Doh, ja. Ik had het inderdaad verkeerd gelezen. Bij die modellen staat inderdaad het WiFi model, en het WiFI 3G model. Damn. Moet ik alsnog een TomTom van mn vriendinnetje krijgenGS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:54:
[...]
Het is daar duidelijk dat alleen op het "Wi-Fi + 3G model" (en dat is dus niet EN maar het model wat ze beide heeft) GSP zit. op het WiFi only model zit het niet. Denk dat de GSM chip de GPS onboard heeft.
Anoniem: 243942
Precies wat ik dacht! Heerlijke gadget om alles mee te bedienen, dat moet er gewoon gaan komentollo71 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:46:
* IR transmitter. Dit is een Uber-Harmony. Ik hoop dat Logitech met een 'Harmony' App komt, inclusief Wifi --> IR device.
De iPad ga ik zeker kopen, gewoon een fantastische gadget. Gewoon lekker op de bank met 1 druk op de knop wat mailen en internetten, precies wat ik zoek. De prijs, tja wellicht wat duur voor wat ik ermee ga doen. Maar ik heb het er voor over, het blijft een gadget.
Een tablet gebruiken om te navigeren ziet d'r wel heel debiel uit lijkt me?mat.hi.as schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:57:
Doh, ja. Ik had het inderdaad verkeerd gelezen. Bij die modellen staat inderdaad het WiFi model, en het WiFI 3G model. Damn. Moet ik alsnog een TomTom van mn vriendinnetje krijgen
die TomTom applicatie erop, en met een houdertje in de auto? En dat caching systeem, werkt met een tablet beter dan met een normaal navigatie apparaatmatthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:55:
[...]
Een tablet gebruiken om te navigeren ziet d'r wel heel debiel uit lijkt me?
Mij lijkt het wel een ideale mediaspeler om de kids op de achterbank bezig te houden op weg naar de vakantiebestemming. Mooi "verkoopargument" richting mijn vrouw
Als TomTom vind ik hem veel te groot. Daarvoor volstaat mijn iPhone prima.

Als TomTom vind ik hem veel te groot. Daarvoor volstaat mijn iPhone prima.
De agenda functionaliteit maakt het ook erg geschikt om hem zakelijk te gebruiken (als een schrijfmap, zal ook dezelfde afmetingen hebben).Aloys schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:08:
Wat mij verbaast is dat niemand nog is begonnen over de agenda mogelijkheden van de iPad:
[afbeelding]
Dit is toch echt heerlijk werken i.p.v.. een gewone agenda? Ik zou sowieso mijn iPhone niet eens overwegen omdat dat niet vlot genoeg typt en het overzicht er niet is. De agenda in de iPad vind ik echt subliem.
Wat dan wel zeer van belang is is de ondersteuning van Microsoft exchange (agenda en email), weet iemand of dit er in zit?
Groet
Ja Exchange support zit er in, ook op de iPhone al.
Precies als met de iPhone, dus Exchange zit er gewoon op, mail, kalender en contacts
Dat zit toch ook in de iPhone tegenwoordig?
Edit: lolz, sneller refreshen
[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-01-2010 10:21 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Anoniem: 224078
iPad staat ook op de Nederlandse Apple site
En ook bij ons staat er niks van een iBookstore
Hopelijk komt de agenda zoals nu in de iPad ook beschikbaar in OS4.0 voor de iPhone. Ben namelijk niet tevreden over het gebruiksgemak van de iPhone agenda app.
Icelus in "Apple Event 27 januari - Come see our la..."Anoniem: 224078 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:25:
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Overigens, de batterij van de iPad zou het zo'n 140 uur volhouden bij het afspelen van muziek. De genoemde 10 uur is puur voor video (vol gebruik IPS scherm)
Zie deze reportage van Walt Mossberg : http://kara.allthingsd.co...-plus-a-steve-jobs-cameo/
Zie deze reportage van Walt Mossberg : http://kara.allthingsd.co...-plus-a-steve-jobs-cameo/
Wow, dat is echt significant langer. Dan gaat er binnenkort toch een kabeltje tussen mn tas en mn hoofd lopen.B2 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:39:
Overigens, de batterij van de iPad zou het zo'n 140 uur volhouden bij het afspelen van muziek. De genoemde 10 uur is puur voor video (vol gebruik IPS scherm)
Die dockconnector is toch gewoon dezelfde aansluiting als alle iPods aan de onderkant? En kan je een gewoon toetsenbord via BT aansluiten?Input and Output
* Dock connector
* 3.5-mm stereo headphone jack
* Built-in speakers
* Microphone
* SIM card tray (Wi-Fi + 3G model only)
Ik denk dat je in de meeste gevallen genoeg gaat hebben aan een schaar (of een speciale kniptool met een malletje). Volgens mij is de daadwerkelijke chip toch kleiner dan de contactvlakjes zelf.Apache4u schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:30:
Wat ik me wel afvraag is of het type sim-kaart wat genoemd werd (micro-sim of zoiets?) hier in NL geleverd wordt door aanbieders en op welk mobiele data abo we moeten mikken. Ik zit erg te twijfelen tussen 3g en geen 3g.
Ik heb hier genoeg oude SIM's liggen, zal van het weekend wel eens gaan knippen en dan kijken of ze nog werken
Edit: Sorry, gereplied op een post van een paar pagina's oud, hoop dat ik nu niet reageer terwijl de vraag al was beantwoord.
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 29-01-2010 10:50 ]
Met een laptp kom je op dezelfde problemen :CoiLive schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 02:21:
Waar ik vooral naar benieuwd ben is de functie als e-reader. Ik zit veel achter de computer te lezen (net als veel mensen hier waarschijnlijk) en ik kan nou niet echt zeggen dat ik last van mijn ogen krijg. Daarom vind ik het ook zo raar dat mensen meteen zeuren over hun ogen, terwijl ik veel mensen ken die veel tekst lezen op hun computer, maar zodra het woord 'boek' valt gaat alles ineens mis. Misschien is dat iets anders als ik een compleet boekwerk zou willen lezen, maar volgens mij zit de crux hem voornamelijk in HOE je ervoor zit. Achter de computer lezen is voornamelijk vervelend, omdat je in een nogal rare positie zit om te lezen (recht vooruit staren). Terwijl je met de iPad lekker onderuit kunt gaan zitten.
Slecht zichtbaar in direct licht (niet zo voor e-ink readers)
Lang en constant lezen is vermoeiender op een lcd .
De ipad lijkt me daarbij nogal zwaar: 700+gr vs 150-175gr voor ereaders
Batterijduur is 5-10 keer zo kort
De manier van boeken op een iphone(en dus ipad) brengen is typisch apple: heel ingesloten en vooral onhandig. Men vergeet hier dat veel mensen al veel boeken hebben en die niet eventjes opnieuw gaan kopen. Die overzetten houd nu in dat je je eigen webserver gaat opzetten compleet debiel dus. Bij een echte e-reader is dat copy paste van gelijk waar.
Zou handig zijn echter betwijfel ik dit, NRC heeft zijn app engadget een andere,... allemaal afzonderlijkOok zou ik heel erg graag zien dat de iPad automatisch (zodra er verbinding is met het internet) alle content ophaalt die ik interessant vind. De laatste facebook berichten en foto's, volkskrant (NRC kan dit schijnbaar al), engadget etc. etc. Als ik dan in de trein spring kan ik gewoon lekker zitten lezen alsof je een krant mee neemt, zonder je zorgen te maken over een wegvallende verbinding etc.
Dat hoop ik al meer dan een jaar voor mijn iphone echter blokeert apple dit steeds weer. Enkel bij jailbreak heb je zo'n apps. Spijtig apple begint zo qua UI fors achter te lopen op andere.Als laatste is er nog de homescreen. Twee zaken:
- De lock screen mag best wel mijn aankomende kalender afspraken laten zien, net als eventuele andere informatie.
- De homescreen mag ook wel meer informatie tonen i.p.v. een zooi icoontjes. Wederom kalender afspraken, weer, laatste nieuws (een soort van iGoogle misschien).
In de App Store zit al de Citrix Reciever. Dus VDI kan je gewoon doen op de iPad. Met andere woorden. Windows 7 kan je er gewoon op euhh bedienen. (Draait natuurlijk op de XenDesktop omgeving) maar wel met HDX.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Op zich wel begrijpelijk. Anders dan bij muziek moeten ze voor boeken in elk land aparte afspraken maken met de uitgevers in dat betreffende land. Hopelijk is Nederland wat dat betreft snel aan de beurt.Anoniem: 224078 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:25:
Vziw zijn die boeken van een algemeen bestandsformaat. Je al gekochte boeken (mits niet van Amazon) kan je op de iPad lezen en je nieuwgekochte boeken op de iPad kan je altijd nog op een datatank opslaan. Mocht je een e-reader dan alsnog interessant vinden, dan verplaats je je boeken alsnog.k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:50:
De manier van boeken op een iphone(en dus ipad) brengen is typisch apple: heel ingesloten en vooral onhandig. Men vergeet hier dat veel mensen al veel boeken hebben en die niet eventjes opnieuw gaan kopen. Die overzetten houd nu in dat je je eigen webserver gaat opzetten compleet debiel dus. Bij een echte e-reader is dat copy paste van gelijk waar.
2010 is het jaar van de e-reader. Maar aangezien de readers nog best wel duur zijn en technologisch gezien nog niet af kan je dus ook al met een iPad instappen in dat wereldje en eventueel in een volgend jaar een volwassen ereader kopen voor je boeken.
Ach, elke nadeel heeft zn voordeel: echte ereaders zijn weer minder handig als het schemert (de hele winter dus).k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:50:
Met een laptp kom je op dezelfde problemen :
Slecht zichtbaar in direct licht (niet zo voor e-ink readers)
Lang en constant lezen is vermoeiender op een lcd .
De ipad lijkt me daarbij nogal zwaar: 700+gr vs 150-175gr voor ereaders
Batterijduur is 5-10 keer zo kort
Lang en constant lezen is vooral vermoeiend op een LCD waarbij je in rare houdingen moet zitten, denk ik.
Als je rustig op de bank kan hangen met zon iPad lijkt het mij wel relaxt.
Sony PRS-300 is een van de kleinste en weegt 220 gram. Dan nog een hoesje met batterij en lampje erbij.
Batterijduur is kort, maar lang genoeg om een boek uit te lezen. En doorgaans zit je geen 10 uur+ zonder stroom.
