[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 80.953 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03-2024
Hi

Ik ben al enige tijd op zoek naar een 13 inch laptop met lange batterijduur, maar twijfel steeds meer.
Ik ben overlaatst in de apple winkel naar een Macbook Pro 13 inch gaan kijken (1149 eur) en die is echt wel prachtig qua design, maar wel duur en daarnaast twijfel ik ook over de OS omdat ik het vooral voor de internet en chattoestanden en om films/anime toestanden enz te bekijken. Ik vraag me af ik wel degelijke players en dergelijke voor mac ga vinden

Aan de andere kant is er windows, maar i5 520 um modellen laten in Belgie blijkbaar nog enige tijd op zich wachten (Asus UL30JT wordt blijkbaar tot q3 uitgesteld? dat is nog laang wachten) of zijn er al reeds modellen beschikbaar of in de nabije toekomst (voor 1 juni)?

Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
@ Assioso, als je MSN wil gebruiken zou ik je geen Mac aanraden. De oplossingen voor Mac zijn te beperkt.

Maar waarom zou je voor jouw gebruik een Core i5 willen? Een simpele SU4100 of SU7300 is al meer dan genoeg voor web/msn en films.

De Asus UL30 en HP DM3 zijn interessante 13" CULV opties imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Alternatieve msn-clients werken vaak prima, kunnen alleen bepaalde extra's vaak niet goed. Zoals video/audio-conversatie en msn-games, omdat Microsoft de protocolen e.d. daarvan niet vrijgeeft. Hangt er dus van af of je die wel of niet wilt gebruiken. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gek je hardwarekeuze te baseren op 1 stukje software van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
Core i5 520 UM werd mij aangeraden omdat deze ultra low voltage is, en ook gwn wachten tot dat deze uitkomen omdat als ze toch heel duur zijn, de gewone culv laptops wrs wel een deel in prijs zouden zakken..

Die Macbook zou ik kiezen, omdat ik al even eens van OS wou overschakelen, wat muziekprogramma voor mac te kunnen gebruiken enz.. Het is echt een mooie laptop vind ik, wel duur maar Mac zouden lang meegaan. (+ een batterijduur van zo'n 8 uur !)
En wat met die films/Series op een Mac, zijn vooral bv MKV bestanden, vind ik daar genoeg spelers voor?

Nu van de huidige 13 inch windows laptops, welke zouden jullie me aanraden van volgende site http://www.laptopshop.be/...[1]=8214&sort=price&dir=a
Daarnaast ben ik ook nog een Asus UL30A-QX159V voor 750 eur tegengekomen, naar het schijnt ook een degelijke laptop, maar wel al wat ouder?? en hoe lang gaan deze effectief mee qua batterij?

Ik kan er echt niet over beslissen, dus bedankt voor alle hulp hier al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
@ Assioso, we verwachten dat je zef eerst zaken uitzoekt die je kunt uitzoeken. Batterij duur kun je bijvoorbeeld vinden door het nalezen van (gebruikers) reviews. Zie bijv. Tweakers, Laptopmag, Notebookcheck, google etc.

MKVs afspelen is geen probleem op Mac.

De Core i5 is inderdaad de nieuwste CPU, maar jij kunt ook af met goedkopere oudere CULV CPUs.

De degelijkheid van de Macbook Pro is een stukje hoger dan de Asus UL30. De Asus is vergelijkbaar met de plastic Macbook (mogelijk interessant voor jou). De DM3 ligt tussen de MBP en UL30.

De rest waarde van de Macbook Pro ligt ook hoger.

Ps. Ik zou me niet beperken tot het aanbod van Laptopshop want dat ziet er maar beperkt (en duur) uit.
woekele schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:21:
Alternatieve msn-clients werken vaak prima, kunnen alleen bepaalde extra's vaak niet goed. Zoals video/audio-conversatie en msn-games, omdat Microsoft de protocolen e.d. daarvan niet vrijgeeft.
Precies wat ik bedoel met de oplossingen zijn te beperkt. Ik heb zelf 2x proberen over te stappen naar Mac maar ik vond het erg vervelend omdat veel van mijn contacten MSN gebruiken. Ik ging ze dan vragen of ze skype wilden installeren maar niet iedereen heeft daar zin in. Verder had ik nog wat dingen die me totaal niet bevielen aan Mac (zoals het lettertype).

[ Voor 62% gewijzigd door Philflow op 10-05-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
@Philflow Goed, ik ben nu momenteel de Asus UL30 gebruikerservaringen hier op het forum aan het lezen, hopelijk word ik er wat wijzer uit.

Wie weet wnn de Asus UL30JT-RX008X in belgie zou gelanceerd worden? Deze lijkt me ook wel een zeer interessante laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Assioso schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:16:
Wie weet wnn de Asus UL30JT in belgie zou gelanceerd worden? Deze lijkt me ook wel een zeer interessante laptop
Ik weet dat niet maar die is vooral interessant als je wil gamen en/of CPU intensieve applicaties wil gaan draaien.

Als je alleen internet/chat/films/office wil doen ben je beter af met iets goedkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-01 19:04
momenteel is er een UL30 in de aanbieding op 1dayfly dus wie weet is het wat voor je :)

edit: is wel een UL30A trouwens

[ Voor 16% gewijzigd door koekerdt op 10-05-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Zo te zien 4400 mAh accu. 8 uur accu duur max dus, i.p.v. 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
koekerdt schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:12:
momenteel is er een UL30 in de aanbieding op 1dayfly dus wie weet is het wat voor je :)

edit: is wel een UL30A trouwens
Is een nederlandse site, ik woon in belgie.. spijtig!

Heb wat zitten vergelijken en uiteindelijk kom ik steeds op de MBP 13 inch of de Asus UL30JT, maar aangezien die tweede nog lang op zich kan laten wachten voor release ga ik zo goed als zeker voor een Mac.

Goedkopere modellen als de UL30A-QX057 (niet meer verkrijgbaar hier) en de UL30A-QX159 spreken me maar weinig aan

Maar kga toch nog goed overwegen voor ik echt tot koop overga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica