinste speaker uit de Utopia-reeks al zo'n 6000 euro kost. En ik ben niet eens zeker of er in die Utopia Diablo (monitor) wel een Flower Power Unit zit. Waar ze zeker in zitten is in de Focal Stella Utopia EM, alleen kost die 65.000 euro per paar.

IEAR is ook de enige site die iets rept over het Power Flower, verder vind je er niets van terug. Het gaat - naar mijn weten - ook niet om de Power Flower, maar om de W-conus die vele malen stugger is dan de normale V-conus.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 09-11-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Shapeshifter schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:00:
[...]

Ikzelf zou het in ieder geval niet doen, daarvoor vind ik het verschil tussen KEF en Focal te groot (ik baseer me hier op een luistertest tussen de XQ40 en de Chorus 826W). Maar als je het een serieuze kans wil geven zou je een winkelier over kunnen halen om de 716v bij jou thuis neer te zetten, zodat je het zelf kunt bepalen.
Dank je wel voor de onderbouwde reply. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik geen luisterexpert ben nog goed in staat ben combinaties van speaker merken en systemen goed onderbouwd te beoordelen. Ik ga er dan ook nu even vanuit (en dan vaar ik een beetje blind op jouw kennis) dat datgene wat voor ogen heb geen goed combinatie is zonder het geheel goed samen beluisterd te hebben.

Ik ga dit nog even wat beter uitwerken voor mezelf, feit blijft dat mijn Kef speakers voorlopig nog dienst zullen moeten doen als rear speakers in een andere setup. Het budget staat nog niet toe dat ik ook andere rearspeakers en een andere sub aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier een stukje uit hifi.nl

De Chorus 826W tenslotte (999 euro/stuk) is een gelimiteerde jubileumeditie die voorzien is van andere woofers, en daardoor nog beter presteert. Speciaal voor deze uitvoering mochten de ontwerpers de rode lakspuit ter hand nemen die eigenlijk voor de duurdere series gereserveerd is. De 826W is overigens ook leverbaar in satin black.

Lees meer : http://www.hifi.nl/artike...-Trade.html#ixzz1dE9AW45X

Helaas zie je ze wel op verschillende online webshops voor 1099 p/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 318162 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:43:
hier een stukje uit hifi.nl

De Chorus 826W tenslotte (999 euro/stuk) is een gelimiteerde jubileumeditie die voorzien is van andere woofers, en daardoor nog beter presteert. Speciaal voor deze uitvoering mochten de ontwerpers de rode lakspuit ter hand nemen die eigenlijk voor de duurdere series gereserveerd is. De 826W is overigens ook leverbaar in satin black.

Lees meer : http://www.hifi.nl/artike...-Trade.html#ixzz1dE9AW45X

Helaas zie je ze wel op verschillende online webshops voor 1099 p/s
Dat gaat - wederom - over de Limited Edition ter ere van het 30-jarig bestaan van Focal en niet over de Special Edition 2011 die je nu kan kopen. De 30th Anniverary was er namelijk alleen in Satin Black en Satin Rood, de huidige modellen zijn Gloss Black en Gloss White.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:04:
[...]

Dat gaat - wederom - over de Limited Edition ter ere van het 30-jarig bestaan van Focal en niet over de Special Edition 2011 die je nu kan kopen. De 30th Anniverary was er namelijk alleen in Satin Black en Satin Rood, de huidige modellen zijn Gloss Black en Gloss White.
ooh sorry hoor. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xq3IZvsUVnoFv2jQF6vDQ3UK/full.gif

Ik wil er alleen mee zeggen dat het niet de versie is die je nu kan/gaat kopen. Niet dat het - denk ik - veel zal schelen qua sound. En ik blijf het ook vreemd vinden dat er niets tot weinig is te vinden over de 2011-versie. En dat is ook de reden dat ik het hele Power Flower van IEAR in twijfel trek. Zij zijn de enige die er iets over roepen. En zoals gezegd zit de Power Flower heel wat series hoger. De W-conus zit in elke serie boven de Chorus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit staat er op een andere webshop weet niet of ik de naam hier mag vermelden.
Chorus W series

Na het overweldigende succes van de Special Edition 826 W ter ere van het 30-jarige bestaan van Focal in 2009 is dit model opnieuw uitgebracht. En dan in een verbeterde versie.

Niet alleen de laklaag is nu in zwart hoogglans (of wit hoogglans) ipv. satijn lak, maar ook technisch gezien is er gebruik gemaakt van de laatste generatie "W"-chonus principe, Power Flower, zoals die ook toegepast wordt in de huidige generatie Utopia high-end speakers.

Ook de modellen Chorus 806 V, Chorus 816 V, Chorus CC800 V, Chorus CC800 W en Chorus SW800 V zullen tijdelijk en beperkt leverbaar zijn in zwart hoogglans.

Waarbij ze wel de prijs van 1099 hebben en op voorraad word aangegeven.

Ook het verschil word alleen aangegeven met de midrange W-Polyglass tegen over normaal Polyglass tweeter en bass blijft gelijk kwa specs

En ik zie een verschil dat de 826V wordt aangegeven als niet magnetisch afgeschermd. dan zou de 826W het wel zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 09-11-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Martijn-V4 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:15:
[...]

Dank je wel voor de onderbouwde reply. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik geen luisterexpert ben nog goed in staat ben combinaties van speaker merken en systemen goed onderbouwd te beoordelen. Ik ga er dan ook nu even vanuit (en dan vaar ik een beetje blind op jouw kennis) dat datgene wat voor ogen heb geen goed combinatie is zonder het geheel goed samen beluisterd te hebben.

Ik ga dit nog even wat beter uitwerken voor mezelf, feit blijft dat mijn Kef speakers voorlopig nog dienst zullen moeten doen als rear speakers in een andere setup. Het budget staat nog niet toe dat ik ook andere rearspeakers en een andere sub aanschaf.
Ik snap dat het fijn is om van andere mensen te horen wat zij ervan vinden, maar zeker bij luidsprekers zul je echt de deur uit moeten en zelf een mening gaan vormen. Mijn kennis is misschien groter dan die van de gemiddelde leek, maar zeker niet zo groot dat ik over mijzelf zal zeggen dat ik er veel verstand van heb. Moraal: ga niet blind af op mijn verhaal, maar ga gewoon een keer naar een winkel om die Focals eens te beluisteren. Als je dat niet eens probeert zul je nooit kennis opdoen over luidsprekers. Succes!
Anoniem: 318162 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:27:
Dit staat er op een andere webshop weet niet of ik de naam hier mag vermelden.
Chorus W series

Na het overweldigende succes van de Special Edition 826 W ter ere van het 30-jarige bestaan van Focal in 2009 is dit model opnieuw uitgebracht. En dan in een verbeterde versie.

