[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.025 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ga je er dan mee doen in Azië? Meer snelheid is natuurlijk altijd leuk, maar in veel applicaties ga je weinig verschil zien ten opzichte van een i3 of C2D. Als je enkel i5 modellen wil is de keuze natuurlijk beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:58:
Wat ga je er dan mee doen in Azië? Meer snelheid is natuurlijk altijd leuk, maar in veel applicaties ga je weinig verschil zien ten opzichte van een i3 of C2D. Als je enkel i5 modellen wil is de keuze natuurlijk beperkt.
maar ook 13 inch met core i3 (en een non intel vga kaart) daar zie ik alleen maar sonys naar voren komen dus wat dat betreft valt dat ook tegen.

wat ik ga doen... geen idee, maar zou best kunnen zijn dat ik daar werk en dus wel desktop power nodig heb. Maar zoals ik al zei ik ben flexibel en een i3 kan ook. Het liefst wil ik wel we blijven van intel vga kaarten... tenzij dat gewoon beter uitkomt.

maw zegmaar wat er mogelijk is. ik zie geen mogelijkheden anders dan sony icm een core processor.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Heb besloten dat ik toch nog maar een aantal weken wacht met de aanschaf van een laptop in deze categorie (of heel eventueel iets groter als het een uitzonderlijke deal is), aangezien alle laptops zo'n beetje productiefouten of leveringsproblemen hebben en in sommige gevallen wellicht zelfs niet op de Nederlandse markt komen. Werd gisteren aangenaam verrast met de i3 versie van de Thinkpad Edge. Wel een klein slagje groter dan de Thinkpad Edge 13, maar die 14 inch van de Thinkdpad Edge 14 maken 'm nog steeds interessant voor degenen die via dit topic hun laptopjes opsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die review heb ik ook gelezen, ziet er interessant uit. Enige wat mij weerhoud is de resolutie, die had ik liever WXGA+ gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
justice strike schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:12:
Heeft iemand nog suggesties voor een 13 inch laptop met een core i5 en geen intel vga kaart?
http://www.computerpirate...-s11v9e-b-vpcs11v9e-bcek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik hang nu wel naar de s11... maar dan de goedkopere versie. Ik zag er zelfs 1 met 2 gig voor 800 euro. Maar ik kan dat model niet vinden bij sonystyle. Als ik voor de s11 ga wil ik er wel graag de fingerprint reader bij hebben.

het wordt of de s11 of de hp dv3-2300 die ook eigenlijk wel aan de eisen voldoet. Maar ik kan er verder helemaal niets over vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door justice strike op 10-04-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is er al informatie over wanneer de Edge 14 met i3 in NL komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als justice strike.
Alleen ben ik er inmiddels uit, het wordt een Sony Vaio Y series. Dus dat is Intel SU7300, GMA4500MHD, 4GB en wat je verder van een 13.3" CULV laptop mag verwachten.
Ik vermoed dat die CPU voor mij voldoet, maar ik ga het wel zien... Linux op dat ding wordt ook een leuke stap, want in het Sony Vaio Y topic zou iemand het voor me gaan proberen, maar die heeft helaas niets meer van zich laten horen...
Ik laat uiteraard weten wat mijn bevindingen zijn mocht ik hem deze week gaan bestellen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
Ultraman schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:01:
Alleen ben ik er inmiddels uit, het wordt een Sony Vaio Y series. Dus dat is Intel SU7300, GMA4500MHD, 4GB en wat je verder van een 13.3" CULV laptop mag verwachten.
Ik vermoed dat die CPU voor mij voldoet, maar ik ga het wel zien... Linux op dat ding wordt ook een leuke stap, want in het Sony Vaio Y topic zou iemand het voor me gaan proberen, maar die heeft helaas niets meer van zich laten horen...
Ik laat uiteraard weten wat mijn bevindingen zijn mocht ik hem deze week gaan bestellen :)
Linux zal op zich wel werken alleen of alle functies bruikbaar zijn is de hamvraag. Sony heeft er een handje van om in hun laptops een aparte ACPI controller te verwerken die allerhande taken zoals dimmen scherm, geluid, enz. regelt.
Ik heb zelf vroeger veel last gehad van de SNY5001 controller maar dat betreft een laptop van 4j terug.

Misschien dat op google of op het ubuntu forum het 1 en ander te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ultraman schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:01:
Ik denk dat het een hp gaat worden core i5 en een radeon 4550. net onder de 1000 euro. Moet het maar op de gok kopen want er is werkelijk niets te vinden erover.

p.s. waarom niet de business laptop s11? die heeft net een wat snellere processor en wat andere leuke bijkomstigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Miki schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:18:
[...]

Linux zal op zich wel werken alleen of alle functies bruikbaar zijn is de hamvraag. Sony heeft er een handje van om in hun laptops een aparte ACPI controller te verwerken die allerhande taken zoals dimmen scherm, geluid, enz. regelt.
Ik heb zelf vroeger veel last gehad van de SNY5001 controller maar dat betreft een laptop van 4j terug.

Misschien dat op google of op het ubuntu forum het 1 en ander te vinden is.
Yup, die kant van Sony ben ik bekend mee.
Ik lees echter dat veel zaken best aardig werken. Ik heb gezien dat met 'setpci' het mogelijk is om commando's te sturen waarmee de brightness in te stellen is, de aansturing lijkt dus te functioneren. Mochten de Fn toetsen daarvoor niet werken dan kan ik altijd nog een keybind daar voor aanmaken. Dat is eigenlijk de enige speciale ACPI functie die ik onder een toets zou willen hebben.
Volumeregeling is best zonder te doen, ding zal toch vaak op Mute staan verwacht ik, het wordt immers een studielaptop. :)
justice strike schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:31:
[...]

Ik denk dat het een hp gaat worden core i5 en een radeon 4550. net onder de 1000 euro. Moet het maar op de gok kopen want er is werkelijk niets te vinden erover.

p.s. waarom niet de business laptop s11? die heeft net een wat snellere processor en wat andere leuke bijkomstigheden.
De S serie vind ik idd ook mooi. Maar je kunt er maar weinig over vinden en eigenlijk is hij me net teveel geld. Had oorspronkelijk een bovengrens van 700 euro in de bol, de Y gaat daar maar iets boven.
Wat ik me af vraag is of die S11 wel tussen de 4 en 5 uur op zijn accu haalt. Ik kan terugvinden dat de Y serie dat wel doet. Maar als ik dan kijk dar er in de S volgens mij dezelfde accu zit en een "normale" mobile processor dan verwacht ik dat het realistich eerder zo rond de 3 uur zal zitten.
Of heb jij daar meer over kunnen vinden?
Reviews die ik er van kan vinden zijn echter allemaal met de losse GPU, en daar haalt de accu. En een review van hetzelfde typenummer als de pricewatch bevat, maar daar wordt over een losse Radeon 5470 gepraat :?
Plus lees ik dat de S serie ook wat vaker de fan aanspreekt om de boel fris te houden en dat is in een stille collegezaal ook iets minder
Als dit te ontkrachten is, please do! :P

[Edit]
Nou lees ik weer dat ze hier, 5 uur halen onder light-use.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 11-04-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
hmm ok. Ik zat idd aan de s11 te denken maar de hp dv3-2350 bied gewoon meer voor de prijs. Ik denk dat een touchscreen ook wel aardig luxe is. Enige minpunt is dus de bouwkwaliteit.Ik verwacht overigens dat de fan wel wat harder gaat draaien, maargoed. Dan maar die processor onderklokken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je hebt vaak zo weinig keus wat het klokken betreft op laptops voor zover ik weet.
Je kunt natuurlijk wel een in Windows een power save profiel aanspreken of in Linux met cpufrequtils de boel lekker laag klokken, maar dan zit je dus steeds met die lage klok.
Tsja... dan haal je eigenlijk het voordeel van het hebben van een snellere proc weg.

[Edit]
Nog een S11 review, daar hebben ze het over surfing with WLAN over 2 en half uur, met een aardig gedimmed scherm. Tsja... 2 uur haalde mijn huidige laptop ook en dat was eigenlijk wat te kort...

Ik zou graag een lamp met een geest willen nu waar ik een wens mee kan doen dat Intel de nieuwe UM lijn gewoon even niet uitstelt tot Q3 of later...
Voorlopig zit ik nog op de Y serie, als de reviews kloppen dan hoef ik geheel geen adapter mee te sjouwen voor een dag. Hoewel het nerdhoekje tijdens de pauze wel voorzien is van een stopcontact en ons eigen stekkerblok ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Ultraman op 11-04-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ultraman schreef op zondag 11 april 2010 @ 01:04:
Je hebt vaak zo weinig keus wat het klokken betreft op laptops voor zover ik weet.
Je kunt natuurlijk wel een in Windows een power save profiel aanspreken of in Linux met cpufrequtils de boel lekker laag klokken, maar dan zit je dus steeds met die lage klok.
Tsja... dan haal je eigenlijk het voordeel van het hebben van een snellere proc weg.
das een beetje kort door de bocht toch :) ja je hebteen lage klok. Maar je kunt dan altijd nog kiezen voor wat extra power als het nodig is.
[Edit]
Nog een S11 review, daar hebben ze het over surfing with WLAN over 2 en half uur, met een aardig gedimmed scherm. Tsja... 2 uur haalde mijn huidige laptop ook en dat was eigenlijk wat te kort...

Ik zou graag een lamp met een geest willen nu waar ik een wens mee kan doen dat Intel de nieuwe UM lijn gewoon even niet uitstelt tot Q3 of later...
ja het zijn echt belachelijke tijden. Die f11 van sony kan bijvoorbeeld niet eens een dvd tot het eind afspelen op een enkele lading. Maar wlan is overigens altijd een power hog. Huidige del laptop houd het gerust 4 uur uit zonder wlan. Met wlan is het echt een heel stuk korter.

Ik kan overigens heel moeilijk zien wat nu welke snelheid door die verschillende labels die intel plakt Ik heb geen flauw idee wat het verschil tussen t p sm um sl su etc... is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Hey allemaal,

Ik heb net een bestelling geplaatst voor een Vostro 3300 met Core I3-350M en 8 cel accu, dus degene waar eerder over gespeculeerd werd met de 120 euro korting. Helaas is die korting niet gelukt, maar heb hem nu met 100 euro korting(bon) erover voor iets minder dan 500 euro kunnen bestellen. Goede laptop voor zijn geld, komen er niet veel bij in de buurt. Ik hou jullie op de hoogte als ik hem binnen heb iig.

Base
Vostro 3300 : Standard Base Good Fixed Config
2048MB (1x2048) 1333MHz DDR3
Internal UK/IrishQwerty Keyboard
Graphics : Intel® Integrated Graphics Media Accelerator HD
320GB Serial ATA (7,200 Rpm)
English Legitieme Windows® 7 Home Premium (32Bit)
8X DVD+/-RW Drive including Software
Wireless : ROW Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card
1Yr Collect & Return Warranty
No Bluetooth
Battery : Primary 8-cell 80W/HR LI-ION
Processor : I3-350M (2.26GHz)
Silver WLAN with camera
Display : 13.3in Anti-glare

Had eerst deze in de bestelling: Lenovo SL400 met 3 jaar garantie:

http://www.misco.nl/HPSin...20ThinkPad%20SL400%20.htm

Maar ga ik toch terug sturen denk ik, gezien ik nu een beter alternatief heb, ook al scheelt het wel gauw 150 euro.
Dus ik denk dat de Vostro 3300 wel een aanrader is;).

[ Voor 26% gewijzigd door COWBertha op 11-04-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mja, ok, je kunt het ding wel weer losdraaien als je het nodig hebt, dat is wel fijn. Je hebt de hoofdruimte :)

Wat die termen betreft, check eens een lijst met CPUs. Bijvoorbeeld Wikipedia - List of Core 2 Duo processors en Dito voor Core i3.
T, P, U en SL, SP, SU zijn best herkenbaar, ze duiden varianten aan en in dit geval wordt dan met name op stroomverbruik gedoeld.

In geval van Core 2 Duo:
T zijn de "normale" mobile varianten (standard-voltage, doorgaans 35W TDP), P zijn power-efficient (medium-voltage, ~25W TDP).
Dan krijg je S voorvoegsel, dat duid "small form factor" aan. Voor de kleintjes dus.
En daarbinnen heb je P, L en U.
P, medium voltage, ~25W TDP
L, low voltage, ~17W TDP
U, ultra-low voltage, ~10W TDP

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De Vaio S is ook gereviewed door notebookjournal: http://www.notebookjourna...11b7e-b-core-i3-nksz-1136

Bijna 3 uur met 40% CPU load, dus 4 a 5 uur met light use, gedimd scherm moet lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 11-04-2010 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Naar mijn mening ik zie dit topic steeds meer veranderen in een 12 tot inch notebook topic, waarbij de thin en light vergeten word.

Wat is de grens qua dikte en gewicht van een thin en light 12 tot 14 inch notebook?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
offtopic:
Volgens mij is het andersom. Het was namelijk eerst het 12 tot 14" topic. Later is dat verandert met de toevoeging Thin and Light. Ik was het niet eens met die toevoeging, want de grens voor thin and light is vaag en subjectief.

En er is blijkbaar volop behoefte om ook dikke 13 inchers te bespreken. Wat mij betreft wordt het tijd om de toevoeging thin and light weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Philflow

Of duidelijk onderscheid maken tussen een thin en light 11,6 tot 13,4 inch topic en een andere 12 tot 14 inch "normale" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Lisadr schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:36:
@Philflow

Of duidelijk onderscheid maken tussen een thin en light 11,6 tot 13,4 inch topic en een andere 12 tot 14 inch "normale" topic.
"Sorry, jouw 12" laptop heeft een optisch station en is dus niet thin! Andere topic"
"Sorry, jouw 13,3" laptop heeft een te grote batterij en is dus niet light! Andere topic"
"Sorry, jouw 11.6" laptop is wel thin en light, maar heeft geen CULV! Andere topic"

Tsja, ik vind het een beetje onzin, iedereen die interesse heeft in een relatief klein notebook weet waar gekeken moet worden, of ze nu een optisch station hebben of niet, of een grammetje meer of minder wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
twi schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:14:
[...]

"Sorry, jouw 12" laptop heeft een optisch station en is dus niet thin! Andere topic"
"Sorry, jouw 13,3" laptop heeft een te grote batterij en is dus niet light! Andere topic"
"Sorry, jouw 11.6" laptop is wel thin en light, maar heeft geen CULV! Andere topic"

Tsja, ik vind het een beetje onzin, iedereen die interesse heeft in een relatief klein notebook weet waar gekeken moet worden, of ze nu een optisch station hebben of niet, of een grammetje meer of minder wegen.
thin and light is ook maar relatief. Als een notebook al onder de 2 kg is dan wordt hij vaak al als light bestempeld. Maar is het de bedoeling dat er hier alleen maar naar atom based notebooks gekeken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30
Ik vind het best om 'dikke' 12 en 13 inch laptops te bespreken, maar de focus ligt duidelijk richting de dunne, kleine laptops. Sowieso lijken de producenten om, dik is uit. Alle nieuwe, higher end 13 en 12 inch laptops wegen tegenwoordig rond de 2kg en accus gaan vaak langer mee dan 3 uur. Dus eigenlijk maakt het niet uit :)
twi schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:14:
Optisch station of niet is geen criterium voor een ultra thin.
Als door de accu de laptop 4 kg weegt dan ja. Anders gaat dit ook niet op.
De distinctie tussen netbook en ultra thin is ook duidelijk: Atom.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Ik ben dan gaan mod op dit forum, maar volgens mij is het doel van dit topic niet veranderd. Dat het sinds een paar delen de topic titel Thin and Light staat betekend niet dat er strikt daarop gelet moet worden. Het gaat in dit topic om compacte notebooks zo ongeveer in de range van 12" t/m 14". En ja, ook 11,6" mogen hier dus ook besproken worden. Ook iets krachtigere 13" mogen wat mij betreft ook over gediscussieerd worden. Laten we het vooral niet moeilijker maken dan het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 11 april 2010 @ 08:05:
De Vaio S is ook gereviewed door notebookjournal: http://www.notebookjourna...11b7e-b-core-i3-nksz-1136

Bijna 3 uur met 40% CPU load, dus 4 a 5 uur met light use, gedimd scherm moet lukken.
Dit is echt ook mijn favoriet op het moment; alleen jammer van het glanzende scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Iemand die ik ken gaat binnenkort naar de verenigde staten en nu vroeg ik mij af of dit een beetje een goede laptop voor het geld was om mee naar nederland te laten nemen:
http://www.amazon.com/gp/...?ie=UTF8&m=A13BNE3P7C8THK
Kan er namelijk amper reviews over vinden helaas.
En wat zijn de regels over laptops uit een ander land laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Staan toch nogal wat "review" bij dat Amazon item. ;)
Info over invoer kan je bij de douane vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bedoelt specifiek de VT versie? In principe is die niet anders dan de ander UL30 versies behalve dat hij een dedicated GPU heeft.
En wat zijn de regels over laptops uit een ander land laten komen?
Hiervoor kan je bijvoorbeeld in [Ervaringen] Buitenlandse notebooks en dit Notebookspot artikel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt, het gaat de Sony Vaio Y worden, met 3 jaar garantie bij OBCS.
Aan de SU7300 verwacht ik genoeg te hebben, het naar de uni kunnen zonder ook maar aan de adapter te hoeven denken lijkt me hartstikke fijn, ik verwacht dat hij stiller is dan de S serie (maar daar heb ik 0 bewijs voor) en bovenal vind ik ruim 200 euro extra voor een beetje extra processor wat ik niet verwacht nodig te hebben een goede besparing.

Zo bestellen en dan laat ik het uiteraard weten.
Mocht hij echt niet bevallen dan kan ik me nog beroepen op de 7 dagen wet koop op afstand om het product te retourneren. Testen met een LiveUSB image, zodat ik de Windows 7 (licentie) niet gebruik. Denk dat ik er direct na aankomst een image van maak voor de zekerheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 11-04-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ultraman schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:14:
Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt, het gaat de Sony Vaio Y worden, met 3 jaar garantie bij OBCS.
Aan de SU7300 verwacht ik genoeg te hebben, het naar de uni kunnen zonder ook maar aan de adapter te hoeven denken lijkt me hartstikke fijn, ik verwacht dat hij stiller is dan de S serie (maar daar heb ik 0 bewijs voor) en bovenal vind ik ruim 200 euro extra voor een beetje extra processor wat ik niet verwacht nodig te hebben een goede besparing.

Zo bestellen en dan laat ik het uiteraard weten.
Mocht hij echt niet bevallen dan kan ik me nog beroepen op de 7 dagen wet koop op afstand om het product te retourneren. Testen met een LiveUSB image, zodat ik de Windows 7 (licentie) niet gebruik. Denk dat ik er direct na aankomst een image van maak voor de zekerheid.
als ik wat zekerheid heb van dell dat ik mijn geld terug krijg (ik denk dat dat wel goed gaat komen overigens) dan ga ik die pavillion dv3-2350 halen. Net onder mijn budget en kan eventueel nog een ssd halen mocht dat nodig zijn. nog steeds jammer dat die sony's niet met core i5 of betere video kaart komen anders had ik die wel genomen. sterker nog als die y series een nvidia of ati kaart had dan had ik die ook wel genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
justice strike schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:20:
[...]
Maar is het de bedoeling dat er hier alleen maar naar atom based notebooks gekeken wordt?
Juist niet, voor atom based netbooks is er een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Roamor schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:42:
[...]

Dit is echt ook mijn favoriet op het moment; alleen jammer van het glanzende scherm.
Inderdaad alleen daarom al, niet kopen. Op deze (de review) zit natuurlijk een duits keyboard maar het zal mij nix verbazen als Sony alleen US keyboards naar de US verscheept en ons in NL weer opzadelt met zo'n UK keyboard. Een gewaarschuwd mens.........

Bij TV's was het jarenlang een hot item om het scherm maar niet te laten spiegelen met speciale glassoorten, wat grijstinten in het glas en antireflective coatings. Want je ziet elk streepje (kunst) licht er direct in terug. Toen was het eindelijk zover dat een mooi mat scherm LCD/TFT/LED scherm kon worden gemaakt wat minimaal reflecteert. Dan zou je zeggen: 'stop we hebben het!'
Nee hoor, nou zijn er weer spiegelende schermen!!! De wereld op zijn kop.
Wie wil zijn/haar haren nu kammen in zo'n stom spiegelscherm?

[ Voor 35% gewijzigd door RAAF12 op 12-04-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

justice strike schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:44:
[...]

die heb ik gevonden... ben ook steeds meer aan het denken dat ik die gewoon maar moet halen. Alleen toen ik hem wilde kopen was het eerste wat de verkoper zei... weet je het zeker? support bij hp is een drama en we krijgen 4 laptops per maand terug van de klant

[...]

boven budget, en ik denk niet dat deze snel leverbaar is. maar dit is wel DE ideale laptop :) \

budget is overigens alles onder de 1000 euro. 14 inch of 12 inch mag natuurlijk ook :)
Asus en Toshiba komen het minst terug voor defecten zie
http://news.cnet.com/8301-17938_105-10400447-1.html

Kijk ook naar de garantietermijn er zijn merken die maar 1 jaar geven op de goedkopere modellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
RAAF12 schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:54:
[...]

Kijk ook naar de garantietermijn er zijn merken die maar 1 jaar geven op de goedkopere modellen......
Dat mogen ze wettelijk gezien helemaal niet. De minimale garantie in de EU is 2 jaar.
Of je die garantie nou haalt via de leverancier of de fabrikant maakt niet uit. Daar moet je het niet van laten afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De garantie haal je altijd bij degene wie je het koopt. Je hebt als gewone consument in principe niks te maken met de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
RAAF12 schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:54:
[...]

ik ben nu weer aan het kijken naar toshiba en fujitsu. Misschien ook maar naar asus kijken. Ik laat de high performance laptop wel even voor wat het is. Denk niet dat het handig is als ik wil gaan reizen. (aan de andere kant mis ik wel echt de kracht als ik niet ga reizen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
woekele schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:23:
De garantie haal je altijd bij degene wie je het koopt. Je hebt als gewone consument in principe niks te maken met de fabrikant.
Dat is niet helemaal waar. Bij bijvoorbeeld MSI krijg je pick-up & return garantie, en dan bel je de fabrikant op om jouw product op te halen en terug te brengen. Volgens mij doet Asus dit ook en een aantal anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
jvdgeest schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:25:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Bij bijvoorbeeld MSI krijg je pick-up & return garantie, en dan bel je de fabrikant op om jouw product op te halen en terug te brengen. Volgens mij doet Asus dit ook en een aantal anderen.
Dat is dan ook niet waar hij op doelt, in de praktijk zal natuurlijk best zo gaan, maar in principe koop je een product bij een winkelier, en die mag je dan ook aanspreken op garantiekwesties. :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
RobertJ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:29:
[...]

Dat is dan ook niet waar hij op doelt, in de praktijk zal natuurlijk best zo gaan, maar in principe koop je een product bij een winkelier, en die mag je dan ook aanspreken op garantiekwesties. :)
Allemaal leuk en aardig dat het altijd via de winkelier kan, maar wat heeft een consument daaraan als pick-up&return of on-site gewoon vele malen beter en sneller gaat dan via de winkelier? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar na lang dubben een Dell 13z gekocht, met Nvidia kaart. Helaas vanaf het begin blauwe schermen, en nu na een half jaar en heeel veel bellen met de helpdesk mijn geld terug. Jammer want in principe was het precies de laptop waar ik naar opzoek was.
Ik heb weinig vertrouwen om opnieuw een laptop bij dell te komen, maar zie door de bomen het bos niet echt meer :) Wat zouden jullie zien als een goed alternatief voor de 13z? (een merk met goede 'helpdesk/service" is ondertussen ook een pre geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Had je deze? http://zoek.dell.nl/1/3/dell-13z-afwerking
Zoja dan moet je wat specifieker zijn, want elke thin and light notebook heeft op z'n minst de specs van de 13z (met nadruk op "op z'n minst").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk :) sorry!
Ik had de volgende opties gekozen

Intel core 2 duo processor: SU7300, 4.069 MB, 320GB, Nvidia gforce grafische G 105M,
8-cel batterij, WLED scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:04:
Je hebt gelijk :) sorry!
Ik had de volgende opties gekozen

Intel core 2 duo processor: SU7300, 4.069 MB, 320GB, Nvidia gforce grafische G 105M,
8-cel batterij, WLED scherm
je kunt voor de sony y11 gaan. of je kunt de fujitsu lifebook p3100 (oid) dat is oviergens wel een heel mooi apparaat. De asus ul30 is een mooi ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Gebaseerd op jullie ervaring. Wat is sneller voor iemand die dagelijks een laptop gebruikt voor internet, youtube video's, office en basic photoshop. Iemand die momenteel maar 21GB aan HDD gebruikt en ruim 650 euro budget heeft.

pricewatch: Asus Eee PC 1201N Zwart
plus
pricewatch: Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB

of
pricewatch: Asus UL30A-QX057X

De Asus UL30 heeft een snellere CPU en meer, sneller geheugen. Maar weegt dat op tegen een snellere SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Lisadr schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:27:
Gebaseerd op jullie ervaring. Wat is sneller voor iemand die dagelijks een laptop gebruikt voor internet, youtube video's, office en basic photoshop. Iemand die momenteel maar 21GB aan HDD gebruikt en ruim 650 euro budget heeft.

pricewatch: Asus Eee PC 1201N Zwart
plus
pricewatch: Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB

of
pricewatch: Asus UL30A-QX057X

De Asus UL30 heeft een snellere CPU en meer, sneller geheugen. Maar weegt dat op tegen een snellere SSD?
De ul30 is wel mijlenver sneller. Maar als je er een handje van hebt om je pc te vervuilen dan is een ssd van meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Niet echt. Bij gemiddeld gebruik is de CPU niet debottleneck. Ze zullen daarom met HDD even snel zijn. De 1201 met SSD is sneller.

Tevens zal de Nvidia chip beter Youtube HD acceleren.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:19:
Wat zouden jullie zien als een goed alternatief voor de 13z? (een merk met goede 'helpdesk/service" is ondertussen ook een pre geworden).
Ik ben tevreden met mijn HP DM3. Ook verkrijgbaar met Nvidia chip. Ik heb geen ervaring met de service van HP.

