Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:21:
[...]

Ik ben ook wat opzoek gegaan , maar wat bedoelen julie juist me nieuwe reeks ? iIs het wat er in dit artikel staat ? Dat men het high pitched geluidje opgelost heeft ? Of echt een niewue reeks ? 8)7
Momenteel is er nog geen officiele informatie rond nieuwe modellen in de F-reeks. Dus het is beetje gokken en speculeren, maar genoeg wijst erop dat het héél weldra zal zijn. Er is zelfs iemand (op het nbr-forum) die via sonystyle winkel is te weten gekomen dat er een nieuwe levering is gepland voor 1 juni (opgelet dit geldt wss voor de VS en misschien niet voor andere landen).
Wat zeker is, is dat het weldra zal zijn!

Met een nieuwe reeks bedoelen we een verniewing van de F-serie qua componenten (beter gpu of cpu bijvoorbeeld, of beter scherm, who knows...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42
Thoraxx schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:37:
Ik heb mijn VPCF11M1E opnieuw geinstalleerd en alle drivers van de website van Sony gehaald (ik had de tutorial hier nog niet gelezen) en nu merk ik toch dat mijn laptop wat trager is. Met het typen van dit kan hij het al bijna niet bijhouden.

Alles in apparaatbeheer is goed ik heb enkel 1 onbekend apparaat staan: Intel(R) PM55 Express Chipset LPC Interface Controller - 3B03

Weet iemand wat dit is en kan dat de oorzaak zijn van de vertraging van mijn laptop?

Bedankt!
Volgens http://forum.notebookrevi...-guide-vaio-f-series.html heb je de SFEP Driver nodig en hier staat 'ie: http://support.vaio.sony....=Preinstalled_Drivers.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:21:
[...]

Momenteel is er nog geen officiele informatie rond nieuwe modellen in de F-reeks. Dus het is beetje gokken en speculeren, maar genoeg wijst erop dat het héél weldra zal zijn. Er is zelfs iemand (op het nbr-forum) die via sonystyle winkel is te weten gekomen dat er een nieuwe levering is gepland voor 1 juni (opgelet dit geldt wss voor de VS en misschien niet voor andere landen).
Wat zeker is, is dat het weldra zal zijn!

Met een nieuwe reeks bedoelen we een verniewing van de F-serie qua componenten (beter gpu of cpu bijvoorbeeld, of beter scherm, who knows...)
mm.. Bedankt :p Ik heb eigenlijk mijn laptop pas nodig eind september, dus dan zal ik nog maar even op deze nieuwe uitvoering wachten zeker ? :D :F Als het in de serie van F bljift kan het vermoed ik alleen nog maar verbeteren ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CLB schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:40:
Ikzelf ben benieuwd naar de GPU... Full HD icm een GT330M is niet gamen op native resolutie.. dat is jammer..
Oh jawel hoor. Natuurlijk niet elke game maar de meeste wel.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Met de meeste neem ik geen genoeg, tevens is het dan zonder AA en dergelijke.. ik wil meer GPU-power!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsof je AA nodig hebt met zo'n hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
* CLB mompelt iets over 'en dergelijke'

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 21:12
@ Richard!: Heb je al iets gehoord van Sony i.v.m. je probleem met vaio gate?

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
psplinter schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:51:
ik snap niet dat mensen hier met een week hun nb terug hebben. de mijne is 2 maart opgehaald en nogsteeds zijn ze aan het repareren. kan ook geen nieuwe krijgen van sony, of iets van courlanse. gewoon jammer. ben benieuwd hoe ie er aan toe is als ze hem al vaak uit elkaar hebben getrokken
Het is een late reactie, maar volgens mij beter laat dan nooit. Als hij nu nog steeds bij Sony is zijn ze volgens mij wettelijk te lang bezig met de reparatie.

Burgerlijk Wetboek Boek 7

Artikel 23
1De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.
2 Rechtsvorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, verjaren door verloop van twee jaren na de overeenkomstig het eerste lid gedane kennisgeving. Doch de koper behoudt de bevoegdheid om aan een vordering tot betaling van de prijs zijn recht op vermindering daarvan of op schadevergoeding tegen te werpen.
3 De termijn loopt niet zolang de koper zijn rechten niet kan uitoefenen als gevolg van opzet van de verkoper.

Bron: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

De mijne is sinds 13 april bij Sony en hebben hem eergisteren in hoger beroep gedaan zodat ik hem zo snel mogelijk terug heb. Als ze maandag niet terugbellen, wat ze wel zouden moeten doen, bel ik nogmaals over de stand van zaken, en als hij nog steeds niet af is stel ik voor om een nieuwe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Eerst dacht ik dat het erbij hoorde en ik zat met aardig wat omgevingsgeluid. Nu het al wat later in de avond is en het stil en donker in huis wordt en ik achter de Vaio (F11Z1E/BI) zit zonder muziek aan, dan begin ik me toch wat te irriteren aan het fan-geluid. Initieel dacht ik, gebrom zal wel bij de i7-core horen, maar dit geluid is niet constant en er is een resonantie-piep bij gepaard (net zo irritant als een slechte cruisecontrol waarbij die de hele tijd accelereert en dan weer afremt). Iemand anders met hetzelfde?
http://two.xthost.info/fansoundvaiof11/SDR_0001.mp3
(Opgenomen met mijn Canon SX1 stereomic in soundrec-mode direct bij de fanuitlaat gehouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:04
Maracuja schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:11:
Eerst dacht ik dat het erbij hoorde en ik zat met aardig wat omgevingsgeluid. Nu het al wat later in de avond is en het stil en donker in huis wordt en ik achter de Vaio (F11Z1E/BI) zit zonder muziek aan, dan begin ik me toch wat te irriteren aan het fan-geluid. Initieel dacht ik, gebrom zal wel bij de i7-core horen, maar dit geluid is niet constant en er is een resonantie-piep bij gepaard (net zo irritant als een slechte cruisecontrol waarbij die de hele tijd accelereert en dan weer afremt). Iemand anders met hetzelfde?
http://two.xthost.info/fansoundvaiof11/SDR_0001.mp3
(Opgenomen met mijn Canon SX1 stereomic in soundrec-mode direct bij de fanuitlaat gehouden)
Exact dezelfde piep die ik ook hoor! Ik omschreef het als het geluid wat je hoort als je met een natte vinger over de rand van een glas gaat. Het geluid komt en gaat en is in een stille omgeving op een gegeven moment irritant aan het worden. Overigens hoor ik bij jou ook die morsecode door de fan en het piepgeluid heen, daar heb ik weer geen last van...

Maandag komen ze mijn laptop ophalen en als het niet opgelost wordt krijg ik een nieuwe, heeft die ook hetzelfde probleem dan krijg ik mijn geld terug en wacht ik op de opvolger.

Qua prestaties ben ik ruimschoots tevreden, de looks, de feel en het scherm moeten zeker terug komen in de opvolger.

