[iPad] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 58.108 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01
et36s schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:16:
Wat ik niet begrijp is dat ze op de ipad het iPhone OS installeren ik zie toch liever het Mac OS. Welke veel meer mogelijkheden biedt dan het beperkte Iphone OS. Nu is het een tablet die behoorlijk wordt beperkt in gebruik.
die heb je ook, maar dan heet die "Macbook" !.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik niet begrijp is dat ze op de ipad het iPhone OS installeren ik zie toch liever het Mac OS. Welke veel meer mogelijkheden biedt dan het beperkte Iphone OS. Nu is het een tablet die behoorlijk wordt beperkt in gebruik.
Dit is absoluut niet zo. Als je nu al iPhoneOS en MacOS zou gebruiken (aan je reactie te lezen doe je dat waarschijnlijk niet) had je geweten hoe krachtig iPhoneOS kan zijn. Tuurlijk het is wat dichtgetimmerd maar dat is misschien wel juist de kracht. Alles is helemaal gemaakt voor bediening via tochscreen. MacOS isdat helemaal niet en ik weet zeker dat dat gepriegel had geworden (net zoals met xp/Vista/7 op en tablet)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zucht...
1) de iPhone OS is speciaal voor vingerbediening. En de app-makers zijn gedwongen om hun app te ontwerpen voor de iPhone OS, dus werkt het qua bediening net zo goed op de iPad. In tegenstelling tot het converteren van desktopOS-programma's naar een vingerbediningvorm, waar ze ZEKER een knopje hier en daar op muiscursorsize laten.

2) de iPhone OS is geoptimaliseerd voor een relatief zwakke machine. Een telefoon. Als je dat opeens op een veel krachtiger machine zet, wat gebeurt er dan? Het voelt SUPERsnel aan. Imagine windows 95/linux uit de jaren 90 op een machine van nu. De schermen zullen je om je oren vliegen. Openen van bestanden zullen nooit zo snel gaan. EN, het systeem draait constant op minimale kracht = extra gebruiksduur.

3) De iPad is geen desktopvervanger.

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 14-02-2010 12:38 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345349

Nog steeds niet te bestellen. Huilen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:36:
[...]

3) De iPad is geen desktopvervanger.
ook geen netbook, notebook, MacBook vervanger.

Laatst hoorde ik ergens "zodra er een uitschuifbaar toetsenbord op zit Koop ik hem pas" god Dan heb je het echt niet begrepen hoor. (net zoals mensen die zeuren dat er geen usb op zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10
De iBooks app wordt standaard niet meegeleverd, maar moet je zelf installeren.
Dus waarschijnlijk voor Europeanen dan wel meteen te doen met een Amerikaanse iTunes account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Anoniem: 345349 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:46:
Nog steeds niet te bestellen. Huilen. :'(
Hij komt toch niet eerder dan eind maart, gewoon geduld hebben.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:16
Donstil schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:49:
[...]

ook geen netbook, notebook, MacBook vervanger.

Laatst hoorde ik ergens "zodra er een uitschuifbaar toetsenbord op zit Koop ik hem pas" god Dan heb je het echt niet begrepen hoor. (net zoals mensen die zeuren dat er geen usb op zit)
Er zit geen enkele nuttige poort op in tegenstelling tot de netbooks waar hij in de keynote zo mooi mee werd vergeleken. USB poort zou juist handig zijn, doorgaans zet men met een stickje data over. Die kan er dus niet in. SD card ook niet. Nee, dat moet allemaal weer met een speciale adapter. Ruimte zat zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
2nd gen. heeft vast een webcam en sdslot… :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancing_Animal schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:28:
[...]

Er zit geen enkele nuttige poort op in tegenstelling tot de netbooks waar hij in de keynote zo mooi mee werd vergeleken. USB poort zou juist handig zijn, doorgaans zet men met een stickje data over. Die kan er dus niet in. SD card ook niet. Nee, dat moet allemaal weer met een speciale adapter. Ruimte zat zou je zeggen.
De bedoeling is ook niet om je camera aan te sluiten of met een USB stick te werken.
(er komt een externe adapter voor nood gevallen)

Je kan hem gewoon aan je Mac hangen en er zo data op zetten. Hij werd niet vergeleken met een netbook maar er werd juist gezegt dat Apple wel geloofd in die ruimte tussen de iPhone en een mac maar dat die ruimte in hun ogen niet kan worden opgevult door een netbook. Juist omdat netbook fabrikanten teveel willen op een netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

Dancing_Animal schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:28:
[...]

Dat bedoeld Donstil dus.. mensen die zeuren dat er geen usbpoort op zit. De eerste 30 pagina's is dat uitgebreid besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
kenneth schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:27:
[...]

En als je de iPhone 3GS een beetje had gevolgd, weet je ook dat er niet echt en FIFO-regeling is... de eerste aanmeldingen krijgen niet altijd als eerste hun spullen.. :|

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

cailin_coilleach schreef op zondag 14 februari 2010 @ 07:49:
[...]

Een beetje logisch nadenken mag ook wel.

1. Je kan nu al PDFs lezen met een iPod/iPhone.
2. De iPad krijgt een gemakkelijkere manier om files te uploaden.
3. ... wat denk je zelf?
Punt 1 had ik ook al door, maar het lezen van PDFs ga ik nou niet elke keer vanaf mijn iDisk en/of e-mails o.i.d. doen. Punt 2 had ik zelf niets over gehoord, vandaar mijn vraag.

Je kunt wel heel denigrerend gaan doen, maar het zou best kunnen dat Apple vooral hun iBook store wil promoten en daarom het niet zou willen toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Anoniem: 107960 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:18:
Je kunt wel heel denigrerend gaan doen, maar het zou best kunnen dat Apple vooral hun iBook store wil promoten en daarom het niet zou willen toestaan.
Met iTunes hebben ze toch ook niet geblokkeerd dat je je eigen MP3's kan afspelen op je iPod? Ik zou het daarom wel raar vinden als ze het wel zouden doen met de iBookstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:14:
[...]

En als je de iPhone 3GS een beetje had gevolgd, weet je ook dat er niet echt en FIFO-regeling is... de eerste aanmeldingen krijgen niet altijd als eerste hun spullen.. :|
De iPad gaat via de AppleOnline store (o.à.) dus neem aan dat dat wel eerlijk gaat. De 3gs is niet via de store te koop dus dan ben je afhankelijk van een derde partij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nu nog even beslissen welke versie ik wil... 32G of 64G wifi-only.

M'n iPhone is nu 15GB vol denk ik. Maar iPad heeft natuurlijk grote aps, en ander soort (grote) bestanden. Zoals de foto's, die zullen wel een groter versie zijn voor de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Anoniem: 107960 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:18:
Ze gaan toch het ePub formaat gebruiken, zoals Steve op de Keynote zei ? What's the problem ? Apple legt geen restricties op WAT je kan bekijken op hun spul, alleen is er niet zo'n wildgroei aan formaten en codecs toegelaten om de meest logische reden: het past niet in de wereld van Apple*. Dus ebooks die je hebt zet je om in het ePub formaat, muziek accepteert elk Apple apparaat in MP3 en AAC, films is volgens de h264 codering en MPEG2 mogelijk, etc. Er is allerhande software gratis verkrijgbaar om dit makkelijk om te zetten naar een compatibel formaat.

Mensen die met mkv files en ogg muziek afkomen hebben pech om ze rechtstreeks toe te voegen, Apple kan niet alles ondersteunen. Windows doet dat trouwens ook niet, daar heb je ook ffdshow, MPC, VLC of AC3filter nodig voor te spelen wat je "legaal" download. Ben trouwens benieuwd hoeveel portable media players MKV files afspelen tegenwoordig.

(*) Zeer simpel: gebruiksvriendelijkheid en gemak gaan hand in hand met beperking, in tegenstelling tot wat tweakers (lees: 3% van de wereld) denken. Apple's eigen software werkt met AAC codering voor geluid (iTunes, Garageband), h264 codering voor beeld (iMovie) en nu ePub voor de iTunes Book Store. Dus het is logisch dat enkel die dingen werken. PDF is van Adobe en ook al ziet men dat aan als een "standaard", is het juist een gesloten systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 14-02-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345349

kenneth schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:27:
[...]

Mwah, het is leuker om de Apple status te refreshen dan de normale pagina. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 22:20

icecreamfarmer

en het is

Phuncz schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:11:
[...]

Ze gaan toch het ePub formaat gebruiken, zoals Steve op de Keynote zei ? What's the problem ? Apple legt geen restricties op WAT je kan bekijken op hun spul, alleen is er niet zo'n wildgroei aan formaten en codecs toegelaten om de meest logische reden: het past niet in de wereld van Apple*. Dus ebooks die je hebt zet je om in het ePub formaat, muziek accepteert elk Apple apparaat in MP3 en AAC, films is volgens de h264 codering en MPEG2 mogelijk, etc. Er is allerhande software gratis verkrijgbaar om dit makkelijk om te zetten naar een compatibel formaat.

Mensen die met mkv files en ogg muziek afkomen hebben pech om ze rechtstreeks toe te voegen, Apple kan niet alles ondersteunen. Windows doet dat trouwens ook niet, daar heb je ook ffdshow, MPC, VLC of AC3filter nodig voor te spelen wat je "legaal" download. Ben trouwens benieuwd hoeveel portable media players MKV files afspelen tegenwoordig.

(*) Zeer simpel: gebruiksvriendelijkheid en gemak gaan hand in hand met beperking, in tegenstelling tot wat tweakers (lees: 3% van de wereld) denken. Apple's eigen software werkt met AAC codering voor geluid (iTunes, Garageband), h264 codering voor beeld (iMovie) en nu ePub voor de iTunes Book Store. Dus het is logisch dat enkel die dingen werken. PDF is van Adobe en ook al ziet men dat aan als een "standaard", is het juist een gesloten systeem.
:')

Schitterend, het is DE standaard op het gebied van documenten dat het gesloten is of niet maakt niet uit.
Het begint een steeds grotere grap te worden heel die ipad.
Waarom geven ze gewoon niet toe dat ze een probleem met adobe hebben :X .

Dus je kunt hem niet via usb aansluiten aan een andere computer, het is wel nodig om al je bestanden om te zetten in formaten die Apple zelf aanstaan of ontwikkeld hebben. :')

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Ik dacht dat PDF sinds 2008 een open formaat was?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dubbelpost :(

[ Voor 93% gewijzigd door matthijst op 14-02-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Niemand weet nog wat hij precies ondersteunt volgens mij?
De gemiddelde ereader ondersteunt ook een 100 formaten...

epub vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 12-06 21:28
icecreamfarmer schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:42:
[...]

Schitterend, het is DE standaard op het gebied van documenten dat het gesloten is of niet maakt niet uit.
Als je je alleen maar focussed op dingen die je niet kan... dan wel ja. Maar PDF is in ieder geval een standaard feature, altijd al geweest ook op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

[...]

Dus je kunt hem niet via usb aansluiten aan een andere computer, het is wel nodig om al je bestanden om te zetten in formaten die Apple zelf aanstaan of ontwikkeld hebben. :')
MS Word documenten zijn voor velen DE standaard op het gebied van document. Dat het gesloten is maakt voor de gebruikers niet uit.

Er is een verschil tussen een proprietair formaat dat iedereen gebruikt en een open standaard. Het eerste noem je defacto.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...

uiteraard wel. Met de 30pins connector die Apple al jaren gebuikt voor hun mobile apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

VisionMaster schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:54:
[...]

MS Word documenten zijn voor velen DE standaard op het gebied van document. Dat het gesloten is maakt voor de gebruikers niet uit.

Er is een verschil tussen een proprietair formaat dat iedereen gebruikt en een open standaard. Het eerste noem je defacto.
Nee als iedereen het gebruikt is het DE standaard.
Niets defacto waar het mee te maken kan hebben of het goedgekeurd is (als standaard) door de ieee of een andere organisatie, niet of het een gesloten of open formaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Donstil schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:54:
[...]

uiteraard wel. Met de 30pins connector die Apple al jaren gebuikt voor hun mobile apparaten.
Maar waarom niet gewoon fijn een (micro) usb ding naast die apple plug gebruiken, voor het uiterlijk maakt het niet uit maar het maakt het geheel wel bruikbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Zolang de connector aan de andere kant van de kabel nog steeds hetzelfde is, maakt het toch niet uit wat voor connector je op het apparaat hebt? Die 30pins connector sluit je uiteindelijk ook via usb op een computer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:32:
[...]

Maar waarom niet gewoon fijn een (micro) usb ding naast die apple plug gebruiken, voor het uiterlijk maakt het niet uit maar het maakt het geheel wel bruikbaarder.
Ik vind het juist vervelend dat me Canon dslr geen Apple connector heeft. Dat is het enigste usb apparaat wat ik aansluit op me mbp buiten apple producten en daarom is het altijd zoeken naar een mini usb stekkertje.

Ik zie ook het nut niet van een mini/micro usb connector.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 14-02-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
icecreamfarmer schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:32:
[...]

Tja, gewoon usb-ding zullen mensen printers / geluidskaarten / camera's / cardreaders / weet ik veel wat op willen aansluiten, waarvoor gewoon geen drivers aanwezig zijn.

Enkel usb-sticks zou ik als een toevoeging zien. Maar usb-hdd's zouden dan weer geblokkeerd moeten worden...

Het is en blijft toch echt een losliggende gadget, daar moet je geen kabels etc aan willen kunnen verbinden.

Dan zou je wel een mini-usb poort erop kunnen zetten, maar daar zie ik persoonlijk niet echt een positieve toevoeging aan als je voor al je productlijnen al een connector hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 05-05 19:50
pf hoe meer ik over de iPad lees hoe minder geinteresseerd ik raak. De iPAD mist een aantal belangrijke features. Geen Flash bijv. dus een webpagina 'fatsoenlijk' lezen is er al niet bij. Aangezien het gros van de Internet pagina's gebruik maken van Flash.

Gebaseerd op het iPhone OS wat voordelen maar ook nadelen heeft ik had liever Snow Leopard of een variant ervan gezien als OS. Zodat het een volwaardige vervanger kan zijn van de laptop! Nu kan je dus alleen beschikken over software uit de App Store.

Geen HDMI uitgang dus de iPad simpel aansluiten op een TV is niet mogelijk. Daar gaat weer een deel van de gebruiksvriendelijkheid.

Geen USB aansluiting om externe schijven aan te sluiten. Toch wel handig aangezien de iPad met slechts 16, 32, dan wel slechts 64GB aan opslag wordt geleverd.

Geen multitasking? WTF tegenwoordig heeft iedereen zowel Email / Internet etc. gelijktijdig in gebruik.

Op mijn iPhone kan ik al die zaken wel missen, maar kom op geen Flash waar zijn ze mee bezig. Ik ben er niet meer zeker van dat ik een iPad aanschaf.

Zie ook de volgende webpagina voor een indruk zonder flash :S http://theflashblog.com/?p=1703

[ Voor 4% gewijzigd door et36s op 14-02-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

Heb je ook maar iets gelezen? Of kan je alleen lezen wat je er in wilt lezen?

Er staat nergens dat PDF niet ondersteund wordt. Nu zijn er al tig PDF-readers voor op de iPhone, deze werken ook gewoon op de iPad. 8)7 8)7
et36s schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:11:
pf hoe meer ik over de iPad lees hoe minder geinteresseerd ik raak. De iPAD mist een aantal belangrijke features. Geen Flash bijv. dus een webpagina 'fatsoenlijk' lezen is er al niet bij. Aangezien het gros van de Internet pagina's gebruik maken van Flash.

Gebaseerd op het iPhone OS wat voordelen maar ook nadelen heeft ik had liever Snow Leopard of een variant ervan gezien als OS. Zodat het een volwaardige vervanger kan zijn van de laptop! Nu kan je dus alleen beschikken over software uit de App Store.

Geen HDMI uitgang dus de iPad simpel aansluiten op een TV is niet mogelijk. Daar gaat weer een deel van de gebruiksvriendelijkheid.

Geen USB aansluiting om externe schijven aan te sluiten. Toch wel handig aangezien de iPad met slechts 16, 32, dan wel slechts 64GB aan opslag wordt geleverd.

Geen multitasking? WTF tegenwoordig heeft iedereen zowel Email / Internet etc. gelijktijdig in gebruik.

Op mijn iPhone kan ik al die zaken wel missen, maar kom op geen Flash waar zijn ze mee bezig. Ik ben er niet meer zeker van dat ik een iPad aanschaf.

Zie ook de volgende webpagina voor een indruk zonder flash :S http://theflashblog.com/?p=1703
|:( |:( Elke pagina komt er weer zo eentje met exact dezelfde stellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zucht daar gaan we weer.
Ik snap niet waarom iedereen zich zo blind moet staren op flash. Ik internet juist zonder flash. Ook op me apple's. Heerlijk zonder die banners/reclame surfen.

Iedere Webdesiger weet toch dat flash gaat verdwijnen en html5 het gaat overnemen. (wel Vervelend als je nu handig bent met flash btw)

Hdmi op de ipad? Kom op man daar heeft Apple de AppleTV al voor uitgevonden.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 14-02-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
  • Laatst online: 12-06 13:59
et36s schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:11:
Nou, het gros lijkt me wel overdreven. Daarnaast: er zijn twee belangrijke toepassingen voor Flash: video (YouTube, Hulu, etc): daar zijn/komen niet-flash versies van. 2. Games. Die zijn er op de iPhone/iPad voldoende zonder dat je flash nodig hebt.
Dat is een beperking. Dat weet je. Als je een computer wil moet je inderdaad een computer kopen. De iPad is geen computer.
Waarom zou je in godsnaam een iPad op een TV willen aansluiten?! De iPad is een apparaat om in de zetel of onderweg media te consumeren. Niet om naast je TV te zetten. Daar zijn andere apparaten voor. Wat heeft gebruiksvriendelijk trouwens te maken met kunnen aansluiten op je TV?
Wou je dan in de zetel of op de trein gaan zitten met een externe harde schijf bengelend aan je iPad?
Duh. Als je op je iPhone/iPad surft en er komt een email binnen krijg je een signaal. Switchen naar de mail app en terug naar Safari gaat net even snel dan op een PC waar je wel multitasking hebt. Kan je eens uitleggen wat multitasking zou toevoegen aan email/internet? Er zijn wel andere voorbeelden te vinden waar multitasking wel nuttig is, maar het is een afweging die Apple heeft gemaakt: zij vinden dat multitasking de gebruikservaring negatief zal beinvloeden en ik kan dat volgen. Ten eerste ga je een complexere user interface nodig hebben. 2. De gemiddelde gebruiker zal op den duur 37 apps tegelijk hebben open staan en klagen dan zijn iPhone langzaam is wegens geen geheugen meer. Nee, het is prima in iPhone OS zoals het is.

Tuurlijk mag jij de iPad links laten liggen. Het is gewoon zo dat de iPad gedesigned is met een bepaald doel voor ogen: een apparaat voor het consumeren van media in de zetel onderweg. En daarin gaat het heel goed zijn denk ik. Maar wil je meer, dan moet je een computer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een leuke topic warning zou welkom zijn: "De iPad is geen computer, laptop of GSM. Trolls en flames aangaande het ontbreken van functies die dergelijke toestellen wel hebben, zijn niet gewenst."

Het is hier net het iBood forum:
"wow toffe aanbieding maar niet wat ik zocht."
"pfff ik wil een ander model, doeg dan maar"
"mijn buurman zei dat het ding waardeloos is"

Ik heb een prachtig idee ! Laten we een mooi lijstje maken met alle features van alle tablets die er zijn en binnenkort aan gaan komen om te zien of ze USB, HDMI, (micro)SD, webcam, volledig OS, alle bestaande files supported en Flash ondersteuning hebben ! Oh wait, dat zouden véél rode kruisjes zijn ! |:(
pegox schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:37:
[...]
Duh. Als je op je iPhone/iPad surft en er komt een email binnen krijg je een signaal. Switchen naar de mail app en terug naar Safari gaat net even snel dan op een PC waar je wel multitasking hebt. Kan je eens uitleggen wat multitasking zou toevoegen aan email/internet? Er zijn wel andere voorbeelden te vinden waar multitasking wel nuttig is, maar het is een afweging die Apple heeft gemaakt: zij vinden dat multitasking de gebruikservaring negatief zal beinvloeden en ik kan dat volgen. Ten eerste ga je een complexere user interface nodig hebben. 2. De gemiddelde gebruiker zal op den duur 37 apps tegelijk hebben open staan en klagen dan zijn iPhone langzaam is wegens geen geheugen meer. Nee, het is prima in iPhone OS zoals het is.
Inderdaad !

et36s: De iPad en iPhone hebben zeker multitasking (voor de standaard apps) maar niet in de zin zoals de meeste mensen denken dat het is: meerdere vensters op het scherm. Dat is ook niet logisch op een MOBIEL apparaat, wat wil je zien op 1024x768 ? Waarvoor zou je het willen gebruiken eigenlijk ? Men heeft sinds iPhone OS 2.0 al Push toegevoegd wat ervoor zorgt dat apps nog steeds gegevens ontvangen. Alleen kan niet elke app (gelukkig) actief in het geheugen blijven. Noem 1 telefoon of tablet, niet tablet-PC (lees: laptop met 180° scharnier) op die multitasking heeft en het ook nuttig maakt.

[ Voor 51% gewijzigd door Phuncz op 14-02-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:43:
Een leuke topic warning zou welkom zijn: "De iPad is geen computer, laptop of GSM. Trolls en flames aangaande het ontbreken van functies die dergelijke toestellen wel hebben, zijn niet gewenst."
Haha precies.

"ik geloof niet in de iPad want ik denk dat omslachtige menu's ontwoppen voor muis bediening ook met vingers heus wel makkelijk te bedienen zijn'' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik ga de iPad waarschijnlijk wel aanschaffen, want het internetten op m'n iTouch gaat toch niet zo lekker. Ik zit er namelijk vaak mee te internetten op de bank en dan merk ik dat het scherm daarvoor toch te klein is. Ik twijfel nog of ik 16 of 32 GB moet nemen, want m'n iTouch heeft 32 GB en da's toch wel handig. Ik houd hem in elk geval voor erbij, denk ik en misschien dat ik m'n 8 GB iNano verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 02:16
Donstil schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:02:
[...]

De bedoeling is ook niet om je camera aan te sluiten of met een USB stick te werken.
(er komt een externe adapter voor nood gevallen)

Je kan hem gewoon aan je Mac hangen en er zo data op zetten. Hij werd niet vergeleken met een netbook maar er werd juist gezegt dat Apple wel geloofd in die ruimte tussen de iPhone en een mac maar dat die ruimte in hun ogen niet kan worden opgevult door een netbook. Juist omdat netbook fabrikanten teveel willen op een netbook.
Eens. Alleen zou ik dan de netbook niet eens aanhalen. Juist dan gaan mensen vergelijken met wat er op de een zit en op de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancing_Animal schreef op maandag 15 februari 2010 @ 00:01:
[...]

Eens. Alleen zou ik dan de netbook niet eens aanhalen. Juist dan gaan mensen vergelijken met wat er op de een zit en op de ander niet.
ze haalde de netbooks ook niet aan ter vergelijking maar alleen omdat Steve (dus Apple) dat als een verkeerde ontwikkeling ziet en dat de ipad in hun ogen wel die "tussen iPhone en macbookpro" gadget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

icecreamfarmer schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:31:
[...]
Nee als iedereen het gebruikt is het DE standaard.
Niets defacto waar het mee te maken kan hebben of het goedgekeurd is (als standaard) door de ieee of een andere organisatie, niet of het een gesloten of open formaat is.
Hehe ;) Je doet me echt herinneren aan MS-fanboys die een .doc document de hemel in prezen NOFI. Exact dezelfde stelling: .doc gebruikt iedereen, dus het is DE standaard.

Blijkbaar verschillen we van mening over dit detail. In mijn optiek is een aangenomen standaard een defacto. Stel dat voor mij PDF geen standaard was maar ePub, omdat PDF niet voldoet aan mijn criteria en niet mijn doelstellingen kan halen, dan (in jou uitleg) is ePub mijn standaard. Ergo PDF is dan nooit DE standaard maar EEN (grote) standaard.

Maar goed... nevermind.
* VisionMaster kan van alles gebruiken.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

VisionMaster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 07:23:
Blijkbaar verschillen we van mening over dit detail. In mijn optiek is een aangenomen standaard een defacto.
Uh, met het risico langs jullie heen te praten want ik volg al helemaal niets meer van deze onsamenhangende discussie :P Maar, de facto betekent juist dat het géén aangenomen standaard is maar in de praktijk toch zo'n groot marktaandeel heeft dat je het als een standaard kan beschouwen. Dat kan uiteindelijk uitgroeien tot een formele standaard zoals PDF in 2005 (ISO 19005-1).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat betreft met multi-task gebeuren (op de iPhone) heeft Apple wat mij betreft maar een misser begaan. Ze hadden het "phone" gedeelte ook moeten toevoegen aan de wel toegestane background processen (net als bv. iPod-gedeelte).
Als ik nu in de auto navigatie heb aanstaan en er wordt gebeld dan sluit de navigatieapp af en mis je dus alle aanwijzingen etc. Welliswaar wordt deze automatisch na het gesprek hervat maar dan ben je mooi al een paar straten verder en/of heb je de afslag gemist.
Apple hoeft van mij echt niet alles "open" te gooien, maar deze specifieke, veel voorkomende combinatie is Apple-onwaardig geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbeek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-07 16:33
tollo71 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:40:
Wat betreft met multi-task gebeuren (op de iPhone) heeft Apple wat mij betreft maar een misser begaan. Ze hadden het "phone" gedeelte ook moeten toevoegen aan de wel toegestane background processen (net als bv. iPod-gedeelte).
Als ik nu in de auto navigatie heb aanstaan en er wordt gebeld dan sluit de navigatieapp af en mis je dus alle aanwijzingen etc. Welliswaar wordt deze automatisch na het gesprek hervat maar dan ben je mooi al een paar straten verder en/of heb je de afslag gemist.
Apple hoeft van mij echt niet alles "open" te gooien, maar deze specifieke, veel voorkomende combinatie is Apple-onwaardig geimplementeerd.
Tollo71,

De Iphone ondersteund dat telefonie een background proces is echter moet je dat zelf activeren. Druk tijdens een telefoongesprek maar op je homebutton en dan je navigatie software. Je kunt dan bellen en navigeren tegelijk.

Het is dan alleen nog maar hinderlijk dat als je gebeld wordt je navigatie software even afgesloten wordt, maar zodra je die opstart, gaat de navigatie verder waar die gebleven is. In ieder geval bij mij in de situatie met tomtom.

Met mijn carkit kan ik telefonie afsluiten door de rode knop te drukken zodat je een gesprek zelf kunt afsluiten. Anders moet je wachten op de andere partij opgehangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

markbeek schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:55:
[...]

Tollo71,

De Iphone ondersteund dat telefonie een background proces is echter moet je dat zelf activeren. Druk tijdens een telefoongesprek maar op je homebutton en dan je navigatie software. Je kunt dan bellen en navigeren tegelijk.

Het is dan alleen nog maar hinderlijk dat als je gebeld wordt je navigatie software even afgesloten wordt, maar zodra je die opstart, gaat de navigatie verder waar die gebleven is. In ieder geval bij mij in de situatie met tomtom.

Met mijn carkit kan ik telefonie afsluiten door de rode knop te drukken zodat je een gesprek zelf kunt afsluiten. Anders moet je wachten op de andere partij opgehangen heeft.
Zodra de iPad wordt gehacked (wat ik wel verwacht) hebben we backgrounder. Iedereen weer blij en weer een rood kruisje minder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbeek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-07 16:33
Anoniem: 106714 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:32:
[...]

Zodra de iPad wordt gehacked (wat ik wel verwacht) hebben we backgrounder. Iedereen weer blij en weer een rood kruisje minder O-)
Ik verwacht ook wel dat de iPad gehacked gaat worden. Het zal een kwestie van tijd zijn, maar dat is met alles zo.

Wellicht dat de opvolger van de iPad features zal bevatten die nu door de meeste consumenten als ontbrekend worden gezien. De eerste iPhone was natuurlijk ook "kaal" voor wat de consument er van verwacht had. Ik noem alleen al de ontbrekende gps functie destijds.

[ Voor 1% gewijzigd door markbeek op 15-02-2010 10:24 . Reden: betere zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik ga de iPad eind maart / begin april wel halen, denk ik en dan wacht ik gewoon totdat hij is te hacken (wat ik wel verwacht). Ik wil er op ten duur namelijk wel gratis applicaties op kunnen zetten, die normaal gesproken geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Waarom zou de iPad geen computer zijn? Ik vervang graag mijn laptop door een tablet maar dat kan alleen als ik dezelfde mogelijkheden heb op mijn tablet. Ik ben van mening dat als je Flash weg laat. Je een kreupel product levert. Wat heb je aan surfen op het Internet als je webpagina's niet kan weergeven zoals ze bedoeld zijn? Flash is tegenwoordig zo verweven met het Web dat je eigenlijk niet zonder kan, dat jij dat wel kan is jou mening. Wat staat er ook alweer op de webpagina van Apple? En ik quote:
The best way to experience the web, email, and photos
Experience the web dat kan in mijn ogen dus beter.

En waarom zou ik de Ipad niet willen aansluiten op een TV? de iPad wordt in de markt gezet dat het perfect video's kan afspelen dus op een LCD scherm aansluiten is zo gek nog niet. Voor video's heb je behoorlijk wat opslag nodig dus een USB aansluiting om een externe HD aan te sluiten lijkt me ook niet teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syltheboy schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:23:
Ik wil er op ten duur namelijk wel gratis applicaties op kunnen zetten, die normaal gesproken geld kosten.
Haha dat meen je toch zeker niet. Die apps kosten maximaal 9,95 (op wat uitzonderingen na)
God wat ben je dan pauper zeg als je de iPad daarvoor wil jailbreaken.

Misschien ben ik ouderwets maar ik koop muziek/applicaties/films altijd gewoon.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 15-02-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:21:
[...]

Haha dat meen je toch zeker niet. Die apps kosten maximaal 9,95 (op wat uitzonderingen na)
God wat ben je dan pauper zeg als je de iPad daarvoor wil jailbreaken.

Misschien ben ik ouderwets maar ik koop muziek/applicaties/films altijd gewoon.
Ik kan niet zeggen dat ik arm ben, maar de meeste apps vind ik gewoon te duur. Als ik m'n iTouch niet kon jailbreaken, dan had ik geen keus en had ik een aantal apps gewoon aangeschaft. Maar als het ook gratis kan, dan doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

et36s schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:56:
Waarom zou de iPad geen computer zijn? Ik vervang graag mijn laptop door een tablet maar dat kan alleen als ik dezelfde mogelijkheden heb op mijn tablet. Ik ben van mening dat als je Flash weg laat. Je een kreupel product levert. Wat heb je aan surfen op het Internet als je webpagina's niet kan weergeven zoals ze bedoeld zijn? Flash is tegenwoordig zo verweven met het Web dat je eigenlijk niet zonder kan, dat jij dat wel kan is jou mening.
Dat is eigenlijk jouw mening. Blijkbaar surf jij op een ander internet dan ik want ik heb zoals velen hier geen behoefte aan flash. Laat het zelfs maar mooi weg, minder banners en reclame die mijn aandacht zoeken, voorlopig toch. Trouwens maak je het wel heel duidelijk dat je van de iPad een ander apparaat verwacht als dat wat het is. Je moet eenmaal de beperkingen inzien en realiseren dat het niet gemaakt is om een computer te vervangen, maar je internet toegang te vergemakkelijken zonder naar je telefoon (onderweg) of laptop (buro) te moeten grijpen. Dat jij Flash ziet als een cruciaal onderdeel van het internet is toch een vertekend beeld.
En waarom zou ik de Ipad niet willen aansluiten op een TV? de iPad wordt in de markt gezet dat het perfect video's kan afspelen dus op een LCD scherm aansluiten is zo gek nog niet. Voor video's heb je behoorlijk wat opslag nodig dus een USB aansluiting om een externe HD aan te sluiten lijkt me ook niet teveel gevraagd.
Daarvoor is een WDTV of één van die andere talloze media players die voor 80€ exact dat doen. Heb je zelf al eens nagedacht hoe je het wilt tewerkstelligen als het mogelijk zou zijn ? Dus je zou je iPad ter grote van een A4 blad naast je TV zetten, je externe harde schijf erop aansluiten en dan terwijl je voor je TV staat je films browsen. Let op dat de kabels lang genoeg zijn of het ding dondert nog tegen de grond. Goh dat lijkt me reuze leuk, 2 kabels + eventuele stroomtoevoer ! Geef mij dan maar voor 80€ een media player die dat vanuit de luie zetel doet met een remote, met een ideale interface en minimaal gedoe.

Verwacht je van een zakdoek ook dat het een optie heeft om als paraplu te dienen en dat je het ook als portefeuille kan gebruiken ? Het is overduidelijk dat jij dingen van het apparaat verwacht die er niet zijn, dus ga gerust naar Complete Systemen & Laptops en vraag voor een tablet PC met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
et36s schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:56:
Waarom zou de iPad geen computer zijn?
Je hebt zelf een aantal redenen aangegeven: een computer kan wel en de iPad niet: multitasken, flash, usb devices aansluiten, willekeurige software installeren enzoverder. Apple heeft er nu eenmaal voor gekozen een apparaat op de markt te brengen dat GEEN computer is. Het is voor andere dingen bedoeld en zal in die andere dingen waarschijnlijk beter zijn dan een computer.

Waarom is het toch dat jij (en met jou een heleboel anderen) dit niet willen inzien? Waarom willen jullie perse van de iPad iets maken dat ie niet is? Van een broodrooster zeg je toch ook niet: ik moet er geen hebben want hij speelt geen flash en/of ik kan hem niet op mijn TV aansluiten?

Als je een toestel wil dat al die dingen kan die je zegt (flash, multitasken, usb), dan heb ik goed nieuws voor jou: die toestellen bestaan. Het zijn computers. Doe jezelf een plezier: koop je er eentje en laat de iPad links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syltheboy schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:29:
[...]

Ik kan niet zeggen dat ik arm ben, maar de meeste apps vind ik gewoon te duur. Als ik m'n iTouch niet kon jailbreaken, dan had ik geen keus en had ik een aantal apps gewoon aangeschaft. Maar als het ook gratis kan, dan doe ik dat.
Als je het niet kan betalen is het jammer lijkt me. Hoe rijk of arm je ook bent het blijft geen reden om deze apps te kraken en illigaal te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:07:
[...]

Als je het niet kan betalen is het jammer lijkt me. Hoe rijk of arm je ook bent het blijft geen reden om deze apps te kraken en illigaal te gebruiken.
Zelf kraak ik geen apps, want ik haal ze van een bepaalde site af en vervolgens zet ik ze op m'n iPod. Dat laatste is trouwens wel illegaal, maar dat boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syltheboy schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:06:
[...]

Zelf kraak ik geen apps, want ik haal ze van een bepaalde site af en vervolgens zet ik ze op m'n iPod. Dat laatste is trouwens wel illegaal, maar dat boeit me niet.
Ik ga straks ook de porsche van de buurman ff gebruiken. Kan ik ook niet betalen maar wil er best graag in rijden.

Hoop dat Apple wat doet tegen deze praktijken. Zodra iedereen de apps gaat downloaden krijg je Nintendo DS praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 09:32
Een beetje flauw (ver) hierboven Phuncz. Je zegt dat je wil dat men het hier niet heeft over het ontbreken van features, maar raad eens: het is een ervaringentopic. Vinden dat een product features mist is ook een deel van de gehele ervaring, dus ga niet zeggen dat je het ongewenst vindt.

Zelf heb ik wel zitten overwegen om een tablet (in het algemeen) aan te schaffen. Wat zijn nou selling points van een iPad? Op zich heb ik niet zoveel met multitasken. Als Opera straks op de Appstore staat en het tabbladen ondersteund zou ik dat al goed vinden (of elke andere browser, natuurlijk). Ik ben dan alleen maar een thuisgebruiker, ik hoef niet per se iets met 3G te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
hmm. ik ben zelf erg benieuwd naar hoe de iPad gaat worden. dit apparaatje zou eens heel mooi kunnen zijn voor fotografen, om snel even foto's door te kijken en te laten zien of juist om onderweg even je geheugenkaartje op leeg te gooien en alvast een selectie te maken.. maar dan is het gebrek aan usb-ondersteuning wel een gemis, omdat een fotocollectie rap kan groeien en al snel niet meer op 60GB zal passen..
Bovendien vraag ik me af wat voor bestandsformaten de iPad allemaal weer kan geven. Als het apparaat geen .RAW bestanden van de meest gebruikte camera's kan laten zien, houd ik het iig snel voor gezien. kan iemand hier al meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Voor degene die multitasking, flash, camera, 1080p output belangrijk vinden: je kan naar de Notion Ink-topic. Dit apparaat zal in juni uitkomen:
http://www.technoholik.co...k-adam-tablet-specs-pics/

Als ik het scherm zie wat ze laten zien op de film , ga ik voor de IPS van de ipad denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 15-02-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:16:
[...]

Ik ga straks ook de porsche van de buurman ff gebruiken. Kan ik ook niet betalen maar wil er best graag in rijden.

Hoop dat Apple wat doet tegen deze praktijken. Zodra iedereen de apps gaat downloaden krijg je Nintendo DS praktijken.
Dat het niet mag geef ik je helemaal gelijk in, maar feit is wel dat mede dankzij de jailbreak en install0us is de iPhone/iPod een gewilde gadget is.
Zo verkocht de PS1 en PS2 en XBOX ook opeens stukken beter toen het apparaat gekraakt was. Uiteindelijk heeft het ook voordelen voor de eerlijke mensen, want er wordt meer voor ontwikkeld.
Vanwege de lage prijs zijn er nog genoeg mensen die wel kopen en de ontwikkelaars hebben volgens mij niets te klagen.
Zelfde als U2 die maar loopt te klagen over de cd verkoop, maar ondertussen weer 2 huizen kopen en een 4de auto. Maar goed dat is een hele andere discussie :P

Toevallig loopt er op de iPhoneclub een kleine discussie over een melding in de appstore over illegale bestanden en de meerderheid van de mensen overwegen naar Android over te stappen als Apple gaat optreden en dat zal uiteindelijk de iPhone gebruiker niet ten goede komen als de iPhone minder populair wordt.

Ik heb een navigatie proggie op mn iPhone voor weinig en rechtvaardig dat maar voor mezelf door te zeggen dat ik verder alles eerlijk betaal (huur, belasting, krijg geen subsidies, schenk soms aan goeie doelen) en dat meneer Tomtom nu iets langer moet wachten tot hij zijn nieuwe A8 kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:12

MsG

Forumzwerver

kaesve schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:21:
hmm. ik ben zelf erg benieuwd naar hoe de iPad gaat worden. dit apparaatje zou eens heel mooi kunnen zijn voor fotografen, om snel even foto's door te kijken en te laten zien of juist om onderweg even je geheugenkaartje op leeg te gooien en alvast een selectie te maken.. maar dan is het gebrek aan usb-ondersteuning wel een gemis, omdat een fotocollectie rap kan groeien en al snel niet meer op 60GB zal passen..
Bovendien vraag ik me af wat voor bestandsformaten de iPad allemaal weer kan geven. Als het apparaat geen .RAW bestanden van de meest gebruikte camera's kan laten zien, houd ik het iig snel voor gezien. kan iemand hier al meer over zeggen?
Als je kijkt naar de toepassingen weet ik wel zeker dat hij niks met raw kan. Je verwacht veel te veel van dat apparaat als ik je zo lees. Het is gewoon een "even op hyves-zonder-de-buddy-pokes"-device. Ben ook benieuwd hoe je het geheugenkaartje hoopt leeg te gooien op het apparaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
MsG schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:38:
[...]
Ben ook benieuwd hoe je het geheugenkaartje hoopt leeg te gooien op het apparaat.
Er is al een "cardreader" voor SD kaartjes aangekondigd die je in de iPad kan pluggen (van Apple zelf). Net met de bedoeling je foto's op de iPad te kunnen zetten. Wat dat gaat doen met RAW foto's is af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
HotFix schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:18:

Zelf heb ik wel zitten overwegen om een tablet (in het algemeen) aan te schaffen. Wat zijn nou selling points van een iPad?
De selling points voor mij zullen zijn:

- IPS-scherm. (geen ervaring met IPS, maar als ik de verhalen mag geloven, zeer goede kleuren en kijkhoek. Beste kwaliteit wat je kan krijgen op dit moment?)
- Garantie dat het OS soepel, gebruiksvriendelijk/makkelijk en responsive werkt ( op de iphone is het al snel, op een snellere machine is het...)
-Wetende dat een aantal apps die hun naam al waar hebben gemaakt, ook voor de iPad uit komt.
-Lange standbytijd=snelle "wake-on". Maar zelfs van volledig uit->aan is minder dan 15s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
MsG schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:38:
[...]

Als je kijkt naar de toepassingen weet ik wel zeker dat hij niks met raw kan. Je verwacht veel te veel van dat apparaat als ik je zo lees. Het is gewoon een "even op hyves-zonder-de-buddy-pokes"-device. Ben ook benieuwd hoe je het geheugenkaartje hoopt leeg te gooien op het apparaat.
ik verwacht eigenlijk vrij weinig van het apparaat. ik verwacht dat het een leuk ding is om een beetje op de bank mee te zitten internetten en ik verwacht dat het, dankzij het mooi grote scherm, wel praktisch zou kunnen zijn om foto's te bekijken. bovendien verwacht ik dat hij, omdat hij zo relatief portable is, goed geschikt is om onderweg je foto's even op te zetten. het is dan natuurlijk wel een enorm voordeel als hij dan raw foto's weer kan geven. van mijn part doet hij dat door ze eerst met een app te converteren naar .jpeg of iets, maar eigenlijk vind ik dit allemaal helemaal niet zoveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Mwa, als je een iPad alleen gaat gebruiken als een fotolijst dan kan je beter iets gespecialiseerder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

HotFix schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:18:
Een beetje flauw (ver) hierboven Phuncz. Je zegt dat je wil dat men het hier niet heeft over het ontbreken van features, maar raad eens: het is een ervaringentopic. Vinden dat een product features mist is ook een deel van de gehele ervaring, dus ga niet zeggen dat je het ongewenst vindt.
Ontbrekende features is heel iets anders dan een heel ander apparaat willen. In het GSM topic verwacht je je ook niet aan "hoe er staat geen Windows 7 op ?" of "Waar is de HDMI poort ?" omdat mensen weten waarvoor een GSM dient. Men denkt dat de iPad een allround computer is en daar zit hem het probleem. Bepaalde features ontbreken omdat het gewoon niet binnen het concept past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Phuncz schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:26:
[...]
Men denkt dat de iPad een allround computer is en daar zit hem het probleem. Bepaalde features ontbreken omdat het gewoon niet binnen het concept past.
Tja, ik blijf het een grote grap vinden dat mensen op een ipad alles verwachten, terwijl de ipad juist zegt het niet te ondersteunen en er al jarenlang tablets zijn die gewoon pc's nadoen.

Tablets zijn niet nieuw, ze worden alleen tot nu toe veelal waardeloos gevonden doordat ze juist alles willen kunnen waardoor het totaal niets is ;)

Wil je een tablet die gemaakt is voor specifieke toepassingen die die dan ook goed moet doen, neem een ipad als je je in de toepassingen kan vinden. Wil je meer, koop een algemene tablet en ervaar dat dat net niet werkt en koop daarna alsnog een nieuwe laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Mwa, er zijn inderdaad veel Tablets, maar dat maakt het geen betere ervaring. Ik kan me nu niet een moderne tablet voor de geest halen, hooguit netbooks met touchscreens (en dat telt niet ;) ). Omdat er geen echte moderne tablets zijn, voor zover ik weet, is de algemene ervaring misschien wel slecht ja.
Maar nu hebben we moderne technieken waardoor we ontzettend kleine, lichte computers op A4-formaat kunnen maken, iets wat voorheen niet mogelijk was met fatsoenlijke performance. Nu dat dus wel kan, kan je best Windows 7 draaien, wat gewoon goed zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat er over een jaartje (misschien wel korter) 2 groeten ontstaan.
de Tablets en de iPad. Net zoals nu met MP3 spelers en iPod's.

Nu is het voor Apple natuurlijk handig om het een Tablet te noemen en daarom is de verwarring groot onder de niet tweakers maar als over een jaartje de iPad is ingeburgerd zal dat wel anders worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Over RAW files. Ik gebruik zelf aperture ism met een nikon dslr en dus RAW bestanden. Ik kan die raw bestanden syncen naar mijn iphone. Ze worden dus aangepast voor het bekijken daarop (verkleinen > jpg). Zie ook weinig nut in fulblown raw te bekijken op een iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
lowfi schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:11:
Over RAW files. Ik gebruik zelf aperture ism met een nikon dslr en dus RAW bestanden. Ik kan die raw bestanden syncen naar mijn iphone. Ze worden dus aangepast voor het bekijken daarop (verkleinen > jpg). Zie ook weinig nut in fulblown raw te bekijken op een iPad?
Volgens mij had ik een paar weken een blogpost gelezen van een pro-fotografe die zei dat een ipad perfect zal zijn voor fotoshoots. Om snel even de resultaten met z'n allen van te bekijken.

Ik kan me voorstellen dat een tablet met een IPS-scherm en makkelijk in/uitzoomen, heel wat lekkerder werkt dan een laptop tijdens een fotoshoot. Even doorgeven "watjij? of samen "toch wat meer belichting van links".

(voor outdoors lijkt me nogal risky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Bepaalde features ontbreken omdat het gewoon niet binnen het concept past.
The best way to experience the web, daar hoort Flash ook een onderdeel van te zijn. Dat jij dat anders ziet dat is prima. Ik vind het een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
et36s schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:38:
[...]

The best way to experience the web, daar hoort Flash ook een onderdeel van te zijn. Dat jij dat anders ziet dat is prima. Ik vind het een gemiste kans.
Flash is meer "the best way to experience banners and Commercials". Heeft verder niets met fijn internetten te maken.

(vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
HotFix schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:56:
Maar nu hebben we moderne technieken waardoor we ontzettend kleine, lichte computers op A4-formaat kunnen maken, iets wat voorheen niet mogelijk was met fatsoenlijke performance. Nu dat dus wel kan, kan je best Windows 7 draaien, wat gewoon goed zal werken.
Tja, als je dit echt denkt dan zou ik zeggen koop een win7 tablet als die uitkomen. Volgens mij gaat dat net zo prut werken als alle eerdere tablets omdat de GUI er gewoon niet voor gemaakt is ( simpel voorbeeld, je wilt geen pull-down menu hebben op een tablet, mijn vingers zijn daar gewoon te dik voor ).

De oudere tablets voldoen ook perfect als er een GUI voor gemaakt is ( ik ken wat ware-house systemen die al jarenlang perfect werken op een tablet omdat ze ervoor geschreven zijn )

Zolang je binnen de speciaal aangepaste GUI's blijft voldoet in principe elke tablet. Alleen bij een Ipad kan je niet buiten die GUI en bij een algemene tablet is zo'n GUI bijna niet te vinden. Dat is imho het grote verschil, alles waar de GUI niet voor is aangepast verpest de experience...
et36s schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:38:
[...]
Tja, toch is er een behoefte aan plugins als flashblock etc.
Wmb was flash een leuk idee, maar hebben weinig mensen het nuttig kunnen inzetten en te veel mensen gebruiken het verkeerd ( banners etc )

Ik surf ook standaard met flashblock aan, met hooguit een paar exceptions. Werk de exceptions om naar apps of html5 en je mist enkel de adds / banners door flash te missen, niet erg imho.

[ Voor 22% gewijzigd door Gomez12 op 15-02-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Donstil schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:43:
[...]

Flash is meer "the best way to experience banners and Commercials". Heeft verder niets met fijn internetten te maken.

(vind ik)
Het zuigt ja maar toch zijn er een boel flashvideo only websites. Ik zie die toch niet allemaal zo snel op html5 of iets anders overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven. EDIT: ooh nee daar boven.

Ik snap wat je bedoelt. Moest vandaag een Hp touch iMac cloon ding installeren voor een klant. Mooi ding hoor maar een 20" Touchscreen icm windows 7 en 1920x1080 is gewoon niet te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 15-02-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Ik moet zeggen dat ik feitelijk al had besloten voor de iPad, maar de ADAM van Notion ink ziet er erg indrukwekkend uit. http://www.notionink.in/adamoverview.php
Meest vervelende is dat ze er allebei nog niet zijn.
Grootste pluspunt voor de iPad is dat ie als eerste beschikbaar zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 614 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:43:
Ik moet zeggen dat ik feitelijk al had besloten voor de iPad, maar de ADAM van Notion ink ziet er erg indrukwekkend uit. http://www.notionink.in/adamoverview.php
Ik was ook aan het kijken, de Notion was ook een flinke concurrent. Maar de filmpjes vielen een beetje tegen, wat betreft beeldkwaliteit.
En het is een groter scherm, met een lagere resolutie. 1024x600. Dat is nou juist een resolutie die ik net niet vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Donstil schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:51:
@hierboven. EDIT: ooh nee daar boven.

Ik snap wat je bedoelt. Moest vandaag een Hp touch iMac cloon ding installeren voor een klant. Mooi ding hoor maar een 20" Touchscreen icm windows 7 en 1920x1080 is gewoon niet te doen.
De grote grap is juist dat het wmb wel te doen is ( heck, wij leveren zelfs dat soort setups voor in winkels ) enkel moet je de gehele standaard GUI gaan vervangen door iets zelfgemaakts met grote knoppen etc, elke foutsituatie etc moet je afvangen en vervangen door je eigen.

Daarom werkt het imho wel voor speciale apps ( bijv warehousing-apps of kiosken in winkels ) maar je moet er gewoon geen normale apps op willen draaien en dat is met windows toch iets te verleidelijk.

Ik zie voor een tablet nog niet iemand een nieuwe email app maken als hij ook gewoon outlook / thunderbird erop kan zetten. Dat is imho de kracht van de ipad, er draait gewoon niets op wat er niet voor aangepast is.
Anoniem: 614 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:43:
Ik zit zo even te kijken, maar het 1e wat me opvalt is dat ik op de volgende pagina http://www.notionink.in/adamfeature.php ik gewoon het idee heb dat ik op een 10" display al te dikke vingers heb om op die dingen aan de zijkanten te kunnen drukken. Ik zou het graag op mijn desktop zo willen zien, maar als home-screen zie ik al bedieningsproblemen....

[ Voor 26% gewijzigd door Gomez12 op 15-02-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Apple gaat een DRM aanbieden voor de iBooks. Of uitgevers het ook gaan gebruiken is nog niet bekend.
Apple to offer publishers FairPlay DRM for iPad books
Apple's FairPlay digital rights management will be an option for publishers who sell e-books the iBooks application on the forthcoming multi-touch iPad, according to a new report.

The Los Angeles Times reported Monday that Apple will use the DRM to prevent piracy of titles sold on the multimedia device. Apple abandoned restrictive DRM for music titles last year when it removed FairPlay from the iTunes Music Store. FairPlay restricted the number of devices that could have access to purchased content. Its use was the subject of great debate and criticism until Apple removed it in 2009.

However, while the entire music store is now DRM-free, the Apple-created FairPlay technology remains in effect for movies and TV shows purchased through iTunes. Now, similar restrictions could reportedly be extended to some e-books sold for the iPad, though the article suggested publishers will have a choice.

"No doubt some publishers, including O'Reilly Media -- which has vociferously argued that digital locks are harmful to sales -- will opt not to deploy FairPlay. (O'Reilly, which puts out technical books, was not on the list of five publishers during Apple's announcement of the iPad, but is discussing a deal with Apple)," the Times noted. "But the majority of publishers are expected to embrace FairPlay, along with other copy protection software such as Adobe's Content Server 4, as a means to squelch incipient book piracy as the e-book market begins to take off."

When it introduced the iPad last month, Apple highlighted five major publishers that will offer content for the device. The iBooks application includes the iBookstore, where bestsellers are expected to be priced between $12.99 and $14.99.

The price range has been the subject of debate for publishers, who were previously unhappy with the standard $9.99 price for new hardcover bestsellers sold on the Amazon Kindle e-reader. Amazon has reluctantly agreed to publisher demands, and higher e-book prices are expected to coincide with the release of the iPad in March.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-06 14:44

MetalPool

Boe!

Probleem: Mijn teamleider op het werk heeft het volgende probleem met zijn iphone....bij het aanzetten van het apparaat verschijnt keurig het appel icoontje en laad vervolgens door naar het hoofdmenu...dan het probleem...de iphone zoomt automatisch in op de klok en datum en ik kan dus niet meer ontgrendelen. Ik kan naar beneden scrollen en het ontgrendelsleepje naar rechts trekken maar een pincode invoeren is echt niet te doen...iemand een idee wat dit te betekenen heeft? Ik heb dit namelijk met mn eigen iphone nog nooit meegemaakt...het gaat hier om de 16 gb 3g iphone...

Reeds opgelost....moest met 3 vingers tegelijk op het scherm drukken...pfff moet je ook maar weten 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MetalPool op 16-02-2010 10:08 ]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou dat in het iPhone topic vragen, niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Die ADAM van NotionInkt ziet er ook indrukwekkend uit! Is er al iets bekend over de prijs en levertijd van dat ding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

Dimby schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:01:
Die ADAM van NotionInkt ziet er ook indrukwekkend uit! Is er al iets bekend over de prijs en levertijd van dat ding ?
Als je dat zelf niet kunt vinden, waarschijnlijk niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:28
Anoniem: 117098 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:30:
[...]

Als je dat zelf niet kunt vinden, waarschijnlijk niet 8)7
:S
Dimby schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:01:
Afbeeldingslocatie: http://www.machackpc.com/wp-content/uploads/2010/02/Specs-AdamvsiPad.jpg
$327 - $800 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb maar even een correcte versie gemaakt want er stonden nogal wat fouten in. Lees: ik heb het minder anti-iPad gemaakt zonder het pro-iPad te maken.

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/Specs-AdamvsiPad-corrected.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Phuncz op 16-02-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Phuncz schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:40:
Ik heb maar even een correcte versie gemaakt want er stonden nogal wat fouten in. Lees: ik heb het minder anti-iPad gemaakt zonder het pro-iPad te maken.

[afbeelding]
Ik wil niet te anti-notion klinken, maar de gebruiksduur is wel berekende gebruiksduur van de tegra heb ik begrepen.
Hoeveel het in het praktijk verbruikt is onduidelijk. Net als zoveel de iPad eigenlijk (hoewel jobs had gezegd dat het praktijkgebruiksduur 10u is. Maar dat 10u filmpjes kijken is verkeerd geintepreteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het niet met die Adam. Het grote voordeel van Apple is dat het gewoon altijd goed werkt.
Kleine problemen daargelaten, maar sinds ik mijn iphone heb, ben ik de producten van Apple enorm gaan waarderen. Vooral de Appstore en het gemak.
Met Android op zo'n tablet moet ik dat nog maar afwachten.
Bij Apple weet ik gewoon wat ik krijg en dat het goedzit zeg maar. Waarom zou ik een of ander merk tablet aanschaffen met Android in de hoop dat werkt.. omdat er een hdmi poort op zit. Nah Ik blijf erbij dat Apple met zijn software de concurrenten gewoon nog steeds de baas is.

Ik spendeer mijn geld aan de iPad :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

kmf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:22:
Net als zoveel de iPad eigenlijk (hoewel jobs had gezegd dat het praktijkgebruiksduur 10u is. Maar dat 10u filmpjes kijken is verkeerd geintepreteerd)
Jobs zei tijdens de Keynote toch heel erg duidelijk dat 10 uur video mogelijk was en hij haalde een voorbeeld aan van een vliegreis van x naar y wat gemiddeld 10u duurde. Het lijkt me ook niet volstrekt ongewoon, een iPod Touch doet al 6u met video, een iPod Nano doet 5u, een iPod Classic komt ook al aan 6-7u video playback. Zeker voor een toestel dat veel meer ruimte heeft voor een batterij met een geoptimaliseerde processor voor videoweergave, lijkt me dit niet onhaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Phuncz schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:16:
[...]

Jobs zei tijdens de Keynote toch heel erg duidelijk dat 10 uur video mogelijk was en hij haalde een voorbeeld aan van een vliegreis van x naar y wat gemiddeld 10u duurde. Het lijkt me ook niet volstrekt ongewoon, een iPod Touch doet al 6u met video, een iPod Nano doet 5u, een iPod Classic komt ook al aan 6-7u video playback. Zeker voor een toestel dat veel meer ruimte heeft voor een batterij met een geoptimaliseerde processor voor videoweergave, lijkt me dit niet onhaalbaar.
Nou niet helemaal. Hij zei zoiets van: "gebruiksduur is 10uur! Geweldig! Dat betekent dat ik naar tokyo kan vliegen, en de hele tijd video's kijken"

Maar hij zei niet letterlijk 10u video's kijken. 10u gebruik. Ik hoop natuurlijk wel dat het zo is, maar het lijkt mij dat het toch aan veel factoren afhankelijk zal zijn.

(en later zei ie in een ander interviewtje dat je iets van 140u muziek kan luisteren, waarschijnljik met scherm uit. Misschien wel handig, als je met BT-stereo gaat luisteren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Anoniem: 106714 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:24:
Ik weet het niet met die Adam. Het grote voordeel van Apple is dat het gewoon altijd goed werkt.
Kleine problemen daargelaten, maar sinds ik mijn iphone heb, ben ik de producten van Apple enorm gaan waarderen. Vooral de Appstore en het gemak.
Met Android op zo'n tablet moet ik dat nog maar afwachten.
Bij Apple weet ik gewoon wat ik krijg en dat het goedzit zeg maar. Waarom zou ik een of ander merk tablet aanschaffen met Android in de hoop dat werkt.. omdat er een hdmi poort op zit. Nah Ik blijf erbij dat Apple met zijn software de concurrenten gewoon nog steeds de baas is.

Ik spendeer mijn geld aan de iPad :9~
Afgezien dat je af gaat op ervaring met andere Apple produkten, is het wel erg kort de bocht.
Als je veel leest en wil dat ook buiten doen, dan is het scherm van de Notion Ink alleen al een duidelijke plus voor de Adam. We zullen gewoon nog geduld moeten hebben hoe de Adam zal blijken te zijn. Net als feitelijk de iPad. Concurrentie is in ieder geval altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:28

[afbeelding]
Nja, heb je eigenlijk wel gelijk in. Heb het ook maar schaamteloos gekopieerd van een andere website :P

Om eerlijk te zijn ga ik sowieso voor de iPad, al is het alleen maar om het design O+ . En ik heb nog geen enkel Apple product thuis staan. Of de iPad of de vernieuwde iMac ergens voor de zomer zal de eerste worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 614 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:45:
[...]
Afgezien dat je af gaat op ervaring met andere Apple produkten, is het wel erg kort de bocht.
Als je veel leest en wil dat ook buiten doen, dan is het scherm van de Notion Ink alleen al een duidelijke plus voor de Adam. We zullen gewoon nog geduld moeten hebben hoe de Adam zal blijken te zijn. Net als feitelijk de iPad. Concurrentie is in ieder geval altijd goed.
Het ligt er maar aan waar je het voor zal gebruiken. Het IPS scherm van de iPad biedt enorm goede kleuren en kijkhoek. Het TN paneel met e-ink display is een voordeel als je ook van plan bent veel ebooks te lezen. Echter ziet de weergave er op een LCD paneel stukken beter uit dan een e-ink display, wat enkel het voordeel heeft dat het heel energiezuinig is en voor langdurig gebruik (>5u) ontspannender leest. Een IPS paneel geeft in zowat alle omstandigheden een beter beeld dan TN-panelen. Aangezien de iPad vooral gericht is op media gebruik, lijkt het IPS paneel een logische keuze en past het bij de kwalitatief goede schermen die zowat elk Apple apparaat heeft.

We overlopen het nogmaals ter herhaling:
iPad = media tablet
iPad =/= computer
iPad =/= ebookreader
iPad =/= HD media player
iPad =/= telefoon

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 16-02-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is laatst bewezen dat lezen op lcd helemaal niet vermoeiender is voor de ogen maar dat het afhankelijk is van de ongeving en dat ze alle 3 voor/nadelen hebben (digitaalpapier/papier/lcd)

Kan alleen ff niet meer vinden waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37

[afbeelding]
Wat is het nut van een tablet als er geen touchscreen op zit? Moet je dan iedere keer je muis en toetsenbord aansluiten? Weet je zeker dat alleen op bepaalde modellen er een touchscreen op zit? Kan er niks over vinden dat er ook modellen zonder touchscreen zijn.

//edit
Heb het over de ADAM overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 16-02-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Shinji schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:28:
[...]

Wat is het nut van een tablet als er geen touchscreen op zit? Moet je dan iedere keer je muis en toetsenbord aansluiten? Weet je zeker dat alleen op bepaalde modellen er een touchscreen op zit? Kan er niks over vinden dat er ook modellen zonder touchscreen zijn.
Voorlopig zegt Notion Ink er nog niet veel over, waarschijnlijk omdat het absurd is:
While it sounds a bit confusing, Notion Ink also says that they may be releasing two versions of the Adam… one with the touchscreen and one without. Apparently the one lacking the touchscreen will be controlled with the “back trackpad” which is just what it sounds like… a trackpad placed on the back of the device. No idea how well this will function in actual usage, but it sounds like an interesting concept.
Op de site van Notion Ink staat tussen de specs van Adam vrij duidelijk dat een touch screen en touch pad niet voor alle modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 23:28
Donstil schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:12:
Is laatst bewezen dat lezen op lcd helemaal niet vermoeiender is voor de ogen maar dat het afhankelijk is van de ongeving en dat ze alle 3 voor/nadelen hebben (digitaalpapier/papier/lcd)

Kan alleen ff niet meer vinden waar.
De halfe wereld zit uren achter een LCD scherm, te hyvesen, googlen, twitteren, werken en veel meer. Thuis en op het werk, en dan heb je er ook nooit 'last' van. Alsof dat dan ineens wel zou zijn wanneer het een 'tablet' achtige zal worden.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZpAz schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:59:
[...]

De halfe wereld zit uren achter een LCD scherm, te hyvesen, googlen, twitteren, werken en veel meer. Thuis en op het werk, en dan heb je er ook nooit 'last' van. Alsof dat dan ineens wel zou zijn wanneer het een 'tablet' achtige zal worden.
Nee precies. Ik beweer ook niets maar er zijn er zat (ook hier) die beweren beter te kunnen lezen van digitaalPapier of normaal papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Phuncz schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:50:
[...]

Voorlopig zegt Notion Ink er nog niet veel over, waarschijnlijk omdat het absurd is:

[...]

Op de site van Notion Ink staat tussen de specs van Adam vrij duidelijk dat een touch screen en touch pad niet voor alle modellen zijn.
Dan mis ik wat in ieder geval. Zowel op de techspecs pagina als op de features pagina staat bij mij dat stukje tekst niet. Wel staat er inderdaad met *** bij Display op de techspec pagina iets aangegeven over touchscreen only.

Ben wel benieuwd hoe dat back-trackpad werkt, lijkt me wel even wennen maar zou nog best eens prettig kunnen werken. Maar zou het liever (als dat niet zo is dan) als aanvulling zien als in plaats van touchscreen.

Voorlopig hou ik het zelf denk ik nog even op de iPad. Wil het vooral als remote voor muziek gebruiken terwijl ik op de bank zit en als ik dan wat muziek heb aangezet even wat surfen. Als er een android app is voor het op afstand besturen van android zou dat de keuze wat moeilijker maken.

//edit
Donstil schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:10:
[...]

Nee precies. Ik beweer ook niets maar er zijn er zat (ook hier) die beweren beter te kunnen lezen van digitaalPapier of normaal papier.
De mensen die complete boeken op een laptop of PC lezen zijn volgens mij echt een uitzondering. Zou de reden daarvan niet kunnen zijn dat het gewoon minder prettig leest? Heb overigens nog nooit een eInk scherm gezien dus kan daar niet over oordelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Shinji op 16-02-2010 19:14 . Reden: reactie op nieuwe reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Shinji schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:10:
De mensen die complete boeken op een laptop of PC lezen zijn volgens mij echt een uitzondering. Zou de reden daarvan niet kunnen zijn dat het gewoon minder prettig leest? Heb overigens nog nooit een eInk scherm gezien dus kan daar niet over oordelen.
Minder prettig qua houding vooral: een ereader houdt net ff lekkerder vast dan een laptop.
Om over non-stop zitten achter een PC om een boek te lezen maar niet te spreken.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 16-02-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
matthijst schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:29:
[...]

Minder prettig qua houding vooral: een ereader houdt net ff lekkerder vast dan een laptop.
Om over non-stop zitten achter een PC om een boek te lezen maar niet te spreken.
Ik heb een tablet maar daarop een boek lezen vind ik ook niet fijn. Ooit een keer geprobeerd, en voor even iets doorbladeren werkt het prima. Maar imho niet om een heel boek te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 11:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Qua lezen zie ik de iPad meer nut hebben in het 'reference' books segment, dus naast de pc/laptop als naslagwerk bij programmeren etc. Tijdschriften (incl multimedia) zie ik helemaal voor me op de iPad. Gewoon lekker een boek lezen doe ik wel met papier, al is het maar omdat ik nog wel es lomp in slaap val op m'n boek... :P
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.