Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele weken ben ook ik in het bezit van de F11 E/B. Het overbekende probleem met de hoge piep is bij mij hersteld (laptop kreeg ik daarna beschadigd terug, maar goed). Bovenkant laptop is erg gevoelig voor krassen vind ik.

Probleem dat ik hier nog niet heb gehoord is dat de laptop niet meer opstart. Dit had ik namelijk vanmorgen. Laptop vrijdag langdurig gebruikt, normaal afgesloten (geen slaapstand). Bij het opstarten vanmorgen ging het groene lampje kort aan om vervolgens meteen weer uit te gaan. Dan denk je dus, batterij leeg. Laptop aan de lader gekoppeld (oranje lampje batterij gaat aan) maar wederom hetzelfde effect. Even gewacht, maar laptop startte nog steeds niet op. Vervolgens de batterij losgekoppeld en de lader losgekoppeld. Ook met enkel netstroom gebeurde er niets. Daarna batterij er weer ingezet en toen startte de laptop wel op. Is er iemand bekend met bovenstaande probleem, of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 21:12
Ik denk dat ik dit probleem al eens gelezen heb op het forum van notebookreview.com. Daar wordt dezelfde procedure voorgesteld als oplossing (dacht ik). Maar echt normaal is het niet. Waaraan het ligt weet ik ook niet.
Ge moet deze thread maar eens bekijken en doorzoeken.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalRaven
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:53:
Sinds enkele weken ben ook ik in het bezit van de F11 E/B. Het overbekende probleem met de hoge piep is bij mij hersteld (laptop kreeg ik daarna beschadigd terug, maar goed).
En is hij ook stiller geworden? Want ik twijfel erover om hem ook eens te laten herstellen (zit hier ook met "de whine" van een F11S1, maar als ze enkel de whine oplossen lijkt het me de moeite niet om hem op te sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De irritante piep is weg. Dat probleem is opgelost. Alleen jammer van de beschadiging.

Een tip. Maak foto's van je laptop voordat ie de DHL doos in gaat. Toen ik hem terugkreeg zaten er o.a. twee lange krassen op de bovenkant naast het Vaio logo. Deze krassen zaten er niet op toen ik hem verstuurde. Sony zegt dat de krassen er al opzaten, althans bij de pre-alert (binnenkomst reparatie). Momenteel ben ik nog bezig met de klantenservice. Vreemde is namelijk dat enkel die krassen op de pre-alert vermeld stonden die ze konden localiseren aan de hand van het Vaio logo. Andere krassen (waarvan ik ook hier de precieze locatie niet prijsgeef) stonden niet op de pre-alert. Daarnaast stond er damage "no" terwijl er wel krassen getekend waren op de pre-alert. Verder werkt het wel goed met ophalen en afleveren. Binnen een week opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:53:
(...)Bovenkant laptop is erg gevoelig voor krassen vind ik. (...)
Daar baal ik ook een beetje van, ik heb na 4 weken de eerste krassen er al op zitten terwijl ik echt geen rare dingen met m'n laptop doe en er al helemaal nooit iets opleg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik was er klaar mee.
Bij MyCom Denhaag hadden ze er 1 F11S1 op voorraad zag ik via de website, direct om 12:00 bij opening opgehaald, en de wehkamp geannuleerd. Wat een gedoe zeg.

Any way: Mooie laptop, en het is toch imposant om 8 ! cpu graphs te zien. :D Natuurlijk quadcores, maar ook met HT. Apparaat geeft zeer mooi beeld, enige 1080p youtube films zitten kijken en dat is toch zeer leuk en helder.

De vermelde behuizing plek boven F5,F6,F7 is nauwelijks te zien, maar het is er wel inderdaad. Op die plek zien je een kleine 'kier' waar die 2 behuizing lagen elkaar raken. Je moet het maar zien als een zwarte potlood lijn die heel even iets dikker wordt.

indrukken:
-WOW! wat een reboot's om dat ding te installeren (wel volautomatisch) komt in 3 uur tijd toch echt neer op 24x bijna. Denk na aanschaf niet dat je er direct mee werken kan...
-Fan laat inderdaad horen dat hij er is, maar er zit dan ook niet echt een lullige cpu in.
-Boot to windows in 10 seconden
-Windows index prestatie: 5,7 doordat de HDD hierin achterblijft, SSD is wel een aanrader.
-Hoop meuk software die wel eens wat beter georganiseerd mag worden, en optioneel gemaakt mag worden.
-Geen piep gelukkig.

:D

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 21:05
ik snap niet dat mensen hier met een week hun nb terug hebben. de mijne is 2 maart opgehaald en nogsteeds zijn ze aan het repareren. kan ook geen nieuwe krijgen van sony, of iets van courlanse. gewoon jammer. ben benieuwd hoe ie er aan toe is als ze hem al vaak uit elkaar hebben getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
psplinter schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:51:
ik snap niet dat mensen hier met een week hun nb terug hebben. de mijne is 2 maart opgehaald en nogsteeds zijn ze aan het repareren. kan ook geen nieuwe krijgen van sony, of iets van courlanse. gewoon jammer. ben benieuwd hoe ie er aan toe is als ze hem al vaak uit elkaar hebben getrokken
Ik weet niet welk woord ze ervoor gebruiken, ik noem het 'te gek voor woorden'. Je hebt die laptop nog geen week in je bezit gehad als ik het goed heb?
Het geleverde apparaat had dus tekortkomingen toen je het ontving. En na 6 weken hebben ze het probleem nog niet opgelost,en ook geen idee wanneer dan wel?
Gevalletje geld terug zou ik denken...

Waar heb je 'm ook weer gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Kan iemand even het volgende checken: Control panel > sound > click recording tab then right click > properties.Ga naar levels tab. Probeer de mic volume daar eens op 1 te zetten, bevestig en ga terug naar die tab.. bij mij staat ie dan ineens op 0. Zet ik hem op 2, bevestig ik, kom ik terug staat ie op 1. WTF?

Kan iemand hier effe een minuutje voor uittrekken om te kijken of dat bij jou ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
guapper schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:24:
[...]

Ik weet niet welk woord ze ervoor gebruiken, ik noem het 'te gek voor woorden'. Je hebt die laptop nog geen week in je bezit gehad als ik het goed heb?
Het geleverde apparaat had dus tekortkomingen toen je het ontving. En na 6 weken hebben ze het probleem nog niet opgelost,en ook geen idee wanneer dan wel?
Gevalletje geld terug zou ik denken...

Waar heb je 'm ook weer gekocht?
ik heb de mijne gekocht via 0900 laptops, volgens mij is dat deze organisatie achter computer pirates, maar kon hier via ideal betalen voor 20 euro meer. mijn vorige was gesloten en had snel een nieuwe nodig. ik had geen zin om hem terug te sturen naar de winkel voor een andere omdat een reparatie vaak sneller gaat, maar helaas. ik heb wel bijna elke week gebeld omdat ze zelf niks laten horen. eerst zeiden ze dat ze hem wouden terug sturen omdat het gepiep van de hardeschijf afkomstig zou zijn. maar gebruik thuis een een ssd dus dat kon niet. en toen hebben ze hem geescaleerd, maar ze konden neit vertellen aan wie, ik zei zo, hij is toch naar de uk, naar de sony repair center, wat valt er dan te geescaleren, maar gingen ze verder niet op in. wordt me ook niet echt duidelijk wat er precies defect is of wat er al vervangen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 19:51
Kyo schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:52:
Kan iemand even het volgende checken: Control panel > sound > click recording tab then right click > properties.Ga naar levels tab. Probeer de mic volume daar eens op 1 te zetten, bevestig en ga terug naar die tab.. bij mij staat ie dan ineens op 0. Zet ik hem op 2, bevestig ik, kom ik terug staat ie op 1. WTF?

Kan iemand hier effe een minuutje voor uittrekken om te kijken of dat bij jou ook het geval is.
Heb ik ook. Lijkt met granulariteit te maken te hebben. Windows laat welliswaar procenten zien, maar de driver zelf slaat het wellicht intern anders op. Zet hem op 90, dan blijft die daar...

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

GWO schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:29:
[...]

Heb ik ook. Lijkt met granulariteit te maken te hebben. Windows laat welliswaar procenten zien, maar de driver zelf slaat het wellicht intern anders op. Zet hem op 90, dan blijft die daar...
Thanks GWO.

Nog iets: bij het uitzetten van mediaplayer gister kreeg ik ineens een zwart scherm voor 2 seconden en dan ineens het volgende: "Display Driver Nvidia Windows Kernel Mode Driver Version xxx.xxx stopped responding and has successfully recovered."

Ik heb een maand geleden de update van de nividia driver die op de sony website staat geinstalleerd... niks aan het handje, tot gister dus... nu loopt alles nog steeds zoals vamnouds, maar moet ik nu gelijk system restore/drivers herinstalleren en dat soort praktijken gaan uithalen, of me geen zorgen maken en nog effe aankijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:11:
[...]

Oke, zoals vele mensen had ik ook een hekel aan die bloatware van Sony. Welgeteld 48 programma's waarvan in mijn ogen 10 noodzakelijk. Ik heb tevens een windows 7 ultimate aangeschaft, los welteverstaan, die wilde ik installeren. Een kleine handleiding voor eenieder die hetzelfde wil doen. Totaaltijd van een complete nieuwe installatie met drivers en configuratie van windows 7 Ultimate op de F11Z1E/BI: 55 minuten.

Allereerst wordt je zojuist aangeschafte F11serie aangeleverd met een mapje op je harddisk waarin alle belangrijke drivers van Windows apart staan ingedeeld. Bij mij was dit c:\windows\drivers. Hierin staan twee mapjes (EXE & INF) en een .txt bestand. Zie hieronder
De EXE map

De INF map

Hieronder staat wat je moet doen...
  1. Vanzelfsprekend kopieer je deze naar een aparte PC, USB-stick, of je brandt een DVD. Vervolgens stop je de DVD van windows 7 met de gewenste versie in het optisch station en rebooten maar.
  2. Druk op een toets om vanaf de DVD op te starten en volg de installatie
  3. Bij het kiezen voor de installatielocatie van Windows 7 zie je dat er 3 partities zijn voorgeinstalleerd op je HD. Een recoverypartitie van 10GB, een H-drive van 100MB en de 'C' partitie met de rest van de gegevens. Belangrijk: kies hier geavanceerd en formatteer je C-schijf! Uit praktische overweging zou ik je recoverypartitie niet wissen, maar dat mag je volledig zelf bepalen.
  4. Selecteer vervolgens je zojuist geformatteerde en grootste partitie en vervolg installatie (en ja, het kopiëren van de gegevens is direct klaar, het uitpakken duurt echter wel een minuut of 7).
  5. Wanneer Windows na een kleine 20 minuten geïnstalleerd is kun je de drivers terugzetten op je HD
  6. Ga naar je Exe-map en installeer daar als eerste je Beeldschermdrivers, Audio en WLAN
  7. Reboot
  8. Doe de rest
  9. Typ windowsteken + R en voer in 'control' (of open configuratiescherm)
  10. Ga naar apparaatbeheer
  11. Selecteer van de hardware die nog niet is geïnstalleerd 'driver bijwerken' en kies de map van je drivers uit die je hebt teruggeplaatst.
  12. Final reboot
  13. Done!
Hallo,

ik wil dit zeker ook gaan doen. Niet alleen vanwege de bloatware, maar ook omdat mijn windows momenteel in het nederlands is en ik het met geen mogelijkheid in het engels krijg. Reactie van de Sony helpdesk hierover is overigens als volgt:
bedankt voor uw e-mail.

De enige mogelijke oplossing in deze zaak is om de juiste taal in de BIOS te resetten. Dit kan alleen in ons reparatiecentrum. Hiervoor kunt u telefonisch contact met ons opnemen, opdat wij uw Sony Vaio kunnen inboeken ter reparatie.

Als u nog verdere vragen hebt dan kunt u antwoorden op deze email of telefonisch contact met ons opnemen via een van de onderstaande telefoonnummers.

Uw computer is binnen garantie, bel naar 020 346 93 03 (nl) of 02 7173218 (be).
Uw computer is buiten garantie, bel naar 0900 0400 278 (€0.50/min) of 0900 51503 (be).
Ons Call-Centre is geopend van maandag tot vrijdag, van 8:00 tot 18:00 uur.

Met vriendelijke groeten,

Bastiaan Bultman

SONY VAIO LINK SUPPORT TEAM
Ik heb alleen niet zoveel zin om m'n notebook hiervoor weer helemaal op te sturen. Dus hoop dat een clean install ook werkt. En dan ben ik ook meteen die rotzooi aan bloatware kwijt.

Echter, de grote vraag is: hoe kom ik aan een legale Windows 7 DVD? Ik heb een legale key voor Win7 Pro (sticker onderop notebook), maar waar kun je een image downloaden? Of kun je voor een paar eurootjes ergens zo'n ding halen?

Heeft er overigens al ooit iemand een lijst van de 48 bloatwares gepublished die je weggooit als je een clean install doet? Ben benieuwd welke 10 het zijn die je nuttig vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:25:
[...]

Hallo,

ik wil dit zeker ook gaan doen. Niet alleen vanwege de bloatware, maar ook omdat mijn windows momenteel in het nederlands is en ik het met geen mogelijkheid in het engels krijg. Reactie van de Sony helpdesk hierover is overigens als volgt:

[...]
bullshit 8)7

gebruik gewoon dit progje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
sony heb gebeld, moederboard komt volgende week binnen :( nog langer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had paar weken terug laptop voor 2e maal naar sony teruggestuurd voor reparatie:
- piep van de fan
- cursor 'danst' op het scherm als je je vinger stil legt op het touchpad

krijg vandaag m'n laptop terug en het eerste wat ik vaststel is dat de cursor nog steeds danst op het scherm
bij het papiertje dat je terugkrijgt staat ook niets van touchpad vervangen ofzo, weten die pipo's in de UK waarmee ze bezig zijn?

nu, heeft nog iemand last van het touchpad? (en een oplossing hiervoor? heb drivers terug proberen installeren, maar helpt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03-2021
Jongens weet iemand hier of de F een update krijgt? Kan namelijk sinds vanmorgen (misschien eerder al) niet meer een F samenstellen (staat netjes Deze configuratie is niet beschikbaar) op http://www.sony.nl/hub/vaiobyyou

Andere types zijn wel beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Er staat bovenin dat een of meerdere componenten niet op voorraad is.
Over wanneer een update zal plaatsvinden is nog geen zekerheid.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 07:58
bij Sony Center verwachten ze een update in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook met interesse een aanschaf van een F11 te overwegen. Ik wil er een extern scherm op aansluiten met een Full HD resolutie (1920x1080) zodat ik op 2 schermen kan werken.
Heeft iemand die deze laptop gebruikt dat al geprobeerd? Aangezien je ook een Full HD TV kunt aansluiten lijkt me dat een monitor op die resolutie ook zou moeten werken. Maar ik zie dat graag even bevestigd.

Daarnaast vroeg ik me af of je ook een Engelstalige Windows 7 geleverd zou kunnen krijgen via Sony Style. Via de site staat er 'Nederlandstalige Windows 7', maar misschien kun je via de telefoon ook een Engelstalige kiezen. Heeft iemand dat nagevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Ik zat gisteren even te kijken, maar ik lijk met geen mogelijkheid het BIOS in te komen. F8/9, DEL, het werkt allemaal niet. Het enige wat ik daar zou willen doen is het touchpad uitschakelen.

Deze zit aan de rechterkant, en het is best wel irritant, want daar rust mijn palm steeds op en daardoor moet ik steeds weer in het goede scherm klikken..

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
BIOS is F2, meen ik. Maar je zult niet veel kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:44:
Daarnaast vroeg ik me af of je ook een Engelstalige Windows 7 geleverd zou kunnen krijgen via Sony Style. Via de site staat er 'Nederlandstalige Windows 7', maar misschien kun je via de telefoon ook een Engelstalige kiezen. Heeft iemand dat nagevraagd?
Eenmalig kun je, tijdens het installeren, aangeven welke taal je wilt. Voor Nederland zijn de keuzes Nederlands en Engels. Een paar posts terug noemde Darkstone een programma waarmee je dat schijnbaar ook daarna nog kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:55
Volgens 4launch is de F11S1E pas leverbaar vanaf 15 mei.
Blijkbaar zijn de laatste reserves bij de leveranciers ook op, zij hadden er 2 gecontacteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GWO schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:21:
[...]

Eenmalig kun je, tijdens het installeren, aangeven welke taal je wilt. Voor Nederland zijn de keuzes Nederlands en Engels. Een paar posts terug noemde Darkstone een programma waarmee je dat schijnbaar ook daarna nog kunt aanpassen.
De link naar dat programmaatje zag ik inderdaad staan. Ik probeer mijn windows installatie altijd zo origineel mogelijk te houden, dat voorkomt problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
GWO schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:19:
BIOS is F2, meen ik. Maar je zult niet veel kunnen instellen.
Bedankt, het was inderdaad F2. Het enige wat je aan kon zetten was VT en WakeOnLan. Ohja; en de boot volgorde.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ben druk op zoek, maar kan het nergens vinden.
Als ik een HD film afspeel met de laptop draaiend op de accu dan loopt het beeld schokkerig en het geluid niet synchroon. Het lijkt er op dat de GPU/CPU op een lager pitje staat om energie te bezuinigen.

Waar zou ik dit kunnen instellen, zonder gelijk al het energieverbruik op 100% te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee welke firewire (I-link, 1394 etc.) chipset er zit in de VPCF11M1E/H ??

Is het mischien Texas Instruments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
Extern Full HD TV aansluiten werkt bij mij probleemloos. enkel het gamen (need for speed underground 2) hapert wat. maar dat spel had maar een maximale resolutie van 1024x768.

Je kunt de mouspad uitscakelen als je op de S1 toets drukt. daar bij toetsenbord en muis kun je die uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Weet iemand of het mogelijk is om een QWERTY toetsenbord apart te bestellen voor de F11S?
Op SonyStyle kan ik er niets over vinden voor dit type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Iemand goed alternatief voor de F11, ik begin het wachten beu te worden.
Weet niet of ik nog tot juni/juli kan wachten op nieuwe serie.

edit: heb even gezocht maar voor in deze prijsrange is er geen beter alternatief. :( nog maar even maandje wachten dan. (heb hem in bestelling staan bij lokale shop, zakelijk aanschaf)

[ Voor 40% gewijzigd door Justin2000 op 27-04-2010 21:54 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we hopen dat ze met iets beters komen dan. Geen quadcores meer maar snelle, zuinige dual cores waarbij een aantal modellen een aparte (zuinige) GPU hebben. Niet meer van die luidruchtige en lompe configuraties als de F11 maar snel, zuinig en stil zoals bij de oude FW serie. En uiteraard geen prut schermen meer gebruiken bij de F* serie.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:04
Vandaag mijn VPCF11C5E ontvangen en gelijk een clean Windows 7 Professional install gedaan, en eerlijk gezegd begrijp ik de ophef over een luidruchtige laptop niet. Ik hoor 'm amper en ben tot nu toe zeer content met de aanschaf.

De komende dagen maar eens flink gaan testen en uitproberen, maar ik ben er in ieder geval erg enthousiast over...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag met 15% korting, dankzij de Randstad voucher in het aanbiedingen topic, de VPCF11M1E/H gekocht bij de Media Markt. Vandaag nog niet zoveel tijd gehad om er druk mee te spelen, maar de eerste indrukken zijn zeer zeker positief. Hoewel ik al direct een vastloper kreeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:16:
Laten we hopen dat ze met iets beters komen dan. Geen quadcores meer maar snelle, zuinige dual cores waarbij een aantal modellen een aparte (zuinige) GPU hebben. Niet meer van die luidruchtige en lompe configuraties als de F11 maar snel, zuinig en stil zoals bij de oude FW serie. En uiteraard geen prut schermen meer gebruiken bij de F* serie.
Ik hoop dat ze juist wel met quad cores komen. Maar ja, ik ben een ander soort gebruiker dan jij.
En samen met (wellicht een minder vocale groep) ben ik zeer tevreden tot nu toe met mijn F11Z1E. De geluiden, waar menigeen zich aan storen, merk ik amper. Pas als er spellen aan te pas komen (zoals EverQuest in full-HD), dan kan ik de fan goed horen, En mijn gehoor is nog steeds (volgens mij) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb gisteren mijn VPC-F11S1E binnen gekregen en had een beetje angst dat de laptop erg veel geluid zou maken. Dat is echter niet het geval. Je hoort de laptop amper. Nu heb ik nog geen zware applicaties zoals Lightroom op het kreng gedraaid, maar de eerste indruk is dus echt heel goed.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit forum al lang aan het volgen en was eigenlijk van plan om voor een custom F11 te gaan. Nu blijkt dit toch zeer lang te duren voor dit in België mogelijk wordt en ben ik beginnen twijfelen om gewoon voor de VPCF11S1E/B te kiezen.

Nu vraag ik even wat julie over de volgende tegenstellingen denken. (ik game al eens graag (COD modern warfare 2), en ben ook graag bezig met photoshop en alle dagelijkse dingen ;)

VPCF11S1E/B-----------------------------------------------------Config
1349€ ---------------------------------------------------------------- 1.267,99 €
Intel® Core™ i7-720QM-processor-----------------Intel® Core™ i5-520M-processor
Hoogwaardig Full hd VAIO-scherm--------------------------Full hd VAIO-scherm
Blu-ray Disc(TM) reader------------------------------------------Blu-ray Disc(TM) writer en reader
/ ----------------------------------------------------------------------Office voor Thuisgebruik en studenten 2007

Zou voor iemand als mij de i7 aan te raden zijn of niet ? bij de geconfigureerde zit een office bij ;)
Buiten wat hier vermeld staat hebben ze de zelfde config ;)

Ik zal me die extra som mss wel kunnen permiteren, maar als ik niet altyd met zware app werk, heb ik dan geen last van zulke zware processor ? ik weet niet wat ik moet doen 8)7

En dan vroeg ik me ook nog af, waarschijnlijk een domme vraag, maar als ik nu een vaio koop bij bijvoorbeeld 4launch, kan ik hem dan indien er een probleem mee is hem ook naar sony sturen om hem te laten repareren, ipv naar 4launch, of hoe gebeurt dit normaal ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:20:
Ik ben dit forum al lang aan het volgen en was eigenlijk van plan om voor een custom F11 te gaan. Nu blijkt dit toch zeer lang te duren voor dit in België mogelijk wordt en ben ik beginnen twijfelen om gewoon voor de VPCF11S1E/B te kiezen.

Nu vraag ik even wat julie over de volgende tegenstellingen denken. (ik game al eens graag (COD modern warfare 2), en ben ook graag bezig met photoshop en alle dagelijkse dingen ;)

VPCF11S1E/B-----------------------------------------------------Config
1349€ ---------------------------------------------------------------- 1.267,99 €
Intel® Core™ i7-720QM-processor-----------------Intel® Core™ i5-520M-processor
Hoogwaardig Full hd VAIO-scherm--------------------------Full hd VAIO-scherm
Blu-ray Disc(TM) reader------------------------------------------Blu-ray Disc(TM) writer en reader
/ ----------------------------------------------------------------------Office voor Thuisgebruik en studenten 2007

Zou voor iemand als mij de i7 aan te raden zijn of niet ? bij de geconfigureerde zit een office bij ;)
Buiten wat hier vermeld staat hebben ze de zelfde config ;)

Ik zal me die extra som mss wel kunnen permiteren, maar als ik niet altyd met zware app werk, heb ik dan geen last van zulke zware processor ? ik weet niet wat ik moet doen 8)7

En dan vroeg ik me ook nog af, waarschijnlijk een domme vraag, maar als ik nu een vaio koop bij bijvoorbeeld 4launch, kan ik hem dan indien er een probleem mee is hem ook naar sony sturen om hem te laten repareren, ipv naar 4launch, of hoe gebeurt dit normaal ?
Ik heb over hetzelfde getwijfeld. Maar als je het prijsverschil ziet, zou ik gewoon voor de zwaarste configuratie gaan.
Laat iets weten als je eentje leverbaar gevonden hebt, ik heb er nog geen kunnen vinden (ik wil zowiezo QWERTY).
4Launch gecontacteerd en die leveren pas vanaf half mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
als je enkel mw2 speelt is een 2.4 ghz processor beter. het spel gebruikt maar 2 cores. (zelfs een 3.0 pentium 4 werkt het op)

Maar ik denk dat als je in toekomst zwaardere dingen gaat doen (you never know), is een quadcore mss handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Na een clean install ben ik in de weer geweest om de Fn keys weer werkend te krijgen, maar dit viel niet mee... Tevens was ik nog een aantal zaken "kwijt" en heb uiteindelijk de hersteldisk weer gedraaid.

Vanaf die installatie een aantal zaken verwijderd en heb nu een strakke laptop.

Helaas ook last van een "piep" die zich in mijn geval het beste laat omschrijven als het geluid wat je hoort als je met een natte vinger over de rand van een glas draait. Het is erg irritant en ik ga vermoedelijk de laptop terugsturen naar Sony...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Richard! schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:26:
Net nog eens via Vaio Support site in de lijst met updates voor programma's en de BIOS. De Vaio Gate update laten lopen in de hoop dat hij hem zou fixen.
[afbeelding]
Hij verwijderde hij hem helemaal, beter want via configuratiescherm kon ik de Gate niet verwijderen. Hij stond vervolgens ook niet in de lijst van configuratiescherm. Hij stond wel in de lijst van Vaio Hertelcentrum, vervolgens de 3 programmaatjes eens opnieuw geïnstalleerd. Echter zonder resultaat, hij mist nog steeds de Vaio Gate Default Update, dus ik moet toch maar eens mailen met Sony Vaio.
Al iets gehoord van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Hmmm, hoor net ineens vanuit mijn laptop (niet geluid van de speakers, ding as aangesloten op speakers van hd tv) een raar hol geluid. Zoiets dat je hoort als de bespanning van je racket breekt ofzo... "penggg". Hoop dat er niks gesprongen is binnen mijn laptop :? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:16:
Ben je dan niet gewoon op zoek naar een andere laptop? Ik was al tijden op zoek naar een goede quadcore laptop met een bak geheugen en een degelijke videokaart, ik ben erg blij met mijn f11z1e, doelgroep voor die machines lijkt me ook meer de user die veel power nodig heeft en mobiliteit dan de user die snelle cpu's nodig heeft en die lang zonder stroom moet kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Ik ben echt rete content met de snelheid, het beeld, de looks en de feels van de laptop, maar heb toch vandaag Sony gebeld om te kijken of het probleem opgelost kan worden van de "piep".

Het geluid is op een dusdanige frequentie dat, zeker als je in een stille ruimte zit en er op gaat letten, er hoorndol van wordt!

Aanstaande maandag komt UPS de laptop weer ophalen en zou ik hem tussen de 5 en 8 werkdagen weer in bezit hebben. Als het niet opgelost is/wordt kan ik nog een nieuwe krijgen, en als dat ook niets uithaalt dan krijg ik mijn geld terug...

Mijn voorkeur is dat het opgelost wordt omdat ik zeer te spreken ben over de beeldkwaliteit en prestaties.

Wordt vervolgd dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
net gebeld door sony, gaat nog langer duren voor het moederbord binnen is, wordt eens tijd voor een nieuwe of andere notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vochtige schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:42:
als je enkel mw2 speelt is een 2.4 ghz processor beter. het spel gebruikt maar 2 cores. (zelfs een 3.0 pentium 4 werkt het op)

Maar ik denk dat als je in toekomst zwaardere dingen gaat doen (you never know), is een quadcore mss handiger
En bedoelt ge dan dat het BETER gaat met de i5 of is het gewoon EVEN GOED ? Belangrijk is vooral dat ik snel kan werken, veel programmas (daarom geen zware) tegelijk openen, en er mee werken...
Is om gewoon snel te kunnen werken op die manier een quad core te zwaar ? mm zoals ge hoort, ben een leek in cpu's ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
psplinter schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:18:
net gebeld door sony, gaat nog langer duren voor het moederbord binnen is, wordt eens tijd voor een nieuwe of andere notebook
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voor ze je een nieuwe F21 aanbieden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:12:
[...]

En bedoelt ge dan dat het BETER gaat met de i5 of is het gewoon EVEN GOED ? Belangrijk is vooral dat ik snel kan werken, veel programmas (daarom geen zware) tegelijk openen, en er mee werken...
Is om gewoon snel te kunnen werken op die manier een quad core te zwaar ? mm zoals ge hoort, ben een leek in cpu's ;)
Hoeveel CPU Core's Heb Je Nodig
is de pakkende en alleszeggende titel van een goed artikel op TomsHardware.

Lees ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
guapper schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:41:
[...]

Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voor ze je een nieuwe F21 aanbieden. ;)
ze weten het vooralsnog aardig geheim te houden, maar ik ben wel heel benieuwd.. hopelijk is eindelijk een Sony laptop voor mij zonder piep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

MyCom in Alkmaar, eindhoven, utrecht, nijmegen, amersfoort hebben allemaal nog 1 F11S1 op voorraad.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Zou ik ook ipv een clean install gewoon bloatware die hierop zit zelf uninstallen? Ik wil nu mcafee trial eraf halen om nod32 of kaspersky erop te zetten, maar zie bij mcafee 'tools' functies staan als "disk defragmenter" wat gewoon een windows functie is! Zou dat er ook af gaan of nog goed functioneren als ik deze trial erafhaal???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Ik ben aan het twijfelen tussen een tweetal opties die Sony biedt en ik zou graag jullie mening hierover horen.
Zelf heb ik eigenlijk al voor een Vaio gekozen omdat deze mij in het verleden altijd goed zijn bevallen.
Ik gebruik de laptop puur voor prive gebruik, speel er af en toe wat spelletjes op, en werk vooral veel met verschillende Adobe-programma's(Photoshop, Premiere Pro).

Verder wil ik voor de komende jaren gelijk klaar zijn.

Het gaat om de volgende configuraties via Sonystyle:

Uw configuratie VPCEB1X5E
Processor: Intel® CoreTM i5-520M Processor
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Bruin
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
Prijs: €988,99

Uw configuratie VPCF11V5E
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Professional
Afwerkingen: Grijs
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Prijs: €1.079

Er zijn een aantal dingen waar ik niet echt uitkom;
1. De grafische kaart, wat zijn daar de verschillen in, en zijn die het prijsverschil waard?
2. Harde schijf, merk je het verschil tussen 7200 rpm en 5400 rpm, en is dat €30,- waard?
3. Windows 7 Pro en Windows 7 home premium, wat zijn precies de verschillen en is dat €50,- waard?

Ik ben mij er van op de hoogte dat deze configuraties momenteel niet verkrijgbaar zijn via Sonystyle. Het is ook niet zo dat ik binnen een aantal dagen/weken een nieuwe laptop moet hebben, maar je er goed in verdiepen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_jari schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 02:40:
Ik ben aan het twijfelen tussen een tweetal opties die Sony biedt en ik zou graag jullie mening hierover horen.
Zelf heb ik eigenlijk al voor een Vaio gekozen omdat deze mij in het verleden altijd goed zijn bevallen.
Ik gebruik de laptop puur voor prive gebruik, speel er af en toe wat spelletjes op, en werk vooral veel met verschillende Adobe-programma's(Photoshop, Premiere Pro).

Afwerkingen: Bruin
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Prijs: €988,99

Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Professional
Afwerkingen: Grijs
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Prijs: €1.079

Er zijn een aantal dingen waar ik niet echt uitkom;
1. De grafische kaart, wat zijn daar de verschillen in, en zijn die het prijsverschil waard?
2. Harde schijf, merk je het verschil tussen 7200 rpm en 5400 rpm, en is dat €30,- waard?
3. Windows 7 Pro en Windows 7 home premium, wat zijn precies de verschillen en is dat €50,- waard?

Ik ben mij er van op de hoogte dat deze configuraties momenteel niet verkrijgbaar zijn via Sonystyle. Het is ook niet zo dat ik binnen een aantal dagen/weken een nieuwe laptop moet hebben, maar je er goed in verdiepen kan nooit kwaad.
mm ik ken er allemaal niet zo veel van maar op vraag 3 kan je wel duidelijk je antwoord vinden hier, wat ik ook weet over de harde schijf, ja ze is sneller, MAAR ze zou ook meer energgie verbruiken en meer warmte afgeven, aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:34
Waar kan je zie of hij wel of niet beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdFundum14 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:48:
En heeft er eigenlijk iemand een idee of de laptops van 4launch of Mycom oude levering is (met dan de mogelijke pieptoon) niet ? Wat denken julie ? of gewoon bestellen en indien van piep terugsturen ?

Krijg je eigenlijk als je zo besteld bij 4launch of Mycom een garantie waarmee je terecht kan bij sony zelf of moet je altyd via de winkel blijven werken ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
AdFundum14 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:48:
Volgens mij kreeg ik ergens een pop-up dat deze configuratie momenteel niet leverbaar is. Maar goed, zie ook het tijdstip van posten ;-)

Wat betreft windows premium en professional, eigenlijk betaal je dus €30,- meer voor 3 extra opties, die zoals ik ze zie vooral voor bedrijven handig zijn. Kortom voor mij niet de moeite waard.

Kan iemand nog wat meer vertellen over vraag 1 en 2?

[ Voor 29% gewijzigd door dj_jari op 01-05-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:55:
[...]

En heeft er eigenlijk iemand een idee of de laptops van 4launch of Mycom oude levering is (met dan de mogelijke pieptoon) niet ? Wat denken julie ? of gewoon bestellen en indien van piep terugsturen ?

Krijg je eigenlijk als je zo besteld bij 4launch of Mycom een garantie waarmee je terecht kan bij sony zelf of moet je altyd via de winkel blijven werken ? :?
van MyCom weet ik het niet, maar bij 4launch zal het de nieuwe zijn omdat hij de afgelopen periode niet meer geleverd werd.

Hoe kom je er bij dat bij de nieuwe levering/serie geen pieptoon meer meegeleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nieuwe batch waarin het al opgelost is dunkt me?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een 2tal weken mijn VPCF11M1E/H
ben er op zich wel tevreden van, mooi en groot beeld

heb wel 2 'probleemkes' waarvan ik wou weten of er nog mensen last van hebben:

1 --> als de laptop draait maakt hij vrij veel lawaai vind ik zelf.. zoemt redelijk hard

2 --> als ik de batterij 's avonds oplaad tot 100%, daarna mijn pc afzet, en smorgens pc terug opzet zonder lader, staat die batterij ineens bvb op 88%

lijkt alsof die batterij power verliest zonder da pc gebruikt wordt (op een korte periode van 8 uurtjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:07:
ik heb sinds een 2tal weken mijn VPCF11M1E/H
ben er op zich wel tevreden van, mooi en groot beeld

heb wel 2 'probleemkes' waarvan ik wou weten of er nog mensen last van hebben:

1 --> als de laptop draait maakt hij vrij veel lawaai vind ik zelf.. zoemt redelijk hard

2 --> als ik de batterij 's avonds oplaad tot 100%, daarna mijn pc afzet, en smorgens pc terug opzet zonder lader, staat die batterij ineens bvb op 88%

lijkt alsof die batterij power verliest zonder da pc gebruikt wordt (op een korte periode van 8 uurtjes ofzo.
Volgens Cnet verbruikt de laptop zelfs als hij volledig uit is (dus géén hibernate), namelijk 0.41 watt/uur.
Kan een reden zijn, maar dit verklaart volgens mij zeker geen verbruik van meer dan 10% van de batterij op amper 8 uur tijd...
(bron: http://reviews.cnet.com/l...05-3121_7-33970188-2.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
ik heb dezelfde laptop. en ondervind eveneens dezelfde batterij opmerking hier!

echt, helemaal hetzelfde! ik heb zelfs opgemerkt als ik de laptop heropstart, ik meestal rond de 10% extra batterij leven kwijt ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Check deze post maar eens op notebookreview.com. Ik heb er ook "last" van maar ik zet hem altijd in sluimer en het verschil is dan kleiner.

http://forum.notebookrevi...-2-a-128.html#post6029892

[ Voor 21% gewijzigd door Jef Delathouwer op 01-05-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Ik heb mijn f11 besteld bij een pc winkel hier in de buurt en zij op hun beurt weer bij sony maar als ik 'm nou binnekort kom afhalen krijg ik geen installatie cd erbij want dat doen zij voor me... Maar hoor je niet altijd gewoon een installatie cd erbij te krijgen met windows 7 ofzo? Of is het tegenwoordig normaal dat je dat er niet meer bij krijgt? Krijgen zij m'n laptop niet van sony met installatie cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 19:08
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:14:
Vraagje: Ik heb mijn f11 besteld bij een pc winkel hier in de buurt en zij op hun beurt weer bij sony maar als ik 'm nou binnekort kom afhalen krijg ik geen installatie cd erbij want dat doen zij voor me... Maar hoor je niet altijd gewoon een installatie cd erbij te krijgen met windows 7 ofzo? Of is het tegenwoordig normaal dat je dat er niet meer bij krijgt? Krijgen zij m'n laptop niet van sony met installatie cd?
Ik heb mijn F11 ook zonder Windows 7 CD gekregen, je zult zelf een recovery disk moeten maken bij het opstarten van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Yep je kunt zelf de recovery discs maken (met deze kun je hem terugzetten op factory settings, zoals ie uit de doos kwam.), of de windows 7 downloaden en je key gebruiken die op de sticker staat onderop je laptop (dit is wat ingewikkelder en voor mensen die hun systeem zonder al die bloatware van Sony will hebben... je moet dan zelf de sony drivers downloaden en in een bepaalde volgorde installeren. In de eerste post van deze topic en op http://forum.notebookreview.com/sony-owners-lounge-forum/ staan instructies hiervoor voor AMERIKAANSE modellen - dus doen op eigen risico).

Trouwens, hadden jullie ook drie discs nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Kyo schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:15:
Yep je kunt zelf de recovery discs maken (met deze kun je hem terugzetten op factory settings, zoals ie uit de doos kwam.), of de windows 7 downloaden en je key gebruiken die op de sticker staat onderop je laptop (dit is wat ingewikkelder en voor mensen die hun systeem zonder al die bloatware van Sony will hebben... je moet dan zelf de sony drivers downloaden en in een bepaalde volgorde installeren. In de eerste post van deze topic en op http://forum.notebookreview.com/sony-owners-lounge-forum/ staan instructies hiervoor voor AMERIKAANSE modellen - dus doen op eigen risico).

Trouwens, hadden jullie ook drie discs nodig?
Ja ik had ook 3 disks nodig, maar waarschijnlijk zal ik ze nooit meer nodig hebben, want ik heb windows 7 van microsoft gedownload, zodat ik nu een laptop heb zonder al die nutteloze bloatware :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

dj_jari schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 02:40:
en werk vooral veel met verschillende Adobe-programma's(Photoshop, Premiere Pro).

Is als ik het goed heb een glanzend scherm, maar voor de rest best goed. Dus best geschikt voor Photoshop en Premiere.
Dat is dus de basis F11 met een scherm dat slechte kleuren en een slecht contrast heeft. Wil je een F11 met een goed scherm, dan moet je voor een model met de Core i7 gaan. Dan krijg je een mat scherm met een goed contrast en goede kleuren.

Als je met Photoshop in de weer gaat zou ik dus niet kiezen voor een F11 met een Core i5 processor.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanPC schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:28:
Ja ik had ook 3 disks nodig, maar waarschijnlijk zal ik ze nooit meer nodig hebben, want ik heb windows 7 van microsoft gedownload, zodat ik nu een laptop heb zonder al die nutteloze bloatware :D
Jaaaa, dat wil ik ook doen. Maar waar heb jij die Windows vandaan?? Ik probeer een Win7 DVD te pakken te krijgen, maar kan nergens bij microsoft een gratis download vinden...
Als je een link kunt posten, heel graag! Ik heb trouwens Win7 Pro, if that matters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:33:
[...]

Volgens Cnet verbruikt de laptop zelfs als hij volledig uit is (dus géén hibernate), namelijk 0.41 watt/uur.
Kan een reden zijn, maar dit verklaart volgens mij zeker geen verbruik van meer dan 10% van de batterij op amper 8 uur tijd...
(bron: http://reviews.cnet.com/l...05-3121_7-33970188-2.html)
zelf heb ik een fw-serie, maar volgens mij komt die meer dan 10% verlies gewoon door het opstartproces van de laptop. als ik namelijk gewoon opstart met adapter aangesloten dan gaat me oplaad-lampje nog geeneens aan.. dus batterij blijft gewoon vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:00:
[...]

Jaaaa, dat wil ik ook doen. Maar waar heb jij die Windows vandaan?? Ik probeer een Win7 DVD te pakken te krijgen, maar kan nergens bij microsoft een gratis download vinden...
Als je een link kunt posten, heel graag! Ik heb trouwens Win7 Pro, if that matters.
Kun je geen dvd lenen van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej, ik was even aan het lezen op de website van 4launch, en bij de Vaio f11 stond dit als opmerking:
"Let op! Bij deze notebooks wordt geen recovery CD meegeleverd, de backup staat op de 2e partitie!"
Betekent dit da men al aan deze laptop is bezig geweest of is dit van bij sony al zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Vanuit Sony!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Ik twijfel nog steeds, beiden hebben ook een andere videokaart, kan iemand wat meer vertellen over de verschillen. Ik vind wel wat meer informatie op internet, maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.
Het gaat om de ATI MobilityRadeon HD5650 1GB in vergelijking tot NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dan zoek je benchmarks op en reviews van de notebooks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Laatst online: 13-09 13:06
dj_jari schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:23:
Ik twijfel nog steeds, beiden hebben ook een andere videokaart, kan iemand wat meer vertellen over de verschillen. Ik vind wel wat meer informatie op internet, maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.
Het gaat om de ATI MobilityRadeon HD5650 1GB in vergelijking tot NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Ik zelf heb de F11 met i7 en geforce 330m.
Mijn dochter heeft de E-serie met een i3 en een HD5650.

Ook al is haar processor trager, in spellen is de hare merkbaar sneller dan mijn i7 met 330m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
CLB schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:24:
Dan zoek je benchmarks op en reviews van de notebooks..
Dat had ik idd gedaan, echter het zegt mij zo weinig. Wat daar staat is allemaal heel leuk en aardig, maar wat ik nodig heb is een vertaling naar jip en janneketaal.

Ik kom dan uit dat de ATI een eindscore krijgt van 13103 en de Nvidia 12633. Dat zou inhouden dat de ATI beter scoort. Maar voor mij is niet duidelijk op welke vlakken hij beter scoort en wat dat betekent voor hetgeen je er mee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_jari schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:41:
[...]

Dat had ik idd gedaan, echter het zegt mij zo weinig. Wat daar staat is allemaal heel leuk en aardig, maar wat ik nodig heb is een vertaling naar jip en janneketaal.

Ik kom dan uit dat de ATI een eindscore krijgt van 13103 en de Nvidia 12633. Dat zou inhouden dat de ATI beter scoort. Maar voor mij is niet duidelijk op welke vlakken hij beter scoort en wat dat betekent voor hetgeen je er mee wilt doen.
dat klopt wel, het probleem is dat we anno 2010 nog steeds een dx9 benchmark gebruiken, de scores zijn daarom niet helemaal representatief.

echter, ik zou voor de ATI kiezen, die heeft tenminste DX11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_1980
  • Laatst online: 08-07 14:25
Hallo allen,

Handig topic :)

Mag ik jullie advies vragen over het volgende, ik wil de volgende configuratie bestellen bij sony:
Uw configuratie 1.478,99 €

Processor: Intel® Core(TM) i7 Processor
Afwerkingen: Premium Black
Geheugen: 6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera

En hem voornamelijk gaan gebruiken voor videobewerken (HD kwaliteit). Geen gaming etc.

Volstaat bovenstaande? Of toch kiezen voor 8 GB geheugen.

Of nog andere tips / trucs.

Groeten en alvast bedankt, Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
6GB is heel mooi hoor, 8GB kan altijd later nog imho =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:00:
[...]

Hier is de link waar je om gevraagd had, het is misschien niet de site van microsoft, maar het is volgens mij volkomen legaal, zolang je maar een legale serial hebt. Je moet die windows dan overigens wel even activeren, dit kan alleen via de telefoon, maar duurt maar een paar minuten

http://www.mydigitallife....it-direct-download-links/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Ik ging vandaag voor het eerst op notebookjacht. Het ging tussen de Asus G73 en de Vaio F11Z1E/BI. Uiteindelijk was het bij de eerste winkel meteen al raak! Ze hadden hem niet staan, maar een navraag en een check in het systeem deed tot de ontdekking dat er nog 1 vrij was. De details rond prijs en specs erbij gezocht, die verkoper wist zelf niet dat ze zo'n krachtig systeem hadden. Gelijk mee natuurlijk. Later nog door de rest van de stad geweest, overal kijken. Alleen bij de Mediamarkt was er nog een kans. Die hadden er ook geen staan, maar ook daar wezen vragen. Een search in het systeem leverde op dat iemand er eentje besteld had en binnen was gekomen. Volgens de gegevens had de man 2 maanden geleden ook al een aanbetaling gedaan. Maar het apparaat stond nog als dat 'ie in het magazijn en niet afgehaald was. Ze wilde die meneer bellen. Wilde hij 'em niet meer, of nam 'ie niet op, was 'ie voor mij. Nou ja, ik had er al eentje, dus zei dat het zó'n haast ook niet had. :P

Ik heb 'em net aangezet. Ik moet zeggen, mooi dingetje. Hij is wel duidelijk aanwezig af en toe (fan). Maar goed, met vier kernen kan ik dat ook niet kwalijk nemen. Dat is als een getunede auto zonder luchtinlaten. Ik ga het apparaat voornamelijk gebruiken voor designwerk. Wat racespelletjes kunnen spelen e.d. is erg mooi meegenomen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 22:40
Maracuja schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:30:
Ik ging vandaag voor het eerst op notebookjacht. .....
Ik ben al een tweetal maanden op zoek naar de z1, maar ik kan deze nergens krijgen! En jij gaat 1 dagje op pad, en je hebt hem meteen? Welke winkel, als ik zo vrij mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maracuja schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:30:
Ik ging vandaag voor het eerst op notebookjacht. Het ging tussen de Asus G73 en de Vaio F11Z1E/BI. Uiteindelijk was het bij de eerste winkel meteen al raak! Ze hadden hem niet staan, maar een navraag en een check in het systeem deed tot de ontdekking dat er nog 1 vrij was. De details rond prijs en specs erbij gezocht, die verkoper wist zelf niet dat ze zo'n krachtig systeem hadden. Gelijk mee natuurlijk. Later nog door de rest van de stad geweest, overal kijken. Alleen bij de Mediamarkt was er nog een kans. Die hadden er ook geen staan, maar ook daar wezen vragen. Een search in het systeem leverde op dat iemand er eentje besteld had en binnen was gekomen. Volgens de gegevens had de man 2 maanden geleden ook al een aanbetaling gedaan. Maar het apparaat stond nog als dat 'ie in het magazijn en niet afgehaald was. Ze wilde die meneer bellen. Wilde hij 'em niet meer, of nam 'ie niet op, was 'ie voor mij. Nou ja, ik had er al eentje, dus zei dat het zó'n haast ook niet had. :P

Ik heb 'em net aangezet. Ik moet zeggen, mooi dingetje. Hij is wel duidelijk aanwezig af en toe (fan). Maar goed, met vier kernen kan ik dat ook niet kwalijk nemen. Dat is als een getunede auto zonder luchtinlaten. Ik ga het apparaat voornamelijk gebruiken voor designwerk. Wat racespelletjes kunnen spelen e.d. is erg mooi meegenomen! :D
Maakt die fan nou ook zo'n zoem geluid als ie draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

DaFreakhead schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:17:
[...]

Ik ben al een tweetal maanden op zoek naar de z1, maar ik kan deze nergens krijgen! En jij gaat 1 dagje op pad, en je hebt hem meteen? Welke winkel, als ik zo vrij mag zijn?
Nou ja, ik was alleen online opzoek geweest de laatste tijd. En dat liep inderdaad op niets uit. Mijn eerste poging bij échte winkels leverde meteen al resultaat dus. Ik heb hem uiteindelijk bij Saturn Groningen gekocht, waar de zoektocht vandaag begon. De laatste ook meteen, de verkoper vertelde dat de Vaio die er stond (de M) de enige was die ze hadden, maar in het systeem bleek er dus nog één te zijn. Gelijk meenemen was het enige dat bij me opkwam.

Verder de hele stad nog door geweest (elders in een straal van 15km goedkoper, dan krijg je het verschil terug, bovendien wilde ik wel weten hoe gelukkig ik mijzelf kon prijzen er één bemachtigd te hebben). Maar nergens. De Asus G73 bracht al helemaal vraagtekens bij iedere verkoper in de ogen. De laatste winkel was dan Mediamarkt Groningen. Stond net als bij de Saturn ook geen Z (wel een S en M), maar ja, vragen kan altijd. Er stond er eentje in het systeem dat 'ie binnen was. Maar iemand had hem twee maanden geleden al besteld en een aanbetaling gedaan. Maar ja, die zou er nog altijd moeten zijn. De verkoper opperde ter plekke nog de man te bellen. Had hij geen interesse meer of zou hij niet opnemen, dan kon ik hem hebben.

Inmiddels Norton eraf, McAffee eraf, al die prut eraf. Updates gedaan. Een enkele DVD is niet genoeg om hersteldiscs te maken blijkt (3 nodig), dus ik wacht nog ff voordat ik alles er helemaal afgooi. Verder is het scherm super. Typt klasse, werkt supersnel in vergelijking met de voorganger Asus. Normaal zet ik mijn cursor alvast waar ik denk dat ik moet klikken. Bij de F11Z1E/BI krijg ik niet eens de kans te bewegen. Een venstertje is binnen no-time geopend e.d. Dat is wel erg fijn.

Zoemen. Het notoire microfoonprobleem is hier niet aanwezig (hoge piep, ik ben 23, goed gehoor, hoor niks). De fan, zoals ik al vermeldde is vrij nadrukkelijk aanwezig. In de BIOS opstart hoor je niks. Zodra het windows opstarten in beeld komt, begint 'ie vriendelijk te zoemen. Het is geen ratelend geluid, ook niet heel erg hard of storend ofzo, maar ja, het is er wel. Tja, ik neem aan dat om zo'n ruig systeem aan te kunnen er gewoon een wat krachtigere maar daardoor luidere fan in zit en dat dit normaal is. Hij is nog altijd stiller dan een gemiddelde desktop. Hardeschijf uitlezen doet mijn Asus vrijwel constant met zo'n gekraak-achtig geluid. Dat hoor je bij de Vaio niet. Maar daarentegen is het verdere achtergrondgeluid van de Asus monotoon. De Vaio's zoem schommelt wat (is af en toe, zoals nu ook, geheel niet aanwezig) en valt daarom meer op (gebrek aan constante). ;)

De Asus G73 schijnt een wat beter hitte afvoerend systeem te hebben en stiller te zijn. Maar die notebook is een beetje log, groot en heeft een reflecterend scherm. En dat terwijl je er toch zo'n twee- tot driehonderd euro meer voor moet neerleggen (daar heb je een netbookje voor). Dat is trouwens ook de bedoeling. Ik heb er een Acer Aspire one netbookje bij voor onderweg (ik reis erg veel). En de Vaio blijft dan thuis. Mocht het echter zo zijn dat ik een langere tijd ergens anders moet blijven, kan de Vaio makkelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ben op zoek naar een laptop zonder een glossy uiterlijk. Ook wil ik persé een mat scherm.

Nu vroeg ik me eigen af of dit in de x-versie van de VAIO F series al het geval is.
Een configuratie zoals ik hem het liefst zou willen;
minimaal i7
afwerking mat
500GB schijf 7200 rpm
minimaal 6 GB ram
blu-ray disc - writer
zo'n goed mogelijk mat full hd scherm (liefst led)

Nu kan ik deze configuratie zoals hierboven in de x versie van de F serie's instellen, alleen vroeg ik me eigen af of het scherm in de z versie van de F serie niet beter is, en wat dit nog meer scheelt (las iets van leren afwerking ed?)

Kan tevens de z versie van de F serie nergens meer vinden om te bestellen, is hier een rede voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
De X versie heeft het premium scherm (X is voor de zelf samengestelde uitvoering)
De kant en klare F11S1E en de F11Z1E hebben het zelfde premium full HD scherm.
De X uitvoering is in de kleur premium black net als de Z1E, de S1E heeft niet de premium kleur. (en ook niet rubber palmrests)

ik heb de F11S1E in bestelling staan, ik vond de meerprijs voor een Z1E te hoog, (ander kleurtje, palmrests en blueray brander en 2 GB meer)

Ter info.

[ Voor 33% gewijzigd door Justin2000 op 05-05-2010 13:10 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Heeft iemand inmiddels al enig idee hoe we het throttelen tegen kunnen gaan als de laptop op battery-power bezig is?

Sowieso wil ik niet dat dat voor mij bepaald wordt, ik wil altijd de hoogst mogeljke proc-snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dat kan je toch gewoon aanpassen in het powerprofiel in vaio control center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanPC schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:45:
[...]
Hier is de link waar je om gevraagd had, het is misschien niet de site van microsoft, maar het is volgens mij volkomen legaal, zolang je maar een legale serial hebt. Je moet die windows dan overigens wel even activeren, dit kan alleen via de telefoon, maar duurt maar een paar minuten

http://www.mydigitallife....it-direct-download-links/
Nice, bedankt! Ik heb 'm inmiddels op een DVD staan. Ook de drivers al gebackup-ed, evenals de Vaio documentation PDFs (die raak je waarschijnlijk ook kwijt bij een clean install). Dan nu maar eens aan de gang met de instructies van Smen om de clean install uit te voeren.

Wat betreft dat bellen ivm de activatie van Win7, dat wijst zich vanzelf tijdens de de installatie? (het telefoonnummer bijv.)

En als ik het verhaal wat betreft de drivers goed begrepen heb dan is het belangrijk om eerst alle originele drivers (die je gebackup-ed hebt) te installeren, en daarna pas updaten nieuwe drivers van de Vaio support website. Correct?

I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:54
Vandaag de F binnengekregen 23/4 besteld bij Sonystyle, best snel dus.

Eerste indruk:

Erg fraai! ook de kleur (zwart)
Wow die resolutie, is wel ff wennen...
Verder geen dooie pixel te zien en ook (nog) geen gepiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Op sonystyle.be is de F reeks verdwenen:
https://www.sonystyle.be/SonyStyle/nl/VAIO-notebooks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Ja de huidige Sony F11 is officieel EOL (End Of Life).
Sony zelf heeft nog niets laten weten over de beschikbaarheid van de refresh van deze lijn. Een lokale computerwinkel contacteerde zijn groothandelaar en deze bleek alleen te weten dat er weldra een nieuwe lading ging binnenkomen, maar dat Sony nog geen specifieke datum had gegeven. En bevestigde dat de huidige F serie EOL is (dit weten ze direct van Sony zelf).

De Sony Style center kon wat meer info geven. Ladingen komen om de 3 maand binnen voor quasi elk model. Aangezien de laatste lading van de F serie bij Sony Centers van België in februari-maart was, zou er normaal gezien een moeten zijn in mei-juni.

Op de forums van notebookreview werd er al gespeculeerd dat een vernieuwing van de F serie waarschijnlijk in juni zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:27:
[...]

Nice, bedankt! Ik heb 'm inmiddels op een DVD staan. Ook de drivers al gebackup-ed, evenals de Vaio documentation PDFs (die raak je waarschijnlijk ook kwijt bij een clean install). Dan nu maar eens aan de gang met de instructies van Smen om de clean install uit te voeren.

Wat betreft dat bellen ivm de activatie van Win7, dat wijst zich vanzelf tijdens de de installatie? (het telefoonnummer bijv.)

En als ik het verhaal wat betreft de drivers goed begrepen heb dan is het belangrijk om eerst alle originele drivers (die je gebackup-ed hebt) te installeren, en daarna pas updaten nieuwe drivers van de Vaio support website. Correct?

I'll keep you posted.
Ja het activeren van je windows installatie wijst zich inderdaad vanzelf, je moet een code invoeren die door je laptop wordt weergegeven, waarna je zelf een code kunt opschrijven die je in het volgende venster weer invoert om je windows 7 installatie te activeren.

Houd er wel rekening mee dat de versies van windows 7 Home premium en lager niet een ingebouwde functie hebben om de taal te veranderen. Hoger dan home premium is dit wil het geval.

Het is inderdaad belangrijk een goede kopie van je drivers te maken en die als eerste te installeren, waarna je updates kunt installeren. Maar ik weet niet zeker of dit noodzakelijk is, de GPU driver heeft bijvoorbeeld niet eerst een andere installatie van de originele driver nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb onlangs ook deze Vaio laptop aangeschaft (eigen i7-720QM configuratie) met Home Premium NL 64bit. Bij het afronden van de installatie, bij de eerste keer aanzetten, werd er NIET gevraagd naar een taalkeuze. En dus zat ik met een NL Windows versie en inderdaad een ontzettende hoop voor-geïnstalleerde software die ik toch niet ga gebruiken.
Daarom mijn plan: (1) clean install met (2) een engelstalige Windows (omdat ik al een desktop heb met engelse Windows 7)
Probleem: hoe kom ik aan een engelse Home Premium 64bit DVD voor een clean install?
Ik had geen zin om (via de genoemde link enkele posts hierboven) een meer dan 3GB ISO file (te proberen) te downloaden, terwijl ik al een Professional 64bit UK DVD heb van mijn desktop PC.

A - alternatief voor ISO download
Na wat zoeken vond ik de volgende oplossing met gebruik van de freeware ImgBurn:
  1. copieer de Windows 7 DVD naar je harde schijf
  2. verander (met Notepad / text editor) in de file "\sources\ei.cfg" het [EditionID] naar de gewenste versie: "Ultimate", "Professional", "HomePremium", "HomeBasic" of "Starter"
  3. brand een bootable Windows 7 installatie DVD met ImgBurn volgens instructies in
    http://forum.imgburn.com/index.php?showtopic=11194
In mijn geval heb ik dus van mijn "Professional 64bit UK" DVD een "Home Premium 64bit UK" DVD gemaakt voor gebruik met de Vaio Home Premium licence key.
N.B. je kunt volgens mij op deze manier niet switchen tussen 32bit / 64 bit, of tussen talen (?)

B - alternatief voor fresh driver install
Eerder in dit topic schreef smen hoe je een fresh install kunt uitvoeren:
Smen in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-F11..."
Een alternatieve en iets uitgebreidere en gedetailleerdere beschrijving is te vinden op Notebookreview door ilfuca:
http://forum.notebookreview.com/sony/460685-win-7-fresh-install-guide-vaio-f-series.html

Ik heb de ilfuca methode gebruikt, en alles lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_1980
  • Laatst online: 08-07 14:25
c-mattic schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:30:
[...]

Ja de huidige Sony F11 is officieel EOL (End Of Life).
Sony zelf heeft nog niets laten weten over de beschikbaarheid van de refresh van deze lijn. Een lokale computerwinkel contacteerde zijn groothandelaar en deze bleek alleen te weten dat er weldra een nieuwe lading ging binnenkomen, maar dat Sony nog geen specifieke datum had gegeven. En bevestigde dat de huidige F serie EOL is (dit weten ze direct van Sony zelf).

De Sony Style center kon wat meer info geven. Ladingen komen om de 3 maand binnen voor quasi elk model. Aangezien de laatste lading van de F serie bij Sony Centers van België in februari-maart was, zou er normaal gezien een moeten zijn in mei-juni.

Op de forums van notebookreview werd er al gespeculeerd dat een vernieuwing van de F serie waarschijnlijk in juni zal komen.
Jullie brengen mij toch aan het twijfelen ;)

Even gezocht op http://forum.notebookrevi...-lounge-part-2-a-420.html

En hierna ook even gebeld met Sony via het 020 nummer. Had een aantal vragen. De persoon die ik aan de lijn kreeg bevestigde inderdaad dat er binnen nu en ongeveer een maand een nieuwe versie komt.

Wat er precies veranderd kon hij niet zeggen. Het blijft een F type, dat wel. Prijzen liggen ongeveer hetzelfde.

Dus ik ga nog even wachten met aanschaffen. Kan nog wel even wachten 8) Jammer, want had er al wel zin in! (net namelijk ook een nieuwe Bravia led tv gekocht NX 800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
arnold_1980 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:31:
[...]

En hierna ook even gebeld met Sony via het 020 nummer. Had een aantal vragen. De persoon die ik aan de lijn kreeg bevestigde inderdaad dat er binnen nu en ongeveer een maand een nieuwe versie komt.

Wat er precies veranderd kon hij niet zeggen. Het blijft een F type, dat wel. Prijzen liggen ongeveer hetzelfde.

Dus ik ga nog even wachten met aanschaffen. Kan nog wel even wachten 8) Jammer, want had er al wel zin in! (net namelijk ook een nieuwe Bravia led tv gekocht NX 800).
Héhé, nu twijfel ik echt. Ik zocht nog een winkel met ééntje in voorraad en een lage prijs.
Ik kan zeker maandje wachten (heb weldra examens, dus dat is toch even geen pc-ontspanning voor tijdje).
Hoop vooral dat nieuwere model geen eventuele piepproblemen heeft, en beter scherm mag natuurlijk ook. Alhoewel ik denk dat ze weer gaan voor basismodel met standaardscherm en dan duurdere modellen met Sony-kwaliteitschermen (dubbele lamp enzo), aangezien de prijzen ongeveer hetzelfde zouden moeten zijn volgens jouw info van Sony.
En toch kan ik niet wachten uit nieuwsgierigheid wat ze gaan aanbieden! :P :P :P :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ikzelf ben benieuwd naar de GPU... Full HD icm een GT330M is niet gamen op native resolutie.. dat is jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:54
Wel ik ben helemaal happy met blijkbaar 1 van de laatste F11

scherm is na een kleine aanpassing werkelijk prachtig
machine is gewoon heerlijk stil, totaal geen gepiep
de i3 is ook razendsnel (ben wss. minder gewend)

Vraag me toch ook wel af of de nieuwe F toch niet duurder zal worden,
hij zit nu wel erg dicht tegen de E aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnold_1980 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:31:
[...]

Ik ben ook wat opzoek gegaan , maar wat bedoelen julie juist me nieuwe reeks ? iIs het wat er in dit artikel staat ? Dat men het high pitched geluidje opgelost heeft ? Of echt een niewue reeks ? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Ik heb mijn VPCF11M1E opnieuw geinstalleerd en alle drivers van de website van Sony gehaald (ik had de tutorial hier nog niet gelezen) en nu merk ik toch dat mijn laptop wat trager is. Met het typen van dit kan hij het al bijna niet bijhouden.

Alles in apparaatbeheer is goed ik heb enkel 1 onbekend apparaat staan: Intel(R) PM55 Express Chipset LPC Interface Controller - 3B03

Weet iemand wat dit is en kan dat de oorzaak zijn van de vertraging van mijn laptop?

Bedankt!
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.