Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Wat tegen de achterwand de sr700? of de huidige 800v?FeaR schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:33:
Tegen de achterwand, vertraging en volume krijg je wel gelijk met iets als Audyssey (aangezien ik een Marantz zie...). Dat is ook waar die SR-speakers voor zijn gemaakt qua plaatsing, strak tegen de wand. Qua indeling zit je dan niet precies zoals het moet maar het scheelt niet veel. Ik heb slechter geplaatste surroundsets gezien.
Indien de sr700 tegen de achterwand, laat ik mn huidige 800v dan staan (want naast bank is haast niet haalbaar)
Je zegt qua indeling zit je niet precies zoals het moet, hoe moet het dan wel?
Of zet ik toch beter de 700sr vlak naast de bank net onder schuine kant, en de 807v achter me in het midden?
Of toch best 5.1 blijven?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
De 807V laat ik gewoon zo staan dan?
Misschien kan je de 800 aan de muur hangen met een plank of beugels?
Zo heb ik het gedaan.
Mijn ruimte is ook niet ideaal maarja met een beetje testen hier en daar dan kom ik het beste uit met deze opstelling.

[ Voor 73% gewijzigd door Masterkale1 op 08-04-2014 21:59 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Zal es proeftesten met 2 speakers van uit de woonruimte
SR700skank schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:37:
[...]
Wat tegen de achterwand de sr700? of de huidige 800v?
Zie de afbeelding die Masterkale1 een paar posts terug heeft gepost over de 7.1 indeling. De achterste vier speakers zouden iets meer "ronder" om de zitpositie heen moeten, dus de SR700 niet strak tegen de achterwand. Maar persoonlijk zie ik geen issue om het op te hangen zoals ik reeds beschreven heb. Je ziet wel meer dat mensen de rear speaker tegen de muur hangen.Je zegt qua indeling zit je niet precies zoals het moet, hoe moet het dan wel?
Verwijderd
Budget is even minder van belang dan goed geluid. tot ongeveer 3k.
Ik heb thuis al getest Een ARcam, de 450 heeft genoeg capaciteit maar presteert benedenmaats in het stereo deel: dwz de streamer functionaliteit werkt niet goed, de app crasht, normale zaken als pauzeer in een tracht gaat niet.
de geintegreerde HT's van Yamaha/Pioneer (modellen tot 3000 euro) klinken slechter dan de sr7007, minder details net zoveel umpf.
Anthem (mrx-710) klinkt voor HT nog beter dan de arcam, er zit een lanpoort op echter daar kan je niet mee streamen. Flac decoding wordt niet eens gesupport. vind ik toch veel geld voor enkel HT. ik wil gewoon ook wat stereo geluid uit mn fronts...
De azur serie van cambridge audio heeft de zelfde afspeelproblemen als de Anthem..
Iemand een receiver in zijn hoofd die beter presteert dan de marantz sr7007 die geschikt is voor focal 1028BE-2's en die ook gewoon flacs en evt mp3tjes kan afspelen?
Dank alvast voor eenieder z'n input
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 21:23 . Reden: thanking ]
ik sta op het punt om plafondspeakers van Focal te kopen. Dit als onderdeel van een Multiroom-setup.
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met de Focal Custom IC 106-T?
Verder heb ik moeite met de technische fiche, de speaker kan tot max 120W weergeven, maar ik zie nergens het RMS vermeld...
Met wat surfen heb ik de indruk dat 120W Max overeen zou kunnen komen met 60W RMS @ 8Ohm. Zou dit een beetje kunnen kloppen?
Dank alvast allemaal!
Nee, vermogen kan je niet op die manier doortrekken of vergelijken. Het hangt van de receiver/versterker af wat deze kan leveren. Maar op vermogen zou ik niet letten eigenlijk, dat is wel het laatste waar je speakers op moet kopen dan wel afstemmen op apparatuur. Zie dezelfde spec-sheet voor wat voor volumes je uit die speakers kan krijgen met enkele (tientallen) Watts.KurtH schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:55:
Met wat surfen heb ik de indruk dat 120W Max overeen zou kunnen komen met 60W RMS @ 8Ohm. Zou dit een beetje kunnen kloppen?
Maar is dit wel de juiste lijn? Als in dat 100 V veelal niet voor thuisgebruik is.
Vreselijk als je over iets moet babbelen terwijl je er niet genoeg van af weet...
Met een avondje googlen gisteren kwam ik uit op deze plafondspeakers (paar keer aangeraden in wat fora).
Setup is een multiroom-audio systeem op basis van Logitech Mediaserver op Nas en Raspberry Pi systeempjes voor ontvangst. Dat gedeelte krijg ik rond, maar van de audio uit naar uiteindelijke muziek zit ik dus wat te knoeien, te merken aan jouw opmerking
Mocht je suggesties hebben waar ik beter naar zoek, dan hoor ik het graag...
Thanks!
Edit:
Ik moet mezelf corrigeren, ik had de T-versie gelinkt, maar de gewone versie is er ook:
Focal Custom IC 106
Maar ook hier heb ik hetzelfde probleem. Min-Max Watt: 60-120, maar geen weergaven van RMS, wat volgens mij belangrijk was bij het zoeken naar een versterker.
Iemand raad hoe ik dit moet uitzoeken?
Bedankt!
[ Voor 72% gewijzigd door KurtH op 13-04-2014 20:34 ]
En als bewijs: de speaker die je aanhaalt is 60-120 Watt, Sonos levert 2 X 55 Watt. Oftewel geen één overeenkomst.
Ik heb de Focal chorus 816w en een Onkyo TX-NR3008. Heeft het zin om de fronts als BTL aan te sluiten? En kan dat zonder gevaar?
Misschien een Noob vraag, maar is het mogelijk om bv. een losse Cambridge audio Azur 350 aan te sluiten op de pre outs? Zo ja hoe werkt dit? Kan ik dan gebruik maken van de netwerk functies van de Onkyo?
Ik ben nieuw op het topic dus zal me even voorstellen:
Nils Grootveld
Mechanic Electrical Automation & Innovation.
Trots focal bezitter!
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met de Aria 926 t.o.v. de Chorus 826W.
Ik woon nu nog bij m'n ouders in een relatief klein (voor de speakers) kamertje van 3 bij 6 meter. Hier heb ik nu de 826W's staan (white edition), met een CC800V, en als rears twee 726V's. (CC800W was helaas niet meer te koop..) Aangestuurd door een Marantz SR7007, ondersteund door een SVS PB12NSD DSP voor films.
Nu klinken de 826W's echt geweldig, maar ben ik bang dat wanneer ik op mezelf ga binnenkort, de hoge tonen me misschien parten gaan spelen. Dit omdat ik een in mijn nieuwe woning een stenen vloer heb, vrij grote ruimte met weinig demping (ik houd van strak).
Nu zit ik qua wat ik mooi vind net op het randje kwa hoge tonen, dus ben bang dat het misschien wel is too-much voor me kan worden in de nieuwe woning.
Voorbereidend wil ik graag dus weten hoe de 926 presteert t.o.v. de 826W. Luisteren wordt voor mij erg lastig aangezien ik geen auto bezit. Graag wil ik dus eerst wat ervaringen van anderen horen hoe ze zich verhouden tegenover elkaar voordat ik iemand vraag me naar een luisterruimte toe te rijden..
En mocht ik beslissen dat ik toch voor de 926 ga, zal ik de 826W's eerst hier aanbieden mochten er geinterreseerden zijn, als dank voor de hulp.
Groet,
Nils
Echter is een stenen vloer akoestisch sowieso een ramp. Slechte akoestiek eerst aanpakken en dan kijken hoe je huidige speakers het doen zou mijn advies zijn!
Nou lees ik leuke dingen over de 816w.
Ik zie ze nu 2dehands staan voor 1000 euro. Is dat een redelijk prijs?
Ik heb een vrij harde woonkamer, groot oppervlakte (50+m2) met tegelvloer en hoog plafond.
Iemand toevallig een vergelijkbare ruimte en een indruk hoe deze dan klinken?
Als versterker wil een markants sr7008 of 9 aanschaffen.
[ Voor 3% gewijzigd door DarkChylde op 22-08-2014 12:03 ]
Qua ruimte heb ik Focals alleen gehoord in goed aangeklede ruimtes met genoeg demping. Daar durf ik niet zinnigs over te zeggen. Zeker aangezien de één onder schel wat anders verstaat dan de andere. Als ik een punt zou moeten noemen waar het fout kan gaan is het namelijk dat. Focal is met hun aluminum-magnesium inverted-dome tweeters niet een heel terughoudende speaker. De Profile (EOL) en Aria (net nieuw) zijn door een andere ophanging van de tweeter wat rustiger in het hoog.
Geen idee welke versie het is. Heb op HT forum een paar van een paar jaar oud gezien (maar die was mokka) en zie er op marktplaats ook wat staan (glossy black). Het meest lastige voor mij is de ruimte.FeaR schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:20:
Welke versie van de 816W is het? Er zijn er meerdere uitgebracht namelijk. Als eerste een soort van testmodel waar ze een 816V hebben genomen en er W-woofers in hebben gestopt. Deze zijn te herkennen aan de kleur: die zijn niet speciaal en de gewone Focal kleuren Ebony (zwart houtnerf) of Moka (bruin houtnerf). Daarna zijn er modellen gekomen in Gloss en Satin-kleuren. Dat kan wat zeggen over de leeftijd. Qua prijs: ik durf niet te zeggen wat ik voor mijn 816W's heb betaald. Kan als daar behoefte aan is wel even thuis de factuur opzoeken om een idee te geven. Waren wel de minst oude Focal 816W die je maar kon vinden, laatste paar nieuw in doos in Nederland toentertijd
Qua ruimte heb ik Focals alleen gehoord in goed aangeklede ruimtes met genoeg demping. Daar durf ik niet zinnigs over te zeggen. Zeker aangezien de één onder schel wat anders verstaat dan de andere. Als ik een punt zou moeten noemen waar het fout kan gaan is het namelijk dat. Focal is met hun aluminum-magnesium inverted-dome tweeters niet een heel terughoudende speaker. De Profile (EOL) en Aria (net nieuw) zijn door een andere ophanging van de tweeter wat rustiger in het hoog.
Ik heb nu een dedicated ht kamer. Met een denon Denon 3805 en een boston acoustics setje (VR 950, VR10, VRS Pro THX Surround) met een velodyne sub. Klinkt boven op de zolder bios perfect!
Had de fronts en de versterker naar beneden gebracht en moest hem bijna vol opendraaien om een beetje lekker geluid te hebben. Maar merkte wel dat mijn woonkamer niet optimaal is wat akoestiek betreft.
Moet dus maar wat gaan luisteren hier en daar met deze beperking in mijn hoofd.
De nieuwprijs van de 816w's is niet heel boeiend, ging mij meer wat de huidige waarde is.
Is altijd lastig om te bepalen...
specs van fronts voor de volledigheid:
Boston Acoustics VR 950
Frequency Response (±3dB) 46–20,000H
Recommended Amplifier Power 15–150 watts
Nominal Impedance 8 ohms
Sensitivity [1 watt (2.83v) at 1m] 89dB
Bass Unit Dual 51⁄4" (135mm) copolymer
Tweeter 1" (25mm) anodized aluminum dome
Crossover Frequency 3100Hz
Dimensions (HxWxD) 381⁄4 x 61⁄2 x 12" (972 x 165 x 305mm)
Front Foot Width 101⁄2" (267mm)
Weight 37 lbs (17kg)
[ Voor 10% gewijzigd door DarkChylde op 22-08-2014 20:51 ]
Verwijderd
We zochten een 5.1 surround systeem dat niet al te groot is (vriendin moet je ook tevreden stellen uiteraard). Zuilen waren dus uit den boze maar voor van die kleine BOSE speakertjes gingen we nu ook weer niet.. Was op voorhand door reviews al overtuigd van de B&W M-1 satellieten maar na een luister sessie bij een speciaal zaak bleken de Focal SIB's toch echt wel beter te zijn! En die prijs, de helft van zo'n B&W, niet te geloven. Uiteindelijk besteld:
4x Focal SIB
1x Focal SIB XL
1x B&W ASW610
Totaal prijs: 1039 EUR (echt mooie kortingen gekregen)
Je hebt zo'n Focal SIB&CO pakket met 5x SIB & 1x CUB subwoofer maar die sub was het niet. Even de ASW610 er naast gezet en die presteerde een pak beter. Wel was ik nog steeds overtuigd van die SIB satellieten. Als center dan een SIB XL genomen aangezien die toch nog net iets beter klonk dan een gewone SIB. Morgen kan ik alles gaan afhalen
Wel heb ik de Chorus sub van Focal niet getest.. Jammer, maar om eerlijk te zijn ziet die er ook niet uit

