• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:22
SACD zat bij mijn KI Pearl Lite SACD speler.
Je krijgt blijkbaar zoiets bij alle KI Pearl producten (gewone of Lite).
Zie ook http://kipearl.marantz.eu/
Bij mij zat "inspired by desire 2". Ben even de naam kwijt van de zangeres, maar zij is Nederlandse net zoals de band.

Leuk is wel dat als je je KI Pearl (Lite) product registreert je de nummers van de CD ook nog eens mag downloaden in High Quality :) ... Dus geen gezeur meer met kwaliteitsverlies bij het omzetten van de nummers van CD naar PC.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

wiemelen schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:29:
Leuk is wel dat als je je KI Pearl (Lite) product registreert je de nummers van de CD ook nog eens mag downloaden in High Quality :) ... Dus geen gezeur meer met kwaliteitsverlies bij het omzetten van de nummers van CD naar PC.
*kuch*
Heb jij 'm geregistreerd toevallig?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• wiemelen
_O- wat denk je nu zelf? :)
Hoor ik daar stiekem een vraag aankomen? ;)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Inmiddels ook meer duidelijkheid gekregen over het ontbreken van het 30th Anniversary logo.
Het is zo dat Focal een x aantal 826W's heeft uitgebracht, specifiek voor het 30-jarig jubileum. Maar daarnaast zijn er ook "speciale edities" uitgebracht van de 826W, zoals onze hoogglans zwart/witte uitvoering. Die zijn niet specifiek in verband met het 30 jarig jubileum gemaakt, vandaar het ontbreken van het logo. Dat wij dus een speciale editie hebben klopt ook wel, gezien de aanduiding "Version spéciale" op de doos.

Tevens vernomen dat Focal het mogelijk gaat maken speakers in gewenste kleuren te bestellen, maar dat is allemaal nog maar in een pril stadium wat ik begreep, ook omdat het een behoorlijke impact heeft op de productie.

Crusader schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:38:
Tevens vernomen dat Focal het mogelijk gaat maken speakers in gewenste kleuren te bestellen, maar dat is allemaal nog maar in een pril stadium wat ik begreep, ook omdat het een behoorlijke impact heeft op de productie.
Er zijn genoeg merken die kleuren op verzoek kunnen leveren. Echter is het de vraag of je er zo veel geld voor over hebt. Als je al ziet dat Focal bedragen van 100 - 300 euro vraagt om een paar Focal Electra in Slate Grey te leveren in plaats van een standaard kleur, dan wil ik niet weten wat het me zou kosten om een paar speakers gifgroen te laten spuiten :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Weet niet hoor ... als ik had mogen kiezen zou ik toch voor de witte uitvoering met rode bolletjes gegaan zijn ... of misschien voor de witte met paarse vlekken zoals de milka koe ;) :*)
Kwestie van de woonkamer een beetje op te vrolijken.

lol ... dan besteed ik dat geld liever aan wat goede CD's!

[ Voor 11% gewijzigd door wiemelen op 11-02-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 00:02
Ik zou anders wel al 1 speaker flank willen laten herspuiten in het originele zwart van de 826W , mijn demo modellen hebben een 'graancirkel' opzij :| , hoe men daar ooit in geslaagd is weet ik ook niet , maar normale krassen zijn in de vorm van een lijn. Die bij mij zijn precies een spiraal :(

Eerst stoorde ik me er niet echt aan , maar ik vind het nu toch wel spijtig. Gelukkig is de kras alleen zichtbaar bij fel zonlicht...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

Foto met iPhone van mn Focal Chorus 836V! 8)

Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/182788_180957955279262_100000951760471_396107_4309081_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282895

Heeft iemand eigenlijk een idee welke kant je van dat microvezeldoekje moet gebruiken om de speakers schoon te maken, de kant met het logo of de andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Erg indrukwekkend rallufff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks Crusader! Zijn echt 2 toppers! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 382536 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:36:
Foto met iPhone van mn Focal Chorus 836V! 8)

[afbeelding]
Blijven mooie speakers, echt jammer dat ze die niet als een W-versie uit hadden gebracht...

Ik heb de Focals vandaag van een upgrade voorzien:
Banaanstekkers in plaats van kaal draad tussen der terminals. Of het een upgrade is is te betwisten, want het is toch weer een extra link/schakel in de keten. Maar het klinkt niets meer of minder dan met kaal draad. En het voordeel is ook dat ik volgende week meteen de CC 800V aan kan sluiten zonder eerst de terminals open hoef te schroeven. Heelt toch wel een minuut werk :+

Aan de kant van de receiver is het al een stuk opgeruimder. Past toch allemaal net wat beter dan de speakers met kaal draad aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O82t0wcZX37psOdoAaYeokQq/full.jpg

En dan kant van de speakers zit ook goed:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XhOf6CxNtZNQPtDYdODKvZZL/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7q8NqqTaJ4SUrNDCHeJa136S/full.jpg

Begin was wel even schrikken, want er zat gigantisch veel ruis door het geluid. Maar dat bleek aan het nummer op de radio te liggen, want het volgende nummer was gewoon zoals het hoort te zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 12-02-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:26
Zitten de banaanstekkers er wel diep genoeg in? Bij mij zitten ze er helemaal tot het einde van de plug erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lethargy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:23:
Zitten de banaanstekkers er wel diep genoeg in? Bij mij zitten ze er helemaal tot het einde van de plug erin.
Dieper kunnen ze niet. Dit zijn overigens wel ronde banaanstekkers en geen lamellen, de laatste gaan er altijd wat dieper in omdat ze in de terminal iets uitzetten. Deze ronde hoeven dat niet te doen en hebben over het algemeen ook een iets betere connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Ik heb verschillende types hier. De ene gaat er makkelijk in tot het einde. Bij de andere moest ik veel kracht zetten, maar dan klikten ze er ook helemaal in. Maar als het geluid het doet dan zal het wel goed zijn.
Ik heb die stekkers er ook op gezet omdat het er beter uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de CC 800V is binnen.
Foto is alleen flink overbelicht waardoor het meer op een Mokka CC 800V lijkt dan op een Ebony. Morgen maar eens goede foto's maken bij daglicht. Maar bij deze toch een voorproefje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yjRGIu9IGdNvCUwI6hVSRaCo/full.jpg

Ja, dat zijn een bong en een Shisha op de achtergrond...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

FeaR1986 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:58:

Ja, dat zijn een bong en een Shisha op de achtergrond...
en een retro olielampgeval :P

Nee, dat is de Shisha :>

• MPAnnihilator
Die waterpijp ok , maar die Philips speakers , DIE zijn er over ! :)

Mijn Specs

MPAnnihilator schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:08:
Die waterpijp ok , maar die Philips speakers , DIE zijn er over ! :)
Die speakers doen het niet eens meer... Althans, de stereotoren waar ze aan vast zitten doet het niet meer. Maar alles zit heel goed achterop de kast vastgezet zodat de kabels niet los hangen. En heb geen zin om de kast helemaal uit te ruimen, kast naar voren te halen, speakers en stereo te verwijderen en dan alles weer terug te zetten. Het staat me niet in de weg :)

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Heb je nu een center gekocht in een andere kleur dan je fronts?

Metal up your ass

JaymzHetfield schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:14:
Heb je nu een center gekocht in een andere kleur dan je fronts?
De fronts zijn Satin Black, een kleur die er alleen is voor de Chorus 826W en niet voor andere speakers. De CC 800V is dus Ebony. Maar de kleur op de foto vertekent en lijkt het meer op Mokka/Wengé. Zal straks eens foto's maken bij goed licht.

Overigens twijfel ik wel om als rears een paar Chorus 807V te nemen inclusief stands of gewoon een paar Chorus 816.

De vorige foto was niet echt je van het, want daar leek het wel of ik een Mokka CC 800V had gekocht. Nu dus eens bij daglicht foto's genomen. De kleur krijg ik er nog steeds niet goed op, maar het lijkt al een stuk minder op Mokka en meer op Ebony.

Ik ben dus van een Magnat Motion 990:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tkLdj0B1qRF1qJDvqNIlwI12/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rp5O5TKK9iTeDH9P2HfRZRrK/full.jpg

En nu is die dus vervangen voor een Chorus CC 800V in de kleur Ebony:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CDhjjDGScpdrCU54B2nEq5Xt/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1dIrnRbyRJM2k50AEZOsm7BC/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E6THocsSoWC0nThrOxr4Q7gq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bk7dzzx6tAeLU6aL9t2OU567/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wkPUfmPN2atTT8oXEIjE90re/full.jpg

En de achterkant met de twee reflexpoortjes:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wbl8FUb2Akmd5OmMpIPRDX0w/full.jpg

Overbelicht krijg je nog de beste indruk van de kleur Ebony:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2C7Xn8gf4DUiA1z5iRYHHOWo/full.jpg

Wilde de Magnat nog op de Focal zetten voor een mooi vergelijk, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Was te bang voor krassen...
Maar op de foto's is het verschil wel behoorlijk duidelijk denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 17-02-2011 18:23 ]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

nee joh, ik bedoel die zilverkleurige raket met dat rode spul er in dat op en neer gaat als je die lamp er in aanzet ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Crusader op 17-02-2011 19:58 ]

Hier een foto waar heel de shisha op staat. Dan wordt het wel iets duidelijker :P

• Crusader

Crusader

Arc Nature

zie mijn post net boven die van jou (snel aangepast nadat ik gegoogled had wat een shisha is) ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Crusader op 17-02-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Net samen met mijn vrouw geexperimenteerd of we nu de 826W op zijn spikes zouden laten rusten of op de hele voet. Het zullen dus de spikes worden :)
Met spikes was het geluid net even meer aanwezig in de kamer. Beetje moeilijk om te verwoorden, maar mijn vrouw en ik hadden eigenlijk ongeveer net hetzelfde gehoord. Vooral bij de zang nummers viel het net iets meer op.

Maar nu vroeg ik me af was jullie gebruiken om onder de spikes te plaatsen?
Voornamelijk dan om krassen op de vloer te vermijden.
In de hifi winkel hadden ze gezegd dat je er muntjes voor kan gebruiken.
Bij hifi supply hebben ze ook van die leuke onderzetters met vilt eronder .
http://www.hifisupply.nl/...group_id=10000061&lang=NL

Wat gebruiken jullie? Ergens positieve of negatieve ervaringen mee?
Alvast bedankt voor de input.

Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

Spikes. Ik heb nog gewoon die (hard)plastic zwarte beschermkapjes op de spikes zitten die er standaard bij zitten.
Geen idee of het met muntjes of andere dure oplossingen nog beter gaat klinken. Ik ben dus ook benieuwd naar andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
De plastiek beschermkapjes heb ik hier ook nog liggen ... maar ik vraag me af hoe stevig deze zijn ... de luidspreker weegt uiteindelijk toch een 25kg.
En wat betreft beter klinken door die onderzetters ... mmmm ... daar geloof ik persoonlijk niet zo in.
Ik wil het gewoon gebruiken voor mijn vloer te beschermen. En indien dit ook wat meer stabiliteit zou geven is dat mooi meegenomen.
Je hebt trouwens al van die onderzetters van 15 euro voor 4 stuks .... ik heb er ook al gezien van 150 euro voor 4 stuks. En met muntjes van 5 eurocent ben je 20 cent kwijt voor 4 :P dus voor iedere portefeuille wat wils ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
FeaR1986 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:06:
[...]

De fronts zijn Satin Black, een kleur die er alleen is voor de Chorus 826W en niet voor andere speakers. De CC 800V is dus Ebony.
Ah vandaar. Logische keuze dan. Ziet er ook goed uit op je nieuwere foto's.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaymzHetfield schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:32:
[...]
Ah vandaar. Logische keuze dan. Ziet er ook goed uit op je nieuwere foto's.
Kleurverschil is niet heel storend eigenlijk. De 807V die als rears gaan komen (of de Chorus 816V als ik die tegen een leuke prijs kan vinden) zullen dus ook Ebony worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Ondertussen heb ik Viablue onderlegschijven besteld (zwarte uitvoering) bij de ViaBlue webshop.
Prijs viel mee (11 euro + 6 euro verzending), dus een echte miskoop zal het niet worden.
Wat me wel erg opviel is dat op andere websites waar je deze dingen kan bestellen, de verzendkosten wel heel erg hoog waren. Bij hifisupply waren de verzendkosten zelfs 17 euro, wat ik dan toch weer een beetje overdreven vind. Daarbij zijn er ook nog sites die een meerprijs durven vragen indien je met Visa om via paypall betaalt. Het loont dus toch om een beetje rond te kijken vooraleer je een online bestelling doet.
Ik hou jullie nog wel op de hoogte zodra de schijfjes geleverd en geplaatst zijn.

mvg,
Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
De Viablue onderzettertjes zijn binnen en staan onder de luidsprekers.
Het zijn echt wel kleine dingetjes hoor :)
Had gedacht dat de diameter toch iets groter zou geweest zijn, maar ja zoals zoveel mannen schat ik wel wat vaker de dingen groter in ;)
Ze zijn idd zo groot als een muntstuk van 2 cent. Ik kan dus begrijpen dat sommigen daar voor opteren en er een klein kuiltje in boren. Alleen heb ik zo het vermoeden dat die koperen muntjes toch wel wat kleur afgeven op de vloer. Dus ik ben best wel tevreden met die investering van 17 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rear speakers kan ik pas kopen als ik op mezelf woon, want daar heb ik nu geen ruimte voor. Maar ben toch al een beetje rond aan het kijken. Denk dat ik niet voor de standaard keuze van een Chorus 806V of 807V met Chorus S 800 V Stand, maar ik ga voor een Chorus 816V als rear speakers. Wellicht wat overkill, maar ik heb zo mijn redenen:

Focal Chorus 807 V zijn €420 per stuk, de Chorus 806V €330,- per stuk. De originele Focal stand is €135,- per stuk. Samen zou dat dus komen op €555,- de stuk voor de Chorus 807V en €465,- de stuk voor de 806V. Als je dan nagaat dat de Chorus 816V "maar" €599,- per stuk is. Dan leg ik liever wat geld bij om vloerstaanders te hebben.

Dus qua prijs maakt het niet veel, althans ik vind het de meerprijs zeker waard. En dan heb je ook nog de looks. Ik vond boekenplankmodellen op een stand altijd wel wat hebben, maar als ik onderstaande foto bekijk dan ga ik toch wel twijfelen;
Afbeeldingslocatie: http://www.soundstagenetwork.com/avtour2009/sep13a/focal_chorus.jpg

Het gaat dus om de combinatie rechts (Chorus 807V plus stand) versus de speakers als in het midden. Dan vind ik de speaker in het midden vele malen mooier om neer te zetten. Meer in verhouding en meer aanwezig. Op de foto staat een 826V in het midden, de 816V is 5 centimeter lager.

Enige is dat mijn 826W dan Satin Black zijn en de rest Ebony qua kleur. Nu zou dat met een Chorus 807V wellicht wat minder opvallen aangezien het een kleinere speaker is. Plus dat de stand in Satin Black is uitgevoerd. Een 816V is toch wat opvallender en wellicht dat het dan ook wat meer opvalt dat de kleur anders is dan van de fronts (826W). Maar dat houd ik toch altijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:56
Ik heb even een vraag. Wij hebben hier een paar Focals staan, de 716S.
Maar hoe sluit je deze speakers goed aan?
De terminal bevat namelijk 4 aansluiting: HF - en + en LF - en +.
Welke zou ik hiervoor moeten pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou deze pagina eens lezen. Daar staat in hoe je alles aan moet sluiten.

Makkelijkst is om gewoon twee aderig snoer te pakken per speaker. Van de receiver/versterker ga je dan naar de onderste ingangen van de speaker. Let er wel op dat je de vier terminals van de speakers bij elkaar houdt door middel van de meegeleverde bruggen of anders een stukje speakerdraad.

Bi-wire zou ook nog kunnen. Dan heb je aan de kant van de receiver gewoon twee aders die je aan kan sluiten. Aan de andere kant heb je dan vier aders die perfect in de vier terminals van de speaker kunnen. Dit maakt eigenlijk geen verschil met de bovenstaande manier. Echter zijn bi-wire kabels wat duurder.

Mocht je versterker/receiver de mogelijkheid hebben tot bi-ampen kan je dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:02
@Fear, zeker die zuilen. Die zijn echt veel mooier dan zo'n suffe stand. Het kleurverschil is wel jammer maar valt misschien weg bij je meubels?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meubels weet ik nog niet wat ik ga doen: aan de ene kant wil ik wit. Dat geeft een mooi contrast met de zwarte apparatuur en speakers. Aan de andere kant wil ik in de kleur van de speakers blijven. Dus donkere meubels. Maar goed, die Ebony is ook zwart maar dan met houtnerf, de 826W is geheel zwart. Kleurverschil zal ik altijd houden, zelfs als ik voor achter ook een 826W zou kopen want dan is de center een andere kleur. Niet dat 826W als rear een optie is. Ten eerste niet qua budget en ten tweede omdat de 826W dat gewoon niet waard is. Denk dat kleur in het echt nog wel mee gaat vallen. Maar ik ga me er sowieso niet door tegen laten houden. Een paar Chorus 816V (of W...) als rear is gewoon al super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
@ Fear , satin black en ebony gaan perfect bij mekaar. vanaf een meter of 3 moet je al goed kijken of moet de zon er al inzitten wil je het verschil zien. En ook al zien ze er niet idem uit , ze matchen goed vind ik.

