[iPad] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 58.049 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Donstil schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:12:
Is laatst bewezen dat lezen op lcd helemaal niet vermoeiender is voor de ogen maar dat het afhankelijk is van de ongeving en dat ze alle 3 voor/nadelen hebben (digitaalpapier/papier/lcd)

Kan alleen ff niet meer vinden waar.
Tja, en die omgeving zal bij mij anders zijn met een fysiek boek en een e-reader en een lcd-display.

Gezellig in het halfdonker onder een schemerlamp een boek lezen zie ik niet echt meer als het display al de halve kamer verlicht. Simpel gezegd ( imho ) een onverlicht display zorgt voor rustiger lezen omdat het zich aanpast aan de omgeving, een verlicht display is altijd een lichtbron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

sebastius schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:34:
Tijdschriften (incl multimedia) zie ik helemaal voor me op de iPad.
Inderdaad, ik zie het al voor me:
Woensdagochtend, iPadje aan.
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/iphone/how-to/content/images/ic_appno2.png
Oh nieuw tijdschriftje ! Effe vlug doorskippen, vanavond na het werk lees ik wel de rest.

Leuker dan telkens naar de krantenwinkel te moeten gaan en dan beseffen dat je nog eerst naar de bank moet omdat je geen geld bijhebt. Sociaal aspect kan me de bomen in van dat hele gedoe, ik zie dagelijks honderden mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

Anoniem: 614 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:45:
[...]

Afgezien dat je af gaat op ervaring met andere Apple produkten, is het wel erg kort de bocht.
Juist door mijn jarenlange ervaring met computers en werkend in de ICT branche ga ik af op mijn ervaring met Apple. Zoals zovelen klopt het dat als je van MS naar Apple overstapt dat het toch voor je gevoel net even beter werkt en dat het software matig gewoon beter in elkaar zit.
Iedereen zegt dat niet voor niets. Ik heb jarenlang nokia's als mobiel gehad en later een MDA Vario II, maar toen de iPhone uitkwam kreeg ik mijn eerste Apple product en tot nu toe meer dan tevreden en altijd vol lof.
Nu ook een macbook gehaald en wederom super tevreden. Ook mensen in mn omgeving vinden het geweldig apparatuur, maar gewoon te duur.

Het enige wat ik doe is wat internetten, films kijken en wat mailen. Voor mij is de iPad gewoon perfect.
Ik hoef geen HDMI, USB blablabla.. mis het ook niet op mn iPhone, of HDMI op mn Mac.

Ga je actief surfen op spele.nl, wil je je content op je HD tv afspelen en illegale mp3tjes van je USB stick overzetten, tja, dan kan je beter geen iPad halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Anoniem: 106714 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:01:
[...]
Iedereen zegt dat niet voor niets....voor mij is de iPad gewoon perfect.
Het is weer zo kort door de bocht dat het grappig is. :)

Maarreh, mooi dat ie voor jou perfect is. Bedankt voor je toelichting.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 614 op 17-02-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 614 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:06:
[...]
Het is weer zo kort door de bocht dat het grappig is. :)

Maarreh, mooi dat ie voor jou perfect is. Bedankt voor je toelichting.
Tja, laat ik het zo zeggen. Zo kort door de bocht is het nou eenmaal.

Imho heb je verschillende soorten mensen ( qua computertypes dan ) :
- De mensen die echt giga willen tweaken / klooien en niets liever doen dan in de cmd in vi files te bewerken (-> linux niet de mainstream versies )
- De mensen die enigszins willen tweaken en daardoor rustig 15 text-editors op hun pc hebben staan omdat er geen enkele 100% is ( -> windows / mainstream linux )
- De mensen die gewoon willen dat het werkt voor een redelijke prijs en klein ongenoegen wordt op de koop toe genomen ( -> windows / mainstream linux met een minimaal aantal apps )
- De mensen die gewoon willen dat het werkt "ongeacht" de prijs ( -> apple )

Hetzelfde zie ik nu weer met tablets gebeuren :
- De mensen die usb / hdmi / weet ik veel wat voor aansluitingen willen hebben en een toetsenbord / muis willen hebben ( -> netbook )
- De mensen die gewoon willen dat het werkt maar toch veelal het concept omzeep willen helpen met kabels en bestaande software gebruiken ( -> windows tablet )
- De mensen die gewoon willen dat het werkt en op de hoogte zijn van de limitaties en die deze kunnen overbruggen met andere pc's ( -> ipad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Anoniem: 106714 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:01:
Juist door mijn jarenlange ervaring met computers en werkend in de ICT branche ga ik af op mijn ervaring met Apple. Zoals zovelen klopt het dat als je van MS naar Apple overstapt dat het toch voor je gevoel net even beter werkt en dat het software matig gewoon beter in elkaar zit.
Met de iPhone wel ja, maar OSX op een Mac vind ik echt crap.
Meteen bootcamp XP erop gezet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
ZpAz schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:59:
[...]

De halfe wereld zit uren achter een LCD scherm, te hyvesen, googlen, twitteren, werken en veel meer. Thuis en op het werk, en dan heb je er ook nooit 'last' van. Alsof dat dan ineens wel zou zijn wanneer het een 'tablet' achtige zal worden.
Dat is wel anders vind ik, je ogen switchen continue van focus en je bent nooit lang geconcentreerd aan het staren. Bij een boek wel, daar richt je je echt op de tekst, daar focus je op en daar ben je meer geconcentreerd bezig. Wat het nu precies is weet ik niet, maar als ik ergens een e-ink display zie liggen dan oogt dat gewoon veel prettiger, duidelijker, wellicht meer contrast of niet continue een felle kleur in je ogen? Voor de iPad lijkt me dat bij boeken niet zo'n groot probleem, maar ik denk wel dat het minder is qua ervaring. Voor magazines en een krant bijv. is het dan weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

Exirion

Gadgetfetisjist

matthijst schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 07:33:
maar OSX op een Mac vind ik echt crap.
Meteen bootcamp XP erop gezet :9
Laten we zeggen dat je tot een hele kleine minderheid behoort.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Gomez12 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 01:08:
[...]

- De mensen die gewoon willen dat het werkt "ongeacht" de prijs ( -> apple )
Ik mag hopen dat je bedoelt dat het enkel voor de iPad/iPhone geldt, want met OS X is dat dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gomez12 .. heel mooi verwoord 8)
@Matthijst .. voor wat ik doe op een mac (internetten,iphoto,cyberduck,itunes en xmbc) is het osx toch veel beter dan XP/bootcamp. Ik heb met Parallels Windows 7 op mn Mac gezet. :'( liep serieus vast, mac werd traag en heb maar een clean osx install gedaan.
Wat Gomez zegt.. als je thuis wat mailt en surft heb je aan Apple gewoon een goeie leverancier met betrouwbare software. Ik ben zelf jaren met MS in de weer geweest..95, 98, ME, XP, Vista en nu win 7 op mn pc. Ik weet wel beetje waar ik over praat. Maar mn mac.. ik weet het niet. Elke dag als ik hem openklap ben ik er weer blij mee. Type fanboy ben ik zeker niet. Maar het moet gewoon werken. Hoeveel telefoontjes met problemen ik wel niet krijg op een dag van klanten met MS problemen. Ik ben blij als ik savonds zonder problemen mijn dingen kan doen.
@Sake .. waarschijnlijk nog nooit een tijdje met een macbook gewerkt? Probeer het eens en laat me of het gewoon goed werkt :*)
Vrienden moesten ook altijd om me lachen als ik vertelde dat de iPhone gewoon goed werkte.. inmiddels heeft de helft ervan er zelf 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Exirion schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:36:
[...]

Laten we zeggen dat je tot een hele kleine minderheid behoort.
Zou kunnen, maar ik ahd geen zin om te "wennen" aan OSX, terwijl ik verder overal met XP werk.
Heb eigenlijk ook vrijwel nooit problemen met XP, dus nut ontging met ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik heb het idee dat we richting de oude Apple - Windows discussie afdwalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dimby schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:11:
Ik heb het idee dat we richting de oude Apple - Windows discussie afdwalen :)
OFFTOPIC.
ja dacht ik ook al. Ik wilde me er maar niet mee bemoeien.
Windows XP draaide leuk tot ik OSX ontdekte een paar jaar terug. Nu wil ik absoluut nooit meer terug. Je merkt gewoon dat Windows Xp achterhaald -aan het worden- is (niet gek voor iets uit 2002).

maargoed dat vind ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Anoniem: 106714 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:54:
@Sake .. waarschijnlijk nog nooit een tijdje met een macbook gewerkt? Probeer het eens en laat me of het gewoon goed werkt :*)
Je hoeft me niet te overtuigen. Na >15 jaar in de IT (hardware en software) is alles met OSX niet goed genoeg.
Was het niet en zeker niet nu met Win7/2008R2 (en MS Technet Plus)

iPhone/iPad is/lijkt me leuk. En voor de iPad zijn er (nog) geen alternatieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Eeeeen klaar, het gaat hier over de iPad en niet over OSX of Windows en wie wat nu het meest fantastische op de aardbol vind.

[ Voor 29% gewijzigd door vgroenewold op 17-02-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om maar weer ontopic te komen..

http://www.medgestore.com/products/ipad/

wat leuke sleeves en een stand. Ik vrees dat we hier binnenkort mee overspoeld gaan worden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik vind die M-edge sleeves er wel leuk uitzien, maar ik heb niet echt het gevoel dat hij er stevig in zal zitten met die vier hoekjes waar het mee vast zit.

Deel 2: [iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 2

[ Voor 47% gewijzigd door Megaflix op 17-02-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een mooi voorbeeld van bedrijf die het wel begrijpt.

http://link.brightcove.co...3626064?bctid=66775419001

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:50

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.