[iPad] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 58.148 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:59:
Kun je trouwens met een netbook met nVidia ION chipset niet veel meer?
In mijn ogen is dat geen oplossing, je hebt dan een machine waar een besturingssysteem op draait dat niet gemaakt was voor zulke kleine schermen (win xp). Dat maakt dat in mijn ogen zulke machines het net niet zijn. Daarnaast is zon machine zwaarder als een iPad.

Over de 3G kwestie, als ik een iPad zou hebben dan zou ik er altijd en overal mee online willen kunnen.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:45:
Tja, de prijzen worden dat, of 50 euro minder. De Mac mini van $599 is ook €549 en die van $999 is hier €949. Dus ik denk eigenlijk wel dat ook dat bij de iPad $ = € - 50 :)
Dat zou betekenen dat de iPad hier $+50 in euro's is, neem aan dat je dan bedoelt $-50 in Euro's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
kmf schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:49:
Helaas, in de praktijk is m'n 40s opstart van m'n netbook met SSD nog steeds 40x trager dan m'n iphone die uit de standby mode springt.
Heck, zelfs als m'n netbook uit standby-mode springt, heeft ie er 4-5s voor nodig voordat ik iets kan doen. Dat is nog steeds 3s nodig.

Dus al zal linux eindelijk met hun rapid-on boot van <10s komen, dan nog is het... je weet wel.

De toekomst moet 'm liggen in een enorme standby tijd, en een supersnel re-activatie van alle verbindingen. Dus moeten alle fabrikanten een goede snelle standbyfunctie maken die ook nog heel lang mee gaat.

(dus zoals ebook readers. M'n sony reader bv springt direct uit standby en kan ik <2s (1page refresh) weer verder. Met een standby van >3 weken is dat wel lekker)
Dat is inderdaad het fijne van die Sony Reader ja :) Die is bijna instant-on. Net als de iPhone trouwens, en ik gok dat dáár dan ook de kracht gaat liggen van de iPad: je kunt hem opstarten, email lezen, beantwoorden en weer wegleggen in de tijd dat normaal een pc nog aan het opstarten is. En met pushnotificaties hoef je hem niet eens op te starten om te weten of je mail hebt. Hij piept uit zichzelf als je mail hebt, of als je even weg bent geweest is een simpel drukje op de Home-knop genoeg om te zien of er een email is binnengekomen (net als bij de iPhone), daar hoef je geen hele computer voor op te starten. De iPad doet straks voor computers wat de televisie en radio ook kunnen: aanzetten = klaar voor gebruik. Het haalt in principe een van de grootste ergernissen weg bij media-gebruikers: wachttijd.

Ik heb nu pushmail op de iPhone en dat wil niet zeggen dat ik mijn mail lees op mijn telefoon, maar meer dat ik mijn laptop alleen opstart als ik interessante email heb. Ik check gewoon de titel van het emailbericht en heel soms open ik hem ook wel, maar je hele computer op moeten starten om te kijken of je mail hebt hoort straks tot het verleden. Hopelijk gaan meer fabrikanten dit soort dingen maken die instant-on zijn.
Muthas schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:02:
Ik denk niet dat je de iPad überhaupt ooit zal willen uitzetten. Scherm uit = standby, druk op de homeknop en je hebt bijna instant beeld en een 2 seconde later WiFi-verbinding. Ze beweren een maand standby op volle accu, die beweringen van Apple kloppen meestal wel.

Sowieso start de iPhone 3GS al binnen 25 seconde op, dat doet de iPad met precies hetzelfde OS en snellere hardware dus alleen maar sneller.
Jammer dat Jobs daar de nadruk niet op legde: de opstarttijd van een iPad in vergelijking met andere computers/netbooks/laptops is fenomenaal, daar komt geen ander multimedia-apparaat bij in de buurt, of het nou een koude start is of vanuit de standby-tijd op de home knop drukken, het blijft sneller dan wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09

Maximus

There is no substitute

Ben heel benieuwd wat de definitieve prijs wordt in Nederland. Als ik eerlijk ben denk ik niet dat Apple hem voor 499 in de store gaat zetten. Vind ik zelf een te hoge prijs voor de iPad. Zit zelf meer te denken aan een 449 als ze dat willen maar dat 399 waarschijnlijker is. Dit omdat ze zelf ook willen concurreren met een bepaalde prijs. Minder als 400 euro klinkt altijd beter als 449 of minder als 500 euro.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
k995 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:01:
[...]

en die 3s is echt teveel?
Nee, alleen kan m'n T91 niet zolang in sleep mode blijven. Na een dagje is het wel op of verkort het de gebruiksduur zo erg dat de stroom er toch weer in moet.
denk dat de meeste wel enkele seconden kunnen wachten .
Ligt dus heel erg aan de standbytijd van het systeem. Als dat ten koste gaat van gebruiksduur...
En let wel 10s boot is nog steeds excl netwerk+browser.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:44:
Als hij sneller opstart dan een laptop is het al een aanwinst, of in ieder geval een aanwijzing voor computerfabrikanten dat computers geen 3 minuten nodig horen te hebben voor je ze kan gebruiken.
Dat heet een Macbook, open klappen en je kan. (als je de sleep state op de goeie van de 7 hebt gezet iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Maximus schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:43:
Ben heel benieuwd wat de definitieve prijs wordt in Nederland. Als ik eerlijk ben denk ik niet dat Apple hem voor 499 in de store gaat zetten. Vind ik zelf een te hoge prijs voor de iPad. Zit zelf meer te denken aan een 449 als ze dat willen maar dat 399 waarschijnlijker is. Dit omdat ze zelf ook willen concurreren met een bepaalde prijs. Minder als 400 euro klinkt altijd beter als 449 of minder als 500 euro.
Ik denk 449,- ( en dan maar hopen op 12% studentenkorting :D )

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Moet je een volledig opgeladen macbook maar eens in die sleepstand neerleggen en na 3 dagen open klappen, ben je bijna de helft van je accu al kwijt. En daar zitten dan echt flinke accu's in :P Maar goed, de resume snelheid is wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dutch_Razor schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:02:
Dat heet een Macbook, open klappen en je kan. (als je de sleep state op de goeie van de 7 hebt gezet iig)
De iPhone is het enige Apple-ding wat ik hier in huis heb en afgezien van in een winkel heb ik nog nooit met een Mac gewerkt. Ik heb wel een Windows laptop, maar als ik die op slaapstand zet, dan is hij na een dag of anderhalf alsnog dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 23:53
Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:35:
Jammer dat Jobs daar de nadruk niet op legde: de opstarttijd van een iPad in vergelijking met andere computers/netbooks/laptops is fenomenaal, daar komt geen ander multimedia-apparaat bij in de buurt, of het nou een koude start is of vanuit de standby-tijd op de home knop drukken, het blijft sneller dan wat dan ook.
Tijdens de hands on sessie na de keynote was een beetje te zien dat de iPad nog een paar kleine bugs had, dit zal waarschijnlijk wel zijn waarom de opstart tijd niet genoemd werd, maar met zo'n lange standby tijd is dat ook niet echt belangrijk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:35:
[...]

Dat is inderdaad het fijne van die Sony Reader ja :) Die is bijna instant-on. Net als de iPhone trouwens, en ik gok dat dáár dan ook de kracht gaat liggen van de iPad: je kunt hem opstarten, email lezen, beantwoorden en weer wegleggen in de tijd dat normaal een pc nog aan het opstarten is. En met pushnotificaties hoef je hem niet eens op te starten om te weten of je mail hebt. Hij piept uit zichzelf als je mail hebt, of als je even weg bent geweest is een simpel drukje op de Home-knop genoeg om te zien of er een email is binnengekomen (net als bij de iPhone), daar hoef je geen hele computer voor op te starten. De iPad doet straks voor computers wat de televisie en radio ook kunnen: aanzetten = klaar voor gebruik. Het haalt in principe een van de grootste ergernissen weg bij media-gebruikers: wachttijd.

Ik heb nu pushmail op de iPhone en dat wil niet zeggen dat ik mijn mail lees op mijn telefoon, maar meer dat ik mijn laptop alleen opstart als ik interessante email heb. Ik check gewoon de titel van het emailbericht en heel soms open ik hem ook wel, maar je hele computer op moeten starten om te kijken of je mail hebt hoort straks tot het verleden. Hopelijk gaan meer fabrikanten dit soort dingen maken die instant-on zijn.

[...]

Ik ben het wel grotendeels met je eens. Op werk en thuis gebruik ik dezelfde laptop, ik heb geen vaste pc meer in huis, maar ondanks dat de laptop van een intel SSD is voorzien en in standby de laptop er instant weer bij is is het toch lekkerder om een iPad te hebben die je even oppakt en weer weg legt met een lange batterijduur. Tuurlijk een berichtje typen zoals nu zal langer duren op een iPad maar sinds het product bekend is gemaakt zat ik erop te letten wat ik nu eigenlijk zo op een avond of in het weekend doe met een laptop. Dat is weinig, beetje dezelfde pagina's bezoeken, email controleren en de laptop gaat weer dicht.
En zo zullen er echt wel meer mensen zijn. Er zijn wel bepaalde punten waar ik nog een vraagteken bij zet maar qua software is er nog zoveel mogelijk.
Zodra de iPad te koop is zal ik er wel een kopen, dan wel de 16GB wifi

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

SanderPS3 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:04:
[...]

Ik denk 449,- ( en dan maar hopen op 12% studentenkorting :D )
Oh dan zeker! Waar mag ik tekenen :D

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Maximus schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:20:
[...]

Oh dan zeker! Waar mag ik tekenen :D
Haha als dat inderdaad zo is dan staat dat ding eind maart bij mij in de woonkamer :D

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Waar komt die 12% dan vandaan? Is dat iets van Apple of specifiek voor een school of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:31:
Waar komt die 12% dan vandaan? Is dat iets van Apple of specifiek voor een school of zo?
Via surfspot kun je 12% krijgen bij sommige universiteiten of hogescholen. Normaal is 't "maar" 8% :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik zal sowieso eerst een maand extra wachten (of langer) om de eerste ervaringen te horen.

Ik wil namelijk eerst weten hoe makkelijk het is om dingen daarop te zetten. En of het wel of niet direct bestanden van een thuisnetwerk kan aanspreken. Ik denk van niet, maar wie weet....

Anders moet ik alsnog PDFs, CBZs, e.d. syncen... niet echt handig..

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dat zou er op neer komen dat als je iWork per ongeluk weggooit, dat je ook al je documenten kwijt bent? :X

offtopic:
Linkje naar dat artikel opgenomen in topicstart

[ Voor 9% gewijzigd door Megaflix op 30-01-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ja, zoiets had ik ook gelezen (maar op een andere site). Het probleem is dus dat je dus heen en weer moet slepen tussen desktop/ipad.

Het direct aanspreken van bestanden op een thuisserver via samba, dat is wel handiger (heb je geen desktop als doorgeefluik nodig)

Maar daarom zeg ik, even kijken hoe het in het praktijk uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:50:
[...]

Dat zou er op neer komen dat als je iWork per ongeluk weggooit, dat je ook al je documenten kwijt bent? :X
En ik vraag me af hoe ze dan documenten tussen apps gaan regelen.

Een foto wil ik best bekijken in de standaard app, maar bijv bewerken in een andere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De samenwerking tussen programma's is altijd belangrijk geweest voor Apple en zit ook in zowat elk toestel. Met bv. de iPhone en iPod touch kunnen je apps ook gewoon gebruik maken van je foto's die je hebt gemaakt met de cam of via sync met je desktop/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Wat ik me bedenk, hoe zal de push mechanisme eruit zien op de ipad. In principe kan je veel "multitask" issues wegwerken door push notificaties direct te tonen ergens als een bubble of zo.
Dan heb je alle messaging, email, en andere wensen al verholpen.

En een een goede state opslag (verder gaan waar je gebleven bent) inclusief last used apps menu ergens, en je hebt het "switchen" ook verholpen.

De enige keren dat ik multitask wil hebben is bij het bekijken van youtube en andere streaming filmpjesgedoe (uitzending gemist). Ik wil alles binnen hebben of iig een flinke buffer hebben voordat ik kijk.
Op de PC betekent dat een aparte browsertab(s), op de iphone betekent dat... effe wachten...buffering...effe wachten...

[ Voor 29% gewijzigd door kmf op 30-01-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Muthas schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:02:
Sowieso start de iPhone 3GS al binnen 25 seconde op, dat doet de iPad met precies hetzelfde OS en snellere hardware dus alleen maar sneller.
Daar hebben we nu ook beeld van :) Niet alleen doet hij het sneller dan 25 seconden, maar zeg maar iets meer dan de helft daarvan :o Koude start van 0:28 tot 0:44 in de video, dat is zeg maar 15-16 seconden. Dat is wel erg snel.

De iPhone 3GS heeft 600 MHz, de iPad 1000? Dan zou dat wel kunnen kloppen: 25 seconden / 1000 * 600 = 15. De verhouding klopt wel exact dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Megaflix op 30-01-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2enuccy.jpg

:+

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 23:39:
[...]

Daar hebben we nu ook beeld van :) Niet alleen doet hij het sneller dan 25 seconden, maar zeg maar iets meer dan de helft daarvan :o Koude start van 0:28 tot 0:44 in de video, dat is zeg maar 15-16 seconden. Dat is wel erg snel.

[video]

De iPhone 3GS heeft 600 MHz, de iPad 1000? Dan zou dat wel kunnen kloppen: 25 seconden / 1000 * 600 = 15. De verhouding klopt wel exact dan.
Vingervlekken galore wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 23:39:
[...]

De iPad heeft toch een Apple A4 processor (alhoewel gebaseerd op ARM) en hoogstwaarschijnlijk daarom sneller, niet puur door de MHzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Klopt, maar het hebben van bijna een dubbele kloksnelheid ten opzichte van de iPhone helpt wel natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
Wat ik mij eigenlijk af vraag is; heeft het model met 3G een ingebouwde GPS module? Ik heb begrepen dat het wifi model dat niet had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ja, de 3G-versie heeft A-GPS (GPS + locatiebepaling door middel van triangulatie van gsm-masten voor een snelle fix of indoor-gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat staat toch in de specs dat hij dat heeft of mis ik iets?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens http://www.apple.com/ipad/specs/ heeft de WiFi+3G variant GPS (de WiFi versie dus niet)
/me moet vaker refreshen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:18
lijkt mij eigenlijk wel dat de only WIFI variant ook gps heeft:

Digital compass
Assisted GPS (Wi-Fi + 3G model)
Cellular (Wi-Fi + 3G model)

Maar dat de wifi+3g ook assisted gps heeft op basis van netwerk vanwege het mobiele data netwerk.
A-GPS is naar mijn weten wat anders dan "normaal" gps.
Hoe kan je anders een digitaal compas hebben zonder gps in de standaard wifi versie?
Dus mij lijkt het als ik het zo lees dat er bij allebei GPS op zit, maar dat de WIFI+3G waarschijnlijk een snellere cold-fix zal hebben vanwege A-GPS

[ Voor 22% gewijzigd door The Fatal op 31-01-2010 04:04 . Reden: typ foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJK
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 07:46

JJK

Labrat

Zat net te kijken voor de SDK voor de ipad. Want wil me hier misschien toch wat meer in gaan verdiepen in de toekomst. Echter klopt het dat je 100$ moet betalen om hier toegang tot te krijgen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38
Ja... Honderd pop voor developer toegang tot de iTunes Store. Ik meen me echter te herinneren dat je ook gratis de SDK kan krijgen, om voor in-house apps te developen. Zal eens nazoeken.

EDIT:
Nope... Honderd pop betalen om lid te worden van het Apple Developer Program, daarna kan je aan de slag.

[ Voor 23% gewijzigd door Liegebeest op 31-01-2010 07:45 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
iPhone SDK is gewoon gratis verkrijgbaar, zodra je wil publiceren in de App Store of de beta's wil gebruiken, is de betaling van 99$ nodig. iPhone SDK 3.1 is dus gewoon te downloaden met een gratis Apple Developer Connection (ADC) account, iPhone + iPad SDK 3.2 is een beta dus alleen te downloaden met een ADC + Apple Developer Program account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJK
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 07:46

JJK

Labrat

Hmm dat is wel spijtig, dan maar wachten tot de beta voorbij is en deze SDK hopelijk gratis beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
TlighT schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:49:
Voor diegenen die al van plan zijn er eentje aan te schaffen, ik zit nog te twijfelen over wel of geen 3G. Iemand daar een mening over?
In de Keynote liet Jobs zien dat er (in de US) pre-paid dataplannen beschikbaar zijn. Voor $15 krijg je 250mb en voor $30 heb je een maand 'unlimited data'. Als we in Europa een vergelijkbaar aanbod krijgen vind ik de 3G een mooie optie. Heb je internet buiten de deur nodig dan koop je alleen voor die maand een dataplan. Wat ik me afvraag is of je in elk land van dit aanbod gebruik kunt maken. Een dataplan voor één maand in de US is goedkoper dan een dag WIFI in een gemiddeld hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Wat ik me meer afvraag: kan je een normale simkaart knippen en zo dan een microsim krijgen?

Wikipedia: micro-SIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
kmf schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:14:
Wat ik me meer afvraag: kan je een normale simkaart knippen en zo dan een microsim krijgen?

Wikipedia: micro-SIM
Nee, de Micro-SIM is 12 bij 25mm dat is de helft kleiner dan een 'gewone' SIM-kaart.

http://www.engadget.com/2...ipads-micro-sim-explained

[ Voor 8% gewijzigd door .CoUk op 31-01-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

The Fatal schreef op zondag 31 januari 2010 @ 04:00:
lijkt mij eigenlijk wel dat de only WIFI variant ook gps heeft:

Digital compass

Maar dat de wifi+3g ook assisted gps heeft op basis van netwerk vanwege het mobiele data netwerk.
A-GPS is naar mijn weten wat anders dan "normaal" gps.
Hoe kan je anders een digitaal compas hebben zonder gps in de standaard wifi versie?
Dus mij lijkt het als ik het zo lees dat er bij allebei GPS op zit, maar dat de WIFI+3G waarschijnlijk een snellere cold-fix zal hebben vanwege A-GPS
De WiFi-only versie heeft geen GPS. De reden dat er wel een kompas inzit is denk ik dat Apps (games) dan ook informatie hebben over bewegingen rond de verticale as terwijl de horizontale as gelijk blijft.
.CoUk schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:32:
[...]

Nee, de Micro-SIM is 12 bij 25mm dat is de helft kleiner dan een 'gewone' SIM-kaart.

http://www.engadget.com/2...ipads-micro-sim-explained
Het gaat om het bijknippen van het plastic randje rond een normale SIM-kaart. De chip is namelijk wel even groot, dus in theorie zou dat moeten kunnen alleen heeft natuurlijk nog niemand het kunnen uittesten. :P Zie deze link:
http://www.ipadplanet.nl/...oude-simkaart-bijknippen/

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/25BZ

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
.CoUk schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:03:
[...]

In de Keynote liet Jobs zien dat er (in de US) pre-paid dataplannen beschikbaar zijn. Voor $15 krijg je 250mb en voor $30 heb je een maand 'unlimited data'. Als we in Europa een vergelijkbaar aanbod krijgen vind ik de 3G een mooie optie. Heb je internet buiten de deur nodig dan koop je alleen voor die maand een dataplan. Wat ik me afvraag is of je in elk land van dit aanbod gebruik kunt maken. Een dataplan voor één maand in de US is goedkoper dan een dag WIFI in een gemiddeld hotel.
Op zich wel leuk voor incidenteel gebruik in de USA, dat land is groot genoeg dat je op zakenreis oid een week binnen het bereik van dezelfde provider blijft.
In NL kan ik me weinig nut voorstellen van 1 maand data, of ik zit 's avonds weer thuis of ik zit in het buitenland...

250mb is er voor de gemiddelde gebruiker volgens mij ook zo doorheen, youtube etc wil je toch wel op HD bekijken op een ipad en dat gaat dan hard... En als je dan eerst al een extra aanschafprijs hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:51:
[...]

Ja, zoiets had ik ook gelezen (maar op een andere site). Het probleem is dus dat je dus heen en weer moet slepen tussen desktop/ipad.

Het direct aanspreken van bestanden op een thuisserver via samba, dat is wel handiger (heb je geen desktop als doorgeefluik nodig)

Maar daarom zeg ik, even kijken hoe het in het praktijk uit gaat zien.
Eh, Mobile Me? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
The Fatal schreef op zondag 31 januari 2010 @ 04:00:
Je moet lezen als het "Wi-Fi + 3G"-model, het gewone Wi-Fi-model heeft geen GPS.
Volgens mij moet je daar maandelijks voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik ga denk ik gewoon voor de WIFI versie. Ik heb een iphone met 3g, en die pak je ff snel in de winkel om iets op te zoeken. Een ipad is toch anders, die pak je op andere plaatsen en momenten, juist waar wel wifi is. Dan denk ik aan thuis op de bank en op school bijvoorbeeld.

Ik zit ook wel veel in de trein (hopelijk binnenkort met WIFI volgens de media) dus daar zou internet wel van pas komen, maar dan minder om te browsen in het groot, maar eerder voor licht werk (korte tekstjes, film, muziek, presentatie voorbereiden) en fun (games / muziek apps in het groot met meer power = JAM JAM) Daarnaast zal onbeperkte 3G op de Ipad in nederland vast ook niet gratis worden :+ en 20 tot 40 euro per maand voor af en toe in de trein (terwijl ik al een iphone heb) is een beetje dubbel en belachelijk.

Tethering word samen met de Ipad en de Iphone 3gs toch wel erg wenselijk

[ Voor 19% gewijzigd door Collaborator op 31-01-2010 13:01 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:15
het valt me op hoeveel gewone mensen enthousiast zijn over de Ipad.. Zelfs mijn moeder wil er 1 hebben :)

Ik wil hem zelf ook zeker hebben, maar de WIFI is genoeg voor mij..Mooie filmmachine voor de kids in de auto, lekker ff snel wat opzoeken op de bank en mooie portfoliomap voor de foto's.

Hopelijk is tethering mogelijk, dan zou het helemaal top zijn.. Maar ik ben bang dat de het 3G model dan wat overbodig wordt en ze het daarom niet zullen doen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
M@cer schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:07:
Hopelijk is tethering mogelijk, dan zou het helemaal top zijn.. Maar ik ben bang dat de het 3G model dan wat overbodig wordt en ze het daarom niet zullen doen.
Dit... Screw het 3G model en neem een MiFi, of tether met je 3G mobieltje... Dat zou erg mooi zijn.

Daarnaast, dit lijkt me een prachtige app voor de iPad (helemaal met 3G): AirVideo. Echt een geniale tool. Installeer de AirVideo server op je desktop en de AirVideo app op je iPhone/iPad. Je kan nu eender welk filmpje streamen vanaf je desktop naar je i-device.

* Format doet er niet toe, AirVideo kan on-the-fly je filmpje converten
* Het werkt zelfs over 3G!

Ik heb gisteren een anime MKVtje gestreamed vanaf m'n Macbook, over 3G, naar m'n iPhone3G. Werkt als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Megaflix schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:10:
[...]
Volgens mij moet je daar maandelijks voor betalen?
Jaarlijks € 99,- en dat is dan inclusief 20GB (of meer ondertussen?) online storage dat je op je Mac, PC of iPhone/iPod Touch/iPad kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
Collaborator schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:00:
Tethering word samen met de Ipad en de Iphone 3gs toch wel erg wenselijk
Dit is wel voor het eerst dat ik blij ben met mijn WinMo phone, met de software die van je telefoon een wifi accespoint maakt kan ik dan met m'n iPad internetten via HSDPA :9

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Phuncz schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:37:
[...]

Jaarlijks € 99,- en dat is dan inclusief 20GB (of meer ondertussen?) online storage dat je op je Mac, PC of iPhone/iPod Touch/iPad kan benaderen.
Maak daar maar 45 van. Als je tenminste op ebay kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

offtopic:
Eerder 45 euro per jaar via verlengcodes van eBay :) Bij Apple zelf is het 79 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik denk dat de lenovo-hybrid wel een goed voorbeeld is van specs>experience.
Qua specs zal die wel veel beter zijn dan de ipad, en dus ook de mogelijkheden. Maar als dat ongevoelige scherm de gebruikservaring is, dan denk ik....

http://www.youtube.com/wa...Y&feature=player_embedded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
cailin_coilleach schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:22:
Daarnaast, dit lijkt me een prachtige app voor de iPad (helemaal met 3G): AirVideo. Echt een geniale tool. Installeer de AirVideo server op je desktop en de AirVideo app op je iPhone/iPad. Je kan nu eender welk filmpje streamen vanaf je desktop naar je i-device.
Dat is inderdaad een handige app voor een iPad, ik zal hem zometeen eens gaan proberen op mijn iPhone. Kan hij toevallig ook muziek streamen of alleen video?
Dat is een handige feature, maar wel een dure :o Dan heb ik liever dat ik bestanden kan uitwisselen tussen mijn computer en het apparaat, dan heb ik een paar TB storage die ik toch al heb staan.
kmf schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:54:
Qua specs zal die wel veel beter zijn dan de ipad, en dus ook de mogelijkheden. Maar als dat ongevoelige scherm de gebruikservaring is, dan denk ik....

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-5DYuVN6nuY]
Ik heb je filmpje even embedded gemaakt met de video-tag :)

Dat ziet er inderdaad wel handig uit, het zal denk ik niet lang duren tot de eerste accessoire-fabrikanten met iets soortgelijks komen, aangezien je met het standaard keyboard-dock de iPad alleen "staand" kunt gebruiken en niet liggend. Er zal vast wel iemand op het idee komen van een soortgelijke keyboard-dock waar de dock-connector aan de zijkant zit waar je hem in kunt klikken. Alleen kun je er dan no-way een Macbook van maken :+

[ Voor 31% gewijzigd door Megaflix op 31-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Muthas schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:46:
[...]
offtopic:
Eerder 45 euro per jaar via verlengcodes van eBay :) Bij Apple zelf is het 79 euro.
Bedankt voor de tip! 45 is een stuk beter te doen dan 99. Rest alleen nog de vraag hoe zij zo goedkoop aan die licenties komen. Dat snap ik dan weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Megaflix schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:00:
[...]
Dat ziet er inderdaad wel handig uit, het zal denk ik niet lang duren tot de eerste accessoire-fabrikanten met iets soortgelijks komen, aangezien je met het standaard keyboard-dock de iPad alleen "staand" kunt gebruiken en niet liggend. Er zal vast wel iemand op het idee komen van een soortgelijke keyboard-dock waar de dock-connector aan de zijkant zit waar je hem in kunt klikken. Alleen kun je er dan no-way een Macbook van maken :+
Ik betwijfel toch sterk of een accessoire fabrikant met zoiets zou kunnen komen.

Hier bij die Lenovo is het ook opgesplitst in 2 OS'en.

Imho werkt een Tablet GUI niet met muis / toetsenbord en een tobo / muis GUI niet met een tablet.

Technisch kan het gemaakt worden, maar een ipad is gewoon niet gemaakt voor echt desktop werk imho. Een keyboard is leuk en handig voor een uitgebreid emailtje, maar een echt "docking station" werkt volgens mij gewoon niet met de GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat is ook precies de reden dat ik op de bank eerder m'n iPod Touch pak dan m'n laptop. Stukken sneller gebruiksklaar voor simpele dingen. Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Gomez12 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:22:
Technisch kan het gemaakt worden, maar een ipad is gewoon niet gemaakt voor echt desktop werk imho. Een keyboard is leuk en handig voor een uitgebreid emailtje, maar een echt "docking station" werkt volgens mij gewoon niet met de GUI
Het standaard keyboard-dock, waarbij je de mogelijkheid hebt om hem op z'n kant op te zetten, met een draadje naar de dock-connector (bij gebrek aan een dock-connector als je hem liggend houdt) zou toch wel een hele handige optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
starwave schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:42:
[...]

Dit is wel voor het eerst dat ik blij ben met mijn WinMo phone, met de software die van je telefoon een wifi accespoint maakt kan ik dan met m'n iPad internetten via HSDPA :9
Zoiets is er ook voor Jailbroken iphones dacht ik.
(weet iemand toevallig hoe dit heet)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
MyFi of iets dergelijks. Staat iig in cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Kan je de iPad dan ook Jailbreaken :P ?
wist ik niet

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
thijsje66 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:22:
wist ik niet
Er zal ongetwijfeld een jailbreak uitkomen voor iPhone OS 3.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
thijsje66 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:22:
wist ik niet
Waarom zou dat moeten, als het er om gaat dat je je iPhone 3G(s) als Wifi base station gebruikt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje verwarrend dat AGPS. Dat werkt toch met triangulatie van een gsm signaal met 3 masten? Zit er nou ook een gps receiver in voor satellietsignalen zodat je gewoon een nauwkeurige plaatsbepaling hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:35:
Ik vind het een beetje verwarrend dat AGPS. Dat werkt toch met triangulatie van een gsm signaal met 3 masten? Zit er nou ook een gps receiver in voor satellietsignalen zodat je gewoon een nauwkeurige plaatsbepaling hebt?
Ik snap niet helemaal wat er verwarrend aan is en je kunt natuurlijk even snel google'en om aan een antwoord te vinden. AGPS = ASSISTEND GPS. Dat betekend dus dat je GPS hebt + extra hulpmiddelen (zoals triangulatie met GSM masten en WiFi netwerken).

Dus ja, het heeft een gewone GPS aan boord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
A-GPS is Assisted GPS, oftewel GPS mét een steuntje in de rug :) Dus ja, er zit een GPS-receiver in :)

Mag ik me even voorstellen? Ik ben spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door Megaflix op 31-01-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het is gewoon een volwaardige GPS (op satelliet dus), met als toevoeging dat er om sneller een juiste fix te kunnen maken gebruik wordt gemaakt van de GSM-masten. Zie: Wikipedia: Assisted GPS

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Megaflix schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:40:
[...]

A-GPS is Assisted GPS, oftewel GPS mét een steuntje in de rug :) Dus ja, er zit een GPS-receiver in :)
naah naah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie :) Dat gaat dus weer wat centjes kosten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga dat "Iphone3gs om pimpen naar accespoint" wel ff onderzoeken. Maakt de Wifi+3g versie gelijk overbodig
(of als tethering zou werken)

Jammer dat je hem nog nergens in pre-order kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
cailin_coilleach schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:33:
[...]

Waarom zou dat moeten, als het er om gaat dat je je iPhone 3G(s) als Wifi base station gebruikt? ;)
omdat er staat dat je zo'n app in cydia kan krijgen misschien :P
Of ik moet beter leren lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsje66 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:56:
[...]

omdat er staat dat je zo'n app in cydia kan krijgen misschien :P
Of ik moet beter leren lezen ;)
Je deelt de 3g verbding van je iPhone via de WIFI module van de iPhone.
Hiervoor moet je iPhone jailbroken zijn niet perse de iPad lijkt me.

(de iPad kan dan gewoon via wifi connectie maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het ding is op maar 1 vlak beter zo te zien en dat is dat het ook als netbook kan dienen. een volwaardige laptop zal het niet zijn met die 10" afmetingen en 1000$ is belachelijk duur voor een netbook en tablet. Zowiezo is het een gimmick, je merkt goed dat die Snapdragon CPU (ook 1GHz ?) al moeite heeft met een simpel 2D beeld te geven, de iPad A4 1GHz doet er nog een schep 3D bovenop. Een netbook is ook zo nutteloos als je toch een capabele tablet hebt, dan kan je beter voor 500$ een iPad kopen en voor 500$ een laptop. Beide doen ze beter waarvoor ze dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Megaflix schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:00:
[...]

Dat is inderdaad een handige app voor een iPad, ik zal hem zometeen eens gaan proberen op mijn iPhone. Kan hij toevallig ook muziek streamen of alleen video?
[...]

Dat is een handige feature, maar wel een dure :o Dan heb ik liever dat ik bestanden kan uitwisselen tussen mijn computer en het apparaat, dan heb ik een paar TB storage die ik toch al heb staan.
[...]

[video]
Ik heb je filmpje even embedded gemaakt met de video-tag :)

Volgens die vent gaat het 1000$ kosten, ik weet nog wel iets anders dat je voor die prijs kunt kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Een MBP bijvoorbeeld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dutch_Razor schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:44:
Volgens die vent gaat het 1000$ kosten, ik weet nog wel iets anders dat je voor die prijs kunt kopen..
Een iPad, een netbook én een iPod Touch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
En aan dat filmpje te zien werkt het hele touch gedeelte niet echt lekker; dat kan natuurlijk zijn omdat het een demo versie is...
Tourniquet schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:40:
Het is gewoon een volwaardige GPS (op satelliet dus), met als toevoeging dat er om sneller een juiste fix te kunnen maken gebruik wordt gemaakt van de GSM-masten. Zie: Wikipedia: Assisted GPS
Als dat zo is, dat is dan wel weer een extra reden om de 3G versie te kopen voor $130 extra, aangezien de WIFI-only versie geen (A)GPS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Megaflix schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:51:
[...]

Een iPad, een netbook én een iPod Touch :+
en met tethering van je iPad, zou dat helemaal geweldig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:02
Hopelijk is de Safari browser op de iPad i.t.t. de Safari browser op de iPod Touch wel in staat de Volkskrant website goed weer te geven als je de "echte" krant online wilt lezen via de link op die website.

Ik kan namelijk met geen enkele mobiele browser (het is dus niet alleen Safari) de krant online lezen (ik heb een online abonnement). De Volkskrant gebruikt geen flash hiervoor, ik weet de techniek niet die ze wel gebruiken. Volgens mij is het gewoon html met gif plaatjes van de artikelen. Maar dit door de "echte" krant online bladeren en de artikelen lezen, dat krijg ik niet voor elkaar met mobiele browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
SAICRJMPM schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:57:
Hopelijk is de Safari browser op de iPad i.t.t. de Safari browser op de iPod Touch wel in staat de Volkskrant website goed weer te geven als je de "echte" krant online wilt lezen via de link op die website.

Ik kan namelijk met geen enkele mobiele browser (het is dus niet alleen Safari) de krant online lezen (ik heb een online abonnement). De Volkskrant gebruikt geen flash hiervoor, ik weet de techniek niet die ze wel gebruiken. Volgens mij is het gewoon html met gif plaatjes van de artikelen. Maar dit door de "echte" krant online bladeren en de artikelen lezen, dat krijg ik niet voor elkaar met mobiele browsers.
Mij lukt het anders wel op de iPhone. Als ik de eerste keer een artikel aanraak dan wordt deze geel. Raak ik vervolgens hetzelfde artikel nog een keer aan dan opent een nieuwe pagina waarop ik moet inloggen. Ik heb geen account, maar ik veronderstel dat je dan het artikel krijgt (advertenties krijg ik wel te zien).

Toegegeven, het gaat niet zo handig als met een muis, maar ik gok erop dat als de iPad aanslaat, veel kranten zullen overwegen om een native app uit te brengen (zoals de NYT app).

[ Voor 8% gewijzigd door TlighT op 31-01-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
cailin_coilleach schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:29:
[...]

Bedankt voor de tip! 45 is een stuk beter te doen dan 99. Rest alleen nog de vraag hoe zij zo goedkoop aan die licenties komen. Dat snap ik dan weer niet :)
Ik weet ook niet precies hoe het zit, ik heb er al twee van eBay gehaald en geen problemen mee. Wel even opletten dat je geen code van een family pack koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lowfi schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:08:
MyFi of iets dergelijks. Staat iig in cydia.
Thnx to lowfi heb ik het gevonden. Het heet MyWi en je installeerd het via Cydia op je iPhone.
Deze zet je 3g verbinding door via Wifi (dit kan je beveiligen enz)

Ik zit nu op me MBP via me iPhone's wifi en gaat goed snel.

wordt genieten straks op de iPad. Nu nog ergens kunne reserveren dat ding.

Is er al iets bekend wanneer de Pre-orders starten in de AppleOnlineStore?
Ik heb dat nog niet helemaal mee gekregen (behalve "binnen 2 maanden")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben Apple 'fan' (niet extreem maar ik vind hun producten normaliter wel tof), maar hier vind ik dus echt niets aan. Ik was er al bang voor toen ik over het concept hoorde. Hier is denk ik, in ieder geval op dit moment nog, veel te weinig markt voor. Het heeft amper toegevoegde waarde (ten opzichte van een laptop, waarmee je het het best kunt vergelijken denk ik).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Vooral de mensen met een laptop vinden het niks volgens mij. Begrijpelijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mwa, vind het een goed apparaat voor me ma. Ze wilt beetje kunnen internetten, mailen en dan werkt ze nog met Word en Excel. Maar ze wilde nooit een dure laptop kopen, dus is dit wel een goed idee.

Alleen hoop dat ik het goed werkt met Numbers en Pages, want dat is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 09:57
Ik wacht deze ronde iPad nog wel even. Ik ga liever voor de macbook Pro en hopen dat er dan een nieuwe lijn nog uitkomt. De volgende word denk ik wel van mij zolang er maar meer buitenom beschikbaar is zoals een camera.

Hij ziet er wel mooi uit maar op dit moment vind ik het geld er niet voor waard om dit product te kiezen i.p.v. een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:38:
Vooral de mensen met een laptop vinden het niks volgens mij. Begrijpelijk wel ;)
En de mensen die geen laptop hebben kunnen in het overgrote deel van de gevallen het best een laptop kopen ipv. een iPad. Behalve als ze per se een nieuw apple product willen. Dan kom je wel al snel bij de iPad uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
lowfi schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:38:
Ik heb een MBP en ik merk dat ik hem thuis voornamelijk gebruik als desktop. Ik vind hem eigenlijk net iets te groot voor op de bank en al helemaal in bed. Bovendien moet ik dan alle kabels eruit halen en weer erin doen als ik de laptop terugzet en dat vind ik zo'n gedoe. De iPhone vind ik dan weer vaak net iets te klein om goed op te kunnen werken.

Ik zie de iPad dan ook in mijn geval voor alledaags gebruik in huis erg handig. Dan bedoel ik snel op de bank je e-mail en agenda checken, krantje aan de ontbijttafel, boek of filmpje in bed, dat soort dingen.

conclusie: ik heb de iPad niet echt nodig, want ik kan alles al doen zonder de iPad, maar het is een handige toevoeging (als je het geld ervoor over hebt :)). Dus precies zoals Steve Jobs de iPad positioneerde (tussen de iPhone en de laptop in, maar geen vervanging).

[ Voor 15% gewijzigd door TlighT op 31-01-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
TlighT schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:09:
[...]

Toegegeven, het gaat niet zo handig als met een muis, maar ik gok erop dat als de iPad aanslaat, veel kranten zullen overwegen om een native app uit te brengen (zoals de NYT app).
Ik hoop toch echt dat ze allemaal hun website wat updaten. Native aps om enkel een website te bezoeken. Liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:02
TlighT schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:09:
[...]

Mij lukt het anders wel op de iPhone. Als ik de eerste keer een artikel aanraak dan wordt deze geel. Raak ik vervolgens hetzelfde artikel nog een keer aan dan opent een nieuwe pagina waarop ik moet inloggen. Ik heb geen account, maar ik veronderstel dat je dan het artikel krijgt (advertenties krijg ik wel te zien).

Ik krijg dat inlogscherm ook, maar daarna komt er niks. Het werkt niet. Niet met Opera mini, niet met Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Muthas schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:09:
[...]

Ik weet ook niet precies hoe het zit, ik heb er al twee van eBay gehaald en geen problemen mee. Wel even opletten dat je geen code van een family pack koopt.
Nou, ik heb vandaag MobileMe geprobeerd, maar het binnen dezelfde dag weer weg gedaan. De performance van iDisk is om te huilen, tenzij je een andere WebDAV client gebruikt dan Finder. Daarnaast is de iPhone app van Dropbox een stuk lekkerder in gebruik dan de iDisk app (zeker als ik strips wil lezen met dozijnen JPGs na elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
iDisk is idd ruk. Vind het vooral handig om alles te syncen (mail, contacts, cals) naar andere computers. Ben ook redelijk gehecht geraakt aan mijn .mac email adres :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 16-09 07:12
Apple heeft de specificaties gewijzigd, er staat nu het volgende:

Assisted GPS (Wi-Fi- + 3G-model)
Mobiel (Wi-Fi- + 3G-model)

Dit houdt dus in dat zowel de Wifi-versie en de 3G versie beschikken over GPS. Dit is erg mooi, want dat scheelt weer 130 dollar voor 3G die ik niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
"GPS" via wifi antennes dus waarschijnlijk. iPod touch heeft ook op die manier gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik zou het niet weten, maar eerder in het topic werd aangegeven dat er geen GPS op zou zitten. Op de engelse site staat wel Wi-Fi + 3G-model. Dus of het nou klopt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Best grappig, heb altijd wel een hoge dunk gehad van Apple producten. Maar heb nog nooit zoiets nutteloos gezien als de iPad. Ik snap echt niet hoe Apple op het idee is gekomen om dit product uit te brengen als ze al de iPhone/iTouch op de markt hebben gebracht. Ze zeggen zelf om het gat tussen de iPhone en Macbook te vullen, maar ik vraag me echt af welke gat ze daarmee bedoelen. Want ik zie totaal geen gat tussen iPhone en MacBook.

Wat kan je nu precies op dat ding wat je op de iPhone niet kan doen? Waarvoor zouden mensen met een smartphone en laptop dit ding willen gebruiken? Waarom zouden mensen zonder smartphone en laptop dit ding moeten prefereren?

Snap best dat sommige mensen lyrisch zijn over de iPad omdat er een Apple-logotje op staat. Maar kom op dit is toch gewoon een iPhone op groot formaat waar je verder helemaal niets aan hebt. En daar betaal je gewoon 500 euro voor en dan heb je niet eens 3G dus heb je er ook helemaal niets aan voor onderweg, mochten er ooit mensen zijn die ipv een laptop dit ding mee nemen.

Het ziet er wel slick uit daar niet van, maar usefulness van de iPad is dus echt 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 16:01
yeehaw schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:03:
Apple heeft de specificaties gewijzigd, er staat nu het volgende:

Dit houdt dus in dat zowel de Wifi-versie en de 3G versie beschikken over GPS. Dit is erg mooi, want dat scheelt weer 130 dollar voor 3G die ik niet nodig heb.
Nee ze bedoelen de iPad die Wifi én 3G heeft.
Kijk maar hoe ze het gewicht aangeven:

Afmetingen en gewicht

Gewicht:
0,68 kg (Wi-Fi-model);
0,73 kg (Wi-Fi- + 3G-model)

Het Wifi-model weegt dus 0,68 kg en het model met Wifi én 3G 0,73 kg.

Dus ook:

Alleen op het model met Wifi én 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Bpow schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:19:
Best grappig, heb altijd wel een hoge dunk gehad van Apple producten. Maar heb nog nooit zoiets nutteloos gezien als de iPad. Ik snap echt niet hoe Apple op het idee is gekomen om dit product uit te brengen als ze al de iPhone/iTouch op de markt hebben gebracht. Ze zeggen zelf om het gat tussen de iPhone en Macbook te vullen, maar ik vraag me echt af welke gat ze daarmee bedoelen. Want ik zie totaal geen gat tussen iPhone en MacBook.

Wat kan je nu precies op dat ding wat je op de iPhone niet kan doen? Waarvoor zouden mensen met een smartphone en laptop dit ding willen gebruiken? Waarom zouden mensen zonder smartphone en laptop dit ding moeten prefereren?

Snap best dat sommige mensen lyrisch zijn over de iPad omdat er een Apple-logotje op staat. Maar kom op dit is toch gewoon een iPhone op groot formaat waar je verder helemaal niets aan hebt. En daar betaal je gewoon 500 euro voor en dan heb je niet eens 3G dus heb je er ook helemaal niets aan voor onderweg, mochten er ooit mensen zijn die ipv een laptop dit ding mee nemen.

Het ziet er wel slick uit daar niet van, maar usefulness van de iPad is dus echt 0,0
Heb je eigenlijk dit topic een beetje doorgekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Tja, mijn gedachte was ook een beetje zo. Maar je moet eens kijken naar dit forum:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=500&page=1

Dat was toen de eerste iPod net was aangekondigd en vrijwel alleen maar negatieve berichten. Uiteindelijk bleek het toch een geniaal apparaat te zijn.

Zal de geschiedenis zich herhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
FerdiV schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:33:
Tja, mijn gedachte was ook een beetje zo. Maar je moet eens kijken naar dit forum:

Dat was toen de eerste iPod net was aangekondigd en vrijwel alleen maar negatieve berichten. Uiteindelijk bleek het toch een geniaal apparaat te zijn.

Ik denk niet zo. Een ipod is toch heel wat goedkoper dan een ipad. En een ipod wordt overal meegenomen, en dus gezien, en dus door anderen gewild.
Een ipad neem je nou niet mee, en dan zal je (net als bij de readers) HEEL HEEL HEEL veel nayprayers krijgen op basis van specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 16:01
FerdiV schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:33:

_O- Sommige reacties zijn echt té grappig.

Tja of de geschiedenis zich gaat herhalen? De tijd zal het leren. :P
Maar ik denk wel dat de iPad geweldig gaat worden.
Het is ook gewoon een kwestie van het voelen. Mensen moeten in de winkel het product uitproberen en voelen hoe geweldig het eigenlijk wel niet werkt.
En over dat het een overbodig product is: wat is tegenwoordig niet een overbodig product? Je hebt al die luxe-artikelen eigenlijk niet nodig, maar ze maken het leven wel veel leuker en gemakkelijker. Zo ook de iPad. In principe heb je het niet nodig, maar het is vast een geweldig apparaat. 's Ochtends even snel het nieuws, je mail etc. checken. 's Avonds in bed beetje internetten of lezen. In deze tijd moet alles snel en makkelijk gaan. Ik denk dat Apple hier heel goed op inspeelt door iets te maken wat makkelijk en snel te bedienen is voor een goede prijs. Geen lange opstarttijd en niet zo zwaar als een laptop en niet zo'n klein beeldscherm als een iPhone/iPod Touch.
Het is een beetje de gulden middenweg. :P
Maar goed dit is allemaal heel persoonlijk en ik kan me ook goed voorstellen dat veel mensen hier anders over denken, maar voordat iedereen al bij voorbaat de iPad de grond in boort, wacht nou eerst is tot het ding uit is en ga dan pas oordelen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.