Niet alleen de laklaag is nu in zwart hoogglans (of wit hoogglans) ipv. satijn lak, maar ook technisch gezien is er gebruik gemaakt van de laatste generatie "W"-chonus principe, Power Flower, zoals die ook toegepast wordt in de huidige generatie Utopia high-end speakers.

Ook de modellen Chorus 806 V, Chorus 816 V, Chorus CC800 V, Chorus CC800 W en Chorus SW800 V zullen tijdelijk en beperkt leverbaar zijn in zwart hoogglans.

Waarbij ze wel de prijs van 1099 hebben en op voorraad word aangegeven.

Ook het verschil word alleen aangegeven met de midrange W-Polyglass tegen over normaal Polyglass tweeter en bass blijft gelijk kwa specs

En ik zie een verschil dat de 826V wordt aangegeven als niet magnetisch afgeschermd. dan zou de 826W het wel zijn.
Laat me raden, die heb je hier vandaan? Dit is waar FeaR en ik het al een hele reeks posts over hebben gehad. Dat dit voorzover wij weten de enige bron van informatie is over de 2011 Special Edition. Het probleem is dat zowel de 30th Limited Edition (anniversary edition) en de 2011 Special Edition dezelfde W polyglass woofers hebben en als 826W verkocht worden en we dus niet weten wat nu precies het verschil is tussen de 2011 Special Edition en de 30th Limited Edition, terwijl er geclaimd wordt dat eerstgenoemde technisch beter is. Ik heb intussen een e-mail gestuurd naar Focal, maar nog geen reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 318162 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:27:

[X]

Die tekst komt inderdaad van IEAR. Nu wil ik IEAR niet meteen in twijfel trekken, maar vind het apart dat alleen die site dergelijke informatie geeft. Sowieso is er maar bar weinig te vinden op internet over de Special Edition 2011. Als je zoekt op 826W komt je eigenlijk altijd op de Limited Edition uit ter ere van het 30-jarig bestaan.

Lees een paar posts naar boven eens, daar staat een foto van de "Power Flower" zoals deze in speakers van 32.500 euro de stuk zit. Het lijkt mij zéér onwaarschijnlijk dat die zelfde woofers nu in een speaker van 1100 euro worden geplaatst. Focal maakt de W-conussen handmatig in Frankrijk, dat is dus iets duurder dan iets machinaal laten maken in een China of wat dan ook. Daarom trek ik dat deel een beetje in twijfel, ik blijf er bij dat alleen de kleur verandert is en het verschil tussen de V en W nog steeds alleen zit in het materiaal van de conus.
Shapeshifter schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:41:
[...]
Ik heb intussen een e-mail gestuurd naar Focal, maar nog geen reactie gekregen.
Ben benieuwd of je iets terug krijgt. Heb Focal ook een keer een mail gestuurd, maar nooit antwoord op gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ fear,

Onder anderen staat het ook op die site inderdaad.
Wat ik dan ook nog tegenkom is dat de 816W versie wel een W bass unit heeft en dit niet wordt vermeld bij de 826W. nu raak ik echter wel de draad kwijt.

edit: Ik neem aan de dat speakers allebij hetzelfde zijn . Alleen dat ze de kleur hebben aangepast.wat je eerder hebt vermeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 09-11-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Shapeshifter schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:41:
[...]

Ik snap dat het fijn is om van andere mensen te horen wat zij ervan vinden, maar zeker bij luidsprekers zul je echt de deur uit moeten en zelf een mening gaan vormen. Mijn kennis is misschien groter dan die van de gemiddelde leek, maar zeker niet zo groot dat ik over mijzelf zal zeggen dat ik er veel verstand van heb. Moraal: ga niet blind af op mijn verhaal, maar ga gewoon een keer naar een winkel om die Focals eens te beluisteren. Als je dat niet eens probeert zul je nooit kennis opdoen over luidsprekers. Succes!
Begrijp me niet verkeerd, ik wel degelijk van alles aan het beluisteren in audio speciaal zaken. Ik vind het altijd prettig om uit een andere hoek even een opzetje te krijgen bij dit soort acties. Ik ben inmiddels al overtuigd van het feit dat ik er met twee zuilspeakers niet kom, ik zal er een bijpassende (qua geluid) centerspeaker bij moet komen om in ieder geval de front speakers in balans te laten zijn. Ik twijfel er niet aan dat twee zuilspeakers de stereo beleving naar een hoger niveau zullen tillen, het is alleen de vraag of mijn twee kef speakers netjes samen zullen werken in een home cinema setup met knappe zuil speakers aan de voorkant. Ik heb nog nergens deze combinatie kunnen beluisteren en begin me nu ook gewoon af te vragen of ik niet gewoon de gok moet wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beste mensen

Ik ben nog steeds aan het nadenken wat iik ga doen met mijn set.
Op dit moment heb ik de Focal 816V met denon 1910. maar ik vind ze te schel worden.Nu kan ik andere speakers kopen of voor een set 816W gaan.Die iets warmer blijk te zijn? wat vinden jullie hier?een luistersessie doen met de 816W of andere speaker keuze.met een wat zachtere tweeter? of is een versterker als marantz wat warmer /zachter?

Nu heb ik ook ergens gelezen dat een zwakkere versterker zorgt voor schelle hoge tonen?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 21-11-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schel komt veelal voor in het hoog en de tweeter in de V- en W-modellen is hetzelfde, dus ik weet niet of je daarmee het gewenste effect bereikt. Zeker omdat het verschil tussen de 816V en 816W minder blijkt te zijn dan tussen de 826V en 826W. Maar testen kan natuurlijk altijd. Andere receiver kan ook, maar persoonlijk vind ik de verschillen redelijk klein tussen versterkers. Sowieso horen versterkers geen verschil in klank te hebben als ze natuurlijk af zijn geregeld, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:35
Schel heeft vaak ook te maken met de plaatsing van de luidsprekers en de akoustiek van de luisterruimte. Als achter de luisterpositie een kale muur staat, dan klinkt het al snel te schel. Het plaatsen van doeken of iets dergelijks op de muur helpt vaak.
Tapijt en andere dempende materialen helpen ook vaak om een minder schel geluidsbeeld te krijgen. Kijk maar eens naar hoe luisterruimtes in goede hifi-winkels eruit zien.

[ Voor 25% gewijzigd door lethargy op 22-11-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Vraagje over de Sib XL vs de Dõme:

Zoals je hier kunt lezen ben ik op zoek naar een leuk 5.1 setje, en op papier komt de Sib XL 5.1 het beste overeen met mijn wensen. Helaas lukt het waar ik woon (bij het meer van Geneve) maar niet om een adres te vinden om ze te beluisteren.

Dus, heeft iemand ervaring met de Sib XL, eventueel in vergelijking met de Dõme of Sib (zonder XL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
http://cave.hometheaterhi...chawla?xg_source=activity

Check de 4e foto van boven, er komt een hele W lijn uit in de States zo te zien... .inclusief de woofer ..

Naar als je 816W's hebt zoals ik, die hebben een "zwart ebony buitenkant". En daar is alleen een CC800V in uitgekomen. De CC800W lijkt zover ik het heb kunnen onderzoeken alleen in een "zwart hoogglans Lak" uitvoering te komen...

Daar baal ik dus flink van !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CC800W is reeds in Nederland leverbaar, maar de kleur staat me ook tegen. Inderdaad Gloss Black. Idem met de 816W die nu ook Black Satin te verkrijgen is (dus niet meer in houtfineer zoals de oude versie). De 836W zou wel een leuke zijn om te kopen en die als front te gebruiken, dan de 826W naar achteren. Maar als de 836W ook alleen in gloss komt dan wordt het wel een rare combinatie van kleuren. Toch wel jammer aan de ene kant dat er zo veel kleuren door elkaar komen nu.

Overigens vraag ik me ook af of een SW800W echt veel meerwaarde heeft ten opzichte van een SW800V. Bij een subwoofer is het vooral opbouw van de behuizing (gepoort of gesloten). En verder is het bereik zo klein, tientallen Hz ten opzichte van tienduizenden Hz van een speaker.

[ Voor 44% gewijzigd door FeaR op 28-12-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Zal er veel verschil zitten in de CC serie dan?

Een center geeft weinig laag weer, vooral stemmen en wat lichte effecten toch? Laag is vooral de winst bij de W series tov de V's vind ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de center schijnt behoorlijk verschil te zitten. De persoon van wie ik mijn CC800V heb gekocht had een Focal Profile center (908?) gekocht. Heb bij hem thuis het verschil kunnen horen en het is behoorlijk. Hangt deels ook af van dat de CC800V de reflexpoorten naar de muur had en dus iets anders over kwam dan de Profile met de reflexpoorten aan de voorkant.

Denk dat ik het bij de 826W houd en dan de rest gewoon de V-serie. Voor stereo (muziek) heb ik dan de W (en Velodyne voor het laag) en voor films (surround) maakt het toch allemaal een stuk minder uit.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 28-12-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Maar een profile is een compleet andere center dan een CC800W en V toch?

3 weg en zelfs met boostpoortjes enz..

Geen vergelijk met de CC800W lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Heb overigens de CC800V in bestelling staan, morgen binnen als het goed is...

Hou dezelfde strategie aan als jij, Stereo 800W en 5.1 combi W&V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3d0zer schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:22:
Maar een profile is een compleet andere center dan een CC800W en V toch?

3 weg en zelfs met boostpoortjes enz..

Geen vergelijk met de CC800W lijkt me...
Reflexpoortjes zitten op de Chorus ook, alleen dan aan de achterkant. Maar je hebt wel gelijk dat het een andere serie is en dus center is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438748

Hoi Focal vrienden..

Heb dit topic doorgelezen en vond er veel goede en leuke info bijstaan.

Ik kon me er niet van weerhouden om ook mijn ervaring met jullie te delen.

Ben al z'n 1,5 jaar trotse eigenaar van een set chorus 836. Heb ze destijds met redelijke overtuiging gekozen, boven de andere luidspreker merken in het zelfde prijs segment en daar zelfs nog wat boven. Niet alleen op basis van het het geluid, maar ook de afwerking en vormgeving waren dit voor mij de luidsprekers.
Gebruikte ze veelal in 2 ch stereo, voor muziek echt geweldig. In den begin met een denon receiver maar die heb ik na 3/4 jaar en 3 reparatie pogingen (iets met software bugs) in mogen ruilen tegen een Yamaha receiver. Dit met dank aan hobo Hifi _/-\o_ . Toen ging de beer pas echt los, en kwam ik erachter wat er in deze luidsprekers verborgen zat. In een woord -- d:)b perfectemoendo d:)b --

Groeten joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 14:12

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 438748 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:54:
Hoi Focal vrienden..

Heb dit topic doorgelezen en vond er veel goede en leuke info bijstaan.

Ik kon me er niet van weerhouden om ook mijn ervaring met jullie te delen.

Ben al z'n 1,5 jaar trotse eigenaar van een set chorus 836. Heb ze destijds met redelijke overtuiging gekozen, boven de andere luidspreker merken in het zelfde prijs segment en daar zelfs nog wat boven. Niet alleen op basis van het het geluid, maar ook de afwerking en vormgeving waren dit voor mij de luidsprekers.
Gebruikte ze veelal in 2 ch stereo, voor muziek echt geweldig. In den begin met een denon receiver maar die heb ik na 3/4 jaar en 3 reparatie pogingen (iets met software bugs) in mogen ruilen tegen een Yamaha receiver. Dit met dank aan hobo Hifi _/-\o_ . Toen ging de beer pas echt los, en kwam ik erachter wat er in deze luidsprekers verborgen zat. In een woord -- d:)b perfectemoendo d:)b --
Ha Joris, welkom ook hier op GoT :)
En join the club van happy Focal Chorus bezitters. Ik ben ook superblij met mijn 826W's en heb ze nog steeds aan een Denon 2310 hangen maar totaal niet de behoefte naar een andere receiver of losse (eind-) versterker over te stappen. Deze combinatie klinkt al werkelijk subliem!
Oh ja, de groetjes doen is niet gebruikelijk op fora, het is geen email ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Goed... de CC800V in huis en hij bevalt super... eerst goed instellen op de Equalizer en topgeluid..

Nu de volgende vraag ;)

Wie heeft de SR800V's in zijn bezit en hoe bevallen deze tov de 806V's of 807V's?

De SR800V heeft ook minder bereik in het laag dan de normale varianten... in hoeverre is dit storend als surroundspeaker?

Graag hoor ik echte luisterervaringen want bent razend benieuwd ernaar.

Heb namelijk bij Hobo gevraagd of ze te luisteren zijn, maar die hebben ze niet op voorraad.

Nu begreep ik ook dat ze dipolen zijn en dat dit een ruimtelijker geluid geeft dan directpolen/directe luidspeakers. Ook schijnen de SR800V's gemaakt te zijn om aan de zijkant op te stellen, maar nu ben ik benieuwd hoe ze het zouden doen als achterspeakers...

Wie kan me helpen aan ervaringen, weet dat ik zelf zou moeten gaan luisteren, maar zou zo niet even snel weten hoe en waar, tenzij naar Venlo rijden, maar begreep dat Fear er al niet zulke fantastische ervaringen had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
FeaR schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:14:
In de center schijnt behoorlijk verschil te zitten. De persoon van wie ik mijn CC800V heb gekocht had een Focal Profile center (908?) gekocht. Heb bij hem thuis het verschil kunnen horen en het is behoorlijk. Hangt deels ook af van dat de CC800V de reflexpoorten naar de muur had en dus iets anders over kwam dan de Profile met de reflexpoorten aan de voorkant.

Denk dat ik het bij de 826W houd en dan de rest gewoon de V-serie. Voor stereo (muziek) heb ik dan de W (en Velodyne voor het laag) en voor films (surround) maakt het toch allemaal een stuk minder uit.
Hoi Fear,

Had nog even nagedacht over je reactie.
Ik heb wat met de Equalizer gespeeld en dit scheelt de wereld met deze center.
Wellicht heeft je maatje met de 908 hem ook weer anders afgesteld staan...

gr

Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Hier een leuke video over het productieproces van Focal speakers in Frankrijk, je ziet er tal van producten passeren in de fabriek : [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oCMQE32VHyA&feature=player_embedded]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Focal vrienden,

Leuk filmpje, mooi om te zien hoe ze gemaakt worden! Kunnen die fransen toch nog iets _/-\o_

Even of topic.....
Is er iets van bekend dat er gecensureerd word op Tweakers? Heb namelijk In het Denon ervaringstopic, mijn ervaring omschreven over, met m'n reeds ingeruilde Denon receiver. maar wat blijkt m'n reactie is gewoon verwijderd geen spoor meer van te vinden!?!? Ook in m'n lijst met geplaatste reacties is hij verdwenen. Zeer jammer. :X :X ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPAnnihilator schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:24:
Hier een leuke video over het productieproces van Focal speakers in Frankrijk, je ziet er tal van producten passeren in de fabriek : [video]
Op 3:50 lijkt het er toch op dat er Van den Hul intern wordt gebruikt qua bekabeling.
Anoniem: 438748 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:59:
Is er iets van bekend dat er gecensureerd word op Tweakers? Heb namelijk In het Denon ervaringstopic, mijn ervaring omschreven over, met m'n reeds ingeruilde Denon receiver. maar wat blijkt m'n reactie is gewoon verwijderd geen spoor meer van te vinden!?!? Ook in m'n lijst met geplaatste reacties is hij verdwenen. Zeer jammer. :X :X ;w
Weet je zeker dat je de reactie wel hebt geplaatst? Ik ben toch wel redelijk actief binnen dit deel van het forum en ben in het Denon-topic niets tegengekomen. Ook zie ik geen verwijderde posts die van jou hand kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Redelijk zeker! 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Hoe zie je dat Fear , op die kabel staat toch niets geschreven ? Of herken je hem gewoon ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPAnnihilator schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:46:
Hoe zie je dat Fear , op die kabel staat toch niets geschreven ? Of herken je hem gewoon ?
  1. Kabel lijkt extreem veel op Van den Hul - The Magnum.
  2. Uit betrouwbare bron weet ik dat Van den Hul aan Focal levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Misschien kunnen we het filmpje in de topic start opnemen ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
3d0zer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 02:32:
Goed... de CC800V in huis en hij bevalt super... eerst goed instellen op de Equalizer en topgeluid..

Nu de volgende vraag ;)

Wie heeft de SR800V's in zijn bezit en hoe bevallen deze tov de 806V's of 807V's?

De SR800V heeft ook minder bereik in het laag dan de normale varianten... in hoeverre is dit storend als surroundspeaker?

Graag hoor ik echte luisterervaringen want bent razend benieuwd ernaar.

Heb namelijk bij Hobo gevraagd of ze te luisteren zijn, maar die hebben ze niet op voorraad.

Nu begreep ik ook dat ze dipolen zijn en dat dit een ruimtelijker geluid geeft dan directpolen/directe luidspeakers. Ook schijnen de SR800V's gemaakt te zijn om aan de zijkant op te stellen, maar nu ben ik benieuwd hoe ze het zouden doen als achterspeakers...

Wie kan me helpen aan ervaringen, weet dat ik zelf zou moeten gaan luisteren, maar zou zo niet even snel weten hoe en waar, tenzij naar Venlo rijden, maar begreep dat Fear er al niet zulke fantastische ervaringen had ;)
Niemand?

Vet filmpje trouwens... Die testruimte :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
3d0zer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 02:32:

...

Ook ik ben hier erg benieuwd naar, ook hoe ze zich verhouden tov de SR700's (die zijn wel direct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:53
Ik ben in het bezit van de 816V icm de Onkyo 608, die laatste gaat vanavond de deur uit, veel te schel, mager en weinig laag in het geluid bij stereo. Ik heb ook CC800C en Dome 2.0 met fims wordt ik weliswaar de huiskamer uitgeblazen, maar voor 80% wordt er in stereo geluisterd. Dus op zoek naar een nieuwe receiver (ik ga dus ook niets koppelen met stereo versterkers etc.) De overweging is nu voor € 599,- een Nad T747 of een Denon 2311, ik weet wel een zaak waar ik de combinaties kan beluisteren, maar die is vrij duur geprijsd en ik vind het flauw om te gaan luisteren aldaar en dan vrolijk de deur uit te lopen en elders te kopen. Heeft iemand ervaring met genoemde receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:29
Hangt er een beetje vanaf hoeveel duurder die zaak is.
Het is logisch dat je wat meer betaald in een speciaalzaak als je daar tenminste goede uitleg en service bijkrijgt. Maar sommigen kunnen inderdaad overdrijven in hun prijzen.

Toen ik aan het rondshoppen was voor nieuwe HT/HIFI apparatuur, lagen online prijzen (als het al online te verkrijgen was) en de meeste winkel prijzen toch zeer dicht bij mekaar. Meeste merken eisen toch een soort van minimum verkoopsprijs van hun dealers. Vandaar dat ik toen ook bij de speciaalzaak gekocht heb. Handiger voor als ik eens vragen had over de setup of als er iets mee zou schelen.

Daarentegen heb ik bijvb net een nieuwe mediaspeler + HDD + NAS gekocht via coolblue (internetzaak).
Ik was ook in de speciaalzaak gaan kijken, maar daar lag de prijs voor hetzelfde bijna 30% hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 20:00
Heb vandaag even geluisterd naar de 816v's bij Hobo Hifi. Klonk erg goed op de versterker (een Marantz) die er stond, ga morgen langs met m'n eigen versterker (cambridge audio azur 350a). Hoop dat ze dan nog steeds goed klinken en dat ik niet ook naar een betere versterker (met meer vermogen) moet. Zag op hun website dat ze de 816w's in de aanbieding hebben voor 599 per stuk. Ze zijn dus nog goedkoper dan de v-versie. Heb dus maar meteen gebeld of ik ze kon reserveren, als die 816v's goed klinken met mijn versterker dan ga ik voor de w-versie.

Iemand ervaring met de Focal-Cambridge Audio combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Ik ga eindelijk verhuizen binnenkort, dus dan kan ik de rest van mijn set halen. Ben echter aan het twijfelen geslagen over de rears. In eerste instantie heb ik de 816V gereserveerd omdat ze qua uiterlijk bij mijn fronts passen (hoogglans 826W). Echter kan ik natuurlijk ook de 816W halen, die passen dan qua geluid meer bij mijn fronts maar zijn dan wel in ebony. De laatste optie is natuurlijk ook iets duurder en de vraag is dan of dat de moeite waard is omdat het toch maar rears zijn... Jullie nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestaat de Chorus 816V dan in High Gloss Black? Dacht dat de V-serie altijd in Ebony of Mokka werd geleverd. Al is de CC 800V nu ook als Special verkrijgbaar waarbij de kleur inderdaad High Gloss Black is. Qua kleur zou ik naast High Gloss geen Ebony zetten, Ebony is op zichzelf een al wat zachtere en matte kleur. Ikzelf twijfel ook of ik voor de 816V of 816W ga. Ik heb al een CC 800V in Ebony en de kleur zelf is naast Satin Black (eerste serie 826W voor het 30-jarig bestaan) wel te doen. Maar de 816W is er nu ook in Satin Black. Dat zou dan dus weer met de kleur van de 826W matchen. Maar eigenlijk zijn zuilen als rear al overkill en heb je genoeg aan een paar 806V's. Maar goed, zuilen omdat het net zo mooi staat en qua prijs niet extreem veel maakt. Maar of je echt meerwaarde hebt aan de W-serie als rear betwijfel ik zelf ook. Wellicht met muziek op meerkanaals stereo, maar bij films zal het echt niets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Ja, hoewel het op de website vermeldt staat als "zwart lak" (ook een soort eenmalige uitgave die speciaal bij mijn fronts hoort). Daarnaast koop ik dus ook nog een bijpassende CC800W. Ik verwacht dat de rears het meeste voor films gebruikt gaan worden. Foobar heeft wel een filter om je front kanalen te kopieren naar je rear kanalen (voor muziek dus), maar dat zie ik meer al bonus dan als behoefte. Ik bedacht me net ook dat ik in eerste instantie voor boekenplankluidpsrekertjes op standaarden wilde gaan, maar zoals al vaak genoeg is aangegeven presteren deze in deze serie toch wat onder de maat en is het prijsverschil met zuilen niet onoverkomelijk groot. Ik denk dat ik het gewoon bij de 816V houd, die passen mooi bij de rest en zet ik de verkoper ook niet opeens voor een verrassing. Kan niet wachten totdat ik over ben (nog een maandje)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 10:48
- Never mind, opgelost -

[ Voor 96% gewijzigd door SytseHartvelt op 08-02-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faither
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 00:22
over de verwarring of er nou wel of niet powerflower techniek in een 826w reeks, ik denk dat de site waar dit op vermeld was verward was met "Powerflow" techniek, die sowieso in de 800v serie zit. ik vermoed dat dit de techniek voor de dubbele, of in het geval van 836v, drievoudige basreflexpoorten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 10:48
Heb nu een paar dagen mijn 816V's staan in combinatie met een Onkyo TX-8050 en moet zeggen dat ik echt overdonderd ben. Wat heerlijk. Eerst was ik nog enigszins sceptisch maar ik ben blij dat ik zoveel geld heb uitgegeven. Ook al bijt ik de komende maanden op een houtje. Echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Hopelijk ga je er nog heel veel luisterplezier aan beleven! Ik wilde eergisteren de rest van mijn set ophalen, maar in de winkel bleek dat ze verkeerde center hadden neergezet (cc800V in plaats van cc800W), dus heb ik alleen de 816V meegenomen, de center zou dan nagestuurd moeten worden (zou nog in bestelling zitten, ben benieuwd). Heb ze nog niet aangesloten, maar ze zien er wel mooi uit. Wel jammer van die center, omdat ik nu mijn TV niet kan ophangen (wil zeker weten dat mijn center er onder past).

Hebben jullie trouwens nog tips hoe dicht de TV op de center moet / kan (ik kan hem er strak boven hangen, maar ik weet niet of dat een goed idee is). Mijn meubel is precies 50cm hoog en daar zou hij dan opkomen, ik heb een 40" televisie. Oh, en hoeveel ruimte hebben achterluidsprekers eigenlijk nodig, want mijn vrouw heeft overal kasten neergezet en nu staan ze haast ingeklemd (~10cm aan elke zijde) tussen een kast en de muur. Als ik haar lief aankijk wil ze misschien wel een kast weghalen, dan hebben ze ongeveer 30 cm aan elke zijde (in het boekje staat volgens mij 50cm, maar gezien het achterluidsprekers zijn is dit misschien net iets minder belangrijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Shapeshifter op 19-02-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik hoor hier maar weinig verschil vanaf 30 cm tov de achterste muur. Zet ik ze dichter , dan kan ik het verschil merken. Vanaf 30 achteraan kan ik het niet meer horen ( maar ze hebben hier wel meer dan een meter vrije ruimte aan de zijkanten... )

Ze hebben dus, denk ik, wel wat ruimte nodig.

[ Voor 1% gewijzigd door MPAnnihilator op 21-02-2012 09:29 . Reden: typo ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Zelfde ervaring hier (826W). een 40cm van de achterwand. Zijwanden zijn vrij.
Dichter bij de achterwand krijg ik duidelijk wat meer bas geluid.
Effect met zijwanden kan ik in mijn opstelling niet testen. Ze staan telkens een meter of 2 van de zijmuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 11:43
Iemand ervaring met de Focal 10C012DB?
Deze speaker is gebruikt voor een (zelfbouw) subwoofer, in combinatie met 2x 50mm Bandor satellieten.

De dustcap is eraf, kan ik dat makkelijk repareren zonder kwaliteitsverlies, zijn deze speakers nog te koop, wat voor prijsklasse moet ik aan denken?
(kan weinig vinden via google helaas)

Edit: vind net een productsheet: http://lephenixnoir.net/images/pdfs/10c012db.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door zeeg op 29-02-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237458

Ik ga een setje 816W's aanschaffen, maar ze kunnen de CC800W niet krijgen. Weet iemand er nog een te koop ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Anoniem: 237458 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:54:
Ik ga een setje 816W's aanschaffen, maar ze kunnen de CC800W niet krijgen. Weet iemand er nog een te koop ergens?
Laatste post 21 april :O Anyway, ik wacht ook nog steeds op mijn CC800W. Had alles op 10-08-2011 besteld, maar kon vanwege kleine behuizing nog niet alles ophalen. Op 15-10-2011 de 826W opgehaald en uiteindelijk toch nog verhuisd (hoera!), dus kon ik op 16-03-2012 de rest ophalen. Bij de winkel bleek dat ze de 816V wel hadden, maar dat ze een CC800V voor me klaar hadden gezet. Het was gauw duidelijk dat de fout bij hun lag, dus is er toen een nieuwe besteld met een levertijd van 4-8 weken. April kwam en na een e-mail werd de leverdatum opeens medio juni. Medio juni kwam en toen werd het "zeker eind juli"...

Ik wacht met spanning af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CC800W is naar mijn weten niet meer leverbaar. Er zijn nog wel enkele wegen die je kan proberen te bewandelen om toch aan een CC800W te komen. De W- en V-versies zijn honderd procent identiek op de units na, dus filter is gelijk. Als je aan losse W-units kan komen kan je dus van een CC800V een CC800W maken. Echter is losse units van Focal krijgen ook makkelijker gezegd dan gedaan...

Waar heb jij de CC800W besteld?

Ik zit nog te twijfelen:
  • Moeite doen en aan een CC800W proberen te komen. Zodat ik als rear de 816W kan nemen. Welke nu ook in Satin Black zijn te krijgen net zoals mijn 826W. Houdt je wel dat ik de CC800W houdt in Ebony (als ik om kan bouwen) of in Gloss Black (als ze de SE2011 als basis hebben).
  • Profile CC908 halen en de Chorus 816W als rear. Heeft eigenlijk mijn voorkeur boven de bovenstaande qua looks en qua sound (CC908 is een hele goede speaker), maar qua prijs is het toch wat minder grappig. En ook hier zit ik dan met het feit dat het een gloss black speaker is.
  • CC800V lekker laten staan en als rear de 816V nemen en dus alleen de 826W als fronts.

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 25-06-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Ik heb hem gehaald bij iEar', die hebben naar wat ik ervan meegekregen heb goede contacten met Focal. Toen ik de laatste keer mailde was de Focal vertegenwoordiger ook in hun winkel en die heeft dus bevestigd dat hij er wel komt. Stiekem vraag ik me af of ze er nu speciaal eentje aan het maken zijn voor mij :)

Ik zelf vond de 816V als rears echt wel voldoende. Niet alleen heb ik nu een set die goed bij elkaar past qua uiterlijk, maar ook goed genoeg klinkt. Ik heb gewoon geluk gehad dat er net die 2011 special edition beschikbaar was. Misschien kun je iemand met een CC800W overtuigen hem aan jou te geven voor wat extra's (niet mij, sorry :P)...

Pics volgen wel een keer als hij binnen is. Zit nu ook te overwegen om een Velodyne SPL-1200 Ultra te halen (ja sorry Fear, ik kopieer je set wel een beetje, maar qua uiterlijk past hij er gewoon verdomd goed bij...). Btw, ik kwam er net achter dat jij ook een HD595 had, freaky :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Te veel moeite wil ik niet doen voor een CC800W. Iets in mij wil ook die Profile CC908 ook wel hebben. Een upgrade is leuk, maar van een CC800V naar CC800W of van een CC800V naar een CC908... Qua fronts vond ik de Profile niet veel meer bieden dan de Chorus, maar de center is toch wel echt een stap beter uitgerust. Qua prijs helaas ook wat beter uitgerust :P Net wat mailtjes gestuurd naar diverse audiowinkels, dus we wachten de reacties nu maar af. Sowieso heb ik er geen haast mee, maar vind het wel fijn om te weten waar ik aan toe ben als de CC800W bijvoorbeeld niet meer te leveren is.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 25-06-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net al terug gebeld door één van de winkels die ik een mail had gestuurd. Eind juli zou er inderdaad een nieuwe batch CC800W's aan moeten komen. Als basis een CC800V SE2011, want ze zijn High Gloss Black. Prijs zou tussen de 550 en 600 euro komen te liggen. Hij raadt echter af om een CC800W te kopen om een CC800V te vervangen. Met films zou het niets uitmaken en muziek welke echt 5.1 is heb je ook niet veel. Of ik dan beter een CC908 kon kopen was dan al helemaal out of the question. Sowieso aangezien die niet meer werd gemaakt. Alleen de fronts van de Profile-serie zijn nog te leveren. Wel een eerlijk antwoord, dat kan ik altijd wel waarderen. Nu luister ik ook graag dingen als DTS CD's, dus dan ga ik toch weer iets meer twijfelen.

Op de vraag of de 836W en dergelijke ook naar Europa kwamen was nog geen duidelijk antwoord. Kans bestaat, maar kon goed pas per 2013 worden. Wellicht maar goed, want een 836W als front en een paar 826W als rear is wel erg over the top :P

Hoe dan ook heb ik sowieso nog een maand om er over na te denken :)
Shapeshifter schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:06:
Zit nu ook te overwegen om een Velodyne SPL-1200 Ultra te halen (ja sorry Fear, ik kopieer je set wel een beetje, maar qua uiterlijk past hij er gewoon verdomd goed bij...).
Mocht je een keer de combinatie Focal Chorus 826W en Velodyne SPL-1200 Ultra willen horen, je bent welkom :). Ik draai nu alleen wel met losse eindversterkers, dus helemaal hetzelfde is het niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Oh ok, gaaf, kun je misschien toch je set nog krijgen zoals jij het wilt. 836W is sowieso wel erg extreem denk ik, zeker als je er nog een subwoofer bij hebt vraag ik me af hoeveel meerwaarde die biedt over de 826W, maar hij is wel erg imposant, dat wel :P.

