Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Ik heb hem verder ook wel aan de TV hangen, alleen dan via HDMI. Ik heb gekozen voor een av receiver in verband met de mogelijkheid om er allerlei videoapparatuur aan te hangen (mediaspeler), fm tuner en subwooferuitgangen. Daarnaast was de receiver goedkoop (133 euro), ook niet geheel onbelangrijk :)

Er zit voor instellen van de speakers (volume. afstand en volgens mij ook large/small setting) een microfoontje bij en een automatische optie genaamd MCACC. Hier heb ik echter geen gebruik van gemaakt, beetje overkill voor een stereosetupje :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik heb sinds gisteren de VSX-S510 icm een TAGA TAV606 v3 (5.0 setje). Hoewel het (voor mij) een onbekend merk is, speelt hij echt super! Voor dat geld zou je het echt niet verwachten.

Nou loop ik wel tegen een aantal problemen aan. Als ik via mijn HTPC 1080p60 output, dan krijg ik een soort van storingsbeeld (half sneeuw, half zwart). De HTPC direct op de tv (Panasonic VT60) had dit probleem niet.

Dan nog een Spotify Connect probleem. Mijn iOS app vindt de versterker als Connect apparaat, maar het duurt of heel lang voordat de receiver begint af te spelen, of hij speelt helemaal niet. Alsof hij geen internet connectie kan krijgen. Via Airplay werkt het perfect

Master_A

Anoniem: 644615

Hallo, ik heb een vraag over de Pioneer VSX-920-K.
Deze versterker heb ik van iemand overgenomen, volgens deze persoon van wie ik het heb overgenomen, heeft toen het nog bij hem stond, regelmatig een error, hij doet de versterker uit en aan, dan is de error even weg, maar komt weer terug.
Nu heb ik de versterker, ik heb alleen usb en de radio laten spelen en helemaal geen error gezien. Ik denk dat het aan de hdmi zou kunnen liggen deze heb ik nog niet getest, als ik er een tv op ga aansluiten en als ik de error zou krijgen, dan ligt het aan de tv en zou er alleen een Pioneer tv op aangesloten kunnen worden, de bronnen die zijn aangesloten op de versterker worden misschien niet ondersteund.

Ik wil hem ooit verkopen maar dan moet alles wel goed zijn, tot nu toe zijn er geen errors
Zou er iemand mij kunnen vertellen hoe de errors komen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 644615 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:30:
Hallo, ik heb een vraag over de Pioneer VSX-920-K.
Deze versterker heb ik van iemand overgenomen, volgens deze persoon van wie ik het heb overgenomen, heeft toen het nog bij hem stond, regelmatig een error, hij doet de versterker uit en aan, dan is de error even weg, maar komt weer terug.
Nu heb ik de versterker, ik heb alleen usb en de radio laten spelen en helemaal geen error gezien. Ik denk dat het aan de hdmi zou kunnen liggen deze heb ik nog niet getest, als ik er een tv op ga aansluiten en als ik de error zou krijgen, dan ligt het aan de tv en zou er alleen een Pioneer tv op aangesloten kunnen worden, de bronnen die zijn aangesloten op de versterker worden misschien niet ondersteund.

Ik wil hem ooit verkopen maar dan moet alles wel goed zijn, tot nu toe zijn er geen errors
Zou er iemand mij kunnen vertellen hoe de errors komen?
Ik denk door een fout in de receiver, maar kan er naast zitten....

Geef eens wat meer info. Heb je iets kunnen reproduceren en/of heb je een code?

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:30
Iemand die arc ooit deftig heeft kunnen doen werken met een Pio icm Panasonic plasma? Ondznks dat alles juist staat (zoals bij vorige receiver) zit ik met probleem dat receiver uitvalt als ik tv aan zet nadat receiver aan staat. Als ik dan bijv netflix pauzeer, gaat de receiver ook uit. Heel bizar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo, nadat ik de hdmi heb gebruikt door middel van een ps3 aan te sluiten, ging het tot vandaag perfect. Toen ik klaar was met spelen, deed ik een tukkie, werd wakker wou weer gaan spelen, deed de ps3 aan, deed de pioneer aan met de ab, hij ging aan en plotseling ging hij uit en er blijft een rood lampje langzaam knipperen.
Advanced mcacc lampje knippert en de pioneer krijg ik niet meer aan, alleen het lampje blijft knipperen.
Andere modellen hebben een mogelijkheid om bepaalde knoppen ingedrukt te houden, dan werkt hij weer.
Dit model krijg ik niet aan. Er staat bij de handleiding als het lampje wat bij mij knippert blijft knipperen, dan is er iets ernstigs aan de hand.
Ik ben een redelijke monteur en heb een gevoel dat de ps3 een sluiting veroorzaakt heeft waardoor de pioneer in zijn beveiliging is gesprongen. Ik heb alles ontkoppelt, hij blijft knipperen, de voeding is volgens mij gedeeltelijk geblokkeerd waardoor er wel stroom naar de lampjes gaat maar niet genoeg om te werken om doorbranden te voorkomen.
Ze maken ze lang niet zo sterk als vroeger meer, ik heb nog een NAD zonder hdmi, vooropig ga ik daarmee gamen met plugs.
Morgen kijk ik wat de electro zaken zeggen en hoeveel het gaat kosten.
Ik hou jullie op de hoogte met de pioneer op dit forum hoe het allemaal verloopt
Zijn er ook anderen die dit probleem met de pioneer vsx 920k hebben? Welke stappen hebben jullie ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit momenteel een beetje te spelen met de speakerinstellingen van m'n sc-lx76. Vind hem namelijk al sinds ik hem heb een stuk killer dan de Harman Kardon die ik hiervoor had.
Heb nu gepoogd de speakers op small te zetten en de sub een handje te laten helpen. Echter, de cutoff frequency gaat niet lager dan 50hz, wat het geluid niet ten goede komt.
Geloof dat ik toch maar verder moet gaan stoeien met de equalizer om é.é.a.op de rit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:54
Heb je er dezelfde speakers aan hangen? Anders is het logisch dat'ie anders klinkt. Met dezelfde speakers zou er niet zo heel veel verschil moeten zitten tussen verschillende versterkers maar het zal altijd een beetje zijn inderdaad.

Als je wilt dat de sub zo veel mogelijk meedoet moet je de cutoff natuurlijk zo hoog mogelijk zetten, maar ik denk niet dat dat helpt tegen 'kil' geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, zelfde speakers. 2x Dynaudio 72se, 2x Dynaudio 52se, 1x dynaudio 122c en een Rel q150.
Ik wijt het aan de overgang van analoog naar volledig digitaal. Het geluid van m'n Avr7000 was echt geweldig, maar die ging gemiddeld 1x in de twee jaar kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfGTI
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2022
Hallo allemaal,
ik heb mijn Pioneer VSX-921 via MCACC ingesteld met oa grote frontspeakers en een grote center met 2 kleine surround speakers. De SW is uit ivm de bassen.

Maar de boxen dreunen irritant terwijl de bass al op -2 staat.

Via EQ pro heb ik wat herzen verlaagd maar ben nog niet tevreden.

Wie weet wat ik nog meer kan instellen om het dreunen te trimmen.
Ben ook zoekende naar beter geluid want dat vind ik nog niet wat ik wil.

Mijn frontboxen zijn grote Klipsch Synergy F2 (100watt), de center is van Magnat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 21:46

nitrodesign

There is more joy on a ...

Beste mede tweakers,

Ik heb een vraagje, ik beschik over een VSX-924-K en ben uitermate tevreden over het apparaat alleen aan een ding irriteer ik me ontzettend.

Als ik met mijn afstandsbediening van mijn KPN settop box de TV en mijn KPN settop box aanzet, en met mijn afstandsbediening van mijn Pioneer de versterker. Dan krijg ik HDMI input 2 (KPN settop box). Maar naar 10 seconde springt mijn versterker automatisch naar HDMI 1 Output, is dit aan te passen ?

Heb als kerst cadeau een Logitech Harmony Touch gekregen en als ik dan bijvoorbeeld instel "TV Kijken" dan doet die alles zoals het hoort, TV aan, KPN settop box aan, Versterker aan. Alles op het goede kanaal, maar naar 10 seconde springt dus mijn Versterker weer op Output HDMI 1 en moet ik vervolgens weer met mijn afstandsbediening van mijn Versterker het kanaal aanpassen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met die probleem.

PS.
Gister nog gezocht naar informatie, daar kwam ik tegen dat andere mensen ook problemen hebben alleen het betreft allemaal bij een Samsung tv. Drie keer raden, ik beschik zelf ook over een Samsung tv (UE46H7000SL).

PS.
Ik ben er nu uit, het betreft mijn TV waardoor mijn versterker weer verspringt van een HDMI poort op mijn versterker naar de HDMI poort op mijn TV.

Nu is de vraag: is het aan te passen dat als ik al mijn apparatuur uit zet en vervolgens weer aan dat de HDMI poort die geselecteerd wordt op de versterker ook blijft en niet automatisch verspringt naar de standaard HDMI Output poort op mijn TV.

Grtz,

NitroDesign

Probleem opgelost, oorzaak was de TV, de AnyNet+ stond aan waardoor de TV een signaal naar de versterker stuurt om die HDMI poort te pakken.

[ Voor 28% gewijzigd door nitrodesign op 29-12-2014 18:25 ]

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor RalfGTI

Toen mijn Pioneer vsx 920 k het nog deed, heb ik speakers aangesloten van Jamo 200 watt 8ohm. Er kwam een goed geluid uit, geen vervormingen, ik heb hem niet via mcacc ingesteld, geen microfoon.
Volgens mij is de mcacc een technologie om nagalmingen en weerkaatsingen tegen te gaan, misschien als je het in een grotere kamer met dezelfde instelling probeert, een grotere kamer heeft meer ruimte voor het weerkaatsen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of zwaardere speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06
Ik heb al een paar jaar een VSX 2021k, gevalt prima. Alleen nu heb ik de boxen bi-amp aangesloten en wil ik ook van zone 2 gebruik maken (de keuken).

Dit is volgens mij niet mogelijk of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414231

Mijn VSX-921 geeft na twee jaar vreemde problemen.

- statisch kraakje over alle vijf speakers;
- geluid wordt regelmatig onderbroken, behalve als op stereo wordt gespeeld;

Heb de receiever al losgekoppeld en in andere omgeving laten spelen na reset. Andere speakers, andere omgeving verschillende bronnen (via HDMI, tulpstekkers en ipad met kabeltje) nemen het probleem niet weg.

Iemand enig idee waar het probleem kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Maeslant schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:25:
Ik heb al een paar jaar een VSX 2021k, gevalt prima. Alleen nu heb ik de boxen bi-amp aangesloten en wil ik ook van zone 2 gebruik maken (de keuken).

Dit is volgens mij niet mogelijk of zie ik wat over het hoofd?
Als je je fronts bi-amp aangesloten wilt laten niet inderdaad. Dus je moet zelf afwegen wat je belangrijker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
Bi-ampen is op dit soort apparaten zinloos dus zou voor Zone 2 kiezen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Op welke instelling speel ik het beste muziek en film af met een 2.1 setup op een Pioneer VSX-424K? Ik wil graag dat de subwoofer meespeelt bij stereobronnen, maar niet dat het geluid op enige manier "verbeterd" wordt. Om de subwoofer aan het spelen te krijgen moet ik de surrondmodus op Dolby PLII zetten. Maar volgens mij doet die modus iets met het geluid. Mijn fronts staan ingesteld als Large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NoepZor schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:10:
Mijn fronts staan ingesteld als Large.
Dan moet de subwoofer instelling op "Plus" staan. Als je je luidsprekers op Large instelt gaat bij muziek normaal gesproken de subwoofer op uit. Als je Plus instelt zodat ze samen werken zou je ook bij stereo content een werkende subwoofer erbij moeten hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/subw.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 05-01-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het is mij niet gelukt om dat voor elkaar te krijgen. Heb de speakers op small moeten zetten.
Helaas gaat de cutoff dan niet lager dan 50 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Oja ik lees het :)
Subwoofer – LFE-signalen en basfrequenties van kanalen die zijn ingesteld op SMALL worden weergegeven via de subwoofer wanneer u YES selecteert (zie onderstaande opmerkingen). Kies de instelling PLUS als u wilt dat de subwoofer continu basgeluid weergeeft of als u diepere bassen wenst (de basfrequenties die normaal gezien naar de voor- en middenluidsprekers gaan, worden ook omgeleid naar de subwoofer). Als u geen subwoofer hebt aangesloten, kiest u NO (de basfrequenties worden weergegeven door de andere luidsprekers).
De subwoofer staat ingesteld op YES, die ga ik eens op plus zetten..

Ik werd namelijk een beetje afgeleid door de diverse modi waarin wordt geroepen dat stereogeluid naar meerkanaals (waaronder sub dus) wordt omgezet e.d. Ik dacht al kan dat niet anders.

[ Voor 12% gewijzigd door NoepZor op 05-01-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damnit zeg, nooit aan gedacht om verder te klikken dan yes en no |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:48
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje een VSX-2021, waar ik in principe erg tevreden mee ben. Is het niet dat ik last heb van de zogenoemde DTS HD-MA Audio Bomb. Nu er steeds meer films beschikbaar zijn met DTS HD-MA en ik recent mijn mediasysteem geupgrade heb zodat ik ook DTS HD-MA kan afspelen kom ik er dus achter dat ik hier last van heb bij sommige films. Hierdoor is het eigelijk niet fijn film kijken als je weet dat er elk moment een hele harde knal door je woonkamer kan gaan, laat staan de impact die het heeft op de speakers wat mij dus ook niet al te goed lijkt. Om deze rede kijk ik dus voorlopig geen films met DTS HD-MA track (of doe mixdown naar DTS).

Nu is eigelijk mijn vraag, is er iemand die hier ook problemen mee heeft? Ik heb de support van Pioneer gemaild maar hierop nog geen antwoord gekregen, De laatst beschikbare (via het update menu) firmware staat op de receiver.

Het vreemde is dat het al een heel oud probleem is en ik eigenlijk geen recente topics tegen kom, het zou opgelost moeten zijn in firmware, maar kan niet echt iets vinden over specifiek mijn type receiver.

Zie:
https://www.google.nl/#q=DTS+HD-MA+audio+bomb
http://forums.highdefdige...eaming-dts-ma-solved.html
http://www.avsforum.com/f...a-audio-bomb-returns.html

EDIT:
Op wat Duitse fora een nieuwe firmware gevonden:
Huidig: 1-191-086-119-069

Readme text nieuw:
A/V Receiver PIONEER VSX-2021-K
Version 0.237
Firmware Version 1-204-087-119-088
Typ USB update

Misschien de moeite waard om morgen even te proberen

EDIT2:
Helaas nieuwe firmware heeft niet geholpen, dan maar Pioneer bellen ofzo aangezien ze nog steeds niet gereageerd hebben (mail ruim voor de kerst verstuurd)

[ Voor 12% gewijzigd door KiefDelicious op 06-01-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 09:53
Ik ben me sinds kort een beetje aan het inlezen in de materie van de recievers. Ik heb nu een Logitech Z-5500 maar ik wil toch een keer een reciever met 2.0 of 2.1 neerzetten om later uit te breiden naar 5.1.

Als ik zo kijk lijkt mij de VSX-529 een goed model voor mijn budget/wensen. Nu snap ik alleen niet helemaal hoe het zit met de modellen van Pioneer. Ik kan er ook vrij weinig over vinden. Ik dacht eerst namelijk dat de VSX-400 en VSX-500 serie 5.1 of 5.2 waren, en de VSX-800 en VSX-900 serie 7.1 of 7.2. Maar nu zie ik de VSX-824 staan, en zie ik door de bomen het bos niet meer. Volgens de specificaties van Pioneer zelf zijn de VSX-529 en de VSX-824 voor 99% identiek aan elkaar. Het enige verschil dat ik kan ontdekken is de toevoeging van ingebouwde bluetooth module bij de VSX-824. Waarom heeft het dan een totaal ander modelnummer? Waarom niet VSX-529B of iets dergelijks? Zitten er nog meer verschillen tussen de VSX-824 en de VSX-529?
Als ik het goed heb is de VSX-529 de opvolger van de VSX-528, welke weer opvolger is van de VSX-527 etc. of heb ik dit ook mis?

[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 08-01-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
http://www.pioneer.eu/nl/products/42/98/405/overview.html

Alle nieuwe modellen van pioneer op een rij.
deze hebben allemaal hdmi 2.0 geloof ik om 4k 60fps te ondersteunen

[ Voor 25% gewijzigd door Goofy1978 op 08-01-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ja, daar heb ik natuurlijk al naar gekeken. En ook de VSX-529 en de VSX-824 vergeleken. En dan zijn de specifacties op de bluetooth module na identiek.

Dus nu blijft de vraag, zitten er nog meer verschillen in? Want het is een beetje raar dat ze compleet andere modelnummers hebben, terwijl het enige verschil de BT module is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
Pff, kom er niet uit, ook niet na een tijd zoeken. Bij mijn zwager heb ik een VSX-329-K aangesloten, waar een HTPC aan HDMI in hangt en de TV aan HDMI out. Werkt allemaal prima. Maar als ik radio wil luisteren (via de HTPC) en de TV uit zet, dan gaat het geluid van de receiver/HTPC ook uit. Ik vermoed dat dit heel makkelijk op te lossen is (CEC uit (dacht dat de LG TV dat niet eens had), instelling in de receiver, etc.).

En aangezien ik vandaag papadag heb, kan ik ook niet uitgebreid testen. En Google (en de zoekfunctie hier) helpen me op het moment ook niet verder. Kan iemand me misschien eenvoudig op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:24

Arjan A

Cenosillicafoob

@barrymossel Wat betreft dat geluid, ik gebruik vaak Soundcloud playlists op mijn Raspberry Pi, die met HDMI aan mijn VSX-923 verbonden is.
Als ik vervolgens de tv uitdoe, gaat het geluid weg, maar even later komt het weer terug (je ziet ook die rode HDMI-lampjes voorop de versterker knipperen). Daarna blijft het geluid gewoon afspelen.
De tv ondersteunt geen CEC, maar de versterker detecteert wel wanneer de tv aan en uit gaat. Ik draai wel de laatste firmware.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
Arjan A schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:26:
@barrymossel Wat betreft dat geluid, ik gebruik vaak Soundcloud playlists op mijn Raspberry Pi, die met HDMI aan mijn VSX-923 verbonden is.
Als ik vervolgens de tv uitdoe, gaat het geluid weg, maar even later komt het weer terug (je ziet ook die rode HDMI-lampjes voorop de versterker knipperen). Daarna blijft het geluid gewoon afspelen.
De tv ondersteunt geen CEC, maar de versterker detecteert wel wanneer de tv aan en uit gaat. Ik draai wel de laatste firmware.
Ah, dat ben ik wel enkele keren tegen gekomen. Waarschijnlijk heb ik niet lang genoeg gewacht dan. Als mijn vrouw thuis is, ga ik het allemaal nog even proberen.
Weet je wellicht ook of voor de Standby Through ARC nodig is in mijn opstelling? Geluid van de STB zou dan normaliter via de TV moeten worden afgespeeld (terwijl ik wel de mogelijkheid wil behouden om met een film de receiver te gebruiken).

---edit---
Haha, de receiver heeft niet eens Standy Through :)

[ Voor 3% gewijzigd door barrymossel op 10-01-2015 09:43 . Reden: doh! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:26
Ik heb sinds september 2011 de VSX 1021K. Eigenlijk vanaf het begin had de versterker wat kuren: bij het uitzetten bleef soms de rode led van Advanced MCACC branden en de receiver kon niet meer aan. Ik moet dan 10 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden om hem weer te 'ontgrendelen'. Soms bleef dit ook maanden weg.... Nu heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik hier niets mee gedaan heb.
De receiver begint namelijk meer en meer kuren te krijgen.... Ik heb geen netwerk mogelijkheden meer, aan en uit zetten is een drama, heb geen mogelijkheid meer om een firmware (opnieuw) te flashen: niet meer zichtbaar in het menu. Vanmorgen had ik plotseling wel weer even netwerkmogelijkheden (oa middels mijn iPhone) maar vanavond lukt dit weer niet: 0,0 netwerk....
Ik heb als contact gezocht met Pioneer en hoop op enige coulance....
Hebben jullie misschien nog ideeën wat ik zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 26-05 16:30
Hmm, ik weet niet of dat van die MCACC led wel zo vreemd is? Volgens mij brand deze led op mijn VSX-528K ook altijd eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Laatst online: 02-06 16:26
Feit is dat ik de receiver niet aan krijg als deze blijft branden nadat ik hem uitgezet heb... Gisteren had ik iverigens weer netwerkmogelijkheden. Geprobeerd om via het net en via USB de firmware te updaten of opnieuw te flashen. Bij beide mogelijkheden gad de receiver aan dat dit niet nodig was.... Vanmorgen liep de boel weer in het honderd: de luidsprekers bleven uit. Harde reset resulteerde erin dat de luidsprekers het weer deden maar de netwerk migelijkheden zijn weer pleite.... #heleheeeeeelediepezucht :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Hey Guys ik heb een vraagje ik heb een pioneer vsx923 receiver met een panasonic gt60 serie plasma.
De tv is aangesloten op de receiver en alle overige apparaten zoals humax idr, mediaspeler enz enz.

Nu loop ik tegen het volgende aan: als ik tv kijk staat mijn receiver op input hdmi2 (humax) als ik in het verleden apps opstarten van de tv(panasonic) en ik selecteerde netflix ging de receiver automatisch over naar input optical(omdat de tv een optische kabel heeft naar de pioneer tv op ingang TV) Sinds vandaag kwam ik erachter dat mijn receiver dit niet automatisch doet zodra ik de apps zoals netflix of youtube van mij TV op start.

Ik moet deze actie dus nu handmatig doen. Ik vraag me af hoe ik dit weer krijg zoals voorheen.

Ik heb de optische kabel al vervangen en de receiver gereset alleen heeft dit niet geholpen. Kunnen jullie me aub helpen?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Volgens mij heeft dat meer met de dataverbinding in hdmi-kabel te maken.
Maar ik ben er zelf ook niet uit in hoeverre Pioneer die informatie juist verwerkt...

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Hmm zou dat betekenen dat de HDMI kabel misschien verrot is? Want hij deed het voorheen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afaik kan een optische kabel niet schakelen, dus zou het sowieso ergens anders moeten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Een HDMI-kabel doet het perfect, of hij doet het niet. Als je storingen hebt, zoals vervormingen in het geluid of in het beeld, dan heb je zeer waarschijnlijk een los contact of een breuk in de kabel, zodat hij het soms wel, soms niet doet. Hetzelfde geldt denk ik ook wel voor een optische kabel. Probeer eerst maar eens andere :)

[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 12-01-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 26-05 16:30
Tegels schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:34:
Feit is dat ik de receiver niet aan krijg als deze blijft branden nadat ik hem uitgezet heb... Gisteren had ik iverigens weer netwerkmogelijkheden. Geprobeerd om via het net en via USB de firmware te updaten of opnieuw te flashen. Bij beide mogelijkheden gad de receiver aan dat dit niet nodig was.... Vanmorgen liep de boel weer in het honderd: de luidsprekers bleven uit. Harde reset resulteerde erin dat de luidsprekers het weer deden maar de netwerk migelijkheden zijn weer pleite.... #heleheeeeeelediepezucht :( :(
Ai, da's inderdaad vervelend. Dan lijkt mij dat er weinig anders op zit dan te kijken of je evt. de receiver ter reparatie aan kan bieden bij Pioneer? Veel andere resetmogelijkheden dan de stekker er uit/in zijn er volgens mij niet bij Pioneer receivers.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Pioneer A-70? (Stereo)
En eventueel met de Pioneer N50.

Ik heb me laatst een paartje LS50 gekocht, echt een impuls aankoop :x maar echt voor een spotprijs! (moet hier eens mee stoppen) en deze wil ik dan gaan vergelijken met mijn huidige PM7004. Kijken of het echt veel verschil gaat geven. Stabiliteit of iets dergelijks.

Het liefst ervaringen van mensen die met deze combinatie draaien. Stabiliteit van de netwerk speler lijkt mij ook interessant. Het bedienen van de streamer met bijvoorbeeld de telefoon is een must. Werkt dit ook goed?

Even wat info over mijn stereo setup:

- Kef LS50
- PM7004
- BK xls 200
- SBT (BOTWS)
- DACmagic plus (BOTWS)

Deze componenten kunnen dus mooi vervangen worden door de A70 en de N50.

Het is jammer dat ik in Zuid-Limburg woon en hier vrij weinig HIFI zaken zijn waar je zulke dingen kan testen. Vooral waarbij de verkoper niet in je nek staat te heigen en je van alles probeert aan te smeren!

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Katsunami schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:37:
Een HDMI-kabel doet het perfect, of hij doet het niet. Als je storingen hebt, zoals vervormingen in het geluid of in het beeld, dan heb je zeer waarschijnlijk een los contact of een breuk in de kabel, zodat hij het soms wel, soms niet doet. Hetzelfde geldt denk ik ook wel voor een optische kabel. Probeer eerst maar eens andere :)
Ga ik doem optische kabel maakte in elk geval geen verschil.

Verder valt me op dat ik de reciever op volume 45 moet zetten voordat ik de tv echt hoor en alle speakers staan voluit en receiver op auto dus dolby ik vind dit wel erg raar andere mensen last van?

[ Voor 16% gewijzigd door wbtje op 14-01-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 23:35

JAM

- 45 dB is een hele normale waarde. Ik heb het volume over het algemeen tussen - 40 dB en - 25 dB staan (Pioneer SC-LX85), afhankelijk van de bron die ik beluister(/bekijk).
Deze receivers gaan nog een eind door in de +-waarden (in ieder geval + 12 dB), maar bij 0 dB staat het geluid al onbenullig hard (het MCACC-systeem regelt trouwens ook in op 0 dB). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik de Pioneer VSX S510 staan. Alles werkt eigenlijk zoals ik het zou willen, op 2 dingetjes na:
- Hij staat bekabeld aangesloten op een switch. Via de pioneer app kan ik hem niet vinden.
- De tv (Sony KDL-W655A) staat aangesloten op de HDMI uit poort. De tv ondersteunt ARC, maar ik krijg geen geluid via de pioneer als ik alleen de tv inschakel. Ik heb daarop een optische kabel aangesloten, maar dat werkt ook niet. Nu zit het aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van de tv op de analoge ingang van de pioneer en zelfs dat werkt niet. Op dit moment heb ik dus alleen geluid van mijn tv zelf als ik bijvoorbeeld smart tv gebruik. Alle andere apparatuur werkt wel gewoon goed via de HDMI kabels, alleen het geluid van de tv zelf kan ik dus niet via de pioneer krijgen. Moet ik ergens een instelling wijzigen hiervoor? Volgens de handleiding zou het dus al moeten werken met alleen de HDMI kabel en anders met de optische kabel, maar geen van beide werkt dus.

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:01
rokil schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:57:
Sinds gisteren heb ik de Pioneer VSX S510 staan. Alles werkt eigenlijk zoals ik het zou willen, op 2 dingetjes na:
- Hij staat bekabeld aangesloten op een switch. Via de pioneer app kan ik hem niet vinden.
- De tv (Sony KDL-W655A) staat aangesloten op de HDMI uit poort. De tv ondersteunt ARC, maar ik krijg geen geluid via de pioneer als ik alleen de tv inschakel. Ik heb daarop een optische kabel aangesloten, maar dat werkt ook niet. Nu zit het aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van de tv op de analoge ingang van de pioneer en zelfs dat werkt niet. Op dit moment heb ik dus alleen geluid van mijn tv zelf als ik bijvoorbeeld smart tv gebruik. Alle andere apparatuur werkt wel gewoon goed via de HDMI kabels, alleen het geluid van de tv zelf kan ik dus niet via de pioneer krijgen. Moet ik ergens een instelling wijzigen hiervoor? Volgens de handleiding zou het dus al moeten werken met alleen de HDMI kabel en anders met de optische kabel, maar geen van beide werkt dus.
1. Bekabeld werkt bij mij ook beter. Dus als het kan zou ik het zo laten.
2. Engelstalige handleiding, pagina 153: Selecting speakers to output sound
Selecting speakers to output sound

Steps
1. Press the HOME button, then select [Settings] using the / buttons.
2. Select [Sound] using the / buttons, then press the button.
3. Select [Speakers] using the / buttons, then press the button.
4. Select [TV Speakers] or [Audio System] using the / buttons, then press the button.
To return to the last viewed source, press the HOME button twice.
Notes
To use multi-channel audio, connect to an external audio system compatible with Dolby Digital using
an optical cable, and select [Audio System].
[Audio System] must be selected to listen to 5.1 multi-channel audio

Link naar de betreffende handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 651054

Goedemorgen allemaal,

sinds oktober heb ik de VSX-924 in gebruik, bijna helemaal naar tevredenheid.

Het enige probleem dat ik ondervind, is dat de netwerkverbinding (gewoon via LAN kabel) telkens na 1 nacht weg is.

Dit krijg ik weer terug als ik spanning van de receiver haal en er weer op zet.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

De DHCP van het netwerk staat aan.

Ik hoor graag van jullie.

gr. Ries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het lijkt erop dat de lease van de DHCP verloopt. Zet in de router de lease eens op de hoogst mogelijke stand. Bij de meesten is dat 7 of 31 dagen. Als de receiver verbinding heeft, kun je ook nog in de router het IP dat is toegekend reserveren, zodat de router altijd hetzelfde IP aan de versterker toekent; je kunt dan ook nog, als die versterker de mogelijkheid biedt, het IP in de versterker vast instellen op dat gereserveerde IP. Dan heb je geen DHCP meer nodig, en zou het altijd moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
rick85 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:25:
[...]

1. Bekabeld werkt bij mij ook beter. Dus als het kan zou ik het zo laten.
2. Engelstalige handleiding, pagina 153: Selecting speakers to output sound
Selecting speakers to output sound

Steps
1. Press the HOME button, then select [Settings] using the / buttons.
2. Select [Sound] using the / buttons, then press the button.
3. Select [Speakers] using the / buttons, then press the button.
4. Select [TV Speakers] or [Audio System] using the / buttons, then press the button.
To return to the last viewed source, press the HOME button twice.
Notes
To use multi-channel audio, connect to an external audio system compatible with Dolby Digital using
an optical cable, and select [Audio System].
[Audio System] must be selected to listen to 5.1 multi-channel audio

Link naar de betreffende handleiding
Bedankt voor je reactie, maar het werkt niet.
Ik heb de pioneer dus bekabeld aan een switch, maar kan hem niet vinden met de app. Dit werkt dus niet en ik vraag me af of dit komt door de switch.
De Sony tv had ik al zo ingesteld, omdat ik dat met mijn vorige receiver ook zo moest doen. Moet ik op de vsx 510 een instelling veranderen, zodat ik het tv geluid analoog, of via de optische geluidskabel wel doorkrijg. Of is er misschien iets stuk aan de pioneer, omdat ik er geen tv geluid uit krijg?

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Beste Mede Tweakers,

Ik heb sinds een aantal maanden de VSX-924 en ben er erg over te spreken. Tot op de dag van vandaag geen problemen ondervonden.

Mijn setup is als volgt:
* VSX-924 receiver
* UE7000 serie Samsung TV
* KPN Experia Box
* Harmony Touch

Vandaag via mijn Harmony de activiteit "TV Kijken" opgestart, TV gaat netjes aan naar het goede kanaal, Versterker gaat aan, maar blijft staan op het kanaal waar die op stond (Niet HDMI 2 = KPN). Experia Box gaat ook niet aan.

Vervolgens mijn Harmony aan de laptop gehangen en de activiteit "TV Kijken" opnieuw geconfigureerd.

Weer activiteit "TV Kijken" opgestart. TV gaat netjes aan en naar het goede HDMI kanaal. Versterker gaat aan maar blijft wederom op het HDMI kanaal staan waar die op stond. Experia Box gaat wel aan.

Handmatig via de Harmony geprobeerd om de input te veranderen naar HDMI 2. In het display zie ik dat die het command verstuurd, alleen de versterker pikt het signaal niet op.

Vervolgens stekker getrokken van de versterker. Probleem was hiermee opgelost. Alleen snap ik niet hoe dit kan gebeuren ?

Hierna de activiteit "NAS" gestart, alles start netjes op zoals het hoort. Vervolgens zie ik mijn mappenstructuur van de NAS. Als ik mijn Harmony pak om een map te selecteren werkt dit ook. Maar als ik naar beneden wil scrollen/pijltje beneden lukt dit niet. De knoppen wel geprogrammeerd op de Harmony.

Om te controleren of het goed gecontroleerd is de officiële afstandsbediening gepakt van de versterker. Tot mijn verbazing werken de volgende knoppen ook niet: Enter / Pijltje omhoog / Pijltje omlaag / Pijltje links / Pijltje rechts / Return knop.

Via de handleiding de afstandsbediening een reset gegeven:

------------------------------
1 Houd RCU SETUP ingedrukt en druk dan ‘0’ drie seconden in.Laat de toets los nadat de LED één keer geknipperd heeft. De LED blijft knipperen.
2 Houd de knop ENTER vijf seconden ingedrukt.Als de LED één seconde oplicht, is het wissen met succes voltooid
-------------------------------

Bovenstaande procedure uitgevoerd alleen heeft geen effect gehad. Versterker al uit/aan gezet zowel nogmaals stekker getrokken alleen dit heeft geen nut.

Dit probleem doet zicht voor als de receiver op de input "MEDIA SERVER" staat. Als ik naar de "Home Menu" ga van de receiver werken de knoppen wel naar behoren.

De volgende knoppen zijn geprogrammeerd op de Harmony:
* Enter Knop
* Return Knop
* Pijltje omhoog / omlaag / links /rechts

Als ik met mijn Harmony op de Enter knop druk werkt dit wel, dan ga ik verder in mijn mappenstructuur. De overige knoppen werken ook niet op de Harmony.

Weet iemand nog een andere oplossing om door mijn mappenstructuur te kunnen scrollen ?

-----------
PS vraag 2:

mijn versterker zit voorheen gekoppeld aan een standaard hi-fi set : "Boston Acoustics Home Theater 5.1 Luidsprekerset Soundware XS 5.1 HG"

1x links voor speaker
1x rechts voor speaker
1x links achter speaker
1x rechts achter speaker
1x subwoofer

Momenteel heb ik de linker en rechter speaker vervangen door: Bowers & Wilkins 685 S2

Nu was mijn vraag, moet ik nog iets in mijn versterker aanpassen om zo het optimale geluid uit de speakers te krijgen ?

Momenteel zijn de volgende instellingen van toepassing bij "luidsprekerinstelling: :

SW: YES
Front: LARGE
Center: SMALL
Surr: SMALL
FH: NO
SB: NO
X.OVER: 150Hz

Momenteel zijn de volgende instellen van toepassing bij "Luidsprekersysteem":

Normaal (SB/FH)

Front: Normaal
Center: Normaal
Surr: Normaal
FH: Normaal
SB: Normaal
Surr Pos: AAN ZIJKANT

Mij werd verzocht toen ik de Bowers & Wilkens 685 S2 kocht om deze speakers Bi-Wire aan te sluiten. Dit moet nog gedaan worden. Momenteel zitten ze op de linksvoor speaker en rechtsvoor output van de versterker.

[ Voor 5% gewijzigd door nitrodesign op 21-01-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nitrodesign schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:01:
Momenteel zitten ze op de linksvoor speaker en rechtsvoor output van de versterker.
Gewoon verder zo laten, bi-ampen gaat weinig verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ab verhaal: als ik het goed begrijp doet de originele ab het ook niet? Dan zou ik het met de Android app proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

De originele ab doet het alleen niet in het "media server: gedeelte. Druk ik op home/menu button van mijn ab, dan gaat die daar naar toe en functioneren de knoppen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmmm... Firmware update geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Ook al gedaan, voor dat ik aan de gang ging met Spotify Connect. Dit is ook nog niet werkend op mijn Versterker.

Alles wat ik er voor moet hebben heb ik:
- Pioneer VSX 924
- Spotify Premium
- Telefoon voorzien van de laatste Spotify app
- Telefoon hangt aan de wifi
- Pioneer VSX 924 hangt bedraad aan het netwerk

Als ik dan op mijn telefoon de Spotify open en ga naar "instellingen en vervolgens naar Spotify Connect" Zie ik mijn Pioneer VSX 92 er niet bij staan.

PS:
Ik heb vandaag mijn Pioneer VSX-924 nog een aantal keer spanningsloos gemaakt, en wat betreft het AB probleem is opgelost. Mijn AB functioneert nu wel weer naar behoren, zowel de Enter / Return / Pijl toetsen werken weer.

Ook ingesteld op mijn Harmony, dit werkt nu ook. Ik snap er niets van hoe dit heeft kunnen gebeuren en waarom ik eerst mijn VSX-924 spanningsloos moet maken om het probleem op te kunnen lossen.

Bovenstaand probleem met Spotify is helaas met het stekker trekken nog niet opgelost.
Ook een mail gestuurd naar Pioneer om te vragen waar bovenstaand probleem aan kan liggen.

Mvg,

NitroDesign

[ Voor 40% gewijzigd door nitrodesign op 24-01-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Klein vraagje, eigenlijk een bestiging van wat ik al vermoed. Op dit moment ben ik in het bezit van een Pioneer VSX-917V-K welke nu inmiddels een jaar of 6 oud is, maar nog uitstekend functioneerd alleen kom ik aansluitingen te kort.

Ik heb een set-op box staan van XS4ALL, een Apple TV, PS3 een WII en daarnaast nog een mediacenter. Nu hebben practisch alle devices HDMI of SPDIF (optical) aansluiting voor digitaal audio. De versterk heeft daan in tegen maar twee SPDIF optical IN en twee HDMI IN poorten. Alleen wat erg jammer is de HDMI alleen passthrough met andere woorden er wordt niets met audio gedaan, alleen het beeld wordt doorgegeven aan mijn Panasonic plasma scherm.

Nu vraag ik mij af zou ik op een VSX-924-K ook alles wat HDMI ondersteund kunnen aansluiten zonder nog weer gebruik te moeten maken van extra audio aansluitingen? Ik vermoed het wel, maar ik kan het niet direct vinden, naar mijn idee zijn de beschrijvingen daar toch nog iets onduidelijk in.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

nitrodesign schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:00:
Ook al gedaan, voor dat ik aan de gang ging met Spotify Connect. Dit is ook nog niet werkend op mijn Versterker.

Alles wat ik er voor moet hebben heb ik:
- Pioneer VSX 924
- Spotify Premium
- Telefoon voorzien van de laatste Spotify app
- Telefoon hangt aan de wifi
- Pioneer VSX 924 hangt bedraad aan het netwerk

Als ik dan op mijn telefoon de Spotify open en ga naar "instellingen en vervolgens naar Spotify Connect" Zie ik mijn Pioneer VSX 92 er niet bij staan.

PS:
Ik heb vandaag mijn Pioneer VSX-924 nog een aantal keer spanningsloos gemaakt, en wat betreft het AB probleem is opgelost. Mijn AB functioneert nu wel weer naar behoren, zowel de Enter / Return / Pijl toetsen werken weer.

Ook ingesteld op mijn Harmony, dit werkt nu ook. Ik snap er niets van hoe dit heeft kunnen gebeuren en waarom ik eerst mijn VSX-924 spanningsloos moet maken om het probleem op te kunnen lossen.

Bovenstaand probleem met Spotify is helaas met het stekker trekken nog niet opgelost.
Ook een mail gestuurd naar Pioneer om te vragen waar bovenstaand probleem aan kan liggen.

Mvg,

NitroDesign
Ik had zelf ook Spotify Connect problemen op mijn VSX-S510. Ik heb nu mijn Pioneer receiver in DMZ modus gezet in mijn modem/router en heb het probleem niet meer. Het heeft dus misschien iets te maken met bepaalde poorten die opengezet moeten worden, alleen weet ik niet welke.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Amiet01 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:52:
[...]

Ik had zelf ook Spotify Connect problemen op mijn VSX-S510. Ik heb nu mijn Pioneer receiver in DMZ modus gezet in mijn modem/router en heb het probleem niet meer. Het heeft dus misschien iets te maken met bepaalde poorten die opengezet moeten worden, alleen weet ik niet welke.
Bovenstaand ook geprobeerd, DMZ open gezet maar dit heeft niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654228

Sinds kort de pioneer reciever vsx 924 gekocht.
Aansluiting lg tv via hdmi aangesloten.
4 boxen: 2 vooraan 2 achteraan.
Probleem: geluid komt enkel uit boxen vooraan. Bij de tuner komt geluid wel uit alle boxen..
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:25
Staat de tuner op een modus/preset die surround maakt van stereo? Denk aan iets van Multi Channel Stereo, DTS Neo dan wel Dolby Pro Logic. Grote kans dat de TV puur 2.0 uitstuurt en op Stereo staat. Door een bovenstaande modus te kiezen krijg je dan ook geluid uit alle speakers. Maar zolang het geen dedicated DTS of Dolby Digital is wat et naar de receiver wordt gestuurd heb je nooit echt surround.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan het ook zijn dat de uitgezonden programmas de surround niet ondersteunen? Een film vanop de digibox laat wel surround horen maar gewone tv programmas niet...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
De meeste Nederlandse zenders gebruiken pseudo-surround sound. Ze converteren stereo van te voren naar Dolby Digital 5.1. om zo het geluid "beter te spreiden". Het geluid komt dan vooral uit Front left en right en de Center, wanneer je die hebt, maar nauwelijks uit de surround speakers.

De Belgische zenders doen gewoon stereo. Je ziet dit aan de aanduiding in het display van de receiver. Op je tv kun je het soort geluidstrack waarschijnlijk ook wel zien wanneer je op de infoknop drukt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus er is dan geen oplossing om voor gewone belgische tv surround te beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, je versterker aan het werk zetten. Maar das altijd een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Neural surround kiezen voor stereo uitzendingen.

Neural Surround represents the latest advancement in surround
technology and has been adopted by FM Radio and Neural Music
Direct for broadcasts of surround recordings and live events.
Neural Surround employs psychoacoustic frequency domain
processing which allows delivery of a more detailed sound stage with
superior localization of surround elements. System playback is
scalable from stereo up to state-of-the-art multichannel surround.
Neural Surround is a trademark owned by Neural Audio Corporation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb werkelijk nog nooit gehoord van neural surround. Zou wel op m'n lx 76 moeten zitten, maar zie het niet langs komen. Welke knop zou ik daarvoor in moeten drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze preset is niet aanwezeig op de latere modellen, hier nog een VSX-2020 K.

Presets uitleg op pagina 62

http://docs.pioneer.eu/Ma...RC8105_manual/GetPDF.ashx

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 356920 op 07-02-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, ik zie dat het op de 75/85 serie voor het laatst zat :)

Zal intussen ingehaald zijn door de andere technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 14:08
Ik heb vandaag nieuwe speakers aangesloten waardoor ik nu een 5.1 opstelling heb (ik had eerst 2.0). Ik heb namelijk uitgebreid met de Boston Acoustics A2310HTS en dit alles aangesloten op een Pioneer VSX-422-K versterker/receiver. Mijn tv (LG 32LE4500) ondersteunt geen ARC waardoor ik de tv heb aangesloten via een optische kabel met de versterker. Mijn XBOX 360 (en PC) zijn via hdmi aangesloten op mijn tv.

Wanneer ik de Pioneer op 'auto' zet zou hij toch automatisch moeten detecteren wanneer er multikanaals materiaal binnenkomt? Bij mij blijft de versterker gewoon in 2.0 afspelen. Zowel bij HD zenders als games e.d. Ik krijg wel surround als ik de andere opties op de versterker gebruik (Dolby Pro Logic, Advanced surround e.d.) maar dit is natuurlijk niet de bedoeling wanneer er Dolby Digital/DTS sound (ik weet niet wat Xbox games en NL HD zenders gebruiken?) binnenkomt. Komt dit doordat ik iets niet juist heb aangesloten? Helaas heb ik dus geen ARC op mijn tv wat de zaken lastiger maakt. Een beetje een noobish vraagje maar ik kom er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De meeste tv's geven helaas slechts stereo output via de optische aansluiting.

Waarom sluit je de xbox en pc niet op de receiver aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Omdat ik dan geen beeld heb. Mijn xbox en pc kan ik wel via hdmi op mijn receiver aansluiten maar ik kan het beeld dan vervolgens niet doorsturen omdat mijn tv geen ARC ondersteunt (deze redenering klopt toch?). Dus ik kan via hdmi geen werkende verbinding krijgen tussen mijn receiver en tv (enkel via een optische kabel, maar deze zend natuurlijk geen beeld door).

[ Voor 11% gewijzigd door Maartendc op 08-02-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Arc is alleen geluid TERUG van de tv naar de receiver...

Dus gewoon pc + xbox via hdmi naar de receiver, één hdmi van de receiver naar de tv et voila! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Aha, it works! Top, dank! Het is even inkomen, komend vanaf een simpele 2.0 opstelling.
Heb nu Dolby Digital wanneer ik Fifa speel op de Xbox (dit is het meest haalbare op een xbox 360?) en op de HD zender van de tv.
Ik heb Dolby Digital Plus wanneer ik kijk via mijn PC->netflix (dit is het meest haalbare op Netflix?)

Ben nu benieuwd naar DTS en Dolby True HD en DTS-HD Master Audio op mijn nieuwe setje (heb nog niet echt een idee wat je nu het beste kunt nemen). Heb helaas geen bluray speler dus mochten jullie nog mooie testbestanden heb die ik via de pc af kan spelen, let me know! Moet nu ook weer wat anders gaan kijken naar films/series. Normaal gebruikte ik Netflix of Popcorn, waarbij er bij Popcorn helemaal geen degelijke surround ondersteuning is. Gelukkig biedt Netflix steeds meer/betere surround opties en ga ik daarnaast wat intensiever zoeken naar DTS bestanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maak je keuze: http://www.digital-digest...ovie_index.php?type=dolby

http://www.dvdloc8.com/list_dvd_clip.php

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 356920 op 09-02-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Dank! Ik heb nog wel één probleempje door de manier waarop ik nu alles heb aangesloten. Ik regel nu met mijn afstandsbediening van de receiver van welke bron ik beeld/geluid wil hebben. Nu zet ik hem bijv. op 'GAME' wat betekent dat ik beeld/geluid van mijn xbox doorkrijg. Dit is opzich prima maar als ik een game als Fifa speel zet ik vaak ook mijn eigen muziek op. Voorheen was dit simpel: mijn pc aangesloten via tulp op receiver en vervolgens die bron geselecteerd en aangezien de xbox via hdmi naar de tv ging had ik ook beeld. Nu lukt dat dus niet want zodra ik van bron verander op de receiver (van game naar pc input zullen we maar zeggen) verdwijnt logischerwijs het beeld van de xbox.

Enig idee hoe dit op te lossen? (er zal ongetwijfels wel weer een makkelijke oplossing zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Twee zones? Ik kan op die van mij meerdere zones definieren, alleen nooit de behoefte voor gehad.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Ik heb geen idee hoe dat werkt en of mijn VSX-422-K het ondersteunt. Ik kan daar vooralsnog niks over vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Nog aan het zoeken geweest maar helaas nog geen oplossing gevonden. Iemand ideeën of een uitleg hoe ik twee zones definieer? Kan vooralsnog niet vinden hoe dat werkt bij deze receiver en of het überhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als er niks over in de handleiding staat zal het niet beschikbaar zijn. Ook geen speaker a/b selectie tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Laatst online: 07-06 12:18
Ik heb een paar dagen een VSX924 in combinatie met een Samsung 55HU7500.

Het duurt wel ontzettend (5-10 seconden of meer) om van HDMI input te switchen of beeld te krijgen bij het inschakelen van de receiver.

is dit normaal?

Settop-Box <-> TV = instant on en direct beeld
Settop-Box -> VSX924 -> HDMI Output1 -> TV = traag opstarten, wisselen van hdmi inputs bvb PS3 of HTPC = ook ontzettend traag.

Mijn vader heeft een oude Pioneer receiver die al meer dan 5 jaar oud is en die start onmiddelijk op en veranderen van inputs gaat ook snel.
Ik heb al met instellingen liggen spelen maar de snelheid van input switching blijft hetzelfde.
Dit zou toch een zeer degelijke mid-range receiver moeten zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door dotslasher op 09-03-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
LoeWn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:59:
Ja, daar heb ik natuurlijk al naar gekeken. En ook de VSX-529 en de VSX-824 vergeleken. En dan zijn de specifacties op de bluetooth module na identiek.

Dus nu blijft de vraag, zitten er nog meer verschillen in? Want het is een beetje raar dat ze compleet andere modelnummers hebben, terwijl het enige verschil de BT module is.
Hier nog uitgekomen? Ik zit met dezelfde vraag.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Nope, na eigen speurwerk er niet uitgekomen.
Ook in dit topic geen (goed) antwoord gekregen.

Voor mij maakt het in principe nog niet uit. Ben nog steeds aan het kijken/luisteren naar speakers. Maar over een tijdje wil ik toch wel beslissen welke van de twee het wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Tja, bij gebrek aan verder info is het een no-brainer. Prijs is nagenoeg hetzelfde.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Dat klopt. Maar als het nou ging om het verschil tussen de 528 en 529 is het logisch dat de verschillen amper tot niet op te merken zijn.. Maar een 529 en een 824.. Zijn toch compleet andere typenummers. Dit zou toch ergens naar boven moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661893

Hello
Ik ben sinds kort eigenaar van een VSX-924-K.
Graag had ik de afstandbediening van deze gebruikt voor mijn Bluray speler (Pioneer BD-170), tv (Sony KDL-50W828B) en m'n Telenet digicorder.
Via de RCU functie kan ik blijkbaar voorgeprogrammeerde functies programmeren in de afstandbediening van de VSX-924 via codes die in de manual staan.
Mijn vraag echter: voor Sony tv's zijn er 14 'codes' en voor Pioneer BD-spelers zijn er 7 'codes'.
Hoe kan ik weten welke van de ze resp. 14 en 7 codes de juiste is voor mijn type tv en BD-speler.
Daarenboven voor de Telenet digicorder staat er geen code in de manual. Bestaat er hier niet ook een code voor?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telenet is een puur vlaamse decoder, bijgevolg vind je er geen internationale ondersteuning voor.
Een product van het TN monopoly in Vlaanderen, overigens een ondermaats toestel hoor.

Wat jij wilt bekomen kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661893

en is er een verschil welk van de codes ik selecteer voor TV en BD ?
Werken ze allemaal of moet ik trial and error toepassen? (heb gewoon geen zin om 21 te keer moeten proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:00

kraats

Ik rol

Je moet inderdaad gewoon trial and error toepassen. Dat staat volgens mij ook gewoon zo beschreven in de handleiding. De meest gebruikte codes staan volgens mij wel vaak als eerste.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:01
Zou er nog een keer een update komen voor de GUI van de VSX-924-K?
Echt low res kwaliteit op een 1080P scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 13:58
Misschien dat iemand hier iets weet.

Ik heb een VSX-S510. Deze zit achter een schakelaar, waar TV, mediaplayer, Apple-TV, etc ook op zitten. 's ochtends schakel ik alle spanning in... en zet daarna de Receiver aan welke op TUNER staat. De radio gaat aan en er klinkt geluid... ... Even later: Stil..... Volume staat goed, geen mute, etc./. Wanner ik schakel tussen een andere input en weer terug naar TUNER ... werkt 't weer,.

Maf??

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rosto schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:40:
Ik heb een VSX-S510. Deze zit achter een schakelaar, waar TV, mediaplayer, Apple-TV, etc ook op zitten. 's ochtends schakel ik alle spanning in... en zet daarna de Receiver aan welke op TUNER staat. De radio gaat aan en er klinkt geluid... ... Even later: Stil..... Volume staat goed, geen mute, etc./. Wanner ik schakel tussen een andere input en weer terug naar TUNER ... werkt 't weer,.

Maf??
Ik denk dat dat komt doordat een van de apparaten die je op dat moment aanschakelt wat "trager" is. Als je HDMI-CEC aan hebt staan zal de receiver overschakelen naar het apparaat dat als laatste "aan" is gegaan.

Als ik hier bijv. de tv, receiver, decoder en mediaspeler aan zet en ik loop weg om wat drinken te pakken staat de input daarna steevast op de mediaspeler, omdat die het traagst aan gaat. En dus als laatste een "hallo hier ben ik" signaal aan de receiver geeft. Het rare is dat bij jou de input dan blijkbaar toch niet verandert is/schijnt te zijn.

Als dat de issue niet is kan je bovenstaande tekst als niet geschreven beschouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Iemand hier ervaring met de XN-P02 set? Of eventueel met de SX-P01 of N-P01 afzonderlijk? Waar ik vooral benieuwd naar ben is of de set in staat is vloerstaande speakers als de Dali Zensor 7 aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 23:35

JAM

75 Watt per kanaal lijkt leuk, maar de Totale Harmonische Vervorming (THD) is bij dat vermogen maar liefst 0,7%. Ik denk dat je Dali speakers een versterker/receiver van een hogere kwaliteit verdienen. Pin je niet teveel vast op vermogenswaarden, maar let meer op vervormingswaarden (en dempingsfactor) van een versterker/receiver. Vraag bijvoorbeeld ook eens of je de combinatie thuis mag beluisteren, als je een keuze hebt gemaakt, zodat je zeker weet dat het voor jou goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 13:58
Brad Pitt schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:44:
[...]

Ik denk dat dat komt doordat een van de apparaten die je op dat moment aanschakelt wat "trager" is. Als je HDMI-CEC aan hebt staan zal de receiver overschakelen naar het apparaat dat als laatste "aan" is gegaan.

Als ik hier bijv. de tv, receiver, decoder en mediaspeler aan zet en ik loop weg om wat drinken te pakken staat de input daarna steevast op de mediaspeler, omdat die het traagst aan gaat. En dus als laatste een "hallo hier ben ik" signaal aan de receiver geeft. Het rare is dat bij jou de input dan blijkbaar toch niet verandert is/schijnt te zijn.

Als dat de issue niet is kan je bovenstaande tekst als niet geschreven beschouwen :)
Dank voor het meedenken. Inderdaad had ik al CEC en alles uitgeschakeld want mijn eerste vermoeden ging daar ook naartoe. Het is echt FM radio... dan een paar tientallen seconden later valt het geluid weg. Komt trouwens weer terug waneer ik speakerplan even van A naar B en weer terug schakel.. of even van input schakel.. Maf. Het lijkt de laatste paar dagen niet meer voor te komen.

Heb nog wel een ander 'probleem'.. De kwaliteit van Airplay en bij lange na niet zo goed als wanneer ik Airplay doe via mijn Apple TV... Iemand die toevallig hetzelfde heeft.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Zijn er al tweakers die een N-50a streamer in gebruik hebben en de ervaringen hierover kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Ik heb een oud beestje vsx-ax5ai-s die een usb 'geluidskaart' onboard heeft, in standby modus vindt de computer de geluidskaart, dus dat onderdeel heeft altijd stroom. Nu vroeg ik mij af of ik de versterker van standby af kan krijgen via een usb 'commando', ik heb natuurlijk gegoogled maar kan er niks over vinden.

Zou namelijk leuk zijn i.s.m. pc - > wake on lan via telefoon. Waarschijnlijk niet mogelijk maar ja niet geschoten altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Met USB niet, volgens mij. Maar als ik me niet vergis zit er op de AX5Ai ook een seriële poort waar het wel mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
kraats schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:40:
Met USB niet, volgens mij. Maar als ik me niet vergis zit er op de AX5Ai ook een seriële poort waar het wel mee kan.
Daar zal ik mij eens in verdiepen echter ben ik niet super enthousiast over een extra kabel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Dan maar een USB-hub en USB-naar-serieel omzetter achter je versterker leggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
kraats schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:47:
Dan maar een USB-hub en USB-naar-serieel omzetter achter je versterker leggen? ;)
Dat is wel een aardige oplossing idd, maar ik kan geen applicatie vinden voor die doeleinden, alleen de standaard applicatie voor het analyseren van het geluid in de kamer (MCACC).

Wel dit gevonden maar dat gaat waarschijnlijk over ethernet of wifi.

EDIT:
http://www.pioneerelectro...+&+IP+Codes/A+V+Receivers

Dat ziet er al beter uit maar ik weet niet wat ik met die bestanden moet doen, Elite & Pioneer FY14AVR IP & RS-232 7-31-13.xlsx

Ik kan het helaas niet testen op dit moment want ik heb geen kabel en/of hub.

[ Voor 23% gewijzigd door Sunrise op 14-04-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Kijk maar eens bij de VSX-56TXi bij de link die je geeft. Dat is de Americaanse variant van jouw versterker. Dat document bevat alle info die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Weet iemand of je met een VSX-S510 met 2.1 speakers die automatische setup kan gebruiken, MCACC? De handleiding is wat onduidelijk, spreekt over verschillende opstellingen, maar geen 2.1, en raad aan om minstens 3.1 te gebruiken op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372735

Ik heb sinds vorig jaar een VSX-924-K receiver en heb een vraag.
Momenteel is mijn desktop pc via HDMI aangesloten op mijn receiver voor audio.
Dit werkt zonder problemen.
Nu zou ik graag een TV (32") aansluiten als 2de scherm op mijn computer, echter zou dit via HDMI moeten gebeuren.
Is het mogelijk om de TV via een output van de receiver aan te sluiten en dit dus als 2de scherm te gebruiken? Zou dit voor problemen / conflicten zorgen met de audio?
Ik weet echter niet of ik hier wel goed zit voor deze vraag?
Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste