Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Oké, heb net jullie instructies gevolgd.

Hier kom ik nu op uit: Als ik Vaio Gate en de 2 programmaatjes die erbij horen selecteer zegt hij het volgende.

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/3686/vaiogate.jpg

Als ik dan vervolgens Vaio Gate wil verwijderen krijg ik deze melding.
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/2580/vaiogate2.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Richard! op 15-04-2010 16:48 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 11:40
En via de link die heb doorgegeven?

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 19:51
Mogelijkerwijs moet je ook de Sony Shared Library installeren (waarschijnlijk voor VAIO Gate).

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Erg slecht van Sony wacht nu al 2 maand op m`n vaio. Heb nu al spijt dat ik voor deze gekozen heb :|

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Oké bedankt Jef & GWO ik probeer het morgen nog eens en laat dan weer wat horen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
kiwie2 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:04:
Erg slecht van Sony wacht nu al 2 maand op m`n vaio. Heb nu al spijt dat ik voor deze gekozen heb :|
Ik zou goed gaan browsen op het web, bij de webshop vergelijk sites en eventueel de bestelling die je al hebt gedaan, cancellen wanneer je er een bij een andere shop hebt gevonden. De F11M-serie lijkt nu volop leverbaar te zijn. Sommige shops lijken de F11S-serie binnen een week te kunnen leveren.

Soms is het zo, dat bepaalde shops blijkbaar soms geen voorraad lijken te krijgen. Maar ga vooral niet uit van wat een enkele leverancier claimed. Dat weet ik uit ervaring met Wehkamp.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiejacht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb deze machine (VPCF11S1E/B) nu 5 weken in bestelling bij de webshop.
En nog steeds weten ze niet wanneer ie komt. Heb al met ze kunnen afspreken dat ik kan annuleren. Want ik begin het beu te worden. Slechte zaak van Sony en haar distributiekanaal.
:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355684

Hein W schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 08:28:
Eindelijk!!! Vanaf vandaag kunnen we in Belgie de F-serie zelf samenstellen.
Toch even vragen: waar heb je dit gezien? Als ik op sonystyle.be ga kijken zie ik nog steeds 1 F reeks staan voor 999 euro, niet configureerbaar en niet leverbaar...

Ik ben zelf van België en zou graag een custom F reeks hebben, maar voorlopig nog nergens gevonden waar je die voor .be kan configureren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 20:05
Anoniem: 355684 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:55:
[...]

Toch even vragen: waar heb je dit gezien? Als ik op sonystyle.be ga kijken zie ik nog steeds 1 F reeks staan voor 999 euro, niet configureerbaar en niet leverbaar...

Ik ben zelf van België en zou graag een custom F reeks hebben, maar voorlopig nog nergens gevonden waar je die voor .be kan configureren. :)
In België kan je geen enkele Sony meer customizen. Op de vraag wanneer deze optie terugkomt krijg ik verscheidene antwoorden van de klantendienst.
1. ze weten het niet |:(
2. ze geven bepaalde datum op en rarara op die bepaalde dag verandert er ... niets! 8)7
3. ze antwoorden niet (mss staat mijn email al op de zwarte lijst van ambetante klanten die teveel vragen stellen :+ )

Ik denk dat ik me erbij neerleg en hem zo ga kopen (het scherm van de F11M is zeker niet slecht, beter dan de HP/Asus alternatieven, die zelfs duurder uitvallen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 12:47
jopiejacht schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:17:
Ik heb deze machine (VPCF11S1E/B) nu 5 weken in bestelling bij de webshop.
En nog steeds weten ze niet wanneer ie komt. Heb al met ze kunnen afspreken dat ik kan annuleren. Want ik begin het beu te worden. Slechte zaak van Sony en haar distributiekanaal.
:( :(
Misschien wordt het dan tijd om te annuleren en hem elders te bestellen. Het is nu eenmaal zo dat Sony de winkels niet overstelpt met grote voorraden.

Ik heb 2 maanden geleden hetzelfde gehad. Bij bestelling van de laptop was de leverindicatie 3 dagen. Na mijn bestelling kreeg ik een mailtje dat de levertijd niet klopte en dat dit enkele weken kon duren. Toen heb ik direct geannuleerd heb ben op zoek gegaan naar een winkel die sneller kon leveren. Uiteindelijk voor 30 euro meer een shop gevonden die hem binnen 2 dagen kon leveren.

Wel lijkt het zo te zijn dat de shops tegelijk een shipment krijgen, dus als hij op verschillende plekken niet leverbaar is zal je goed moeten zoeken en zal je wellicht wat tientjes meer moeten neertellen als je niet kan wachten tot de goedkoopste shops hem op voorraad hebben.

Overigens is dit niet enkel een fenomeen wat bij Sony optreed, ook bij Dell en andere merken zie je vaker dat de 'premium laptops' kort na de introductiedatum erg populair en moeilijk leverbaar zijn. Het is niet voor niks zo dat er geen (of nauwelijks) alternatieven zijn met de zelfde specs, hetzelfde kwaliteit scherm en dezelfde 'kwaliteit' merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:49
Anoniem: 355684 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:55:
[...]

Stond er die dag wel degelijk. Dezelfde opties als voor de Nederlandse markt, is nu blijkbaar weer verdwenen van de site. Bij navraag bij Sony vertellen ze dat deze optie in de toekomst terug mogelijk zal zijn.

Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Goed nieuws volgende week zijn de vaio`s (f11s1) weer op voorraad bij de grootste leverancier voor online shops.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 00:44
Mijn F11S1E is afgelopen maandag overleden. Ik had hem een half uur a 3 kwartier in slaapstand in de officieele hoes gedaan, daarna eruit gehaald en alles aangesloten. Toen begaf hij het. Het kan kortsluiting zijn geweest aangezien ik het toetsenbord met een licht vochtig doekje daarvoor had afgenomen. Hij is nu in Engeland voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 12:42

ReLight

echo("What Now ? !")

Vandaag via een paar telefoontjes even fijn zitten kletsen met een voorraad manager van Wehkamp.
Levertijd van de F11S1 is erg onzeker, er is niets bevestigd, en de leverancier heeft al 2 maal nu de levering afspraken geschonden binnen 6 weken tijd nu. (2 afgesproken lever momenten zijn niet gehaald, zonder uitleg of mogelijke verklaringen).

Erg slecht allemaal, maar daar kan ik wehkamp moeilijk de schuld van geven.

Annuleren kan natuurlijk, maar heeft geen nut als anderen hem ook niet binnen hebben.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348941

Heb hem ook besteld, maar via 4launch.
Werd snel op de hoogte gebracht dat de levering langer ging duren dan verwacht.
Vooruitgestelde datum is is nu 1 week opgeschoven en zou normaal rond de 20ste april terug leverbaar worden.
Laat ons hopen dat die datum klopt.

Ik moet wel zeggen dat 4launch alles goed opvolgt en goed contact onderhoud. Zeer positief.
ReLight schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:26:
Vandaag via een paar telefoontjes even fijn zitten kletsen met een voorraad manager van Wehkamp.
Levertijd van de F11S1 is erg onzeker, er is niets bevestigd, en de leverancier heeft al 2 maal nu de levering afspraken geschonden binnen 6 weken tijd nu. (2 afgesproken lever momenten zijn niet gehaald, zonder uitleg of mogelijke verklaringen).

Annuleren kan natuurlijk, maar heeft geen nut als anderen hem ook niet binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
GWO schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:32:
Mogelijkerwijs moet je ook de Sony Shared Library installeren (waarschijnlijk voor VAIO Gate).
Heb net nog via die link geprobeerd en dan zegt hij dat de laatste versie al er op staat. Zelf denk ik onderhand dat hij gewoon normaal functioneert alleen krijg ik op één of andere rare manier de pictogrammen niet in de balk.
In het midden van de balk staat dit dingetje.
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/3548/vaiogate.png

Als ik Vaio Gate niet kan verwijderen via Configuratiescherm waar kan ik dat wel doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Wellicht moet je voor de pictogrammen nog de VAIO Gate Default Installer en de VAIO Gate Costumizations installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambam7
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb mijn F11m1e bijna 2 maanden en de eerste problemen zijn er al. Ik zette op een avond mijn laptop netjes uit en hoorde vlak voor hij uitging even de fan hard blazen. Dit vond ik al vreemd. Ben gewoon gaan slapen en de volgende dag toen ik de laptop weer deed was er toch iets niet in orde. Het opstarten ging opeens heeeeeeeeeeeel traag en eenmaal in windows kwam ik er achter dat geen enkele USB poort het meer deed. Ook de camera deed het niet meer.
Natuurlijk van alles geprobeerd, en uiteindelijk zelfs de fabrieksinstellingen er weer op gezet.
Nog steeds geen USB, er stond wel stroom op(een lampje op een ext. HD werkte wel), maar niks werd herkend.
Vaio helpdesk gebeld. U moet m resetten. Ik de batterij eruit en alles losgekoppeld. Toen moest ik de powerknop meer dan 30 seconden ingedrukt houden. Leuk allemaal, maar het werkte niet. Nu hebben ze hem de dag erna opgehaald en ik zit nu met spanning te wachten wanneer hij weer terug komt(3 tot 5 werkdagen vertelde ze me) en of hij weer goed gaat werken.
Nu heb ik ook met google geprobeerd iets te vinden over een soort gelijk probleem maar ik heb niks kunnen vinden.
Hier iemand zoiets meegemaakt? Of heb ik als enige een maandagmorgen produkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 04-07 20:05
ReLight schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:26:

Was onlangs eens binnengegaan in een Sony center hier in België.
Na wat koppig blijven vragen waarom de laatste modellen van de F en E serie zo moeilijk leverbaar zijn, antwoorde hij me dat dit eigenlijk doodnormaal is.
Sony produceert (of laat produceren zoals onlangs bleek) in batches met 3 maand tussentijd voor deze modellen.
Hij was zo vriendelijk te zeggen, dat voor de Benelux de laatste batch begin maart was, dus ergens in mei zouden er weer op stock moeten zijn.

Ik weet niet of dit geheel waar is, maar gezien de berichten laatste tijd, zou me dit niet verwonderen.
En mei komt nogal goed overeen met de 4-6 weken levertijd die je op Sonystyle ziet tegenwoordig...

Persoonlijk vrees ik dat de crisis ze nog ingesteld heeft van beter te weinig dan teveel te produceren. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
GWO schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:14:
Wellicht moet je voor de pictogrammen nog de VAIO Gate Default Installer en de VAIO Gate Costumizations installeren.
Is dat via Sony te verkrijgen? Als ik het op google invoer krijg ik niet al te betrouwbare sites, chinese o.a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Die staan in de VAIO recovery centre (VAIO herstelcentrum).
Die vertikale balk verschijnt op het moment dat er geen Type 3 item aanwezig is in de XML file die VAIO Gate nodig is, of wanneer er geen (of een corrupte) XML bestand is. De installatie van die andere VAIO gate spullen zouden het XML bestand terug moeten plaatsen.

[ Voor 69% gewijzigd door GWO op 17-04-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Net nog eens in het lijstje gekeken van progamma's in Vaio Herstelcentrum. Er staan die progamma's in die betrekking hebben tot Vaio Gate, Vaio Gate zelf en deze 2.
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/1017/vaiogattee.jpg

Vaio Gate Default Installer & Vaio Gate Costumizations staat niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
VAIO Gate Costumizations was duidelijk een typefout van mij :) Dat moest Customizations zijn. De VAIO Gate Default installer staat echter wel degelijk in mijn lijst. Het zou onder een andere naam in de Nederlandse versie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 03-07 11:40
Bij mij, in de Nederlandstalige versie staat Vaio gate default installer er wel bij en Vaio Gate staat iets verder naar onder. Dus in het totaal heb ik vier programma's die te maken hebben met vaio gate:
- Vaio gate customizations
- Vaio gate Default installer
- Vaio gate offline messages
die drie staan samen
-Vaio Gate
deze staat bijna gans van onder.
Anders eens vaio support contacteren, mss hebben zij het volledige installatie bestand of een beter stappenplan.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Oké ik mis dus alleen de Default Installer, ik ga eens contact opnemen met Sony aangezien ik het toch wel veel gebruik :) . Bedankt voor de hulp, ik laat wat weten als ik veder ben.

GWO, het was geen typfout ik had niet goed genoeg gekeken, jij zei dat Customizations er niet tussen staat maar die staat er wel degelijk tussen :) .

[ Voor 29% gewijzigd door Richard! op 17-04-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Ik begrijp niet dat jullie niet verder kijken dan je neus lang is, want hij is gewoon in de volgende webshop keihard leverbaar: http://www.computerpirate...-f11s1e-b-vpcf11s1e-bnl3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

c-mattic schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 07:23:
[...]

Was onlangs eens binnengegaan in een Sony center hier in België.
Na wat koppig blijven vragen waarom de laatste modellen van de F en E serie zo moeilijk leverbaar zijn, antwoorde hij me dat dit eigenlijk doodnormaal is.
Sony produceert (of laat produceren zoals onlangs bleek) in batches met 3 maand tussentijd voor deze modellen.
Hij was zo vriendelijk te zeggen, dat voor de Benelux de laatste batch begin maart was, dus ergens in mei zouden er weer op stock moeten zijn.

Ik weet niet of dit geheel waar is, maar gezien de berichten laatste tijd, zou me dit niet verwonderen.
En mei komt nogal goed overeen met de 4-6 weken levertijd die je op Sonystyle ziet tegenwoordig...

