4k toeren voor een 1.4 motor is niet heel gek bij 130km/h. Daarom ben ik ook geen fan van kleine motortjes als je veel 80-wegen en/of snelweg rijdt. Nou ja: op 80-wegen is het nog wel te doen maar dan is het nog geen feest.
M'n S80 op benzine draait extreem weinig toeren, maar goed: dat is ook 2435cc.
Dan moet je eens een keer uitmeten waar je teller op staat als je 130 km/u op de GPS rijdt (note: GPS is bij hoge snelheden nauwkeuriger, teller bij lage). Dikke kans dat je dan boven de 130 uit komt._JGC_ schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:02:
Het probleem is niet de langzame auto's, maar de ikke ikke ikke aso's die de trage auto's het licht niet in de ogen gunnen.
Als ik constant 130 rijd en me aan de snelheid houd, en ik kom op een trager iets aanrijden, heb ik heel vaak te maken met iemand die constant iets harder wil rijden, maar geen aanstalten maakt om mij in te halen, waardoor ik klemgereden word. Vervolgens mag ik dan afremmen naar vrachtwagensnelheid en weer optrekken, wat in de ogen van die klemrijders dan aan mij ligt.
Ligt uiteindelijk ook aan mezelf, want ik moet gewoon op tijd naar links gaan, zodat zo'n 130+klein beetje rijder niet de kans krijgt om mij klem te rijden. Als ze vinden dat ik onnodig links rijd gaan ze me maar rechts voorbij.
Die persoon die 130 en een beetje rijdt weet dat ook, en rijdt dus de toegestane Vmax. Jij zit er onder
De vraag is: wie is er dan meer hinderlijk bezig? Degene die zich netjes aan de Vmax houdt en je eigenlijk gewoon netjes links voorbij wil maar de ruimte niet krijgt, of degene die er (wellicht onwetend) onder zit en eigenlijk onvoldoende rechts houdt voro zijn snelheid?
* The Eagle houdt graag een spiegel voor, doe er je voordeel mee
En nofi, maar als je al aangeeft "dat ze dan maar rechts voorbij moeten gaan", ben je volgens mij gewoon aan het uitlokken en denk je zelf ook "ikke ikke ikke". Wat maakt jou dat dan?
[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 22-01-2014 19:47 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heren, heren, apart topic voor het gebikker aub!
De gps rijder is hier hinderlijk . Je mag er van uitgaan dat de snelheid op je km/u goed genoeg is. de gene die dat niet kan uitstaan en voor die 5 km/u? gaat douwen is imho aso.The Eagle schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:46:
[...]
Dan moet je eens een keer uitmeten waar je teller op staat als je 130 km/u op de GPS rijdt (note: GPS is bij hoge snelheden nauwkeuriger, teller bij lage). Dikke kans dat je dan boven de 130 uit komt.
Die persoon die 130 en een beetje rijdt weet dat ook, en rijdt dus de toegestane Vmax. Jij zit er onder
De vraag is: wie is er dan meer hinderlijk bezig? Degene die zich netjes aan de Vmax houdt en je eigenlijk gewoon netjes links voorbij wil maar de ruimte niet krijgt, of degene die er (wellicht onwetend) onder zit en eigenlijk onvoldoende rechts houdt voro zijn snelheid?
En nofi, maar als je al aangeeft "dat ze dan maar rechts voorbij moeten gaan", ben je volgens mij gewoon aan het uitlokken en denk je zelf ook "ikke ikke ikke". Wat maakt jou dat dan?
Het is waar dat dit soort auto's je klem rijden op dit soort stukken. En als resultaat mij dan dwingen om langzamer te rijden. Terwijl je dus gewoon netjes rijdt. Ik heb meerdere malen een peut gas bijgegeven omdat ze me klem gingen rijden bij de volgende vrachtwagen.
Rij dan door, maar ga me niet met een slakkengang klem rijden. Als ik dat zie aankomen ga ik ook niet meer zo snel opzij. Ik denk veel vaker van je zoek het maar uit. neem maar lekker een hap uit je stuur van frustratie. lekker negeren. Als ik dan wel naar rechts kan ga ik ook wel gewoon naar rechts.
Een random snelheidmeet appie is geen geijkt snelheidmeet apparaat. Ja maar het is nauwkeuriger. Ik wil het best geloven, maar een bewijs omdat iedereen het zegt ? ik moet het nog zien. en dan nog vind ik het geen reden. moet iedereen een gps meenemen ? omdat er 10 apen "op de gps" rijden en vinden dat daarom maar iedereen aan de kant moet?
De "ja maar de gps zegt ... , " erger ik me dus ook regelmatig aan.
Mijn bescheiden menig is dat dit een beetje frusti's zijn die koste wat het kost zo hard mogelijk willen rijden en daar elk excuus voor aangrijpen.
Vorige week een rondje meegereden (want ik had al genoeg gereden die dag) met de PolskiFiat 126p van een vriend. Nou, ik kan wel zeggen dat dat een heel nieuw niveau van traag is hoor, maar wat een belevenis was dat
Nee, merp!
Ik rijd 130 op de teller als ik 120 mag. Op de gps is dat 125 en lijkt me ruim voldoende. Als ik iemand dreig klem te rijden houd ik in of geef ik gas bij, maar voor sommigen is dat teveel gevraagd.The Eagle schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:46:
[...]
Dan moet je eens een keer uitmeten waar je teller op staat als je 130 km/u op de GPS rijdt (note: GPS is bij hoge snelheden nauwkeuriger, teller bij lage). Dikke kans dat je dan boven de 130 uit komt.
Dat van rechts er voorbij gaat ze alleen lukken als ze van 130 naar 180 optrekken in 2 seconden.
[ Voor 4% gewijzigd door _JGC_ op 22-01-2014 22:23 ]
Waarschijnlijk de Suzuki Alto van mijn oma, die is een jaartje of acht oud. Op zich vind ik dat ding nog redelijk snel optrekken, alleen de topsnelheid is erg laag. Verder is het natuurlijk een verschrikkelijk koekblik, de Suzuki's (Alto) van tegenwoordig zijn vele malen mooier en wellicht ook sneller.
Ik rij in de hier door sommigen zo vervloekte 107.
Waar ik iedere ochtend weer de nodige Audi's / BMW's rechts mee inhaal vlak voor de snelweg begint want die zijn snel en zitten dus links..
Waar ik iedere ochtend weer de nodige Audi's / BMW's rechts mee inhaal vlak voor de snelweg begint want die zijn snel en zitten dus links..
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Sorry, maar nee. Als mijn auto daadwerkelijk 127 rijdt bij 130 op de teller, en de auto van een ander rijdt 120 bij 130, dan heb ik liever dat iedereen zijn GPS snelheid gebruikt, dat is tenminste duidelijk. Nu volgt iedereen een andere maximum snelheid en moet die volgens jou maar lekker blijven voeren.fish schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:20:
[...]
De gps rijder is hier hinderlijk . Je mag er van uitgaan dat de snelheid op je km/u goed genoeg is.
We doen het pas 80 jaar zoThroduss schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:25:
Nu volgt iedereen een andere maximum snelheid en moet die volgens jou maar lekker blijven voeren.
Ik heb in een legergroene landrover gereden en met wind mee berg af ging dat ding net boven de 100, dan leer je vanzelf wanneer je kan inhalen (als dat al nodig/mogelijk was)
Verdedigend rijden is soms moeilijk of saai, maar wel zo slim. Als je ooit in een ''traag'' voertuig hebt gereden weet je gewoon dat de linker rijbaan een uitzondering is.
Langzamere of snellere verkeersdeelnemers; hou er gewoon rekening mee.
Dan mag je naar naar de RDW gaan en uitleggen dat die de criteria voor snelheids metingen gaan aanpassen omdat _jij_ op een ongeijkt apparaat de snelheid afleest.Throduss schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:25:
[...]
Sorry, maar nee. Als mijn auto daadwerkelijk 127 rijdt bij 130 op de teller, en de auto van een ander rijdt 120 bij 130, dan heb ik liever dat iedereen zijn GPS snelheid gebruikt, dat is tenminste duidelijk. Nu volgt iedereen een andere maximum snelheid en moet die volgens jou maar lekker blijven voeren.
Wat heeft iedereen dan aan die (verplichte) snelheidmeter zijn auto, als het aan jou ligt moet iedereen die dus gaan negeren en stelselmatig harde rijden dan die meter aangeeft? nee....
Maar ik zie dat het niet het wegmisbruikers topic is, om niet tever opftopic te gaan hou ik er even mee op.
[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 23-01-2014 08:58 ]
Ik weet niet hoor, maar als ik iemand 'klem' te rijd waardoor die tot 90 km/h moet afremmen terwijl ik 3 km/h harder rijd ben ikzelf toch echt wel de eikel. Daarom neem ik ofwel gas terug of geef ik iets erbij als zo'n situatie dreigt. Het is net een relatie, dat verkeerThroduss schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:25:
[...]
Sorry, maar nee. Als mijn auto daadwerkelijk 127 rijdt bij 130 op de teller, en de auto van een ander rijdt 120 bij 130, dan heb ik liever dat iedereen zijn GPS snelheid gebruikt, dat is tenminste duidelijk. Nu volgt iedereen een andere maximum snelheid en moet die volgens jou maar lekker blijven voeren.
Ik heb een technisch gelijke Aygo, (775kg 68pk) maar als je de boel op toeren houdt dan is hij best vergelijkbaar met zo'n ondergemotoriseerde instapper waar niet schamper over gedaan wordt. (1100kg, 100pk)Glashelder schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 07:09:
Ik rij in de hier door sommigen zo vervloekte 107.
Top 170GPS.
Mijn auto's zijn allemaal wel vergelijkbaar kwa snelheid. 1.4 Clio, 1.4 206, 1.0 Aygo.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Even chippen en je hebt nog net wat meer vermogen. Die auto's hebben allemaal een relatief laag gewicht en dat scheelt ook flink.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
En jij denkt dat je snelheidsmeter wel geijkt is? Niet dus. Die geeft bewust teveel aan, zodat er geen risico voor de fabrikant is dat wanneer jij je banden wat harder oppompt je ineens boven de max rijdt terwijl je op je teller op max zit.fish schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:54:
[...]
Dan mag je naar naar de RDW gaan en uitleggen dat die de criteria voor snelheids metingen gaan aanpassen omdat _jij_ op een ongeijkt apparaat de snelheid afleest.
Wat heeft iedereen dan aan die (verplichte) snelheidmeter zijn auto, als het aan jou ligt moet iedereen die dus gaan negeren en stelselmatig harde rijden dan die meter aangeeft? nee....
Maar ik zie dat het niet het wegmisbruikers topic is, om niet tever opftopic te gaan hou ik er even mee op.
GPS is bij constante snelheid nagenoeg perfect nauwkeurig, dat is simpelweg een feit omdat hij veel nauwkeurigere metingen heeft, waarbij de voornaamste fout een constante offset is, en die valt weg bij berekenen van de snelheid. Maar je kan ook altijd hectormeter paaltjes tellen.
Als laatste, het is niet alsof alle snelheidsmeters hetzelfde aangeven: Bij mijn auto moet ik 123-124 rijden om 120 op de GPS te hebben, bij mijn ouders 128. Dan is de echte snelheid rijden logischer.
En dan doe ik niet moeilijk over mensen die 120 op de teller rijden, maar je moet ook niet moeilijk doen over mensen die echt 120 rijden waar je 120 mag rijden.
Mwah mijn 306 heeft 102pk rijd op lpg (g3) en weegt 1100 kg maar is aanzienlijk sneller dan een Aygo. En ik heb genoeg ervaringen met Aygo's.BertV schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:07:
[...]
vergelijkbaar met zo'n ondergemotoriseerde instapper waar niet schamper over gedaan wordt. (1100kg, 100pk)
Het probleem bij de Aygo is niet zozeer alleen die 68pk en weinig koppel maar de enorme lange versnellingbak waardoor er geen fut inzit.
[ Voor 5% gewijzigd door _Drake_ op 23-01-2014 14:05 ]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Hier gaat het me om idd, je hebt namelijk genoeg frusti's die iemand wel van de weg willen drukken en/of blokkeren voor die 5 km. Ik doe zie echt geen problemen in mensen die een klein beetje harder rijden (waar er ruimte is) dan iemand die normaal op de teller 120 rijdt.Sissors schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:24:
[...]
En dan doe ik niet moeilijk over mensen die 120 op de teller rijden, maar je moet ook niet moeilijk doen over mensen die echt 120 rijden waar je 120 mag rijden.
Je zal mij nooit horen zeuren over iemand die 90 rijdt volledig op de rechterbaan, daar rijden ook vrachtwagens etc., ga lekker je gang. Rij vooral je eigen rit. Het gaat mij er vooral om dat mensen op de linkerbaan blijven rijden omdat "ze de maximum snelheid rijden". Ik vind niet dat een ander voor mij hoeft te bepalen hoe hard ik rij, en ik vind ook dat als je de mogelijkheid hebt je gewoon naar rechts moet opschuiven. Daar was mijn reactie ook vooral op geënt.Hippocampus schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:38:
[...]
We doen het pas 80 jaar zoDie paar kilometers per uur verschil is een luxeprobleem denk ik.
Ik heb in een legergroene landrover gereden en met wind mee berg af ging dat ding net boven de 100, dan leer je vanzelf wanneer je kan inhalen (als dat al nodig/mogelijk was)
Verdedigend rijden is soms moeilijk of saai, maar wel zo slim. Als je ooit in een ''traag'' voertuig hebt gereden weet je gewoon dat de linker rijbaan een uitzondering is.
Langzamere of snellere verkeersdeelnemers; hou er gewoon rekening mee.
(Begrijp me niet verkeerd, als iemand toch met zijn max snelheid op de linkerbaan blijft rijden, ga ik er ook niet rechts langs/groot licht/toeteren/bumperkleven, dat slaat nergens op. Alleen frustreert het me wel mateloos.)
Anoniem: 318843
Laatst een paar dagen de Suzuki Swift 1,0 3-cilinder van een vriendin geleend. Hij blijkt 53 pk te hebben.
Was even wennen maar het is een kwestie van gas geven en doortrekken als je persé snel wil zijn. Erg fijne auto.
Was even wennen maar het is een kwestie van gas geven en doortrekken als je persé snel wil zijn. Erg fijne auto.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 23-01-2014 19:34 ]
Aha. Maar je vind wel dat een ander "moet" opschuiven. Interessant.Throduss schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:18:
Ik vind niet dat een ander voor mij hoeft te bepalen hoe hard ik rij, mateloos.)
Live and let live. Haastige spoed is zelden goed. Etcetera.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Anoniem: 318843
Natuurlijk moeten we/ze opschuiven. Rechtshouden is naast regel ook handig want anderen kunnen er dan voorbij.
Een 306 (97/99) met 102pk doet 0 naar 100 in 15,1 sec (!). Een Aygo doet dat in 13,5 sec._Drake_ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:04:
[...]
Mwah mijn 306 heeft 102pk rijd op lpg (g3) en weegt 1100 kg maar is aanzienlijk sneller dan een Aygo. En ik heb genoeg ervaringen met Aygo's.
Het probleem bij de Aygo is niet zozeer alleen die 68pk en weinig koppel maar de enorme lange versnellingbak waardoor er geen fut inzit.
Weet je het zeker?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Leeggewicht (ex brandstof??) auto 800 kg, max laadgewicht 320 kg, aanhanger 350 kg leeg, 750 kg vol, kortom, een kleine 2 ton indien maximaal legaal beladen, met 57 pk..
Gelukkig hebben we dr lang niet zo veel in gepropt, meubels zijn wel zwaar, maar niet zo zwaar..
In z'n 5 rijden was niet mogelijk, dan zakte ie terug in de toeren (teveel luchtweerstand, really), dus lekker 85 in z'n 4, dan blijft de motor ook lekker in de powerband.
Tijd voor turbo dus, haha.
Ja, zo zie je maar weer dat cijfertjes niet alles zeggen. Ik heb een ZX met 1.8 en 103 pk gereden, en die deed 0-100 in 10,2 seconden.Glashelder schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:51:
[...]
Een 306 (97/99) met 102pk doet 0 naar 100 in 15,1 sec (!). Een Aygo doet dat in 13,5 sec.
Weet je het zeker?
De 306 Ph1 deed het nog in 12,2, de Ph2 moet het blijkbaar in 15,1 doen. Erg vreemd, want de 3-deurs 1.6 met 90 pk doet het in 13,5.
Dus ik geloof dat cijfertje dus niet hard.
Signatures zijn voor boomers.
Haha, ik kwam een foto tegen van die jongen op een ander forum. Deze auto is het dus:PauseBreak schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:27:
Vorige week een rondje meegereden (want ik had al genoeg gereden die dag) met de PolskiFiat 126p van een vriend. Nou, ik kan wel zeggen dat dat een heel nieuw niveau van traag is hoor, maar wat een belevenis was dat

Nu zul je met een gewone PolskiFiat 126p waarschijnlijk al genoeg bekijks hebben, maar in dit ding helemaal. Het ding is _echt_ onmeunig traag (we hebben geprobeerd een 0-100 te klokken, maar het ding kwam niet boven de 83km/u uit door de wind
Nee, merp!
en als het gaat regenen kun je de auto achter in de kar zettenAlexanderB schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
Leeggewicht (ex brandstof??) auto 800 kg, max laadgewicht 320 kg, aanhanger 350 kg leeg, 750 kg vol, kortom, een kleine 2 ton indien maximaal legaal beladen, met 57 pk..
Gelukkig hebben we dr lang niet zo veel in gepropt, meubels zijn wel zwaar, maar niet zo zwaar..
In z'n 5 rijden was niet mogelijk, dan zakte ie terug in de toeren (teveel luchtweerstand, really), dus lekker 85 in z'n 4, dan blijft de motor ook lekker in de powerband.
Tijd voor turbo dus, haha.(en verf, en m'n nieuwe velgen, en wat andere onderhoudspuntjes waar ik niet aan ben toegekomen door verhuizing)
Ach, het is in ieder geval aannemelijk dat die 306 niet 'aanzienlijk sneller' is dan een Aygo. Al helemaal niet op een oudere LPG installatie.Maasluip schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:15:
[...]
Ja, zo zie je maar weer dat cijfertjes niet alles zeggen. Ik heb een ZX met 1.8 en 103 pk gereden, en die deed 0-100 in 10,2 seconden.
De 306 Ph1 deed het nog in 12,2, de Ph2 moet het blijkbaar in 15,1 doen. Erg vreemd, want de 3-deurs 1.6 met 90 pk doet het in 13,5.
Dus ik geloof dat cijfertje dus niet hard.
Hah!fish schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:30:
[...]
en als het gaat regenen kun je de auto achter in de kar zetten
Mijn VW Golf II 1.6 Diesel uit 1984 die ik net naar de sloop heb gedaan vanwege de wegenbelasting
0-100kmph in 20+ sec. Tot de 60 ging nog wel maar daarnaa...
Zonde dat dat soort "prima" auto's ineens naar de sloop gaan omdat het financiële voordeel vervallen is. Zo filter je wel de liefhebbers van de krentenkakkers, maar het blijft zonde; zo'n Golf II zal straks dezelfde status hebben als een Golf I nu.
70 euro wegenbelasting per maand vind ik voor een liefhebber aardig veel voor zo'n kaliber oldtimer. Misschien interessant als je de ruimte hebt om hem af en toe te stallen.
offtopic:
^^ Je wordt bedankt!
Knakenrijders als jij hebben mijn hobby een stuk duurder gemaakt... Dankzij 'jullie' mag ik nu nog tot 2029 de volle mep aan wegenbelasting blijven betalen voor mijn 205 cabrio (die anders in 2017 belastingvrij zou worden) en zelfs tot 2032 volle bak dokken voor mijn 205 Dturbo. Met beide auto's samen rijd ik nog geen 5000km per jaar...
Voor de dagelijkse kilometers heb ik mijn 2012 Renault Mégane...
^^ Je wordt bedankt!
Knakenrijders als jij hebben mijn hobby een stuk duurder gemaakt... Dankzij 'jullie' mag ik nu nog tot 2029 de volle mep aan wegenbelasting blijven betalen voor mijn 205 cabrio (die anders in 2017 belastingvrij zou worden) en zelfs tot 2032 volle bak dokken voor mijn 205 Dturbo. Met beide auto's samen rijd ik nog geen 5000km per jaar...
Voor de dagelijkse kilometers heb ik mijn 2012 Renault Mégane...
[ Voor 8% gewijzigd door Wok op 23-01-2014 22:38 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Je kiest bewust een oude, trage diesel vanwege de minimale kosten die het met zich meebrengt. Dat heeft niets meer met stallen te maken, maar met Euro's. 70 Euro voor een diesel is nog relatief goedkoop in verhouding met andere (zwaardere) diesels. Juist vanwege zo'n instelling heeft de overheid besloten MRB te heffen.Msel schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:28:
70 euro wegenbelasting per maand vind ik voor een liefhebber aardig veel voor zo'n kaliber oldtimer. Misschien interessant als je de ruimte hebt om hem af en toe te stallen.
Vorige week toen ik van kopenhagen naar Malmo moest in een rental. Een Fiat 500 twin air. Echt geen pit in het karretje en een twin hoort m.i. niet in een auto. In mijn motor daarentegen :-)
Ik reed er hooguit 7000km per jaar mee en ik had hem omdat ik liefhebber ben van de oude golf. Ernaast rij ik ook gewoon in een leaseauto.
Ik was hem aan het opknappen. Een hobby auto is leuk, maar niet voor die prijs.
Ik was hem aan het opknappen. Een hobby auto is leuk, maar niet voor die prijs.
Tsja, het lastig om te bepalen wat hobby is en wat liefde. Het naar de sloop brengen van je hobby is in ieder geval geen liefde maar een kostenpost, terwijl hobbies geld mogen kosten.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat mensen "oude" auto's hebben voor de lol, maar de overheid kan simpelweg niet altijd inzien voor welke doeleindes dit is.
Ik wil zelf nog 's een Ford Sierra voor erbij hebben, iig samen met mijn vader, maar wil er ook niet te veel geld aan kwijt zijn. De helft aftikken (50/50) aan MRB is wel een optie onderling. Misschien dat dat voor anderen ook kan gelden. Je hobby delen
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat mensen "oude" auto's hebben voor de lol, maar de overheid kan simpelweg niet altijd inzien voor welke doeleindes dit is.
Ik wil zelf nog 's een Ford Sierra voor erbij hebben, iig samen met mijn vader, maar wil er ook niet te veel geld aan kwijt zijn. De helft aftikken (50/50) aan MRB is wel een optie onderling. Misschien dat dat voor anderen ook kan gelden. Je hobby delen
Maar bij dat soort auto's is het vaak dat je liever die euro's stopt in onderhoud dan in wegenbelasting. Het op de weg houden kost al veel soms. Dat is het nadeel ook van al die welbekende diesels. Ze zijn relatief te betrouwbaar...Exorcist schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:11:
Tsja, het lastig om te bepalen wat hobby is en wat liefde. Het naar de sloop brengen van je hobby is in ieder geval geen liefde maar een kostenpost, terwijl hobbies geld mogen kosten.
Daarnaast als je toch een Sierra haalt dan neem je er eentje op benzine en dan betaal je kwarttarief. Dat scheelt al enorm tegenover diesel
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
10.3 sec : http://www.autoweek.nl/auto/23523/peugeot-306-xs-16-98pkGlashelder schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:51:
[...]
Een 306 (97/99) met 102pk doet 0 naar 100 in 15,1 sec (!). Een Aygo doet dat in 13,5 sec.
Weet je het zeker?
Overigens zit er een G3 installatie in met lossen injectors e.d een van de nieuwste generatie met geen vermogensverlies (top op lpg/benzine is gelijk
Even naast elkaar:
Aygo:
topsnelheid 157 km/h
acceleratie 0-100 km/h 14,2 s
306:
topsnelheid 183 km/h
acceleratie 0-100 km/h 10,3 s
Dat is op papier alleen al een aanzien verschil, en trust me dat is het in de praktijk uit genoeg ervaring ook
[ Voor 53% gewijzigd door _Drake_ op 23-01-2014 23:33 ]
Diesel of benzine is vaak de keuze tussen hobby of daily. En dat is in 90% van de gevallen het verschil tussen wegdoen of houden.
Dat is een automaat (transmissie 4 v., automaat) , niet zo vreemd dat die de 15 sec maar haalt
[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 23-01-2014 23:34 ]
Da's alleen maar de brug op en af rijden, meer niet.Schimanski81 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:59:
Vorige week toen ik van kopenhagen naar Malmo moest in een rental.
Rij nu als leaseauto een Seat Ibiza Ecomotive (75 pk 3 cilinder). Op papier mijn langzaamste 'daily driver' die ik tot nu toe heb gehad. Uiteindelijk is ie dat ook wel, maar het valt me toch behoorlijk mee in tegenstelling tot wat ik er van had verwacht. Ding rijdt probleemloos 150 op de cruisecontrol en bij wegrijden kan het ook allemaal vrij rap. Alleen doorschakelen van 1 naar 2 (en 2 naar 3 etc.) niet bij een te laag toerental doen, want onder de 2000rpm heeft ie 0,0 fut. Even de turbo erbij laten komen en dan pas koppeling op laten komen
Redelijk wat langzame auto's gereden..
1. Fiat Panda Young 900cc 39pk
2. Fiat Cinquecento 900cc
3. Fiat panda 1000 fire
4. Peugeot 106 1.5d
5. Seat Ibiza 1.9d
6. Chevrolet Matiz 800cc (meen ik)
Ik denk dat ze allemaal een gevecht kunnen winnen van 'traagste' auto waar ik in heb gereden.. Alhoewel de Cinquecento en Panda 900 de sprint absoluut gaan verliezen.. En qua topsnelheid zal de Matiz ook wel meedoen qua slechtste..
Snelste van deze lijst auto's is denk ik de 106 1.5d of de Panda 1000 fire..
//edit
Oh, heb ook eens in een Fiat 500 met 17pk ofzo gereden, maar niet op de snelweg
1. Fiat Panda Young 900cc 39pk
2. Fiat Cinquecento 900cc
3. Fiat panda 1000 fire
4. Peugeot 106 1.5d
5. Seat Ibiza 1.9d
6. Chevrolet Matiz 800cc (meen ik)
Ik denk dat ze allemaal een gevecht kunnen winnen van 'traagste' auto waar ik in heb gereden.. Alhoewel de Cinquecento en Panda 900 de sprint absoluut gaan verliezen.. En qua topsnelheid zal de Matiz ook wel meedoen qua slechtste..
Snelste van deze lijst auto's is denk ik de 106 1.5d of de Panda 1000 fire..
//edit
Oh, heb ook eens in een Fiat 500 met 17pk ofzo gereden, maar niet op de snelweg
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 24-01-2014 15:57 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Langzaamste dat ik heb gereden was een Fiat Ducato.. Auto ging op de teller plankgas 140, gps 115..
Ramen klapperen, tochten.. doodeng
Was dat ik hem voor mijn werk (Hiker) moest rijden, maar ik kneep hem, ook met een afrit op de snelweg
Ramen klapperen, tochten.. doodeng

Was dat ik hem voor mijn werk (Hiker) moest rijden, maar ik kneep hem, ook met een afrit op de snelweg
Mijn enigste echtste eigenste 1085cc keukenmixertje.
60 op de teller is 50 op gps, maar dat komt omdat ik er een andere tellerbak in heb gehangen waarin wel een toerenteller zit. Moet nog altijd het getande wieltje in de versnellingsbak vervangen door een die weer correspondeert met de tellerbak.....
Topsnelheid is 140 ofzo op de gps, maar dan heb je ook echt helemaal geen ruimte meer en is de wijzer van de toerenteller bijna klokje rond en staat weer bijna op 0rpm
60 op de teller is 50 op gps, maar dat komt omdat ik er een andere tellerbak in heb gehangen waarin wel een toerenteller zit. Moet nog altijd het getande wieltje in de versnellingsbak vervangen door een die weer correspondeert met de tellerbak.....

Topsnelheid is 140 ofzo op de gps, maar dan heb je ook echt helemaal geen ruimte meer en is de wijzer van de toerenteller bijna klokje rond en staat weer bijna op 0rpm

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Lijkt me wel heel leuk om een keer in rijden! Ik kan er alleen met mijn hoofd niet bij dat (zeker in Nederland) volledig deuren niet standaard zijn maar een peperdure optie.Anoniem: 356920 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:53:
[afbeelding]
Renault Twizy
0 tot 100 km/h, vergeet het dat haalt ie niet,
Owww... bij een oude werkgever hadden we toentertijd ook een Ducato en die klapperde en rammelde, piepte en knarste ook van alle kanten. Maar traag? Ehhhh nee! Daar zat toen een 2.5 turbo blok in (of zelfs 2.8, not sure)... dat ding was een raket, daar trok je volgeladen de gemiddelde auto nog mee zoek bij het stoplicht... snel bochtje maken, dat was een stuk minder prettig... misschien is onmogelijk een betere beschrijving.Rempi schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:19:
Langzaamste dat ik heb gereden was een Fiat Ducato.. Auto ging op de teller plankgas 140, gps 115..
Ramen klapperen, tochten.. doodeng![]()
Was dat ik hem voor mijn werk (Hiker) moest rijden, maar ik kneep hem, ook met een afrit op de snelweg![]()
[afbeelding]
Wat dacht je van deze, zo eentje had diezelfde werkgever ook staan, maar dan met een gesloten bak

Dat is echt de traagste, meest rammelende en roestende gare bak die ik heb meegemaakt, nog erger dan de micra '88 van mijn moeder... nooit zelf in gereden, wel vaak naast gezeten tussen 1999-2003 ong. Een VW LT35 uit '90 met een gesloten bak... niet harder dan 95/100 plankgas en 80/85 met flinke tegenwind. Als je er meer dan 500kg in had geladen dan zwabberde het ding zo over de weg dat sommige collega's er werkelijk misselijk van werden... alsof je op een schip werkte. Ik zat daarin soms zo angstig dat ik er melig van werd... slappe lach van de zenuwen gewoon.
Maar niet stuk gaan en ieder jaar fluitend door de APK! Kan mij niet herinneren dat we er ooit pech mee hebben gehad op een gebroken gaskabel na... en dat was ook het moment dat het ding wegging, de garage wilde er niets meer mee want de inhoud van een volle tank was meer waard dan die hele wagen. Maar toch nu ik het erover heb... mooie herinneringen toch wel en wonderbaarlijk dat het nooit mis is gegaan. Tegenwoordig had ik de chef toch even met een frons aangekeken en 'nee' gezegd, uitleg zou ik niet eens meer nodig vinden... echt zo onverantwoord en gevaarlijk was die wagen.
Die hebben we ook een keer een week te leen gehad.Anoniem: 356920 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:53:
[afbeelding]
Renault Twizy
Hij is begrensd maar gaat erg makkelijk mee met het stadsverkeer.
Maar heb je er nou ook in gereden? Wat alles met een elektromotor trekt meestal juist erg soepel op.Anoniem: 356920 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:53:
[afbeelding]
Renault Twizy
En ze hebben er ook een versie van die wel in 6 seconden op de 100 zit: http://www.autoweek.nl/rijimpressie/1377/renault-twizy-rs-f1
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ik moet nog eens een dagje rijden in zo'n ding regelen. Een "avonturencentrum" bij ons in de buurt heeft er een paar voor rondritten door de omgeving. Ik moet eens contact met ze opnemen.
Gaaf autootje. Alhoewel moderne auto's een stuk comfortabeler zijn, zijn dit soort auto's veel leuker om in te rijden. Ik vind deze generatie Golf echt heel gaaf.max schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:39:
Mijn enigste echtste eigenste 1085cc keukenmixertje.
[afbeelding]
Het verbaast mij overigens hoe veel Golf 1 en Golf 2-tjes je nog ziet, terwijl je bijna nooit meer een Golf 3 ziet.
Je kunt ook gewoon een proefrit aanvragen bij de lokale Renault-dealerJeroenH schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:48:
Ik moet nog eens een dagje rijden in zo'n ding regelen. Een "avonturencentrum" bij ons in de buurt heeft er een paar voor rondritten door de omgeving. Ik moet eens contact met ze opnemen.
Nee, merp!
Dan heb jij blijkbaar nog nooit in een ècht trage auto gereden.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Niet mee eens... dan heb jij nog nooit in een Ford Fiesta 3cyl. 1.0 ecoboost gereden... dat ding drukt er 100pk uit! De sportieve uitvoering doet zelfs 125pk... dat is echt een onverwacht rap karretje. Geen hoge topsnelheid uiteraard, maar optrekken doet het ding wel... in normaal verkeer kom je er niets tekort aan.Anoniem: 319464 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:17:
iedere 3 cilinder tegenwoordig op de markt
[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 28-03-2014 08:36 ]
Niet echt een auto maar een besteller: Mercedes 208D met opbouw, maar zonder stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging en een omgekeerde versnellingsbak. Dus de 1 zat naar je toe.
Van 0-100 dan was je zo'n beetje op plaats van aankomst. En een onverwacht rood stoplicht was met een vol geladen bak remmen door 'm in z,n 2 te gooien en met je hele gewicht op de rem te gaan staan door je vast te houden aan het stuur.
Ook zaten er in plaats van koplampen, kaarsjes voorop, dus van een nacht met sneeuw op een dijkweggetje kan ik nog wel eens wakker schrikken. Ik reed daar namelijk in toen ik net een week mijn rijbewijs had. Dus ik werd meteen hetdiepe in gegooid. (Zoon van een transporteur)
Van 0-100 dan was je zo'n beetje op plaats van aankomst. En een onverwacht rood stoplicht was met een vol geladen bak remmen door 'm in z,n 2 te gooien en met je hele gewicht op de rem te gaan staan door je vast te houden aan het stuur.

Ook zaten er in plaats van koplampen, kaarsjes voorop, dus van een nacht met sneeuw op een dijkweggetje kan ik nog wel eens wakker schrikken. Ik reed daar namelijk in toen ik net een week mijn rijbewijs had. Dus ik werd meteen hetdiepe in gegooid. (Zoon van een transporteur)
Een Renault Kangoo diesel. Verschrikkelijke auto, dacht echt dat ik mee moest gaan steppen om vooruit te komen. Kreeg die toen destijds de Caddy van de zaak (ook geen snelheidsmonster) in de kreukels zat, heb 'm na een dag van ellende teruggebracht naar het huurbedrijf en om een echte auto gevraagd (kreeg toen een Polo mee, had die laadruimte ook helemaal niet nodig, maar ja, als vrouwen auto's regelen....
)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Anoniem: 319464
Oh wacht heb ooit een Volvo 740 Diesel gehad met nog geen 90 pk. Je zat in zn 5 als je 40 reed, maar als die dan eenmaal op de 130 was, dan zweef je over de weg. En 1 op 16 rijden met een 6 cilinder. Mooi ding was t, maarja zo sloom als stront.DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:33:
Dan heb jij blijkbaar nog nooit in een ècht trage auto gereden.
Ik heb een Opel Astra G Caravan van ~1150 kilo en 60 pk of zo gereden. Turbo-diesel met intercooler jongûh. 0 naar 100 in 17,5 seconde.
Was dat de langzaamste auto op de weg? Nope. Maar zelden vol gas hoeven geven, het waren altijd de auto's voor me die _nog_ langzamer optrokken. Idem op de snelweg. Inhalen? Geen probleem: Afstand houden, gat zoeken op de linkerbaan, rechts alvast versnellen en gaan.
Ja, je moet wat beter opletten bij dat soort manoeuvres op snelheid, maar dat is geen ramp. Dat sommige bestuurders van langzame bakken van alle soorten auto's dat niet doen staat compleet los van de auto
Was dat de langzaamste auto op de weg? Nope. Maar zelden vol gas hoeven geven, het waren altijd de auto's voor me die _nog_ langzamer optrokken. Idem op de snelweg. Inhalen? Geen probleem: Afstand houden, gat zoeken op de linkerbaan, rechts alvast versnellen en gaan.
Ja, je moet wat beter opletten bij dat soort manoeuvres op snelheid, maar dat is geen ramp. Dat sommige bestuurders van langzame bakken van alle soorten auto's dat niet doen staat compleet los van de auto
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Cherish the memories.Barrycade schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:57:
... Mercedes 208D met opbouw...

Eentje zonder opbouw.
Reed je op de rechterbaan net iets harder dan 80 en zoefde links de wagens met 120 langs, zelf had je totaal geen behoefte om harder te gaan.
Snelheidsbeleving pur sang.
Echt langzaam is een Audi 80 met 1.6dAnoniem: 319464 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:36:
[...]
Oh wacht heb ooit een Volvo 740 Diesel gehad met nog geen 90 pk. Je zat in zn 5 als je 40 reed, maar als die dan eenmaal op de 130 was, dan zweef je over de weg. En 1 op 16 rijden met een 6 cilinder. Mooi ding was t, maarja zo sloom als stront.
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 28-03-2014 11:54 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik heb nooit haast dus er is er geen snel
Anoniem: 283165
Niet te koop, Prototype, met zoiets je verplaatsen valt bij mij niet onder de noemer rijden!null schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:41:
[...]
Maar heb je er nou ook in gereden? Wat alles met een elektromotor trekt meestal juist erg soepel op.
En ze hebben er ook een versie van die wel in 6 seconden op de 100 zit: http://www.autoweek.nl/rijimpressie/1377/renault-twizy-rs-f1

Die ja, met een beetje zijwind leeg op de snelweg was het corrigeren geblazen, en dat icm stuurspeling was het echt werken.Iblies schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:50:
[...]
Cherish the memories.
[afbeelding]
Eentje zonder opbouw.
Reed je op de rechterbaan net iets harder dan 80 en zoefde links de wagens met 120 langs, zelf had je totaal geen behoefte om harder te gaan.
Snelheidsbeleving pur sang.
Zo'n ding zie ik wel eens rijden als ik na mijn werk ga. Volgens mij komt die gewoon mee op de 70 wegen (Belgie). Wel een grappig wagentje, ziet er nog kleiner uit als een Smart en je zit achter elkaar in plaats van naast elkaar. Ik wist niet dat ze electrisch waren maar volgens mij trekken ze nog redelijk snel op. Hij is er zowel als brommobiel als als auto. Het enige verschil is de topsnelheid volgens mij.Anoniem: 356920 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:53:
[afbeelding]
Renault Twizy
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Deze
Luchtgekoeld en frontbesturing dus het was zwieber zwaber met de kwast op de snelweg.
Reed amper 90 op de snelweg naar Antwerpen, maar we hadden met vrienden ontzettend veel lol. Vooral toen we met tegenwind weer terug gingen 75 KM/H was het. Echt grote lol gehad.
Johann Sebastian Bach
Seat terra op het stage bedrijf, ging nog langzamer als een vrachtauto...
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Vreemd, heb ik voor m'n baantje destijds bij TNT Post ook geregeld in gereden en waren best vlotte karretjes, trokkken iig vlot op. 1.5dCi geloof ik, daar zit wel een turbo op. Was wel de Kangoo 2e generatie. Eerste generatie is volgens mij wel traag.Metalfreak schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:58:
Een Renault Kangoo diesel. Verschrikkelijke auto, dacht echt dat ik mee moest gaan steppen om vooruit te komen. Kreeg die toen destijds de Caddy van de zaak (ook geen snelheidsmonster) in de kreukels zat, heb 'm na een dag van ellende teruggebracht naar het huurbedrijf en om een echte auto gevraagd (kreeg toen een Polo mee, had die laadruimte ook helemaal niet nodig, maar ja, als vrouwen auto's regelen....)
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2014 10:57 ]
oud volkwagen camper busje.

Dat was echt hilarisch. De pedalen staken zover uit dat je bijna met je knieen boven het dashboard uitstak (en ik ben 1.75) en als je over een drempel heen reed wiebelde hij zeker nog een stuk of 8 keer na.

Dat was echt hilarisch. De pedalen staken zover uit dat je bijna met je knieen boven het dashboard uitstak (en ik ben 1.75) en als je over een drempel heen reed wiebelde hij zeker nog een stuk of 8 keer na.
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
geen auto maar toch een 4 wieler van een buurjongen.
een oude fiat tractor met ongeveer 35PK volgas in de 3 koppeling een beetje laten schieten en je reed kortstondig op beide achterwielen. in de 2e versnelling was de snelheid te laag om op de achterwielen te komen en in de 4 was de voorkant te zwaar. maar het was wel een leuk ding. topsnelheid van ~45km/h
zoiets was het
http://i00.i.aliimg.com/p...732470_2/Fiat_Tractor.jpg
een oude fiat tractor met ongeveer 35PK volgas in de 3 koppeling een beetje laten schieten en je reed kortstondig op beide achterwielen. in de 2e versnelling was de snelheid te laag om op de achterwielen te komen en in de 4 was de voorkant te zwaar. maar het was wel een leuk ding. topsnelheid van ~45km/h
zoiets was het
Oeps verkeerde topic
[ Voor 91% gewijzigd door heuveltje op 03-04-2014 11:38 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
De langzaamste auto waarin ik ooit heb gereden was een DAF 33.
Met plankgas was je na 20 seconden op 60km/h. En het ding had ook remmen van niks, die moest je ongeveer door de bodemplaat heen rammen en dan nog had je 100m nodig om vanaf Warp 6 60km/h stil te komen te staan.
O, en straatje keren? Dat ging zo:
1.) Eerst scherp naar links vooruit steken.
2.) Motor uit.
3.) Handel van "vooruit" naar "achteruit" zetten.
4.) Motor starten.
5.) Scherp naar rechts achteruit steken.
6.) MOTOR UIT!
7.) Handel van "achteruit" naar "vooruit" zetten.
8.) Motor aan...
9.) Scherp naar links vooruit en hopen dat je het haalt want anders moet je weer 2x "rebooten".
Een van de DAFjes in de vloot wilde niet starten. Ander DAFje ervoor, startkabels... Na veel gepruts liep de motor van het weigerachtige DAFje. Kabels eraf, motorkappen dicht, "hulpDAFje" wegrijden (eerst motor uit, in achteruit zetten, en wegrijden). En toen bleek het weigerachtige DAFje in zijn achteruit te staan terwijl hij vooruit moest wegrijden!
Dus kon het hele circus nog een keer. 
(Als ik ooit een oldtimer ga kopen dan wordt dat een DAF 33...)
Met plankgas was je na 20 seconden op 60km/h. En het ding had ook remmen van niks, die moest je ongeveer door de bodemplaat heen rammen en dan nog had je 100m nodig om vanaf Warp 6 60km/h stil te komen te staan.
O, en straatje keren? Dat ging zo:
1.) Eerst scherp naar links vooruit steken.
2.) Motor uit.

3.) Handel van "vooruit" naar "achteruit" zetten.

4.) Motor starten.
5.) Scherp naar rechts achteruit steken.
6.) MOTOR UIT!

7.) Handel van "achteruit" naar "vooruit" zetten.
8.) Motor aan...

9.) Scherp naar links vooruit en hopen dat je het haalt want anders moet je weer 2x "rebooten".
Een van de DAFjes in de vloot wilde niet starten. Ander DAFje ervoor, startkabels... Na veel gepruts liep de motor van het weigerachtige DAFje. Kabels eraf, motorkappen dicht, "hulpDAFje" wegrijden (eerst motor uit, in achteruit zetten, en wegrijden). En toen bleek het weigerachtige DAFje in zijn achteruit te staan terwijl hij vooruit moest wegrijden!
(Als ik ooit een oldtimer ga kopen dan wordt dat een DAF 33...)
[ Voor 25% gewijzigd door Mx. Alba op 03-04-2014 11:59 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik denk dat je de twizzy behoorlijk onderschat, ja hij ziet er niet uit en hij heeft een imago van niks. Ik rij er regelmatig achter met woon-werk verkeer. Geen snelweg, binnen bebouwde kom en 80 km wegen. Maar hij trekt echt rap op, ik zit op een 1200cc motor en moet echt redelijk gas bijgeven, echt veel meer dan bij de gemiddelde auto. (uiteindelijk is het geen match voor een 1200cc motor, maar hij verrast je toch)Anoniem: 356920 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:53:
[afbeelding]
Renault Twizy
Ja elektrische auto's hebben altijd een imago van niks, terwijl het omgekeerde waar is, bergen koppel van 0 rpm. Zelfs een Leaf die niet sportief bedoelt is rijdt vlot. En als je met een Tesla roadster hebt meegereden weet je wel beter, dat is gewoon echt snel, en geen tijd kwijt aan schakelen.
Anoniem: 283165
In de achteruit kan ook hoor, gewoon de handrem uitlaten
http://www.nieuwsblad.be/...leid=dmf20140404_01054816
En dat allemaal tussen de bomen in, traag maar zeker.

http://www.nieuwsblad.be/...leid=dmf20140404_01054816
En dat allemaal tussen de bomen in, traag maar zeker.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 283165 op 04-04-2014 13:28 ]
Meest lullige is nog wel, als hij de deur dicht had gelaten was hij er (meer door geluk dan wijsheid...) redelijk schadeloos vanaf gekomen
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Huidige Clio II 1.2 8v.
Op zich eigenlijk heel leuk wagentje (zeker voor de prijs dat we hem gekocht hebben) maar ik ben uiteraard wat meer gewoon
0-50 is supersnel (altijd snelste weg aan een rood licht oid), maar daarna moet je elke rpm eruitwringen.
En maakt leuk geluid eenmaal op toeren.
Ik wacht dan ook echt op de nieuwe Twingo!
Hiervoor een Alfa Romeo 159 2.0jtdm en daarvoor een gepeperde 116d...
Op zich eigenlijk heel leuk wagentje (zeker voor de prijs dat we hem gekocht hebben) maar ik ben uiteraard wat meer gewoon
0-50 is supersnel (altijd snelste weg aan een rood licht oid), maar daarna moet je elke rpm eruitwringen.
En maakt leuk geluid eenmaal op toeren.
Ik wacht dan ook echt op de nieuwe Twingo!
Hiervoor een Alfa Romeo 159 2.0jtdm en daarvoor een gepeperde 116d...
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
De Combo 1.7D scoort in ieder geval heel hoog (of laag) op mijn lijstje. Heb ook weleens in een heule oude Fiat 127 rondgereden. Dat was ook langzaam, maar verder wel fun!
Als we zo gaan beginnen was het voor mij een Deutz D15:dezejongeman schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:26:
geen auto maar toch een 4 wieler van een buurjongen.
zoiets was het

Max. 25km/h ongeveer, maar wat een lol had ik als 12-jarige
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik heb wel eens een filmpje gezien van een Twizy die een Megane RS Trophy eruit reed op de kwartmijl. Zodra die Twizy RS in de showroom staat ga ik proefrijden. Leuk speeltje om zakelijk te rijdenDogooder schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:20:
[...]
Ik denk dat je de twizzy behoorlijk onderschat, ja hij ziet er niet uit en hij heeft een imago van niks. [...]
Fiat cinquecento. 0-100 in 18,5 seconden kan ik zo vinden maar volgens mij is het wel langer dan dat. Voelde gewoon onveilig aan, met name op de snelweg.
Het was een tijdelijke auto van mijn vriendin.
De traagste auto die ik zelf gehad heb was een Honda civic 1,5 eco. Beneden de 80km/u prima te doen maar op de snelweg moest ik vaak terugschakelen naar de 3
De laatste 2 versnellingen waren veels te lang ivm die eco versie. Stuurde wel top!
(heb ook een 2,5l 6 cil bmw gehad xD )
Het was een tijdelijke auto van mijn vriendin.
De traagste auto die ik zelf gehad heb was een Honda civic 1,5 eco. Beneden de 80km/u prima te doen maar op de snelweg moest ik vaak terugschakelen naar de 3
(heb ook een 2,5l 6 cil bmw gehad xD )
Anoniem: 325202
Ja totdat het gaat regenen en je op de snelweg zit met die 9 inch bandjest_captain schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:12:
[...]
Ik heb wel eens een filmpje gezien van een Twizy die een Megane RS Trophy eruit reed op de kwartmijl. Zodra die Twizy RS in de showroom staat ga ik proefrijden. Leuk speeltje om zakelijk te rijden
Niet direct langzaam, maar voelt wel langzaam, een Toyota Yaris 1.3. In dat ding heb je 0,0 snelheidsbeleving en de motor wil ook niet graag toeren maken, gevolg het voelt echt super langzaam.
Tijdens mijn vakantie vorig jaar nog wel met een waar snelheidsmonster gereden:

Dit ding was niet vooruit te branden, op een gegeven moment dacht ik 100 te rijden, bleek ik pas 80 te gaan maar versnellen was er eigenlijk niet meer bij
Maar het ding was wel echt door elk steegje te sturen en ook off-road ging nog behoorlijk goed
Tijdens mijn vakantie vorig jaar nog wel met een waar snelheidsmonster gereden:

Dit ding was niet vooruit te branden, op een gegeven moment dacht ik 100 te rijden, bleek ik pas 80 te gaan maar versnellen was er eigenlijk niet meer bij

Maar het ding was wel echt door elk steegje te sturen en ook off-road ging nog behoorlijk goed
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
heel lang geleden, zoiets:

Kever 1200, had zelfs nog een 6 volt accu dacht ik
Maximaal op de snelweg tegen de 100 (op de teller) en dan was het wel op. Bij veel wind was het nog minder. Maar echt veel harder zou je ook niet willen, qua weggedrag/veiligheidsgevoel. Iirc hadden we ook nog zakken grind voorin liggen om de wegligging te verbeteren?
Grappig was toen wel dat in een strenge winter (min 20 ofzo?) veel autos in de straat stil stonden en wij gewoon op pad konden. In 1 keer starten en rijden maar...

Kever 1200, had zelfs nog een 6 volt accu dacht ik
Maximaal op de snelweg tegen de 100 (op de teller) en dan was het wel op. Bij veel wind was het nog minder. Maar echt veel harder zou je ook niet willen, qua weggedrag/veiligheidsgevoel. Iirc hadden we ook nog zakken grind voorin liggen om de wegligging te verbeteren?
Grappig was toen wel dat in een strenge winter (min 20 ofzo?) veel autos in de straat stil stonden en wij gewoon op pad konden. In 1 keer starten en rijden maar...
Wat? Een Yaris 1.3 is een hartstikke vlot karretje. Motortje heeft 85pk of 100pk, afhankelijk van model en uitvoering. In alle gevallen wel een pk/gewicht verhouding van 1 op 10. Dat is nog geen sportwagen, maar zelfs al wel bovengemiddeld te noemen ten opzichte van wat er op de weg rijdt.deepbass909 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:45:
Niet direct langzaam, maar voelt wel langzaam, een Toyota Yaris 1.3. In dat ding heb je 0,0 snelheidsbeleving en de motor wil ook niet graag toeren maken, gevolg het voelt echt super langzaam.
Er was zelfs iemand die zeer nette ronde tijden op zandvoort neerzetten met de 1.3 (gestripte auto), voordat hij overschakelde op de 1.5 T-sport met compressor
Deze auto's C1/107/Aygo hebben een lange 4 en een lange 5 om zuinig te rijden. Gevolg is dat er weinig meer gebeurt maar wel zuinig.Tijdens mijn vakantie vorig jaar nog wel met een waar snelheidsmonster gereden:
[afbeelding]
Sowieso is dit autootje al heel vaak genoemd hier, terwijl je hem echt heel vaak ziet op de Nederlandse weg. Het is dus niet een uitzonderlijk langzame auto.
[ Voor 6% gewijzigd door !null op 09-04-2014 14:25 ]
Daarom zeg ik ook dat hij vooral langzaam voelt!null schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:24:
[...]
Wat? Een Yaris 1.3 is een hartstikke vlot karretje. Motortje heeft 85pk of 100pk, afhankelijk van model en uitvoering. In alle gevallen wel een pk/gewicht verhouding van 1 op 10. Dat is nog geen sportwagen, maar zelfs al wel bovengemiddeld te noemen ten opzichte van wat er op de weg rijdt.
Er was zelfs iemand die zeer nette ronde tijden op zandvoort neerzetten met de 1.3 (gestripte auto), voordat hij overschakelde op de 1.5 T-sport met compressor![]()
[...]
Mijn referentie is ook niet helemaal reëel meer tegenwoordig, ik rij zelf dagelijks in een BMW met een 6 cilinder en 170pk. Die motor trekt vanaf 1500 toeren zonder protesteren door tot 6000 toeren en omdat het een cabrio is, is de snelheidsbeleving ook erg sterk.
Deze 107 zal ook niet echt alle pony's meer gehad hebben, op Rhodos (waar ik die auto had gehuurd) kan en wil je nergens harder dan 100 en toeristen reden doorgaans 20km/u onder de vmax. Dus ik heb zo'n vermoeden dat dit gebakje in de jaren wel het één en ander aan motorvermogen was verloren.Deze auto's C1/107/Aygo hebben een lange 4 en een lange 5 om zuinig te rijden. Gevolg is dat er weinig meer gebeurt maar wel zuinig.
Sowieso is dit autootje al heel vaak genoemd hier, terwijl je hem echt heel vaak ziet op de Nederlandse weg. Het is dus niet een uitzonderlijk langzame auto.
Overigens zal het ook niet geholpen hebben dat ik met m'n vriendin samen voor een standaard belading van 200+ kg zorgden

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Haha die BMW's met 100pk (1.6 neem ik aan) heb ik ook wel eens gereden, die zijn naar mijn beleving (herrinnering) nog wel trager, dat je het wel zou begrijpen als ze op voorwielaandrijving overstappen.
En volgens mij gaan ze net als die Yaris ongeveer in 12 seconden naar de 100.
Dan gok ik dat die Yaris voor meer snelheidsbeleving zorgt omdat dat ding veel meer toeren maakt en dat ook duidelijk hoort door het gebrek aan geluidsisolatie
Dan gok ik dat die Yaris voor meer snelheidsbeleving zorgt omdat dat ding veel meer toeren maakt en dat ook duidelijk hoort door het gebrek aan geluidsisolatie
De BMW in mijn geval was een 316i uit 1995. Qua isolatie verloor die het echt wel van een Yaris uit 2010. En meer toeren =/= meer snelheidsbeleving... Zeker niet als de motor duidelijk laat horen niet zoveel toeren te willen maken.!null schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:09:
Haha die BMW's met 100pk (1.6 neem ik aan) heb ik ook wel eens gereden, die zijn naar mijn beleving (herrinnering) nog wel trager, dat je het wel zou begrijpen als ze op voorwielaandrijving overstappen.
Ik heb mijn BMW nooit als traag beschouwd, ook al was het absoluut geen snelheidsmonster, maar de Yaris... Het voelt gewoon traag... Een motor die niet soepel hoog de toeren in wil, een stuur waar absoluut niks in te voelen is, een stoel die zo recht is dat een vrachtwagenchauffeur er nog jaloers op wordt, etc. Of zoals Jeromy Clarkson ooit al eens zei over de Corolla, het is een auto die je brengt naar de plek waar je zijn wilt op een zo saai mogelijke manier. En dat terwijl die Corolla in een wedstrijd zelfs sneller was dan een Golf 3 GTI uit dezelfde tijd.
Dat is ook een beetje het probleem dat ik met Toyota heb, het is gewoon saai... Er is geen lol te beleven aan het rijden erin.
Dat is wel deze : Hyundai i10.
Door de dunne banden best fun off-road :-)
Door de dunne banden best fun off-road :-)

Is opzich wel terecht. Maar dan heb je nog niet alle Toyota's gereden. Ik heb zelf toch altijd leuke auto's gehad van Toyota. In sommige werd ik zelfs uitgedaagd door BMW rijdersdeepbass909 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:35:
[...]
De BMW in mijn geval was een 316i uit 1995. Qua isolatie verloor die het echt wel van een Yaris uit 2010. En meer toeren =/= meer snelheidsbeleving... Zeker niet als de motor duidelijk laat horen niet zoveel toeren te willen maken.
Ik heb mijn BMW nooit als traag beschouwd, ook al was het absoluut geen snelheidsmonster, maar de Yaris... Het voelt gewoon traag... Een motor die niet soepel hoog de toeren in wil, een stuur waar absoluut niks in te voelen is, een stoel die zo recht is dat een vrachtwagenchauffeur er nog jaloers op wordt, etc. Of zoals Jeromy Clarkson ooit al eens zei over de Corolla, het is een auto die je brengt naar de plek waar je zijn wilt op een zo saai mogelijke manier. En dat terwijl die Corolla in een wedstrijd zelfs sneller was dan een Golf 3 GTI uit dezelfde tijd.
Dat is ook een beetje het probleem dat ik met Toyota heb, het is gewoon saai... Er is geen lol te beleven aan het rijden erin.
Maar goed, ze maken amper sportwagens meer, gelukkig is er nu wel weer de GT86 (die door diezelfde Jeremy Clarkson werd uitgeroepen tot beste rijders auto).
Ik heb die Top gear aflevering wel eens gezien, waarin de Corolla treffend wordt vergeleken met een witte koelkast. Want het is een saai lelijk ding etc. Wel terecht.
Helemaal hilarisch is het dat hij dan sneller is dan de oh zo stoere Golf Gti van die tijd. En dan nog betrouwbaarder ook.
Dat was dus de jaren 90, waarin er ook gewoon Corolla's te koop waren met 20 klepper motoren, 160pk uit een 1.6, en dat met een mooie 6-bak met sperdiff erin om het vermogen op de achterwielen kwijt te kunnen! Dat alles op iets meer dan 1000 kilo. Die Corolla's zijn hier echter vrijwel niet geleverd, in Nederland kon je die niet eens kopen, werd niet geimporteerd.
Dat zijn echt hele snelle auto's die verder ook meer dan prima sturen. En alles kan verbeterd worden want er zijn veel aftermarket onderdelen voor beschikbaar. Maar ach, als mensen eens wisten wat Toyota allemaal heeft gemaakt.
Euhm, in de jaren '90 waren de Corolla's gewoon FWD
De RWD Corolla's stammen uit de jaren '80
Vaak bu'j te bang!
In zo'n bus heb ik mijn eerste "eigen" rijbewijskilometers gemaakt.MicGlou schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:59:
[...]
Owww... bij een oude werkgever hadden we toentertijd ook een Ducato en die klapperde en rammelde, piepte en knarste ook van alle kanten. Maar traag? Ehhhh nee! Daar zat toen een 2.5 turbo blok in (of zelfs 2.8, not sure)... dat ding was een raket, daar trok je volgeladen de gemiddelde auto nog mee zoek bij het stoplicht... snel bochtje maken, dat was een stuk minder prettig... misschien is onmogelijk een betere beschrijving.
Wat dacht je van deze, zo eentje had diezelfde werkgever ook staan, maar dan met een gesloten bak
[afbeelding]
Dat is echt de traagste, meest rammelende en roestende gare bak die ik heb meegemaakt, nog erger dan de micra '88 van mijn moeder... nooit zelf in gereden, wel vaak naast gezeten tussen 1999-2003 ong. Een VW LT35 uit '90 met een gesloten bak... niet harder dan 95/100 plankgas en 80/85 met flinke tegenwind. Als je er meer dan 500kg in had geladen dan zwabberde het ding zo over de weg dat sommige collega's er werkelijk misselijk van werden... alsof je op een schip werkte. Ik zat daarin soms zo angstig dat ik er melig van werd... slappe lach van de zenuwen gewoon.
Maar niet stuk gaan en ieder jaar fluitend door de APK! Kan mij niet herinneren dat we er ooit pech mee hebben gehad op een gebroken gaskabel na... en dat was ook het moment dat het ding wegging, de garage wilde er niets meer mee want de inhoud van een volle tank was meer waard dan die hele wagen. Maar toch nu ik het erover heb... mooie herinneringen toch wel en wonderbaarlijk dat het nooit mis is gegaan. Tegenwoordig had ik de chef toch even met een frons aangekeken en 'nee' gezegd, uitleg zou ik niet eens meer nodig vinden... echt zo onverantwoord en gevaarlijk was die wagen.
Kan je je voorstellen, dag ervoor rijbewijs gehaald, altijd in personenauto's gereden en dan opeens met zo'n groot ding alleen moeten rijden. Dat was een aparte ervaring. Inderdaad traag, maar ik vond hem niet opvallend langzaam. Misschien ook omdat ik de 6 cylinder zo vet vond klinken. Sinds die eerste rit ben ik dol op 6 cylnders...machtig mooi al komt het van een gare bus
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Aygo trekt van de kleintjes niet eens supertraag op. Het is meer de lange 4 en 5 die voor weinig puf zorgen. Doortrekken in de 2 maakt m nog redelijk vlot (meen dat ie voor 13,nogwat voor de 0-100 in de boeken staat).
De wijzen komen uit het Oosten!
Idd, in de 2 loopt zo'n ding 100 km/h (of net er tegenaan), en het ding heeft een vrij lange 1. Veel toeren maken dus
Vaak bu'j te bang!