[iPad] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 58.149 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lowfi schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:38:
Vooral de mensen met een laptop vinden het niks volgens mij. Begrijpelijk wel ;)
Nou Apple heeft hem duidelijk bedoelt als Device Tussen iPhone en Macbook(pro) in.

Ik heb een 17" Unibody en merk dat deze NET onhandig is op de bank of (zoals iemand anders al zei) in bed.

Daarom komt de iPad voor mij als geroepen. iPad in een la van de salon tafel en de MBP voor het echte werk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
luckyluuk12 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:32:
Nee ze bedoelen de iPad die Wifi én 3G heeft.
QFT
TlighT schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:52:
conclusie: ik heb de iPad niet echt nodig, want ik kan alles al doen zonder de iPad, maar het is een handige toevoeging (als je het geld ervoor over hebt :)). Dus precies zoals Steve Jobs de iPad positioneerde (tussen de iPhone en de laptop in, maar geen vervanging).
Same here, niet echt nodig, maar wel een leuke gadget.

We hebben nu alleen nog maar een paar korte hands-on's gezien met Apps die er door Apple van tevoren op waren gezet. Ik ben eigenlijk meer benieuwd als er binnenkort her-en-der productie-exemplaren gaan opduiken, waar reviewers echt mee aan de gang kunnen. Kan goed zijn dat er dan wel iPhone OS 4 op staat, of een camera in zit, etcetera. Aan de bugs in de hands-on-exemplaren te zien waren dit nog pre-productiemodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

kmf schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:43:
[...]

Ik denk niet zo. Een ipod is toch heel wat goedkoper dan een ipad. En een ipod wordt overal meegenomen, en dus gezien, en dus door anderen gewild.
Een ipad neem je nou niet mee, en dan zal je (net als bij de readers) HEEL HEEL HEEL veel nayprayers krijgen op basis van specs.
For the record: de allereerste iPod kostte bij de introductie 999 gulden. Toen was er ook al veel kritiek over prijs en desondanks is het een groot succes geworden.

Of Apple met iPad dezelfde 'revolutie' als met de iPod zal ontketenen is nog even afwachten. Puur op basis van specificaties zou je kunnen zeggen dat het te weinig voor te veel is. Maar uiteindelijk gaat het hoe je het kunt gebruiken. Als je met veel meer plezier kunt internetten op een iPad dan op een netbook, dan maakt het niet of er een dual-core 2 GHz Atom inzit of een Apple A4. Van de reviews en de hands-on ervaringen die ik tot nu toe heb gelezen, zijn veel mensen razend enthousiast. Ik denk dat dat ook de kracht van iPad (en Apple's producten in het algemeen) is: de gebruikerservaring door de integratie van hardware en software.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megaflix schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:58:
[...]

QFT

[...]

Same here, niet echt nodig, maar wel een leuke gadget.

We hebben nu alleen nog maar een paar korte hands-on's gezien met Apps die er door Apple van tevoren op waren gezet. Ik ben eigenlijk meer benieuwd als er binnenkort her-en-der productie-exemplaren gaan opduiken, waar reviewers echt mee aan de gang kunnen. Kan goed zijn dat er dan wel iPhone OS 4 op staat, of een camera in zit, etcetera. Aan de bugs in de hands-on-exemplaren te zien waren dit nog pre-productiemodellen.
Ja zou je denken. Ik zie het eigenlijk nog niet zo 123 gebeuren dat hij straks ineens een camera heeft of OS4.0 (wat er nog niet is) heeft.

Ding komt toch binnen 2maanden op de markt? Lijkt me eerder dat ze nu van de band lopen in China en zodra 3.2 af is geprogrammeerd worden en de markt op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht geen rijen mensen, zoals bij de introductie van de iPhone, maar dat het een succes gaat worden daar twijfel ik niet aan.
Ik heb laatst een HP touchsmart laptop gehaald en wat een onding zeg. De specs waren prima, maar de software en toepassingen ronduit waardeloos.
Apple borduurt voort op een prima basis van de appstore en het iPhone OS. Ik voorzie weer nieuwe apps en accessoires. Dit apparaat wordt gekocht door de early adapters en vanuit daar volgen langzaam de gadget liefhebbers en de gewone man/vrouw.
Ik heb al meerdere mensen aan de iPhone geholpen nadat ze er een tijdje mee gespeeld hadden. Zoveel mensen die pas bij de 3GS zijn ingestapt.
Ik denk dat Apple bewust het eea niet door heeft ontwikkeld om het in een iPad 2G te gooien.

Ik kan serieus niet wachten tot het eind maart is. Kan eindelijk mn bijna nieuwe witte macbook in de verkoop 8) Nu maar hopen op een leuke media center oplossing (air video pakt geen video_ts) en ik ben helemaal gelukkig!! Ik weet namelijk zeker dat apple met leuke updates zal blijven komen en ontwikkelaars ons telkens mooiere apps voorschotelen. Als gadget liefhebber is dit toch weer een mooi moment :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk voor de gadgetfreakliefhebber is het een prachtapparaat. Mooi design, leuke apps. Maar ik zie niet in wat voor een voordelen dit heeft voor een gewone man/vrouw. Want wees eerlijk, wie gaat er nou bv vanuit bed liggen emailen? Niemand. Of op de bank zitten een filmpje te kijken op een 10" scherm? Niemand, ze zetten gewoon hun TV aan.

Oké, iWorks apps zijn erg handig. Maar ja, je kan ook een 200 euro kostende Netbook met Office kopen. Want de gewone man/vrouw denkt daar heel makkelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Je hebt gelijk denk ik, de duitse site geeft het volgende aan:

Assisted GPS (beim Modell mit Wi-Fi + 3G)
Funknetzunterstützung (Modell mit Wi-Fi + 3G)

Waarin ze dus duidelijk aangeven dat het het model is met wifi en 3g (voor de niet-duits sprekende mensen).
luckyluuk12 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:32:
[...]

Nee ze bedoelen de iPad die Wifi én 3G heeft.
Kijk maar hoe ze het gewicht aangeven:

Afmetingen en gewicht

Gewicht:
0,68 kg (Wi-Fi-model);
0,73 kg (Wi-Fi- + 3G-model)

Het Wifi-model weegt dus 0,68 kg en het model met Wifi én 3G 0,73 kg.

Dus ook:

Assisted GPS (Wi-Fi- + 3G-model)
Mobiel (Wi-Fi- + 3G-model)

Alleen op het model met Wifi én 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Bpow schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:19:
Want ik zie totaal geen gat tussen iPhone en MacBook.

Wat kan je nu precies op dat ding wat je op de iPhone niet kan doen? Waarvoor zouden mensen met een smartphone en laptop dit ding willen gebruiken? Waarom zouden mensen zonder smartphone en laptop dit ding moeten prefereren?
Simpel gezegd, iphone is voor veel dingen "krachtig genoeg" enkel het scherm is te klein.

Als je even een youtube filmpje wil zien, pak je dan de iphone met klein display of wacht je totdat je macbook opgestart is ( inclusief kabelellende etc )
Als je gewoon even relaxed op de bank wat wilt browsen pak je dan de iphone met klein display of de macbook met knie-verwarming?
Als je iemand even wat vakantie-foto's wilt laten zien, start jij dan je macbook op om die op andermans schoot te zetten?

Voor de alledaagse inhouse-dingen daar is dit ding voor gemaakt, niet voor de echte werk-dingen ( daar heb je een laptop / macbook voor ), niet voor on the road ( daar heb je een iphone voor ).

In wezen gewoon een luxe gimmick voor als iemand rustig op de bank wilt zitten en snel iets wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zat trouwens te denken aan mijn ouders: totaal verslaafd aan het spel Majhongg. Zou dat niet typisch zo'n spel zijn waar de iPad voor gemaakt is? Mijn ouders zijn best bereidt om daarvoor alleen al 450 euro uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 16:01
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:31:
Kijk voor de gadgetfreakliefhebber is het een prachtapparaat. Mooi design, leuke apps. Maar ik zie niet in wat voor een voordelen dit heeft voor een gewone man/vrouw. Want wees eerlijk, wie gaat er nou bv vanuit bed liggen emailen? Niemand. Of op de bank zitten een filmpje te kijken op een 10" scherm? Niemand, ze zetten gewoon hun TV aan.

Oké, iWorks apps zijn erg handig. Maar ja, je kan ook een 200 euro kostende Netbook met Office kopen. Want de gewone man/vrouw denkt daar heel makkelijk over.
Veel mensen gaan dit denk ik doen, net zoals veel mensen in bed een boek lezen, laptoppen, films kijken etc.
Zo kijk ik nu altijd op m'n iPod Touch in bed naar dingen van uitzending gemist enzo omdat dat veel makkelijker en sneller is.
En natuurlijk als je al een laptop/netbook hebt dan is de iPad een beetje overkill, maar dan nog de iPad is niet álleen maar het internetten of een filmpje kijken of een boek lezen, het is alles in één. Dat is ook de kracht van het apparaat: internetten, films kijken, muziek luisteren, boeken lezen, emailen enz. makkelijk en snel te bedienen via één klein lichtgewicht apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vakantiefoto's print je uit en stop je in een mooi fotoalbum,
filmpjes kijken op YT: verbind je iPhone met je TV.
Op de bank browsen? Toetsenbord van de mediacenter PC die op je TV aangesloten is en open Opera, dan heb je gelijk flash filmpjes en multitasken. - Ook zijn er genoeg mensen die een Wii hebben, en die gebruiken gewoon Opera daarop.

Daarbij is een 10" schermpje nog steeds erg klein en zonder een toetsenbord is het lastig om een URL ed. makkelijk in te voeren. (Duurt altijd langer op een touchscreen)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 16:01
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:44:
Op de bank browsen? Toetsenbord van de mediacenter PC die op je TV aangesloten is en open Opera, dan heb je gelijk flash filmpjes en multitasken.
Voor vakantiefoto's inplakken hebben mensen geen tijd meer/maken mensen geen tijd meer voor vrij. Tegenwoordig maken mensen duizenden foto's en die gaan ze niet meer allemaal uitprinten en inplakken.
En over iPhone/PC/Laptop of weet ik veel wat verbinden met de TV: mensen weten helemaal niet hoe dit moet. Hoe moet het verbonden worden? Tig aparte kabeltjes voor elk device, niet erg handig.

Voor al die dingen die je nou net opnoemt is de iPad nou zo geschikt. Je hoeft niet moeilijk te doen met kabeltjes of lang te wachten o.i.d., nee je start het ding op en je kan zo aan de slag met wat je maar wilt. Gebruiksvriendelijk en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

luckyluuk12 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:53:
[...]

_O- Sommige reacties zijn echt té grappig.
Idd :D
I have no use for an Mp3 player.

My house has a CD player.
My car has a CD player.
My Mac has a CD player

I don't use headphones.

The iPod requires me to change my lifestyle to meet it's needs...

I need round holes, not square holes.

For $99 I might buy the toy, for $399? Why?

Doesn't a Mac with a CDR undermine the need for most of this? All that's left is the number of songs you can play and the ability to listen to all of them with headphones anywhere. Do I really need ALL my songs ALL the time?

uhm, no.

Won't last. Another Cube.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delerium schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:41:
Ik zat trouwens te denken aan mijn ouders: totaal verslaafd aan het spel Majhongg. Zou dat niet typisch zo'n spel zijn waar de iPad voor gemaakt is? Mijn ouders zijn best bereidt om daarvoor alleen al 450 euro uit te geven.
Ja als er een versie is voor de iPhone/touch dan ook voor de iPad.
Ik ken mensen die speciaal voor bejuweld een iPod Toch hebben gekocht dus waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de bank browsen? Toetsenbord van de mediacenter PC die op je TV aangesloten is en open Opera, dan heb je gelijk flash filmpjes en multitasken. - Ook zijn er genoeg mensen die een Wii hebben, en die gebruiken gewoon Opera daarop.

Daarbij is een 10" schermpje nog steeds erg klein en zonder een toetsenbord is het lastig om een URL ed. makkelijk in te voeren. (Duurt altijd langer op een touchscreen)
Kom op man je wilt gewoon dat ding niet fet vinden.
Foto;s inplakken? foto's die ik maak komen beter tot zijn recht op een 10" scherm dan op een 10x15 fototje hoor.

Ook internetten op de wie (wii) via opera is een argument van niets, dat werkt echt onwijs shit en ik ken ook NIEMAND met een wie (wii) die dat doet en dan hebben we het nog niet eens over de slechte resolutie van de wie (wii).

Films kijken op de iPad doe je idd niet thuis (als je een tv hebt) das meer voor onderweg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:13
idd, ik zie m'n ouders nou echt niet met een wiimote op de bank met opera op internet browsen :S Ik had m'n moeder een filmpje over de iPad laten zien afgelopen weekend en vandaag zat ze te spelen met m'n iPhone: Die iPad koopt ze over 60 dagen hoor, geloof me. Zij (en m'n pa) willen gewoon wat internetten op de bank. Niet moeilijk doen, ff kijken naar iets leuks voor in huis, wat gaan we vanavond eten etc. Een laptop, die ze nu vaak gebruiken, is gewoon overkill voor ze. Daarbij komt de geringe batterijduur en de usability (ook al is het een macbookje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12

Tja, zo kan je alles gaan begattaliseren totdat je erop uitkomt dat jouw desktop-pc die een hele kamer inneemt het beste van het beste is.

Maar even voor mezelf :
- Vakantie foto's print ik al lang niet meer uit, die plaats ik op een website zodat ook buitenlandse mensen ze kunnen zien
- Iphone verbinden met TV, zal vast kunnen maar ik heb geen iphone en ik heb ook geen behoefte aan altijd maar losliggende kabels.
- In mijn huis zijn er weleens mensen die wat anders willen dan ik, rond de tijden van GTST krijg ik echt de tv niet tot mijn beschikking ;). Nog even daargelaten dat ik geen wii heb, en dat ik persoonlijk het media center niet handig vind om te browsen...

En ja, het scherm is redelijk klein en zonder een toetsenbord is het lastig om een onbekende URL in te voeren ( Voor de rest heb je bookmarks ), maar het is ook niet bedoeld als laptop vervanger, enkel als erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ow de USA store is down :O Maar zal misschien een MacBook update zijn.

Anyway, ik denk dat we in de 60 dagen eigenlijk de iPad toch steeds meer willen. Er zal bekend worden gemaakt welke lui allemaal apps gaan maken en welke apps. Zoals die Omni Group nu weer heeft gedaan :)

[ Voor 82% gewijzigd door FerdiV op 31-01-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vakantiefoto's printen doen al velen niet meer. Iphone's met tv's verbinden doen ook hele volksstammen niet en Opera op de Wii gebruiken is helemaal ver gezocht.
10 inch is super om te browsen en url's invoeren doen we anno 2010 met favorieten..supersnel, foutloos en altijd op de pagina waar je op uit wilt komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Ik vind het trouwens maar raar dat er geen multi-user support in de iPad zit. Lijkt me nou bij uitstek ideaal daarvoor. Ik zie hem al liggen op een centrale plaats in huis en iedereen hem gebruiken om zijn of haar mail te checken, persoonlijke bookmarks af te gaan etc.

Misschien dat dat iets voor 4.0 is? Aan de kant van iTunes dient er daartoe ook wel het een en ander verandert te worden, maar een begin van multi-user op het gebied van mail, bookmarks en calendaring zou al heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FerdiV schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:09:
Ow de USA store is down :O Maar zal misschien een MacBook update zijn.
De Nederlandse nog niet helaas. Hopelijk kunnen we snel een iPad pre-order plaatsen. Athans ik persoonlijk zit daar wel op te wachten.

Ik vroeg me ook nog af welke versie iedereen gaat nemen.
Ik persoonlijk ga voor de 32gig versie aangezien ik ook een 32gig iPhone heb synct dat lekker makkelijk aan de zelfde mac. Geen gedoe met verwijderen van muziek bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Donstil schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:28:
[...]

De Nederlandse nog niet helaas. Hopelijk kunnen we snel een iPad pre-order plaatsen. Athans ik persoonlijk zit daar wel op te wachten.

Ik persoonlijk ga voor de 32gig versie aangezien ik ook een 32gig iPhone heb synct dat lekker makkelijk aan de zelfde mac. Geen gedoe met verwijderen van muziek bv.
Amerikaanse is ook al eventjes weer up. Niets spannends verander dus...

Ik ben er nog niet helemaal uit over de grootte van het geheugen. 3G lijkt me vooralsnog niet echt noodzakelijk (iPhone voldoet voor onderweg). Geheugen vind ik lastig omdat ik er op zich geen (of nauwelijks) muziek op hoef te hebben, want daar hebben we betere apparatuur voor. Foto's is wel leuk om alles te hebben, maar zoveel gigabytes zijn dat nu ook weer niet. Dan de nodige programma's, enkele filmpjes misschien (al betwijfel ik dat). 16 GB lijkt me dan helemaal niet zo weinig voor zo'n device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat apple een zeer goed produkt op de markt heeft gezet. De iphone Os is te goed en te krachtig voor alleen op een iphone/ipod touch te laten draaien, het is gewoon te zonde om niet meer uit het Iphone OS te halen.

Laten we eerlijk zijn een filmpje kijken op een iphone een spelletje spelen of internetten is leuk en aardig. Met programma's begint het al heel erg moeilijk te worden . Het kan allemaal wel met een iphone maar het is het toch net niet. Het schermpje is gewoon te klein.

Een feit is dat ze de IPAD slecht hebben gepresenteerd het had veel en veel beter gekund. Blijkbaar besteden ze meer aandacht aan het geheim houden van het toestel dan dat er goede software voor werd ontwikkeld.

De standaard software was gewoon waardeloos. Maar denk eens over programma's als Beatmaker, Photoshop achtige tools, Videobewerkingtools, musiccomposers een office tool etc.

Laat staan wanneer de spellen en programma's het maximale uit het toestel halen en dat allemaal smooth draaiend op het iphone OS. That would be Amazing.....

De iphone OS is een sterke Os. Ik wist niet wat me overkwam toen ik voor het eerst een iphone in mijn handen kreeg. Dit is een mooie toestel om het maximale uit de iphone OS te krijgen en hier optimaal van te genieten.

Google doet overigens hetzelfde met hun Android OS. Kijk b.v. naar de ARchos 5 Internet. Laten we eerlijk zijn zelfs Android doet het zeker niet slecht op de Archos 5 internet tablet. Zal Apple hier dan in falen? Nee.

Ik wil graag zien wanneer er een Jailbreak komt voor de Ipad. Wat zal het toestel dan wel niet kunnen wat voor software zal er dan voor geprogrameerd kunnen worden. De SDK is net paar dagen uit. Ik denk dat het te vroeg is om te oordelen. Het is op dit moment een toestel die een paar leuke dingetjes kan maar het mooiste moet nog komen.

Wat wel erg jammer is is dat er geen webcam is ingebouwd. En inderdaad het multitasken. Er bestaat voor de iphone een prima pp het heet Backgrounder. Het is een tool die er voor zorgt om bv. een messenger programma of een download etc. op de achtergrond te laten lopen zodat je bv rustig kan browsen etc. Ik verwacht dat tools als dit het multitask probleem voor een grote deel kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:31:
Kijk voor de gadgetfreakliefhebber is het een prachtapparaat. Mooi design, leuke apps. Maar ik zie niet in wat voor een voordelen dit heeft voor een gewone man/vrouw. Want wees eerlijk, wie gaat er nou bv vanuit bed liggen emailen? Niemand.
Ik wel. Regelmatig. Tik ik effe een snelle mailtje met m;n iphone. Of nu, effe een snelle reactie. Verwacht alleen geen a4tjes text.
Of op de bank zitten een filmpje te kijken op een 10" scherm? Niemand, ze zetten gewoon hun TV aan.
Ook hier. We kijken regelmatig even op onze netbooks op de bank. Maar ook in de vliegtuig. In bed heb ik m;n PMP.
de gewone man/vrouw heeft niet echt 500 euro over voor iets extra's op de salontafel nee. Maar ja, er zijn ook mensen die ik voor gek verklaar, dat ze een salontafel voor duizenden euro kopen. Prioriteiten denk ik maar.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Qua geheugen hangt het voor mij persoonlijk af hoe de sync-mogelijkheden zijn.

Zou je on the road kunnen syncen met bijv een iphone dan kan wmb het geheugen omhoog, dan zou ik meer aan de 64Gb denken die weer muziek kan syncen naar de iphone.
Zonder sync-mogelijkheid lijkt mij 16Gb in 1e instantie voldoende ( even afhankelijk van hoeveel 32 Gb gaat kosten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]
Ik twijfel nog. Maar als ik er 1 neem, is het min. 32GB.

3G weet ik ook niet. Ik heb nog een zakelijk abotje welke ik de simkaart wel even kan knippen. Maar de kans dat ik een ipad mee zal nemen zal nihil zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gomez12 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:01:
Qua geheugen hangt het voor mij persoonlijk af hoe de sync-mogelijkheden zijn.

Zou je on the road kunnen syncen met bijv een iphone dan kan wmb het geheugen omhoog, dan zou ik meer aan de 64Gb denken die weer muziek kan syncen naar de iphone.
Zonder sync-mogelijkheid lijkt mij 16Gb in 1e instantie voldoende ( even afhankelijk van hoeveel 32 Gb gaat kosten )
Apple gaat de iPad weer laten syncen met itunes, hierdoor zal een iphone onderling geen data kunnen uitwisselen met een iPad. Athans daar zijn nu nog een aanwijzingen voor.

Juist daarom zou ik voor de zelfde grote gaan als me iphone (of groter). Dan zit je met apps/muziek/films altijd wel goed. (mits je er niet ineens enorm veel bij gaat zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Donstil schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:11:
[...]

Apple gaat de iPad weer laten syncen met itunes, hierdoor zal een iphone onderling geen data kunnen uitwisselen met een iPad. Athans daar zijn nu nog een aanwijzingen voor.

Juist daarom zou ik voor de zelfde grote gaan als me iphone (of groter). Dan zit je met apps/muziek/films altijd wel goed. (mits je er niet ineens enorm veel bij gaat zetten)
Ik zit niet zo in het itunes gebeuren ( het werkt en daar gaat het mij om ;) ) maar wat zou het nut zijn van dezelfde muziek / films op je ipad als op je iphone te hebben?

Muziek op een ipad zie ik niet echt zitten ( dan liever een app die mijn pc aanstuurt met itunes daarop ) en films op een iphone lijkt me redelijk overbodig als je ook een ipad hebt.

Ik zie het echt als 2 losse dingen, een iphone en een ipad en ik neem aan dat itunes die wel gewoon los kan syncen. Ik zie het nut niet in van het dubbelen van alles, je apps kan ik me voortstellen maar daarbuiiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Misschien ben ik de enige, maar ik ken niemand met een netbook :X Iedereen heeft of een pc, of een laptop, maar geen netbook eigenlijk. Wel heeft bijna iedereen een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:13
Hehe wat een aandacht krijgt de iPad toch. Apple flikt het 'm toch weer.

Wel heerlijk hoe de specsgeilers weer hun slag proberen te slaan. Just like the iPhone. Boehoe er zit geen 16 MP camera op de iPad en geen Flash. :'( Och het is leuk leedvermaak.

In ieder geval wordt er zeker een iPad gekocht, het wachten is op de bestel-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Megaflix schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:20:
Misschien ben ik de enige, maar ik ken niemand met een netbook :X Iedereen heeft of een pc, of een laptop, maar geen netbook eigenlijk. Wel heeft bijna iedereen een smartphone.
1 server, 3pcs, 1 mediacenter, 1 mediavideobox (xtreamer), 3 laptops, 2 netbooks, 2 Sony Readers, 3 smartphones (waarvan 1 iphone) hier in huis. En toch zie ik wel een doel voor de ipad of een equivalent hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
_O- Ja, dan zit je ook heel verlegen om een iPad :+ Hier ongeveer zo'n zelfde situatie, alleen dan nog wat aangevuld met next gen gameconsoles en wat minder pc's (1) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
De iPad is een leuk idee, dat niet helemaal goed uitgewerkt is. Misschien is de volgende generatie iPad beter, maar deze eerste generatie is voor de meeste mensen niet interessant. Het is gewoon een iPod Touch XXL met 3G ondersteuning.

Het idee was om E-Book readers en netbooks te bestrijden door de twee te combineren in 1 apparaat. Opzich een goed idee, vooral met het idee om je boekenkast te vervangen met zo'n ding net zoals de iPod je CD collectie heeft vervangen. Toch hebben ze meerdere fouten gemaakt in de uitvoering:

1. Het scherm
Een E-Book Reader heeft een scherm dat geen backlighting heeft. Dit is om je ogen niet uit te laten branden terwijl je bijvoorbeeld de laatste pagina's van een Dan Brown novel aan het lezen bent. Toch heeft Apple ervoor gekozen om een backlit scherm te nemen omdat je dan beter foto's en video's kunt bekijken. Foto's kun je beter bekijken op je laptop, video's op je tv. Als Apple echt innovatief was, ontwikkelden ze wel een E-Ink kleurenscherm die ook geschikt is voor beeldbellen en een filmpje op z'n tijd.

2. Geen 16:9 verhouding
Om films optimaal te kunnen bekijken hadden ze beter kunnen kiezen voor een scherm met de 16:9 verhouding. Ideaal als je even snel een film wilt kijken in de trein, maar ik zou me nu ernstig storen aan die zwarte balken op het scherm. Die randen om het scherm heen zijn al erg genoeg. Als dit een E-Ink scherm zou hebben zou ik het kunnen begrijpen, maar dat is ook niet het geval.

3. Geen HDMI aansluiting
Als dit een apparaat voor in de huiskamer zou moeten zijn, waarom dan geen HDMI?

4. Geen camera
Dit lijkt me een ideaal apparaat om videobellen mogelijk te maken via Skype, als hij een degelijke camera had tenminste.

5. Geen 3rd party apps
Van Apple mag je natuurlijk niet applicaties zoals Google Voice beschikbaar maken op de App Store, want dan worden ze resoluut weggehaald zonder reden.

6. Geen Flash support
Er zijn tegenwoordig veel websites met Flash. Waarom dan geen support op de iPad? Hopelijk zal een software update dit verhelpen.

And last but not least

7. Geen multitasking
Hoe wil je concurreren met netbooks als je niet eens meerdere programma's tegelijk kan draaien? Ik zit vaak genoeg 2 dingen tegelijkertijd te doen, bijvoobeeld; Internet/MSN, Internet/Muziek, E-mail/Internet/Muziek, etc. Dit is echter te verhelpen door een software update, maar de vraag is of Apple dit in de toekomst wel mogelijk gaat maken.

Pas als meerdere van deze manco's zijn verholpen, zou ik het overwegen. Nu hou ik 't nog even op een smartphone en een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
l1m1t schreef op maandag 01 februari 2010 @ 01:15:
7. Geen multitasking
Hoe wil je concurreren met netbooks als je niet eens meerdere programma's tegelijk kan draaien? Ik zit vaak genoeg 2 dingen tegelijkertijd te doen, bijvoobeeld; Internet/MSN, Internet/Muziek, E-mail/Internet/Muziek, etc. Dit is echter te verhelpen door een software update, maar de vraag is of Apple dit in de toekomst wel mogelijk gaat maken.
Ik heb geen zin om al je punten af te gaan, en sommige punten kan je misschien als een gemis zien, maar dat gezeur over multitasking mag wel eens over zijn door mensen die zich er niet eens even in verdiepen.

Veel programma's hebben een soort van savestate. Als jij aan het internetten bent en je drukt op de homeknop blijven al je tabs open staan en alle tekst die je hebt ingevoerd blijft ook aanwezig. In principe minimaliseer je Safari eigenlijk. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Mail of Notes. Elk ander programma wat hier gebruik van zou willen maken kan dit ondersteunen. De verbinding met de mailserver blijft overigens ook gewoon open als je niet in Mail bezig bent, je komt dus altijd direct te weten als je een mail ontvangt.

Bovendien kan je gewoon muziek aanzetten en een andere applicatie opstarten. Er zijn genoeg applicaties te vinden die je MSN-account ingelogd laten als je het programma 'minimaliseert', zodra je een bericht ontvangt, krijg je een push-message hierover en kan je er voor kiezen die applicatie te openen of in je huidige applicatie te blijven.

Je kan nou al in filmpjes van de iPhone 3GS zien dat het afsluiten van een applicatie (of het 'minimaliseren') door op de homeknop te drukken, en een andere applicatie via je homescreen starten allemaal heel soepel en snel gaat. Met de iPad is dat alleen maar beter.

Dus alle voorbeelden die jij noemt kunnen gewoon, dus er is geen software-update nodig of een vraag of Apple dit mogelijk gaat maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Muthas op 01-02-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7. Geen multitasking

Pas als meerdere van deze manco's zijn verholpen, zou ik het overwegen. Nu hou ik 't nog even op een smartphone en een laptop.
Multitask is niet beschikbaar voor developers maar zit wel in de standaard apps. Precies zoals je dat hebt op een iPhone.

Je muziek blijft gewoon draaien als je iets anders gaat doen. Je mail blijft gewoon syncen als je iets anders gaat doen. Safari blijft gewoon draaien als je naar webradio aan het luisteren bent.

Op de iphone zit sms/bellen daar uiteraard ook bij.

Ik mis multitasking eigenlijk totaal niet op me iPhone en is voor mij dan ook een ge mis wat vooral aangedragen wordt door mensen die geen iPhone of iPod touch gebruiken, mensen die niet weten dat je het helemaal niet mist zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het nut van deze iPad nu eindelijk een beetje. Het zou uitstekend geschikt zijn voor mensen in mijn omgeving (ouderen) die dus erg huiverig zijn voor computers virussen en andere zaken opnieuw installeren van het OS enzovoort.

Maar het enigste wat mij nu weerhoud om dit aan te gaan bevelen is het feit dat er geen flash plugin voor Safari in zit. Dit terwijl het hele internet vol zit met pagina's.

Apple slaat de plank flink mis geen Flash!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Kvind flash ondersteuning beter dan de hele app store. App store is leuk voor je iphone, maar voor een ipad die je voornamelijk thuis gebruikt... Pak dan gewoon een netbook. Comfortabeler op de bank en kun je stukken meer mee doen.

En ik haat itunes zo erg zeg... Niet te geloven. Ik begreep vroeger nooit waarom ik geen mp3tjes bij mijn vrienden kon uitwisselen. Apple probeert ons terug te gooien in de stenen tijdperk.

kwas in het begin heel erg enthousiast over de iPad, een tablet van apple. Betrouwbaar, mobiele touchscreen PC met de bouwkwaliteiten van apple.
Werd ik even uit mijn dromen geholpen zeg, na het zien van de apple event. Een oversized iPod touch... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
@Flash fans : Wat zijn die killer-flash apps dan die iedereen schijnbaar gaat missen?

Want het enige nuttige flash-gebruik wat ik in de praktijk tegenkom is YT ( is een app voor ) en file-uploads ( is imho niet een ipad voor ), voor de rest is het echt 80% reclame en 20% games ( die ook in app-vorm zijn )

Ik zou serieus niet weten wat je nu echt aan flash mist... Maarja ik browse dan ook bijna altijd zonder flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Megaflix schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:47:
_O- Ja, dan zit je ook heel verlegen om een iPad :+ Hier ongeveer zo'n zelfde situatie, alleen dan nog wat aangevuld met next gen gameconsoles en wat minder pc's (1) :+
ik heb alle gameconsoles, mp3spelers, camera's en portable spelapparaten maar weggelaten, anders wordt het zo'n lang lijstje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51
[b][message=33386505,noline]
1. Het scherm
Een E-Book Reader heeft een scherm dat geen backlighting heeft. Dit is om je ogen niet uit te laten branden terwijl je bijvoorbeeld de laatste pagina's van een Dan Brown novel aan het lezen bent.
:O al die gasten die bij voorbaat al zeggen dat het niks is en je je ogen eruit brandt. Alsjeblieft, stop met janken.
2. Geen 16:9 verhouding
Om films optimaal te kunnen bekijken hadden ze beter kunnen kiezen voor een scherm met de 16:9 verhouding.
Was ie 16:9 geweest had je lopen klagen dat je op 16:9 niet fijn kunt internetten, of boeken lezen.
Het is nooit goed.
3. Geen HDMI aansluiting
Als dit een apparaat voor in de huiskamer zou moeten zijn, waarom dan geen HDMI?
Waarom wel? In je huiskamer heb je DVD, Blue-ray, mediacenters en weet ik wat al niet meer.
5. Geen 3rd party apps
Van Apple mag je natuurlijk niet applicaties zoals Google Voice beschikbaar maken op de App Store, want dan worden ze resoluut weggehaald zonder reden.
140.000 3d party apps
6. Geen Flash support
Er zijn tegenwoordig veel websites met Flash. Waarom dan geen support op de iPad? Hopelijk zal een software update dit verhelpen.
Apple poept op flash en de vraag is hoevel je eraan mist.
7. Geen multitasking
- Muziek kan je tegelijk draaien met andere apps.
- email haalt ie elke zoveel minuten op en laat geluid horen, dus dan kan je naar je email gaan...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Muthas schreef op maandag 01 februari 2010 @ 01:26:
[...]

Ik heb geen zin om al je punten af te gaan, en sommige punten kan je misschien als een gemis zien, maar dat gezeur over multitasking mag wel eens over zijn door mensen die zich er niet eens even in verdiepen.

Veel programma's hebben een soort van savestate. Als jij aan het internetten bent en je drukt op de homeknop blijven al je tabs open staan en alle tekst die je hebt ingevoerd blijft ook aanwezig. In principe minimaliseer je Safari eigenlijk. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Mail of Notes. Elk ander programma wat hier gebruik van zou willen maken kan dit ondersteunen. De verbinding met de mailserver blijft overigens ook gewoon open als je niet in Mail bezig bent, je komt dus altijd direct te weten als je een mail ontvangt.
Dit werkt niet goed in vele programma's , de meeste sluiten af . Een e-reader app bijvoorbeeld betkend dit terug 10-20s voordat je boek terug open is . Heel vervelend, en het domste is, installeer cydia en pro switcher en multitasking werkt perfect .
Bovendien kan je gewoon muziek aanzetten en een andere applicatie opstarten. Er zijn genoeg applicaties te vinden die je MSN-account ingelogd laten als je het programma 'minimaliseert', zodra je een bericht ontvangt, krijg je een push-message hierover en kan je er voor kiezen die applicatie te openen of in je huidige applicatie te blijven.

Je kan nou al in filmpjes van de iPhone 3GS zien dat het afsluiten van een applicatie (of het 'minimaliseren') door op de homeknop te drukken, en een andere applicatie via je homescreen starten allemaal heel soepel en snel gaat. Met de iPad is dat alleen maar beter.

Dus alle voorbeelden die jij noemt kunnen gewoon, dus er is geen software-update nodig of een vraag of Apple dit mogelijk gaat maken.
boek lezen en mail checken, internet en gelijk welke niet apple app,... de meeste combinaties die ik gebruik zu multitasking handig zijn . Als je idd enkel de standaar apps gebruikt kan ik me voorstellen dat het niet echt nodig is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Het enige wat ik jammer vind met het niet supporten van Flash is het kijken van filmpjes op veel blogs (dumpert.nl/skoften.net etc). Dat is nou juist net wat ik op de bank wil doen. Hopelijk gaan die sites snel over op HTML5 :)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:10
Ik heb multitasken eigenlijk nog niet gemist op mijn Iphone nu Push messages goed werken. 90% van de apps die ik heb (gehad) werken goed zodat je verder kunt gaan waarmee je bezig bent.

Kan iemand mij een voorbeeld geven van het gemis van multitasking?

Flash is wel jammer.. Veel fotosites (waaronder die van mij) werken ook met flash. Wordt wel weergegeven in html, maar is toch wat minder :(

[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 01-02-2010 08:59 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
1. Het scherm
...
Als Apple echt innovatief was, ontwikkelden ze wel een E-Ink kleurenscherm die ook geschikt is voor beeldbellen en een filmpje op z'n tijd.
Dat hoeven ze niet, want Qi heeft dit al gedaan.

Maar hey, je ogen wegfikken? Waar zit je nu de hele dag dan naar te staren? Oh ja! Een backlit beeldscherm!
5. Geen 3rd party apps
Alle apps in de appstore, buiten een handje vol zijn 3rd party. Daarnaast worden ze niet "weggehaald zonder reden", ze worden gewoon niet toegelaten.

Maareh, zat andere apps waarmee je gewoon Skype-out kan doen, zoals Fring. Dat nou net die ene app die jij wilt niet wordt toegestaan, okay.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 18:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Donstil schreef op maandag 01 februari 2010 @ 02:00:
[...]

Multitask is niet beschikbaar voor developers maar zit wel in de standaard apps. Precies zoals je dat hebt op een iPhone.

Je muziek blijft gewoon draaien als je iets anders gaat doen. Je mail blijft gewoon syncen als je iets anders gaat doen. Safari blijft gewoon draaien als je naar webradio aan het luisteren bent.

Op de iphone zit sms/bellen daar uiteraard ook bij.

Ik mis multitasking eigenlijk totaal niet op me iPhone en is voor mij dan ook een ge mis wat vooral aangedragen wordt door mensen die geen iPhone of iPod touch gebruiken, mensen die niet weten dat je het helemaal niet mist zeg maar.
Voor een doorsnee gebruiker is multitasking denk ik niet echt iets wat ze perse willen, en doorsnee bedoel ik mensen als mijn ouders, die zullen nooit een internet radio stream aanzetten en internetten.

Echter voor 'ons' als tweakers, tja ik vind het erg vervelend. Zo niet het vervelendste aan mijn iPod Touch. Muziek blijft wel doordraaien ja, echter alleen de iPod applicatie, internetstream via een App kan niet. Daarnaast vind ik het heel erg irritant dat je soms van de een naar de andere applicatie switched, echter dat je niet terug kan. Dus als je vanuit je browser een Youtube filmpje via de App bekijkt, dat je browser afsluit, de Youtube App start. Als je dan klaar bent met kijken, ga je niet terug naar de browser, nee je sluit de App af, en je moet je browser weer opstarten. Dat zijn handelingen die ik niet wil doen.

Nu zie ik mezelf ook niet de iPad kopen, op papier is het een grote iPod Touch, en die heb ik gewoon niet nodig, ik heb een laptop, en die volstaat. Die kan ik tussendoor snel erbij pakken, op mn schoot op de bank zetten, enz. Maar ik zie het wel een ideaal apparaat zijn voor mensen die niet goed met een laptop om kunnen gaan, want dit is gewoon makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb maar een paar problemen met de iPad.
1. Flash. Niet normaal dat je een device waar voor 95% op gesurfed zal worden niet voorziet van Flash. Dan spoor je niet. Dat gaat ze heel veel buyers kosten. Zeker weten.
2. Geen Exchange support. Moet ik zeker wat met omwegen gaan stoeien wil ik het thuis integreren. Ik begrijp dat het niet helemaal de doelgroep is, maar kom op zeg. Als het op de iPhone zit, waarom dan niet op zo'n tablet (blijft dubieus natuurlijk, wellicht is het er wel, maar dikke kans van niet).
3. Geen 16:9, kom op zeg, alles wat je tegenwoordig koopt is 16:9.
4. Geen webcam.

En dat is meteen mijn volgorde van problemen die ik er mee heb.
Ik wacht eens wat reviews af. Hadden de eerste 3 punten er in gezeten, had ik gepre-ordered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Misschien heb ik wat gemist, maar waarom zou er geen Exchange op zitten? Dat is toch gewoon onderdeel van het iPhone OS dat ook op de iPad draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat is ooit begonnen als een vraag of het erop zit en nu blijkbaar al opeens een zekerheid dat het er niet op zit.

Zelf lijkt het me dat er voor Apple niets te winnen valt door de mail-, agenda- en adresboekondersteuning uit het OS te slopen. Maar laten we het nu maar gewoon afwachten ...

Grmbl, Google denkt het beter te weten :X en komt met allemaal resultaten voor iPod terug. Als ik iPod bedoelde had ik wel iPod ingetypt, dank u.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
k995 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:33:
[...]

Dit werkt niet goed in vele programma's , de meeste sluiten af . Een e-reader app bijvoorbeeld betkend dit terug 10-20s voordat je boek terug open is .
Cool! Je hebt er al mee kunnen werken? Kan je nog meer gebruikerservaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:31:
Ik heb maar een paar problemen met de iPad.

3. Geen 16:9, kom op zeg, alles wat je tegenwoordig koopt is 16:9.
effe checken. Nope, m'n ereader is toch echt niet 16:9. Gelukkig...
4. Geen webcam.
Ik heb nog nooit de webcam van m'n netbooks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
kmf schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:58:
effe checken. Nope, m'n ereader is toch echt niet 16:9. Gelukkig...
...
Ik heb nog nooit de webcam van m'n netbooks gebruikt.
Inderdaad. iPhone is ook geen 16:9, maar gewoon 3:2, net als een hoop andere mobiele apparaten.

En webcams, wat moet je drmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik proef het alweer.. Constant dezelfde fanboys die alle dingen wat er niet op zitten weg bagatelliseren.
En dat terwijl ik zelfs aangeef dat ik nog twijfel. Ik ben dus niet iemand die ligt te prediken dat het een k*t apparaat is, ik noem gewoon enkele nadelen. En die zijn persoonlijk. Al hoor ik hier om me heen wel dat verrekte veel mensen toch problemen hebben met dezelfde dingen. Eigenlijk iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

UltraSub schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:56:
Ik proef het alweer.. Constant dezelfde fanboys die alle dingen wat er niet op zitten weg bagatelliseren.
En dat terwijl ik zelfs aangeef dat ik nog twijfel. Ik ben dus niet iemand die ligt te prediken dat het een k*t apparaat is, ik noem gewoon enkele nadelen. En die zijn persoonlijk. Al hoor ik hier om me heen wel dat verrekte veel mensen toch problemen hebben met dezelfde dingen. Eigenlijk iedereen.
Iemand die gelooft krijg je toch niet van zijn geloof afgepraat... Moet je niet eens willen. Laat ze lekker beperkingen voor lief nemen omdat "je het toch vrijwel nooit gebruikt".

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

UltraSub twijfelt vanwege (oa) een webcam. Maar matthijst weet te melden dat UltraSub er niets van snapt, want wat moet je met een webcam. Waar komt die verdedigingsdrang toch vandaan? Een grote positie in AAPL ofzo? 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Die verdedigingsdrang is volgens mij een beetje normaal hier op GoT, dat zie je ook bij mensen met bijvoorbeeld een Milestone ofzo :+

Het feit dat er geen webcam op zit is gewoon zo en daar valt niks aan te doen of tegen in te brengen. En schijnbaar is het opeens al een feit dat er geen Exchange op zit, dat lijkt mij nog steeds vrij sterk.

Ik denk overigens niet dat ze veel verkoop gaan mislopen door het gebrek aan flash, dat boeit de gemiddelde consument geen zak. Kan mij trouwens ook niet zo heel veel schelen, flash games mis ik überhaupt niet en je mist sowieso hover waardoor de helft niet werkt, en verder heb ik flash nodig voor YouTube en dumpert, het belangrijkste is dus al vertegenwoordigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]Ik vroeg me ook nog af welke versie iedereen gaat nemen.
Ik ga zeker voor de 16GB. Ik vind de meerprijs te hoog voor de grotere versies. Ik heb nu een 8GB iPhone en die is nog nooit voor meer dan 3/4 vol geweest, zelfs met hele grote apps er op.

Ik zal hem ook niet voor muziek gebruiken en en slechts mondjesmaat voor video, anders zou ik wel voor een grotere gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor muziek is hij ook niet echt handig, veels te groot om in je zak te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:38:
Voor muziek is hij ook niet echt handig, veels te groot om in je zak te stoppen.
Dus omdat ie te groot is voor je zak moeten we geen muziek erop zetten ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:51:
[...]
Dus omdat ie te groot is voor je zak moeten we geen muziek erop zetten ? 8)7
Ik zie een gat in de markt! Hele hippe, kleine messenger bags voor de iPad! Of een trui / shirt met heel groot vak op de borst waar de iPad in past! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik niet. Het is alleen niet erg handig, kan je een beter een iPod nemen want dan heb je meer schijfruimte voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:56:
Omdat jouw nadelen worden tegengesproken ben ik een fanboy? Ik ben ook niet aan het prediken dat het een superapparaat is, maar jouw argumenten 16:9 en webcam zijn nou niet echt algemene dealbreakers.

Waarom zijn 16:9 en webcam zo belangrijk voor jou? Wil je echt, terwijl je op de plee zit, of ongeschoren op de bank ligt, een videoconference starten? Sowieso is een padachting ding daar niet handig voor. Moet jij de hele tijd jezelf in beeld houden. Pak dan maar een laptop/desktop erbij.

En 16:9. Door dat te gebruiken beperk je het gebruik gewoon. Krijg je in portraitmode websites die niet op het scherm passen. Dan maar liever wat zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hoe kan ik een accesoire idee verkopen aan een accesoire maker eigenlijk?

Ah heck. Steel het idee maar, als het product maar komt.

Ik wil een active dock voor op de muur/keukenkast. Krijg je een van de beste home automation controlpanel/digital fotoframe/kookboekchecker die je kan vinden. En je laad je ipad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
kenneth schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:07:
UltraSub twijfelt vanwege (oa) een webcam. Maar matthijst weet te melden dat UltraSub er niets van snapt, want wat moet je met een webcam. Waar komt die verdedigingsdrang toch vandaan? Een grote positie in AAPL ofzo? 8)7
Lezen: ik zeg niet dat hij er niets van snapt.
Ik zeg alleen dat ik niks met een webcam doe.

Verder reageer ik alleen op punten die IMHO nogal onnozel zijn: drammen om 16:9 scherm bijvoorbeeld, voor een ereader. Of over wegbrandende ogen door een LCD scherm 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 01-02-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
majoh schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:24:
[...]
. Dus als je vanuit je browser een Youtube filmpje via de App bekijkt, dat je browser afsluit, de Youtube App start. Als je dan klaar bent met kijken, ga je niet terug naar de browser, nee je sluit de App af, en je moet je browser weer opstarten. Dat zijn handelingen die ik niet wil doen.
ooh dat is wel raar, als ik vanaf safari (op een iphone 3gs) een youtube link aanklik ga ik naar youtube, als ik dan linkboven op klaar (of zoiets) druk zit ik weer in safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Donstil schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:12:
[...]

ooh dat is wel raar, als ik vanaf safari (op een iphone 3gs) een youtube link aanklik ga ik naar youtube, als ik dan linkboven op klaar (of zoiets) druk zit ik weer in safari.
Dat kan alleen als het filmpje embedded in de webpagina staat, als er een youtube link staat dan opent hij eerst de Youtube.app en daarna het filmpje.

open deze link maar eens op je iPhone. klik

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

matthijst schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:06:
[...]

Lezen: ik zeg niet dat hij er niets van snapt.
Ik zeg alleen dat ik niks met een webcam doe.
Je insinueert dat een webcam waardeloos is.
Verder reageer ik alleen op punten die IMHO nogal onnozel zijn: drammen om 16:9 scherm bijvoorbeeld, voor een ereader. Of over wegbrandende ogen door een LCD scherm 8)7
Het zijn zijn argumenten waarom hij dat ding wel/niet gaat kopen, geen pogingen universele waarheden te verkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:12:
[...]

Sowieso is dat onhandig. Want youtube filmpjes wil je eigenlijk eerst op de achtergrond laten inladen, terwijl je verder browsed. Want dat ding heeft toch even tijd nodig om te bufferen.
Zit je eerst een paar minuten te wachten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

cailin_coilleach schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:59:
[...]

Ik zie een gat in de markt! Hele hippe, kleine messenger bags voor de iPad! Of een trui / shirt met heel groot vak op de borst waar de iPad in past! >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.ipadplanet.nl/wp-content/uploads/2010/01/ipad-vest.jpg

http://www.ipadplanet.nl/...armer-met-ipad-opbergvak/

:P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
kenneth schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:20:
[...]
Je insinueert dat een webcam waardeloos is.

[...]

Het zijn zijn argumenten waarom hij dat ding wel/niet gaat kopen, geen pogingen universele waarheden te verkondigen.
Nou, als ie deze zin voor z'n argumenten zet
Toch hebben ze meerdere fouten gemaakt in de uitvoering:
dan is het toch een poging universele waarheden verkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
kmf schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Nou, als ie deze zin voor z'n argumenten zet

[...]

dan is het toch een poging universele waarheden verkondigen.
Jongens, trek de boel niet uit context.. Ik heb het niet gehad over "wegbrandende ogen" of die zin die jij noemt. Volgens mij verwarren jullie me met iemand anders. Ik heb maar 3 problemen, nogmaals:
1. Flash
2. Exchange (waar ik al bij schreef dat ik zou wachten tot dit geverifieerd is)
3. 16:9 (en ja, dat is belangrijk voor mij.)

De webcam is een handige functie als je regelmatig chat met familie. En dat zijn de enige dingen die ik genoemd heb. Wel ff op blijven letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoite schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:17:
[...]

Dat kan alleen als het filmpje embedded in de webpagina staat, als er een youtube link staat dan opent hij eerst de Youtube.app en daarna het filmpje.

open deze link maar eens op je iPhone. klik
Ooh ik zie het idd, dat is me eigenlijk nooit opgevallen.
(nu zit ik nooit op youtube behalve als er een filmpje op een site staat waar ik toevallig op kijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat apple een zeer goed produkt op de markt heeft gezet. De iphone Os is te goed en te krachtig voor alleen op een iphone/ipod touch te laten draaien, het is gewoon te zonde om niet meer uit het Iphone OS te halen.

Laten we eerlijk zijn een filmpje kijken op een iphone een spelletje spelen of internetten is leuk en aardig. Met programma's begint het al heel erg moeilijk te worden . Het kan allemaal wel met een iphone maar het is het toch net niet. Het schermpje is gewoon te klein.

Een feit is dat ze de IPAD slecht hebben gepresenteerd het had veel en veel beter gekund. Blijkbaar besteden ze meer aandacht aan het geheim houden van het toestel dan dat er goede software voor werd ontwikkeld.

De standaard software was gewoon waardeloos. Maar denk eens over programma's als Beatmaker, Photoshop achtige tools, Videobewerkingtools, musiccomposers een office tool etc.

Laat staan wanneer de spellen en programma's het maximale uit het toestel halen en dat allemaal smooth draaiend op het iphone OS. That would be Amazing.....

De iphone OS is een sterke Os. Ik wist niet wat me overkwam toen ik voor het eerst een iphone in mijn handen kreeg. Dit is een mooie toestel om het maximale uit de iphone OS te krijgen en hier optimaal van te genieten.

Google doet overigens hetzelfde met hun Android OS. Kijk b.v. naar de ARchos 5 Internet. Laten we eerlijk zijn zelfs Android doet het zeker niet slecht op de Archos 5 internet tablet. Zal Apple hier dan in falen? Nee.

Ik wil graag zien wanneer er een Jailbreak komt voor de Ipad. Wat zal het toestel dan wel niet kunnen wat voor software zal er dan voor geprogrameerd kunnen worden. De SDK is net paar dagen uit. Ik denk dat het te vroeg is om te oordelen. Het is op dit moment een toestel die een paar leuke dingetjes kan maar het mooiste moet nog komen.

Wat wel erg jammer is is dat er geen webcam is ingebouwd. En inderdaad het multitasken. Er bestaat voor de iphone een prima pp het heet Backgrounder. Het is een tool die er voor zorgt om bv. een messenger programma of een download etc. op de achtergrond te laten lopen zodat je bv rustig kan browsen etc. Ik verwacht dat tools als dit het multitask probleem voor een grote deel kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Laatst online: 28-05 10:31
Hoite schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:17:
Ik zie niet in wat multitasking daaraan toe zou voegen. Nu is het al immers zo dat als je op safari klikt, de applicatie in de staat wordt geopend waarop hij gesloten was. Dus of je nou op de taskswitcher klikt en dan op de safari app of je drukt op de home button en daarna op de safari app, het zijn allebei twee acties en het resultaat is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
kenneth schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:20:
Ah, dus als hij het zegt is het zijn argument, als ik het zeg is het fanboypraat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
TlighT schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:41:
[...]

Ik zie niet in wat multitasking daaraan toe zou voegen. Nu is het al immers zo dat als je op safari klikt, de applicatie in de staat wordt geopend waarop hij gesloten was. Dus of je nou op de taskswitcher klikt en dan op de safari app of je drukt op de home button en daarna op de safari app, het zijn allebei twee acties en het resultaat is hetzelfde.
In het geval van de youtube-app, zal multitasking er voor kunnen zorgen dat je youtube filmpjes laat inladen, terwijl je even verder gaat browsen.

Of streamen op de achtergrond.

Of als je een towerdefense spel aan het spelen bent en toch weet dat je een paar minuten moet wachten.

Nu wordt de app afgesloten en ga je weer verder waar je gebleven was.

Dat zijn voorbeelden, maar geen dealbreakers voor mij trouwens. Onhandig, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Haha... dat sommige van jullie een Apple label op jullie hebben zitten, wil nog niet zeggen dat flash een overbodig iets is wat mensen niet nodig hebben. Een merendeel van de websites op het internet gebruikt flash, soms merk je dat niet eens of mensen letten daar niet eens op. Maar ze gaan het pas missen als ze er achter komen als er dingen ontbreken. En daar ga je als gebruiker aan irriteren als je eenmaal denkt "relax" achterover geleund zit te internetten op de allemachtige iPad...

Jullie onderschatten de waarde van flash. Flash is soms verwerkt in die kleine pietepeuterige handeling dat je niet eens realiseert dat het om flash gaat. Of sommige websites draaien (volledig) op flash... wat moet je dan doen? Die sites maar niet bezoeken, of gewoon maar terug achter de computer gaan zitten?... (Ja ofcourse, what else?)

Flash games? Apple zegt dat de iPad een geweldig ding is om op te gamen... Nou toedeloe i dont think so.... En gaan de Appeltjes hier nu beweren dat niemand met dat ding gaat gamen?... Gek genoeg iedereen die ik met een iphone/itouch zie rondlopen doet niets anders...

iPad brengt dezelfde revolutie als de iPod omdat de iPod vroeger ook werd uitgekotst? Nou nee die vergelijking gaat niet op. De iPod ging als product de concurrentie aan met de mp3-spelers. Het werd een succes omdat de vraag naar mp3-spelers groot was en de iPod een soort van hebbedingetje werd.
Maar ik zie totaal geen vraag in de markt naar de iPad. Sterker tot welke groep moet de iPad zich nu scharen? Is het een smartphone? is het een netbook? of is het nu een laptop? Het is gewoon van alles een beetje net niet... en daar heb je dus helemaal niets aan.

En nog steeds blijft mijn vraag; waarvoor/waarom ga je de iPad gebruiken ipv MacBook en iPhone/iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bpow schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:57:
Flash games? Apple zegt dat de iPad een geweldig ding is om op te gamen... Nou toedeloe i dont think so.... En gaan de Appeltjes hier nu beweren dat niemand met dat ding gaat gamen?... Gek genoeg iedereen die ik met een iphone/itouch zie rondlopen doet niets anders...

iPad brengt dezelfde revolutie als de iPod omdat de iPod vroeger ook werd uitgekotst? Nou nee die vergelijking gaat niet op. De iPod ging als product de concurrentie aan met de mp3-spelers. Het werd een succes omdat de vraag naar mp3-spelers groot was en de iPod een soort van hebbedingetje werd.

En nog steeds blijft mijn vraag; waarvoor/waarom ga je de iPad gebruiken ipv MacBook en iPhone/iPad?
Aha, dus iedereen die nou op een iPod gamed is gek?
Aangezien dat schijnbaar prima werkt is jouw conclusie dat het dan op een iPad ruk zou zijn inderdaad heel logisch, want tsja: een groter scherm om op te gamen, wat heb je daar nou aan :X

De iPod werd uitgekotst? Wanneer was dat, voor of nadat er honderd miljoen verkocht werden?

Waarvoor ga je een iPad gebruiken? --> groter scherm dan een iPhone, langere accu, langer standby, meteen aan en minder warm dan een macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Haha... dat sommige van jullie een Apple label op jullie hebben zitten, wil nog niet zeggen dat flash een overbodig iets is wat mensen niet nodig hebben. Een merendeel van de websites op het internet gebruikt flash, soms merk je dat niet eens of mensen letten daar niet eens op.
As for Adobe, Jobs said they are lazy and Jobs blames Adobe for a buggy implementation of Flash on the Mac as one of the reasons they won't support it.
Apple does not support Flash because it is so buggy, he says. Whenever a Mac crashes more often than not it’s because of Flash. No one will be using Flash, he says. The world is moving to HTML5.
http://www.macrumors.com/...phone-2010-macs-and-more/

Klinkt redelijk. Mij maakt het niet uit of flash wel/niet werkt, als het apparaat maar werkt en doet wat het moet doen. Of flash dat regelt of iets heel anders maakt mij geen drol uit. Als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

matthijst schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:55:
[...]

Ah, dus als hij het zegt is het zijn argument, als ik het zeg is het fanboypraat |:(
Chill gast. Ik heb het F-woord nog geen enkele keer gebruikt in deze discussie en dat hoop ik zo te houden. Ik vind het alleen vreemd dat je tegen zijn persoonlijke argumenten ingaat. Ik vind een webcam ook nutteloos maar dat maakt het niet minder nutteloos voor iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
matthijst schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:03:
[...]

Aha, dus iedereen die nou op een iPod gamed is gek?
Aangezien dat schijnbaar prima werkt is jouw conclusie dat het dan op een iPad ruk zou zijn inderdaad heel logisch, want tsja: een groter scherm om op te gamen, wat heb je daar nou aan :X

De iPod werd uitgekotst? Wanneer was dat, voor of nadat er honderd miljoen verkocht werden?

Waarvoor ga je een iPad gebruiken? --> groter scherm dan een iPhone, langere accu, langer standby, meteen aan en minder warm dan een macbook.
Nou je zegt het zelf al, gamen op een iPod/iPhone is iets totaal anders dan op de iPad. Die leuke grappige mini games en apps voor de iPhone zijn leuk en grappig omdat het gemaakt is voor het formaat van de iPhone. Die spelletjes zijn geschikt als tussendoortje of voor onderweg. Het zijn portable games. En ik zou bij god niet weten wanneer je dus gaat gamen op de iPad, als je kan gamen op iets wat mobieler is (iPhone) of als je kan gamen op iets fatsoenlijks (computer)

Ja dat de iPod werd uitgekotst wis ik ook niet, tot dat iemand hier een oude forum topic terughaalde waar toentertijd de iPod werd aangekondigd en iedereen "net zoals nu" negatief was over de iPod...

Je gaat de iPad gebruiken omdat het een groter scherm, langere accu en langere standby heeft dan de iPhone? Dus met andere woorden... de nieuwe iPhone moet er zo gaan uitzien? 8)7 Laat ik het zo zeggen, waarvoor gebruiken mensen de iPhone naast het bellen/smsen op de eerste plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Jullie onderschatten de waarde van flash. Flash is soms verwerkt in die kleine pietepeuterige handeling dat je niet eens realiseert dat het om flash gaat. Of sommige websites draaien (volledig) op flash... wat moet je dan doen? Die sites maar niet bezoeken, of gewoon maar terug achter de computer gaan zitten?... (Ja ofcourse, what else?)
Serieuze vraag, overschat jij zelf niet gigantisch de waarde van Flash?

Ik inet standaard met een flash-blocker omdat ik het alleen maar irritant vind... Ik zie echt de noodzaak van Flash niet in, is een website volledig in Flash gemaakt dan kan die website sowieso het raam uit.
Flash is een toevoeging, net zoals JS etc. geen basisvereiste ( en voor mij persoonlijk enkel maar een irritatie als ik zie hoeveel irritante ads het me scheelt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 19-09 08:56
Bpow schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:22:
Je gaat de iPad gebruiken omdat het een groter scherm, langere accu en langere standby heeft dan de iPhone? Dus met andere woorden... de nieuwe iPhone moet er zo gaan uitzien? 8)7 Laat ik het zo zeggen, waarvoor gebruiken mensen de iPhone naast het bellen/smsen op de eerste plaats?
Dus je koopt een iPad om je iPhone te ontzien, zodat ie wel eindelijk een keer langer meegaat dan 48 uur

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:56

MsG

Forumzwerver

Muthas schreef op maandag 01 februari 2010 @ 01:26:
[...]

Push is leuk voor een eenmalig berichtje van iets. Zit je echter structureel zelf te surfen terwijl je MSN't werkt dat gewoon niet. Start safari. Pling berichtje, start IM+, laden, sluit IM+, start safari, laden, Pling weer berichtje, sluit safari. Nee dankje, Welke gemiddelde tiener zit nou niet een beetje op hyves en ondertussen een beetje te msnen. Voor zoiets triviaals valt dit apparaat al af. En al die hyvende tieners zijn straks sneu dat die buddypokes niet laden :'(. Als dit ding een succes wordt is het imo puur om de mensen met teveel geld die het gebruiken voor marginale behoeftes. Voor de meest simpele gebruikersscenario's gaat dit ding al beperken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
En ik zou bij god niet weten wanneer je dus gaat gamen op de iPad, als je kan gamen op iets wat mobieler is (iPhone) of als je kan gamen op iets fatsoenlijks (computer)

Ik zou net zo gamen op een iPad als ik nu doe op een iPhone: onder het TV kijken.
Voordeel zou dan zijn: groter scherm en fatsoenlijk internet op hetzelfde apparaat.

Die iPhone/iPad vergelijking van je snap ik niet. iPhone = bellen en overal gebruiken. iPad = internetten, boek lezen en vooral binnenshuis gebruiken. Zo zie ik het tenminste.
Dus nee: de nieuwe iPhone hoeft van mij niet groter.
Een iPad gaat langer mee dan de notebook/laptop die ik nu thuis gebruik, wordt minder warm en hoeft minder vaak aan de lader. Grootste voordeel vind ik dat ie meteen aan is. Daarom pak ik nu altijd een iPhone als ik ff snel mail of nieuws wil lezen, en niet een notebook, PC, iMac of whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Serieuze vraag, overschat jij zelf niet gigantisch de waarde van Flash?

Ik inet standaard met een flash-blocker omdat ik het alleen maar irritant vind... Ik zie echt de noodzaak van Flash niet in, is een website volledig in Flash gemaakt dan kan die website sowieso het raam uit.
Flash is een toevoeging, net zoals JS etc. geen basisvereiste ( en voor mij persoonlijk enkel maar een irritatie als ik zie hoeveel irritante ads het me scheelt )
Ik zie hier nu al tig keer voorbij komen dat men HTML5 als de oplossing ziet, puur omdat er een <video>-tag is. Dat is onzin. Flash is natuurlijk veel meer dan een YouTube-videotje. De combinatie HTML5 en CSS3 is zeker een stap vooruit. Maar voor bepaalde doeleinden, waarbij de toepassing afhankelijk is van animaties en meer interactiviteit, zit je toch aan Flash of Silverlight vast. Al is dat minder snel als vroeger, aangezien Javascript ook basic animaties kan doen, je met CSS/PNG met transparantie kan werken, enz.. Maar voor bijvoorbeeld live streams zit je voorlopig aan Flash of (beter nog) Silverlight vast, want afaik gaat de video-tag geen streaming data ondersteunen.

Javascript mag je tegenwoordig wel als eis zien om door het web te gaan. De laatste jaren zijn steeds meer websites gebruik gaan maken van AJAX om zaken te versnellen of delen te voorzien van interactiviteit naast de statische linkjes om van punt A naar punt B te gaan. Javascript uitzetten is alsof je tien jaar terug in de tijd gaat. Alle moderne browsers ondersteunen het gewoon, dus ik zie geen reden om een aparte non-JS versie te maken. Dat is jezelf voor de gek houden... je kunt ook terug naar Netscape 3 gaan, zelfde effect.

Dat de iPad geen Flash ondersteuning heeft vind ik een misser (zeker aangezien ze het apparaat als een echt internetdevice presenteren). Er zijn teveel sites die gebruik maken van Flash om dat maar te negeren. Ik denk dat ze Flash ondersteuning nog gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

Je gaat de iPad gebruiken omdat het een groter scherm, langere accu en langere standby heeft dan de iPhone? Dus met andere woorden... de nieuwe iPhone moet er zo gaan uitzien? 8)7
Is het zo lastig om voor te stellen dat verschillende doeleinden soms het best door verschillende apparaten uitgevoerd kunnen worden? Ditzelfde soort discussies worden ook altijd gevoerd bij nieuws over ereaders (maar voor die prijs kan ik ook een netbook kopen, het kan geen filmpjes, heeft geen kleur)

Dus als je een auto hebt, moet je geen fiets kopen? Je komt toch wel op de plek?
Laat ik het zo zeggen, waarvoor gebruiken mensen de iPhone naast het bellen/smsen op de eerste plaats?
mobiel internetten. Onderweg dus.
Thuis zal iets anders beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
kmf schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:58:
[...]

Is het zo lastig om voor te stellen dat verschillende doeleinden soms het best door verschillende apparaten uitgevoerd kunnen worden? Ditzelfde soort discussies worden ook altijd gevoerd bij nieuws over ereaders (maar voor die prijs kan ik ook een netbook kopen, het kan geen filmpjes, heeft geen kleur)

Dus als je een auto hebt, moet je geen fiets kopen? Je komt toch wel op de plek?

[...]

mobiel internetten. Onderweg dus.
Thuis zal iets anders beter zijn.
Juist en dat iets anders is dus een computer/laptop met toetsenbord en muis. Of wil jij nu beweren dat typen op een touchscreen het internetten zo veel verheerlijkt dat men er niet zonder kan? En begin aub niet over die toetsenbord dock... dat maakt de iPad nog overbodiger dan het nu al is. 8)7

Voor onderweg heb je de iPhone/MacBook en voor thuisgebruik de iMac/Macbook... Waarvoor is de iPad dan goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Ik snap je klacht niet.

Je zegt dat het iPhone OS ruk is voor gamen, want het ondersteunt geen Flash en je zegt dat dat stom is want iedereen die jij kent met een iPhone gebruikt'm om te gamen. Wut? :?

De klacht die daarna komt is dat games voor de iPhone alleen maar vlugge, tussendoor spelletjes zijn, schijnbaar in tegenstelling tot Flash games. En ik nou denken dat de meeste Flash games ook bedoeld zijn als simpele, tussendoor spelletjes. Daarnaast vergeet je schijnbaar dat er ook iPhone games zijn met meer diepgang, die je niet binnen een uurtje uitspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Bpow schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:13:
[...]

Voor onderweg heb je de iPhone/MacBook en voor thuisgebruik de iMac/Macbook... Waarvoor is de iPad dan goed voor?
Tja, bij jou blijkbaar nergens voor...

Ik persoonlijk zit nooit met laptop op schoot op de bank en de iphone heeft voor mij een te klein scherm, ik zie ruimte voor een ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

Juist en dat iets anders is dus een computer/laptop met toetsenbord en muis. Of wil jij nu beweren dat typen op een touchscreen het internetten zo veel verheerlijkt dat men er niet zonder kan? En begin aub niet over die toetsenbord dock... dat maakt de iPad nog overbodiger dan het nu al is. 8)7
Open je ogen eens en kijk naar het praktijk hoe je op de bank surft. Ik zit 99% door sites heen te browsen met af&toe een forumberichtje.
Dat kan ik dan wel met een touchscreen. Ik ga NIET op de bank aan een Irc-sessie meedoen. Als ik dat wil (wat dus nooit gebeurt), pak ik m'n netbook erbij. Als ik een essay wil schrijven, ga ik wel achter m'n PC.

Ik wil simpelweg, effe snel, in portrait, door websites hun kunnen klikken. Dat gaat niet lekker met m'n netbook/tablet omdat het OS (windows 7) niet goed omgaat met touchscreen. (je moet nog steeds pixelperfect klikken)
Op de momenten waarbij een iphone te klein is, en een netbook/laptop te groot/te langzaam opstart/te klein scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Juist en dat iets anders is dus een computer/laptop met toetsenbord en muis.
Ja, maar nadelen zijn: aan tafel zitten, terwijl je op de bank wilt liggen (computer).
Warm, kort standby, korte accuduur, wacht tot ie opgestart is (laptop).
En daar komt de iPad om de hoek kijken :*)
Ik zit 90% van de tijd op dezelfde sites, doorgaans forums en/of nieuws, te refreshen, dat kan prima op een iPad.
Ik zie de volgende mogelijkheden: thuis op de bank / door het hele huis. Onderweg in het vliegtuig. Of vakantie om boeken te lezen en te internetten, browsen.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 01-02-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
kmf schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:25:
[...]

Open je ogen eens en kijk naar het praktijk hoe je op de bank surft. Ik zit 99% door sites heen te browsen met af&toe een forumberichtje.
Dat kan ik dan wel met een touchscreen. Ik ga NIET op de bank aan een Irc-sessie meedoen. Als ik dat wil (wat dus nooit gebeurt), pak ik m'n netbook erbij. Als ik een essay wil schrijven, ga ik wel achter m'n PC.

Ik wil simpelweg, effe snel, in portrait, door websites hun kunnen klikken. Dat gaat niet lekker met m'n netbook/tablet omdat het OS (windows 7) niet goed omgaat met touchscreen. (je moet nog steeds pixelperfect klikken)

[...]

Op de momenten waarbij een iphone te klein is, en een netbook/laptop te groot/te langzaam opstart/te klein scherm heeft.
Soo, Apple kan zich wel heel goed in jou behoeftes verplaatsen.. de iPad is gewoon een 100% match voor jou...

Maar even serieus, als dit is wat de consument over de streep moet trekken dan is het wel heel sneu.... Maar ja als geld voor mensen geen issue is why not, mensen hebben zoveel overbodige dingen in huis die stof staan te happen of geforceerd gaan gebruiken... dan kan een iPad er ook wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteren de uitreiking van de Grammies.
Stephen Colbert, wel grappig:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AKFBMSLFe4E&feature=player_embedded]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bpow schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:41:
Maar ja als geld voor mensen geen issue is why not, mensen hebben zoveel overbodige dingen in huis die stof staan te happen of geforceerd gaan gebruiken...
Mooie conclusie van een paar pagina's zwetsen: als je geen geld hebt, koop 'm dan ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 01-02-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

Soo, Apple kan zich wel heel goed in jou behoeftes verplaatsen.. de iPad is gewoon een 100% match voor jou...

Maar even serieus, als dit is wat de consument over de streep moet trekken dan is het wel heel sneu.... Maar ja als geld voor mensen geen issue is why not, mensen hebben zoveel overbodige dingen in huis die stof staan te happen of geforceerd gaan gebruiken... dan kan een iPad er ook wel bij
Klopt. Als je er geen geld voor over hebt, moet je het niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Waarom is dat sneu? Iedereen heeft toch zijn eigen redenen voor een aankoop en zolang je dat van je eigen geld doet snap ik niet wat er sneu aan is?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Apache4u schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:41:
Gisteren de uitreiking van de Grammies.
Stephen Colbert, wel grappig:

[video]
Recht van voren:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uqp8_m5It5s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
kenneth schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:56:
[...]

Waarom is dat sneu? Iedereen heeft toch zijn eigen redenen voor een aankoop en zolang je dat van je eigen geld doet snap ik niet wat er sneu aan is?
Omdat de redenen tot aanschaf die hier genoemd worden gewoon belachelijk zijn. Als je gaat klagen over nadelen als de warmte en duur van opstarten van een apparaat, en dan vervolgens blind de nadelen die de iPad heeft (die er wel toedoen) voor lief neemt, dan vind ik het gewoon sneu...

Tuurlijk, mensen mogen zelf doen en laten wat ze willen, ik zeg ook niet dat ze de iPad niet moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bpow schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:24:
Als je gaat klagen over nadelen als de warmte en duur van opstarten van een apparaat, en dan vervolgens blind de nadelen die de iPad heeft (die er wel toedoen) voor lief neemt, dan vind ik het gewoon sneu...

Tuurlijk, mensen mogen zelf doen en laten wat ze willen, ik zeg ook niet dat ze de iPad niet moeten kopen.
Ah, dus jij bepaalt welke nadelen belangrijker zijn?
:O

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.