De langzaamste auto waar je ooit in reed?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

c70070540 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:19:
Ik snap de reacties met de Picanto niet. Mijn vrouw heeft er zo een, de 1.1 uitvoering, en die spurt behoorlijk weg bij het stoplicht en ik haal er met gemak 160 mee op de snelweg.

Maar de langzaamste waar ik in gereden heb is de Landrover, zo een oude uit het leger. Geweldig om mee in het terrein te rossen, maar op de weg er naar toe een drama.
Lekkere tellerafwijking dan.
Volgens fabrieksopgave haalt ie 154, dus "met gemak 160" zal wat overdreven zijn ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

VW LT28 - zonder turbo...

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:2mRqtVstdE2esM:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/VW_LT28_front_20071215.jpg

Eén van mijn opdrachtgevers heeft er één dus ik rijd er regelmatig in en niets is frustrerender dan dat. Volgeladen, geen turbo en met wind mee een top van 125, maar meestal is 110 al een worsteling om te bereiken. 0 naar 50 doe je ongeveer 20 seconden over, 0 naar 80 in 60 seconden en 0 naar 100 in ongeveer 2 minuut. 110 of, met wind mee 125 haal je na ongeveer 20 minuten snelwegkilometers tenzij je veel viaducten of bruggen onderweg hebt, want elk viaduct of brug of iets waarbij de weg meer stijgt dan 0,5% betekent dat je snelheid direct zakt naar rond de 90.

Ik rij altijd WOT met dat ding maar er (lijkt) niks (te) gebeur(en)/t.

Het allervervelendst is dus dan ook dat als je ein de fucking lijk 120 rijdt, een vrachtwagen inhaalt en één of andere klojo voor je duikt zodat je in de ankers moet met een volgeladen bus... Die auto trekt vervolgens van 80 (want hij kleefde achter de vrachtwagen) op naar de 110 maar ik ben daar dus minutenlang mee bezig, meestal haal ik de snelheid nooit meer omdat ik er voor die tijd af moet of ff stop bij een tankstation.

Wat een verschrikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06-2024
ooit eens van Apeldoorn naar Tilburg gereden voor een proefrit in een Opel Vectra 1.7D (don't ask...jeugd zonde)
Ding bleek geschorst en sinds het nemen van advertentie fotoos waren de beide spiegels er af getrapt.
Verkoper vond het niet nodig dat vooraf te melden.
Maar goed ingestapt, 50 meter gereden, uitgebarsten in een onbedaarlijke lachbui die eindigde in zacht snikken. Wat een drama van een auto, 56 paardenkrachten. Niet voor uit te branden. diep tragisch. :X
Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/info/100/581/3581.jpg

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

MadMarky schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:45:
[...]

Lekkere tellerafwijking dan.
Volgens fabrieksopgave haalt ie 154, dus "met gemak 160" zal wat overdreven zijn ;)
Ok, op de teller is het 165. Dus dat het echte kilometers 154 zal zijn, dat wil ik wel geloven. Maar hij haalt dat echter wel met gemak. Ik ga toch niet over een Picanto zitten liegen... 8)7

Het is een leuke tweede auto, die behoorlijk fel wegrijdt en die felheid tot aan zijn max volhoudt.

Natuurlijk is het geen Dodge Viper of een andere sportauto, het is ook niet de bedoeling hem daarmee te vergelijken. Mijn punt was vooral dat het voor een kleine auto een behoorlijk fel beestje is, die in mijn ervaring totaal niet ondestreept wat hiervoor in het topic geschreven werd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 14:50
Voor zover ik kan herinneren is dit mijn langzaamste waarin ik (zelf) heb gereden (en nog steeds bijna elk weekend rij). Waarin ik mee heb gereden was een ouwe 2cv, dat spul is niet vooruit te branden :|
anyway Mercedes e200 boonacker met 4 versnellingen, met 8 mensen erin van 0 - 100 in een halve minuut en uiteindelijk een top van 120.
Leeg loopt ie iets harder, max 150.
Rijd trouwens wel vrij comfortabel 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=13211&t=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Zonder twijfel een Renault Kango 1.5 Diesel. Kreng wilde met wind tegen nauwelijks harder dan 120. Dezelfde dag met wind mee haalde hij de 150.

Verder een rammelbak. Na een ritje van 200km moest ik mijn nieren ergens zoeken bij m'n voeten. Wat een onding.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmmm, ik vrees dat ik min of meer moet toegeven dat dat mijn huidige automobiel is. 1999 Passat TDI (zonder rood :+ ) 90 brute paarden op 1300 kilo Duits staal schiet voor geen meter op. 0-100 in 14s ofzo. Dat is altijd een gevecht om de snelweg normaal op te komen. Te meer ik dicht bij de snelweg woon en het ding dus totaal niet warm is als ik in wil voegen. Kiezen of delen dus, of ik trap em kapot (zonde, want het is wel een hele mooi auto imho) of ik voeg wat langzamer in.

Gelukkig het noorden des lands dus drukte valt over het algemeen mee :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Qua eigen auto's en hun acceleratie is het mijn huidige auto: Mazda 626 1.8 met een whopping 90pk (ga je schamen Mazda, 50pk/liter). De reden dat hij 0-100 in ~12s redt is dat Mazda de motor meer op koppel bij lage toeren heeft ontworpen, waardoor hij als een diesel rijdt :P

Hiervoor had ik een Toyota Corolla 1.3 met 88pk. Die was een stukje lichter en dus wat vlotter, maar niet veel.

Van de auto's waar ik ooit in reed is het eenvoudig: Een Slopel Zafira 1.7 diesel met kapotte turbo. OMFG wat was dat ding traag, irritant gevaarlijk gewoon. En tot overmaat van ramp hield hij er op de Autobahn in Duitsland mee op, terwijl iedereen je met 180+ voorbij komt racen :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 23:36

EraZor

Don't mention the war

WhizzCat schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:00:
Hmmm, ik vrees dat ik min of meer moet toegeven dat dat mijn huidige automobiel is. 1999 Passat TDI (zonder rood :+ ) 90 brute paarden op 1300 kilo Duits staal schiet voor geen meter op. 0-100 in 14s ofzo. Dat is altijd een gevecht om de snelweg normaal op te komen. Te meer ik dicht bij de snelweg woon en het ding dus totaal niet warm is als ik in wil voegen. Kiezen of delen dus, of ik trap em kapot (zonde, want het is wel een hele mooi auto imho) of ik voeg wat langzamer in.

Hmm ik heb een golf IV met hetzelfde blok gereden en die vond ik verre van traag hoor. 180 op de teller was heel goed te doen... en optrekken ging ook helemaal niet zo verkeerd door het (relatief) aardige koppel? Nou is een golf wel wat lichter (kleine 1200kg) dan een passat, natuurlijk, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
WhizzCat schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:00:

Mijn golf 4 1.4 16v had ook een fabrieksopgave van 0-100 in 14 seconden. Vond het best wel meevallen :P Wel een leuk geluidje zon 16 klepper :)

Mijn traagste auto is wss de panda 1.2 van mijn ouders. uit 2005 komt hij geloof ik. Kan ook 2006 zijn :P Schiet niet echt op. Op de snelwegen is het echt een drama, bij de golf kon ik wel redelijk inhalen maar die panda heeft gewoon een te lichte motor om boven de 120 snel te accelereren. Ik heb nu een 1.9 96kW TDI (Ibiza FR). Een wereld van verschil :D Wij hebben ook nog zon oude mercedes leger ambulance staan als camper (net geen oldtimer). Een 508 ofzoiets. Zo eentje als hiervoor in dit toppic is gepost alleen dan minder lang :P. Die haalt de 90 net en dan houdt het ook wel op :D Maar mijn ouders tuffen er elk jaar vrolijk mee door europa heen. Gemiddeld zon 6k kilometers. Moet er niet aan denken :D

[ Voor 3% gewijzigd door Proqzor op 29-01-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:10
Mijn vorige auto was een Peugeot 307 met 1.4 HDI. 0-100 geloof ik in 16-17 seconden, top lag op 160km/u.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-05 13:33

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb een 307 2.0 HDI, komt goed mee op de snelweg enzo maar 0-100 doet hij vast niet heel veel sneller.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 10:11

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Renault 4TL. 845cc op een gewicht van niks, maar de Citroën 2CV van m'n vader is met z'n 645cc toch heel wat sneller. En de remmen van zo'n R4 zijn waardeloos.

Daarnaast: Een Citroën Visa tweecilinder-met-eendeblok. Rijdt geweldig lekker en comfortabel, maar snel is anders.

Ohja, en ik heb een keer een kar gesleept met een Kia Picanto, wat een drama :(

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

mijn traagste auto waar ik in gereden heb tot nu toe is denk ik deze

Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/250/lancia_ypsilon_01.jpg

met een 1.2 motor.

ik reed 50 in zijn 4 en trapte het gas vol in.... het enige wat er gebeurde is het klapgeluid van het gaspendaal tegen de aanslag en dat was het.

nog een paar x gedaan. dit gezicht opgezet :/ en maar 2 versnellingen teruggeschakeld.

om met het verkeer mee te rijden moest het gaspedaal als een aan/uit schakelaar gebruikt worden.

om het effect erger te maken moest je de airco aanzetten. op het moment dat je dat knopje indrukte leek het net of de handrem werd aangetrokken.

in 1 ding was ie wel goed. over drempels rijden. :*)

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-05 13:33

Sharky

Skamn Dippy!

Toen m'n broer z'n rijbewijs haalde heeft hij een tijdje in de auto van mijn toen net overleden opa gereden. Ding trok op als een Porsche (stoplichtsprintjes waren dikke pret) maar na 50 meter hield het helemaal op. 120 haalde met heel veel moeite maar dan moest je wel bergaf gaan, wind mee hebben en vol planken.
Met die auto hebben we overigens ooit nog de Fiat Croma van mijn vader naar de garage gesleept. Nog nooit zoveel verbaasde blikken gezien van inhalende mensen. Kindjes tegen de ramen geplakt enzo :D

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbase.com/pictures/contributions/000121/std_daf_66-197386-20-rym-.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 08:20
Volkwagen Transporter T4 met de turboloze 1.9 liter instapdiesel met (op z'n hoogtepunt) 67PK. Met 8 passagiers aan boord niet boven de 105 uit te krijgen. En ongelooflijke grafherrie op de koop toe :)

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaza.nl/images/1/60/9879660.jpg

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Reed dagelijk 100Km met z'n grote broertje een LT 46 bakwagen (met laadklep). 110PK op leeg 2750Kg.

Top 115 tom tom KM's. De tijd om daar te komen reken je in minuten in plaats van seconden.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

Fiat 126p 8)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/Fiat_126p_Krosno_2.JPG

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 21:43
Ahum,

Een BMW 318tds touring + 5 mensen + bagage + aanhangwagen + 2 ducatis + equipment.
0 - 100 in 20s, max 160 (valt nog goed mee).
Vorige zomer 2000km lang volgas, verbruik 1 op 12! Zonder aanhangwagen 1 op 16!
1665cc, 90pk, 370.000+ km, originele turbo!
Normaalgezien kan deze bimmer nog goed mee op de snelweg, 140-160 cruising speed, maar 0-100 = 14s en ocharme 190Nm koppel, dus hernemen is altijd lastig...

Lang leve een 320d met monsterlijke prestaties >:) :9

Snelste wagen trouwens:

Ferrari F40 met upgraded turbo's op Spa-Francorchamps. 330km/h+ ... scary... (als passagier toch)

[ Voor 4% gewijzigd door Aries.Mu op 29-01-2010 13:02 ]

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39

YellowCube

Wait...what?

Sharky schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:15:
Toen m'n broer z'n rijbewijs haalde heeft hij een tijdje in de auto van mijn toen net overleden opa gereden. Ding trok op als een Porsche (stoplichtsprintjes waren dikke pret) maar na 50 meter hield het helemaal op. 120 haalde met heel veel moeite maar dan moest je wel bergaf gaan, wind mee hebben en vol planken.
Met die auto hebben we overigens ooit nog de Fiat Croma van mijn vader naar de garage gesleept. Nog nooit zoveel verbaasde blikken gezien van inhalende mensen. Kindjes tegen de ramen geplakt enzo :D

[afbeelding]
cvt's zijn ook gewoon ideaal die eerste 50 km/u
(normale) handgeschakelde auto's houden je bij tot dat eerste schakelmoment en dan is het gebeurt.

en voor mij was het overigens een 2CV wat het langzaamste was.
Vooral bij zware tegenwind mocht je blij zijn de 100 te halen.
(aan de andere kant was 130+ met zware wind mee ook wel weer een hele belevenis).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 15:37

m0nk

16-09-2003 15.15

Afbeeldingslocatie: http://images4.speurders.nl/images/52/5267/52677674_1.jpg

Volvo 340DL, echt slooooom, met moeite naar de 120. veel harder ging ie niet...

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 11:49
Toch wel een Berlingo 1.9D. Optrekken tot de 80 niet echt een probleem, maar 120 rijden dat ging ook maar met moeite. 140 ging wel, maar als je gas los laat, ging je ook gelijk weer 100...

Mijn vriendin had ook een 1.0 Micra, maar zo traag vond ik die niet. Nu heeft ze er een met een 1.3 CVT, en die is zelfs snel te noemen, trekt echt goed op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 20:51

Cheezus

Luiaard

Afbeeldingslocatie: http://images7.speurders.nl/images/56/5604/56047357_1.jpg

Zo'n apparaat.. uiteindelijk toch nog 110 mee gehaald op de snelweg maar eigenlijk is het qua geluid vanaf 50 al niet meer te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 11:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

m0nk schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:01:
[afbeelding]

Volvo 340DL, echt slooooom, met moeite naar de 120. veel harder ging ie niet...
Oh, dan had je de verkeerde. Ik heb een 340DL variomatic gehad, en daar gewoon 100'den km's mee over de duitse Autobahn gecrosst met 160 km/h. Bergaf een keer de 166 (op GPS) aangetikt.
Nee, mijn 340 komt niet in het lijstje van langzaamste auto's.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 16:54
Grrrrrene schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:19:
Hiervoor had ik een Toyota Corolla 1.3 met 88pk. Die was een stukje lichter en dus wat vlotter, maar niet veel.
Datzelfde 1.3-tje in een Starlet loopt eigenlijk aardig rap. De Starlet heeft een imago van niks natuurlijk, maar met dat 1.3-tje gaat ie gewoon in 10 a 11 seconden naar de 100 en loopt ie gewoon 170km/u! (als je de tijd en ruimte hebt natuurlijk)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het langzaamste waar ik in heb gereden Cordoba met 1.4 met 3 mensen. Die kwam een heuvel niet op. we reden de parkeergarage uit in Spanje bij de boodschappenwinkel. Ja hoor bingo. Die auto was niet omhoog te krijgen.

Met 4 mensen een hele stijle (nou het was net geen zandweg) heuvel op. Zelfs in zijn 1 konden we niet harder dan 15 km omhoog. Toen een hele tijd gewoon op de slippende koppeling in zijn max 1 dus ongeveer 25 km. Niet te doen met dat kreng. Zelfs de Panda 1.2 automaat vloog de heuvel op. Die auto was heel snel terug bij de verhuurmaatschappij en een Seat Leon 1.9 TDI genomen. Dat was vliegen met die auto. Heuveltje? geen probleem, zelfs in zijn 4 met 60 km kwam je heuvels op.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:11

BioHazard

*\o/*

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/Opel_Corsa_D_champagne_r.jpg

Corsa D 1.2 16v. Toch 80pk, maar veel te weinig voor zijn gewicht. Heb hier een jaar in gereden.

Nu een Ibiza 1.6 16v - 110pk op 1000kg. Veel beter! _/-\o_

Sorry voor het te grote plaatje, maar was precies de juiste editie.

[ Voor 11% gewijzigd door BioHazard op 29-01-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein
  • Laatst online: 22-05 08:26

Flarrestein

Superworm Jim

!null schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:24:
[...]

Datzelfde 1.3-tje in een Starlet loopt eigenlijk aardig rap. De Starlet heeft een imago van niks natuurlijk, maar met dat 1.3-tje gaat ie gewoon in 10 a 11 seconden naar de 100 en loopt ie gewoon 170km/u! (als je de tijd en ruimte hebt natuurlijk)
Met een Starlet 1.3i heb ik nog eens de tellernaald verticaal naar beneden gekregen. Op de teller zo'n 190 denk ik. Hij steeg bijna op..

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46308

Met deze combinatie de Ardennen in. De helling bij Luik anyone?

Afbeeldingslocatie: http://www.wdegeus.nl/foto/photo/vakantie2009belgie/Ardennen%20003t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39

YellowCube

Wait...what?

toeterende vrachtwagens achter je?
ik ben ooit met 3 vrienden en een Panda 1.0 die helling opgegaan. Dat was achteraf gezien gewoon levensgevaarlijk. Zelfs vrachtwagens moesten voor ons in de remmen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Seat Marbella 0.8.
Toch tikte deze 140 aan, pedal to the metal, op een heeeeel lang stuk snelweg, wel met gevaar voor eigen leven 8-)

[ Voor 18% gewijzigd door sjukke op 29-01-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zo'n soort ding Renault Laguna Station met een 1.6 benzine motor van ~10 jaar oud. Wat startte dat ding traag op zeg...

Afbeeldingslocatie: http://en.advisto.com/user_images/117416_4165_p1000126.jpg

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Flarrestein schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:35:
[...]

Met een Starlet 1.3i heb ik nog eens de tellernaald verticaal naar beneden gekregen. Op de teller zo'n 190 denk ik. Hij steeg bijna op..
Haha dat was dan berg af zeker? Ik heb toch van meerdere mensen gehoord dat het bij de 170 op hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

!null schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:33:
[...]

Haha dat was dan berg af zeker? Ik heb toch van meerdere mensen gehoord dat het bij de 170 op hield.
Daar kan ik over mee praten!

Optrekken en invoegen met dat ding ging stukken beter dan met mijn huidige (10 jaar nieuwere) Passat, maar om een of andere reden zou ik niet meer willen ruilen :+

Overigens heb ik in mijn Starlet 1.3i Friend (geen achter ruiten wisser :+ ) wel leren rijden. Dat was mijn eerste autootje, ruim een jaar in gereden, 't gaat wel als de bliksem, maar harder dan 140 durf ik er niet mee :D

Maar ja, wel een ontzettend leuk ding :D

Afbeeldingslocatie: http://www.lichtsignaal.nl/rommel/plaatjes/auto_klein01.jpg
O+

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 13:41

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Afbeeldingslocatie: http://images8.speurders.nl/images/48/4897/48973598_1.jpg

Suzuki Alto 0.8 V3
29 pk, maar de auto was ook maar 650 kilo.
130 km/h met veel moeite :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@WhizzCat, ik weet ook niet wat het is met die dingen, ze hebben een oma imago, maar ze gaan relatief hard. En als je zo'n Si-tje hebt met fatsoenlijke ophanding (alsin, in fatsoenlijke staat) dan krijg je gewoon spontaan zin om te scheuren. Ze rijden gewoon lekker zoals het hoort bij een Toyota.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 29-01-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Afbeeldingslocatie: http://imcdb.org/images/048/929.jpg

Fiat Stilo Wagon, 1.9 JTD uit 2003 met 80 PK. Ding was niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Een compleet afgereden Ford Transit met bijna 800.000 kilometer op de teller, in de tijd dat ik taxibusjes reed. Net zoals een PC na intensief gebruik traag kan worden was deze bus het ook geworden. Echt op het gevaarlijke af. Na een seconde of 25 reed je 50, en ik heb de hele dag de 100 niet gehaald. :+ Na een kleine minuut optrekken zat ik aan de 90, daarna moest ik kiezen of ik een vrachtwagen ging inhalen of er achter bleef. Ik ben er veilig achter gebleven omdat ik niet zeker wist of ik voor het einde van het 2 baans gedeelte de vrachtwagen voorbij zou zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

!null schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:08:
@WhizzCat, ik weet ook niet wat het is met die dingen, ze hebben een oma imago, maar ze gaan relatief hard. En als je zo'n Si-tje hebt met fatsoenlijke ophanding (alsin, in fatsoenlijke staat) dan krijg je gewoon spontaan zin om te scheuren. Ze rijden gewoon lekker zoals het hoort bij een Toyota.
Helemaal mee eens. Dit was mijn eerste auto-liefde (ik heb 1 maand in een Ford Eskrot op gas gereden, die zei op een bepaald punt *BOEM* doe het zelf maar ). Dus nja, echt een scheurijzer is het ook niet natuurlijk, maar in de stad is er ontzettend goed mee door te rijden imho :)

Enfin, dan stap je van zo'n ding dus in een Passat... dat was best ff schrikken de eerste keer bij inparkeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Breadfan, Zo ook de goeie oude verhalen van m'n buurman, gingen ze met een deel van het voetbalteam in een Fiat 500 naar een andere club toe. Op de snelweg hadden ze besloten een vrachtwagen in te halen met de volgeladen 500. Dat duurde zo lang dat ze een aantal afslagen niet gezien hadden, waaronder degene die ze hadden moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:47

4x2

lộn xộn quá

Hmm, denk dat het een Mercedes MB100 is geweest, die ging niet zo hard.
Qua gewone auto's zal het een Suzuki Alto geweest zijn (1e model, ding was uit 85 ofzo)
Scheelde dat ie niet voor mezelf was en ik dr alleen een proefritje in moest maken :+

Verder zat in panda's (de 45/1000) gereden, maar die vond ik nog niet eens irritant/gevaarlijk traag.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 13:03

Matis

Rubber Rocket

Exorcist schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:11:
[afbeelding]

Fiat Stilo Wagon, 1.9 JTD uit 2003 met 80 PK. Ding was niet vooruit te branden.
Ik dacht eerst dat je de Evo bedoelde :P Maar wat maakt dat ding zo traag dan, zo traag *klinkt* ie niet.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Matis schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:29:
[...]

Ik dacht eerst dat je de Evo bedoelde :P Maar wat maakt dat ding zo traag dan, zo traag *klinkt* ie niet.
Motorinhoud is wel netjes, maar 80 PK uit een 1.9 dieselmotor is echt bar weinig. Koppel idem, en de turbo leek te ontbreken. Heb voornamelijk moeite met het ding gehad in Kroatië, als er ook maar íets van een helling was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Charly schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:38:
De panda ... uit '81 ofzo van Bonzz hier op het forum. Daar durfde ik in eerste instantie niet harder dan 90 mee omdat ie dan wel heel veel herrie begon te maken. :X

[...]

Aygo valt toch wel mee? Ik had een tijdje een 107 (same difference) en daar heb ik 140 (op de teller) mee gereden. Het trekt niet heel hard, maar als je maar genoeg snelweg hebt lukt het uiteindelijk wel.
De Aygo trek ik rond 10 seconden naar de 100 ben ik bang... En ik ben ruim over de 150 en tegen de 160 aangekomen :P

Mijn langzaamste auto:
VW Transporter t3

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Nu online
De camper van mijn ouders:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/karmanngipsy/images/IMG_0104.jpg
Een Karmann Gipsy op Volkswagen T3 basis. 1.6 liter ongeblazen diesel (70pk) op een ledig gewicht van 2160 kg. Topsnelheid ligt zo rond de 90 km/h, maar 80 is comfortabeler.

Maar 80 heb ik zelf niet gereden, 'k heb een keer mijn zusje van het station opgehaald in dat ding. :+

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:08:
[afbeelding]

De beruchte 1.7d uitvoering. 4 mensen erin en een ritje gemaakt tussen Duitsland-Nederland en terug. Het ding kwam met moeite tot de 100 kilometer per uur. Geen gein. De trabant trok sneller op :+
Zo een heb ik in grijs kenteken uitvoering gehad, was niet snel, maar ook niet zo traag als bij jou, 160 haalde hij wel schat ik.. (lang geleden, was mijn 1e auto)

Traagste wat ik heb gereden was een Volvo 240 diesel grijs kenteken (van een vriend van me) de stadsbus trok sneller op dan dat ding. Maar hij was wel lekker ruim om spul mee te verslepen en daar ging het om :)
Jaap-Jan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:37:
De camper van mijn ouders:
[afbeelding]
Een Karmann Gipsy op Volkswagen T3 basis. 1.6 liter ongeblazen diesel (70pk) op een ledig gewicht van 2160 kg. Topsnelheid ligt zo rond de 90 km/h, maar 80 is comfortabeler.

Maar 80 heb ik zelf niet gereden, 'k heb een keer mijn zusje van het station opgehaald in dat ding. :+
een '80 is prachtig' busje dus (eigenlijk zijn dat de oudere VW busjes maar deze mag mee doen ;) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46308

Ook een mooie:
Met 4 personen (mannelijke 20'ers) in een klassieke mini, over de snelweg. Leuk om de reacties van andere weggebruikers te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Een paar jaar terug, ik was het hok bijna vergeten overigens, een oude Renault Trafic, volgens mij dit model:
Afbeeldingslocatie: http://www.caravans-for-sale.com/a/14/143/c14310a.jpg
En dan vol geladen met mensen, met achterin en op het dak een x-aantal parapente-uitrustingen... Combineer dat met slecht onderhoud, een lichte motor en stijle hellingen en een versleten/verbogen stuurinrichting (het stuur stond onder een hoek van 15 graden als je rechtdoor reed :X )

Gelukkig heb ik er alleen lokale wegen mee gereden, maar man... Je wou er bijna uitstappen om even te helpen duwen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:13:
[...]

Oh, dan had je de verkeerde. Ik heb een 340DL variomatic gehad, en daar gewoon 100'den km's mee over de duitse Autobahn gecrosst met 160 km/h. Bergaf een keer de 166 (op GPS) aangetikt.
Nee, mijn 340 komt niet in het lijstje van langzaamste auto's.
Ik heb een volvo 340 handbak (1.4) gereden, en dat reed ook nog best ok. Geen snelheidsmonster, maar de 170 kreeg die wel voor elkaar, en op de snelweg kon je prima inhalen. Dat was ook 75PK in een auto van nog geen 850kg, dus dat moet echt wel vooruit komen.

Mijn langzaamste auto was een renault 5 1.0. 47pk, koppel van max 79Nm, in een auto van 750kg. In de stad wou het nog wel een beetje, op de snelweg was de max 140km op de teller met veel geduld. Inhalen was geen lolletje als je al 120 reed.

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.renaultfive.com/R5images/renault5-L-C.jpg

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb hem al paar keer voorbij zien komen, maar van de week had mijn vriendin een auto van de garage mee. Twee jaar oude Corsa 1.2 16V... en dan heb je ook nog een 1.0 versie. Dan mis ik mijn 2.0 turbo wel haha

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
DexterDee schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:07:
[afbeelding]

Suzuki Alto 0.8 V3
29 pk, maar de auto was ook maar 650 kilo.
130 km/h met veel moeite :)
Ik heb dezelfde gehad maar die deed 140 met gemak.Dit was trouwens ook een best pittig auto'tje bij de stoplichten.Ik heb ook nog een Alto automaat uit 1999 gehad,maar dat ding was echt niet vooruit te branden. :z

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:21
Bakwagen op basis van een Iveco Turbo Daily (dat oude model).

Ding is een compleet afgetrapte diesel, met heel wat kilometers, klinkt als een tractor als hij stationair draait.

Als die is volgeladen met tuinhout, kasten, Ytong blokken (hij is van m'n werk, bouwmarkt) dan komt hij amper vooruit, topsnelheid geen idee, denk net 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Seat Marbella 0.8 van mijn ex-vriendin. Moesten een proefritje maken voor haar hondenbakje. Reed op zich nog wel redelijk, maar remmen deed dat ding niet of nauwelijks :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja lastig.
Kanshebbers
Berlingo 1.9D
Combo 1.7D
of een Mercedes Sprinter billboard, z'n sprinter voorkant met een 4 meter hoog en tig meter lang dun billboard d'r op. ging volgens mij net 120 op de gps en reed slecht, hoog zwaartepunt en uiteraard super zijwind gevoelig en 0 grip op de achteras. Ging daarmee nog een keer onbedoeld zijwaarts een afrit af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:15

DropjesLover

Dit dus ->

verrassend langzaam vond ik een mercedes B 180 (automaat in sportstand), de A170 was een stuk feller...
verrassend snel was een renault 107 green edition, maar deed toch gewoon 150 @ autobahn :P en nog steeds 1:19 rijden :D

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10

Destruction

(ex-)Automonteur

Snippertje schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:26:
Mijn huidige auto :P

Golf 1 diesel... 54 Pk. Top is ongeveer 140, afhankelijk van bergaf en wind :P

Door het gewicht kan hij gelukkig nog goed meekomen, alhoewel meer paarde wel gewenst zijn.

[afbeelding]
Meer paardjes?

Zoek een Golf 3/4 of Ibiza FR op.. :+ 1.9TDI met 90 tot 130pk erin lepelen.. Loopt leuk, en nogsteeds lekker zuinig. Daarnaast is zo'n tdi blok best simpel op te voeren :+

Traagste auto waar ik ooit in reed.. Cinquecento natuurlijk! 0-100 in 5 jaar :+

Snelste auto zou ik zo niet weten.. * Destruction rijd in zo ontzettend veel verschillende auto's, dat valt niet bij te houden.. Hoort bij het beroep heh.. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 30-01-2010 01:40 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 16:34
Een Toyota Agyo, ik denk 1.0 motor, automaat. Bij plankgas schakelt hij terug, een hoop lawaai maar gaat na een seconde of 10 daadwerkelijk iets harder. Bergopwaards is het helemaal hopeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kyoshi schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:40:
Een Toyota Agyo, ik denk 1.0 motor, automaat. Bij plankgas schakelt hij terug, een hoop lawaai maar gaat na een seconde of 10 daadwerkelijk iets harder. Bergopwaards is het helemaal hopeloos...
De automaatjes in die kleine auto'tjes zijn echt ruk.Ze zitten er op de standaard snelheden ook altijd net naast.Of te veel toeren of weer net te weinig 8)7 .

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 10:24

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Leuk topic dit, weer eens wat anders dan al die snelhiedsmonsters :P

Echt het allerergste waar ik in heb gereden was een huurauto op La Palma: Vrij (heel) bergachtig eiland. We kregen op de luchthaven een Saxo 1.0 mee. Bagage d'r in, twee personen en karren maar. Eerst stuk ging aardig, tot we het eiland (berg) over moesten. in z'n één of twee omhoog op de provinciale weg. Aangekomen bij het appartement (dat dat blok niet is verschroeid...) kwam ik de berg niet op. Teruglaten rollen, vanaf de provicnciale weg aanloop genomen en het net gehaald. Op vlakke weg kwam het ding net over de 100, wat een drama auto...

Thuis in NL heb ik tijdens m'n eerste baan een corsa 1.7DI (inderdaad, zonder turbo) gehad. Wat een drama. Niet vooruit te branden bij het stoplicht. Wat een genot toen ik overstapte op een 1.9TDI van VAG :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Je had ook gewoon terug kunnen schakelen naar de 1. Ik heb een keer met een Golf III gehad in een parkeergarage, mooi in de 1 de helling op om eruit, schakel op naar de 2, laat koppeling opkomen, valt ie uit.

Overigens is die Golf III 1.9D ook een van de tragere auto's die ik gereden heb, vooral toen ik dat ding net had: koppeling gaar. Dat beetje power wat ie had ging de helft van op aan doorslippende koppeling. Heuvels oprijden was helemaal feest met dat ding :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:22

Snippertje

Light up your life

Destruction schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:36:
[...]

Meer paardjes?

Zoek een Golf 3/4 of Ibiza FR op.. :+ 1.9TDI met 90 tot 130pk erin lepelen.. Loopt leuk, en nogsteeds lekker zuinig. Daarnaast is zo'n tdi blok best simpel op te voeren :+

Traagste auto waar ik ooit in reed.. Cinquecento natuurlijk! 0-100 in 5 jaar :+

Snelste auto zou ik zo niet weten.. * Destruction rijd in zo ontzettend veel verschillende auto's, dat valt niet bij te houden.. Hoort bij het beroep heh.. :+
Ja, was eerst ook zoiets van plan. Maar het ontbreekt een beetje aan budget op het moment. Daarnaast moet ik dan nog iemand vinden die me erbij kan helpen aangezien ik nog niet over de kennis beschik...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:11

BioHazard

*\o/*

Jazzper schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:05:
Ik heb hem al paar keer voorbij zien komen, maar van de week had mijn vriendin een auto van de garage mee. Twee jaar oude Corsa 1.2 16V... en dan heb je ook nog een 1.0 versie. Dan mis ik mijn 2.0 turbo wel haha
Die corsa is ook echt gewoon TRAAG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De langzaamste auto waar ik in heb gereden was een Volkswagen Transporter 1.9 sdi. Standaard is die al langzaam maar met een paar honderd kilo achterin was ie niet vooruit te branden. 0-100 30 seconden 80-120 meer dan 30 seconden en een top van 140. Ben je net een beetje op snelheid en dan duikt er weer een vrachtwagen voor en moet je weer opnieuw beginnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Corsa 1.2 16V valt op zich nog mee. Nee, het is geen 2 liter twin-turbo, maar echt traag is ie niet. Je moet zo'n kar gewoon wat meer op z'n flikker geven, dan wil ie wel meekomen met het verkeer. Als je snel wilt optrekken met zo'n ding moet je gewoon het nieuwe rijden even opzij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 00:27

B-lennium

Volvo 164 1975!

de Citroen 2cv van mn moeder..... 0.6L 2 cilinder...
110 max op de snelweg 0-100 59sec volgend het originele boekje!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 20:22
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f2/Citroen_ax_white01.JPG

De AX van mijn oma. Ding haalde 120, maar deed er goed lang over voordat hij daar was :P

[ Voor 33% gewijzigd door Zsub op 30-01-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10

Destruction

(ex-)Automonteur

Hadden jullie oma's een eigen auto ja?

mijn oma's hadden beiden niet eens een rijbewijs :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Destruction schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:59:

Mijn oma wel. Wel na 13 keer zakken en ze is alleen geslaagd omdat de lesauto op benzine en gas reed, maar de gas-installatie deed raar dus ze moest constant switchen tussen benzinge/gas. Alleen omdat ze dr hoofd goed koel kon houden bij die situatie is ze geslaagd :') Overigens reed ze een week later mn opa's auto total loss door Rotterdam zonder telefoon te zetten.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:03:
[...]Overigens reed ze een week later mn opa's auto total loss door Rotterdam zonder telefoon te zetten.
??

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:39

Epsilon

Hooglander1 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:19:
[afbeelding]

Met afstand de langzaamste!

Een stuk snelweg van pakweg 8 kilometer had ik nodig om de 100 te halen. Invoegen met moest met 60, maar godzijdank reed er helemaal niemand, dus dat had ik gelukkig meezitten.
Om nog maar te zwijgen over de 0-100-0 tijd :X. Dingen zijn echt afgrijselijk :(.

Ga er liever achter rijden dan voor. Zit je iig veiliger met remmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Nu online

Allebei de oma's hebben een rijbewijs. Alleen rijdt één van de twee nauwelijks, omdat opa altijd achter het stuur stapt. De andere oma rijdt wel eens. Die opa en oma hebben 2 auto's met automaat, een Daihatsu Sirion 2 en een Saab 99 in nieuwstaat :9.
(...)

een '80 is prachtig' busje dus (eigenlijk zijn dat de oudere VW busjes maar deze mag mee doen ;) )
Zeker. d:)b Fijn dingetjes om op vakantie mee te nemen. Sommige lepelen een 1900TD uit een Passat erin. Mijn vader niet, die heeft deze quote van iemand anders overgenomen: "Ben je op vakantie of ben je op de vlucht?" :P.

Ik hoor veel mensen zich ergeren op die Corsa D 1.2 16V. Dat was de vorige auto van m'n opa en echt snel is 'ie niet, maar op zich kan ik er toch wel redelijk mee weg komen. Ik heb zelf een Corsa B van '96 met 1.4 8V en dat is verreweg van traag te noemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jaap-Jan op 30-01-2010 20:27 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
Peugeot Expert van het koeriersbedrijf waar ik tijdens mijn studie gewerkt heb.. Met 2 mensen (inclusief mijzelf) en ik gok niet meer dan 150kg aan papier (post) 0-100 in 37 seconden ofzo.. En veel harder dan die 100 ging het dan ook écht niet.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik heb een lijstje op m'n pc waarin staat in welke auto's ik heb gereden B)

1. Suzuki Swift 1.0 GL 1991
2. Suzuki Swift 1.3 GL 1991
3. Suzuki Swift 1.3 GL 1991
4. Citroen Berlingo 1.9D 2001
5. Citroen Jumper 1.9TD 2001
6. Hyundai Atos 2001
7. Peugeot 106 1.1 Sketch 2001
8. Suzuki Swift 1.3 GS 1993
9. Suzuki Swift 1.3 GS/GTI 1992
10. Suzuki Swift 1.3 GTI 1995
11. Suzuki Swift 1.3 GTI 1994
12. Suzuki Swift 1.3 GTI 1994
13. Suzuki Swift 1.3 GTI 1993
14. Suzuki Swift 1.3 GTI 1993
15. Suzuki Swift 1.3 GTI 1992
16. Suzuki Swift 1.3 GTI 1989
17. Suzuki Swift 1.3 GTI 1987
18. Citroen Berlingo 1.9D 2003
19. Fiat Panda 1000 Fire 1995
20. Citroen Xantia 2.0 1996
21. Citroen Berlingo 1.9D 2002
22. Citroen Berlingo 1.9D 2002
23. Trabant 601 1987
24. Wartburg 353W 1968
25. Toyota Carina station 1986
26. Toyota Corolla 1.6 1986
27. Suzuki Swift 1.3 GS 1993
28. Suzuki Swift 1.3 GTI 1993
29. Opel Corsa 1.2 1987
30. BMW 518 Touring 1995
31. BMW 528 automaat 1996[/td]
32. Honda Civic Coupe 1.5 LSI automaat 1994
33. Daewoo Kalos 1.4 2006
34. Suzuki Alto 2003
35. Daihatsu Charade 1.0 1987
36. Volkswagen Golf SDI 1998
37. Volkswagen Golf TDI 2001
38. Renault Clio 1.2 1991
39. Opel Corsa 1.4 Strada 1991
40. Citroen Berlingo 1.9D 2003
41. Kia Sephia 1.6 1994
42. Suzuki Swift 1.3 Summum 2001
43. Suzuki Swift 1.3 GTI Commercial 1994
44. Suzuki Swift 1.3 GTI 1995
45. Suzuki Swift 1.3 GS 1994
46. Citroen Saxo 1.1 1996
47. Renault 5 TL 1986
48. Citroen ZX 1.4 1991
49. Citroen Xantia 1.6 1996
50. Citroen BX 1.9 GTI 1993
51. Toyota Yaris 2001
52. Citroen C4 1.6 HDi 2006
53. Trabant 1.1 1990
54. BMW X5 4.4 2001
55. Citroen Berlingo 1.6 HDI 2008
56. Opel Astra 1.6 Stationwagon 1996
57. Volvo XC70 2.4 D5 Geartronic 2006
58. Mercedes-Benz Vito 110 CDI 2.2 automaat 2000
59. Renault Fuego 1.6 GTL 1984
60. Fiat Panda 1.2 2008
61. Volvo 240 2.0 Polar 1993
62. Citroen GSA 1.3 Spécial 1984

De Trabi 601 en de Peug 106 1.1 waren toch wel heel erg traag.... Snelheidsbeleving is wel apart in zo'n Trabant. :P
Dit exemplaar was er nog best goed aan toe en haalde met lag doortrappen de 120. _/-\o_
Had daarom ook een sticker achterop: "U bent zojuist ingehaald door 26pk".
Maar 120 rijden was geen pretje... 80-90 ging een stuk beter. En dan nog kon je elkaar amper verstaan in de auto.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Een Peugeot 106 1.1 doet 0-100 in 14 sec oid :? Volgens mij staan er toch wel veel tragere auto's in dat lijstje. Al die turboloze diesels zijn sowieso veel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Hij was volgens mij wel veel langzamer dan wat 'ie eigenlijk had moeten zijn ja. Heb er meerdere malen in gereden maar er zat echt geen gang in. In de stad was het niet zo'n punt maar met invoegen dan kwam je met 60-70 km/h aan het eind van de invoegstrook terecht. Hij wilde gewoon niet harder.

Berlingo 1.9 D rijd ik bijna elke dag in voor mijn werk, en die vind ik juist niet zo heel traag. Je kan makkelijk met het verkeer meekomen en als je een beetje kan schakelen ben je de meeste auto's voor bij het stoplicht. Alleen inhalen op de snelweg is een ramp omdat 'ie dan bijna niet meer op gang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Waarom heb je in hemelsnaam zo'n lijst? Ga je van elke auto dan achterhalen wat het bouwjaar en uitvoering was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:30
ja inderdaad maatje van heeft er eentje, rijd er wel eens 150 mee op de teller, geen probleem. duurt alleen ff

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 23:44
GoldenSample schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:28:
Tja lastig.
Kanshebbers
Berlingo 1.9D
Combo 1.7D
of een Mercedes Sprinter billboard, z'n sprinter voorkant met een 4 meter hoog en tig meter lang dun billboard d'r op. ging volgens mij net 120 op de gps en reed slecht, hoog zwaartepunt en uiteraard super zijwind gevoelig en 0 grip op de achteras. Ging daarmee nog een keer onbedoeld zijwaarts een afrit af :X
Zeker als je een Berlingo 1.9D 600 hebt, dat voegt dus echt niet veilig in als de invoegstrook aan de korte kant is.

Owja, ook eens in dezelfde bedrijfsauto meegereden toen een collega reed en één van de remmen achter aanliep, toen was er helemaal geen vaart in te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:50:
Waarom heb je in hemelsnaam zo'n lijst? Ga je van elke auto dan achterhalen wat het bouwjaar en uitvoering was?
Dat kan je toch zien als je er in rijdt :P
Carpento schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:53:

Zeker als je een Berlingo 1.9D 600 hebt, dat voegt dus echt niet veilig in als de invoegstrook aan de korte kant is.
Ja daar rijd ik dus in, gewoon gassen met die boel en dan gaat het best, vind ik dan.
Wel in de 4de versnelling invoegen natuurlijk en pas opschakelen naar 5 als je eenmaal ergens tussen de 100 en 120 rijdt.

Afbeeldingslocatie: http://cache.kalaydo.de/mmo/9/772/347/9_-1637241.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door dreeke op 30-01-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Tata Nano (wie wil mij aanraken? :P )

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
dreeke schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:53:
[...]

[...]

Ja daar rijd ik dus in, gewoon gassen met die boel en dan gaat het best, vind ik dan.
Wel in de 4de versnelling invoegen natuurlijk en pas opschakelen naar 5 als je eenmaal ergens tussen de 100 en 120 rijdt.

[afbeelding]
Jamaar, jamaar, die is veel te nieuw :p Ik had het over de versie van eind 2002 (51 hele KW's). Volgens mij zijn de 1.9's van tegenwoordig wel iets beter geworden :p

edit:

Hmm, lijkt weinig verbeterd te zijn, iig tot 2005 :p

[ Voor 5% gewijzigd door Carpento op 30-01-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Chevy454 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:05:
Tata Nano (wie wil mij aanraken? :P )
Hoe dat zo, om te kijken wat de concurrentie uitspookt? en rijdt ie echt zo erg als ie eruit ziet?

[ Voor 11% gewijzigd door MadMarky op 30-01-2010 22:51 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-05 19:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
Eigenlijk tellen die gekke bestelbussen niet, dat die idioot traag zijn weten we ook wel. Bovendien is elk voertuig extreem traag te maken door hem vol te laden met vrienden of zooi. Hang een zeecontainer vol zand achter een Veyron en hij's ook traag :P 't gaat uiteindelijk om extreme traagheid ondanks ideale omstandigheden :)

Hoe dan ook, gelukkig heb ik me nog niet al te vaak hoeven laten teisteren met absurd lage vermogens, de twee die me zijn bijgebleven zijn de bekende Fiat Cinquecento en een Peugeot 307 Break 1.4 HDI. Die Fiat wist uit zijn 900 cc blokje maar liefst 39 pk op de been te brengen (damn...nu ik dat zo bedenk levert 1 cylinder van mijn BMW al meer vermogen) maar kwam door zijn lage gewicht van slechts 700 kilo leeg nog wel min of meer acceptabel op gang. Boven de 50 km/uur kon je het echter shaken...het motortje klom zo traag in toeren dat schakelen prima mogelijk was zonder het gas (sowieso vrijwel permanent gevloerd) te liften. Officieel kon 0-100 in 18 seconden maar in de praktijk was elke lichte helling of tegenwind tijdens die 'sprint' voldoende om dik over de 20 seconden heen te gaan.

De Peugeot was gewoon echt link. Op zich oogt het namelijk als een redelijk moderne en derhalve betrekkelijk vlotte auto. Maar niets is minder waar...godzijgedankt is Peugeot ook al lang gestopt met het leveren van dit veel te krap bemeten dieselblok in een dergelijk formaat auto. Op zich is de 70 pk en 160 Nm die eruit komt nog niet eens zo vreselijk jammerlijk, maar als ze een auto van ruim 1230 kilo leeg en met een groot front op gang moeten brengen valt het vies tegen. In tegenstelling tot bij de Fiat, waar je met flink wat toeren maken de gang er nog wel een klein beetje in kan houden, heeft dat bij de 1.4 HDI totaal geen zin. Ergens rond de 2500 toeren is er een klein beetje trekkracht voorhanden maar tegen de tijd dat de massa wat op gang komt moet je al weer schakelen en valt de boel weer dood.
Permanent volgas rijden en bidden, da's een beetje de truc :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 16:34
kendo schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:05:
[...]

De automaatjes in die kleine auto'tjes zijn echt ruk.Ze zitten er op de standaard snelheden ook altijd net naast.Of te veel toeren of weer net te weinig 8)7 .
Ik heb geen idee, de verhuurder (in Japan) heeft in zijn beste Japans proberen uit te leggen waar alles voor was. Er is wel een stand dat hij (een B stond erbij dacht ik) in z'n 2 blijft zodat je bergen nog een beetje op kunt komen. Er was ook nog een S en een A (accelerate neem ik aan), maar het verschil niet echt kunnen merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

langzaamste waar ik ooit in heb meegereden was de oude Mitsubishi L300 uit '84 van mijn pa met ~2700 kg aan graszoden achterin. Een 2CV is er niks bij :X
55PK op een voertuig van beladen ~4 ton ofzo. Leuk viaduct op hengsten vanuit stilstand :+

[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 30-01-2010 23:18 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Peugeot 307 break met 1.4HDI is idd vragen om problemen. In de 206 kan die motor prima vooruitkomen, maar dan heb je het over een auto van 949kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MadMarky schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:50:
Hoe dat zo, om te kijken wat de concurrentie uitspookt? en rijdt ie echt zo erg als ie eruit ziet?
Non disclosure agreement :)
Maar het bakje is gewoon keihard lachen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 18:44
Een Renault 9. Ik zat schijnbaar eens in de slipstream van een andere auto en haalde 'm in. Toen ik naast 'm reed hield 't op en kon ik er niet voorbij. Ik keek de andere chauffeur aan met een beweging van 'Ja, hij kan niet harder' en ben toen maar weer achter hem gaan rijden :X Dat was 140 op de meter, toen ik naast 'm reed.

Ik heb nog wel tragere auto's gereden, maar daar heb ik nooit de topsnelheid van geprobeerd (Lada Nova 2105 en Renault 14 met 1.2 big block)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Carpento schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:44:
[...]

Jamaar, jamaar, die is veel te nieuw :p Ik had het over de versie van eind 2002 (51 hele KW's). Volgens mij zijn de 1.9's van tegenwoordig wel iets beter geworden :p

edit:

Hmm, lijkt weinig verbeterd te zijn, iig tot 2005 :p
Mijne is uit 2003 :P
Zelfde ding dus, alleen andere voorkant en ander interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Laatst online: 10-01 23:25
De langzaamste was denk ik een Deawoo Matiz 0.8 liter :) Vooral inhalen op een provinciale weg is echt geen pretje met die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dreeke schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:53:
[...]

[...]

[afbeelding]
ondanks dat de motor 't zelfde is is dat model berlingo al 3 seconde sneller op de 100.
Echt dat ding dat liep gewoon niet harder dan 130 op de gps en de accerelatie van 100 naar 120, man man man alleen die billboardwagen was nog trager daarin. (maar die was afschrikwekkender dus dan jaag je mensen sneller naar rechts :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 19:47

Metro2002

Memento mori

Als huurauto op Fuerte ventura hadden we dit hok:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/citroen_c3.jpg

Normaal ben ik best citroën minded maar dit gedrocht hadden ze niet hoeven uitbrengen. We hadden de versie met 1.1 liter motor. Op vlak terrrein al geen snelheidsmonster met zijn 0-100 tijd van bijna 17 seconden maar in de bergen was het helemaal afzien :X op de snelweg daar een rijdende chicane :r Omhoog in zijn 3 met maximaal 80 terwijl de rest allemaal met 120 voorbij kwam scheuren is geen pretje. :X

Terwijl ik een saxo heb gehad met 1.1 motor en die was nog best rap maarja die woog ook een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-05 16:58
De sloomste auto waar ik ooit in gereden heb is ongetwijfeld een Peugeot Partner 1.9D... helemaal kale dieselmotor, dus geen turbo... daarin heb ik samen met andere colllega's een jaar gereden voor mijn werk, toen ik daar afgelopen zomer een fikse aanrijding mee had kreeg ik alleen maar bedankjes en complimenten dat het ding totalloss werd verklaard:) Man wat was men blij dat er nu wat anders voor terug kwam;

Als je op een enigszins korte invoegstrook reed dan moest je maar hopen dat je van te voren al snelheid had opgebouwd omdat van 50 naar 100 (hoog in de toeren) letterlijk een seconde of 20 duurde in die wagen, je kwam dus al snel tekort op de strook. Wagentje had echt 0,0 'oempf', niet vooruit te branden wat soms wel eens tot spannende momenten kon leiden omdat het ding totaal niet kon optrekken met de rest van het verkeer.... kwam ook maar met moeite op de topsnelheid van 145km/u, dan was je echt een minuut of 2 a 3 aan het trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Die oude 1.9D'tjes waren inderdaad _zwaar_ onderbemeten voor die Partnertjes / Berlingootjes. Eén van de weinige auto's waarin ik me niet prettig voelde als ik er in moest rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

207 (?) diesel lesauto met motordefect, trok ineens voor geen flikker op, achteraf was t hele blok gaar, en is nu ingeruild voor n Golf V diesel. was echt klote die dag, op een gegeven moment nog ff stukje snelweg meepakken om naar het beginpunt/eindpunt te komen, met 50 uit de bocht, en toen flatout, aan het eind van de strook ging ik 75, en kwam ik precies in een groot gat achter een vrachtwagen uit (ongetwijfeld vrijgelaten, thnx ;)) ben wel blij met de nieuwe auto, eindelijk n goedwerkende versnellingsbak, en alles in de auto is weer crispy en nieuw. (vorige hok was echt afgetrapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 21-05 17:13

Elwood Blues

87167191

Zo'n Daihatsu Cuore 0.8:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/4/be/MCAiGM9ZDs/NLBMXtDv/GA.jpg

Werkelijk waar angstaanjagend zo'n blikje. Ik ben vrij lang, geen porem. Een brommobiel is sneller. 44 PK maar waar ze die gelaten hebben is de vraag. Waarschijnlijk in het instructieboekje en dat lag thuis.

[ Voor 20% gewijzigd door Elwood Blues op 01-02-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:07

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Afbeeldingslocatie: http://foto.jorritvdven.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1624&g2_serialNumber=3
Nissan Patrol 3.3D uit 1986

Met de volledige achterbak volgeladen en op het dak 8 jerrycans diesel en 4 reservebanden. Niet vooruit te branden.
In het terrein zijn dit trouwens echt geniale wagens, komen overal doorheen.

Ik rijd nu trouwens in een Open Corsa Ecoflex met 1.3 diesel... ook neit echt het toppunt van snelheid te noemen :X

[ Voor 15% gewijzigd door Ethnocentrix op 01-02-2010 16:32 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Langzaamste auto is mijn huidige auto van het werk, VW Caddy 2.0D 70 PK geloof ik.

Langzaamste auto die ik ooit zelf heb gekocht en gereden, was denk ik de 1.6 Escort RS turbo.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Tegen een telefoonpaal/huisje ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Prrr watjes met hun 90pk mobielen als langzaam lopen zeuren >:)

Ik rijd met een fiesta 1.1 , 870KG schoon aan de haak en volgens het boekje 45 pk.
maar dat was 15 jaar geleden :X
Alles had al veel speling, maar was opzich nog best te doen.
top van 130 op de snelweg ofzo, als je maar wat geduld had.
maar nu heeft 1 cylinder ook nog een kapotte zuigerveer oid.

Word als het goed is binnen 2 weken ingerolen op een andere auto. Maar tot die tijd is het nog mijn dagelijkse autoke.
Inclusief af en toe wat snelweg.

0-80 gaat nog redelijk eigenlijk.
80-100 45 sec ofzo ?
100-110 ettelijke kilometers.
110-120 Heeft u nog een uurtje ?

Wagen die ik nu op het oog heb heeft 97PK op 1000KG. word nog een hele cultuurschok voor mij :)

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 01-02-2010 17:56 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste