[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VPC-Y Series topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het Sony Vaio VPC-Y Series Topic

Zoals op de CES 2010 bekend is geworden, is één van de van de in de door sony ververste Vaio-productlijn, de Y-serie (http://tweakers.net/nieuw...rst-vaio-productlijn.html) Hieronder de model(len) en technische informatie.

De nieuwe Y-serie

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/2/86akpvi.jpg

Sony Vaio VPC-Y11S1E/S
Afbeeldingslocatie: http://www.computerpirates.com/custom/product/1241_thumb.jpg
Intel® Core™ 2 Duo-processor SU7300 1.3 GHz 800 MHZ
Mobile Intel® GS45 Express-chipset
Mobile Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD, gedeeld 1760 MB
4GB DDR3-800
320 GB 5400rpm
WXGA HD 13.3" 1366x768
Wireless LAN 802.11B/G/N
Bluetooth versie 2.1
Ingebouwde 'Motion Eye' Digital Camera 0.3MP
Legitieme Windows® 7 Home Premium (64-bits)
HDMI
Vaio Assist
Levensduur batterij: 9 Uur
Gewicht: 1.78 KG

Adviesprijs: 799,- inclusief BTW.

Links:
http://www.sony.nl/product/vn-y-series/tab/overview

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had al de Dell Adamo besteld, maar denk dat die retour gaat en het uiteindelijk een VAIO Y wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik vind het wel interessant om te weten wat zo'n Vaio voor meerwaarde heeft t.o.v. bijv. deze pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N

Bijna gelijke specs, echter is de acer een stuk goedkoper en lichter qua gewicht o.a.

Overtuig me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 06:38:
Ik vind het wel interessant om te weten wat zo'n Vaio voor meerwaarde heeft t.o.v. bijv. deze pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N

Bijna gelijke specs, echter is de acer een stuk goedkoper en lichter qua gewicht o.a.

Overtuig me!
Ben niet zo'n Acer fan, maar één ding wat voor mij zwaar meeweegt is het design. VAIO > Acer.
Maargoed, ieder z'n smaak en wensen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
Eerste unboxing video

WEI score
Afbeeldingslocatie: http://www.favedit.com/sharedimages/VaioY.jpg

Volgens de SonyStyle online winkel is de Vaio Y midden januari leverbaar. Ik ben zelf erg benieuwd, de prijs valt me erg mee zeker als je de directe concurrenten er naast zet.

HP dm3-1030ed pricewatch: HP Pavilion dm3-1030ed (VJ273EA)
Asus UL30a-QX057X pricewatch: Asus UL30A-QX057X

HP dm3-1030ed
+ snelle hardeschijf 7200rpm
+ extern optisch station bijgeleverd
+ afwerking
- SU4100, mist VT
- 1j pickup & return garantie
- scherm

Asus UL30a
+ prijs, gemiddeld €100 goedkoper op dit moment
+ betere batterij, 5600mAh vs 5000mAh
+ 2j pickup & return garantie
- glimmende binnenzijde
- scherm
- slecht leverbaar op dit moment

[ Voor 104% gewijzigd door Miki op 16-01-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unboxing van de zilvere versie:

http://www.youtube.com/watch?v=rxAq69vBdXQ

Waarom is er nog geen goede review van te vinden, grrrr.
Zit te twijfelen tussen de Y en de S serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
Review:
http://www.laptopmag.com/...s/sony-vaio-y-series.aspx

Batterijduur valt een beetje tegen dus... Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 11:14
Niet alles herken ik in die review, zo zijn de toetsen naar mijn mening redelijk stil en ook de touchpad knoppen zijn stil.
En voor dagelijks gebruik gaat de batterij wel lang genoeg mee naar mijn mening(hangt er ook vanaf wat je doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Jij hebt de laptop dus in je bezit?
Enige idee hoe lang jij ermee doet bij normaal gebruik (draadloos surfen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Sander-B schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:20:
Jij hebt de laptop dus in je bezit?
Enige idee hoe lang jij ermee doet bij normaal gebruik (draadloos surfen)?
Zal het van de week eens testen, heb hem pas sinds zondag ;)
Met de kortingsactie bij de Media markt gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Voor welke prijs heb je deze laptop kunnen kopen tijdens de kortingsactie?
Dan weet ik een beetje tot hoe ver ik in ieder geval kan gaan met onderhandelen bij de mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
670 euro ongeveer. (met ongeveer 16% korting dus)
Nog een voorkeur met het hoogte van de helderheid?(50%?)

[ Voor 16% gewijzigd door andyy op 04-02-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Mooie deal!
Ik las alleen op het forum van Notebookreview dat de accuduur eerder richting de 5 uur dan de beloofde 8 uur gaat. In dat geval kan ik beter voor de Asus UL30A gaan, die haalt dik 8 uur op een acculading. Maar die heeft weer niet het mooie design en het heldere scherm van een een Vaio...
Ben benieuwd hoeveel jij eruit sleept! Helderheid mag je zelf bepalen ;)

Ohja, nog een tip van Notebookreview:
Zet 'm in Vaio Control Center op stille modus, dat schijnt de accuduur te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Stille modus?
Ik heb net de control center doorgekeken maar kon geen stille modus vinden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Bij de Engelstalige versie:

In Vaio Control Center:
Power Management -> Power Options -> Thermal Control Strategy: Silent Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:25

RnB

Mooi dingetje. Zou er zelf zo eentje halen, maar ik ben een beetje bang dat ie te langzaam voor me zal zijn. Vooral qua cpu power, waar ik bij mijn huidige natuurlijk geen last van heb, maar met zo'n SU7300 mss wel.. Ik vond mijn C2D 1,8GHz al redelijk traag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B, heeft de laptop ook last van de welbekende hoge pieptoon bij de power saving states van de CPU? Op notebookreview.com is er één iemand die de laptop daarom heeft teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Ik heb nog geen Y ;)
Ik zit te twijfelen tussen de Y en de Asus UL30.

De Y heeft een beter scherm, betere bouwkwaliteit en naar mijn mening een mooier uiterlijk, de UL30 heeft weer een betere accuduur (8 uur halen ze makkelijk) en betere speakers.

Accuduur is voor mij erg belangrijk, maar een goed helder scherm is ook prettig. In de zomer zit ik vaak met mn laptop buiten in de tuin, dit was met mijn oude Asus S96 niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
Ook ik zat te twijfelen tussen de Y en de UL30a. Maar de knoop is doorgehakt en ik zit nu te wachten totdat de TNT mijn Y langs komt brengen :)

Redenen waren:
- scherm
- bouwkwaliteit
- beter leverbaar
- mooier uiterlijk

/Edit

Heb hem nu 2 dagen in bezit en nog geen moment spijt. Wat een heerlijke laptop!

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf90 op 07-02-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Zit zelf ook te denken aan de sony y.
Echte een vraagje kan dit nergens terug vinden (ook niet via google)
Is de harddisk verwijderbaar via de backcover (dus schroefje openen en hardeschijf eruit)
Ik zou hier namelijk mijn Intel x25-m in willen zetten, maar wil niet heel de laptop hoeven slopen om bij de hdd te kunnen komen.

Wat halen jullie nu als gemiddelde batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Nou, een avondje zoeken levert wat op.

Dit geldt voor zowel de Y als de F serie.
Dacht dat er wel mensen waren die dit handig zouden vinden ivm het vervangen van hun hdd naar ssd
http://www.call-t.co.jp/blog/mt/archives/entry/011302.html

ps wel chinees :)

[ Voor 4% gewijzigd door Monkeyk2010 op 07-02-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
Monkeyk2010 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:28:
Nu werk ik zo'n 5 uur op de accu. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik dan absoluut niet bezig ben met een zo lang mogelijke tijd proberen te halen. Gisteren haalde ik precies 5 uur, maar ruim 2 uur zat er nog een externe schijf aan gevoed door USB en heb ik een aantal zware taken uitgevoerd. De tijd zou nog wel verhoogd kunnen worden met energiebesparende maatregelen zoals de schermverlichting heel laag etc.

5,5 a 6 uur zou haalbaar moeten zijn als je het écht wilt.

Zo te zien wordt dat verhaal van je hdd lastiger dan dekseltje open, hdd eruit, nieuwe erin en dekseltje dicht ;)
/Edit
Had niet gezien dat jij het zelf gepost had.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf90 op 08-02-2010 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Monkeyk2010 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:28:
Zit zelf ook te denken aan de sony y.
Echte een vraagje kan dit nergens terug vinden (ook niet via google)
Is de harddisk verwijderbaar via de backcover (dus schroefje openen en hardeschijf eruit)
Ik zou hier namelijk mijn Intel x25-m in willen zetten, maar wil niet heel de laptop hoeven slopen om bij de hdd te kunnen komen.

Ik toch wel rond de 7-8 uur (schatting)
2 dagen werkgroepen achter elkaar gehad, zo'n 5 uur de laptop aan gehad en had nog 30% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de forum van notebookreview wordt er gerept over snel loslatende verf (met name de mouse click knoppen). Algemeen of geïsoleerd probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
Van loslatende verf is bij mij geen sprake. Wel is mijn accu kapot(!) Werkelijk geen idee hoe het kan komen, want ik heb hem gewoon gebruikt zoals het hoort. Hopen dat hij snel vervangen wordt, maar klantenservice in het weekend is nogal schaars dus dat wordt even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, goed om te horen.

Nog een vraagje: bij de Vaio S ervaart men een loszittende batterij, waar dus speling in zit.

Ervaren jullie met de Y dat ook?

[edit]

Zie net deze post @ notebookreview.com staan:

Alright so I just bought a Y at the sony store yesterday and when I connected the battery, it seems like theres a loose hinge somewhere. The battery doesnt stay completely snug in the compartment and slides back and forth a tiny bit. Although this doesn't affect operation, is anyone else having this problem?? I would hate to have to drive all the way back to exchange it.

Het lijkt erop dat ook de Y serie, net als de S serie, er last van heeft.

Wel jammer van Sony..

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
Batterij zit inderdaad niet erg strak in de behuizing. Maar om te zeggen dat hij echt losjes zit vind ik te ver gaan. Het voelt voor mij niet fragiel aan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Is de Y serie in het zwart te krijgen in NL en met 500GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Rekkie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:12:
Is de Y serie in het zwart te krijgen in NL en met 500GB?
Alleen in de VS helaas.

De batterij kan bij mij ook een beetje heen en weer, niet echt hinderlijk tenzij je er echt op gaat letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 18:36
Hoe zit het met een dvd-drive? Die zit niet in de laptop zelf, maar zoals ik hier lees:
http://www.notebookcheck....book-Line-Up.25723.0.html

Zit deze bijgevoegd, mijn vraag: Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
Ik zit hier met een probleem...

Vandaag bezig geweest met partities herindelen, maar dat is niet goed gegaan. Helaas ben ik zo stom geweest om geen hersteldisk te maken (heb geen externe brander). Nu moet ik dus een hersteldisk aanschaffen bij Sony, waar ik vervolgens nog steeds niets aan heb omdat ik geen extern station heb.

Heeft iemand misschien wel een hersteldiks, en is het mogelijk om dan vanaf een externe hdd te herstellen?

//Edit
Bij mij zat er dus geen externe brander bij, volgens mij was dat ook niet de bedoeling. Helaas, anders had ik nu geen problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf90 op 27-02-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Martijn-HK schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:23:
Hoe zit het met een dvd-drive? Die zit niet in de laptop zelf, maar zoals ik hier lees:
http://www.notebookcheck....book-Line-Up.25723.0.html

Zit deze bijgevoegd, mijn vraag: Klopt dit?
Bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 21:00
andyy schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:14:
[...]

Ik toch wel rond de 7-8 uur (schatting)
2 dagen werkgroepen achter elkaar gehad, zo'n 5 uur de laptop aan gehad en had nog 30% over
Die batterijduur haal je met Wifi aan en normaal werken in bijv. office? Ben zelf erg benieuwd naar die batterijduur omdat ik allerlei indicaties al voorbij heb zien komen en ik best geïnteresseerd ben in een Vaio Y. Anders misschien een DM3, maar die touchpad is voor mij echt een irritatie... Als 't echt niet anders kan dan neem ik wellicht een DM3 omdat die sowieso een goede batterijduur heeft én een optisch station krijgt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
Een batterijduur van 7 a 8 uur is met Wifi aan simpelweg niet haalbaar met deze laptop. Ik heb hem zelf en ik heb 2 verschillende accu's gehad, gebruik hem hele dagen op school. Met Wifi aan en office/internet gebruik vind ik 5 a 5,5 uur realistischer. Wanneer je de Wifi uit hebt staan is 8 uur (en misschien een heel klein beetje langer) echter wel haalbaar. Wanneer je niet continu gebruik maakt van het internet is het geen probleem om de Wifi even uit te zetten, er zit een schuifje aan de voorkant. Mocht je hem weer nodig hebben is hij binnen een seconde of 5 weer verbonden. Hiervan gebruik maken komt de batterijduur bij mij wel erg ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
Vandaag heb ik de Vaio Y binnen gekregen en wat me opvalt is dat als ik de touchpad aanraak of gebruik zich een soort krakerig piepgeluid voordoet. Verder hoor ik ook een constant zacht 'knetteren' of 'buzzen' wat links onder het toetsenbord vandaan komt. Moet er overigens wel echt bewust naar luisteren en er vrij dicht op zitten met m'n oor.
Hebben er hier meer 'last' van?

[ Voor 39% gewijzigd door MacGyver007 op 04-03-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
Gelijk even geprobeerd natuurlijk, maar ik hoor eigenlijk vrijwel niets. In een stille omgeving moet ik echt heel erg mijn best doen om iets te kunnen horen wanneer ik er met mijn oor bovenop zit, en anders is het echt met geen mogelijkheid te horen...

Het 'geluid' komt bij mij alleen niet helemaal overeen met wat jij beschrijft. Dus last heb ik er in ieder geval niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
Hmm ok, denk dat ik hem maar terugstuur voor een andere. Wellicht is een bepaalde elektrische component niet helemaal fris o.i.d.

Kreeg zojuist (5 maart) een reactie van een andere Vaio Y gebruiker die dit geluid ook niet herkend, dus ik raak er meer en meer van overtuigd dat ik een fout exemplaar heb. Retouraanvraag is al ingediend en dan komt er gewoon een andere Y.

[ Voor 48% gewijzigd door MacGyver007 op 05-03-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
Vandaag de nieuwe Vaio Y binnen, ditmaal zonder rare bijgeluiden. Fijn toetsenbord, mooi scherm en geen/nauwelijks ventilatorgeluid.
Op de momenten dat 'ie even extra koeling nodig heeft en begint te blazen is 't helemaal niet storend; en ik ben allergisch voor ventilatorgeluid. Denk dat 't al helemaal niet opvalt als je in een ruimte zit waar andere mensen zijn en waar wat beweging is, of een op de achtergrond suizende airco o.i.d.. Wat een verademing t.o.v. m'n andere laptop. Superbe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zit eens een beetje rond te kijken naar een leuke 13" inch Intel CULV. Heb al een tijdje de Lenovo Thinkpad Edge op het oog, maar nu kwam ik ook dit beestje tegen. Verder zie ik dat de Sony Y wel de Ctrl key op de goede plek heeft zitten en de functietoetsen 'gewoon' functietoetsen zijn gebleven ipv wat Lenovo heeft gedaan, de mediafuncties er onder standaard heeft gemaakt en de F1~12 functionaliteit in combinatie met de Fn knop heeft ondergebracht.
Alleen zit ik met een klein feitje: Ik draai bij voorkeur Linux op de laptop. Ik weet dat de Thinkpad Edge daar geen probleem mee heeft, maar hoe zit dat bij de Sony?
Zijn er hier toevallig mensen die Linux op deze kleine bikkel van Sony draait? Hoe bevalt dat? Werkt alles? Eventueel mogelijk om de output van 'lspci' hier te posten?
Want als dit ding compatible is dan moet ik deze machine zeker meenemen in de vergelijking!

Als een Windows gebruiker een LiveCDtje of LiveUSB-image op een stickje ;) zou willen proberen is dat natuurlijk ook uitstekend :) Pak dan bij voorkeur iets recents, bijvoorbeeld een Fedora 13 Alpha of een Ubuntu Lucid Lynx 10.04 beta, maar als je al wat ouders zo heb liggen, beter dan niks :)
Of een screenshotje van het Windows Apparaatbeheer met alle relevante devices uitgeklapt, scheelt ook al een berg. Kan er namelijk maar weinig -exacts- over vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 03-04-2010 17:49 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
Ik zal vanavond even kijken of ik Ubuntu 10.04 draaiend kan krijgen op mijn VPC-Y. Als het lukt zal ik wel even laten weten hoe het beviel. Heel veel weet ik er echter niet vanaf, ik heb hooguit een halfjaartje Ubuntu 9.04/9.10 gedraaid op mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Super, alle beetjes helpen :)
Het belangrijkste is dat het hardwarematig werkt, ik verwacht daar eigenlijk geen problemen als ik de specs zie. Wireless is altijd wel interessant om even te testen, want als ik die niet hoef te vervangen, des te beter. Verder de knopjes voor de brightness zijn vrij belangrijk (las dat daar mogelijk wat problemen mee waren), mochten andere mediakeys niet werken, dat boeit niet zo want die functionaliteit kun je vrij makkelijk onderbrengen onder een andere toets(encombinatie).

Als je een output van het commando 'lspci' in een terminal kunt ingeven, graag. :)
Want die geeft een overzichtje van de hardware in de PC.

Anderen die de mogelijkheid hebben mogen uiteraard ook reageren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 06-04-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bump, Olaf90, had je nog tijd en kans gezien om wat te proberen?
Of iemand anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Hey,

Voor school volgend jaar zou ik een Sony Vaio Y serie kopen, ik ga mijn laptop niet meenemen naar school maar wel als ik eens een groepswerk moet maken. Thuis heb ik toch een goede deskop staan waarmee ik het zwaardere werk kan doen.

Het enige probleem voor mij is dat ik graag wat snelheid heb, ik werk nu op een Acer laptop met een AMD X2 CPU van 2.0 Ghz. Ik zou graag willen weten of de Sony snel genoeg gaat, niet dat ik een minuut moet wachten voor dat internet of word is geopend. Kan de Y serie bijvoorbeeld muziek opzetten, internetten en werken in een office document op een goede snelheid of is het geen computer voor multitasking ? Ik ga hem vooral gebruiken om office documenten te maken, msn, internet en dat meestal tegelijkertijd, kan dat lukken ?

Zou iemand mij daar een antwoord op kunnen geven ?

Ook zit ik nog te twijfelen tussen een Y en E serie, prijs is ongeveer hetzelfde maar de E serie is een pak sneller + een goede videokaart maar de batterij is slecht. Kunnen jullie misschien even zeggen waarom jullie graag een lange batterijduur hebben en wanneer jullie het nodig hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door forzaracing op 20-04-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb hem inmiddels een kleine week en het valt mij ontzettend mee. :)
Als je bedenkt dat al dat soort taken helemaal niet CPU intensief zijn, is het eigenlijk best logisch. In mijn desktop zit een Core i7 860 en als ik flink wat tabs open heb staan, muziek aan heb staan en zit te programmeren dan zit hij nog uit zijn neus te vreten op 1200MHz.

Op de Sony Vaio Y werk ik ook prima. Browser met stuk of 9 tabs, 2 editors, een terminal en een muziekje op de achtergrond is geen probleem. Zie hem ook op dat soort momenten meestal op 800MHz zitten (hoewel het feit dat ik de conservative governor (schaalt trager & later op dan ondemand) voor cpufreq gebruik onder Linux daar ook aan meewerkt). Performance is prima. Ik zit graag op mijn Sony Vaio Y te browsen en te tikken.
Onder Windows 7 trouwens ook een goede indruk, maar ik gebruik het nauwelijks. Heb de McAfee trial er wel gelijk af gegooid samen met wat andere bloat, en updates uitgevoerd. Browsen in Windows 7 gaat vlot, IE8 stond zo voor mijn neus, 720p h264 video kijken is geen enkel probleem.
Applicaties starten snel genoeg op. De snelheid daarvan is echter meer afhankelijk van de harddisk en eventuele fragmentatie van je bestandsysteem. Maar als ik in Linux Chromium aanklik staat hij na 3 tellen voor mijn neus. Windows 7 doet aan pre-loading, als je applicaties vaker gebruikt dan gaat hij deze van tevoren al inladen, dus mogelijk kan het daar zelfs nog sneller. Mocht je in de buurt wonen, van mij mag je hem wel komen proberen :P
Voor schoolwerk, met msn en muziek is hij zeker snel genoeg naar mijn mening :)

Qua batterij, ik wilde minstens 4 uur met de batterij kunnen doen. Dat haal ik ook zeker. Als ik hem op zou laden naar 100% en daarmee zou gaan werken met WiFi aan en verder light load dan is 5 uur best te halen, als je LCD brightness omlaag kan kun je dat nog wat rekken. Ik zie hem soms ook tegen de 6 uur schatten. Ik maak echter gebruik van de Battery Care functie waarbij ik de batterij tot 80% laat opladen en ik probeer de batterij niet onder de 20% te laten komen. Laatst heb ik er zo'n 3 uur mee gedaan, met WiFi aan, en toen zat hij rond 35%. Bij een 80% tot 20% mentaliteit is zo'n 4 uur realistische werktijd door mij haalbaar. Als je een lange dag verwacht is van 100 tot 0 denk ik de 5.5 te doen.

Beetje samengevat wat ik er nog meer van vind:
Hij weegt niet zoveel, het is een mooie machine om te zien (ik krijg complimenten :) ), heeft een fijn toetsenbord en maakt een stevige indruk.
De Intel X4500MHD video vind ik juist fijn. De drivers voor Linux zijn goed, het ding is zuinig, doet aan HD video decoding (in Windows; nog niet in Linux, maar dat komt er aan), games speel ik op mijn desktop daar heb ik de laptop niet voor.
Ik heb zelf ook nog naar de S serie zitten kijken. Beetje hetzelfde als de Y, maar dan iets luxer en met Core i3 M processoren. Was echter meer dan 200 euro duurder, kortere accuduur; ik vond 200 euro extra voor processorkracht die ik niet nodig heb en het feit dat ik eerder door mijn accu heen zou zijn het niet waard, dus de Y :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Merci voor je reactie :) Ik ga volgende week eens langs bij het sonycenter, hopelijk krijg ik daar een kansje op hem eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
Verwijderen van harddisk is overigens heel makkelijk, gewoon de achterkant losschroeven en dan wijst ´t zich vanzelf. Heb zelf voordat ik op stage ging naar Z-Amerika een 500Gb Hitachi Travelstar 5k500.b in m´n Vaio Y gesleuteld, prima combinatie. Ideale reislaptop.
M´n originele HD heb ik gecloned naar de nieuwe, had er geen cd voor nodig, alleen maar Acronis True Image en uiteraard een HDD USB-behuizing. Daarna had ik qua inhoud twee identieke hard drives. ´t Zaakje loopt inmiddels zo´n anderhalve maand stabiel, dus ik kan wel zeggen dat het clonen een betrouwbaar proces is geweest (uiteraard altijd hersteldisks aanmaken als je net een nieuwe laptop gekocht hebt). Denk dat ik de oorspronkelijke (Samsung) HD ga wissen als ik weer terug ben zodat ik er een soort ultracompacte (en zeer lichte) externe HDD bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier ook de disk na binnenkomst gecloned met CloneZilla en ook na het in gebruik nemen incl alle updates. Zo kan ik een complete factory reset doen of een gewone schone lei met alleen updates van dat moment.
Nog niet nodig gehad overigens, maar heb de images wel staan op mijn server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan iemand hier bevestigen dat het scherm mat is en bij zonnig weer buiten nog goed af te lezen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het scherm is niet mat, waar heb je dat gevonden? De mijne is glossy en ik heb niet kunnen vinden dat ik uit een matte versie zou kunnen kiezen in ons kikkerlandje ;)
Of het buiten goed te lezen is... onder de luifel wel. In de volle zon heb ik nog niet gezeten, omdat ik verwacht dat je weinig zult zien, zoals op zoveel laptops. Mat of glossy maakt daar ook niet veel uit. Het probleem is dat de laptop meer licht moet produceren dan het buitenlicht, zodat jouw ogen het scherm als zodanig kunnen zien.

Heb je email gehad en replied trouwens, vandaar dat ik hier nu ook even post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ultraman schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:05:
Het scherm is niet mat, waar heb je dat gevonden? De mijne is glossy en ik heb niet kunnen vinden dat ik uit een matte versie zou kunnen kiezen in ons kikkerlandje ;)
Of het buiten goed te lezen is... onder de luifel wel. In de volle zon heb ik nog niet gezeten, omdat ik verwacht dat je weinig zult zien, zoals op zoveel laptops. Mat of glossy maakt daar ook niet veel uit. Het probleem is dat de laptop meer licht moet produceren dan het buitenlicht, zodat jouw ogen het scherm als zodanig kunnen zien.

Heb je email gehad en replied trouwens, vandaar dat ik hier nu ook even post.
De conclusie dat het scherm mat was, heb ik uit dit artikel getrokken: http://www.laptopmag.com/...s/sony-vaio-y-series.aspx , waarbij gesproken wordt over een "Bright, glare-free display" als pluspunt. Ik ben er daar (wellicht onterecht) vanuit gegaan dat het daarom een mat display was.
Ik kan echter nergens vinden hoeveel cd/m2 dit display haalt, dus mocht dit toevallig weten, dan houd ik me aanbevolen.

Bedankt voor je mail overigens, Ultraman, ik zal daar nog even op reageren.

Zijn er overigens nog bezitters van deze laptop die willen melden hoe ze na 1-4 maanden over de laptop denken?

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 02-06-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik heb op een ander forum gelezen dat er een nieuwe versie van de Y op de UK site stond. Echte specs stonden er niet bij, maar aan de hand van de chipset kan je uitmaken dat ze er een Core i LV in zullen zetten! :D
Dat lijkt me erg stoer, want de Y is natuurlijk wel een mooie laptop, alleen beetje outdated qua specs.

Oh, inmiddels staan ze er al volledig op: http://www.sony.co.uk/product/vn-y-series/tab/models.
Ben benieuwd wanneer ze hier zullen belanden, ook de verscheidene kleuren zijn nice!

Hm, inmiddels is er ook een review van de nieuwe Y, blijkt dat er toch geen i processor in zit, maar een Pentium U5400:
Processor and memory
Processor Intel Pentium U5400
Motherboard chipset Intel HM55 Express
Schijnt een Core i5 zonder alle extra's te zijn:
Don't be fooled by the Pentium logo on the outside, the Y Series' U5400 processor is based on the same technology that powers Intel's lightning-fast Core i3, i5 and i7 processors. It's one of the new 32nm CULV breed promising a TDP of just 18W, and the reason for its Pentium branding is that the most exciting features of the full Core architecture, such as Turbo Boost, come disabled.
Jammer, maar aangezien ie gebaseerd is op de i-processors, zal ie toch stukken sneller zijn dan de SU7300 in het huidige model.

[ Voor 66% gewijzigd door RnB op 05-06-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Pentium U5400 heeft geen Intel Clear Video HD.
Dus daar zit je dan met je laptop met HDMI zonder DXVA ondersteuning waar geen enkele bluray of andere h264/avc content fatsoenlijk op afgespeeld kan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythman
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 15:39
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 03:46:
Die Pentium U5400 heeft geen Intel Clear Video HD.
Dus daar zit je dan met je laptop met HDMI zonder DXVA ondersteuning waar geen enkele bluray of andere h264/avc content fatsoenlijk op afgespeeld kan worden.
Umm Intel denkt daar anders over http://ark.intel.com/Product.aspx?id=49156

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 13:42
Iemand al ervaringen met dit apparaatje? Hij is inmiddels namelijk al even beschikbaar. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar hoeveel geluid hij maakt en hoe lang hij mee gaat op een acculading. Verder al iemand benchmarks gezien van die u5400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie jij ergens Intel Clear Video HD staan dan?

http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=49021,49156,

Dat zit er er pas op vanaf de Core i series.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf eigenlijk wel benieuwd of hij in België/Nederland uitkomt met een i3-330um zoals in Amerika ( en zo ja, wanneer)
Iemand geruchten opgevangen?
Het voordeel aan deze laptop vind ik de expresscard 34: snelle overdracht van bestanden als ik ooit een kleine ssd in een laptop zou smijten, en laat dat nu net iets zijn wat veel 13-14" laptops niet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartcramer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe kan het toch dat, ondanks het mooie design en goede batterijduur door de ULV, bijna niemand deze laptop koopt? Dit "grote" topic kent maar 3 pagina'tjes aan reacties, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:50
bartcramer schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:57:
Hoe kan het toch dat, ondanks het mooie design en goede batterijduur door de ULV, bijna niemand deze laptop koopt? Dit "grote" topic kent maar 3 pagina'tjes aan reacties, helaas...
Heb jij hem?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartcramer
  • Niet online
Ik denk erover na... Maar geen reviews op Tweakers helaas! (wel op Notebookcheck en zijn vriendjes). Misschien maar gewoon doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:50
bartcramer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:03:
Ik denk erover na... Maar geen reviews op Tweakers helaas! (wel op Notebookcheck en zijn vriendjes). Misschien maar gewoon doen dan :)
Ik vind hem ook interessant, ik weet alleen niet of de processor krachtig genoeg is voor 1080p films en of deze ook extern in full hd afgespeeld kunnen worden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartcramer schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:57:
Slechte specs denk ik he. Door die pentium kan HD-video niet vloeiend worden afgespeeld en dat is een grote afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
Heb de vpc-y21s1e sind enkele dagen. Ben er tot nu toe wel redelijk tevreden over.

Over het afspelen van full hd, ik heb h.264 full hd-versie van big buck bunny geprobeerd, en die speelt absoluut niet goed af. 720p gaat op zich wel maar ook hier zie je dat hij het in bepaalde scenes zwaar heeft. Beide speel ik fullscreen af op mijn full hd-monitor en bij beide wordt er geen gebruik gemaakt van de videokaart. Misschien zou het dan wel goed af te spelen zijn.

Voor mij belangrijke punten zijn het toetsenbord en touchpad. Over beide ben ik zeer tevreden. Terwijl in bovenstaande review over het scherm wordt gezegd dat het niet zo helder is heb ik een andere ervaring. Het scherm is in ieder geval duidelijk helderder dan dat van mijn vorige laptop, al kan ik dit niet onderbouwen met cijfertjes.
Verder vind ik het apparaat er erg mooi en degelijk uitzien. Het voelt ook degelijk aan. Het scherm beweegt erg soepel maar ook onderweg niet uit zichzelf.
Enige probleem dat ik heb is dat het touchpad en scherm niet werken onder Linux.

EDIT: full hd draait nu zonder problemen. Moet alleen wel zorgen dat hij gebruik maakt van de videokaart.

[ Voor 8% gewijzigd door D1ef43 op 19-07-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartcramer
  • Niet online
Hoezo werken scherm en touchpad niet onder Linux? Welke distro? Ultraman leek er goede ervaringen mee te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
Ik heb het hier over een nieuwer model, de y-21se. Touchpad wordt herkend als een Sony Jogdial, probleem doet zich ook voor bij de z-serie, zie het volgende bugreport.
Scherm gaat aan maar halverwege het opstarten blijft alleen het backlight aanstaan. Extern scherm werkt wel. Heel vreemd probleem, want zelfs ctrl-alt-f1 geeft geen beeld. Xorg herkend een scherm maar op een of andere manier wordt er geen beeld getoond. Vesa-drivers helpen ook niet, kms uitzetten ook niet. Ik kan het scherm wel gewoon configureren maar het helpt allemaal niet. Heb nog geen bugreport gevonden over dit of een vergelijkbaar probleem.
Distro is Ubuntu 10.04. Zal eens wat andere distros gaan proberen.

Verwijderd

In andere landen is het mogelijk om de vpc-y21s1e in andere kleuren dan zilver te kiezen. (en extra processoren) Weet iemand of deze mogelijkheid ook in Nederland beschikbaar komt?

Ik ben ook benieuwd naar wat meer ervaringen van iemand die deze laptop al langer in bezit heeft.

Verwijderd

Sinds een weekje ben ik de gelukkige eigenaar van de Y11S1E/S ( 729,-.)
Ik heb bewust voor dit (wat oudere) model gekozen ivm aanwezigheid van Virtualisatie plus dat ik het idee had dat de Y11-serie het batterij technisch het net iets beter doet. Verder (CPU+GPU) komt hij nagenoeg overeen met de Y21.

En inderdaad... wat een bloatware erop.
Nu was ik toch zowiezo van plan Win7-64 er opnieuw op te gooien.
Alsmede heb ik de 320GB-5400rpm Samsung HDD vervangen door 500GB-7200rpm Hitachi HDD.

Nu alles nog even optuigen en hij is mooi op tijd klaar voor mijn vakantie...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 16:24 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zit zelf ook een Vaio VPC-Y te overwegen als vervanging voor m'n 3 jaar oude 12" notebook met Intel T2350 dualcore.Dat de VPC-Y qua processor niet sneller (afhankelijk van de taak zelfs langzamer) is weet ik, maar gezien de extra accuduur is me dat meer dan waard.

Wat ik echter niet begrijp is dat de Y21 als update van de oudere Y11 wordt gezien. De processor is marginaal sneller, maar bij een hoger verbruik waardoor de accu ook iets minder lang mee gaat. Daarnaast is het scherm van de Y21 verlicht via een gouwe ouwe CCFL, ipv het LED scherm van de Y11. De Y21 is wel een paar tientjes goedkoper maar tenzij ik iets over het hoofd zie ga je er qua specs vooral op achteruit?

🖥️ | 🚗

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 22:32

xpc

Hmm, ik was eerst ook aan het twijfelen tussen de Y11 en Y21, maar alle reviews die ik gelezen heb vermelden een LED backlight, dus ik weet niet waar je gelezen hebt dat het een CCFL is?

Anyway, ik heb gekozen voor de Y21 omdat die sneller en goedkoper was dan het oude model, dus die rekensom was voor mij snel gemaakt. De batterijduur is voor mij goed genoeg, ik ben net een weekje op vakantie geweest en ik heb hem niet aan de lader hoeven hangen (1 -1,5 uur gebruik per dag met een beetje internetten, foto's bekijken etc.)

Het scherm is redelijk maar je moet er wel goed voor zitten, want de verticale kijkhoek is vrij klein.
De prestaties vallen me zeker niet tegen, 720p films spelen soepel af, 1080p gaat ook nog wel maar je ziet af en toe een kleine hapering.

Uiteraard ook gelijk Ubuntu 10.04 geïnstalleerd en inderdaad: geen beeld. In de nieuwste kernel schijnt dit wel opgelost te zijn maar die heb ik nog niet geprobeerd. Een extern scherm geeft wel beeld met de Intel driver. Ik heb nu tijdelijk de vesa driver gepakt, maar dan heb je een max. resolutie van 1024x768, niet echt ideaal maar je kan dan in ieder geval verder prutsen :P .

Om de vesa driver (en het touchpad!) werkend te krijgen moet je even je grub aanpassen:

sudo nano /etc/default/grub

Deze regel toevoegen:
GRUB_CMDLINE_LINUX="nomodeset i8042.nopnp"

(NB: die i8042.nopnp optie is om het touchpad aan de praat te krijgen)
Tot slot:
sudo update-grub

En uiteraard in je xorg.conf de intel driver vervangen door vesa voor je reboot.

Draadloos netwerk, webcam, hibernate werken wel out of the box in Ubuntu.

Al met al ben ik zeker tevreden met de laptop, helemaal als ik de Intel driver onder Ubuntu werkende krijg :)

PS: Virtualisatie is trouwens gewoon te enablen in het BIOS, dus ik neem aan dat dat ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

xpc schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:51:
Hmm, ik was eerst ook aan het twijfelen tussen de Y11 en Y21, maar alle reviews die ik gelezen heb vermelden een LED backlight, dus ik weet niet waar je gelezen hebt dat het een CCFL is?
In de tweakers pricewatch en op de Sony site wordt het LED display niet meer vermeld, als de Y21 deze nog wel heeft is dat wat slordig van Sony.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc

xpc

Het is inderdaad wat verwarrend, maar op de Nederlandse site van Sony lees ik het volgende:
Ultra Low Voltage Intel® Core™2 Duo-processor* en VAIO-scherm met LED-technologie voor optimale batterijduur en volledige controle over uw computergebruik.
Nu is dit natuurlijk vooral commercieel gekwezel maar ik ga er van uit dat er dus een LED backlight inzit (hoewel het inderdaad niet expliciet bij de specs vermeld staat).

En daarbij: volgens mij is het scherm veeels te dun om een CCFL in kwijt te kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook geinteresseerd in het kopen van een y-serie en vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat nu het laatste model is (met de beste specs)? Mag ook een Amerikaanse versie zijn, aangezien ik daar binnenkort naartoe ga. Ik zie op internet en in deze topic staan dat dit de Y21 is. Klopt dat?

Verder nog een kort vraagje over jullie ervaringen met HD/blueray films afspelen. Ik download regelmatig blueray films en speel deze af via een hdmi kabel op mijn lcd tv. Ik lees echter dat jullie ervaringen met HD 1080p niet zo goed zijn. Wat zijn jullie indrukken nu dat jullie de laptop wat langer hebben? Txs

Ik heb overigens nog de z-serie overwogen (wat een top ding), maar een prijs van meer dan EUR 1.200 gaat me toch echt een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
xpc schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:51:
Uiteraard ook gelijk Ubuntu 10.04 geïnstalleerd en inderdaad: geen beeld. In de nieuwste kernel schijnt dit wel opgelost te zijn maar die heb ik nog niet geprobeerd. Een extern scherm geeft wel beeld met de Intel driver. Ik heb nu tijdelijk de vesa driver gepakt, maar dan heb je een max. resolutie van 1024x768, niet echt ideaal maar je kan dan in ieder geval verder prutsen :P .

PS: Virtualisatie is trouwens gewoon te enablen in het BIOS, dus ik neem aan dat dat ondersteund wordt?
Ik heb wat testversies van de nieuwe ubuntu en fedora geprobeerd en hier zijn beide problemen, scherm en touchpad, nog niet opgelost.

Dat van virtualisatie viel me ook al op. Staat standaard volgens mij uit maar is eenvoudig in te schakelen. Heb het echter nog niet getest. Het vreemde is dat de u5400, de processor in deze laptop, volgens mij geen virtualisatie ondersteunt.

Verder heb ik de 1080p-versie van big buck bunny geprobeerd. Ik zie geen enkele lag oid. Ook youtube werkt goed, zolang je de nieuwste flashversie gebruikt onder windows. Het valt mij trouwens op dat de videokaart maximaal één film versnelt. Speel je meer af dan moet de processor aan het werk en komt zie je al snel lag.

[ Voor 13% gewijzigd door D1ef43 op 01-09-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc

xpc

Ah, vandaar, ik had alleen flash geprobeerd. Net een 1080p .mkv'tje getest met Media Player Classic en dat speelt inderdaad perfect (cpu belasting blijft constant rond de 25%). En aan 1 film tegelijk afspelen heb ik meer dan voldoende :P

Wat Ubuntu betreft is er iets van vooruitgang (als je het dat kan noemen): de Maverick beta die net uit is geeft in ieder geval beeld, althans, ik krijg een log-in prompt voor mijn neus. Dus ik heb er vertrouwen in dat het goed komt met 10.10, en met de nieuwe Unity interface is het natuurlijk helemaal feest :*)

@Jordane: ik zou zeggen kijk eens op de Amerikaanse Sony site, je hebt in ieder geval meer keuze (i3 of i5 processor, ander GPU etc.). Als je alleen wat internet en af en toe een filmpje kijkt is een i3 cpu met Intel video meer dan voldoende lijkt me.

• D1ef43
In de beta van ubuntu 10.10 krijg ik nog steeds geen beeld hoor. Volgens mij heeft het te maken met bug https://bugs.freedesktop.org/show_bug.cgi?id=28224, een bekende bug in de inteldriver die nog niet opgelost is.
Touchpad werkt ook niet out of the box, maar daar is gelukkig een fix voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc

xpc

D1ef43 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:16:
In de beta van ubuntu 10.10 krijg ik nog steeds geen beeld hoor.
Niet? Dat is vreemd. Met 'beeld' bedoel ik trouwens dat ik een command line krijg. Dat kreeg ik eerder niet. Als ik X probeer op te starten gaat het beeld inderdaad weer op zwart.
Volgens mij heeft het te maken met bug https://bugs.freedesktop.org/show_bug.cgi?id=28224, een bekende bug in de inteldriver die nog niet opgelost is.
Ah, dus de bug is in ieder geval bekend bij Intel. Bovenstaande bug is trouwens een duplicate van deze zag ik, en sommige hebben het werkend gekregen met de drm-intel-next kernel. Misschien dit weekend eens proberen...

Edit: net de drm-intel-next kernel geprobeerd, maar helaas die werkt ook niet. Nog even afwachten dus.

[ Voor 6% gewijzigd door xpc op 12-09-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort niet helemaal in dit topic, want andere serie, maar ga binnenkort naar Australie en ben dan van plan deze: http://www.sony.com.au/product/vpcsb25fg/sku/vpcsb25fg_s+e1 laptop aan te schaffen. Is in Europa niet op de markt bij mijn weten. Wat denken jullie is het wat?
N.B 999 Australische dollar is 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

De Vaio S is gewoon in Europa en Nederland te koop.. Volgens mij heeft ie ook een eigen topic hier op GoT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel modellen te koop van de S serie hier maar niet dit model. Heb tenminste alles afgezocht en als je hem intypt in google krijg je alleen resultaten van aziatische winkels.

• RnB

RnB

Dat kan wel, maar jij komt met het S model en dit topic gaat over het Y model. ;) Misschien dat de specs net even anders zijn, maar de laptop is gewoon hetzelfde als de S'jes die hier verkocht worden.
Pagina: 1