We hebben in Nederland trouwens meer
Velodyne Dealers dan ik dacht. Alleen als je dan de
prijzen ziet dan hoef ik toch niet langs te gaan denk ik. Je wilt toch de DD-serie hebben en die is best aan de prijs....
Daarom wacht ik er nu nog even mee, want mijn speakers staan nu op tapijt. Maar dat gaat veranderen naar laminaat/hout, in ieder geval een harde vloer. Maar was gewoon al een beetje aan het rondkijken naar welke maat ik zou willen. Al ben ik daar nu uit: 32 x 42. Dan steekt het net aan alle kanten een beetje uit wat mij het mooiste lijkt.
Ik draai inderdaad met een Denon receiver. Moet zeggen dat ik - voor ik aan dit topic begon - ook alleen maar die combinatie kende in real life. Als in dat iedereen die ik kende met Focals had dat op een Denon aangesloten. Nu waren dat maar drie man, maar goed.
Qua aansturing heb ik op zich niets te klagen. Achtergrondmuziek is iets van -45.0 dB op de receiver en bij een film kom ik nooit verder dan -25.0 dB. Echter merk ik bij sommige muziek wel dat het net wat losser komt bij -15.0 dB. Op zich nog steeds geen verkeerde waardes. Zeker niet als je ziet dat er mensen zijn met een paar B&W CM1 welke op -7.5 dB spelen op een Denon AVR-4308A.
Maar op één of andere manier heb ik wel het idee dat iets meer power geen kwaad kan. Ben daarom ook aan het kijken naar een leuke eindversterker voor mijn speakers. Twijfel alleen nog of ik voor een tweekanaals versterker ga voor alleen de fronts en dan de rest van de 5.1 via de receiver of gewoon een vijfkanaals eindbak. Een aparte twee- en driekanaals eindbak zie ik niet zitten. De - in ontwikkeling zijnde - Emotiva XPR-5 spreekt me wel aan: 5 x 400 Watt in 8 Ohm.
Overigens is bovenstaande Optie A, want ik heb ook nog Optie B als upgrade in gedachten en dat is een nieuwe subwoofer. Mijn Magnat kan namelijk alleen maar uit staan of bonken alsof de wereld vergaat. Echt lekker instellen voor dat subtiele is niet mogelijk.
Overigens weet ik niet of je met een AVR-3300 serie heel veel verder komt. Mijn AVR-2809 is de voorloper van die serie (en presteert op sommige punten gelijkwaardig/beter). Plus dat een kennis van me met een AVR-4810 speelt en die zit ook aan een aparte versterking te denken voor zijn 826W. Moet wel bij worden gezegd dat hij een 9.1 set-up heeft en dus ook best wat vraagt van zijn receiver.
Dat is inderdaad een paar Focal Chorus 826W in White. Echter snap ik zijn manier van adverteren niet helemaal. Sowieso een foto van de achterkant van de Rotel als eerste plaatsen lijkt me niet handig, zeker niet aangezien hij ook een mooie overzichtsfoto heeft. Dan staat er ook nog in de titel "Focal 3 boxen". Boxen zijn voor in de auto, speakers zijn voor thuis. Maar goed, waar komt die 3 vandaan? Dat het drie-weg speakers zijn wellicht, maar dat is niet het type. En dan op het einde "Vocal 3 millenium editie", nog even de naam verkeerd spellen en een type noemen wat helemaal niet bestaat. Althans, Focal zelf weet niets van een Millenium Editie...
[
Voor 6% gewijzigd door
FeaR op 13-05-2011 16:27
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.