[iPad] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 58.151 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom op mensen.. hier zitten ook 3 mensen die wel eens achter mn mac zitten.. so what? Ik heb geen geheime bookmarks. Ook mn mail mogen ze lezen.
Ik denk dat het formaat, het gewicht, de batterijduur en de mobiliteit van het apparaat er juist voor zorgt dat het een family device bij uitstek is.

Hij ligt op de tafel en iedereen die ff wil surfen pakt hem. Check je je mail, dan surf je naar hotmail.com/gmail.com. Iedereen krijgt desnoods zijn eigen mapje met bookmarks en volgens mij ben je er dan. Ik kan me niet voorstellen dat ieder gezinslid perse zijn eigen muziek in itunes wil hebben.
Zoja, dan kan je met een app een verbinding leggen met de hoofdpc die aanstaat en daar staat jouw mapje met muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:03:
kom op mensen.. hier zitten ook 3 mensen die wel eens achter mn mac zitten.. so what? Ik heb geen geheime bookmarks. Ook mn mail mogen ze lezen.
Ik denk dat het formaat, het gewicht, de batterijduur en de mobiliteit van het apparaat er juist voor zorgt dat het een family device bij uitstek is.

Hij ligt op de tafel en iedereen die ff wil surfen pakt hem. Check je je mail, dan surf je naar hotmail.com/gmail.com. Iedereen krijgt desnoods zijn eigen mapje met bookmarks en volgens mij ben je er dan. Ik kan me niet voorstellen dat ieder gezinslid perse zijn eigen muziek in itunes wil hebben.
Zoja, dan kan je met een app een verbinding leggen met de hoofdpc die aanstaat en daar staat jouw mapje met muziek.
Psst, je hebt een mail-app erop zitten

Agree. Ik ga hem alleen niet zo gebruiken, iets met geen familie in mijn studentenkamer :P. Ik vind het gemis van multiple accounts totaal niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn MacbookPro wordt nooit door andere gebruikt maar als me vriendin er ff iets op wil checken is dat geen probleem (uiteraard).

Toch koop ik me iPad niet voor de hele familie. Willen ze ook zo een ding dan halen ze er zelf maar een.
Geen multiUser voor mij zeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:03:
[..]

Ook mn mail mogen ze lezen.

[..]
Offtopic; Ik vind het altijd interessant dat mensen zoiets zeggen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat jij het niet erg vindt dat anderen (wellicht een selecte groep; familie, partner misschien vrienden) jou email lezen, maar weten de mensen die jou een email sturen dit ook? Als ik een vriend een persoonlijke email stuur (of wellicht gewoon even dom wil lullen), dan wil ik wel graag weten dat alleen die persoon dat leest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoiLive schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 02:00:
[...]

Offtopic; Ik vind het altijd interessant dat mensen zoiets zeggen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat jij het niet erg vindt dat anderen (wellicht een selecte groep; familie, partner misschien vrienden) jou email lezen, maar weten de mensen die jou een email sturen dit ook? Als ik een vriend een persoonlijke email stuur (of wellicht gewoon even dom wil lullen), dan wil ik wel graag weten dat alleen die persoon dat leest :)
Korte Toelichting.. Dom lullen en persoonlijke dingen verstuur ik altijd via Gmail. Persoonlijk een hele fijne manier om altijd en overal je mail bij de hand te hebben en niemand die het leest.. Mn reguliere provider mail komt op mn laptop binnen. Hierin staan algemene zaken zoals nieuwsbrieven, mails van bedrijven, contact via marktplaats whatever.
Uiteraard wil je niet dat iemand 'persoonlijke' mail leest, dat ben ik helemaal met je eens.

Maar ik denk dat er veel gezinnen met een huis pc zijn waar ook maar 1 email account op staat waar pop3 op binnengehaald wordt. De rest van het gezin logt in op MSN en klikt vanuit daar op hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
Als je wilt dat alleen de persoon het leest waar je het naartoe stuurt moet je het of niet per mail versturen of je mail versleutelen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M@cer schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:13:
Als je wilt dat alleen de persoon het leest waar je het naartoe stuurt moet je het of niet per mail versturen of je mail versleutelen..
Of je iPad (of ander ding waar je de mail op leest) moet niet openbaar gebruikt worden.
Dan zijn al de problemen uit de wereld.

Laat dat nou ook precies de insteek van apple zijn. (aangezien er geen multiuser ondersteuning komt)

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 05-02-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik denk dat apple ook liever wilt dat iedereen in de familie z'n eigen ipad heeft. Kan je zeeslag met elkaar spelen of zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Donstil schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:34:
[...]

Of je iPad (of ander ding waar je de mail op leest) moet niet openbaar gebruikt worden.
Dan zijn al de problemen uit de wereld.

Laat dat nou ook precies de insteek van apple zijn. (aangezien er geen multiuser ondersteuning komt)
Dus jij denkt dat Apple geen multi-user ondersteuning maakt, zodat iedereen in de familie een eigen koopt? * mat.hi.as zoekt een bijpassende smiley, kan niks vinden. Mijn dvd-speler heeft ook geen meerdere user ondersteuning, en ik wil graag altijd mijn eigen instellingen hebben, daarom heeft iedereen in mijn familie een eigen dvd-speler. En Xbox. En televisie. En cd-speler. What the f*ck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik bedacht me vandaag toen ik lekker lui met de laptop in bed lag, dat een iPad veel handiger zou zijn daarvoor. Maar ik heb wel één harde eis: De AutoRotate moet uit kunnen! Ik wil graag op m'n zij kunnen lezen, dus de tekst moet haaks op het bed staan :P Dit is momenteel m'n grootste iPod touch irritatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
sebastius schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:25:
Ik bedacht me vandaag toen ik lekker lui met de laptop in bed lag, dat een iPad veel handiger zou zijn daarvoor. Maar ik heb wel één harde eis: De AutoRotate moet uit kunnen! Ik wil graag op m'n zij kunnen lezen, dus de tekst moet haaks op het bed staan :P Dit is momenteel m'n grootste iPod touch irritatie...
True. Dat ben ik helemaal met je eens. Als er iets is wat mij irriteert aan die iPod, is het dat wel. Het is zo verschrikkelijk irritant dat je niet normaal kan lezen of liggen in bed. Het lijkt me helemaal niet moeilijk, gewoon een extra instelling in je instellingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
mat.hi.as schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:32:
[...]

True. Dat ben ik helemaal met je eens. Als er iets is wat mij irriteert aan die iPod, is het dat wel. Het is zo verschrikkelijk irritant dat je niet normaal kan lezen of liggen in bed. Het lijkt me helemaal niet moeilijk, gewoon een extra instelling in je instellingen :P
De autorotate zoals in Safari vind ik wel erg goed, eerst even op zn zei, en dan weer een kwartslag draaien zodat de bovenkant naar je bed wijst zeg maar. Dan blijft hij mooi 'hangen' en gaat hij niet doordraaien.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mat.hi.as schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:52:
[...]Mijn dvd-speler heeft ook geen meerdere user ondersteuning, en ik wil graag altijd mijn eigen instellingen hebben, daarom heeft iedereen in mijn familie een eigen dvd-speler. En Xbox. En televisie. En cd-speler. What the f*ck?
Nou ik verwacht geen multiUser ondersteuning. Een iPod/iphone wordt gekoppeld aan EEN itunes library en is daarom niet geschikt als multiuser device. Tuurlijk mag iemand anders ook naar die muziek luisteren (of internetten ofz) maar kan daar niet zijn eigen muziek op kwijt. Dat is toch het idee achter iTunes en de reden waarom Apple alles via iTunes wil laten lopen?

De tijd dat we met ze allen om het haardvuur zaten is wel een beetje voorbij hoor, er zijn toch zat huishoudens waar gewoon meerdere tv's/dvdspelers/xboxen/playstations/computers/imac's/enz staan? Lijkt me daarom helemaal geen rare gedachte om te denken dat de iPad is voor EEN user? Hij is immers bedoelt tussen je iphone en macbookPro in alle 2 persoonlijke apparaten. Misschien dat jullie alles samen doen thuis maar ik zie dat in me omgeving anders hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 05-02-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ben ook van plan zo'n ding aan te schaffen, maar ik twijfel over 1 ding. Het scherm zelf. Hij zou 9.7inch zijn, maar als ik kijk naar de netbookschermpjes van 10inch, dan word ik er eigenlijk niet zo vrolijk meer van. Hopelijk gaat het meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Want? Te groot? Te klein?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik vind de 10 inch scherm van een netbook way te klein namelijk. Maar het lijkt op de filmpjes alsof de iPAD wel groter is...daarom, eerst naar de winkel alvorens ik hem ergens bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Yzord schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:54:
Ik vind de 10 inch scherm van een netbook way te klein namelijk. Maar het lijkt op de filmpjes alsof de iPAD wel groter is...daarom, eerst naar de winkel alvorens ik hem ergens bestel.
10" schermen van netbooks zijn wel in "breedbeeld", 1024x600 dus. Dat betekent dat ik op m'n netbook, een effectieve browse-oppervlak van 100pixel heb, omdat een hoop is opgeslokt door de taskbar, menu, header van de sites....

De ipad is 4:3 dus meer scherm. 1024x768

[ Voor 17% gewijzigd door kmf op 05-02-2010 16:10 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
kmf schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:09:
[...]

10" schermen van netbooks zijn wel in "breedbeeld", 1024x600 dus. Dat betekent dat ik op m'n netbook, een effectieve browse-oppervlak van 100pixel heb, omdat een hoop is opgeslokt door de taskbar, menu, header van de sites....
Dat is wmb het grote verschil tussen een netbook en een ipad. Een netbook moet veelal apps draaien die eigenlijk zijn ontworpen voor een desktop en bijbehorende groot scherm (waardoor er weinig effectieve screenspace overblijft op 10" ) terwijl een ipad app echt ontworpen is specifiek voor die screenspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Gomez12 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:03:
Dat is wmb het grote verschil tussen een netbook en een ipad. Een netbook moet veelal apps draaien die eigenlijk zijn ontworpen voor een desktop en bijbehorende groot scherm (waardoor er weinig effectieve screenspace overblijft op 10" ) terwijl een ipad app echt ontworpen is specifiek voor die screenspace
Dat klopt als je uitgaat van nieuwe apps. Het merendeel van de 140.000 apps die er zijn bij de introductie, zijn gemaakt voor de schermpjes van de iPhone/iPod Touch en krijgen juist meer ruimte in plaats van minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net even snel een dummy ipad gemaakt met afmetingen en gewicht, maar volgens mij echt niet te klein hoor. Pakt lekker vast en volgens mij internet dat best lekker.
Het voelt in het begin wel even raar aan, zo van woow.. flinke iphone :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 14:28
mat.hi.as schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:32:
[...]

Dat vind ik aan de touch ook al zo storend. Als ik dan toch maar rechtop ga zitten zit de hoofdtelefoonplug weer in de weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:32:
[...]

Dat vind ik aan de touch ook al zo storend. Als ik dan toch maar rechtop ga zitten zit de hoofdtelefoonplug weer in de weg :(
stereo bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ondersteund een iPhone dat? (of straks ipad)

Nooit geweten maar zeker intressant. De 3,5mm plug zit idd ALTIJD in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Megaflix schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:44:
[...]

Dat klopt als je uitgaat van nieuwe apps. Het merendeel van de 140.000 apps die er zijn bij de introductie, zijn gemaakt voor de schermpjes van de iPhone/iPod Touch en krijgen juist meer ruimte in plaats van minder.
Tja, zal puur persoonlijk zijn, maar die iphone ( /touch ) apps die er nu bestaan lijken me niet echt je van het... Je krijgt er afaik niet meer ruimte mee, alles wordt enkel 2x opgeblazen.

Iets wat op de iphone al redelijk grote buttons heeft krijgt enkel huge buttons als je het gaat gebruiken op de ipad.
Iets met font-grootte 12 krijgt nu enkel font-grootte 24, niet echt iets waarop ik zit te wachten.

Maar 140.000 apps overtuigd mij wel het aantal van developers / apps die er op de ipad zullen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:11:
[...]

ondersteund een iPhone dat? (of straks ipad)

Nooit geweten maar zeker intressant. De 3,5mm plug zit idd ALTIJD in de weg.
Ik zit al sinds ik m'n iphone heb met een bluetooth stereohoofdtelefoon te gebruiken. Dus zeker weten dat iPad dat ook kan.

Alleen is BT-stack van iPhone niet compleet, en kan je niet skippen met BT-hoofdtelefoon. Hopelijk is dat met de iPad wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Gomez12 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:27:
[...]

Tja, zal puur persoonlijk zijn, maar die iphone ( /touch ) apps die er nu bestaan lijken me niet echt je van het... Je krijgt er afaik niet meer ruimte mee, alles wordt enkel 2x opgeblazen.

Iets wat op de iphone al redelijk grote buttons heeft krijgt enkel huge buttons als je het gaat gebruiken op de ipad.
Iets met font-grootte 12 krijgt nu enkel font-grootte 24, niet echt iets waarop ik zit te wachten.

Maar 140.000 apps overtuigd mij wel het aantal van developers / apps die er op de ipad zullen komen
Zo'n beetje alle (betaalde) apps-bouwers zijn nu druk bezig hun apps om te zetten naar iPad-formaat. Alleen is het zo dat sommigen over nadenken om 2 versies te maken en dus 2x geld te innen. Tegen de richtlijnen van apple in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:53:
[...]

Zo'n beetje alle (betaalde) apps-bouwers zijn nu druk bezig hun apps om te zetten naar iPad-formaat. Alleen is het zo dat sommigen over nadenken om 2 versies te maken en dus 2x geld te innen. Tegen de richtlijnen van apple in.
Voor niets gaat de zon op. Geef je app gewoon een nieuw nummer (blabla2) en je kan opnieuw rekenen.
Echt duur zijn die apps toch nooit.

Ik betaal graag opnieuw als dat een volledige iPad versie opleverd.
kmf schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:51:
[...]

Ik zit al sinds ik m'n iphone heb met een bluetooth stereohoofdtelefoon te gebruiken. Dus zeker weten dat iPad dat ook kan.

Alleen is BT-stack van iPhone niet compleet, en kan je niet skippen met BT-hoofdtelefoon. Hopelijk is dat met de iPad wel opgelost.
Ooh helemaal nooit geweten. Dacht dat het Bluetooth gedeelte heel beperkt was op de iPhone. Ga gelijk ff kijken voor een mooie koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 14:28
Ja of gewoon de plug aan de bovenkant maken, net zoals bij sommige andere iPod weer wel het geval is. Om het scherm 180 graden laten kantelen als je het ondersteboven houdt, maar dat werkt niet bij alles. Jouw oplossing vind ik te duur, zeker omdat mijn iPod touch geen bluetooth heeft;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Gomez12 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:27:
Er zijn in ieder geval legio mogelijkheden om nog apps te maken die op de iPhone echt niet konden vanwege het kleine formaat, maar op de iPad wel.

Ik ben ook wel benieuwd of er ook coverflow op zit in 1024x768, dat zou wel leuk zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megaflix schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:38:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of er ook coverflow op zit in 1024x768, dat zou wel leuk zijn :D
zou wel gaaf zijn. Hoewel er een hoop albums dan om gecoverd moeten worden.
Heb nu vaak genoegen genomen met een lage resolutie foto omdat de iPhone en me iPod toch niet hoger konden weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Waar ik heel benieuwd naar ben is of er een mogelijkheid is tot stemherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Volgens mij heeft de iPod Touch het niet. Bij mij zit die stekker helemaal niet in de weg. Als ik ga spelen dan zit hij tussen mn wijs- en middelvinger in (aan de rechterkant). Als het spel of app daarentegen is gedraaid, dus wanneer de jack aan de linkerkant zit, dan heb vind ik het ook vervelend zitten.

Als alle apps die niet worden geupdate geupscaled worden, dan zit je inderdaad met huge buttons, wat er echt niet uitziet imo. Maar met andere apps zijn sommige knopjes weer veel te klein of zitten te dicht op elkaar. Dat lijkt me dan weer wel fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
kmf schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:16:
Een mockup, nog ver voor de intro van de iPad, maar dit is wel een heel interessante manier van tijdschriften lezen

[video]
briljant, werkelijk waar! Juist sportsmagazines worden zo een stuk interessanter!

Wat is american football toch een briljante game btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Even een korte situatieschets van huidige situatie;
Ik heb een laptop van de Arbeit waarop ik dus niet al m`n foto`s, muziek enz op wil hebben.
Op zolder staat nog een crappy desktop waar nu alles opstaat.

Toekomst?
De laptop blijft (of ik moet de staats winnen zodat ik niet meer hoef te werken...).
in de meterkast komt een NAS (Synology) te hangen met alle foto`s enzo.
De Ipad komt hier in de kamer te liggen om een beetje te surfen en voor de foto`s enzo.
In de keuken staat trouwens een Pure Sensia voor het streamen van muziek en fotolijstje.

Vraag: Kan ik met de Ipad de NAS benaderen en downloads regisseren etc?
In hoeverre is het OS van de Ipad daarvoor geschikt?
(Ik ken (nog) helemaal niets van Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tooooony schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:45:

Vraag: Kan ik met de Ipad de NAS benaderen en downloads regisseren etc?
In hoeverre is het OS van de Ipad daarvoor geschikt?
(Ik ken (nog) helemaal niets van Apple!
Out of the box zal hij dit niet kunnen.
Tenzij het werkt met een web interface, die zijn natuurlijk wel gewoon benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Maar kun je wel FTD en Grabit en dat soort dingen installeren op een Apple?
(ben misschien wel erg noob met Apple hè?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Op de iPad waarschijnlijk niet, op een Apple computer (laptop, desktop) weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
DarkShadow schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:40:
briljant, werkelijk waar! Juist sportsmagazines worden zo een stuk interessanter!
Niet alleen sportsmagazines, ik denk ook magazines als Playboy en Penthouse. Of automagazines waarbij je in het artikel nog filmpjes van de rijtest ziet en zo. Tijdschriften worden meer een soort interactieve website.
Wat is american football toch een briljante game btw :P
American handegg bedoel je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tooooony schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:06:
Maar kun je wel FTD en Grabit en dat soort dingen installeren op een Apple?
(ben misschien wel erg noob met Apple hè?)
Nee, niet op de iPad. Wat jij moet doen is transmission en sabnzbd installeren op de synology. Dan kan je via webinterface je downloads regelen zoals ik ook doe.

Download eens itunes en maak een account aan. Dan kan je even zoeken op synology wat voor andere mogelijkheden je hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door kmf op 06-02-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Megaflix schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:41:
[...]

Niet alleen sportsmagazines, ik denk ook magazines als Playboy en Penthouse. Of automagazines waarbij je in het artikel nog filmpjes van de rijtest ziet en zo. Tijdschriften worden meer een soort interactieve website.

[...]

Ik hoop werkelijk niet dat er voor elke magazine/krant/publisher een aparte app is. LIever dat je vanuit een tijdschriftenrekapp je spullen kan openen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Briljante game voor mensen met een concentratiespanne van 12 seconden :Y

Sorry ik kon het niet laten op de dag dat het mooiste toernooi van de mooiste sport begint :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Megaflix schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:41:
[...]

tja playboy of penthouse lenen zich er natuurlijk heel goed voor, maar vind ik zelf ethisch niet zo verantwoord :)

Ik moet zeggen dat eigenlijk ieder blad er wel baat bij heeft. Opiniebladen wel minder, maar zoals de NYT liet zien in de apple presentatie kan het voor kranten ook een stuk leuker worden. Ik denk dat ondanks de scepsis juist vanwege deze reden veel mensen de komende jaren een ipad krijgen. Wat ook leuk is, is dat je oude bladen heel gemakkelijk kan archiveren of opnieuw halen (je hebt er toch al voor betaald). Mijn vriendin bewaart talloze V.T. Wonen bladen vanwege ideeën die ze later nog eens wil bekijken.

De toekomst ziet er mooi uit voor tablet kopers, maar het is nog wel allemaal toekomstmuziek, veel moet nog worden ontwikkeld en ik vraag me af of apple zich gaat bemoeien met abbo's of dat ze het allemaal aan de publishers overlaten.

Ook een mooi voorbeeld is trouwens Panelfly (binnenkort wereldwijde launch op de iphone), strips zijn helemaal goed te doen via een tablet en de app die ze nu al ontwikkelen voor de ipad ziet er bijzonder goed uit.
:P

[ Voor 21% gewijzigd door DarkShadow op 06-02-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
kenneth schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:44:
Briljante game voor mensen met een concentratiespanne van 12 seconden :Y

Sorry ik kon het niet laten op de dag dat het mooiste toernooi van de mooiste sport begint :+
tja, ben geen expert op het gebied van beide games, maar vind toch meer schoonheid bij american football, ik weet dat het niet zo populair is om te zeggen. :P

Overigens ziet rugby er ook leuk uit, vind het gewoon allebei sporten die naast normaal voetbal erg leuk zijn om te kijken. Heb ik meestal niet (sporten zijn normaal leuker om zelf te doen, snap niet wat mensen leuk vinden aan kijken naar schaatsen, tennis of volleybal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
kmf schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:44:
Ik hoop werkelijk niet dat er voor elke magazine/krant/publisher een aparte app is. LIever dat je vanuit een tijdschriftenrekapp je spullen kan openen,
Ik vrees dat dat wel het geval zal gaan zijn, ik denk niet dat er tijdschriften in de bookstore zullen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
kmf schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:44:
[...]

Nee, niet op de iPad. Wat jij moet doen is transmission en sabnzbd installeren op de synology. Dan kan je via webinterface je downloads regelen zoals ik ook doe.

Download eens itunes en maak een account aan. Dan kan je even zoeken op synology wat voor andere mogelijkheden je hebt.
Snap `m! Super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Megaflix schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:35:
[...]

Ik vrees dat dat wel het geval zal gaan zijn, ik denk niet dat er tijdschriften in de bookstore zullen gaan komen.
Zijn tijdschriften niet voor ebooks wat podcast zijn voor itunes? Lijkt me wel dat er een aparte sectie voor kan komen, dat zou wel erg nice zijn, dat je kan subscriben e.d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZpAz schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:48:
[...]

Zijn tijdschriften niet voor ebooks wat podcast zijn voor itunes? Lijkt me wel dat er een aparte sectie voor kan komen, dat zou wel erg nice zijn, dat je kan subscriben e.d :)
Kijk als de "Donald duck" (blijft leuk ;) ) BV in ebook formaat komt. Wil ik daar best lid van worden.

BV een tijdschrift kost 1,50 in de winkel en dan 1,0 in de iBook store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Donstil schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:16:
[...]

Kijk als de "Donald duck" (blijft leuk ;) ) BV in ebook formaat komt. Wil ik daar best lid van worden.

BV een tijdschrift kost 1,50 in de winkel en dan BV 1,0 in de iBook store.
Ja, en de Kijk of de Quest met extra linkjes en multimedia direct op de pagina, dat zou fantastisch zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
ZpAz schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:48:
Donstil schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:16:
Kijk als de "Donald duck" (blijft leuk ;) ) BV in ebook formaat komt. Wil ik daar best lid van worden. BV een tijdschrift kost 1,50 in de winkel en dan BV 1,0 in de iBook store.
sebastius schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:45:
Ja, en de Kijk of de Quest met extra linkjes en multimedia direct op de pagina, dat zou fantastisch zijn!
Alle drie hele goede ideeën, geen idee of ze ooit waarheid zullen gaan worden, maar ik hoop het van harte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik heb even Donald Duck gemaild met dit idee, ben benieuwd of ze het omarmen of juist niet willen:
Beste Oom Donald,

al vele jaren lees ik met plezier uw blad. Maar toch ben ik niet helemaal tevreden. Ik zou het blad ook graag onderweg willen lezen. Bijvoorbeeld op m'n iPhone, of over een paar maanden op mijn iPad. Nu zijn er bergen illegale mogelijkheden, maar eigenlijk zou ik graag een digitaal abonnement zien. Voor een klein bedrag direct de Donald Duck beschikbaar. Voor een kleine meerprijs het hele archief van Donald direct beschikbaar.

Een paar enthousiastelingen zijn bezig geweest met een concept en hebben het Guiness book of Records omgebouwd naar digitaal tijdschrift om te laten zien wat de mogelijkheden zijn: http://www.youtube.com/wa...=702B73C0F050BCFB&index=0 . Ik zie dit ook voor me voor de Donald Duck. Lekker strips lezen, korte tekenfilmpjes kijken, direct prijsvragen invullen en advertenties lezen.

Ik hoop dat U iets met deze suggestie kunt doen,

Met vriendelijke groet,
Wil je ook graag de Donald Duck digitaal zien, neem dan ook actie!

Edit: Ook de Quest maar gemaild:
Beste Quest redactie,

al enkele jaren lees ik met grote tevredenheid Quest. Maar toch ben ik niet helemaal tevreden. Ik zou het blad ook graag onderweg willen lezen. Bijvoorbeeld op m'n iPhone, of over een paar maanden op mijn iPad. Nu zijn er bergen illegale mogelijkheden, maar eigenlijk zou ik graag een digitaal abonnement zien. Voor een klein bedrag direct de Quest beschikbaar. Voor een kleine meerprijs het hele archief van Quest direct beschikbaar.

Een paar enthousiastelingen zijn bezig geweest met een concept en hebben het Guiness book of Records omgebouwd naar digitaal tijdschrift om te laten zien wat de mogelijkheden zijn: http://www.youtube.com/wa...B73C0F050BCFB&index=0 . Ik zie dit ook voor me voor de Quest. Lekker artikelen lezen, direct filmpjes bij artikelen kijken, direct prijsvragen invullen en advertenties lezen.

Ik hoop dat U iets met deze suggestie kunt doen,

Met vriendelijke groet,

[ Voor 30% gewijzigd door sebastius op 07-02-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Start een petitie? Lijkt me niet zo fijn als Disney 300 van dezelfde mails krijgt. Maar 1 petitie getekend door veel mensen kan dan weer wel als een mooie stap gezien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ik ben voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha goed te lezen dat ik niet de enige tweaker ben die de Donald Duck nog leest.

Als ik met me vriendin op vakantie ga kopen we altijd meerdere Donald Duck pockets die we dan helemaal grijs lezen op het strand. Ff geen moeilijke wetenschappelijke verhalen maar gewoon simpel vermaak.

Ik ben voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
De Donald Duck is het best gelezen tijdschrift onder studenten, dus heel erg raar is het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Donald Duck is inderdaad erg cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mat.hi.as schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:29:
De Donald Duck is het best gelezen tijdschrift onder studenten, dus heel erg raar is het niet :P
ooh dat wist ik helemaal niet. Geinig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:50

jacobras

Developer

Ik ben ook voor, laat die petitie maar komen :). Ben benieuwd wat ze terugsturen op de email van sebastius.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
nieuws: Brits bedrijf komt met 'iTablet'
Concurrentie :) Deze ondersteunt wel flash, usb, hdmi enzovoorts, alleen dan weer zonder 3G en WiFi 802.11n. Hij heeft dezelfde resolutie en een iets groter capacitief touchscreen. Hij draait dan weer wel op een besturingssysteem wat niet native bedoeld is voor een touchscreen. Dus ik denk dat hij op basis van specs best wel goed is, maar op basis van usability en gemak tekort gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Megaflix schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:11:
Concurrentie :) Deze ondersteunt wel flash, usb, hdmi enzovoorts, alleen dan weer zonder 3G en WiFi 802.11n. Hij heeft dezelfde resolutie en een iets groter capacitief touchscreen. Hij draait dan weer wel op een besturingssysteem wat niet native bedoeld is voor een touchscreen. Dus ik denk dat hij op basis van specs best wel goed is, maar op basis van usability en gemak tekort gaat komen.
Hij heeft dus ook 3G en WiFi (alleen niet de 802.11n). Maar hij is wel 2 keer zo zwaar als de iPad, heeft dus geen appstore, en een volkomen ander besturingssysteem. En wat heb je aan 2 GB werkgeheugen en 1.6GHz? Wat doen mensen op een iPad waarvoor je dat nodig zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dat heb je nergens voor nodig, maar ik wilde meer aangeven dat het duidelijk is dat ze mikken op de 'minpunten' van de iPad die de afgelopen tijd het meest in het nieuws waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Inderdaad, en ook nergens voor nodig imo. Zo waren en ook heel veel iPod (/video/touch/4g/whatever) killers, met betere specs, grotere schermpjes, betere navigatie, etc, maar het is hun allemaal niet gelukt. Zo is dit inderdaad ook weer. "Wij hebben flash, wij zijn groter, al onze modellen hebben 3G, wij hebben USB, wij hebben 250 GB".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megaflix schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:11:
Ding is al eerder aangekondigd maar bij gebrek aan intresse niet uitgekomen. op engadget het het artikel trouwens wel een geinige kop.

X2 brings the Amtek iTablet back from the abyss, forgets that no one cared the first time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Hier staat trouwens wel in dat het een resistief touchscreen is en geen capacitief touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:39
Maar (buiten het touchscreen) is dat ding sowieso compleet anders dan de iPad.
Het ding weegt 2x zo zwaar en is 3x zo dik als de iPad.
Het is eigenlijk gewoon een netbook met touchscreen, maar zonder toetsenbord.
Waarschijnlijk zal der ook nog een flink prijskaartje aan hangen.
Kan je beter gewoon een netbook kopen, kan je veel makkelijker mee typen e.d.
Want als je op dat ding bijvoorbeeld op een programma in de taakbalk wilt klikken wordt dit (als ik naar de grootte van de pictogrammen op het plaatje kijk) zeer lastig.

Leuk idee maar dit gaat 'm denk ik niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luckyluuk12 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:53:
Kan je beter gewoon een netbook kopen
Netbooks Aren't good at anything. They are just cheap laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockwood
  • Laatst online: 22-11-2023
Donstil schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:28:
[...]

Netbooks Aren't good at anything. They are just cheap laptops.
Bij de iPad wordt er ook aan de software gedacht. Bij alle andere tablets en netbooks wordt alleen maar de hardware geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lockwood schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:36:
[...]

Bij de iPad wordt er ook aan de software gedacht. Bij alle andere tablets en netbooks wordt alleen maar de hardware geleverd.
we know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
lockwood schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:36:
[...]
Op zich wel grappig om te zien dat het weglaten van enige BC bij de Iphone en enkel de hoop hebben dat "homebrew" aan gaat slaan er nu toe leidt dat dit het punt voor de Ipad lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Voor iedereen die hoopt op tijdschriften in de iBookstore: deze is alleen beschikbaar in de US :( Zou dit te omzeilen zijn door Hotspotshield te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon je accountje uit de US gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Zou je een account kunnen opzetten met een Nederlandse creditcard? Of misschien met Paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.CoUk schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:31:
Voor iedereen die hoopt op tijdschriften in de iBookstore: deze is alleen beschikbaar in de US :( Zou dit te omzeilen zijn door Hotspotshield te gebruiken?
Die store komt echt wel naar europa zodra de levering een beetje op gang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
.CoUk schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:39:
Zou je een account kunnen opzetten met een Nederlandse creditcard? Of misschien met Paypal?
Voor de sony ereader kan ik van de USA-shop kopen, door simpelweg een amerikaans adres op te geven icm mijn creditcard. Dus wellicht lukt het.
Donstil schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:17:
[...]

De europese store zal vast minder materiaal bevatten.

[ Voor 27% gewijzigd door kmf op 07-02-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven.

Het zal een kwestie van tijd worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Donstil schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:17:
[...]

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. In de VS is eenduidige wetgeving voor intellectueel eigendom. In Europa heeft elk land nog steeds zijn eigen wetten en regels. In Nederland zijn we helemaal een 'outcast'. Doordat wij de thuiskopie kennen (artikel 16b van de Auteurswet 1912) mogen we onbeperkt digitale kopieën van onze iBooks uitwisselen met elkaar. De uitgevers waarmee Apple overeenkomsten heeft gesloten zullen niet staan te trappelen om hun boeken hier ter beschikking te stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door .CoUk op 07-02-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.CoUk schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:39:
Gewoon gekochte iTunes gift cards (via eBay) koppelen aan een account met een amerikaans adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt wel goed joh ze springen er vanzelf op in. Nederlandse muziek is toch ook via iTunes te koop? Daar is doe wet ook van toepassing lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:58:
[...]

Gewoon gekochte iTunes gift cards (via eBay) koppelen aan een account met een amerikaans adres.
Klinkt goed :9~ 'And now we wait'

BTW stuurt Apple correspondentie naar dat Amerikaanse adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.CoUk schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:03:
[...]

BTW stuurt Apple correspondentie naar dat Amerikaanse adres?
Ik doe al een paar jaar aankopen via iTunes en heb nog nooit post thuis gehad.
Alles gaat altijd via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Donstil schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:02:
Komt wel goed joh ze springen er vanzelf op in. Nederlandse muziek is toch ook via iTunes te koop? Daar is doe wet ook van toepassing lijkt me.
Het gaat niet zozeer om Nederlandse werken (boeken of muziek). Nederlandse auteursrechthebbenden zijn bekend met ons auteursrecht. Die Amerikaanse uitgevers weten alleen niet wat ze horen. 'Jij denkt dat je gratis mijn boek mag kopieren en dan aan een ander kan geven zonder dat ik USD zie 8)7 '

Maar naast de thuiskopie hebben we in Nederland ook nog de, zoals ik het zie, idiote vaste boekenprijs. Ik weet niet hoe dit met de huidige e-books is geregeld, maar in principe staat dit concurrentie in de weg. Voor wat ik er van weet kan / mag een Nederlandstalig e-book nauwelijks goedkoper zijn dan een gedrukt exemplaar. Voor mij is de prijs wel een belangrijk argument om een iBook te kopen ipv een lekker ouderwets exemplaar.

Maar ik hoop dat je gelijk krijgt want het is toch wel een van de beste kenmerken van de iPad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.CoUk schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:19:
[...]

Het gaat niet zozeer om Nederlandse werken (boeken of muziek). Nederlandse auteursrechthebbenden zijn bekend met ons auteursrecht. Die Amerikaanse uitgevers weten alleen niet wat ze horen. 'Jij denkt dat je gratis mijn boek mag kopieren en dan aan een ander kan geven zonder dat ik USD zie 8)7 '

Maar naast de thuiskopie hebben we in Nederland ook nog de, zoals ik het zie, idiote vaste boekenprijs. Ik weet niet hoe dit met de huidige e-books is geregeld, maar in principe staat dit concurrentie in de weg. Voor wat ik er van weet kan / mag een Nederlandstalig e-book nauwelijks goedkoper zijn dan een gedrukt exemplaar. Voor mij is de prijs wel een belangrijk argument om een iBook te kopen ipv een lekker ouderwets exemplaar.

Maar ik hoop dat je gelijk krijgt want het is toch wel een van de beste kenmerken van de iPad!
Het kopen van een iBook moet idd wel goedkoper zijn dan een normaal exemplaar anders haken er een hoop mensen af waarschijnlijk.

EDIT. me vriendin leest "komt een vrouw bij de dokter" dit boek koste 12,50 op bol.com (nieuw) en is er digitaal (wederom via bol.com) voor 8,00. Een derde van de prijs eraf lijkt mij wel redelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 07-02-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik weet dat de iBook Store op de iPad voorlopig alleen in de U.S. beschikbaar is. Maar houdt dat automatisch in dat je helemaal geen boeken via de iBook applicatie kan lezen? Via o.a. Bol.com kun je digitale boeken in .epub-formaat downloaden. En dat formaat ondersteunt de iPad ook.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Megaflix schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:43:
[...]

Je bedoelt dus het onderstaande, maar dan met Mac OS X in plaats van iPhone OS?

[afbeelding]
Ja dat zou een killer apparaat zijn wat ik zelfs als apple hater zou kopen.
(mits het een usb ingang/video out had).

Ik had van dit apparaat best hoge verwachtingen maar apple heeft er te weinig mee gedaan.
Dit apparaat had zoveel beter gekunnen

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:57:
Via o.a. Bol.com kun je digitale boeken in .epub-formaat downloaden. En dat formaat ondersteunt de iPad ook.
Of deze straks te lezen zijn op de iPad weet nog niemand waarschijnlijk. Muziek gedownload buiten iTunes om kan ook op de iPad dus ik ga er ff vanuit dat de .epub boeken gelezen kunnen worden.

Weet iemand of je een PDF makkelijk kan omzetten naar .epub ?
(ik zag dat de Donald Duck altijd in PDF wordt geupload op ftd. Ik ben lid dus heb het recht wel die te downloaden vond ik zelf)

EDIT: Daar is software voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:26:
[...]

Of deze straks te lezen zijn op de iPad weet nog niemand waarschijnlijk. Muziek gedownload buiten iTunes om kan ook op de iPad dus ik ga er ff vanuit dat de .epub boeken gelezen kunnen worden.

Weet iemand of je een PDF makkelijk kan omzetten naar .epub ?
(ik zag dat de Donald Duck altijd in PDF wordt geupload op ftd. Ik ben lid dus heb het recht wel die te downloaden vond ik zelf)

EDIT: Daar is software voor.
Waarschijnlijk totaal offtopic. Maar waarom wil je dat omzetten? Je kan ook PDF lezen.

Maar wat nog beter zal zijn, de CBZ/CBR-versie nemen en deze met comiczeal of zo op je ipad plompen en dan lezen zoals het bedoeld is. In jaargangen, albums, achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:07:
[...]

Waarschijnlijk totaal offtopic. Maar waarom wil je dat omzetten? Je kan ook PDF lezen.

Maar wat nog beter zal zijn, de CBZ/CBR-versie nemen en deze met comiczeal of zo op je ipad plompen en dan lezen zoals het bedoeld is. In jaargangen, albums, achter elkaar.
haha dan ken hij op de "boekenplank"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik heb mail terug van Oom Donald :P
Hoi Bas,

Bedankt voor je interessante voorstel.
Tot nu toe is er nog niets wat we doen op dit gebied, maar we onderzoeken wel de mogelijkheden.
Maar ik vind het wel grappig dat je mailt, want je bent de eerste die hierover begint!
En de kans is inderdaad best groot dat digitale strips de toekomst zijn.

Groetjes,
Oom Donald
Kan iemand een goede petitie opzetten? Dan stuur ik die weer naar ze door!

Poll: Ik zou een digitaal (plus) abonnement op Donald Duck nemen
Ja, als toevoeging op m'n papieren abo
Ja, enkel digitaal, zonder papier
Nee, ik houd het bij papier
Nee, ik wil helemaal geen abonnement
Ik twijfel nog, maar vind het wel boeiend.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=350971&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 54% gewijzigd door sebastius op 08-02-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Phuncz schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:43:
[...]

Dat is het probleem juist: zet er een USB poort op en men verwacht een general purpose computer. Apple is altijd al vies geweest van onnodige aansluitingen op een toestel en een USB poort op een internet tablet is al even nuttig als een DVD drive op een netbook.

[...]

Het is een internet tablet voor de gewone mens, dus het ding voorzien van functionaliteit om server beheerders te helpen is niet Apple's zorg. Die mogelijkheden die jij opnoemt zijn ook pas bijna 3 jaar na release van de originele iPhone geintroduceerd. Apple is niet het merk dat eindeloos veel functies toevoegt om het dan later te polijsten, eerst beginnen ze met de basis en later bouwen ze daarop verder. Zo zie ik het persoonlijk ook liever, ik hou er niet van dat bediening moeilijker is dan nodig is. De iPhone liet dan ook zien dat een toestel je niet moet verplichten het te kennen, maar het onmiddellijk te benutten is.

De reden dat bestandsoverdracht niet op de iPhone zit is simpel, wat zou je ermee willen doen ? Een foto sturen kan via email, iets dat makkelijker werkt dan telefoons "pairen". Visitekaartjes kan je ook makkelijk mailen met de "deel contact" knop. Apple doet geen domme dingen, maar het werkt volgens een logisch patroon. Telefoons pairen is nu éénmaal omslachtiger en ingewikkelder omdat niet elk toestel dat zonder probs doet. Emailen is universeel. Dit heb ik niet van Apple ofzo, het is gewoon logica wat voortkomt uit Apple's streven naar gebruiksgemak en intuitiviteit.
Quatch, alleen al voor het overzetten van bestanden zou een i/o systeem al berehandig zijn ipv alles over het trage wifi netwerk te sturen.

En jij gaat er van uit dat je altijd en overal een 3g verbinding hebt iets wat juist de iphone laat zien dat je dat niet hebt. :')
Apple had geen BT omdat het geld kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:44:
Als hij sneller opstart dan een laptop is het al een aanwinst, of in ieder geval een aanwijzing voor computerfabrikanten dat computers geen 3 minuten nodig horen te hebben voor je ze kan gebruiken.
ik snap dat niet, mijn laptop start binnen 40s van uit hibernate, dat is sneller dan mijn telefoon.
Wat gebruiken jullie dan in hemelsnaam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:49:
[...]

ik snap dat niet, mijn laptop start binnen 40s van uit hibernate, dat is sneller dan mijn telefoon.
Een iphone. Direct bruikbaar, omdat ie altijd op standby staat, en altijd een lijntje open heeft door PUSH. En laat iPad nou een standbytijd van een maand hebben. Hoeveel keer trager is 40s vs 1s?
icecreamfarmer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:29:
[...]

Quatch, alleen al voor het overzetten van bestanden zou een i/o systeem al berehandig zijn ipv alles over het trage wifi netwerk te sturen.

En jij gaat er van uit dat je altijd en overal een 3g verbinding hebt iets wat juist de iphone laat zien dat je dat niet hebt. :')
Apple had geen BT omdat het geld kostte.
Ouderwets.
Een beetje modern mens heeft toch een netwerk zitten waar ie ook de bestanden op een nas wilt bewaren, opdat deze door het hele huis geshared kan worden. En dan is wifi lekker handig.

Keuze:
1) SD-kaartje uit camera halen, aan computer aansluiten, overzetten op NAS....
2) Een camera met eye-fi, alle foto's worden op je NAS gezet zodra je met je camera thuis ben, direct terugkijken op tv met mediastreamer, op iPad, op iPhone, op computer, op wifi-fotolijst.

Ik kies voor 2.

Of:
1) werk aan document thuis. save. zet over op usb stick/email. Kopieer naar laptop.
2) werk aan document. Save. Autosynched to iPad, Iphone, MobileMe.

En bluetooth transfer. Echt zo nodig?
foto-album openen in iphone, selecteer alles wat je wilt versturen. email. Mag ontvanger zelf beslissen op welke manier ie dat ding opent.

Praktijk usecase:
toen: ik BT-transfer wat foto's naar vriendin. Kan ie het niet terug vinden op haar telefoon. Zoek ik het op voor haar: kan niet openen, foto te groot.
vs
nu: Ik email foto's naar haar. "staat in je mail" "kheb hem!"

[ Voor 69% gewijzigd door kmf op 08-02-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

kmf schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:51:
[...]

Een iphone. Direct bruikbaar, omdat ie altijd op standby staat. En laat iPad nou een standbytijd van een maand hebben. Hoeveel keer trager is 40s vs 1s?
Ik wou het net editten maar je reagerde voordat ik dat kan doen.
Mijn windows 7 machine is gebruiksklaar in 3 (misschien 4) seconden vanuit sleep. (net geklokt).
Verder wat is nu 40s het uitzetten van een wekker duurt meestal langer.
[...]

Ouderwets.
Een beetje modern mens heeft toch een netwerk zitten waar ie ook de bestanden op een nas wilt bewaren, opdat deze door het hele huis geshared kan worden. En dan is wifi lekker handig.

Keuze:
1) SD-kaartje uit camera halen, aan computer aansluiten, overzetten op NAS....
2) Een camera met eye-fi, alle foto's worden op je NAS gezet zodra je met je camera thuis ben, direct terugkijken op tv met mediastreamer, op iPad, op iPhone, op computer, op wifi-fotolijst.

Ik kies voor 2.

Of:
1) werk aan document thuis. save. zet over op usb stick/email. Kopieer naar laptop.
2) werk aan document. Save. Autosynched to iPad, Iphone, MobileMe.

En bluetooth transfer. Echt zo nodig?
foto-album openen in iphone, selecteer alles wat je wilt versturen. email. Mag ontvanger zelf beslissen op welke manier ie dat ding opent.
Leuk dat jij voor 2 kiest maar een basale functie als 1 usb poort zou toch wel een keuze mogen zijn.
En ik ben een modern mens maar ik heb echt geen NAS net als 98% van alle Nederlanders, en 14 gig via wifi streamen is gewoon horrendous, usb is zeker 10 zoniet 100x zo snel.
Voor kleine bestanden is het prima maar niet als je wat films op een apparaat wil knallen.

Verder gebruik ik BT idd niet vaak maar je hebt nog best vaak situaties waar je geen internet hebt en dan is het wel makkelijk dat je ook op een andere manier iets draadloos kan oversturen. (nog voorbij het feit gaan dat het echt basisfunctionaliteit is voor een telefoon, zelfs de meest simpele z/w nokia`s kunnen het.)

Ander voorbeeld is dat ik het gebruik om in de trein te theteren met mijn laptop, dan hoef ik mijn telefoon er ook niet nog eens naast te leggen.

Apple doet dit niet omdat het ze geld kost wanneer je makkelijk externe opslagapparaten erop aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:13:
[...]

Ik wou het net editten maar je reagerde voordat ik dat kan doen.
Mijn windows 7 machine is gebruiksklaar in 3 (misschien 4) seconden vanuit sleep. (net geklokt).
Verder wat is nu 40s het uitzetten van een wekker duurt meestal langer.
En daarom telt de standbytijd ook mee. Hoelang kan een netbook in standby (sleep) blijven? Nou, mijn T91, zo'n beetje de beste accuduur onder netbooks, kan dat ook maar een dagje uithouden,eenmaal wakker heeft ie dan nog maar een uurtje, misschien 2 uur gebruiksduur over, ipv de standaard 5-6 uur.
[...]

Leuk dat jij voor 2 kiest maar een basale functie als 1 usb poort zou toch wel een keuze mogen zijn.
En ik ben een modern mens maar ik heb echt geen NAS net als 98% van alle Nederlanders, en 14 gig via wifi streamen is gewoon horrendous, usb is zeker 10 zoniet 100x zo snel.
Voor kleine bestanden is het prima maar niet als je wat films op een apparaat wil knallen.
als je echt niet zonder USB-kan, dan kan je de iPad, net als de iPhone gewoon via de uskdockkabel aansluiten. Maar ik weet niet hoeveel x je 10+gig wil overpompen. Ik doe dat in ieder geval niet.
Op al m'n netbooks, laptops en desktops in huis gaat alles via wifi.

Kan jij niet wifi streamen, dan moet je inderdaad geen iPad kopen, maar even investeren in een goede wifi-router. Wifi-N wel te spreken.
Verder gebruik ik BT idd niet vaak maar je hebt nog best vaak situaties waar je geen internet hebt en dan is het wel makkelijk dat je ook op een andere manier iets draadloos kan oversturen. (nog voorbij het feit gaan dat het echt basisfunctionaliteit is voor een telefoon, zelfs de meest simpele z/w nokia`s kunnen het.)
Met 3G heb ik anders altijd wel internet. En een iPad is nog steeds vooral bedoeld om thuis te gebruiken, waar je toch wel internet heb.
Ander voorbeeld is dat ik het gebruik om in de trein te theteren met mijn laptop, dan hoef ik mijn telefoon er ook niet nog eens naast te leggen.
psst tethering met iphone kan ook.
En een iPad is geen telefoon.
Wil je toch internetten in de trein op de iPad zonder telefoon, dan kan je de 3G-versie halen.

Het lijkt wel of je denkt dat de iPhone of iPad helemaal geen bluetooth hebben. Dat hebben ze dus beiden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

kmf schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:23:
[...]

En daarom telt de standbytijd ook mee. Hoelang kan een netbook in standby (sleep) blijven? Nou, mijn T91, zo'n beetje de beste accuduur onder netbooks, kan dat ook maar een dagje uithouden,eenmaal wakker heeft ie dan nog maar een uurtje, misschien 2 uur gebruiksduur over, ipv de standaard 5-6 uur.

[...]
Snap ik maar het ging er om of je die snelheidswinst ook gaat ervaren
als je echt niet zonder USB-kan, dan kan je de iPad, net als de iPhone gewoon via de uskdockkabel aansluiten. Maar ik weet niet hoeveel x je 10+gig wil overpompen. Ik doe dat in ieder geval niet.
Op al m'n netbooks, laptops en desktops in huis gaat alles via wifi.

Kan jij niet wifi streamen, dan moet je inderdaad geen iPad kopen, maar even investeren in een goede wifi-router. Wifi-N wel te spreken.
Ik kan wel streamen maar ook met n blijft het verschrikkelijk langzaam voorbij bedraade oplossingen
En je mag best toegeven dat een usb poort voor veel toepassingen ontzettend handig zou zijn.
[...]

Met 3G heb ik anders altijd wel internet. En een iPad is nog steeds vooral bedoeld om thuis te gebruiken, waar je toch wel internet heb.
Ik weet niet welke provider jij hebt maar zelfs met vodafone (wat het beste umts netwerk van NL heeft) zijn er nog (flinke) gaten in de dekking, laat staan tmobile
[...]

psst tethering met iphone kan ook.
En een iPad is geen telefoon.
Wil je toch internetten in de trein op de iPad zonder telefoon, dan kan je de 3G-versie halen.

Het lijkt wel of je denkt dat de iPhone of iPad helemaal geen bluetooth hebben. Dat hebben ze dus beiden wel.
Ik gaf een vb van bleutooth gebruik ik weet dat de iphone beperkte bt functionaliteit heeft.
En ik kan idd de 3g versie halen en nog eens lappen voor een 3de internet verbinding maar ik ben niet gek.

Ze moeten een versie uitbrengen van zo`n 12 inch incl dock met wat i/o`s en osx, dan heb je 2 dingen een vervanger voor je pc en een draagbaar ding voor de zaken wanneer je een laptop nodig hebt.

Verder werkt flash via skyfire behoorlijk goed.
En ik ben slapen want het is hier middernacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:02:
Ik heb mail terug van Oom Donald :P

[...]

Kan iemand een goede petitie opzetten? Dan stuur ik die weer naar ze door!

Poll: Ik zou een digitaal (plus) abonnement op Donald Duck nemen
Ja, als toevoeging op m'n papieren abo
Ja, enkel digitaal, zonder papier
Nee, ik houd het bij papier
Nee, ik wil helemaal geen abonnement
Ik twijfel nog, maar vind het wel boeiend.
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Haha goud dat mailtje van "Oom Donald"
icecreamfarmer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:49:
[...]

Mijn macbookpro start in 1sec uit hibernate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:36:
[...]
Snap ik maar het ging er om of je die snelheidswinst ook gaat ervaren
Als ik de aantal keren telt dat ik m'n iphone pakt om wat op te zoeken vs m'n netbook uit hibernate halen, dan zal ik het dus zeker ervaren.
Ik kan wel streamen maar ook met n blijft het verschrikkelijk langzaam voorbij bedraade oplossingen
En je mag best toegeven dat een usb poort voor veel toepassingen ontzettend handig zou zijn.
Tuurlijk kan het best handig zijn. Voor bepaalde situaties, situaties waarbij ik niet de iPad zal kiezen om mee te nemen. Op vakantie bv, waar ik WEL een lichte alleskunner nodig heb. Dan neem ik wel een van m'n netbooks mee.

Maar die situatie komt maar 3x per jaar voor, terwijl ik minimaal 300x per jaar op de bank zit+minimaal 300x naar de plee gaat+300x even bij het ontbijt wat nieuws wilt lezen. die minimaal 900 keren is een iPad dan wel prima.

Hou in gedachte: de iPad is iets erbij, niet iets ter vervanging
Ik weet niet welke provider jij hebt maar zelfs met vodafone (wat het beste umts netwerk van NL heeft) zijn er nog (flinke) gaten in de dekking, laat staan tmobile
In de 2 keren afgelopen 3 jaar dat ik in de trein zat, had ik wel kunnen internetten. Soms zit ie op GPRS, maar dan kan ik nog steeds internetten. Ik hoef, als ik onderweg ben, niet een continue snelle verbinding.
Ik gaf een vb van bleutooth gebruik ik weet dat de iphone beperkte bt functionaliteit heeft.
En ik kan idd de 3g versie halen en nog eens lappen voor een 3de internet verbinding maar ik ben niet gek.

Ze moeten een versie uitbrengen van zo`n 12 inch incl dock met wat i/o`s en osx, dan heb je 2 dingen een vervanger voor je pc en een draagbaar ding voor de zaken wanneer je een laptop nodig hebt.
Als je een desktop nodig hebt, neem je een desktop. Als je een laptop hebt, dan neem je een laptop. Als je een netbook nodig hebt, neem je een netbook. Als je een iPad nodig hebt, neem je een iPad.

Het apparaat moet goed zijn voor de taken waar ie voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

icecreamfarmer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:36:
Het probleem is dat mensen een USB poort zien als een "alles werkt erop" poort. Files browsen op een iPad is niet de bedoeling, wat heb je daar aan ? Je zal het ding kunnen verbinden met de iPod connector naar je PC, laptop of netbook om bv. bepaalde files eraf te halen zoals de iWork docs, maar je kan ze ook gewoon mailen. Een muis aansluiten, niet nodig. Een keyboard is als optie verkrijgbaar met dock en de Apple Wireless Keyboard kan via Bluetooth verbinden. Een camera aansluiten is mogelijk mits de USB- of SDcard-adapter. Printer aansluiten, misschien dat ze daar nog wel iets op gaan vinden maar dat lijkt me niet Apple's prioriteit.

En dan houdt het op qua veelgebruikte nuttigheden. Want het is géén PC.
icecreamfarmer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:13:
14 gig via wifi streamen is gewoon horrendous, usb is zeker 10 zoniet 100x zo snel.
Je kan gewoon via USB syncen en je bestanden er zo opzetten. Wireless N heeft een theoretisch limiet van 300Mbit wat in realiteit toch vaak neerkomt op 5 tot 10MB/s. Met een USB schijf mag je blij zijn als je meer dan 30MB/s haalt. Dit is ruim voldoende voor streaming video hoor.

Je snapt de werking van een iPod/iPad/iPhone niet echt denk ik, je zet er niet via Wireless bestanden op, maar je synchroniseert de gegevens via iTunes die je erop wil. Je kiest bv. je muziekbestanden of playlists die hij moet synchroniseren, evenals de (correct gecodeerde) films en series, foto's en documenten. Dan klik je op "synchroniseer" en via USB wordt het op het toestel gezet. Wil je de volgende keer 4 van de 12 films er niet op en 3 andere, dan vink je de juiste uit/aan en hij wist die wat je niet wil en kopieert die wat je nog niet erop had.

[ Voor 38% gewijzigd door Phuncz op 08-02-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben het eens met het puntje USB, tuurlijk is het mooi om er iets op te zetten, maar dan moet je ook weer werken met drivers, dus al die camera types, usb sticks en andere meuk moet dan gelijk ondersteund worden. Dat is wel wat er dan verwacht wordt van de mens, updates kunnen wel weer via het internet maar daar ga je dan al. Vind het wel een prima keuze.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Phuncz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:27:
[...]
Je kan gewoon via USB syncen en je bestanden er zo opzetten. Wireless N heeft een theoretisch limiet van 300Mbit wat in realiteit toch vaak neerkomt op 5 tot 10MB/s. Met een USB schijf mag je blij zijn als je meer dan 30MB/s haalt. Dit is ruim voldoende voor streaming video hoor.

Je snapt de werking van een iPod/iPad/iPhone niet echt denk ik, je zet er niet via Wireless bestanden op, maar je synchroniseert de gegevens via iTunes die je erop wil. Je kiest bv. je muziekbestanden of playlists die hij moet synchroniseren, evenals de (correct gecodeerde) films en series, foto's en documenten. Dan klik je op "synchroniseer" en via USB wordt het op het toestel gezet. Wil je de volgende keer 4 van de 12 films er niet op en 3 andere, dan vink je de juiste uit/aan en hij wist die wat je niet wil en kopieert die wat je nog niet erop had.
Ja en nee, voor een iphone / ipod heb je idd het syncen via usb wat werkt.

Maar voor een ipad wil ik juist achterover op de bank zonder draad een film van mijn NAS bekijken, daarop wil ik eenmalig een sync-operatie doen en daarna zie ik hem niet meer aan usb liggen ( stroom gebruik ik wel een losse adapter voor ).

Daar wil ik pertinent geen USB op hebben, dat vernaggeld het design alleen maar en heeft geen toegevoegde waarde, voor dingen waar ik USB voor nodig heb, daar heb ik een laptop voor.
Films zie ik mezelf toch niet echt vaak op die ipad zetten, ik zal hem 90% thuis gebruiken waar ik gewoon via wifi toegang heb tot mijn NAS ( of laptop / desktop als je geen NAS hebt )

Wmb is het juist het mooie dat dit ding enkel op wifi gericht is, het is wmb niet bedoeld om in de studeerkamer / computerkamer te liggen chargen / syncen. Maar gewoon lekker op tafel / in de keuken en zo af en toe op een stopcontact.

Een tablet met usb verwordt wmb meer een extra onderdeel van je pc ipv een los ding wat je in je woonkamer hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oentje13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-04-2017
Ik heb het gevoel dat je die iPad zo omdondert als hij in zo'n klein dockje staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:25
Triest, maar vandaag deze eens geprint:
http://www.ipadplanet.nl/939/maak-je-eigen-ipad-van-karton/
Juiste gewicht erbij gezocht en ik met zeggen: het formaat lijkt me echt perfect :D

Wat doen potentiele kopers hier?
Preorderen, of toch eerst wachten tot ie in de winkel ligt om hem in het echt te zien?

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.