[iPad] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 58.147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:10

BasW

Non omnia possumus omnes

Cozm0 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:24:
Kan je met de iPad DivX / XviD films kijken of moet je gaan hercoden zoals op de iPhone?
Als je vanaf je desktop/server geen films/series kan streamen zie ik het nut van de iPad helemaal niet meer in.
De software op de tablet is niets anders dan een vernieuwde versie van de iPhone software, zover ik het begrijp tenminste. Dat betekent, net als voor je iPod Touch en iPhone, er alleen ondersteuning van de door iPhone OS ondersteunde formaten is. Daarnaast heb je met iTunes gekochte content helemaal geen last van dit coderen.

Het apparaat ondersteund, letterlijk te lezen op de iPad website de volgende formaten.
H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Mouse_NL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:37:
[...]

Sorry dat ik het zo moet zeggen maar het zijn mijn standpunten en niet echt zinnen om een discussie te starten.

Ik zou op alles weer kunnen reageren, het enige wat ik wil zeggen is:

"Aan de ene kant lijkt het mij een gaaf ding aan de andere kant zie ik (voor mijzelf) de toegevoegde waarde nog niet, als ik hem in de VS gezien heb denk ik er waarschijnlijk anders over. De prijs vindt ik fors want als ik de 64 GB 3 GS zou willen ben je snel 900 euro kwijt. Met 16 GB haal ik het niet om films en nog wat muziek en boeken en games erop te zetten (ook stuff voor tijdens de vakantie) als ik mijn lange vliegreizen maak!"

Nogmaals een geweldig apparaat en laat het maar met "een standaard (pootje) komen". (Zo snel heb er niet één kunnen vinden)

Aangezien ik nog steeds twijfel tussen het aanschaffen van een ipod touch 8 of 32 GB en aan de andere kant een iphone 3GS en een nokia N900, maakt de komst van de IPad mijn keuzes niet makkelijker.
Het blijft natuurlijk een discussie topic (kijk maar naar de titel, want echte ervaringen zijn er nog niet).

Een standaard pootje? Je kunt er een dock bij kopen, maar ook een, in mijn mening, mooi mapje die je kunt omvouwen tot een soort van stand.

Het ding is verder natuurlijk voornamelijk bedoeld om spul te streamen (email, internetten etc.). Hoeveel films en muziek wil je verder gaan meenemen? Als je echt veel films en muziek wil meenemen, dan heb je daar (voor de iPhone, dus het zal ook wel werken voor de iPad) al oplossingen voor.

Ik snap je dilemma over een iPhone of een nokia + iPod niet helemaal in combinatie met de iPad. Als ik gewoon in de trein zit heb ik mijn iPhone en dat werkt heerlijk. De iPad is, volgens mij, geen apparaat dat je in je tas hebt zitten en dan via de oordopjes gaat zitten luisteren naar muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
CoiLive schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:48:
[

Ik snap je dilemma over een iPhone of een nokia + iPod niet helemaal in combinatie met de iPad. Als ik gewoon in de trein zit heb ik mijn iPhone en dat werkt heerlijk. De iPad is, volgens mij, geen apparaat dat je in je tas hebt zitten en dan via de oordopjes gaat zitten luisteren naar muziek.
Dat zou wel kunnen want ik heb nu al een gruwelijke hekel aan mijn HTC die na 3 liedjes al leeg is (wat overdreven natuurlijk). Angezien ik wel een ipod nano heb en nog een PSP, zoek ik dus iets wat in principe zowel kan gamen als muziek als films kan draaien. Daarnaast heb ik ook nog een telefoon en een camera nodig..

De iphone is gezien de overstap naar T-mobile niet al te interessant voor mij. Vandaar dat ik eerst een ipod touch wou en nu met de komst van de ipad dus weer twijfel. De IPad heeft behalve telefoonfunctie alles wat ik zou zoeken naast een mobiele telefoon ala de IPhone, snappie!

(ik ben de presentatie aan het kijken en wordt steeds wilder)

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Mouse_NL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:03:
[...]

Dat zou wel kunnen want ik heb nu al een gruwelijke hekel aan mijn HTC die na 3 liedjes al leeg is (wat overdreven natuurlijk). Angezien ik wel een ipod nano heb en nog een PSP, zoek ik dus iets wat in principe zowel kan gamen als muziek als films kan draaien. Daarnaast heb ik ook nog een telefoon en een camera nodig..

De iphone is gezien de overstap naar T-mobile niet al te interessant voor mij. Vandaar dat ik eerst een ipod touch wou en nu met de komst van de ipad dus weer twijfel. De IPad heeft behalve telefoonfunctie alles wat ik zou zoeken naast een mobiele telefoon ala de IPhone, snappie!

(ik ben de presentatie aan het kijken en wordt steeds wilder)
Dat is nogal persoonlijk natuurlijk. Als ik jou was zou ik gaan voor:
- iPad (heerlijk gamen, films kijken, internetten en eventueel boeken lezen als dat echt prettig blijkt te zijn)
- Willekeurige telefoon (iets geavanceerd heb je niet perse nodig als je ook de iPad altijd mee neemt. Neem je de iPad niet altijd mee, dan zou ik wel voor een iphone gaan (er komt waarschijnlijk in juli een nieuwe) en als T-mobile echt niks voor je is kun je er altijd eentje importeren :))
- Gewone leuke camera kopen, want telefoon camera's zijn gewoon ruk als je echt foto's wil gaan maken (iets dat is nog steeds erg jammer vind en nog steeds van versteld sta)

Dit is trouwens de set die ik ook wil hebben. Ik heb al een iPhone, een leuke camera en een iMac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Jammer van het gebrek aan input/output. Ik ben nog wel eens in de buurt van machines zonder toetsenbord/beeldscherm/muis. Het zou ideaal geweest zijn als ik wat kabeltjes in het ding kon pluggen en hem vervolgens kon gebruiken om de machine te besturen als deze niet meer bereikbaar is vanaf het netwerk.

Tevens zou een USB ingang ideaal zijn voor als ik foto's aan het schieten ben en even wat dingen in de nabewerking wil uitproberen ... al loop je met RAW bestanden dan ook al snel tegen de hardware limieten aan(zowel in snelheid als in opslagcapaciteit). Gemis aan webcam aan de voorkant is ook wel jammer, een handzaam videoconferencing-apparaat zou welkom geweest zijn; op mobieltjes is dat nog steeds een hel en laptop is soms wat overkill.

Daarnaast zie ik niet helemaal hoe dit apparaat gaat passen binnen mijn huidige repertoire aan gadgets. iPhone voor al het simpele opzoekwerk en een laptop die altijd mee is voor de zwaardere toepassing, ik voel er niet zoveel voor om ook nog een iPad mee te zeulen in mijn tas. Al zie ik wel toepassingen in de professionele wereld (waar Microsoft ook nog steeds op aast) bijvoorbeeld voor medische diagnose, de bouw(snel tekeningen vergelijken) en zo meer.

Ik hoop overigens ook dat meer apparaten gaan samenwerken met de iPhone/iPad. Ik vind het nog steeds erg leuk om mijn mediacenter met mijn iPhone te bedienen (VLC Remote/AirMouse) en als ik binnenkort de lampen er ook nog eens mee aan kan doen hoeft het ding alleen nog maar koffie te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:36:
[...]

Hoeveel websites werken er nu met Flash zönder dat het voor reclamedoeleinden is bedoeld? Ik heb op mijn Mac zelfs een programmaatje draaiend dat Flash blokt tenzij ik erop klik, omdat 99% toch alleen maar reclame is.
... je bent zeker net nieuw op het web?
Afgezien van dat, is het gewoon belachelijk dat Apple dit niet wil fixen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wootism op 29-01-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Mouse_NL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:03:
Pak dan een Nokia 3210 en een iPad :) Je hoeft dan geen telefoon met meer functies dan bellen en sms'en toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
CoiLive schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:21:
[...]

Dat is nogal persoonlijk natuurlijk. Als ik jou was zou ik gaan voor:
- iPad (heerlijk gamen, films kijken, internetten en eventueel boeken lezen als dat echt prettig blijkt te zijn)
- Willekeurige telefoon (iets geavanceerd heb je niet perse nodig als je ook de iPad altijd mee neemt. Neem je de iPad niet altijd mee, dan zou ik wel voor een iphone gaan (er komt waarschijnlijk in juli een nieuwe) en als T-mobile echt niks voor je is kun je er altijd eentje importeren :))
- Gewone leuke camera kopen, want telefoon camera's zijn gewoon ruk als je echt foto's wil gaan maken (iets dat is nog steeds erg jammer vind en nog steeds van versteld sta)

Dit is trouwens de set die ik ook wil hebben. Ik heb al een iPhone, een leuke camera en een iMac :)
Ik ga toch in mei naar de VS daar kan ik dan de IPad zien. Sowieso als ik er 1 koop zal het denk ik in de VS zijn vanwege de lage dollar koers, dus goedkoper.

Qua iphone is het daar niet echt voordelig want ze zijn meestal ook met een abbo.

Nou als ik makkelijk en gratis (goedkoop) kan overstappen van telfort naar tmobile dan heb ik er wel oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Wootism schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:05:
[...]

Afgezien van dat is het gewoon belachelijk dat Apple dit niet wil fixen.
Hij vergeet video….

Maar dat zijn dan toch wel de enige twee dingen (reclame/video) waar flash nog voor wordt gebruikt. Een bedrijf dat een flash site heeft kan ik bv moeilijk serieus nemen anno 2010 :)

Ik mis het ook wel daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Wat ik me afvraag, je kunt hem neem ik aan opladen via USB? Als je dan in de VS zo'n iPad koopt en je pakt hier je standaard dock-naar-usb kabel met zo'n usb-naar-230V-stukje, dan heb je in principe toch een werkend exemplaar wat je in Nederland ook kan opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hij komt met een 10 watt lader dus ik denk niet dat de lader van je iPhone gaat werken ;)

Wat wel werkt is gewoon een US - EU opzetstukje voor de stekker, aangezien er ook gewoon duckheads van Apple op de oplader kunnen (wat betekend dat ie dus ook op 230V werkt). En als je al een duckhead van een andere oplader van Apple hebt, kan die er natuurlijk ook op.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipad/specs/images/usb_power_20100127.jpg

Vroeger zat ie bij alle iPhones ja, tegenwoordig hebben ze daarvoor een dunnere lader zonder duckhead.

[ Voor 10% gewijzigd door Muthas op 29-01-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Die duckhead krijg je volgens mij bij iedere iPhone al, dus dat zou dan moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Muthas schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:19:
Hij komt met een 10 watt lader dus ik denk niet dat de lader van je iPhone gaat werken ;)

[afbeelding]
Volgens mij is dat exact dezelfde als bij de iPhone, ook kan je de iPad ook via USB opladen, dus denk dat de lader van de iPhone ook er prima voor te gebruiken is. Aangezien je daar gewoon een 'usb' stekker in kan duwen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Trouwens op marktplaats.nl werd de IPad al verkocht (ongelooflijk de oplichters), advertentie is nu weg.

Producten qua stekker werken meestal wel hier; omgekeerd als ik mijn laptop meeneem heb ik een adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
De lader van de iPhone stuurt 1A bij 5V. Dat is dus 5W. Een USB-poort op je computer stuurt 0,5A bij 5V, het opladen van je iPhone via het stopcontact gaat dus 2x sneller. De nieuwe lader voor de iPad is 10W, dat is dus 2A bij 5V. Zou je hem via je computer willen opladen dan duurt dat dus 4x zolang, ik weet niet eens of het wel kan en waar je dat vandaan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Nou, ik zag 10W USB Power Adapter op de site van Apple staan, dus als ik dat vierkante blokje waarmee je van je usb-kabel een stekker voor het stopcontact maakt, daar op prik, dan zou ik dus een Nederlandse stopcontactlader hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Ja, dat werkt wel. Ik had het tegen ZpAz, waar hij vandaan heeft dat de iPad ook vanaf je USB-poort is op te laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

[...]
<flash gebrek verhaal>
Apple heeft al meermaals gezegd dat ze Flash niet willen integreren omdat de performance en veiligheid te betreuren is met Flash. Ik mis Flash niet op bv. een iPhone of de meeste smartphones for that matter, maar tegenwoordig verwacht men toch dat je HTML5 gebruikt. Op mijn PC vermijd ik ook Flash versies van websites omdat ze vaak te simpel zijn uitgevoerd en vervelend navigeren.

Zowiezo werkt tweakers.net met een zeer intelligent systeem dat profielen heeft voor veel mobiele apparaten zodat de site ideaal weergegeven kan worden op al die apparaten. Internet content wordt nu éénmaal zwaarder en zwaarder en het gaat niet alleen om consideraties als Flash ondersteunen maar ook om batterijduur, verbindingssnelheid, beperkt geheugen, beperkte resolutie, etc.

Dus voor je mensen vraagt of ze nieuw zijn op het web, vraag je maar eerst eens af of jij wel weet hoe het in elkaar steekt.

Voor de mensen die alleen maar minpunten in dit toestel zien en die punten ook zo hard mogelijk proberen te verdedigen: maak je geen zorgen, je bent niet verplicht eentje te kopen. Je kan je 500€ gewoon uitgeven aan een laptop die een laptop is, een media player die een media player is en een netbook die een netbook is. Maar hoe hard je ook bitched over missende features van Apple's tablet, het zal geen van die 3 worden.

Just so you know, want blijkbaar moet er met hand en tand verdedigd worden dat dit apparaat niet alles kan. Zoals:
uruviel359 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:35:
Jammer van het gebrek aan input/output. Ik ben nog wel eens in de buurt van machines zonder toetsenbord/beeldscherm/muis. Het zou ideaal geweest zijn als ik wat kabeltjes in het ding kon pluggen en hem vervolgens kon gebruiken om de machine te besturen als deze niet meer bereikbaar is vanaf het netwerk.
Serieus, meen je dat nu ? Waarom zou Apple een tablet apparaat ontwikkelen voor headless server beheer ?! Misschien moet men ook maar eentje met een plug maken zodat men in de autogarage gegevens kan uitlezen van je voertuig. Laat dergelijke vergezochte ideeën maar voor de filmindustrie, zij zorgen er wel voor dat de iPad voor terreurbestrijding en bloedonderzoek zal ingezet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Voor servers zonder toetsenbord en muis zal er vast wel een DRAC (oid) in zitten. Zodat je hem kunt bedienen vanaf je warme werkplek ipv in de serveruimte.
En voor de iphone is er een app van logmein. Dus die kan je ook wel gebruiken (als log me in op de serverstaat)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een briljant apparaat. Niet omdat ik een of andere Apple fanboy ben, maar omdat ik er potentie in zie om te dienen als domotica;

Wat is het verschil met een iPhone? "Alleen" het formaat. Waarom wil ik niet surfen op een iPhone, vanwege het formaat. Waarom neem ik mijn iPhone in m'n jas mee, vanwege het formaat. Waarom gebruik ik liever mijn notebook niet op de bank, vanwege het formaat. Met deze tussenvorm zit je tussen de kleine/onhandige iPhone in en tussen een "logge" notebook.

Ik denk dat als dit product goed gaat verkopen en op veel salontafels komt te liggen, dat de stap naar het besturen van je audio/video apparatuur of je verlichting/gordijnen erg klein wordt. TV-gidsen de deur uit, losse afstandsbedieningen vervangen door een ontzettend luxe. Hij heeft Wifi, dus bij het zappen je TV gids/ imdb bij de hand.

Ik zou er dolgraag een willen. Niet vanwege zijn mogelijkheid om video's af te spelen, niet vanwege het geheugen van >16 gb, maar vanwege de potentie om het bedienen van muziek/tv/films eenvoudiger te kunnen maken. Of deze features ook komen, met als voorbeeld airport express-ondersteuning, dat moet nog blijken.

Wifi adapters met IR oogjes die Apple levert zullen nog wel toekomstmuziek zijn, maar als dat soort accessoires komen komt het 100% in orde met de iPad. X10 ontvangers met Wifi die door de iPad aangestuurd kunnen worden. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
Serieus, meen je dat nu ? Waarom zou Apple een tablet apparaat ontwikkelen voor headless server beheer ?! Misschien moet men ook maar eentje met een plug maken zodat men in de autogarage gegevens kan uitlezen van je voertuig. Laat dergelijke vergezochte ideeën maar voor de filmindustrie, zij zorgen er wel voor dat de iPad voor terreurbestrijding en bloedonderzoek zal ingezet kunnen worden.
Wellicht kwam het idee niet helemaal duidelijk naar voren. Het implementeren van een DisplayPort zoals ze ook bij de 27" iMacs gedaan hebben en een USB ingang zou zoiets al makkelijk mogelijk gemaakt hebben, naast een enorme reeks andere toepassingen. Een apparaat hoeft echt niet alles te kunnen, en dat probeer ik ook zeker niet te postuleren. De iPad probeert in essentie ook zeker geen general purpose computer te zijn. Echter de visie op de techniek die door mensen als jij neergezet word is wel erg beperkt in mijn ogen. Microscopen over USB zijn geen uitzondering dus een iPad uitgerust met een USB ingang zou prima bloedonderzoek kunnen doen. En de data van veel andere medische apparatuur valt ook (na bewerking) gewoon uit te lezen als een bestand, een iPad aan een MRI scanner zie ik dan ook niet als onmogelijk. Daar is geen referentie naar "de filmindustrie" voor nodig, the future is now.

Het was dus helemaal niet mijn idee om te uitten dat Apple een apparaat voor een zeer beperkte doelgroep moet uitbrengen (namelijk serverbeheer). Maar dat het aantal mogelijkheden als het apparaat meer I/O had gehad veel groter was geweest. En dat vind ik een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
The future is now, en de future is zonder kabels :)

Daarvoor is er Bluetooth, en hoewel iPhone OS de meest gebruikte Bluetooth toepassing niet ondersteund (bestandsoverdracht tussen telefoons en visitekaartjes) is het wél mogelijk om een applicatie te maken die via Bluetooth met je tandenborstel, garagedeur of oven communiceert.
Bluetooth accessory support will be moving to the next level as well with 3.0. The iPhone will be able to talk directly to accessories, which will let you read from or send data out to devices. That means an iPhone could adjust speaker settings or could read from a bar code scanner and then send out inventory information. Apple suggested that the iPhone could also connect to medical devices, whose data could be passed along to a doctor.
Voor de bediening van je server moet je gewoon zorgen dat remote desktop erop aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
Voor de bediening van je server moet je gewoon zorgen dat remote desktop erop aanstaat.
Het ding crasht wel eens :9, maar inderdaad serverbeheer is niet het meest exemplarische voorbeeld van het gebruik van een iPad, maar het was ook enkel een visie op een toepassing als het ding meer I/O gehad had :p. Verder ben ik het wel met je eens dat de toekomst draadloos is. En Apple heeft het doorduwen van dat idee ook hoog op het lijstje staan (denk aan Macbook Air). Maar helaas blijven de toepassingen op grote schaal wat uit. Bluetooth in het verleden bleek gewoon veel te traag en 802.11 vaak omslachtig. Maar ik heb inderdaad goede hoop voor de toekomst daarin. Echter om niet al te vooruitstrevend te zijn was een USB ingang op zijn minst geen gek idee ;)

[ Voor 6% gewijzigd door uruviel359 op 29-01-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

uruviel359 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:07:
[...]
Wellicht kwam het idee niet helemaal duidelijk naar voren. Het implementeren van een DisplayPort zoals ze ook bij de 27" iMacs gedaan hebben en een USB ingang zou zoiets al makkelijk mogelijk gemaakt hebben, naast een enorme reeks andere toepassingen. Een apparaat hoeft echt niet alles te kunnen, en dat probeer ik ook zeker niet te postuleren. De iPad probeert in essentie ook zeker geen general purpose computer te zijn.
Dat is het probleem juist: zet er een USB poort op en men verwacht een general purpose computer. Apple is altijd al vies geweest van onnodige aansluitingen op een toestel en een USB poort op een internet tablet is al even nuttig als een DVD drive op een netbook.
Echter de visie op de techniek die door mensen als jij neergezet word is wel erg beperkt in mijn ogen. Microscopen over USB zijn geen uitzondering dus een iPad uitgerust met een USB ingang zou prima bloedonderzoek kunnen doen. En de data van veel andere medische apparatuur valt ook (na bewerking) gewoon uit te lezen als een bestand, een iPad aan een MRI scanner zie ik dan ook niet als onmogelijk. Daar is geen referentie naar "de filmindustrie" voor nodig, the future is now.

Het was dus helemaal niet mijn idee om te uitten dat Apple een apparaat voor een zeer beperkte doelgroep moet uitbrengen (namelijk serverbeheer). Maar dat het aantal mogelijkheden als het apparaat meer I/O had gehad veel groter was geweest. En dat vind ik een gemiste kans.
Het is een internet tablet voor de gewone mens, dus het ding voorzien van functionaliteit om server beheerders te helpen is niet Apple's zorg. Die mogelijkheden die jij opnoemt zijn ook pas bijna 3 jaar na release van de originele iPhone geintroduceerd. Apple is niet het merk dat eindeloos veel functies toevoegt om het dan later te polijsten, eerst beginnen ze met de basis en later bouwen ze daarop verder. Zo zie ik het persoonlijk ook liever, ik hou er niet van dat bediening moeilijker is dan nodig is. De iPhone liet dan ook zien dat een toestel je niet moet verplichten het te kennen, maar het onmiddellijk te benutten is.

De reden dat bestandsoverdracht niet op de iPhone zit is simpel, wat zou je ermee willen doen ? Een foto sturen kan via email, iets dat makkelijker werkt dan telefoons "pairen". Visitekaartjes kan je ook makkelijk mailen met de "deel contact" knop. Apple doet geen domme dingen, maar het werkt volgens een logisch patroon. Telefoons pairen is nu éénmaal omslachtiger en ingewikkelder omdat niet elk toestel dat zonder probs doet. Emailen is universeel. Dit heb ik niet van Apple ofzo, het is gewoon logica wat voortkomt uit Apple's streven naar gebruiksgemak en intuitiviteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 29-01-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38
[...]

Het is geen kwestie van "fixen", het is een weloverwogen besluit: Apple wil geen onbeheerste Flash op de iPhone.

Flash applicaties zijn mogelijk dankzij Adobe's "Packager", dat de runtime samen met de applicatie in een iPhone app rolt. Dat maakt het single-purpose en beheerst. Maar een volledig open Flash runtime voor de browser is dus wat Apple absoluut niet wil

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Apple wil geen flash omdat ze bang zijn geld te verliezen doordat er flashgames etc. beschikbaar komen.
Niets meer en niets minder.

Wanneer ik geld over zou hebben dan zou ik toch zeker wel een Ipad aanschaffen.
Al is het alleen al om s'ochtends snel even je mail te checken en tussendoor facebook de telegraaf etc.
Gadget gehalte is wederom erg hoog. Wat mijn inziens wel een plus punt is.

[ Voor 6% gewijzigd door Nowa op 29-01-2010 21:53 ]

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 15:30
In eerste instantie was ik zwaar teleurgesteld omdat ik een macbook zonder toetsenbord wilde, maar bij nader inzien begin ik het toch wel wat te vinden.

Dit lijkt mee een mooi ding om lekker bij het ontbijt een stukje krant in te lezen en
's avonds op de bank mee te browsen. Met de airtunes app is het ook een ideale afstandbediening voor iTunes (neem aan dat die airtunes app ook op dit ding draait).

Hoop alleen dat m'n iPhone z'n internetverbinding buitenshuis met de iPad kan delen via Wifi of bluetooth want ik zit er niet op te wachten nog een abonnement voor mobiel internet af te sluiten. Hier al iets van bekend?

[ Voor 14% gewijzigd door Vizzie op 29-01-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het lijkt me logisch dat tethering mogelijk zal zijn, dit was vanaf de 3G en 3GS toch ook mogelijk geloof ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Phuncz schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:01:
Het lijkt me logisch dat tethering mogelijk zal zijn, dit was vanaf de 3G en 3GS toch ook mogelijk geloof ik ?
Voor de iPhone zal het niet zo'n probleem zijn, maar ondersteunt de iPad dit ook? Data via bluetooth? Nu kun je toch ook niet met een touch via een iphone internetten?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
De iPhone kan zijn internetverbinding delen met een computer ja, maar dat is wat anders als een iPad. Ik denk niet dat Apple het mogelijk zal maken, met een jailbreak op je iPhone of iPad zal het wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Muthas schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:56:
Ja, dat werkt wel. Ik had het tegen ZpAz, waar hij vandaan heeft dat de iPad ook vanaf je USB-poort is op te laden is.
Die kabel zag er exact hetzelfde uit, als die andere, dus ik nam het eigenlijk een beetje aan. Maar inderdaad is dat draadje ook gewoon om te syncen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Er zijn wel abo's met 2 simkaarten maar dan nog kun je ze denk ik niet tegelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Nowa schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:52:
Apple wil geen flash omdat ze bang zijn geld te verliezen doordat er flashgames etc. beschikbaar komen.
Want alle spellen in de app store kosten geld........ :X 8)7

Als de analisten die ik vast volg over 60 dagen nog steeds enthousiast zijn en als het apparaat geen vreemde kuren heeft, dan bestel ik een 3g model. :)

Zat al een tijdje na te denken over een opvolger van mijn MBP 15" (3 jaar oud) maar ik kan me op dit moment en in de voorzienbare toekomst geen aanschaf van +/- 1300 euro (13" mbp) rechtvaardigen. Want mijn laptop ligt alleen maar stof te happen, heb het ding gewoon niet meer nodig te groot, accu heeft beste tijd gehad en te 'zwaar' om mee te zeulen en als ik al wat moet programmeren op de uni dan moet dat met matlab. Documenten typen doe ik altijd thuis of anders snel op een van de vele linux desktops op de uni.

De iPad daarentegen met zijn meer mobiele vorm factor en 3g mogelijkheden is wel een apparaat dat iets kan 'toevoegen', zonder dat het heel veel geld kost. Het is in mijn ogen een leuk apparaat om mee te nemen naar de colleges, om er tussen door een beetje op te surfen of s'avonds lui in de stoel. Dat doe ik nu met mijn iPhone, wat ook prima wil, maar een iets groter scherm met wat meer ruimte voor alles en wat meer power (cpu en accu) maken dat de iPad mij geschikter lijkt voor dat casual surfen op die dode momenten.

Nu is het afwachten op de eerste 'echte' hands on reviews van journalisten die de iPad langer als een week hebben gebruikt (misschien is het wel helemaal niets?!) en op de Nederlandse prijzen. Mag hopen dat het een beetje gecorrigeerd wordt met die lage dollar.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie zal Apple met een functie komen zodat thetering alleen is toegestaan met de iPad? Op die manier creëren ze namelijk wel een unique selling point, wat ze wel kunnen gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Laatst online: 03-04-2015
Nowa schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:52:
Volgens mij meer omdat flash gewoon erg zwaar is. Op mijn MacBook draait flash al niet erg lekker, laat staan op een iPhone/iPad. En hoe wilden ze dat dan gaan doen met mouse-overs enzo?

Ik zit er in ieder geval niet op te wachten. Buiten YouTube en andere videosites is 99% van de flashcontent toch reclame. Verder is flash gewoon erg zwaar. Mocht het er ooit komen, zal ik het zeker uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ach ga toch weg. Het is gewoon een design flaw in Apple Hardware. Hoe kan het dat de nieuwste iMacs hier ook problemen mee hebben? Nog steeds! Dat is echt gewoon te droevig voor woorden. Durf eens kritisch te zijn t.o.v Apple want dit gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Flash video causing 105% CPU usage spikes. Nog steeds mensen met problemen op peperdure machines en jij vind dat normaal? You've got to be kidding me!

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 29-01-2010 23:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik zou geen flash op mijn iPhone (of iPad for that matter) willen hoor, als ze dat doen, dan zet ik het meteen uit. Die reclames zijn al irritant genoeg op de pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:04
er zit geen ventilator in, toch? dat vind ik een groot voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Gunner schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:52:
Ach ga toch weg. Het is gewoon een design flaw in Apple Hardware. Hoe kan het dat de nieuwste iMacs hier ook problemen mee hebben? Nog steeds! Dat is echt gewoon te droevig voor woorden. Durf eens kritisch te zijn t.o.v Apple want dit gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Flash video causing 105% CPU usage spikes.
Flash (voor de Mac) is altijd al zwaar geweest. Adobe is de ontwikkelaar van Flash, dus die zal ook moeten meewerken aan een oplossing. Ik heb er op mijn iMac 27" trouwens helemaal nooit last van gehad.
Nog steeds mensen met problemen op peperdure machines en jij vind dat normaal? You've got to be kidding me!
Nee, ik vind het niet normaal, maar er mag eerst voor de Mac wel eens een fatsoenlijke flash player komen voordat het op de iPhone/iPad komt imo.
Compuhair schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:56:
er zit geen ventilator in, toch? dat vind ik een groot voordeel
Geen ventilator inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Emile|IA op 30-01-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Emile schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:48:

Ik zit er in ieder geval niet op te wachten. Buiten YouTube en andere videosites is 99% van de flashcontent toch reclame. Verder is flash gewoon erg zwaar op Mac OS X. Mocht het er ooit komen, zal ik het zeker uitzetten.
Het ligt meer aan de implementatie voor OSX dan aan Flash an sich. Het is, zoals Gunner zegt, gewoon een zwak punt. Is niet erg, niemand is perfect ;)

[ Voor 16% gewijzigd door kenneth op 30-01-2010 00:11 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:52:
Durf eens kritisch te zijn t.o.v Apple want dit gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Doe eens onderzoek in plaats van zo ongegrond te flamen.

In alle Macs die op dit moment verkocht worden zitten gewoon normale Intel procesoren, zoals die ook in jouw laptop of pc kunnen zitten. Het heeft niks met de hardware te maken, het is puur een software issue, omdat Adobe te lame goede software voor de Mac te schrijven.
Flash video causing 105% CPU usage spikes. Nog steeds mensen met problemen op peperdure machines en jij vind dat normaal? You've got to be kidding me!
Dit is al helemaal discussiëren van niveau basisschool. Windows Clients werken wel perfect?

[ Voor 25% gewijzigd door Muthas op 30-01-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Muthas schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:12:
[...]

Doe eens onderzoek in plaats van zo ongegrond te flamen.
Verwar kritisch zijn niet met flamen. Het is toch te zot voor woorden dat flash niet op OS X werkt op jaren doorontwikkelde Intel-processoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Het heeft niks met de hardware te maken. Als jij Windows op je nieuwe 27" iMac zet draait Flash perfect.

Adobe heeft Flash werkend op Mac OS X, het is alleen zo inefficiënt als het maar kan. Maar blijkbaar hebben ze daar geen zin om het verder te ontwikkelen, moet Apple dan maar een legertje ontwikkelaars naar Adobe sturen om ze te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 17:44
Flash draait op alle platformen vrij ruk behalve Windows. De PS3 kan er niet goed mee over weg. Op iedere willekeurige *unix distro is het ook als stroop. Apple zal dan misschien niet de voorkeur geven aan flash en dit misschien ook tegen werken, maar er zijn genoeg redenen om naar Adobe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keyboard dock : $ 70
Map : $ 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:32:
Het heeft niks met de hardware te maken. Als jij Windows op je nieuwe 27" iMac zet draait Flash perfect.

Adobe heeft Flash werkend op Mac OS X, het is alleen zo inefficiënt als het maar kan. Maar blijkbaar hebben ze daar geen zin om het verder te ontwikkelen, moet Apple dan maar een legertje ontwikkelaars naar Adobe sturen om ze te helpen?
Ja, wel als jouw besturingssysteem nog geen 10 procent van de markt inneemt. Als je als Apple zijnde het nodig vindt een ander, beter in hun optiek, OS wilt gebruiken dan moet je ook op de blaren zitten of zelf meehelpen het probleem op te lossen. Die kosten moeten dus dan ook door Apple gedragen worden. Hetzelfde geldt voor allerhande *unix distro's waar Jappo112 het over heeft, die nog veel minder procent toekomt in de besturingssytemen markt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:04:
Ja, wel als jouw besturingssysteem nog geen 10 procent van de markt inneemt. Als je als Apple zijnde het nodig vindt een ander, beter in hun optiek, OS wilt gebruiken dan moet je ook op de blaren zitten of zelf meehelpen het probleem op te lossen. Die kosten moeten dus dan ook door Apple gedragen worden. Hetzelfde geldt voor allerhande *unix distro's waar Jappo112 het over heeft, die nog veel minder procent toekomt in de besturingssytemen markt.
Er zijn waarschijnlijk wel meer dingen dan Flash die niet fatsoenlijk draaien op Mac OS of iPhone OS, zoals het merendeel van de games en programma's in de wereld, maar de ontwikkeling daarvan hoeft Apple toch ook niet te betalen? Zou wat zijn als Microsoft ineens moest gaan betalen voor de ontwikkeling van PS3-games omdat PS3-owners graag een Xbox-game op de PS3 zien. Adobe maakt zelf de keuze om bijna uitsluitend voor Windows te ontwikkelen en dat is hun goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFG schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:25:
[...]
Want alle spellen in de app store kosten geld........ :X 8)7
Nee, omdat men dan spellen/apps buiten de appstore kan gebruiken.. en dat is iets wat Apple waarschijnlijk niet wilt..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:42:
[...]

Er zijn waarschijnlijk wel meer dingen dan Flash die niet fatsoenlijk draaien op Mac OS of iPhone OS, zoals het merendeel van de games en programma's in de wereld, maar de ontwikkeling daarvan hoeft Apple toch ook niet te betalen? Zou wat zijn als Microsoft ineens moest gaan betalen voor de ontwikkeling van PS3-games omdat PS3-owners graag een Xbox-game op de PS3 zien. Adobe maakt zelf de keuze om bijna uitsluitend voor Windows te ontwikkelen en dat is hun goed recht.
Adobe is vast te overtuigen om meer tijd en kennis te steken in de ontwikkeling van Flash voor OSX, daar zal Apple wel een financiële vergoeding tegenover moeten stellen. Als zij dat niet doen werkt Flash dus niet optimaal op een Apple machine met OSX waar jij als consument wel veel geld voor hebt betaald. Het maakt Apple schijnbaar niet uit dat het niet optimaal functioneert want hun trouwe schare fans blijft hun producten toch wel kopen. Waarschijnlijk als het pas een serieus probleem gaat vormen in het verkopen van producten zal Apple actie ondernemen om Flash wel excellent werkend te krijgen op hun producten. Tot die tijd moet de consument zelf beslissen voor welk product hij kiest. Als je dan voor een Apple kiest weet je gewoon dat je een waardeloos product in handen hebt als het om Flash applicaties gaat, zeker wanneer je kijkt naar het bedrag dat je hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:59:
Adobe is vast te overtuigen om meer tijd en kennis te steken in de ontwikkeling van Flash voor OSX, daar zal Apple wel een financiële vergoeding tegenover moeten stellen. Als zij dat niet doen werkt Flash dus niet optimaal op een Apple machine met OSX waar jij als consument wel veel geld voor hebt betaald. Het maakt Apple schijnbaar niet uit dat het niet optimaal functioneert want hun trouwe schare fans blijft hun producten toch wel kopen. Waarschijnlijk als het pas een serieus probleem gaat vormen in het verkopen van producten zal Apple actie ondernemen om Flash wel excellent werkend te krijgen op hun producten. Tot die tijd moet de consument zelf beslissen voor welk product hij kiest.
Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft geld geeft aan Adobe voor de ontwikkeling van Flash voor Windows. Je hebt dan wel veel geld betaald voor een machine, en die werkt toch prima? Alleen kun je flash software niet goed gebruiken omdat de ontwikkelaar daarvan blijkbaar geen brood ziet in een Mac-versie. Nou zal ik geen Mac kopen, juist omdat niet al mijn eigen software er op werkt, maar op Chrome werkt ook niet alles en zelfs op Windows werkt niet alles. Er zijn nu eenmaal meerdere besturingssystemen en dat zullen er alleen nog maar meer worden (Windows, Linux, Mac OS, iPhone OS, Chrome, Android, en nog een hele groep meer).
Als je dan voor een Apple kiest weet je gewoon dat je een waardeloos product in handen hebt als het om Flash applicaties gaat, zeker wanneer je kijkt naar het bedrag dat je hebt betaald.
Dat ben ik niet met je eens. Ook Windows werkt prima op de Mac's van tegenwoordig, dus dat gaat prima lukken. Dan is het nog geen waardeloos product, het is alleen een product wat minder ondersteuning krijgt van softwaremakers omdat de markt te klein is. Persoonlijk vind ik Flash een waardeloos product, aangezien je het niet op alle machines kan draaien. Silverlight idem dito trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zie niet direkt hoe ik dit apparaat wil gebruiken. Ik zie wel een revival van bordspellen op de iPad. Lijkt mij een ideaal apparaat daarvoor om met 2 tot 4 personen een digitaal bordspel of iets soortgelijks te spelen. Dit natuurlijk naast het internetten e.d. waarvoor het apparaat gebruikt kan worden.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJK
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 07:46

JJK

Labrat

Waar ik vooral benieuwd naar ben is de mogelijkheid om PDF boeken die je legaal gratis van internet kan halen deze in itunes ibooks kan zetten zodat deze ook mooi overzichtelijk beschikbaar komen in de iPad. Als dit mogelijk is haal ik er zeker een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 15:30
Muthas schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:07:
De iPhone kan zijn internetverbinding delen met een computer ja, maar dat is wat anders als een iPad. Ik denk niet dat Apple het mogelijk zal maken, met een jailbreak op je iPhone of iPad zal het wel moeten lukken.
Ik ben heel blij met m'n iPhone maar van dit soort dingen wordt ik gigantisch chagrijnig :( Ik was er al bang voor dat dit ook weer niet zou kunnen.

Apple moet ONS de gebruikers centraal stellen bij het bedenken van functionaliteit, niet de telecom providers. Dit is net zo vervelend als thetering op mij iPhone wat niet werkt omdat ik de verkeerde smaak data-abonnement heb. Die functionaliteit hoor ik gewoon te kunnen gebruiken, ongeacht wat mijn provider daarvan vind. Telefoon moet een dataverbinding zien en die kunnen delen, niet eerst kijken of dat van Vodafone wel mag.

Als dit niet kan zou het voor mij wel eens een deal-breaker kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Vizzie op 30-01-2010 08:03 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind het vreemd dat er niet gesproken wordt over 1 mogelijk probleem. Het scherm. Deze is groot, van glas en lijkt me dus heel breekbaar. Breekbaarder dan een tablet iig
mavi schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:39:
Hoe zit het xvid/divx films op dit apparaat? Het lijkt me wel handig om gedownloade series op zo'n apparaat weer te geven. Apple kennende zal het wel niet mogelijk zijn.
Ik heb maar een batch draaien die bepaalde videos converteert en er een feed, dus podcast van maakt, voor m'n iphone
TerraGuy schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:52:
[...]

Zou die 10 uur ook gelden voor video kijken? Zou mooi zijn in ieder geval, al gaan de meeste fabrikanten uit van een ideale situatie bij het berekenen van de batterijtijd: scherm gedimd, wifi uit, niks processor- of gpu-vretens draaiende etc. Als je dan een video draait met normale brightness, lijkt me dat de batterijtijd aardig in kan kakken en de 10 uur niet haalt. Maar genoeg voor een film, uiteraard.
Die 10 uur geld JUIST voor video. Dat is juist wat er gezegd wordt. 10 uur video. 144 uur muziek
TerraGuy schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:52:
[...]

Maar m'n agenda heb ik altijd bij me, dan zou ik dit apparaat dus ook altijd in m'n tas moeten hebben. Daarvoor is het niet zo praktisch.
[...]
als je echter ook een iphone hebt, en synct met google calendar, dan is het een heel ander verhaal.
mat.hi.as schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:45:
[...]

Wow, dat is echt significant langer. Dan gaat er binnenkort toch een kabeltje tussen mn tas en mn hoofd lopen.
ik hoop toch werkelijk dat apple eindelijk hun bluetoothstack voor elkaar krijgen zodat je ook met bt muziek kan skippen. heb je geen kabeltje nodig
matthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:08:
[...]

Ach, elke nadeel heeft zn voordeel: echte ereaders zijn weer minder handig als het schemert (de hele winter dus).

Lang en constant lezen is vooral vermoeiend op een LCD waarbij je in rare houdingen moet zitten, denk ik.
Als je rustig op de bank kan hangen met zon iPad lijkt het mij wel relaxt.
Uit ervaring (en tot m'n verbazing) blijkt dat LCD vermoeind is, als de backlight onregelmatig is. Dat is met de oude cathodeverlichting het geval. Met led, zoals bij mijn T91, is het lezen veel makkelijker. Er is iig minder verstrooing.
De ipad heeft ips, wat dat voor invloed heeft weet ik niet. Maar een groot voordeel daarvan zal een bredere kijkhoek zijn, dus lezen zal wel iets beter zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door kmf op 30-01-2010 09:20 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
kmf schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 08:59:
Ik vind het vreemd dat er niet gesproken wordt over 1 mogelijk probleem. Het scherm. Deze is groot, van glas en lijkt me dus heel breekbaar. Breekbaarder dan een tablet iig.
Lijkt me inderdaad een stuk breekbaarder ja. Waar wil je hem anders van maken dan? Plastic krast weer sneller dan glas denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
absrnd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:47:
[...]

jawel hoor :), ik wist al lang geleden dat ik het ging kopen, en nu heb ik de reden daarvoor verzonnen >:)

het is gewoon ideaal voor de digibete gebruiker, zoals mijn vriendin, die nu ook leert e-mailen en surfen, ze probeerde het op een Win apparaat, maar dat gaat voor haar te moeilijk, maar na een half jaartje op een iPhone die ze cadeau van mij heeft gekregen gaat het prachtig, maar ze vindt het scherm toch wel wat klein.

dus voor mij een reden om voor haar weer een cadeautje te kopen O-)
Dus safari op een windows pc lukt niet, maar safari op de iphone wel? euh tja wat kan je daarop zeggen ?

sorry hoor maar mijn 4 jaar oude dochter kan pc aanzetten wachwoord (haar naam) intypen en iets starten op de windows pc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:15:
[...]

Lijkt me inderdaad een stuk breekbaarder ja. Waar wil je hem anders van maken dan? Plastic krast weer sneller dan glas denk ik.
Ligt heel erg aan het soort plastic. Dat scherm van je TFT nu. Hoeveel krasjes zitten er op?

Een ipad zet je op de salontafel, of tussen je boeken dus kras/breekrisico is veel hoger dan een iphone zeg maar

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
k995 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:28:
[...]

Dus safari op een windows pc lukt niet, maar safari op de iphone wel? euh tja wat kan je daarop zeggen ?

sorry hoor maar mijn 4 jaar oude dochter kan pc aanzetten wachwoord (haar naam) intypen en iets starten op de windows pc .
Dus jij zegt dat Mac OSX eigenlijk gewoon hetzelfde is als Windows ? *knip*. Mac staat bekend om het makkelijk bedienen en gebruikers vriendelijkheid. Dat kan je van Windows nou niet bepaald zeggen ( Alhoewel Windows 7 met de MAC OSX gekopieerde zelf ontworpen nieuwe taakbalk wel ietsje gebruikers vriendelijk is ;) )

Je hoeft het niet op de man te spelen, iedereen mag z'n eigen mening hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 30-01-2010 12:07 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
kmf schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 08:59:
Ik vind het vreemd dat er niet gesproken wordt over 1 mogelijk probleem. Het scherm. Deze is groot, van glas en lijkt me dus heel breekbaar. Breekbaarder dan een tablet iig
zolang je het niet lat vallen op iets hard met het scherm direct valt wel mee, iphone is hetzelfde en die is toch stevig

[...]
Ik heb maar een batch draaien die bepaalde videos converteert en er een feed, dus podcast van maakt, voor m'n iphone
handig
Die 10 uur geld JUIST voor video. Dat is juist wat er gezegd wordt. 10 uur video. 144 uur muziek
Batterij en stroomvoorziening4
Ingebouwde, oplaadbare lithium-polymeerbatterij van 25 wattuur
Tot 10 uur internetten (via Wi-Fi), video's bekijken of muziek beluisteren

144 is ergens van een site .
ik hoop toch werkelijk dat apple eindelijk hun bluetoothstack voor elkaar krijgen zodat je ook met bt muziek kan skippen. heb je geen kabeltje nodig
hopen de meeste al jaren
De ipad heeft ips, wat dat voor invloed heeft weet ik niet. Maar een groot voordeel daarvan zal een bredere kijkhoek zijn, dus lezen zal wel iets beter zijn.
kijkhoek maakt weinig uit, is voor met meerdere dit hou je recht voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De perceptie van gebruikersvriendelijkheid is niet universeel. Kunnen we wel onze dochters en moeders en oma's erbij gaan slepen maar dat heeft niet echt veel zin ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
kmf schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:30:
Ligt heel erg aan het soort plastic. Dat scherm van je TFT nu. Hoeveel krasjes zitten er op?
Geen, maar die heb ik ook niet in mijn handen als ik ga internetten :+ Die staat op een vaste voet en kans op omvallen is nihil.
Een ipad zet je op de salontafel, of tussen je boeken dus kras/breekrisico is veel hoger dan een iphone zeg maar.
Kans op omvallen is een stuk groter dan met een TFT ja, hoe lang zou het duren tot er een site a la wiihaveaproblem.com is, maar dan voor de iPad? :+
kenneth schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:33:
De perceptie van gebruikersvriendelijkheid is niet universeel. Kunnen we wel onze dochters en moeders en oma's erbij gaan slepen maar dat heeft niet echt veel zin ...
Is dat niet de doelgroep van het apparaat dan? Een internet-apparaat wat iedere dummy kan gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door Megaflix op 30-01-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
SanderPS3 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:31:
[...]

Dus jij zegt dat Mac OSX eigenlijk gewoon hetzelfde is als Windows ? Sorry hoor maar dit is wel zo'n waardeloze reactie van jou zeg.. Mac staat bekend om het makkelijk bedienen en gebruikers vriendelijkheid. Dat kan je van Windows nou niet bepaald zeggen ( Alhoewel Windows 7 met de MAC OSX gekopieerde zelf ontworpen nieuwe taakbalk wel ietsje gebruikers vriendelijk is ;) )
"staat bekend om" wat trek ik me daarvan aan? Ik heb hier beide en merk amper verschil tussen osx 10.6.2 en een windows 7

Apple laat op vele plaatsen trouwens al steken vallen, de finder bijvoorbeeld is een gruwel en had al jaren gelden moeten aangepat worden.

Anyway off topic het gaat over surfen op iphone = safari en surfen op een pc of mac = safari/chrome/... en dat is beiden even simpel om te doen, op een pc of mac is trouwens veel en veel beter que scherm toetsenbord response en bruikbaarheid . zeggen dat iemand su beter op een iphone kan surfen dan op een pc lijkt me belachelijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SanderPS3 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:31:
Alhoewel Windows 7 met de MAC OSX gekopieerde zelf ontworpen nieuwe taakbalk wel ietsje gebruikers vriendelijk is ;) )
Dat vind ik zo flauw. Zo ken ik er nog wel een paar dingen die Apple heeft 'gekopieerd'. Beetje een zwaktebod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
140-something hours for music = een directe quote van Steve Jobs bij een kleine vragenstel ronde na de keynote.

Over flash: Ik zie in de toekomst geen toekomst voor flash van adobe. Het gaat niet lang meer duren voordat open source het overneemt van flash (html5 etc..).

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:35:
Is dat niet de doelgroep van het apparaat dan? Een internet-apparaat wat iedere dummy kan gebruiken?
Jawel maar je krijgt nu een discussie over wat gebruiksvriendelijker is (jamaar voor mijn ouders .... jamaar mijn dochter van drie weken oud ... jamaar de kat van de buren) ... dat is gewoon erg persoonlijk. Het heeft ook met gewenning te maken. Zelfs Win3.11 is gebruiksvriendelijk als je het gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Ik hoop echt dat hij in mei in de VS uit is dan kan ik hem daar testen en met een goede dollar koers zou ik wel 1 willen aanschaffen. Ik hoop alleen dat ik ermee door de douane kom. Ik denk dat ze niet al te moeilijk moeten doen als ik hem daar al gebruikt heb.

Meteen dag 2 naar een Apple store of electronicshop om het te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
kenneth schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:43:
Jawel maar je krijgt nu een discussie over wat gebruiksvriendelijker is (jamaar voor mijn ouders .... jamaar mijn dochter van drie weken oud ... jamaar de kat van de buren) ... dat is gewoon erg persoonlijk. Het heeft ook met gewenning te maken. Zelfs Win3.11 is gebruiksvriendelijk als je het gewend bent.
Ik denk dat je hier prima een discussie kan houden voor welke groepen mensen het apparaat geschikt is, aangezien in mijn ogen al vrij duidelijk is dat het voor mensen die hem willen tweaken hij absoluut niet geschikt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Aan de iPhone is met een jailbreak anders ook enorm veel te tweaken hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Dit topic dreigt wat uit de hand te lopen. Dat is zonde want het begon met een interessante inhoudelijke discussie. Het gaat over de iPad, dus niet over Windows vs. Mac OS X. Je mag positief of negatief over de iPad zijn, maar onderbouw je mening met argumenten. Trolls zijn niet gewenst.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
[mbr]Wat staat hierboven nou :/ [/]
Ik was al aan het typen toen jij dat bericht plaatste ? Als je even kijkt is mijn post 1 minuut later geplaatst ... ik ben niet supersonisch snel hoor.

[ Voor 159% gewijzigd door Bloemstukje op 30-01-2010 12:21 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
k995 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:32:
[...]

zolang je het niet lat vallen op iets hard met het scherm direct valt wel mee, iphone is hetzelfde en die is toch stevig
Het gaat niet om vallen. Het gaat om als er iets op het scherm geplaatst wordt, wat dus wel eens kan gebeuren op een tafel, als de ipad tussen een hoop folders of zo zit. Of in een tas.
Gooi je nog een boek boven op en krak.

Een eink-display zal ook heel stevig moeten zijn. Zoek eens op mobileread naar plaatjes van gebarsten schermen.
Batterij en stroomvoorziening4
Ingebouwde, oplaadbare lithium-polymeerbatterij van 25 wattuur
Tot 10 uur internetten (via Wi-Fi), video's bekijken of muziek beluisteren

144 is ergens van een site .
140/144 komt van Steve zelf in een videointerview. Net zoals die 10 uur video kijken. Dus als je waarde kan hechten aan die 10 uur presumed usage time, dan kan je dat ook zeggen van die 144
kijkhoek maakt weinig uit, is voor met meerdere dit hou je recht voor je
Dus niet. Hoeveel heb je met een tablet/ereader gewerkt? De leeshoek varieert enorm als je zit/ligt. Mijn TFT-monitoren, bureau en stoel zijn perfect afgesteld, en dan nog is de hoek varierend.
In het geval van de ipad moeten de letters op iedere kijkhoek even scherp zijn, wat hopelijk de IPS scherm voor zorgt (ik heb geen ervaring met IPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
kmf schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:09:
[...]

Het gaat niet om vallen. Het gaat om als er iets op het scherm geplaatst wordt, wat dus wel eens kan gebeuren op een tafel, als de ipad tussen een hoop folders of zo zit. Of in een tas.

Een eink-display zal ook heel stevig moeten zijn. Zoek eens op mobileread naar plaatjes van gebarsten schermen.

[...]

140/144 komt van Steve zelf in een videointerview. Net zoals die 10 uur video kijken. Dus als je waarde kan hechten aan die 10 uur presumed usage time, dan kan je dat ook zeggen van die 144

[...]

Dus niet. Hoeveel heb je met een tablet/ereader gewerkt? De leeshoek varieert enorm als je zit/ligt. Mijn TFT-monitoren, bureau en stoel zijn perfect afgesteld, en dan nog is de hoek varierend.
In het geval van de ipad moeten de letters op iedere kijkhoek even scherp zijn, wat hopelijk de IPS scherm voor zorgt (ik heb geen ervaring met IPS).
IPS heeft echt een super inkijkhoek :). op de iMac zit het ook, maar je kunt echt tot 180 graden gaan en de kleuren blijven goed :). Daar zul je dus geen last van hebben :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Volgens mij moet iedereen de iPad even los zien van zijn of haar verwachtingen vooraf. Door de enorme hype is dat misschien lastig maar oké.

Voor 450 euro een volledige computer met 9.7'' full capacative multitouch screen. Van amper 1.5 centimeter dik en met 10 uur batterij is een totaal onhaalbare verwachting. Wat je nu voor dat geld krijgt is het bovenstaande maar dan in de vorm van een prachtig multimedia apparaat inplaats van een volledige computer.

En natuurlijk zijn er dingen op aan te merken, maar als je dit nu los van hype en eigen verwachtingen bekijkt zie ik een uniek, snel, mooi product met legio mogelijkheden tegen een betaalbare prijs.

Er is geen enkel bedrijf die iets soortgelijks of beters aanbied tegen deze prijs, en natuurlijk was standaard meer geheugen, een usb poort, flash ondersteuning fijn geweest. Maar al met al ben ik eigenlijk bijzonder tevreden met wat de iPad is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Emile schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:01:
Aan de iPhone is met een jailbreak anders ook enorm veel te tweaken hoor. ;)
Wordt al heel vrolijk van de gedachte dat een gejailbreakte iPad Scummvm zou kunnen draaien. Lekker ouderwets adventuregamen met een touchscreen. Op de iPhone is het af en toe nog net iets te klein bij het vinden van bepaalde objecten. Maar goed dat is nog erg verre toekomstmuziek en ik kan me voorstellen dat Apple nieuwe blokkades tegen jailbreaks heeft opgeworpen.

Gelukkig kan ik out of the box Beneath a steel sky and Monkey Island alvast draaien die ik al heb voor de iPhone *O* Hopelijk volgen meer adventure games dit voorbeeld.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Gamen zal heel veel potentie hebben, de hogere resolutie, groter scherm, hogere touch precisie en de snellere processor zal veel verloren game genres als RTS en adventures een nieuwe dimensie geven. Ik kan me C&C al perfect inbeelden op de iPad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
kmf schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:09:
[...]

een boek gaat nog heeft mijn bebook al doorstaan ,zwaarder tjais lomp he als apple daar al rekening mee moet houden

[...]

[...]
toch raar dat ze niet op de site zetten
ereader met eink heeft daar geen last van . Iphone ook niet dus ik denk dat dit niks isom je zorgen te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
k995 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:15:
[...]

[...]
toch raar dat ze niet op de site zetten
Zoals in een bovenstaand filmpje met daarin een klein interview met Steve Jobs, dat scherm (display + multitouch) verbruikt gewoon de meeste stroom. Als je muziek aan het luisteren bent kan 3G uit, WiFi uit, scherm uit, er zit geen hd in die moet blijven spinnen, en de processor kan terugklokken. Dus het is wel logisch dat wanneer je muziek luistert hij een stuk langer als de geadverteerde 10 uur video mee gaat. De iPod touch haalt ook al een uur of 25 muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Ook Hitler is niet blij...
ik sluit me volledig aan. Ik vind het net niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
9,7" is dat nou incl bezel? En hoe is groot is het nou in papiertermen? Kleiner dan een a4 neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
a3aanm schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:29:
Ook Hitler is niet blij...
ik sluit me volledig aan. Ik vind het net niks...
LOL @Filmpje. Het klopt gewoon compleet voor de mensen die een soort van aangepaste laptop verwachten...

Zolang je het ziet als een nieuw / ander apparaat is er imho weinig mis mee. Als je het ziet als een complete vervanging voor een laptop, ja...

Ik hoop trouwens dat er ook kleinere versies van uitkomen ( 5" of 6" oid ), lijkt me ideaal om dit ding een tom-tom app te geven zodat ik in de auto een tom-tom met agenda heb ( en filmpjes/youtube voor in de file ), zodat ik thuis een programmable afstandsbediening overal voor heb.

Iphone / Ipod Touch vind ik daar te klein voor, en 9" lijkt me dan weer net iets te groot om in de auto te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
kmf schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:33:
9,7" is dat nou incl bezel? En hoe is groot is het nou in papiertermen? Kleiner dan een a4 neem ik aan
Het hele apparaat is 9,56 inch hoog en 7,47 inch breed. Pythagoras zegt dan dat het apparaat van hoek naar hoek 12,1 inch is. Dan zou die 9,7 inch dus exclusief bezel zijn, dus puur het scherm.

Bron: http://www.apple.com/ipad/specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Dat klopt denk ik, want in de berichtgeving komt naar voren dat de bezel ongeveer 1 inch is :).

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 30-01-2010 15:07 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Gomez12 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:51:
[...]

LOL @Filmpje. Het klopt gewoon compleet voor de mensen die een soort van aangepaste laptop verwachten...

Zolang je het ziet als een nieuw / ander apparaat is er imho weinig mis mee. Als je het ziet als een complete vervanging voor een laptop, ja...

Ik hoop trouwens dat er ook kleinere versies van uitkomen ( 5" of 6" oid ), lijkt me ideaal om dit ding een tom-tom app te geven zodat ik in de auto een tom-tom met agenda heb ( en filmpjes/youtube voor in de file ), zodat ik thuis een programmable afstandsbediening overal voor heb.

Iphone / Ipod Touch vind ik daar te klein voor, en 9" lijkt me dan weer net iets te groot om in de auto te gebruiken...
Als een nieuw apparaat die overal tussenin valt en te duur is voor elk doel wat het dan is+ iets extra's...
Inderdaad 5-6 inch leuk... maar tot die tijd. Je neemt hem niet mee in je broekzak/jaszak. En een tas neem je er niet voor mee. En als je er een tas voor meeneemt, wat verwacht je dan te doen?
niks echt serieus lijkt mij. Nee.. ik ben verslingerd aan mn iphone maar dit vind ik werkelijk niks...

respect voor iedereen die het WEL wat vind daarentegen, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Geen idee wat voor waarde ik aan dit bericht moet hechten (euro's is dollars zo te zien). Pagina bij T-Mobile is schijnbaar alweer offline gehaald, dus kan net zo goed een photoshop zijn. Originele bron.

iPad bij T-Mobile Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Tja, de prijzen worden dat, of 50 euro minder. De Mac mini van $599 is ook €549 en die van $999 is hier €949. Dus ik denk eigenlijk wel dat ook dat bij de iPad $ = € - 50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
a3aanm schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:16:
[...]
Je neemt hem niet mee in je broekzak/jaszak. En een tas neem je er niet voor mee. En als je er een tas voor meeneemt, wat verwacht je dan te doen?
Maar ik denk dat je dan ook de positie verkeerd bekijkt, het is geen iphone die je overal meeneemt, maar het is ook geen laptop die voornamelijk op 1 plek staat.

Het is gewoon een binnenshuis rondsling ding om snel op de bank even de foto's te bekijken, snel in de keuken even te kunnen internetten / agenda bekijken.
En als je dan toch op reis gaat en tassen meeneemt dan is het een kleiner ding dan een laptop...

Ik zie het meer als een binnenhuis ding wat overal te gebruiken is en een laptop-vervanger voor de mensen die nu een laptop overal mee naar toe sjouwen om wat email / foto's / inet te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Als hij sneller opstart dan een laptop is het al een aanwinst, of in ieder geval een aanwijzing voor computerfabrikanten dat computers geen 3 minuten nodig horen te hebben voor je ze kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Voor diegenen die al van plan zijn er eentje aan te schaffen, ik zit nog te twijfelen over wel of geen 3G. Iemand daar een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TlighT schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:49:
Voor diegenen die al van plan zijn er eentje aan te schaffen, ik zit nog te twijfelen over wel of geen 3G. Iemand daar een mening over?
Je moet jezelf de vraagstellen ben ik bereid om naast mijn telefoonkosten nog eens een 3G dataplan te nemen voor alleen de iPad? Als je zegt van ik heb toch genoeg geld of ik zie duidelijk meer waarde in het hebben van 3G onderweg dan kun je hiervoor kiezen. Anders dan heeft het nemen van van 3G geen nut en moet je zorgen dat je veel WIFI punten in de buurt hebt :).

Kun je trouwens met een netbook met nVidia ION chipset niet veel meer?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat ligt een beetje aan de praktijk en hoeveel een abbo kost. Voor een 10tje per maand extra ben je wel altijd en overal mee online. Nog duurder..... tja, je kan er niet mee bellen.

Kwestie van afwachtend dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Zou je niet met voip kunnen bellen met dat ding? Hij heeft wel speakers en een microfoon namelijk, en anders misschien een bluetooth oortje koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Misschien of geen 3G hangt er wmb vanaf of hij tethering ondersteunt...

Zonder tethering mogelijkheid moet ik het eerst nog even aanzien, ik gok hem voornamelijk binnen te gebruiken en misschien incidenteel eens mee te nemen.

On the road inet klinkt leuk, maar als dat een data-abbo van 10 euro per maand wordt... Dan wordt het voor mij al snel te prijzig. Ik schat dat ik op 90% van de plekken waar ik hem zou gebruiken dat ik wifi heb.

Ik zie het nu niet echt als ding waarop ik wil msn'en, of twitteren oid waar ik echt altijd online inet nodig heb. Ik gok dat ik me wel zonder wifi kan vermaken met eerder erop gezette content...
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:59:
[...]
Kun je trouwens met een netbook met nVidia ION chipset niet veel meer?
Technisch gezien imho wel. Maar praktisch heb ik geen fullblown toetsenbord nodig ( daar heb ik een laptop voor ), ik heb geen muisnavigatie nodig etc etc.

Dit is juist niet iets wat veel meer pretendeert te kunnen, het kan bepaalde alledaagse dingen ( foto's bekijken / inetten / mail lezen en kort beantwoorden / films kijken ) en dat zou het goed moeten kunnen.
Wil je meer kunnen dan krijg je ook gelijk een zooi meer nadelen mee ( groter / zwaarder / langer opstarten ) en voor het echte meer heb ik al een computer.

Ik wil juist geen ding wat meer pretendeert te kunnen ( en waardoor ik alle nadelen alsnog heb ) terwijl het nog steeds verbleekt bij mijn laptop / computer...

[ Voor 40% gewijzigd door Gomez12 op 30-01-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

dlmh

Lo-Fi

Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:07:
Zou je niet met voip kunnen bellen met dat ding? Hij heeft wel speakers en een microfoon namelijk, en anders misschien een bluetooth oortje koppelen?
Volgens de berichten staat Apple nu VOIP over 3G toe, dus het ligt in de lijn der verwachting van wel.

Ik ga zeker een iPad halen, aangezien mijn MBP op dit moment toch alleen maar gebruikt wordt als veredelde iTunes en internet machine voor op m'n werk. Ik zit er meer mee dat ik al een 3G + databundel heb voor m'n iPhone 3GS, dus het lijkt me erg fijn als ik m'n iPhone over Bluetooth kon laten tetheren voor de iPad... :)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik gebruik thuis een Revo Blik Wifi met 11k aan internetradiostations voor mijn muziek, ik heb eigenlijk bijna geen muziek op mijn telefoon staan, misschien 100 nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:18
Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:44:
Als hij sneller opstart dan een laptop is het al een aanwinst, of in ieder geval een aanwijzing voor computerfabrikanten dat computers geen 3 minuten nodig horen te hebben voor je ze kan gebruiken.
Inderdaad, alleen dat is al een gigantisch pluspunt.
Als je nu iets wilt opzoeken is het eerst wachten tot je PC/laptop uit standby gehaald is.
Zo'n ding is gewoon ala iPhone, klik, aan.

Ik zou de basisversie halen: voor 3G heb je een abonnement nodig en persoonlijk mis ik internet onderweg niet. Of anders gezegd: ik heb er geen 10+ euro per maand voor over om mail te kunnen lezen onderweg.
Zou een iPad voornamelijk thuis gebruiken denk ik, of op vakantie voor filmpjes, boeken, maar daar heb je tegenwoordig vrijwel altijd wel wifi.

[ Voor 26% gewijzigd door matthijst op 30-01-2010 18:39 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Megaflix schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:44:
Helaas, in de praktijk is m'n 40s opstart van m'n netbook met SSD nog steeds 40x trager dan m'n iphone die uit de standby mode springt.
Heck, zelfs als m'n netbook uit standby-mode springt, heeft ie er 4-5s voor nodig voordat ik iets kan doen. Dat is nog steeds 3s nodig.

Dus al zal linux eindelijk met hun rapid-on boot van <10s komen, dan nog is het... je weet wel.

De toekomst moet 'm liggen in een enorme standby tijd, en een supersnel re-activatie van alle verbindingen. Dus moeten alle fabrikanten een goede snelle standbyfunctie maken die ook nog heel lang mee gaat.

(dus zoals ebook readers. M'n sony reader bv springt direct uit standby en kan ik <2s (1page refresh) weer verder. Met een standby van >3 weken is dat wel lekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer eens een mac, als ik de deksel van m'n macbook open is die in 5 seconden gebruik klaar (de wifi connectie duurt daarvan 2 seconden ;) )

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
bij een wedstrijd kom ik het volgende tegen ;

Nieuw: Win de Apple iPad

Bedankt voor uw deelname!

U kan nog meespelen tot en met dinsdag 2 februari 2010. Elke dag krijgt u een nieuwe kans om de iPad t.w.v. 355 euro te winnen.

foutje? of echt 355euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
kmf schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:49:
[...]

Helaas, in de praktijk is m'n 40s opstart van m'n netbook met SSD nog steeds 40x trager dan m'n iphone die uit de standby mode springt.
Heck, zelfs als m'n netbook uit standby-mode springt, heeft ie er 4-5s voor nodig voordat ik iets kan doen. Dat is nog steeds 3s nodig.
en die 3s is echt teveel?
Dus al zal linux eindelijk met hun rapid-on boot van <10s komen, dan nog is het... je weet wel.

De toekomst moet 'm liggen in een enorme standby tijd, en een supersnel re-activatie van alle verbindingen. Dus moeten alle fabrikanten een goede snelle standbyfunctie maken die ook nog heel lang mee gaat.

(dus zoals ebook readers. M'n sony reader bv springt direct uit standby en kan ik <2s (1page refresh) weer verder. Met een standby van >3 weken is dat wel lekker)
denk dat de meeste wel enkele seconden kunnen wachten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Ik denk niet dat je de iPad überhaupt ooit zal willen uitzetten. Scherm uit = standby, druk op de homeknop en je hebt bijna instant beeld en een 2 seconde later WiFi-verbinding. Ze beweren een maand standby op volle accu, die beweringen van Apple kloppen meestal wel.

Sowieso start de iPhone 3GS al binnen 25 seconde op, dat doet de iPad met precies hetzelfde OS en snellere hardware dus alleen maar sneller.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.