Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Beste tweakers,

Help! Ik word gek geloof ik. Vandaag heb ik de VSX-S510-K ontvangen. Ik krijg er enkel geluid uit wanneer ik FM radio luister. Bronnen zoals internet radio, AirPlay en Spotify zijn ogenschijnlijk aan het afspelen maar ik hoor niets. Ook niet via de hoofdtelefoonaansluiting.

Ik heb alleen speakers verbonden met de front terminal aansluiting.

Na een reset van het apparaat stel ik het volgende in:

2. Manual SP Setup: a. Speaker Setting
Front: Large
Center: No
Surr: No
Surr. Back: No
Subwoofer: No
8. Speaker System: SP System: Normal

Listening mode: PURE DIRECT

HDMI Control & ARC: OFF

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:10
afca020 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:49:
[...]

Welke set is dit als ik vragen mag? I.v.m. specificaties.
Ik kan het type niet terug vinden, maar de set is ondertussen ook al 7 jaar oud. Het lijkt qua specificaties op de JBL SCS 200.5.

Geluid is goed maar kan nog wel een stuk beter. Zit zelf te denken op termijn maar eens te upgraden.

Overigens is mijn subwoofer er mee opgehouden.. Daar baal ik wel van.
Ik loop nu met het idee de achterspeakers te behouden en de front en center te vervangen voor een soundbar. Ik kan alleen geen passieve 3-kanaals soundbar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:07
yorroy schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:04:
[...]
Ik kan alleen geen passieve 3-kanaals soundbar vinden.
Klipsch G-42.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:24
Ik heb ook een VSX-424 bij de mediamarkt gehaald. Gistereren snel aangesloten ter vervanging van een defecte Onkyo, en kort kunnen uitproberen. Ik liep daarbij wel tegen een behoorlijke beperking van dit instapmodel aan: de On-screen Display wordt niet over HDMI weergegeven... Heb ik sinds een paar jaar alles digitaal aangesloten en nu moet ik alleen hiervoor een Video kabeltje gaan aansluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Staat zelfs in de handleiding van dat videokabeltje. Maar ik vind het wel een domme beperking van het apparaat. Je zou bijna denken dat Pioneer dit met opzet heeft uitgezet.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 18:57

afca020

X X X

Mijn VSX-424 wordt vanaf morgen aangevuld met de Boston Acoustics ASW250 sub (dagdeal bij hificorner) en A25's als fronts, om zo een 2.1 te vormen voor maar 500 euro tot nadere uitbreiding. Ben persoonlijk vooral benieuwd naar het effect van de Pioneer, omdat ik dezelfde opstelling al eens eerder heb gehoord met een Denon X1000 van dezelfde prijsklasse die uitstekend klonk (voorliefde voor Denon :+). Met wat geluk bevalt het en komen er binnenkort nog rears en een center.

Ontbrekende netwerkmogelijkheden van de receiver worden overigens grotendeels opgevangen door mijn Smart TV, waar ARC weer mooi zijn werk doet in de HDMI out.
Naar mijn mening betaal je bij een soundbar vrijwel altijd teveel voor wat je krijgt, vind die speakers dan ook vanzelfsprekend commerciële dingen. Kun je dan niet veel beter kijken voor losse fronts en center? Misschien kun je zelfs alles in één keer vervangen met een compleet setje, er zijn voldoende 5.1 setjes in dezelfde prijsklasse (o.a. ook Klipsch, H/K etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:21
Voor mijn 2e set thuis ben ik zoek naar een nieuwe receiver, en die VSX-424 is inderdaad een leuke aanbieding :)
Ik heb geen surround maar gewoon stereo. Ik gebruik nu een oude Sony versterker die aangesloten is op een setje Dali 505's.

Ik vraag me echter wel af hoe goed deze receiver in stereo modus is, hebben jullie daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Zolang je geen gekke audio-modi aanzet, ligt de kwaliteit stereo vooral aan je luidsprekers.
Pioneer heeft al een redelijk lange geschiedenis met hun receivers; de goedkopere modellen hebben eerder minder vermogen (of HDMI-menumogelijkheden :+ ) dan dat de audiokwaliteit achteruit gaat.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:37
cmndr_adama schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:53:
Voor mijn 2e set thuis ben ik zoek naar een nieuwe receiver, en die VSX-424 is inderdaad een leuke aanbieding :)
Ik heb geen surround maar gewoon stereo. Ik gebruik nu een oude Sony versterker die aangesloten is op een setje Dali 505's.

Ik vraag me echter wel af hoe goed deze receiver in stereo modus is, hebben jullie daar ervaring mee?
Lijkt erop dat je nog aan moet schaffen..? Dat wordt goed zoeken denk ik, want ze zijn inmiddels bijna overal uitverkocht (in brabant dan...) ! Gisteren stond ik om 13:30 in Eindhoven Ekkersrijt met het showmodel bij de kassa. Tilburg en Breda ook uitverkocht. Had toch liever een echt "nieuw" model gehad, maar doet niks af aan de specs voor dit geld :P

Het is me nog niet gelukt er geluid uit te krijgen 8)7 , maar vanavond weer een poging. Wil nu een paar passende boekenplank speakers kopen, welke past het beste hierbij denken jullie? Heb er nu 3 op het oog:

Monitor Audio RX1 (2de hands 500euro)
B&W CM1 (Schowmodel 550euro)
Canton Chrono 502 (2de hands 300 euro incl voet)

Vanavond ga ik even luisteren naar de B&W's, maar de Cantons hebben mijn voorkeur vanwege prijs. Kan ik beter iets meer investeren en voor de B&W's met garantie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:24
Arjan A schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:38:
Staat zelfs in de handleiding van dat videokabeltje. Maar ik vind het wel een domme beperking van het apparaat. Je zou bijna denken dat Pioneer dit met opzet heeft uitgezet.
Het staat er inderdaad in ja, maar meestal lees je de manuel pas na aanschaf van het apparaat ;) Vandaar mijn waarschuwing aan diegene die aankoop overwegen.
De reden is waarschijnlijk dat de VSX-424 als instapmodel geen videoconversie ondersteunt en dat het menu intern als analoog signaal wordt aangeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53
Ik krijg hem vandaag geleverd (gistermorgen om kwart voor 7 besteld). Ik ga nog op zoek komende tijd naar een paar goede boekenplankspeakers die redelijk laag kunnen spelen. Kanshebbers zijn in ieder geval de Wharfedale Diamond 122 en de Monitor Audio Bronze BX2. Beide hebben een 6,5" woofer, wat net een tikje meer is dan die 13cm exemplaren.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik heb ook een VSX-424 te pakken kunnen krijgen vandaag online bij de Mediamarkt. Ik zocht al langer een simpele & goedkope receiver en deze voldeed daar aan. Voorlopig ga ik proberen om een bestaand 5.1 speaker setje van Samsung aan te sluiten, maar waarschijnlijk gaat de subwoofer daarvan niet werken omdat deze niet 'actief' is maar 'passief' (zonder eigen stroomaansluiting dus).

Dus ben stiekem toch al aan het rondkijken naar een leuk 5.1 setje, bijvoorbeeld de: pricewatch: Pioneer S-HS100 5.1 (Zwart) is bij Amazon DE wel een aardige aanbieding lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

croxz schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:43:
[...]
De reden is waarschijnlijk dat de VSX-424 als instapmodel geen videoconversie ondersteunt en dat het menu intern als analoog signaal wordt aangeleverd.
Volgens mij is dat zelfs op mijn 923 nog het geval. Het menu (wel via HDMI) is vreemd uitgerekt, alsof er geen rekening met 16:9 is gehouden...

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 18:57

afca020

X X X

Prolution schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:43:
Ik heb ook een VSX-424 te pakken kunnen krijgen vandaag online bij de Mediamarkt. Ik zocht al langer een simpele & goedkope receiver en deze voldeed daar aan. Voorlopig ga ik proberen om een bestaand 5.1 speaker setje van Samsung aan te sluiten, maar waarschijnlijk gaat de subwoofer daarvan niet werken omdat deze niet 'actief' is maar 'passief' (zonder eigen stroomaansluiting dus).

Dus ben stiekem toch al aan het rondkijken naar een leuk 5.1 setje, bijvoorbeeld de: pricewatch: Pioneer S-HS100 5.1 (Zwart) is bij Amazon DE wel een aardige aanbieding lijkt me :)
Hoe kom je erbij dat die passieve sub niet gaat werken? Deze receiver lijkt me toch krachtig genoeg om je, over het algemeen niet al te moeilijke, Samsung setje incl. de subwoofer aan te zwengelen. De kunst blijkt alleen vaak om onderlinge afstemming met de rest van het setje (crossover e.d.) in balans te krijgen, maar dat moet zeker te doen zijn.

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
afca020 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:53:
[...]
Hoe kom je erbij dat die passieve sub niet gaat werken? Deze receiver lijkt me toch krachtig genoeg om je, over het algemeen niet al te moeilijke, Samsung setje incl. de subwoofer aan te zwengelen. De kunst blijkt alleen vaak om onderlinge afstemming met de rest van het setje (crossover e.d.) in balans te krijgen, maar dat moet zeker te doen zijn.

Correct me if I'm wrong.
Vermogen is het probleem niet, het aansluiten wel. Een passieve subwoofer moet je dan ergens bij de andere speakers proppen waardoor je slechts van één kanaal het laag krijgt. 99,99% van de receivers kan alleen een actieve subwoofer aan en geen passieve. De Pioneer VSX-Sxxx is daarop de enige uitzondering die ik ken. Maar goed, als je de passieve subwoofer op een gewone terminal aan sluit krijgt deze de gehele frequentie aangezien je nergens een crossover in kan stellen. Passieve subwoofer van een kant en klare set is alleen vermogen/signaal en niets meer. Je krijgt dat nooit lekker werkend. Je kan een losse versterker kopen en dan de subwoofer op de echte Pre-Out zetten, maar ik zou geen enkele cent investeren in dat soort subwoofers. Haal dan van Marktplaats voor een paar tientjes een actieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 22:34

Mystikal

It never hurts to help!

afca020 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:16:
[...]

Deze ga ik me morgen ook halen, is een gigantische aanbieding aangezien het al snel 100 euro scheelt. _/-\o_

Mystikal al enig idee welke speakers je hier op aan gaat sluiten?
Dat worden B&O penta's

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631372

Sinds gisteren heb ik ineens problemen met het geluid van mijn Pioneer vsx-924-k. Bij bepaalde zenders heb ik ineens geen geluid meer. De receiver lijkt te switchen van geluidsinput bij bepaalde zenders (bijv. ned 1.2.3) en als ik dan terug zap naar bijv. Foxsport werkt het geluid niet meer. Tot gisteren werkte alles perfect, dus blijkbaar heb ik per ongeluk een instelling gewijzigd. |:( Iemand enig idee? Ik heb de Cisco interactieve ontvanger van Ziggo.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 631372 op 02-11-2014 16:21 . Reden: Informatie over HD recorder toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 23:41
Sinds een weekje heb ik de vsx-924 aangeschaft ter vervanging van mijn HK systeem. Dit omdat ik meerdere zones wil kunnen bedienen (en met een app zou dat ideaal zijn).

Echter krijg ik mijn tweede zone niet aan de praat.
Ik heb alle instellingen al meerdere keren doorlopen en alles lijkt goed te staan.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik momenteel maar 1 speaker heb aangesloten op de Zone 2. Zou dit het probleem kunnen zijn? Of iemand anders nog tips wat ik zou kunnen doen?

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het bleek een defect exemplaar te zijn aldus Pioneer's Customer & Service Support. Inmiddels heb ik een nieuwe ontvangen die het wel doet en wacht ik rustig restitutie van mijn aankoopbedrag af.

Nu ik een werkend exemplaar (van de VSX-S510-K) heb kan ik testen. Na 2 dagen valt me het volgende op, waarvan ik me afvraag wat de ervaringen van andere gebruikers zijn:

- De receiver komt uit de NETSTANDBY stand wanneer ik een AirPlay bron begin af te spelen.
- De receiver komt niet altijd betrouwbaar uit de NETSTANDBY stand wanneer ik een Spotify Connect bron begin af te spelen.
- De toesten voor volgende en vorige werken soms wel en soms niet waneer de bron Spotify Connect is.
- Af en toe levert het luisteren naar Spotify Connect wat ruis op. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Spotify Connect loopt sowieso niet altijd lekker. Ook bij mijn 923 niet.
Volgende en vorige werken bij mij wel altijd, maar meestal alleen de eerste keer niet (als het scherm weer een beetje gedimd is).
Ruis herken ik niet. Maar Spotify streamt in verschillende kwaliteiten, wellicht gebruikt Pioneer de laagste kwaliteit?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632261

hallo mijn vraag
ik heb de vsx 921. zie op het topic al velen vragen over de koptelefoon aansluiting.
mijn vraag is, is er een mogelijkheid om een draadloze koptelefoon type SHD 9000 op de achterkant aan te sluiten. en dat mijn vrouw dan wel tv kan kijken met geluid over de boxen ? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594397

Ikheb een pioneer VSX922
Nu reageert deze niet meer op mijn afstandsbediening terwijl deze het wel gewoon doet.
De reciever werkt wel gewoon op de app op mijn tablet.
weet iemand waar dit aan kan liggen.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

kraats

Ik rol

Anoniem: 594397 schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:11:
Ikheb een pioneer VSX922
Nu reageert deze niet meer op mijn afstandsbediening terwijl deze het wel gewoon doet.
De reciever werkt wel gewoon op de app op mijn tablet.
weet iemand waar dit aan kan liggen.

mvg
Hoe weet je dat de ab het nog doet? Staat deze niet per ongeluk ingesteld op een andere code? Je kunt 'm resetten door RCU SETUP ingedrukt te houden en daarbij drie seconden de '0'. Ledje gaat knipperen. Dan 3 seconden de 'ENTER' en dan zou 'ie weer op standaard moeten staan.
Om te testen of hij nog wel infrarood licht geeft kun je 'm richten op je smartphonecamera. Meestal laten die infrarood licht mooi zien.
Anoniem: 632261 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:53:
hallo mijn vraag
ik heb de vsx 921. zie op het topic al velen vragen over de koptelefoon aansluiting.
mijn vraag is, is er een mogelijkheid om een draadloze koptelefoon type SHD 9000 op de achterkant aan te sluiten. en dat mijn vrouw dan wel tv kan kijken met geluid over de boxen ? bvd
Zou mooi zijn als je iets op een 'pre out' zou kunnen aansluiten, zodat het volume van de koptelefoon mee gaat met het volume van de versterker. anders zou je er een aparte volumeregelaar tussen moeten zetten. Maar als ik me goed herinner heeft de 921 geen pre-out. Kun je misschien iets proberen met de uitgang van de tweede zone, of op het vaste uitgangssignaal op DVR/BDR out?

[ Voor 34% gewijzigd door kraats op 10-11-2014 21:43 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem al meerdere malen gereset maar nog geen enkele reactie op mijn reciever.
Gekeken of hij nog infrarood licht geeft en dat doet hij wel.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan het eventueel ook aan de reciever liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Anoniem: 594397 schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:22:
Ik heb hem al meerdere malen gereset maar nog geen enkele reactie op mijn reciever.
Gekeken of hij nog infrarood licht geeft en dat doet hij wel.

mvg
Staat de 'Remote control mode' in de receiver zelf wel goed? En niks in de 'IR in' poort gestoken aan de achterkant? Kan natuurlijk ook een defect aan de ontvanger in de receiver zijn. Dan zul je ff contact op moeten nemen met je verkoper of Pioneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 23:35

JAM

yorroy schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:11:
......
Het enige wat ik mis (of nog niet gevonden heb) is om de remote ook voor mijn TV te gebruiken en als CEC remote voor mijn Raspberry te gebruiken.

Nu moet ik alsnog de remote van mijn tv gebruiken voor mijn raspberry en om ingangen te selecteren en te zappen.
De afstandsbediening die meegeleverd is bij jouw receiver is van het niet-zelflerende SR-type (SR= System Remote). Dit betekent dat je er alleen Pioneer-apparaten mee kunt bedienen (dit geldt dus ook voor de TV).

Mocht je die mogelijkheid alsnog willen toevoegen dan zou je de afstandsbediening van de Pioneer VSX-924 (type: AXD7723) kunnen aanschaffen. Wil je een iets uitgebreidere versie dan zou je kunnen gaan voor de AXD7698 remote. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, dan zou ik gelijk een logitech harmony kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 26-05 16:30
Anoniem: 631372 schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:00:
Sinds gisteren heb ik ineens problemen met het geluid van mijn Pioneer vsx-924-k. Bij bepaalde zenders heb ik ineens geen geluid meer. De receiver lijkt te switchen van geluidsinput bij bepaalde zenders (bijv. ned 1.2.3) en als ik dan terug zap naar bijv. Foxsport werkt het geluid niet meer. Tot gisteren werkte alles perfect, dus blijkbaar heb ik per ongeluk een instelling gewijzigd. |:( Iemand enig idee? Ik heb de Cisco interactieve ontvanger van Ziggo.
De zwarte Cisco ontvanger zeker? Ik heb nml hetzelfde probleem. Heeft te maken met snel zappen + een bepaalde setting qua geluid op je Cisco interactieve ontvanger voor zover ik heb kunnen achterhalen.. Iets met audio output formaat o.i.d... Als je dan snel langs bepaalde zenders zapt, is opeens van het ene op het andere moment het geluid weg. Oplossing blijkt of heel langzaam zappen, of gewoonweg audio output formaat in je Cisco menu aanpassen. Kan de exacte setting nog wel voor je opzoeken voor je eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 21:46

nitrodesign

There is more joy on a ...

Hallo Medetweakers,

Sinds dit weekend ben ik in bezit van een nieuwe Pioneer VSX-924-K alleen hij valt een beetje tegen.
Voorheen had ik een Onkyo TX-nr-609 en als ik de volume knop op ongeveer 50% heb staan, kan ik mijn mede personen in de kamer moeilijk verstaan door het geluid.

Nu dat ik de Pioneer heb, staat mijn volume op -30, en ik kan nog steeds een normaal gesprek voeren zonder mijn stem te verheffen.

Als ik dan op de Control app kijk, zie ik dat de volume knop ongeveer op 60 - 70% staat. Alleen het geluid is echt zacht.

Er zit wel een verschil in qua geluid, onderstaande volume standen zijn gebaseerd dat je elkaar kunt verstaan als je je stem een klein beetje verheft:
Film via HTPC --> -20 / -15
KPN expirebox --> -35 / -30
KPN expirebox HD kanaal --> -25 / -30
PS4 --> -25 / -30

Ik beschik over een Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE surround set.
Tijdens de installatie heb ik gebruik gemaakt van de "MCACC".

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Met vriendelijke groet,

NitroDesign

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Je zit nu absoluut en relatief volume te vergelijken en dat gaat fout. De stand van de volumeknop zegt ook niets over hoe veel vermogen er wordt gebruikt en of -30.0 dB hard of zacht is. Dat laatste hangt onder andere van de bron af en vergelijken is daarmee nietszeggend. Weet wel dat je je signaal nog steeds aan het verzwakken bent, op 0.0 dB speel je pas op referentieniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

@ Fear,

Maar als ik mijn versterker op 0.0dB zet dan staat die 100% open (denk ik).
Ik neem aan dat de versterker niet geschikt is om de hele tijd op 100% te blazen.

Kan ik dan wel zien hoeveel vermogen er gebruikt wordt ?
Wat bedoel je dat ik het signaal nog steeds aan het verzwakken ben ?

Maar wat betreft het geluid hard of zacht staat vindt ik niet relevant, ik wil gewoon als ik mijn versterker op bijv. 80% zet dat de ramen beginnen te trillen en ik het gevoel heb in een bioscoop te zitten. Nu als ik mijn versterker op 80% zet, is het net of in normaal tv aan het kijken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nee, 0.0 dB is referentievolume maar dan kan het nog steeds harder. Mijn receiver gaat tot + 18.0 dB geloof ik. Op die stand staat hij pas echt voor de volle 100% open. Hoe ver de Pioneer gaat staat in de handleiding. Maar grote kans dat je nooit in die gebieden gaat komen, dat is echt asociaal hard.

Hoe veel vermogen er wordt gebruikt is niet te zien. Dan had je een versterker met VU meters moeten kopen, die geven aan wat er wordt geleverd per kanaal.

En in die laatste alinea spreek je jezelf tegen. Je zegt dat hard of zacht niet relevant is maar dat je wel wilt dat de ramen beginnen te trillen. Nu is technisch gezien het niet per se volume wat dat doet, maar een bepaalde frequentie die bepaalde dingen laat trillen. Laat die procenten vallen en luister gewoon naar het volume wat je fijn vindt. Het is echt niet interessant of dat -30.0 dB is of standje 50 op de receiver. Nogmaals, vermogensafgifte gaat niet lineair met de stand van de volumeknop. Dus 50% van het volume is niet 50% van het vermogen.

Edit:
Bekijk eens naar de waarden die MMACC in heeft gesteld en zet ze naast Audyssey van Onkyo. Wellicht zit daar verschil in en staat je subwoofer veel lager ingesteld. Denk dat je eerder in de instellingen moet zoeken voor trillende ramen, want die speakers gaan dat niet voor elkaar krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 17-11-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Het gaat mij niet zo zeer over het trillen van de ramen, alleen wat ik wil is bioscoop geluid (met andere woorden hard geluid).
Waar het mij om gaat is dat ik bang ben als ik de versterker continue op -10dB moet staan om een een redelijk harde volume te krijgen dat ik dan binnen 1 jaar een nieuwe versterker nodig heb.

Mij maakt het niet of er nu staat -10 dB of 85. Alleen het feit dat ik in mijn Control app kijk en de volume knop voor 60-70% is gevuld en daar in tegen zacht geluid uit mijn speakers krijg.

Ik vindt het apart dat mijn versterker op 70% capaciteit om draaien om een beetje geluid uit mijn speakers te krijgen. Laat staan dat ik als ik een film aan het kijken ben dat ik dan mijn versterker 85 - 90% moet belasten om wat hard geluid uit mijn speakers te krijgen.

Ik hoop dat je nu snapt wat ik bedoel met bovenstaand.

[ Voor 24% gewijzigd door nitrodesign op 17-11-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
nitrodesign schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:04:
Het gaat mij niet zo zeer over het trillen van de ramen, alleen wat ik wil is bioscoop geluid (met andere woorden hard geluid).
Dat trillen van de ramen zijn je eigen woorden, vandaar dat ik die aanhaalde. En "hard" geluid is voor iedereen anders. Pak er anders eens een dB-meter bij, geeft ook wat meer inzicht van hoe hard je wil spelen.
Mij maakt het niet of er nu staat -10 dB of 85. Alleen het feit dat ik in mijn Control app kijk en de volume knop voor 60-70% is gevuld en daar in tegen zacht geluid uit mijn speakers krijg.
Blijkbaar maakt het je wel uit, want je blijft behoorlijk vasthouden aan de getalletjes in de display dan wel op de remote-app.
Ik vindt het apart dat mijn versterker op 70% capaciteit om draaien om een beetje geluid uit mijn speakers te krijgen.
Nogmaals: 70% volume is niet 70% van de capaciteit van je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454507

Ben in het bezit van een VSX924 , weet er iemand hoe ik de afstandsbediening moet instellen lees programmeren zodanig dat ik er de TV (Samsung ES7000) en de Digibox mee kan bedienen? Ik heb RCU setup in combinatie met cijfer 1 en 2 reeds geprobeerd, alsook een recet van de afstandsbediening en herbegonnen. De Led lamp knippert alsof het programmeren gelukt is, maar kan geen van beide toestellen bedienen. Mis ik mss iets?^Moet ik een toets indrukken alvorens ik kan switchen naar de bediening van andere componenten? Werkt dit bij iemand uberhoupt wel ? Volgens de specificaties zou dit programmeren moeten lukken, dus als antwoord : koop een Harmony is een beetje kort uit de bocht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik loop tegen het probleem aan, sinds gisteravond extreem, dat mijn Pioneer VSX-921-K uitvalt. Niet alleen het geluid, maar de gehele receiver.
Gisteravond leek dit vooral te gebeuren als het geluid vd receiver (spotify van iPad naar apple tv over receiver) hoger dan -/- 15 decibel kwam.
Daarnaast zijn we ongeveer maandje geleden verhuisd, dus wilde ik de MCACC opnieuw zn werk laten doen voor het afstellen, want merk erg veel verschil. Maar ook dan valt die op hetzelfde moment van de test uit... Vanmiddag heeft de receiver probleemloos gedraaid (zachtjes voor achtergrond muziek, zelfde streaming als gisteravond).

Iemand die een idee heeft waar dit probleem in kan zitten?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Niet iets wat je met een bepaalde instelling verhelpt lijkt me. Wanneer er nog garantie op zit, zou ik er mee teruggaan naar de winkel. Lijkt mij een hardwaredefect.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Atomsk schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:38:
Niet iets wat je met een bepaalde instelling verhelpt lijkt me. Wanneer er nog garantie op zit, zou ik er mee teruggaan naar de winkel. Lijkt mij een hardwaredefect.
Juli 2012 gekocht, en er zal 2 jaar garantie op zitten (gekocht bij BCC) :|

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 17:54

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Hallo,

Ik heb sinds kort een Pioneer VSX-329, maar ik heb een probleem. Als ik op een analoge input zit (dvd, cd etc) knippert rechtsonder in het display het HDMI logo. Ik heb geen problemen met m'n HDMI, deze werkt perfect. Kan dit kwaad? Ik vind het wel een beetje irritant namelijk.

Wat ik al heb geprobeerd :

Apparaat opnieuw aangezet
Gereset

Als ik op internet zoek op dit probleem krijg ik vaak dat het HDMI board defect is oid, maar mijn HDMI werkt eigenlijk prima. Heeft iemand een idee?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Lees de handleiding eens door: pagina 7 geeft precies aan wanneer het HDMI-lampje brandt dan wel knippert. Knipperen doet het HDMI-lampje als er wel een HDMI-ingang is geselecteerd maar er geen signaal op binnen komt. Met de instellingen wellicht een HDMI gekoppeld als video terwijl je alleen de analoge audio ingangen gebruikt? Knipperen is dus zeker geen indicatie van een defecte receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Hallo,

ik heb zopas een pioneer VSX-824-K. Heb 2 vraagjes, de handleiding lezen helpt mij niet echt, waarschijnlijk omdat dit allemaal ongekend terrein is voor mij.

1. Mijn htpc geeft geen beeld, no signal komt er op mijn tv. Het is een GIGABYTE GA-J1800N-D2H moederbordje en als het rechtstreeks aan mijn tv hangt toont de tv een 1920x1200 resolutie, pas als XBMC opstart wordt het 1080p. Misschien ligt daar het probleem maar nadat xbmc opgestart is krijg ik nog steeds geen beeld.

2. als ik gewone tv kijk krijg ik enkel geluid uit mijn front speakers. Mijn rear speakers en center speaker blijven stil. Ik had dacht dat de receiver het geluid zou upscalen naar 5.1. Is dit normaal?

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

FeaR schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:28:
Lees de handleiding eens door: pagina 7 geeft precies aan wanneer het HDMI-lampje brandt dan wel knippert. Knipperen doet het HDMI-lampje als er wel een HDMI-ingang is geselecteerd maar er geen signaal op binnen komt. Met de instellingen wellicht een HDMI gekoppeld als video terwijl je alleen de analoge audio ingangen gebruikt? Knipperen is dus zeker geen indicatie van een defecte receiver.
Heel erg bedankt, hier kan ik iets mee.
Ik heb geen idee hoe ik dan HDMI gekoppeld heb, dit moet dan standaard zo zijn. Heb net geprobeerd iets te zoeken om dat dan te ontkoppelen oid, maar kan het niet vinden. Heb ook gezocht in het home menu, maar krijg het niet gevonden. Het klopt inderdaad dat ik geen HDMI wil gebruiken, het is namelijk alleen het rood/wit geluid van mijn pc (stereo).

Verder staat trouwens ook dit in de handleiding :
De receiver gaat plotseling uit of de HDMI-indicator knippert.
Controleer of er geen losse draadjes van het snoer van de luidspreker contact maken met het achterpaneel of andere snoeren. Als dit het geval is, sluit u de luidsprekers opnieuw aan waarbij u ervoor zorgt dat er geen losse draadjes zijn.

Er kan een ernstig probleem met de receiver zijn. Haal de stekker van de receiver uit het stopcontact en bel een door Pioneer erkend servicecentrum.
Ik vermoed zelf niet dat er iets stuk is, maar eerder het probleem dat jij ook aangeeft. Zou je me echter uit kunnen leggen hoe ik dit dan aanpas? Bedankt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 20:25
FeaR schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:11:
[...]
Nogmaals: 70% volume is niet 70% van de capaciteit van je receiver.
Ik ben wel benieuwd hoe je dit bedoeld. 100% is de capaciteit van je receiver. Met het volume volledig open, zou je "theoretisch" op 100% van de capaciteit van je receiver zitten, maar mij lijkt dat dit ietwat begrenst is, net als met een auto.

Maar dan zou 70% volume toch ook ongeveer 70% van de capaciteit van je receiver moeten zijn? (als je even geen rekening houdt met de begrenzing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Greveldinges schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:46:
[...]
Ik vermoed zelf niet dat er iets stuk is, maar eerder het probleem dat jij ook aangeeft. Zou je me echter uit kunnen leggen hoe ik dit dan aanpas? Bedankt _/-\o_ _/-\o_
Ik denk dat het niet op te lossen is in de instellingen.

Achterkant van de Pioneer:
Afbeeldingslocatie: http://www.citilink.ru/_catalog_images/952418_d04_b.jpg

Zoals te zien heb je twee analoge ingangen: DVD en SAT/CBL, die ingangen heb je echter ook op HDMI. Dus ik vermoed dat je een analoge bron op één van de ingangen aansluit en dat de receiver denkt dat er dan ook op de HDMI iets binnen moet komen. Ik kan in de handleiding zo niet vinden dat je kan zeggen dat bijvoorbeeld DVD in alleen analoog moet pakken en niet HDMI. Enige wat er over wordt gezegd (pagina 35) is dat je inputs wel kan wijzigen maar zolang je meer HDMI-ingangen hebt dan analoge (oftewel geen analoge ingangen die niet aan HDMI zijn gekoppeld) zal er altijd naar HDMI worden gekeken. Maar dat is puur wat ik zo uit de manual haal, ik ken de receiver niet goed genoeg of er wellicht een truukje is om het wel aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

FeaR schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:57:
[...]

Ik denk dat het niet op te lossen is in de instellingen.

Achterkant van de Pioneer:
[afbeelding]

Zoals te zien heb je twee analoge ingangen: DVD en SAT/CBL, die ingangen heb je echter ook op HDMI. Dus ik vermoed dat je een analoge bron op één van de ingangen aansluit en dat de receiver denkt dat er dan ook op de HDMI iets binnen moet komen. Ik kan in de handleiding zo niet vinden dat je kan zeggen dat bijvoorbeeld DVD in alleen analoog moet pakken en niet HDMI. Enige wat er over wordt gezegd (pagina 35) is dat je inputs wel kan wijzigen maar zolang je meer HDMI-ingangen hebt dan analoge (oftewel geen analoge ingangen die niet aan HDMI zijn gekoppeld) zal er altijd naar HDMI worden gekeken. Maar dat is puur wat ik zo uit de manual haal, ik ken de receiver niet goed genoeg of er wellicht een truukje is om het wel aan te passen.
Hmm oke bedankt, het is niet echt een groot probleem want het geluid doet het prima, maar het is wel een beetje irritant. Ik ga alle settings nog wel even weer langs en laat het hier wel weten of ik een oplossing heb gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Krilo_89 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:53:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe je dit bedoeld. 100% is de capaciteit van je receiver. Met het volume volledig open, zou je "theoretisch" op 100% van de capaciteit van je receiver zitten, maar mij lijkt dat dit ietwat begrenst is, net als met een auto.

Maar dan zou 70% volume toch ook ongeveer 70% van de capaciteit van je receiver moeten zijn? (als je even geen rekening houdt met de begrenzing).
Vermogen en stand van de volumeknop lopen niet lineair aan elkaar.
Ik neem even mijn eigen receiver als voorbeeld (receiver die van -80 dB naar +18 dB gaat) en 150 Watt levert). Als vermogen lineair zou lopen zou ik op standje -31 dB (precies in het midden van -80 dB en +18 dB) 75 Watt verbruiken. Moge duidelijk zijn dat dit alles behalve niet zo is aangezien je met normaal gebruik slechts enkele Watts nodig hebt.

• Diablow
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik heb mijn interactieve TV van kpn via HDMI op mijn nieuwe Pioneer VSX-824-K Zwart gedaan. Alles werkt wel maar het beeld hapert af en toe, een keer per half uur ongeveer. Toen hij direct op de TV zat, had ik daar geen last van. Is hier verder iets aan te down, of moet ik een optische kabel aanschaffen voor het geluid van de TV naar de receiver te krijgen?
Ik heb er ook een Chromecast op aangesloten, maar als ik die alleen voor geluid wil gebruiken moet ik eerst de TV even aanzetten, anders wordt de led niet wit. Is daar iets aan te doen?
Mijn Chromecast inmiddels I.p.v. op de dvd op de bd port zitten, en usb aan de voorkant in plaats van de achterkant. Dan gaat hij wel gewoon aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Diablow op 27-11-2014 19:44 . Reden: Zelf al een oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Atomsk schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:38:
Ik zal dit weekend Pioneer wel eens bellen. Maar ben bang dat er dan eventueel een nieuwe receiver moet komen?
Eigenlijk afgelopen dagen niet meer getest, maar denk wel dat de fout zich nog steeds voordoet. Maar met reguliere TV/muziek geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

RickvN schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:58:
Ik zal dit weekend Pioneer wel eens bellen. Maar ben bang dat er dan eventueel een nieuwe receiver moet komen?
Eigenlijk afgelopen dagen niet meer getest, maar denk wel dat de fout zich nog steeds voordoet. Maar met reguliere TV/muziek geen problemen...
Wat gebeurt er als je de MCACC draait zonder speakers aan te koppelen? Ik heb wel gehad dat m'n receiver uitviel omdat er blijkbaar een kortsluiting (of in ieder geval te lage weerstand) in één van m'n speakerkabels zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
kraats schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:51:
[...]
Wat gebeurt er als je de MCACC draait zonder speakers aan te koppelen? Ik heb wel gehad dat m'n receiver uitviel omdat er blijkbaar een kortsluiting (of in ieder geval te lage weerstand) in één van m'n speakerkabels zat.
Dan krijg ik de foutmelding dat ie geen speakers herkent & is dan wel verder dan waar ie telkens uitvalt.
In het huis waar we nu een maand zitten waren al speakerkabels getrokken, maar die zijn dus niet goed genoeg. En kan mn oude nergens vinden. Zal volgend weekend voor nieuwe speakerkabels kijken en laten weten hoe t dan gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Mijn htpc (intel j1800 moederbordje) gaf 'no signal' indien verbonden met mijn pioneer receiver. Na wat zoekwerk op het internet bleek dat ik niet de enige ben met dit probleem. Mijn zoektocht leverde geen oplossing, blijkbaar gaat er iets mis met de handshake.

Indien er nog mensen zijn met dit probleem, hier is mijn oplossing: Ik heb een goedkope passieve hdmi switch uit China tussen mijn htpc en receiver gestopt en nu werkt alles perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Greveldinges schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:03:
[...]

Hmm oke bedankt, het is niet echt een groot probleem want het geluid doet het prima, maar het is wel een beetje irritant. Ik ga alle settings nog wel even weer langs en laat het hier wel weten of ik een oplossing heb gevonden :P
Heb je al geprobeerd om je PC aan te sluiten op de CD-ingang? (aangezien dit de enige toewijbare/assignable analoge input is)
Als je het geluid van je PC wilt horen moet je dan dus de bron 'CD' kiezen. Zie ook bladzijde 35 van de handleiding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Gisteren de nieuwe kabels aangesloten, duidelijk dat er een storing zat in de kabel voor de front/left speaker. Hoorde mijn rechterspeaker veel harder dan de linker (dacht dat dat door de instelling kwam obv MCACC in ons vorige huis), maar dat was dus niet zo. Heb de MCACC-test nog niet gedaan, doe ik vanavond, maar ben er zeker van dat het probleem is verholpen, thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik ben van plan deze maand nog een versterker en speakers te gaan kopen. Nou wilde ik graag een slimline versterker kopen en kwam ik op de Pioneer VSX-S510 uit. Als alternatief had ik de Marantz NR1504 op het oog (zelfde prijsklasse ongeveer), maar lijkt de Pioneer mij qua functies meer te bieden. Hij heeft namelijk ook Spotify Connect en Marantz staat er niet echt om bekend om hun producten nog goede ondersteuning te bieden qua firmware.
Nou is het enige dat mij nog een beetje tegenhoud om voor de Pioneer te gaan, de MCACC tov. Audyssey bij de Marantz. Ik las namelijk dat de MCACC voor de crossover slechts één instelling aankan, dus van de "slechtste" speaker uit gaat. Is dit (nog steeds) zo, en zo ja, kun je dit nog aanpassen achteraf met gebruik van MCACC? Ik zal namelijk twee vloerstaanders krijgen met een bredere range, een center en twee surrounds.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Ik weet niet wat je precies wilt weten. Je kan voor front/center/surround aangeven of het small of large speakers zijn. In de praktijk worden de lagere tonen dan alleen naar de large speakers gestuurd.
Ik heb zelf wel grote front speakers, maar ze handmatig op small gezet, omdat ik wil dat de laagste tonen alleen naar de subwoofer gaan.

Nog mensen ervaring met tv van kpn via de versterker. Gisteren weer een paar keer even geen beeld en geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik had het gelezen op internet over MCACC icm cross-over instellingen. Volgens hen zou je dus slechts één global cross-over kunnen instellen icm het gebruik van MCACC.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
Heb even advies nodig: Is mij SUB-woofer kapot?

Heb sinds kort een VSX-424-K receiver van Pioneer. Daarop aangesloten:
- 2 vloerspeaker (Canton 509)
- 1 SUB (Teufel L2200 SW afkomstig uit LT 2 set)

Probleem: SUB-woofer geeft geen geluid, terwijl dit een nieuw exemplaar is (gekregen van een kennis, die hij al een tijd had staan maar nooit gebruikt, maar wel getest)

Mijn ondernomen stappen:
Aangesloten manier 1: SUB-out -> SUB-in R en L beide geprobeerd (ingang is Stereo met 2 tulpjes, maar heb geen juiste splitter), met lange "lage kwaliteit" Tulp-kabel.
Aangesloten manier 2: SUB-out : splitter - dubbele Tulp kabel - SUB-in L+R met lange "lage kwaliteit" Tulp-kabel.

Zoals aangegeven in de handleiding: via onscreen menu heb ik de speakers op SMALL gezet en SUB on. ( crossover op hoogste Frequentie, 150Hz geloof ik, om zoveel mogelijk naar de SUB te sturen om te testen ).

Oude kenwood versterker met tulp sub-out kanaal aangesloten: Geen resultaat.
Oude kenwood versterker op (high power) speaker input kanaal aangesloten. Hij geeft het geluid wel door aan speakers (is passief denk ik): Sub zelf: Geen resultaat.

Getest heb ik met Iphone op AUX-kanaal (kenwood/pioneer) en standaard test-TONES. Echter in de pioneer krijg helemaal geen geluiden te horen bij het onscreen-menu bij test-tones :s (heb t idee die eerder wel hoorde toen ik nog geen SUB had aangesloten)

Je zou verwachten dat het probleem in aansluiting (tulp)kabel zit, of de gekke manier van splitter gebruiken (aan het begin van de kabel).
Echter schakelt de SUB bij "auto-on" wel AAN zodra de muziek een aantal seconden op flink volume loopt!! (via Tulp mode geprobeerd) Op hoogste SUB-volume komt er nog steeds geen geluid.

Kan het misschien te maken hebben met een dubbele crossover filter? In de teufel zit namelijk crossover die "altijd" aanstaat, alleen instelbaar in verschillende Hz.
Is de SUB gewoon kapot gegaan door Vervoer of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Stekkertje los gekomen van de print tijdens transport?
Aan de achterkant 10 schroefjes losdraaien en achterkant kan er zo uit :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Laatst online: 16:10
Misschien heel dom, maar hetzelfde is mij ook overkomen. Ten tijde van het uitvoeren van de speaker test met dat microfoontje stond mijn sub uit of was de kabel niet goed aangesloten. Hierdoor werd de subuitgang niet aangestuurd. Sluit de boel even opnieuw goed aan en voer die test (mcacc volgens mij?) nog een keer uit. Luister dan even of je sub ook getest wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door yorroy op 05-12-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
Volgens mij stelt die MCACC de instellingen in die je ook via het handmatige menu doet. Bovendien heb ik bij mijn model geen microfoontje gekregen.

Als ik in het Manual Menu de speakers configureer, heb ik "Sub" op "yes" staan, dus lijkt me dat dit voldoende is om aan te sturen.

Daarbij het feit dat hij aanspringt op "auto on" zegt al genoeg toch?

Heb de achterkant ook even open gehad. Was verbaasd van de hoeveelheid connectoren en pcb dat hier verscheen. Echter geen gesprongen zekeringetjes of losse connectoren gezien...

Garantie is ook niet mogelijk, want t ding is al ouder dan 2 jaar denk...

Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:18
Als je die sub ook op een andereversterker hebt gehad, zonder resultaat.. Lijkt mij iets in de versterker van de sub kapot (of de kabel)...iig zou ik het niet bij de Pioneer Zoeken.
Op de pre out zou ook altijd signaal moeten staan, zonder filter, dus het hele bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Heb je de sub wel gewoon mono aangesloten? Dus van de 'Subwoofer PRE-OUT' naar de Linker ingang van de sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
Jazeker, er zit maar 1 soort SUB uitgang op de versterker. Beide ingangen geprobeerd natuurlijk. Enige dat gebeurd is dat de SUB wel uit de stand-by mode komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
DenniX schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:37:
Volgens mij stelt die MCACC de instellingen in die je ook via het handmatige menu doet. Bovendien heb ik bij mijn model geen microfoontje gekregen.

Als ik in het Manual Menu de speakers configureer, heb ik "Sub" op "yes" staan, dus lijkt me dat dit voldoende is om aan te sturen.

Daarbij het feit dat hij aanspringt op "auto on" zegt al genoeg toch?

Heb de achterkant ook even open gehad. Was verbaasd van de hoeveelheid connectoren en pcb dat hier verscheen. Echter geen gesprongen zekeringetjes of losse connectoren gezien...

Garantie is ook niet mogelijk, want t ding is al ouder dan 2 jaar denk...

Iemand nog ideeen?
Als je in MCACC ook large speakers hebt, dan doet je sub weinig als er niet een kanaal voor de sub bij de bron zit. Mijn sub deed na MCACC ook niks, totdat ik zelf de front speakers van large naar small zette..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:15
Diablow schreef op donderdag 27 november 2014 @ 07:34:
Ik heb mijn interactieve TV van kpn via HDMI op mijn nieuwe Pioneer VSX-824-K Zwart gedaan. Alles werkt wel maar het beeld hapert af en toe, een keer per half uur ongeveer. Toen hij direct op de TV zat, had ik daar geen last van. Is hier verder iets aan te down, of moet ik een optische kabel aanschaffen voor het geluid van de TV naar de receiver te krijgen?
Ik heb er ook een Chromecast op aangesloten, maar als ik die alleen voor geluid wil gebruiken moet ik eerst de TV even aanzetten, anders wordt de led niet wit. Is daar iets aan te doen?
Mijn Chromecast inmiddels I.p.v. op de dvd op de bd port zitten, en usb aan de voorkant in plaats van de achterkant. Dan gaat hij wel gewoon aan.
Heb je voor dat eerste probleem (haperen) al een oplossing gevonden?

Ik heb sinds kort een VSX-529-K, interactieve tv van Telfort (zelfde kastje als KPN volgens mij) via HDMI op de receiver, Xbox 360 ook via HDMI op de receiver, en dan één HDMI naar de tv. Als ik (interactieve) tv kijk is het perfect, geen haperingen of wat dan ook. Maar als ik op de Xbox ga hapert het elke zoveel minuten en soms zit er nog geen minuut tussen. De ene keer alleen het geluid en de andere keer is het beeld ook kort even weg.
Ga nog even proberen om de HDMI kabels te wisselen, kijken of dat wellicht het probleem is. Maar als iemand anders het bekend voorkomt en al een oplossing heeft, dan houd ik me aanbevolen daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Tankiej schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:33:
[...]

Ik heb sinds kort een VSX-529-K, interactieve tv van Telfort (zelfde kastje als KPN volgens mij) via HDMI op de receiver, Xbox 360 ook via HDMI op de receiver, en dan één HDMI naar de tv. Als ik (interactieve) tv kijk is het perfect, geen haperingen of wat dan ook. Maar als ik op de Xbox ga hapert het elke zoveel minuten en soms zit er nog geen minuut tussen. De ene keer alleen het geluid en de andere keer is het beeld ook kort even weg.
Ga nog even proberen om de HDMI kabels te wisselen, kijken of dat wellicht het probleem is. Maar als iemand anders het bekend voorkomt en al een oplossing heeft, dan houd ik me aanbevolen daarvoor!
Ik heb hetzelfde probleem, interactief TV van KPN ook een Pioneer VSX-529-K, aangesloten via HDMI en zo af en toe hapert het geluid en dan ik ook het beeld even weg.

Heb ook een Apple TV aangesloten en een Blu-Ray speler, de laatste twee geen problemen met geluid en/of beeld. Ook duurt het heel lang voordat ik beeld krijg, geluid gaat iets sneller.

Het het een en ander aangesloten volgens onderstaande plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/Schermafbeelding.png?_subject_uid=694064&w=AACTfardqvBTGy6-m5iw2cHZ3KRZJA-_yzFbLy7VdD8DRw

Nergens kan ik instellingen zien om dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283165

je kan de sub instelling op PLUS zetten, dan doet ie altijd mee, ongeacht de instelling van je front's.

Dit bevalt mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Het rare is dat mijn KPN Interactief kastje opeens niet werkt, en als deze wel werkt veel hapering en storingen op tv, heb andere poorten geprobeerd een andere kastje die wel goed werkt en andere hdmi kabels.
Het werkt niet meer, sluit ik het op een andere cdmi aansluiting aan b.v. de DVD dan heb ik nergens last van. Dacht dat het aan de aansluiting ligt, ik sluit mijn blu-ray en een apple tv aan op de bewuste aansluiting en deze werken gewoon.

Ik krijg mijn KPN niet normaal werkend op de behorende aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Tankiej schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:33:
[...]
Nee, nu kijk ik ook niet heel veel tv, en het gebeurt maar een paar keer per uur. Ps4 en chromecast geven geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Diablow schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:02:
[...]

Nee, nu kijk ik ook niet heel veel tv, en het gebeurt maar een paar keer per uur. Ps4 en chromecast geven geen problemen.
Hmm, oke :)

Ik heb gisteren de Xbox eens op de BD aangesloten ipv GAME, nu deed hij het zonder haperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Ben eruit met mijn probleem, nadat eerst alleen de Sat/CBL HDMI ingang problemen gaf, gaven de anderen gisteravond ook dezelfde klachten/problemen.

Inmiddels omgeruild voor een andere, jammer dat deze uitverkocht was. Ben maar weer gegaan voor een Onkyo.

Jammer wat qua geluid en dergelijke was ik er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77038

Sinds gisteren beschik ik over een VSX-S510 maar ik krijg Spotify maar niet aan de praat. De receiver is via een lan-kabel op mijn router aangesloten. Internetradio en het bedienen met de ControlApp werkt prima vanaf mijn tablet. Maar de VSXS510 verschijnt maar niet in spotify. Zowel niet op m'n tablet als op de laptop.

Als ik vanuit de ControlApp op Spotify druk, dan verwijst hij naar de Spotify app op mijn tablet. Daar ga je dan naar toe en dan kom je in Spotify terecht waar hij onder 'instellingen' in elk geval een Pioneer ziet. Ik begrijp niet waarom dit niet werkt. Hebben jullie nog tips?

- Ik heb een premium abo
- Ik speel Spotify af op een Samsung tablet of Windows 8 laptop
- Softwareversie op de reciever = s9499.4004.1014, dus de nieuwste
- Receiver en laptop zitten op het zelfde netwerk (vanaf dezelfde router)
- Bediening met ControlApp en internet radio afspelen werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb je de receiver al eens van de stroom af gehaald? Af en toe vindt mijn spotify hem ook niet, en dan wil dat nog wel eens helpen (plus de app killen).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Anoniem: 77038 schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:46:
Sinds gisteren beschik ik over een VSX-S510 maar ik krijg Spotify maar niet aan de praat. De receiver is via een lan-kabel op mijn router aangesloten. Internetradio en het bedienen met de ControlApp werkt prima vanaf mijn tablet. Maar de VSXS510 verschijnt maar niet in spotify. Zowel niet op m'n tablet als op de laptop.

Als ik vanuit de ControlApp op Spotify druk, dan verwijst hij naar de Spotify app op mijn tablet. Daar ga je dan naar toe en dan kom je in Spotify terecht waar hij onder 'instellingen' in elk geval een Pioneer ziet. Ik begrijp niet waarom dit niet werkt. Hebben jullie nog tips?

- Ik heb een premium abo
- Ik speel Spotify af op een Samsung tablet of Windows 8 laptop
- Softwareversie op de reciever = s9499.4004.1014, dus de nieuwste
- Receiver en laptop zitten op het zelfde netwerk (vanaf dezelfde router)
- Bediening met ControlApp en internet radio afspelen werkt prima
Om Spotify werkend te krijgen moest ik als volgt handelen.

Open de spotify app en kies een nummer, druk op het luidspreker icoontje rechts onderin.

Dan zie ik verschillende opties om het muziek via te beluisteren, selecteer dan de VSX-S510 en je zult zien dat het werkt.

Ik heb er ook even voor moeten zitten, maar zo werkte het bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Pioneer VSX-824-K voor 259 euro. Koopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 29-05 15:35
Nieuw lijkt het mij een nette prijs. Goedkoopste in de pricewatch is €269

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Queenfanmichel schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:12:
[...]

Open de spotify app en kies een nummer, druk op het luidspreker icoontje rechts onderin.

Dan zie ik verschillende opties om het muziek via te beluisteren, selecteer dan de VSX-S510 en je zult zien dat het werkt.

Heb er nog steeds flink de balen van dat mijn SC-LX76 deze features niet heeft gekregen.
Direct afspelen van Spotify lijkt me heel handig.

Moet nu de tv en htpc aan hebben staan, wat een stuk meer stroom kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn zoon speelt af via airplay, want hij heeft geen premium. Werkt dat bij jou dan niet?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, ongetwijfeld, maar ik heb geen Apple prullaria hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:31
En via bluetooth geen optie? Bij mijn lx73 zat toendertijd een dongel, nooit gebruik van gemaakt totdat ik Spotify kreeg bij kpn glasvezel. Werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Idd bij mij lx53 kan het gewoon via bluetooth

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bluetooth heb ik er niet bij, maar lijkt me ook minder ideaal. Met spotify kun je een playlist aan zetten, en bij wijze van spreken je telefoon uit zetten. Met Bluetooth lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
MikeyMan schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:43:
Bluetooth heb ik er niet bij, maar lijkt me ook minder ideaal. Met spotify kun je een playlist aan zetten, en bij wijze van spreken je telefoon uit zetten. Met Bluetooth lukt dat niet.
Maar dat is precies zo als ik het nu ook doe.
Spotify app op telefoon een playlist via BT laten afspelen op de Pioneer.
Telefoon kan dan gewoon "uit/aan de kant "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, aan de kant wel. Maar als je hem uit zet, houdt ie er mee op denk ik. Met Spotify connect maakt de versterker zelf verbinding met spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Je telefoon moet wel aanblijven ja, maar goed je zet nooit je telefoon helemaal uit denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, maar de accu gaat dan natuurlijk wel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Nou leeg, verbruikt ietsjes meer. Je telefoon is iig niet leeg na een avondje Spotify ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77038

Queenfanmichel schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:12:
[...]

Helaas, als ik hier naar toe ga, dan zie ik mijn laptop en mijn tablet als beschikbare afspeel apparaten. De Pioneer staat hier niet tussen...

*Update*
Het werkt nu wel! Geen idee hoe dit nu komt maar ik ben nu dus een tevreden gebruiker :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 77038 op 18-12-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
MikeyMan schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:59:
Nee, maar de accu gaat dan natuurlijk wel leeg.
Mocht dat gebeuren, dan kan dat toch geen probleem zijn als je thuis bent? Dan kan je hem natuurlijk gelijk aan de lader hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
MikeyMan schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:43:
Zit er bij de LX73 geen bluetooth module bij? Is dit een ouder model dan de LX53? Bij mij zat de bluetooth module er gratis bij welke bij VSX modellen los aangeschaft moest worden.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb een 76, en das een stuk nieuwer model zelfs. Had er alleen een vrij brakke Wi-Fi module bij.
Wellicht nog een optie om er Bluetooth aan toe te voegen. Zou toch niet nodig moeten zijn met een LAN connectie zou je zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

MikeyMan schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:15:
Ja, aan de kant wel. Maar als je hem uit zet, houdt ie er mee op denk ik. Met Spotify connect maakt de versterker zelf verbinding met spotify.
Enige nadeel is denk ik dat je met Connect alleen de liedjes uit de Spotify library kunt spelen. Dus de offline tracks die je op je pc en/of telefoon in een afspeellijst hebt gezet zullen niet afgespeeld kunnen worden, mits je Airplay of bluetooth gebruikt (of kabeltje).

Master_A

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:30
Iemand idee hoe een Pioneer (s510) klinkt in combinatie met Monitor Audio APEX speakers? Ik overweeg mijn Marantz te vervangen door die Pioneer receiver omdat die zo compact is en dan mooi in nieuw meubel zou passen. En is d klasse dus blijft vrij koel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 10:15

DeFeCt

je wéét toch

Heeft er iemand ervaring met de release cycle van nieuwe modellen bij Pioneer? Ik overweeg de S510, maar als ze nou bijvoorbeeld elk jaar nieuwe modellen uitbrengen of bijvoorbeeld in februari altijd nieuwe modellen aankondigen dan wacht ik misschien nog liever even...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wat handig die speakerinstellingen die verstopt zitten achter de rca uitgang.. ik vond de bass na een aantal uur inspelen van mijn 2020i's erg matig. Ik ging toen eens verder kijken en kwam het verhaal tegen over het speakersetting menu. Even een kabel opgesnord en inderdaad: de fronts staan standaard op small. Nu op large gezet en het geluid is 10x zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 23:49
Wanneer ik een koptelefoon aansluit switcht mijn receiver niet altijd. Soms moet ik hem er drie keer in douwen voordat het geluid via de koptelefoon loopt.

Hebben jullie dit ook gehad? (VSX-921K)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
NoepZor schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:25:
Wat handig die speakerinstellingen die verstopt zitten achter de rca uitgang.. ik vond de bass na een aantal uur inspelen van mijn 2020i's erg matig. Ik ging toen eens verder kijken en kwam het verhaal tegen over het speakersetting menu. Even een kabel opgesnord en inderdaad: de fronts staan standaard op small. Nu op large gezet en het geluid is 10x zo vol.
Kan je dit wat verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Nou je kunt de speakers inregelen (o.a. large/small instelling) via een of ander gaar menu wat je alleen via een RCA kabel kunt tonen. Dit zag ik een tijdje terug in de handleiding staan en kon weleens de oorzaak zijn van de matige bassweergave na een aantal uur inspelen.

Ik heb gisteravond ergens van zolder een rca videokabel opgesnord en de receiver op de TV aangesloten. Vervolgens het instellingenmenu geopend. Hier zag ik dat alle speakers op small stonden ingesteld, wat dus ervoor zorgde dat niet alle lage tonen naar de fronts (ik gebruik een stereosetup) gingen. Het laag klonk daardoor erg dun. Was wat praktischer geweest als je gewoon via een knop op de afstandsbediening dit kon regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ah ok nu volg ik. Ik denk er ook aan de s510 aan te schaffen, maar zal deze gebruiken als AV receiver met 5.1 setup en aangesloten op tv, dus veronderstel dat ik dan makkelijk(er) aan die instelling zal kunnen. Twijfel nog altijd beetje of die Pioneer zwaar genoeg zal zijn voor mijn Monitor Audio APEX speakers maar heb nu eenmaal kleine receiver nodig om die in kast te krijgen.
Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste