Ik ga het volgende systeem bestellen binnenkort:
CPU Intel Core i5 660
MOBO MSI H55M-E33
Mem Corsair XMS3 TW3X4G1333C9
GPU Sapphire HD 5870 1GB
Case Fractal Design Define R2
HDD Samsung Spinpoint F3 1TB
Optische drive Sony AD-7240S
CPU fan Scythe Mugen 2 Rev. B
Case fans Scythe Slip Stream (x3)
Fan controller Aerocool Touch-1000
Als ik het goed heb gaat dit zo'n 350W max verbruiken. Een 500W voeding lijkt me daarom voldoende?
Een modulaire voeding heeft m'n voorkeur maar is niet noodzakelijk. De kabels moeten wel voldoende lang zijn want in de Fractal Design Define R2 plaatst men de voeding onderin. Met het oog op een eventuele vervanging van de kaart in de toekomst is het waarschijnlijk verstandig een beetje marge te hebben.
Ik heb het volgende lijstje gemaakt van voedingen waarvan ik denk dat ze voldoen:
OCZ ModXStream Pro 500W
Cooler Master Silent Pro M500
Enermax Liberty ECO 500W
be quiet! L7 530W
be quiet! Straight Power BQT E7-550W
Enermax MODU82+ 525
Nu heb ik weinig verstand van voltages e.d. dus ik hoop dat jullie me kunnen corrigeren als ik hier iets onverstandigs aan het configureren ben. Welke van de bovenstaande opties (of nieuwe inbreng uiteraard
) zijn goede merken/voedingen waar ik mee uit de voeten kan met dit systeem?
CPU Intel Core i5 660
MOBO MSI H55M-E33
Mem Corsair XMS3 TW3X4G1333C9
GPU Sapphire HD 5870 1GB
Case Fractal Design Define R2
HDD Samsung Spinpoint F3 1TB
Optische drive Sony AD-7240S
CPU fan Scythe Mugen 2 Rev. B
Case fans Scythe Slip Stream (x3)
Fan controller Aerocool Touch-1000
Als ik het goed heb gaat dit zo'n 350W max verbruiken. Een 500W voeding lijkt me daarom voldoende?
Een modulaire voeding heeft m'n voorkeur maar is niet noodzakelijk. De kabels moeten wel voldoende lang zijn want in de Fractal Design Define R2 plaatst men de voeding onderin. Met het oog op een eventuele vervanging van de kaart in de toekomst is het waarschijnlijk verstandig een beetje marge te hebben.
Ik heb het volgende lijstje gemaakt van voedingen waarvan ik denk dat ze voldoen:
OCZ ModXStream Pro 500W
Cooler Master Silent Pro M500
Enermax Liberty ECO 500W
be quiet! L7 530W
be quiet! Straight Power BQT E7-550W
Enermax MODU82+ 525
Nu heb ik weinig verstand van voltages e.d. dus ik hoop dat jullie me kunnen corrigeren als ik hier iets onverstandigs aan het configureren ben. Welke van de bovenstaande opties (of nieuwe inbreng uiteraard