Wat betreft kleur niet DE foto , maar je ziet er toch al iets op : http://users.telenet.be/anni/pics/groot/SDC10800.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door MPAnnihilator op 05-03-2011 16:34 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een 3.0 set met een Focal 826W als fronts en een CC 800V in Ebony. Verschil is er wel, maar het stoort niet echt. Het is alleen dat een Chorus 816V een behoorlijke speaker is (groter dan een SW 800V, 807V en een CC 800V) en dat het kleurverschil dan wellicht meer opvalt. Maar goed, ik wil toch een SVS of een Velodyne subwoofer, dus die zal weer een andere kleur zwart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 21:44
Ik heb goed nieuws :) - slecht nieuws :( - en goed nieuws :)

Ik wilde graag zuil speakers, mijn vrouw satteliet speakers op het dressoir, dus werd de compromis monitor speakers op het dressoir.
Afgelopen week voor een mooi prijsje (570 euri) 2x focal 806V en 1x focal cc 800V gekocht die 6 maandjes oud waren. :)

Thuis gekomen vond mijn vrouw het helemaal niets :( . Ze waren veel te groot voor op het dressoir. Ze had nog liever dat ze naast het dressoir kwamen op stands. Dus ik zoeken op de focal stands. Die bleken 60 cm hoog. Dan kunnen we net zo goed zuilspeakers zeg ik dan als grap, want dan hebben we ook geen subwoofer nodig.
Ja dat is dan misschien dan toch wel een beter idee zegt ze :D

Afijn, ik ga dus nog maar even sparen voor een 816(W) of 826 :*)
De 806V sla ik thuis wel ergens op voor het moment dat we een keer groter gaan wonen.

Hier nog even de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BUTSK3LN-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BUUFX6RM-D.jpg

De eettafel zou nog een klein stukje opzij kunnen tbv de speakers, maar het houdt niet over.

Edit: hmm...nog even uitzoeken hoe ik mijn plaatjes link
Edit 2: gelukt :p

[ Voor 16% gewijzigd door Neurd op 07-03-2011 09:14 ]

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neurd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:54:
Edit: hmm...nog even uitzoeken hoe ik mijn plaatjes link
Edit 2: gelukt :p
Ik had de foto's al gefixed voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 11:06
Het dressoir kan toch nog een stukje naar links? Als je de huidige speakers op een mooie manier naast/achter je weet te hangen heb je wel een mooie 5.0 opstelling :9~.

Ik ben blij dat ik mijn vriendin heb kunnen overtuigen van het nut van grote speakers. Het nut van stands zie ik ook niet zo. Die dingen zijn meestal zo duur dat je voor een klein bedrag extra de zuilvariant van een speaker hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
Sjaaky schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:50:
Het dressoir kan toch nog een stukje naar links? Als je de huidige speakers op een mooie manier naast/achter je weet te hangen heb je wel een mooie 5.0 opstelling :9~.
Theoretisch wel ja :p

maar dan hangt de tv niet meer recht boven het dressoir. Tevens zit de centrale verwarming dan ook in de weg en dan zou het dressoir een stuk verder de kamer inkomen, dus dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik zou het drastischer aanpakken en een lager dressoir nemen. In verhouding passen die monitors wel bij je TV vind ik. Alleen hangt je TV wat hoog doordat die midden speaker er ook nog onder moet en je dressoir sowiezo al vrij hoog is.

Kan je het dressoir niet laten verbouwen en bijvoorbeeld die bovenste 20-40 cm er af halen ( waar die schuif/lade zit ) ? Voor een meubelmaker moet dat toch doenbaar zijn ?

Zoiets ? :

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/pics/Foto-BUTSK3LN-D.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door MPAnnihilator op 07-03-2011 12:48 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
MPAnnihilator schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:34:
Ik zou het drastischer aanpakken en een lager dressoir nemen. In verhouding passen die monitors wel bij je TV vind ik. Alleen hangt je TV wat hoog doordat die midden speaker er ook nog onder moet en je dressoir sowiezo al vrij hoog is.

Kan je het dressoir niet laten verbouwen en bijvoorbeeld die bovenste 20-40 cm er af halen ( waar die schuif/lade zit ) ? Voor een meubelmaker moet dat toch doenbaar zijn ?
Shhht! don't tell my wife ;)
Ben allang blij dat ze nu eindelijk toch 'om' is voor de zuilspeakers. Het dressoir is oorspronkelijk ook geen audiomeubel. Het staat daar omdat we het wel moesten kopen (de serie ging eruit) en we het nergens anders kwijt konden. mochten we groter gaan wonen, dan zal het dressoir wel verhuizen en een audiomeubel voor in de plaats komen.
Op zich zijn de monitoren wel in verhouding met de tv, maar zij vindt het jammer dat ze zo diep/groot zijn zodat er geen 'gezelllige' dingen op het dressoir meer kunnen staan O-)
In het begin dacht ik ook dat de tv eigenlijk te hoog zou hangen, maar het valt gelukkig mee. Als je op de bank ligt dan is de blik toch schuin omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
"Gezellige dingen" , ... zoals 2 kooien met een vogeltje erin ... die maken ook stereo geluid :D

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 19:13

Nutral

gamer/hardware freak

Hallo,

Misschien een rare vraag maar ik heb een set Cobalt 810 speakers. Ik vind ze zelf erg bassig klinken zou dat aan de speakers liggen of aan mijn versterker ? Ik vraag me af hoeveel het kost om betere speakers te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al eens in de opties van je versterker/receiver gekeken? Of je daar de bass wat terug kan schroeven of iets in die trant? En nieuwe speakers kan je natuurlijk zelf zo duur maken als je zelf wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Bonkerige bass (neem aan dat je dat bedoeld) ligt vaak aan de akoestiek. Hoe heb je ze opgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 19:13

Nutral

gamer/hardware freak

Ik kan de bas wel terugschroeven maar het is idd voornamelijk de dreun die in de bass zit waar ik me aan irriteer.
Ik heb al een keer mijn koptelefoon aangesloten op de versterker en dat klonk erg goed en zonder dreun in de bas.

De speakers staan allebei naast een bank, ongeveer 10/20cm verwijderd van de muur.

Ik vraag me af wat voor klasse deze speakers zijn, ik heb er vrij weinig over kunnen vinden op internet, ik weet dus ook niet of die dreunige bas aan de speakers zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Zet ze eens in/naar het midden van de kamer. Misschien is die 10-20cm niet genoeg...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 11:06
Wellicht dat er iets in de buurt mee staat te resoneren? De bank bijvoorbeeld?

Bij mij dreunde het dunne achterwandje van het tv-dressoir mee. Nu voorzien van dreunplaat en absorptieplaten en het is al een stuk rustiger ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Anoniem: 371187 schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:49:
[...]

Ik wil best wel helpen, heb op de moment ook een demo model staan uit de Electra reeks, 1028Be.
Met welke versterker stuur je die aan ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Anoniem: 371187 schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:11:
[...]

Musical Fidelity A1008 Amp
Musical Fidelity kW DM 25 Dac
Musical Fidelity kW DM 25 Loopwerk

Waarom?
Gewoon uit interesse of wil je eens komen luisteren? O-)
Beide :-)

Omdat ik eigenlijk wel 2 dingen wil weten :

1 : hoe klinkt een beryllium tweeter tov een al/mg tweeter van mijn 826W's
2 : zou mijn receiver het aankunnen om zwaardere Focal speakers aan te sturen ?

Begrijp mij niet verkeerd , ik ben tevreden van mijn 826W's en de sw800v , de openheid van die speakers sprak me van dag 1 aan , en vocals uit eeder welke muziek klinken geweldig , 't is dus meer uit nieuwsgierigheid en om later eventueel een upgrade te plannen.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 371187 schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:49:
[...]Ik wil best wel helpen, heb op de moment ook een demo model staan uit de Electra reeks, 1028Be.
Je staat er bij als mede-auteur, dus leef je uit. Wel gelieve de opmaak een beetje in stand te houden ;)
MPAnnihilator schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:55:
[...]1 : hoe klinkt een beryllium tweeter tov een al/mg tweeter van mijn 826W's
2 : zou mijn receiver het aankunnen om zwaardere Focal speakers aan te sturen ?
Ik heb zelf ook de Electra 1027BE gehoord en het hoog is wel een stuk beter dan van de Chorus 826W. Maar op één of andere manier vond ik de Chorus 826W meer in verhouding. Bij de Electra leek het midden wat meer weg te vallen. Over het algemeen was het zeker wel de betere speaker, maar ik vond het de prijs niet waard ten opzichte van de Chorus 826W. Vond het verschil tussen de Chorus 826W en de Electra kleiner dan het verschil tussen de Chorus 700V en 800W serie. Al kom je heel soms de Electra 1027BE tegen voor spotprijzen als 2500 euro per paar en dan zou ik zelf toch ook gaan twijfelen. Maar goed, dat is mijn mening. Wil zelf nog wel een keer de gewone Electra horen, dus zonder de BE. Want het verschil tussen de Electra 1027BE en de Chorus 826W vond ik al niet extreem groot, dus ben benieuwd wat zo'n tussenmodel dan doet.

Welke receiver heb je? Want de Electra is toch wel lastiger aan te sturen dan de Chorus. Bij Stassen had ik alles aan laten sluiten op een Denon AVR-2310 en dat was voor de Chorus 826W net voldoende, maar bij de Electra was het echt te min. De receiver moest helemaal open (dus tot en met de + 10.0 dB op de display) en dan kwam nog lang niet alles uit de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282895

Ik passeerde overlaatst langs de Fnac in Antwerpen en zag daar de Focal Chorus 807v voor 169 euro per stuk staan (toonzaalmodel). Leek mij belachelijk weinig want ze stonden niet veel ervoor nog voor 400 euro per stuk te koop. Kleur is mokka. Niet dat ik reclame wil maken voor die winkel maar als de prijs klopt is het wel een koopje, zijn leuke dingen, heb ze hier ook staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
FeaR1986 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:06:
[...]
Welke receiver heb je? Want de Electra is toch wel lastiger aan te sturen dan de Chorus. Bij Stassen had ik alles aan laten sluiten op een Denon AVR-2310 en dat was voor de Chorus 826W net voldoende, maar bij de Electra was het echt te min. De receiver moest helemaal open (dus tot en met de + 10.0 dB op de display) en dan kwam nog lang niet alles uit de speakers.
Ik heb een Marantz SR6005...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk denk ik dat het zonde is om daar rechtstreeks een paar Electra op aan te sluiten. Nu is de AVR-2310 waar ik ze op hoorde wel iets minder dan de SR6005, maar extreem veel verschilt het niet. En zoals gezegd kwam de Electra niet echt lekker uit de verf op die versterker. Grote kans dat de Electra BE veel meer gaan laten horen met een betere versterker er achter aangesloten. Denk dat je er dan niet verkeerd aan doet om een losse eindbak aan te schaffen, anders is het gewoon zonde. Zeker als je naar een meerkanaals opstelling gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Gewoon een 2 kanaals Marantz er bij plaatsen ? Zoals de MM7025 bijvoorbeeld ? Of een upgrade naar de SR7005 ?

( ik ben nog helemaal niet van plan naar 5.1 te stappen , ik vind mijn geld meer renderen in goed geluid bij een goede 2.1 :-) )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zo niet weten waar je (minimaal) naar toe zal moeten. De Musical Fidelity A1008 welke hier wordt aangehaald is een versterker van 2 x 250 Watt op 8 Ohm (levert 215 Watt op 8 Ohm) en kost zo'n 4000 euro. Dat is natuurlijk wel heel wat anders dan een complete receiver van duizend euro. Een Marantz SR7005 is wel een upgrade vanaf de SR6005. Maar daar ga je het zeker ook niet mee redden want zo veel beter is de SR7005 niet. Bedenk dat de SR7005 nog steeds een middenklasser is! De Marantz SR7005 staat gelijk met de Denon middenklasse AVR-3311 (Denon heeft namelijk ook nog de AVR-4311 en de AVR-4810). Gek ook dat Marantz niets nieuws heeft in de 8000- of 9000-serie. Ik zou eerder een losse eindbak aanraden dan een losse receiver. Natuurlijk zijn er wel receivers die zeer krachtig zijn, neem een AVC-A1HDA van Denon. Een beest van 30 kilo, maar ook zo'n zesduizend euro....

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 19-04-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
En zo even een Marantz AV receiver koppelen met een ander merk is niet op problemen vragen ? Ik had zo altijd het idee om bij eenzelfde merk te blijven. Alleen weet ik in het productgamma van Marantz niet zo direct iets zitten dat meer dan 140W per kanaal levert. Met al hun 2 letter productnamen zie ik door het bos de bomen niet meer.

Als zo'n dedicated 2 kanaalsversterker mij een betere klank geeft dan mijn huidige Marantz is dat wel ook al een upgrade die ik zou overwegen.

Ik kan het hier nu zo luid zetten zonder vervorming dat het niet normaal meer is , ik heb tot hiertoe nog nooit boven de -10db durven instellen , al was het maar voor een paar seconden , zo goed presteert mijn huidig setje. ( woonkamer in appartement is nu wel maar 28 vierkante meter , later dit jaar in ons huis verdubbelt dat )

Maar wat ik echt apprecieer is het warme geluid en dynamiek bij bijvoorbeeld -50db. 's Avonds als de vriendin hier ligt te slapen , zit ik soms tot na middernacht muziek te luisteren op dergelijk stil volume. Het geleverde geluid weet me stil , nog meer te verrassen dan heel luid.

Als zo'n versterker me op stille volumes nog meer dynamiek zou kunnen geven , is dat voor mij zeker een reden om dergelijke upgrade te doen.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404585

zo ben nu dus ook eigenaar van focals

denk de laatste setje 826w die er nog nieuw te vinden waren

in het wit en ben super tevreden tot nu toe

samen gekocht met een marantz pm7004 versterker en de ud5005 blu ray speler
nu dus inspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Anoniem: 404585 schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:03:
zo ben nu dus ook eigenaar van focals

denk de laatste setje 826w die er nog nieuw te vinden waren

in het wit en ben super tevreden tot nu toe

samen gekocht met een marantz pm7004 versterker en de ud5005 blu ray speler
nu dus inspelen :)
De mijne waren een demo exemplaar en zelfs bij deze speakers merk ik het verschil na inspelen. Een paar keer Rammstein en een paar hardcore cd's erop los gelaten op een stevig volume en als ze nu stil spelen hoor je het verschil het beste.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 15:18

Paladin

Play Ball!

Ik heb afgelopen zaterdag ook een luistersessie gehad en ben nu ook gevallen voor het heldere geluid van de Focals. Het is nog even wachten tot mijn huisje af is, maar dan ga ik ze eerst nog even thuis luisteren of ze daar ook zo fijn klinken, maar als dat ook zo is heb ik dan een zeer mooi setje 826v staan.

Het zal nog wel even zoeken worden naar een goede reciever, de winkel rade een denon 4311 boven de 3311 aan omdat deze een veel betere stereo unit zou hebben. Is de 4311 de 1000 euro extra waard met een setje van die 826v's?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou nog even wachten met het aanschaffen van een nieuwe Denon receiver. Denon heeft nu al de nieuwe AVR-2112, AVR-2312 en de AVR-3312 aangekondigd. Grote kans dat er dus ook nog een AVR-4312 gaat komen en wellicht een AVR-4812. Niet dat je dan perse voor die nieuwste versie moet gaan. Sterker nog, dat zou ik niet doen. De AVR-3312 is echt niet meer een receiver die in de 3000-serie thuis hoort. Maar wel grote kans dat daardoor de oudere modellen goedkoper gaan worden.

Ikzelf draai nog met een Denon AVR-2809 (voorloper van de AVR-33XX serie, maar wel beter qua opbouw) en die heeft een paar Focal Chorus 826W toch wel onder controle. Maar ben toch eens naar een andere eindversterker aan het kijken. Gewoon omdat je voor een paar honderd euro al een leuke eindversterker heeft welke strak tot 2 Ohm kan spelen en ook nog eens zo'n 150 - 200 Watt per kanaal levert op 8 Ohm.

Persoonlijk vind ik de Focal Chorus 826V het niet waard om aan een Denon AVR-4311 gehangen te worden. Iemand die ik ken heeft een Denon AVR-4810 met daaraan een set Chorus 826W, maar die heeft dan ook een 9.1 set-up met inbouw speakers van Chorus. Dus die setup vergt wat meer moeite. Je moet het qua aansturing zeker wel gaan redden met een AVR-3311. Of de AVR-4311 moet zo veel opties hebben die je nodig hebt dat het de duizend euro waard is, maar dat betwijfel ik.

Maar ga je alleen twee 826V halen of ook nog andere speakers? Want anders kan je ook een stereoversterker kopen in plaats van een meerkanaals receiver. Als je voor het geld van een AVR-3311 een stereoversterker koopt dan heb je qua kwaliteit echt niets om je druk over te maken. Dat zit dan zeker wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 15:18

Paladin

Play Ball!

Nee er staan ook nog de center 800v gepland en voor surround twijfel ik nog tussen de 806v, 807v, sr 800v of als het financieel echt mee valt met het huis de 816v. En dan nog een sub of dat de bijpassende sw 800 v word of een andere goede sub ben ik nog niet helemaal uit, maar de sub is ook voor een iets later stadium.

Gezien ik heel veel films kijk is een meerkanaals versterker wel een must, en met goede stereo eigenschappen is het helemaal mooi :)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De keuze voor rear speakers is bij mij vastgesteld op minstens de 816V. Dat wil zeggen dat het ook een 816W kan worden als ik die tref. Qua prijs zit je met een paar 816V niet veel hoger dan een paar 807V inclusief de originele stands. Plus dat ik de Chorus 807V te lomp vind om op stands te plaatsen. Had ergens in dit topic een keer een foto geplaatst met de 826V naast een paar 807V op stand, mijn keuze was na het zien van die foto wel duidelijk.

Qua subwoofers heb je voor 800 euro zeker een betere subwoofer dan de SW800. Alleen matchen die dan natuurlijk wel minder met de speakers qua looks. Qua matchen met de afstelling is het altijd een kwestie van proberen.

Keuze voor de Denon AVR-3311 of de AVR-4311 is gewoon lastig. De 4311 is echt een schitterende receiver, maar naar mijn mening de 1000 euro niet waard. Zeker niet als je dan alleen een betere stereoweergave hebt. Maar goed, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor dat geld koop ik liever een SVS, zeker op de tweedehands markt heb je voor zeg maar 800 euro een subwoofer die beter presteert dan de subwoofer van Focal. Of in ieder geval, eentje die toch lager gaat dan de 32 Hz die Focal opgeeft. Want voor een subwoofer vind ik dat niet echt heel denderend laag. Of een SVS echt tot 10 Hz gaat wil ik best betwijfelen, maar lager dan 32 Hz gaan ze zeker. Dingen als Night-Mode heb ik niet nodig op een subwoofer aangezien mijn receiver dat kan regelen. Heb de SW800 ook eens in het echt gezien en gehoord en het spreekt mij ook niet echt aan. Enige waarom ik een SW800 zou kopen is omdat hij qua looks echt voor de volle 100% bij de Chorus-reeks past, maar daar zou ik het niet voor doen.

Overigens is de Focal SW800 tegenwoordig al te krijgen voor 749 euro, dus ze zijn nog goedkoper geworden. Voor exact die prijs heb je nieuw ook een BK Monolith, welke ik ook eens in het echt heb mogen horen, en dat gaat 100% zeker dieper en strakker dan een Focal SW. Al moet er wel gezegd worden dat de BK dan ook 1,5 keer zo groot en zwaar is.

Maar goed, dat is mijn mening. Persoon die ik gesproken heeft welke ook voor de Focal Chorus SW 800V had gekozen zei maar één ding toen ik vroeg waarom hij zo veel geld aan een Focal subwoofer uit had gegeven en niet aan een ander merk: "WAF...". Want ook hij vond het weinig subwoofer voor relatief veel geld. Niet dat het een slechte unit is, dat zeker niet. Maar je kan gewoon beter krijgen. Moet je het wel kwijt kunnen natuurlijk ;)

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 26-04-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk altijd gewoon naar de nieuwprijs en dan gewoon algemeen wat je er voor kan krijgen. Aan de ene kant wellicht niet eerlijk, maar wel de manier om soms net een stapje hoger te kunnen. Aan de andere kant, stel je kan een tweedehandse Chorus SW 800V kopen voor 500 euro dan wordt het al weer lastiger. Dat zie ik zelf ook wel in :) Maar daarom nam ik ook de BK mee welke je voor exact hetzelfde bedrag kan kopen.

Over de functies de de SW 800V heeft kan je het van twee kanten zien: aan de ene kant is het handig en het geld zeker waard als je het gebruikt. Aan de andere kant kan je ook betalen voor iets wat je niet gaat gebruiken. Maar dat is met alle apparatuur eigenlijk wel. En dan is een kwestie van de gulden middenweg zoeken lang niet altijd gemakkelijk.

SVS was vroeger niet zo muzikaal, vooral de beroemde SVS Cylinders waren voornamelijk bedoeld voor films en games. Maar de nieuwere modellen kunnen zeker wel strak presteren en daarom ook echt een aanvulling zijn voor muziek. Plus dat ze - op papier - dus tot 10 Hz gaan wat eigenlijk ziek laag is. Je zou echt eens zo'n PB13 Ultra moeten horen, of eigenlijk al een PB12. Dat is echt wel netjes. Maar wellicht ben ik weer wat pro-SVS want zit zelf ook op dat merk te azen voor mijn LFE. Maar dat is alleen omdat ik Velodyne te duur vind, want die zijn ook zeer mooi.

Het is overigens niet alleen bij Focal dat ik de subwoofer het geld niet waard vind. Eigenlijk vind ik het voor elk merk gelden wat alleen een subwoofer in een serie zet om de serie compleet te maken. Ik ga liever gewoon naar een "echt" subwoofermerk. Want moge duidelijk zijn dat ik best wel Focal minded ben ;)

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 26-04-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404585

vraagje voor de 826w eigenaren

las met een engelse/amerikaanse test dat ze de bovenste tweeter grill er hebben uitgehaald en dat het geluid beter werd

hebben mensen dat hier al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat geldt niet alleen voor de Chorus 826W, maar voor elke Focal Chorus.

Verhalen over het de grill voor de tweeter heeft twee kanten. Medewerker van Focal schijnt op een beurs/meeting ooit gezegd te hebben dat het rooster er eigenlijk alleen op zit voor de transport. Je behoort deze er af te halen zodra je de speakers hebt geplaatst.

Al schijnt in de manual weer te staan dat je de protector voor de tweeter er het best op kan laten zitten. Maar zou dat zo niet weten aangezien ik de handleiding nooit echt door heb gelezen.

Er zijn genoeg mensen die nog met bescherming spelen. Maar dan is dat vooral doordat er kinderen rondlopen en dat in combinatie met een gevoelige tweeter nogal eens fout uit kan pakken. Ook genoeg mensen die zonder spelen.

Kwaad kan het natuurlijk nooit om de grill er af te halen. Maakt voor de speaker niets uit. In theorie zou het zelfs beter moeten klinken omdat de muziek minder weerstand ondervindt doordat de grill niet in de weg zit. Ikzelf speel met de grill er af omdat ik dat mooier vind. Maar om nu te zeggen dat het geluid beter werd... nee, dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 27-04-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 404585 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:21:
vraagje voor de 826w eigenaren

las met een engelse/amerikaanse test dat ze de bovenste tweeter grill er hebben uitgehaald en dat het geluid beter werd

Je hebt het over hetzelfde als ik een aantal weken geleden ;)

Crusader in "[Speakers] Het Focal Ervaringen Topic"

En ik heb het nog niet aangedurfd de grille te verwijderen vanwege de kids die mijn vorige tweeters hebben gesloopt en ik dus genoodzaakt werd nieuwe speakers te kopen (de 826W waar ik totaal geen spijt van heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand toevallig al onderlegschotels/-schijven onder de spikes van de Focal Chorus geplaatst? Ben nog steeds aan het azen op een mooi stuk natuursteen en dan heb ik graag wat van die onderlegschijven in plaats van die zwarte dopjes.

Niet dat het wellicht veel uitmaakt, maar op sommige foto's lijkt de inkeping voor de spike maar echt één mm groot...

Qua prijs komt het allemaal wel een beetje op zo'n 24 euro voor acht stuks, eigenlijk vind ik dat nog best wel veel. Maar goed, prijzen zullen wel marktconform zijn.

Zit nu te kijken naar de Audio Selection voor €3,- per stuk. Al heeft de Hobo dezelfde voor vijf cent per stuk minder. Maar op de afbeelding zien ze er wel wat anders uit. Of gewoon deze set van acht van Nutters Audio kopen voor €18,50.

Al heb ik ook nog steeds geen stuk natuursteen aangezien ik nog steeds geen zin heb gehad het formaat op te meten welke de steen dan zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

koboy

Heb een idee voor een icon

FeaR1986 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:04:
Iemand toevallig al onderlegschotels/-schijven onder de spikes van de Focal Chorus geplaatst? Ben nog steeds aan het azen op een mooi stuk natuursteen en dan heb ik graag wat van die onderlegschijven in plaats van die zwarte dopjes.

...
Waarom nog schoteltjes tussen de spikes en de steen? Ik loop met vergelijkbare plannen rond, maar ben van plan om de steenhouwer op de plaats van de spikes een klein kuiltje te laten frezen.

Momenteel staan de 716W's met de spikes op schoteltjes op het laminaat....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koboy schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:10:
[...]Waarom nog schoteltjes tussen de spikes en de steen? Ik loop met vergelijkbare plannen rond, maar ben van plan om de steenhouwer op de plaats van de spikes een klein kuiltje te laten frezen.
Ik wil eerst even wat schoteltjes om te zien of dat wat doet. Wil nog steeds een paar Focal Chorus 816V of hoger model als rear speakers. Dus als die er komen moeten er vier natuurstenen tegels komen: twee voor de rear speakers en twee voor de front speakers.

Al weet nog steeds niet wat ik met de grootte van de steen wil. Denk dat een oversteek van een centimeter aan elke kant van de voet wel mooi is. Maar doordat de voet aan de voorkant in een punt loopt gaat het dan wel erg veel over steken. Kan ook gewoon de vier punten nemen waar de spikes uitsteken en dan dat als maat nemen. Maar dan komt het weer zo iel over denk ik...

Maar goed, kan beter een grotere steen hebben en die kleiner laten maken dan thuis komen met een te kleine steen.

