Mensen, dit moet ik echt even kwijt. Al jaren heb ik last van een niet-smooth-runnen van Grim Dawn (en Titan Quest daarvoor), zelfs met een beefy PC die het makkelijk, makkelijk moet trekken. Het is me altijd opgevallen dat ondanks zeer hoge FPS en overspecced PC en medium settings de game nooit echt de indruk wekt ECHT smooth te lopen. Nu viel het me op dat als ik stilsta, dat de animaties van de monsters om me heen -wel- met hoge fps gebeuren. Maar zodra ik begin te lopen, gaat het van schok....schok.....schokschok...
Eindeloos gezoek en getweak, maar nu de fix gevonden:
overgeschakeld van full-screen naar windowed borderless. Ik zou bij god niet weten waar dat goed voor is of wat de logica daarvan is, maar de game loopt nu
smooth as butter, en
by the gods, wat is dat heerlijk rustig voor de ogen.
Hopelijk kan ik hier iemand mee helpen ! ;-)
NB: dit is geen fix voor de FPS drops in bepaalde gebieden zoals voorbij Fort Ikon, zelfs met alles op low. Dit heeft te maken met de engine-limitations die weliswaar multicore support, maar toch erg veel op 1 core laat neerkomen. De enige echte oplossing is: hoge Ghz er tegenaan kwakken (vandaar dat ik destijds voor een i5-6600K met overclock koos - en dat probleem is inderdaad weg).
En jeetjemina, wat zijn die twee expansions gaaf. Ik had niet gedacht dat ik het zo ontzettend leuk zou vinden, want ik had eigenlijk niet echt heel veel op met de lore/sfeer van de aetherials... maar ze hebben zichzelf echt overtroffen vind ik. Het is echt een prachtige game nu geworden, in de grote traditie van D2, Titanquest, Dungeon siege... Prachtige game. Mijn 'whirlwinder' is zojuist level 88 geworden (hardcore, jaja) en het wordt eigenlijk alleen maar leuker. Op weg naar ultimate
[
Voor 16% gewijzigd door
Znorkus op 19-06-2019 02:33
]