[ Voor 4% gewijzigd door A3-D op 09-05-2010 10:02 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A3-D schreef op zondag 09 mei 2010 @ 02:05:
[...]

Exact dezelfde piep die ik ook hoor! Ik omschreef het als het geluid wat je hoort als je met een natte vinger over de rand van een glas gaat. Het geluid komt en gaat en is in een stille omgeving op een gegeven moment irritant aan het worden. Overigens hoor ik bij jou ook die morsecode door de fan en het piepgeluid heen, daar heb ik weer geen last van...

Maandag komen ze mijn laptop ophalen en als het niet opgelost wordt krijg ik een nieuwe, heeft die ook hetzelfde probleem dan krijg ik mijn geld terug en wacht ik op de opvolger.

Qua prestaties ben ik ruimschoots tevreden, de looks, de feel en het scherm moeten zeker terug komen in de opvolger.
Mijn laptop is voor dat geluid al 2x binnen geweest bij Sony en telkens niet opgelost. Kreeg paar dagen terug een follow-up telefoontje van Sony en ik heb de vriendelijke dame overigens, maar gezegd dat het repair center in the UK er niets van bakt en dat de mislukte repairs maar ook op de evaluaties moeten staan van de herstellers. Ze zei dat de laptop dan terug opgehaald zou moeten worden om het te fiksen, maar ik heb dit maar geweigerd cfr. de 2 vorige reparaties. Ik heb nu een nieuwe gevraagd, omdat ze het probleem niet kunnen oplossen, en dit was toch een voorwaarde opdat ze een nieuw toestel geven.
Volgende week ga ik normaal gezien terug opgebeld worden.

UK sony repair center = brol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

Nou ja, inmiddels begint dat geluid me ook wel een beetje de neusgaten uit te lopen inderdaad. Ik dacht eerst dat het net als wonen naast een spoorlijn of vliegveld zou zijn, je moet er gewoon even aan wennen, dan hoor je het gewoon niet meer. Maar dat op en neer accelereren van die fan en vooral dat gepiep erbij, op den duur krijg je er haast hoofdpijn van.

Ik wil deze professioneel uitziende laptop gebruiken om mee te designen (videokaart en processor zijn krachtig voor rendering van 3D-objecten) en dan wil ik geconcentreerd kunnen werken, en me niet de hele tijd ergeren over een fan of het geluid moeten maskeren door muziek te draaien (ik werk graag in stilte).

Dus er is een mail naar Vaio Support. Ben benieuwd wat ze kunnen betekenen. Ik vind de F11 echt een super ding... Premium zwarte afwerking met als leer aandoend rubberen polssteun (ik brand anders altijd een mooie afdruk in de behuizing), islandstyle key- en numpad, multitouchpad, het beeldscherm is in mijn ogen fenomenaal, processor krachtig, genoeg geheugen voor bewerkingen en de grafische kaart is voldoende. Maar dit probleem is dan echter weer een grote teleurstelling als je bedenkt wat voor een smak geld je moet neertellen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Maracuja schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:31:
Nou ja, inmiddels begint dat geluid me ook wel een beetje de neusgaten uit te lopen inderdaad. Ik dacht eerst dat het net als wonen naast een spoorlijn of vliegveld zou zijn, je moet er gewoon even aan wennen, dan hoor je het gewoon niet meer. Maar dat op en neer accelereren van die fan en vooral dat gepiep erbij, op den duur krijg je er haast hoofdpijn van.

Ik wil deze professioneel uitziende laptop gebruiken om mee te designen (videokaart en processor zijn krachtig voor rendering van 3D-objecten) en dan wil ik geconcentreerd kunnen werken, en me niet de hele tijd ergeren over een fan of het geluid moeten maskeren door muziek te draaien (ik werk graag in stilte).

Dus er is een mail naar Vaio Support. Ben benieuwd wat ze kunnen betekenen. Ik vind de F11 echt een super ding... Premium zwarte afwerking met als leer aandoend rubberen polssteun (ik brand anders altijd een mooie afdruk in de behuizing), islandstyle key- en numpad, multitouchpad, het beeldscherm is in mijn ogen fenomenaal, processor krachtig, genoeg geheugen voor bewerkingen en de grafische kaart is voldoende. Maar dit probleem is dan echter weer een grote teleurstelling als je bedenkt wat voor een smak geld je moet neertellen. -O-
Die fan vind ik persoonlijk wel meevallen, en volledig stil krijg je 'm nooit met deze cpu vermoed ik....

Maar idd, die pieptoon daar krijg ik ook op den duur hoofdpijn van! :|

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 21:05
QErikNL schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:32:
[...]

Het is een late reactie, maar volgens mij beter laat dan nooit. Als hij nu nog steeds bij Sony is zijn ze volgens mij wettelijk te lang bezig met de reparatie.

Burgerlijk Wetboek Boek 7

Artikel 23
1De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.
2 Rechtsvorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, verjaren door verloop van twee jaren na de overeenkomstig het eerste lid gedane kennisgeving. Doch de koper behoudt de bevoegdheid om aan een vordering tot betaling van de prijs zijn recht op vermindering daarvan of op schadevergoeding tegen te werpen.
3 De termijn loopt niet zolang de koper zijn rechten niet kan uitoefenen als gevolg van opzet van de verkoper.

Bron: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

De mijne is sinds 13 april bij Sony en hebben hem eergisteren in hoger beroep gedaan zodat ik hem zo snel mogelijk terug heb. Als ze maandag niet terugbellen, wat ze wel zouden moeten doen, bel ik nogmaals over de stand van zaken, en als hij nog steeds niet af is stel ik voor om een nieuwe te krijgen.
nou hij is nogsteeds weg, sony wil geen vervangende product geven en zegt dat ik dat moet regelen met de reseller. erg vreemd allemaal. de reseller kan hier toch niks aan doen. ik heb de reseller wel een mail gestuurd met dit hele verhaal. ik heb hem daar 10 feb gekocht, en na wat contact met sony is deze 9 maart opgehaald en sindsdien doen ze er niks mee voor mijn gevoel. ze hebben me donderdag terug gebeld. ze denken het moederbord, maar moeten hem eerst maar eens bestellen en er in zetten en kijken of dit een oplossing is. klinkt ook niet zo positief. maar nu lees ik dat er ook een f21 serie aan komt dus hoop dat ik deze kan krijgen van sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als nieuwe gebruiker van een "standaard" F11S1E mijn eerste ervaringen. Volgde dit forum al weken, en gezien het scherm en de snelle processor toch één gereserveerd bij een webwinkel met keurmerk en met echte winkel (voor 1299,-). Ik bleek de laatste uit hun levering te hebben bemachtigd. Mijn alternatief was een HP-8540w (1600x900, core i5), ook met mat scherm. Maar die is een stuk duurder. Een Sony met core i5 had van mij ook gemogen, maar dan heb je dus geen mat scherm.

Kreeg taalkeuze na opstarten. Kan dus fijn in het Engels werken.

Heb het weekend kunnen spelen... Eerst een programma ge-installeerd dat de processor flink op de proef stelt. Gebruik ik ook voor m'n werk. Kan nu dus veel sneller werken ;-). Voor de grap ook even 4 Gb (van de 6) aan geheugen ge-alloceerd, en gemonitord in de task manager.

Vooralsnog geen fluittoon. Daarna 23 windows updates, en ook nog 11 Vaio updates (600Mb). Ben nu recovery discs aan het maken (3 dvd's). Dat maakt wel herrie.

Het scherm is super, heb gelukkig goede ogen, want voor full HD is het eigenlijk wat klein (of je moet de lettergrootte aanpassen: via multitouch). Full HD film gecheckt, via harde schijf. Heb ik toch nog zwarte balken boven en onder... Vorige laptop was 1400x1050 (4:3), dat was helemaal zonde van de pixels. We hebben ook een 17'' HP 1440x900. Die is een stukje groter. En je mist die extra pixels niet. Alleen met glanzend scherm...

Ventilator is hoorbaar en varieert regelmatig in blaassterkte, maar niet irritant. Was veel erger gewend.
Toetsenbord is prettig (afgekeken van Apple lijjkt me). Moet alleen nog wennen aan de breedte van het scherm.

Dus: heel tevreden. Wel benieuwd naar de opvolger die eraan schijnt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 13-09 21:52
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:27:
Toetsenbord is prettig (afgekeken van Apple lijjkt me).
Helaas het is niet Apple die met dit brillant toetsenbord-concept kwam, maar Sony!
Sony creërde het concept van island keys en kwam als eerste met zulke toetsenborden.

Een groot misverstand bij velen, maar begrijpbaar, aangezien het vooral Apple is die dit soort toetsenbord populair maakte, alhoewel zij het dus niet uitvonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 17:25
Wil er iemand die de VPCF11M1E/H variant heeft, een foto maken, terwijl hij in de zon zit te werken. Want ik wil graag weten hoe die het doet in de zon/daglicht.

PS: Zal lastig gaan met het huidige weer type :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/81e17b1ed7.jpg

zoiets gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ja, alleen dit is een Dell. En ik zie ook dat jij een spiegelend scherm hebt, wat zeer nadelig kan zijn in dit soort situaties.
Ik wil namelijk na de zomervakantie voor een jaar naar Australië, waar ik veel buiten zal zitten (dakterras) en dan wil ik wel goed op het scherm kunnen kijken.

Dus de combinatie van een mat scherm, met de brightness van de Sony.

Dit idee hebt je dus bij een mat scherm. Alleen vind ik bij deze sony de brightness onvoldoende.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/d7d4c50b10.jpg

Ik moet zeggen dat die Dell wel een hele goed brightness heeft!

[ Voor 25% gewijzigd door DJustin op 10-05-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJustin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:15:
Ik moet zeggen dat die Dell wel een hele goed brightness heeft!
220 Cd/m, hoogstens middelmatig

het full-HD scherm, ook die van de sony E, gaan overigens tot een gemiddelde van 280Cd/M, maar in de volle zon zie je nog steeds geen reet.

er was wel een sony model (de E, dacht ik) waarbij het standaardscherm bleef steken op 180Cd/M, dat moet je dus niet hebben...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Waarom 16,4" meenemen op reis, way tooooo big, zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

DJustin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:56:
Wil er iemand die de VPCF11M1E/H variant heeft, een foto maken, terwijl hij in de zon zit te werken. Want ik wil graag weten hoe die het doet in de zon/daglicht.

DJustin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:15:
Dus de combinatie van een mat scherm, met de brightness van de Sony.
Ik kan het fout hebben, maar alleen de S, Z en X hebben een mat scherm. De M en V hebben een glanzend scherm.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
DJustin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:56:

Wil best een foto maken, moet er wel zon zijn :P

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:32:
Waarom 16,4" meenemen op reis, way tooooo big, zou ik zeggen...
Euhm heb je niet goed gelezen ? Hij gaat voor EEN JAAR naar australië, dat is dus 1 keer meenemen, 1 keer mee terug brengen hé ;) kan je niet echt gewoon " op reis gaan" noemen ;) Lijkt me trouwens leuk om te doen d:)b succes er mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Wie heeft ook een F in reparatie die een nieuw moederbord nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:17:
Euhm heb je niet goed gelezen ? Hij gaat voor EEN JAAR naar australië,
dat is dus 1 keer meenemen, 1 keer mee terug brengen hé ;)
Denk niet dat je 1 jaar op stek blijft in Australie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel ik ben het ondertsussen kotsbeu!!!
had mijn pc ondertussen een week if zes, ikke content, goed toestel. totdat hij de geest gaf na 6 weken! ondertussen zijn we 5 volle weken verder en sony heeft hem nog altijd niet terug bezorgd, ook kunnen ze mij geen info geven over wanneer ik hem kan terugverwachten. Het bekogelen met telefoontjes van de service dienst van vaio support maakt geen verschil, om de twee dagen hebben ze mij aan de lijn omdat ze het vertikken van zelf een beloofd telefoontje terug te doen. bij zo'n grote firma mag je toch verwachten dat ze op zijn minst een datum krijgen van hun leveranciers van wanneer backorders te verwachten zijn!!! (ze wachten op het moederbord) Van enige compensatie wordt ook maar zeer vreemd gedaan, de beloofde vijf werkdagen voor reparatie zijn ondertussen alweer even voorbij niet? Onbetalemelijk deze service van Sony!.
na veel vissen is er een medeweker die zijn mond voorbijpraat en me verteld dat ik niet de enige ben met deze moederborden! je geeft dan een cent meer uit met de bedoeling van kwalitatief goed te zitten, zo die je maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Dat is het dus wel. Ik zal met mijn laptop in de stad blijven. Het wordt niet maanden trekken door de Outback, want dan had ik satelliet internet nodig. Ook zoek ik met de laptop geen stoffige woestijnen op of regenachtige regenwouden. (Pleonasme?)

De laptop staat hoog en droog bij mijn "home" maar moet wel is een keer goed te vervoeren zijn.

Die uitstapjes doe ik zonder de laptop. :)

Even on-topic:

Ik ben op www.sonystyle.nl op de E-Serie gestuit. Naar een mooie configuratie kom ik op 888,89 uit, is 1" kleiner, en iets lichter, maar heeft wel bijna de zelfde specificaties.
Dat hij iets kleiner en lichter is vind ik wel prettig!

Misschien wordt het toch een nette E-Serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik heb ook problemen met mijn moederbord, ik had begrepen dat er 50 waiting for parts zijn voor een nieuwe pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Ze hebben bij Sony vast wel een afdeling Logistiek. Daar moet je zijn als je informatie wilt over backorders voor je reparatie. Zo werkt het ook bij MSI,Asus etc.. De gewonen klantenservice heeft deze info niet.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Het wordt toch geen E-Serie, aangezien deze altijd een glanzend scherm heeft.
Kan misschien iemand een foto plaatsen, die een F-Serie heeft, met een felle lamp o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maracuja schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:11: " ... er is een resonantie-piep..." (http://two.xthost.info/fansoundvaiof11/SDR_0001.mp3)

Die resonantie-piep hoorde ik vandaag ook, tijdens een dag thuis werken (ondanks mijn eerdere vermelde ervaring). En volgens dit forum, hebben er tientallen gebruikers last van. Ik vraag me af of ik het zou hebben opgemerkt als het niet in dit forum ter sprake was geweest. Het is nu weer een tijdje afwezig. Het lijkt wel of het komt door de luchtstroming door de ventilatieopening. Bij bepaalde luchtsnelheden fluiten de koel-ribben, het loopt nl. enigszins synchroon met de ventilator-snelheid. Zou een notebook koeler helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkL
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-01-2023

AkL

QErikNL schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:37:
Wie heeft ook een F in reparatie die een nieuw moederbord nodig heeft?
Yep, Mijn Sony Vaio VPCF11S1E/B is twee weken geleden naar Engeland gestuurd. Vorige week een telefoontje gehad dat ze wachten op onderdelen. Op mijn vraag welke kreeg ik het antwoord dat het om het moederbord ging. Ze verwachten dit de volgende dag en dan zou ik in de loop van deze week mijn laptop weer retour hebben. Als ik de berichtgeving van jullie zo lees kan dit dus nog wel even duren...

Ik zal jullie verder op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:38:
Maracuja schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:11: " ... er is een resonantie-piep..." (http://two.xthost.info/fansoundvaiof11/SDR_0001.mp3)

Die resonantie-piep hoorde ik vandaag ook, tijdens een dag thuis werken (ondanks mijn eerdere vermelde ervaring). En volgens dit forum, hebben er tientallen gebruikers last van. Ik vraag me af of ik het zou hebben opgemerkt als het niet in dit forum ter sprake was geweest. Het is nu weer een tijdje afwezig. Het lijkt wel of het komt door de luchtstroming door de ventilatieopening. Bij bepaalde luchtsnelheden fluiten de koel-ribben, het loopt nl. enigszins synchroon met de ventilator-snelheid. Zou een notebook koeler helpen?
Persoonlijk zou ik het "fluiten" zeer zeker opgemerkt hebben, ook al zou er niemand nog melding van gemaakt hebben. Als je in een rustige omgeving aan het werk bent gaat het op een gegeven moment zo vervelend worden omdat het geluid op een dusdanige frequentie zit, dat ik er echt vermoeid van raak en hoofdpijn van krijg. De laptop is gisteren bij mij opgehaald en het moet absoluut verholpen zijn, anders gaat hij echt terug en wacht ik af tot het echt verholpen is of dat de opvolger zich aandient (los van het feit dat ik qua prestaties, looks en feels van deze laptop uitermate tevreden ben!).

[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 11-05-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Gaat het updaten via vaio center bij jullie ook zo traag? duurt wel een dag als ik het zo inschat.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Hebben jullie wel eens te maken gehad met problemen met het touchpad? Ik zat vandaag op F11 M1E en plots hield het touchpad op met klikken. Rechter muisknop klikt nog prima, maar de linker en dubbel tikken op het pad zelf werkt helaas niet. Wel kan ik nog met het touchpad de cursor bewegen.

De muis eigenschappen staan prima. Had al wat op Google gezocht, daar zag ik dat nog meer mensen problemen hadden maar die meteen Sony hadden gebeld.

Iemand toevallig hier ervaring mee? Ik heb hem nog maar een week of twee ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

A3-D schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:09:
[...]

Persoonlijk zou ik het "fluiten" zeer zeker opgemerkt hebben, ook al zou er niemand nog melding van gemaakt hebben. Als je in een rustige omgeving aan het werk bent gaat het op een gegeven moment zo vervelend worden omdat het geluid op een dusdanige frequentie zit, dat ik er echt vermoeid van raak en hoofdpijn van krijg. De laptop is gisteren bij mij opgehaald en het moet absoluut verholpen zijn, anders gaat hij echt terug en wacht ik af tot het echt verholpen is of dat de opvolger zich aandient (los van het feit dat ik qua prestaties, looks en feels van deze laptop uitermate tevreden ben!).
Dit dus. Het is een heel eigen merkwaardig geluid dat mijzelf opviel. Ik heb gehoord dat mensen het over het beruchte 'microfoonprobleem' hadden en daar heb ik ook een video op YouTube van gezien/-hoord, maar dat was het niet. Daarom heb ik het zelf even opgenomen om te kijken wat andere mensen daar van vonden en het ook hinderlijk zouden vinden (niet wetende dat dít specifieke geluid hetgeen is waar andere dus ook last van hebben).

Maar ik vind het zelf echt vervelend. Ik bedoel, ik ben een tijdje te gast bij mijn ouders in Nederland en mijn zusje zit hier televisie te kijken. Daardoor stoort het me nauwelijks. Maar als ik thuis en alleen ben heb ik vaak stilte om me heen. Geen televisie, geen muziek, zeker niet als ik geconcentreerd aan het werk ben en dan is zulk gefluit echt een grote stoorzender. En ik ga geen eigen extra koelingsplateau's of wat dan ook kopen om de ingebouwde fan te verlichten, kom op zeg.

Ik kocht een week geleden een duur systeem dat mij prestaties moest leveren en het smak geld waard moest maken. En het scherm, en de kracht, daar kan ik alleen maar lovend over zijn, maar des te meer stoort het me dat dan nèt zo'n fan roet in het eten gooit. Heel jammer. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Vraag: Als ik op Fn+F2 druk om het geluid aan te zetten hoor ik een oorverdovende systeem piep, is deze niet uit te zetten ? Kan er in de manual of met Google zo gauw niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:39:
Vraagje. Hebben jullie wel eens te maken gehad met problemen met het touchpad? Ik zat vandaag op F11 M1E en plots hield het touchpad op met klikken. Rechter muisknop klikt nog prima, maar de linker en dubbel tikken op het pad zelf werkt helaas niet. Wel kan ik nog met het touchpad de cursor bewegen.

De muis eigenschappen staan prima. Had al wat op Google gezocht, daar zag ik dat nog meer mensen problemen hadden maar die meteen Sony hadden gebeld.

Iemand toevallig hier ervaring mee? Ik heb hem nog maar een week of twee ofzo :')
Hier heb ik geen problemen mee, echter wel links van de touchpad zit ruimte op de omkasting, (waar je linker pols op rust) deze klikt heel soms, ik heb hier echter zelf geen problemen mee.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
sanook schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:57:
Vraag: Als ik op Fn+F2 druk om het geluid aan te zetten hoor ik een oorverdovende systeem piep, is deze niet uit te zetten ? Kan er in de manual of met Google zo gauw niks over vinden.
zie
psplinter schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:10:
[...]
het piepje is een wavje in de map C:\Program Files (x86)\SONY\VAIO Event Service\ pi.wav. wijzig de naam en het piepje is ook weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Afgelopen maandag is de laptop opgehaald en vandaag heb ik 'm alweer terug, dat is supersnel!

Helaas nog niet in de gelegenheid om direct te testen, en ben benieuwd of het is opgelost....

Ik post later nog wel even de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien positief: ben ook benieuwd hoe ze het hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Goed nieuws voor de laptops die op een nieuw moederbord wachten: vandaag zijn die binnen gekomen bij Sony en worden in de laptops gezet. Mijn contactpersoon vertelde echter dat ik hem pas na het weekend terug kan verwachten omdat er hemelvaart tussen zit. Het in elkaar zetten en kwaliteitscontrole duurt ongeveer 1 werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik ben gisteren bij de mediamarkt geweest, heb heb zowel de F als de E serie aanschouwt.
Ik moet toch zeggen dat de F-Serie de enige is die een mat scherm had, van alle laptops die er stonden!

Toch ga ik voor de E-Serie kiezen, waarom?

De F-Serie is serieus zwaar, vergeleken met de E Serie. Ook vind ik het verschil tussen 16,4 en 15,5 Inch maar minimaal, wat ten voordele is van de E-Serie. Ook kan de E-Serie met een aanzienlijk betere videokaart worden geconfigureerd worden t.o.v. de F serie (ATI 5640 om Nvidia GT330)

Dus helaas, de F-Serie valt voor mij af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:45
Nouja, aanzienlijk? Het verschil tussen de 5650 en de 330m is minimaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tevens komt er deze maand nog een nieuwe F-serie aan en wat die voor hardware gaat bergen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Eind juni ben ik van plan er één te gaan kopen, als er dan net een nieuwe f-serie is is dat mooi meegenomen. Helaas nog geen specs bekend idd, wat dat betreft lijkt sony wel op apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Vandaag gebeld door Sony met de mededeling dat ik als schadevergoeding tot €200,- mag uitzoeken op SonyStyle! Heel erg netjes van Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:48:
Indien positief: ben ook benieuwd hoe ze het hebben opgelost.
In eerste instantie had ik het idee dat hij een stuk stiller was en dat de fluittoon verdwenen was, maar zodra de processor echt aan de bak moet (100% belasting met een cpu stresstest) is het geluid er weer (het is wel wat minder dan voorheen, maar absoluut niet weg). :F
(ze hebben in het rapport opgegeven dat er een shieling pad is vervangen).

Ik heb dan ook het besluit genomen om 'm terug te sturen naar Sony en op de opvolger te wachten. ;w

Ik weet definitief dat het een Vaio moet gaan worden, want zoals reeds eerder gezegd, de looks en feel van deze laptop zijn 100% in orde. De kleuren en kwaliteit van het premium beeldscherm zijn voor mij de doorslaggevende factor, dus ik moet nog even geduld hebben...

Nu maar afwachten op de opvolger en intussen weer terug naar de desktop.

In ieder geval heeft het me een VAIO reinigingsdoekje opgeleverd :9~

[ Voor 7% gewijzigd door A3-D op 13-05-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QErikNL schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:48:
Goed nieuws voor de laptops die op een nieuw moederbord wachten: vandaag zijn die binnen gekomen bij Sony en worden in de laptops gezet. Mijn contactpersoon vertelde echter dat ik hem pas na het weekend terug kan verwachten omdat er hemelvaart tussen zit. Het in elkaar zetten en kwaliteitscontrole duurt ongeveer 1 werkdag.
Ik hoop dat het bovenstaande waar is, ik wacht nu ook al bijna 4 week op m'n vaio. Ik word wel wekelijks op de hoogte gehouden, ook bij mij is het wachten op een onderdeel, zo goed als zeker ook het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

CLB schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:02:
Tevens komt er deze maand nog een nieuwe F-serie aan en wat die voor hardware gaat bergen...
Weet jij hier meer van CLB? Zo ja, zou je voor ons alvast een klein tipje van de sluier kunnen oplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik ben gebeld door sony, moederboard was niet de oplossing, gaat nu nog langer duren :(
ben hem al kwijt vanaf 15 maart

[ Voor 15% gewijzigd door murdock01 op 13-05-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
psplinter schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:40:
ik ben gebeld door sony, moederboard was niet de oplossing, gaat nu nog langer duren :(
ben hem al kwijt vanaf 15 maart
Jij mag over 2 dagen een kort geding aanspannen tegen Sony als ze niet met een oplossing komen. In Nederland mag een bedrijf maximaal 2 maanden doen over een reparatie.

[ Voor 9% gewijzigd door QErikNL op 13-05-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
renskoenraadt schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:26:
Weet jij hier meer van CLB? Zo ja, zou je voor ons alvast een klein tipje van de sluier kunnen oplichten?
Check dit topic, algemeen bekend dat de serie wordt vernieuwd =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
CLB schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:02:
[...]

Check dit topic, algemeen bekend dat de serie wordt vernieuwd =)
Er is nergens iets officieel bevestigd, het zijn vooralsnog aannames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Ga er maar wel vanuit dat het eraan komt zo eind juni ;) Officieel kan ik er uiteraard niks over zeggen :P Overigens zal het daarna nog wel even duren voor ze hier in de winkel liggen. Maar stel je er qua snelheid-upgrades niet al te veel van voor, over heel de linie hele kleine updates/upgrades maar meer in het lage segment (E-serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Rubenus schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:55:
Nouja, aanzienlijk? Het verschil tussen de 5650 en de 330m is minimaal hoor.
HD5640: DirectX 11 3D Mark: 10158 Crysis: 38
GT330 M: DirectX 10.1 3D Mark: 6033 Crysis: 20
HD 5460: DirectX 11 3D Mark: 3603 Crysis: 11

Dit is waarom ik voor de E-Serie ga, met de HD5640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Het eerste puntje het is de 5650 en daarnaast zijn die resultaten van een standaard 5650. Degene welke zich in de sony E bevindt is zodanig underclocked dat hij (veel) slechter presteert als de gt330m.

En daarnaast scheelt het niet zo heel veel, 1 game zegt vrij weinig, ene game is wat meer nvidia proof de ander meer ati. Als ze beide op standaard snelheden draaien is de 5650 wel wat sneller ja.

[ Voor 12% gewijzigd door blmp op 14-05-2010 11:57 . Reden: aantal kleine foutjes ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik wist niet dat deze underclockt was door Sony. Zijn hier al mensen die hem op standaard waarden hebben geclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Sick Nick schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:42:
Ga er maar wel vanuit dat het eraan komt zo eind juni ;) Officieel kan ik er uiteraard niks over zeggen :P Overigens zal het daarna nog wel even duren voor ze hier in de winkel liggen. Maar stel je er qua snelheid-upgrades niet al te veel van voor, over heel de linie hele kleine updates/upgrades maar meer in het lage segment (E-serie).
Ik ben benieuwd, en wacht geduldig af...

Upgrade qua snelheid is niet noodzakelijk met een i7 cpu, de enige upgrade die ik zou wensen is een snellere, energiezuinigere GPU, USB 3.0 en een backlit keyboard :*)

En natuurlijk de oplossing voor de hoge fluittoon... :/

[ Voor 4% gewijzigd door A3-D op 14-05-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
DJustin schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 02:13:
Ik wist niet dat deze underclockt was door Sony. Zijn hier al mensen die hem op standaard waarden hebben geclockt?
Als je even terug bladert of de zoekfunctie gebruikt kom je mensen tegen die dat gedaan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Ik heb net mijn S1E terug! Alles werkt goed. Ze hebben het moederbord vervangen en de fan. Ik heb ook het idee dan hij een stuk stiller is geworden. Helaas zijn er wel enkele krasjes op de bovenkant van de laptop gekomen, maar ik ga hier niet moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Op notbeookreviem.com hebben ze het over de neiuwe i7 met 32 nm-structuur die in de refresh zou zitten. Hierdoor zou de CPU een beetje energiezuiniger en koeler worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Rubenus schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:35:
[...]

Als je even terug bladert of de zoekfunctie gebruikt kom je mensen tegen die dat gedaan hebben. :)
Ik heb het gevonden in het E-Serie Ervaring toppic. Hij is goed overclockbaar, zonder dat deze veel warmer wordt. Ik heb mijn E-Serie besteld, dus hopen op een goede batch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Jef Delathouwer schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:53:
Op notbeookreviem.com hebben ze het over de neiuwe i7 met 32 nm-structuur die in de refresh zou zitten. Hierdoor zou de CPU een beetje energiezuiniger en koeler worden.
Altijd goed imho!

Ik heb vandaag contact opgenomen met SonyStyle en daar werd ook bevestigd dat er in juni een update zat aan te komen. Helaas kon ze er meer niet over kwijt omdat het allemaal nogal "inside information" betrof.

Ik krijg dus mijn geld volledig retour en ook het terugzenden wordt door Sony volledig vergoedt. Wat dat betreft ervaar ik de service zeer positief! Het wordt dan ook op zeker de opvolger, zeker als de voornoemde problemen zijn opgelost en de rest een kleine update heeft ondergaan.

Premium scherm een must, dus nu maar wel hopen dat dat blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 12:00
Is er een methode om van de touchpad driver (apoint) af te komen. De default van windows 7 werkt veel beter. Het scrollen gebeurt met de apoint veel schokkeriger en blijft continue hangen terwijl dit niet gebeurde zonder dat deze driver was geiinstaleerd.

Heb al gezocht maar niet gevonden ook niet de klacht die ik heb.

Ik heb de VPCF11M1E/H

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik contact gehad met sony, mn vaio is gemaakt en mag ook iets uitkiezen in de webshop. ben benieuwd hoe ie er uit ziet naar zolang en of mijn backlite keyboard gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
iemand een idee hoe het komt dat de games op deze sony laptop stuttering geven.
PING en FPS zijn in orde, maar toch blijf je precies hange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 19:08
discusws schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:51:
Is er een methode om van de touchpad driver (apoint) af te komen. De default van windows 7 werkt veel beter. Het scrollen gebeurt met de apoint veel schokkeriger en blijft continue hangen terwijl dit niet gebeurde zonder dat deze driver was geiinstaleerd.

Heb al gezocht maar niet gevonden ook niet de klacht die ik heb.

Ik heb de VPCF11M1E/H
Je kunt proberen naar het vorige stuurprogramma te gaan:

Configuratiescherm -> Apparaatbeheer -> Muizen en andere aanwijsapparaten -> dubbel klik alps point -> stuurprogramma: klik vorig stuurprogramma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
A3-D schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:34:
Er is nergens iets officieel bevestigd, het zijn vooralsnog aannames...
Sony NL heeft 't bevestigd, bel ze zelf maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25

A-J

Tututu, dat mag niet :)

[ Voor 92% gewijzigd door DaMarcus op 16-05-2010 19:53 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of iemand anders al geprobeerd heeft om een andere OS te installeren op de piepende vaio F11. Ik heb eergisteren Ubuntu 9.10 Karmic Koala geïnstalleerd en eindelijk is het muisstil.... geen gepiep meer. Ik vermoed dat windows iets vreemd doet met de processor en wat Ubuntu niet doet. Bovendien heb ik een betere controle over de kleuren op het beeldscherm, minder belasting van processor en slechts 60% van de geheugenbelasting vergeleken met mijn win7. Ik heb deze nu op dual boot maar ik denk niet dat ik win7 nog veel zal boeten.
Het kan interessant zijn voor andere piepende vaio bezitters om dit eens uit te testen. Ik was al langer van plan om windows overboord te gooien want echt onder de indruk ben ik niet van win7 en vista heb ik bewust overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:34:
Ik weet niet of iemand anders al geprobeerd heeft om een andere OS te installeren op de piepende vaio F11. Ik heb eergisteren Ubuntu 9.10 Karmic Koala geïnstalleerd en eindelijk is het muisstil.... geen gepiep meer. Ik vermoed dat windows iets vreemd doet met de processor en wat Ubuntu niet doet. Bovendien heb ik een betere controle over de kleuren op het beeldscherm, minder belasting van processor en slechts 60% van de geheugenbelasting vergeleken met mijn win7. Ik heb deze nu op dual boot maar ik denk niet dat ik win7 nog veel zal boeten.
Het kan interessant zijn voor andere piepende vaio bezitters om dit eens uit te testen. Ik was al langer van plan om windows overboord te gooien want echt onder de indruk ben ik niet van win7 en vista heb ik bewust overgeslagen.
Zijn de prestaties een beetje vergelijkbaar in benchmark testen? Ik ken zo ff geen benchmark tests welke voor Windows EN Linux beschikbaar zijn om te kunnen vergelijken.
Wellicht kunnen andere tweakers benchmark tests aangeven welke er voor meerdere besturingssystemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het uitvoeren van een Blowfish benchmark (5.69) heb ik opnieuw een pieptoon, maar wel veel zachter dan onder win7... Met dit geluid kan ik wel leven denk ik. Is het al zeker dat dit een processorprobleem is? Het geluid komt van rechtsboven het keypad. Ik heb deze nog niet open gemaakt om te zien welk component daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit de fan in/uitlaat daar in de buurt? ik kan me niet voorstellen dat er zoveel piepende processoren worden geleverd.

waarschijnlijk is het een cheap-ass onderdeel van het mobo. een spoel of condensator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Vaio weer ontvangen. Moederbord + processor vervangen en bios-upgrade uitgevoerd. Werkt weer prima. Gelukkig m'n Vaio zonder beschadigingen teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
heb de mijne vandaag ook terug gehad, helaas met gepiep. alleen het pcb en wlan kaartje was vervangen. heb wel mn backlite keyboard er ingezet en dat werkt prima

Afbeeldingslocatie: http://www.psplinter.nl/DSC00005.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.psplinter.nl/DSC00007.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door murdock01 op 17-05-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Was het moeilijk om dat keyboard erin te zetten? Heb je garantie stickers eraf moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
nee joh, alleen de keyboard strip moet je verwijderen en wat schroefjes aan de onderkant. 10 min werk ofzo. mn andere foto's staan hier ook ergens op het forum. alleen jammer nog van het gepiep, eens kijken wat ze me morgen te zeggen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
psplinter schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:28:
heb wel mn backlite keyboard er ingezet en dat werkt prima
Ziet er zeer prettig uit Psplinter! Ik denk dat je veel mensen een plezier doet door even een kleine how-to te schrijven en een korte samenvatting te geven waar je de onderdelen hebt gehaald, ookal staat de info verspreid door dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik zal morgen eens fotos maken als ik hem verwijderd omdat ie terug kan naar sony. het keyboard komt van http://cgi.ebay.com/ws/eB...geName=ADME:X:RTQ:US:1123 voor toen 28 euro had ik hem in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

ik heb een vaio VPC-F11M1E en dit is al mn tweede.

Als ik geluid afspeel hoor ik in de linker hoek van de speaker een krakend geluid ( het is er niet altijd )
Ook hoor ik de irritante piep af en toe.
Wat kan ik het best doen, ik heb de eerste al ingeruild wegens de piep en de laptop die ik nu heb had het niet bij het begin en nu weer wel.

Is het nou eindelijk te repareren als ik de laptop laat ophalen. Voor de rest tevreden met de laptop alhoewel ik me ook regelmatig irriteer aan de ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Beste tweakers,

Wanneer ik de HDMI poort gebruik om het beeld en geluid van mijn laptop (VPCF11S1E) naar de TV te streamen krijg ik last van framedrops, ook wanneer ik met de resolutie speel of andere 'video-modus' selecteer, kom ik niet van het probleem af. In het begin dacht ik dat het werd veroorzaakt doordat ik blu-ray images afspeelde via een virtuele drive, maar wanneer ik een normale DVD in VOB formaat afspeel blijft het probleem bestaan. Dit is ook enkel aanwezig wanneer er gebruik wordt gemaakt van een externe monitor.

Heb ook meerdere videoplayers (powerdvd, VLC, MPC, WMP) geprobeerd zonder succes.

Mijn collega heeft overigens dezelfde laptop en ervaart exact dezelfde problemen. Google en de Sony site leverde voor mij helaas niet op. Ervaart iemand anders hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkL
  • Laatst online: 22-01-2023

AkL

AkL schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:12:
[...]

Yep, Mijn Sony Vaio VPCF11S1E/B is twee weken geleden naar Engeland gestuurd. Vorige week een telefoontje gehad dat ze wachten op onderdelen. Op mijn vraag welke kreeg ik het antwoord dat het om het moederbord ging. Ze verwachten dit de volgende dag en dan zou ik in de loop van deze week mijn laptop weer retour hebben. Als ik de berichtgeving van jullie zo lees kan dit dus nog wel even duren...

Ik zal jullie verder op de hoogte houden.
Heb m'n laptop gister weer teruggekregen. Er is een nieuw moederbord in gekomen. Daarnaast is de bios geüpdate. Heb het idee dat ie minder last heeft van een dansende CPU-fan. Voorlopig dus tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
densoN schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:38:
Beste tweakers,

Wanneer ik de HDMI poort gebruik om het beeld en geluid van mijn laptop (VPCF11S1E) naar de TV te streamen krijg ik last van framedrops, ook wanneer ik met de resolutie speel of andere 'video-modus' selecteer, kom ik niet van het probleem af. In het begin dacht ik dat het werd veroorzaakt doordat ik blu-ray images afspeelde via een virtuele drive, maar wanneer ik een normale DVD in VOB formaat afspeel blijft het probleem bestaan. Dit is ook enkel aanwezig wanneer er gebruik wordt gemaakt van een externe monitor.

Heb ook meerdere videoplayers (powerdvd, VLC, MPC, WMP) geprobeerd zonder succes.

Mijn collega heeft overigens dezelfde laptop en ervaart exact dezelfde problemen. Google en de Sony site leverde voor mij helaas niet op. Ervaart iemand anders hier ook problemen mee?
Is het deksel gesloten tijdens het kijken naar de tv? Want op het forum van notebookreview.com zijn er al soortgelijke problemen gemeld. Door het deksel te sluiten is de ventilatie niet optimaal en zal de CPU en GPU "down throttlen" om minder warm te worden. Dit zorgt voor haperingen in de weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
Ik heb ook hetzelfde probleem met de fpsdrops, of haperingen.
Bij mij lossen ze wel niet op door het deksel toe te doen :(

zou het helpen om op s1 (snel toets) te drukken en bij energiebeheer , themperatuurbeheer de optie: prestatiemodus te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
vochtige schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:48:
Ik heb ook hetzelfde probleem met de fpsdrops, of haperingen.
Bij mij lossen ze wel niet op door het deksel toe te doen :(

zou het helpen om op s1 (snel toets) te drukken en bij energiebeheer , themperatuurbeheer de optie: prestatiemodus te nemen?
Je bedoelt toch dat het niets helpt als je het deksel openlaat?
Je kan het altijd eens proberen, het lijkt alsof het kan helpen maar ik denk dat ge dan wel een luider fan-geluid gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMess
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2018
Gister avond ook nog even een Sony Vaio VPCF11M1E gekocht bij de saturn. alles top alleen er zit een defecte sub-pixel (blauw) in die je alleen zien in zwart zeg maar. Zit nu te twijfelen of ik er mee terug zal gaan, want het is natuurlijk zo'n klein pixel bij deze resolutie.

Nu vroeg ik me af of hier meer mensen last van hebben (met andere woorden is de kans groot dat als ik hem omwissel dat ik alsnog met een defecte pixel zit)?

overigens van die programma's hem weer wakker moeten maken hebben niet gewerkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Jef Delathouwer schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:46:
[...]

Is het deksel gesloten tijdens het kijken naar de tv? Want op het forum van notebookreview.com zijn er al soortgelijke problemen gemeld. Door het deksel te sluiten is de ventilatie niet optimaal en zal de CPU en GPU "down throttlen" om minder warm te worden. Dit zorgt voor haperingen in de weergave.
Ik sluit de deksel eigenlijk nooit wanneer de laptop nog aan staat. Zoals eerder aangegeven maakt het ook niet uit of ik andere videomodus probeer of bijvoorbeeld de DISPLAY OFF knop op de laptop gebruik. Ook de HDMI kabel is vervangen geweest maar werkte overigens wel prima op andere spelers.

Zojuist even met ze gebeld, na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan (a 50 cent p/m) kreeg ik het antwoord dat ik maar even op de site moest kijken voor updates. Bij mijn vraag of de klacht icm het type vaio misschien een known problem was kreeg ik het antwoord dat er 'tig vaio's zijn en meneer niet van iedere vaio weet wat voor updates er zijn'. Beetje jammer, niet de service die je verwacht namelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door densoN op 18-05-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
densoN schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:27:
[...]

Ik sluit de deksel eigenlijk nooit wanneer de laptop nog aan staat. Zoals eerder aangegeven maakt het ook niet uit of ik andere videomodus probeer of bijvoorbeeld de DISPLAY OFF knop op de laptop gebruik. Ook de HDMI kabel is vervangen geweest maar werkte overigens wel prima op andere spelers.
Dan heb ik voor de rest geen idee waaraan het kan liggen. Je kan altijd eens proberen om de driver van de grafische kaart opnieuw te installeren en eventueel te updaten met deze "gekraakte" versie van op het notebookreview forum.
http://forum.notebookrevi...0de-0a29.html#post6092381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede sony vaio f serie gebruikers. Ik heb mijn vpcf11s1e begin maart van dit jaar gekocht en al direct na een paar dagen laten ophalen voor reparatie i.v.m. het irritante hoge piepgeluid. Er is toen na 2 weken wachten, door Sony een shielding pad vervangen. Ik kreeg de laptop terug maar de piep was niet weg. De laptop heb ik toen gestuurd naar 4launch, het internetbedrijf waar ik 'm had gekocht en zij vertelde mij dat ze geen probleem constateerde en hebben mijn laptop weer ongerepareerd aan mij terug gestuurd. De piep was nog altijd daar. Je wordt er helemaal gek van als je in een stille ruimte geconcentreerd aan het werk bent. Ik heb weer contact opgenomen met sony en zij vertelde mij dat ik de enige was met dit probleem. Nu weet ik ondertussen wel beter ;) Ik heb mijn laptop weer op laten halen door sony, waarna ze een nieuw moederbord in hebben gezet. Ik kreeg deze keer mijn laptop snel terug, maar helaas nog steeds de piep.
Misschien wordt het tijd om onze klachten te bundelen, want sony doet net of er niks aan de hand is. Graag ontvang ik van jullie suggesties, want ik wordt ondertussen gek van: die piep, het bellen en schrijven met sony en elke keer weer hopen dat de reparatie gelukt is enz..
bedankt en groet Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:08:
Beste mede sony vaio f serie gebruikers. Ik heb mijn vpcf11s1e begin maart van dit jaar gekocht en al direct na een paar dagen laten ophalen voor reparatie i.v.m. het irritante hoge piepgeluid. Er is toen na 2 weken wachten, door Sony een shielding pad vervangen. Ik kreeg de laptop terug maar de piep was niet weg. De laptop heb ik toen gestuurd naar 4launch, het internetbedrijf waar ik 'm had gekocht en zij vertelde mij dat ze geen probleem constateerde en hebben mijn laptop weer ongerepareerd aan mij terug gestuurd. De piep was nog altijd daar. Je wordt er helemaal gek van als je in een stille ruimte geconcentreerd aan het werk bent. Ik heb weer contact opgenomen met sony en zij vertelde mij dat ik de enige was met dit probleem. Nu weet ik ondertussen wel beter ;) Ik heb mijn laptop weer op laten halen door sony, waarna ze een nieuw moederbord in hebben gezet. Ik kreeg deze keer mijn laptop snel terug, maar helaas nog steeds de piep.
Misschien wordt het tijd om onze klachten te bundelen, want sony doet net of er niks aan de hand is. Graag ontvang ik van jullie suggesties, want ik wordt ondertussen gek van: die piep, het bellen en schrijven met sony en elke keer weer hopen dat de reparatie gelukt is enz..
bedankt en groet Paul
Ik ben het helemaal eens met jou, ik geef 999 euro uit aan een laptop en dan krijg je dit gezeik, hoge piepen, krakende speakers, irritante fan geluid ik zit nog liever achter de acer laptop van mn pa voor 539 gekocht en geen irritaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, wat mij betreft is sony de laatste jaren "down the toilet" aan het gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik zal straks eens mn laptop open schroeven en eens kijken wat er piept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk een spoel of condensator, als je pech hebt is het een chippie.
mogelijk dezelfde als in de sony-E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde gepiep als veel anderen in dit topic. Ik dacht dat er wel mee te leven viel maar het begint toch knap vervelend te worden. Ik ben benieuwd bij wie het voor het eerst echt goed gerepareerd gaat worden.. Voor de rest overigens super tevreden met de laptop!

@psplinter: Dat ziet er super uit, ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen!

Een paar vraagjes:

- Is het toetsenbord uit jouw link uitgevoerd in de F11S1E kleur?
- Het plaatsen is gewoon plug & play?
- Gaat hij ook automatisch aan/uit en kun je hem uitzetten wanneer je dit wilt?
- Vervalt je garantie als je zoiets doet?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

densoN schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:38
"...Wanneer ik de HDMI poort gebruik om het beeld en geluid van mijn laptop (VPCF11S1E) naar de TV te streamen krijg ik last van framedrops... ...Mijn collega heeft overigens dezelfde laptop en ervaart exact dezelfde problemen. Google en de Sony site leverde voor mij helaas niet op. Ervaart iemand anders hier ook problemen mee? "

Net even geprobeert, ook met F11S1E. Een HD-film van harddisc via VLC afgespeeld. Geen last van framedrops (ten minste 5 minuten, aan de stroom, klep dicht=sleep=signaal kwijt)...

Aansluiten is geen plug-and-play, kwam ik achter. Eerst pc uit, dan kabel aansluiten, dan pc aan. HDMI wordt gelijk herkend. Native resolutie van tv is 1440x900. Audio wordt automatisch via tv afgespeeld. In tegenstelling tot die ene keer dat ik een Vista pc aansloot. Kabel was een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
bovenkant pcb
Afbeeldingslocatie: http://psplinter.nl/_MG_8429.JPG
Afbeeldingslocatie: http://psplinter.nl/IMG_8428.JPG

onderkant pcb
Afbeeldingslocatie: http://psplinter.nl/IMG_8425.JPG
Afbeeldingslocatie: http://psplinter.nl/IMG_8426.JPG

pcb zonder fan en pipeline
Afbeeldingslocatie: http://psplinter.nl/IMG_8427.JPG

schroef layout keyboard
Afbeeldingslocatie: http://psplinter.nl/_MG_8430.JPG

schroef layout keyboard strip
Afbeeldingslocatie: http://psplinter.nl/_MG_8432.JPG

backlite keyboard
Afbeeldingslocatie: http://psplinter.nl/_MG_8433.JPG
Afbeeldingslocatie: http://psplinter.nl/_MG_8434.JPG

settings
Afbeeldingslocatie: http://psplinter.nl/Naamloos.png

even mijn bevindingen. het gepiep hoor je met de basecover open wel minder. het geluid komt vanaf de cpu.
dus mensen met alleen een nieuwe pcb zijn niet van het probleem af.
verder zit er nog een flatcable connector voor een tv tuner. geen aansluiten voor een wwlan kaartje

[ Voor 17% gewijzigd door murdock01 op 18-05-2010 22:21 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.