Apple heeft al meermaals gezegd dat ze Flash niet willen integreren omdat de performance en veiligheid te betreuren is met Flash. Ik mis Flash niet op bv. een iPhone of de meeste smartphones for that matter, maar tegenwoordig verwacht men toch dat je HTML5 gebruikt. Op mijn PC vermijd ik ook Flash versies van websites omdat ze vaak te simpel zijn uitgevoerd en vervelend navigeren.
Zowiezo werkt tweakers.net met een zeer intelligent systeem dat profielen heeft voor veel mobiele apparaten zodat de site ideaal weergegeven kan worden op al die apparaten. Internet content wordt nu éénmaal zwaarder en zwaarder en het gaat niet alleen om consideraties als Flash ondersteunen maar ook om batterijduur, verbindingssnelheid, beperkt geheugen, beperkte resolutie, etc.
Dus voor je mensen vraagt of ze nieuw zijn op het web, vraag je maar eerst eens af of jij wel weet hoe het in elkaar steekt.
Voor de mensen die alleen maar minpunten in dit toestel zien en die punten ook zo hard mogelijk proberen te verdedigen: maak je geen zorgen, je bent niet verplicht eentje te kopen. Je kan je 500€ gewoon uitgeven aan een laptop die een laptop is, een media player die een media player is en een netbook die een netbook is. Maar hoe hard je ook bitched over missende features van Apple's tablet, het zal geen van die 3 worden.
Just so you know, want blijkbaar moet er met hand en tand verdedigd worden dat dit apparaat niet alles kan. Zoals:
uruviel359 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:35:
Jammer van het gebrek aan input/output. Ik ben nog wel eens in de buurt van machines zonder toetsenbord/beeldscherm/muis. Het zou ideaal geweest zijn als ik wat kabeltjes in het ding kon pluggen en hem vervolgens kon gebruiken om de machine te besturen als deze niet meer bereikbaar is vanaf het netwerk.
Serieus, meen je dat nu ? Waarom zou Apple een tablet apparaat ontwikkelen voor headless server beheer ?! Misschien moet men ook maar eentje met een plug maken zodat men in de autogarage gegevens kan uitlezen van je voertuig. Laat dergelijke vergezochte ideeën maar voor de filmindustrie, zij zorgen er wel voor dat de iPad voor terreurbestrijding en bloedonderzoek zal ingezet kunnen worden.