Als je hier meer over kunt vertellen, graag! Met andere aria's vergeleken?huug1984 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:43:
Nils ik heb de twee nog nooit vergeleken. Wel heb ik zelf de 926 en ben daar erg tevreden mee.
Ik las bij een test dat de Aria serie de doeken eraf moet hebben bij gebruik. Klopt dat?
http://www.focal.com/en/i...chment&id_attachment=4095
"Bespannung haftet magnetisch, sollte im Betrieb abgenommen werden".
[ Voor 25% gewijzigd door huug1984 op 05-09-2014 00:13 ]
Een verkoper aan de telefoon zei dat de 948 grootser en krachtiger klonk. Psychisch?
Twijfel om toch misschien beter een sub te nemen en voor de 926 gaan? Want een goede sub gaat echt nog lager.
Zelf heb ik ze allemaal geluisterd (helaas geen 1 op 1 vergelijking kunnen doen) en de 936 vond ik in ieder geval de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Tevens zijn eventuele plaatsingsproblemen een stuk minder, gezien het formaat.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Kamer waar ze in komen is 5x9m.
Heb nog even zitten twijfelen om het budget op te rekken naar een demo set 1028 BE, maar dat was voor het moment een brug te ver.
Ben zeer benieuwd!

Foto's volgen als ze binnen zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 16-09-2014 20:01 ]
Ik wil nog steeds een keer een paartje Aria 926 horen met een paartje Chorus 826W er naast, puur dat ik weet of ik aan vervanging toe ben
Dat klinkt als muziek in de oren. De CMS 65 is erg in your face, genadeloos ook met slechte opnamens, dus dat het rustiger/ingetogener gaat klinken in de woonkamer, is goed.FeaR schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:24:
Als de verhalen van de Aria waar zijn dan zal deze rustiger/ingetogener moeten klinken dan de CMS.
De vele reviews en forumdiscussies over de Aria serie geven voldoende vertrouwen voor mij. Nu begint het lange wachten....
Ik moet wel kwijt dat ik het lichtst gezegd opmerkelijk vind dat je speakers koopt van 1500 ps zonder deze te horen spelen (icm je eigen versterker). Ik hoop voor je dat het goed bevalt. Het is juist leerzaam om verschillende merken naast elkaar te horen om zo te leren wat je mooi vindt en wat minder jouw geluid is.
De versterker die ik ga gebruiken is relatief onbekend, het is een AVM A2, inmiddels meer dan 10 jaar in bezit, een van de eerste dingen die ik in euro's heb betaald (dik 1700):

Even de test gescand:

Als PDF: http://www.docdroid.net/h...play-test-7-1999.pdf.html
Ik moest trouwens even hard lachen toen ik deze quote las tijdens het googlen van de Naim Supernait: "sound not the last word in finesse or subtlety". Mooie zin. Mooi eigenaardig spul die Naim's overigens. Waardeer dit soort merken die hun eigen koers varen.
[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-09-2014 09:52 ]
Te erg in your face is voor de woonkamer inderdaad niet wat je wilt. Leuk voor een paar nummers en om indruk te maken, maar dan gaat de vermoeidheid toch echt wel toeslaan. Ook de reden dat ik toentertijd de W-versie heb genomen en niet de V van de Chorus.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 17 september 2014 @ 07:49:
[...]
Dat klinkt als muziek in de oren. De CMS 65 is erg in your face, genadeloos ook met slechte opnamens, dus dat het rustiger/ingetogener gaat klinken in de woonkamer, is goed.
Wat moet een setje 826v van 5 jaar oud opbrengen?
En zit er verschil in de latere modellen, waar moet ik op letten als ik ga luisteren. (daar ben ik inmiddels achter)
Ik ken de speaker (geluid), dus ik weet wel dat ik ze wil hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Bad Brains op 27-09-2014 20:57 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
800 euro?Bad Brains schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:41:
Ik kom even binnenstormen met een kleine vraag.
Wat moet een setje 826v van 5 jaar oud opbrengen?
En zit er verschil in de latere modellen, waar moet ik op letten als ik ga luisteren. (daar ben ik inmiddels achter)
Ik ken de speaker (geluid), dus ik weet wel dat ik ze wil hebben.
Je koopt ze nu nieuw voor 1600,- en ga er maar van uit dat je daar nog wel 200,- van de prijs af kan halen.
En er worden ook een hoop demo modellen aangeboden want het lijkt dat deze EOL is nu er nieuwe series zijn/komen.
"net" opgehaald.
Weer zeer onder de indruk, zeker nu mijn SUB niet werkt merk je dat deze daar prima mee zonder kunnen.
Edge of Tommorow zat ook wel een lekkere DTS track op dat hielp.

[ Voor 36% gewijzigd door Bad Brains op 29-09-2014 22:05 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Gefeliciteerd, nog een tevreden Focal eigenaar er bij.Bad Brains schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:40:
"net" opgehaald.
Weer zeer onder de indruk, zeker nu mijn SUB niet werkt merk je dat deze daar prima mee zonder kunnen.
Edge of Tommorow zat ook wel een lekkere DTS track op dat hielp.
[afbeelding]
700,- en het stof zat op de woofers, dus ik ben ze na 5 jaar gewoon aan het inspelen.JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:54:
Wat heb je betaald?
Dingen zijn nooit gebruikt geweest en hingen gelukkig aan een mooie rotel set dus ze hebben waarschijnlijk geen rare klappen van de versterker gehad als het gebruikt werd.
Iets wat je met een goedkope versterker nog wel eens kan overkomen.
De hele boel ging eruit, iets met WAF enzo.
Een soort schuurvondst dus
Dat is geen verkeerde prijs, lijkt me. Ik heb een setje van deze speakers staan en deze waren per stuk meer dan de genoemde € 800. Dat komt ook door de lak want de varianten met gloss lak waren volgens mij wat duurder.Ben er in ieder geval erg tevreden over.OriginalDon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:00:
Ik heb een demoset 816W gevonden voor 800,- euro. Aankomend weekend mogelijk even beluisteren. Volgens mij ook geen slechte keuze. Ben erg benieuwd hoe ze klinken. Nieuw zijn ze volgens mij +- 1400.
Er zijn ook oudere versies van de 816W welke werden geleverd in de normale kleuren van de 816V. Dus in Ebony en Moka. Dat was de eerste versie om te zien of het überhaupt wat was de W-serie. Dan zit je al op speakers van een jaar of 5 oud en dus al uit garantie. Dat zijn overigens wel de speakers waardoor de 826W het licht zag als de 30th anniversary limited edition in Satin Red en Satin Black.S1NN3D schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 07:04:
[...]
Dat is geen verkeerde prijs, lijkt me. Ik heb een setje van deze speakers staan en deze waren per stuk meer dan de genoemde € 800. Dat komt ook door de lak want de varianten met gloss lak waren volgens mij wat duurder.Ben er in ieder geval erg tevreden over.
Er staat 816vw op de doos en op het embleem op de luidsprekers zelf staat 816W.FeaR schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:00:
[...]
Er zijn ook oudere versies van de 816W welke werden geleverd in de normale kleuren van de 816V. Dus in Ebony en Moka. Dat was de eerste versie om te zien of het überhaupt wat was de W-serie. Dan zit je al op speakers van een jaar of 5 oud en dus al uit garantie. Dat zijn overigens wel de speakers waardoor de 826W het licht zag als de 30th anniversary limited edition in Satin Red en Satin Black.
Zo staan ze er nu bij:

Ik kan ook nog kiezen:
Audiovector X3 Super 999,- (setprijs)

Vincent SB316 999,- (setpijs)

[ Voor 3% gewijzigd door OriginalDon op 01-10-2014 11:51 ]
Wat er op de doos staat dan wel op de speakers is ook zo vaag. Op mijn 826W stond er 826W op de doos. Mijn nieuwere CC800W had echter CC800VW. Op de speaker zelf heeft bij mij de 826W en de CC800W beide de tekst "Chorus V" maar dan er onder "xxxW", waar mijn 816W wel overal W heeft. Lekker vaag allemaal en zo inconsequent als de pest.OriginalDon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:38:
[...]
Er staat 816vw op de doos en op het embleem op de luidsprekers zelf staat 816W.
Zo staan ze er nu bij:
[afbeelding]
Maar goed, de speakers op jouw foto zijn sowieso 816W en zo te zien ook nog redelijk nieuw qua serie, gloss was één van de latere versies.
Audiovector is ook nice. Vincent heb ik nog nooit gehoord, maar ze schijnen behoorlijk leuk spul te maken. Sowieso krijg je tweedehands voor 1000 euro leuke speakers voorgeschoteld.OriginalDon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:48:
#offtopic
Ik kan ook nog kiezen:
Audiovector X3 Super 999,- (setprijs)
[afbeelding]
Vincent SB316 999,- (setpijs)
[afbeelding]
Wil je puur stereo spelen of uitbouwen naar surround? Ik weet niet wat Vincent dan wel Audiovector doen qua beschikbaarheid in de tweedehandsmarkt ,maar echt veel zie ik ze niet voorbij komen. Wel iets om eventueel rekening mee te houden.
Dan vallen inderdaad de X3's al af. In deze serie zijn geen centers en shelfs gemaakt.
Vincent biedt nog de SB216 voor achter, maar geen centers.
In het verleden ben ik al in aanraking gekomen met Focal, maar dan in de auto. Misschien niet de beste vergelijk, maar daarmee heeft Focal bij mij altijd wel een streepje voor. Ik neem aan dat het neutrale, natuurgetrouwe geluid voor elk model van Focal geldt?
Ik luister/werk nu 1,5 jaar naar/met deze studiomonitor:
vlaaing peerd in "Het welke-monitorspeaker-moet-ik-kopen?-topic"
Het zou mooi zijn als ik voor beneden luidsprekers kan vinden die de specs van deze kunnen evenaren en het liefst nog een beter geluidsbeeld geeft. Toegegeven: de HS80M is een heel 'eerlijke' monitor, niet iedereen kan hier op produceren. Het heeft mij ook maanden gekost om met deze te leren werken.
Ik vind net de rekening terug van mijn Chorus 816W welke ik nieuw in doos heb gekregen voor net geen 500 euro per stuk. Moet wel gezegd worden dat ik tegelijkertijd ook mijn 65" Panasonic plasma had gekocht dus dan is er met de prijs wel wat te doen. Maar dan is 800 euro voor een demo-set opeens best aan de prijsOriginalDon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:00:
Ik heb een demoset 816W gevonden voor 800,- euro. Aankomend weekend mogelijk even beluisteren.
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 01-10-2014 18:32 ]
Verwijderd
Ik vind 800,- nog best een nette prijs. De normale V versie lag tot een jaar geleden ook in de prijsklasse. En de W speelt toch wel op een hoger niveau. Daar komt bij dat het aanbod "nieuwe" W's vrijwel nihil is in Nederland.FeaR schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:30:
[...]
Ik vind net de rekening terug van mijn Chorus 816W welke ik nieuw in doos heb gekregen voor net geen 500 euro per stuk. Moet wel gezegd worden dat ik tegelijkertijd ook mijn 65" Panasonic plasma had gekocht dus dan is er met de prijs wel wat te doen. Maar dan is 800 euro voor een demo-set opeens best aan de prijs
2 giga dozen:

Een blik door 1 van de 2 bassreflex poorten, deze zit aan de onderkant:

De aluminium plaat die je erop moet schroeven, is incl. verstelbare spikes:

Bovenkant is een glasplaat, voorkant (nep)leer, zijkant (nep) walnoot:

3 weg systeem, specs zie hier: http://www.focal.com/en/i...chment&id_attachment=4001

Eerste indruk: mooi afgewerkt, vrij groot. Geluid, nog geen oordeel, heb koorts/griep, oren niet OK. Enige wat me op is gevallen is dat de bas nogal raar is. Overweldigend in het sub laag, bijna te, maar de "kick bass" lijkt afgezwakt te zijn....? Misschien moeten ze nog inspelen, ik heb elders gelezen dat dit nogal wat doet.
Op de laatste afbeelding te zien: gebruikt in combinatie met een AVM A2 versterker, BlueSound Node en een diyeden DAC (die ik tzt nog moet vergelijken met de interne DAC van de Node). Ruimte is 9x5. Betere foto's enzo volgen.
[ Voor 9% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-10-2014 21:31 ]
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Ik zie hier een set vloerstaanders voorbijkomen misschien wat voor iemand die hier nog naar op zoek is?
Mij lijkt het een mooie uitbreiding alleen heb ik er zelf de ruimte gewoon niet voor.
AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |
Dat is geen verkeerde prijs! Mijn 806W's die ik nu als rears gebruik, staan al vrij krap op hun stands maar als er wat meer "ademruimte" zou zijn... Dan zou ik deze ook wel als rears willen inzetten. Heb ze nu ook als fronts staan en het zijn - voor mijn oren - fantastische speakers.
Heb wel wat reviews _gelezen_ van een 816W icm CA840a, dat wordt precies mijn set ook daar ik nu in het bezit ben van een CA840a. Een upgrade wordt het sowieso, heb nu Wharfedale's Diamond 9.2 staan.
[ Voor 42% gewijzigd door Dr Pro op 28-10-2014 18:10 ]
Let wel dat de Focal Chorus 800 serie is vervangen door de Aria 900. De Chorus 800 is daarmee al een zeldzamere speaker geworden en de W-versies helemaal. Nu speel je met een stereoversterker en zal je niet wakker liggen van een moeilijk verkrijgbare center, maar voor anderen kan dat wel een punt zijn om mee te nemen.Dr Pro schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:08:
Ik zit zwaar te twijfelen, ik zag de dagaanbieding ook voorbij komen. Ik weet alleen niet of ik voor de 816W moet gaat of voor MA's RX6...
Verder is inderdaad luisteren het enige alternatief. Mijn keuze in deze zou alles behalve objectief zijn.
Ben op zoek naar stands voor mijn 806V speakers.
Nu heb ik gevonden;
S700
S800
S900 (Aria)
De s800 is bijna niet meer te verkrijgen, zouden de 806V ook op de andere Focal stands passen? (en dus vastgezet kunnen worden)
Hopelijk heeft iemand ervaring ermee
Wel 2 kleine nadeeltjes, het is een Franse webshop waar ze haast alleen Frans spreken tot je het juiste persoon te pakken hebt, wel leveren ze zonder problemen of import kosten in Nederland. De transport kosten bedragen 95 euro. En... ze hebben alleen nog maar witte hoogglans exemplaren.
Maar toch, een nieuwe set 826V-W's voor 1094 euro is lang niet slecht lijkt me. Zeker omdat ze eigenlijk niet meer te krijgen zijn. Ik was zelf al een paar jaar aan het azen op deze speakers (en heb dit topic zo nu en dan bijgelezen) om mijn langzaam overlijdende electrostaten (Final Sound 300i's) te vervangen. Deze moeten nieuwe folie krijgen maar daar ben ik zelf helaas niet bekwaam genoeg voor. En stiekem wil ik na de 6 jaar wel weer eens wat anders.
Ik heb de Focal's dan ook gekocht zonder ze te horen, maar ik heb enkele jaren geleden wel een paar luister sessies gehad in audio winkels en toen kwam daaruit al heel erg sterk een voorkeur voor Focal naar voren, zeker toen ik daarna een keer de 816W's heb gehoord bij iemand thuis. Kleine gok dus, maar toch. Voor die prijs durf ik dat wel!
Ik heb op dit moment een Emotiva UMC-200 Pre-Processor staan met daarbij 4x een Sherbourne PA 2-160 (Praktisch hetzelfde als de XPA-200 van Emotiva) die ik een keer met een goede deal gekocht heb en erg goed bevallen met de Final Sounds.
Anyway, uiteraard zal ik wat meer posten zodra alles binnen is, maar ik verwacht zomaar dat wellicht meer mensen van de deal gebruik willen maken. Qua WAF was wit helemaal niet zo erg bleek het.
Offtopic: je hebt waarschijnlijk een umc-200. De umc-500 is nooit uitgebracht, maar is wel een keer op een beurs gezien.
Ze hebben nu ook de Focal Chorus cc800V-W voor 369 staan (ook in het wit), dus die ga ik er ook maar meteen bijnemen! Surround vind ik verder niet zo interessant.
Heb de 826v ebony tweedehands voor 700 opgepikt laatst, maar die 400 euro had ik graag neergelegd voor witte hoogglans..Quindor schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 02:28:
En... ze hebben alleen nog maar witte hoogglans exemplaren.
Sexy..
Denk dat het nog meer sexy is door het feit dat je dan ook de W-versie had ten opzichte van de huidige V.Bad Brains schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:27:
[...]
Heb de 826v ebony tweedehands voor 700 opgepikt laatst, maar die 400 euro had ik graag neergelegd voor witte hoogglans..
Sexy..
Ik heb ze zojuist opgebouwd en neer gezet, wat zijn die dingen mooi. En het wit bevalt eigenlijk ook heel erg goed!
Maar goed, eerst meer prutsen en dan wat foto's enzo.
Ik schrok wel heel erg in het begin. Tijdens de eerste 2 a 3 minuten deed 1 van de tweeters van de zuilen erg raar. Deze klonk heel erg vervormd en overstuurd. Ik hoorde het al in het menu van XBMC en de eerste nummers die ik probeerde. Aangezien een driver een mechanische ophanging is heb ik geprobeerd eventjes een nummer wat harder te spelen en inmiddels lijken beide zuilen weer hetzelfde en helder/zonder vervorming te klinken.
Heeft iemand anders dit ook gehad?
Maar het is nu weer weg dus?
Ik ga ook eens wat frequency sweeps opzoeken in het tweeter bereik en op beide spelen met hetzelfde oor erlangs, dan zou ik het verschil wel moeten horen. Receiver en alles staat nu op flat qua EQ en alleen de high pass op 40Hz voor nu.
Sowieso het geluid van de speakers is het laatste uur echt al redelijk onderhevig aan verandering. Dat gaat nog wel eventjes zo door verwacht ik.
Als ik morgen nog het idee hebt dat er wat niet klopt wissel ik ze om. Als het probleem dan mee verhuist is het een DOA, zo niet, zit het nu in mijn hoofd.
Thnx voor het meedenken!
--update
Crap. 1 van de speakers is echt stuk. Het is niet de tweeter maar de midden-toon unit. Deze klinkt heel erg gecomprimeerd, virbrerend, verstoord... Lastig in woorden uit te drukken, ik zal het eens proberen op te nemen. Ik heb een scene gevonden tijdens de laatste aflevering van 'The Arrow' waarbij het heel duidelijk naar voren komt.
Ik heb eerder gelezen dat garantie gevallen voor de lokale Focal kantoren geregeld word, maar ik zal als eerste eens contact opnemen met de leverancier.
----update
Ok, ik heb een audio file gemaakt die je hier vanaf mijn FTP server kunt downloaden.
Om eventjes de file te beschrijven, tot 18 seconden hield ik de bovenkant van mijn telefoon ervoor, daarna de onderkant (stuk luider). Rond de 30 seconden hoor je een klein tok tok geluidje. Dat is wanneer ik met mijn vinger de conus van de middentoner eventjes in duw (om te zien of dat het zou verhelpen) en zowaar
Ook erg grappig. Het een bepaald tik geluidje van XBMC (back in een menu) ziet PRECIES in die frequentie range. Dat klonk hiervoor echt bagger (vond het al vreemd) maar klinkt nu weer zoals ik gewend was hiervoor. Verder testen nog!
--update en conclusie--
File 2
File 3
Ok, hij is toch echt stuk. Het probleem is weer terug gekomen en na het maken van 2 audio files en daarbij ook op verschillende plekken op de midden toner te drukken (zachtjes, I know) blijkt het dat als ik op de rechterkant van de midden toner druk deze schuurt (dat hoor je ook in de audio files). Het geluid word dan ook echt bagger. Druk ik echter links op de midden toner (Zoals ik de eerste keer ook deed) dan word het geluid goed en zuiver. De verstoring komt echter langzaam weer terug.
[ Voor 66% gewijzigd door Quindor op 05-12-2014 16:05 ]
Wie weet is het ook wel op te lossen door de driver eruit te schroeven en een kijkje te nemen wat er aan de hand is, maar ik wil mij garantie iig niet verliezen! Als dat lastig blijkt kan ik altijd nog kijken.
Ik houd jullie op de hoogte. Wat ik tot nu toe gehoord heb klinkt iig al heel erg lekker, zelfs met de stukke driver.
Het duurde wel eventjes voordat ik contact kreeg met son-video, ze reageerde helaas niet op mijn e-mails maar na 25 minuten bellen had ik dan toch eindelijk iemand te pakken die redelijk Engels sprak en mij ook kon helpen. Dat deden ze dan wel weer heel netjes.
Het meest aparte vind ik nog wel dat in die tijd ik 6 verschillende nummers heb gehoord terwijl ik in de wacht stond (fijn als je naar Frankrijk belt) en die nummers waren allemaal in het Engels.