Aan de andere kant... is het wel nodig om een steen te gebruiken aangezien de Focal Chorus 800-serie al zo'n basis heeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.shows.soundstagelive.com/shows/avtour2006/may26a/focal_chorus3_600.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 28-04-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
@Fear waarom wil je er natuursteen onder hebben dan? Gaat het geluid dan mooier klinken? Heinhuis Hifi heeft nog een paar 816V's in de aanbieding, misschien kun je eens bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woutjeeh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:07:
@Fear waarom wil je er natuursteen onder hebben dan? Gaat het geluid dan mooier klinken?
Ik vind het zelf altijd wel chique staan als een speaker op een mooi stuk natuursteen staat. Moet het wel een goed stuk steen zijn en niet een stoeptegel of een tegel van 1cm dik. Moet toch zeker 3 - 5 centimeter zijn. Qua laag zou de weergave dan kunnen verbeteren, maar daar geloof ik niet zo in als je gewoon een goed huis hebt met een vlakke vloer.
Heinhuis Hifi heeft nog een paar 816V's in de aanbieding, misschien kun je eens bellen?
Ik kan ze helaas nu nog niet kwijt, dus met die aanschaf wacht ik nog even. Stonden laatst twee Chorus 816W te koop in Ebony nog in doos voor 900 euro. Dat was wel even slikken om die te laten gaan, want de W-serie is overkill voor rear speakers maar als je er op die manier goedkoop aan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
FeaR1986 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:04:

Niet dat het wellicht veel uitmaakt, maar op sommige foto's lijkt de inkeping voor de spike maar echt één mm groot...

.......
Ik heb de onderlegschijfjes van Nutters audio.
http://hobo.nl/default.as...derlegschijf%20%288st.%29
Inkeping is groot genoeg voor de spikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Iemand toevallig al onderlegschotels/-schijven onder de spikes van de Focal Chorus geplaatst?
Ik heb Viablue onderlegschijven (zwarte uitvoering) van bij de ViaBlue webshop.
Prijs viel mee (11 euro + 6 euro verzending). Heb ze voornamelijk gekocht om de vloer wat te beschermen, niet zozeer omdat het beter zou zijn voor de geluidskwaliteit (gelukkig maar, want ik hoor geen verschil met of zonder onderleggers :) )
Geprobeerd, maar geen verschil gehoord. Heb ze er dan maar terug opgezet tot de kleine hier groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiemelen schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:47:
[...]Ik heb Viablue onderlegschijven (zwarte uitvoering) van bij de ViaBlue webshop.
Prijs viel mee (11 euro + 6 euro verzending).
Ik zie... dat is best wel goedkoop: vier onderlegschijven voor nog geen €5,50. En nog van een bekend merk ook, dus geen no-name Chinees spul.

Wil eigenlijk ook nog een keer de Viablue Tri Absorber kopen. Gewoon omdat ik ze er mooi uit vind zien. Alleen ga ik dat voor die prijs nu even niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

koboy

Heb een idee voor een icon

FeaR1986 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:22:
[...]

Ik wil eerst even wat schoteltjes om te zien of dat wat doet. Wil nog steeds een paar Focal Chorus 816V of hoger model als rear speakers. Dus als die er komen moeten er vier natuurstenen tegels komen: twee voor de rear speakers en twee voor de front speakers.

Al weet nog steeds niet wat ik met de grootte van de steen wil. Denk dat een oversteek van een centimeter aan elke kant van de voet wel mooi is. Maar doordat de voet aan de voorkant in een punt loopt gaat het dan wel erg veel over steken. Kan ook gewoon de vier punten nemen waar de spikes uitsteken en dan dat als maat nemen. Maar dan komt het weer zo iel over denk ik...

Maar goed, kan beter een grotere steen hebben en die kleiner laten maken dan thuis komen met een te kleine steen.

Aan de andere kant... is het wel nodig om een steen te gebruiken aangezien de Focal Chorus 800-serie al zo'n basis heeft:
[afbeelding]
Ik vind een speaker met de spikes direct op een stuk natuursteen het mooiste. Schoteltjes komen op mij altijd wat "goedkoop" over. Helaas ontkom ik er niet aan doordat de vloer niet helemaal gelijk is, en ik de speakers dus alleen wiebelvrij kan stellen met spikes, anders was ik waarschijnlijk in de tussentijd voor de dopjes gegaan.

De basis van de 8-serie is nodig om de basreflex poort aan de onderkant ruimte te geven. Doordat deze vastgeschroefd zit aan de eigenlijke speaker heb je nog niet de "semi-vaste" koppeling naar een ondergrond, Deze zul je nog met spikes moeten maken. Waarop je de spikes laat rusten is een kwestie van (optische!) smaak....

Waarschijnlijk laat ik het stuk steen 2 cm uitsteken bij de hoeken. De punt steekt dan nog een heel klein stukje uit voor de steen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koboy schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:41:
[...]Waarschijnlijk laat ik het stuk steen 2 cm uitsteken bij de hoeken. De punt steekt dan nog een heel klein stukje uit voor de steen.
Doe maar eens een foto als je de stenen hebt. Want zit nu wat te rommelen met wat karton en het lijkt me ook wel mooi als de steen precies zo breed is als de stand. Dan behoudt je het slanke idee van de speaker wat meer. Maar een mooi stuk natuursteen is nooit verkeerd, dus dan mag het wel weer wat breder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even de voet van de Chorus 826W opgemeten en het is nogal een rare maat..
Net de voet van de Chorus opgemeten en het is nogal een rare maat. Breedte aan de achterkant is 25 centimeter, maar aan de voorkant is het 29 centimeter. Aangezien ik wel iets overlap wil hebben ga ik voor een steen welke 32 - 35 centimeter breed is. Aan de achterzijde heb je dan wel iets meer overlap, maar 32 - 35 centimeter lijkt me het mooiste. Al neig ik naar de 35 centimeter aangezien je dan aan de voorzijde 3 cm oversteek aan beide kanten hebt welke wel mooi zullen staan bij een steen van 3 - 5 centimeter hoog.

Twijfel alleen nog meer over de lengte (of diepte) van de steen. Van de rechte achterkant tot de punt van de voet meet ik 38 centimeter. Met wat marge voor de oversteek daar zou je dus op 45 centimeter uit komen. Echter begint de voet van de speaker al na 30 centimeter aan zijn ronding. Dus dan zou je wel een erg grote overlap krijgen, dus denk daar meer aan 42 centimeter. Dan heb ik op de punt maar 2 centimeter oversteek, maar aan de kant waar de speaker in de punt loopt is het dan al zo'n 10 centimeter.

Maar eens wat proberen te knutselen van 35 x 42 om te zien hoe dat staat, kan ik het altijd nog wat verkleinen naar 32 x 42 voordat ik de stenen echt op maat laat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Hallo medeforumgenoten,

Ik ben ondertussen reeds enkele maanden in het bezit van een paar 826W in combinatie met een Marantz SR7005 receiver en Marantz KI Pearl Lite SACD. Geweldige combinatie, al is dat natuurlijk zeer subjectief ;)

Nu ben ik als uitbreiding op zoek naar een leuke subwoofer.
Niet zozeer voor muziek te luisteren, wel als ondersteuning bij een filmpje.
Ik heb al met interesse enkele van de voorgaande posts hierover gelezen, maar ik vroeg me toch af welke sub het best zou passen bij de 826W. Van meerdere personen en zelfs verkopers heb ik vernomen dat de SW800 net niet top is en de SW908 veeeeel te duur.
Maar welk ander bekend of onbekend merk leunt qua klankkleur het dichtste aan bij de 826 m.a.w. dus ook met zo’n heerlijk strakke klank en niet te wollig en “all over the place”?
Misschien ter info, de kamer is ongeveer 45m2.

Groeten,
Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Punt is dat de SW908 zo'n 2000 euro kost en voor dat geld heb je ook een Velodyne DD. En laten die nu telkens als één van de beste subwoofers uit de test komen. SVS schijnt met hun nieuwe Ultra series ook zeer dichtbij de weergave van de Velodyne te komen, maar moet nog wel het onderspit delven. Maar goed, de SVS zijn dan ook weer heel wat goedkoper. Ook de subwoofers van BK schijnen zeer goed te zijn en die zijn maar 750 euro. Nadeel van de SVS en de BK is wel het formaat: toch snel 1,5 tot 2 maal zo groot als de subwoofer van Focal. De Velodyne is nog best netjes qua formaat, maar dat zijn toch wel de duurdere jongens. Maar goed, dat is mijn mening die lang niet door iedereen wordt gedeeld. Jammere is wel dat BK, SVS en Velodyne niet heel veel dealers hebben in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit mij eigenlijk af te vragen wat nou over het algemeen de beste match is tussen Focal speakers en een receiver? Hebben jullie enig idee? Puur op basis van merk...

Ik hoor vaak dat de Marants de beste combi is... Maargoed misschien past er een Denon, Onkyo of Harman Kardon ook wel goed bij. Is dit puur persoonlijk of is er echt 1 receiver die er bovenuit steekt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 382536 op 13-05-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Jammere is wel dat BK, SVS en Velodyne niet heel veel dealers hebben in Nederland.
In België is het op dat gebied ook niet veel beter.
Op veel plaatsen hebben ze wel deze van B&W staan. PV1 ziet er wel leuk uit, maar wat klank betreft niet echt mijn ding en 1500 euro is best wel duur dan.

