et36s schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:11:
pf hoe meer ik over de iPad lees hoe minder geinteresseerd ik raak. De iPAD mist een aantal belangrijke features. Geen Flash bijv. dus een webpagina 'fatsoenlijk' lezen is er al niet bij. Aangezien het gros van de Internet pagina's gebruik maken van Flash.
Nou, het gros lijkt me wel overdreven. Daarnaast: er zijn twee belangrijke toepassingen voor Flash: video (YouTube, Hulu, etc): daar zijn/komen niet-flash versies van. 2. Games. Die zijn er op de iPhone/iPad voldoende zonder dat je flash nodig hebt.
Gebaseerd op het iPhone OS wat voordelen maar ook nadelen heeft ik had liever Snow Leopard of een variant ervan gezien als OS. Zodat het een volwaardige vervanger kan zijn van de laptop! Nu kan je dus alleen beschikken over software uit de App Store.
Dat is een beperking. Dat weet je. Als je een computer wil moet je inderdaad een computer kopen. De iPad is geen computer.
Geen HDMI uitgang dus de iPad simpel aansluiten op een TV is niet mogelijk. Daar gaat weer een deel van de gebruiksvriendelijkheid.
Waarom zou je in godsnaam een iPad op een TV willen aansluiten?! De iPad is een apparaat om in de zetel of onderweg media te consumeren. Niet om naast je TV te zetten. Daar zijn andere apparaten voor. Wat heeft gebruiksvriendelijk trouwens te maken met kunnen aansluiten op je TV?
Geen USB aansluiting om externe schijven aan te sluiten. Toch wel handig aangezien de iPad met slechts 16, 32, dan wel slechts 64GB aan opslag wordt geleverd.
Wou je dan in de zetel of op de trein gaan zitten met een externe harde schijf bengelend aan je iPad?
Geen multitasking? WTF tegenwoordig heeft iedereen zowel Email / Internet etc. gelijktijdig in gebruik.
Duh. Als je op je iPhone/iPad surft en er komt een email binnen krijg je een signaal. Switchen naar de mail app en terug naar Safari gaat net even snel dan op een PC waar je wel multitasking hebt. Kan je eens uitleggen wat multitasking zou toevoegen aan email/internet? Er zijn wel andere voorbeelden te vinden waar multitasking wel nuttig is, maar het is een afweging die Apple heeft gemaakt: zij vinden dat multitasking de gebruikservaring negatief zal beinvloeden en ik kan dat volgen. Ten eerste ga je een complexere user interface nodig hebben. 2. De gemiddelde gebruiker zal op den duur 37 apps tegelijk hebben open staan en klagen dan zijn iPhone langzaam is wegens geen geheugen meer. Nee, het is prima in iPhone OS zoals het is.
Tuurlijk mag jij de iPad links laten liggen. Het is gewoon zo dat de iPad gedesigned is met een bepaald doel voor ogen: een apparaat voor het consumeren van media in de zetel onderweg. En daarin gaat het heel goed zijn denk ik. Maar wil je meer, dan moet je een computer kopen.