Acties:
  • 0Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-12 00:23
@psplinter: Dat ziet er super uit, ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen!

Een paar vraagjes:

- Is het toetsenbord uit jouw link uitgevoerd in de F11S1E kleur?
- Het plaatsen is gewoon plug & play?
- Gaat hij ook automatisch aan/uit en kun je hem uitzetten wanneer je dit wilt?
- Vervalt je garantie als je zoiets doet?
de kleuren weet ik zo niet, daar voor moet je op ebay zoeken. de link van mijn reseller staat hier ook ergens.
het is play en play ik heb foto's geplaatst waarop je kunt zien welke schroeven je los moet halen. zijn er een paar van de keyboard strip en van de keyboard. of de garantie vervalt weet ik niet, maar heb de oude nog dus bij problemen zet ik deze weer terug. ik heb ook een screenshot geplaast met de instellingen. het is niet mogelijk om het keyboard backlite altijd aan te hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

niet toevallig de oorzaak van de piep gevonden?

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• murdock01
darkstone schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:09:
niet toevallig de oorzaak van de piep gevonden?
de cpu zorgt voor het gepiep. staat er ook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MGF
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-12-2014
Bedankt voor de uitgebreide foto's en uitleg!

Zo te zien heb jij een F11Z1E, die een andere kleur heeft dan de F11S1E. Dan heeft het backlit toetsenbord waarschijnlijk voor mij de verkeerde kleur.. Het is zeker niet mogelijk om de rand om de toetsen heen te vervangen door die van het oude toetsenbord?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• murdock01
nee dat gaat niet lukken, ik heb idd een f11z1e

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 27-11 21:56
MGF schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:22:
Bedankt voor de uitgebreide foto's en uitleg!

Zo te zien heb jij een F11Z1E, die een andere kleur heeft dan de F11S1E. Dan heeft het backlit toetsenbord waarschijnlijk voor mij de verkeerde kleur.. Het is zeker niet mogelijk om de rand om de toetsen heen te vervangen door die van het oude toetsenbord?
De rand om het keyboard is toch in beide gevallen hetzelfde het paars-zwarte kunststof?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• murdock01
guapper schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:39:
[...]

De rand om het keyboard is toch in beide gevallen hetzelfde het paars-zwarte kunststof?
nee ik heb een premium black en hij heb een zilver versie.
zie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guapper
dôh, ik dacht te lezen dat hij een S1e heeft, maar 't is een V of M dus..
:F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• murdock01
ik weet het niet. andere kleuren zijn er niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MGF
  • Laatst online: 16-12-2014
Nee, ik heb de F11S1E, die donkergrijs/antraciet van kleur is. Volgens mij is de F11Z1E anders (donkerder) van kleur?

De kleur die ik heb lijkt wel het zelfde als die van het plaatje op eBay en ik zie de kleur op de Amerikaanse website van Sony wel staan:

http://www.sonystyle.com/...921644691998&N=4294953518 (Van bovenaf, naast het kopje ''Premium Connectivity'').

Ik denk dat ik het er gewoon maar op gok, mocht het toch de verkeerde kleur zijn kan ik er vast wel een F11Z1E bezitter blij mee maken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• murdock01
dat is dezelfde kleur denk ik, je bof

[Voor 12% gewijzigd door murdock01 op 18-05-2010 23:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vochtige
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-08 03:17
PSplinter! zalig man!
Wil dit dan zeggen dat de CPU dan onder de touchpad zit?

Ik heb zondag mijn oude hp notebook uit elkaar gevist, en daar zat de cpu ook op een plaats waar ik hem zou verwachten. redelijk dicht bij de fan. dus bij sony zit hij dus onder mijn rechterhand?

oke! dan is de piep een intel probleemke :p, niet moeilijk dat de nieuwe mobile processors eraan komen!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

als je het mobo bekijkt zie je waar hij zit: in het midden aan de kant van de fan.

onder de enter-toets als ik het perspectief zo bekijk

• vochtige
ja, keb net gezien. hij zit inderdaad meer in het midden. maar waar komt dan het gepiep vandaan onder de touchpad?

• murdock01
volgens mij lekt daar het geluid naar buiten omdat daar ook de overgang zit van de wristcover en het toestenboard en in de base cover zit daar een ventilatie rooster

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
TheMess schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:36:
Gister avond ook nog even een Sony Vaio VPCF11M1E gekocht bij de saturn. alles top alleen er zit een defecte sub-pixel (blauw) in die je alleen zien in zwart zeg maar. Zit nu te twijfelen of ik er mee terug zal gaan, want het is natuurlijk zo'n klein pixel bij deze resolutie.

Nu vroeg ik me af of hier meer mensen last van hebben (met andere woorden is de kans groot dat als ik hem omwissel dat ik alsnog met een defecte pixel zit)?

overigens van die programma's hem weer wakker moeten maken hebben niet gewerkt :/
Mijn Z1E heeft ook een brakke subpixel, bij een zwart scherm is die magenta. Ik kan niet zeggen dat ik er last van heb. Ik denk dat de kans groot is dat ieder scherm wel een defecte subpixel heeft maar ik denk dat de kans klein is dat die erg zichtbaar is :) Ik ben er in ieder geval niet mee teruggegaan.

• QErikNL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 25-11 17:44
Even iets heel anders... Mijn toetsenbord heeft nu heel veel flex aan de linkerkant. van de ctrl tot de esc toets. Welke schroefjes moet ik aandraaien zodat hij weer goed vast komt te zitten?

• errrrrnie
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02-12 17:38
Ik word inmiddels een beetje strontziek van de problemen met deze laptop (f11s1e)

Zojuist wou ik een usb muis aansluiten maar deze werd niet herkend, ook USB sticks worden niet meer herkend. Heb de drivers al opnieuw geinstalleerd maar dit heeft niets geholpen.

Hebben jullie ook dat het acculampje regelmatig gaat knipperen (wat erop duidt dat de accu niet goed in de laptop zit), als ik een keer op de accu druk stopt dit knipperen.

En natuurlijk de bekende geluidjes :+ :+ :+

Had de laptop bij de mediamarkt gekocht, ben direct teruggegaan omdat ik na 2dagen al gek werd van dat gepiep. Ik heb toen zwart op wit gekregen dat ik de laptop om kon ruilen zodra deze weer op voorraad kwam, maar nu zijn we 2maanden verder en is er nogsteeds niets binnengekomen. Opsturen naar Sony heb ik al helemaal geen zin in omdat ik dan een te lange tijd zonder zit.

• Uchiha10
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 27-06-2010
Beste Sony Vaio F11 gebruikers,
Ik volg dit topic nu al een ruime tijd. Ik ben eindelijk zover om de F11 te gaan kopen maar het dilemma is als volgt:

F11M1EH bij ComputerPirates:
- Deze is hier al een tijd op voorraad, dus ik vrees CPU whine bij deze batch. Zijn er meer mensen die dit model bij deze winkel hebben gekocht? ComputerPirates kon me niets vertellen omdat dit soort problemen direct met Sony moeten worden opgelost.
- Verder staat in de specificatie dat het om een mat beeldscherm gaat, dit verbaasde me omdat ik overal dit model alleen met een glanzend beeldscherm kon krijgen. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat deze bij Computerpirates idd een mat scherm heeft?

Of betaal ik ruim 300 extra voor de F11s1e zodat ik zeker weet dat ik een mat scherm heb, en uit een nieuwe batch (binnenkort bij Mycom leverbaar). Vind het echt wel een behoorlijk verschil in prijs.

Alvast bedankt voor alle reacties!

[Voor 4% gewijzigd door Uchiha10 op 20-05-2010 10:32. Reden: typo]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:37

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[b][message=34031770,noline]Had de laptop bij de mediamarkt gekocht, ben direct teruggegaan omdat ik na 2dagen al gek werd van dat gepiep. Ik heb toen zwart op wit gekregen dat ik de laptop om kon ruilen zodra deze weer op voorraad kwam, maar nu zijn we 2maanden verder en is er nogsteeds niets binnengekomen. Opsturen naar Sony heb ik al helemaal geen zin in omdat ik dan een te lange tijd zonder zit.
Balen dat je zoveel problemen hebt, ik mag zelf niet klagen namelijk. Wat betreft je omruil garantie, waarom zou je moeten wachten tot er 1 binnen is? Laat ze er lekker 1 bestellen voor je. Heb je recht op kennelijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• alwinuzz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09:12
Sinds een dag heb ik de VPCF11M1E/H (de 'goedkope' zeg maar), en het is een erg mooi apparaat. Maar één ding stoort me echt, en dat is het steeds wisselende ventilatorgeluid als de laptop bijna niks doet.

Het lijkt sprekend hierop:
Maracuja schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:11:
Eerst dacht ik dat het erbij hoorde en ik zat met aardig wat omgevingsgeluid. Nu het al wat later in de avond is en het stil en donker in huis wordt en ik achter de Vaio (F11Z1E/BI) zit zonder muziek aan, dan begin ik me toch wat te irriteren aan het fan-geluid. Initieel dacht ik, gebrom zal wel bij de i7-core horen, maar dit geluid is niet constant en er is een resonantie-piep bij gepaard (net zo irritant als een slechte cruisecontrol waarbij die de hele tijd accelereert en dan weer afremt). Iemand anders met hetzelfde?
http://two.xthost.info/fansoundvaiof11/SDR_0001.mp3
(Opgenomen met mijn Canon SX1 stereomic in soundrec-mode direct bij de fanuitlaat gehouden)
Ik heb het volgende gedaan, maar het geluid is niet beduidend minder geworden:
Smen schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:34:
[...]

Voor de goede orde, hier even wat je moet doen in het Nederlands.
  1. Download de zelfgeschreven drivers van MediaFire
  2. Download de nieuwste 197.16 drivers (win 7 64bit) of (win 7 32bit)
  3. Uninstall huidige beeldschermdrivers
  4. Installeer drivers van NVIDIA, setup start automatisch maar stopt halverwege.
  5. Kopieer 2 bestanden uit zelfgeschreven drivers naar uitgepakte map.
  6. Voer uit het bestand 'PVSonyDll.exe' in de uitgepakte map
    (hoogstwaarschijnlijk: C:\NVIDIA\DisplayDriver\197.16\WinVista_Win7_64\International)
  7. Voer uit 'PhysX_9.10.0129_SystemSoftware.msi' uit dezelfde map
  8. Voer uit 'Setup.exe' uit dezelfde map en kies 'dit stuurprogramma toch installeren'
  9. Reboot
Done

Edit: gebruik de drivers nu bijna een dag en moet zeggen dat de fan beduidend minder vaak van zich laat horen, prettig!
Ik snap dat het ding moet koelen, maar een constant zacht geblaas lijkt me genoeg als ik een webpagina lees of in word zit te tikken. Dat wisselende hoge geblaas is echt vervelend. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

• QErikNL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 25-11 17:44
QErikNL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:04:
Even iets heel anders... Mijn toetsenbord heeft nu heel veel flex aan de linkerkant. van de ctrl tot de esc toets. Welke schroefjes moet ik aandraaien zodat hij weer goed vast komt te zitten?
Nog iets:
Er is nu 2x gebeurd dat de speakers van de laptop (S1E) anders gingen klinken. Veel minder vol, terwijl het normaal echt prima klinkt voor een cabaretier of skype.

Edit: nog iets, ik heb nu net ook nog flex ontdekt bovenaan het touchpad. Ik ben heel erg benieuwd of jullie dit nu ook allemaal hebben... Ik baal als een stekker hiervan.

[Voor 15% gewijzigd door QErikNL op 20-05-2010 19:55]

• Iekozz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 29-11 22:02
Even een klein vraagje: Is het mogelijk om het touchpad uit te schakelen? Ik wordt hier nogal gek van, want ik gebruik het nooit, maar toch zit ik er elke keer met m'n hand op, waardoor ik mijn actieve venster verlies. Heb de Vaio VPCF11M1E/H

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

in de synaptics driver (synaptics.com) kan je palm-check aanpassen, als je die helemaal omhoog zet druk je er echt niet meer per-ongeluk op :)

• Jef Delathouwer
  • Laatst online: 09-09 20:25
Eldariel schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:57:
Even een klein vraagje: Is het mogelijk om het touchpad uit te schakelen? Ik wordt hier nogal gek van, want ik gebruik het nooit, maar toch zit ik er elke keer met m'n hand op, waardoor ik mijn actieve venster verlies. Heb de Vaio VPCF11M1E/H
Even zoeken zou al veel doen. Nog geen 2 blz terug is de vraag al eens gesteld en beantwoord.
Vaio control center > Toetsenbord en muis > ingebouwd aanwijsapparaat > Inschakelen wegvinken.

PSN: Wippie1880

• Stefferke
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-10 12:31
kheb eens een vraagje
ik heb de F11M1E/H
als ik de hdd verander vervalt dan mijn garantie?
(zelf denk ik van niet maar 100% zeker ben ik nu ook weer niet)

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-11 10:27
Even een vraagje van een noob:

Ik twijfelde tussen een MacBook Pro en een Vaio.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de laatste, maar zit ik met één ding:

Apple 'ververst' hun MBP 2 maal per jaar en het is daarom makkelijk te voorspellen wanneer de nieuwe uitkomt en daarop te wachten. Omdat ik geen haast heb is dit een voordeel, omdat ik niets zo frustrerend vind als nieuwe hardware kopen en dan een week later een beter model te zien voor dezelfde prijs.

Hoe zit dit met de Sony Vaio's? Komen die ook een x aantal keer per jaar uit en zo ja wanneer worden de nieuwe verwacht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 30-11 13:35

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Outlandos schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:31:
Hoe zit dit met de Sony Vaio's? Komen die ook een x aantal keer per jaar uit en zo ja wanneer worden de nieuwe verwacht?
Voor Apple zijn er hele sites die dat allemaal bijhouden maar dat is ook meer uitgaande van het verleden en geen garantie. Hoewel ze mooi zijn en mooi gebouwd betaal je voor de hardware gewoon teveel, of voor de looks en het merk. Bij Sony eigenlijk niet anders. Ik heb hier nog een presse papier G4 Powerbook (wat een kut ding vanaf het begin) en een Sony Vaio uit de Z serie. Beiden meer dan 2000 euro en wat dat betreft is er wel wat verbeterd.

Als ik een beetje de forums zie zit er voor de Sony ook een update aan te komen. Zelf ben ik momenteel nogal aan het twijfelen tussen een Sony of een Dell XPS 16. Beiden zijn niet al te goedkoop maar met mijn Sony heb ik destijds zoveel gezeik gehad om van XP naar Vista over te stappen. Geen idee of elke laptop fabrikant een paar stagiairs drivers in elkaar laat draaien maar bij mijn Vaio was dat echt een enorm gekloot. Stap voor stap de drivers installeren anders werkte het niet (bij verkeerde volgorde) en je moest zelf maar zien welke drivers je van de Sony site moest plukken. Hoe moeilijk kan het zijn om er gewoon 1 gebruiksvriendelijk setje van te maken... dus wat dat betreft neig ik naar Dell, geen idee hoe die dat voor elkaar hebben maar bij Sony vond ik het gezien de prijs van de laptop destijds (2300) echt te slecht.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Stefferke schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:05:
kheb eens een vraagje
ik heb de F11M1E/H
als ik de hdd verander vervalt dan mijn garantie?
(zelf denk ik van niet maar 100% zeker ben ik nu ook weer niet)
Nee, maar als je je laptop ooit terugstuurt zou ik de originele HDD er wel terug insteken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maracuja
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 14:45

Maracuja

Fruitig 3.1

A3-D schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:28:
[...]

In eerste instantie had ik het idee dat hij een stuk stiller was en dat de fluittoon verdwenen was, maar zodra de processor echt aan de bak moet (100% belasting met een cpu stresstest) is het geluid er weer (het is wel wat minder dan voorheen, maar absoluut niet weg). :F
(ze hebben in het rapport opgegeven dat er een shieling pad is vervangen).

Ik heb dan ook het besluit genomen om 'm terug te sturen naar Sony en op de opvolger te wachten. ;w

Ik weet definitief dat het een Vaio moet gaan worden, want zoals reeds eerder gezegd, de looks en feel van deze laptop zijn 100% in orde. De kleuren en kwaliteit van het premium beeldscherm zijn voor mij de doorslaggevende factor, dus ik moet nog even geduld hebben...

Nu maar afwachten op de opvolger en intussen weer terug naar de desktop.

In ieder geval heeft het me een VAIO reinigingsdoekje opgeleverd :9~
Dit gehele proces kan ik beamen: hier is het resultaat van het vervangen van de ventilator en de case pad: http://two.xthost.info/f11z1efansound/SDR_0002.mp3
Vandaag teruggekregen maar nog altijd de fluittoon. :'(
Het enige gefluit dat ik horen wil is van mensen die voorbijlopen en fiet-fieuw fluiten omdat m'n Vaio zo'n sexy ding is. :P (En ik natuurlijk :') _O- )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 07-10 19:07
alwinuzz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:34:
Ik snap dat het ding moet koelen, maar een constant zacht geblaas lijkt me genoeg als ik een webpagina lees of in word zit te tikken. Dat wisselende hoge geblaas is echt vervelend. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Welk energiebeheerschema gebruik je? Bij opties kun je ook e.e.a. instellen voor wat betreft Energiebeheer van de processor. Daar kun je koelbeleid systeem instellen op passief (bij geavanceerde opties). Zie hier:

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer\Instellingen voor beheerschema bewerken

Als laatste alternatief kun je een aantal cores handmatig uitschakelen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
Oké dus de nieuwe modellen zouden eventueel snel uit kunnen komen? Is er ook een site waar je de specs kunt aanpassen zoals bij Dell en Apple?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ja en ja.. www.sonystyle.nl

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
Oké bedankt, dan komt er dus een herziende F serie? Wordt die dan F12 genoemd?

Wel goed nieuws, want dan wacht ik nog wel eventjes, heb um toch niet binnen nu en 3 maanden echt nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Er komt inderdaad 'n nieuwere F-serie, hoe die gaat heten, geen idee.. Weet niet hoe Sony dat doet..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zittergie
  • Laatst online: 07-09-2012
Hallo,
De opvolger voor de F11 wordt F12.
S en Z blijven met het premium display, maar worden wel wat duurder.
De juiste configuraties ken ik nog niet, maar ik denk dat er weinig veranderingen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Waarom vernieuwen ze dan :F Ik hoop toch wel op een (grote) GPU upgrade...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

http://www.dustin.se/pd_5010447972.aspx
Menen die gasten dat nou serieus? (Mijn Zweeds is niet zo denderend.)
Is de nieuwe Envy 17 van HP niet vergelijkbaar?

[Voor 18% gewijzigd door Maracuja op 21-05-2010 21:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smen
Maracuja schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:50:
Deze specs zijn (op de 7200RPM 500GB HD na) niet anders dan de F11Z1E/IB, waar er nog niets vermeld staat over de GPU.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guapper
Smen schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:10:
[...]

Deze specs zijn (op de 7200RPM 500GB HD na) niet anders dan de F11Z1E/IB, waar er nog niets vermeld staat over de GPU.
Grafik Nvidia

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GWO
  • Laatst online: 27-09 16:03
Het enige wat je dus kunt zeggen, is dat de grafische kaart een nVidia blijften wellicht een kleine update zou kunnen krijgen. Ik zou niet zoveel waarde hechten aan dat bericht op dit moment. Zoals Smen al zei: de specs zouden volgens dat bericht gelijk zijn aan de F11.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 01-12 10:53
Best mogelijk, even googlen geeft de volgende UK site (http://www.cheapelectrica...2Z1EBI_.html#aVPCF12Z1EBI)

Daar lijken ze wat eerlijker, met de nota dat details volgen. Lijkt me logisch ook, als het nog niet officieel is aangekondigd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

Als je daar op het printknopje drukt krijg je de prijs te zien...

14 396 Zweedse kronen = 1 467,91343 euro's

Ook deze wist ik te vinden: http://www.vatgia.com/317...ndows-7-home-premium.html

23 762 500 Vietnamese dongs = 1 001,60052 euro's

[Voor 53% gewijzigd door Maracuja op 21-05-2010 23:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c-mattic
Maracuja schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:06:
Als je daar op het printknopje drukt krijg je de prijs te zien...

14 396 Zweedse kronen = 1 467,91343 euro's

Ook deze wist ik te vinden: http://www.vatgia.com/317...ndows-7-home-premium.html

23 762 500 Vietnamese dongs = 1 001,60052 euro's
Ik heb er nog een hele hoop gevonden. Zal ze niet opsommen, google gewoon maar het volgende:
VPCF12M1E
VPCF12S1E
VPCF12Z1E

Wat ik merk in de prijzen is, dat elke configuratie gewoonweg +/- 100 euro duurder is dan ervoor. En op eerste zicht blijkt er niets veranderd te zijn aan de specs... :'( Hoop dat dit nog foutje is, of dat Sony expres nog geen details vrijgeeft en dat dan webshops de oude specs erop zetten (om er toch maar iets te zetten).

Let's cross our fingers dat de update iets nieuws inhoudt! :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 30-11 06:32
c-mattic schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:30:
[...]

Ik heb er nog een hele hoop gevonden. Zal ze niet opsommen, google gewoon maar het volgende:
VPCF12M1E
VPCF12S1E
VPCF12Z1E

Wat ik merk in de prijzen is, dat elke configuratie gewoonweg +/- 100 euro duurder is dan ervoor. En op eerste zicht blijkt er niets veranderd te zijn aan de specs... :'( Hoop dat dit nog foutje is, of dat Sony expres nog geen details vrijgeeft en dat dan webshops de oude specs erop zetten (om er toch maar iets te zetten).

Misschien de duurste een 3D scherm(120 of 200Hz) en Remote Play, anders zou het wel vreemd zijn dat dezelfde specs aangehouden worden inderdaad ;) Aan de andere kant, ze zijn nog niet officieel aangekondigd en adviesprijzen dat kennen we nu wel van Sony... :P

• vochtige
Độ lớn màn hình 16.4 inch
Độ phân giải WXGA (1600x900) HAHAAHH als ik die laatste link moet geloven, geen full HD meer? 310mgt?

• Darkstone

Darkstone

Het kan altijd sneller.

nvidia 310m? ruik ik een dual-gpu oplossing?

dat zou de sony igg een voordeel geven tov de concurrentie, bovendien is de benodigde techniek al klaar, oa. de macbook is hier het bewijs van

dat zou meteen de verhoogde kosten verklaren.

edit: het plaatje ziet er wel erg 16:10 uit vind ik...

[Voor 7% gewijzigd door Darkstone op 22-05-2010 00:21]

• kaesve
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-11 18:14
hm. ik heb een probleem met mijn f11m1e :[
af en toe lijkt de accu-herkenning niet te werken of vast te lopen. dan blijft mijn acculading vast zitten en merk ik dus niet wanneer hij te weinig juice heeft. Of ik blijf alerts krijgen omdat mijn accu zogenaamd maar voor 3% vol zit, terwijl hij al een uur aan de lader hangt. vaak helpt het om de ladert er dan eens in en uit te halen, maar soms moet ik eerst de accu eruit halen voordat er iets gebeurt. is dit een bekend probleem en heeft het een bekende oplossing? ik kon er niet veel over vinden.. maar goed, garantie zit er altijd nog op, maar ik heb eigenlijk geen zin om te wachten op reparatie :[

• outlandos
Maracuja schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:50:
Is de nieuwe Envy 17 van HP niet vergelijkbaar?
Die Envy 17 ziet er wel stijlvol uit zeg, eerste HP laptop met mooie behuizing (en specs!)

Jammer dat ik niet zo veel vertrouwen heb in HP

• Alexander01
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12-2011
Weer dezelfde meuk als de F11 serie. 1 dual-core model met flut scherm en 2 quadcores (die dus teveel warmte en geluid produceren). Waarom niet meer zuinige dualcore laptops met GOEDE schermen :(

• blockkiller
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-10-2016
waarom kan ik op de belgische sonystyle deze laptop niet zien, laat staan aanpassen terwijl dat op de nederlands versie wel gaat.

• guapper
c-mattic schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:30:
[...]

VPCF12M1E
VPCF12S1E
VPCF12Z1E

Hou ook in de gaten dat de Euro een stuk minder waard is dan 6 maanden geleden, toen de prijs van de F11 vastgesteld werd. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor een eventuele prijsstijging.

• c-mattic
guapper schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Hou ook in de gaten dat de Euro een stuk minder waard is dan 6 maanden geleden, toen de prijs van de F11 vastgesteld werd. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor een eventuele prijsstijging.
Ja, daar heb je gelijk. Maar ik betwijfel wel of fabrikanten zo de wetten van de economie volgen. Je ziet toch veel dat iets in de VS 99$ kost en het dan in de EU aan 99€ wordt verkocht.

Wisselkoersen en multinationals... dat gaat gelijk niet zo samen tegenwoordig.
Nouja, we zien het wel eens alles officieel is. Sowieso ging het wel iets duurder zijn, wat geval kan zijn met nieuwe producten.

• yassiro
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02-12 15:00
via google het volgende tegen gekomen:

http://www.correct.nl/kla...TOMS=Notebooks&SOORT=9933

VPC-F12M1E 16.4 Zilver 1.099,00
VPC-F12S1E 16.4 Antraciet 1.499,00
VPC-F12Z1E 16.4 Mat Zwart 1.699,00

met een GeForce N11P-GE1 1GB als videokaart? Dat is toch gelijk aan de huidige videokaart de GT330 :?

op een Luxemburgse site staat dat ie vanaf 17 juni leverbaar is
http://www.sonycenter.lu/167-pc-portable-vaio-vpc-f

[Voor 12% gewijzigd door yassiro op 22-05-2010 16:33]

• Uchiha10
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 27-06-2010
Uchiha10 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:32:
Beste Sony Vaio F11 gebruikers,
Ik volg dit topic nu al een ruime tijd. Ik ben eindelijk zover om de F11 te gaan kopen maar het dilemma is als volgt:

F11M1EH bij ComputerPirates:
- Deze is hier al een tijd op voorraad, dus ik vrees CPU whine bij deze batch. Zijn er meer mensen die dit model bij deze winkel hebben gekocht? ComputerPirates kon me niets vertellen omdat dit soort problemen direct met Sony moeten worden opgelost.
- Verder staat in de specificatie dat het om een mat beeldscherm gaat, dit verbaasde me omdat ik overal dit model alleen met een glanzend beeldscherm kon krijgen. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat deze bij Computerpirates idd een mat scherm heeft?

Of betaal ik ruim 300 extra voor de F11s1e zodat ik zeker weet dat ik een mat scherm heb, en uit een nieuwe batch (binnenkort bij Mycom leverbaar). Vind het echt wel een behoorlijk verschil in prijs.

Alvast bedankt voor alle reacties!
ok, UPDATE: Computerpirates ging uit van een typefout en hanteert de specs van Sonystyle, oftwel glanzend. Ik heb daarom toch de F11s serie gekocht. Korte 1e indrukken

Dit matte beelscherm is fantastisch, dat was de meerprijs waard. (Dit heeft iets tegenstrijdigs, het was een paar jaar geleden nog de standaard.)
Adapter is belachelijk, ik dacht dat iemand een grapje maakte toen ze het een baksteen noemden.. maar serieus, deze is groter dan bijvoorbeeld de adapter van de E-serie.
Toetsenbord top.
Extra knoppen: had voorkeur gehad voor volume buttons ipv vorig en volgende track (nu toegankelijk via functietoetsen ik gebruik dat veel meer dan door tracks heen bladeren)
software: chrome laat zich niet updaten, idem activeren MS Office 2007, via workaround opgelost maar blijft vreemd.
Full HD: Klein maar goed leesbaar, behalve tekst in browsers: opgelost door lettergrootte bij chrome en firefox aan te passen. Werkt top, en nu hoef ik niet heel Windows7 op 125 of 150% te zetten.
Design: hoewel ik liever de zilverkleurige uitvoering had gehad, moet ik zeggen dat antraciet erg strak en rustig oogt. En goddank is de gehele behuizing mat, geen vegen.
Sony software: ik had serieus extra betaald voor een bloatware vrije versie maar mèt alle drivers. Durf het nog niet aan om zelf een clean install te doen en alle drivers erbij te zoeken.

• MaartenvanZ
  • Laatst online: 04-08-2014
Hallo!
Ik had een vraag over het aansluiten van mijn laptop op de TV. Als ik namelijk mijn laptop met een HDMI-kabel aansluit op de tv, valt er zowel boven als onder een stukje van het scherm van de tv. Hoe kan ik dit ongedaan maken? Moet ik dan iets aan de instellingen van mijn laptop veranderen?
Bij voorbaat dank!

• sanduhr46
  • Laatst online: 01-12 20:55
yassiro schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:31:
via google het volgende tegen gekomen:

http://www.correct.nl/kla...TOMS=Notebooks&SOORT=9933

VPC-F12M1E 16.4 Zilver 1.099,00
VPC-F12S1E 16.4 Antraciet 1.499,00
VPC-F12Z1E 16.4 Mat Zwart 1.699,00

met een GeForce N11P-GE1 1GB als videokaart? Dat is toch gelijk aan de huidige videokaart de GT330 :?

op een Luxemburgse site staat dat ie vanaf 17 juni leverbaar is
http://www.sonycenter.lu/167-pc-portable-vaio-vpc-f
Die specs lijken wel heel veel op de huidige inderdaad.. De N11P-GE1 is inderdaad ook de codenaam van de GT330M, laten we maar hopen dat dit niet klopt. Beter lepelen ze er een dikkere kaart van Nvidia of Ati in..

• outlandos
sanduhr46 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:50:
[...]

Die specs lijken wel heel veel op de huidige inderdaad.. De N11P-GE1 is inderdaad ook de codenaam van de GT330M, laten we maar hopen dat dit niet klopt. Beter lepelen ze er een dikkere kaart van Nvidia of Ati in..
Ja dat mag ik hopen van wel :o anders wordt het toch echt deze:

http://www.engadget.com/2...nvy-13-slowly-waves-good/

Die over enkele weken al uitkomt en er toch echt heel mooi uitziet O+

• sanduhr46
  • Laatst online: 01-12 20:55
@ Outlandos

Inderdaad, zou anders een grote gemiste kans zijn, waarom zou je dan überhaupt gaan voor het nieuwe model als deze qua specs nagenoeg hetzelfde is als het oude (afgezien van het feit dat ze mogelijk de problemen i.v.m. geluiden e.d. opgelost hebben in de nieuwe versie). Een nieuw model drukt de prijs van het oude model, normaal gesproken, een beetje wat het in dat geval alleen maar aantrekkelijker maakt om voor de 'oude F11' te gaan. Maar goed, ik ga er van uit dat dit niet klopt en laten we maar even wachten op de officiële aankondiging van Sony voordat we overgaan op dergelijke conclusies...

Die Envy is inderdaad ook een heel fraai apparaat, als de prijs een beetje mee zit zou het een volwaardig alternatief zijn als je het mij vraagt. Over het algemeen is het toch niet heel veel aan te merken op een HP. Zal het zeker eens in de gaten gaan houden, was nog totaal niet op de hoogte van het bestaan van deze product reeks namelijk.

[Voor 21% gewijzigd door sanduhr46 op 22-05-2010 23:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexander01
c-mattic schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:37:
[...]
Je ziet toch veel dat iets in de VS 99$ kost en het dan in de EU aan 99€ wordt verkocht.
Inderdaad. In Europa worden we al jaren op grote schaal genaaid met de wisselkoers. Vaak loont het om electronica te importeren. In Amerika is dat allemaal veel goedkoper.

De Envy is trouwens geen alternatief voor een Sony Vaio omdat HP er een Apple prijs voor vraagt (En iedereen met een VAIO weet dat Apple's prijzen gewoon afzetterij zijn ;)). Soieso vind ik HP een wat gehyped merk (waarschijnlijk door de zakelijke markt waar veel HP gebruikt wordt). Gelukkig ben ik niet zo gevoelig voor hypes.

'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

Test HP Envy 13" @ notenookjournal.de
Lüfter klackert bei mittlerer Drehzahl
Das voor mij al genoeg reden om geen Envy te kopen. Ik wil geen gezeik meer met luide fans. Een laptop moet gewoon stil zijn en al helemaal met zo'n 17watt CULV CPU!

Overigens heeft dat ding wel een perfect scherm met een fatsoenlijk contrast en verlichting die over het gehele scherm boven de 300 cd/m zit. Dat is teminste kwaliteits achtergrondverlichting in plaats van die 220 cd/m prut.

Het is overigens te hopen dat de VPC-F12M1E nu WEL een kwaliteitsscherm heeft met een fatsoenlijk contrast en verlichting. Echter ben ik bang dat het nog steeds dezelfde chinese rommel is :/
Sony heeft met de F serie een weg ingeslagen die mij totaal niet aanstaat. Waar je vroeger bij een aantal goedkopere FW modellen dezelfde schermkwaliteit kreeg als bij de duurdere FW modellen betaal je nu de hoofdprijs als je fatsoenlijke beeldkwaliteit wil. En dan kun je ook nog eens alleen maar kiezen uit die luidruchtge quad-core kachels.

[Voor 90% gewijzigd door Alexander01 op 23-05-2010 02:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 30-11 13:35

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

c-mattic schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:37:
Ja, daar heb je gelijk. Maar ik betwijfel wel of fabrikanten zo de wetten van de economie volgen. Je ziet toch veel dat iets in de VS 99$ kost en het dan in de EU aan 99€ wordt verkocht.

Wisselkoersen en multinationals... dat gaat gelijk niet zo samen tegenwoordig.
Je moet er wel rekening mee houden dat in de VS consumentenprijzen ook zonder BTW worden gecommuniceerd over het algemeen. Dat rechtvaardigt die 1:1 vertaling nog niet helemaal maar met de huidige koers kom je aardig in de buurt ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01-12 20:25
Smen schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:10:
[...]

Welk energiebeheerschema gebruik je? Bij opties kun je ook e.e.a. instellen voor wat betreft Energiebeheer van de processor. Daar kun je koelbeleid systeem instellen op passief (bij geavanceerde opties). Zie hier:

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer\Instellingen voor beheerschema bewerken

Als laatste alternatief kun je een aantal cores handmatig uitschakelen...
Op de F11M1E kom ik dit niet tegen, welk model heb jij ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-11 17:03
Ik heb een vaag probleem:

Zodra ik mijn F11m1e heb aangesloten via HDMI op mijn led tv, dan is mijn laptop super traag... Terwijl ik dit bericht typ kan hij het al amper bijhouden. De HDMI kabel eruit halen helpt niet, ik moet eerst mijn pc rebooten en dan heeft hij weer de normale snelheid. Ik heb al andere videokaart drivers geprobeerd maar dit mocht niet baten. Heeft iemand dit probleem ook? In apparaat beheer is overigens alles goed geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
Alexander01 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:23:
[...]

Inderdaad. In Europa worden we al jaren op grote schaal genaaid met de wisselkoers. Vaak loont het om electronica te importeren. In Amerika is dat allemaal veel goedkoper.

De Envy is trouwens geen alternatief voor een Sony Vaio omdat HP er een Apple prijs voor vraagt (En iedereen met een VAIO weet dat Apple's prijzen gewoon afzetterij zijn ;)). Soieso vind ik HP een wat gehyped merk (waarschijnlijk door de zakelijke markt waar veel HP gebruikt wordt). Gelukkig ben ik niet zo gevoelig voor hypes.

'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

Test HP Envy 13" @ notenookjournal.de

[...]

Das voor mij al genoeg reden om geen Envy te kopen. Ik wil geen gezeik meer met luide fans. Een laptop moet gewoon stil zijn en al helemaal met zo'n 17watt CULV CPU!

Overigens heeft dat ding wel een perfect scherm met een fatsoenlijk contrast en verlichting die over het gehele scherm boven de 300 cd/m zit. Dat is teminste kwaliteits achtergrondverlichting in plaats van die 220 cd/m prut.

Het is overigens te hopen dat de VPC-F12M1E nu WEL een kwaliteitsscherm heeft met een fatsoenlijk contrast en verlichting. Echter ben ik bang dat het nog steeds dezelfde chinese rommel is :/
Sony heeft met de F serie een weg ingeslagen die mij totaal niet aanstaat. Waar je vroeger bij een aantal goedkopere FW modellen dezelfde schermkwaliteit kreeg als bij de duurdere FW modellen betaal je nu de hoofdprijs als je fatsoenlijke beeldkwaliteit wil. En dan kun je ook nog eens alleen maar kiezen uit die luidruchtge quad-core kachels.
Dat de Envy geen alternatief is ben ik niet geheel met je eens. Ze zijn duurder dan de laptops van Sony, feit, maar ze zijn nog altijd 700 - 1000 Euro goedkoper dan de MacBook Pro met vergelijkbare specs.

Dat de eerste Envy problemen heeft gekend hoeft natuurlijk niet te betekenen dat HP met deze nieuwe modellen, die volgende maand pas uitkomen, weer dezelfde fout maakt.

Wel lees ik erg veel negatieve verhalen over de klatenservice van HP. Zo las ik onderandere dat ze enkel over-heat garantie geven in de winter maanden, dit zal wel wat overtrokken zijn, maar samen met de vele andere verhalen doet het niet veel goeds.

Het apparaatje zelf is heel erg MBP look-a-like. Maar dit vind ik persoonlijk juist positief.

Hier twee filmpjes van de nieuwe modellen:

http://www.youtube.com/watch?v=jpq8hPs6ElM

http://www.youtube.com/wa...NFQX1JYOU&feature=related

You got to admit, that's one hell of a system :9~

En hier een kort filmpje waarin je ziet dat ze de heat-problemen hebben aangepakt met het design:

http://www.youtube.com/wa...l7KqCg4hY&feature=related

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Nadeel aan dit "geweldig" design is dat de DVD -speler er niet uit kan en dus niet vervangen kan worden door een tweede harde schijf zoals bij de Sony Vaio F.
Die paar kleine rooster gaan er volgens mij niet voor zorgen dat ze geen heat-issues meer gaan hebben, zeker niet bij de i7 CPU's. Als ge kijkt naar de onderkant van de F zie je veel meer roosters. Deze heeft dan natuurlijk ook geen warmteproblemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
Jef Delathouwer schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:01:
Nadeel aan dit "geweldig" design is dat de DVD -speler er niet uit kan en dus niet vervangen kan worden door een tweede harde schijf zoals bij de Sony Vaio F.
Die paar kleine rooster gaan er volgens mij niet voor zorgen dat ze geen heat-issues meer gaan hebben, zeker niet bij de i7 CPU's. Als ge kijkt naar de onderkant van de F zie je veel meer roosters. Deze heeft dan natuurlijk ook geen warmteproblemen.
Er kunnen al 2 hardeschijven in, tot zelfs 2 maal 1TB, ik zou bovendien nooit de DVD speler/blue-ray willen missen. En als ik hem koop neem ik sowieso de high-end i5.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Sorry niet gezocht, maar wat voor GPU's komen er in die Envy 14?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 29-11 22:02
CLB schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:23:
Sorry niet gezocht, maar wat voor GPU's komen er in die Envy 14?
Intel i5's. En in de 17 inch standaard de i5 en je kan een upgrade doen naar een i7. De 520M wordt standaard dacht ik.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0Henk 'm!
GPU's geen CPU's... als er ook nog wat graphic power in zit is dit toch wel heel schon zeg...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
CLB schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:33:
GPU's geen CPU's... als er ook nog wat graphic power in zit is dit toch wel heel schon zeg...
Hier kun je de 17 al zelf samenstellen en bestellen (levering pas vanaf 1 juni en enkel in Amerika):

http://www.shopping.hp.co...ebooks/ENVY/ENVY17_series

Daar zit een 1GB ATI Mobility Radeon(TM) HD 5850 Graphics in, die is wel :9~ maar in de 14 zit een wat mindere GPU, welke dat kan ik zo 123 even niet vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hmmm ik wacht het dan maar af, evenals de prijzen, ga hier 't topic niet meer bevuilen..
Misschien start ik binnenkort wel een HP Envy topicje hierzo.. die 13" was prut, dit is echt high-quality zeg!

Dankje voor je info!

EDIT @ Hieronder: Niet zo aangebrand zeg, ga lekker naar buiten in de zon zitten met 'n chill-pill :Y

[Voor 22% gewijzigd door CLB op 23-05-2010 14:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23-11 19:08

renskoenraadt

Like No Other

Is dit niet het grote Het grote Sony Vaio VGN-F11 Series topic?

Over de nieuwe Envy praten doen we in het daarvoor bestemde HP-topic... nu terug naar de onofficiele/onaangekondigde F12's(?)!

Edit @ hierboven, sorry CLB, maar je begrijpt wat ik bedoel ;) Ik ben niet zo geinteresseerd in dit model (en waarschijnlijk vele met mij, maar meer in de Vaio F's (waar genoeg over te vertellen valt))

Heeft iemand nog meer info gevonden over de nieuwe revisie?

[Voor 40% gewijzigd door renskoenraadt op 23-05-2010 14:49. Reden: I am chill, zónder pil (H)]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
EDIT @ Hieronder: Niet zo aangebrand zeg, ga lekker naar buiten in de zon zitten met 'n chill-pill :Y
CLB schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:42:
Hmmm ik wacht het dan maar af, evenals de prijzen, ga hier 't topic niet meer bevuilen..
Misschien start ik binnenkort wel een HP Envy topicje hierzo.. die 13" was prut, dit is echt high-quality zeg!

Dankje voor je info!
Ja het is off-topic, als je er eentje opent stuur me dan aub een DM :)

Hier nog een laatste link naar specs en foto's:

http://www.engadget.com/2...nvy-13-slowly-waves-good/

Ik heb zelf net even de Envy 17 config doorlopen en kom uit op 2000$, zonder garantie maar wel inclusief blue-ray speler, full hd scherm en de hoogst geklokte i5-proccesor. Dus een prijs van 2000 Euro kun je dan wel verwachten, dezelfde specs (mindere GPU en zelfs nog iets lagere CPU) kost 2700-2800. Dus goedkoper is het zeker, maar nog steeds wel (een stuk) duurder dan de Vaio. Maar de specs zijn daar natuurlijk ook wel naar.

[Voor 5% gewijzigd door outlandos op 23-05-2010 14:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Weet iemand waarom de F11s nergens meer te leveren is, maar wel de F11m en de F11z? Deze hebben toch dezelfde problemen met hoge tonen/warmteproductie e.d.? Ik wil er graag nog een aanschaffen, maar alle webshops in de Pricewatch kunnen er geen een leveren uit voorraad...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jef Delathouwer
renskoenraadt schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:52:
Weet iemand waarom de F11s nergens meer te leveren is, maar wel de F11m en de F11z? Deze hebben toch dezelfde problemen met hoge tonen/warmteproductie e.d.? Ik wil er graag nog een aanschaffen, maar alle webshops in de Pricewatch kunnen er geen een leveren uit voorraad...
Ik weet zelfs niet of ze ooit nog terug beschikbaar gaan komen. In mijn winkel zeggen ze dat de productie van beide producten gestopt zijn en dat het wachten is op de refresh
Outlandos schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:03:
[...]

Er kunnen al 2 hardeschijven in, tot zelfs 2 maal 1TB, ik zou bovendien nooit de DVD speler/blue-ray willen missen. En als ik hem koop neem ik sowieso de high-end i5.
Ha, ik weet wrm ik dacht dat er maar 1 in kan. Ik heb het filmpje gezien van de 14". Daar zal wrs nooit plaats zijn voor een 2de HDD. In de 17"-versie is er wrs wel plaats voor een 2de HDD?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Jef Delathouwer schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:29:
[...]

Ik weet zelfs niet of ze ooit nog terug beschikbaar gaan komen. In mijn winkel zeggen ze dat de productie van beide producten gestopt zijn en dat het wachten is op de refresh

[...]

Ha, ik weet wrm ik dacht dat er maar 1 in kan. Ik heb het filmpje gezien van de 14". Daar zal wrs nooit plaats zijn voor een 2de HDD. In de 17"-versie is er wrs wel plaats voor een 2de HDD?
Van welke beide? En in welke winkel ben je werkzaam dat je deze informatie hebt mogen ontvangen? Is wel aardig f*cked up...want de nieuwe zijn nog niet aangekondigd en ik kan er wel een gebruiken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
Een toestel willen kopen die niet meer in productie is knip

Het heeft vast een goede reden waarom ze ermee zijn gestopt en eventjes wachten tot de volgende generatie lijkt me een veel betere optie, dan voor een apparaat gaan dat nergens meer leverbaar is en ook niet meer terug komt in de handel.

[Voor 3% gewijzigd door DaMarcus op 23-05-2010 17:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
Voor degene die wel geïnteresseerd zijn in de nieuwe Envy systemen van HP heb ik zojuist een nieuw topic geopend, zodat we voortaan beide discussies gescheiden kunnen houden en niet elkanders topics vervuilen:

[Ervaringen] HP Envy 14 and 17

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jef Delathouwer
renskoenraadt schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:54:
[...]

Van welke beide? En in welke winkel ben je werkzaam dat je deze informatie hebt mogen ontvangen? Is wel aardig f*cked up...want de nieuwe zijn nog niet aangekondigd en ik kan er wel een gebruiken...
Ik werkt er niet maar de winkel waar ik naartoe ga als ik computerbenodigdheden nodig heb, het computerwinkeltje, dat is een kleine keten met een vijftal winkels over België. Ze vertelden mij dat ze geen meer in stock hebben en zekunnen geen bestelling meer plaatsen bij sony omdat deze niet meer geproduceerd wordt. Met deze beide bedoelde ik de F11M1E en de F11S1E/B. Ze boden enkel deze 2 aan en die zijn dus nu niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de meningen van F11M1E gebruikers betreffende het beeldscherm. Ik heb 'em in levende lijve gezien in de MM, en daar viel ie mij niet tegen. Sommigen hebben het echter over "Chinese rommel".....
Het is natuurlijk jammer dat het een glossy-scherm is, maar 1900*1080 op een 16,4" komt wel mooi uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• c-mattic
Millgate schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:12:
Ik ben benieuwd naar de meningen van F11M1E gebruikers betreffende het beeldscherm. Ik heb 'em in levende lijve gezien in de MM, en daar viel ie mij niet tegen. Sommigen hebben het echter over "Chinese rommel".....
Het is natuurlijk jammer dat het een glossy-scherm is, maar 1900*1080 op een 16,4" komt wel mooi uit.
Volledig mee akkoord. Het is een degelijk scherm.
Natuurlijk als je het vergelijkt met de Vaio-schermen (die vroeger sowieso erin zaten), dan is het wel minder natuurlijk. Maar zo is wel elk scherm bijna van de notebooks tegenwoordig.
De enige die ik ken met vergelijkbare schermen zijn die van Apple (zijn dan ook ips-schermen, wel overpriced...) en de HP Envy's hebben ook hoge kwaliteitschermen. Nu ja, dit zijn dan ook premium-notebooks met een mooi prijskaartje.

Zou natuurlijk mooi meegenomen zijn zou de F12M ook een beter scherm krijgen. Maar gezien de laatste strategieën van Sony lijkt mij dit onwaarschijnlijk.

[Voor 8% gewijzigd door c-mattic op 24-05-2010 19:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!
CLB schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:42:
Misschien start ik binnenkort wel een HP Envy topicje hierzo..
Outlandos schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:48:
Ja het is off-topic, als je er eentje opent stuur me dan aub een DM :)
Hmm 1-0 :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexander01
c-mattic schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:39:
[...]

Maar zo is wel elk scherm bijna van de notebooks tegenwoordig.
Daarom hebben ook bijna alle notebooks schermen die je kunt classificeren als 'chinese rommel' (mistig, niet fel verlicht genoeg, fletse kleuren, geen rijk contrast). Er is gewoon weinig kwaliteit te vinden op dat gebied. Op een of andere manier is het moeilijk ofzo om een goed notebookscherm te maken. Persoonlijk vind ik dat fabrikanten de prijs niet zo op moeten blazen als er een goed scherm inzit. De Sony FW51JF/H had ook een goed scherm en die kon je op het laatst voor 800 euro krijgen. Dat scherm was glossy, maar de kwaliteit was vergelijkbaar met het matte scherm wat nu in de F11S zit. Ik heb dus echt het idee dat fabrikanten je tegenwoordig flink willen laten betalen om een fatsoenlijk scherm te hebben. Voor mij is het niet echt premium, maar meer noodzakelijke kwaliteit. Zeker op een hoge resolutie moet alles gewoon helder en fel zijn om het goed te kunnen zien.

[Voor 12% gewijzigd door Alexander01 op 24-05-2010 20:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02-12 17:38
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:37:
[...]

Balen dat je zoveel problemen hebt, ik mag zelf niet klagen namelijk. Wat betreft je omruil garantie, waarom zou je moeten wachten tot er 1 binnen is? Laat ze er lekker 1 bestellen voor je. Heb je recht op kennelijk.
Er is er al 3x één besteld voor mij volgens hun :') blijkt maar weer wat een pauperzaak het is :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blarretje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-06 10:58
Afgelopen vrijdag een VPC-F11S1E/B besteld bij Coolprices.nl. Dit is een apparaat uit de nieuwste batch. Waarschijnlijk heb ik het apparaat woensdag binnen. Ik zal dan even wat ervaringen posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:29
Blarretje schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:08:
Afgelopen vrijdag een VPC-F11S1E/B besteld bij Coolprices.nl. Dit is een apparaat uit de nieuwste batch. Waarschijnlijk heb ik het apparaat woensdag binnen. Ik zal dan even wat ervaringen posten.
Wel vreemd dat hij in Belgie helemaal niet meer te krijgen is en dat er in NL een nieuwe batch uit komt.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen, ikzelf heb de knoop nog niet door gehakt: ofwel wachten op de nieuwe versie, ofwel de nieuwste batch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blarretje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-06 10:58
BlackShadow schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:51:
[...]

Wel vreemd dat hij in Belgie helemaal niet meer te krijgen is en dat er in NL een nieuwe batch uit komt.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen, ikzelf heb de knoop nog niet door gehakt: ofwel wachten op de nieuwe versie, ofwel de nieuwste batch.
Coolprices.nl had er nog 1 op voorraad en deze hadden zij zelf net in het magazijn binnen gekregen. Ik ben er dus blij mee. Wachten op een refresh en meer geld betalen had ik er niet voor over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 17:49
Ik heb nu een beetje een raar probleem met mijn F11M, als ik de laptop dicht klap, of op kort op de aan/uit knop druk dan gaat de laptop in slaapstand. Maar wanneer ik weer wil ontwaken uit de slaapstand, krijg ik een bootmenu van windows die aangeeft dat windows incorrect is afgesloten.

Ik vind het erg vervelend, want nu moet alles weer gewoon opstarten. Tot voor kort werkte het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:29
Blarretje schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:06:
[...]

Coolprices.nl had er nog 1 op voorraad en deze hadden zij zelf net in het magazijn binnen gekregen. Ik ben er dus blij mee. Wachten op een refresh en meer geld betalen had ik er niet voor over.
Klopt, maar voor mij zijn er te veel problemen met het model momenteel.
Dan geef ik liever iets meer uit.

(Al heb ik niet veel keuze met de niet-leverbaarheidn in Belgie)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:37

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Alexander01 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:23:
[...]

En BTW heeft daar niets mee te maken?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GWO
BTW en de ruimere garantieregels, lijkt me.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Keram_86
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10-12-2013
Ik heb het echt gehad met mijn Vaio VPCF11M1E:

Volgende problemen:

Als de laptop 100 % opgeladen is en ik hem uit doe en uit het stopcontact haal en de volgende dag aandoe is hij op 88% :S

Piepje bij de touchpad soms hoorbaar nu al 2 dagen niet gehoord.

Linker speaker kraakt een beetje bij sommige geluiden van youtube of skype bv.

Ik ga sony hierover bellen. En daarna misschien verkopen.

En die ventilator sommigen strren zich er niet aan maar ik wel ik hou niet van bijgeluiden.

Ik heb hem nu 1,5 maand ofzo maar ben er niet zo blij mee als gehoopt voor de rest prima laptop ziet er leuk uit enzo. Ik heb er bijna niks mee gedaan enigste is op internet gesurft en skype geinstalleerd en de vaio updates.

Ik ga sony hierover bellen. En daarna misschien verkopen. iemand Vaiotje hebben voor mooie prijs ?? :(

[Voor 6% gewijzigd door Keram_86 op 25-05-2010 20:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smen
Mareczki schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:11:
Ik heb het echt gehad met mijn Vaio VPCF11M1E:

Volgende problemen:
Ik heb hem nu 1,5 maand ofzo maar ben er niet zo blij mee als gehoopt voor de rest prima laptop ziet er leuk uit enzo. Ik heb er bijna niks mee gedaan enigste is op internet gesurft en skype geinstalleerd en de vaio updates.
Ik ga sony hierover bellen. En daarna misschien verkopen. iemand Vaiotje hebben voor mooie prijs ?? :(
Even los van al je 'problemen' met de VAIO. Als je een Core i7 koopt, waarop je eigenlijk gewoon wilt browsen, bespaar je dan vooral de euro's en koop een laptop van €600. Die zijn stil, gaan langer mee op de accu en dienen niet als desktop vervanger. Mijn gevoel is dat niet zozeer de VAIO een slecht product is, alswel jouw keuze voor deze specifieke VAIO.

Voor wat betreft de ventilator, staat ook in deze post een link naar nieuwe drivers voor de videokaart die het aanslaan zouden moeten verminderen.

Voor problemen met je accu, boxen en de rest, gewoon Sony bellen. Dan wordt het kosteloos gerepareerd. Mocht je graag van je VAIO af willen, kun je altijd een advertentie plaatsen onder 'vraag en aanbod'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01-12 20:25
Smen schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:01:
[...]

Even los van al je 'problemen' met de VAIO. Als je een Core i7 koopt, waarop je eigenlijk gewoon wilt browsen, bespaar je dan vooral de euro's en koop een laptop van €600. Die zijn stil, gaan langer mee op de accu en dienen niet als desktop vervanger. Mijn gevoel is dat niet zozeer de VAIO een slecht product is, alswel jouw keuze voor deze specifieke VAIO.

Voor wat betreft de ventilator, staat ook in deze post een link naar nieuwe drivers voor de videokaart die het aanslaan zouden moeten verminderen.

Voor problemen met je accu, boxen en de rest, gewoon Sony bellen. Dan wordt het kosteloos gerepareerd. Mocht je graag van je VAIO af willen, kun je altijd een advertentie plaatsen onder 'vraag en aanbod'.
Solliciteer je naar de functie van moderator ? Ieder heeft zijn eigen redenen (en budget) voor de aanschaf van een laptop.
En FYI (en ontopic): de F11M1E heeft een i5 en géén i7 processor ....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GWO
Volgens mij kan Smen dat zelf aanzetten, als (mede) topic starter. Solliciteren hoeft hij dus niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaartenvanZ
  • Laatst online: 04-08-2014
Hallo allemaal!
Ik heb deze vraag een tijdje geleden al gesteld, maar nog geen antwoord op gekregen. Vandaar dat ik hem nogmaals post:
Ik had een vraag over het aansluiten van mijn laptop op de TV. Als ik namelijk mijn laptop met een HDMI-kabel aansluit op de tv, valt er zowel boven als onder een stukje van het scherm van de tv. Hoe kan ik dit ongedaan maken? Moet ik dan iets aan de instellingen van mijn laptop veranderen?
Bij voorbaat dank!

• Gandalf
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Smen schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:01:
[...]
Er zijn nieuwe drivers van Nvidia: 257.15 BETA.
http://www.nvidia.com/obj...n7-64bit-257.15-beta.html
Deze kan je zo installeren, geen gekloot met modified inf's meer nodig :)

• Gandalf
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:46
MaartenvanZ schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:22:
Hallo allemaal!
Ik heb deze vraag een tijdje geleden al gesteld, maar nog geen antwoord op gekregen. Vandaar dat ik hem nogmaals post:
Bij voorbaat dank!
Ik denk op (notebookreview.com gelezen) dat je de instellingen op je tv moet aanpassen.
Iets met scan of overscan. Kan helaas de desbetreffende post zo snel niet terugvinden :(

• Smen
Geweldig, dankjewel. Inderdaad een vlekkeloze installatie, ook over de aangepaste inf's heen.

• GWO
Is installeren over de officiële Sony drivers ook mogelijk, met behoud van alle functionaliteit?

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee