[iPad] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 58.150 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:48:
[...]

Mooie conclusie van een paar pagina's zwetsen: als je geen geld hebt, koop 'm dan ook niet.
Amen.

Edit: Gezeur om functie mag wel eens afgelopen zijn.
Ik heb een 17" macbookpro die gewoon NIET lekker werkt op de bank en JA daar wil ik wel eens ff snel mailen of internetten. Onderweg heb ik een iPhone maar dat schermpje is idd gewoon te klein voor normaal surfen. De iPad past er gewoon keurig tussen, iPhone OS is stevig genoeg voor op de bank en onderweg (op de iphone) met of zonder flash

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 01-02-2010 15:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Bpow schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:24:
[...]

Omdat de redenen tot aanschaf die hier genoemd worden gewoon belachelijk zijn. Als je gaat klagen over nadelen als de warmte en duur van opstarten van een apparaat, en dan vervolgens blind de nadelen die de iPad heeft (die er wel toedoen) voor lief neemt, dan vind ik het gewoon sneu...

Tuurlijk, mensen mogen zelf doen en laten wat ze willen, ik zeg ook niet dat ze de iPad niet moeten kopen.
Je reactie stroomt over van het feit dat jij iets belachelijk vindt dat een ander dat aandraagt als reden voor het aanschaffen voor een iPad. Het mooie van deze maatschappij is dat iedereen zelf mag kiezen of hij het product wil kopen of niet. Welke redenen hij of zij hiervoor gebruikt om de aanschaf te legitimeren is ook geheel aan het individu. Dat dat niet de redenen zijn waarmee jij je aanschaf zou legitimeren is jammer maar daar hoef je niet anderen mee weg te zetten als "belachelijk".

Als je niet geinteresseerd bent in de iPad of alleen kritiek wil lopen spuien op het apparaat doe dat dan niet hier, er zijn ongetwijfeld andere topics op GoT waar je je ei wel kwijt kunt zonder hier de stemming te bederven door dit soort replies. Niet leuk voor jou en voor ons.

En nu verder over de iPad :) Heb zelf al wat zitten kijken naar hoesjes, ben benieuwd wanneer Fabrixcases met nieuwe hoesjes komt voor de iPad. De kwaliteit, en prijs, zijn bij Fabrix altijd dik in orde.

Binnenkort maar eens scouten naar een iTunes Music Store Card voor wat prepaid tegoed voor appjes :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20
[...]

Omdat de redenen tot aanschaf die hier genoemd worden gewoon belachelijk zijn. Als je gaat klagen over nadelen als de warmte en duur van opstarten van een apparaat, en dan vervolgens blind de nadelen die de iPad heeft (die er wel toedoen) voor lief neemt, dan vind ik het gewoon sneu...

Tuurlijk, mensen mogen zelf doen en laten wat ze willen, ik zeg ook niet dat ze de iPad niet moeten kopen.
Kwestie van afwegingen maken toch? Niet ieder mens heeft dezelfde behoeftes. Heb zelf vorig jaar twee keer geexperimenteerd met een Macbook en met een Latitude XT convertible tablet om dingen op de bank te kunnen doen. De Latitude XT viel al snel af aangezien het net een draaiende bakoven was zo warm werd dat ding. De Macbook was op dat gebied een stuk beter maar vond het ondanks zijn relatief klein gewicht, 2kg, nog steeds vrij zwaar om op schoot te hebben. Verder werd het apparaat na intensief gebruik (of flash filmpjes kijken :+ ) nog steeds vrij warm. Daarnaast moest ik het apparaat vaak opzoeken, loskoppelen van de stroom en evt. nog een muis aansluiten omdat het trackpad ook niet je van het is om mee te werken. Mind you dat laatste is natuurlijk subjectief.

Verder heb ik nog een paar weken met een EEE PC gestoeid maar ook dat vond ik persoonlijk niet fijn werken mede ook doordat ik het trackpad te klein vond en vaak over de vloer moest omdat ik met regelmaat de muis van de bank af liet flikkeren :+

Heb het al eerder gepost de iPad is voor mij een prima apparaat om op de bank te gebruiken voor de zaken die ik voor ogen heb zoals browsen op het internet, lezen van comics, lezen van kranten via pressdisplay en het spelen van adventuregames. Dat het beestje daarnaast ook nog eens filmpjes kan afspelen is leuk voor die keren dat ik eens onderweg ben of in een hotel is nog eens mooi meegenomen maar niet meer dan dat. Daarnaast kan ik de input mooi doen via de touch interface zodat een losse muis niet meer nodig is. Daarnaast weegt het apparaat iets minder dan 800 gram wat het weer een stuk handelbaarder maakt dan een full blown laptop. Dat flash er niet op zit is natuurlijk jammer maar de andere voordelen wegen voor mij zwaarder dan het gemis van flash. Multitasking heb ik eerlijk gezegd op mijn iPhone nooit gemist maar ook dat is weer iets subjectiefs natuurlijk.

Het enige voor mij aansprekende alternatief wat ik nog zie komen is de Lenovo tablet maar die heeft nog steeds geen aangekondigde release date waardoor ik straks eind maart gewoon de gok ga nemen met de iPad.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Voor wie doen ze er toe?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
UltraSub schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:31:
Ik heb maar een paar problemen met de iPad.
1. Flash. Niet normaal dat je een device waar voor 95% op gesurfed zal worden niet voorziet van Flash. Dan spoor je niet. Dat gaat ze heel veel buyers kosten. Zeker weten.
2. Geen Exchange support. Moet ik zeker wat met omwegen gaan stoeien wil ik het thuis integreren. Ik begrijp dat het niet helemaal de doelgroep is, maar kom op zeg. Als het op de iPhone zit, waarom dan niet op zo'n tablet (blijft dubieus natuurlijk, wellicht is het er wel, maar dikke kans van niet).
3. Geen 16:9, kom op zeg, alles wat je tegenwoordig koopt is 16:9.
4. Geen webcam.
Exchange zal toch wel op de iPad zitten? Het ziet in iPhone OS voor de iPhone ook (sinds 2.0 al!), dus neem ik aan dat ze het niet uitschakelen op de iPad, zou wel een hele rare stap zijn :o Flash is een gemis waar sommige mensen hem echt voor zullen laten liggen. Voor het beeld heb ik liever geen 16:9, dan benadeel je jezelf tijdens het surfen volgens mij, omdat je dan in de breedte wat minder hebt (of je apparaat wordt een beetje langer wat weer niet handig is). De webcam, ach, die gebruik ik nu ook niet. Ik kan er niet mee zitten, maar kan me prima voorstellen dat het voor jou een reden is om hem niet te kopen :)

[ Voor 76% gewijzigd door Megaflix op 01-02-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

Megaflix schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:23:
Exchange zal toch wel op de iPad zitten? Het ziet in iPhone OS voor de iPhone ook, dus neem ik aan dat ze het niet uitschakelen op de iPad, zou wel een hele rare stap zijn :o
Inderdaad, ik heb ook geen idee waar dat 'gerucht' vandaan komt. Omdat het niet tijdens de keynote is vermeld?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Maximus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:44:
[...]
Binnenkort maar eens scouten naar een iTunes Music Store Card voor wat prepaid tegoed voor appjes :)
Worden vaak verkocht bij oa: Dixons, Free Record Shop, Music Store en Apple Premium Resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Tourniquet schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:26:
Inderdaad, ik heb ook geen idee waar dat 'gerucht' vandaan komt. Omdat het niet tijdens de keynote is vermeld?
Er zijn nog wel meer dingen niet verteld bij de keynote, ik denk dat niet de nadruk lag op wat er al wel in iPhone OS zit, aangezien dat geen nieuws is. Wat de keynote betreft weten we niet eens of het toeval was dat Jobs een site bezocht die voorzien was van Flash. In principe legt hij daar nu voor de hele wereld de schuld van neer bij Adobe. Zo niet, dan was dit dezelfde blunder als de BSOD van Gates :+ Ook bij de iPhone gaf Jobs al aan dat het de schuld van Adobe was dat Flash zo buggy was. Of het nu de schuld van Apple of van Adobe is, dat weet ik niet, maar in ieder geval heeft hij de bal heel hard in de tuin van Adobe gegooid om het probleem te fixen. Nou is het afwachten of ze hem netjes terugbrengen of lekprikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Machouse.nl neemt alvast pre-orders aan.

Mocht je dus in Rotterdam/Amsterdam/Woerden of hilversum en omgeving wonen is het misschien handig daar ook te reserveren (als je hem op de release dag wilt hebben natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Donstil schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:49:
Machouse.nl neemt alvast pre-orders aan.

Mocht je dus in Rotterdam/Amsterdam/Woerden of hilversum en omgeving wonen is het misschien handig daar ook te reserveren (als je hem op de release dag wilt hebben natuurlijk)
Ik bestel hem denk ik online. De APR's zijn namelijk niet alleen klant van Apple, maar ook concurrenten van de Apple Store. En het gebeurt nog wel eens dat Apple de APR's maar heel weinig levert en zelf genoeg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:56

blaatschaaap

schaap

Ik moet zeggen dat het erg verleidelijk is om er één te gaan kopen. =p Ik zit zelf echter te wachten op een app waarmee ik door mijn htpc kan bladeren terwijl er een film/whatever draait (ipad app voor mediaportal zou echt cool zijn)

Ik denk dat ik de apple winkel voorlopig maar even ontwijk. =p

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emile schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:57:
[...]

Ik bestel hem denk ik online. De APR's zijn namelijk niet alleen klant van Apple, maar ook concurrenten van de Apple Store. En het gebeurt nog wel eens dat Apple de APR's maar heel weinig levert en zelf genoeg heeft.
Ja klopt. Hoewel ik wel goede ervaringen heb met Machouse Rotterdam.

Even kijken wanneer hij bestelbaar is online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Bestel hem straks gewoon via de Apple Online (Student) Store. Heb toch de ervaring dat dat sneller gaat als via een lokale reseller. Sowieso ben ik niet echt te spreken over onze lokale Mac reseller MacMe Groningen.

Knal er dan direct twee iTunes kaartjes bij :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Maximus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:57:
Bestel hem straks gewoon via de Apple Online (Student) Store.
hoe, wat, waar?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Gomez12 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 07:39:
@Flash fans : Wat zijn die killer-flash apps dan die iedereen schijnbaar gaat missen?

Want het enige nuttige flash-gebruik wat ik in de praktijk tegenkom is YT ( is een app voor ) en file-uploads ( is imho niet een ipad voor ), voor de rest is het echt 80% reclame en 20% games ( die ook in app-vorm zijn )

Ik zou serieus niet weten wat je nu echt aan flash mist... Maarja ik browse dan ook bijna altijd zonder flash
Err...

Aangezien je niet kunt downloaden naar de iPad (misschien wel met een soort jailbreak en moeilijk doen met conversions, maar iPad met stocksetting is het niet mogelijk) moet je al je filmpjes die je wilt kijken van youtube halen of van de appstore....
Veel succes met filmpjes bekijken...

Je kunt niet op de normale manier je filmpjes binnen halen (ook niet via usb stick of w/e) dus dan zou het wel fijn zijn om filmpjes te kunnen streamen via flash. Denk aan de vele vele sites waarop je gratis tv series en speelfilms kunt bekijken. Of uitzending gemist, de uitzending gemist app op mijn iPhone heeft bij laaaaaange na niet alle filmpjes, veel te weinig video's vergeleken met de echte uitzendinggemist site.

Het is gewoon overduidelijk dat apple limieten op het apparaat heeft gegooid zodat je noodgedwongen de crapstore maar moet gebruiken.

Geen flash is gewoon fail. Epic fail. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maximus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:57:
Bestel hem straks gewoon via de Apple Online (Student) Store. Heb toch de ervaring dat dat sneller gaat als via een lokale reseller.
Ik heb eigenlijk nog nooit zo op de release gezeten van een apple product behalve de iPhones (maar die komen uit belgie natuurlijk). MacbookPro's koop ik altijd pas als de vorrige versleten is. Moet wel zeggen dat de levering dan altijd keurig snel gaat.

Me zusje studeerd nog (en heeft de zelfde voorletter) dus denk dat ik ook maar in de Student store reserveer zodra dat kan, scheeld 8% toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Niet online
lordMocro schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:32:
[...]

Err...

Aangezien je niet kunt downloaden naar de iPad (misschien wel met een soort jailbreak en moeilijk doen met conversions, maar iPad met stocksetting is het niet mogelijk) moet je al je filmpjes die je wilt kijken van youtube halen of van de appstore....
Veel succes met filmpjes bekijken...

Je kunt niet op de normale manier je filmpjes binnen halen (ook niet via usb stick of w/e) dus dan zou het wel fijn zijn om filmpjes te kunnen streamen via flash. Denk aan de vele vele sites waarop je gratis tv series en speelfilms kunt bekijken. Of uitzending gemist, de uitzending gemist app op mijn iPhone heeft bij laaaaaange na niet alle filmpjes, veel te weinig video's vergeleken met de echte uitzendinggemist site.

Het is gewoon overduidelijk dat apple limieten op het apparaat heeft gegooid zodat je noodgedwongen de crapstore maar moet gebruiken.

Flash ondersteuning zou mooi zijn, maar ja, dan zit je wel vast aan Adobe.

Wat betreft filmpjes bekijken: Veel sites bieden ook formaten aan die door de iPhone nu en straks de iPad gewoon ondersteund worden. Voor streamen heb je echt geen flash nodig.

Ik vond dit wel een mooie illustratie hierbij:
Theflashblog post over browsen zonder flash. De werkelijkheid

Als je per se geen gebruik wil maken van de App Store is er html 5. Kijk bijvoorbeeld naar Freeciv.

Ik vind de App Store eigenlijk wel een kwalijke zaak. Waarom zou Apple moeten beslissen welke zaken ik wel en niet mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Straks alsin, wanneer je kunt bestellen. My bad :P
Donstil schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:42:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit zo op de release gezeten van een apple product behalve de iPhones (maar die komen uit belgie natuurlijk). MacbookPro's koop ik altijd pas als de vorrige versleten is. Moet wel zeggen dat de levering dan altijd keurig snel gaat.

Me zusje studeerd nog (en heeft de zelfde voorletter) dus denk dat ik ook maar in de Student store reserveer zodra dat kan, scheeld 8% toch?
Formeel mag het niet, je zult dan op de account van je zusje moeten kopen. Of er in de praktijk ook op gechecked wordt, in al mijn Apple bestellingen (afgezonderd die van het ADC Student) is niets gecontroleerd.

Voor een klein intermezzo:
Obama die de iPad aankondigd

[ Voor 19% gewijzigd door Maximus op 01-02-2010 19:15 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
kmf schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:54:
[...]

Cool! Je hebt er al mee kunnen werken? Kan je nog meer gebruikerservaringen delen?
Dit op de iphone die hetzelfde OS heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
k995 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:15:
[...]

Dit op de iphone die hetzelfde OS heeft .
Dan moet je de juiste apps nemen. Of even de app-maker een schop geven.
Er is een state/save mogelijkheid beschikbaar, als jouw appmaker daar niet van gebruik wilt maken, dan is het toch echt zijn schuld.

Comiczeal bv voor comics, onthoudt waar je gebleven bent.
mobileRSS ook.
Safari ook.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maximus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:05:

Formeel mag het niet, je zult dan op de account van je zusje moeten kopen.
Nee dat klopt. Wat ik bedoelde is eigenlijk is als haar bestellen en betalen met mijn cc. Ze heeft toch de zelfde voorletter.

Me vriendin kocht trouwens een ruime jaar geleden een mbp en er zat een controle op. Ze moest haar studenten kaart faxen/mailen

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 01-02-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Zijn er momenteel al apps die lijken op Office OneNote? Tegenwoordig gebruik ik OneNote elke dag en een vergelijkbare app zou ideaal zijn voor zowel iphone als ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

sunoke schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:03:
[...]

Flash ondersteuning zou mooi zijn, maar ja, dan zit je wel vast aan Adobe.
Dus? Een PDF kan je ook openen, zit native in OS X en in iPhone OS, dat is ook van Adobe. Formaat is misschien iets opener dan SWF, maar beide is van Adobe.
Wat betreft filmpjes bekijken: Veel sites bieden ook formaten aan die door de iPhone nu en straks de iPad gewoon ondersteund worden. Voor streamen heb je echt geen flash nodig.
Voor een live videostream heb je wel Flash (of een andere plugin zoals Silverlight) nodig.
Flash is meer dan filmpjes kijken.

En ja, grote kans dat ik ook wel een iPad ga kopen. Wacht nog wel even het nieuwe iPhone OS af, stille hoop (en denk, gezien de kritiek en keynote van Jobs) dat er multitasking en Flash-support in zit. Dat zijn bij mij nog twee puntjes die ik jammer vind. Waarbij ik geen Flash ondersteuning zelfs een misser vind. Negen van de tien sites die ik bezoek gebruiken het niet, maar ze brengen dit ding op de markt als een internetdevice en dan moet je er ook fatsoenlijk mee kunnen internetten. Een telefoon kan ik vergeven dat ie geen Flash support heeft, maar op zo'n apparaat is het gewoon kut. Krijg je een mailtje van een kennis met een link naar een site met Flash erop, moet je alsnog naar je desktop lopen of je laptop erbij pakken om het te kunnen bekijken. Feit is dat er teveel sites gebruik maken van Flash om het simpelweg te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Laatst online: 04-09 14:17
Op zich heb ik wel interesse in de iPad, met name ook als eReader :D Wat ik wel jammer vind is dat er geen memorycard support op zit... Ik wacht even de eerste user reviews af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kan de iPhone OS wel silverlight laten zien?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/17/2010/01/ipad-v-ereader.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zo'n vergelijking zegt alleen iets bij een vergelijkbaar product. Je kan ereaders met ereaders vergelijken Windows-tablets met Windows-tablets, maar dit is een beetje rare vergelijking.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Fietsbel schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:20:
Kan de iPhone OS wel silverlight laten zien?
Dat is iets van Microsoft en ik denk niet dat ze een plugin voor Silverlight meeleveren, ik acht de kans klein, het zou wel mooi zijn als het wel kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kenneth schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:41:
Grmbl, Google denkt het beter te weten :X en komt met allemaal resultaten voor iPod terug.
Zoeken op +iPad. Heb je gehad bij Google-101. :P

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet precies of deze foto nou positief of negatief bedoelt is maar als ik het zo zie komt de iPad er toch goed vanaf.

Keurig geprijst ook als je naar de concurentie kijkt en helemaal als je bedenkt dat dat alleen eReaders zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Donstil op 01-02-2010 20:41 . Reden: omdat het kan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Donstil schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:40:
[...]

Ik weet niet precies of deze foto nou positief of negatief bedoelt is maar als ik het zo zie komt de iPad er toch goed vanaf.

Keurig geprijst ook als je naar de concurentie kijkt en helemaal als je bedenkt dat dat alleen eReaders zijn.
Het enige nadeel is alleen dat een eReader iets anders is dan een Ipad...

eReader!=IPad en IPad!=eReader

Verschillende displays, verschillende accutijden etc.

Als je veel boeken zou willen lezen zou ik nog steeds voor een eReader gaan, wil je ook films kijken dan weer voor een IPad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Prijzen van "gewone" producten kunnen zeer snel dalen in tegenstelling tot apple producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gomez12 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:48:
[...]

Het enige nadeel is alleen dat een eReader iets anders is dan een Ipad...

eReader!=IPad en IPad!=eReader

Verschillende displays, verschillende accutijden etc.

Als je veel boeken zou willen lezen zou ik nog steeds voor een eReader gaan, wil je ook films kijken dan weer voor een IPad...
Ja je kan ook maar echt ALLEEN boeken lezen op een eReader. Als je veel leest doe je dat (denk ik) nog van normaal papier en als je leest maar je bent ook een gadget liefhebber dan moet je toch de iPad meer waarderen.

Kan me niet voorstellen dat een gadgetliefhebber kiest voor een eReader boven een iPad (die meer kan buiten lezen) maar kan me ook niet voor stellen dat een normale consument bewust kiest voor een digitaal ding waar je alleen boeken op kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Niet voor 500 dollar zoals de Kindle. 6" is te klein imo.

Bovendien is een gevulde boekenkast in huis (itt dvd kast) wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordMocro schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:32:
[...]

Al 22 pagina's vol met ..geen flash blabla. Zucht. Zullen we de komende 30 pagina's gewoon over het apparaat praten? Nu weten we het wel. Draag iets nuttigs bij of laat dit topic schieten. Ik zie mezelf in het Google Nexus topic ook niet jammeren dat iPhone de eerste was, de presentatie waardeloos was en de distributie ondoordacht. Waarom een statement maken? En als mensen wachten op dit apparaat, enthousiast zijn en het niet interesseert dat er flash of multitasking opzit, dan ben je gelijk een fanboy (ofwel ik weet niks zinnigs te zeggen,dus lul maar slap).

Ontopic: wat is jullie ervaring met het bestellen van een Apple product. Ik heb met de iPhone meegemaakt dat mensen tot 3 weken moesten wachten bij Apple of APR. Ik wil hem gewoon zo snel mogelijk hebben. Is het dan gewoon voor de winkel wachten en vroeg op, pre-order bij bv Machouse, bestellen bij Apple of anders.. ben errrrug ongeduldig. Geen fanboy, maar stond voor de 3GS al wel om 04.00 uur voor de deur in Antwerpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:21:
[...]
Ik wil hem gewoon zo snel mogelijk hebben. Is het dan gewoon voor de winkel wachten en vroeg op, pre-order bij bv Machouse, bestellen bij Apple of anders.. ben errrrug ongeduldig. Geen fanboy, maar stond voor de 3GS al wel om 04.00 uur voor de deur in Antwerpen 8)7
Haha hier nog een. De iPhone is natuurlijk wel een appart geval. Die is hier (en ik dacht ook in belgie) niet via de webshop te bestellen.

Ik lees op internet toch wisselende verhalen met nieuwe releases. Sommige zeggen JUIST te pre-orderen in de online store en andere vertrouwen juist weer op APRstores.

Denk dst het gewoon gokken wordt. Ik bestel hem online bij Apple zodra het kan en heb me (vrijblijvend) op de lijst van machouse gezet (athans ik heb vanmiddag gemaild dat ik dat wilde).

Mocht machouse dan bellen dat hij binnen is annuleer ik de appstore bestelling. En andersom uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 22:54
ff gephotoshopt.
Voor alle 16:9 fans.
Hadden jullie werkelijk liever de rechter dan de linkerversie gehad?
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4054/4323381618_0f2ebd7faa_o.jpg

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:40:
ff gephotoshopt.
[afbeelding]
lol!! Ik ga voor links..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Links, die andere is te smal lijkt het wel.

Op je normale 16:9 werkt het fijn, omdat je die nooit een kwartslag draait (sommige mensen daar gelaten).

Bij dit apperaatje ben je 'constant' aan het draaien.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 19-09 00:38
ff gephotoshopt.
[afbeelding]
Kun je bij de linker ook eens de randen aan de zijkanten 'wegshoppen'?
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zonder randen, stuk mooier vind ik, maar probleem is dat je dan met je handen op het touchscreen zit:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4060/4323476322_2fe2e57e2f_o.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 01-02-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Vergelijken met een ereader lijkt me ook niet handig, hij is wel geschikt om boeken te lezen, maar een beetje appels en peren vergelijken is het wel. Maak dan zo'n vergelijk met andere tablets :)
ff gephotoshopt.
[afbeelding]
Doe dan maar die linkse, dat 16:9 ziet er ook niet uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Megaflix op 01-02-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

matthijst schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:17:
Zonder randen, stuk mooier vind ik, maar probleem is dat je dan met je handen op het touchscreen zit:
[afbeelding]
Ik vermoed dan ook dat de randen er niet om heen zitten omdat het design technisch moest maar omdat het puur logisch is dat het er zit omdat je anders het niet beet kunt pakken.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Yep.
Lastig vasthouden anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Maximus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:24:
Ik vermoed dan ook dat de randen er niet om heen zitten omdat het design technisch moest maar omdat het puur logisch is dat het er zit omdat je anders het niet beet kunt pakken.
Anders zit je met je handen in het beeld als je hem vasthebt in portraitstand ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41
o_O Is dat echt 16:9? Is m'n Macbook scherm dan 16:10 ofzo? Die ziet er namelijk niet -zo- krap uit.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
cailin_coilleach schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:29:
o_O Is dat echt 16:9? Is m'n Macbook scherm dan 16:10 ofzo? Die ziet er namelijk niet -zo- krap uit.
1280 x 800 = inderdaad 16:10

Als de iPad 16:9 was geweest, dan had hij een 1024 x 576 scherm gehad.
Sommige netbooks zijn 1024 x 600 (heb zelf een Medion Akoya) en dat is al flink wennen, qua hoogte.
1024 x 576 is niet te doen lijkt me, dan scroll je je suf.

[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 01-02-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, macbook schermen zijn 16:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
matthijst schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:33:
[...]

1280 x 800 = inderdaad 16:10

Als de iPad 16:9 was geweest, dan had hij een 1024 x 576 scherm gehad.
Waarom? Wie zegt dat het dan geen 1280x800 was geweest? ;)
Kortom, aannames.. Niks mis mee, maar je kunt het niet weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 19-09 00:38
[afbeelding]
ik moet zeggen dat dit er beter uitziet! Praktisch is het niet, maar zeker mooier. Thnx ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

ff gephotoshopt.
[afbeelding]
En maak die linker eens hoger. Die optie heb je namelijk ook hoor :).

Ik vind mét randen een stuk mooier. Anders lijkt het echt 1 op 1 een reuzen-iphone. Vind die randen wel iets hebben van een fotolijstje e.d.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[afbeelding]
Dit was dan ook weer niet goed geweest. Hoevaak je nu al niet de term "opgeblazen iPod touch" leest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Apple heeft het goed voor elkaar.
Hoewel de instapprijs van de iPad scherp lijkt, acht ik de kans groot dat er goed verdiend gaat worden aan de accessoires.
  • Een hoes om hem te beschermen;
  • Een keyboard dock;
  • Een usb-connector om sdkaartjes met foto's in te laden;
  • En ongetwijfeld nog meer moois
Met die accessoires is het gelijk een ideale computer voor mijn ouders, want die zijn alleen maar geïnteresseerd in een beetje mailen, beetje internetten en foto's laten zien en versturen. En met name met die foto's verwacht ik dat de iPad veel succes gaat hebben.

Tel daarbij het gebruiksgemak op die Apple over het algemeen weet te bereiken en je hebt een ideale combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 16:01
_O- Ja, zo kan Matthijst wel blijven photoshoppen. :')

Maar ik denk dat het ontwerp waar Apple voor heeft gekozen het beste is.
Wat er ook al gezegd werd, 16:9 is niet echt handig en zonder randen is ook niet handig.
MsG schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:44:
[...]

Ik vind mét randen een stuk mooier. Anders lijkt het echt 1 op 1 een reuzen-iphone. Vind die randen wel iets hebben van een fotolijstje e.d.
Als je dat zou doen wordt ie denk ik weer veel te groot.

[ Voor 47% gewijzigd door Luckyluuk op 01-02-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Verhouding is een verhouding :Z Als je het origineel hoger maakt tot 16:9 en vervolgens scaled naar dezelfde hoogte, krijg je precies hetzelfde (afgezien van de bezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Nog 1 dan.
Hoger gemaakt, 16:9, in plaats van smaller gemaakt, 16:9:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4322852003_1d72ba0f73_o.jpg

Apparaat zou dan 30 centimeter hoog zijn, grofweg zo hoog als een A4-tje, alleen 2 centimeter smaller dan A4.

Leest denk ik beter dan die smallere, even hoge versie, maar 30cm is niet echt compact meer :)

Ik vrees dat Apple met wat ze nu hebben de juiste keus heeft gemaakt.
Ze zouden er toch niet over nagedacht hebben? :+

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 01-02-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
matthijst schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:00:
Hoger gemaakt, 16:9, in plaats van smaller gemaakt, 16:9:
[afbeelding]
Nou, dat is ook geen gezicht, met zo'n groot log apparaat op schoot zitten. Dan zit het niet meer tussen een laptop en een iPhone in, maar is het gewoon een laptop zonder toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Vandaag eindelijk eens de keynote van de ipad gezien. Eigenlijk zou iedereen deze eerst moeten zien voordat men zomaar meningen gaat spuien, maar ja, je moet er ook 1.5 uur voor gaan zitten.
Persoonlijk zie ik er wel een doelgroep in en Apple weet in de regel wel een product te lanceren. Buiten de apple tv zijn de laatste jaren vrijwel al hun producten succesvol geweest (en hiervan maken ze flink gebruik in hun marketingmachine).
Enfin ontopic:

In de keynote wordt al aangegeven wat de keydoeleinden van de ipad zijn.
-Ereader: Ik lees al tijden boeken op mijn iphone. Ik ben dan waarschijnlijk ook flexibel (fijn progje, dat goodreader) en ik vind het juist fijn backlight te hebben. Op een groter scherm dan een iphone zat het ongetwijfeld beter lezen.
-Video: afgaande op iphone zal dit wel ok zijn. Nee, er zit geen hdmi uitgang op. Maar waarom wil je dat op een mobiel apparaat? Daarvoor heb je toch al andere computers. Wat wil je dan? Een mobiel mediacenter dat hd video via een kabeltje op je tv kan afspelen? Koop dan lekker een normale laptop of een netbook met ionplatform van nvidia (Ja wat zelfs Intel had niet de bedoeling dat netbooks HD video konden afspelen). Ik heb thuis een imac en een macbook. Waarom zou ik dan nog een ipad nodig hebben om hd video te kijken? Op zo een klein scherm is dat zinloos. En mijn tv kan ik ook verbinden met mijn imac of macbook.
Iedereen heeft tegenwoordig thuis een windows/linux/apple computer staan, die (indien niet te oud) wel hd video kan afspelen. Zo niet, koop dan vooral geen ipad, want het is geen vervanger daarvoor.
Wil je wel hd video op je tv zien? koop een computer, die dat kan met hdmi naar je tv, of een bluray speler of media center. Er zijn zoveel mogelijkheden tegenwoordig.
Nee dit is een apparaat voor mobiel gebruik, lekker op de bank, in bed, onderweg, reizen vakantie, etc. Om dat lekker een filmpje te kijken. Kan mijn macbook dat ook? Natuurlijk. Maar dat ding is groter en weegt meer en heeft niet zo een lange kijkduur.
-Muziek: elke andere ipod of mp3 speler volstaat misschien al. maar hier heb je wel de (bijna) volledige itunes experience op zoals bij elke mac computer. En itunes op de mac vind ik persoonlijk een fijn programma. Vind jij dat niet? koop dan vooral geen mac producten.
-Email: zelfde als bij muziek, werkt goed op iphone en de mac. De tussenversie op ipad lijkt er op de keynote goed uit te zien.
-Office: met de aangepaste iworks programmas heeft apple toch een redelijk manier laten zien om er mee te werken. Persoonlijk denk ik dat als je behoorlijk wil werken in een office of welk ander programma dan ook waar je flink wat uurtjes achter een beeldscherm moet zitten, dat je dan beter af bent met een normale pc met een normaal toetsenbord. Een touchscreen is dan handig als je onderweg in het vliegtuig je laatste powerpoint nog even wil bijschaven. Als je je laatste docufilm over de wildlife op antartica onderweg wil bijwerken zou ik toch opteren voor een zware laptop of toch maar de computer in je studio.
-Browsen: safari werkt goed op de iphone en dus waarschijnlijk ook op de ipad. Natuurlijk is het aangepast en heb je geen flash ondersteuning. En afgezien of flash inadequaat is op het apple platform en om stabiliteits, procesor en batterijverbruik uit het iphoneOS is gelaten en dat html5 flash gaat competeren, hebben we allemaal een vermoeden dat dit komt door een onderlinge strijd tussen Adobe en Apple. Kun je niet leven zonder flash ondersteuning? Koop dan vooral een apparaat dat dat wel ondersteunt.
Gamen: leuk, hoewel het mijzelf niet zo interesseert. Voor optimaal te gamen heb ik liever een console of gamepc. De rest is een leuke bijkomstigheid.
Appstore: Voor Apple een manier om alles te controleren en jou te laten betalen. Van de andere kant: als je met appleprodukten aan de slag gaat, betaal je altijd meer. Dat weet je, anders moet je niet meet apple beginnen. Wat krijg je er voor terug? Een stabiele en snelle userervaring. Natuurlijk tussen de 140000 apps zal er waarschijnlijk ook een bagger programma tussen zitten (persoonlijk nog niet tegen gekomen). Maar hierdoor kan apple wel stabiliteit op hun platform waarborgen. Hou je niet van gesloten en gecontroleerde omgevingen. Moet je zeker niet met itunesstore en appstore aan de slag. Gelukkig kun je alle muziek, films en games via internet downloaden, al dan niet illegaal. :+ Dan kun je beter een klein netbookje kopen, dan ben je zeker goedkoper uit.
Wij ipad draait het vooral om mobiliteit in combinatie met stabiliteit en snelheid (het schijnt sneller op te starten dan welke smartphone, netbook of portable). De batterijduur is lang. Hiervoor moet je concessies doen. Misschien verandert dat weer als je weer modernere hardware hebt.
Het enige jammerlijk hieraan vind ik zelf dat de hoeveelheid geheugen bij de vanaf prijs erg laag is. Van de andere kant. De programmas, muziek en films nemen niet zoveel plaats in omdat ze niet enkele Gbs groot zijn. Maar ja, als je toch graag 50 G muziek of 200 Divx films wil meenemen...

Ik heb hierboven min of meer de doelstelling van apple in combinatie met mijn eigen mening toegelicht (mischien heb ik nog een paar puntjes vergeten, die ik zelf minder van belang achte)

Ten slotte: ik weet zeker dat als James Bond in zijn volgende film met ipad rondloopt, het gadgetgehalte van dit apparaat stijgt. Aangezien Apple producten tegenwoordig ook gewoon hip zijn, zonder dat men hiervan direct de meerwaarde ziet, zal de ipad zelfs gekocht worden, door diegenen, die totaal niet weten wat ze ermee aan moeten en zelfs negatief waren bij introductie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
kijk eens aan. Een volwaardig pctablet, met een volwaardig os.

http://www.engadget.com/2...ndows-7-isnt-strictly-me/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trunksmd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:05:
Ten slotte: ik weet zeker dat als James Bond in zijn volgende film met ipad rondloopt, het gadgetgehalte van dit apparaat stijgt. Aangezien Apple producten tegenwoordig ook gewoon hip zijn, zonder dat men hiervan direct de meerwaarde ziet, zal de ipad zelfs gekocht worden, door diegenen, die totaal niet weten wat ze ermee aan moeten en zelfs negatief waren bij introductie ervan.
ERG offtopic. James Bond is Sony Pictures dus geen iPad voor James helaas.
Prachtig die eerste foto laat gelijk zien hoe omslachtig hij zal gaan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 01-02-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja zolang je met de standaard windows GUI gaat werken kan je wmb dat ding gelijk in de prullenbak gooien.

Standaard windows GUI is veels te klein voor mijn vingers,dan heb ik in word 50% kans om of op opslaan te drukken of op sluiten ;)

Imho zou MS wel met een goede tablet kunnen komen, maar dan moeten ze een compleet nieuwe GUI maken ( wat Apple ook heeft moeten doen voor hun iphone ) en de backwardscompatibility compleet laten varen ( anders blijf je die priegel menutjes etc houden )

Volgens mij gaat een standaard pc-tablet juist om die reden ook niet werken, iedereen wil er niet-aangepaste software op draaien en dat kan waarschijnlijk ook...
Bij de Ipad kan je geen standaard Mac-software draaien, alles moet vanaf scratch herschreven worden en dat ze dan al een gelimiteerde ( want iphone met kleiner scherm etc ) software base hebben klinkt marketingtechnisch heel leuk ( 140.000 apps ) maar ik zie mezelf niet alles standaard 2x vergroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:29

_AvA_

en dat ben zo.

Hmm

Zoals ik het nu zie gaan de meesten hem gebruiken als:
ik-zit-op-de-bank-en-ik-kijk-tv-maar-ik-wil-ook-internet apparaat.

Had ik het geld maar om voor zo'n (voor mij) korte dagelijkse bezigheid een apparaat van 500+ euro te kopen.

Ik wed dat iedereen die het geld uit zijn zweetklieren heeft lopen al dat soort producten koopt. Iedereen weet dat de meeste rijke mensen dat doen.

Nu is het nog een redelijk doelgroeploos product, maar voor elk luxeartikel word wel een noodzaak gevonden. Anders zou je geen electrisch scheerapparaat hebben of uberhaupt een computer.
De vraag of apple het gaat lukken dit apparaat massaal te verkopen kan alleen beantwoorden over een tijdje, als het blijkt dat Apple wel of niet het marketingapparaat heeft dat de noodzaak voor dit apparaat weet te creeëren.

Ik vind het ding als product wel geinig, des te interessanter is het om te volgen of het gaat slagen of niet.

Voor iedereen die het geld er voor over heeft: mazzelaars;).
Voor mij: verder tikken op een netbookje van 300 euro.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_AvA_ schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:20:
Ik wed dat iedereen die het geld uit zijn zweetklieren heeft lopen al dat soort producten koopt. Iedereen weet dat de meeste rijke mensen dat doen.
Nou ik zie me zelf niet als rijk hoor. Geld voor leuke apple producten en een fijn leven maar rijk is even wat anders.

Ik vind juist dat apple dit ding wel goed in de markt zet kwa prijs. 449,- (gokje) is helemaal zo gek niet hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 02-02-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:29

_AvA_

en dat ben zo.

Tja de definitie 'rijk' valt te betwisten. Let er maar niet te veel op.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Gomez12 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:54:
Tja zolang je met de standaard windows GUI gaat werken kan je wmb dat ding gelijk in de prullenbak gooien.

Standaard windows GUI is veels te klein voor mijn vingers,dan heb ik in word 50% kans om of op opslaan te drukken of op sluiten ;)
Wat dan ook een van de redenen is waarom Apple blijkbaar met succes een iPhone in de markt kan zetten en Microsoft eerst nog een paar jaar staat te kijken naar de lage cijfers van Windows Mobile. Gelukkig zijn de nieuwere versies van WM steeds meer een echt OS en minder een uitgekleed, slap aftreksel van Windows 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 23:10
@Gomez12 Je zegt dan wel als het aan de windows GUI standaarden dat hij dan veel te klein word. Maar de knoppen van OSX zijn daarintegen nog kleiner. Die wil ik liever ook niet op een iPad hebben.

Verder vind ik het uitgerekt gedeelte een beetje jammer. Een app draaien op iPhone formaat en dan dubbelklik op de homebutton voor een uitgerekt formaat. Dat hadden ze van mij weg mogen laten aangezien dat er niet meer uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Terzijde:

@ Matthijs, hulde voor je Shop-werk zeg! Ik doe het je niet na. Ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 15:13
DannyBevers schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:00:
@Gomez12 Je zegt dan wel als het aan de windows GUI standaarden dat hij dan veel te klein word. Maar de knoppen van OSX zijn daarintegen nog kleiner. Die wil ik liever ook niet op een iPad hebben.

Verder vind ik het uitgerekt gedeelte een beetje jammer. Een app draaien op iPhone formaat en dan dubbelklik op de homebutton voor een uitgerekt formaat. Dat hadden ze van mij weg mogen laten aangezien dat er niet meer uitziet.
Hij zegt toch ook niet dat OSX out of the box gelijk goed zou werken?

Waarom is het uitgerekte formaat jammer? Je kan toch kiezen hoe je de app gebruikt. Het is een optie. Voor jou dus niet handig, voor anderen wel. Jouw mening is niet de maatstaf.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neem aan dat uitgerekte formaat tijdelijk is: zo heb je snel 140.000 apps ter beschikking.
Ontwikkelaars zullen wel snel bezig gaan applicaties om te bouwen naar fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
DannyBevers schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:00:

De ontwikkelaars kunnen schijnbaar met 1 settingaanpassing een ipad-versie maken. Misschien zelfs zo dat hun applicatie automatisch aanpast aan de resolutie. Dus ik vermoed dat de populaire apps wel heel snel met een nieuwe versie komen.

Waarschijnlijk ook wel een van de reden voor het formaat. Hup: tig apps aanpassen, ipv daadwerkelijk resizen en slepen.
Sluuz schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:49:
[...]
Waarom is het uitgerekte formaat jammer? Je kan toch kiezen hoe je de app gebruikt. Het is een optie. Voor jou dus niet handig, voor anderen wel. Jouw mening is niet de maatstaf.
Die van jou ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 02-02-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
kmf schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:32:
[...]

Dan moet je de juiste apps nemen. Of even de app-maker een schop geven.
Er is een state/save mogelijkheid beschikbaar, als jouw appmaker daar niet van gebruik wilt maken, dan is het toch echt zijn schuld.
Ik heb alle e-reader apps (om een voorbeeld te geven) al uitgeprobeerd en allemaal werken ze op dezelfde manier.

En de app maker een schop geven? Ja tuurlijk die zal luisteren naar mij. Veel van de apps zijn trouwens zo .
Comiczeal bv voor comics, onthoudt waar je gebleven bent.
mobileRSS ook.
Safari ook.
Safari zal in de meeste gevallen de pagina terug inladen, leuk dat je je link nog hebt maar je moet nog steeds wachten . De rest ken ik niet.

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, ik zeg gewoon dat het een slechte oplossing is. Multi-tasking is en blijft gewoon veel vlotter en sneller. Het duurt nu minder dan 1s om te switchen van app, ik durf ervoor wedden dat al die apps die je opsomt langer dan dat erover doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Donstil schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:40:
[...]

De prijzen zijn dan ook redelijk hoog.

Een e-reader hier kost nog geen 200€ voor de basismodellen, ipas is 450-500€ voor basis model. Ja je kan er een pak meer mee (ook in sommige vlakken minder) maar de prijs is wel 2.5 keer zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Donstil schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:33:

Prachtig die eerste foto laat gelijk zien hoe omslachtig hij zal gaan worden.
Het toetsenbord op de Ipad is geen mm groter (ietsje kleiner zelfs).

Vreemd genoeg heeft MS overigens wel een prima UI in huis voor multi-touch, de Surface interface. Ik heb er mee kunnen spelen, en het werkt briljant. Elke digibeet kan binnen 1 minuut alles doen. Heb nooit begrepen waarom die interface niet breder gebruikt wordt.
De Sony die daar voor 399,- staat, koop je voor $279,-. Naar je eigen conclusie toerekenen is niet echt netjes.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 02-02-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:34:
[...]

Het toetsenbord op de Ipad is geen mm groter (ietsje kleiner zelfs).
Alleen werkt het op een capacitive schermpje ietsie makkelijker. En voor zover ik kan zien op m'n T91 met windows 7, is de win7 toetsenbord kleiner, tot je het uitvergroot, maar dan is het nog steeds kleiner ivm de ipad.
De ipad heeft wel als voordeel dat bij roteren de toetsenbord ook meeroteert en vergroot wordt.
De Sony die daar voor 399,- staat, koop je voor $279,-. Naar je eigen conclusie toerekenen is niet echt netjes.
Dat plaatje komt gewoon van het internet, dus je mag dat tegen de maker vertellen. Ik neem aan dat ze de retailprices hebben genomen.
k995 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:23:
[...]

Ik heb alle e-reader apps (om een voorbeeld te geven) al uitgeprobeerd en allemaal werken ze op dezelfde manier.

En de app maker een schop geven? Ja tuurlijk die zal luisteren naar mij. Veel van de apps zijn trouwens zo .
Voor de apps waar ik het zo vaak gebruik dat ik suggesties wilt gaan geven, luisterden de appmakers heel goed. Goede suggesties werden de volgende versie al meegenomen.
Safari zal in de meeste gevallen de pagina terug inladen, leuk dat je je link nog hebt maar je moet nog steeds wachten . De rest ken ik niet.
Safari reload idd heel vaak als je na zoveel tijd weer opent.
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, ik zeg gewoon dat het een slechte oplossing is. Multi-tasking is en blijft gewoon veel vlotter en sneller. Het duurt nu minder dan 1s om te switchen van app, ik durf ervoor wedden dat al die apps die je opsomt langer dan dat erover doen.
Voor de iphone kan ik me voorstellen dat multitask/switchen niet gewenst was vanwege beperkte screen estate. Weinig argumenten om dat niet bij de ipad toe te voegen. Als het qua geheugengebruik is, misschien dat apple gewoon een limiet aan running tasks kan doen.

[ Voor 45% gewijzigd door kmf op 02-02-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het zijn sowieso lulvergelijkingen. Kan je ook zeggen dat een Audi A4 overpriced is omdat een Hyundai Sonata even groot is ...

Vergelijkingen met Win-tablets hebben pas zin als je kan zeggen of iPhone OS gelijkwaardig aan, beter of slechter dan Windows (Mobile) is. En zoals we allemaal weten is dat enorm persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
k995 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:23:
[...]
Geloof het of niet, maar veel developers luisteren wel degelijk naar hun achterban en gebruiksersschare. Sommigen nemen zelfs zeer actief deel aan forumdiscussies op bijvoorbeeld Ars Technica. Hier op GoT zal je de meesten niet zien natuurlijk, omdat ze vaak geen Nederlands spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Een paar interessante mockups
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/9869/17049205732749968510954.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/7580/standcl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:50
Mocht er een camera add-on komen ben ik om.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
1. Windows 7 = Virusaantrekker
2. Windows 7 is niet ontwikkeld om te touchen
3. UI van een garnaal

Ga in een ander topic lopen huilen ipv dit topic vervuilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Hoe zien mensen die een camera op het apparaat willen dat dan voor zich? Want met de mockup die hier boven staat, of met een geïntegreerde camera, moet je de tablet constant recht ophouden om je zelf in beeld te houden? Dat gaat toch nooit werken. 8)7

Of zie ik wat over het hoofd? :?

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Laatst online: 23:18
mikevdzanden schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:18:
[...]

3. UI van een garnaal

Ehh, hij probeert gewoon de iPad in perspectief te plaatsen, hoef je niet gelijk zo te reageren :/

Ik denk dat 7 best interessant voor bepaalde toepassingen kan zijn die meer kracht nodig hebben dan wat de iPad biedt. Tuurlijk is het een heel ander product en voordat een doorsnee gebruiker er makkelijk mee kan werken, moet er nog heel wat aan gesleuteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Ik ben regelmatig in het buitenland met tijdsverschil..
Ik zou het fantastisch vinden als mijn vriendin lekker vanaf de bank of vanuit haar bedje ff met me kan praten.. Als dat zo kan zou dat top zijn.. :)
Het is niet de meest ideale mockup maar een camera weglaten in zo'n device is echt een NEE voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Interessant artikel over de iPad en de toekomst van het gebruik van computers:
http://smokingapples.com/opinion/ipad-computing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
WFG schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:19:
Hoe zien mensen die een camera op het apparaat willen dat dan voor zich? Want met de mockup die hier boven staat, of met een geïntegreerde camera, moet je de tablet constant recht ophouden om je zelf in beeld te houden? Dat gaat toch nooit werken. 8)7

Of zie ik wat over het hoofd? :?
Als je er ook nog een dock er bij hebt? Maar op de bank zal het niet lekker werken nee.
Ik vraag me af of die camera connection ding daar niet iets mee kan...
mikevdzanden schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:18:
[...]

3. UI van een garnaal

Wat ferrybouwman zegt dus...:
heuker schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:22:
[...]

Ehh, hij probeert gewoon de iPad in perspectief te plaatsen, hoef je niet gelijk zo te reageren :/

Ik denk dat 7 best interessant voor bepaalde toepassingen kan zijn die meer kracht nodig hebben dan wat de iPad biedt. Tuurlijk is het een heel ander product en voordat een doorsnee gebruiker er makkelijk mee kan werken, moet er nog heel wat aan gesleuteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
In de behuizing zit een uitsparing voor een camera.... why o why hebben die eruit gelaten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

lowfi schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:41:
In de behuizing zit een uitsparing voor een camera.... why o why hebben die eruit gelaten dan.
Dat is voor de opvolger bedoeld = 2x cashen met een minimum aan upgrades.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:41:
Waar? je bedoeld neem ik aan dat screenshot dat engadget liet zien toen jobs de ipad presenteerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:45:
[...]

Waar? je bedoeld neem ik aan dat screenshot dat engadget liet zien toen jobs de ipad presenteerde?
Nee ik denk dat hij dit bedoelt.

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2010/02/01/202821-ipadcam.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ah, the power of context 8)

Kan natuurlijk ook zijn dat er eerst wel een cam in zat, en steve zich dan kapot ergerde dat er op z'n kale bolletje werd gefocussed door de ipad houdwijze en dus een flinke streep had getrokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Damn.. Hier kan ik kwaad om worden!

EDIT: Ik heb de keynote eens teruggekeken en op 9:10 zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i224.photobucket.com/albums/dd208/mikethemovie/Afbeelding1.png

Hmmmm? Zien jullie het ook on top?
Je ziet het op meerdere momenten!

[ Voor 77% gewijzigd door aschja op 02-02-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

mikevdzanden schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:12:

[afbeelding]

Is dat niet gewoon de sensor voor omgevingslicht?

De reviewers die een hands-on exemplaar in handen hebben gehad heb ik er niet over gehoord.

BTW, wel interessant linkje van Macrumors. Er waren ook in het OS 3.2 aanwijzingen gevonden voor een camera (de optie om een foto te nemen bij het maken van een nieuwe contact).

[ Voor 15% gewijzigd door Tourniquet op 02-02-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik gok dan ook dan in de iPad 2G (o.d.) een camera zit, zowel front als rear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mikevdzanden schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:12:

[afbeelding]

Er gaan hele topics over dit gerucht (niet hier), Zou idd gewoon een sensor zijn zoals op de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Het zou ook zo maar kunnen, maar het is wel toevallig dat ze soort dingen nu ineens opduiken.. Mochten die onderdelen van macrepair kloppen lijkt het me stug dat er een lightsensor op de plek van de isight zit.. Beetje vreemd nietwaar.. Hierbij nog een foto van een demomodel handson.. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat..

Afbeeldingslocatie: http://static.arstechnica.com//ipadhandson//ipadhandson_ars13.jpg

EDIT: Zo groot is mijn isight gaatje niet op mn macbook hoor..

[ Voor 7% gewijzigd door aschja op 02-02-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Waar is die standaard voor? zodat hij kan functioneren als een fotolijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mikevdzanden schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:52:
Het zou ook zo maar kunnen, maar het is wel toevallig dat ze soort dingen nu ineens opduiken.. Mochten die onderdelen van macrepair kloppen lijkt het me stug dat er een lightsensor op de plek van de isight zit.. Beetje vreemd nietwaar.. Hierbij nog een foto van een demomodel handson.. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat..

[afbeelding]

EDIT: Zo groot is mijn isight gaatje niet op mn macbook hoor..
Zo groot zou ik t isight gaatje op mijn macbook pro ook inschatten eigenlijk.
Misschien is deze iets kleiner maar veel scheelt t niet, volgens mij heeft mijn mac ook een lichtsensor, die zie ik echter niet zitten (of dit moet al via de isight camera gaan).

[ Voor 11% gewijzigd door itsme op 02-02-2010 14:09 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:54:
[...]

Waar is die standaard voor? zodat hij kan functioneren als een fotolijstje?
Ik hoop van wel. Kan ie mooi wezen in een hoekje, en opgeladen worden.
(of als kookboek dienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zie bij m'n MacBook Pro anders heel duidelijk een lichtsensor zitten naast de iSight camera..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:14:
Ik zie bij m'n MacBook Pro anders heel duidelijk een lichtsensor zitten naast de iSight camera..?
Ik heb het scherm eens goed schoon gemaakt en warempel naast de camera zie ik nog een heel klein ander rondje. Was me nog niet opgevallen, ik moet er echt de spiegeling van het licht op laten vallen en onder een hoek kijken om m te zien.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:45
Op mijn iPod Touch zit ook een lichtsensor boven mn scherm. Tenminste, ik ga ervan uit dat dat het is, aangezien er echt geen camara inzit :+
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.