Maar misschien dat er nog andere goede, betaalbare merken zijn?
Alhoewel, op andere forums lees je vaak ook enkel maar over SVS, Velodyne en BK.
En inderdaad, nadat mijn vrouw de 826W al had "goedgekeurd", begint de WAF factor ook een beetje mee te spelen, dus een té uit de kluiten gewassen subwoofer zal er niet komen denk ik.
Ik zit mij eigenlijk af te vragen wat nou over het algemeen de beste match is tussen Focal speakers en een receiver?
Heb zelf voor Marantz gekozen omdat die combi mij wel lag. Maar ook op XTZ, Rotel, Rega en Cambridge audio klonk focal zeer goed, alleen telkens iets anders. Kwestie van smaak dus. Ik zou voorstellen om her en der eens te gaan luisteren wat jouw voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
woutjeeh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:07:
@Fear waarom wil je er natuursteen onder hebben dan? Gaat het geluid dan mooier klinken? Heinhuis Hifi heeft nog een paar 816V's in de aanbieding, misschien kun je eens bellen?
Ik heb dan wel geen Focal (Vifa zelfbouw) maar ook ik heb er natuursteen eronder,wel om de volgende reden:
Ik heb minder last van dat de spullen hier binnen staan te rammelen (denk aan kasten,ramen etc) buren minder last van bassen omdat ze bij mij ontkoppelt zijn van de tegelvloer ( rubber op de tegelvloer,en daar de natuursteen bovenop,en speakers en sub met spikes weer op de natuursteen tegel).
Tevens klinkt het bij mij nu stukken beter daardoor,gecontroleerder en minder 'boomerig'.
Uiteraard zal dit per situatie verschillen (als je bv tapijt hebt zal het wel niet nodig zijn).
Dus mooier klinken met natuursteen eronder kan dus ja,als ik ze namelijk koppel aan de tegelvloer hier de speakers klinkt het voor geen meter meer :N

Je kan het tijdelijk eens testen met een normale stoeptegel,dat heb ik ook gedaan om te testen (sonde om een smak geld aan natuursteen uit te geven als het je niet bevalt)

Of je gaat zoals ik naar een lokale natuursteen boer en vraag of hij afvalstukken heeft (ik heb gekozen voor chinees basalt,is nog betaalbaar lol)

[ Voor 13% gewijzigd door fragcompany op 13-05-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wiemelen schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:12:
[...]

[...]

Heb zelf voor Marantz gekozen omdat die combi mij wel lag. Maar ook op XTZ, Rotel, Rega en Cambridge audio klonk focal zeer goed, alleen telkens iets anders. Kwestie van smaak dus. Ik zou voorstellen om her en der eens te gaan luisteren wat jouw voorkeur heeft.
Ik heb zelf een Harman Kardon AVR460 op mijn 836V aangesloten. Over het geluid ben ik echt tevreden alleen soms heb ik het gevoel dat er toch meer uit te halen valt. Wellicht met een Marantz SR7005 of een Denon AVR-3311...

Ik zou hiervoor inderdaad moeten gaan luisteren en dan beoordelen.

@Fear heeft volgens mij een Denon op zijn focals zitten.... Tevreden over of denk jij dat er ook meer uit te halen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
http://audio-tv-foto.mark...%2FQOvuaNA&fta_ind=6&df=1

Net gezien op marktplaats ... Als ik naar de fotos en prijs kijk, lijkt me dit een setje 826W te zijn.
Geen idee of ze los te koop zijn apart van de Rotel, maar als er nog geïnteresseerden zijn zou ik niet te lang wachten of eens te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben in Nederland trouwens meer Velodyne Dealers dan ik dacht. Alleen als je dan de prijzen ziet dan hoef ik toch niet langs te gaan denk ik. Je wilt toch de DD-serie hebben en die is best aan de prijs....
fragcompany schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:22:
[...]Uiteraard zal dit per situatie verschillen (als je bv tapijt hebt zal het wel niet nodig zijn).
Daarom wacht ik er nu nog even mee, want mijn speakers staan nu op tapijt. Maar dat gaat veranderen naar laminaat/hout, in ieder geval een harde vloer. Maar was gewoon al een beetje aan het rondkijken naar welke maat ik zou willen. Al ben ik daar nu uit: 32 x 42. Dan steekt het net aan alle kanten een beetje uit wat mij het mooiste lijkt.
Anoniem: 382536 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:46:
[...]@Fear heeft volgens mij een Denon op zijn focals zitten.... Tevreden over of denk jij dat er ook meer uit te halen valt?
Ik draai inderdaad met een Denon receiver. Moet zeggen dat ik - voor ik aan dit topic begon - ook alleen maar die combinatie kende in real life. Als in dat iedereen die ik kende met Focals had dat op een Denon aangesloten. Nu waren dat maar drie man, maar goed.

Qua aansturing heb ik op zich niets te klagen. Achtergrondmuziek is iets van -45.0 dB op de receiver en bij een film kom ik nooit verder dan -25.0 dB. Echter merk ik bij sommige muziek wel dat het net wat losser komt bij -15.0 dB. Op zich nog steeds geen verkeerde waardes. Zeker niet als je ziet dat er mensen zijn met een paar B&W CM1 welke op -7.5 dB spelen op een Denon AVR-4308A.

Maar op één of andere manier heb ik wel het idee dat iets meer power geen kwaad kan. Ben daarom ook aan het kijken naar een leuke eindversterker voor mijn speakers. Twijfel alleen nog of ik voor een tweekanaals versterker ga voor alleen de fronts en dan de rest van de 5.1 via de receiver of gewoon een vijfkanaals eindbak. Een aparte twee- en driekanaals eindbak zie ik niet zitten. De - in ontwikkeling zijnde - Emotiva XPR-5 spreekt me wel aan: 5 x 400 Watt in 8 Ohm.

Overigens is bovenstaande Optie A, want ik heb ook nog Optie B als upgrade in gedachten en dat is een nieuwe subwoofer. Mijn Magnat kan namelijk alleen maar uit staan of bonken alsof de wereld vergaat. Echt lekker instellen voor dat subtiele is niet mogelijk.

Overigens weet ik niet of je met een AVR-3300 serie heel veel verder komt. Mijn AVR-2809 is de voorloper van die serie (en presteert op sommige punten gelijkwaardig/beter). Plus dat een kennis van me met een AVR-4810 speelt en die zit ook aan een aparte versterking te denken voor zijn 826W. Moet wel bij worden gezegd dat hij een 9.1 set-up heeft en dus ook best wat vraagt van zijn receiver.
wiemelen schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:58:
http://audio-tv-foto.mark...%2FQOvuaNA&fta_ind=6&df=1

Net gezien op marktplaats ... Als ik naar de fotos en prijs kijk, lijkt me dit een setje 826W te zijn.
Geen idee of ze los te koop zijn apart van de Rotel, maar als er nog geïnteresseerden zijn zou ik niet te lang wachten of eens te informeren.
Dat is inderdaad een paar Focal Chorus 826W in White. Echter snap ik zijn manier van adverteren niet helemaal. Sowieso een foto van de achterkant van de Rotel als eerste plaatsen lijkt me niet handig, zeker niet aangezien hij ook een mooie overzichtsfoto heeft. Dan staat er ook nog in de titel "Focal 3 boxen". Boxen zijn voor in de auto, speakers zijn voor thuis. Maar goed, waar komt die 3 vandaan? Dat het drie-weg speakers zijn wellicht, maar dat is niet het type. En dan op het einde "Vocal 3 millenium editie", nog even de naam verkeerd spellen en een type noemen wat helemaal niet bestaat. Althans, Focal zelf weet niets van een Millenium Editie...

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 13-05-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar hoe zit het dan met de Harman Kardon AVR 460 (60 WATT per kanaal) die ik heb vergeleken met de Marantz SR-7005 (125 WATT per kanaal) en de Denon AVR 3311 (165 WATT per kanaal).

Die 60 WATT bij HK haalt men continu, is dit bij marantz en denon niet zo en gaan ze daar uit van alleen de pieken?

Als ik op internet wat rond kijk lees ik echt vaak dat men de marantz zo goed bij de focals vind passen en dat dat de beste combi is in hun ogen... Zal toch wel kern van waarheid in zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 382536 op 13-05-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harman Kardon meet het vermogen wat sowieso gehaald kan worden. Je gebruikt nooit 60 Watt per kanaal constant en die Harman Kardon zal ook wel meer vermogen hebben als je net zo gaat meten als de andere merken. Ik heb dan ook respect voor Harman Kardon en hun manier van vermogen opgeven. Andere merken meten het piekvermogen en dan is het al anders als je puur op cijfers gaat vergelijken. En dan heb je ook nog de manier waarop het piekvermogen gemeten wordt: wordt het gemeten bij 6 Ohm of 8 Ohm; bij één, twee of wellicht nog meer kanalen en ten slotte bij welk bereik (1000 Hz of een bereik van 20 - 20.000 Hz). Allemaal waarden die gelijk moeten zijn wil je droog het vermogen één op één naast elkaar kan leggen.

Zo is de 165 Watt per kanaal van de Denon gemeten bij 6 Ohm waar Marantz en Harman Kardon bij 8 Ohm meten. De AVR-3311 zal net zoals de Marantz op zo'n 125 Watt uitkomen, want meer zit er gewoon niet in met de voeding die er in die receivers zit. Maar vermogen zegt niets eigenlijk. Er zijn versterkers van 1000 euro welke 5 x 200 Watt op 8 Ohm leveren, maar ook versterkers die 5 x 100 Watt leveren en die vele malen beter zijn en daarom ook zo'n 3000 of meer euro kosten.

En waarom zit er een kern van waarheid in dat Focal en Marantz goed matchen omdat het op internet staat? Ik zeg dan bij deze dat het niet waar is en dat Denon en Focal beter matchen. Dan staat het nu ook op internet en moet mijn kreet ook waar zijn, of een kern van waarheid hebben. Althans, dat is jouw beredenering. Dat soort uitspraken gaan allemaal zo niet op. Gewoon luisteren naar welke combinatie receiver/versterker - speakers jij het beste vind en daarvoor gaan. Je zegt zelf ook als "in hun ogen", dat is allemaal zo persoonlijk. Als jij voor Focal wilt gaan op een Marantz versterker kan dat gewoon en daar is niets gekker of minder gek aan dan als iemand Focal draait op een receiver van Yamaha (om nog maar een ander merk er bij te pakken).

Plus je vergelijkt nu puur receivers op merk. Maar je kan nog een stapje terug gaan: is de combinatie receiver - Focal wel de beste? Klinkt Focal niet beter op een mooie buizenversterker? Etc.

Over die Wattages: het verschil tussen 125 Watt en 165 Watt is 1 dB, niet echt iets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:42:
Harman Kardon meet het vermogen wat sowieso gehaald kan worden. Je gebruikt nooit 60 Watt per kanaal constant en die Harman Kardon zal ook wel meer vermogen hebben als je net zo gaat meten als de andere merken. Ik heb dan ook respect voor Harman Kardon en hun manier van vermogen opgeven. Andere merken meten het piekvermogen en dan is het al anders als je puur op cijfers gaat vergelijken. En dan heb je ook nog de manier waarop het piekvermogen gemeten wordt: wordt het gemeten bij 6 Ohm of 8 Ohm; bij één, twee of wellicht nog meer kanalen en ten slotte bij welk bereik (1000 Hz of een bereik van 20 - 20.000 Hz). Allemaal waarden die gelijk moeten zijn wil je droog het vermogen één op één naast elkaar kan leggen.

Zo is de 165 Watt per kanaal van de Denon gemeten bij 6 Ohm waar Marantz en Harman Kardon bij 8 Ohm meten. De AVR-3311 zal net zoals de Marantz op zo'n 125 Watt uitkomen, want meer zit er gewoon niet in met de voeding die er in die receivers zit. Maar vermogen zegt niets eigenlijk. Er zijn versterkers van 1000 euro welke 5 x 200 Watt op 8 Ohm leveren, maar ook versterkers die 5 x 100 Watt leveren en die vele malen beter zijn en daarom ook zo'n 3000 of meer euro kosten.

En waarom zit er een kern van waarheid in dat Focal en Marantz goed matchen omdat het op internet staat? Ik zeg dan bij deze dat het niet waar is en dat Denon en Focal beter matchen. Dan staat het nu ook op internet en moet mijn kreet ook waar zijn, of een kern van waarheid hebben. Althans, dat is jouw beredenering. Dat soort uitspraken gaan allemaal zo niet op. Gewoon luisteren naar welke combinatie receiver/versterker - speakers jij het beste vind en daarvoor gaan. Je zegt zelf ook als "in hun ogen", dat is allemaal zo persoonlijk. Als jij voor Focal wilt gaan op een Marantz versterker kan dat gewoon en daar is niets gekker of minder gek aan dan als iemand Focal draait op een receiver van Yamaha (om nog maar een ander merk er bij te pakken).

Plus je vergelijkt nu puur receivers op merk. Maar je kan nog een stapje terug gaan: is de combinatie receiver - Focal wel de beste? Klinkt Focal niet beter op een mooie buizenversterker? Etc.
Mooi verhaal fear. Nu het op internet staat overweeg ik ook een denon... ;) . Nee ik neem dat ook allemaal niet zo serieus wat er online staat. Ik vertel alleen wat ik allemaal zie en ben benieuwd hoe jullie daar over denken. Dat is bij deze goed gelukt want aan jou reactie heb ik wel iets.

Voorlopig blijft de combi Focal met HK staan aangezien dit gewoon echt goed klinkt. Alleen in de toekomst ga ik wel kijken of ik nog meer uit deze speakers kan halen dan nu hoorbaar is.

Ben wel benieuwd hoe focals klinken die hangen aan jou toekomstige Emotiva XPR-5 ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik haal net de cover van mijn Chorus 826W af om ze te ontstoffen en zie door de front reflexpoort dat het dempingsmateriaal wat naar beneden gezakt is van één speaker. Je ziet dus het witte demping halverwege ophouden en daarachter zie je dus het filter.

Morgen maar eens op mijn gemak de onderste unit uit de speaker halen en de demping weer goed vast zetten.
Anoniem: 382536 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:59:
[...]Mooi verhaal fear. Nu het op internet staat overweeg ik ook een denon... ;) . Nee ik neem dat ook allemaal niet zo serieus wat er online staat. Ik vertel alleen wat ik allemaal zie en ben benieuwd hoe jullie daar over denken. Dat is bij deze goed gelukt want aan jou reactie heb ik wel iets.

Voorlopig blijft de combi Focal met HK staan aangezien dit gewoon echt goed klinkt. Alleen in de toekomst ga ik wel kijken of ik nog meer uit deze speakers kan halen dan nu hoorbaar is.

Ben wel benieuwd hoe focals klinken die hangen aan jou toekomstige Emotiva XPR-5 ;) .
Mooi dat je mijn post goed interpreteert. Zat hem net door te lezen en kan me voorstellen dat je hem ook anders op kan vatten. Als je blij bent met je Harman Kardon dan is er gewoon niets mis, verder kijken kan altijd natuurlijk maar je moet niet gaan vervangen omdat het dan beter matched qua naam.

Die Emotiva XPR-5 lijkt me zeer tof. Alleen zijn er nog wel een paar dingen waar ik over twijfel. Ten eerste is de XPR-serie nog in ontwikkeling en dat laatste kan bij Emotiva soms jaren duren. De nieuwe processor is ook al jaren in ontwikkeling. Ze hebben zelfs een deel opnieuw gedaan door de komst van HDMI 1.4. Zo lang waren ze al bezig. En de adviesprijs is $1499,- wat op €1300 - €1500 neerkomt met invoerrechten en met wat de dollar doet. Op zich een mooie prijs, maar Emotiva wil de prijzen ook wel eens flink aanpassen. Dus dat is afwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 13-05-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
FeaR1986 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:21:
Ik haal net de cover van mijn Chorus 826W af om ze te ontstoffen en zie door de front reflexpoort dat het dempingsmateriaal wat naar beneden gezakt is van één speaker. Je ziet dus het witte demping halverwege ophouden en daarachter zie je dus het filter.

Morgen maar eens op mijn gemak de onderste unit uit de speaker halen en de demping weer goed vast zetten.

[...]

Mooi dat je mijn post goed interpreteert. Zat hem net door te lezen en kan me voorstellen dat je hem ook anders op kan vatten. Als je blij bent met je Harman Kardon dan is er gewoon niets mis, verder kijken kan altijd natuurlijk maar je moet niet gaan vervangen omdat het dan beter matched qua naam.

Die Emotiva XPR-5 lijkt me zeer tof. Alleen zijn er nog wel een paar dingen waar ik over twijfel. Ten eerste is de XPR-serie nog in ontwikkeling en dat laatste kan bij Emotiva soms jaren duren. De nieuwe processor is ook al jaren in ontwikkeling. Ze hebben zelfs een deel opnieuw gedaan door de komst van HDMI 1.4. Zo lang waren ze al bezig. En de adviesprijs is $1499,- wat op €1300 - €1500 neerkomt met invoerrechten en met wat de dollar doet. Op zich een mooie prijs, maar Emotiva wil de prijzen ook wel eens flink aanpassen. Dus dat is afwachten.
Das bij mijn 816V ook, dat bij 1 speaker de demping los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unique schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:07:
[...]
Das bij mijn 816V ook, dat bij 1 speaker de demping los zit.
Ik zal morgen eens de woofer er uit halen om te zien of je de demping makkelijk naar boven kan halen. Als ik het kan dan kan iedereen het, want ik heb twee linkerhanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:25:
[...]

Ik zal morgen eens de woofer er uit halen om te zien of je de demping makkelijk naar boven kan halen. Als ik het kan dan kan iedereen het, want ik heb twee linkerhanden :P
Valt dit niet gewoon onder de garantie? Wel toch?

Misschien is het makkelijk zelf op te lossen... Anders zou ik toch ff bellen met de winkel waar je ze hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
FeaR1986 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:21:

[...]
Net even gekeken bij mijn luidsprekers en daar is het (zwarte) dempingsmateriaal bij beide speakers iets ingezakt. Bij de ene is het een paar centimeter en bij de andere iets meer en zie ik de achterkant van de speaker en zie ik een kabel. Ik denk niet dat het veel uitmaakt.
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste