Beste Mede Tweakers,
Ik heb sinds een aantal maanden de VSX-924 en ben er erg over te spreken. Tot op de dag van vandaag geen problemen ondervonden.
Mijn setup is als volgt:
* VSX-924 receiver
* UE7000 serie Samsung TV
* KPN Experia Box
* Harmony Touch
Vandaag via mijn Harmony de activiteit "TV Kijken" opgestart, TV gaat netjes aan naar het goede kanaal, Versterker gaat aan, maar blijft staan op het kanaal waar die op stond (Niet HDMI 2 = KPN). Experia Box gaat ook niet aan.
Vervolgens mijn Harmony aan de laptop gehangen en de activiteit "TV Kijken" opnieuw geconfigureerd.
Weer activiteit "TV Kijken" opgestart. TV gaat netjes aan en naar het goede HDMI kanaal. Versterker gaat aan maar blijft wederom op het HDMI kanaal staan waar die op stond. Experia Box gaat wel aan.
Handmatig via de Harmony geprobeerd om de input te veranderen naar HDMI 2. In het display zie ik dat die het command verstuurd, alleen de versterker pikt het signaal niet op.
Vervolgens stekker getrokken van de versterker. Probleem was hiermee opgelost. Alleen snap ik niet hoe dit kan gebeuren ?
Hierna de activiteit "NAS" gestart, alles start netjes op zoals het hoort. Vervolgens zie ik mijn mappenstructuur van de NAS. Als ik mijn Harmony pak om een map te selecteren werkt dit ook. Maar als ik naar beneden wil scrollen/pijltje beneden lukt dit niet. De knoppen wel geprogrammeerd op de Harmony.
Om te controleren of het goed gecontroleerd is de officiële afstandsbediening gepakt van de versterker. Tot mijn verbazing werken de volgende knoppen ook niet: Enter / Pijltje omhoog / Pijltje omlaag / Pijltje links / Pijltje rechts / Return knop.
Via de handleiding de afstandsbediening een reset gegeven:
------------------------------
1 Houd RCU SETUP ingedrukt en druk dan ‘0’ drie seconden in.Laat de toets los nadat de LED één keer geknipperd heeft. De LED blijft knipperen.
2 Houd de knop ENTER vijf seconden ingedrukt.Als de LED één seconde oplicht, is het wissen met succes voltooid
-------------------------------
Bovenstaande procedure uitgevoerd alleen heeft geen effect gehad. Versterker al uit/aan gezet zowel nogmaals stekker getrokken alleen dit heeft geen nut.
Dit probleem doet zicht voor als de receiver op de input "MEDIA SERVER" staat. Als ik naar de "Home Menu" ga van de receiver werken de knoppen wel naar behoren.
De volgende knoppen zijn geprogrammeerd op de Harmony:
* Enter Knop
* Return Knop
* Pijltje omhoog / omlaag / links /rechts
Als ik met mijn Harmony op de Enter knop druk werkt dit wel, dan ga ik verder in mijn mappenstructuur. De overige knoppen werken ook niet op de Harmony.
Weet iemand nog een andere oplossing om door mijn mappenstructuur te kunnen scrollen ?
-----------
PS vraag 2:
mijn versterker zit voorheen gekoppeld aan een standaard hi-fi set : "Boston Acoustics Home Theater 5.1 Luidsprekerset Soundware XS 5.1 HG"
1x links voor speaker
1x rechts voor speaker
1x links achter speaker
1x rechts achter speaker
1x subwoofer
Momenteel heb ik de linker en rechter speaker vervangen door: Bowers & Wilkins 685 S2
Nu was mijn vraag, moet ik nog iets in mijn versterker aanpassen om zo het optimale geluid uit de speakers te krijgen ?
Momenteel zijn de volgende instellingen van toepassing bij "luidsprekerinstelling: :
SW: YES
Front: LARGE
Center: SMALL
Surr: SMALL
FH: NO
SB: NO
X.OVER: 150Hz
Momenteel zijn de volgende instellen van toepassing bij "Luidsprekersysteem":
Normaal (SB/FH)
Front: Normaal
Center: Normaal
Surr: Normaal
FH: Normaal
SB: Normaal
Surr Pos: AAN ZIJKANT
Mij werd verzocht toen ik de Bowers & Wilkens 685 S2 kocht om deze speakers Bi-Wire aan te sluiten. Dit moet nog gedaan worden. Momenteel zitten ze op de linksvoor speaker en rechtsvoor output van de versterker.
[
Voor 5% gewijzigd door
nitrodesign op 21-01-2015 21:09
]