Is in Frankrijk doodnormaal dat ze nul talen spreken, niet gek als je om 12 uur al aan de wijn zit.Quindor schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:13:
Het meest aparte vind ik nog wel dat in die tijd ik 6 verschillende nummers heb gehoord terwijl ik in de wacht stond (fijn als je naar Frankrijk belt) en die nummers waren allemaal in het Engels.Vervolgens krijg je iemand aan de lijn en die kan geen Engels... huh?
![]()
![]()
![]()
Succes met je verhaal, zo met zelf een nieuwe driver erin zetten geen genoegen nemen, en ja dat zou ik wel kunnen.
Euhm, ok? Een driver vervangen is niet zo ingewikkeld en als dat (na mijn eigen testen) het enige blijkt wat er mis is met de speaker, wat is dan het probleem?Bad Brains schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:37:
[...]
Is in Frankrijk doodnormaal dat ze nul talen spreken, niet gek als je om 12 uur al aan de wijn zit.
Succes met je verhaal, zo met zelf een nieuwe driver erin zetten geen genoegen nemen, en ja dat zou ik wel kunnen.
Ik heb de optie om hem geheel te vervangen ook gekregen, maar lijkt me vrij nutteloos om helemaal op en neer te sturen.
Ik zeg dat omdat je nieuwe spullen koopt.Quindor schreef op zondag 14 december 2014 @ 02:41:
[...]
Euhm, ok? Een driver vervangen is niet zo ingewikkeld en als dat (na mijn eigen testen) het enige blijkt wat er mis is met de speaker, wat is dan het probleem?.
Als straks blijkt dat het niet is wat jij dacht dat het was kunnen (maar hoeft niet) ze zich wat afstandelijker opstellen. Eventueel minder behulpzaam wat betreft gehele omruil.
Ik zou daar huiverig voor zijn, als iets nieuw is moet het ootb werken, aja soit.
Mjah, zo pessimistisch ben ik niet ingesteld.Bad Brains schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:53:
[...]
Ik zeg dat omdat je nieuwe spullen koopt.
Als straks blijkt dat het niet is wat jij dacht dat het was kunnen (maar hoeft niet) ze zich wat afstandelijker opstellen. Eventueel minder behulpzaam wat betreft gehele omruil.
Ik zou daar huiverig voor zijn, als iets nieuw is moet het ootb werken, aja soit.
Als er na het vervangen van de driver nog een probleem blijkt te zijn (het is 100% zeker de driver, daar is geen twijfel over mogelijk) dan neem ik dat gewoon wederom met ze op. Als daarvoor wel een volledige vervanging nodig is, ook prima?
Komt goed. Ik zal iig leuke foto's maken van de driver swap.
--Update: Inmiddels ook bevestiging dat son-video alle verzend kosten gaat betalen. Zowel om de nieuwe driver bij mij te krijgen als ook de oude driver terug te krijgen
[ Voor 9% gewijzigd door Quindor op 19-12-2014 13:08 ]
De webwinkel waar ik het gekocht hebt regelt verder het transport terug dus dat is allemaal netjes geregeld. Nu kan ik eindelijk in volle glorie van mijn Focals genieten!
Ik luister er natuurlijk al enige tijd naar, en was toen al heel blij, dus het kan alleen nog maar beter worden.
Als ik straks thuis ben zal ik er nog wat foto's van posten!
[ Voor 6% gewijzigd door Quindor op 21-01-2015 12:15 ]
Momenteel heb ik:
Fronts 2x 826v
Center 1x 800
En 2x 807v
De sr die ik zoek gaan als surrounds dienen in 7.1 (de 807 als surround back)
Ik zoek dus of de 700 of 800 reeks
Iemand die ze wegdoet?
Heb zelf ook wel eens naar de SR700 zitten kijken maar dan voor back. Echter zijn ze een stuk groter als het plaatje doet vermoeden met een afmeting van 30x40x15.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ben benieuwd naar de 946, staan ook te koop als occasion, deze ga ik vrijdag beluisteren
[ Voor 8% gewijzigd door TweakedTea op 15-04-2015 18:51 ]
Mbt stassen: die hebben bij elk apparaat staan dat ze een demo hebben. Klopt niet, maar is voor hun een manier om je spullen met meer korting te kunnen verkopen.
[ Voor 39% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 15-04-2015 19:32 ]
Plek genoeg, anders maken we plek!
Hoe is de ervaring met de focal sib 5.1 dus??
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Hoe is de 948 bevallen?TweakedTea schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:03:
Inderdaad, 948, was een typo
Plek genoeg, anders maken we plek!
Welke prijs vroegen ze voor de 948?
Ik heb het thuis: 3x Sib XL (L/R & F), 2x Sib (rear) en de Sub. Mijn mening:Nickrsd schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:36:
Hoe is de ervaring met de focal sib 5.1 systeem...? Ben namelijk opzoek na een sat/Sub systeem voor voornamelijk tv/ film gebruik en achtergrond muziek..
Hoe is de ervaring met de focal sib 5.1 dus??
- Klinkt goed voor de prijs die het kost, maar vergelijk het niet met een goede 2.0 staander set. Vooral de differentiatie tussen de instrumenten en de natuurlijkheid van het geluid is (naar mijn mening) erg goed.
- Zonder Sub zeker NIET doen, en de Sub is niet erg krachting, dus plaats hem niet diep achter de bank oid maar lekker vrij en open.
- Sib XL klinkt veel ruimtelijker en rustiger dan de gewone Sib (vandaar dat ik die alleen als rear gebruik)
[ Voor 6% gewijzigd door EgMaf op 20-04-2015 14:59 ]
Voor de zwarte gelakte "piano" versie of de gewone bruine/zwarte?
[ Voor 5% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 20-04-2015 15:01 ]
Verwijderd
Focal heeft een nieuwe range speakers voorgesteld in München : de Sopra.
Deze zal tussen de Electra en de Utopia komen te liggen (dus de hogere prijsklasse)...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2015 08:20 ]
Weer allemaal iets ronder dan voorheen, wat ze met de overgang van de Chorus naar de Aria ook al hebben gedaan. De Utopia is wat scherper qua lijnen. Maar die Sopra is wel een sexy speaker om te zien. Als ooit het geld er zou zijn...Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 08:18:
Focal heeft een nieuwe range speakers voorgesteld in München : de Sopra.
Ga mijn Focal Chorus 816 V in de verkoop zetten. Donkerbruin. Nog interesse?skank schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:41:
Ik ben hopeloos op zoek naar focal sr 700 of 800 om van 5.1 naar 7.1 te gaan.
Momenteel heb ik:
Fronts 2x 826v
Center 1x 800
En 2x 807v
De sr die ik zoek gaan als surrounds dienen in 7.1 (de 807 als surround back)
Ik zoek dus of de 700 of 800 reeks
Iemand die ze wegdoet?
http://www.xbmcfreak.nl/