De langzaamste auto waar je ooit in reed?

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Destruction schreef op zondag 21 maart 2010 @ 02:55:
Ja, SDI betekend dan ook: Slow Diesel(engine) Inside.

Doe mij dan idd maar een Turbocharged Direct Injection.. Dat rijd veel soepeler :)
Daar ben ik niet mee eens, zo'n sdi is traag maar wel erg soepel, die TDI'tjes kunnen niet echt overweg met lagere toeren (voor een diesel) dus je moet ze vrij hoog in toeren houden om door lekker te dieselen.

Die SDI rijd ik van 40 tot 140 in zijn 5 zonder dat ie gaat bokken, niet snel wel constant. :-) Sterker nog ik heb wel een 25 stationair in zijn 5 geprutteld om vervolgens heel rustig het gaspedaal vol in te drukken om enkele minuten later de 140 te halen, lukt je niet met de turbodieseltjes. ;)

Voor in mijn Caddy vind ik die 2.0 sdi uitstekend doet precies wat ie moet doen, zou geen turbo willen hebben daarin. Alleen zuinig zijn ze niet, ik haal maximaal 1:16, en dan rijd ik als een pastoor (nee niet rondjes om de speeltuin :P) niet harder dan 110 op de snelweg en lekker rustig optrekken.

[ Voor 10% gewijzigd door Flagg op 21-03-2010 19:01 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Mijn benzine auto lukt dat ook wel, maar dan van 40 naar 240, ook zonder te bokken. Ook heeeel traag het eerste stuk haha.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Niet bepaald bevorderlijk voor je versnellingsbak, 40 in z'n 5 :x

Overigens rijd ik tegenwoordig dagelijks in een Opel Corsa 1.7D uit '97

[ Voor 36% gewijzigd door Romke op 21-03-2010 19:09 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Waarom is het niet bevorderlijk voor je versnellingsbak?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Mwah, daarna optrekken, dan krijgen die tandwielen nogal wat te verduren qua krachten. Voor dat soort snelheden is er een 3e versnelling, zodat je niet 800 toeren doet. Je motor is wat sterker bij de 1900rpm. De 1.9SDI die ik heb gereden deed dat trouwens niet eens, 40 in z'n 5, dan begon 'ie allang te bokken en te trillen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hoezo, het maximum koppel wordt pas later bereikt als het toerental wat 'ie in z'n 5 draait bij 50 km/h, dus ik zie het probleem niet :?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destruction schreef op zondag 21 maart 2010 @ 02:55:
Ja, SDI betekend dan ook: Slow Diesel(engine) Inside.

Doe mij dan idd maar een Turbocharged Direct Injection.. Dat rijd veel soepeler :)
De SDI Caddy die ik hiervoor had heb ik 152 (vanaf de Tomtom gezien, dus redelijk echte km's) mee geklokt en dat tegenover de 156 die ik gelkokt heb met de 55KW TDI die ik nu heb.
Maar een SDI 1.9 51KW trekt veel minder dan een 1.9 55KW TDI, 160 vs 210 nm en dat is waarom een SDI zo langzaam is.
Gelukkig heeft VW ze nu geschrapt, alleen nog maar TDI, de SDI wordt vervangen door de 1.6TDI.

Weet je wat langzaam gaat, een Renault Kangoo (oud model) 1.5 DCI, die heb ik ook even gehad, ding kwam niet veder dan 125 op de Tomtom, als ik heel erg mijn best deed kon ik 130 halen (ben ook met 129 geflits van de 120 toegestaan op de A12, mijn allereerste bekeuring :) ).
Maar ding had echt geen acceleratie, iemand inhalen had je ook echt wel even voor nodig.

Daarvoor heb ik een Peugeot Partner (oud model) 2.0 HDI gehad, maffe ding haalde bijna 165 op de teller 8)7 (klopt ook wel, want fabrieksopgaaf is 159), dus die was niet bepaald langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:42:
[...]

Daarvoor heb ik een Peugeot Partner (oud model) 2.0 HDI gehad, maffe ding haalde bijna 165 op de teller 8)7 (klopt ook wel, want fabrieksopgaaf is 159), dus die was niet bepaald langzaam.
Hm, dat doet m'n corsa ook wel. De berlingo 1.9D waar ik op en neer limburg in ben gereden scheen dat niet te doen, maar dat was m'n eerste rit alleen dus toen hield ik me nog aan de snelheid en heb ik het niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
the_scientist schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:01:
[...]

Grappig, die heeft m'n vriendin ook. Op vakantie heb ik daar een record mee gezet: 1000 KM op 1 tank. Zij is gewend om altijd vol gas met dat ding te rijden. 3 X raden wat er gebeurde toen ik haar een keertje liet sturen in mijn 260PK Impreza Turbo :D
Jullie hebben toch niet mijn blauwe 4-deurs peugeot 106 Ace 1.4D overgekocht?:P Maar ze zijn ongeloofelijk zuinig inderdaad! Kan een hybride bijna niet tegen op. Je kan zo naar Oostenrijk op 1 tank. ;) Zeker op de lange afstanden.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:35
De traagste auto waar ik ooit in het gereden de auto van m'n schoonmoeder. Dat was een Suzuki Alto GL, 800cc automaat uit '87 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze fiat 500L, by far... Ding haalt 90 wind mee en bergaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Voor mij is de traagste 'auto' waar ik ooit mee gereden heb een Toyota HiAce ( :'( ) busje met verrotte koppeling. Een simpel bergje ging bijna niet meer (door de koppeling) en > 100 ging ook niet lekker (tenzij je geen controle meer over het stuur wilde hebben). Had wel fijn achterwiel aandrijving, dus met nieuwe koppeling nog flink wat rondjes gemaakt

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
En ze zijn ijzersterk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Flagg schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:58:
[...]

