Kanshebbers in het bijna jaar dat ik mn rijbewijs heb:
Golf V
SDI lesbak met 3.5ton op de klok was eeeerg traag met invoegen op snelweg.
Bij een knooppunt soms zelfs terug naar de 2 om snel te kunnen invoegen.
Iveco Daily is ook voor geen meter vooruit te branden

3 ton leeg, en daar kwam nog het één en ander aan lading bij. stuk of 6 rolcontainers vol met pc troep (stage)

Zo'n ding, alleen dan van Europcar met een bak van 3.30m hoog erachter met laadklep. Amper boven de 100 te krijgen, uiteindelijk nog 120km/h mee gehaald.

toen aan de kant gezet door politie
Disclaimer: Ik deed niks verkeerd!
Ze wilden mij ervoor waarschuwen dat de achterspatborden van dat ding aanliepen tegen het wiel

Auto van mijn zus

, valt ten eerste amper in te zitten met 1,95m. (moet je er wel alleen inzitten, anders zit je klem tussen de deuren met iemand naast je

) Invoegen gaat niet al te snel..

Dan zou je zeggen mijn eigen 106je met een 954cc motortje (50pk, 4bak) maar daar valt nog wel redelijk mee in te voegen, en boven de 120 wil die ook wel. rechte weg, wind mee = trekt redelijk goed door naar de 170, geen turbomonster natuurlijk. (komt wss omdat je met een 4-bak redelijk hoog in de toeren zit, en dat is mooi bij een toerenmotortje

)
1 keer in duitsland 190 op de GPS mee gehaald; berg af en wind mee
Toyota Aygo zoals eerder genoemd heb ik andere ervaringen mee, als je snel moet invoegen gewoon geen gebruik maken van het nieuwe rijden, wil dan nog best van zn plaats, 1e versnelling = tot 50, 2e tot 100, 3e tot 130 en 4e de rest. 5e gebruik je pas als je op snelheid bent

Was wel een mooi zuinige leaseauto (stage) in de +/- 15000km die ik erin gereden heb, maar wat een klein rotding als je er met meer als 1 persoon mee wegmoet, 2 personen wil nog maar meer echt niet. Bagage is geen ruimte voor en drempels vallen niet meer te nemen zo laag komt dat ding te liggen.