Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik was bij één van de eersten die het spel supporte, nog voordat het via Kickstarter aangeboden werd, in 2010. Ik ben blij dat ik 6 jaar later de game eindelijk compleet kan spelen. Alhoewel ik me een pre-release versie ook heb gespeeld.

Grafisch ziet het er goed uit, ook het geluid is dik in orde. Wat me wel stoort is de streaming, het is duidelijk dat er geen predictive streaming in zit dus regelmatig zie je de game een fractie stilstaan om nieuwe models of geluiden te laden. Ondanks dat ik een Samsung 950 Pro SSD heb die een paar keer sneller is dan SATA SSD's, dus het is duidelijk dat het niet aan de storage ligt.

Je word ook overrompeld door de hoeveelheid stats zonder weinig begeleiding welk effect dit heeft. Misschien zijn we verwend met Diablo 3 die hier wat meer duidelijkheid en resultaat in geeft, maar ze hadden wat meer werk ervan kunnen maken. "+1 to skill" op items bijvoorbeeld is ook onduidelijk of je die skill wel uberhaupt hebt of kunt gebruiken en met added skills wordt een item's uitleg al snel een balk van boven tot onder. Persoonlijk vind ik dit te complex en dan doe ik het maar met trial & error.

Zo zijn er wel meer schoonheidsfoutjes maar al bij al blijft het een leuke game. Hopelijk worden de scherpe kantjes nog bijgevijld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:42
Phuncz schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:42:
Grafisch ziet het er goed uit, ook het geluid is dik in orde. Wat me wel stoort is de streaming, het is duidelijk dat er geen predictive streaming in zit dus regelmatig zie je de game een fractie stilstaan om nieuwe models of geluiden te laden. Ondanks dat ik een Samsung 950 Pro SSD heb die een paar keer sneller is dan SATA SSD's, dus het is duidelijk dat het niet aan de storage ligt.
Dat probleem had ik ook (en dan vooral in de BETA), maar nu lijkt het bijna niet voor te komen. Ik heb ook een aantal settings omlaag gegooid om een soepele 60FPS te halen, en dat lijkt ook goed het "stream" probleem te voorkomen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Na aanrader van een vriend ook maar Grim Dawn gehaald, en vind het lekker weg spelen maar...bah het crashed om de haverklap! Denk niet dat ik nog langer dan een uurtje achter elkaar heb kunnen spelen en geen idee waarom. Speel dan wel op een laptop met geen geweldige specs maar dat het zovaak stopt met werken kan niet aan spect liggen gok ik :( weet iemand iets meer van deze crashes toevallig? (laptop - windows 10 - amd kaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Mjah het kan natuurlijk zo zijn dat je laptop het toch te zwaar heeft. Je laptop kan zelfs te warmen worden en dan schakelt je computer uit. Wat voor foutmelding krijg je?

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Geen foutmelding, gewoon hard freeze. Schijnt overigens dat ik niet de eerste ben en ook niet de laatste :X
https://www.reddit.com/r/...andomly_freeze_since_b31/
https://www.reddit.com/r/...tr7/grim_dawn_grim_crash/
en veel meer van dit soort dingen. Spel of reageert niet maar wat vaker gebeurt is dat het geluid blijft spelen maar verder het scherm bevriest. Ik speel op windowed mode dat ik hem via taakbeheer kan stopzetten anders moet ik pc hardresetten want hij reageert nergens meer op (niet op ctrl+alt+delt, niet op alt+f4 helemaal niets) :(
geen idee of het wellicht gekoppeld is aan warmte van mn pc maar ondanks alles wat gebeurt kan ik hem altijd direct erna gewoon weer opstarten en X tijd spelen. Zal het nog is testen door het is goed proberen te koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Heb je er ook last van als je de grafische settings allemaal op low zet?

Ik ben het ook weer een tijdje aan het spelen met een occulist/shaman en het speelt erg lekker weg. Erg herkenbaar als je Titan Quest al gewend bent. En je merkt wel dat alles net wat fijner/mooier is uitgewerkt.

Wat ik wel een beetje overdreven vind is het aantal items/charms (of hoe die dingen ook heten die monsters laten vallen) die een power geven wel erg hoog is.
Soms heb ik een wapen met 1 power die zoveel tekst bevat dat het niet op m'n scherm past en dat ik moet scrollen :')
Het faction gedeelte vind ik ook erg leuk uitgevoerd.
Op dit moment ben ik nog in act 1 maar ik vind de setting van de wereld op dit moment tegenvallen, ik merk dat de omgeving e.d. mij totaal niet trekt. Om die reden had ik gisteren Titan Quest weer geinstalleerd (want Griekse/Egyptische mythologie vind ik erg vet!), en dan merk ik dat ik die setting veel leuker vind, maar je merkt wel dat heel veel simpele opties mist (automatisch samenvoegen van charms e.d.).

Al met al een erg leuk spel! Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen qua updates/uitbreidingen.

[ Voor 88% gewijzigd door Remy!!!! op 29-02-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb ook een paar display driver crashes gehad, ook Windows 10, waar men vaker de schuld aan geeft lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Remy!!!! schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:19:
Wat ik wel een beetje overdreven vind is het aantal items/charms (of hoe die dingen ook heten die monsters laten vallen) die een power geven wel erg hoog is.
Misschien in het begin wel, maar deze dingen heb je nog veel nodig als je gear zelf wil maken. Ik heb items gezien waarbij je 4x 2 verschillende charms nodig hebt en dan zijn ze dus zo weer op. Ook heb je ze nodig voor sommige shrines die je tegen komt.

Ik heb het afgelopen weekend weer opgepakt nadat het officieel uit is en ik heb gewoon 16 uur ( 8)7 ) dit weekend Grim Dawn gedaan... Geeft wel aan hoe verslavend het is. Ik heb nu een level 32 Blademaster (Soldier + Nightblade) en dit speelt echt heerlijk :)

Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar de multiplayer, heb deze nog niet gespeeld en probeer een paar vrienden over te halen de game ook te kopen (zonder succes zover helaas :+ ). Dus als iemand een keer multiplayer wil doen (rond mijn level of met een nieuwe character) dan houd ik me aanbevolen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
NL-RaVeR schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:47:
[...]

Misschien in het begin wel, maar deze dingen heb je nog veel nodig als je gear zelf wil maken. Ik heb items gezien waarbij je 4x 2 verschillende charms nodig hebt en dan zijn ze dus zo weer op. Ook heb je ze nodig voor sommige shrines die je tegen komt.
Het aantal charms begrijp ik wel, maar zo'n beetje de helft van die charms heeft wel een power, en dat vind ik een beetje overdreven. Vooral als je het op een wapen/armor plaatst die al een power hebt. Dat maakt de boel (voor mij) nogal onoverzichtelijk.

Aan de andere kant is het wel leuk dat er zoveel powers zijn, want dan heb je veel variërende builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Ah, inderdaad. De helft heeft inderdaad wel een skill/power erop zitten, dat zou misschien wat minder mogen. Maar zoals je ook al aangeeft maakt dit builds met diverse skills/powers wel diverser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
ik heb nog steeds issues met dit spel. Als ik hem launch kan ik niets aanklikken (21-9 resolutie) heeft iemand een suggestie?
Is er een mogelijkheid om hem windowed op te starten oid?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
hexta schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:54:
ik heb nog steeds issues met dit spel. Als ik hem launch kan ik niets aanklikken (21-9 resolutie) heeft iemand een suggestie?
Ik zit nu op m'n werk en kan dus niet overal bij, maar ik las gisteren op de Steam Fora de mogelijkheid om een repair uit te voeren als je bij het begin niets kon aanklikken. Ik geloof dat deze in de folder staat waar de grim dawn.exe ook staat. En ze hadden het over je pc herstarten daarna (geen idee of dat echt nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
hexta schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:54:
Gokje hoor, maar wellicht ondersteund het spel geen 21:9 waardoor de 'clickboxes' niet overeenkomen met het scherm.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Seroczynski schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:57:
[...]

Gokje hoor, maar wellicht ondersteund het spel geen 21:9 waardoor de 'clickboxes' niet overeenkomen met het scherm.
Dat klopt ja, daarom dacht ik misschien een windowed mode. Clickboxes zitten overigens ook niet ergens anders op het scherm (als onzichtbare hitboxes) helaas.
Remy!!!! schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:57:
[...]

Ik zit nu op m'n werk en kan dus niet overal bij, maar ik las gisteren op de Steam Fora de mogelijkheid om een repair uit te voeren als je bij het begin niets kon aanklikken. Ik geloof dat deze in de folder staat waar de grim dawn.exe ook staat. En ze hadden het over je pc herstarten daarna (geen idee of dat echt nodig is).
Thnx voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
AAAh het is gelukt :D gek genoeg als ik helemaal rechtsonder tegen de rand aan ging kon ik bij options komen en toen moest ik schuin linksboven het options scherm klikken om bij video te komen etc :')
Maar normale resolutie nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Grim Dawn Version 1.0.0.1 (Changelog)

[Tech]
  • Stationary Attack can now be rebound for XInput controllers.
  • Fixed a bug where Steam controllers would sometimes not work on the main menu when starting the game for the first time.
  • Fixed a rendering issue causing some objects to appeart all white on lower quality levels.
  • Increased maximum UI scaling.
  • Fixed a crash which could occur when loading game resources.
  • Fixed a crash which could occur when changing between display modes.
  • Fixed a bug where item drop sounds would not be played.
  • Fixed a crash which could occur when exiting the game.
  • Fixed a crash which could occur when changing graphics options.
[Game]
  • Reduced the life scaling of the Avatar of Mogdrogen at higher levels, also slightly increased the delay between his summon waves
  • Added missing 25% Lightning damage to Widow Constellation
  • Added two new baseline blueprints for Blacksmiths to transmute Scavenged Plating into Bristly Fur, and vice-versa
  • Significantly increased the turn-rate and beam speed of Aether Ray, Conflagration and Obliteration
Shaman
  • Devouring Swarm vitality damage scaled down to an equivalent level as the bleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Leuk om te zien dat er wat meer leven in de brouwerij komt nu het spel daadwerkelijk gereleased is :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Wat voor class combi's spelen jullie eigenlijk en op welk level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Referentie: http://www.grimdawn.com/guide/character/masteries.php

Pyromancer: Demolitionist en Occultist, lvl 32 momenteel.

Het idee om throwable stuff (Blackwater Cocktail, Grenado, Canister Bomb) te doen met een paar beestjes (Storm Raven, Hellhound). En zelf een rifle/revolver te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Goed uitgedachte combo. Klinkt als een gave speelstijl. Ik ga denk ik vanavond beginnen met een Shaman en wil die combineren met een Occulist. Dat zal wel heel anders spelen als mijn melee gastje.

Wie heeft er zin om een keer multiplayer te doen trouwens? Eventueel met een nieuwe character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Tijdje al niet meer gespeeld, maar ik ben bezig met een pure Soldier die ik op later level ga switchen naar Blademaster. Speel enkel hardcode mode dus pomp alles in Physical.

Ben gestopt halverwege Act 2 Veteran. Ga weer verder als ik wat meer vrije tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Soldier/Blademaster op level 43/44 als ik mij niet vergis, alweer een tijdje geleden dat ik er tijd voor gehad/gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

De meest opvallende overeenkomst (naar mijn mening dan) met POE is het devotion systeem in GD en de grote skilltree in POE. Beide zijn ze een beetje te groot naar mijn idee en daar kun je jezelf wel in verliezen. Anderzijds heb je dan wel erg veel build diversiteit. Wat me ook opvalt is dat in beide games augments te vinden zijn voor je wapens waarmee je extra skills unlocked of upgrade. Verder zijn er verschillen in de speelstijl en artwork. Waar GD toch meer leunt naar Diablo en Titans Quest (vooral die laatste naar mij mening) voelt POE weer anders aan. Als laatste vindt ik POE erg lineair. Daarmee doel ik op de maps. Die zijn erg groot en hebben een entree en een exit (zoals de meeste games) en zijn wat saai. D3 heeft dat een stuk beter voor elkaar en GD zit er tussen in. Laat ik het zo zeggen: ik irriteerde me in POE aan de maps en de lengte ervan. (een half uur lang exact de zelfde monsters mollen en alleen naar links van de map lopen). In GD heb ik dit totaal niet. De maps zijn divers en origineel. Ik beleef meer plezier aan GD dan aan POE hoewel POE voor mij zeker geen slecht spel was.

Ik kan overigens niet oordelen over de replaywaarde van GD. (wat in POE wel goed zit) Ik heb ook geen idee of de maps altijd (bij elke playthrough) hetzelfde zijn. Dat zou wel een klein minpuntje zijn namelijk.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
FloydRaalte schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:20:Ik kan overigens niet oordelen over de replaywaarde van GD. (wat in POE wel goed zit) Ik heb ook geen idee of de maps altijd (bij elke playthrough) hetzelfde zijn. Dat zou wel een klein minpuntje zijn namelijk.
Voor zover ik weet zijn de maps in GD statisch en zal je ze dus naar verloop van tijd kunnen dromen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Maar aangezien er binnenkort ook nog mod support bij komt, zie ik custom maps zoals bijvoorbeeld ook in Titan Quest het geval was ook als mogelijkheid. In dat geval zullen er nog wel wat zat andere maps uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:10
Seroczynski schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Voor zover ik weet zijn de maps in GD statisch en zal je ze dus naar verloop van tijd kunnen dromen :)
de hoofdlayout is inderdaad altijd het zelfde alleen is bij iedere load bepaalde paden wel of niet toegankelijk er zijn bepaalde rots formaties of andere zaken zoals een groep bomen die soms een weg blokkeren waar je in vorige playtrough wel langs kon. Die zorgen voor een klein beetje randomness. Het is niet zo dat je ergens totaal niet kan komen je moet alleen soms een andere route er voor nemen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
On a sidenode: Een idee om de topic start een beetje bij te werken? Game is inmiddels uit en ik zie dat er een hoop afbeeldingen niet meer werken en misschien leuk om de release trailers erbij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
FloydRaalte schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:20:
Waar GD toch meer leunt naar Diablo en Titans Quest (vooral die laatste naar mij mening) voelt POE weer anders aan.
Dat is ook niet zo heel gek aangezien een groot deel van het ontwikkelteam achter Titan Quest doorgegaan zijn in Crate Entertainment nadat de kraan door THQ (als ik mij niet vergis) was dichtgedraaid :)
NL-RaVeR schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:23:
On a sidenode: Een idee om de topic start een beetje bij te werken? Game is inmiddels uit en ik zie dat er een hoop afbeeldingen niet meer werken en misschien leuk om de release trailers erbij te zetten?
Daar zal ik inderdaad wat aan gaan doen, helaas gaat dat deze week niet lukken.

[ Voor 31% gewijzigd door psychoclown op 01-03-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
THQ is failliet gegaan in 2013, en ik lees net dat Nordic Games de THQ Trademark heeft overgenomen/gekocht. En die mogen nu dus games onder de naam van THQ uitbrengen.
Als ik het goed heb begrepen heeft Nordic Games laatst ook weer een update voor Titan Quest uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SMD007 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:54:
[...]

de hoofdlayout is inderdaad altijd het zelfde alleen is bij iedere load bepaalde paden wel of niet toegankelijk er zijn bepaalde rots formaties of andere zaken zoals een groep bomen die soms een weg blokkeren waar je in vorige playtrough wel langs kon. Die zorgen voor een klein beetje randomness. Het is niet zo dat je ergens totaal niet kan komen je moet alleen soms een andere route er voor nemen.
Dit vind ik persoonlijk zeer vervelend, omdat het zo artificieel aanvoelt. Ook de rifts zijn veel te weinig geplaatst, voor sommige quests die ik uiteindelijk niet vond heb ik zojuist twee uur gespendeerd deze te zoeken op die achtbaan-achtige paden (Act 3) waar dan toch dat ene beest zou verstopt kunnen zitten. Soms kan je helemaal niet op het sterretje rekenen om je weg te wijzen, wat behoorlijk frustrerend is als dit 9 keren van de 10 wel gewoon werkt.

Het blijft een leuk spel maar er is nog veel werk aan de winkel als je kijkt naar de vergelijkbare games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Wat was het weer heerlijk om een dagje Grim dawn te spelen _O_

nu level 23 ofzo, net in het 2e gebied.
ik ben een shaman/occultist.
2 grote summons (boomding en die katachtige) die eigenlijk alles facerollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
@hexa, gaaf. Zo'n build wou ik ook maken :)

Ik ben nu level 36 met mijn Soldier/Nightblade en ik speel nu lekker hit en run tactics met poisons. Met de skill shadow strike kun je heelijk grote mobs neersteken, dikke dot geven en vervolgens weer wegrennen. Als ik grote groepen tegen kom kan dit soms nog wel eens lastig zijn.

Ik kom soms trouwens lange stukken met dat groene/kristal achtige spul op de grond tegen waar je damage van krijgt. Is daar iets voor zodat je daar geen/minder schade van oploopt zodat je stukken kan oversteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik speel zelf nu een Druid (Shaman/Arcanist) en loop met 2H-Weapons rond te meppen. Ik doe voornamelijk lightning damage. Heb net gisteren normal uitgespeeld ben daar nu nog een paar side quest aan het afronden en ben bijna lvl 50 en heb 8300 life normal is vrij makkelijk nu en speel dus ook al regelmatig met veteran mode aan. Vanavond dus ook maar gauw door in Elite.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 12:48
Ook maar eens aangeschaft.
Lvl 20 blademaster nu...net de warden neergemept.
Het blijft voorlopig boeiend genoeg om te blijven spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik ben nu demolitionist, level 11, en vind schieten met een pistool wel tof. Wat is een goede tweede keus qua mastery?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
zo gisteren weer aardig vorderingen gemaakt. lvl 50 ondertussen aangetikt op mijn 2h Druid build. En paar upgrade items gevonden zit nu aan 11.2k hp en loop echt met gemak door elite heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Bart ® schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:25:
Ik ben nu demolitionist, level 11, en vind schieten met een pistool wel tof. Wat is een goede tweede keus qua mastery?
Die mastery schijnt wel lekker samen te spelen met Soldier of Occultist, maar heb er geen ervaring mee.

Ik heb gister level 40 aangetikt en ben nu bij de gates of necropolis aangekomen. Ga nu eerst ff wat losse eindjes van mijn sidequests afwerken en dan ga ik daar weer verder. Speelt nog steeds lekker met mijn blademaster, maar als ik het verhaal klaar heb wil ik wel even compleet iets anders gaan spelen :). En wat blijft Shadow Strike toch een heerlijke skill...
Afbeeldingslocatie: http://i.giphy.com/l41lVy8AdB7UZdi8w.gif

[ Voor 8% gewijzigd door NL-RaVeR op 03-03-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SMD007 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:03:
zo gisteren weer aardig vorderingen gemaakt. lvl 50 ondertussen aangetikt op mijn 2h Druid build. En paar upgrade items gevonden zit nu aan 11.2k hp en loop echt met gemak door elite heen.
Bizar, met lvl 42 zit ik op 2.400HP zowat, heb je skills die dat zo fel stacken ? Ik heb op Normal dus wel regelmatig problemen met piek-damage van een bende kamikaze mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Phuncz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:20:
[...]

Bizar, met lvl 42 zit ik op 2.400HP zowat, heb je skills die dat zo fel stacken ? Ik heb op Normal dus wel regelmatig problemen met piek-damage van een bende kamikaze mobs.
De shamen tree heeft een hele mooie aura node die iets van 26% more hp geeft als ik die aura uit zet zit ik op 8 a 9k hp. Ik heb ook heel veel nodes die veel hp regen geven tijdens en buiten combat waardoor degen dmg ook niet zo hard aankomt. Ook spawn ik een totem die mij per tick x% + flat geloof 500 of 600 hp geeft. Dit alles zorgt voor veel hp en ook veel regen. uit de devotion tree ben ik ook vrij defensive gespecced met veel hp nodes en nodes die zorgen dat je resist krijgt en ook weer regen effects. Mijn damage is nu nog niet heel super ik moet soms best lang slaan op mobs en heb maar weinig area of effect nodes dus loop veel heen en weer naar mobs, maar nu mijn hp zo goed voor elkaar is kan ik natuurlijk meer op dmg gaan focussen. zit nu trouwens op lvl 51 met 11.7k hp en mijn dmg weer met 1k verhoogt dus dmg begint te komen gemiddeld doe ik 3500 tot 7000 dmg met mijn main attack.

Zal als ik er aan denk mijn tree en gear etc binnenkort eens linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SMD007 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:16:
Mijn damage is nu nog niet heel super ik moet soms best lang slaan op mobs en heb maar weinig area of effect nodes dus loop veel heen en weer naar mobs, maar nu mijn hp zo goed voor elkaar is kan ik natuurlijk meer op dmg gaan focussen.
Dat is met mijn build wel anders, alles dat geen sterretje heeft one-shot ik met mijn left-click en ik heb twee area attacks die langer duren om te casten dan te killen. Maar gelukkig heb ik ook twee pets die voor afleiding zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Phuncz schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:55:
[...]

Dat is met mijn build wel anders, alles dat geen sterretje heeft one-shot ik met mijn left-click en ik heb twee area attacks die langer duren om te casten dan te killen. Maar gelukkig heb ik ook twee pets die voor afleiding zorgen :)
Ik heb ook niet stil gezeten en heb mijn damage ondertussen ook prima voor elkaar met een flink stuk meer AoE dmg en nog steeds de zelfde bak met hp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Het begint eentonig te worden.
Continue coins te weinig, er dropt niks dat deftig is wat ervoor zorgt dat de damage crap is op veteran zodat je aangewezen bent op weglopen ipv aanvallen.
Ben bezig met een soldier shield build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Maar hoe vaak koop je dan iets bij merchants? Ik koop daar bijna nooit wat, en ik vraag mij af wat ik eigenlijk met m'n coins moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik koop af en toe iets met coins als ik te lang geen upgrade vind. Soms had ik pech en liep ik 10 lvls met hetzelfde wapen. Zo had ik 100K coins verzameld, paar items en ik zat nog op 50K, nu op lvl 42 kost een groen wapen al 40K...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:19
internaut schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:00:
Het begint eentonig te worden.
Continue coins te weinig, er dropt niks dat deftig is wat ervoor zorgt dat de damage crap is op veteran zodat je aangewezen bent op weglopen ipv aanvallen.
Ben bezig met een soldier shield build.
Post je build eens ik speel zelf ook een soldier met een shield. Je kunt daarvoor deze site gebruiken: http://grimcalc.com/

Wat is je health, dps en wat voor gear gebruik je ? Zie daarvoor deze site: http://gracefuldusk.appspot.com/items

Als main weapon kan je vaak een hele goede mace craften, waarbij je een kans heb op een rare of double rare. Een met %attack speed e physical damage. Voor melee is %attack damage converted to health ook een echte must. Haunted steel bijvoorbeeld op je weapon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Games schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:00:
[...]

Post je build eens ik speel zelf ook een soldier met een shield. Je kunt daarvoor deze site gebruiken: http://grimcalc.com/

Wat is je health, dps en wat voor gear gebruik je ? Zie daarvoor deze site:
Als main weapon kan je vaak een hele goede mace craften, waarbij je een kans heb op een rare of double rare. Een met %attack speed e physical damage. Voor melee is %attack damage converted to health ook een echte must. Haunted steel bijvoorbeeld op je weapon.
http://grimcalc.com/build/7EOzQD

De optie naar battlemage is al gemaakt maar nog geen punten daarin gestopt.
lvl 16 ..magic gear ..alleen shield is rare.

Health is 1748
Offensive 502
Defensive 444
dps 229
armor 51
Remy!!!! schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:34:
Maar hoe vaak koop je dan iets bij merchants? Ik koop daar bijna nooit wat, en ik vraag mij af wat ik eigenlijk met m'n coins moet doen.
Niet vaak want betere wapens kosten teveel of is het zo dat pas vanaf een bepaald lvl betere gear dropt..

[ Voor 18% gewijzigd door internaut op 06-03-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:19
Stop minimaal een punt in "Menhir's Will" dat is namelijk een life saver. Naarmate je verder leveled, dan kan je er wat meer punten instoppen.

Als je shield gebruikt, dan ook de skill "Overguard" gebruiken.
Bij "Cadence" ook minimaal een punt in "Fighting Form" doen, je hit dan extra enemies.

"Blitz" is goed voor crowd control en zeker wel een punt waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Games op 06-03-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit is mijn Pyromancer build momenteel: http://grimcalc.com/build/sjhFwm

Te lage survivability, alles wat niet indrukwekkend is, one-shot ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Games schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:35:
Stop minimaal een punt in "Menhir's Will" dat is namelijk een life saver. Naarmate je verder leveled, dan kan je er wat meer punten instoppen.

Als je shield gebruikt, dan ook de skill "Overguard" gebruiken.
Bij "Cadence" ook minimaal een punt in "Fighting Form" doen, je hit dan extra enemies.

"Blitz" is goed voor crowd control en zeker wel een punt waard.
Bedankt. Eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Bart ® schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:25:
Arcanist. Sorceseror worden dus. Demo's firestrike tree helemaal volproppen, die twee aura's, en van arcanist de mirror en ladingen elemental buffs (elemental damage = cold/lightnight en fire), vooral die spirit/offensive links onderin, kan even niet op de naam komen. Mijn 85 sorc springt soms over de 50k dps heen en dan telt alle aoe meuk nog niet eens mee. Geen character voor hardcore, je ligt nog vaak plat op ulti.

Over HC gesproken, eindelijk een ventje gevonden die de lvl 65 heeft gehaald, net Homestead op Elite berijkt. Een physical damage battlemage, met de defenses van arcanist. Zelfs al twee legendaries aan. So far so good, tot ik weer die ene nare boss tegen kom en weer dat prachtige 'You are dead' dialoogje krijg.
Phuncz schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:16:
Dit is mijn Pyromancer build momenteel: http://grimcalc.com/build/sjhFwm
Te lage survivability, alles wat niet indrukwekkend is, one-shot ik wel.
Wat is het idee achter deze build? Nu is het een beetje van alles, pets, bommen, firestrike. Denk als je ergens voor kiest het een stuk beter gaat.
Remy!!!! schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:34:
Craften. Vooral die standaard random recepten kunnen hele goeie greens opleveren. En later legendaries craften kost naast de mats zo'n 120-150k per stuk.

[ Voor 31% gewijzigd door bstard op 07-03-2016 10:08 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
http://grimcalc.com/build/j1fSls

Dit is tot nu toe mijn "build".
Nog suggesties qua devotion of skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
bstard schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:56:
Craften. Vooral die standaard random recepten kunnen hele goeie greens opleveren. En later legendaries craften kost naast de mats zo'n 120-150k per stuk.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van het craft proces (ben nu lvl 29 geloof ik?) omdat m'n pets nog genoeg damage doen.
Ik zal er vanavond eens naar kijken of ik iets leuks kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Remy!!!! schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:34:
[...]

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van het craft proces (ben nu lvl 29 geloof ik?) omdat m'n pets nog genoeg damage doen.
Ik zal er vanavond eens naar kijken of ik iets leuks kan maken.
Die default yellows maken, geven ongeveer 1 op de 3 een green. Kosten 2 (s)crap en 2k 't stuk. Het is random, dus je kan ook niets interesants (voor dat character) krijgen.
hexta schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:32:
Dit is tot nu toe mijn "build". Nog suggesties qua devotion of skills?
Blood of Dreeg, Primal Bond & Heart of the Wild, juist 3 skills die ik helemaal vol zou doen omdat ze aura's / aoe zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door bstard op 07-03-2016 11:11 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

bstard schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:06:
[...]

Die default yellows maken, geven ongeveer 1 op de 3 een green. Kosten 2 (s)crap en 2k 't stuk. Het is random, dus je kan ook niets interessants (voor dat character) krijgen.
Nou daar zit ik dus mee. Je krijg veel random wapens en daar zitten (of lijken te zitten) naar ratio weinig 2 handers tussen. Ik loop als lvl 40 nog steeds met een level 20 weapon rond.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

bstard schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:56:
Wat is het idee achter deze build? Nu is het een beetje van alles, pets, bommen, firestrike. Denk als je ergens voor kiest het een stuk beter gaat.
Zelf doe ik damage met een 2H rifle op afstand (Fire Strike en Flame Touched buffed en AoE'ed de main attack), ik gooi Grenado, Blackwater Cocktail en Canister Bomb op groepjes, Mortar Trap voor grotere gevechten en de pets houden een deel van de hordes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wat doe je als je de story single player uit hebt ? Aangezien je tot level 200 kan gaan, vind ik het bizar dat ik op het einde van de story de enemies maar rond de lvl 45 zijn (mijn level) en als ik bv. Veteran aanklik, is het gewoon dezelfde level monsters, dus zeer lage levels aan het begin en 45 op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Je kan toch andere moeilijkheidsgraden kiezen? Elite en Ultimate?
En je max level is 85.

[ Voor 15% gewijzigd door Remy!!!! op 08-03-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aha, ik dacht dat Veteran al een hogere difficulty was. Als je een MP game maakt, zie je "level 200" staan, daarmee dat ik dacht dat dit max was. Misschien voor MP is dat de monster level, maar dat lijkt me insane veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
In principe zou je altijd veteran als eerste playtrough moeten nemen, normal is echt te makkelijk als je wel eens een arpg gespeeld hebt.
Elite en Ultimate zijn weer zwaardere modi waarin je opnieuw de game start met je oude character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 22:03
Sinds gisteren in huis, maar het hele spel pakt mij nog niet echt, terwijl ik echt een die hard Diablo 1 en 2 fan ben en ook Titan Quest helemaal grijs gespeeld heb. Moet ik even doorbijten? Het start gebied vind ik namelijk ronduit saai, daarnaast vind ik de classe keuze ook erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Dat probleem heb ik in het begin ook gehad, ik probeerde het steeds te veel met Titan Quest te vergelijken omdat ik daar een aantal favoriete builds/omgevingen had. Na een tijdje heb ik een leuke summonerbuild gevonden en nu vind ik het toch wel een erg leuk spel. Heb laatst ook TQ weer gespeeld maar dan mis je toch wel veel dingen uit GD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kwdtjuh schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:47:
Sinds gisteren in huis, maar het hele spel pakt mij nog niet echt, terwijl ik echt een die hard Diablo 1 en 2 fan ben en ook Titan Quest helemaal grijs gespeeld heb. Moet ik even doorbijten? Het start gebied vind ik namelijk ronduit saai, daarnaast vind ik de classe keuze ook erg moeilijk.
Je kan mij niet vertellen dat je het start gebied van d1 en 2 (zelf nooit gespeeld dus kan het mis hebben) niet saai vond? bijna elke ARPG heeft een saai start gebied. Path of Exile en D3 bijvoorbeeld die ik wel gespeeld heb hebben nou ook niet echt de meest uitdagende start gebieden. Ook TQ start gebied was IMO ook echt saai (erger nog dan GD start gebied)

betreffende classes tja even doorbijten denk ik en gewoon proberen wat je wel of niet leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 22:03
SMD007 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Je kan mij niet vertellen dat je het start gebied van d1 en 2 (zelf nooit gespeeld dus kan het mis hebben) niet saai vond? bijna elke ARPG heeft een saai start gebied. Path of Exile en D3 bijvoorbeeld die ik wel gespeeld heb hebben nou ook niet echt de meest uitdagende start gebieden. Ook TQ start gebied was IMO ook echt saai (erger nog dan GD start gebied)

betreffende classes tja even doorbijten denk ik en gewoon proberen wat je wel of niet leuk vind.
Nee, het startgebied van zowel D1, D2 en D3 vond ik zeer goed. Mijn favoriete act van D3 is zelfs act 1.

Ik zal het zeker nog wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
kwdtjuh schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:58:
[...]
Mijn favoriete act van D3 is zelfs act 1.
Zegt meer over Act 2 t/m 5 dan 1 :+

Ik vond GD in het begin ook niet geweldig, maar toen ik eenmaal een leuke build had was het snel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Vind de secret area's in GD ook erg leuk om te vinden. Had gisteren nog weer een area ontdekt waar zelfs een one shot (1 malig gegarandeerde epic of legendary) stond in act 1. De area er naar toe is ook nog best groot. Leuk dit soort dingen ben er al 20x voorbij gerend, maar de 21ste keer kijk je toch eens iets verder en hey is dat een grot? :D erg cool om zo te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
bstard schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:11:
Ik vermaak me wel met de shaman nu. Shammie/Occultist gemaakt (Conjurer), nu richting lvl40 aan het gaan en dan begint het spiciaal te worden: veel melee, veel lightning, totems, 3 pets, en veel wegrennen/potten/HP regen. Ben alleen bang dat de combi shaman+solder ideaal is vanwege de two hander skills en de daarbij benodige defenses uit de solder tree. Bang omdat combi's met solder nog steeds wat te overpowered zijn imo. Op 50 ga ik ook eens de blood/debuff tak van de Occultist respeccen ipv de pets, zitten ook wel mogelijkheden in. En later eens een nieuw ventje shaman+arcanist maken, dat kan wel grappig werken.
Heb je misschien link naar je build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Metalbuster schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:32:
[...]
Heb je misschien link naar je build?
Iets in de geest van http://grimcalc.com/build/M7bqEF Puntjes kloppen niet helemaal, zo uit mijn hoofd, maar de skills an sich wel. Gear is zoveer mogelijk retaliation gefocussed, vooral met components kon je een heel eind.

Devotions even geen tijd voor, maar was ook shield georienteerd, Menhir enzo.

[edit] Oh ships, je reply was op een chars van eventjes geleden hehe, die zou ik niet zo 123 paraat hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door bstard op 15-03-2016 13:10 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Gister ook weer leuke skill gevonden canister bombs van de demolitionist man wat hebben die dingen een punch! geen idee of ze op latere difficulties werken, maar op normal vegen ze je hele scherm schoon! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Grim Dawn loopt bij mij vaak vast sinds de laatste update. Vervelendste hiervan is dat de hele computer dan vervolgens niks meer doet, black screen met alleen nog een muis zichtbaar. Enige wat ik dan nog kan doen is de reset knop, meer mensen hier last van met de laatste update?

EDIT: Zie op de forums dat veel mensen hier last van hebben.
http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=29669

Schijnt zowel ati als nivdia probleem te zijn, spelen in window fixed voorlopig het probleem dat je niet direct je pc hoeft te resetten.
bstard schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:01:
[...]

Iets in de geest van http://grimcalc.com/build/M7bqEF Puntjes kloppen niet helemaal, zo uit mijn hoofd, maar de skills an sich wel. Gear is zoveer mogelijk retaliation gefocussed, vooral met components kon je een heel eind.

Devotions even geen tijd voor, maar was ook shield georienteerd, Menhir enzo.

[edit] Oh ships, je reply was op een chars van eventjes geleden hehe, die zou ik niet zo 123 paraat hebben.
Geen probleem, hoe doe jij dat met devotions? Kijk je waar je uiteindelijk naar toe wilt of kies je wat op dat moment het beste voor je is? En raad je aan om direct devotions te kiezen of er mee te wachten tot een hoger level?

[ Voor 10% gewijzigd door Metalbuster op 17-03-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Metalbuster schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:24:
Geen probleem, hoe doe jij dat met devotions? Kijk je waar je uiteindelijk naar toe wilt of kies je wat op dat moment het beste voor je is? En raad je aan om direct devotions te kiezen of er mee te wachten tot een hoger level?
Gebruik vooral deze page http://grimdawn.wikia.com/wiki/Constellation
Kan je ctrl+f zoeken naar wat je wilt, en ja, idee van mij is de hoogste die je wilt hebben zoeken, en dan eens rustig ervoor gaan zitten hoe je daar komt.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Laatst online: 18:20
Hoe spelen jullie GD eigenlijk? Ik voornamelijk solo en met een maat maar mss is het wel leuk(er) om met wat Tweakers te spelen. Voel je vrij om me op steam toe te voegen :) (momenteel zit ik op lv38 /eind act 3 geloof ik)

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Neles7 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:53:
Hoe spelen jullie GD eigenlijk? Ik voornamelijk solo en met een maat maar mss is het wel leuk(er) om met wat Tweakers te spelen. Voel je vrij om me op steam toe te voegen :) (momenteel zit ik op lv38 /eind act 3 geloof ik)
Heb 2 chars, 1 solo en 1 samen met iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Neles7 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:53:
Added.

Dit is mijn profiel overigens voor mensen die afentoe willen grimdawnen met anderen

https://steamcommunity.com/profiles/76561197992282479/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Even een paar vragen:

1. Hoe ervaren jullie de overgang van veteran naar elite? (eventueel van Elite naar Ultimate)
2. is het beter om monsters rond je level te killen of maakt het niet uit als ze 5-6 levels hoger zijn?

De reden is dat ik namelijk heel weinig moeite met elite heb tot nu toe. Ik dacht dat het moeilijker zou zijn als veteran? Ik heb geen moeite om level 56 hero's neer te halen met mijn level 50 char. Heb ik gewoon geluk gehad en heb ik hele goede drops gehad?

Mijn stats: Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/nP3Is/542bfa243d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Neles7 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:03:
Even een paar vragen:

1. Hoe ervaren jullie de overgang van veteran naar elite? (eventueel van Elite naar Ultimate)
2. is het beter om monsters rond je level te killen of maakt het niet uit als ze 5-6 levels hoger zijn?

De reden is dat ik namelijk heel weinig moeite met elite heb tot nu toe. Ik dacht dat het moeilijker zou zijn als veteran? Ik heb geen moeite om level 56 hero's neer te halen met mijn level 50 char. Heb ik gewoon geluk gehad en heb ik hele goede drops gehad?

Mijn stats: [afbeelding]
Om te beginnen heb ik nog nooit een paarse drop gezien. En jouw damage is ongeveer 3 keer de damage die ik doe(volgens mij, ik zal het thuis eens opzoeken en een plaatje posten). (uiteraard heb ik wel 2 beestjes die een flinke lading damage doen)
Die helm, pants en arm armor ben ik ook nog niet tegen gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door hexta op 23-03-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Gisteren geïnstalleerd en even een vraag vooraf: is er een respec optie? (in andere woorden: moet ik nu al na gaan denken of kan dat straks nog?) :o

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Als je bij devil's crossing een paar quests hebt gedaan dan gaat er een poort open, en daar staat iemand die jou kan respeccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
De character points voor zover ik weet niet dus daar is het wel handig om het enigszins strategisch aan te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
hexta schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:07:
[...]

Om te beginnen heb ik nog nooit een paarse drop gezien. En jouw damage is ongeveer 3 keer de damage die ik doe(volgens mij, ik zal het thuis eens opzoeken en een plaatje posten). (uiteraard heb ik wel 2 beestjes die een flinke lading damage doen)
Die helm, pants en arm armor ben ik ook nog niet tegen gekomen.
Ik had de vraag ook even op reddit gesteld, en daar kwam ik tot de conclusie dat als je een goede build heb met wat leuke dropt dit inderdaad het geval is. Momenteel is me char zelf nog iets meer vooruit gegaan, act II boss gekilled (te makkelijk) en 2 paarse items aan en 2 in me stash voor andere builds.
Zarhrezz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:32:
Gisteren geïnstalleerd en even een vraag vooraf: is er een respec optie? (in andere woorden: moet ik nu al na gaan denken of kan dat straks nog?) :o
Officieel is alles behalve stat points (Physice/Cunning/Spirit) te resetten.

[ Voor 52% gewijzigd door Neles7 op 23-03-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
psychoclown schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:44:
De character points voor zover ik weet niet dus daar is het wel handig om het enigszins strategisch aan te pakken :)
Ok...even wat gegoogled en kennelijk is het een DII style allocation...in andere woorden: sparen totdat je de gear die je wil dragen niet meer kan dragen, dan pas toekennen. Works for me.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Neles7 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Ik had de vraag ook even op reddit gesteld, en daar kwam ik tot de conclusie dat als je een goede build heb met wat leuke dropt dit inderdaad het geval is. Momenteel is me char zelf nog iets meer vooruit gegaan, act II boss gekilled (te makkelijk) en 2 paarse items aan en 2 in me stash voor andere builds.

[...]

Officieel is alles behalve stat points (Physice/Cunning/Spirit) te resetten.
Oh yeah, en je vertelde dat je bij de laatste boss altijd nog een paarse item krijgt, de laatste boss heb ik nog niet gedaan, voor die laatste ruimte wilde ik nog wat tussenmissies doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Ah kijk :) Dan gok ik dat je ook nog geen lv50+ bent? Dat is namelijk het level dat ze kunnen droppen. Gisteren zelf nog een mooie upgrade voor mijn wapen gevonden en zit op 6.3k dps :) Alsof elite nog niet makkelijk genoeg was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Neles7 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:36:
Ah kijk :) Dan gok ik dat je ook nog geen lv50+ bent? Dat is namelijk het level dat ze kunnen droppen. Gisteren zelf nog een mooie upgrade voor mijn wapen gevonden en zit op 6.3k dps :) Alsof elite nog niet makkelijk genoeg was :P
Ik dacht van wel, maar wellicht ben ik nog 49 :P Of net 50 geworden en toen niet lang meer doorgespeeld.
Daaaamn son. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
hexta schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:38:
[...]

Ik dacht van wel, maar wellicht ben ik nog 49 :P Of net 50 geworden en toen niet lang meer doorgespeeld.
Daaaamn son. :D
Als je upgrades zoekt spreek je me maar eens aan op steam. Heb zoveel gear verzameld wie weet heb ik nog iets voor je.

Vanavond SoT maar eens verkennen en mss wel eens doorspelen. Vond het op vet niet de moeite :P, maar wil t wel eens clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Neles7 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Als je upgrades zoekt spreek je me maar eens aan op steam. Heb zoveel gear verzameld wie weet heb ik nog iets voor je.

Vanavond SoT maar eens verkennen en mss wel eens doorspelen. Vond het op vet niet de moeite :P, maar wil t wel eens clearen.
Ik wil eerst nog solo (op eigen kracht met eigen gear) de eindbaas afmaken, daarna ben ik ook wel in voor samen spelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
hexta schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:57:
[...]

Ik wil eerst nog solo (op eigen kracht met eigen gear) de eindbaas afmaken, daarna ben ik ook wel in voor samen spelen. :D
Als je het niet erg vind dat alles sterft voordat je eigenlijk iets hebt gedaan sure :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Neles7 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Als je het niet erg vind dat alles sterft voordat je eigenlijk iets hebt gedaan sure :D
Zo rol ik, nu loop ik ook alleen maar achter mijn pets aan die alles killen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:55
Gister ook maar eens begonnen met deze game. Speelde voornamelijk D3 maar daar is voor mij echt nieuwe content nodig wil ik het leuk blijven vinden. Op aanraden van een collega Grim Dawn gekocht.
Nog niet erg veel kunnen spelen (uurtje of twee max) maar bevalt tot nu toe wel! :)

Eerst maar eens rustig de story door en dan multiplayer in duiken!
SteamID: NightStalkerNL

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
schaapiej schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:41:
Gister ook maar eens begonnen met deze game. Speelde voornamelijk D3 maar daar is voor mij echt nieuwe content nodig wil ik het leuk blijven vinden. Op aanraden van een collega Grim Dawn gekocht.
Nog niet erg veel kunnen spelen (uurtje of twee max) maar bevalt tot nu toe wel! :)

Welkom bij de club :P Zal je vanavond wel toevoegen voor toekomstige sessies ^^
hexta schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Zo rol ik, nu loop ik ook alleen maar achter mijn pets aan die alles killen >:)
Haha cool :D

[ Voor 16% gewijzigd door Neles7 op 24-03-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
schaapiej schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:41:

Ik ben ook volgende season D3 aan het afwachten...paar van m'n favoriete builds worden dan echt leuk, maar nu even niets om handen.

Ik gok dat m'n SteamID Zarhrezz is :o

Trouwens wel een heel sterk TQ + Darkstone gevoel. Is er een combinatie van classes die helemaal OP is, of moeten we wachten tot de uitbreiding (net als bij TQ destijds - Dream + Hunting)? :o

[ Voor 12% gewijzigd door Zarhrezz op 24-03-2016 15:05 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Intussen level 18 en een beetje. Staat volgens mij op het punt de eerste boss te gaan doen.
spoiler:
Warden is de 1e boss?

Moet wel even m'n health potion op Q gaan zetten aangezien ik daar nog altijd op aan het rammen ben! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
schaapiej schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:03:
Intussen level 18 en een beetje. Staat volgens mij op het punt de eerste boss te gaan doen.
spoiler:
Warden is de 1e boss?

Moet wel even m'n health potion op Q gaan zetten aangezien ik daar nog altijd op aan het rammen ben! :p
Jup. Dat is de 1e eindbaas. Volgens mij is de default HP pot ook op R? gezet, maar Q vind ik ook fijner. Kijk toch niet vaak genoeg in dat menu om de hotkey te verantwoorden. Als je veel verkenned hebt heb je wellicht al eerder een boss gekilled in 1 van de dungeons van act 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Neles7 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:07:
[...]

Jup. Dat is de 1e eindbaas. Volgens mij is de default HP pot ook op R? gezet, maar Q vind ik ook fijner. Kijk toch niet vaak genoeg in dat menu om de hotkey te verantwoorden. Als je veel verkenned hebt heb je wellicht al eerder een boss gekilled in 1 van de dungeons van act 1.
Bij mij stond ie default op "9". Niet echt makkelijk naar mijn idee! :p

Dikke fail niet, blijkbaar zat ik zonder health potions.. boss niet gehaald.
Maar klopt het dat de bosses meelevelen? Ik dacht; ik pak effe een extra leveltje om op niveau te komen, maar daarna was die boss ook vrolijk een level hoger...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
schaapiej schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:23:
[...]

Bij mij stond ie default op "9". Niet echt makkelijk naar mijn idee! :p

Dikke fail niet, blijkbaar zat ik zonder health potions.. boss niet gehaald.
Maar klopt het dat de bosses meelevelen? Ik dacht; ik pak effe een extra leveltje om op niveau te komen, maar daarna was die boss ook vrolijk een level hoger...
R is de alternatieve bind dacht ik? Kan ook voor steamcontroller zijn. En area's schalen mee tot een bepaald level ja. In geval van de 1e baas is dat tot level 30. Pots is wel even een dingetje om in de gaten te houden ja, op tijd bij kopen helpt in het begin heel veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb de game ook weer opgepakt. Ben nu ergens in de Broken Hill of Twin Falls beland, level 28 geloof ik. Speel nog altijd full-Soldier build met alles in Physique, en HC Vet.

Heb trouwens de healthpots ook op Q gebind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Neles7 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:28:
[...]

R is de alternatieve bind dacht ik? Kan ook voor steamcontroller zijn. En area's schalen mee tot een bepaald level ja. In geval van de 1e baas is dat tot level 30. Pots is wel even een dingetje om in de gaten te houden ja, op tijd bij kopen helpt in het begin heel veel :)
Zou goed kunnen, heb 'm al aangepast dus kan dat niet meer zien.
Boss is in ieder geval down, had nog wat van die meuk om op m'n wapen te zetten. Poison bleed rotzooi, dus met een beetje kiten en meppen ging het prima! :P

Vermaak mij er tot nu toe prima mee moet ik zeggen, goede afwisseling van D3!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
schaapiej schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Zou goed kunnen, heb 'm al aangepast dus kan dat niet meer zien.
Boss is in ieder geval down, had nog wat van die meuk om op m'n wapen te zetten. Poison bleed rotzooi, dus met een beetje kiten en meppen ging het prima! :P

Vermaak mij er tot nu toe prima mee moet ik zeggen, goede afwisseling van D3!
haha :) En het wordt imo alleen maar leuker. Vooral act III vond ik echt vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Beetje aan het rondhupsen, alles uitkammen. Valt me wel op dat je regelmatig caves / cellars tegenkomt met de "way over your head" warning...lvl 23s terwijl je 16 bent etc. Vind ik altijd een beetje jammer...als ik iets vind, wil ik het clearen ook })

Wat betreft skills ben ik op het moment nogal 1-trick...puur missiles pompen met hier en daar curse voor de CC (ik ben Warlock gegaan). Speelt wel lekker weg verder, ben benieuwd hoe lang ik op deze manier doorkan. Geen idee nog hoe ik het defensive moet gaan aanpakken, maar dat zien we later wel =)

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Zarhrezz schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:27:
Beetje aan het rondhupsen, alles uitkammen. Valt me wel op dat je regelmatig caves / cellars tegenkomt met de "way over your head" warning...lvl 23s terwijl je 16 bent etc. Vind ik altijd een beetje jammer...als ik iets vind, wil ik het clearen ook })

Wat betreft skills ben ik op het moment nogal 1-trick...puur missiles pompen met hier en daar curse voor de CC (ik ben Warlock gegaan). Speelt wel lekker weg verder, ben benieuwd hoe lang ik op deze manier doorkan. Geen idee nog hoe ik het defensive moet gaan aanpakken, maar dat zien we later wel =)
Zo hoort het toch ook zar? Lekker verkennen en gaan :D Die levels maken niet veel uit, later worden die alleen maar groter :D

In mijn 1e playtrough was er maar 1 boss die letterlijk way over my head was
spoiler:
Salazar, Blade of Ch'thon
maarja dat is ook niet zomaar een boss :)

Vanavond maar eens SoT gaan doen op elite, wordt nog een leuke uitdaging gezien alles 60+ is, gisteren niet aan toe gekomen om de dung te clearen dus enkel de open levels gedaan en dat was een leuke afwisseling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Wat is trouwens dat gelige stuk op je health bar? Het doet af en toe wat, maar ik heb vooralsnog geen idee.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste