Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:17:
[...]

Waar haal je dit vandaan, als ik op www.mediamarkt.nl daar onderaan op mediaflyer klik dan staat er al weken geen folder meer.
Mijn Mediamarkt aan de rechterkant van je scherm veranderen naar Leeuwarden en je kunt de folder geldig bij de mediamarkt in Leeuwarden bekijken. Jammer dat Arnhem 'm niet in de aanbieding doet voor die prijs :)

Edit; Amsterdam overhandigd 'm voor 949 euro aan je, nog steeds zo'n 50 euro voordeel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door sanduhr46 op 08-04-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Heb je wel bij mijn vestiging een vestiging in de buurt geselecteerd? zoiezo was die aanbieding een 2de paasdag aanbieding, hier bij de mediamarkt alkmaar hadden we ook 1uurs aanbiedingen. en deze stonden wel degelijk op het internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:45
Die aanbieding is geen 2e paasdag aanbieding, maar komende zaterdag ;).
Btw,
Ook ik Groningen, ook voor €888.
En in Utrecht is een andere Sony Vaio (15,5'' versie, met 5650 en I3 CPU) voor €688.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Aha! mijn fout dan, leek op de 2de paasdag aanbieding.
Klinkt alsof meerdere vestigingen met sony in de weer gaan, vanavond eens peilen of wij ( alkmaar ) zaterdag ook iets hebben, ill report back :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352078

Gandalf schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:14:
[...]
Nieuwe NVidia drivers installeren op de manier van MidtownHD van het forum van Notebookreview.com.
Als je een GT 330M videokaart hebt.
http://forum.notebookrevi...php?p=6092381#post6092381
Ik probeerde net de nieuwe Nvidia drivers te installeren volgens de methode van jouw link, maar ik krijg evengoed te horen in de installatie: ''Het Nivdia installatieprogramma kan geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma zal nu afsluiten.''

Wat doe ik verkeerd? Ik heb een VPC-F11S1E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 19:51
Als ik het goed lees, moet je twee keer installeren.

De eerst keer zal mis gaan, maar zal wel de installatie bestanden in de beschreven directory plaatsen (standaard: C:\NVIDIA\DisplayDriver\197.16\WinVista_Win7_64\International). Daarna moet je de nvac.inf file vervangen (die zit in het zip pakketje) en de .dll file (ook uit de zip file) daarnaar toe kopieren. Daarna de setup.exe file uitvoeren die in die directory zit.

[ Voor 27% gewijzigd door GWO op 08-04-2010 22:13 ]

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 19:02
vandaag gebeld, laptop nogsteeds in reparatie, kon nog wel even duren, laptop is al een maand in de repair. gaat wel erg lang duren allemaal. morgen eens vragen naar een nieuwe notebook. kreeg vandaag de juiste persoon niet aan de lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:49
Mijn zusje is op zoek naar een nieuwe laptop en zag die aanbieding van de Media Markt voor 888 euro. Haar eigen packard bell laptop van bijna 4 en een half jaar oud heeft geen werkende accu meer en kan geen Sims 3 draaien. Eigenlijk het enige wat ze met de laptop doet is internetten en sims 3 spelen. Verder wil ze een laptop kopen waar ze de eerste jaren (reken maar een stuk of 5) mee vooruit kan, verder is ze altijd erg zuinig op haar spullen. Is deze laptop er geschikt voor of zouden jullie eerder voor een andere (goedkopere/duurdere) laptop gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Ze kan hier zeker even mee vooruit, de laptop is erg krachtig. Maar houd er wel rekening mee dat het een vrij grote laptop is (minder portabel, geen super accuduur). Qua levensduur moet het met een Vaio wel goed zitten (die van mij vertoont naar 2.5 jaar nog geen centje pijn qua behuizing of onderdelen, enkel de accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
GWO schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:25:
Als ik het goed lees, moet je twee keer installeren.

De eerst keer zal mis gaan, maar zal wel de installatie bestanden in de beschreven directory plaatsen (standaard: C:\NVIDIA\DisplayDriver\197.16\WinVista_Win7_64\International). Daarna moet je de nvac.inf file vervangen (die zit in het zip pakketje) en de .dll file (ook uit de zip file) daarnaar toe kopieren. Daarna de setup.exe file uitvoeren die in die directory zit.
Voor de goede orde, hier even wat je moet doen in het Nederlands.
  1. Download de zelfgeschreven drivers van MediaFire
  2. Download de nieuwste 197.16 drivers (win 7 64bit) of (win 7 32bit)
  3. Uninstall huidige beeldschermdrivers
  4. Installeer drivers van NVIDIA, setup start automatisch maar stopt halverwege.
  5. Kopieer 2 bestanden uit zelfgeschreven drivers naar uitgepakte map.
  6. Voer uit het bestand 'PVSonyDll.exe' in de uitgepakte map
    (hoogstwaarschijnlijk: C:\NVIDIA\DisplayDriver\197.16\WinVista_Win7_64\International)
  7. Voer uit 'PhysX_9.10.0129_SystemSoftware.msi' uit dezelfde map
  8. Voer uit 'Setup.exe' uit dezelfde map en kies 'dit stuurprogramma toch installeren'
  9. Reboot
Done

Edit: gebruik de drivers nu bijna een dag en moet zeggen dat de fan beduidend minder vaak van zich laat horen, prettig!

[ Voor 3% gewijzigd door Smen op 09-04-2010 09:16 . Reden: toevoegen ervaring nieuwe drivers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 08:14
Sinds 2dagen laadt mijn f11s1e de accu niet meer op, heb de accu er al meerdere keren uitgehaald en opnieuw ingezet, maar geen resultaat.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351406

psplinter schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:36:
vandaag gebeld, laptop nogsteeds in reparatie, kon nog wel even duren, laptop is al een maand in de repair. gaat wel erg lang duren allemaal. morgen eens vragen naar een nieuwe notebook. kreeg vandaag de juiste persoon niet aan de lijn
Voor welk probleem is de laptop binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
Anoniem: 351406 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:47:
[...]

Voor welk probleem is de laptop binnen?
de wlan viel erg snel uit en cpu whine, het morsecode dat je hoort als de machine idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
errrrrnie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 02:27:
Sinds 2dagen laadt mijn f11s1e de accu niet meer op, heb de accu er al meerdere keren uitgehaald en opnieuw ingezet, maar geen resultaat.

iemand enig idee?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar herken het probleem met mijn laptop (oudere generatie), maar kijk eens of je een programma hebt dat isbmgr.exe heeft. Dit is een sony programma dat (onder andere) controleert of de accu een echte sony is. Probeer deze eens te oninstalleren of voorkomen dat deze opstart (met msconfig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:38
Smen schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:34:
[...]

4. Installeer drivers van NVIDIA, setup start automatisch maar stopt halverwege.
    (hoogstwaarschijnlijk: C:\NVIDIA\DisplayDriver\197.16\WinVista_Win7_64\International)
  8. Voer uit 'Setup.exe' uit dezelfde map en kies 'dit stuurprogramma toch installeren'
  9. Reboot
Done

Edit: gebruik de drivers nu bijna een dag en moet zeggen dat de fan beduidend minder vaak van zich laat horen, prettig!
Bedankt Smen voor de duidelijke instructies _/-\o_
Het zijn natuurlijk geen zelfgeschreven drivers, maar onder andere een aangepaste inf file.
En bij het kopiëren het bestaande bestand nvac.inf overschrijven.
Het is dat bestand dat de installatie nu wel mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Weet iemand wanneer de F11S1 met massa word geimporteerd?
Zit nu al 2 maanden te wachten bij 3 shops maar geen een heeft hem.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
shadownetwork schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:44:
[...]

Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar herken het probleem met mijn laptop (oudere generatie), maar kijk eens of je een programma hebt dat isbmgr.exe heeft. Dit is een sony programma dat (onder andere) controleert of de accu een echte sony is. Probeer deze eens te oninstalleren of voorkomen dat deze opstart (met msconfig).
Ik had al die zooi er meteen de eerste dag vanaf gegooid, dus dat is het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Wellicht juist wel... Probeer eens de ISB utility te installeren, en kijk dan of de batterij weer oplaadt? Is later gemakkelijk weer te verwijderen...

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
GWO schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:19:
Wellicht juist wel... Probeer eens de ISB utility te installeren, en kijk dan of de batterij weer oplaadt? Is later gemakkelijk weer te verwijderen...
Nope geen verschil
Het gekke is ook dat wanneer ik de acculader in de laptop steek er rechtsonderin staat dat de accu wordt opgeladen dat balkje in dat pictogram beweegt ook mee, na een minuut houdt dat balkje op met bewegen maar er staat nogsteeds dat de accu wordt opgeladen.

Na 2uur haal ik de stekker eruit en dan zegt mn laptop dat de accu nog slechts 7% vol is.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

9. Reboot
Done

Als ik setup.exe. opstart na de PhysX installatie krijg ik evengoed ''Het Nvidia installatieprogramma kan geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma zal nu afsluiten.''

Ik heb het nu al 5 keer geprobeerd, maar steeds het zelfde. Enig idee waar dit mee te maken kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 11:40
Gewoon eens opnieuw opstarten. Dan zegt hij dat hij een nieuw apparaat heeft gevonden en dan kan je het installeren.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jef Delathouwer schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:52:
Gewoon eens opnieuw opstarten. Dan zegt hij dat hij een nieuw apparaat heeft gevonden en dan kan je het installeren.
Heeft ook geen resultaat. Hij laadt het installatiescherm, blijft hangen en geeft dan de bovenstaande melding. Vrij irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Anoniem: 352078 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:20:
[...]

Heeft ook geen resultaat. Hij laadt het installatiescherm, blijft hangen en geeft dan de bovenstaande melding. Vrij irritant..
Je hebt een GT 330M grafische kaart met als hardware ID (te zien in apparaatbeheer) 10DE-0A29?
Je start setup uit de Nvidia map die aangemaakt is (stap 6 van de uitleg van Smen)?

Overschrijf je de nvac.inf met de versie uit het gedownloade zippakket?

Anders zou je nog de inf file kunnen gebruiken van laptopvideo2go.
http://forums.laptopvideo...-64bit-nvidia-mobile-oem/

[ Voor 6% gewijzigd door Gandalf op 09-04-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 00:44
Mensen die een F11S1E willen: http://www.computerpirate...-f11s1e-b-vpcf11s1e-bnl3/ . Ik heb de mijne daar ook vandaan, het is een prima webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gandalf schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:31:
[...]

Je hebt een GT 330M grafische kaart met als hardware ID (te zien in apparaatbeheer) 10DE-0A29?
Je start setup uit de Nvidia map die aangemaakt is (stap 6 van de uitleg van Smen)?

Overschrijf je de nvac.inf met de versie uit het gedownloade zippakket?

Anders zou je nog de inf file kunnen gebruiken van laptopvideo2go.
http://forums.laptopvideo...-64bit-nvidia-mobile-oem/
Ik heb inderdaad die 10DE-0A29 en ik overschrijf die nvac.inf met die uit het zippakket, maar de foutmelding blijft komen. Ook met de .inf file van latopvideo2go. Ik snap niet waarom hij het niet gewoon doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Anoniem: 352078 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:05:
[...]

Ik heb inderdaad die 10DE-0A29 en ik overschrijf die nvac.inf met die uit het zippakket, maar de foutmelding blijft komen. Ook met de .inf file van latopvideo2go. Ik snap niet waarom hij het niet gewoon doet..
Da's mooi ... :(
Geen idee wat er verder nog aan te doen is.
Je hebt wel de juiste driver voor het juiste besturingssysteem?
Probeer het anders eens met ook de driver van laptopvideo2go.
Of hun nieuwere 176.25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354202

Ik heb het ook geprobeerd hetzelfde probleem als MGF
Maar hoe krijg ik nu mn oude driver terug nu zit ik met een resolutie van 800 x 600 en een ventilator waar ik me echt aan stoor. LAptop van 1000 euro en dan zo een luide fan ben teleurgesteld in Vaio :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Je zou de originele driver, of de updated driver van de Sony support site moeten kunnen downloaden en installeren. (http://support.vaio.sony....spx?l=en_GB&m=VPCF11S1E_B)
Driver updates, tenzij die van de fabrikant van de laptop zelf, zijn sowieso altijd tricky. Ik zou afraden om andere drivers te installeren, tenzij je terdege weet hoe je een laptop moet herstellen (en een backup maken).

[ Voor 58% gewijzigd door GWO op 10-04-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het gedaan via Vaio herstelcentrum en nu hoor ik die irritante piep opeens rechts naast het touchpad wtf ? KAn nou niet bepaald zeggen dat ik tevreden ben met deze Vaio, als er een ding is wat ik echt haat zijn het wel bijgeluiden en die FAN blijft ook de heletijd draaien als je laptop een tijdje aanstaat. Hoop echt dat er een update komt ofzo 989 euro terwijl een goedkoop acertje van 500 euro niet eens deze rotgeluiden maakt. 1e Vaio en tevens de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Lees s.v.p. even de informatie op de eerste post van deze thread. Daar staan oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
sorry GWO. maar die oplossingen zijn niet gerelateerd aan de piep thv de mousepad.
ik heb die piep ook. en soms heb ik nog een piep uit mijn schermkomend. en als ik da scherm een beetje verwring dan is het soms weg. dit model, ook mijn eerste vaio trouwes, is echt teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354202 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:22:
Ik heb het gedaan via Vaio herstelcentrum en nu hoor ik die irritante piep opeens rechts naast het touchpad wtf ? KAn nou niet bepaald zeggen dat ik tevreden ben met deze Vaio, als er een ding is wat ik echt haat zijn het wel bijgeluiden en die FAN blijft ook de heletijd draaien als je laptop een tijdje aanstaat. Hoop echt dat er een update komt ofzo 989 euro terwijl een goedkoop acertje van 500 euro niet eens deze rotgeluiden maakt. 1e Vaio en tevens de laatste.
Dat had ik gisteren ook opeens! Even de ''nieuwe'' Nvidia driver van de Sony website gehaald en toen was de piep weg.

Mijn fan laat ook nog steeds graag van zich horen, vergezeld van wat fijne piepjes zo nu en dan. Inderdaad iets dat je niet verwacht van een laptop van 1.300 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 352078 op 10-04-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
errrrrnie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:49:
[...]

Nope geen verschil
Het gekke is ook dat wanneer ik de acculader in de laptop steek er rechtsonderin staat dat de accu wordt opgeladen dat balkje in dat pictogram beweegt ook mee, na een minuut houdt dat balkje op met bewegen maar er staat nogsteeds dat de accu wordt opgeladen.

Na 2uur haal ik de stekker eruit en dan zegt mn laptop dat de accu nog slechts 7% vol is.. :')
Heel vreemd, misschien in't bios opladen voor >5 uur, dan even met rust laten (paar uur) en dan weer in't bios volledig laten leegtrekken, dan zit je buiten windows om en misschien dat windows dan de boosdoener is (wat te hopen is, anders is het wel een vervelend hardware probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shadownetwork schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:55:
[...]

Heel vreemd, misschien in't bios opladen voor >5 uur, dan even met rust laten (paar uur) en dan weer in't bios volledig laten leegtrekken, dan zit je buiten windows om en misschien dat windows dan de boosdoener is (wat te hopen is, anders is het wel een vervelend hardware probleem)
Heb je een link waar je die software op de Vaio website hebt gedownload ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354202 schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:59:
[...]

Heb je een link waar je die software op de Vaio website hebt gedownload ??
Sorry niet voor jouw bedoelt deze boodschap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354202 schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:02:
[...]

Sorry niet voor jouw bedoelt deze boodschap :+
Wel voor mij? ;)

Dit is de link: http://support.vaio.sony....S1E_B&ip=EP0000220046.htm

Ik hoop dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
hallo iedereen: al iemand een antwoord gevonden op de vraag hoe ik de ingebouwde intel grafische chip kan gebruiken, enzou dit energie bespare?

volgende vraag:is er een verschil tussen gebalanceerd en hoge prestaties? in games zie ik precies niet veel verschil :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

bij hoge prestaties schakelt hij de processor wat sneller een P-state hoger. dit heeft niet zoveel invloed op de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
vochtige schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:03:
hallo iedereen: al iemand een antwoord gevonden op de vraag hoe ik de ingebouwde intel grafische chip kan gebruiken, enzou dit energie bespare?
De Intel PM55 Express Chipset heeft geen geintegreerde grafische chip. Zie: http://ark.intel.com/chipset.aspx?familyID=42692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de i3 heeft wel een geintrigeerde grafische chip ;)

maar voor zover ik weet is die (helaas) op vrijwel alle notebooks disabled, hij steelt nog steeds van je interne geheugen... (256 MiB)

het is dus niet mogelijk om die in te schakelen, jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Klopt. Maar dat is de processor die de grafische chip geintegreerd heeft, niet de chipset. Noch de Core i5 en Core i7 processoren, noch hun chipsets, hebben integrated graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
grappig. dan heb ik tomshardware verkeerd geinterpreteerd. goh, niet erg!

bedankt voor de informatie trouwes jongens/ meisjes

[ Voor 27% gewijzigd door vochtige op 11-04-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja de boodschap was idd voor jouw bedankt nog voor de link de piep is er soms wel en soms niet maar niet zo super hard.

Nu nog hopen dat Sony wat aan die Fan doet en dan ben ik een zeer tevreden gebruiker:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Heb je al de nieuwe power management geinstalleerd (via VAIO Update 5 of via de site)? Die zijn van Februari.

[ Voor 7% gewijzigd door GWO op 11-04-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GWO schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:18:
Heb je al de nieuwe power management geinstalleerd (via VAIO Update 5 of via de site)? Die zijn van Februari.
Ik heb tot nu toe alle updates geinstalleerd die automatisch via het vaio update gaan dus ook de update waar jij over praat. Hoop dat ze snel nieuwe update's uitbrengen alle beetjes zijn mooi meegenomen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
shadownetwork schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:55:
[...]

Ik vind het wel prima, ik heb met die winkel waar ik hem kocht een afspraak (zwart op wit) dat ik de laptop, omdat hij die morsepiep heeft, kan omruilen zodra ze binnen zijn..

ik heb hem inmiddels een maand maar nogsteeds niet gehoord :') van de week zelf maar eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Die morsepiep waar jullie het over hebben... die hoor ik wel, maar alleen als ik ook echt mijn kop tegen de laptop aandruk... ook dat piepje naast de trackpad. Maar als ik ook maar iets in een normale positie ga zitten, dan hoor ik er echt de ballen van... en dat in een stille ruimte. En het ligt echt niet aan mijn gehoor, want die storende fan whine hoor ik dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332532

Ben nu sinds een kleine 2 maand, een redelijk tevreden eigenaar van de Sony vaio VPCF11S1E/B.
Heb de morse code ook maar via de work-around methode opgelost.

Nu heb ik echter een nieuw probleem.
Vorige week kwam ik terug aan mijn laptop en had ik een zwart scherm met daarop "operating system not found"
Pc afgezet en hij starte op als normaal. even later echter weer hetzelfde.
Ik heb eens de woorden "vaio" en "operating system not found" gegoogled en vastgesteld dat ik niet de enige of de eerste ben met dit probleem. Alleen kan ik niet terug vinden wat de oorzaak is en wat de oplossing hiervoor kan zijn.

Ik vermoed een probleem met de harde schijf, dus heb ik deze gefragmenteerd. Sindsdien (3 dagen) heb ik het probleem niet meer gehad.

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Lijkt erop, alsof de hard disk niet werd herkend in het systeem, of niet voldoende snel op snelheid kwam. Dan kan wel eens gebeuren, ook op niet-laptops. Ik denk niet, dat je van het ergste moet uitgaan (hardware storing of root kit).

[ Voor 20% gewijzigd door GWO op 12-04-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

mmmm ik heb sinds 1 week het volgende als ik op een blanco bureaublad > rechter muisknop > nieuwe map
wil doen blijft die 1 minuut hangen en dan kan ik pas een nieuwe map maken :S

somebody een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Defragmenteren, wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
[...]
Even weer een statusupdate v.w.b. de handmatige drivers, omdat iedereen zo graag wil weten hoe het gamen gaat afgelopen weekend maar even Just Cause 2 geïnstalleerd. Wat een spel en wat een grafisch geweld op m'n VAIO. 4 x AA en 16 x AF, en draaien op 1920 * 1080, als een trein! Een game speciaal ontwikkeld voor videokaarten die cuda ondersteunen, en dat merk je, echt.

Maar goed, daarvoor is deze machine natuurlijk niet aangeschaft want de aanpassing waar ik het meest tevreden over ben is dat mijn Photoshop 64-bit draait als een zonnetje. Zojuist een photomerge uitgevoerd van 13 verschillende (10MB+) foto's, binnen 1 minuut! En de bewerkingen gaan ook voor het eerst zonder 'stotteren'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
Niks ten nadele van Apple gebruikers, maar ik zie net dat de Macbook Pro's met Core i5 en i7 uit zijn. Even ter vergelijking naast mijn VPCF11Z1E gelegd, die ik in februari gekocht heb voor iets meer dan 1500 euro.

De 15" Macbook Pro met dezelfde specificaties is meer dan 1000 euro duurder. En dan heb je nog niet eens de i7 720QM, maar de langzamere 620M, geen blu-ray, GT 330M met 512mb ipv 1024mb en 1680x1050 ipv 1920x1080 scherm.. Dat is dan wel weer even leuk om te zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog even getwijfeld om te wachten op de nieuwe MacBook Pro serie, maar als ik de prijs van een vergelijkbare MacBook Pro zie kan ik inderdaad geen spijt hebben van mijn Vaio aankoop. Ik kan me niet voorstellen dat het mogelijke extra plezier dat ik zou hebben van een MacBook Pro een bijna 2 keer zo hoge prijs rechtvaardigt.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 352078 op 13-04-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Maar dan heb je wel een dual core Core i7 (i.p.v. een quad core, alhoewel de separate cores van de dual core een hogere kloksnelheid hebben dan die van de quad core) en een backlit keyboard :)

[ Voor 53% gewijzigd door GWO op 13-04-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47
Cheeky schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:27:
Niks ten nadele van Apple gebruikers, maar ik zie net dat de Macbook Pro's met Core i5 en i7 uit zijn. Even ter vergelijking naast mijn VPCF11Z1E gelegd, die ik in februari gekocht heb voor iets meer dan 1500 euro.

De 15" Macbook Pro met dezelfde specificaties is meer dan 1000 euro duurder. En dan heb je nog niet eens de i7 720QM, maar de langzamere 620M, geen blu-ray, GT 330M met 512mb ipv 1024mb en 1680x1050 ipv 1920x1080 scherm.. Dat is dan wel weer even leuk om te zien. :P
Dit was voor mij ook het dilemma bij het bestellen van een nieuwe laptop, en was het wachten inmiddels zat en heb de Vaio besteld. Als ik nu de specs en prijzen naast elkaar zet is in mijn persoonlijke situatie een MBP niet te rechtvaardigen. Ok, het design is prima in orde, maar dat zit wat mij betreft bij de Vaio ook wel snor.

Nu alleen nog even geduld hebben, de uitlevering van de Sony staat gepland voor over twee weekjes... :P

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186156

Al een tijdje twijfel ik of over het kopen van de Sony Vaio VPCF11M1E/H. Jammer genoeg zijn er nog niet al te veel reviews (van gebruikers en professionals) binnen gekomen. Nu volg ik de topics een beetje en vind ik het weer opzienbarend dat fabrikanten producten op de markt durven te zetten met zo ontzettend veel kinderziektes. Kom op, een piepende microfoon en een zeurende fan, dat mag toch niet gebeuren bij een ervaren merk als Sony. Doen bedrijven dan helemaal geen kwaliteitscontrole meer. Het lijkt alsof bedrijven zich eerst geweldig moeten branden (ala Toyota) voor ze wakker worden en eens goed naar het proces van tekentafel tot winkelschap kijken.

Maar goed nu ontopic: mijn grootste twijfel is het mindere display van de M versie t.o.v. de duurdere versies. Hoe veel minder is dit? En is dit vooral minder voor echte puristen (en voor de normale sterveling nog altijd gewoon prima) of moet ik echt aan een slecht tot zeer matig display denken ? Zou iemand met de M versie hier eens wat over kunnen zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Hallo mensen, die gene die last hebben van een constant gezoem/ gepiep, en het komt precies uit de boxen of uit het scherm. Je moet een duwen op het rechtste scharnier. dan hoor je als je met het scherm wat speelt, de zoem/piep verdwijnt of harder wordt. er is iets mis met de verbinding van scherm en toestel. ik kan het niet goed uitleggen, maar doe gewoon de laptop aan, en als je het gezoem hoort wring wat met het scherm, of duw wat met scherm op de scharnier.
oja, als je op DISPLAY off drukt, dan is het gezoem weg. theeft iets volgens mij met een contact punt van de lampen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
kleine bijlage: als de brightness vollen bak op staat, dan is het gezoem ook weg.
BIZAR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Is de premium black nu eigenlijk een beetje paars of gewoon echt donker zwart.
Ik heb gewacht op de macbook pro maar de prijzen van een nieuwe macbook zijn niet meer menselijk.

My vaio f serie is born.

Twijfel nog tussen de f serie met 6gb ram of met 8gb ram.
Zijn er nog grote verschillen tussen beide of is enkel het gehuegen iets grotEr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Meer geheugen en een BluRay brander i.p.v. een BluRay speler. En ik meen dan de hand rest anders is. De F11Z1E/BI heeft een hand rest welke rubberachtig aanvoelt. Wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik twijfelde zelf ook tussen de F11S1E en F11Z1E, een paar pagina's terug staan wat punten die het overwegen waard zijn. Persoonlijk had ik de meerprijs van €300,- niet over voor het extra geheugen (de F11S1E is echt snel zát) en de Blu-Ray brander. Verder mis ik het rubber laagje over polssteun niet, die van de F11S1E is het zelfde van vorm en voelt goed aan.

Ik heb de F11Z1E zelf niet in het echt gezien, maar volgens een vriend van mij is hij inderdaad een beetje paars achtig. De F11S1E is donkergrijs metallic met een zwarte ''deksel'' en zwart toetsenbord. Ik heb hem ''ongezien'' in deze kleur gekocht maar ben er heel blij mee. Niet saai maar gewoon netjes.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 352078 op 13-04-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Laatst online: 06-07 00:56
Weet iemand wanneer de F11S1E en F11Z1E geleverd zullen worden? ben nu al langer dan een maand aan het rondkijken, maar ze zijn nergens leverbaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:24
Cheeky schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:27:
[...]

De Core i7 620M is SNELLER dan de i7 720QM! De 720QM mag dan wel 4 cores hebben en de 620M maar 2, die 2 draaien wel op een veel hogere clock snelheid en daardoor is de i7 620M in de meeste gevallen sneller dan de 720QM. Naast dat die sneller is is de 620M ook nog eens energie zuiniger... 35 watt vs 45 watt voor de 720QM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
chrisO schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:46:
[...]

De Core i7 620M is SNELLER dan de i7 720QM! De 720QM mag dan wel 4 cores hebben en de 620M maar 2, die 2 draaien wel op een veel hogere clock snelheid en daardoor is de i7 620M in de meeste gevallen sneller dan de 720QM. Naast dat die sneller is is de 620M ook nog eens energie zuiniger... 35 watt vs 45 watt voor de 720QM.
Voor de gemiddelde internetter misschien, maar ik had eerder de Intel T9900. Die is vergelijkbaar met de 620m met 2 cores. Als ik mijn systeem max tijdens het video renderen is de 720qm minstens 1/3 sneller. Dat is natuurlijk ook wel logisch als je 4 cores (8 threads) volop gebruikt ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yassiro schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:35:
Weet iemand wanneer de F11S1E en F11Z1E geleverd zullen worden? ben nu al langer dan een maand aan het rondkijken, maar ze zijn nergens leverbaar ;(
In de Brusselse Media Markt in de City 2 stonden in 't weekend redelijk veel M1E en S1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
Anoniem: 351406 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 07:40:
[...]

In de Brusselse Media Markt in de City 2 stonden in 't weekend redelijk veel M1E en S1E
Ik ga er vanuit dat deze laptops een Azerty toetsenbord hebben, 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yassiro schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:18:
[...]

Ik ga er vanuit dat deze laptops een Azerty toetsenbord hebben, 8)7.
klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Maandag is er een probleem met mijn Sony ontstaan, om duidelijk te zijn om mijn Vaio Gate (Balk bovenin) Ik heb maandag een Vaio Update laten draaien en alles is netjes uitgevoerd, echt toen ik mijn Vaio Gate wou opstarten kreeg ik een lege balk te zien met in het midden iets raars.

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/1946/vaiogateprobleem.png

Blijkbaar is er dus iets gebeurt met de update dat mijn Vaio Gate gewist is, nou zou je denken wat doe je moeilijk? Zet alles er weer opnieuw in. Het probleem is nou dat ik er niks meer in kan zetten, als ik een pictogram naar de balk versleep kan ik er niks inzetten.

Dan het tweede probleem, mijn Vaio Gate start niet meer automatisch op als ik mijn laptop opstart, bij de optie ''Laden bij opstarten'' heb ik wel aanstaan dat ik wil dat hij automatisch opstart. Toch moet ik telkens handmatig de Gate opstarten.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen d.m.v updaten of iets dergelijks?

Ik hoor het graag.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Herinstalleren is altijd een goede poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe laptop en hoogstwaarschijnlijk wordt het weer een Vaio echter zijn er een aantal vragen waar ik helaas niet zo snel info over kan vinden.

De bijgeleverde Picture Motion Browser; is dit goede software om je foto's te beheren en films mee te maken of valt dit meer onder de categorie bloatware? Op mijn vorige Vaio werd Photoshop Elements en Premiere Elements meegeleverd maar van wat ik zo kan opmaken uit de bijgeleverde software is dit vervangen door PMB vaio edition.

Op mijn oude Vaio had Sony de VT functie uitgeschakeld van de cpu. Is dit nu weer het geval of hebben ze inmiddels van deze draconische maatregel inmiddels afgezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Jef Delathouwer schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:04:
Herinstalleren is altijd een goede poging.
Waar kan ik die dan vandaan halen? Op Sony zelf kan ik geen gedeelte vinden waar ik de Vaio Gate kan downloaden of moet ik hem vanaf me pc herinstalleerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 11:25
Anoniem: 186156 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:13:
Al een tijdje twijfel ik of over het kopen van de Sony Vaio VPCF11M1E/H. Jammer genoeg zijn er nog niet al te veel reviews (van gebruikers en professionals) binnen gekomen. Nu volg ik de topics een beetje en vind ik het weer opzienbarend dat fabrikanten producten op de markt durven te zetten met zo ontzettend veel kinderziektes. Kom op, een piepende microfoon en een zeurende fan, dat mag toch niet gebeuren bij een ervaren merk als Sony. Doen bedrijven dan helemaal geen kwaliteitscontrole meer. Het lijkt alsof bedrijven zich eerst geweldig moeten branden (ala Toyota) voor ze wakker worden en eens goed naar het proces van tekentafel tot winkelschap kijken.

Maar goed nu ontopic: mijn grootste twijfel is het mindere display van de M versie t.o.v. de duurdere versies. Hoe veel minder is dit? En is dit vooral minder voor echte puristen (en voor de normale sterveling nog altijd gewoon prima) of moet ik echt aan een slecht tot zeer matig display denken ? Zou iemand met de M versie hier eens wat over kunnen zeggen ?
Ik heb zelf de F11M1E/h en ik ben tot nu toe zeer tevreden. Helaas heb ik wel de irritante piep uit de fan of naast het touchpad. Ik ben het met je eens dat Sony zijn producten beter moet controleren, want ik heb het idee dat bijna elke laptop van de eerste generatie hier last van heeft. Ik heb hem twee weken geleden opgestuurd, maar helaas is de piep daarmee niet verdwenen. Binnenkort ga ik weer contact opnemen met Sony.

Zelf heb ik het display van de S en de Z ook gezien. En er moet gezegd worden dan het display van de S en de Z inderdaad een stuk beter is het display van de M. Dit wil echter niet zeggen dat het display van de M enorm slecht is. Ik ben nog altijd van mening dat het display van relatief goede kwaliteit is ten opzichte van laptops met dezelfde prijs (denk aan dure Asus/HP laptops). Tuurlijk is Sony een premium merk en staat het op een hoger plateau dan HP of Asus, maar de prijs varieert van 900 tot 1000 euro en dat is ongelooflijk veel bang voor budget.

Even over het scherm zelf: de kleuren zijn misschien iets minder intens en helaas reflecteert het scherm ook best veel. Maar bij films kijken/gamen/ amateur photoshop, zul je prima met dit scherm uit de voeten kunnen. Ik zou je adviseren, als je ernstig loopt te twijfelen over het scherm, om de dichtstbijzijnde mediamarkt op te zoeken en de schermen te vergelijken.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 00:39
De accutijden van de nieuwe Macbooks gaan een stuk langer mee vergeleken met
de Vaio F-serie. Hoe kan er zo'n groot verschil zijn, is dat puur de Optimus feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mative schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:41:
De accutijden van de nieuwe Macbooks gaan een stuk langer mee vergeleken met
de Vaio F-serie. Hoe kan er zo'n groot verschil zijn, is dat puur de Optimus feature?
Dat maakt zeker verschil, kun je 30% winst mee halen. Daar bovenop hebben de mac accu's een hogere capiciteit. Maar met het geld dat je bespaard door geen mac te kopen kun je een aantal hoge capaciteit accu's kopen waarmee je in totaal 3x langer kan werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 14:07
Als ik onderstaande review lees, begrijp ik dat de gebruiker veel last heeft van het geluid dat de laptop zou produceren. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Ik wil hem gaan gebruiken op mijn werk en wil niet de hele tijd een lawaai makende laptop langs me hebben staan.

productreview: Sony Vaio VPCF11S1E/B review door FireFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
Brainstorm86 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:10:
Als ik onderstaande review lees, begrijp ik dat de gebruiker veel last heeft van het geluid dat de laptop zou produceren. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Ik wil hem gaan gebruiken op mijn werk en wil niet de hele tijd een lawaai makende laptop langs me hebben staan.

productreview: Sony Vaio VPCF11S1E/B review door FireFly
Als je hem gaat gebruiken op je werk zul je imo geen hinderlijke ervaringen hebben m.b.t. de ventilator. Als je in een stille kamer werkt zul je de hem wel horen. In dit topic zijn verscheidene oplossingen beschreven om het 'lawaai' van de ventilator te reguleren. De nieuwste drivers van Sony verhelpen in ieder geval de meeste problemen en balanceren de airflow dusdanig dat hij minder snel (maximaal) aanslaat.

Als je je afvraagt of deze laptop(serie) volledig stil is, dan is het antwoord nee.
Als je je afvraagt of je een straaljager hoort opstijgen (zoals sommige grafische kaarten), dan is het antwoord eveneens nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Bedankt voor je reactie, Hoe zit het trouwens met geheugen 4gb + 2gb lees ik. Moet dat geen dual channel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
Brainstorm86 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:16:
Bedankt voor je reactie, Hoe zit het trouwens met geheugen 4gb + 2gb lees ik. Moet dat geen dual channel zijn?
Yw. Goede vraag volgens deze site is het 2 x 3gb. Sony zelf laat er niets over los in zijn specificaties.

Maar een fervent Tweaker biedt uitkomst, ET1961:
justice strike schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:27:
Ik besef me overigens net. De 6 gb variant van de laptop moet een stuk langzamer zijn dan de of 4 gig verise. Aangezien het een reepje van 4 en van 2 gig is en dus per definitie geen gebruik kan maken van dual channel.

kan iemand dit bevestigen?
Anoniem: 129745 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:23:
[...]
De 2 verschillende reepjes maken gewoon gebruik van dual channel. Echter beperkt tot 2x 2 Gb, dus net zo snel als de 4 Gb versie met 2x 2 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Richard! schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:13:
[...]

Waar kan ik die dan vandaan halen? Op Sony zelf kan ik geen gedeelte vinden waar ik de Vaio Gate kan downloaden of moet ik hem vanaf me pc herinstalleerde?
Je kan via Vaio herstelcentrum programma's herinstalleren en dan kan je daar Vaio gate selecteren. Ik weet niet of dit helemaal hetzelfde is als zelf herinstalleren maar je kan het in ieder geval proberen. Ik zal ook eens navragen op het forum van notebookreviews.com ofdat zij iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355307

Anoniem: 186156 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:13:
Al een tijdje twijfel ik of over het kopen van de Sony Vaio VPCF11M1E/H.
Veel succes, ik ben al een paar dagen aan het rondrijden, maar nergens in hij nog in stock :/

Ik zou niet weten waar ze hem nog zouden hebben. De verkoper van de Mediamarkt in Hasselt zei me dat Sony een heel vervelend merk is op gebied van bijstelling en stock.
Eens de voorraad op is kan er amper bijbesteld worden en is het meteen wachten op de nieuwe reeks, wat enkele maanden kan duren zei die man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
http://www.hcw.be/p.aspx?p=P5360
Ik weet niet hoe ze het doen maar ze hebben er nog en dan nog tegen een lagere prijs als saturn en MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Als zou die 800 euro zijn, dan koop ik 'm nog niet, die M1E. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-04-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:56
@ de stock in België: in Saturn Antwerpen heb ik mijn F11S1E/B vorige week zaterdag gekocht - daar is ie echter nu uitverkocht. Verder in Antwerpen er nergens één gevonden, in Sony Center vertelden ze me dat de laptop waarschijnlijk ook niet meer in stock komt.

Heb helaas wel de pech dat mijn F11 na een kleine week DOA is verklaard door een storing in de hardware. Heb m teruggestuurd naar Sony en krijg waarschijnlijk een nieuw exemplaar. De korte week dat ik ermee heb kunnen spelen was ik echter heel tevreden van de laptop - afgezien van de bekende geluidsissues is het een fantastisch ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355307

ik twijfelde tussen de F11 en een MacBook Pro, en het zal de 2de worden.. :) ben dat zoeken beu en online koop ik em niet zo graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51
JackAvery schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:44:
@ de stock in België: in Saturn Antwerpen heb ik mijn F11S1E/B vorige week zaterdag gekocht - daar is ie echter nu uitverkocht. Verder in Antwerpen er nergens één gevonden, in Sony Center vertelden ze me dat de laptop waarschijnlijk ook niet meer in stock komt.
[...]
Interessante info.

Vraag me af OF, en zo ja wanneer, er een Vaio F21 op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
voor de mensen die de 6GB versie hebben, als je CPUGUID / cpu-z download kun je vrijwel alle interessante hardware weetjes opzoeken. waaronder een gedetailleerde analyse van de ramlatjes. grote, type, merk, hoeveelheid GB... dus daar vind je ook of het 2x3 is if 4 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 00:39
@ shadownetwork
Een mac neem ik niet. Ik ben eigenlijk aan het wachten op de 2e generatie
F11's, zodat de meeste kinderziektes er hopelijk uit zijn en het scherm van
de i5 beter wordt. Ik hoop ook dat die Optimus feature er dan in komt.

@guapper
De f11 serie loopt zo goed dat ik geen rede zie om deze serie niet voort te zetten. De
F21 komt mogelijk rond juni uit, omdat ze volgensmij rond de 3 tot 4 maanden updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Jef Delathouwer schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:52:
[...]

Je kan via Vaio herstelcentrum programma's herinstalleren en dan kan je daar Vaio gate selecteren. Ik weet niet of dit helemaal hetzelfde is als zelf herinstalleren maar je kan het in ieder geval proberen. Ik zal ook eens navragen op het forum van notebookreviews.com ofdat zij iets weten.
Oké bedankt tot info tot nu toe! En tevens bedankt dat je het nog even navraagd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vochtige schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:21:
voor de mensen die de 6GB versie hebben, als je CPUGUID / cpu-z download kun je vrijwel alle interessante hardware weetjes opzoeken. waaronder een gedetailleerde analyse van de ramlatjes. grote, type, merk, hoeveelheid GB... dus daar vind je ook of het 2x3 is if 4 en 2
leuk, maar reepjes van 3GB bestaan niet, alleen in machten van 2.
dus 6 bestaat ook niet, de enige combinatie is dus 2+4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Richard! schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:57:
[...]

Oké bedankt tot info tot nu toe! En tevens bedankt dat je het nog even navraagd :) .
Laat je wel iets weten als het al lukt voordat ik een antwoord heb gekregen op het andere forum?
Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331661

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/03f973037a.jpg

Dit heb ik zojuist gevonden in de configurator van sonystyle.nl betreffende het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
Mative schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:29:

@guapper
De f11 serie loopt zo goed dat ik geen rede zie om deze serie niet voort te zetten. De
F21 komt mogelijk rond juni uit, omdat ze volgensmij rond de 3 tot 4 maanden updaten.
Het is wel vreemd dat de laptops nergens leverbaar zijn, en dit al langer dan een maand |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:01:
[...]

leuk, maar reepjes van 3GB bestaan niet, alleen in machten van 2.
dus 6 bestaat ook niet, de enige combinatie is dus 2+4GB
yes i know dat 3gb latjes niet bestaan, ik ging gwn verder oop die poster boven mij. die zei dat er geruchten ware dat....

nog eens iets. die gt330m is het ddr3 of ddr2 geheugen dat er oop zit? en gwn ddr of gddr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Richard! schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:49:
Maandag is er een probleem met mijn Sony ontstaan, om duidelijk te zijn om mijn Vaio Gate (Balk bovenin) Ik heb maandag een Vaio Update laten draaien en alles is netjes uitgevoerd, echt toen ik mijn Vaio Gate wou opstarten kreeg ik een lege balk te zien met in het midden iets raars.

[afbeelding]

Blijkbaar is er dus iets gebeurt met de update dat mijn Vaio Gate gewist is, nou zou je denken wat doe je moeilijk? Zet alles er weer opnieuw in. Het probleem is nou dat ik er niks meer in kan zetten, als ik een pictogram naar de balk versleep kan ik er niks inzetten.

Dan het tweede probleem, mijn Vaio Gate start niet meer automatisch op als ik mijn laptop opstart, bij de optie ''Laden bij opstarten'' heb ik wel aanstaan dat ik wil dat hij automatisch opstart. Toch moet ik telkens handmatig de Gate opstarten.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen d.m.v updaten of iets dergelijks?

Ik hoor het graag.
Je kan natuurlijk ook system restore doen en die update opnieuw draaien... kijken of het nu wel goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Smen schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:17:
[...]

Yw. Goede vraag volgens deze site is het 2 x 3gb. Sony zelf laat er niets over los in zijn specificaties.

Maar een fervent Tweaker biedt uitkomst, ET1961:

[...]

[...]
Dan gaan we hem maar bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
net weer eens gebeld met sony, kan nog wel een week duren :( schiet niet echt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Jef Delathouwer schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:10:
[...]

Laat je wel iets weten als het al lukt voordat ik een antwoord heb gekregen op het andere forum?
Merci
Ik heb net geprobeerd via Vaio Hertelcentrum, echter kan ik hier niets van Vaio Gate aanvinken, slechts grote problemen opsporen, dan gaat hij onderdelen als CPU, Harddisk etc nachecken. Je kan niet gewoon simpelweg een progammatje aanvinken zoals Vaio Gate of Vaio Update en die herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Richard! schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:43:
[...]

Ik heb net geprobeerd via Vaio Hertelcentrum, echter kan ik hier niets van Vaio Gate aanvinken, slechts grote problemen opsporen, dan gaat hij onderdelen als CPU, Harddisk etc nachecken. Je kan niet gewoon simpelweg een progammatje aanvinken zoals Vaio Gate of Vaio Update en die herinstalleren.
Bij mij lukt dat wel. Je start VAIO herstelcentrum op dan selecteer je "programma's of stuurprogramma's opnieuw installeren", duw op "start" in het volgende venster selecteer je "overslaan" als dat nog niet gebeurd is en op "volgende", volgende blad weer op "volgende" klikken en dan vink je in die lijst bij programma's de drie programma's die bij vaio gate staan en duw dan op "volgende". Et voila.
Anders probeer je deze file eens. http://hotfile.com/dl/212...148858-VAIO_Gate.rar.html
Deze heb ik gekregen via notebookreview.com. Heb dit wel niet zelf getest.
Laat iets horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Je ziet waarschijnlijk Windows Backup en Restore staan, en VAIO Hardware Diagnostics? Onderaan links staat echter nog 'Skip' (of Overslaan in het Nederlands, waarschijnlijk). Laat die aanstaan, en druk op Next (of Volgende). Navolgende scherm weer Next (of Volgende). Dan krijg je een lijst met programma's en drivers.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.