Persoonlijk vrees ik dat de crisis ze nog ingesteld heeft van beter te weinig dan teveel te produceren. :F
Door schaarste te creëren blijven de prijzen hoog omdat winkels niet met elkaar kunnen concurreren.

Gewoon een vuile marketingtruc van Sony. Vraag me af of dit uberhoud wel mag. Ik weet dat Sony een hekel heeft aan online shops omdat die altijd onder de adviesprijs verkopen. De duurste Bravia modellen mogen bijvoorbeeld alleen in retail winkels worden verkocht. Het is en blijft een arrogant merk, ondanks dat ze voor iets meer geld vaak meer kwaliteit bieden dan een ander merk in die prijsklasse.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-04-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:51:
[...]Gewoon een vuile marketingtruc van Sony. Vraag me af of dit uberhoud wel mag. Ik weet dat Sony een hekel heeft aan online shops omdat die altijd onder de adviesprijs verkopen. De duurste Bravia modellen mogen bijvoorbeeld alleen in retail winkels worden verkocht. Het is en blijft een arrogant merk, ondanks dat ze voor iets meer geld vaak meer kwaliteit bieden dan een ander merk in die prijsklasse.
Denk het ook. Een marketingtruc om minder te verkopen.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Maar wel hogere marges hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355307

Anoniem: 355307 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:25:
[...]

Veel succes, ik ben al een paar dagen aan het rondrijden, maar nergens in hij nog in stock :/

Ik zou niet weten waar ze hem nog zouden hebben. De verkoper van de Mediamarkt in Hasselt zei me dat Sony een heel vervelend merk is op gebied van bijstelling en stock.
Eens de voorraad op is kan er amper bijbesteld worden en is het meteen wachten op de nieuwe reeks, wat enkele maanden kan duren zei die man.
Hm vandaag was ik in Antwerpen en ging de Mediamarkt even binnen, ik zag die F11M1E staan en vroeg aan de verkoper "deze is uitverkocht zeker?". Hij controleerde het even en zei "neen, nog 17 in stock".

toch vreemd dat Mediamarkt Hasselt doet alsof ze als het ware onvindbaar zijn, en zijn collega in Antwerpen er nog 17 heeft.

Heb uiteraard eentje van die 17 gekocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Aha... ik was (een goede twee maanden geleden) bij de Saturn verliefd geworden op de Sony Vaio VPCF11Z1E/BI. Het broertje ernaast was weliswaar aardig om te zien, maar deze was nu eenmaal vetter.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/9kpn5u.jpg
Nu heb ik de afgelopen maand ook gekeken naar vergelijkbare notebooks aangezien mijn huidige Asus F3KE/X53K (2008) alles behalve nog aan mijn huidige wensen voldoet. Wat ik wil is het beste van het beste voor zo'n 1500,- EUR of minder. Gamen doe ik op het moment niet aan (daar de Asus vrijwel niets aankan :P ) maar wil graag weer eens aan realistische racespellen of simulators doen (niet echt voor schietspellen e.d.). Verder zal ik de laptop naast alledaagse dingen gebruiken voor mijn werk: het nodige grafisch vormgeven en het moet renderen goed kunnen trekken. Ook wil ik er weleens een filmpje op gaan kijken.

Kortom belangrijk zijn de punten:
  • i7-processor voor het nodige rekenvermogen
  • genoeg werkgeheugen (6GB +), met de voorkeur voor 1333 Mhz
  • Multitouch-pad voor handig in-/uitzoomen en navigeren + Numpad (mis je anders gewoon)
  • Full HD 16:9 scherm
Props! De F11Z1E/BI heeft het allemaal! :D Zelfs de leren strook rondom de mousepad. Elke laptop die ik tot op heden heb gehad vertoonden na enige tijd mijn ingebrande palmen ;( . Maar goed, een goede bekende heeft een Dell XPS Studio 16. En daar kon je een RGB Led scherm in knallen (heeft jammer genoeg geen numpad en het design vind ik niet praktisch (zo vind ik blauwe 'sfeerlichtjes' een doorn in het oog). Ook vandaag was ik weer in de Saturn, geen F11's te bekennen overigens, maar de Samsung LED (met de 'E' in Red Green Blue) schermen zijn echt koningsklasse. Zwart = zwart, super contrast e.d. in mijn herinnering was de F11Z1E/BI ook zo. Ik kan me ook nog het praatje van de verkoper herinneren. Die ernaast was zo'n twee á driehonderd euro goedkoper (meen de 'S', maar heb ik op 3 feb geen foto van gemaakt) omdat het geen LED-scherm was. En de kwaliteit leek dan ook anders. Nu wil ik uiteraard een QWERTY en geen QWERTZ (AT), dus in NL halen. Maar nu ik me inlees blijkt het enige verschil tussen die ik wilde en de goedkopere wat geheugen te zijn (ja, en de Bluray-brander dan (heb ik toch niet nodig lijkt me))?

De uiteindelijke hoofdvraag is dus: Vaio noemt de S en Z schermen in de F11-serie allemaal Hoogwaardige FULL HD schermen. Maar zijn deze identiek aan elkaar (louter de schermen uiteraard)?
Rondom de schermen kan ik mezelf niet veel duidelijkheid verschaffen. Ik kon vinden dat...
1920x1080 premium (available in Japan and likely Europe): 2 ccfl with anti-glare (and scratch resistant) display and Adobe RGB compatibility
Terwijl ze het dan hier weer hebben over:
The LED backlight on the 16.4 inch display illuminates the display in the middle by up to 265 cd/m².
Verder spookt het me door het hoofd anders maar te wachten op RGBLED-displays (en tevens de échte doorbraak van USB3.0 e.d.) en ik beter kan wachten met aanschaffen. Maar andere kant wordt technologie altijd met tijd achterhaald. Lastig. :P Ik denk in ieder geval dat de serie momenteel de beste kwaliteit voor zijn geld levert. En als de VGN-VPCF11S1E/B inderdaad alleen verschilt door 2 GB Ram en Bluray-brander (Echt waarom? -> usb-storage FTW) is dat uiteindelijk de betere koop lijkt me (geld hebben is één ding, nodeloos met geld smijten een tweede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 17:20

Sick Nick

Drop the top!

De F heeft GEEN led-scherm en de F11S en F11Z gebruiken ook gewoon hetzelfde scherm. De stap van de S naar Z lijkt heel duur maar ga zelf maar het geheugen naar 8GB upgraden. Dat kost je ook 200 euro als je zelf het geheugen koopt. Dan is 100 euro meer voor de bluray brander niet eens zo gek veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343290

Hallo,
Ik ben een tijdje weg geweest, en heb daardoor niet alle ontwikkelingen rond het bekende "whining-noise" probleem kunnen volgen. Mijn vraag is daarom eigenlijk simpel: is er al een oplossing voor dat irritante gepiep van deze sony laptops?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 09:47
Anoniem: 343290 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:52:
Hallo,
Ik ben een tijdje weg geweest, en heb daardoor niet alle ontwikkelingen rond het bekende "whining-noise" probleem kunnen volgen. Mijn vraag is daarom eigenlijk simpel: is er al een oplossing voor dat irritante gepiep van deze sony laptops?
Alvast bedankt!
Ik hoop het je deze week persoonlijk te kunnen vertellen, ik ontving vanmorgen een mailtje dat mijn F11 via SonyStyle aankomende week verzonden wordt... :P

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 12:47
Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:51:
[...]

Door schaarste te creëren blijven de prijzen hoog omdat winkels niet met elkaar kunnen concurreren.

Gewoon een vuile marketingtruc van Sony. Vraag me af of dit uberhoud wel mag. Ik weet dat Sony een hekel heeft aan online shops omdat die altijd onder de adviesprijs verkopen. De duurste Bravia modellen mogen bijvoorbeeld alleen in retail winkels worden verkocht. Het is en blijft een arrogant merk, ondanks dat ze voor iets meer geld vaak meer kwaliteit bieden dan een ander merk in die prijsklasse.
Prijzen hoog houden? Ik heb op sommige gebieden zeker ook mijn twijfels over de werkwijze van Sony, maar ik vind dat ze qua prijs deze serie toch zeer gunstig geplaatst hebben in de markt. Probeer maar eens een vergelijkbaar product te vinden voor deze prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 23:04
Ook ik heb een F11 aangeschaft; een F11M1E om precies te zijn.
Omdat ik geen 4 weken wilde wachten op de Sony Style webshop, heb ik er zelf een SSD in gebouwd (X25-M) en een clean-install gedaan.

De performance van deze machine met een clean install is werkelijk subliem!
Maar dat terzijde, nog een handige tip voor mensen die een clean install doen, maar wel WinDVD BD weer aan de gang willen krijgen.

Wat ik heb gedaan is het volgende;
  1. Download Corel WinDVD Trial van de website
  2. Installeer trial versie
  3. Kopieer de map C:\Program Files (x86)\Corel\CorelWinDVD2010 van de originele installatie over de nieuw geïnstalleerde trial heen.
Voila, WinDVD werkt met de licentie die je van Sony hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Yodah schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:56:
[...]

Prijzen hoog houden? Ik heb op sommige gebieden zeker ook mijn twijfels over de werkwijze van Sony, maar ik vind dat ze qua prijs deze serie toch zeer gunstig geplaatst hebben in de markt. Probeer maar eens een vergelijkbaar product te vinden voor deze prijs...
Mee eens. Ik denk verder dat Sony liever producten verkoopt, dan zien dat mensen die te lang moeten wachten, gaan zoeken naar een alternatief. Het leveringsprobleem lijkt sterk op problemen met productie kapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:32
GWO schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:20:
[...]

Mee eens. Ik denk verder dat Sony liever producten verkoopt, dan zien dat mensen die te lang moeten wachten, gaan zoeken naar een alternatief. Het leveringsprobleem lijkt sterk op problemen met productie kcapaciteit.
Heb je wel gelijk in, zelfs dat mensen op zoek kunnen gaan naar een alternatief. Gelukkig voor Sony is er momenteel geen alternatief in dezelfde prijsklasse, sinds het wegvallen van de XPS16 met full HD, omdat deze op het moment weer een €1500,- kost. Zijn er nog meer alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Ze zijn er wel. Asus, XXODD, BTO, en nog anderen. Of de kwaliteit overeenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Hoi allemaal. Ik heb mijn VPCF11C5E binnen. Helaas kreeg ik bij de eerste gebruik geen kern Taal keuze. Dus heb ik de Windows in het Nederlands ;-/ Heb ook de OEM orginele Windows 7 Ultimate geïnstalleerd , maar kreeg problemen met de drijvers. ( zeer veel dingen die niet werkten zoals Fn toetsen ( na 1 daagje knutselen eindelijk wel, en de Automatische helderheid, S1 –VAIO toetsen enzv. Enzv.) dit is een drama vergeleken met de installatie van drivers Asus, Samsung laptops. Daarom was het voor mij belangrijk dat ik de Windows in het Engels had. Ik heb ook de recovery gemaakt via de HD. Maar kreeg ook geen keuze van de taal. Vandaag heb ik hier ik Polen support opgebeld en ik kreeg te horen dat dit eer rare situatie was , want voor de Nederlandse en ook voor Poolse laptops zou aan begin van in gebruik-nemen van laptop een taal keuzescherm tevorschijn moeten komme.. Nu zeiden ze dat ik de recovery moest van de recovery -schijfje doen , dat zou ik wel een keuze van taal krijgen. Heeft iemand er ervaring daarmee? Mijn SSD ik nu onderweg en ik vrees dat de laatste tip niet klopt :?

Verder ik het een mooi laptop , mooi scherm en wel beetje zwaar.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Volgens mij klopt dat niet, de taalkeuze bij de recovery. De reden is, dat de recovery partitie wordt aangemaakt nadat je een taal keuze zou hebben gehad.
Ik zou je aanraden om Windows 7 Ultimate te installeren (zoals je al deed), en de handleiding van Smen (in deze thread hier, Smen in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-F11...") te volgen.
Belangrijk is wel, dat je eerst de orginele drivers installeerd, en daarna pas de updates (heb ik gemerkt). Anders doet bijvoorbeeld de event service het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Thanks voor je replay GWO. Ik ga vanuit dat als ik een nieuwe SSD heb , heb ik nog geen Partieties, deus de keuze staat nog voor mij. Ik heb idd. de updates eerst geinstaleerd ipv de oginele. Dit ga ik wel bij de niuwe installatie anders doen. Ik hoop dat dit lukt aanstaande weekend.
Is bij iemand nog bekend of ik de DVD-recovery van Windows Ultimate 64bit Engels kan ergens downloaden ?

[ Voor 15% gewijzigd door SlowikPL op 19-04-2010 22:41 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Hmmm. Dat kan wellicht de reden zijn waarom je geen taal-keuze kreeg? Met Ultimate kun je namelijk talen toevoegen, via Windows Update. Volgens mij wordt alleen de initiele 'Starting Windows' niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hmm zit ook een beetje te koekeloeren naar deze Sony Vaio F11'jes...

Ik twijfel nog tussen de kleurstelling die ik wil, de zilveren, zwarte of premium black versie...

Ziet de zilveren er zo uit qua kleur:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BYsrR11dnLRGIh922jnfxe85/full.jpg
Met zo'n kleur achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Job4r3dCXujyukqKFaS2u0Yt/full.jpg

En welke is dit? De zwarte of de premium black:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2hq5ago.jpg

Vind deze beide kleurstellingen erg mooi namelijk, de laatste iets mooier,
maar is dat dus zwart of premium black? Kan niet zien op de foto welk typenummer dat is?

Via SonyStyle.nl kun je de optische drive kiezen evenals de HDD... via laptops in de PW kan dat weer niet...

Via SonyStyle.nl heb je een zilveren / zwarte F11 met: i520 / 4GB RAM / 320GB 5400rpm / 1920x1080 / GT330 BluRay writer en Windows 7 Home Premium voor slechts 1009,- wat ik echt geen geld vind...
Zelf zou ik er wel gelijk een Hitachi Travelstar 7K500 HTS725050A9A364 ingooien voor 100,- extra...
Maakt een totaal van 1109,- inclusief BluRay writer / 7K500 en nog is een 320GB 5400rpm'er als externe HDD....

Als ik geen BluRay writer wil, kan ik veel beter de Sony Vaio VPCF11M1E/H halen voor 924,-
Daar wil ik dan ook de Hitachi Travelstar 7K500 HTS725050A9A364 inbouwen voor 100,- extra maakt 1024,-
Maakt een totaal van 1024,- inclusief BluRay speler / 7K500 en nog is een 500GB 5400rpm'er als externe HDD...

De vraag is dus... 100,- mee betalen voor 'n BluRay writer, maar ook een kleinere externe HDD...
Naja dat is wel een simpel antwoord, zo graag hoef ik geen BluRay writer, dus dan voor de 1024,- euro optie.

Maar je hebt ook nog de 'Premium Black' Core i7 variant die je via SonyStyle.nl kunt bestellen:
i720 / 4GB RAM / 320GB 5400rpm / 1920x1080 / GT330 / BR lezer en Windows 7 Home Premium voor 1239,-
Tevens wil ik er dan een Hitachi 7K500 inbouwen voor 100,- extra, wat een totaal maakt van 1339,- euro...
Maakt een totaal van 1339,- inclusief BluRay speler / 7K500 en nog is een 320GB 5400rpm'er als externe HDD...
Dus dat is zo'n 300 euro meer voor eigenlijk alleen de Core i720 CPU tov de Core i520 in het 1024,- model...

Maar dat kan goedkoper via de PriceWatch... namelijk de Sony Vaio VPCF11S1E/B met specs:
i720 / 6GB RAM / 500GB 5400rpm / 1920x1080 / GT330 / BR lezer en Windows 7 Home Premium voor 1193,-
Tevens wil ik er dan een Hitachi 7K500 inbouwen voor 100,- extra, wat een totaal maakt van 1293,- euro...
Maakt een totaal van 1239,- inclusief BluRay speler / 7K500 en nog is een 500GB 5400rpm'er als externe HDD...
Dus dat is dan zo'n 200 euro meer voor de Core i720CPU en de grotere externe HDD tov het 1024,- model
Tevens vraag ik me af of deze kleurstelling dezelfde is als de grote foto hierboven? Die is namelijk erg mooi!

Korte samenvatting:
1024,- : Zilver of zwart / i520 / 4GB RAM / 500GB 7200rpm / 1920x1080 / GT330 /
BluRay speler / Windows 7 Home Premium en een externe HDD van 500GB 5400rpm
- Via SonyStyle.nl zou deze configuratie (inclusief losse 7K500) 1059,- euro kosten, verschil van 35 euro

1293,- : Premium Black / i720 / 6GB RAM / 500GB 7200rpm / 1920x1080 / GT330 /
BluRay speler / Windows 7 Home Premium en een externe HDD van 500GB 5400rpm
- Via SonyStyle.nl zou deze configuratie (inclusief losse 7K500) 1459,- euro kosten, verschil van 166 euro

Verschil van 269,- voor upgrades van:
Upgrade van Zilver / zwart naar 'Premium Black' cover
Upgrade van 'n Core i520 CPU naar 'n Core i720 CPU
Upgrade van 4GB RAM naar 6GB RAM

Helaas kan er via de PW geen BluRay writer worden ingezet...
Via SonyStyle.nl kost deze upgrade maar 50 euro en dat had ik dan nog wel gedaan, nu niet meer...
Want als ik de laatste via SonyStyle.nl zou willen bestellen kost dat me 166+50 euro extra voor 'n writer :X

Maar de mainquestion: heeft de Sony Vaio VPCF11S1E/B dezelfde kleur als de 3e foto van m'n post?
Als dat zo is ga ik waarschijnlijk voor deze Sony Vaio F11 en anders voor de zilveren goedkopere versie....

EDIT: Is dus de zwarte versie, want het is de F11S1E/B :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 06:47
die onderste foto is dat niet de M?
Edit: nee het is de S (welke ik ook in bestelling heb staan :D )

[ Voor 48% gewijzigd door Justin2000 op 20-04-2010 06:41 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
CLB schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 03:28:
Maar de mainquestion: heeft de Sony Vaio VPCF11S1E/B dezelfde kleur als de 3e foto van m'n post?
Als dat zo is ga ik waarschijnlijk voor deze Sony Vaio F11 en anders voor de zilveren goedkopere versie....
Hmmmm. Kan ik echt niet opmaken uit de foto's die je poste. Kijk even naar de eerste post van deze topic? Daar staan een foto van de verschillende modellen (inclusief specificaties en verschillen). De kleuren op die foto's komen (wat mij betreft) erg overeen met de werkelijkheid (heb zelf de premium black).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Even gechecked bij de MM.. Bovenstaande versie is de 11S1E/B (voor maar liefst 1299,-)
Lees hier in 't topic ook dat deze wel een BluRay WRITER heeft? En via webshops nergens te krijgen is...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:21
Heb net een mailtje ontvangen van Sony Center Lommel dat ze de VPC-F11S niet meer kunnen bestellen.
Dit toestel zou heel binnenkort vervangen worden door een nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Een 11S1E voor 1899? Lijkt me erg sterk. De Z1E is er al voor 1599 euro (adviesprijs). De S11E zou minimaal 300 Euro goedkoper moeten zijn. De standaard Z1E heeft een brander. Zoals eerder gezegd, kijk even naar de eerste post van dit draadje, daar wordt alles uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mooie typefout natuurlijk =) Pff brak vanuit je bed info willen posten, werkt niet :+

Wel erg jammer dat beide modellen met i7 CPU's niet meer te verkrijgen zijn bij webshops... :F

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 20-04-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Net nog eens via Vaio Support site in de lijst met updates voor programma's en de BIOS. De Vaio Gate update laten lopen in de hoop dat hij hem zou fixen.
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/1747/gateupdate.jpg
Hij verwijderde hij hem helemaal, beter want via configuratiescherm kon ik de Gate niet verwijderen. Hij stond vervolgens ook niet in de lijst van configuratiescherm. Hij stond wel in de lijst van Vaio Hertelcentrum, vervolgens de 3 programmaatjes eens opnieuw geïnstalleerd. Echter zonder resultaat, hij mist nog steeds de Vaio Gate Default Update, dus ik moet toch maar eens mailen met Sony Vaio.

[ Voor 6% gewijzigd door Richard! op 20-04-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 06:47
CLB schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:22:
Even gechecked bij de MM.. Bovenstaande versie is de 11S1E/B (voor maar liefst 1299,-)
Lees hier in 't topic ook dat deze wel een BluRay WRITER heeft? En via webshops nergens te krijgen is...
De S uitvoering heeft een b-ray lezer, de Z heeft een brander.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Die F11S1E/B is dus zwart afgewerkt..
Als ik de i5 variant bestel via SonyStyle.nl in 't zwart, is dat dan dezelfde kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Misschien vragen aan SonyStyle? :)
Bel ze even. Wellicht is er ook nog een korting uit te slaan, zoals anderen in deze thread al aangaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heb ze even goed reallife bekeken in de plaatselijke mediamarkt, stonden gewoon op en top 2 Sony Vaio F11's!
De i5 heeft dus een glare-scherm en valt ds gelijk af wat mij betreft :) De i5 via sonystyle (ook zwart) is ook glare!

Heb nog even wat snelle shots genomen van de pricewatch: Sony Vaio VPCF11S1E/B die daar dus 1299,- kost:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/10y2a0i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2rrbbqc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/qsnsco.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2hx4xs5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2rw9ohe.jpg
Jammer dat de Premium Black versie er niet stond, had graag die kleurstelling in real life gezien..
Kreeg er echt geen 10'tje afgepraat en via de webshops is die niet meer te verkrijgen... best jammer...

[ Voor 61% gewijzigd door CLB op 20-04-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Alleen de i7 is leverbaar met mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:14
CLB schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:55:
Heb ze even goed reallife bekeken in de plaatselijke mediamarkt, stonden gewoon op en top 2 Sony Vaio F11's!
De i5 heeft dus een glare-scherm en valt ds gelijk af wat mij betreft :) De i5 via sonystyle (ook zwart) is ook glare!

Heb nog even wat snelle shots genomen van de pricewatch: Sony Vaio VPCF11S1E/B die daar dus 1299,- kost:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Jammer dat de Premium Black versie er niet stond, had graag die kleurstelling in real life gezien..
Kreeg er echt geen 10'tje afgepraat en via de webshops is die niet meer te verkrijgen... best jammer...
Heb hem vandaag bij 4launch in bestelling geplaatst, ik wil je eventueel op de hoogte houden van de levertijd als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Yes graag, kan wel via DM, zo blijft 't topic hier schoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
CLB schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:09:
Mooie typefout natuurlijk =) Pff brak vanuit je bed info willen posten, werkt niet :+

Wel erg jammer dat beide modellen met i7 CPU's niet meer te verkrijgen zijn bij webshops... :F
Ik kan het ook niet vak genoeg posten: http://www.computerpirate...-f11s1e-b-vpcf11s1e-bnl3/ nog steeds 4 op voorraad. Dus als je een S wil, sla je slag. Ik heb hem daar zelf ook vandaan. (helaas is hij nu in Engeland ter reparatie, maar daar gaat het nu niet om...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:14
QErikNL schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:55:
[...]

Ik kan het ook niet vak genoeg posten: http://www.computerpirate...-f11s1e-b-vpcf11s1e-bnl3/ nog steeds 4 op voorraad. Dus als je een S wil, sla je slag. Ik heb hem daar zelf ook vandaan. (helaas is hij nu in Engeland ter reparatie, maar daar gaat het nu niet om...)
Yep inderdaad, echter is verzending naar Belgie vrij duur: € 38.64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Hmm,
Het jeukt idd om wehkamp af te zeggen en die bij computerPirates op te halen, jammer van die 100 euro extra.

Echter ben ik bang dat er in die productiebatch dat fan piep issue zit en welke hopelijk in de nieuwe batch geen issue zal zijn... Nog een kleine week wachten dan maar,...

[ Voor 5% gewijzigd door ReLight op 20-04-2010 23:24 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 18:26

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Na het lezen van dit gehele topic, ben ik tot de conclusie gekomen dat de Sony Vaio F11S1E/B voor mij de beste keuze is:
1) Core i7, dus op de toekomst voorbereid
2) 6GB intern geheugen, meer dan genoeg voor de komende tijd
3) Goed scherm voor een laptop, zowel mat als een goed contrast. Erg belangrijk om foto's te bewerken
4) Strakke prijs
Ik was in de run voor een 15" Macbook Pro, maar 1884 euro, voor een config met een i5, 4GB en een mat scherm is me toch iets te veel van het goede.

Kreng is trouwens besteld in Nederland, aangezien
1) hij in Nederland inclusief transport goedkoper is dan in Frankrijk
2) Ik een hekel aan AZERTY toetsenborden heb :P

Dus ik ga nu in spanning afwachten....

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
heeft iemand al iets gehoord over 'n opvolger van de F11S?
ik heb als antwoord gekregen bij Sony Center dat de F11S niet meer besteld kan worden en er heel binnenkort een opvolger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Why een opvolger? Alleen de GPU kan (een stuk) beter imho... ben benieuwd =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
een opvolger omdat: veel problemen zijn blijkbaar, de behuizing boven f5 en f6 is helemaal niet strak.
en dat ze mss door hebben dat een 5650 beter is als 330m ?

en hopelijk nemen ze een andere blueray reader, want die dat er nu in steekt maakt afschuwelijk veel lawaai tijdens dvd'je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je moet ook nooit een DVD'tje kijken ofzo, gewoon even de inhoud copy-pasten op je HDD en afspelen.. Met BR wordt dat lastiger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
ik bedoel wel dvd-films he. of bedoel je dat ook? en hoe zit dat dat met ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Die kopieer je toch mee en speelt ze af met Windows Media Player / VLC of iets anders...
* CLB speelt al tig jaar geen daadwerkelijk DVD-schijfjes meer af in computers / laptops... scheelt energie en geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
dus de hele content copieren en afspelen. moet ik volgende keer proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 09:47
Ik bestel weer eens wat...

Vandaag zou ik mijn bestelling normaliter moeten ontvangen :| :/
Geachte Sony klant,

Eerst en vooral willen wij u bedanken voor uw aankoop bij Sony Style Store.

Als gevolg van de vulkaanuitbarsting in IJsland zijn een aantal vluchten naar Europa vertraagd wat een impact heeft op de leveringen vanuit onze Aziatische productieafdelingen. Wij ondervinden hierdoor momenteel vertragingen in de levering van uw configureerbare Vaio en willen u hiervan reeds op de hoogte brengen.

Wij zullen echter uw bestelling zo snel mogelijk afleveren van zodra deze ons bereikt en zullen u ook op de hoogte houden van de verdere evolutie in deze.

Wij verontschuldigen ons voor de eventuele ongemakken door deze late levering en danken u voor uw begrip en geduld.