De manier van boeken erop zetten is nog maar de vraag: ik neem aan dat je gewoon epubs kunt syncen?
Misschien zelfs wel met Calibre straks.
Reken bij het bekijken van boeken ook maar op meer dan de genoemde 10 uur.matthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:08:
[...]
Batterijduur is kort, maar lang genoeg om een boek uit te lezen. En doorgaans zit je geen 10 uur+ zonder stroom.
Maar de enige plek waar jij 10+ uur een boek leest, is thuis (lijkt mij). En thuis heb je stroom, en kan je dus na 10 uur hem wel even in het stopcontact prikken.B2 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:09:
[...]
Reken bij het bekijken van boeken ook maar op meer dan de genoemde 10 uur.
eeeh... Ik zeg juist dat de iPad bij het lezen van boeken het wel meer dan 10 uur volhoud. En ja tuurlijk kun je hem in het stopcontact prikken, maar dat is dan toch een beetje een vage opmerking?mat.hi.as schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:16:
[...]
Maar de enige plek waar jij 10+ uur een boek leest, is thuis (lijkt mij). En thuis heb je stroom, en kan je dus na 10 uur hem wel even in het stopcontact prikken.

Ik dacht dat je bedoelde dat je de 10 uur batterij te kort vond, omdat je langer dan 10 uur nodig hebt voor een boek. Dat vond ik weer een vage opmerking. Als ik een boek lees, dan spreid zich dat vanzelf uit (door andere dingen die van mij hun dagelijkse aandacht en tijd opeisen) over meerdere dagen, waardoor die 10 uur meer dan genoeg zijn. Het fijne eraan is wel dat hij niet iedere dag aan de stroom hoeft, zoals mijn iPod wel moet.B2 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:21:
[...]
eeeh... Ik zeg juist dat de iPad bij het lezen van boeken het wel meer dan 10 uur volhoud. En ja tuurlijk kun je hem in het stopcontact prikken, maar dat is dan toch een beetje een vage opmerking?
Vervoer is onzin, dat ding komt uit China, dus of ie nu naar Europa of Amerika verscheept moet worden ... daarnaast heeft men in die prijs al marge zitten voor de verkoper, in Amerika doen ze ook geen zaken zonder winstMegaflix schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:42:
[...]
Nee, er komt Nederlandse BTW bij, dus je zit dan op 499 dollar = 357 euro + 19% + verzendkosten. Geen idee wat verzendkosten zijn voor iets van deze waarde, maar met BTW zit je al op zo'n 425 euro. Verzendkosten er bij en dan nog de marge voor de verkoper en dan haal je de 450 wel denk ik zo.
BTW Nederland is voor het prijsvergelijk toch niet relevant, in Amerika haal je m voor 387 incl btw, dat is een enorm verschil met 449 euro incl BTW hier, al geef ik toe dat die 11% btw daar voor een erg groot deel verantwoordelijk voor is.
Ik heb overigens sterk het vermoeden dat die shop maar wat gokt, "Please note, pricing is in US dollars. International pricing will be announced at a later date."
bron: http://www.apple.com/nl/ipad/pricing/
Spanje heeft overigens maar 16% btw
Als is misschien de UK nog interessanter
[ Voor 3% gewijzigd door itsme op 29-01-2010 11:27 ]
Nothing to see here
Zo simpel is het helemaal niet. Als ebooks met drm gekocht heb moet je die eerst strippen of hopen dat er ook een app komt die dat formaat ondersteunt (en er zijn er een boel verschillende ebook drm formaten)Delerium schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:04:
[...]
Vziw zijn die boeken van een algemeen bestandsformaat. Je al gekochte boeken (mits niet van Amazon) kan je op de iPad lezen en je nieuwgekochte boeken op de iPad kan je altijd nog op een datatank opslaan. Mocht je een e-reader dan alsnog interessant vinden, dan verplaats je je boeken alsnog.
Zelfs als je deze kan strippen dan nog is het niet zo simpel je kan immers geen copy paste doen.
Je hebt iets nodig dat een webserver opzet op je pc, deze moet je dan in een app ingeven op je iphone/ipad zien dat je op hetzelfde netwerk ed zit en dan ze kopieren.
Alternatief is je boeken opladen naar bepaalde sites, daarmee conecteren en terug downloaden in je app. Simpel en gebruiksvriendelijk is anders.
De apple oplossing is natuurlijk: je koopt de boeken gewoon in hun ibook of andere app aanbieders.
E-reader starten van 170€ nieuw sony of bebook mini ea. Deze werken perfect en heel makkelijk als e-reader voor de meeste boeken.2010 is het jaar van de e-reader. Maar aangezien de readers nog best wel duur zijn en technologisch gezien nog niet af kan je dus ook al met een iPad instappen in dat wereldje en eventueel in een volgend jaar een volwassen ereader kopen voor je boeken.
EN dan is jouw oplossing om een 500euro kostend apparaat te kopen dat in mijn ogen niet zo goed werkt als e-reader?
5 inch schermpje zonder touch-mogelijkheden voor aantekeningen oid noem ik niet best. En mijn boeken bevatten nu eenmaal veel plaatjes....... Het wat serieuzere werk begint dus vanaf 250 euro en 6 inch.k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:28:
E-reader starten van 170€ nieuw sony of bebook mini ea.
En zoals ik al zei, de Amazon-boeken overzetten is idd lastig vanwege de drm. Alleen ondersteund de voor de Nederlandse markt bol.com of selexyz wel de ePub-formaten, dus geen probleem whatsoever. Dat probleem speelt trouwens sowieso binnen de ebookenwereld en daar heeft Apple part noch deel aan.
(eigenlijk hetzelfde verhaal als mp3's die al dan niet op de iPod zouden werken enzovoort terwijl in praktijk niemand er problemen heeft. iTunes-meuk laat zich op andere apparaten afdraaien en niet-iTunes meuk draait op de iPod; in praktijk dus geen probleem voor world+dog (behalve de Oggvorbisfetisjisten dus)).
Nee, ik koop een 500 euro apparaat oa als ereader. Een ereader kan alleen boeken afdraaien terwijl de iPad voor mij speciaal als surfbankbak gaat dienen en de iPod-Touch gamesmarkt mij erg aanspreekt. Dat 'ie ebooks afdraait is voor mij bijvangst maar wel mooi meegenomen (voor de ereader had ik namelijk al 250 euro begroot dus die neem ik nu mee).k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:28:
EN dan is jouw oplossing om een 500euro kostend apparaat te kopen dat in mijn ogen niet zo goed werkt als e-reader?
Sterker nog: op vakantie neem ik zo min mogelijk meuk mee en als 1 apparaat ereader, iPod (touch) enzovoort is dan gaat 'ie mee. Dat is namelijk veel aantrekkelijker dan voor alle dingen apart iets meenemen zoals een iPod voor muziek, ereader voor boeken, Nintendo DS (of Touch) voor games enzovoort. Dan laat ik de 3G-mogelijkheden als TomTom en surfbak voor vakantiedoeleinden nog achterwege. En 1 apparaat van 680 gram is toch aantrekkelijker dan al die andere meuk (+ opladers).
Misschien is ebooks lezen uiteindelijk toch vermoeiender op een iPad. Soit, dan koop ik volgend jaar alsnog een ebook (maar dan goedkoper en moderner)
[ Voor 57% gewijzigd door Delerium op 29-01-2010 11:44 ]
Preciesmat.hi.as schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:24:
[...]
Ik dacht dat je bedoelde dat je de 10 uur batterij te kort vond, omdat je langer dan 10 uur nodig hebt voor een boek. Dat vond ik weer een vage opmerking. Als ik een boek lees, dan spreid zich dat vanzelf uit (door andere dingen die van mij hun dagelijkse aandacht en tijd opeisen) over meerdere dagen, waardoor die 10 uur meer dan genoeg zijn. Het fijne eraan is wel dat hij niet iedere dag aan de stroom hoeft, zoals mijn iPod wel moet.
Nog geen last van gehad, het moet al echt donker zijn wil je niet makkelijk meer kunnen lezen . Sommige ereaders komen al met een lampje eraan en anders heb je zoiets:matthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:08:
[...]
Ach, elke nadeel heeft zn voordeel: echte ereaders zijn weer minder handig als het schemert (de hele winter dus).
http://www.amazon.com/Kin...hts-reading/dp/B002IOY6KQ
5€ .
Echter kan je niet iets simpel kopen om teveel licht tegen te gaan .
Nee hoor ik las vroeger op de iphone in bed, en nu met een bebook mini en ik voel gewoonweg dat dit beter gaat, zelfde houding, zelfde tijdstip,...Lang en constant lezen is vooral vermoeiend op een LCD waarbij je in rare houdingen moet zitten, denk ik.
Als je rustig op de bank kan hangen met zon iPad lijkt het mij wel relaxt.
http://www.vergelijk.be/ereader/bebook/mini/specs.rhtmlSony PRS-300 is een van de kleinste en weegt 220 gram. Dan nog een hoesje met batterij en lampje erbij.
160gr
En waarom hoesje en extra batterij of lamp?
Nee maar je moet wel elke keer opladen. Ik wil iets lezen, aargh 5% batterij over, pech. Gisteren nog gehad met de iphone toen ik die als afstandbediening wou gebruiken na 10minuten was het gedaan.Batterijduur is kort, maar lang genoeg om een boek uit te lezen. En doorgaans zit je geen 10 uur+ zonder stroom.
nope, niet op de iphone. En ik zie geen reden waarom men de ipad dit zou veranderen, ditdruist in tegen hou apple werkt.De manier van boeken erop zetten is nog maar de vraag: ik neem aan dat je gewoon epubs kunt syncen?
nee je moet via een download werken of dit nu van het web is of via je eigen pc en webserver makt niet uit.
Betwijfel het, calibre doet niks meer dan een simpele copy naar een geheugenkaart/e-reader . Op een iphone kan dit echter niet want dit mag niet van apple(net zoals je niet films of muziek zomaar kan kopiere moet via itunes) dus ik zie dit ook niet plots komen op een ipad.Misschien zelfs wel met Calibre straks.
Ik zie eerder dat itunes uitgebreid word naar ook boeken en documenten.
Ik moet zeggen dat de speech bijzonder pakkend was totaan het punt waarop Jobs zei:
This product is amazing! You can browse the web with it..."
Vanaf dat punt kreeg de hele presentatie meer de flair van een persiflage zoals je ze voorbij ziet komen van collegehumor.com. Je zou verwachten dat als ze zich meer hadden gericht op de punten waarop de iPad afwijkt van de iPhone of net-/notebook - en daarbij hadden uitvergroot waarom de iPad juist in zijn huidige vorm hier superieur aan is - het geheel een stuk overtuigender was geweest. De meeste reacties op de presentatie die nu voorbij komen kenmerken zich door een hoog 'dat konden we al met bestaande apparaten'-gehalte.
Ik verwacht echter wel dat de waardering voor de iPad er pas echt komt zodra andere fabrikanten met soortgelijke initiatieven komen. Dan zal waarschijnlijk blijken wat het voordeel is van één partij die hardware, software en content ontwikkelt/beheert voor hetzelfde apparaat. (enigszins vergelijkbaar met de lof die het bedrijf kreeg toen ze de logge Windows Mobile smartphones ineens tot vooroorlogse apparaten bombardeerden). De tijd zal het leren.
This product is amazing! You can browse the web with it..."
Vanaf dat punt kreeg de hele presentatie meer de flair van een persiflage zoals je ze voorbij ziet komen van collegehumor.com. Je zou verwachten dat als ze zich meer hadden gericht op de punten waarop de iPad afwijkt van de iPhone of net-/notebook - en daarbij hadden uitvergroot waarom de iPad juist in zijn huidige vorm hier superieur aan is - het geheel een stuk overtuigender was geweest. De meeste reacties op de presentatie die nu voorbij komen kenmerken zich door een hoog 'dat konden we al met bestaande apparaten'-gehalte.
Ik verwacht echter wel dat de waardering voor de iPad er pas echt komt zodra andere fabrikanten met soortgelijke initiatieven komen. Dan zal waarschijnlijk blijken wat het voordeel is van één partij die hardware, software en content ontwikkelt/beheert voor hetzelfde apparaat. (enigszins vergelijkbaar met de lof die het bedrijf kreeg toen ze de logge Windows Mobile smartphones ineens tot vooroorlogse apparaten bombardeerden). De tijd zal het leren.
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Ik snap te vergelijkingen met een e-reader helemaal niet? En al helemaal niet het scherm van de iPhone (non-ips toch?) gaan vergelijken...
Als je het wil gebruiken voor veel boeken lezen zou ik idd ook een e-reader gaan halen ipv de iPad; simpel door het scherm. Je e-book kan trouwens net zo goed leeg gaan
Muziek luisteren moet met de iPad zo'n 140 uur kunnen, dus neem aan dat je beetje boeken lezen ook wel zeker 50 uur moet kunnen dan?
En vaker opladen.. tja m'n iPhone gaat hele dag mee 's nachts in de oplader. iPad gaat dan overdag niet mee; en dus aan de oplader (zelfde als iPhone, gewoon 1 kabeltje vanaf m'n time capsule).
Als je het wil gebruiken voor veel boeken lezen zou ik idd ook een e-reader gaan halen ipv de iPad; simpel door het scherm. Je e-book kan trouwens net zo goed leeg gaan
Muziek luisteren moet met de iPad zo'n 140 uur kunnen, dus neem aan dat je beetje boeken lezen ook wel zeker 50 uur moet kunnen dan?
En vaker opladen.. tja m'n iPhone gaat hele dag mee 's nachts in de oplader. iPad gaat dan overdag niet mee; en dus aan de oplader (zelfde als iPhone, gewoon 1 kabeltje vanaf m'n time capsule).
Touch is onnodig, volgende blz knop is stukken handiger . Bij een ipad moet je dus elke keer je hand ergens op het scherm gaan duwen, bij een e-reader is er een vinger altijd wel in de buurt van 1 vd knoppen die dit doet en je zit bij volgende blz.Delerium schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:33:
[...]
5 inch schermpje zonder touch-mogelijkheden voor aantekeningen oid noem ik niet best. En mijn boeken bevatten nu eenmaal veel plaatjes....... Het wat serieuzere werk begint dus vanaf 250 euro en 6 inch.
Aantekeningen? Dan spreek je van cursussen ed? leerboeken?
In gewone romans ed is dit overbodig.
Neen je snapt het niet. Probleem is dat je duidelijk nog nooit een ebook op een iphone hebt willen lezen.En zoals ik al zei, de Amazon-boeken overzetten is idd lastig vanwege de drm. Alleen ondersteund de voor de Nederlandse markt bol.com of selexyz wel de ePub-formaten, dus geen probleem whatsoever. Dat probleem speelt trouwens sowieso binnen de ebookenwereld en daar heeft Apple part noch deel aan.
(eigenlijk hetzelfde verhaal als mp3's die al dan niet op de iPod zouden werken enzovoort terwijl in praktijk niemand er problemen heeft. iTunes-meuk laat zich op andere apparaten afdraaien en niet-iTunes meuk draait op de iPod; in praktijk dus geen probleem voor world+dog (behalve de Oggvorbisfetisjisten dus)).
DRM is idd een extra last echter is gelijk welke boek in gelijk welk formaat (drm of niet) een last om op de iphone te krijgen. Je moet een wifi verbinding hebben, je moet een webserver opzetten, je moet die definieren (ip adress dus) in je app en pas dan kan je beginnen kopieren. Echt een gruwel qua gebruiksgemak.
Zelf itunes zou hierin al een verademing zijn echter hoor ik nergens dat via itunes men een native book app zou kunnen gaan gebruiken. En dan nog zie ik problemen met mensen die in 1 van de vele formaten boeken hebben sommige met drm die itunes natuurlijk niet aanvaard. converteren of opnieuw kopen.
Bij het lezen van een boek gebruik je het scherm, wat over het algemeen het meeste batterij vreet. In ieder geval een stuk meer dan alleen audio luisteren. Boeken lezen zal wel minder erg zijn dan video's kijken, maar je gaat niet aan de 50 uur komen, no way.GS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:52:
ik denk dat mensen die nu al een e-book hebben niet deze iPad zomaar gaan kopen. Verder is de e-book markt nogal klein. Kortom: meeste mensen hebben helemaal nog geen e-books gekocht!k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:54:
[...]
Zelf itunes zou hierin al een verademing zijn echter hoor ik nergens dat via itunes men een native book app zou kunnen gaan gebruiken. En dan nog zie ik problemen met mensen die in 1 van de vele formaten boeken hebben sommige met drm die itunes natuurlijk niet aanvaard. converteren of opnieuw kopen.
Jammer voor die paar die dat wel hebben idd. Dan houd je het toch bij je huidige e-book?
Dat is niet het probleem van Apple, maar van die fucking licentiestructuren weer, die nog steeds niet snappen dat de wereld 1 geheel is.
Je gebruikt het scherm wel (vreet inderdaad meest), maar de veranderingen zijn minimaal (anders dan bij video).mat.hi.as schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:56:
[...]
Bij het lezen van een boek gebruik je het scherm, wat over het algemeen het meeste batterij vreet. In ieder geval een stuk meer dan alleen audio luisteren. Boeken lezen zal wel minder erg zijn dan video's kijken, maar je gaat niet aan de 50 uur komen, no way.
Misschien is 50 uur overdreven, maar toch zeker veel meer dan 10 neem ik aan?
Anoniem: 39303
Muthas schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:20:
Precies als met de iPhone, dus Exchange zit er gewoon op, mail, kalender en contacts
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:20:
Dat zit toch ook in de iPhone tegenwoordig?
Het is nog allerminst zeker dat er Exchange ondersteuning aanwezig is...Stouten schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:20:
Ja Exchange support zit er in, ook op de iPhone al.
Het wordt in zijn geheel niet vermeld op de Apple website terwijl het meer dan nadrukkelijk staat vermeld op de iPhone pagina's.
Als je de berichten op Twitter / Blogs leest is de kans groter dat het er niet op zit, dan dat het er wel op zit...
Ik snap het probleem niet? Ik heb geen probleem want ik heb geen iPhone om boeken van te lezen.k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:54:
Neen je snapt het niet. Probleem is dat je duidelijk nog nooit een ebook op een iphone hebt willen lezen.
Ik ervaar iTunes voor mij muziekaankopen niet als belemmering whatsoever en verwacht dat een iBookstore dus ook geen problemen te laten opleveren. En aangezien het ePub-compatibel is zal Selexyz enzo ook prima gaan werken. Volgens mij moet je maar gewoon afwachten wat de praktische implementatie zal zijn en da's over 2 maanden.DRM is idd een extra last echter is gelijk welke boek in gelijk welk formaat (drm of niet) een last om op de iphone te krijgen. Je moet een wifi verbinding hebben, je moet een webserver opzetten, je moet die definieren (ip adress dus) in je app en pas dan kan je beginnen kopieren. Echt een gruwel qua gebruiksgemak.
Mijn idee. Marktgigant Bol.com verkocht in 2009 ongeveer 13.000 ebooks en 69.000 digitale boeken. Er zullen vast mensen enthousiast worden van deze getallen maar ik niet. Rekening houden met deze groep en ermee compatibel worden zou mooi zijn maar geen must. Laat Apple deze markt maar wat openbreken zodat idd die verrotte drm wat minder wordt. 1 formaat dat iig overal ondersteunt wordt zo de beste bijvangst zijn op ebook-terrein (wat IMO nog steeds niet de primaire focus van de iPad wordt).GS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:57:
[...]ik denk dat mensen die nu al een e-book hebben niet deze iPad zomaar gaan kopen. Verder is de e-book markt nogal klein.
[ Voor 22% gewijzigd door Delerium op 29-01-2010 12:05 ]
Apple heeft helemaal geen e-reader applicatie op de iPhone, dus hoe kun je daaruit afleiden hoe die applicatie op de iPad moet gaan werken?k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:41:
[...]
nope, niet op de iphone. En ik zie geen reden waarom men de ipad dit zou veranderen, ditdruist in tegen hou apple werkt.
En je kunt bijvoorbeeld mp3's die je niet via de iTunes store hebt gekocht gewoon via iTunes syncen met je iPhone/iPod; dus wie zegt dat Apple dat voor ePubs niet toe gaat staan? Dan kun je niet-gedrmde eBooks gewoon lezen op je iPad.
Waarom zou het er niet op zitten? De informatie op Apple.com is nog verre van compleet. Het zit al in iPhone OS, de iPad ondersteund push notificaties, waarom niet dus?Anoniem: 39303 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:59:
[...]
Het is nog allerminst zeker dat er Exchange ondersteuning aanwezig is...
[ Voor 37% gewijzigd door Muthas op 29-01-2010 12:04 ]
Only time will tellGS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:59:
[...]
Je gebruikt het scherm wel (vreet inderdaad meest), maar de veranderingen zijn minimaal (anders dan bij video).
Misschien is 50 uur overdreven, maar toch zeker veel meer dan 10 neem ik aan?
Intern wordt er een stuk minder stroom verbruikt dan bij video afspelen, en ik denk ook wel dat je hem merkbaar langer kan gebruiken dan met video's afspelen, maar ik denk dat dat ten koste gaat van de videoduur ten opzichte van die 10 uur, in plaats van dat je 10+ uur kan boeken lezen.
Daarom dat je niet weet hoe lastig nu de normale manier van werken is bij de iphone als e-reader (buiten natuurlijk alles terug kopen)Delerium schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:02:
[...]
Ik snap het probleem niet? Ik heb geen probleem want ik heb geen iPhone om boeken van te lezen.
Dus moest er geen makkelijke manier geweest zijn om mp3's op je iphone te krijgen had je alles terug gekocht?Ik ervaar iTunes voor mij muziekaankopen niet als belemmering whatsoever en verwacht dat een iBookstore dus ook geen problemen te laten opleveren. En aangezien het ePub-compatibel is zal Selexyz enzo ook prima gaan werken. Volgens mij moet je maar gewoon afwachten wat de praktische implementatie zal zijn en da's over 2 maanden.
En epub compatibiliteit is leuk echter is epub 1vd vele formaten
Mijn idee. Marktgigant Bol.com verkocht in 2009 ongeveer 13.000 ebooks en 69.000 digitale boeken. Er zullen vast mensen enthousiast worden van deze getallen maar ik niet. Rekening houden met deze groep en ermee compatibel worden zou mooi zijn maar geen must. Laat Apple deze markt maar wat openbreken zodat idd die verrotte drm wat minder wordt. 1 formaat dat iig overal ondersteunt wordt zo de beste bijvangst zijn op ebook-terrein (wat IMO nog steeds niet de primaire focus van de iPad wordt).
[/quote]
http://mashable.com/2009/12/26/kindle-ebook-sales/
Kindle Ebooks Outsell Real Books on Christmas
De markt is dus er al en openbreken? Apple wou boven de prijzen van amazon gaan blijkbaar.
Epub kan trouwens net zo goed drm hebben hoor.
[ Voor 81% gewijzigd door k995 op 29-01-2010 12:24 ]
Apple benadrukte nogal sterk de e-reader capaciteiten(in de VS dan, hier niet omdat ibook ed hier nog niet zou uitkomen), is het dan niet normaal dat je vergelijkt met huidige e-readers?GS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:52:
Ik snap te vergelijkingen met een e-reader helemaal niet? En al helemaal niet het scherm van de iPhone (non-ips toch?) gaan vergelijken...
"Up to 10 hours of surfing the web on Wi-Fi, watching video or listening to music"Als je het wil gebruiken voor veel boeken lezen zou ik idd ook een e-reader gaan halen ipv de iPad; simpel door het scherm. Je e-book kan trouwens net zo goed leeg gaan![]()
Misschien met scherm af meer, echter is dat niet een optie voor boeken te lezen
Die e-reader gaat elke maand eens aan de oplader. Echt wel veel makkelijker hoor.En vaker opladen.. tja m'n iPhone gaat hele dag mee 's nachts in de oplader. iPad gaat dan overdag niet mee; en dus aan de oplader (zelfde als iPhone, gewoon 1 kabeltje vanaf m'n time capsule).
Nee dit is niet het probleem. Ik heb geen moeite met drm ik heb niks met drm gekocht. Echter is dit een probleem dat apple weigerd om rechtsreeks toegang te geven tot de iphone.GS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:57:
[...]
ik denk dat mensen die nu al een e-book hebben niet deze iPad zomaar gaan kopen. Verder is de e-book markt nogal klein. Kortom: meeste mensen hebben helemaal nog geen e-books gekocht!
Jammer voor die paar die dat wel hebben idd. Dan houd je het toch bij je huidige e-book?
Dat is niet het probleem van Apple, maar van die fucking licentiestructuren weer, die nog steeds niet snappen dat de wereld 1 geheel is.
MP3 , films, apps alles MOET via itunes of via wireless/3g. DAAR zit hem het probleem.
Had apple dit simpel gehouden en dit wel toegelaten had ik geen ereader gekocht en was die iphone welg genoeg.
Echter nu is het een miserie om alles erop te krijgen en te houden want de voorlaatse update was heel de bibliotheek leeg en kon ik alles terug opladen.
[ Voor 36% gewijzigd door k995 op 29-01-2010 12:13 ]
Natuurlijk het is OOK een e-reader, maar niet ALLEEN een e-reader (eigenlijk.. het is geen e-readerk995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:08:
[...]
Apple benadrukte nogal sterk de e-reader capaciteiten(in de VS dan, hier niet omdat ibook ed hier nog niet zou uitkomen), is het dan niet normaal dat je vergelijkt met huidige e-readers?
maar om nu een 1 functie apparaat te vergelijken met een multi-purpose is raar. Zeker als je dan accuduur gaat gebruiken als argument.
Die 140 uur komt naar voren in dit filmpje: http://kara.allthingsd.co...-plus-a-steve-jobs-cameo/[...]
"Up to 10 hours of surfing the web on Wi-Fi, watching video or listening to music"
Misschien met scherm af meer, echter is dat niet een optie voor boeken te lezen![]()
[...]
Ik zei al: als je hem ALLEEN als e-reader gaat gebruiken: niet doen!Die e-reader gaat elke maand eens aan de oplader. Echt wel veel makkelijker hoor.
Maar als je dat niet doet (en die kans is groot
Ja op vakantie zonder stroom ergens misschien... tja dan kan je je mobiel ook gaan vergelijken met je E-book
Via iTunes is voor veel mensen juist heel gebruiksvriendelijk. Helaas is de keus er niet, maar hierdoor kan apple voor normale gebruikers wel kwaliteit en service leveren. En het is niet perfect, maar dat zouden alternatieven ook zeker niet zijn.Nee dit is niet het probleem. Ik heb geen moeite met drm ik heb niks met drm gekocht. Echter is dit een probleem dat apple weigerd om rechtsreeks toegang te geven tot de iphone.
MP3 , films, apps alles MOET via itunes of via wireless/3g. DAAR zit hem het probleem.
Had apple dit simpel gehouden en dit wel toegelaten had ik geen ereader gekocht en was die iphone welg genoeg.
Echter nu is het een miserie om alles erop te krijgen en te houden want de voorlaatse update was heel de bibliotheek leeg en kon ik alles terug opladen.
Wel moet ik zeggen dat iTunes onder OSX een stuk beter werkt dan de windows versie. Verder als je er zoveel moeite mee hebt dat het niet is wat voor JOU werkt... koop je hem niet? Ik denk dat dit ding zodra iedereen door heeft hoe het zit flink goed gaat verkopen. Zo niet de volgende versie eventueel. voor de doorsnee gebruiker is dit een heel goed apparaat.
[ Voor 30% gewijzigd door Arnold op 29-01-2010 12:17 ]
Is dat met andere ereaders anders dan?k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:28:
Zo simpel is het helemaal niet. Als ebooks met drm gekocht heb moet je die eerst strippen of hopen dat er ook een app komt die dat formaat ondersteunt (en er zijn er een boel verschillende ebook drm formaten)
Zelfs als je deze kan strippen dan nog is het niet zo simpel je kan immers geen copy paste doen.
Als ik een boek voor een Kindle hebt gekocht, kan ik m dan syncen met een Sony?
Zo ja: waarom denken jullie dat het voor Apple anders zal worden?
Wat ik merk bij apple producten is dat er altijd geklaag is dat het niet voldoet of niet perfect is voor iemand zijn eigen situatie/wat er verwacht wordt. Dan is Apple gewoon niet het bedrijf voor jou! er zijn zoveel alternatieven, maar blijkbaar hopen die mensen dat Apple eindelijk iets gaat brengen wat wel bij ze past?
Apple is een bedrijf dat winst wil maken en zijn producten aan een zo breed mogelijk publiek probeert de slijten.
Ze doen daar uitgebreide onderzoeken naar en testen alles natuurlijk. Er vallen altijd mensen buiten een doelgroep, want "de gehele wereld" is geen doelgroep....
Apple is een bedrijf dat winst wil maken en zijn producten aan een zo breed mogelijk publiek probeert de slijten.
Ze doen daar uitgebreide onderzoeken naar en testen alles natuurlijk. Er vallen altijd mensen buiten een doelgroep, want "de gehele wereld" is geen doelgroep....
[ Voor 30% gewijzigd door Arnold op 29-01-2010 12:27 ]
Ik vind het persoonlijk wel irritant en ja: ik heb een erader met lampjek995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:41:
Nog geen last van gehad, het moet al echt donker zijn wil je niet makkelijk meer kunnen lezen . Sommige ereaders komen al met een lampje eraan en anders heb je zoiets
Knappe vergelijking: een klein iPodscherm met een ereader.Nee hoor ik las vroeger op de iphone in bed, en nu met een bebook mini en ik voel gewoonweg dat dit beter gaat, zelfde houding, zelfde tijdstip,...
Ik heb nooit een boek gelezen op een iPhone, want gewoon kut op zon klein schermpje.
5" ereader gaat inderdaad stukken beter, maar dat komt wat mij betreft vooral door het formaat.
Ah, OK, dan heb je de lichtste te pakken.http://www.vergelijk.be/ereader/bebook/mini/specs.rhtml
160gr En waarom hoesje en extra batterij of lamp?
Waarom een hoesje en batterij of lamp?
Omdat een lamp doorgaans op een batterij werkt en in mij geval het lampje in een hoesje zit
Omdat een iPhone 2 dagen standby is een een iPad 30 dagen verwacht ik dat je d'r weinig last van zult hebben. Je maakt IMHO vreemde vergelijkingen.Nee maar je moet wel elke keer opladen. Ik wil iets lezen, aargh 5% batterij over, pech. Gisteren nog gehad met de iphone toen ik die als afstandbediening wou gebruiken na 10minuten was het gedaan.
Uhm, omdat een iPhone geen ebookstore heeft misschiennope, niet op de iphone. En ik zie geen reden waarom men de ipad dit zou veranderen,

Aha. Dus je mag van Apple ook geen mp3's die je niet via iTunes heft gekocht suncen?Dit druist in tegen hou apple werkt.
We gaan het zien... Epub is toch Adobe's formaat, lijkt me nog niet zo heel vergezocht.Betwijfel het, calibre doet niks meer dan een simpele copy naar een geheugenkaart/e-reader . Op een iphone kan dit echter niet want dit mag niet van apple(net zoals je niet films of muziek zomaar kan kopiere moet via itunes) dus ik zie dit ook niet plots komen op een ipad.
Sony synct voor zover ik weet PDFs text en BBeB . Je zal dus moeten converteren met iets zoals calibre.matthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:15:
[...]
Is dat met andere ereaders anders dan?
DRM en formaten is niet mijn probleem hoor. Ik spreek louter de manier waarom je al aangekochte producte (of elders aangekochte) op de iphone nu krijgt.Zo ja: waarom denken jullie dat het voor Apple anders zal worden?
In DRM en formaten zie ik apple niet anders (en dus even slecht) als de anderen.
Als het er in had gezet had Jobs het ongetwijfeld genoemd tijdens de keynote of op zijn minst op de product sheet gezet, het was namelijk echt groot nieuws dat de iPhone Exchange volledig ging ondersteunen en dat zouden ze nu 'vergeten' zijn te vermelden?Muthas schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:04:
[...]
Waarom zou het er niet op zitten? De informatie op Apple.com is nog verre van compleet. Het zit al in iPhone OS, de iPad ondersteund push notificaties, waarom niet dus?
Exchange heeft trouwens niets met push notificaties te maken met ActiveSync
Waarom is dit raar? Een ipad kan idd meer echter deelt het ook dezelfde functies . Je zal toch ook vergelijken met surfen met een netbook bijvoorbeeld (zelfs al kan dat ook meer)GS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:13:
Natuurlijk het is OOK een e-reader, maar niet ALLEEN een e-reader (eigenlijk.. het is geen e-reader).
maar om nu een 1 functie apparaat te vergelijken met een multi-purpose is raar. Zeker als je dan accuduur gaat gebruiken als argument.
Raar dan apple zelf dan van 10h spreekt. En is zeker met scherm af nutteloos dus voor boeken te lezen.Die 140 uur komt naar voren in dit filmpje: http://kara.allthingsd.co...-plus-a-steve-jobs-cameo/
[quote]
Ik zei al: als je hem ALLEEN als e-reader gaat gebruiken: niet doen!
Maar als je dat niet doet (en die kans is groot
Ja op vakantie zonder stroom ergens misschien... tja dan kan je je mobiel ook gaan vergelijken met je E-book
ja? Zal het eens proberen.Via iTunes is voor veel mensen juist heel gebruiksvriendelijk. Helaas is de keus er niet, maar hierdoor kan apple voor normale gebruikers wel kwaliteit en service leveren. En het is niet perfect, maar dat zouden alternatieven ook zeker niet zijn.
Wel moet ik zeggen dat iTunes onder OSX een stuk beter werkt dan de windows versie.
Toch een compleet non argument "koop hem dan niet"Verder als je er zoveel moeite mee hebt dat het niet is wat voor JOU werkt... koop je hem niet? Ik denk dat dit ding zodra iedereen door heeft hoe het zit flink goed gaat verkopen. Zo niet de volgende versie eventueel. voor de doorsnee gebruiker is dit een heel goed apparaat.
Dit is toch een discussieforum? Wel mijn ervaringen op het dichste gelijkaardige product de iphone over iets waar toch veel over gesproken is tijdens de introductie van de ipad lijkt me dan relevant.
Tuurlijk zou apple zijn hele filosofie van al jaren overhoop kunnen gooien, echter betwijfel ik dat .
Volgens die redenering zou er ook geen copy-paste in de iPad zitten.Anoniem: 39303 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:36:
[...]
Als het er in had gezet had Jobs het ongetwijfeld genoemd tijdens de keynote of op zijn minst op de product sheet gezet, het was namelijk echt groot nieuws dat de iPhone Exchange volledig ging ondersteunen en dat zouden ze nu 'vergeten' zijn te vermelden?
Het was 'groot' nieuws dat het ondersteund zou worden. Nu zit het er gewoon op, dus dat blijven ze niet verkondigen. Werkt ook op de iPod touch trouwens. Ik zie echt geen reden waarom het er niet op zou kunnen zitten.Anoniem: 39303 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:36:
[...]
Als het er in had gezet had Jobs het ongetwijfeld genoemd tijdens de keynote of op zijn minst op de product sheet gezet, het was namelijk echt groot nieuws dat de iPhone Exchange volledig ging ondersteunen en dat zouden ze nu 'vergeten' zijn te vermelden?
Op support.apple.com is de tekst van een artikel over mail ook 'most popular email systems including Yahoo!, Gmail (from Google), AOL, and MobileMe from Apple'. Dat lijkt verdacht veel op wat er bij de iPad staat.
(In het support-artikel volgt daarna wel iets over Exchange-support, maar het staat dus niet in diezelfde opsomming)
[ Voor 27% gewijzigd door Muthas op 29-01-2010 12:48 ]
Nou.. redelijk argument toch? het advies: niet kopen als het niet doet wat je wil dat het doet?k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:41:
Toch een compleet non argument "koop hem dan niet"
Dit is toch een discussieforum? Wel mijn ervaringen op het dichste gelijkaardige product de iphone over iets waar toch veel over gesproken is tijdens de introductie van de ipad lijkt me dan relevant.
Tuurlijk zou apple zijn hele filosofie van al jaren overhoop kunnen gooien, echter betwijfel ik dat .
trouwens: Netbook vergelijken vind ik ook niet echt wat.. ja met Chrome OS dat vind ik betere vergelijking. Netbooks met linux/windows vind ik niet echt opgaan. Ook weer: andere doelgroep.
Ik hoop oprecht dat het er in zit, maar ondersteuning voor Exchange is wel van een iets ander niveau dan Copy & PasteTlighT schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:41:
[...]
Volgens die redenering zou er ook geen copy-paste in de iPad zitten.
Er is genoemd dat hij op iPhone OS draait, dus logisch gevolg is dan dat alle functies van het OS er gewoon in zitten. In één van de hands-on filmpjes was het "Settings" gedeelte ook te zien en daar zat ook bijv. de knop om Push-notifications aan of uit te zetten.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
nog nooit last van gehad er is gewoon een simpele oplossing voor.Teveel licht daarentegen...matthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:24:
[...]
Als, dus jij hebt er ook altijd last van?
Ik vind het persoonlijk wel irritant en ja: ik heb een erader met lampje
3.5 (iphone) vs 5 " is niet een wereld van verschil, tekst is trouwens ongeveer even groot op beide.Knappe vergelijking: een klein iPodscherm met een ereader.
Ik heb nooit een boek gelezen op een iPhone, want gewoon kut op zon klein schermpje.
5" ereader gaat inderdaad stukken beter, maar dat komt wat mij betreft vooral door het formaat.
Dan nog wat weegt dat 150g? Danis het 150-300gr ereader vs 700+g ipad.Ah, OK, dan heb je de lichtste te pakken.
Waarom een hoesje en batterij of lamp?
Omdat een lamp doorgaans op een batterij werkt en in mij geval het lampje in een hoesje zit
Wat heb je eraan dat dit ding dagen stanby is? Van een telefoon is dat redelijk belangrijk echter hier lijkt me redelijk nutteloos.Omdat een iPhone 2 dagen standby is een een iPad 30 dagen verwacht ik dat je d'r weinig last van zult hebben. Je maakt IMHO vreemde vergelijkingen.
Tuurlijk wel, tientallen beschikbaar nu op de iphone.Uhm, omdat een iPhone geen ebookstore heeft misschien
Het ging over hoe dat je via itunes of online moet syncen, en jij komt met dit af?Aha. Dus je mag van Apple ook geen mp3's die je niet via iTunes heft gekocht suncen?
Er is nog nergens gezegd dat dit via itunes zou gaan en zoals ik hierboven al zei dit zou een verbetering zijn.
Echter op dit moment is het redelijk omslachtig en niks wijst erop dat dit zal veranderen.
nee epub is van de IDPF een verzameling van bedrijven die zich met digitale media bezig houden, adobe zal er dus wel bijzitten echter als 1 vd velen.We gaan het zien... Epub is toch Adobe's formaat, lijkt me nog niet zo heel vergezocht.
Ok duidelijk ondertussen:
- De iPad is NIET zo goed in E-Book lezen als huidige E-Readers (voornamelijk door het scherm/accuduur?)
- De iPad is NIET zo goed in videoweergave (gezien het 4:3 scherm?)
- De iPad is NIET zo goed in iWork als een normale laptop (voornamelijk door on-screen keyboard?)
- iPhone OS moet eenvoudigere multitasking toestaan (swipe naar ander openstaand programma, ipv afsluiten opstarten met resume)
Niet op een discussieforum.GS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:50:
[...]
Nou.. redelijk argument toch? het advies: niet kopen als het niet doet wat je wil dat het doet?
"toch erg he tussen die palestijnen en israeliers"
"ga er dan niet naartoe he"
Toch geen argument?Eerder van zwijg en laat ons het verder ophemelen.
Dit ding word gezet tegen netbooks/laptops en e-readers maar je mag het er niet mee vergelijken?trouwens: Netbook vergelijken vind ik ook niet echt wat.. ja met Chrome OS dat vind ik betere vergelijking. Netbooks met linux/windows vind ik niet echt opgaan. Ook weer: andere doelgroep.
Van welk niveau het is maakt niet uit omdat het er al is.Anoniem: 39303 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:51:
[...]
Ik hoop oprecht dat het er in zit, maar ondersteuning voor Exchange is wel van een iets ander niveau dan Copy & Paste
Laten we het omdraaien: noem jij eens een reden dat Apple een veelgevraagde feature uit een product (iPhone OS) zou slopen terwijl het er al inzit.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Het is een andere markt. Zoals ik al eerder zei: kijk goed naar de doelgroep voor de iPad.k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:08:
[...]
Dit ding word gezet tegen netbooks/laptops en e-readers maar je mag het er niet mee vergelijken?
iPad kan ik cadeau doen aan m'n vriendin, m'n ouders, m'n schoonouders whatever, maar een Netbook zou ik daar veel te uitgebreid voor vinden.
Chrome OS op een netbook/tablet gaat interessante concurrent worden!
"What is the battery life like? We've been able to achieve 10 hours of battery life. I can take a flight from San Francisco to Tokyo and watch video the whole time. And it has over a month of standby time."k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:41:
Raar dan apple zelf dan van 10h spreekt. En is zeker met scherm af nutteloos dus voor boeken te lezen.
En geen enkele van die e-book readers ondersteunt het importeren van e-books buiten iTunes om? Dat lijkt me heel sterk.k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:02:
Tuurlijk wel, tientallen beschikbaar nu op de iphone.
Stanza doet dit volgens mij gewoon.
Ik weet het nog niet. Denk dat het wel potentiaal heeft, maar dat het nog wel moet groeien.
Zelf zou ik het wel stoer vinden als je de iPad bv aan de muur kunt hangen en dat iedereen in het gezin er gebruik van kan maken om een aantal zaken te lezen/ te regelen.
Zo zou het stoer zijn als ik vanaf de iPad op de muur mijn iTunes bieb op mijn HTPC kan bedienen.
En dat er bv domotica apps komen zodat je dat via Wifi kunt regelen.
Dan kom je sochtens uit bed. Zet je even een muziekje op, leest je mail of een persoonlijk bericht van een van de familie leden. Pakt de iPad legt hem naast je bord en leest de krant, surft wat etc. En misschien ook bv je thermostaat aansturen (per kamer regelbaar). Zoets zou wel stoer zijn.
Zelf zou ik het wel stoer vinden als je de iPad bv aan de muur kunt hangen en dat iedereen in het gezin er gebruik van kan maken om een aantal zaken te lezen/ te regelen.
Zo zou het stoer zijn als ik vanaf de iPad op de muur mijn iTunes bieb op mijn HTPC kan bedienen.
En dat er bv domotica apps komen zodat je dat via Wifi kunt regelen.
Dan kom je sochtens uit bed. Zet je even een muziekje op, leest je mail of een persoonlijk bericht van een van de familie leden. Pakt de iPad legt hem naast je bord en leest de krant, surft wat etc. En misschien ook bv je thermostaat aansturen (per kamer regelbaar). Zoets zou wel stoer zijn.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Media kijken lijkt me erg irritant op dit ding, tenzij je een fortuin uit wil geven aan iTunes video.Phuncz schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:03:
Zelf ga ik hem de seconde halen zodra hij beschikbaar is, ik wacht al 2 jaren op een toestel om te surfen en media te bekijken dat lichter is als een laptop en niet zo waardeloos als een netbook.
Je kunt niet gewoon even via wifi een videootje opstarten, maar moet het ding elke keer aan je PC hangen en synchroniseren met iTunes als je er externe video op wilt hebben.
Dat neemt het hele impulsieve van "even iets kijken" weg, als je eerst een half uur aan het voorbereiden, omzetten en overzetten bent.
Er is eigenlijk niks waar de iPad in excelleert.
- Voor internet mist het Flash voor een volledige internetervaring
- Voor media moet je iTunes gebruiken, wat OF heel duur, OF heel omslachtig is
- Voor serieus gebruik is iPhoneOS ongeschikt (geen OSX apps, multitasking, etc)
Wat je imho overhoudt is een net-niet apparaat en feitelijk niks meer dan een grote iPhone/iPod touch, zoals al een paar keer eerder gezegd is.
Ik zie 0 reden om naast mijn iPhone 3GS een exact hetzelfde apparaat te kopen, alleen maar omdat het een groter scherm heeft.
Ah, jij leest alleen overdag? Wel apart dan eigenlijk, dat er zoveel lampjes voor ereaders zijn, als dat blijkbaar nooit een probleem is.k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:02:
nog nooit last van gehad er is gewoon een simpele oplossing voor.Teveel licht daarentegen...
Ja hoor, je moet alleen 1,5x zoveel scrollen en je regels zijn korter.3.5 (iphone) vs 5 " is niet een wereld van verschil, tekst is trouwens ongeveer even groot op beide.
En de iPhone is dus geen wereld van verschil, maar een iPad is dan weer wel kut?
Ik ben je kwijt.
370 vs 700, klein vs vs groter scherm.Dan nog wat weegt dat 150g? Danis het 150-300gr ereader vs 700+g ipad.
Naja, als ie bv. 20 uur meegaat met boeken lezen is het handig als ie dan ook lang genoeg standby is dat je ook daadwerkelijk 20 uur kunt lezen. Dat moet in 30 dagen prima lukken...Wat heb je eraan dat dit ding dagen standby is? Van een telefoon is dat redelijk belangrijk echter hier lijkt me redelijk nutteloos.
Als je nou een dag 5 uur leest en de twee dagen later is de accu leeg, da's minder.
Je zwetst: die zijn niet van Apple.Tuurlijk wel, tientallen beschikbaar nu op de iphone (ibookstore)
Common sense: alles gaat via iTunes.Er is nog nergens gezegd dat dit via itunes zou gaan en zoals ik hierboven al zei dit zou een verbetering zijn. Echter op dit moment is het redelijk omslachtig en niks wijst erop dat dit zal veranderen.
Apple biedt zelf nog geen ebooks aan, zodra ze hun eigen winkel hebben gaat het via iTunes, hoe moeilijk is dat.
Ah, mijn fout, kwam hierdoor: "Adrian haalt hierbij PDF- en ePub-ondersteuning aan. Adobe heeft met haar Content Server een programma gemaakt waarmee beide formaten beveiligd kunnen worden. Uitgevers kunnen hiermee kostenefficiënt en gestandaardiseerd e-books produceren en verkopen door gebruik te maken van Adobe’s contentbeveiligingstechnologie. Adobe staat volgens Adrian in het middelpunt van elke print en digitale proces. Het is waarschijnlijk dat veel van wat op de iPad komt met Adobe-software in aanraking is geweest, aldus Adrian."nee epub is van de IDPF een verzameling van bedrijven die zich met digitale media bezig houden, adobe zal er dus wel bijzitten echter als 1 vd velen.
Je kan toch ook gewoon een bluetooth toetsenbord aansluiten?GS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:07:
[...]
• De iPad is NIET zo goed in iWork als een normale laptop (voornamelijk door on-screen keyboard?)
[/list]
Daarnaast is presenteren makkelijker met een iPad dan met een MacBook als je geen projector hebt oid. En als je geen MacBook hebt kan je op deze manier ook onderweg werken aan presentaties of andere dingen.
[ Voor 37% gewijzigd door LesCacques op 29-01-2010 13:30 . Reden: vergeten bericht te typen :P ]
je ne sais cacques

Beetje jammer die zwarte strip om zo 3G signalen door te laten...
(wifi only-versie heeft dit dus niet)
Ah, niet opgelet?k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:08:
Dit ding word gezet tegen netbooks/laptops en e-readers maar je mag het er niet mee vergelijken?
Tussen de iPhone en de Macbook.
Euh je beseft toch dat dit ongeveer evenveel kan? Dat gelijk wie dit idd als vervanger voor zo'n zaken zal zien, en niet een lmagisch op zichzelf staande categorie is?GS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:13:
[...]
Het is een andere markt. Zoals ik al eerder zei: kijk goed naar de doelgroep voor de iPad.
iPad kan ik cadeau doen aan m'n vriendin, m'n ouders, m'n schoonouders whatever, maar een Netbook zou ik daar veel te uitgebreid voor vinden.
Chrome OS op een netbook/tablet gaat interessante concurrent worden!
Dat hoop ik tenminste voor apple wants als men het gaat aanzien als veredelde afstandbediening/itouch zal het idd maar mager zijn.
Jij kijkt niet verder dan wat Apple je vertelt? Nu even realiteit. Tegenover welke concurrentie komt ie te staan?matthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:29:
[...]
Ah, niet opgelet?
Idd, Tablets, eReaders en netbooks/goedkope laptops.
Apple heeft het wel degelijk over 140 uur standby tijd, die 10 uur was gebruik (film kijken als hij in het voorbeeld van de presentatie aangaf).k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:41:
Raar dan apple zelf dan van 10h spreekt. En is zeker met scherm af nutteloos dus voor boeken te lezen.
[ Voor 56% gewijzigd door ZpAz op 29-01-2010 13:32 ]
Als je bedoeld: netbook kan evenveel als iPad; klopt nog wel meer! maar dat is het juist. iPad is beperkt, maar wat ie doet is zo simpel in gebruik dat je het gelijk snapt.k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:31:
[...]
Euh je beseft toch dat dit ongeveer evenveel kan? Dat gelijk wie dit idd als vervanger voor zo'n zaken zal zien, en niet een lmagisch op zichzelf staande categorie is?
Dat hoop ik tenminste voor apple wants als men het gaat aanzien als veredelde afstandbediening/itouch zal het idd maar mager zijn.
Dat verwacht ik trouwens van ChromeOS dus ook.
En dat is met de vergrijzing geen gek idee van beide
[ Voor 4% gewijzigd door Arnold op 29-01-2010 13:34 ]
Ah.. heb je toch een +-puntje gevonden. iPad is ideaal voor bejaardenGS2K1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:34:
[...]
Als je bedoeld: netbook kan evenveel als iPad; klopt nog wel meer! maar dat is het juist. iPad is beperkt, maar wat ie doet is zo simpel in gebruik dat je het gelijk snapt.
Dat verwacht ik trouwens van ChromeOS dus ook.
En dat is met de vergrijzing geen gek idee van beide
Dat zeg ik toch nergens? Itunes kan nu niks met ebooks doen.TlighT schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:15:
[...]
En geen enkele van die e-book readers ondersteunt het importeren van e-books buiten iTunes om? Dat lijkt me heel sterk.
Stanza doet dit volgens mij gewoon.
Je MOET dus buiten itunes om en dan blijft er maar 1 mogelijkheid downloaden. Of van internet (=enkele tientallen ebook winkels) of via je eigen opgezette webserver.
Omdat Apple volgend jaar een iPad Pro wil uitbrengen met HD scherm, camera, Exchange support & multitasking?kenneth schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:08:
[...]
Laten we het omdraaien: noem jij eens een reden dat Apple een veelgevraagde feature uit een product (iPhone OS) zou slopen terwijl het er al inzit.
Omdat Apple zich richt op thuis gebruikers en minder op de zakelijke gebruiker
Omdat Apple Apple is?
Macbooks niet, vind ik.Bosmonster schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:32:
Jij kijkt niet verder dan wat Apple je vertelt? Nu even realiteit. Tegenover welke concurrentie komt ie te staan?
Idd, Tablets, eReaders en netbooks/goedkope laptops.
Te beperkt.
Een laptop gebruik ik om bv. met Photoshop te klooien, dat gaat je niet lukken met touchscreen, hoe spannend ze het ook proberen te brengen.
Ereaders zeker. Alleen al omdat een hoop mensen volgens mij hun schouders ophalen om die "e-inkt is rustiger aan de ogen" promopraat en gewoon zwarte letter op witte tekst met evt. kleuren plaatjes wil.
Het lijkt mij een geinig apparaat, maar dan vooral omdat ik van gadgetzooi hou.
Wat me tot nu toe tegenstaat:
- geen flash, hoe ga je fatsoenlijk surfen op zon ding (ja, het KAn wel, maar mooi is anders)
- reactie van touchscreen: in de filmpjes tot nu toe zie je regelmatig gasten een paar keer ergens op drukken voordat er iets gebeurt. Ik hoop dat dat onkunde is.
[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 29-01-2010 13:42 ]
Bosmonster schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:32:
[...]
Jij kijkt niet verder dan wat Apple je vertelt? Nu even realiteit. Tegenover welke concurrentie komt ie te staan?
Idd, Tablets, eReaders en netbooks.
- Tablets draaien meestal Windows of Linux en dat werkt lang niet zo gebruikersvriendelijk als de iPad.
- EReaders zijn single-purpose devices en blijven dat voorlopig vanwege hun scherm (zwart-wit en lage refresh).
- Netbooks zijn lelijk en draaien ook alleen Windows of Linux.
Ja dat klinkt stom misschien, maar dat is dus wel de grootste markt. En ze hebben geld...Bosmonster schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:35:
[...]
Ah.. heb je toch een +-puntje gevonden. iPad is ideaal voor bejaarden
Mwah, zoals Apple zegt: 75 miljoen potentiele gebruikers die meteen met t ding kunnen omgaan, want ervaring met iPhone / iPod Touch
Als het donker word doen we gewoon het licht aanmatthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:28:
[...]
Ah, jij leest alleen overdag? Wel apart dan eigenlijk, dat er zoveel lampjes voor ereaders zijn, als dat blijkbaar nooit een probleem is.
Zeg ik toch nergens? Ik zeg dat de iphone ervaring men ten dele zo tegenstak doordat apple zo moeilijk doet om boeken op de iphone te krijgen.Ja hoor, je moet alleen 1,5x zoveel scrollen en je regels zijn korter.
En de iPhone is dus geen wereld van verschil, maar een iPad is dan weer wel kut?
Ik ben je kwijt.
Op mijn iphone ging dit heel goed, echter wel omdat die klein is en ik die overal bijheb. Die ereader gaat juist als je weet dat je ergens moet wachten, ipad is echter nog een heel stuk groter.
Op die e-reader pas even tekst als op een gewone paperback nu. Zie niet in waarom je 2 pagina's naast elkaar of 1 heel grote pagina zou moeten hebben.370 vs 700, klein vs vs groter scherm.
Surfen gaat hij volgens specs 10h mee. Real life reken dus maar 8h . Zelfs al zou een boek lezen iets minder cpu vragen (scherm is hetzelfde) dan mag je op een 10h rekenen. 2-3 dagen van 2-3h lezen dus.Naja, als ie bv. 20 uur meegaat met boeken lezen is het handig als ie dan ook lang genoeg standby is dat je ook daadwerkelijk 20 uur kunt lezen. Dat moet in 30 dagen prima lukken...
Als je nou een dag 5 uur leest en de twee dagen later is de accu leeg, da's minder.
Ik noch jij zei dat die van apple waren. feit is en blijft dat de iphone (en dus de ipad) nu al tientallen zo'n winkels heeft.Je zwetst: die zijn niet van Apple.
Common sense voor apple omdat ze graag aan alles verdienen.Common sense: alles gaat via iTunes.
Apple biedt zelf nog geen ebooks aan, zodra ze hun eigen winkel hebben gaat het via iTunes, hoe moeilijk is dat.
En ik zag dit nergsn dat dit via itunes zou gaan, ik zag enkel op de keynote op het toestel zelf. Heb je een bron hiervoor?
Epub is een goed formaat, laten we hopen dat apple het voor elkaar krijgt het zonder drm te mogen aanbieden tegen prijzen zoals amazon nu doet.Ah, mijn fout, kwam hierdoor: "Adrian haalt hierbij PDF- en ePub-ondersteuning aan. Adobe heeft met haar Content Server een programma gemaakt waarmee beide formaten beveiligd kunnen worden. Uitgevers kunnen hiermee kostenefficiënt en gestandaardiseerd e-books produceren en verkopen door gebruik te maken van Adobe’s contentbeveiligingstechnologie. Adobe staat volgens Adrian in het middelpunt van elke print en digitale proces. Het is waarschijnlijk dat veel van wat op de iPad komt met Adobe-software in aanraking is geweest, aldus Adrian."
er bestaat iets meer in de wereld dan apple hoormatthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:29:
[...]
Ah, niet opgelet?
tussen je htc magic & je compaq dan
sjonge...
sjonge...
Typische marketing en voor de aandeelhouders praat.matthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:44:
Mwah, zoals Apple zegt: 75 miljoen potentiele gebruikers die meteen met t ding kunnen omgaan, want ervaring met iPhone / iPod Touch
Ik zou zelfs het tegenovergestelde denken. Dit ding is niks meer dan een itouch/iphone met groot scherm . Elkeen die dat dus heeft zal er enkel aan denken als hij moet vervangen . Ik zie het eerder als een nadeel.
Daarbij: is de gui niet compleet intiutief? Wat maakt het dan uit?
Is geen marketing praat, dat is een feit. Als je 75 miljoen mensen hebt die ervaring hebben met de Touch en iPhone, dan heb je 75 miljoen die in principe meteen weten hoe ze de iPad moeten gebruiken.
Er staat niet 75 miljoen potentiele kopers, dat zou wel een assumptie zijn
Apple's punt is echter dat ze een device introduceren waarvan de werking bij veel mensen goed bekend zal zijn. Je kan erover discussieren of dat een positief of negatief aspect is maar gezien de grote klanttevredenheid bij iPhone en Touch gebruikers gok ik (en Apple) toch op het eerste.
Er staat niet 75 miljoen potentiele kopers, dat zou wel een assumptie zijn
[ Voor 33% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-01-2010 13:57 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Het klinkt al beter als "we hebben weer iets nieuws waar nog niemand mee kan werken, maar het is echt makkelijk hoor!" .. dat hebben we namelijk net achter de rug met de iPhone / iPod Touch.k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:52:
[...]
Typische marketing en voor de aandeelhouders praat.
Ik zou zelfs het tegenovergestelde denken. Dit ding is niks meer dan een itouch/iphone met groot scherm . Elkeen die dat dus heeft zal er enkel aan denken als hij moet vervangen . Ik zie het eerder als een nadeel.
Daarbij: is de gui niet compleet intiutief? Wat maakt het dan uit?
Het werkt gewoon super. Kortom mensen die het "even proberen" merken als snel dat het goed werkt. En dat koopt makkelijker. gewoon Helder.
ik heb echt het idee voor mij zelf ik wacht er nog even mee met speculeren over wat wel en niet goed is tot dat hij ook daadwerkelijk in de winkels ligt.
ook omdat het nog 2 maanden duurt heb je best kans dat er in die 2 maanden nog wat software veranderingen komen.
Gezien dat het over 2 maanden maart/april is, en vergeleken met vorige jaren is rond die tijd de nieuwe OS voor Iphone uitgekomen als ik me goed herinner.
Dus ik zie eigenlijk best wel een kans dat er een aantal dingen toch nog wat positief kunnen veranderen.
Denk dat apple zelf nu ook wel beetje naar alle reacties van allerlei "gadget experts" aan het afwachten is oid, om te kijken wat er globaal en over het algemeen de grootste minpunten zijn, en ze zo ook nog 2 maanden de tijd hebben om daar het een het ander aan te passen.
Hardware matig blijft het toch wel het zelfde. Zijn overal alleen maar software matige dingen die je leest.
Ik denk dat er bij mij thuis best wel eentje zal komen.
Gok ook dat ze in het begin vrij slecht leverbaar zullen zijn. Net als de Iphone etc.
ook omdat het nog 2 maanden duurt heb je best kans dat er in die 2 maanden nog wat software veranderingen komen.
Gezien dat het over 2 maanden maart/april is, en vergeleken met vorige jaren is rond die tijd de nieuwe OS voor Iphone uitgekomen als ik me goed herinner.
Dus ik zie eigenlijk best wel een kans dat er een aantal dingen toch nog wat positief kunnen veranderen.
Denk dat apple zelf nu ook wel beetje naar alle reacties van allerlei "gadget experts" aan het afwachten is oid, om te kijken wat er globaal en over het algemeen de grootste minpunten zijn, en ze zo ook nog 2 maanden de tijd hebben om daar het een het ander aan te passen.
Hardware matig blijft het toch wel het zelfde. Zijn overal alleen maar software matige dingen die je leest.
Ik denk dat er bij mij thuis best wel eentje zal komen.
Gok ook dat ze in het begin vrij slecht leverbaar zullen zijn. Net als de Iphone etc.
Anoniem: 128933
Je kan de kindle app voor iphone downloaden op de iPad, en ze passen hem wss wel aan voor iPad.matthijst schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:15:
[...]
Is dat met andere ereaders anders dan?
Zo ja: waarom denken jullie dat het voor Apple anders zal worden?
Kan je met de iPad DivX / XviD films kijken of moet je gaan hercoden zoals op de iPhone?
Als je vanaf je desktop/server geen films/series kan streamen zie ik het nut van de iPad helemaal niet meer in.
Als je vanaf je desktop/server geen films/series kan streamen zie ik het nut van de iPad helemaal niet meer in.
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Het gaat erom tegenover welke apparaten de iPad gepositioneerd wordt gezien de nieuwe formfactor en dus automatisch gaat concurreren.TlighT schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:39:
[...]De enige concurrentie die ik zie zijn tablets met Chrome OS.
- Tablets draaien meestal Windows of Linux en dat werkt lang niet zo gebruikersvriendelijk als de iPad.
- EReaders zijn single-purpose devices en blijven dat voorlopig vanwege hun scherm (zwart-wit en lage refresh).
- Netbooks zijn lelijk en draaien ook alleen Windows of Linux.
Niet wat voor vergelijkingen jij kan bedenken of dat jij het wel of niet geschikt vindt.
Probeer een beetje breder te denken dan de ruimte binnen je eigen hersenpan.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 29-01-2010 14:27 ]
Huh, vervanging van een itouch/iphone?k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:52:
Lekker handig in je broekzak, een iPad.
Wie heeft jou opeens expert gemaakt in wat mensen vinden?Bosmonster schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:24:
[...]
Het gaat erom tegenover welke apparaten de iPad gepositioneerd wordt gezien de nieuwe formfactor en dus automatisch gaat concurreren.
Niet wat voor vergelijkingen jij kan bedenken of dat jij het wel of niet geschikt vindt.
Probeer een beetje breder te denken dan de ruimte binnen je eigen hersenpan.
Ik zeg wat andere mensen denken als ze een iPad gaan vergelijken met een HP Slate, Kindle of willekeurig welke netbook.
En wat heeft jou opeens expert gemaakt in wat mensen denken? Potten en ketelsTlighT schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:32:
[...]
Wie heeft jou opeens expert gemaakt in wat mensen vinden?
Ik zeg wat andere mensen denken als ze een iPad gaan vergelijken met een HP Slate, Kindle of willekeurig welke netbook.
Dit heeft niks te maken met wat mensen denken, dit heeft te maken met marketing en productplaatsing.TlighT schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:32:
[...]
Wie heeft jou opeens expert gemaakt in wat mensen vinden?
Wat interesseert het uberhaupt wat je buurman ervan vindt. Zolang je het zelf maar kan gebruiken. Gezever in de rondte.
Ja want mensen geloven zonder 1 iota na te denken alles wat marketing verzint.Bosmonster schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:43:
[...]
Dit heeft niks te maken met wat mensen denken, dit heeft te maken met marketing en productplaatsing.
"dit is een klasse op zich onvergelijkbaar" kwijl kwijl en kopen zeker? Nee hoor.
Mensen gaan dit idd vergelijken met alles wat men nu al thuis heeft en gelijkaardige functies heeft.
Er zijn echt wel weinig mensen die iets kopen en dan pas gaan kijken wat men ermee kan hoor.
Wederom heeft dat er niks mee te maken. Je plaatst een product op de markt en dat product komt tegenover andere producten in de markt te staan. Of je die positie via marketing pusht of niet, je zit gewoon in een markt met andere producten. In dit geval zijn dat andere tablets, slates, ereaders, netbooks en goedkope laptops. M.a.w. de bank- en huiskamerproducten. Daar zullen ze mee gaan concurreren, naast een eventuele nieuwe markt door de vooralsnog redelijk unieke formfactor. Om het maar even in Jip en Janneke taal uit te leggen.k995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:27:
[...]
Ja want mensen geloven zonder 1 iota na te denken alles wat marketing verzint.
"dit is een klasse op zich onvergelijkbaar" kwijl kwijl en kopen zeker? Nee hoor.
Maar zo kunnen we nog wel even langs elkaar heen blijven praten en daar heb ik niet zo'n zin in, dus denk gewoon wat je wilt
[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 29-01-2010 15:45 ]
jawel hoork995 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:27:
[...]
Er zijn echt wel weinig mensen die iets kopen en dan pas gaan kijken wat men ermee kan hoor.
het is gewoon ideaal voor de digibete gebruiker, zoals mijn vriendin, die nu ook leert e-mailen en surfen, ze probeerde het op een Win apparaat, maar dat gaat voor haar te moeilijk, maar na een half jaartje op een iPhone die ze cadeau van mij heeft gekregen gaat het prachtig, maar ze vindt het scherm toch wel wat klein.
dus voor mij een reden om voor haar weer een cadeautje te kopen

Ik heb op dit moment een netbook en ik moet zeggen ben best wel tevreden. Als ik echter kijk naar de IPad dan vallen een paar dingen op:
- Je bent afhankelijk van het scherm en we weten die dingen gaan snel stuk.
- komt er nog een standaard want dat zou handig zijn als je naar films kijkt of een slideshow van foto's
- misschien heb ik het gemist maar zit op dat ding een camera?
- hij wordt afgekraakt tov een netbook, maar een netbook is een mini PC en dit is echt een vergrote telefoon! dus volgens mij kan vergelijken met een netbook niet.
- De prijs is echt wel hoog .... en dan te berekenen dat dit de eerst generatie is.
- Opslag capaciteit is best wel laag (als je het toch vergelijkt met een netbook).
Eigenlijk is het dus een IPhone met vergroot beeld. Ik moet zeggen hij ziet er geweldig uit en als ik in mei naar de VS ga ga ik zeker effe kijken wat ie doet. Ik ben steed meer fan van Apple geworden nadat ik het duidelijke verschil heb gezien tussen een IPhone en mijn huidige HTC touch diamond (ramp ding 2 keer in de maak geweest).
Als het aan mij ligt koop ik of een IPhone of een Nokia N900 en een IPod Touch
Als ik in de VS ben en de dollar koers staat mij aan kan ik gaan nadenken over en IPad. Wat Apple had kunnen doen is gewoon eenbeeldscherm uitbrengen waar je je IPhone aan kan koppelen, volgens mij heb je dan hetzelfde effect.
- komt er nog een standaard want dat zou handig zijn als je naar films kijkt of een slideshow van foto's
- hij wordt afgekraakt tov een netbook, maar een netbook is een mini PC en dit is echt een vergrote telefoon! dus volgens mij kan vergelijken met een netbook niet.
- De prijs is echt wel hoog .... en dan te berekenen dat dit de eerst generatie is.
- Opslag capaciteit is best wel laag (als je het toch vergelijkt met een netbook).
Eigenlijk is het dus een IPhone met vergroot beeld. Ik moet zeggen hij ziet er geweldig uit en als ik in mei naar de VS ga ga ik zeker effe kijken wat ie doet. Ik ben steed meer fan van Apple geworden nadat ik het duidelijke verschil heb gezien tussen een IPhone en mijn huidige HTC touch diamond (ramp ding 2 keer in de maak geweest).

Als het aan mij ligt koop ik of een IPhone of een Nokia N900 en een IPod Touch
Als ik in de VS ben en de dollar koers staat mij aan kan ik gaan nadenken over en IPad. Wat Apple had kunnen doen is gewoon eenbeeldscherm uitbrengen waar je je IPhone aan kan koppelen, volgens mij heb je dan hetzelfde effect.
Iphone 5 -- eerste Iphone
Bij elk apparaat ben je afhankelijk van het scherm want anders zie je niksMouse_NL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:51:
Ik heb op dit moment een netbook en ik moet zeggen ben best wel tevreden. Als ik echter kijk naar de IPad dan vallen een paar dingen op:

Dit kun je allemaal zo nalezen......- komt er nog een standaard want dat zou handig zijn als je naar films kijkt of een slideshow van foto's
Argumenten? Er zit een quad-core 1GHz ARM in en die kan zich prima meten met een Atom op 1.6GHz. De SGX accelerator is ook prima.- hij wordt afgekraakt tov een netbook, maar een netbook is een mini PC en dit is echt een vergrote telefoon! dus volgens mij kan vergelijken met een netbook niet.
De prijs is helemaal niet hoog. Ik had rond de 900 euro verwacht en het wordt voor de basisuitvoering dus "maar" 500 euro, nog minder dan je voor een simlockvrije iPhone betaalt.- De prijs is echt wel hoog .... en dan te berekenen dat dit de eerst generatie is.
Bovendien snap ik je andere argument niet. Juist innovatieve produkten zijn bij de eerste generatie duur omdat de aantallen nog klein zijn en de investeringen terugverdiend moeten worden. Kwestie van tijd dat de prijzen iets zakken.
Je gaat op zo'n ding toch ook niet je hele muziek/film-collectie zetten- Opslag capaciteit is best wel laag (als je het toch vergelijkt met een netbook).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Op zich best goed over nagedacht om de interface grotendeels gelijk te houden en hooguit her en der wat uit te breiden. Ook mensen die geen verstand hebben van tablets of computers zijn prima in staat om uit te vogelen hoe het werkt als ze ook weten hoe hun telefoon of iPod werkt.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:54:
Is geen marketing praat, dat is een feit. Als je 75 miljoen mensen hebt die ervaring hebben met de Touch en iPhone, dan heb je 75 miljoen die in principe meteen weten hoe ze de iPad moeten gebruiken.
Sorry dat ik het zo moet zeggen maar het zijn mijn standpunten en niet echt zinnen om een discussie te starten.Exirion schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:03:
[...]
Bij elk apparaat ben je afhankelijk van het scherm want anders zie je niksBij de iPods en iPhones is dat niet anders, en bij een laptop net zo.
[...]
Dit kun je allemaal zo nalezen......
[...]
Argumenten? Er zit een quad-core 1GHz ARM in en die kan zich prima meten met een Atom op 1.6GHz. De SGX accelerator is ook prima.
[...]
De prijs is helemaal niet hoog. Ik had rond de 900 euro verwacht en het wordt voor de basisuitvoering dus "maar" 500 euro, nog minder dan je voor een simlockvrije iPhone betaalt.
Bovendien snap ik je andere argument niet. Juist innovatieve produkten zijn bij de eerste generatie duur omdat de aantallen nog klein zijn en de investeringen terugverdiend moeten worden. Kwestie van tijd dat de prijzen iets zakken.
[...]
Je gaat op zo'n ding toch ook niet je hele muziek/film-collectie zetten
Ik zou op alles weer kunnen reageren, het enige wat ik wil zeggen is:
"Aan de ene kant lijkt het mij een gaaf ding aan de andere kant zie ik (voor mijzelf) de toegevoegde waarde nog niet, als ik hem in de VS gezien heb denk ik er waarschijnlijk anders over. De prijs vindt ik fors want als ik de 64 GB 3 GS zou willen ben je snel 900 euro kwijt. Met 16 GB haal ik het niet om films en nog wat muziek en boeken en games erop te zetten (ook stuff voor tijdens de vakantie) als ik mijn lange vliegreizen maak!"
Nogmaals een geweldig apparaat en laat het maar met "een standaard (pootje) komen". (Zo snel heb er niet één kunnen vinden)
Aangezien ik nog steeds twijfel tussen het aanschaffen van een ipod touch 8 of 32 GB en aan de andere kant een iphone 3GS en een nokia N900, maakt de komst van de IPad mijn keuzes niet makkelijker.
Iphone 5 -- eerste Iphone
Dit topic is gesloten.