[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.022 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:09
Hoe voelt de scharnier aan eigenlijk. De vostro 1510 en 1520 hadden zeer stevige scharnieren. Bijna niet kapot te krijgen. Mijn zus gebruikt het al bijna 2,5 jaar en er zit geen mm speling. Ben zelf overgestapt van een vostro 1510 naar een studio15. De scharnieren hiervan voelen niet solide aan en is niet meer zo straks als in hetbegin. De scherm klapt makkelijker voor- of achterover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De schanieren vind ik erg goed, zit geen speling in. Sowieso vind ik de bouwkwaliteit van de Vostro 3300 erg goed, een mooie stevige behuizing heeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
jvdgeest schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:40:
En hierbij de beloofde foto's van de Vostro 3300. Van de laatste 2 zie je een vergelijking met een Latitude D830 (15.4") en de adapter hiervan (de rechter adapter is van de Vostro).

http://tinyurl.com/ykg6ndo
super. De adapter is wel wat groot. Ik denk dat ik nog ergens een 100 watt slim adapter ergens vandaan kan toveren. Hij lijkt overigens wel veel op de lattitude. D830 is mij echter te zwaar (heb ik nu) maar wel solide.
COWBertha schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:35:
Nou, de Vostro 3300 was dus ook niet zo voor die prijs te bestellen. Heb 2 dagen lopen klooien ermee, maar of hij pakt het systeem dus niet wegens compatibiliteit, of de kortingscoupon werkt niet in je mandje, dus valt je voordeel weg. Helaasch..
voor welke prijs? volgens mij namelijk wel. Anders even een telefoontje plegen. Dit is trouwens wel een no nonsense laptop, dat is wel prettig.

[ Voor 37% gewijzigd door justice strike op 01-04-2010 00:56 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
COWBertha schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:35:
Nou, de Vostro 3300 was dus ook niet zo voor die prijs te bestellen. Heb 2 dagen lopen klooien ermee, maar of hij pakt het systeem dus niet wegens compatibiliteit, of de kortingscoupon werkt niet in je mandje, dus valt je voordeel weg. Helaasch..
Bellen dan. Je kunt dan dezelfde kortingen krijgen.
jvdgeest schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:42:
Ik upload vandaag even wat foto's van de Vostro 3300. Ook raad ik aan om de 7200 rpm schijf te vervangen door een 5400 rpm, de 7200 rpm wordt gewoon behoorlijk heet (45 graden met HDTemp). De 7200 rpm kun je bijv. als externe schijf gaan gebruiken.
45 graden is niet echt heet voor een harde schijf. 55 graden is wel heet. 60 of meer is een probleem.

Ik zou liever de extra performance hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
De adapter op de foto lijkt misschien groot, maar hij is echt klein. Maarja, wat ik klein vind kun jij natuurlijk als best groot beschouwen :)

@Philflow: kan zijn, maar ik vond de 7200 rpm toch best warm aanvoelen rechtsonderin. Met de 5400rpm is dat minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
jvdgeest schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:33:
De adapter op de foto lijkt misschien groot, maar hij is echt klein. Maarja, wat ik klein vind kun jij natuurlijk als best groot beschouwen :)

@Philflow: kan zijn, maar ik vond de 7200 rpm toch best warm aanvoelen rechtsonderin. Met de 5400rpm is dat minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
jvdgeest schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:33:

dan koop je toch een kleine ssd en een esata enclosure voor de 7200 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22
Mijn eerste echte teleurstelling rondom mijn MSI U230.

Ik moet voor een vak een linux programma draaien. Nu heb ik geen zin om moeilijk te doen met dual-boot configs te gaan werken en allerlei dependancies te installeren, dus ik dacht laten we VirtualBox gebruiken. Mijn CPU ondersteunt AMD-V (virtualisation) dus dat zou gewoon moeten werken.

Nou mooi niet dus. Ik kreeg een melding dat het uit staat via de BIOS, hoewel hij het wel ondersteunt. Alleen in de BIOS is er dus nergens een optie te vinden die mij de mogelijkheid geeft om het aan te zetten...

Ugh :( betekend dus dat die vette XP mode in Win7 ook niet hardwarematig werkt (heb hem nog niet nodig gehad). Not amused. Dat deed Sony ook altijd met zn Viao's en hun kregen ook op hun fl*kker.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Vostro 3300 hier thuis staan met Dutch keyboard lay-out.
Dell heeft niet met Us keyboard lay-out. Ik heb hierover contact gehad met Dell .
Dus gaat deze weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Upbeat schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:40:
[...]

Ik heb ook een T130 model en de afmetingen hierboven kloppen. Hij is inderdaad 32cmx22cm.
Welk model van de T130 heb je dan? Want als je bij Pricewatch bij bijvoorbeeld de T130-15F en T130-110 kijkt bij de specificaties geven alle winkels stuk voor stuk aan dat ie 28,6 cm breed is en 21,1 cm..
Voor de juridische experts onder ons: als je zo'n model koopt en de afmetingen blijken niet te kloppen kun je de koop dan ongedaan maken en je verzendkosten terug krijgen? Voor mij zijn die afmetingen namelijk van doorslaggevend belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

XanderDrake schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:29:
Mijn eerste echte teleurstelling rondom mijn MSI U230.

Ik moet voor een vak een linux programma draaien. Nu heb ik geen zin om moeilijk te doen met dual-boot configs te gaan werken en allerlei dependancies te installeren, dus ik dacht laten we VirtualBox gebruiken. Mijn CPU ondersteunt AMD-V (virtualisation) dus dat zou gewoon moeten werken.

Nou mooi niet dus. Ik kreeg een melding dat het uit staat via de BIOS, hoewel hij het wel ondersteunt. Alleen in de BIOS is er dus nergens een optie te vinden die mij de mogelijkheid geeft om het aan te zetten...
Dat is wel jammer. Gelukkig merk je van die hardware extenties niet zo super veel met Virtualbox, dat is al een snelle jongen zonder die extra instructies.
Maar wel jammer, want dat is een BIOS optie die ze er idd beter in hadden kunnen zetten.
Hoop dat ze dat bij de MSI X360 wel doen... want daar zit ik een klein beetje op te wachten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik ben totaal geen netbookkenner (en ook geen computerkenner in het algemeen trouwens ;-)), dus ik ben erg geholpen als jullie mij interessante opties voor mijn aan te schaffen netbook kunnen aangeven. Ook omdat ik aardige organisatiestress heb. En ik ga nog wel naar boedistisch Bhutan. Moet ik dus wat aan doen ;-).

Ik ga backpacken en vrijwillig ontwikkelingswerk doen, dus dan is voor mij een netbook van 11,6 inch onontbeerlijk.

Mijn specificaties qua wensen zijn de volgende:
Wat ik er mee ga doen:
internet, skypen, blog bijhouden, foto's uploaden, MS Office, mogelijk simpel dvdtje kijken.

* Verder graag een poort om de SD kaart uit mijn fototoestel in te stoppen
*een webcam
*een een prijs rond de 300 euro

Hebben jullie tips?

Alvast erg bedankt,

Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Denk dat je een beetje verkeerd zit, dit is geen netbook topic. ;)
Die is er wel eentje voor netbooks in het algemeen, en er zijn nog Asus en Acer netbook topics (de grote fabrikanten ervan), even verder kijken in CSL dus.
Maar ik kan je nu al verklappen dat je voor die prijs niet veel kan vinden in de 11.6 schermgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Leuk verhaal en reis, maar hier bespreken we deze apparaten niet :)
Kijk hier eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1364347
of hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1306604

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asus UL30Jt en Asus UL80Jt is op de Asus global website verschenen.

Opvallend is dat 33% overklok nog steeds aanwezig is. Dan zou de CPU van Intel nog verder geklokt worden naast de al aangewezige Turbo boost?

En net als bij de PL80JT, waar ik eerder iets over had gezegd, is ook de UL80Jt ietsje compacter en iets lichter:
33.0 x 24.0 x 1.40~2.68 cm (W x D x H) 1.90 kg (with 8 cell battery) UL80Jt (nieuwe model)
33.8 x 24.0 x 1.40~2.68 cm (W x D x H) 2.0 kg (with 8 cell battery)UL80Vt
Hij is alleen niet ook dunner zoals de PL80JT die maximale dikte 2,48 cm is. Wel is de toetsenbord gedeelte mat in plaats van glossy zoals eerder ook gezien was van pre productie modellen. Verder is tot nu toe alleen de 8 cells: 5600 mAh 84 Whrs als enige mogelijkheid bij de accu, wat weer een onduidelijkheid minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:06:
Ik heb de Vostro 3300 hier thuis staan met Dutch keyboard lay-out.
Dell heeft niet met Us keyboard lay-out. Ik heb hierover contact gehad met Dell .
Dus gaat deze weer terug.
geen uk/irish keyboard? Ik krijg namelijk een uk keyboard. Is inprincipe een US keyboard met het euro en pond teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Regeneration schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:24:
Opvallend is dat 33% overklok nog steeds aanwezig is. Dan zou de CPU van Intel nog verder geklokt worden naast de al aangewezige Turbo boost?
Is dat er zo een die we kennen uit de jaren '80? ;)
filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
justice strike schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:05:
[...]

geen uk/irish keyboard? Ik krijg namelijk een uk keyboard. Is inprincipe een US keyboard met het euro en pond teken.
Die krijg je alleen als je een Engels US besteld. Dell heeft óf een bug of een rare feature in de site dat je alleen een Dutch layout kunt kiezen als je een Dutch OS kiest. Ik heb 2 keer met Dell Nederland gebeld en ze wilden voor geen mogelijkheid dit omruilen, uiteindelijk via de mail wilde de Engelse support dit zonder problemen doen (door een monteur of zelf doen).

Maar ik heb besloten om de Vostro 3300 terug te sturen, het is de perfecte notebook eigenlijk, op één punt na, en dat is de warmte die rechtsonderin wordt geproduceerd. Het is gewoon niet fijn werken wanneer het rechtsonder behoorlijk warm is en links helemaal koud. Hier heeft bijv. de Vostro 1400 helemaal niet last van, en dit komt door de positie van de HDD. Die hadden ze bij de Vostro 3300 linksboven o.i.d. moeten doen, of ergens onder het keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
jvdgeest schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:44:
[...]

Die krijg je alleen als je een Engels US besteld. Dell heeft óf een bug of een rare feature in de site dat je alleen een Dutch layout kunt kiezen als je een Dutch OS kiest. Ik heb 2 keer met Dell Nederland gebeld en ze wilden voor geen mogelijkheid dit omruilen, uiteindelijk via de mail wilde de Engelse support dit zonder problemen doen (door een monteur of zelf doen).

Maar ik heb besloten om de Vostro 3300 terug te sturen, het is de perfecte notebook eigenlijk, op één punt na, en dat is de warmte die rechtsonderin wordt geproduceerd. Het is gewoon niet fijn werken wanneer het rechtsonder behoorlijk warm is en links helemaal koud. Hier heeft bijv. de Vostro 1400 helemaal niet last van, en dit komt door de positie van de HDD. Die hadden ze bij de Vostro 3300 linksboven o.i.d. moeten doen, of ergens onder het keyboard.
mensen mensen... voor de prijs van een vostro kun je toch nog wel een koelere hd erbij kopen?

btw wie koopt er ook een dutch os :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dan neem ik aan dat je SSD bedoeld? Ik heb geen zin om altijd maar m'n 2.5" externe HD met USB te koppelen omdat ik niet genoeg heb aan een +/- 100 GB SSD van 120 euro omdat de Vostro 3300 er niet in slaagt om de hitte genoeg weg te werken. De fan-opening aan de rechterkant van de 3300 is veels te klein imo en zoals ik al zei zit de HDD verkeerd geplaatst. Werkt onprettig en daar ga ik niet allemaal work-arounds voor verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
SamPatterson schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:20:
[...]

Welk model van de T130 heb je dan? Want als je bij Pricewatch bij bijvoorbeeld de T130-15F en T130-110 kijkt bij de specificaties geven alle winkels stuk voor stuk aan dat ie 28,6 cm breed is en 21,1 cm..
Ik heb de T130-11N, dat is de rode versie van de T130-110 (die met de SU4100 dus) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
jvdgeest schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:37:
Dan neem ik aan dat je SSD bedoeld? Ik heb geen zin om altijd maar m'n 2.5" externe HD met USB te koppelen omdat ik niet genoeg heb aan een +/- 100 GB SSD van 120 euro omdat de Vostro 3300 er niet in slaagt om de hitte genoeg weg te werken. De fan-opening aan de rechterkant van de 3300 is veels te klein imo en zoals ik al zei zit de HDD verkeerd geplaatst. Werkt onprettig en daar ga ik niet allemaal work-arounds voor verzinnen.
5400 rpm kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:44:
Ik ben totaal geen netbookkenner (en ook geen computerkenner in het algemeen trouwens ;-)),
Verkeerde topic zoals gezegd. Als je in de PW kijkt zul je zien dat er maar heel weinig (1) keuzes zijn van 11.6" en 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het nu dat de 1810TZ een S/PDIF heeft?
Dit is wel een belangrijk gegeven voor mij tussen de keuze van deze laptop en de DM1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses voor de verkeerde post en dank voor de verwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:16:
Klopt het nu dat de 1810TZ een S/PDIF heeft?
Dit is wel een belangrijk gegeven voor mij tussen de keuze van deze laptop en de DM1.
De 1810tz heeft geen s/pdif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
nee, geen S/PDIF. Wel HDMI dus heb je nog enige vorm van digitale audio O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
maarud schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:59:
nee, geen S/PDIF. Wel HDMI dus heb je nog enige vorm van digitale audio O-)
het is maar de vraag of ze dat implementeren. Kan ook goed zijn dat er geen audio out op de hdmi ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
justice strike schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 23:41:
[...]

het is maar de vraag of ze dat implementeren. Kan ook goed zijn dat er geen audio out op de hdmi ondersteunen.
ik luister audio via HDMI op mijn 1810TZ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
M'n 3810TZ heeft wel een S/PDIF, dezelfde uitgang die ook als analoge uitgang fungeert voor bv. koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
En een amd gebaseerde machine zoals een Lenovo ThinkPad Edge 13 of een MSI Wind12 U230? Hebben deze S/PDIF? (op de site's van Lenovo en MSI kan ik hier niks over vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31
lordMocro schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:28:
[...]

De thinkpad edge (NUD2EMH) in de pricewatch heeft geen GPS.
Vreemd, ik heb zelf sinds gisteren de NUD2EMH en heb op dit moment toch echt een satelliet fix als ik de de GPS enabler moet geloven:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1yssw5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
kwiebus schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:45:
[...]

Vreemd, ik heb zelf sinds gisteren de NUD2EMH en heb op dit moment toch echt een satelliet fix als ik de de GPS enabler moet geloven:

[afbeelding]
Wat heb je precies gedaan? Zit je op een 3g verbinding?
Nergens staat aangegeven dat er GPS op m'n laptop zit, ook zie ik nergens de GPS reciever bij de device manager.

Verder dan dit scherm kom ik niet:
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/5878/gpsw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

justice strike schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:05:
[...]

Yehh en de rest, ga maar op zoek naar je @ teken....

Sony verkocht ook UK keyboards in Europe op laptops. Nooit kopen, alleen US keuboards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Philflow schreef op donderdag 01 april 2010 @ 06:27:
[...]

Bellen dan. Je kunt dan dezelfde kortingen krijgen.

[...]

45 graden is niet echt heet voor een harde schijf. 55 graden is wel heet. 60 of meer is een probleem.

Ik zou liever de extra performance hebben.
Ik ook, vandaar het SSD gebeuren. Dat is pas snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
De GPS receiver zit volgens mij in de WWAN adapter.

Het lukte mij niet om de GPS zomaar aan de praat te krijgen. Daarvoor heb ik ook wat zitten googlelen en puzzelen.

Volgens mij komt het er op neer dat de GPS enabler op de verkeerde COM poort probeert te connecten.

Ik heb in de Device Manager alles wat met de Qualcomm Gobi 2000 te maken had verwijderd. Daarna de drivers weer onderdeel voor onderdeel geïnstalleerd waarna het NMEA 9205 device op COM4, het modem device op COM5, en het Diagnostics 9205 device op COM6 terecht kwam.

Als ik nu de GPS enabler start dan probeert deze op COM4 in plaats van op COM5 te connecten wat blijkbaar goed gaat.

Om de gps te kunnen gebruiken moet je wel eerst de WWAN adapter inschakelen/activeren maar je hoeft geen werkende 3G verbinding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
kwiebus schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:35:
De GPS receiver zit volgens mij in de WWAN adapter.

Het lukte mij niet om de GPS zomaar aan de praat te krijgen. Daarvoor heb ik ook wat zitten googlelen en puzzelen.

Volgens mij komt het er op neer dat de GPS enabler op de verkeerde COM poort probeert te connecten.

Ik heb in de Device Manager alles wat met de Qualcomm Gobi 2000 te maken had verwijderd. Daarna de drivers weer onderdeel voor onderdeel geïnstalleerd waarna het NMEA 9205 device op COM4, het modem device op COM5, en het Diagnostics 9205 device op COM6 terecht kwam.

Als ik nu de GPS enabler start dan probeert deze op COM4 in plaats van op COM5 te connecten wat blijkbaar goed gaat.

Om de gps te kunnen gebruiken moet je wel eerst de WWAN adapter inschakelen/activeren maar je hoeft geen werkende 3G verbinding te hebben.
Dus je hebt alle drivers van gobi2000 gedeinstalleerd? Waar heb je vervolgens de drivers vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik heb de Thinkvantage GPS software bij Lenovo gedownload (zefde versie als die er al op stond) en deze over de oude versie heen geinstalleerd (aangezien ik maar wat aan het experimenteren was weet ik overigens niet of dit nodig is) en daarna de drivers voor de Gobi 2000 onderdelen opnieuw geinstalleerd door op C:\ te laten zoeken, toen vond Windows deze vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Megalodon_67 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:53:
M'n 3810TZ heeft wel een S/PDIF, dezelfde uitgang die ook als analoge uitgang fungeert voor bv. koptelefoon.
Inderdaad!! Ik zie het nu ook, inderdaad op de 3,5mm jack. Wel SPDIF dus op 1810TZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
RAAF12 schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:24:
[...]

Yehh en de rest, ga maar op zoek naar je @ teken....

Sony verkocht ook UK keyboards in Europe op laptops. Nooit kopen, alleen US keuboards!
is de vostro dan met us international keyboard te krijgen? als het niet zo is dan... moet ik maar even een plakkertje gebruiken. Het wordt anders lastig om een pc te krijgen naar wens.

pfff wat suf is dit nu weer zeg. Dat ze gewoon niet een standaard keyboard zoals op de plaatjes erbij leveren.

[ Voor 11% gewijzigd door justice strike op 04-04-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

justice strike schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:41:
[...]

is de vostro dan met us international keyboard te krijgen? als het niet zo is dan... moet ik maar even een plakkertje gebruiken. Het wordt anders lastig om een pc te krijgen naar wens.

pfff wat suf is dit nu weer zeg. Dat ze gewoon niet een standaard keyboard zoals op de plaatjes erbij leveren.
Of je koopt voor €15 een echt US keyboard via eBay ect. Ik zag hier ook wat staan http://www.marktplaza.nl/...-1700-zilver-10197679.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Of je stuurt de support van Dell een mail en ze komen het gratis voor je vervangen. Mochten ze de eerste keer niet ingaan op je verzoek, kun je dreigen dat je de order wilt retourneren binnen 7 dagen en ze gaan er wel op in. Niet echt netjes misschien, maar Dell kan ook zelf logisch nadenken en snappen dat de US layout gewoon het meest gebruikt is in NL. Dan heeft UK of Dutch als standaard aanbieden weinig zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Beste tweakers,

Mijn vader is op zoek naar een goede thin & light notebook als vervanger van een 14" Acer met centrino en 512mb. Gaat niet zo soepel allemaal.

Het liefst een 12" model (kleiner mag ook) tot €800. Accuduur is belangrijk samen met snelheid. Hij moet nog wel even meegaan. Ook een 100% toetsenbord is een vereiste. Ik heb de BBG al doorgelezen en daar kwam de Acer 1810 uit, maar die is met €400 nog best te verbeteren lijkt me.

Suggesties? Groeten Michiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
jvdgeest schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:45:
Of je stuurt de support van Dell een mail en ze komen het gratis voor je vervangen. Mochten ze de eerste keer niet ingaan op je verzoek, kun je dreigen dat je de order wilt retourneren binnen 7 dagen en ze gaan er wel op in. Niet echt netjes misschien, maar Dell kan ook zelf logisch nadenken en snappen dat de US layout gewoon het meest gebruikt is in NL. Dan heeft UK of Dutch als standaard aanbieden weinig zin..
ja ik heb het onder bedrijfsnaam gekocht. Dus ik weet niet of dat opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dan gaat het retourverhaal niet op nee, daar heb je als het als bedrijf besteld is geen recht op. Dan maar heel vriendelijk vragen via de mail (ik zou het niet via de telefoon doen, althans niet de Nederlandse Dell support, daar heb je grote kans op nee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
RAAF12 schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:56:
[...]

Of je koopt voor €15 een echt US keyboard via eBay ect. Ik zag hier ook wat staan http://www.marktplaza.nl/...-1700-zilver-10197679.php
helaas is de vostro zo nieuw dat je dat niet voor elkaar krijgt. Daarbij, 15 euro en 50 euro is wel een verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
jvdgeest schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:37:
Dan gaat het retourverhaal niet op nee, daar heb je als het als bedrijf besteld is geen recht op. Dan maar heel vriendelijk vragen via de mail (ik zou het niet via de telefoon doen, althans niet de Nederlandse Dell support, daar heb je grote kans op nee).
ik wist helemaal niet dat die vostro als particulier te bestellen was. Anders had ik dat nog wel gedaan. Kan nog steeds annuleren maargoed dan komt die laptop nooit meer voor 7 mei binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Michielgb schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:28:
Beste tweakers,

Mijn vader is op zoek naar een goede thin & light notebook als vervanger van een 14" Acer met centrino en 512mb. Gaat niet zo soepel allemaal.

Het liefst een 12" model (kleiner mag ook) tot €800. Accuduur is belangrijk samen met snelheid. Hij moet nog wel even meegaan. Ook een 100% toetsenbord is een vereiste. Ik heb de BBG al doorgelezen en daar kwam de Acer 1810 uit, maar die is met €400 nog best te verbeteren lijkt me.

Suggesties? Groeten Michiel.
Je wilt nog lager gaan? Dan kom je uit bij de netbooks en die wil je niet. Nee, de Aspire 1810T is an sich een prima keuze voor het geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Michielgb schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:28:
Ik heb de BBG al doorgelezen en daar kwam de Acer 1810 uit, maar die is met €400 nog best te verbeteren lijkt me.
Helemaal verkeerde aanname. Raad mensen eigenlijk altijd af om een Acer te kopen, maar heb zelf onlangs toch een 1810Tz gekocht. De enige thin&light die ook maar enigszins in de buurt komt van deze specs voor dit absurd lage bedrag is de HP DM1. Aangezien de 1810Tz nog net wat sneller is en HP net zo onbetrouwbaar is als Acer, ben ik voor de 1810Tz gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Dus er is geen laptop met bovengenoemde eigenschappen met een prijs van rond de €800 die dat verschil in prijs zou rechtvaardigen? Op zich is geld niet een enorme factor hier.

Anders wordt het een Acer 1810tz, krijg ik er zelf gelijk ook eentje bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ok, op die fiets. Ik had je opmerking anders begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat je nog wel meer bang for the buck zou kunnen krijgen, maar je bedoelde dat omdat er max 800,- beschikbaar is, je vast nog wel een mooiere Thin&Light kan kopen dan de 1810Tz.

In dat geval: ik heb even geen voorbeeld, maar dat moet zeker kunnen. Qua bang for the buck zal het niet verbeteren, maar er zijn echt wel betere thin&lights te krijgen voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Ja, dat is 't 'm dus nu juist, die kan ik bijna niet vinden. Er zijn wel 13,3" modellen die sneller zijn, maar 12,1" is bijna niet sneller te vinden met een prijs van rond de €800 en nog steeds een accuduur vergelijkbaar met de 1810tz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Michielgb schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:35:
Ja, dat is 't 'm dus nu juist, die kan ik bijna niet vinden. Er zijn wel 13,3" modellen die sneller zijn, maar 12,1" is bijna niet sneller te vinden met een prijs van rond de €800 en nog steeds een accuduur vergelijkbaar met de 1810tz.
Ik denk dat er een mooie generatie komt samen met de Acer 1830X. Acer is vaak aanvoerder van dit soort vernieuwingen. En ik denk dat je dan voor 800€ dan wel een mooie Core i5 lappert kan krijgen :)

Of moet je hem meteen hebben?

Wachten is vaak aan te raden na een introductie van een mooie serie modellen. Ik heb 6-7 weken moeten wachten op mijn U230, maar om nu uiteindelijk op dode momenten, in de trein of ad hoc lanparties Modern Warfare 2 en zelfs Bad Company 2 te kunnen spelen is het wachten echt dubbel en dwars waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Ja eigenlijk moet die laptop er wel meteen komen. Er zitten aardig wat reizen naar het buitenland aan te komen en met een dode accu en een te trage laptop schiet dat niet echt op. 1810tz gaat 'm dus worden, dan gaat 'ie misschien een jaartje minder lang mee, daar is ook wel mee te leven. Voor die prijs kan je 'm bijna niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik zou zeggen een Acer 1810tz met een 160GB Intel G2. 800 euro en klaar is kees.

Als je liever 500GB wil is dit een optie:
pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-414G50N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
XanderDrake schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat er een mooie generatie komt samen met de Acer 1830X. Acer is vaak aanvoerder van dit soort vernieuwingen. En ik denk dat je dan voor 800€ dan wel een mooie Core i5 lappert kan krijgen :)

Of moet je hem meteen hebben?

Wachten is vaak aan te raden na een introductie van een mooie serie modellen. Ik heb 6-7 weken moeten wachten op mijn U230, maar om nu uiteindelijk op dode momenten, in de trein of ad hoc lanparties Modern Warfare 2 en zelfs Bad Company 2 te kunnen spelen is het wachten echt dubbel en dwars waard :)
Vraagje:
Hoe doet een spel als LFS of FS2004 het op die laptop qua graphics?
En hoe lang doe je gemiddeld met de batterij?
Langer of korter dan 3 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
SamPatterson schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:44:
Vraagje:
Hoe doet een spel als LFS of FS2004 het op die laptop qua graphics?
En hoe lang doe je gemiddeld met de batterij?
Langer of korter dan 3 uur?
LFS, geen idee wat dat is.
FS speel ik niet, maar gezien dat het uit 2004 komt kan ik zeggen dat het waarschijnlijk wel redelijk draait op medium.

De batterij doet het bijna altijd beter dan 3 uur. Alleen niet tijdens gamen.

De rest kan je hier vinden: http://tweakers.net/productreview/18188

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
OK, als ik je review goed begrijp is dit zo'n beetje de beste gaming thin & light die er is?
Begrijp ik dat goed?
In die reacties bij die review zei je dat het ding erg heet werd, maar die apparaten vlak bij de exhaust zaten.
Is het wel gewoon mogelijk om het ding op schoot te houden als je bijv in korte broek bent (blote benen dus) of wordt dat te heet?
En zit er nog iets aan te komen binnen nu en 2 maanden dat sneller/beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb zelf de 1810TZ maar ik heb er niet last van dat hij heet wordt. Hij wordt wel warm, maar niet heet. Je kan hem prima op schoot houden. Voor de rest is het echt een superding, heb er niets dan lof over. Lekker snel, lange accuduur (beetje internetten -> 9 uur). en portable tot en met. Ik zou er bijna vertegenwoordiger van worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
SamPatterson schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:31:
OK, als ik je review goed begrijp is dit zo'n beetje de beste gaming thin & light die er is?
Begrijp ik dat goed?
In die reacties bij die review zei je dat het ding erg heet werd, maar die apparaten vlak bij de exhaust zaten.
Is het wel gewoon mogelijk om het ding op schoot te houden als je bijv in korte broek bent (blote benen dus) of wordt dat te heet?
En zit er nog iets aan te komen binnen nu en 2 maanden dat sneller/beter is?
Nee, er is nog een betere gaming thin and light, de Alienware 11m. Maar als je een normale kleine laptop wilt, is de U230 beter dan een Intel CULV laptop.

Nee, zo heet wordt hij echt niet. Aan de bovenkant merk je het amper. Ik denk dat het ook wel meevalt met een korte broek.

Sja, binnen twee maanden weet ik niet op dit formaat. De nieuwe CULVs zijn wel stukke sneller, maar of er dan ook goede GPU's bij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
XanderDrake schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:17:
[...]

Nee, er is nog een betere gaming thin and light, de Alienware 11m. Maar als je een normale kleine laptop wilt, is de U230 beter dan een Intel CULV laptop.

Nee, zo heet wordt hij echt niet. Aan de bovenkant merk je het amper. Ik denk dat het ook wel meevalt met een korte broek.

Sja, binnen twee maanden weet ik niet op dit formaat. De nieuwe CULVs zijn wel stukke sneller, maar of er dan ook goede GPU's bij zitten?
Waarom is de U230 beter dan? Ik dacht dat de batterij na ruwweg 2 uurtjes leeg was. Je koopt zo'n ding voor mobiliteit lijkt me, en na twee uur zonder lichtnet onbruikbaar klinkt niet echt mobiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Michielgb schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:23:
[...]
Waarom is de U230 beter dan? Ik dacht dat de batterij na ruwweg 2 uurtjes leeg was. Je koopt zo'n ding voor mobiliteit lijkt me, en na twee uur zonder lichtnet onbruikbaar klinkt niet echt mobiel...
Waar haal je dat precies vandaan?

Ik haal 4 uur bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
@ michielgb:

Bekijk eens de thinkpad edge 13. Weliswaar 13 inch, maar daardoor wel een fullsized keyboard.
Hier is een reviewtje: productreview: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUD2EMH) review door lordMocro

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Tegenwoordig kan een 11.6" al een full sized keyboard hebben.

[ Voor 101% gewijzigd door Philflow op 06-04-2010 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Asus heeft vandaag de UL30Jc aangekondigd maar deze komt niet naar Nederland. :'(

Wel brengt het bedrijf in mei de Ul30Jt uit voor 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Philflow schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 06:17:
Tegenwoordig kan een 11.6" al een full sized keyboard hebben.
Hoe kan dat nou, de acer is 11,6 inch en gebruikt de gehele breedte voor de keyboard (afgezien van die paar milimeters).
Afbeeldingslocatie: http://idhp.net/wp-content/uploads/2009/12/idhp-Acer-Aspire-1810TZ-11.6in-CULV-notebook-1.jpg
Het heeft misschien wel evenveel toetsen als de meeste 13 inch laptops, maar er zit totaal geen ruimte tussen de toetsen.

Een hoop netbookreviews halen de termen full-featured en full-sized keyboard door elkaar, kzie persoonlijk daar wel degelijk verschil in. Een 11,6 netbook typt imo nooit lekkerder dan een 13 inch laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
keyboard is nu veranderd van UK naar UK. Leverdatum is naar achter geschoven en ik heb geen flauw idee hoe dat verloopt met de betaling. Nog maar een email erachter aan gegooid of dit allemaal wel verloopt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:29
De U230 heb ik vorige week binnen gekregen. Ik ben erg tevreden over de laptop. 3/4 uur op de batterij met alleen internetten lukt makkelijk.

1080p films krijg ik alleen niet echt makkelijk aan de praat. En Battlefield BC2/MW2 moet ik maar eens proberen want veel oudere spellen draaien toch niet echt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
t mac schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:13:
De U230 heb ik vorige week binnen gekregen. Ik ben erg tevreden over de laptop. 3/4 uur op de batterij met alleen internetten lukt makkelijk.

1080p films krijg ik alleen niet echt makkelijk aan de praat. En Battlefield BC2/MW2 moet ik maar eens proberen want veel oudere spellen draaien toch niet echt soepel.
Heb je al mijn review gelezen, daar staan wat tips in omtrent de zaken waar jij moeite mee hebt :)

En nog ander nieuws voor U230 eigenaren:
Extra opties én scrollen zijn wel mogelijk door gebruik te maken van een Generieke driver van de Touchpad producent Synaptic. Multitouch alsnog niet, maar de rest allemaal wel!
Link naar Driver: http://www.synaptics.com/support/drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:29
XanderDrake schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:27:
[...]

Heb je al mijn review gelezen, daar staan wat tips in omtrent de zaken waar jij moeite mee hebt :)

En nog ander nieuws voor U230 eigenaren:
Extra opties én scrollen zijn wel mogelijk door gebruik te maken van een Generieke driver van de Touchpad producent Synaptic. Multitouch alsnog niet, maar de rest allemaal wel!
Link naar Driver: http://www.synaptics.com/support/drivers
In jouw review staat dat je de nieuwste Win7 drivers gebruikt voor HD video. Ik heb de (volgens mij 10.3) van ATI + Catlayst. In MPCHC kan ik 720p niet soepel afspelen. In Windows Media Player wel.

Ik heb geen codecs geinstalleerd omdat dat niet lekker zou werken als je de GPU wilt gebruiken voor Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
t mac schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:31:
[...]

In jouw review staat dat je de nieuwste Win7 drivers gebruikt voor HD video. Ik heb de (volgens mij 10.3) van ATI + Catlayst. In MPCHC kan ik 720p niet soepel afspelen. In Windows Media Player wel.

Ik heb geen codecs geinstalleerd omdat dat niet lekker zou werken als je de GPU wilt gebruiken voor Video.
Wat voor video zit je te kijken?
Je zou ook eens K-lite codec pack kunnen installeren. Dat had ik gedaan, en zoals je kan zien in mn youtube filmpjes wordt de GPU nog steeds voor 60-80% gebruikt om de filmpjes weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarschijnlijk maakt je MPCHC dan niet gebruik van de hardwareversnelling. Kan een instelling zijn.
Maar aangezien Windows Media Player het wel goed doet lijkt je hardwareversnelling wel correct te functioneren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Ultraman schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:49:
Waarschijnlijk maakt je MPCHC dan niet gebruik van de hardwareversnelling. Kan een instelling zijn.
Maar aangezien Windows Media Player het wel goed doet lijkt je hardwareversnelling wel correct te functioneren.
Er is inderdaad een instelling die je moet aanvinken.
Je kan een beetje klooien in de Output settings van MPC HC, en kijken wat het beste werkt.
Sowieso kan je de Resizer op Recube (PS 2.0) zetten.
Zoek anders even rond op Google voor HD settings van MPC HC.
(ik hoefde het allemaal niet te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51
Zijn er mensen met ervaringen met de HP dm3?
Ik heb deze op het oog voor mijn vriendin, pricewatch: HP Pavilion dm3-1020ed (VJ248EA), Maar het scherm schrikt me af. Is dat goed bruikbaar als er wat zonlicht hier en daar is (bv in de trein of tuin), of is het beter om naar een mat scherm uit te kijken?

[ Voor 11% gewijzigd door bas-r op 06-04-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
bas r schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:47:
Ik heb deze op het oog voor mijn vriendin, pricewatch: HP Pavilion dm3-1020ed (VJ248EA), Maar het scherm schrikt me af. Is dat goed bruikbaar als er wat zonlicht hier en daar is (bv in de trein of tuin), of is het beter om naar een mat scherm uit te kijken?
Ik heb geen enkel probleem met mijn DM3 en ik zit regelmatig buiten op terrassen. (in de schaduw dat wel)

Het is natuurlijk wel gewoon een glossy display; als je daar niet van houdt moet je er niet aan beginnen.

PS. 499 is trouwens een nette aanbieding.

[ Voor 92% gewijzigd door Philflow op 06-04-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
justice strike schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:11:
keyboard is nu veranderd van UK naar UK. Leverdatum is naar achter geschoven en ik heb geen flauw idee hoe dat verloopt met de betaling. Nog maar een email erachter aan gegooid of dit allemaal wel verloopt zoals het hoort.
Geld wordt hoogstwaarschijnlijk weer teruggeboekt, maar dat duurt ook weer 7 tot 10 werkdagen... het is allemaal niet zo prettig hoe het nu gaat. Weet niet of het nog allemaal gaat lukken voor 7 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51
Philflow schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:51:
[...]

Ik heb geen enkel probleem met mijn DM3 en ik zit regelmatig buiten op terrassen. (in de schaduw dat wel)

Het is natuurlijk wel gewoon een glossy display; als je daar niet van houdt moet je er niet aan beginnen.

PS. 499 is trouwens een nette aanbieding.
Ik heb geen ervaring met glossy displays: op mijn werk zijn het allemaal HP Elitebooks met mat scherm, ik zelf heb een HP probook met mat scherm en mijn vriendin nu een MSI Wind, ook met mat scherm.
Ik zal er eens eentje in de winkel bekijken, want als jij het ok vind.. (Je hebt nogal wat flaptop ervaring toch?)
Had jij er niet een review filmpje van gemaakt? Of was dat van een Acer?

Die 499 zal wel zijn omdat ie nog Vista heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Notebookreview heeft een leuke review van de ASUS U30JC-A1 notebook. Ziet er wel uit als een leuke notebook, alleen jammer van de resolutie (kon hoger) en de glare scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Best jammer dat het onduidelijk is of de i3 uit komt in Nederland. Die lijkt me net iets betaalbaarder dan die i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
bas r schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:06:
[...]
Ik zal er eens eentje in de winkel bekijken, want als jij het ok vind.. (Je hebt nogal wat flaptop ervaring toch?)
Ja veel ervaring met laptops. Maar ik ben een fan van glossy displays. Ik vind de kleuren en het contrast mooier. De spiegelingen storen me 99% v.d. tijd niet. Er zijn echter veel mensen die zich wel storen aan spiegelingen.
Had jij er niet een review filmpje van gemaakt? Of was dat van een Acer?
Dat was Acer 1810t ja.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 07-04-2010 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jvdgeest schreef op woensdag 07 april 2010 @ 00:03:
Notebookreview heeft een leuke review van de ASUS U30JC-A1 notebook. Ziet er wel uit als een leuke notebook, alleen jammer van de resolutie (kon hoger) en de glare scherm.
Voor een non-glossy scherm zou je de PL30Jt een optie zijn, maar op die pagina staat dat echter (nog?) niet aangegeven. Hij zou namelijk met zowel glossy als non-glossy scherm worden geleverd volgens deze afbeelding dat een scan is van ASUS World Magazine March & April 2010 die op Notebookreview staat. Verder is het nog maar de vraag hoe lang de PL serie erover gaat doen om hier te komen, of sterker nog of ze überhaupt hier komen...

Olaf schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:49:
Asus heeft vandaag de UL30Jc aangekondigd maar deze komt niet naar Nederland. :'(

Wel brengt het bedrijf in mei de Ul30Jt uit voor 1000 euro.
Enig nieuws over de UL80Jt? Of heel misschien iets over de PL30Jt / PL80Jt?

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 07-04-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik zie ineens dat er net een nieuwe interessante 11,6" laptop/netbook geintroduceerd is.. De Fujitsu Lifebook Mini P3110. :D

pricewatch: Fujitsu Lifebook Mini P3110

Ziet er interessant uit.. :D

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
XanderDrake schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:17:
[...]

Waarom is een Congo beter dan een CULV? Die Alienware heeft ook een CULV en op youtube zag ik dat ie GTA IV wel redelijk draait, in tegenstelling tot de MSI. Wat maakt die MSI beter dan, volgens jou?
En waarom is die Alienware zo zwaar voor een 11.6 inch laptop. 2,0 kg!! 8)7
Zijn er ook 12 inch notebooks met die G3xx kaart? Of weet iemand of dat eraan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
SamPatterson schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:47:
Waarom is een Congo beter dan een CULV? Die Alienware heeft ook een CULV en op youtube zag ik dat ie GTA IV wel redelijk draait, in tegenstelling tot de MSI.
CULV is eigenlijk een platform, zoals Centrino enz. Het originele platform is een SU processor in combinatie met de GS40 chipset. Normaal heeft de GS40 alleen de 4500MHD als GPU, en de HD 3200 is een stuk sneller dan deze GPU.
Wat denk je dat je nodig hebt voor een GT330M? Cooling natuurlijk, dat zal zeker veel uitmaken.
Zijn er ook 12 inch notebooks met die G3xx kaart? Of weet iemand of dat eraan zit te komen?
Niet dat ik weet. 12 inch is trouwens nagenoeg even groot als 11.6 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Intel heeft bijzondere dingen in gedachte, ik ben er zelf nog niet uit of ik het leuk vind of niet.

De CPU producent heeft aan een klein en select gezelschap verteld dat ze van plan zijn om een nieuwe soort CULV Celeron processor te gaan produceren, genaamd de U3400. Deze is gebaseerd op de Arrandale core (Core i5/i7 *O* ). Op veel manieren is dit goed nieuws! Betaalbare Core i processors voor kleine en dunne laptops bestaan nog niet. Qua specs ziet er op het eerste gezicht goed uit: Dual core en IGP op dezelfde chip met een 18watt TDP, IGP even snel als zijn grotere i5 broertjes, 2mb cache en ondersteunt DDR3 geheugen.

Maar nu komt het: geen Turbo boost. 8)7 De standaard clock is een magere 1.06ghz en die zal niet hoger gaan.

Het is natuurlijk een stuk beter dan huidige Celerons, maar doe mij toch maar een SU7300 :/

Edit: oh ja, de bron

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 08-04-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al vraag ik me dan weer af of het niet mogelijk zal zijn om zelf een overclock tool te bouwen. Ik weet niet wat voor opties Intel hiervoor vrij geeft. Als jezelf, net als bij AMD Phenom's, cores kan uitschakelen, dan moet dat op zich zelf wel voor elkaar te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Stel ik wil windows 7 home premium op mijn vostro v13 vervangen door de 64bits variant, heb ik nog een speciale windows iso nodig voor de KEY die dell mee levert of moet elke windows 7 home premium 64bits versie werken?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De alienware is ook niet echt een 11.6" laptop. De schermdiagonaal mag dan wel inderdaad 11 inch zijn, maar de laptop zelf is een stuk groter dan andere laptops met die schermgrootte. Er is erg veel bezel rond het scherm, ze hadden hier best een groter scherm in gekregen (zeker een 12", eventueel nog wat groter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maratropa schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:55:
Stel ik wil windows 7 home premium op mijn vostro v13 vervangen door de 64bits variant, heb ik nog een speciale windows iso nodig voor de KEY die dell mee levert of moet elke windows 7 home premium 64bits versie werken?
Elke moet werken. Wel zul je moeten bellen naar MS voor activatie omdat de automatische activatie daar niet in zit. Dat geeft echter geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ok. Net de vostro 3300 gecancelled. Ik vind het erg jammer want deze laptop voldeed bijna aan alle eisen. Maar door het getreuzel bij dell komt hij binnen nadat ik uit het land ben. Dus ik moet even verder zoeken. Heeft iemand nog suggesties voor een 13 inch laptop met een core i5 en geen intel vga kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even gezocht in de pricewatch:
HP DV3.
Core i5 520 en Ati HD 4550.

Sony Vaio Z:
Core i5 520 en nVidia 330GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:41:
Even gezocht in de pricewatch:
HP DV3.
Core i5 520 en Ati HD 4550.
die heb ik gevonden... ben ook steeds meer aan het denken dat ik die gewoon maar moet halen. Alleen toen ik hem wilde kopen was het eerste wat de verkoper zei... weet je het zeker? support bij hp is een drama en we krijgen 4 laptops per maand terug van de klant
Sony Vaio Z:
Core i5 520 en nVidia 330GT.
boven budget, en ik denk niet dat deze snel leverbaar is. maar dit is wel DE ideale laptop :) \

budget is overigens alles onder de 1000 euro. 14 inch of 12 inch mag natuurlijk ook :)

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 09-04-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
[Ervaringen] Sony Vaio Z, binnen 2 tot 3 weken heb je 'm in huis...
Wel reteduur ja, instapmodel begint bij de 1500,- en configureerbaar tot zo'n 4000,-

EDIT @ Hierboven: Heb niet al je eisen gelezen hierzo, maar een mooie 2e hands voor 500 / 600!?

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 09-04-2010 17:49 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
CLB schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:46:
[Ervaringen] Sony Vaio Z, binnen 2 tot 3 weken heb je 'm in huis...
Wel reteduur ja, instapmodel begint bij de 1500,- en configureerbaar tot zo'n 4000,-

EDIT @ Hierboven: Heb niet al je eisen gelezen hierzo, maar een mooie 2e hands voor 500 / 600!?
2de hands core i5 gaat volgens mij niet lukken :) daarbij wil ik geen 2de handse laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik wist niet wat je eisen waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
CLB schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:00:
Ik wist niet wat je eisen waren ;)
geeft niet. eisen zijn flexibel. maar wil geen 2de handse laptop. Vostro 3300 voldeed alleen zitten ze te kloten bij dell. Ik zit dus eigenlijk weer te denken aan die hp.

maar heeft iemand misschien nog een voorbeeldje van een tablet onder de 1000? volgens mij bestaan ze namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Heb je echt de kracht van een i5 nodig? De i3 mobile processors zijn al sneller dan zo'n beetje de hele C2D (Txxxx) serie. Daarmee heb je ook wat meer opties geloof ik, want de Vostro 3300 was met de i5 processor wel uitzonderlijk goedkoop.

UPS heeft inmiddels m'n Vostro 3300 opgehaald, deze gaat retour naar Dell. Op notebookreview lees ik ook van andere gebruikers klachten over de fan en de warmte rechtsonderin. Ook zijn er behoorlijk wat klachten over de "flex" bij het toetsenbord en wanneer je het scherm dicht hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door Nordlys op 09-04-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
jvdgeest schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:08:
Heb je echt de kracht van een i5 nodig? De i3 mobile processors zijn al sneller dan zo'n beetje de hele C2D (Txxxx) serie. Daarmee heb je ook wat meer opties geloof ik, want de Vostro 3300 was met de i5 processor wel uitzonderlijk goedkoop.

UPS heeft inmiddels m'n Vostro 3300 opgehaald, deze gaat retour naar Dell. Op notebookreview lees ik ook van andere gebruikers klachten over de fan en de warmte rechtsonderin. Ook zijn er behoorlijk wat klachten over de "flex" bij het toetsenbord en wanneer je het scherm dicht hebt.
Het is ter vervanging van mijn desktop (die ik dan niet heb als ik in azie aan het rondreizen ben) dus meer kracht is welkom. Maar volgens mij hebben alle laptops van 13 inch met een core i5 of i7 problemen.

afijn, core i3 zou kunnen. Maar die is aardig langzaam. Mijn huidige 15 inch laptop (t7700) is bijna even snel en die is 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Sony Vaio Z's lees ik niks van icm hun Core i5's / i7's...

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.