Ondertussen zullen wij uiteraard alles in het werk stellen om uw bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren.

Indien u nog vragen heeft in verband met uw levering, gelieve ons dan op onderstaand telefoonnummer te contacteren.

Met vriendelijke groet,

Uw Sony Style Team
customer.service.nl@sonystyle-europe.com
020 346 9524
Ik moet nog even wat langer geduld hebben dus...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
jaja, mooi megenomen die vulkaan!

denk dat die voor sommige bedrijven perfect misbruikt kan worden.
hierbij wil ik sony niet vals beschuldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
vochtige schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:54:

Mja, over het water ging ook al niet vanwege piraten en de trein viel ook af: bevroren wissels... Nee, die komen niet meer. ;)

Ben toch benieuwd naar de geruchten over een update (F21 ?). ATI 5xxx zou wel erg welkom zijn hiero. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
ATI5870 erin en gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

vochtige schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:54:

Apple MacBooks die je via Apple besteld, hebben om dezelfde reden vertraging opgelopen. Die stonden tot gisterren gewoon in Shanghai te wachten.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Ter info: de MediaMarkt in Alkmaar heeft morgen (23 april) de eerder genoemde 888 euro actie voor de VPCF11M1E/H tussen 9:00 en 21:00. Volledige specs op de 1e post van deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
http://www.laptopshop.be/...-vpc-f11m1e-h-azerty.html

Hier zijn ze ook terug op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
GWO schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:08:
Ter info: de MediaMarkt in Alkmaar heeft morgen (23 april) de eerder genoemde 888 euro actie voor de VPCF11M1E/H tussen 9:00 en 21:00. Volledige specs op de 1e post van deze thread.
Voor dat geld zou ik er nog wel een willen gaan kopen, Alkmaar is alleen niet om de hoek om het zo maar te zeggen en ik zie de aanbieding ook niet in de flyer staan :S. Qua prijs komt hij een stuk dichter bij de standaard E serie met i5 430.. die heeft ook geen super scherm maar deze F heeft dan in ieder geval nog full hd. Grafische kaart is dan alleen weer wat minder goed dan die van de standaard E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
In de PW kost deze 925,- .... 40,- vind ik nou geen dealmaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Mijn Sony Vaio VPC-F11S1E/B, bij ComputerPirates besteld, is onderweg!!!

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
sanduhr46 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:51:
[...]
Alkmaar is alleen niet om de hoek om het zo maar te zeggen en ik zie de aanbieding ook niet in de flyer staan
De aanbieding staat in het Noordhollands Dagblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
GWO schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:38:
[...]

De aanbieding staat in het Noordhollands Dagblad.
Ah van daar dat ik 'm niet zag staan, 40 euro is inderdaad geen gigantisch prijsverschil maar toch.. ik koop een laptop altijd liever een fysieke winkel en wat dat betreft ga je 'm nergens zo goedkoop vinden. Het maakt tegenwoordig niet zoveel verschil meer als je een laptop online besteld maar toch. Ik vind het toch wel makkelijk om ergens naar toe te kunnen al er iets ondeugelijk is aan de laptop maar voor reparaties zal een winkel 'm ook op moeten sturen naar Sony, dus heel veel maakt dat nu ook weer niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346123

bij wehkamp.nl
is er 10% korting op alle lektronica inc. laptops
sony vaio f11m is daar 900 euro met gratis laptoptas
is wel vette aktie
maar ik vertrouw het internet bestellen niet
kent iemad een wnikel waar ze ook z'n actie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

guapper schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:23:
[...]

Mja, over het water ging ook al niet vanwege piraten en de trein viel ook af: bevroren wissels... Nee, die komen niet meer. ;)

Ben toch benieuwd naar de geruchten over een update (F21 ?). ATI 5xxx zou wel erg welkom zijn hiero. :P
Hierdoor ben ik nu wel aan het twijfelen. heb hem nog steeds bij wehkamp openstaan voor 1168 (F11S1), maar ze kunnen niet vertellen of zij nu ook voorraad hebben gekregen :'( . En dan nog het verhaal met die kleine foutjes erin qua opbouw en die potentiële piep van de fan....

En F21 met een betere GPU ipv de 330 lijkt mij wel erg mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
ReLight schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:48:
[...]

Hierdoor ben ik nu wel aan het twijfelen. heb hem nog steeds bij wehkamp openstaan voor 1168 (F11S1), maar ze kunnen niet vertellen of zij nu ook voorraad hebben gekregen :'( . En dan nog het verhaal met die kleine foutjes erin qua opbouw en die potentiële piep van de fan....

En F21 met een betere GPU ipv de 330 lijkt mij wel erg mooi...
Als alleen die verschillende piepjes en het zingen van de fan (kinderziektes) opgelost worden is het het wachten waard lijkt me, of je moet er echt haast mee hebben.
Hou wel in de gaten dat het hier puur speculatie betreft, niet op concrete zaken gebaseerd.
Wel is het normaal dat Sony zijn Vaio lijnen na ongeveer 6 maanden van een upgrade voorziet. Soms iets eerder, soms later.

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 22-04-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
donderdag 22 april 2010 @ 21:13:
kent iemad een wnikel waar ze ook z'n actie hebben
22 april 2010 @ 08:08:
Ter info: de MediaMarkt in Alkmaar heeft morgen (23 april) de eerder genoemde 888 euro actie
Ik ben zeer verheugd dat een grote schare Tweakers een (toekomstig) VAIO bezitter is, dit topic lijkt mij echter bedoelt voor ervaringen met een dusdanige VAIO laptop en niet zo zeer met het verkrijgen daarvan. Mocht u graag willen discussiëren over het hoe en wanneer verkrijgen van dit mooie product, dan verzoeke ik hierbij vriendelijk daarvoor een nieuw topic te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
@ Smen

Wat is je punt nu helemaal... Je hebt de topic start van GWO vast niet gelezen ben ik bang? Zin één zegt letterlijk wat de bedoeling is van het topic, ik citeer;

"Dit topic bevat uitsluitend en alleen informatie betreffende de Sony VAIO F11-modellen. Voor andere 'Grote Sony Vaio' topics kun je hieronder terecht."

Meldingen met betrekking tot de levering en verkrijgbaarheid lijken mij niet heel moeilijk te plaatsen onder het kopje informatie. Hiermee worden andere potentiële kopers geïnformeerd over het product en de manier waarop het verkregen kan worden. Andere tweakers kunnen er vervolgens mee doen wat ze willen. Om in je eigen termen te blijven zou ik je hierbij graag vriendelijk willen verzoeken om eerst het topic te lezen alvorens er iets op aan te merken, dankjewel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
sanduhr46 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:47:
@ Smen

Wat is je punt nu helemaal... Je hebt de topic start van GWO vast niet gelezen ben ik bang? Zin één zegt letterlijk wat de bedoeling is van het topic, ik citeer;

"Dit topic bevat uitsluitend en alleen informatie betreffende de Sony VAIO F11-modellen. Voor andere 'Grote Sony Vaio' topics kun je hieronder terecht."

Meldingen met betrekking tot de levering en verkrijgbaarheid lijken mij niet heel moeilijk te plaatsen onder het kopje informatie. Hiermee worden andere potentiële kopers geïnformeerd over het product en de manier waarop het verkregen kan worden. Andere tweakers kunnen er vervolgens mee doen wat ze willen. Om in je eigen termen te blijven zou ik je hierbij graag vriendelijk willen verzoeken om eerst het topic te lezen alvorens er iets op aan te merken, dankjewel...
Ik denk dat Smen er tegen op ziet om dagelijks door 10 pagina's met meldingen van wie welke vaio waar heeft gezien/gekocht, tegen welke prijs, en welke problemen hij/zij kan bevestigen welke al eerder gemeld waren..

Nieuwe informatie wordt op die manier al snel begraven onder een gigantische berg posts die misschien wel relevant zijn voor het topic, maar het er niet bepaald leesbaarder op maken.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 23-04-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
@sanduhr46
Voor wat betreft de interpretatie van de definitie heb je gelijk. Ik schreef bovenstaande echter om de reden die guapper hierboven aandraagt en omdat ik vind dat het er niet in thuis hoort. Juist omdat het zeer tijdspecifieke informatie bevat die over een week niet meer relevant hoeft te zijn, waardoor de functie van een forum met ervaring over/met een product zijn waarde verliest.

Een tweede reden waarom ik deze post plaatste is omdat ik samen met GWO de topicstart heb geschreven, en er daarom extra bij gebaat ben dat dit topic enigszins leesbaar blijft. De door jouw geciteerde zin kwam hoogstwaarschijnlijk uit mijn figuurlijke pen, waardoor ik bij een nieuwe topicstart extra goed zal opletten wat ik schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
offtopic:
er zijn 12 exemplaren ( inclusief de winkelmodellen ) , ik verwacht het redelijk druk, dus ik raad iig aan als je er één wilt halen, dit voor het avonduur te doen. ben benieuwd of ik morgen tweakers langs zie komen :+ ( werkt bij computer afdeling - alkmaar )

[ Voor 4% gewijzigd door thijszor op 23-04-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
[b][message=33880030,noline]
Een tweede reden waarom ik deze post plaatste is omdat ik samen met GWO de topicstart heb geschreven, en er daarom extra bij gebaat ben dat dit topic enigszins leesbaar blijft. De door jouw geciteerde zin kwam hoogstwaarschijnlijk uit mijn figuurlijke pen, waardoor ik bij een nieuwe topicstart extra goed zal opletten wat ik schrijf.
Je hebt zelfs meer dan 99% van de topicstart geschreven, Smen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356505

'King of Bloatware' Sony heeft het weer voor elkaar gekregen! Een 'massive amount of trials' op mijn nieuwe Sony Vaio VPC-F11-M1E. Is iemand er al in geslaagd een goed werkende (Win7) 'clean install' te fabriceren (die geen drivers e.d. aanrandt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wees blij, anders had je laptop 200 euro duurder geweest, dat terzijde, Win7 installen icm drivers is toch 'n ei'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 17:20

Sick Nick

Drop the top!

King of bloatware? Moet je eens een acer of hp bekijken :X De waslijst met arcade-trial-games, kindvriendelijke-desktopvervangers, etc is daar echt bizar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:55
Vandaag ook een 'budget' F besteld op sonystyle.
Wilde eerst een E maar vond de F in de winkel fraaier en degelijker, bovendien lijkt 15,5-inch
net een brievenbus...

Config:

Artikelnummer : VPCF11V5E
Productomschrijving : Notebook VPC-F11V - Persoonlijke
Prijs : 838,99
Optisch station : DVD-station
Harde schijf : 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Draadloos LAN : Draadloos LAN + Bluetooth
Processor : Intel® Core(TM) i3 processor
Display : 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Afwerkingen : Zwart
Geheugen : 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Besturingssysteem : Windows® 7 Home Premium(64bit)

Nu maar hopen dat die vulkaan zich rustig houd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Anoniem: 356505 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:09:
'King of Bloatware' Sony heeft het weer voor elkaar gekregen! Een 'massive amount of trials' op mijn nieuwe Sony Vaio VPC-F11-M1E. Is iemand er al in geslaagd een goed werkende (Win7) 'clean install' te fabriceren (die geen drivers e.d. aanrandt?)
Lees even de topic start. Daar staan links in naar een clean install handleiding. Sony drivers zul je gewoonweg nodig hebben om alles aan de praat te krijgen. Maar het kan, en kost niet al te veel tijd. Let wel op de goede volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:55
Sow dat is snel:

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 27.04.2010 en 04.05.2010 worden verzonden

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Wehkamp heeft de F11S1 nu helemaal uit het assortiment gehaald. Die kan je met die korting daar dus niet meer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Dat doen ze wel vaker, weet ik uit ervaring. Wees niet verbaasd wanneer die over een week weer in de lijst staat.

[ Voor 43% gewijzigd door GWO op 23-04-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
kom net van Sony Center, ze verwachten 'de opvolger' in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiejacht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-11-2024
Yodah schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:20:
[...]

Misschien wordt het dan tijd om te annuleren en hem elders te bestellen. Het is nu eenmaal zo dat Sony de winkels niet overstelpt met grote voorraden.

Ik heb 2 maanden geleden hetzelfde gehad. Bij bestelling van de laptop was de leverindicatie 3 dagen. Na mijn bestelling kreeg ik een mailtje dat de levertijd niet klopte en dat dit enkele weken kon duren. Toen heb ik direct geannuleerd heb ben op zoek gegaan naar een winkel die sneller kon leveren. Uiteindelijk voor 30 euro meer een shop gevonden die hem binnen 2 dagen kon leveren.

Wel lijkt het zo te zijn dat de shops tegelijk een shipment krijgen, dus als hij op verschillende plekken niet leverbaar is zal je goed moeten zoeken en zal je wellicht wat tientjes meer moeten neertellen als je niet kan wachten tot de goedkoopste shops hem op voorraad hebben.

Overigens is dit niet enkel een fenomeen wat bij Sony optreed, ook bij Dell en andere merken zie je vaker dat de 'premium laptops' kort na de introductiedatum erg populair en moeilijk leverbaar zijn. Het is niet voor niks zo dat er geen (of nauwelijks) alternatieven zijn met de zelfde specs, hetzelfde kwaliteit scherm en dezelfde 'kwaliteit' merk...
Ik heb hem inderdaad geannuleerd.
Inmiddels snel een Z-serie bestelt en al binnen. Heerlijk machientje. Totaal iets anders natuurlijk dan de F. Maar geen spijt tot nu toe daarvan.
:P
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.