Ik ben wellicht geïntresseerd in een DM3-1130, eerst ook een Sony-Y overwogen, maar ik vind de DM3 toch wat "stoerder" over komen. Nu staat er bij dit model. "NVIDIA® GeForce® G 105M (switchable), totaal tot 2287 MB videogeheugen, waarvan 512 MB gereserveerd DDR3" Betekend dit dat er een G105M inzit en een 4500HD? Hoe gaat het switchen dan in z'n werk, moet dat in de BIOS of kan dat met het OS, dus als je selecteerd: "Hoge prestaties" = G105M en "Langere batterijduur"=4500HD? Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?
Mwoah, denk eerder een optie ergens in Windows / Nvidia config. Zoek eens op Nvidia Optimus
Denk dat, ik even een mailtje doe naar HP. Laat jullie het antwoord wel weten.
Als ik tot koop overga, zal ik er misschien wel een review over schrijven. Aangezien er nog geen goede reviews zijn van de DM3-1130, ook in de pricewatch staat niks geschreven over de DM3-1130. Zou het handig zijn als ik er een review over schrijf?
Als ik tot koop overga, zal ik er misschien wel een review over schrijven. Aangezien er nog geen goede reviews zijn van de DM3-1130, ook in de pricewatch staat niks geschreven over de DM3-1130. Zou het handig zijn als ik er een review over schrijf?
[ Voor 62% gewijzigd door Martijn-HK op 21-03-2010 23:06 . Reden: Toevoeging ]
wel als je de AMD versie hebtVerwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:28:
Je kan niet switchen tussen igp en gpu bij de hp dm3 .
Waarom staat er dan ook bij de Intel versie, "switchable" en bij ondersteuning onder drivers - grafische kaart http://h10025.www1.hp.com...l&lang=nl&product=4115811
1. Driver voor de NVIDIA GeForce G105M grafische kaart
2. Mobile Intel® 4 serie Express chipsetfamilie
1. Driver voor de NVIDIA GeForce G105M grafische kaart
2. Mobile Intel® 4 serie Express chipsetfamilie
Via een comment op de Facebook pagina van Asus, kom ik er achter dat er al een handleiding online staat voor de UL30J* en UL80J* serie en nog in het Nederlands ook (zie support.asus.com).
In de handleiding staat een Conformiteitsverklaring waar de UL30J en UL80J in wordt genoemd. Tekeningen in het document hebben het ook over 13,3" en 14" modellen.
Dan zou de introductie aanstaande moeten zijn, toch?
Al lijkt nog niemand een J* in het wild te hebben aangetroffen, ook niet in de VS.
In de handleiding staat een Conformiteitsverklaring waar de UL30J en UL80J in wordt genoemd. Tekeningen in het document hebben het ook over 13,3" en 14" modellen.
Al lijkt nog niemand een J* in het wild te hebben aangetroffen, ook niet in de VS.
Ola,
nu is gister mijn trouwe notebook (Asus A8JN-4p010m) overleden en is het tijd voor een waardige vervanger. Ik was al even dit topic en de nbbg voor thin & light aan het scannen en kom tot de conclusie dat het waarschijnlijk een van de volgende systemen word:
- Dell Insipron 13z (met nvidia kaart)
- Asus UL30
- Acer Timeline (weet nog niet precies welke)
Voor mij is het belangrijk dat aan de volgende eisen word voldaan: zuinig (is relatief ik weet het), optische drive (tenminste DVD +- R/W), video out (VGA en iets van HDMI), 13.3" - 14.1" (resolutie tenminste 1368x768). Oja en een budget van +-700 euri.
Iemand iets aan te raden of wellicht af te raden? Momenteel neig ik sterk naar de Dell maar heb de Asus nog niet afgeschreven. De (aspire) timeline ziet er mooi uit maar nog geen goed gevoel bij...
nu is gister mijn trouwe notebook (Asus A8JN-4p010m) overleden en is het tijd voor een waardige vervanger. Ik was al even dit topic en de nbbg voor thin & light aan het scannen en kom tot de conclusie dat het waarschijnlijk een van de volgende systemen word:
- Asus UL30
Voor mij is het belangrijk dat aan de volgende eisen word voldaan: zuinig (is relatief ik weet het), optische drive (tenminste DVD +- R/W), video out (VGA en iets van HDMI), 13.3" - 14.1" (resolutie tenminste 1368x768). Oja en een budget van +-700 euri.
Iemand iets aan te raden of wellicht af te raden? Momenteel neig ik sterk naar de Dell maar heb de Asus nog niet afgeschreven. De (aspire) timeline ziet er mooi uit maar nog geen goed gevoel bij...
De UL30Jt zou in maart naar Nederland komen, maart is dan nog niet voorbij maar tot nu toe nog geen indicatie dat dat ook nog gaat gebeuren. Vaak zie je namelijk dat ze al door webshop worden aangeboden op de site en dat ze over tijdje geleverd gaan worden. Met dit hebben ze wellicht een stapje gezet. Hoewel ik de productpagina's nog niet op de Asus site heb gezien. Ik hoop dus ook dat ze snel leverbaar worden, maar voorlopig is het nog steeds afwachten allemaal.Kreukeltje schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:22:
Via een comment op de Facebook pagina van Asus, kom ik er achter dat er al een handleiding online staat voor de UL30J* en UL80J* serie en nog in het Nederlands ook (zie support.asus.com).
De Dell heeft in tegenstelling tot de Asus een optische station als mogelijkheid. Echter is de batterijduur niet echt top zelfs van de flink uitstekende 8 cells (zie reviews). De Asus lijkt mij een mooi pakket met o.a. een lang accuduur en 2 jaar garantie, maar deze zou bij een aardig percentage modellen een matige bouwkwaliteit vertonen als rammelende toetsenbord en krakende behuizing, verder heeft dit model dus geen optische station. De Acer modellen zijn momenteel matig tot slecht leverbaar, mogelijk omdat de nieuwe TimelineX binnenkort uitkomen.koekerdt schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:52:
- Asus UL30
Verwijderd
Als je er een ati 4330 in hebt , maar die is voor ons niet beschikbaar
@Martijn-HK
Ik weet het , maar hp heeft er kennelijk iets mee gedaan waardoor het niet werkt .
Als je me niet gelooft kijk maar even op notebookreview en gebruikers ervaringen van de hp dm3
Ik ben erachter, na een paar mailtjes met de HP klantenservice. Blijkt dat HP met "switchable" bedoeld, dat het geheugen kan variëren, dus Windows 7 bepaalt hoeveel van het werkgeheugen er extra door de grafische kaart kan worden gebruikt. Niks speciaals dus aan "switchable", zijn er verder nog leuke laptops met een 13.3 inch scherm, chicklet toetsenbord, en switchable graphics? Anders bestel ik morgen of woensdag een DM3.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:33:
[...]
Als je er een ati 4330 in hebt , maar die is voor ons niet beschikbaar![]()
@Martijn-HK
Ik weet het , maar hp heeft er kennelijk iets mee gedaan waardoor het niet werkt .
Als je me niet gelooft kijk maar even op notebookreview en gebruikers ervaringen van de hp dm3
Hele andere vraag, als ik reviews lees op Notebookcheck.net over de DM3-1010. Welke een AMD Neo X2 heeft met een TDP van 18 watt, en een HD4330 met een tdp van ?. Deze zou met internet surfen een accutijd halen van 2 uur en 50 minuten op de HD3200 de IGP dus. In Nederland wordt de DM3 verkocht met SU4100 met een Max. TDP van 10 watt, en een G105M met een TDP van 14 Watt. Nu wordt de grafische kaart nauwelijks gebruikt bij het internet surfen, dus mag ik er dan vanuit gaan, dat als ik op het internet surf, de Nederlandse uitvoering (DM3-1130ed) wel langer meegaat dan 2 uur en 50 minuten?
[ Voor 26% gewijzigd door Martijn-HK op 22-03-2010 20:14 ]
Verwijderd
Dit is wat ik weet van de hp dm3 amd versie .
Je hebt er 3 soorten , single core , dual core , dual core + gpu .
Over het algemeen gaan ze 4-5 uur mee ( in praktijk dus )
Ook de versie met de gpu versie , omdat de gpu sterker is dan de igp hoeft je cpu niet zo hard te draaien waardoor hij zich terug klokt ( ga je nem gebruiken in 2d mode dan zal de accu wel eerder op zijn maar dat is logisch )
Ook is het mogelijk om tussen de igp en gpu te switchen bij amd .
Bij de intel versie met nvidia staat je gpu altijd aan en is de intel 4500mhd altijd uitgeschakeld .
Ook de versie met de gpu versie , omdat de gpu sterker is dan de igp hoeft je cpu niet zo hard te draaien waardoor hij zich terug klokt ( ga je nem gebruiken in 2d mode dan zal de accu wel eerder op zijn maar dat is logisch )
Bij de intel versie met nvidia staat je gpu altijd aan en is de intel 4500mhd altijd uitgeschakeld .
De 1100 reeks van de HP DM3 met Intel CPU en nVidia graphics heeft wel degelijk switchable graphics. Ik heb een DM3-1120eb, en je kan via de power profiles instellen welke GPU je wanneer gebruikt...
Verwijderd
En hoeveel uur gaat die mee als die op de intel 4500mhd ?
En ik heb het over de US versie die ook in NL geleverd word in belgie hebben ze de azerty versie .
En ik heb het over de US versie die ook in NL geleverd word in belgie hebben ze de azerty versie .
zoals aangegeven was mijn vorige laptop ook een Asus. De kwaliteit van de behuizing was inderdaad niet top; twee keer reparatie gehad ivm gammele scharnieren... verder een prima machine.[b]Regeneration schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:33:De Asus lijkt mij een mooi pakket met o.a. een lang accuduur en 2 jaar garantie, maar deze zou bij een aardig percentage modellen een matige bouwkwaliteit vertonen als rammelende toetsenbord en krakende behuizing, verder heeft dit model dus geen optische station.
Anyway je geeft aan dat er geen optisch station bij zou zitten maar ik meen vandaag meerdere versies gezien te hebben waarbij dit wel het geval was.
Vooralsnog blijkt de Dell de beste keus; nog andere suggesties?
Dat zou mooi zijn, als dat ook het geval is op het Nederlandse model. Ik kan mezelf bijna niet voorstellen waarom ze dat dan voor het ene land wel blokeren en voor het andere land niet. Trouwens de DM3 in Belgie wordt geleverd met een SP9300, die vind ik veel interessanter! Ik hoop dat ik die ergens in Nederland kan vinden, met QWERTY-toetsenbord. Ik ga morgen wel verder kijken...ceejay_be schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:50:
De 1100 reeks van de HP DM3 met Intel CPU en nVidia graphics heeft wel degelijk switchable graphics. Ik heb een DM3-1120eb, en je kan via de power profiles instellen welke GPU je wanneer gebruikt...
De UL30 heeft echt geen optische station, en anders mag je mij vertellen waar je hem hebt gezien dan haal ik hem direct.koekerdt schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:45:
[...] je geeft aan dat er geen optisch station bij zou zitten maar ik meen vandaag meerdere versies gezien te hebben waarbij dit wel het geval was.
Ik haal met een SP9300 net geen 6 uur SD Divx kijken, dit met 30% helderheid, geen WLAN en een SSD.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:25:
En hoeveel uur gaat die mee als die op de intel 4500mhd ?
Ik vermoed dat de Nederlandse dm3-1130ed daar waarschijnlijk nog een half uur zal bovenop doen gezien de ULV-processor.
Ik denk dat de kans heel groot is dat de dm3-1130ed ook switchable graphics heeft, aangezien deze ook uit de 1100 reeks komt .Martijn-HK schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:54:
[...]
Dat zou mooi zijn, als dat ook het geval is op het Nederlandse model. Ik kan mezelf bijna niet voorstellen waarom ze dat dan voor het ene land wel blokeren en voor het andere land niet. Trouwens de DM3 in Belgie wordt geleverd met een SP9300, die vind ik veel interessanter! Ik hoop dat ik die ergens in Nederland kan vinden, met QWERTY-toetsenbord. Ik ga morgen wel verder kijken...
Waarschijnlijk was het de UL50, ik zie dat deze inderdaad voorzien is van een optische drive.Regeneration schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:05:
[...]
De UL30 heeft echt geen optische station, en anders mag je mij vertellen waar je hem hebt gezien dan haal ik hem direct.Je zal wel een andere model hebben gezien van de UL80 wellicht of verkeerd ingelicht zijn.
Las ik nu goed dat de DM3-1120 (en wellicht 1130 ook) een externe optische drive hebben?
Optische drives dm3-1130ed: Externe SATA optische drive: LightScribe SuperMulti dvd±rw met ondersteuning voor dubbellaags
[ Voor 11% gewijzigd door koekerdt op 23-03-2010 08:38 ]
Heb er eentje besteld, met de low-end AMD CPU. Aangezien hij voornamelijk thuis gebruikt zal worden was de afweging prijs/batterij duur snel gemaakt. Maar evengoed wel benieuwd hoe lang de accu het met mijn gebruik vol zal houden.lordMocro schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:41:
En wat betreft de thinkpad edge 13 amd + betere graphic card vs intel + igp gma4500HD.
Van wat ik gelezen heb is de CPU performance vergelijkbaar, de warmteproductie bij AMD iets hoger, batterijduur bij AMD stukken lager (3-4 uur vs 5-6 uur) maar de GPU stukken beter. En niet te vergeten, het prijsverschil is een dikke 200 euro.
Laat ook even iets weten over de geluidsproductie, ik las ergens dat de ventilator van de AMD constant aan staat, ook bij licht office- en internetgebruik. Dat zou voor mij toch wel een afknapper zijn, dus hopelijk is 'ie bij licht gebruik gewoon stil.troftnom schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:56:
[...]
Heb er eentje besteld, met de low-end AMD CPU. Aangezien hij voornamelijk thuis gebruikt zal worden was de afweging prijs/batterij duur snel gemaakt. Maar evengoed wel benieuwd hoe lang de accu het met mijn gebruik vol zal houden.
Verwijderd
Mijn DM3-1039WM gaat 5u 15m mee met brightness low en geen WiFi, ongeveer 4u 30m met WiFi aan en ongeveer 3u 45m met Brightness 40% + WiFi. Er zit een Neo X2 L335 1.6Ghz en HD4330 in.Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:28:
Dit is wat ik weet van de hp dm3 amd versie .
Windows update haalde net een nieuwe Intel 4500 diver binnen. Ben benieuwd of de issues nu echt gefixed zijn.
Ja. Is ook terug te vinden op HP.nl en bij de beschrijving van diverse webshops.koekerdt schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 08:33:
[...]
Las ik nu goed dat de DM3-1120 (en wellicht 1130 ook) een externe optische drive hebben?
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 24-03-2010 08:13 ]
Mijn Vostro V13 haalde deze update ook binnen, maar een bezoekje aan de intel website leerde dat er een nog nieuwere driver beschikbaar is, de 8.15.10.2086.Philflow schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 06:15:
Windows update haalde net een nieuwe Intel 4500 diver binnen. Ben benieuwd of de issues nu echt gefixed zijn.
[...]
Ja. Is ook terug te vinden op HP.nl en bij de beschrijving van diverse webshops.
Hopelijk zijn mijn displaystrepen na het uit de slaapstand halen nu verdwenen.
Ik heb de strepen na hibernate en standby nog niet gezien met 2082. Lijkt erop dat het gefixed is.
Verwijderd
Hoi ,
Wil de MSI Wind12 U230-017NL misschien gaan kopen om op mn reizen mee te nemen hij is 12" maar wat zijn de lengte ,breedte en dikte maten van deze laptop ,moet natuurlijk wel makkelijk in mn rugzakje kunnen.
Wil de MSI Wind12 U230-017NL misschien gaan kopen om op mn reizen mee te nemen hij is 12" maar wat zijn de lengte ,breedte en dikte maten van deze laptop ,moet natuurlijk wel makkelijk in mn rugzakje kunnen.
Yup, bij mij precies zo, ik zie ze gelukkig ook niet meer.Philflow schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 06:08:
Ik heb de strepen na hibernate en standby nog niet gezien met 2082. Lijkt erop dat het gefixed is.
Op GoT verwachten we wel dat je het zelf eerst probeert op te zoeken. Onze grote vriend Google is namelijk prima in staat om het antwoord op de simpele vraag "wat zijn de afmetingen van de msi wind u230?" te vindenVerwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:40:
Hoi ,
[ Voor 38% gewijzigd door GENETX op 25-03-2010 10:40 ]
De laatste tijd begint de relatief zacht geprijste pricewatch: Lenovo IdeaPad U450p M23L5MH mijn aandacht te trekken. Mocht die PL80Jt / UL80Jt te lang op zich wachten en of een te hoge meerprijs hebben wordt deze wel interessant. Voor ronde 650 euro krijg je:
C2D SU7300, 4GB DDR4, 500GB HDD, HD4330 GPU, DVD+/-RW DL, Wifi n, Gbps ethernet, Bluetooth.
Het is dus geen Core i processor, maar de prijs is daardoor wellicht ook wat lager. Wat wel jammer is, is de slecht 1 jaar carry in garantie en het glimmende scherm. Er schijnt ook een anti-glare scherm versie te zijn: pricewatch: Lenovo IdeaPad U450p M23L5GE, maar daar is slechts 1 vermelding van voor ruim ~760 euro. Het is overigens nog even afwachten wanneer de M23L5MH versie beschikbaar komt. Ik had een webshop gemaild en die vertelde dat de verwachting 26 maart zou zijn, wat dus morgen is.
Lenovo is kennelijk ook erg schaars in het vermelden van de specificaties, waaronder bijvoorbeeld de afmetingen van het apparaat. Van deze review maak is op dat de afmetingen 13.3" x 9.3" x 0.9-1.1" ≈ 33,8 x 23,6 x 2,3 - 2,8 cm zijn, wat wel netjes is. Het gewicht zou met 4.62 lbs ≈ 2,1 kg zijn. Daarnaast zou ik nog graag willen weten of er ook de GPU ook uitgeschakeld zou kunnen worden, maar daar wordt geen woord over gesproken.
Er zijn verder ook niet veel reviews beschikbaar. Wat ik tot nu toe heb gevonden:
Notebookreview User Review
Techradar
"gebruikerservaring"
C2D SU7300, 4GB DDR4, 500GB HDD, HD4330 GPU, DVD+/-RW DL, Wifi n, Gbps ethernet, Bluetooth.
Het is dus geen Core i processor, maar de prijs is daardoor wellicht ook wat lager. Wat wel jammer is, is de slecht 1 jaar carry in garantie en het glimmende scherm. Er schijnt ook een anti-glare scherm versie te zijn: pricewatch: Lenovo IdeaPad U450p M23L5GE, maar daar is slechts 1 vermelding van voor ruim ~760 euro. Het is overigens nog even afwachten wanneer de M23L5MH versie beschikbaar komt. Ik had een webshop gemaild en die vertelde dat de verwachting 26 maart zou zijn, wat dus morgen is.
Lenovo is kennelijk ook erg schaars in het vermelden van de specificaties, waaronder bijvoorbeeld de afmetingen van het apparaat. Van deze review maak is op dat de afmetingen 13.3" x 9.3" x 0.9-1.1" ≈ 33,8 x 23,6 x 2,3 - 2,8 cm zijn, wat wel netjes is. Het gewicht zou met 4.62 lbs ≈ 2,1 kg zijn. Daarnaast zou ik nog graag willen weten of er ook de GPU ook uitgeschakeld zou kunnen worden, maar daar wordt geen woord over gesproken.
Er zijn verder ook niet veel reviews beschikbaar. Wat ik tot nu toe heb gevonden:
Notebookreview User Review
Techradar
"gebruikerservaring"
Wat is voor jou de reden om naa reen ideapad te kijken ipv bijvoorbeeld de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUD2EMH)Regeneration schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:49:
De laatste tijd begint de relatief zacht geprijste pricewatch: Lenovo IdeaPad U450p M23L5MH mijn aandacht te trekken.
Wat mij eerlijkgezegd nog steeds weerhoud van de meeste modellen is dat je nu eigenlijk verouderde techniek koopt. Bijv de Vostro 3300 is uitgerust met i3 of i5 en dat scheelt toch wel aardig op gebied van performance. Ook HP heeft al wat modellen op de markt inmiddels. Het lijkt me dat de andere partijen dan niet lang meer op zich zullen laten wachten?
Tsja, ik ben een relatieve leek wat betreft het volgen van ontwikkelingen in dit segment, maar ik kan me zo voorstellen dat de 35 W van de i3's net wat te gortig is voor dit segment laptops. Je hebt een Sony Vaio E-serie met 14" scherm die hem heeft, maar het is nogal een stap om van een CPU die 10 W gebruikt, naar eentje die 35 W gebruikt te gaan wanneer batterijduur een van de grootste verkooppunten van het product is. Zeker in de E-serie die slechts een 3500mAh accu heeft.Sander schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:55:
[...]
Wat is voor jou de reden om naa reen ideapad te kijken ipv bijvoorbeeld de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUD2EMH)
Wat mij eerlijkgezegd nog steeds weerhoud van de meeste modellen is dat je nu eigenlijk verouderde techniek koopt. Bijv de Vostro 3300 is uitgerust met i3 of i5 en dat scheelt toch wel aardig op gebied van performance. Ook HP heeft al wat modellen op de markt inmiddels. Het lijkt me dat de andere partijen dan niet lang meer op zich zullen laten wachten?
Moet zeggen dat ik die IdeaPad die hierboven genoemd wordt ook verschrikkelijk interessant vindt, aangezien ik de Intel Thinkpad Edge 13 geen lichte games zie runnen, en de AMD versie er toch ook net iets te licht voor lijkt om een game op low settings te spelen. Jammer, want voor de rest beschikt de Edge over een beter design (imo), en lijkt een iets betere kwaliteit behuizing en een veel beter keyboard te hebben.
De aanwezigheid van een optische station. Zelf heb ik daar nog wel behoefte aan. En stiekem eigenlijk ook de GPU.Sander schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:55:
[...]
Wat is voor jou de reden om naa reen ideapad te kijken ipv bijvoorbeeld de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUD2EMH)
Overigens, de discussie voor wel of geen optische station is overigens al vaker gevoerd en het lijkt me dus niet zo zinvol hier weer een uitgebreide discussie over de beginnen. Het is niet zozeer een reactie naar jou, maar even ter voorkoming van een nieuwe discussie.
Dat heb ik ook eigenlijk ook wel. Maar nieuwe technologie is toch altijd iets duurder. Bovendien Denk ik zelf grotendeels van de tijd niet zoveel prestaties nodig te hebben.Wat mij eerlijkgezegd nog steeds weerhoud van de meeste modellen is dat je nu eigenlijk verouderde techniek koopt.
Ik hoop het, maar het aankondigen van nieuwe modellen en het daadwerkelijk uitkomen is vaak nog een aardig tijd wachten...Het lijkt me dat de andere partijen dan niet lang meer op zich zullen laten wachten?
Je moet daarbij wel een paar dingen meenmenen. De TDP van de nieuwe Intel CPU's hebben is de TDP van de IGP mee gerekend. Verder zijn er ook "low voltage CPU's van de nieuwe Core i's. Zie daarvoor bijvoorbeeld de topic start en die hebben een TDP van 18 W, dit zou ongeveer gelijk zijn aan de oude generatie low voltage + IGP zijn.twi schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:11:
[...]
Tsja, ik ben een relatieve leek wat betreft het volgen van ontwikkelingen in dit segment, maar ik kan me zo voorstellen dat de 35 W van de i3's net wat te gortig is voor dit segment laptops. Je krijgt binnenkort een Sony Vaio E-serie met 14" scherm die hem zal hebben, maar het is nogal een stap om van een CPU die 10 W gebruikt, naar eentje die 35 W gebruikt te gaan wanneer batterijduur een van de grootste verkooppunten van het product is. Zeker in de E-serie die slechts een 3500mAh accu heeft.
[ Voor 35% gewijzigd door Regeneration op 25-03-2010 19:09 ]
Stomme vraag wellicht: hoe match je bij asus de optionele specs (bv CPU) aan een specifieke productcode? Ik zal er wel structureel langskijken, maar ik kan het bij Asus nergens vinden.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik heb een HP DM3-1130ED besteld, bij LaptopLeader.nl, kwam als een van de goedkoopste uit de bus met goede recensies op tweakers. Dus ik hoop dat hij snel komt, is even kijken hoe goed hun klantenservice is. Om precies 22:00 kreeg ik een mailtje dat de bestelling bevestigd was. Kijken of ze hem nog versturen. Ze zeggen op de website dat bestelling voor 22:00 nog worden verstuurd, ik heb betaald op 21:54
[ Voor 13% gewijzigd door Martijn-HK op 25-03-2010 22:07 ]
Niet.ijdod schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:47:
Stomme vraag wellicht: hoe match je bij asus de optionele specs (bv CPU) aan een specifieke productcode? Ik zal er wel structureel langskijken, maar ik kan het bij Asus nergens vinden.
The thermal design power (TDP), sometimes called thermal design point, represents the maximum amount of power the cooling system in a computer is required to dissipate.twi schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:11:
[...] maar het is nogal een stap om van een CPU die 10 W gebruikt, naar eentje die 35 W gebruikt te gaan
De TDP die Intel opgeeft is een globale maat voor het koeling syseem dat nodig is in een notebook. Cijfers over het werkelijke verbruik geeft Intel niet.
Totally agree! En discussie hoeft wat mij betreft niet gestart te worden. Het is maar net hoe hoog het op je eisen/wensenlijstje staat.Regeneration schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:12:
[...]
De aanwezigheid van een optische station. Zelf heb ik daar nog wel behoefte aan. En stiekem eigenlijk ook de GPU.
Overigens, de discussie voor wel of geen optische station is overigens al vaker gevoerd en het lijkt me dus niet zo zinvol hier weer een uitgebreide discussie over de beginnen. Het is niet zozeer een reactie naar jou, maar even ter voorkoming van een nieuwe discussie.
Tja, ik doe af en toe nog wat kleine virtualisatie-dingetjes enzo dus voor mij zou die extra CPU power wel handig zijn. Daarnaast wil ik graag weer 2/3 jaartjes verder met zo'n laptop dus dan is het ook wel handig als je niet al achter de feiten aanloopt voor je wat gekocht hebt ;-)Regeneration schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:12:
[...]
Dat heb ik ook eigenlijk ook wel. Maar nieuwe technologie is toch altijd iets duurder. Bovendien Denk ik zelf grotendeels van de tijd niet zoveel prestaties nodig te hebben.
Vooralsnog kijk ik op dit moment naar de Vostro V3300, heeft ook een optische drive en een i3. Wil eigenlijk alleen ff wachten tot hij ook standaard met grotere batterij te bestellen is en er wat reviews zijn.
Ik wil waarschijnlijk de U230 aanschaffen. Ik wil alleen graag gebruik maken van Wake On Lan weet iemand of deze laptop dit aan kan?
Volgens mij heeft bijna elke laptop deze mogelijkheid tegenwoordig maar zou het toch graag bevestigt zien.
Volgens mij heeft bijna elke laptop deze mogelijkheid tegenwoordig maar zou het toch graag bevestigt zien.
Hey, ik ging er even vanuit dat die Vostro 3300 geen optische station had, maar hij heeft hem inderdaad wel. Hmm, dan wordt doet ook een mogelijkheid. Verder een mooie plus is het matte scherm en de 7200rpm HDD. Wel mist dit model HDMI, terwijl de Vostro 3400 (14") dat wel heeft, maar nog niet beschikbaar is voor Nederland.Sander schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:32:
[...]
Vooralsnog kijk ik op dit moment naar de Vostro V3300, heeft ook een optische drive en een i3.
Ben nu dan ook wel benieuwd naar reviews. Een grotere batterij die niet uitsteekt, misschien een 6 cells?, zou inderdaad ook nog een welkome toevoeging zijn.Wil eigenlijk alleen ff wachten tot hij ook standaard met grotere batterij te bestellen is en er wat reviews zijn.
De Vostro 3300 heb ik als het goed is op maandag of dinsdag binnen, ik zal dan mijn mening hier even posten.
@Sander: je kunt met Dell contact opnemen voor een 8-cells accu, kost 55 euro als je deze kiest ipv. de 4-cells. Deze accu steekt alleen wel uit.
@Sander: je kunt met Dell contact opnemen voor een 8-cells accu, kost 55 euro als je deze kiest ipv. de 4-cells. Deze accu steekt alleen wel uit.
[ Voor 40% gewijzigd door Nordlys op 26-03-2010 15:33 ]
Ik ben heel benieuwd, misschien kun je ons vast ff inlichten over welke keuzes je hebt gemaakt? welke CPU? Geheugen etc? En ben je ook van plan om er een SSD in te zetten of gewoon met de HDD?jvdgeest schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:32:
De Vostro 3300 heb ik als het goed is op maandag of dinsdag binnen, ik zal dan mijn mening hier even posten.
http://www1.euro.dell.com...tro_3300&s=bsd&cs=nlbsdt1
Ik heb de standaardconfiguratie genomen van de 3e uit dat lijstje (Intel I5-430M, 320GB, etc.) met 3 jaar on-site garantie. De HDD ga ik niet vervangen met een SSD.
Ik heb de standaardconfiguratie genomen van de 3e uit dat lijstje (Intel I5-430M, 320GB, etc.) met 3 jaar on-site garantie. De HDD ga ik niet vervangen met een SSD.
TEST Asus UL30JT
13-Zoller mit Turbo und Optimus
http://www.notebookjourna...iew-asus-ul30jt-nkst-1129
Ik heb rond gekeken en kon niet echt een indicatie vinden dat WoL werkt op mn U230. Eerlijk gezegd vind ik het ook een rare functie om te hebben op een laptop...t mac schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:42:
Ik wil waarschijnlijk de U230 aanschaffen. Ik wil alleen graag gebruik maken van Wake On Lan weet iemand of deze laptop dit aan kan?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Goed dat de binnenkant nu ook mat is, jammer dat het scherm + omranding nog wel glimmend is. Hij staat overigens nog steeds geen productpagina op de Asus sitePhilflow schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 07:25:
TEST Asus UL30JT
Wel staat de Asus PL30JT en PL80JT, hoewel het hier nog wel lijkt alsof deze pagina nog niet af zijn. Zo zijn er een aantal dingen die opvallen, zoals het scherm dat gespecificeerd is als "Glare-type" terwijl de PL series juist een mat scherm zouden hebben. Verder zijn de afmetingen ietsjes kleiner geworden van de UL80 en ook het gewicht is lager geworden: 33.0 x 24.0 x 1.40~2.48 cm 1.90 kg (with 8 cell battery) in vergelijking met de oude UL80: 33.8 x 24 x 1.40~2.68 cm 2.0 kg (with 8 cell battery). Wel mooi is dat de 8 cells: 5600 mAh 84 Whrs (voorlopig) de enige gespecificeerde batterij is. Verder is de ethernet verbinding nog niet vermeld deze zou bij beide systemen 100Mbps zijn terwijl 1Gbps eigenlijk nu wel verwacht mag worden.
Op de afbeeldingen is ook te zien dat het uiterlijk wel merkbare verschillen kent zoals het touchpad, dat geen "dimple touchpad" is die vlak loopt met de behuizing maar een vlak touchpad, die ietsjes in ingezonken is. Ook zijn de touchpad knoppen gescheiden en zijn deze in dezelfde mat zwarte kleur als de behuizing in plaats van één chromen knop. Verder lijkt het dat het scherm en de omranding daarvan glimmend is. Met deze veranderingen hebben ze wel enkele kritiekpunten opgelost. Sommigen reviewers en gebruikers vonden de touchpad niet prettig werken, en andere vonden dat je vaak van je touchpad afkwam zonder omdat het vlak loopt met de behuizing. Ook is de 1 knop voor de touchpad al sinds de introductie daarvan op alle notebooks wel kritiek, maar men blijft het toch doen.
Het valt bovendien op dat de afbeeldingen van beide productpagina's hetzelfde zijn, waarbij het lijkt dat ze van de PL80 zijn, gezien de afstand van het keyboard tot de rand van de notebook. Daarnaast viel het me op dat in de productafbeeldingen de keyboard layout UK is in plaats van de meer gebruikelijke US international. Ik hoop dat een versie met een mat scherm en US keyboard er ook nog komt, maar ik ben al blij als het PL80 model hier uitkomt.
[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 27-03-2010 12:48 ]
Is deze aanbieding trouwens intressant voor iemand hiero?
Het gaat over de Toshiba T130, ultra thin & light laptop, 13,3", Intel Culv.
Specs: SU2700, 4gb ram, 320gb hdd, 1.8kg.
Redelijk mooi uiterlijk:

Voor minder dan 500€ is hij best lekker!
Alleen ik zit een beetje met de CPU. Een SU2700 was toch een single-core?
Het gaat over de Toshiba T130, ultra thin & light laptop, 13,3", Intel Culv.
Specs: SU2700, 4gb ram, 320gb hdd, 1.8kg.
Redelijk mooi uiterlijk:

Voor minder dan 500€ is hij best lekker!
[ Voor 13% gewijzigd door XanderDrake op 27-03-2010 13:56 ]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Klopt.XanderDrake schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:55:
Zou ik dus niet doen.
hmm ben al een tijdje aan het zoeken. Nu zag ik in de mediamarkt een 13 inch hp dv3-2300. met een core i5 en een ati radeon.
ik wilde dus het een en ander navragen over de laptop, maar de verkoper zei al meteen... die wil je neit, hp's gaan snel kapot en de service is erg slecht.
helaas zijn er weinig ander eopties als ik een core i5 of hoger wil. Kna iemand mij wellicht in de juiste richting duwen? Sonystyle (vpc-e)wordt hem waarschijnlijk niet. Of ik moet hem meteen bestellen (ik moet hem voor 7 mei hebben) Verder heb ik naar dell studio xps 13 gekeken. Maar dat was net allemaal te langzaam voor de prijs die ze vragen.
andere suggesties?
ik wilde dus het een en ander navragen over de laptop, maar de verkoper zei al meteen... die wil je neit, hp's gaan snel kapot en de service is erg slecht.
helaas zijn er weinig ander eopties als ik een core i5 of hoger wil. Kna iemand mij wellicht in de juiste richting duwen? Sonystyle (vpc-e)wordt hem waarschijnlijk niet. Of ik moet hem meteen bestellen (ik moet hem voor 7 mei hebben) Verder heb ik naar dell studio xps 13 gekeken. Maar dat was net allemaal te langzaam voor de prijs die ze vragen.
andere suggesties?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Hoewel het geen lange batterijduur heeft, wou ik deze aanbieding jullie niet onthouden.
Dell vostro 1220 voor maar 409 euro
specs:
-cpu: c2d t6670 2,2 ghz
-4gb ram
-320 gb hardeschijf
- win 7 pro
-bluetooth
klink op deze link http://configure2.euro.de...412203&rbc=N0412203&s=bsd
plaats de laptop in het winkelmandje, voor de volgende kortingscode in QGVDGH6N$NKHTH en je hebt de vostro 1220 voor 409 euro.
De laptop heeft wel de volgende minpunten:
-webcam meerprijs van 20 euro
-led scherm meer prijs van 20 euro
-je kan geen wireless N kaartje selecteren, krijg je een incompabiliteits melding
-standaard accu 4 cell - 6 cell heeft meerprijs van 40 euro
Bedragen upgrades zijn ex btw
DE bovenstaande kortingscode is geldig voor alle vostro systemen van minimaal 400 euro
specs:
-4gb ram
-320 gb hardeschijf
- win 7 pro
-bluetooth
plaats de laptop in het winkelmandje, voor de volgende kortingscode in QGVDGH6N$NKHTH en je hebt de vostro 1220 voor 409 euro.
-je kan geen wireless N kaartje selecteren, krijg je een incompabiliteits melding
DE bovenstaande kortingscode is geldig voor alle vostro systemen van minimaal 400 euro
Hoe kan ik die bestellen dan? Dat is voor bedrijven... ben zelf aan het kijken voor de Vostro 3300, goedkoper dan 772 krijg ik hem niet incl verzenden ( Gaat om het duurste model met nvidia 310 videokaart )karakedi schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:49:
Hoewel het geen lange batterijduur heeft, wou ik deze aanbieding jullie niet onthouden.
specs:
-4gb ram
-320 gb hardeschijf
- win 7 pro
-bluetooth
[ Voor 6% gewijzigd door souljah1h op 27-03-2010 15:41 ]
Bij bedrijfsnaam moet je je achternaam invullen, is geen probleem bij Dell en dit werd mij ook gezegd door de KS van dell. Volgens mij is de korting toegevoegd. Ipv rond de 900 euro is het bedrag nu ongeveer 770. aangezien de vostro 3300 een nieuwe model is, is het vrij duur. Verder zijn er geen uitbreidingsopties voor de cpu, helaas. Maar later zullen deze opties wel komen.
Dit is de beste systeem die ik ben tegengekomen http://configure2.euro.de...433010&rbc=N0433001&s=bsd
Voor 430 na korting inc btw, heb je een i3-350 met 8 cell accu. Helaas geeft het een incompabiliteitsfout.
Dit is de beste systeem die ik ben tegengekomen http://configure2.euro.de...433010&rbc=N0433001&s=bsd
Voor 430 na korting inc btw, heb je een i3-350 met 8 cell accu. Helaas geeft het een incompabiliteitsfout.
[ Voor 8% gewijzigd door karakedi op 27-03-2010 15:57 ]
Ik heb bij het kopen van mijn Vostro V13 die ik maandag of dinsdag binnenkrijg gewoon particulier ingevuld en belasting betaald. Dan krijg je geen problemen.
Dat is zeker een mooi systeempje, jammer dat hij die fout aangeeft. Eens kijken of ik nog wat in elkaar kan bouwen. Wil namelijk wel graag die Nvidia videokaartkarakedi schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:55:
Bij bedrijfsnaam moet je je achternaam invullen, is geen probleem bij Dell en dit werd mij ook gezegd door de KS van dell. Volgens mij is de korting toegevoegd. Ipv rond de 900 euro is het bedrag nu ongeveer 770. aangezien de vostro 3300 een nieuwe model is, is het vrij duur. Verder zijn er geen uitbreidingsopties voor de cpu, helaas. Maar later zullen deze opties wel komen.
Ik zou maandag gewoon de verkoop afdeling bellen en zo gaan bestellen. Gewoon de kortingscode opnoemen en de upgrades en hopen dat de accountmanager ermee akkoord gaat.
Volgens mij staan er geen upgrades bij, omdat het een vrij recent laptop is.
Volgens mij staan er geen upgrades bij, omdat het een vrij recent laptop is.
[ Voor 19% gewijzigd door karakedi op 27-03-2010 19:26 ]
En daar is dit topic niet voor bedoeld
[ Voor 79% gewijzigd door DaMarcus op 29-03-2010 12:15 ]
Inmiddels mijn DM3-1130ED ontvangen, tot nu toe werkt het perfect. Ik ben echt heel blij en een perfecte service gehad met LaptopLeader, echt een aanrader. De 1ste afleverpoging was al gedaan binnen 12 uur nadat ik mijn verzendbevesteging had ontvangen (ongeveer 10 uur later).
De DM3-1130ED (nederlands model) heeft idd. een switchbare grafische kaart. Instellingen kun je veranderen waarneer je welke grafische kaart gebruikt. Maar standaard is het zo dat als je op de AC adapter werkt, de Nvidia Geforce 105M wordt gebruikt. Waarneer je de stekker eruit trekt, knipperd het beeldscherm een beetje en switcht terug naar de Intel Mobile 4 series. Waarneer wordt geswitcht kan gewijzigd worden in de instellingen. Tevens leverd HP "HP Quickweb" mee, dat is een op SplashTop gebaseerd OS, voordat het besturingssysteem opstart.
De DM3-1130ED (nederlands model) heeft idd. een switchbare grafische kaart. Instellingen kun je veranderen waarneer je welke grafische kaart gebruikt. Maar standaard is het zo dat als je op de AC adapter werkt, de Nvidia Geforce 105M wordt gebruikt. Waarneer je de stekker eruit trekt, knipperd het beeldscherm een beetje en switcht terug naar de Intel Mobile 4 series. Waarneer wordt geswitcht kan gewijzigd worden in de instellingen. Tevens leverd HP "HP Quickweb" mee, dat is een op SplashTop gebaseerd OS, voordat het besturingssysteem opstart.
[ Voor 50% gewijzigd door Martijn-HK op 27-03-2010 20:26 ]
Ik zal deze eens proberen te bestellen via de chat en telefoon. Chat met de Indiers schiet namelijk niet op, dan werkt de kortingscoupon niet. Eens kijken of de Nederlanders het wel kunnen regelen;). Ik hou jullie op de hoogte.karakedi schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:55:
Mocht je toch online bij Dell gaan bestellen, gebruik dan deze code
7CM7K251045$W2 = 120 euro korting ex BTW bij aankoop vanaf 499 ex BTW op Vostro notebooks, geldig tot 01/04
Kom je uit op een Vostro 3300 met core i5 430m voor 444 EX BTW
7CM7K251045$W2 = 120 euro korting ex BTW bij aankoop vanaf 499 ex BTW op Vostro notebooks, geldig tot 01/04
Kom je uit op een Vostro 3300 met core i5 430m voor 444 EX BTW
Op dit moment in het bezit van een laptop uit de PB BG045 serie. Ik ben zeer te spreken over het formaat.
Na een dikke 2 jaar wil ik eigenlijk wel weer eens iets nieuws, maar de huidige 12,1 laptops hebben aan vermogen behoorlijk moeten inboeten. Ik wil geen netboek, maar een volwaardige laptop, wel in netboekformaat uiteraard.
Nu kwam ik onlangs de Toshiba T130 serie tegen en het viel mij op dat bijv. de types 15F en 110 van die serie zelfs kleiner zijn dan mijn huidige laptop en dat met een 13,3" scherm. (28,6mm x 21,1mm).
Als ik dan bij de andere types van die serie kijk en ook op de site van Toshiba zelf staan er de afmetingen 32,3 mm x 22,3mm. Op het plaatje zie ik geen verschil tussen de 2 modellen.
Hoewel dit voor sommigen een klein verschil lijkt is het toch net iets te groot voor mij omdat ik m elke week meeneem door heel Europa. Is er iemand die hierover uitsluitsel kan geven? (Ik weet dat sommige tweakers in computerwinkels werken).
En kan iemand zeggen of je met een GMA4500MHD een beetje redelijk wat spellen kunt draaien (LFS en of FS2004 bijv).
Na een dikke 2 jaar wil ik eigenlijk wel weer eens iets nieuws, maar de huidige 12,1 laptops hebben aan vermogen behoorlijk moeten inboeten. Ik wil geen netboek, maar een volwaardige laptop, wel in netboekformaat uiteraard.
Nu kwam ik onlangs de Toshiba T130 serie tegen en het viel mij op dat bijv. de types 15F en 110 van die serie zelfs kleiner zijn dan mijn huidige laptop en dat met een 13,3" scherm. (28,6mm x 21,1mm).
Als ik dan bij de andere types van die serie kijk en ook op de site van Toshiba zelf staan er de afmetingen 32,3 mm x 22,3mm. Op het plaatje zie ik geen verschil tussen de 2 modellen.
Hoewel dit voor sommigen een klein verschil lijkt is het toch net iets te groot voor mij omdat ik m elke week meeneem door heel Europa. Is er iemand die hierover uitsluitsel kan geven? (Ik weet dat sommige tweakers in computerwinkels werken).
En kan iemand zeggen of je met een GMA4500MHD een beetje redelijk wat spellen kunt draaien (LFS en of FS2004 bijv).
Let wel op dat de T130 in een aantal configuraties met single core SU2700 wordt geleverd. Dat is niet echt aan te raden.
De Dell vostro 1220 die hier een paar reacties bovenstaat?
-4gb ram
-320 gb hardeschijf
- win 7 pro
-bluetooth
klink op deze link http://configure2.euro.de...mp;rbc=N0412203&s=bsd
[ Voor 105% gewijzigd door souljah1h op 29-03-2010 19:36 ]
Dank voor de tip, maar daar had ik al op gelet. In die 15F zit een Core 2Duo S7300.GENETX schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:25:
Let wel op dat de T130 in een aantal configuraties met single core SU2700 wordt geleverd. Dat is niet echt aan te raden.
Op de NL Dell site kon ik 'm niet vinden en op de internationale site ben ik niet zo te spreken over de specs.souljah1h schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:34:
[...]
De Dell vostro 1220 die hier een paar reacties bovenstaat?
[...]
Dan wordt ie al net zo duur of duurder dan de T130, die heeft ook een lager verbruik met die SU7300.
En ik heb geen behoefte aan een optisch station. Maar toch bedankt voor de tip.
Blijft mijn vraag nog wel onbeantwoord
Ik heb vandaag mijn V13(zwaarste uitvoering) na een week binnengekregen. Mijn reactie is wat een ding
. Echt heel dun, net afgewerkt heet clean ontwerp. Geen last van vingerafdrukken. Heerlijk scherm. Speelt HD video + audio af. Kortom geweldig. Ik heb al allemaal foto´s gemaakt toen ik het apparaat uitpakte voor een uitgebreide review, zodat anderen van mijn ervaring kunnen genieten
.
Verwijderd
Toevallig al contact met Dell gehad over deze configuratie?COWBertha schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:09:
[...]
Ik zal deze eens proberen te bestellen via de chat en telefoon. Chat met de Indiers schiet namelijk niet op, dan werkt de kortingscoupon niet. Eens kijken of de Nederlanders het wel kunnen regelen;). Ik hou jullie op de hoogte.
Ik wacht in spanning af, ben van plan om binnenkort ook de duurste uitvoering an de V13 te kopen, het lijkt me een prachtig dingSeroo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:51:
Ik heb vandaag mijn V13(zwaarste uitvoering) na een week binnengekregen. Mijn reactie is wat een ding. Echt heel dun, net afgewerkt heet clean ontwerp. Geen last van vingerafdrukken. Heerlijk scherm. Speelt HD video + audio af. Kortom geweldig. Ik heb al allemaal foto´s gemaakt toen ik het apparaat uitpakte voor een uitgebreide review, zodat anderen van mijn ervaring kunnen genieten
.
De werkende link staat een paar posts boven je.SamPatterson schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:14:
[...]
Op de NL Dell site kon ik 'm niet vinden
Ik heb laatst nog een dv3-2350ed voor iemand geconfigureerd, de gebruiker is er helemaal tevreden over, vooral nadat ik er een 160GB SSD in had gezet. HP koop ik over het algemeen gewoon bij OBCS met extra garantie (3 jaar) voor 25 euro extra. De kans dat je het nodig zult hebben is niet groot, maar op het moment dat je het wel nodig hebt, mag OBCS het voor je uitzoeken, die garantie geven ze nml zelf. Zelfs met die 25 euro extra zijn ze meestal scherper dan andere aanbieders.justice strike schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:29:
hmm ben al een tijdje aan het zoeken. Nu zag ik in de mediamarkt een 13 inch hp dv3-2300. met een core i5 en een ati radeon.
andere suggesties?
Ik ben wel benieuwd hoe de garantie afhandeling is van OBCS. Vroeger kreeg OBCS nogal slechte reviews over de aftersales maar dat is inmiddels goed bijgetrokken. http://tweakers.net/shopreview/6439/obcs.html
Verwijderd
Net even contact gehad met Dell over de accuduur van de Vostro 3300. Deze is met de standaard 4 cell accu 2 uur. Is er iemand met een Vostro 3300? Hoelang gaat de accu mee?
Ik las ergens dat het 3:14 zou zijn met brightness op 100% en film afspelen. Weet niet meer waar ik dat gelezen heb. Ben namelijk ook geintresseerd in deze laptop!Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:30:
Net even contact gehad met Dell over de accuduur van de Vostro 3300. Deze is met de standaard 4 cell accu 2 uur. Is er iemand met een Vostro 3300? Hoelang gaat de accu mee?
Ik heb de 3300 besteld met de core i5-430, de processor heeft een TDP van 35w volgens opgave van Intel, ik verwacht dat de accu na 2,5 uur echt wel leeg is met normaal gebruik met de 4 cell accu. Die 8 cell is trouwens wel belachelijk hoog, gebruik je 'm op een bureau dan heb je geen monitor-riser meer nodig :-)
Grappig is dat als je "vostro 3300 accuduur" intikt op google je als eerste zoekresultaat een link naar een pagina van Dell krijgt met in de beschrijving een accuduur van 9 uur, klik je die link aan dan kan je het nergens terugvinden op de pagina !?
Ik heb 'm toch maar besteld, voor die 558 euro inclusief BTW en verzenden kan je niet echt een miskoop doen voor een i5-430
Grappig is dat als je "vostro 3300 accuduur" intikt op google je als eerste zoekresultaat een link naar een pagina van Dell krijgt met in de beschrijving een accuduur van 9 uur, klik je die link aan dan kan je het nergens terugvinden op de pagina !?
Ik heb 'm toch maar besteld, voor die 558 euro inclusief BTW en verzenden kan je niet echt een miskoop doen voor een i5-430
Haboeri schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:30:
Ik heb de 3300 besteld met de core i5-430, de processor heeft een TDP van 35w volgens opgave van Intel, ik verwacht dat de accu na 2,5 uur echt wel leeg is met normaal gebruik met de 4 cell accu. Die 8 cell is trouwens wel belachelijk hoog, gebruik je 'm op een bureau dan heb je geen monitor-riser meer nodig :-)

Ik sta op het punt om de duurste versie te kopen dus met :
Processor : I5-520M (2.4GHz)
4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3
Display : 13.3in Anti-glare
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Graphics : NVIDIA® Geforce™ 310M, 512MB Graphics
Spill proof Backlit toetsenbord
Voor 742 incl verzenden & btw
Ik heb ook een T130 model en de afmetingen hierboven kloppen. Hij is inderdaad 32cmx22cm.SamPatterson schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:06:
wat is nu het addertje onder het gras? sony verkoopt zoiets soortgelijks voor 1000 euro. Ergens moet dell toch op bezuinigen? (wat is trouwens de levertijd van deze systemen?souljah1h schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:22:
[...]
![]()
Ik sta op het punt om de duurste versie te kopen dus met :
Processor : I5-520M (2.4GHz)
4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3
Display : 13.3in Anti-glare
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Graphics : NVIDIA® Geforce™ 310M, 512MB Graphics
Spill proof Backlit toetsenbord
Voor 742 incl verzenden & btw
Volgens mij kost dit niet meer dan toentertijd de high-end Acer 3810TG met SU9600 en HD4330.justice strike schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:41:
[...]
wat is nu het addertje onder het gras? sony verkoopt zoiets soortgelijks voor 1000 euro. Ergens moet dell toch op bezuinigen? (wat is trouwens de levertijd van deze systemen?
Die was toen 800, en werd later veel goedkoper.
Ik typ dit bericht op een Vostro 3300 en de accuduur ligt rond de 2-3 uur heb ik het idee. Ik zit nu op 62% met 1 uur en 42 minuten resterend, op de 1-na-laagste brightness stand en gewoon internetwerk.
Het is een mooie laptop, zeker voor dit geld. Hij had van mij wel ietsjes stiller gemogen (bij normaal gebruik blaast de fan af en toe), maar het is niet storend. Met de 7200rpm schijf wordt het rechtsonder wel redelijk warm, ik ben koudere notebooks gewend. Toetsenbord is goed, maar tot mijn verbazing kreeg ik een Dutch layout ipv US Layout, hier ga ik nog achteraan. Scherm is erg goed. Als je de laptop dichtdoet wel wat reflex aan de linkerkant, rechts niet. Verder is de notebook erg stevig, licht en lekker dun.
Het is een mooie laptop, zeker voor dit geld. Hij had van mij wel ietsjes stiller gemogen (bij normaal gebruik blaast de fan af en toe), maar het is niet storend. Met de 7200rpm schijf wordt het rechtsonder wel redelijk warm, ik ben koudere notebooks gewend. Toetsenbord is goed, maar tot mijn verbazing kreeg ik een Dutch layout ipv US Layout, hier ga ik nog achteraan. Scherm is erg goed. Als je de laptop dichtdoet wel wat reflex aan de linkerkant, rechts niet. Verder is de notebook erg stevig, licht en lekker dun.
Goed om te horen! Hoelang moest je erop wachten? en welke config heb je..jvdgeest schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:54:
Ik typ dit bericht op een Vostro 3300 en de accuduur ligt rond de 2-3 uur heb ik het idee. Ik zit nu op 62% met 1 uur en 42 minuten resterend, op de 1-na-laagste brightness stand en gewoon internetwerk.
16 maart besteld, vandaag binnen. Standaard config van de 3e uit het lijstje (i5 cpu, 320 gb, intel onboard, etc.), niks aan gewijzigd. Uit China verstuurd.
Verder geen reflex links of rechts van de touchpad, dit is erg stevig. Ook geen reflex van het toetsenbord. TAB en Caps Lock toetsen hadden van mij iets steviger gemogen, maar absoluut niet slecht. Leuke licht effectjes bij de multimediatoetsen. Tot nu toe erg tevreden
Verder geen reflex links of rechts van de touchpad, dit is erg stevig. Ook geen reflex van het toetsenbord. TAB en Caps Lock toetsen hadden van mij iets steviger gemogen, maar absoluut niet slecht. Leuke licht effectjes bij de multimediatoetsen. Tot nu toe erg tevreden
[ Voor 54% gewijzigd door Nordlys op 30-03-2010 22:06 ]
Redelijk snel dusjvdgeest schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:03:
16 maart besteld, vandaag binnen. Standaard config van de 3e uit het lijstje (i5 cpu, 320 gb, intel onboard, etc.), niks aan gewijzigd. Uit China verstuurd.
De afmetingen kloppen. Ik heb een T130 en die meet ook 32x22 cmSamPatterson schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:14:
Blijft mijn vraag nog wel onbeantwoordHoe zit het met de afmetingen van die T130?
Weet iemand of de 12" Asus UL20A ooit nog in Nederland beschikbaar komt? Volgens de specificaties op de website is 'ie leverbaar met SU2300, SU3500 of SU7300 cpu. Afgezien van het ontbreken van de HDMI-poort lijkt dit mij een hele puike laptop, en een HDMI-poort ga ik toch niet gebruiken.
hmm ik zie dat de prijs zonder btw is. Dat scheelt nogal idd.
Welke laptop heb je het over? Als het over de 3300 gaat, die was incl verzenden & btwjustice strike schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:18:
hmm ik zie dat de prijs zonder btw is. Dat scheelt nogal idd.
Hmzz.. ok, ik bel er morgen iig achteraan. Ik heb geen foto (kan ik morgen misschien nemen), maar de adapter is erg compact!souljah1h schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:07:
[...]
Redelijk snel dusGeloof dat je een US/UK windows versie had moeten kiezen als je US toetsenbord wou.. beetje vreemd, maar had dat ergens gelezen. Heb je misschien ook een foto van de adapter die erbij zit?
hmm hier op de dell site laten ze de prijs zien zonder btw zonder verzenden. Welke coupons had je en welke configuratie? Ik heb er nog 3 jaar support + accidental damage bij dus dat kan nog wel wat schelen in de prijs.souljah1h schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:21:
[...]
Welke laptop heb je het over? Als het over de 3300 gaat, die was incl verzenden & btw
Klopt. Je neemt de duurste versie van de 3300, doet hem in je winkel wagen. Standaard krijg je al 120 euro korting. Met deze bon: 7CM7K251045$W2 krijg je nog eens 120 extra korting. Dan staat er onder ook nog een totaal bedrag incl btw & verzenden. Dat was bij mij 742, zonder de garantiejustice strike schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:28:
[...]
hmm hier op de dell site laten ze de prijs zien zonder btw zonder verzenden. Welke coupons had je en welke configuratie? Ik heb er nog 3 jaar support + accidental damage bij dus dat kan nog wel wat schelen in de prijs.
Ben eigenlijk erg benieuwd naar het verschil in accuduur van de 3300 met i3 en met i5. En zijn er eigenlijk foto's van een laptop met de 6cell accu?
Foto van model met 6cell accuSander schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:09:
Ben eigenlijk erg benieuwd naar het verschil in accuduur van de 3300 met i3 en met i5. En zijn er eigenlijk foto's van een laptop met de 6cell accu?
http://www.flickr.com/photos/dellphotos/4417250038/
Kwa processor maakt een i3 of een i5 niet veel uit, scheelt 5 watt geloof ik
[ Voor 10% gewijzigd door souljah1h op 31-03-2010 10:27 ]
8 cell niet 6 cell. Die is overigens niet leverbaar. Als je hem besteld zul je het met de 4 cell moeten doen.
Hoe weet je dat? eerder in dit topic stond nog dat ie telefonisch bij Dell wel te krijgen was?justice strike schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:30:
8 cell niet 6 cell. Die is overigens niet leverbaar. Als je hem besteld zul je het met de 4 cell moeten doen.
Het wordt trouwens wel een gedrocht met die extra batterij zeg... Hmm keuzes keuzes ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door Sander op 31-03-2010 10:49 ]
omdat ik nog geen half uur geleden iemand van dell aan de lijn had die mij aangaf dat ze dat op dit moment deze configuratie niet kunnen leveren.Sander schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:48:
[...]
Hoe weet je dat? eerder in dit topic stond nog dat ie telefonisch bij Dell wel te krijgen was?
Het wordt trouwens wel een gedrocht met die extra batterij zeg... Hmm keuzes keuzes ;-)
Nou, de Vostro 3300 was dus ook niet zo voor die prijs te bestellen. Heb 2 dagen lopen klooien ermee, maar of hij pakt het systeem dus niet wegens compatibiliteit, of de kortingscoupon werkt niet in je mandje, dus valt je voordeel weg. Helaasch..
Ik upload vandaag even wat foto's van de Vostro 3300. Ook raad ik aan om de 7200 rpm schijf te vervangen door een 5400 rpm, de 7200 rpm wordt gewoon behoorlijk heet (45 graden met HDTemp). De 7200 rpm kun je bijv. als externe schijf gaan gebruiken.
En hierbij de beloofde foto's van de Vostro 3300. Van de laatste 2 zie je een vergelijking met een Latitude D830 (15.4") en de adapter hiervan (de rechter adapter is van de Vostro).
http://tinyurl.com/ykg6ndo
Bedankt voor de foto's!jvdgeest schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:40:
En hierbij de beloofde foto's van de Vostro 3300. Van de laatste 2 zie je een vergelijking met een Latitude D830 (15.4") en de adapter hiervan (de rechter adapter is van de Vostro).
bedankt voor de foto's! alleen wat voor keyboard indeling heb je gekozen? ik zie de @ enzo op andere plekjes.
[ Voor 49% gewijzigd door KabEe op 31-03-2010 23:38 ]
Eentje die je door Dell verplicht wordt om te nemen bij een NLe versie van Windows 7, zo kreeg ik door toen ik de order ontvangen had. Ik neem morgenvroeg contact op met Dell voor een US layout...
Dit topic is gesloten.