Daar ben ik niet mee eens, zo'n sdi is traag maar wel erg soepel, die TDI'tjes kunnen niet echt overweg met lagere toeren (voor een diesel) dus je moet ze vrij hoog in toeren houden om door lekker te dieselen.
Ik denk dat je hier een TDI blok verward met een Opel dieseltje.. :+ Ook laag in de toeren doet het ding het prima. Gasgeven = reactie.
Die SDI rijd ik van 40 tot 140 in zijn 5 zonder dat ie gaat bokken, niet snel wel constant. :-) Sterker nog ik heb wel een 25 stationair in zijn 5 geprutteld om vervolgens heel rustig het gaspedaal vol in te drukken om enkele minuten later de 140 te halen, lukt je niet met de turbodieseltjes. ;)
Afgezien van dat 25 in zn 5 (waar ik geen reet van geloof overigens, in zn 3 kan ik met mijn TDI niet langzamer dan 30 rijden stationair, laat staan jij in zn 5..), kan mijn auto dat ook gewoon. 40 in zn 5 en gas intrappen, is gewoon reactie. Sure, hij vind het niet geweldig leuk. Maar dat geld voor elke auto.
Voor in mijn Caddy vind ik die 2.0 sdi uitstekend doet precies wat ie moet doen, zou geen turbo willen hebben daarin. Alleen zuinig zijn ze niet, ik haal maximaal 1:16, en dan rijd ik als een pastoor (nee niet rondjes om de speeltuin :P) niet harder dan 110 op de snelweg en lekker rustig optrekken.
Mja, Caddy is een bedrijfsbak. Maximaal 1:16? Lol, dat doet mijn Caddy TDI (mn bedrijfsauto) nog, en die rijd dan vooral korte stukjes, en komt nauwelijks zwolle uit, en moet vaak nog auto's slepen ook :+

Daarnaast vind ik de SDI sowieso een lawaaiig blok. Ik heb nog geen enkele stille SDI gezien.. Iedereen moet nemen wat zn voorkeur is though :)

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 23-03-2010 10:38 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb een keer meegereden in een Lupo SDI, die als hoer functioneerde, een leenauto binnen een leasebedrijf. Ook compleet afgeragd. Je zette hem aan, en ondanks dat het een klein dieseltje was kwam er een gigantisch zwaar geluid vanaf, niet erg plezierig. Behoorlijk drukkend op je oren. En natuurlijk hartstikke traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
Een Twike - topsnelheid normaal gesproken 85 km/h maar deze was lager afgegrendeld omdat nieuwelingen anders in 50 km de accu leegtrekken.

Ondanks de lage topsnelheid toch leuk om een keer te doen :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maandagnacht half Duitsland doorgekard in een Mercedes Sprinter. Dat het een Mercedes was, was merkbaar: fantastische zitcomfort, overzichtelijke dashboard, en uiterst soepele rijgedrag.

Maar "Sprinter"... :?

Het is hier en daar gelukt om 155km/u te halen op een vlakke weg, en 15km/u harder bergaf, maar als er een keer geremd moest worden (inhalende vrachtwagens enzo), duurde het echt minuten om van 90km/u te stijgen naar 120km/u en dan verder. Dat gezegd, na 4 uur onafgebroken achter het stuur was ik nog fris als een fluitje, dat zou met m'n eigen Hyundai Excel, die met een stukje goed planken gelijk naar 160km/u klimt, anders geweest zijn. Zo'n Sprinter busje is voor echt lange afstanden heerlijk :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Die busjes zijn motorisch gezien ijzersterk, alleen de oude sprinter roest letterlijk onder je kont weg, vaak kan je em wegdoen voordat hij motorisch op is, gewoon omdat zowat alles eromheen weggeroest is.

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze was bijna splinternieuw, een huurbus die nog naar 'nieuw' rook. Gelukkig dus geen roest. Wel duidelijk meer verbruik dan een even nieuwe Vito die in convooi (en dus met exact zelfde snelheid en route) reed - maar goed, het is dan ook een stuk breder en hoger. Toen ik niet reed heb ik heerlijk geslapen erin :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan heb je vast een x09/10 of x11/12 gereden. Met 110pk motoren komen die dingen prima van hun plek, maar snel is het niet :| Huur je daarintegen een gechipte x19 met 240pk dan red je de 200 wel. Ondanks dat het een bus is heb je toch een goede wegligging, zelfs met bovengenoemde snelheden. Die ervaring heb ik met vergelijkbare varianten van Opel/Renault/VW nog niet gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door jadjong op 24-03-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
ik heb er ook 1 :D

ford transit taunus

http://farm4.static.flick...885746_9bb91c7384.jpg?v=0
precies die alleen dan met een echte motor :p

Ik ben niet snel bang kwa snelheid, en rijd ook rustig 300+
maar hier durfde ik toch echt niet harder dan 50 :D
niet dat die harder dan 80 wou ofzo :+

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11

Cheezus

Luiaard

MexxT schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:12:

Ik ben niet snel bang kwa snelheid, en rijd ook rustig 300+
In de TGV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Auto van mijn schoonmoeder:

Kia Picanto Lx. Ik geve u:
Cilinderinhoud 999 cc
Aantal cilinders 4
Kleppen per cilinder 3
Turbo Nee
Intercooler Nee
Maximaal vermogen 45 kW / 60 pk
bij 5600 tpm
Maximaal koppel 86 Nm
bij 2800 tpm
Cilinder boring 66 mm
Cilinder slag 73 mm
Compressieverhouding 10,1

Versnellingsbak handmatige 5-bak
Aandrijving voorwiel

Remmen voor schijf
Remmen achter schijf
Geventileerde schijven standaard

Prestaties
Acceleratie 0-100 km/u 16,4 sec
Topsnelheid 150 km/u
Wat een graf ding, niet te filmen. Je kan met geen mogelijkheid met 100 de snelweg opkomen. Als je 80 haalt mag je blij zijn :X

In dezelfde categorie, poolauto van het werk; Opel Corsa 1.1 (oud model). van 100 naar 120 moet je de airco uitzetten, terug schakelen naar zijn 4 (soms 3 zelfs :X ) en planken. En dan nog haal je op een vlakke weg amper in :X

Nee geef me dan maar de Mini Cooper S 185 pK Turbo, ook een poolauto :9

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 24-03-2010 19:28 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Destruction schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:33:

Afgezien van dat 25 in zn 5 (waar ik geen reet van geloof overigens, in zn 3 kan ik met mijn TDI niet langzamer dan 30 rijden stationair, laat staan jij in zn 5..), kan mijn auto dat ook gewoon. 40 in zn 5 en gas intrappen, is gewoon reactie. Sure, hij vind het niet geweldig leuk. Maar dat geld voor elke auto.
Nou ja kan 27 zijn, maar als ik hem in zijn 5 stationair laat lopen dan pruttelt ie toch echt met 25/27 km/u voort. Hoef ik met de Saab niet te proberen (benzine) slaat geheid af.
Mja, Caddy is een bedrijfsbak. Maximaal 1:16? Lol, dat doet mijn Caddy TDI (mn bedrijfsauto) nog, en die rijd dan vooral korte stukjes, en komt nauwelijks zwolle uit, en moet vaak nog auto's slepen ook :+
Ja snap er ook niet echt veel van, dit is al mijn 2de 2.0 SDI Caddy, en ze hebben allebei net zoveel dorst. Maximale wat ik oit gehaald heb is 1015 km en daarna moest ik 62 liter tanken (yep 60 liter tank, iets met spannend :-) ) En toen heb ik 90 op cc gereden op de snelweg, lekker achter vrachtwagens hangen etc etc.

Met de Saab (9-5 2.0T) rijdt ik met gemak 1:12 gemiddeld. Die tokkelt op de snelweg met 120 km/u 1:15.
Daarnaast vind ik de SDI sowieso een lawaaiig blok. Ik heb nog geen enkele stille SDI gezien.. Iedereen moet nemen wat zn voorkeur is though :)
LOL lawaaiïg weeeellneeeeee JE HOORT DIE MOTOR BIJNA NIET.... HE!!...WAT ZEG JE!!!... das wel flink nadeel ja, maar je leert heel snel af om 140 te rijden gewoon netjes 120 is hard zat.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

the_scientist schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:01:
[...]

Grappig, die heeft m'n vriendin ook. Op vakantie heb ik daar een record mee gezet: 1000 KM op 1 tank. Zij is gewend om altijd vol gas met dat ding te rijden. 3 X raden wat er gebeurde toen ik haar een keertje liet sturen in mijn 260PK Impreza Turbo :D
Toen mocht je een nieuwe auto kopen :? >:)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een Opel Astra Station 1.3 CDTI met jawel! .. 6 versnellingen :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Flagg schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:57:
[...]

Nou ja kan 27 zijn, maar als ik hem in zijn 5 stationair laat lopen dan pruttelt ie toch echt met 25/27 km/u voort. Hoef ik met de Saab niet te proberen (benzine) slaat geheid af.
Er zijn ook diesels die makkelijk afslaan en toeren kunnen maken (Mazda had er ooit een in de 323) en benzinemotors die niet afslaan. Kleine benzinemotortjes zullen eerder afslaan, grote blokken blijven wat langer doorduwen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.bugatti.com/media/27089155c7c2bce2c0500a37bb961f83/bugatti-veyron-077.jpg
http://www.bugatti.com/en/veyron-16.4/technology/speed.html
400+ :>
Als we dan even 1 van de snelste pakken tegenover langzaam.
En als je de sig van Mexx T ziet dan kan die ook wel iets harder dan 200 :)

Ontopic: Ik heb ook ooit eens in een VW Crafter gereden en net als een Sprinter is dit ook wel lekker zitten, maar rijden :X
Nee, zeker als ie verlengd en verhoogd is, dan is dit echt een drama om nog maar te zwijgen over de groote als je wilt parkeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Dat moet mijn Fiat Panda 1.1 Automaat zijn geweest. Deed toch 165 met de wind mee :) Was best eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:27:
[...]

400+ :>
Als we dan even 1 van de snelste pakken tegenover langzaam.
En als je de sig van Mexx T ziet dan kan die ook wel iets harder dan 200 :)
Uiteraard zijn er auto's die >300 kunnen rijden, maar de meeste mensen zitten daar doorgaans niet in en als ze er in zitten rijden ze niet even 'rustig' 300+ (waar kan dat uberhaupt?). Die Leon zal de 300 ook niet halen lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Citroën Dyane, uit 1972 geloof ik. 0-100 was ooit haalbaar in 31 seconden maar wij klokten 'm bij 90 km/h af op 38 seconden en toen vonden we 't wel mooi geweest. :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:10
Marzman schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:04:
[...]

Er zijn ook diesels die makkelijk afslaan en toeren kunnen maken (Mazda had er ooit een in de 323) en benzinemotors die niet afslaan. Kleine benzinemotortjes zullen eerder afslaan, grote blokken blijven wat langer doorduwen.
Heb destijds een Fiat Punto 1.3JTD proefgereden, tijdens de testrit 3x afgeslagen. Na de 3e keer was ik dat ding zat en heb ik em teruggebracht. Diesel zonder koppel hoeft van mij niet, dan kan ik net zogoed benzine gaan rijden.
Met mijn huidige Peugeot 206 1.4HDI kan ik in bepaalde versnellingen ook geen lage snelheden rijden. Als het toerental te laag wordt gaat dat ding bokken en voert ie het toerental op naar 1000RPM waardoor ie blijft lopen. Voorbeeld daarvan is als je te snel overschakelt van 1 naar 2 en dan geen gas bijgeeft, doet ie het zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Een ford transit van 10 jaar terug.... Niet vooruit te branden dat ding. Vooral als je nog wat lading hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Falcon schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:01:
Een Opel Astra Station 1.3 CDTI met jawel! .. 6 versnellingen :?
Zet er een 4 of 5 bak in en je komt al helemaal niet meer vooruit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grotere overbrengingen zorgen er voor dat je minder lang rond het optimale toerental kan rijden. Of het waar is vraag ik me af, een Toyota Starlet automaat (3-bak) die trok bijna elke auto er uit en had ook maar een 1.3 motor.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Marzman schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:54:
[...]

Grotere overbrengingen zorgen er voor dat je minder lang rond het optimale toerental kan rijden. Of het waar is vraag ik me af, een Toyota Starlet automaat (3-bak) die trok bijna elke auto er uit en had ook maar een 1.3 motor.
Roepen dat 'ie met een 5- of 4-bak helemaal niet meer voorruit komt is nogal idioot zonder dat je overbrengingsverhoudingen erbij zegt. Een 5-bak kan totaal andere verhoudingen hebben dan die 6-bak waardoor 'ie misschien zelfs wel sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:37:
[...]

Zet er een 4 of 5 bak in en je komt al helemaal niet meer vooruit
Dat is bijna zeker gewoon een 5 bak met benzine/toerensparende 6e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Marzman schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:04:
[...]

Maar dat zijn dan vaak wel de uitzonderingen... iets met bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
TGV? :P

Leon zou iets van 260 270 moeten doen volgens de theorie, nog niet echt geprobeert :+
Maar als je een dikke Continental GT onder de kont hebt dan zit je zo op de 260 of 300 :P

de 300+ was als bij wijze van. heb het nog niet gereden, 250-260 max. maar met zoiets onder de kont boeit je dat ook niet echt zegmaar :P met 220 lijkt het of je 80 rijd. ben kwa snelheid echt niet bang :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

Fiat Cinquecento 0.9 of een renault 4 weet niet welke langzamer is.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 13:42
Vreemd, ik klik op een topic voor langzaamste auto's en het eerste wat ik zie is een foto an een Veyron en een filmpje van een bentley Contintal GT.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14

BioHazard

*\o/*

Nieuwe sloomste bak vanuit mijn kant. Voor mijn werk in zon ding gereden:

Afbeeldingslocatie: http://www.renaultoloog.nl/Renault%20Express%20Marcel%20Janssen.JPG

Renault Express 1.9D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
MexxT schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:36:
[...]

TGV? :P

Leon zou iets van 260 270 moeten doen volgens de theorie, nog niet echt geprobeert :+
Maar als je een dikke Continental GT onder de kont hebt dan zit je zo op de 260 of 300 :P
[video]

de 300+ was als bij wijze van. heb het nog niet gereden, 250-260 max. maar met zoiets onder de kont boeit je dat ook niet echt zegmaar :P met 220 lijkt het of je 80 rijd. ben kwa snelheid echt niet bang :P
Stoer hoor.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisteren proefgereden in een Smart ForFour 1.0, dat ding is ook niet echt snel :/ Een éénliter driepitter... Pedal to the metal en er gebeurt gewoon niets...

Oog nu gevallen op een ForFour 1.3 viercylinder, dat zal vast een stuk soepeler lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 28-03-2010 14:37 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 02:10
Ik ken die dingen niet, maar met een Daihatsu Sirion 1 liter driepitter had ik nergens last van. Ja, het maakt wat lawaai als je snelheid wilt maken, maar het trekt op zich best hard door. Maakt wel uit dat de Peugeot 206 die ik rijd niet supersnel is, die 1 liter driepitter kan mijn auto eruittrekken als je een zware rechtervoet hebt.
Bij die sirion stonden me twee dingen tegen eigenlijk: allereerst de ouwelullen-uitstraling die je hebt in zo'n MPV-ding, en ten tweede de bagger wegligging vanwege het stuiterende onderstel en de smalle bandjes. Je vangt lekker veel wind, en dan zit je met 155/80/13 bandjes op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, ik ben dan ook een Prius gewend met zijn 400Nm koppel bij 0 toeren, en een V40 1.9D 115pk... De overstap naar zo'n éénliter driepitter is dan best groot :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Oeh, leuk topic :D

De langzaamste en meest logge auto blijft de auto van pa en ma, een 2003 Citroen Xsara Picasso (-,-) 1.8 4 cilinder, 115pk, die rijdt als een vrachtwagen, lompe trage kutbak.

De langzaamste auto qua top snelheid is de 0.6 drie cilinder Smart ForTwo van m'n werk, met een topsnelheid van 130.

En de langzaamste auto qua optrekken is een nieuw type Opel Combo 1.7D van een ex-stagebedrijf van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Tacoos

i am i

Dat moet in mijn geval die Peugot 106 met 1.4l atmosferische diesel zijn gweest, waarmee ik tijdens een vakantie baantje dagelijks een collega mocht ophalen.
80 km/uur in 5 ging alleen met wind mee, met wind tegen moest je terug naar 4 8)7

En dat was dan de 'auto van de zaak' van de boekhouder :X

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Toyota Aygo 1.0 niet vooruit te branden!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:43:
[...]

Dat is bijna zeker gewoon een 5 bak met benzine/toerensparende 6e.
Inderdaad, meestal zijn de hoogste versnellingen overdrives; versnellingen die niet geschikt zijn om snelheid in te maken maar wel voor cruise-snelheid geschikt zijn. Het is onzin te stellen dat minder versnellingen = langzamer. Een driebak in een benzinewagen kan, als het blok van toeren houdt en een mooie koppelcurve heeft, juist sneller zijn dan een 4 + OD of 5 + OD. De allersnelst optrekkende voertuigen ter wereld (Top Fuel) hebben niet eens versnellingen. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Wilf op 31-03-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AMDFreak schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:50:
De Toyota Aygo wordt juist geroemd om de prestaties die het nog weet te halen uit de 1 liter 3 cilinder. De enige andere auto die dat momenteel kan is de nieuwe Suzuki Alto, elke andere vergelijkbare auto is een stuk langzamer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:26:
Auto van mijn schoonmoeder:

Kia Picanto Lx. Ik geve u:

[...]

Wat een graf ding, niet te filmen. Je kan met geen mogelijkheid met 100 de snelweg opkomen. Als je 80 haalt mag je blij zijn :X

In dezelfde categorie, poolauto van het werk; Opel Corsa 1.1 (oud model). van 100 naar 120 moet je de airco uitzetten, terug schakelen naar zijn 4 (soms 3 zelfs :X ) en planken. En dan nog haal je op een vlakke weg amper in :X

Nee geef me dan maar de Mini Cooper S 185 pK Turbo, ook een poolauto :9
Die heeft m'n oma ook, ik rijd er heel veel in. Maar hij is vlot en 140 echte KM/h is geen probleem. Zolang je er alleen in zit rijdt ie vrij vlot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Marzman schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:39:
[...]
De Toyota Aygo wordt juist geroemd om de prestaties die het nog weet te halen uit de 1 liter 3 cilinder. De enige andere auto die dat momenteel kan is de nieuwe Suzuki Alto, elke andere vergelijkbare auto is een stuk langzamer.
Tja als je zoals ik in mijn voorbeeld een 2.0 met 205nm gewend bent (wat al niet extreem veel is), is een aygo strontraag :+

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:32
AMDFreak schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:50:
Wat een onzin :Y Heb een 177pk sterke Avensis gehad als leasebak en tijdens onderhoud meermalen een Aygo mee gehad als vervangend vervoer. Hij is niet snel maar je rijdt zomaar 100. En >120 is ook geen probleem. Ik vind het nog best wel verbazingwekkend wat Toyota/Citroen/Peugeot uit dat driepittertje weten te halen :Y

Laatst moest m'n E91 330d voor een nieuwe spiegelkap naar het schadeherstelbedrijf en kreeg daar toevallig een C1 mee. Viel me wederom niets tegen. Het is niet mijn auto en het is zeker niet de snelste maar om te zeggen dat 'ie niet vooruit te branden is is te weinig eer voor het gebakje :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:36:
Gisteren proefgereden in een Smart ForFour 1.0, dat ding is ook niet echt snel :/ Een éénliter driepitter... Pedal to the metal en er gebeurt gewoon niets...

Oog nu gevallen op een ForFour 1.3 viercylinder, dat zal vast een stuk soepeler lopen.
Smart ForFour met de 1.5L Mitsubishi motor rijdt wel leuk kan ik je vertellen :)
Met een goede ophanging eronder gaat dat ding nog lekker om de hoek. En met 168Nm ( fijn als je de ECU software hebt O-) ) wilt die wel lekker trekken kan ik je zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 04-05-2010 13:49 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Jup, ik heb er een een paar maanden gehad via een oom (helaas wel de automaat) maar dat is echt een fijn motertje om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
_Drake_ schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:11:
Jup, ik heb er een een paar maanden gehad via een oom (helaas wel de automaat) maar dat is echt een fijn motertje om mee te rijden.
Die AMT is idd een ramp :X torque reductie voor kapot bij het schakelen is niet erg maar dat schakelen duurt zo pokke lang bij die AMT :'(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Het was te doen, igg een stuk beter dan de fortwo maar het is een blijft een robotbak en tja ik kan er echt niet aan wennen (en dat ligt gelukkig niet aan mij).

[ Voor 12% gewijzigd door _Drake_ op 04-05-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

AX 1.0 behalve bij het optrekken !!

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb laatst in een auto gereden die ik gehuurd had en we gingen in Spanje de snelweg op. Daar is eerst een redelijk steile heuvel. we hadden een Toyota Auris 1.3 100 pk eco. Wat een slom ding. Het heuveltje waar je naar boven moest kwam ik niet verder dan 50 km zelfs na de koppeling nog inhouden en volledig in zijn 2 doortrekken. Als je een Golf 6 1.6 hebt dan haal je zelfs daar 100 km en met een diesel vlieg je daar zelfs met zijn 140 km naar boven toe. Laat dat ding ajb links liggen die hele 1.3 100pk. Zuinig was die wel maar ja dat heb je als je nergens naar boven toe komt en totaal niet op snelheid komt dan is alles zelfs zuiniger (zie je wel begrenzen is het woord!!). Het was erger dan de Seat Cordoba 1.4.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/auto/320/20/fiat-126-cabrio-1120020-1.jpg
Fiat 126 cabrio. 0-100 in nooit, 0-50 in 30 seconden ofzo.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
In absolute waarden wss deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.duurzameenergiethuis.nl/wp-content/uploads/2009/09/toyota-aygo.jpg

maar in vergelijk met de rest van het verkeer om je heen zeker weten deze:

Afbeeldingslocatie: http://newautos.tk/wp-content/uploads/2011/03/seat-ibiza-2.jpg

op de Autobahn, was een auto van een collega :X De 3cil 1.2-variant dus. Vrachtwagens inhalen was in principe al niet te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-05-2011 00:23 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Nissan Sunny 1.3 uit 1986, broertje heeft ooit 160 km/h op de teller gehaad in de Ardenne (heuvel af), ik zelf durfde in die wagen niet harder dan 120 km/h omdat dan de stuur uit je handen trilde (zelfs uitgebalanceerd). Over traag optrekken ga ik niet klagen, want de auto was gratis. Verder boeit me traag rijden niet echt, rijd nu ook weer in een Astra 1.3 cdti, gaat rap genoeg en is lekker zuinig.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Dat is ongetwijfeld een verlengde mercedes sprinter geweest die uit de lease kwam van TNT, kapotte automaatbak, schakelde alleen verder naar de volgende versnelling als het ding maximale rpm draaide, dus constant volgas (en dat schoot al niet op) plus nog eens begrensd op 130 op de teller, wat een rampenbak, dat ding moest vanuit Drachten naar Barneveld (bca autoveiling), man man wat was ik blij dat de reis erop zat.

Ook wel mooie auto's gereden toendertijd, als hiker...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kost mij wat moeite om te bedenken wat het langzaamste is waar ik zelf ooit in gereden heb. Ik denk de Transit van de zaak die ik meekreeg, maar leeg wil die onderin met dat koppel ook wel van z'n plek. Het viel me ontzettend mee in ieder geval, ik heb meegereden in oudere bussen en dat was in vergelijking echt een drama.

Ik heb het idee dat ik nog wel eens in wat tragers heb gereden, maar ik kan er op het moment niet echt op komen.

Edit: ik denk eerlijk gezegd de oude Alto van m'n moeder tig jaar geleden bij mijn moeder op schoot, maar ik weet niet of dat echt telt. Voor de rest lijkt ik redelijk gezegend qua auto's en leenauto's.
_Drake_ schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:37:
Tja als je zoals ik in mijn voorbeeld een 2.0 met 205nm gewend bent (wat al niet extreem veel is), is een aygo strontraag :+
Ik heb nooit een Aygo gereden, maar in mijn ervaring kunnen de 107 en de C1 allebei goed van hun plek komen als je er goed mee rijdt. Onderin de versnelling is het motortje weinig waard, maar voorbij de 2500-3500 wil het allemaal wel. Je moet er dan wel even rekening mee houden dat ze andere bakverhoudingen hebben en ze dus doortrekken tot de 80-85 in z'n twee (dan zit je nog niet in de begrenzer en uiteraard alleen als 'ie warm is). Natuurlijk is het geen sportauto, maar gecombineerd met een wel heel behoorlijk onderstel kan je best leuk rijden met zo'n ding.

Ik had altijd gehoord dat het leuke autootjes waren, maar ik vond het helemaal niets toen ik er zelf in zat. Veel te klein, achterbak veel te onpraktisch, dat soort werk. Echter vond ik het na een kleine week enorm spijtig dat ik 'm weer terug moest geven, want het rijdt voor die klasse echt onbehoorlijk leuk.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Laatst online: 21:30

pistole

Frutter

Mijn vorige leasebak: VW Jetta 2.0 Diesel 140pk + DSG.

Hele fijn wagen, rijdt als een trein, totdat de motor in noodloop gaat! Dan wordt het opeens een atmosferisch dieseltje dat niet meer vooruit te branden is.... Een vrachtwagen inhalen, weer invoegen en vervolgens een heuveltje op moeten rijden komt dicht in de buurt van suïcidaal gedrag...

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12-2021

nick_

I'm Batman!

Heb een tijdje noodgedwongen moeten rijden in een Subaru Vivio 0,6 liter 3 cilindertje :)
Dat was echt het meest lachwekkende wagentje waar ik ooit achter het stuur heb gezeten.

edit: exact zo 1 was het. Wat een beast 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/3/8566d11d7a94fffe7a0811e0042f8243.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door nick_ op 15-05-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
de méhari van een kennis. wat een ding zeg, als je (eindelijk) 60 rijdt heb je het idee dat je 120+ gaat. wel echt een tof wagentje om mee rond te scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

Des lesmotor van mijn instructeur :X , destijds geknepen naar 35PK (25kW), maar ruim 200k km en 20 jaar verder was er weinig vermogen meer over. Om een auto op de snelweg in te halen moest je plat op te tank gaan liggen en hem over de 14.000 toeren jagen, mits je geen wind tegen had.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
nick_ schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:49:
Heb een tijdje noodgedwongen moeten rijden in een Subaru Vivio 0,6 liter 3 cilindertje :)
Dat was echt het meest lachwekkende wagentje waar ik ooit achter het stuur heb gezeten.

edit: exact zo 1 was het. Wat een beast 8)

[afbeelding]
Precies dat model met die motor heb ik nu voor de deur staan als klus-autootje en straks, als ze haar rijbewijs heeft, als oefenkarretje voor mijn verloofde. Met recht een echte truttenschudder :P.

In de stad wil het allemaal wel, maar alles doe je een versnelling hoger dan je gewend bent, door de korte bakverhoudingen. Maarja, voor die verwaarloosbare vaste lasten (~25 eu de maand) heb je wél een 5deurs auto met verwarming :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:27
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSLkxzdL3KeJ2kma4gJzoywzS6YrkkysddNunQIR9BJbjKqNTEpfQ&t=1

Smart CDI Cabrio automaat

0-100 in 20,8s volgens de opgave maar na dik 200.000 kilometer was daar weinig van over.
( Smart mis/gebruikte we bij een koeriersbedrijf )

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Tijd geleden in een fiat 500 met het originele blok gereden. Geen idee of die 100 haalt, maar ik schat 0 - 80 in 30sec ofzo 8) Wel heel leuk om is in gereden te hebben!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
De originele Fiat 500 haalt ongeveer 90 km/u. Erg leuk ding.

M'n bovenbuurman van richting de 80 had er nog leuke anekdotes over. Moesten ze eens ergens naar toe om te voetballen waar ze nog niet eerder geweest waren, routebeschrijving op een briefje. Gingen ze op de snelweg een vrachtwagen inhalen met de Fiat 500, toen ze er eenmaal langs waren ze zes afslagen verder, waaronder die gene die ze moesten hebben :P

Hij reed ook een keer met een vriend in een grote Mercedes, had hij even geregeld om een buurman met Fiat 500 te helpen. Die moest even gesleept worden. Op een gegeven moment was de Mercedes bestuurder geheel vergeten dat die Fiat 500 er nog achter hing en reed gewoon 100 etc... De Fiat had nog nooit zo hard gereden haha. De Fiat bestuurder stond na afloop nog te trillen op z'n benen van de angst en de Fiat konden ze afschrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

!null schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:52:
De originele Fiat 500 haalt ongeveer 90 km/u. Erg leuk ding.

M'n bovenbuurman van richting de 80 had er nog leuke anekdotes over. Moesten ze eens ergens naar toe om te voetballen waar ze nog niet eerder geweest waren, routebeschrijving op een briefje. Gingen ze op de snelweg een vrachtwagen inhalen met de Fiat 500, toen ze er eenmaal langs waren ze zes afslagen verder, waaronder die gene die ze moesten hebben :P

Hij reed ook een keer met een vriend in een grote Mercedes, had hij even geregeld om een buurman met Fiat 500 te helpen. Die moest even gesleept worden. Op een gegeven moment was de Mercedes bestuurder geheel vergeten dat die Fiat 500 er nog achter hing en reed gewoon 100 etc... De Fiat had nog nooit zo hard gereden haha. De Fiat bestuurder stond na afloop nog te trillen op z'n benen van de angst en de Fiat konden ze afschrijven :P
Dat soort figuren heb je altijd al gehad. In mijn brommertijd had ik een collega bij een bedrijfje waar ik op zaterdag werkte die op een MTX reed die nogal opgevoerd was en die had een verhaal dat hij zijn zus op ging halen van het station en verbaasd was hoe hard zijn brommer nog steeds optrok en remde met twee man er op. Tot hij achterom keek en zag dat zijn zus er al niet meer op zat, die was er meteen al afgevallen toen hij optrok :p Ik denk niet dat hij twee jaar later in zijn autotijd heel erg anders is geworden :)

Rob Kamphuis had een paar jaar geleden trouwens nog een of ander autoprogramma waarin hij met een Fiat 500 een bergpas wilde nemen omdat hij ooit met zijn ouders ook zo op vakantie was geweest. Om het wat echter te maken had hij onderweg nog wat keien meegenomen als extra ballast :p

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 16-05-2011 11:02 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12-2021

nick_

I'm Batman!

HTT-Thalan schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:50:
[...]

Precies dat model met die motor heb ik nu voor de deur staan als klus-autootje en straks, als ze haar rijbewijs heeft, als oefenkarretje voor mijn verloofde. Met recht een echte truttenschudder :P.

In de stad wil het allemaal wel, maar alles doe je een versnelling hoger dan je gewend bent, door de korte bakverhoudingen. Maarja, voor die verwaarloosbare vaste lasten (~25 eu de maand) heb je wél een 5deurs auto met verwarming :p.
Dat was ook precies de reden dat ik 'm had :P evengoed wel veel plezier mee gehad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In hongarij een oude lada op gas, die al een tijdje op de sloop had gestaan. Hij deed het; sommige dingen ... maar door de binnenstad heuvel op; moest hij al krakend terug naar z'n 1 om omhoog te komen.... en bij de afdalingen trokken ze de handrem een beetje aan omdat de remmen het niet best meer deden..

Er lag 20 liter water in de kofferbak; hij scheen naast gas ook op water te lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Grappig, ik ook in Hongarije, maar dan in een Trabant ! Ik had overigens toen nog geen rijbewijs :>

M'n eigen eerste autootje, een Seat Marbella, was ook niet van de snelsten :P

[ Voor 57% gewijzigd door havana op 11-03-2013 13:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

_eXistenZ_ schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:23:
In absolute waarden wss deze:

[afbeelding]

maar in vergelijk met de rest van het verkeer om je heen zeker weten deze:

[afbeelding]

op de Autobahn, was een auto van een collega :X De 3cil 1.2-variant dus. Vrachtwagens inhalen was in principe al niet te doen.
Was die Ibiza de benzine of de diesel versie? Ik heb vorige week nog een Ibiza 1.2 benzine meegehad als leenauto van de dealer, met om de één of andere reden 60pk (volgens kenteken) ipv 70pk.
Tot 80km/u kun je er prima mee rijden maar op de snelweg is het idd behelpen. Maargoed als je lang genoeg gasgeeft (2km na het oprijden) haal je alsnog de 140 wel hoor ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 12-09 15:46
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.baartse/carpics/heinkel.jpg :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 16-05-2011 15:44 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
En hoe hard reed dat koekblik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:57:
[...]
[knip]
Rob Kamphuis had een paar jaar geleden trouwens nog een of ander autoprogramma waarin hij met een Fiat 500 een bergpas wilde nemen omdat hij ooit met zijn ouders ook zo op vakantie was geweest. Om het wat echter te maken had hij onderweg nog wat keien meegenomen als extra ballast :p
Moest even zoeken, maar dat deed me aan dit filmpje uit GT5 denken:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sg9LipFU6ek]

:+ _/-\o_

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Geen idee, wat het precies was igg het was een busje ging denk ik max 40. /45km p/u veel harder ging het niet :P

Dit was trouwens een oude stinkdiesel met de motor waar je bovenop zat maar de bestuurder ervoor zat.

Het was in nicaragua, geen idee precies het merk, maar het gaat richting Tatra etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:37:
[...]

Moest even zoeken, maar dat deed me aan dit filmpje uit GT5 denken:

:+ _/-\o_
Leuk filmpje alleen jammer dat de achterklepjes niet openstaan ,in de openstand fungeert die dan als spoiler.
Dat werd gedaan om de wegligging en koeling te verbeteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 12-09 15:46
Henkie-Jan schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:51:
En hoe hard reed dat koekblik? :P
Deze tekst vat het mooi samen:
I remember the LOUD noise inside it. Remember beeing terrified to death reaching 80km/h... the single rear wheel made the car either head into the geography, or opposite into the traffic...
Wat nog erger is dat toen ik een jaar of 9 was ik samen met een vriend en zijn vader die dag 2x 3 uur in die Heinkel hebben gezeten, maar oh wat een lol hadden we toen!

[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 16-05-2011 22:30 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3110/3161504798_860c90a43e_z.jpg?zz=1

De langzaamste en snelste auto waarin ik ooit reed hier naast elkaar. Mooie gerestaureerde Trabant, geweldig leuke auto met karakter. Ik rij er regelmatig een rondje in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: http://w123club.nl/download/file.php?id=37843&t=1
Een mercedes W123 200D. Met afstand de traagste auto hier.

Van 0 naar 100 meet je in minuten, niet in seconden :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

teacher schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:32:
[afbeelding]
Een mercedes W123 200D. Met afstand de traagste auto hier.

Van 0 naar 100 meet je in minuten, niet in seconden :)
Hm, ik dacht dat ik daar wel overheen kon met dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaza.nl/images/1/81/Citroen-ZX-Break-1.9d-NW-APK-TOT-26-AUG-2011-RIJD-EN-LOOPT-A-13538381.jpg

Een Citroen ZX 1.9d Break. 0-100 is al niet te doen (19+ sec, nieuw), 68 whopping PK's op 1070 leeg. Maarja, jij doet het met 60 pk op 1400 kg, nee, ik win het dus echt niet ;(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:04:
[afbeelding]

De langzaamste en snelste auto waarin ik ooit reed hier naast elkaar. Mooie gerestaureerde Trabant, geweldig leuke auto met karakter. Ik rij er regelmatig een rondje in!
Beide van jou? :9

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Familie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

de daihatsu cuor 1.0 met afstand de langszaamste auto waar ik in heb gereden (met 4 personen erin)
op de voet gevolgd door een ford fiesta 1.0 + airco aan. topsnelheid was 115 met de airco aan.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
een VW golf 4, waarvan de turboslang los zat, kon niet harder als 30 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 17-05-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Op papier ongetwijfeld de Renault R4 TL van 1973 (845cc, 25 kW), maar gevoelsmatig zal het de Golf Mk5 GTI geweest zijn. Verschrikkelijke wagen was dat.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren verkocht...
mijn woon/werk verkeer autotje....

Seat Marbella Fun 0.9 :+
elke keer als ik in die auto stapte. en vervolgens bij mijn bestemming aankwam, keek ik altijd raar op dat ik weer een paar grijze haren erbij had, de omgeving er totaal anders uit zag dan dat ik gewend was......moet je nagaan!!!
toen ik in die auto stapte hadden we nog windows 3.11 op onze computers!
toen ik uit mijn autotje stapte hadden we opeens allemaal windows 7!!!
waar zijn die grijze computers gebleven??!!??
tegenwoordig zijn ze mooier van kleur als mijn marbella!!! :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Een Deawoo Matiz.... wat een gedrocht zeg, met 5 man stappen en dan allemaal in dat gebakkie. Op de terugweg haddem die lui nog 3 vrouwen uitgenodigd ook.

Rij je dan voor lul met 8 man in zo een machine. Gelukkig heeft het avontuur tot de uitrit van de parkeergarage geduurd. Daar kwam hij niet meer omhoog!!!!

Heb toen wel hard gelachen :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Bestla

Kvinne

Volkswagen LT45d bakwagen :|

Vrachtwagens inhalen kon ik vergeten, telkens als je gelijk op reed naast elkaar had dat ding zoveel last van de wind dat de snelheid ineenzakte naar 75 km/u of erger :(

Maar ach, het was een auto van het bedrijf waar ik voor werkte, en hard werken wordt niet betaalt, lang werken wel >:)

Dagelijkse route: Alphen aan den Rijn --> Zwijndrecht --> Gouda --> Utrecht --> Amsterdam --> Utrecht -->Bodegraven --> Alphen aan den Rijn.(op deze laatste rit altijd overbeladen, ik mocht 650 kilo laden maar nam op die rit 2 ton mee :X )

Start om 7 uur, eindtijd 16.00 uur. :) Stop tijd bij elk punt 15 minuten. Kun je nagaan wat een slak het was.

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 13-06-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
mieJas schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:23:
Op papier ongetwijfeld de Renault R4 TL van 1973 (845cc, 25 kW), maar gevoelsmatig zal het de Golf Mk5 GTI geweest zijn. Verschrikkelijke wagen was dat.
Toch goed voor zo'n 200PK, dus ik snap je even niet?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peugeot206gt schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:42:
Een Deawoo Matiz.... wat een gedrocht zeg, met 5 man stappen en dan allemaal in dat gebakkie. Op de terugweg haddem die lui nog 3 vrouwen uitgenodigd ook.

Rij je dan voor lul met 8 man in zo een machine. Gelukkig heeft het avontuur tot de uitrit van de parkeergarage geduurd. Daar kwam hij niet meer omhoog!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.caranddriver.com/var/ezflow_site/storage/images/media/images/clown-cars-full-span/4123632-1-eng-US/clown-cars-full-span.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
peugeot206gt schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:42:

8 man in een Matiz? Dat kan dus echt nooit. Tenzij het allemaal dunne 16 jarigen zijn ofzo en dan bij elkaar op schoot.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

YoshiBignose schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:41:
[...]

8 man in een Matiz? Dat kan dus echt nooit. Tenzij het allemaal dunne 16 jarigen zijn ofzo en dan bij elkaar op schoot.
Lol dat zat ik dus ook net af te vragen !
Hoe krijg je 8 man in een matiz ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste