Philflow schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:36:
Ik denk dat het ook belangrijk is om merken niet over een kam te scheren. Dell Latitude is goede bouwkwaliteit, terwijl de Inspiron matig is. Sony FW had allerlei problemen met het verfwerk en is verder consumenten kwaliteit, de nieuwe Z schijnt erg stevig te zijn. Asus UL30 heeft flink wat problemen gehad, de U30JC schijnt erg stevig gebouwd te zijn.
Wederom verhalen van en vage sites die wat beoordelen door hun (gekleurde) bril. Echte harde cijfers die afkomstig zijn van 1000den types die binnen en buiten de garantietremijn binnenkomen zijn bij reparatiediensten zijn veel betrouwbaarder.
Bovendien zegt de bouwkwaliteit van het omhulsel nix over de gebruikte elektronicacomponenten. Zo bevestigd Samsung bijv. de CMOS batterij op de achterkant van de print met een dot lijm (oa. NC10) Bij andere merken/modellen wordt een houder gebruikt met stekkertje. Er zijn goede en slechte USB connectors van vertind blik en erg zwak gemaakt ed.
Dat is door een relatieve leek nog wel te beoordelen, echter dingen als hi-temperature low ESR elco's wordt alweer wat ingewikkelder voor de gemiddelde website 'recensent. Daar heb je meer kennis voor nodig op componentennivo.
Vooral niet alles geloven en kritisch lezen blift ook hier noodzakelijk.
Ik heb algauw iets van jaja eerst zien dan geloven. Tomshardware, Xbitslabs en Anandtech zijn wat oudere sites die meestel weinig onzin uitkramen. Helaas is het peil op Tweakers ook voor verbetering vatbaar. Maar ik denk dat sinds de overname het geld niet gaat naar echte vaklui de recenties schrijven maar naar de hardware en de blingbling van de site
Dit schreef je ook nog:
Asus veel beter? Als je de ownersthread op Notebookreview.com bekijkt van de UL30 wemelt het van de defecten, terwijl de ellen lange ownersthread van de 1810tz slechts enkele klachten kent.
Dat zijn slechts twee modellen. De harde cijfers van de laptopreparatiesite verschijnt jaarlijks. En als die nieuwe Asus met alu unibody alleen met een glimmend scherm uitkomt gaat mijn koop niet door!
[
Voor 10% gewijzigd door
RAAF12 op 02-05-2010 14:43
]