[iPad] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 58.110 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zodra je deze kan pre-orderen zal ik er eentje bestellen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20
Als het een beetje meezit ga ik er een meenemen vanuit de US. Enigste wat ik wil weten voordat ik hem koop is dat ik zelf eBooks erop kan zetten. Verwacht van wel maar wil dat nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zal ook wel preorderen. Eerste keer ooit dat ik dat doe.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik koop hem gewoon. Ik geloof niet in pre-orders. Maar hij staat wel hoog op m'n verlanglijstje :D

Poll: Ik zou een digitaal (plus) abonnement op Donald Duck nemen
Ja, als toevoeging op m'n papieren abo
Ja, enkel digitaal, zonder papier
Nee, ik houd het bij papier
Nee, ik wil helemaal geen abonnement
Ik twijfel nog, maar vind het wel boeiend.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=350971&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Gaat goed jongens, maar nog relatief weinig stemmen... Dat moet beter kunnen :D

[ Voor 84% gewijzigd door sebastius op 08-02-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik koop hem gewoon, ik wil hem toch eerst even in mijn handen zien voor ik 500 euro ergens aan uitgeef.

Ik heb er een bepaald beeld bij, maar daarom ga ik hem nog niet direct blind preorderen...

@sebastius : Als de hele Donald Duck je niet interesseert is dat dan : Nee, ik wil helemaal geen abonnement?
Of is die optie er enkel voor de downloaders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Als de Duck je niet boeit, blijf er dan van af zou ik zeggen, maar Nee is dan ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
sebastius schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:01:
Als de Duck je niet boeit, blijf er dan van af zou ik zeggen, maar Nee is dan ook prima :)
Ach, jij roept op tot stemmen... Dan wil ik best stemmen, maar het lijkt me ook zo lullig als je uiteindelijk met een uitslag komt van 10.000 mensen die nee zeggen omdat ze de DD niet lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:31:

Wat doen potentiele kopers hier?
Preorderen, of toch eerst wachten tot ie in de winkel ligt om hem in het echt te zien?
32gig staat in bestelling bij een appereseller maar ik bestel ook een 32gig op de applesite zodra het kan.
Dat werd hier aangeraden maar had de andere pre-order al staan.

Wil dat ding wel op de release hebben namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Samen met de miljoenen andere mensen vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28
Mwah, Apple denkt al na over prijsverlagingen :)
http://blogs.wsj.com/mark...ould-change/?mod=yahoo_hs

Da's dan weer minder.
Had ik met m'n iPhone, gekocht voor $599, paar weken later maakten die grappenmakers hem opeens $399 (4GB versie).

[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 09-02-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 16:54
Phuncz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:52:
Dat is natuurlijk even afwachten, maar ik denk dat het wel mee gaat vallen.

http://www.engadget.com/2...hands-on-and-impressions/
Ik wacht liever op dat soort apparaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:52:
ik schat de release van de iPad een beetje in als bij de mbp releases (nieuw design zoals naar unibody). Wel veel vraag maar voornamelijk Apple freaks. Denk dat de normale man (of vrouw) wacht tot ze echt in de winkel liggen. De iPad loopt al een tijdje van de band hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:21
Op de Apple site zelf staat ook dat de prijs een ijzersterkpunt is. Laat dat dus nou ook niet bij iedereen zo overkomen. En uiteraard zou ik het niet heel erg vinden als er 50/100 euro vanaf gaat O-)

edit: hehe, zit er in plaats van de link naar de apple site een linkje naar de torrent van de uitwerkingen van mijn collegeboek. Hmm, sorry :+

[ Voor 20% gewijzigd door mat.hi.as op 09-02-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-07 22:35

icecreamfarmer

en het is

Donstil schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:43:
[...]

Haha goud dat mailtje van "Oom Donald"

[...]

Mijn macbookpro start in 1sec uit hibernate
nee dat is sleep, bij hybernate staat heel je computer uit en heb je een standby tijd van een jaar

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
icecreamfarmer schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:25:
[...]

nee dat is sleep, bij hybernate staat heel je computer uit en heb je een standby tijd van een jaar
Het is inderdaad vrijwel onmogelijk volgens mij, om al je geheugen in 1 seconde te laden na een hibernate. Sleep is wel snel weer beschikbaar, alleen Airport loopt te kloten meestal. Maar een iPad is toch gewoon op "sleep", zodat hij binnen een seconde weer is te gebruiken, net als een iPod/iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Weer mail, dit keer van de Kijk
Beste Bas,

Dank je voor je mail (kan helaas je link niet openen maar denk dat ik weet wat je bedoelt). Wij van KIJK kennen deze applicatie, en nog enkele andere vormen (ken je deze al? http://www.youtube.com/watch?v=OyCIujaJL7U

). Helaas zijn veel van deze applicaties zeer bewerkelijk en duur. Staat in ieder geval hoog op ons prioriteitenlijstje, hopen dus op niet al te lange termijn een dergelijk product te kunnen aanbieden.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De applestore is down!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Maar er gaan veel mensen van uit dat het voor de MBP zou zijn. Er hoeft toch niet zo drastisch veel te veranderen aan de Store dat hij meer dan een uur down is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mat.hi.as schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:33:
[...]

Maar er gaan veel mensen van uit dat het voor de MBP zou zijn. Er hoeft toch niet zo drastisch veel te veranderen aan de Store dat hij meer dan een uur down is?
Aperture3 is uit zeker leuk maar ik had liever de iPAD gehad.
Gelukkig geen MBP update. Fijn voor me vriendin die had gister net een 17" besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-07 07:25
Ik vraag me af in hoeverre de Ipad fatsoenlijk als e-reader gaat functioneren aangezien het over een LCD scherm beschikt, in tegenstelling tot de e-ink schermen van concurrenten.

E-ink leest naar mijn mening een stuk fijner dan van een LCD scherm, met name wanneer je complete romans gefocust gaat lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
CousinBoneless schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:27:
Ik vraag me af in hoeverre de Ipad fatsoenlijk als e-reader gaat functioneren aangezien het over een LCD scherm beschikt, in tegenstelling tot de e-ink schermen van concurrenten.

E-ink leest naar mijn mening een stuk fijner dan van een LCD scherm, met name wanneer je complete romans gefocust gaat lezen...
E-ink, super voor B&W-tekst, maar kleur is ook veel waard. Lees je romans, boeken, dan pak je een eink reader. Strips, docs, presentaties, magazines, kan beter op een kleuren scherm.

En dan heeft de iPad een IPS-scherm. Dus hoe dat een magazine er uit gaat zien op de iPad? In ieder geval beter dan een normale LCD.

Qua dpi verschilt het iig niet veel met m'n sony reader. 132dpi vs 160dpi

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 09-02-2010 19:04 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af in hoeverre de Ipad fatsoenlijk als e-reader gaat functioneren.
Ik denk dat voor een grote hoeveelheid early adaptors dat ding helemaal niet koopt als ereader.
Of het lekker leest is denk ik afwachten op een eerlijke review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Donstil schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:34:
[...]

Ik denk dat voor een grote hoeveelheid early adaptors dat ding helemaal niet koopt als ereader.
Ach, de review zal volgens mij niet zoveel zeggen. Het gaat meer over de reviewer / het leespatroon.

Wil jij dagelijks 20 min lezen, dan gaat dit best op een telefoon / ipad / weet ik veel wat.
Wil jij kleuren zien dan ben je bijna aangewezen op een telefoon / ipad.
Wil jij comics lezen dan ben je bijna aangewezen op een telefoon / ipad.
Maar wil jij 3 uur achter elkaar kunnen lezen, dan kan het beeld wel eens iets anders worden...

Voor de casual lezer voldoet imho de ipad voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven.
Ja dat lijkt me ook wel. Uren lezen doe ik toch niet.
Kijk de film wel ;) (en ik durf er nog voor uit te komen ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
sebastius schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:15:
Weer mail, dit keer van de Kijk
[...]
Trouwens echt een goede actie van ze, ik had een heel ander beeld verwacht van de verstokte papieren uitgevers. Zoiets als 'Wij zien op dit moment geen markt voor e-tijdschriften'.

Maar ze zijn er dus echt actief mee bezig, anders hadden ze niet op eigen houtje zoiets gevonden als dat produkt dat ze aankaarten. Niettemin lijkt het me beter als ze richting de iPad gaan denken want daarvan gaan er serieus veel mensen zo'n ding in huis hebben op korte termijn, en dat projectie ding zeker niet. Lijkt me ook niet lekker lezen op schoot trouwens en wie leest er nu altijd aan tafel?

Nou is dit wel een technologie tijdschrift natuurlijk dus ik denk dat anderen er een stuk minder positief tegenover staan, maar als de Kijk er mee zou beginnen en ze flink veel abonnementen verkopen aan iPad gebruikers, denk ik dat dat toch wel stimulerend zal werken voor andere tijdschriften.

Persoonlijk zou ik er erg naar uit kijken om mijn (toekomstige) iPad te gebruiken als tijdschriftenlezer. Geen wachttijd meer op bezorging, geen enorme pakken papier als je ze wil bewaren (ik heb net nog een kilo of 20 aan C'T tijdschriften weggebracht naar de papierbak, vanaf 2004. Ik wou ze wel houden maar het was gewoon te veel. Als dat op een iPad zou kunnen zou dat echt geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:34:
Als ik hem zou kopen (ben er nog niet helemaal uit) dan zou het zeker ook zijn met doel 'm als ereader te gebruiken. Grote voordeel lijkt mij de echt witte bladzijden. De vraag is nog steeds of het lekker leest op een LCD-scherm.

Over de evt. prijsverlaging: " Conservative wisdom might be for Apple to save face by keeping prices where they are and dropping them sometime after iPad sales begin.

Of course, some of us still have copies of the $100 rebates Apple reluctantly sent after it cut the price of the original iPhone a mere two months after many of us stood in line to get one on launch day.

If Apple has to wait to take iPad pricing action until it won't upset early adopters, however, it could take nearly a year. Better to take the cuts early, when Apple will make fans, not enemies."

Benieuwd of ze wat met de prijs gaan doen, en wanneer :)

[ Voor 38% gewijzigd door matthijst op 09-02-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-07 15:57
Prijsverlagingen zijn leuk, als de normale prijs bekend is. Dus Steve? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
carfreak02 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:38:
Prijsverlagingen zijn leuk, als de normale prijs bekend is. Dus Steve? :D
Tsjah, hij kan ze hier nu gaan verkopen voor 350 en dan +100/upgrade, en dan zeggen dat dit 50 euro goedkoper was als dat ie van plan was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
als ik nu voor 450Euro koop en ze me later 100 euro tegoedbonnen geven omdat de prijs is verlaagd, vind ik het ook best hoor. Ik kan wel voor 100 euro aan apps verzinnen die ik wel op de ipad wilt hebben. De hele work-suite bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ik heb toch eerlijk gezegd liever 100 euro in mn portemonnee, dan in een iTunes voucher. Want voor 100 euro aan apps kopen, vind ik ook wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik ook.
Wel verontrustend dat ze voor de launch al beginnen over prijsverlagingen :(
Weet niet hoe Apple NL ermee omgaat, in de VS kreeg je inderdaad vouchers of, als je minder dan 2 weken ervoor het oude bedrag had betaald, het verschil terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kom op het gaat om een analist die zogenaamd weer wat gehoord zou hebben van mensen die in het Apple bestuur zitten.

Dit soort verhalen worden altijd zo enorm verkeerd opgepakt online. Ding komt voor een bepaalde prijs in de winkel en gaat heus ooit wel eens zakken. Dat is altijd zo als je een product op de release koopt. Ga hier geen punt van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik normaal ook niet, maar kan je vertellen dat het behoorlijk zuur is als ie na een maand of 2-3 opeens 200 euro goedkoper is, zoals ze met de iPhone flikten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

Het voordeel voor de mensen die hem echt willen hebben is dan wel dat er bij de launch genoeg van zijn, omdat veel mensen op een prijsverlaging zitten te wachten.
Ik kan me nog herinneren dat er een iPhone schaarste was ;-)
Die bonnen komen wel op in de store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
mat.hi.as schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:12:
Ik heb toch eerlijk gezegd liever 100 euro in mn portemonnee, dan in een iTunes voucher. Want voor 100 euro aan apps kopen, vind ik ook wel erg veel.
Is dat wel zo? Ik denk dat ik de iworks suite wel zal willen hebben, ben je 50 euro verder. En wat foto-bewerkingspul, meestal rond de 5 euro. Paar ereading apps. Komt heus wel op hoor.

Dit zie ik trouwens als een geduchte concurrent van de iPad
http://gizmodo.com/546744...-life-2x-longer-than-ipad
Jammer alleen dat er nu al 3 mockups zijn gemaakt, en nog steeds geen uiteindelijke design...

De vraag is hoe goed android zich gedraagd. Daar heb ik dus geen ervaring mee.

[ Voor 28% gewijzigd door kmf op 10-02-2010 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
kmf schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:27:
[...]

Is dat wel zo? Ik denk dat ik de iworks suite wel zal willen hebben, ben je 50 euro verder. En wat foto-bewerkingspul, meestal rond de 5 euro. Paar ereading apps. Komt heus wel op hoor.
Verder niet heel erg op je verhaal in, sorry. Was die iWork geen 30 euro? 10 euro/app (uit mn hoofd: notes,pages, en nog iets voor powerpoint)?

edit: uit startpost:
Voor $ 9.99 per stuk kun je drie programma's van iWork aanschaffen: Keynote, Pages en Numbers, respectievelijk een presentatieprogramma, tekstverwerker en spreadsheet. Hiermee verander je de iPad in een apparaat wat je ook zakelijk zou kunnen gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door mat.hi.as op 10-02-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
mat.hi.as schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:39:
[...]

Verder niet heel erg op je verhaal in, sorry. Was die iWork geen 30 euro? 10 euro/app (uit mn hoofd: notes,pages, en nog iets voor powerpoint)?
Ik dacht dat er 5 apps waren? Niet dat het verder wat uitmaakt, je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
kmf schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:44:
[...]

Ik dacht dat er 5 apps waren? Niet dat het verder wat uitmaakt, je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp wat je bedoeld, dat heb je duidelijk gemaakt. Maar ik regaeerde omdat ik het nou zelf niet meer zeker wist, en voordat er onenigheid/verwarring ontstaat hier. Voor Apple is het natuurlijk voordeliger dat wij een voucher hebben, dan 100 euro cash, aangezien ze het geld van de voucher al 'hebben', en je cash hoeft er helemaal niet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-07 09:44

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ga dan ook een iPad halen om bijvoorbeeld PDF's en studiematriaal op te lezen, want dat gaat gewoon niet lekker op m'n eReader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
jvalks schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:46:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ga dan ook een iPad halen om bijvoorbeeld PDF's en studiematriaal op te lezen, want dat gaat gewoon niet lekker op m'n eReader :)
Als er nu ook nog mogelijkheid is tot fatsoenlijk (including wiskundige tekens) aantekeningen maken (desnoods met behulp een extra aan te schaffen touch-pennetje) ben ik helemaal om (maar dat was ik al :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik vroeg me al af waarom er zo weinig te zien was van ipad apps
And because we've been getting this question a lot, there is a reason developers haven't been showing off iPad apps in the SDK's iPad simulator: they're not allowed to. As with previous versions of the iPhone SDK, developers enter into an NDA with Apple, which explicitly prohibits them from showing off iPad apps, or at least major aspects of the SDK, simulator and development tools, to the public. Anyone who shows us anything more than renders of their iPad apps is asking to get blackballed. The more you know!
En toch is er wel een filmpje: http://www.ipadplanet.nl/...erlandse-ipad-applicatie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mat.hi.as schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:50:
[...]

Als er nu ook nog mogelijkheid is tot fatsoenlijk (including wiskundige tekens) aantekeningen maken (desnoods met behulp een extra aan te schaffen touch-pennetje) ben ik helemaal om (maar dat was ik al :+ )
touch pennen voor deze soort van touch schermen zijn er al dus zou moeten lukken. Of er een echt programma voor komt is ff een tweede.

Valt me trouwens wel op dat iedereen zegt "als hij ..... Dit kan dan koop ik hem" volgensmij hebben veel mensen er toch een iets te grote verwachting van.
kmf schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:44:
[...]

op de mac zelf zijn het meer (entourage BV) maar voor de ipad komen er drie.
Pages ga ik er wel opzetten maar keynote en numbers skip ik dat doe ik wel op me mbp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat de prijs juist zeer bepalend zal zijn voor het succes van de iPad. Apple kennende zal de iPad prima functioneren en zullen er met de Appstore heel wat leuke toepassingen voor zijn.
Het grote verschil met andere (Apple)producten is dat de iPad hoofdzakelijk voor "erbij" is. Het vervangt i.m.h.o. niks. Juist voor dit soort nice-to-have gadgets is het belangrijk dat de prijs niet te hoog is.
Apple-fans kopen hem toch wel (die kopen alles wat Apple uitbrengt), maar juist voor de "gewone" mensen is de prijs bepalend. Hoe mooi dat ding ook is/werkt, het is "maar" voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:10:
[...]
touch pennen voor deze soort van touch schermen zijn er al dus zou moeten lukken. Of er een echt programma voor komt is ff een tweede.
Als je iets van sketchpad/note/scribble achtig wilt, dan bestaat dat vast al. Heel toevallig zat ik gisteren te zoeken naar "iPad" in de app-store om te zien of er nog meer appmakers zijn die iets voor de iPad bezig zijn.

En wat voor app vond ik? Een sketchpad genaamd.... ipad :P
Valt me trouwens wel op dat iedereen zegt "als hij ..... Dit kan dan koop ik hem" volgensmij hebben veel mensen er toch een iets te grote verwachting van.
Volgens mij is het meer "ik koop hem voor dit, maar als ie dit kan, dan is het helemaal stoer"
op de mac zelf zijn het meer (entourage BV) maar voor de ipad komen er drie.
Pages ga ik er wel opzetten maar keynote en numbers skip ik dat doe ik wel op me mbp.
Pages&number komen er wel bij mij. Keynote kan ook wel nuttig zijn voor snelle presentaties, dus wie weet... Op youtube was er trouwens een coole demo van keynote op de ipad. Heb je een laserpointer-pointer als je met je vinger eroverheen gaat (handig voor projecties uiteraard), maar je kan ook even snel wat aantekeneningen op doen zag ik.

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 10-02-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 13-07 10:06

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik denk dat iedereen zich nog aardig verkijkt op de prijs hier in NL. Ze mogen dan voor het goedkoopste model $499 vragen, maar ik durf mijn loon erom te verwedden dat hij hier dan gewoon €499 is. We vergeten allemaal dat de VOC mentaliteit nog in onze genen gebakken zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waar baseer je dat dan op Yzord?

Even met de natte vinger:
MacBook $999 -> €899
Mac mini $599 -> €549

Een gemiddelde factor van 0,9061 dus.

Dan kom ik voor een iPad uit op: $499 * 0,9061 -> €452

Wat heeft de VOC-mentaliteit daarmee te maken? :P Apple bepaalt de prijs toch?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Idd, 449,- lijkt me de prijs te worden,
da's nog redelijk netjes; precies 50 euro duurder dan in de VS.

Loont de moeite dan niet om hem in de VS te halen.
Voor 100 euro meer ligt dat voor mij al anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

matthijst schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:45:
Idd, 449,- lijkt me de prijs te worden,
da's nog redelijk netjes; precies 50 euro duurder dan in de VS.

Loont de moeite dan niet om hem in de VS te halen.
Voor 100 euro meer ligt dat voor mij al anders.
Dan moet je bij de US prijs nog wel ff 19% btw en import kosten berekenen. Geloof me, je zit zo aan de 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
90710 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:06:
[...]

Dan moet je bij de US prijs nog wel ff 19% btw en import kosten berekenen. Geloof me, je zit zo aan de 450 euro.
Ja precies en de $499 prijs is zonder TAX dat betekend dat als je hem bv in Miami koopt is dat dus al $531

Invoeren kan zeker voordelen hebben maar dan bij een MacbookPro of Macpro. alles onder de $1000,- scheeld weinig tot niets (soms zelfs duurder) en daarbij komt ook nog dat het kan dat de iPad geen wereldwijde garantie heeft de iPod/iPhone/AppleTV/andereProducten hebben dit immers ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Deze berekeningen zijn al zo vaak voorgekomen in dit topic, kunnen we dit niet gewoon in de TS stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:47:
Deze berekeningen zijn al zo vaak voorgekomen in dit topic, kunnen we dit niet gewoon in de TS stoppen?
Heeft weinig zin zolang het niet officieel is lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
90710 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:06:
[...]

Ik bedoelde: zelf in de VS kopen.
Donstil schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:16:
Ja precies en de $499 prijs is zonder TAX dat betekend dat als je hem bv in Miami koopt is dat dus al $531
Inderdaad --> 499 * 1,08 = 538 /1,35 = 399 euro. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 10-02-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:35:
[...]

Ik bedoelde: zelf in de VS kopen.

[...]

Inderdaad --> 499 * 1,08 = 538 /1,35 = 399 euro. 8)7
Nou nou (waarschijnlijk) €49,- winst. Toe maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:43:
[...]

Nou nou (waarschijnlijk) €49,- winst. Toe maar
Lees je de vorige posts ook of kom je alleen maar trollen?

Ik zei dus: voor 49 euro verschil haal ik hem hier, voor 99 euro is de VS wel een optie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:53
Electronic king (op ebay)? Laat iemand anders die douane elende maar regelen denk ik altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:02:
[...]

Lees je de vorige posts ook of kom je alleen maar trollen?

Ik zei dus: voor 49 euro verschil haal ik hem hier, voor 99 euro is de VS wel een optie :X
Alleen maar "trollen".
lowfi schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:04:
Electronic king (op ebay)? Laat iemand anders die douane elende maar regelen denk ik altijd :P
das wel een mooie oplossing als je hem niet op de release hoeft te hebben. Heb mijn 17"mbp daar besteld (verzending vanuit uk ivm invoerkosten) duurt lang maar zeker goedkoop.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 10-02-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Een bedrag van 450-500 euro voor het instapmodel is veel geld, hoe mooi dat ding ook wordt/werkt. Het is namelijk bij uitstek een gadget voor "erbij".
Ik krijg dat bijvoorbeeld nooit thuis "verkocht" bij mijn vrouw. Ik kan haar commentaar nu al voorspellen: "Voor erbij??? we hebben al een PC, laptop. netbook, Logitech Harmony, mediaspeler en plasma-TV".

Ik krijg een iPad alleen ooit het huis binnen als dat ding dus echt goedkoop wordt. De hele discussie over wat ie kan en wat ie niet kan is voor mij niet eens relevant als de huidige prijsverwachting waarheid wordt. Ik vrees dat dat voor heel veel mensen zal gelden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
tollo71 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:40:
Een bedrag van 450-500 euro voor het instapmodel is veel geld, hoe mooi dat ding ook wordt/werkt. Het is namelijk bij uitstek een gadget voor "erbij".
Ik krijg dat bijvoorbeeld nooit thuis "verkocht" bij mijn vrouw. Ik kan haar commentaar nu al voorspellen: "Voor erbij??? we hebben al een PC, laptop. netbook, Logitech Harmony, mediaspeler en plasma-TV".

Ik krijg een iPad alleen ooit het huis binnen als dat ding dus echt goedkoop wordt. De hele discussie over wat ie kan en wat ie niet kan is voor mij niet eens relevant als de huidige prijsverwachting waarheid wordt. Ik vrees dat dat voor heel veel mensen zal gelden....
Dan moet je maar hopen dat je het kan krijgen in combinatie met een abonnement. Ik vind 500 euro nog wel te doen. Ik zit nu alleen te twijfelen tussen 32GB of 64GB...

Al m'n netbooks en laptops hebben ongeveer 40GB schrijfruimte, en zijn eigenlijk nooit gevuld omdat ik een nas heb. Ik twijfel daarom sterk. Daarentegen.. ik heb m'n iphone van 32GB wel flink kunnen vullen met films en audiobooks voor een vakantie (waarvan ik natuurlijk nauwelijks 5% van heb bekeken/beluisterd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
en A-Mac heeft al gezegd dat de goedkoopste 449 euro gaat worden, gebaseerd op de prijs in Dollars. En die mensen zullen wel verstand hebben van wat ze zeggen.

edit: Daarnaast zei ik inderdaad dat ik een iPad zou kopen als (...). Dat bedoel ik eigenlijk niet zo. Ik ga hem (waarschijnlijk) toch wel kopen, alleen ik zou het heel erg fijn vinden als dat zou kunnen. En zo zijn er wel meer mensen, denk ik.

[ Voor 43% gewijzigd door mat.hi.as op 10-02-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja jammer dat de prijs zo lang opzich laat wachten.

• kmf
  • Niet online
Niet zozeer voor de ipad, maar dit is heel goed mogelijk met de ipad
http://vimeo.com/8217311

[ Voor 25% gewijzigd door kmf op 11-02-2010 09:15 ]

Molly is de eerste vrouw die eindelijk begrijpt waarom de iPad is, zoals hij is..
http://www.youtube.com/watch?v=GsLmdC98Avg
ik hing het hele filmpje aan haar lippen ;-)
Anoniem: 106714 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:09:
Molly is de eerste vrouw die eindelijk begrijpt waarom de iPad is, zoals hij is..
http://www.youtube.com/watch?v=GsLmdC98Avg
ik hing het hele filmpje aan haar lippen ;-)
God net even gekeken maar dat grietje moet we bij Apple werken zeg :)

Ik ben trouwens wel benieuwd naar dat html5 gebeuren op de iPad. Heb gister wat zitten surfen op html5 en ziet er toch allenmaal wel erg veel belovend uit maar me iPhone 3GS vind het nog niet zo leuk dus afwachten wat de iPad er mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Via FUDzilla
Apple makes up to $483 per iPad unit
Written by Peter Scott
Thursday, 11 February 2010 13:25

Milking fanboys dry

According to iSuppli researchers, Apple will turn a profit of up to $483 per unit on its high end iPad versions.

Researchers calculated iPad material and manufacturing costs range from $229 for the entry level model which sells at $499, to $346 for the priciest version, with 3G and 64GB of memory, which sells at an obscene $829 price tag. We all know the Cupertino-based sect likes huge margins, but this is nothing short of embarrassing.

iSuppli estimates the mid range 32GB 3G version will rake up the most profits for Apple. It costs $287 to build, but it sells for $729. Making $441 on $287 worth of merchandise is a result that would make most self-conscious Mexican drug lords drop their jaws in awe. It is a testimony to human greed, fueled by the complete absence of any form of common sense among the legions of Apple fanboys. We guess very few of them download calculator apps from the iStole or whatever its name is, or the apps just don't work right. (No, that would be Microsoft. sub.ed.)

What's worse, iSuppli points out that the main components, such as the processor, touchscreen, battery, chassis and a bunch of chips are the same in every single model, hence the margin increases with every single additional feature.
:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oh op dat verhaal konden we wachten natuurlijk. Ik geloof best dat Apple enorme marges hanteert maar dit soort artikelen nemen nooit R&D-kosten mee. Of zijn alle componenten vanzelf op hun plek gevallen in de fabriek? :z

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
kenneth schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:45:
Oh op dat verhaal konden we wachten natuurlijk. Ik geloof best dat Apple enorme marges hanteert maar dit soort artikelen nemen nooit R&D-kosten mee. Of zijn alle componenten vanzelf op hun plek gevallen in de fabriek? :z
http://news.yahoo.com/s/zd/20100210/tc_zd/248293

Finally, box contents cost $7.50, while manufacturing costs for the non-3G iPad runs $10 and $11.20 for the 3G devices.

R&D niet, fabricagekosten wel.

Onder de streep hebben ze gewoon debiel hoge marges en zal die prijsverlaging waarschijnlijk erg snel doorgevoerd moeten worden om er ook onder de niet-apple-freaks een succes van te maken. En daar hebben ze genoeg ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Fabricagekosten zijn ook niet interessant. Maar voordat het eerste model van de band afrolde zijn er wel tientallen mensen fulltime mee bezig geweest en die verdienen echt geen $1500 per maand.

Nogmaals: ik geloof best dat die marges hoog zijn maar die zijn echt niet zo hoog als dit artikel insinueert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24

Hertog

Aut bibat, aut abeat

kenneth schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:45:
Sterker nog, ze nemen alleen de pure kosten van het apparaat zelf mee. Ze rekenen nog net 7,50 voor de doos, maar helemaal niets voor de software, transport, ondersteuning, enzovoorts. Ik denk dat deze marges helemaal niet zo enorm zijn in vergelijking met wat normaal is in de industrie.

Op dezelfde manier maakt Microsoft een product dat 5 cent (de dvd) plus 7,50 (de doos) kost en voor 250 euro (Windows 7 Ultimate) verkocht wordt.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Hertog schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:13:
[...]

Sterker nog, ze nemen alleen de pure kosten van het apparaat zelf mee. Ze rekenen nog net 7,50 voor de doos, maar helemaal niets voor de software, transport, ondersteuning, enzovoorts. Ik denk dat deze marges helemaal niet zo enorm zijn in vergelijking met wat normaal is in de industrie.

Op dezelfde manier maakt Microsoft een product dat 5 cent (de dvd) plus 7,50 (de doos) kost en voor 250 euro (Windows 7 Ultimate) verkocht wordt.
Note that these estimates do not include R&D, patent-holder royalties, advertising or any of the other costs associated with bringing a high-tech product to market. But it's worth pointing out that Apple's gross margin — 40.9% last quarter — is one of the industry's highest
Acer doet het met 10%, dell met 17,7.

[ Voor 6% gewijzigd door whiteguy op 12-02-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269592

kmf schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:14:
Niet zozeer voor de ipad, maar dit is heel goed mogelijk met de ipad
http://vimeo.com/8217311
Dat ziet er mooi uit. Weet iemand trouwens hoe je zo'n e-magazine zou kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:04
Anoniem: 269592 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:28:
[...]

Dat ziet er mooi uit. Weet iemand trouwens hoe je zo'n e-magazine zou kunnen maken?
Flash :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

whiteguy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:21:
[...]

[...]

Acer doet het met 10%, dell met 17,7.
Nu ga je bedrijfsmarges, waar ALLE kosten zijn meegenomen, vergelijken met de marge op één bepaald product ten opzichte van alleen de materiaalkosten. Dat werkt uiteraard totaal niet. Eerlijker vergelijking: een Kindle zit volgens hetzelfde onderzoekbureau op 50%, de Nexus One 'kost' slechts $180 maar wordt verkocht voor $530.

En nee, dat is NIET om aan te geven dat de Kindle of Nexus One veel te duur zijn, maar puur dat de kosten van de materialen zoals iSuppli ze bepaalt lang niet alles zegt.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Hertog schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:33:
[...]

Nu ga je bedrijfsmarges, waar ALLE kosten zijn meegenomen, vergelijken met de marge op één bepaald product ten opzichte van alleen de materiaalkosten.
Die vergelijk ik niet met elkaar. Ik zeg alleen nadat er de opmerking geplaatst is dat niet alle kosten daar in zitten de bedrijfsmarge van apple veel hoger is dan de bedrijfsmarge van andere bedrijven.

En dat moet toch uiteindelijk ook ergens vandaan komen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

whiteguy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:52:
[...]

Die vergelijk ik niet met elkaar. Ik zeg alleen nadat er de opmerking geplaatst is dat niet alle kosten daar in zitten de bedrijfsmarge van apple veel hoger is dan de bedrijfsmarge van andere bedrijven.
Nee, het gaat hier, zowel in dit topic als in dat artikel, over de marges op de iPad. Die zijn hoog, maar als je het vergelijkt met andere marges op andere custom producten met hun eigen software zijn die niet belachelijk hoog en misschien niet eens bovengemiddeld hoog. Dat artikel trekt dus compleet verkeerde conclusies. En jij ook als je het over 'debiel hoge marges' op de iPad.
En dat moet toch uiteindelijk ook ergens vandaan komen niet?
Als je het dan over de bedrijfsmarge van Apple wilt hebben: Apple is een ander bedrijf dan Acer en Dell, want Apple maakt ook software, heeft een muziekwinkel en een App Store, enzovoorts. Dat zijn dingen waar nauwelijks ruwe materiaalkosten aan vast zitten, zoals ik ook al probeerde duidelijk te maken met mijn opmerking over Windows 7.

Ter vergelijking: Microsoft heeft volgens dezelfde berekening marges van bijna 80%. En nogmaals, dat is géén Microsoft-is-evil post, dit is puur bedoeld om aan te geven dat marges anders werken dan jij nu lijkt te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Jongens, nog een mailtje van Oom Donald
Wordt aan gewerkt.
Niet het hele blad, maar internationaal is men druk bezig verhalen voor deze nieuwigheden gereed te maken. Uiteraard doet Nederland fanatiek mee en de verwachting is dat deze download-mogelijkheid binnen een paar maanden een feit is.
Met vriendelijke groet,
Redactie Walt Disney Uitgaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:15:
Jongens, nog een mailtje van Oom Donald

[...]
Shit niet van Oom Donald zelf.
Paar dagen geleden stond ook dit artikel op de iPadPlanet.nl . Ook dat Disney intresse heeft in de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:38:
[...]

Shit niet van Oom Donald zelf.
Nee goh, je wilt natuurlijk een mailtje krijgen van Oom Dagobert. Die bepaalt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:04:
[...]

Nee goh, je wilt natuurlijk een mailtje krijgen van Oom Dagobert. Die bepaalt alles.
Uiteraard regelt Oom Donald alles dat lijkt me logisch 8)7

(Als je wat pagina's had door gelezen had je gezien wat ik bedoelde.)

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 12-02-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269592

Wie van de 3.....wil de echte app opstaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 08:55
Donstil schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:22:
[...]
Uiteraard regelt Oom Donald alles dat lijkt me logisch 8)7

(Als je wat pagina's had door gelezen had je gezien wat ik bedoelde.)
Van dattem. Ik vond't ook grappig dat m'n mailtjes als "Oom Donald" werden beantwoord :Y

Reuze behulpzaam zijn die lui van de redactie trouwens. Ze wisten mij door te verwijzen naar de INDUCKS archieven toen ik ze vroeg naar een oud, obscuur verhaal dat in de jaren tachtig in de DD had gestaan.

Ach en wee, ben ik de klos! Met mijn boog schoot ik een albatros!

/off-topic

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
The sony reader helped me overcome:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/b5ph10.png

Now, the iPad shall pave a way through:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/fp3urp.png
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/29p5hcw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven. Wat bedoel je hier precies mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 16:22
Waarschijnlijk dat hij de ipad gaat gebruiken om de bestanden uit de folders te lezen, en zijn oude sony apparaat de deur uitdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Bilderbeek schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:19:
Waarschijnlijk dat hij de ipad gaat gebruiken om de bestanden uit de folders te lezen, en zijn oude sony apparaat de deur uitdoet.
Bijna, de reader blijft voor b&w content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
kmf schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:10:
Now, the iPad shall pave a way through:
Je bent er al helemaal klaar voor :)
Is de iPad een beetje makkelijk te synchroniseren met linux? Mounten en bestanden heen en weer slepen.
Ik heb wel windows maar gebruikt het meestal niet en iTunes voor windows is geen reclame voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
bouwfraude schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:22:
[...]

Je bent er al helemaal klaar voor :)
Is de iPad een beetje makkelijk te synchroniseren met linux? Mounten en bestanden heen en weer slepen.
Ik heb wel windows maar gebruikt het meestal niet en iTunes voor windows is geen reclame voor Apple.
Ehm... ligt aan wat voor bestanden. Je kan niet zomaar bestanden er op gooien zoals je gewend bent met een USB-stick of zo.

Foto's, muziek, video's e.d. moeten via itunes of een equivalent programma.

PDFs, en andere bestanden kunnen meestal via een door de app-maker geleverde synctooltje er op gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Wel leuk voor bedrijven om te weten dat IBM Lotus naar de iPad wil brengen en Microsoft Office For Mac :) Nu maar hopen dat ze de ergonomie van de grond af opbouwen in plaats van een port naar de iPad, anders zou het wel eens lastig te gebruiken zijn. Nog geen 100% zekerheid dat ze de iPad gaan ondersteunen, maar het feit dat ze er aan denken om het te gaan doen laat wel zien dat ze de iPad serieuzer nemen dan ze deden met de iPhone de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wanneer worden die prijzen nou eens bekend :(
En: iemand ervaring met preorderen bij Apple?
Is dat binnenkort al mogelijk, of gaat dat nog weken duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:25:
Wanneer worden die prijzen nou eens bekend :(
En: iemand ervaring met preorderen bij Apple?
Is dat binnenkort al mogelijk, of gaat dat nog weken duren?
Ja ik zit hier persoonlijk ook wel op te wachten. Vooral op het pro-orderen.
Ik twijfel nog tussen de 32gb en de 64gb versie. 32gb heb ik op me iPhone en dat lijk wel voldoende maar weet natuurlijk nog niet precies hoe dat op de ipad gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-07 11:42
Wat ik zo raar vind is dat de iPad begint bij 16gb. De iPad zit tussen de iphone en macbook in. Voor mijn iPhone heb ik niet meer nodig dan 16gb (op dit moment). Ik zie al mogelijke functies waarvoor ik de iPad zal gaan gebruiken. En zal dus veel opslag nodig hebben. Ik ga voor de 64gb + 3G. Denk dat dat een geweldige ervaring zal worden aangezien ik mijn macbook dan minder ga gebruiken en wat ik echt een uitkomst ga vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik ga voor de 16GB wifi versie.
Zal m vooral thuis gaan gebruiken voor internet, ebooks en evt. een filmpje/stream zo nu en dan.
En misschien om wat foto's op te gooien na een vakantie ofzo, zodat je ze makkelijk aan anderen kunt laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik heb twee iTunes library's de ene op me macpro van 160gig (iPod classic) en de andere van 20gig op me macbookpro (best of albums van de artiestn uit de grote library) daarom leek het me wel mooi de ipad daar aan te syncen. Filmpjes kijk ik er toch alleen op in het vliegtuig en dat is nou ook niet geweldig veel.

Daarom leek de 32gigWifi only versie me wel voldoende (12gig over). 3g tether ik wel via me iPhone mocht dat eens nodig zijn.

Ik zie trouwens ook zakelijk wel wat toepassingen. Loop nu continu te zeulen met me mbp om foto's/projecten te laten zien. Dat gaat straks waarschijnlijk op de iPad.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 14-02-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:53
Muziek op een iPad… ik zie het niet zo snel gebeuren. Daarvoor heb ik mijn iphone en is 8GB meestal wel voldoende.

Denk ook dat ik voor 16 ga. Ga dat ding voornamelijk thuis gebruiken mijn muziek staat dan op een servertje. Als ik op reis ben kan ik wel af met een stuk of 4 a 5 films/series.

[ Voor 5% gewijzigd door lowfi op 14-02-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Is het overigens bekend of er gewoon PDFs op de iPad geladen kunnen worden? (Dus zonder deze te kopen van iBooks?) Ik denk er sterk over na om een iPad te kopen, maar dan wil ik er wel graag papers op kunnen lezen voor de studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 08:55
Is het overigens bekend of er gewoon PDFs op de iPad geladen kunnen worden?
Een beetje logisch nadenken mag ook wel.

1. Je kan nu al PDFs lezen met een iPod/iPhone.
2. De iPad krijgt een gemakkelijkere manier om files te uploaden.
3. ... wat denk je zelf?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op zondag 14 februari 2010 @ 00:06:
Ik ga voor de 16GB wifi versie.
Zal m vooral thuis gaan gebruiken voor internet, ebooks en evt. een filmpje/stream zo nu en dan.
En misschien om wat foto's op te gooien na een vakantie ofzo, zodat je ze makkelijk aan anderen kunt laten zien.
Hier een 32gb wifi only :9 dus ome Steve, als je meeleest. Hou er maar eentje apart voor me!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 19-07 07:37
Wat ik niet begrijp is dat ze op de ipad het iPhone OS installeren ik zie toch liever het Mac OS. Welke veel meer mogelijkheden biedt dan het beperkte Iphone OS. Nu is het een tablet die behoorlijk wordt beperkt in gebruik.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.