[ Voor 71% gewijzigd door Philflow op 13-04-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Philflow schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:07:
Niet echt. Bij gemiddeld gebruik is de CPU niet debottleneck. Ze zullen daarom met HDD even snel zijn. De 1201 met SSD is sneller.

Tevens zal de Nvidia chip beter Youtube HD acceleren.
Dacht ik ook. Minder CPU power, maar door de snelle SSD zullen programma's sneller starten en je kan altijd nog de 1201N upgraden naar 4GB ram.

SSD en 4GB ram zorgen voor een enorme boost

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4007/4281406752_384da089d1_o_d.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Lisadr op 13-04-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:19:
Ik heb vorig jaar na lang dubben een Dell 13z gekocht, met Nvidia kaart. Helaas vanaf het begin blauwe schermen, en nu na een half jaar en heeel veel bellen met de helpdesk mijn geld terug. Jammer want in principe was het precies de laptop waar ik naar opzoek was.
Ik heb weinig vertrouwen om opnieuw een laptop bij dell te komen, maar zie door de bomen het bos niet echt meer :) Wat zouden jullie zien als een goed alternatief voor de 13z? (een merk met goede 'helpdesk/service" is ondertussen ook een pre geworden).
Mijn nieuwe Dell werd na 4 dagen DOA verklaard en kreeg een nieuwe (daar ging wel een telefoonsessie van 1 uur met Dell A'dam aan vooraf) Ik moest een klepje weghalen, stekkertjes verwijderen, accu, cdrom drive verwijderen ect ect. Asus op 1 en Toshiba op 2 qua minst kapotte laptop. Wat voor frutsels de machine heeft komt pas op de 2de plaats. Sinds Windows 3.1 heb ik er ong. 6 versleten dus is het nou niet van een hebbeding waar ik wakker van lig.
Dit netbookje waarop ik nu tiep (NC10 Samsung) staat ook niet erg hoog maar voor die 300 euro kan je je geen buil vallen (en wel 2 jaar garantie)
2 jaar kan wel wettelijk EU geregeld zijn maar als je handelaar of subdealer niet meewerkt kan je toch problemen krijgen bij een machine waar maar 1 jaar opzit.
Vaandaar dat ik dan liever een Asus zou kopen met standaard 2 jaar (en meestal 6 mnd of 1 jr op accu en netvoeding)
Als die specs zijn wel wat verschillend (en prijzen) maar de afterservice vind ik minstens zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Asus u30Jc-1A review http://www.engadget.com/2010/04/13/asus-u30jc-1a-review/

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik open die pagina en m'n ogen doen al direct pijn van het glanzende oppervlak. Zijn fabrikanten nou echt zo dom en snappen ze niet dat de gemiddelde consument geen vingerafdrukmagneet willen? Damn..

Te voorbarig, sorry. Alleen het scherm en de rand ervan lijkt glossy te zijn. Ook die had ik liever anti-glare of gewoon mat gezien, maarja, dit is al een hele verbetering van Asus.

[ Voor 18% gewijzigd door Nordlys op 13-04-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Dank je voor de review, dat is een andere laptop die ik ook wel interessant vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
Philflow schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:07:
[...]

[...]

Ik ben tevreden met mijn HP DM3. Ook verkrijgbaar met Nvidia chip. Ik heb geen ervaring met de service van HP.
@Philflow Mag ik vragen wat de garantiestatus van jouw HP DM3 is? Ik heb 27 maart mijn DM3-1130 ontvangen. Dus dat is iets meer dan 2 weken in bezit. Ik heb mede dit model gekozen omdat er 2 jaar garantie op zou zitten... Dit staat ook leuk op de onderkant, en een stickertje bovenop "2 years warrenty". Maar als ik de "HP Support Assistant" open, en op garantie klik staat er: "Ingangsdatum garantie: 28 januari 2010" - "Basisgarantie - Vervaldatum: 26-02-2011" Dit is dus helemaal geen 2 jaar garantie, ik ben hier laatst pas achtergekomen. Morgen HP bellen voor opheldering, maar ik wil even weten of jouw DM3 dat ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Martijn-HK schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:21:
[...]
Morgen HP bellen voor opheldering, maar ik wil even weten of jouw DM3 dat ook heeft?
Mijn DM3 is een 1044nr afkomstig uit de VS. Ik heb geen idee hoe lang HP NL mij garantie gaat geven. Ik hoop er nooit achter te komen. HP Support assistant heb ik niet want ik heb een clean install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Updatetje over mijn Vostro 3300 bestelling:

8-Cel is schijnbaar niet te leveren in NL, dus het wordt toch met een 4-cel. Wel krijg ik hierdoor 50 euro korting op de config, altijd leuk;). Nu heb ik een Core I3-350m 13,3" lappie voor midden de 400 euro!

Levertijd staat nu btw op 4-5, heel netjes.

Ook kijken ofk nog wat cashback krijg van haalmeeruitjecard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Weet iemand of je met die kortingscodes ook die Alienware M11Z kunt bestellen met korting?
Of geldt het alleen voor bepaalde modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
SamPatterson schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:44:
Weet iemand of je met die kortingscodes ook die Alienware M11Z kunt bestellen met korting?
Of geldt het alleen voor bepaalde modellen?
Probeer het en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad jammer. Maar is hij is eigenlijk niet echt een thin and light. Maar een krachtigere notebook, met een optische station en redelijk wat accuduur. Onderutussen staat hij ook op de Asus site
jvdgeest schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:36:
[...] Alleen het scherm en de rand ervan lijkt glossy te zijn. Ook die had ik liever anti-glare of gewoon mat gezien, maarja, dit is al een hele verbetering van Asus.
Mee eens. Weet niet wat fabrikanten denken om alleen de glossy variant te gebruiken. Ok Van 1 optie 2 opties maken zal de kosten verhogen, maar er is ook al keuze is processoren, RAM, HDD enz. enz. dus waarom niet ook het scherm. Ook de roep om non-glossy schermen en behuizing wordt ook steeds luider. Maar fabrikanten lijken er vooralsnog doof voor. Ook die glossy 2 in 1 muisknoppen vind ik persoonlijk ook een designfout, omdat zo'n 2 in 1 knop gewoon stuk minder prettig werkt en 2 de vingerafdrukken op het glimmend stukje plastic.

Ik heb voorlopig mijn hoop gezet op de "business" variant van de UL80Jt: de PL80Jt
- Behuizing non-glossy
- Mogelijkheid tot non-glossy scherm (staat overigens nog niet op de site) (zou de UL80Jt niet hebben)
- twee afzondelijke muisknoppen, die non-glossy zijn (UL80Jt heeft glossy 2 in 1 knop)
- Relatief licht: 1,9 kg voor 14"
- Lange accuduur ~ 10 uur (geadverteerd)
- 2 jaar garantie
- Core i "low voltage" processor
- Dedicated low-end GPU

- Enige minpunt is de resolutie van 1366 x 768, liever 1440x 900 of 1600 x 900, maar ik ben al bij als hij überhaupt hier binnenkort uitkomt...

Ik heb er erg hard hoofd in... De Asus P30A (die nog steeds op de site van Asus staat[/]) is hier nog nooit verschenen. De UL80Ag / UL80Vt / UL80Vs zijn nog nooit verschenen. Ik hoop dat Asus begrijpt dat ze producten die ze aankondigen ook moeten aanbieden omdat bepaalde consumenten ze willen hebben... Ik vind het eigenlijk jammer dat geen andere fabrikant iets vergelijkbaars of beter tegenover hetgeen van Asus te bieden heeft maar wel goed verkrijgbaar stelt in Nederland, want anders was ik daar ondertussen wel voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Kan het alleen maar met je eens zijn Regeneration. Zouden de fabrikanten misschien denken dat de gemiddelde consument glimmend mooier vindt? Ik kan mij het haast niet voorstellen dat dat waar is.

Ook helemaal met je eens wat betreft de UL80Jt en PL80Jt, de specs zijn gewoon erg mooi. Jammer dat deze (nog) niet in Nederland te koop is. En inderdaad jammer van de resolutie, die heb ik ook liever 1440 x 900 of 1600 x 900. Ook weer zoiets wat ik niet snap van de fabrikanten, waarom is 1366 x 768 zo ontzettend mainstream geworden? Leuk dat dat voor HD filmpjes kijken uitkomt, maar ik heb véél meer aan een 1440 x 900 scherm (ca. 130 pixels meer in de hoogte) voor documenten schrijven en ontwikkelen.

Jammer dat WXGA+ nooit mainstream is geworden voor 14" notebooks. En eigenlijk bespottelijk dat WXGA en die 1366 x 768 resolutie op zelfs 15(.4)" mainstream is, dat kan echt véél groter op zo'n scherm. Ik moet eerlijk toegeven dat ik 1920 x 1200 op m'n 15.4" Dell D830 iets te groot vindt, maar 1280 x 800 of 1366 x 768 is dan weer veels te klein...

*blijft hopen op een UL80Jt-a-like met WXGA+ die in NL komt...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje lame kopie en paste misschien; maar tja... Lenovo komt als het goed is op 22 april met een nieuwe/updated Thinkpad serie, even afwachten of die hier ook komen natuurlijk, maar toch; wie weet is t interessant.

Engadget link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Regeneration schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:42:
De UL80Ag / UL80Vt / UL80Vs zijn nog nooit verschenen.
Even een update hierover. Ik heb gister Asus gemailt en het schijnt dat de UL80Vt (binnenkort) wel leverbaar is in Nederland, waarschijnlijk alleen bij Media Markt Arena. Het heeft de volgende specs:

UL80VT-WX059V
€ 779,00
14.1" LED Backlight (1366 x 768)
Intel® Core™2 Duo Processor SU7300 (3M Cache, 1.30 GHz, 800 MHz FSB)
4GB DDR3
500GB 5400rpm
Nvidia G210M 512MB
DVD Super Multi
0.3 megapixel
Wifi-N

De UL80Jt zal voorlopig niet in Nederland geleverd gaan worden, dit heeft voornamelijk te maken met het schermformaat en de prijs, aldus Asus Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jvdgeest schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:24:
[...]

Even een update hierover. Ik heb gister Asus gemailt en het schijnt dat de UL80Vt (binnenkort) wel leverbaar is in Nederland, waarschijnlijk alleen bij Media Markt Arena. Het heeft de volgende specs:

UL80VT-WX059V
€ 779,00
14.1" LED Backlight (1366 x 768)
Intel® Core™2 Duo Processor SU7300 (3M Cache, 1.30 GHz, 800 MHz FSB)
4GB DDR3
500GB 5400rpm
Nvidia G210M 512MB
DVD Super Multi
0.3 megapixel
Wifi-N
Bedankt voor je update! :)

Vind het wel jammer dat ze nu pas met de UL80Vt komen. Die is nu te laat omdat er betere varianten zijn zoals de UL80Jt en de PL80Jt. De UL80Jt heeft betere specs (ok, zal wel duurder kunnen zijn) en de behuizing van het toetsenbord gedeelte is non-glossy. Dat ze voor deze UL80Vt nog bijna 800 euro durven te noemen als vraagprijs is helemaal abnormaal. Het is nagenoeg de UL30 met als grootste verschillen een groter scherm (maar dan géén hogere resolutie), een dedicated low-end GPU en een DVD-station en daar 150 euro meer voor vragen...
De UL80Jt zal voorlopig niet in Nederland geleverd gaan worden, dit heeft voornamelijk te maken met het schermformaat en de prijs, aldus Asus Benelux.
Waarom het "schermformaat" een reden zou zijn van Asus om de laptop niet uit te brengen? Het klopt dat het geen "populair" schermformaat is, maar het gaat voor mij toch echt om het totaal pakket. En de prijs lijkt me niet zo moeilijk, deze niet te hoog zetten als fabrikant! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:16:
beetje lame kopie en paste misschien; maar tja... Lenovo komt als het goed is op 22 april met een nieuwe/updated Thinkpad serie, even afwachten of die hier ook komen natuurlijk, maar toch; wie weet is t interessant.

Engadget link
ik moet over de thinkpad edge zeggen dat de goedkoopste versie (met amd neo) misschien de tussenliggende versie tussen culv en mainstream is. net wat meer power en marginaal minder batterij tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
COWBertha schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:41:
Updatetje over mijn Vostro 3300 bestelling:

8-Cel is schijnbaar niet te leveren in NL, dus het wordt toch met een 4-cel. Wel krijg ik hierdoor 50 euro korting op de config, altijd leuk;). Nu heb ik een Core I3-350m 13,3" lappie voor midden de 400 euro!

Levertijd staat nu btw op 4-5, heel netjes.

Ook kijken ofk nog wat cashback krijg van haalmeeruitjecard.nl
Incl. BTW? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Don3k schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:54:
[...]

Incl. BTW? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen :$
het is voor mij een drama geweest die bestelling bij dell. Probeer nog steeds mijn geld terug te krijgen.

kan iemand mij aangeven of de amd neo met ati 3300 een betere oplossing is als de intel su7300 met intel gmax4500hd

[ Voor 17% gewijzigd door justice strike op 16-04-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Ja, incl BTW. Het was gewoon een configuratie optie op de site ( die link die een tijd geleden gepost was). Maar toen werd ik dus gebeld dat de 8-cel niet kon en dat ze het wilde wisselen met een 4 cel en dan korting gaf. Is op zich dan niks op tegen:p. De bestelling staat nu op in productie, dus ik zie hem vanzelf. Wel heb ik er 2 besteld, dus eentje gaat de verkoop in;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was net even aan het googlen en kwam toevallig wat prijzen tegen.

Allereerst de Nederlandse variant van de UL30Jt:
http://www.salland.eu/pro...ul30jt-rx008x.html?ref=29

Verder is in zowel België als Duitsland ook de U30Jc opgedoken. Het lijkt er op dat wij europeanen het met de Core i5 430M ipv i3 350M mogen doen :)
http://www.pixmania.be/be...e=vergelijk&CodePromo=oui
http://geizhals.at/deutschland/a522183.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
950€... Caramba...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik voel dan zelf ook veel meer voor de U30Jc. Ik hoop ook dat deze naar Nederland komt. Het is 1 van de opties waar ik naar kijk als volgende notebook. Mijn F3Sc heeft zijn tijd bij mij iig wel gehad, al blijft het wel een goede notebook :)

De U30Jc heeft iig een grote 8 cell accu in Duitsland. Daarbij is deze goedkoper en volgens mij ook een stuk degelijker. De U-serie was er al voor het hele thin-and-light gedoe en had altijd al een betere naam omdat ze duurder waren. Je ziet het ook aan het gebruikte magnesium. Daarbij is hij ook gelijk 100 euro goedkoper en heeft een 2x zo snelle CPU. De optische drive valt wellicht te vervangen door een SSD, zoals ik anderen de laatste tijd wel meer zie doen op GoT.

* GENETX overweegt verder:
- HP Envy 15 (gaat naar de VS deze zomer ;) )
- 15,4" HP EliteBook van de UTwente

Al voel ik wel wat voor een compacte notebook naast mijn desktop. :w DTR gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 16-04-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
GENETX schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:10:
Ik was net even aan het googlen en kwam toevallig wat prijzen tegen.

Allereerst de Nederlandse variant van de UL30Jt:
http://www.salland.eu/pro...ul30jt-rx008x.html?ref=29

Verder is in zowel België als Duitsland ook de U30Jc opgedoken. Het lijkt er op dat wij europeanen het met de Core i5 430M ipv i3 350M mogen doen :)
http://www.pixmania.be/be...e=vergelijk&CodePromo=oui
http://geizhals.at/deutschland/a522183.html
Baal hier toch best wel veel van. Dit was mijn numero uno laptop maar die nieuwe macbooks zijn super interresant nu ze maar 1011 euro *met studenten korting* kosten. Weet iemand of er in de UL30JT/JC ook dat nvida optimus zit ? En hoe scoord de P8600 vs i5-520um ? Is daar een significant verschil in ?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de macbook's juist niet zo interessant. Ik had een oog op de Macbook Pro 13", maar ik ga geen 1000 euro meer neerleggen voor de Core 2 Duo.

Met deze prijs is de UL30Jt (die idd Optimus heeft) idd niet interessant meer. De 520UM legt het echt af tegen de processor in de MacBook Pro. De 520UM is te vergelijken met de eerste dualcores, de AMD Turion TL-52 is net ietsje trager. Vergeet niet dat i5 heel snel klinkt, maar het hier om een 1,06GHz model gaat dat incl. igp 18W verstookt, terwijl de P8600 25W zonder igp verstookt. De GeForce 310M scoort 50% beter als je Go 7600 ;)

Enkel heeft de UL30Jt een andere markt, de echte thin-and-light. En daar is Asus nu eigenlijk weer heel handig met de U30Jc. Duidelijk is dat ze meer op Apple willen lijken (en ja, dat hebben ze aangekondigd). Met de U30Jc lever je namelijk wel wat in van de 12 uur accutijd, maar met de genoemde 8 uur kom je wel op dezelfde tijd als de MacBook Pro. Ook gewicht, formaat en bouwkwaliteit lijken me gelijkwaardig. Wel krijg je een jaar meer garantie. Bijkomend voordeel is dat in dat geval de 430M echt gehakt draait van de CPU in de 13" Macbook Pro.

Dacht ik gelijk aan de masterlijke TimelineX met HD5650. Ook daarvan, en bijna alle andere modellen, zijn de prijzen te vinden bij onze oosterburen. http://geizhals.at/deutschland/?fs=timelinex&in= . De prijzen zijn dus vergelijkbaar. Maar wil ik het risico nemen? Asus blijft toch een beetje mijn favoriet, ondanks het A6T debacle.

Edit:
Daar is ook een review van verschenen vandaag btw:
http://www.notebookjourna...820tg-timelinex-nkrt-1140

Iets wat ik dus inderdaad niet ga doen. Scharnieren lijken weer niet geweldig (en daar hebben ze bij Acer veel problemen mee gehad :X ), toetsenbord lijkt wat minder te zijn en dan.. iets waar ik al bang voor was... een laptop die gewoonweg oververhit raakt omdat je zo'n HD 5650 nooit in zo'n dunne laptop kan koelen. :F

Wat dat betreft: Een leuke review van de U30Jc. http://hothardware.com/Ar...c-Notebook-Review/?page=1

Eigenlijk alles wat ik dus van Asus gewend ben: Goede behuizing, goed toetsenbord en groot touchpad. Weinig lawaai en warmte (== goed koelsysteem itt Acer ^^). Eigenlijk lijkt het, op accuduur na, te zijn wat de MacBook Pro 13" had moeten zijn. De accuduur is daar vrij zwak, al halen anderen weer 7 uur, wat dan wel weer erg goed is: http://www.laptopmag.com/...sus-ul30jc-1a.aspx?page=4

* GENETX gelooft dat dit hem dan maar moet worden over een paar maanden :9

[ Voor 44% gewijzigd door GENETX op 16-04-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:00
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken, en ik was van plan deze maand een laptop te kopen.
Eisen:
- Deftige CPU, ik studeer informatica en ik wil dat alles vooruit gaat
- Niet te zwaar, aangezien hij enkel gebruikt wordt om mee te nemen. Thuis heb ik mijn eigen PC...
- 4GB RAM
- Richtprijs: 700-800 euro

Ik heb tot nu gewacht, omdat ik graag een Core i3 of i5 wou hebben, en eindelijk beginnen de eerste te verschijnen in België

De daarnet aangehaalde [b]U30JC[b]: €774
http://www.pixmania.be/be...rt/asus/u30jc-qx002v.html
De concurrent van Acer: Aspire 4820TG: €789
http://www.pixmania.be/be...pire-4820tg-434g50mn.html

Eigenlijk heb ik geen dvd-station nodig. Ik had die liever niet gehad, zodat ze wat lichter waren, want eerst vond ik dat ik onder de 2 kg moest blijven. Beide zijn ze dus 2.2 kg

Verschillen:
Asus: nVidia 310M met optimus technologie
Acer: ATI Mobility Radeon™ HD 5470 with Switchable™ Graphics technology

Asus: 13.3 inch
Acer: 14 inch

Batterijtijd van de Acer vind ik niet onmiddellijk

Eigenlijk zou de 3820TG ideaal zijn: geen dvd, 1.8 kg, maar die vind ik nergens in België. Ook Asus heeft er zo een aantal, maar ook hier vind ik geen winkels die ze kunnen leveren. Ik ben dus aan het twijfelen om toch maar voor die Asus te gaan, uiteindelijk wel een zeer mooie laptop voor een degelijke prijs.

EDIT: natuurlijk kan ik ook voor de Vostro 3300 gaan met een Core i5 430M. Dan heb ik bijna dezelfde laptop voor €695, maar wel een veel zwakkere batterij, als ik mij niet vergis. En vooral een zwakkere grafische kaart...

[ Voor 7% gewijzigd door jeroenikke op 16-04-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:44
Ik heb sinds kort de Vostro 3300 (i5 M 520, 4GB, Nvidia 310M)

Qua snelheid is het een enorme verbetering met wat ik had (MSI S270 AMD Turion MT-30, 1GB, ATi RS480).

Echter zitten er wel een paar minpunten aan, de kijkhoeken zijn een stuk minder vergeleken m'n MSI. En de kleuren zijn minder, vooral het zwart is bij m'n MSI een stuk beter. Al heeft de MSI wel een glossy scherm.

En er zit maar 1 speakeropening, waardoor je het geluid dus alleen maar vanaf links hoort. De opening is een klein spleetje (lijkt erg op een dunne compact flash slot). Zodra je die opening afdekt (met je vinger bijv.) dan lijkt het geluid een stuk beter over te komen.

En rechtsachter zitten de ventilatiegaten van de laptop. 1 aan de zijkant, en 1 aan de achterkant. Echter als je het scherm te ver open doet, dan bedekt het scherm gedeeltelijk het achterste ventilatiegat. Dat gedeelte van het scherm word wel warm, maar gelukkig trekt die warmte niet verder.

Wat wel erg fijn is, is dat de beeldscherm verhouding anders is, waardoor je geen zwarte balken ziet met films e.d.

[ Voor 24% gewijzigd door Remy!!!! op 16-04-2010 23:37 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Remy!!!! schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:33:
En de kleuren zijn minder, vooral het zwart is bij m'n MSI een stuk beter.
Typische voordelen van een glimmend scherm. Die worden nogal eens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Philflow schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 07:01:
[...]

Typische voordelen van een glimmend scherm. Die worden nogal eens vergeten.
Inderdaad, van mij had er wel een glimmend scherm in gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remy!!!! schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:33:
Wat wel erg fijn is, is dat de beeldscherm verhouding anders is, waardoor je geen zwarte balken ziet met films e.d.
Je bent de eerste Tweaker die ik zie die dat als voordeel ziet 8)7 |:( :9
jeroenikke schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:37:
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken, en ik was van plan deze maand een laptop te kopen.
Eisen:
- Deftige CPU, ik studeer informatica en ik wil dat alles vooruit gaat
- Niet te zwaar, aangezien hij enkel gebruikt wordt om mee te nemen. Thuis heb ik mijn eigen PC...
- 4GB RAM
- Richtprijs: 700-800 euro

Ik heb tot nu gewacht, omdat ik graag een Core i3 of i5 wou hebben, en eindelijk beginnen de eerste te verschijnen in België

De daarnet aangehaalde [b]U30JC[b]: €774
http://www.pixmania.be/be...rt/asus/u30jc-qx002v.html
De concurrent van Acer: Aspire 4820TG: €789
http://www.pixmania.be/be...pire-4820tg-434g50mn.html

Eigenlijk heb ik geen dvd-station nodig. Ik had die liever niet gehad, zodat ze wat lichter waren, want eerst vond ik dat ik onder de 2 kg moest blijven. Beide zijn ze dus 2.2 kg

Verschillen:
Asus: nVidia 310M met optimus technologie
Acer: ATI Mobility Radeon™ HD 5470 with Switchable™ Graphics technology

Asus: 13.3 inch
Acer: 14 inch

Batterijtijd van de Acer vind ik niet onmiddellijk

Eigenlijk zou de 3820TG ideaal zijn: geen dvd, 1.8 kg, maar die vind ik nergens in België. Ook Asus heeft er zo een aantal, maar ook hier vind ik geen winkels die ze kunnen leveren. Ik ben dus aan het twijfelen om toch maar voor die Asus te gaan, uiteindelijk wel een zeer mooie laptop voor een degelijke prijs.

EDIT: natuurlijk kan ik ook voor de Vostro 3300 gaan met een Core i5 430M. Dan heb ik bijna dezelfde laptop voor €695, maar wel een veel zwakkere batterij, als ik mij niet vergis. En vooral een zwakkere grafische kaart...
De Acer zal ik je dus echt afraden. Als ik lees in die review dat er temperaturen van 92 graden worden gemeten, dan is dat niet goed. Ik houd namelijk 80 graden als absolute max aan, terwijl bij normaal heftig gebruik 75 graden wel de max zal zijn... Dat koelsysteem is wat mij betreft gedoemd om te gaan falen :F . Als je dergelijke temperaturen al haalt met een nieuwe laptop, dan wil ik niet weten hoe heet hij wordt als er na een half jaar wat stof in is gekomen. Het is dat je in België 2 jaar krijgt op een Acer. In Nederland zie ik echter al het doemscenario afspelen waarbij ze bij bosjes uitvallen zo'n 3 maanden na de garantieperiode van slechts 1 jaar....
Unseren Stresstest (Prozessor und Grafikkarte werden mit prime95 und ATI-Tool unter Last gesetzt) überstand das Pressesample nicht einmal fünf Minuten und schaltete sich bei einer Temperatur von etwa 92° C ab.
http://www.notebookjourna...0tg-timelinex-nkrt-1140/5
Mijn oude Asus A6T haalde bij een 100% processorbelasting na 20 minuten de 85 graden en toen stond ik al doodsangsten uit :F

* GENETX pakt een stok en een stuk touw van 10 meter en trekt een cirkel om de Acer TimelineX 4820TG ;)

Dan de Asus U30Jc versus de Dell Vostro. Beide leuke laptops zo te zien. Allereerst kijkende naar de meerwaarde die de Asus biedt voor het geld:

- Grotere accu (gezien de reviews zet ik de accuduur voorlopig op een dikke 5 uur)
- Deels magnesium behuizing
- 2 jaar garantie ipv 1 jaar
- Dedicated (Cuda) videokaart

Is die ~150 euro extra het waard? In mijn ogen wel. Je gaat aan de studie, en als iets een zware belasting is voor een laptop, dan is het wel het studentenleven. Tas in, tas uit, bus in, bus uit, lokaal in, lokaal uit. De reviewer van Hot Hardware wil de U30Jc zelfs met een Thinkpad vergelijken, wat echt zeer gewaagd is voor een simpele consumentennotebook. Daarnaast heb je ook nog een jaar extra garantie.

Dan hebben we de langere accuduur waardoor je 2 aaneensluitende college's kan doorbrengen met je notebook. Bij mij op school zijn stopcontacten echt schaars... 5 uur is wellicht overkill, maar soms toch echt een groot voordeel. Daarbij: je mist het wanneer je het nodig hebt ;)

Dan nog de leuke extra van de videokaart. Het stelt jou wel in staat om eens met CUDA te prutsen. Verder is het neit een groot voordeel, ook de igp is in staat om full HD goed af te spelen. Gamen zal daarbij toch niet echt geweldig gaan op een 310M. Iets sneller als de oude Go 7600 die ik ooit, 4 jaar geleden, had. Maar een casual game is toch wel weer mogelijk (Trackmania Nations Forever is bijv een spel dat ik nog veel zie draaien op de laptopjes hier).

Maar als je het mij vraagt zou ik de Asus U30Jc nemen. Het geeft even net wat meer zekerheid voor een tool die voor jou echt onmisbaar zal zijn. Geen laptop hebben is echt een hel. Een goede laptop die degelijk is en waar je op kan vertrouwen is dan ook echt wel wat waard als je hem iedere dag hard nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 17-04-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
De Vostro 3300 raad ik sowieso iedereen af. Qua specs een erg interessante notebook voor zijn prijs, maar er zijn gewoon een aantal grote gebreken (heb ik eerder al in dit topic vermeld). Geluid dat alleen links uit de notebook komt, grote flex bij het sluiten van het scherm, slechte kijkhoek, flex bij de caps lock en tab-toets, enorm warmteverschil tussen links en rechts van de touchpad (rechts wordt té heet door de HDD), fan die redelijk veel blaast, alleen de levering van een UK óf Dutch keyboard (geen US), enz...

Ik heb mijn geld inmiddels netjes teruggekregen van Dell (minus 30 euro leveringskosten) voor het retour van de Vostro 3300. Nu neig ik erg naar een Asus UL30xxx. Of misschien een Dell Latitude E6410 of Thinkpad T400/T410 als ik deze voor ca. 1000 kan kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Nordlys op 17-04-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
GENETX schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:38:
[...]

Je bent de eerste Tweaker die ik zie die dat als voordeel ziet 8)7 |:( :9
En hoezo is dat zo raar dan? :P

@ jvdgeest:
Opzich heeft iedere laptop zo wel z'n gebreken.
Ik snap alleen 2 punten niet:
Grote flex bij het sluiten van het scherm:
Hoe bedoel je dat precies? Bij mij gaat ie redelijke stroef dicht, en dat zorgt ervoor dat ie niet heen en weer veert als je hem wat verder open/dicht doet
Flex bij de caps lock en tab-toets:
Ook deze begrijp ik niet echt, bedoel je hiermee dat het hele toetsenbord veert als je die toetsen gebruikt? Want ook daar heb ik geen last van.

En qua warmteverschillen, ik vind het wel redelijk meevallen. En binnen een redelijk korte tijd komt er toch een SSD in, dus dan hoort ie wat minder warm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Als je de Vostro 3300 dichtdoet, wiebelt het linkerdeel van het scherm nog makkelijk op en neer. Deze zit niet stroef dicht, zoals het hoort. Mijn Vostro 3300 had een merkbaar verschil tussen het indrukken van de caps lock en tab-toets t.o.v. een willekeurig andere toets (dus niet zozeer flex van het toetsenbord, maar de wijze waarop de toets zelf flex geeft). Kan misschien zijn dat dit bij een ander model niet zo is.

En de mening over warmteproductie kan subjectief zijn, ik vond het echter enorm storend, zeker omdat ik weet dat oudere Vostro modellen dit niet hadden.

[ Voor 8% gewijzigd door Nordlys op 17-04-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Flex van het toetsenbord is toch echt meer dat de backplate van het toetsenbord wiebelt wanneer je een bepaald deel van het toetsenbord (een knop of een specifiek punt) indrukt. Dat er individuele toetsen anders werken kan gewoon een fabricagefout zijn in plaats van een ontwerpfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
twi schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:33:
Flex van het toetsenbord is toch echt meer dat de backplate van het toetsenbord wiebelt wanneer je een bepaald deel van het toetsenbord (een knop of een specifiek punt) indrukt.
Dat snap ik. Ik heb ook nergens vermeld dat het toetsenbord flex heeft, maar dat de tab- en caps lock toetsen dit hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Voor mensen die het interessant vinden heb een review geschreven over mijn Vaio Z:
productreview: Sony Vaio VPCZ11X9E/B review door Ramon

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
jvdgeest schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:27:
De Vostro 3300 raad ik sowieso iedereen af. Qua specs een erg interessante notebook voor zijn prijs, maar er zijn gewoon een aantal grote gebreken (heb ik eerder al in dit topic vermeld). Geluid dat alleen links uit de notebook komt, grote flex bij het sluiten van het scherm, slechte kijkhoek, flex bij de caps lock en tab-toets, enorm warmteverschil tussen links en rechts van de touchpad (rechts wordt té heet door de HDD), fan die redelijk veel blaast, alleen de levering van een UK óf Dutch keyboard (geen US), enz...
Ik begrijp je kritiek wel, maar als je in het goedkoopste onderste prijs segment een scherm met een goede kijkhoek of zonder flex gaat verwachten zul je bedrogen uitkomen.

De hitte van de HDD lijkt me eenvoudig op te lossen door een andere HDD te plaatsen.

Gezien de zeer scherpe prijs lijkt me de Vostro 3300 nog steeds een interessante laptop, als je tenminste kunt leven met enkele nadelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 18-04-2010 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remy!!!! schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:38:
[...]
En hoezo is dat zo raar dan? :P
Omdat de hele 16:9 hype ééntje is van de fabrikanten zelf. Je geeft de enige reden waarin het wel voordeel heeft: Film kijken. Dat is echter maar een klein deel van de tijdsbesteding. De pixels in de hoogte mis je in de 95% van de tijd dat je je laptop gebruikt voor surfen, photoshopt of met word werkt... Veel tweakers vinden het dan ook doodzonde dat om 1 reden de panelen een 16:9-ratio hebben. Fabrikanten vinden het wel mooi, het is namelijk goedkoper voor ze...

/offtopic

Ontopic: Ik zal zelf verder wat dieper in de U30Jc duiken, dus verwacht nog wat updates. Wat ik al wel heb gevonden (wellicht al eerder gemeld) is een Nederlandse handleiding op de support site. Duidelijk is ook dat deze gemaakt is om te drukken (indicatie voor snijranden en controle kleuren) _/-\o_

Edit: nog niet veel extra's gevonden. Wel weet ik 1 ding: importeren dat kreng. In de US krijg je hem met een i3 350M en die is niet veel trager, die mist namelijk enkel de TurboBoost, voor wat die waard zou zijn. Jammer genoeg mist die notebook ook bluetooth. Wel heeft de U30Jc-1A een 8 cell 5600 mAh accu die zo;n 5,5-6 uur meegaat bij normaal gebruik. Bluetooth zou je eventueel zelf kunnen toevoegen, met een 2-in-1 module, want dat kan wel uit

Importeren kost je zo te zien via Amazon grofweg 730 euro. Daarbij heb ik al shipment en belasting in Nederland al meegerekend. Als je aan belastinontduiking wil doen, ben je nog goedkoper uit.

Waarom importeren? Omdat Asus je ook in de US gewoon 2 jaar wereldwijde garantie geeft. Als extra krijg je ook nog 30 dagen pixelgarantie en nog belangrijker: in de states krijg je ook een jaar accidental warranty bij Asus. Dus je kan koffie over je laptop gooien gedurende het eerste jaar. Transportkosten naar Asus zijn dan wel voor jou rekening overigens, maar dat is maar een schijntje. Gewone garantie is gewoon 2 jaar global met pick-up & return vanuit de hele wereld.

Daarmee is de U30Jc vanuit de VS laten komen wel een zeer goede optie. Itt bij veel andere merken zit je bij Asus wel goed kwa garantie, imho, de voorwaarden zijn beter als in Europa. Ook de prijs is met 840 euro toch een stuk beter als de 900 euro die ik hier verwacht.

Datzelfde gaat natuurlijk ook op voor de UL30Jt straks :)

[ Voor 62% gewijzigd door GENETX op 18-04-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:46:
[...]

Importeren kost je zo te zien via Amazon grofweg 730 euro. Daarbij heb ik al shipment en belasting in Nederland al meegerekend. Als je aan belastinontduiking wil doen, ben je nog goedkoper uit.
Moet Amazon hem wel leveren naar Nederland. En ik zie momenteel bij die U30Jc staan:
Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S.
Zelf zou ik de Asus PL80Jt overwegen om hem te importeren, als hij hier niet uitkomt.

Transportkosten naar Asus zijn dan wel voor jou rekening overigens
Hoezo, het is toch een global pickup and return garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmz.... Die transportkosten gelden voor de accidental warranty, die dus weer andere voorwaarden heeft.

Edit:
http://www.xoticpc.com/as...-2763.html?wconfigure=yes
http://www.excaliberpc.co...ok-silver.html#TabOptions

Die kunnen zo te zien wel naar de EU shippen

Edit, merk dat ik een domme rekenfout heb gemaakt :X Voordeel is niet meer zo groot, maargoed, importeren is nog steeds geen slechte optie mocht ie niet uitkomen.

Edit2:
U30Jc gespot in een nederlandse webshop:
https://maxict.nl/product...u_W7HP/specs/#detailfield

De code komt overigens overeen met het Duitse model |:(

[ Voor 86% gewijzigd door GENETX op 18-04-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb de 7200rpm seagate uit m'n vostro v13 vervangen voor een vertex 30GB ssd. (Het was even pielen maar eigenlijk is hij heel makkelijk open te maken. De batterij moet ook zo zelf te vervangen zijn)

Nu is het echt nog fijner. Sneller en soepeler (duh) maar nu merk je pas hoe veel herrie die seagate schijf maakt. Nu is de laptop over het algemeen onhoorbaar omdat de fan zelden aanslaat.

Plus ik heb het idee dat dat batterij prognoses beter zijn.

Ik heb de HD in een externe power-over-esata behuizing gestopt van DeLock, dus met 1 kabel heb ik nu ook redelijk snelle grote storage er bij zonder dat ik er de 2 usb poorten voor moet opgeven!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:56
Ik heb met mijn Vostro V13 bijna hetzelfde gedaan, de originele 320 GB schijf is allang verdwenen in een externe behuizing, ik had nog een fluisterstille 160 GB schijf welke er nu inzit.

Het is de bedoeling om er eens een 160 GB SSD van Intel in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:20:
Hmmz.... Die transportkosten gelden voor de accidental warranty, die dus weer andere voorwaarden heeft.

Edit:
http://www.xoticpc.com/as...-2763.html?wconfigure=yes
http://www.excaliberpc.co...ok-silver.html#TabOptions

Die kunnen zo te zien wel naar de EU shippen

Edit, merk dat ik een domme rekenfout heb gemaakt :X Voordeel is niet meer zo groot, maargoed, importeren is nog steeds geen slechte optie mocht ie niet uitkomen.

Edit2:
U30Jc gespot in een nederlandse webshop:
https://maxict.nl/product...u_W7HP/specs/#detailfield

De code komt overigens overeen met het Duitse model |:(
Anders import uit UK , en zo te zien met bleutooth en i5 dus ook turbo .
Ik ga denk ik niet wachten op de JT versie . Het is gewoon een ul30vt met i5 en gpu met lange accuduur .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die hebben geen US International volgens mij. Daarbij heb ik hem in GB ook nog niet gezien, op één site na, maar die had het duitse model.

Maargoed, ik wacht sowieso nog 2-3 maanden met aanschaf, maar dit model staat pinned op mn radar :)

Edit:
De UL30Jt nadert ondertussen de 900 euro

En ook de 15,6" bamboe U53Jc is te vinden

Gok er op dat andere modellen zoals de U30Jc binnenkort ook wel worden toegevoegd in de shops. Zeker als NL een bamboe versie terug kan zien op de markt. Ik moet zeggen dat de bamboe voor <1000 euro me meevalt. Niet omdat de specs zo spectaculair zijn, maar omdat het toch wel een exclusieve versie is.

Z.B: Zhe Germans haben die UL30Jt und U53Jc nicht im laden ;) . Gok dat alles eerst maar weer een beetje over ons continent word verdeeld en toegevoegd aan de shops. Datzelfde lijkt te gelden voor Belgen en Fransen. * GENETX moet maar rustig wachten O-)

[ Voor 76% gewijzigd door GENETX op 20-04-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:56
Voor mijn Dell Vostro V13 zit ik aan deze sleeve te denken.

Geen geld, is het proberen waard. Iemand anders al iets gekocht voor de V13 wat mooi past? Ik zoek eigenlijk een sleeve met de rits aan de buitenkant of anders aan de binnenkant bescherming tegen beschadiging agv ritsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fd1sk op 21-04-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:00
Ik heb zo'n Asus U30JC besteld. En heb onmiddellijk de volgende sleeve besteld:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10334

Review volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit: nvm, je hebt natuurlijk het Belgische model...

[ Voor 67% gewijzigd door GENETX op 21-04-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
LaptopSmurf schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:15:
Voor mijn Dell Vostro V13 zit ik aan deze sleeve te denken.
Dat zijn dezelfde voor zover ik weet. Ik had er zelf ook 1, was wat te groot voor de 13" MBP. Verder geen mooi ding maarja wat wil je voor dat geld. Ik zou zelf liever neopreen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een van jullie enig ervaring binnen deze klasse met het afspelen
van AVCHD bestanden?

Ik zoek namelijk een notebook (neem aan dat het op netbooks niet lukt) die licht en klein is, het liefst onder de 600 euro en in staat is om raw avchd materiaal (720p50 20mbs) kan afspelen zodat ik de files kan catalogiseren. Meer dan dat hoeft het ding niet te doen (gebruik het ernaast alleen voor tekstverwerken).

Enig idee of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit vind ik wel wel aan de dure kant. Maar ok, hij is nu ook nog niet leverbaar dus wellicht veranderd dat nog later.
En ook de 15,6" bamboe U53Jc is te vinden

Gok er op dat andere modellen zoals de U30Jc binnenkort ook wel worden toegevoegd in de shops. Zeker als NL een bamboe versie terug kan zien op de markt. Ik moet zeggen dat de bamboe voor <1000 euro me meevalt. Niet omdat de specs zo spectaculair zijn, maar omdat het toch wel een exclusieve versie is.
Dan is er wellicht ook hoop voor mij (probeer ik mezelf dan te overtuigen... :P) dat de PL80Jt hier binnenkort uitkomt. :9

Dan iets anders. Voor wie een 11,6" thin and light mét DVD brander wil staat er sinds kort staat de pricewatch: Packard Bell Easynote Butterfly XS-EV-327 in de pricewatch. Verder zou deze in vergelijking met de Acer Timeline 1810TZ wel bluetooth hebben. De Packard Bell heeft wel een ietsje minder sterke processor.

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 22-04-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Regeneration schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:25:
Dan iets anders. Voor wie een 11,6" thin and light mét DVD brander wil staat er sinds kort staat de pricewatch: Packard Bell Easynote Butterfly XS-EV-327 in de pricewatch. Verder zou deze in vergelijking met de Acer Timeline 1810TZ wel bluetooth hebben. De Packard Bell heeft wel een ietsje minder sterke processor.
Wat een Kek notebookje :) . Niet duur. 1,5kg en tóch een dvd brander, hippe handel!
Zeker interessant voor de mensen die dat niet kunnen missen. Maar uiteindelijk zou ik hem niet genomen hebben. Prestatiegewijs laat deze laptop het afweten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Acer maakt het aardig gek:
Acer Aspire 3820TG-434G64n:
- Intel Core i5 430M (2,27 – 2,53 GHz)
- ATI Mobility Radeon HD5650 (1 GByte GDDR3) / Intel HD Graphics
- 13,3-Zoll HD-ready Display (1366 x 768 Pixel); verspiegelt
- 4 GByte DDR3 Arbeitsspeicher
- 640 GByte Festplatte (5400 rpm)
- 3x USB, LAN, HDMI, VGA, Audio In / Out, Kartenleser
- Gewicht: 1.820 Gramm
- Preis: ab 850 Euro im Preisvergleich

Geen klachten over de hitte, wel over de display:
http://www.notebookjourna...820tg-timelinex-nkrt-1143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Philflow schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:11:
Acer maakt het aardig gek:
Acer Aspire 3820TG-434G64n:
- Intel Core i5 430M (2,27 – 2,53 GHz)
- ATI Mobility Radeon HD5650 (1 GByte GDDR3) / Intel HD Graphics
- 13,3-Zoll HD-ready Display (1366 x 768 Pixel); verspiegelt
- 4 GByte DDR3 Arbeitsspeicher
- 640 GByte Festplatte (5400 rpm)
- 3x USB, LAN, HDMI, VGA, Audio In / Out, Kartenleser
- Gewicht: 1.820 Gramm
- Preis: ab 850 Euro im Preisvergleich

Geen klachten over de hitte, wel over de display:
http://www.notebookjourna...820tg-timelinex-nkrt-1143
Dikke dikke GPU en CPU voor een dunne en lichte laptop zeg. Wow.
Scoort bijna 7000 3dmark2006 :|
Dit is echt een overlord, ik denk niet die hier iets van 1,8kg of lager mee kan concurreren (op prestaties)!

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.