Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:32:
Beste Sony Vaio F11 gebruikers,
Ik volg dit topic nu al een ruime tijd. Ik ben eindelijk zover om de F11 te gaan kopen maar het dilemma is als volgt:
F11M1EH bij ComputerPirates:
- Deze is hier al een tijd op voorraad, dus ik vrees CPU whine bij deze batch. Zijn er meer mensen die dit model bij deze winkel hebben gekocht? ComputerPirates kon me niets vertellen omdat dit soort problemen direct met Sony moeten worden opgelost.
- Verder staat in de specificatie dat het om een mat beeldscherm gaat, dit verbaasde me omdat ik overal dit model alleen met een glanzend beeldscherm kon krijgen. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat deze bij Computerpirates idd een mat scherm heeft?
Of betaal ik ruim 300 extra voor de F11s1e zodat ik zeker weet dat ik een mat scherm heb, en uit een nieuwe batch (binnenkort bij Mycom leverbaar). Vind het echt wel een behoorlijk verschil in prijs.
Alvast bedankt voor alle reacties!
ok, UPDATE: Computerpirates ging uit van een typefout en hanteert de specs van Sonystyle, oftwel glanzend. Ik heb daarom toch de F11s serie gekocht. Korte 1e indrukken
Dit matte beelscherm is fantastisch, dat was de meerprijs waard. (Dit heeft iets tegenstrijdigs, het was een paar jaar geleden nog de standaard.)
Adapter is belachelijk, ik dacht dat iemand een grapje maakte toen ze het een baksteen noemden.. maar serieus, deze is groter dan bijvoorbeeld de adapter van de E-serie.
Toetsenbord top.
Extra knoppen: had voorkeur gehad voor volume buttons ipv vorig en volgende track (nu toegankelijk via functietoetsen ik gebruik dat veel meer dan door tracks heen bladeren)
software: chrome laat zich niet updaten, idem activeren MS Office 2007, via workaround opgelost maar blijft vreemd.
Full HD: Klein maar goed leesbaar, behalve tekst in browsers: opgelost door lettergrootte bij chrome en firefox aan te passen. Werkt top, en nu hoef ik niet heel Windows7 op 125 of 150% te zetten.
Design: hoewel ik liever de zilverkleurige uitvoering had gehad, moet ik zeggen dat antraciet erg strak en rustig oogt. En goddank is de gehele behuizing mat, geen vegen.
Sony software: ik had serieus extra betaald voor een bloatware vrije versie maar mèt alle drivers. Durf het nog niet aan om zelf een clean install te doen en alle drivers erbij te zoeken.