Opzich lijkt het me wel lachen om eens langs te komen, jij zat in regio Enschede toch? Het kan zijn dat ik daar toch nog eens heen moet (iets met afstuderen...), dus wie weet ga ik nog in op je aanbod (kan ik ook eens die Emotiva units van dichtbij bewonderen) en misschien heb je nog wat tips voor afstellen, positioneren, dat soort dingen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regio Enschede? Doe maar Zaltbommel, dus regio Den Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wth
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 21:46

wth

Ik zie hier dat de Focal 716w tot een ruimte van maximaal 30m2 tot zijn recht komen, kunnen 716w ook in een ruimte van 36m2.
Het verschil is toch 6m2 of is dit te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die m² nooit serieus genomen. Volgens mij kan je daar ook echt niets zinnigs over zeggen. Je ziet het bij andere merken ook nooit dat ze dat soort dingen aangeven. Sowieso is de ene 30m² de andere niet qua opstelling, vorm en hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:21
Precies, het is ook maar net hoever je er vanaf zit e.d. Bij mij staan ze in een woonkamer met een hoek erin van zo'n 46m² en dat gaat prima. Na de hoek is het geluid niet meer heel denderend natuurlijk maar waar ik zit te luisteren is het meer dan voldoende. Bovendien kunnen de speakers het hele huis vullen als dat echt nodig is ;).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kedeng33
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05 21:09
Beste Focal bezitters en andere mensen met verstand van hifi ik zit met het volgende probleem,
ik heb de focal 816W aangeschaft die ik geluisterd heb op een denon en Music Fedelity stereo versterker , nu weet ik dat een stereo versterker altijd beter klinkt dan een surround versterker maar ik wil langzaam wel gaan uitbrijden naar surround ben ook een film freak, maar nou een tweede versterker aan teschaffen en dan die op de pre out van de stereo versterker aantesluiten vind ik eigenlijk niets heeft iemand goede suggestie voor me ik heb nog meer bronnen die ik over me speakers wil horen straks (tv console ipad mediaplayer etc)
met alle feedback ben ik blij om het hier niet verder tevervuilen mag je altijd DM\emailen hier over
ik hoor het graag .
kan niet wachten de set draaiende tehebben eindelijk weer genieten van muziek zoals het hoort en niet via pc boxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 06:56
kedeng33 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:55:
heeft iemand goede suggestie voor me
Ja... Leestekens en hoofdletters :+

Als je de speakers op een Denon hebt gehoord en dit lekker vind klinken, waarom ga je dan niet bij Denon naar een mooie receiver kijken?

Misschien is de AVR-3313 een leuke optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kedeng33 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:55:
...nu weet ik dat een stereo versterker altijd beter klinkt dan een surround versterker maar ik wil langzaam wel gaan uitbrijden naar surround ben ook een film freak, maar nou een tweede versterker aan teschaffen en dan die op de pre out van de stereo versterker aantesluiten vind ik eigenlijk niets...
Het verschil tussen een stereoversterker en een surroundreceiver wordt in blinde ABX-tests nooit aangetoond, dus dat punt is discutabel. Verder heb je eigenlijk maar weinig keuze als je geen tweede versterker wilt én later toch naar surround wilt. Dan wordt het gewoon een surroundreceiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kedeng33
het zijn de Focal Electra 1027S geworden 2dehands iemand ervaring wat eventueel een goede versterker hier voor is rond 1000 nieuw of 2dehands ?
ik doe niet aan lees teken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Marantz SR7005? Als je een goede surround receiver zoekt.
Heb gelezen dat deze nu met redelijk wat korting verkocht worden.
Deze stuurt i.i.g. mijn 826W perfect aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kedeng33
Bij mijn Focal Electra 1027S is het de Cambridge Audio 851A geworden hopen dat het een match is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi merk CA :) Succes met zoeken naar de center en rears van de Electra 1027S, deze wordt - net als de Profle - niet meer gemaakt. Dus mocht je een keer wat tegenkomen, meteen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElHupeke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-02-2023
Wat klinkt mijn bank mooi !!!...... :9

Ik heb de 816W al een tijd in huis en geniet er nog iedere dag van. Echter is vorige week een lounge bank aangeschaft, waarbij de tegenoverstaande muur voorzien is van een grote ligbank. Daar stond een veel kleinere en had ik het idee dat met mijn laminaat vloer het geluid soms tegen het schel aan zat en de bassen niet tot zijn recht kwamen...... verder is het zo'n betonnen huiskamer en geen tapijt aan de muren :)

Nadat de bank geplaatst was even een rustig een muziekje gaan luisteren, maar ik sta echt perplex wat er nu voor verschil in het geluid zit. Liggend op de bank komt het geluid nu echt prachtig tot zijn recht. Die bassen zijn nu zo prachtig! Ook het hoog is een stuk prettiger en ben ik er van overtuigd dat de akoestiek van de kamer wel heel veel doet. Het geluid wordt nu geabsorbeerd, waardoor het niet meer weerkaats en het 'holle' geluid verdwenen is. Daarmee meteen wat andere zaken aangepast, zoals een deur van een kast weggewerkt met een schilderij en daar wat foam in de lijst gedaan. Zolang vrouwlief meewerkt gaan we nog even door met aanpassingen :P

Ik ga snel verder genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Wat ik vandaag toch in mijn huiskamer vond:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ttlhk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MNwjn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YQB7W.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/klIEJ.jpg

:D Heb alleen wel subwooferdrang nu, dan is mijn setje pas echt compleet... FeaR, gold dat aanbod nog om eens een keer te komen luisteren?

[ Voor 12% gewijzigd door Shapeshifter op 04-08-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed om te zien dat ze nu wel echt uit zijn geleverd. Hopelijk dat ik in de aankomende week of weken door de Hobo Hifi wordt gebeld dat de mijne ook binnen is. En mocht dat niet zo zijn dan heeft iEar ze ook nog op voorraad zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een mailtje richting de Hobo gestuurd of ze al iets wisten van de CC800W, en kreeg goed nieuws terug:
Beste FeaR,

Ik heb de center gisteren binnen gekregen dus hij kan worden opgehaald.
Je zat nog in de map “bellen” maar het was er nog niet van gekomen…
We zien je wel verschijnen!

Vriendelijke groeten,

Stephan
Hobo Hifi Den Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ophalen stond voor morgen in de planning aangezien de Hobo Hifi in Den Bosch dan koopavond heeft. Gelukkig dat ik zo veel geduld heb, ow wacht...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/He91iGJtfq1oQdpnyJxshC2X/full.jpg

http://Focal Chorus CC800W nog in zijn slaapzakje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jrkt0ggTpu1RamZ87KHkFjbM/full.jpg

Dit begint er al meer op te lijken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GKBFh9nm7DOrfOylX1K4z8mN/full.jpg

En waar het allemaal om te doen was, de Special Edition met W-woofers:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BNkpXxu45d9mNoyjQME7kf1n/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 20:31

Quindor

Switching the universe....

Hoewel ik op dit moment ik nog steeds erg tevreden ben met mijn Final Sound 300i elektrostaten en bij behorende subwoofer ben ik toch aan het kijken om de set binnen nu en 1 jaar te gaan vervangen. Final sound bestaat niet meer en elektrostaten slijten helaas, en misschien ook een beetje wel weer toe aan en net wat ander geluid. ;)

Ik heb enkele jaren terug geluisterd naar verschillende luidsprekers van Kef, Focal, B&W en Monitor audio (Hobo Den Bosch) en de Focal staken daar met kop en schouders bovenuit, erg mooi geluid.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Focal 836w in combinatie met een CC800W maar zijn beide überhaupt in nederland te koop? Ik zie dat enkele hier laatst enkele CC800W's op de kop hebben getikt, maar ik kan ze in winkels nergens vinden, zo ook de 836w niet. Zijn deze alweer van de markt, of moeten deze juist nog komen?

Op dit moment bezit ik een Onkyo 605 die nog voldoet maar uiteindelijk zou ik naar een zwaardere klasse reciever van bijvoorbeeld Yamaha willen.

Hoewel ik het topic goed door heb gelezen en ook andere bronnen heb bekeken kom ik er toch nog niet helemaal uit. Ik zou graag zo'n set bij elkaar zien te krijgen (surround speakers koop ik wel ooit 2de hands ofzo erbij), is dat nog steeds realistisch of word dat altijd uit de 2de handse markt?

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

836W is er nu alleen nog voor de Amerikaanse markt, de gehele 800-serie is daar in W te krijgen. Of de 836W überhaupt naar Nederland komt kon zowel de Hobo als Maarsteden me niet vertellen, als ze al komen is het volgend jaar. Overigens is de 826W bij iEar weer te krijgen, net als wat andere 800W's. Alleen klopt de tekst op hun site niet. Er staat dat het filter ook anders is bij de W, maar dat is niet zo. Alleen de units zijn anders. Tevens halen ze "Power Flower"aan en ook dat klopt niet, dat zijn units uit de Utopia-lijn. Ze bedoelen "Power Flow", de naam voor basreflex bij Focal. Sowieso zou ik eerst eens gaan luisteren, want in de jaren is er qua sound vast wat verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 11:21
Hier nu ook voor de 816W gegaan.
- Als we dan in plaats van de SW800V een sub van Velodyne zouden nemen, welk type is dan te vergelijken qua prestaties (voor een betere of zelfde prijs ?)

- Bij mij is de keuze van receiver ook nog open.
De verkoper raadde mij de Onkyo NR-818 aan, maar ik heb deze nog niet kunnen beluisteren.
Of is het de moeite om te wachten op de nieuwe modellen die er van Onkyo aankomen ?
Marantz SR7005 kan voor mij ook, maar die heb ik ook nog niet beluisterd.
In de winkel heb ik de Focals gehoord i.c.m. een NAD versterker en dat vond ik prachtig, maar ik weet daar het type noch de prijs van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Focal met onkyo zou ik zelf afraden. Focals zijn al behoorlijk schelle speakers. De onkyo zal dit alleen maar versterken. Dan zou ik persoonlijk eerder voor de marantz gaan.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
Bedankt voor je antwoord. Elders lees ik dan weer dat de MarantZ SR7005 kwa surround moet onderdoen, maar wel schitterend is voor muziek. Hoe dramatisch is dat surround "gebrek" ? Heb je daar enig idee van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe erg let je nog op de klank als je een film kijkt? Met het luisteren van muziek ben je je veel meer bewust van de klank van de speaker en de sound van de receiver dan bij een film. Niet voor niets dat voor films in veel gevallen een relatief simpele 5.1 set al meer dan voldoende is. Ik zou liever safe spelen en voor de goede stereo-sound gaan. Mits die al te onderscheiden is tussen het ene en het andere merk, want eigenlijk zou elke versterker gelijk moeten klinken.

Ander deel is ook persoonlijke voorkeur natuurlijk. Zelf zou ik geen Onkyo willen omdat ik geen feeling met dat merk heb. Veel receiver voor weinig geld, dat is zeker. Maar het merk wordt nu ook wel het DealExtreme-merk onder de receivers genoemd. Al is die TX-NR5010 (wel erg netjes). Maar zo kan je bij elk merk wel wat verzinnen. Zo is de SR7005 ook wat overrated, wordt als topmodel ingezet en gezien maar het is eigenlijk gewoon een middenklasser. SR7005 is nu wel voor mooie prijzen te krijgen aangezien de SR7007 er nu is. Overigens niet alleen Marantz die dit soort dingen doet (verschuiven van klassen), Denon doet het ook al jaren door hogere modellen niet meer te maken. Marantz gaat wel weer high-end doen met de AV8007 en Denon blijft mid-end met de AVR-4520 (welke nog steeds 2300 euro zal kosten). Al gaat het voor een 816W ook niet zo veel uitmaken, want de 816W is - in tegenstelling tot de 826 en 836 - een veel makkelijkere speaker om aan te sturen. Ik stuurde de 826W aan met een mid-range Denon (wel een Japans model, dus kwalitatief iets beter), maar dat ging zonder problemen. Heb nu twee eindversterkers, maar ik merk maar zeer weinig tot geen verschil.

Qua subwoofer is het al snel beter dan de CC800V/W van Focal. De subwoofer zelf gaat namelijk helemaal niet zo laag. Voor 550 euro heb je met een BK XXXLS400 al een betere te pakken. Nadeel is dan wel dat je geen subwoofer hebt in de stijl van je speakers, maar dat zal je met elke subwoofer hebben van een ander merk. Leuke wat de CC800V/W wel heeft zijn de boost- en nachtstanden, maar sommige receivers kunnen dit ook al gewoon door middel van bijvoorbeeld Audyssey.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 05-09-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
Bedankt FeaR, dat stelt me enigzins gerust. Het is trouwens gebaseerd op jouw ervaringen dat ik naar Focal ben gaan luisteren en die bevielen me uitstekend. Voor beginners als mij zijn deze pointers een echte hulp. Keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Ik heb de Marantz SR7005 in combinatie met Focal 826W.
Als speaker cables en interlink gebruik ik Van Damme.
Voor mijn oortjes een goede combinatie.
De combinatie Focal met Rotel en Cambridge audio was voor mij minder.
Ik heb de Focal 826V ooit eens beluisterd met XTZ versterking.
Deze combinatie was ook helemaal niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik heb nu tijdelijk een vervang NAD receiver van Iear terwijl mijn Marantz in herstelling is ( volume knop deed raar en af en toe valt ie gewoon uit. Gezien er nog garantie was toch maar al binnen gestoken voor nazicht ) , en dat klinkt helemaal nergens naar ! 't Is wel nog een versie zonder HDMI , maar man wat is die Marants helderder , hoor ik instrumenten beter en gaat mijn sub lager. Met die NAD lijkt er wel een condoom rond al mijn speakers te zitten ( bass en treble knopjes allemaal mooi neutraal )
PS : Mijn Marantz stereoversterker staat er ook nog steeds tussen , dus het verschil in geluid ligt nu echt wel aan de receiver zelf. Be warned :)

Mijn Specs

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste