Ik zie niet waarom het niet zou werken. Je kan gewoon instellen in windows waar de audio langs moet en je video. De Pioneer handeld de rest wel af.
Ik kwam er vandaag achter dat zowel mijn tv, als de versterker arc ondersteunen. Nu schijnt dit vaak niet goed aan de praat te krijgen, maar met een beetje moeite is het gelukt. Alleen kpn kastje hangt nu aan de tv, en het geluid gaat dan via de hdmi naar de versterker, geen haperingen meer :-).Diablow schreef op donderdag 27 november 2014 @ 07:34:
Ik heb mijn interactieve TV van kpn via HDMI op mijn nieuwe Pioneer VSX-824-K Zwart gedaan. Alles werkt wel maar het beeld hapert af en toe, een keer per half uur ongeveer. Toen hij direct op de TV zat, had ik daar geen last van. Is hier verder iets aan te down, of moet ik een optische kabel aanschaffen voor het geluid van de TV naar de receiver te krijgen?
Ik heb er ook een Chromecast op aangesloten, maar als ik die alleen voor geluid wil gebruiken moet ik eerst de TV even aanzetten, anders wordt de led niet wit. Is daar iets aan te doen?
Mijn Chromecast inmiddels I.p.v. op de dvd op de bd port zitten, en usb aan de voorkant in plaats van de achterkant. Dan gaat hij wel gewoon aan.
Gewoon eens proberen, ik zie niet in waarom dat niet lukt.datadevil schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:54:
Weet iemand of je met een VSX-S510 met 2.1 speakers die automatische setup kan gebruiken, MCACC? De handleiding is wat onduidelijk, spreekt over verschillende opstellingen, maar geen 2.1, en raad aan om minstens 3.1 te gebruiken op een andere plek.
Nu wil ik je wel echt aanraden om een center toe te voegen, al is het een "melkpakje".
Dan komen de stemmen echt uit je TV.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Grappig dat er nu pas iemand reageert. Inmiddels heb ik inderdaad die automatische setup gedaan, en dat ging prima. Daarna inderdaad ook een center gekocht, en dat bevalt prima. Daar moet ik nog wel een keer de automatische setup voor draaien om het echt goed in te stellen, maar het is nu al stukken mooier.Tommie12 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:58:
[...]
Gewoon eens proberen, ik zie niet in waarom dat niet lukt.
Nu wil ik je wel echt aanraden om een center toe te voegen, al is het een "melkpakje".
Dan komen de stemmen echt uit je TV.
Dan ook nog eens de handleiding lezen om alle verschillende surround en stereo opties te snappen
Het lijkt er op dat ik hier ook een thuis gevonden heb. Grappig dat ik pas sinds gisteren nadacht dat er op Tweakers wellicht ook een Audio gedeelte op het forum te vinden zou zijn.
Ik had toevallig gisteren deze foto gedeelt op het 'toon je fotos en specs van je home cinema' sub topic (copy paste)
Hier afgebeeld staan mijn
Sony EX41 (42")
Pioneer BDP- LX91 Reference player
Pioneer SC - LX90 "Susano"
Nakamichi PA-1 power amp (enkel voor de subwoofer)
2 x Music Line studio speakers (alleen lokaal te krijgen)
1 x Music Line Subwoofer (2 x 18") op de voorgrond, de marmeren tafel.
Voor het geval iemand zich afvraagt waarom de Nakamichi de subwoofer verzorgt en niet meteen via de Pioneer loopt, dat is omdat de pioneer aleen een passieve uitgang heeft voor de sub, er zijn zo goed als geen passieve subwoofers op de markt (maar ik heb er dus een)
De pioneer stelt overigens daarna wel zichzelf (en daarmee de Nakamichi) helemaal af door middel van de bijgeleverde meet apparatuur, met als uitgangspunt de exacte positie van de luisteraar. In mijn geval in het midden van de bank.
Bekabeling:
Siltech interlinks
Shark audio speaker cable

De Susano is precies wat je ervan verwacht, verbluffend. zeker in combinatie met de reference speler. Ik ben erg tevreden
Ik had toevallig gisteren deze foto gedeelt op het 'toon je fotos en specs van je home cinema' sub topic (copy paste)
Hier afgebeeld staan mijn
Sony EX41 (42")
Pioneer BDP- LX91 Reference player
Pioneer SC - LX90 "Susano"
Nakamichi PA-1 power amp (enkel voor de subwoofer)
2 x Music Line studio speakers (alleen lokaal te krijgen)
1 x Music Line Subwoofer (2 x 18") op de voorgrond, de marmeren tafel.
Voor het geval iemand zich afvraagt waarom de Nakamichi de subwoofer verzorgt en niet meteen via de Pioneer loopt, dat is omdat de pioneer aleen een passieve uitgang heeft voor de sub, er zijn zo goed als geen passieve subwoofers op de markt (maar ik heb er dus een)
De pioneer stelt overigens daarna wel zichzelf (en daarmee de Nakamichi) helemaal af door middel van de bijgeleverde meet apparatuur, met als uitgangspunt de exacte positie van de luisteraar. In mijn geval in het midden van de bank.
Bekabeling:
Siltech interlinks
Shark audio speaker cable

De Susano is precies wat je ervan verwacht, verbluffend. zeker in combinatie met de reference speler. Ik ben erg tevreden
Dost thou even hoist?
Hoe heb je dat gedaan met de Nakamichi? Dat is toch een 5-kanaals versterker?
Maar wel een brute set-up zeg....
Het is inderdaad een 5 kanaals poweramp, ik gebruik er momenteel dus maar 1 kanaal van. De sub-out van e pioneer gaat dus naar een willekeurige poort op de poweramp, in mijn geval is het de center ingang, het maakt niet uit welke je neemt, elke poort krijgt hetzelfde aan vermogen. en die stuurt dus de subwoofer aan.Petertyuh schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:18:
Hoe heb je dat gedaan met de Nakamichi? Dat is toch een 5-kanaals versterker?
Daarna laat je de Pioneer het zelf uitpluizen, tien minuten aan metingen later en alles is uitgebalanceerd.
Dost thou even hoist?
Mijn Pioneer VSX-529 receiver is tijdens het gebruik plots uitgevallen en gaat niet meer aan. Het rode HDMI lampje blijft nu knipperen. Ziet er niet goed uit dus. Heeft iemand misschien een idee of ik zelf nog iets kan doen/proberen om dit te herstellen voordat ik hem terugstuur naar Pioneer?
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn VSX-1122 receiver.
De stemmen van personen worden ineens heel zacht (op meerdere inputs zowel hdmi als optical in) terwijl de rest van de geluiden normaal blijven. Het lijkt er dus op dat midden tonen ineens veel zachter worden.
De enige (tijdelijke) oplossing is dan de stekker uit het stopcontact halen, 30 seconden wachten en dan weer insteken. Als ik dan het apparaat aanzet lijkt alles weer normaal.
Als dit nu eens per week gebeurd vind ik het niet zo'n heel groot probleem, maar de laatste tijd moet dit meerdere malen per dag gedaan worden. Inmiddels heb ik meerdere factory resets geprobeerd en heb ik de kabels vervangen (om maar uit te sluiten dat het daar aan ligt), maar niets hebt.
Iemand nog een idee?
Het apparaat is inmiddels een half jaar buiten garantie, dus ik heb pioneer nog niet gebeld over het probleem.
De stemmen van personen worden ineens heel zacht (op meerdere inputs zowel hdmi als optical in) terwijl de rest van de geluiden normaal blijven. Het lijkt er dus op dat midden tonen ineens veel zachter worden.
De enige (tijdelijke) oplossing is dan de stekker uit het stopcontact halen, 30 seconden wachten en dan weer insteken. Als ik dan het apparaat aanzet lijkt alles weer normaal.
Als dit nu eens per week gebeurd vind ik het niet zo'n heel groot probleem, maar de laatste tijd moet dit meerdere malen per dag gedaan worden. Inmiddels heb ik meerdere factory resets geprobeerd en heb ik de kabels vervangen (om maar uit te sluiten dat het daar aan ligt), maar niets hebt.
Iemand nog een idee?
Het apparaat is inmiddels een half jaar buiten garantie, dus ik heb pioneer nog niet gebeld over het probleem.
Ik heb een Pioneer VSX-528-K staan, en het lijkt mij wel handig om hier via bluetooth, i.p.v. airplay muziek naartoe te streamen. Nu weet ik dat dit met de aparte bijbehorende dongle kan (AS-BT200) maar aangezien deze duur is, en het bereik niet denderend (blijkaar, indien je receiver in een kast staat) zoek ik een andere oplossing.
Hebben mensen hier ervaringen met andere oplossingen? Enige wat ik kan bedenken is een losse bluetooth ontvanger op de AUX o.i.d.
Hebben mensen hier ervaringen met andere oplossingen? Enige wat ik kan bedenken is een losse bluetooth ontvanger op de AUX o.i.d.
De elf die je kabel gevlochten heeft had haar maandstonden[b][message=44390386,noline]
.

De stemmen komen meestal uit je center. Als die om een duistere reden uitvalt, dan kan je dit effect krijgen.
Ben je zeker dat je receiver het niet te warm krijgt in je kast?
De center speaker valt niet helemaal uit, er komt dus wel geluid uit maar vele malen zachter dan de rest.Tommie12 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:33:
[...]
De elf die je kabel gevlochten heeft had haar maandstonden
De stemmen komen meestal uit je center. Als die om een duistere reden uitvalt, dan kan je dit effect krijgen.
Ben je zeker dat je receiver het niet te warm krijgt in je kast?
Verder vermoed ik niet dat de receiver het te warm krijgt. De kast waar deze in staat is geheel open en de warmte kan goed weg. Daarnaast gebeurd het ook als de receiver net aan staat en van warmte is dan nog helemaal geen sprake.
Hang dan eens een andere speaker aan je receiver als center. Dan sluit je ineens de speaker zelf uit als het dan ineens wel werkt.
Gisteravond geprobeerd en dit lijkt voor nu te werken.Tommie12 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:30:
Hang dan eens een andere speaker aan je receiver als center. Dan sluit je ineens de speaker zelf uit als het dan ineens wel werkt.
Nu nog even kijken of ik kan achterhalen wat er mis is (kan zijn) met de centerspeaker.
Of je center speaker eens aansluiten op 1 van de front kanalen, kijken of je daar dan ook problemen hebt. Als dat zo is, dan is het de speaker zelf. Dan zou je kunnen besluiten of je de speaker eens open wilt halen om te kijken of het intern iets is, zoals het filter of slechte/losse contacten.CyberJack schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:09:
[...]
Gisteravond geprobeerd en dit lijkt voor nu te werken.
Nu nog even kijken of ik kan achterhalen wat er mis is (kan zijn) met de centerspeaker.
Het vervangen van de speaker bleek helaas toch niet de oplossing. Ook met de nieuwe speaker komt het zelfde probleem weer terug. Maandag maar eens met Pioneer gaan bellen, kijken of die nog een idee hebben.Petertyuh schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:53:
[...]
Of je center speaker eens aansluiten op 1 van de front kanalen, kijken of je daar dan ook problemen hebt. Als dat zo is, dan is het de speaker zelf. Dan zou je kunnen besluiten of je de speaker eens open wilt halen om te kijken of het intern iets is, zoals het filter of slechte/losse contacten.
Ik heb een probleem met mijn VSX-529 receiver. Deze is middels een HDMI-kabel verbonden met mijn Sony 50W828 televisie. CEC en ARC staan aan en werken naar behoren. De receiver gaat keurig harder en zachter wanneer ik de afstandsbediening van de televisie het geluid regel en de receiver gaat aan en uit samen met de televisie.
Dan nou het probleem: wanneer ik wil kijken naar een apparaat dat middels HDMI is verbonden met de receiver dan laat de televisie geen beeld zien. Sterker nog, het menu van de receiver waarmee je onder andere de HDMI-instellingen kunt doen wordt ook niet getoond op de televisie. Als ik de receiver op BD zet (waarop mijn WDTV Live is aangesloten) dan gaat het rode HDMI-lampje op de receiver niet branden en de witte HDMI-indicator in de display blijft knipperen.
Ik heb het volgende geprobeerd maar zonder resultaat:
- WDTV Live direct aangesloten op de TV, dit geeft beeld
- WDTV Live aangesloten op een andere HDMI-aansluiting van de receiver, geen beeld
- Andere HDMI-kabel gebruikt om de receiver aan te sluiten op de TV, geen beeld
- Alle apparaten los gekoppeld van de receiver, geen beeld
- Receiver aangesloten op een andere HDMI-poort op de televisie, geen beeld
- Standby passthrough van de receiveraangezet op BD en de receiver op standby gezet, geen beeld
- TV instellingen teruggezet naar de Factory Defaults, geen beeld
Wat daarnaast ook vreemd is dat toen ik de TV heb gekocht en geinstalleerd ik ARC niet aan de praat heb gekregen en uiteindelijk middels de optische ingang van de receiver het geluid naar de receiver heb laten lopen. ARC werkt nu dus opeens wel. Daarnaast weet ik 100% zeker dat ik met deze TV en receiver naar de WDTV Live heb gekeken, het heeft dus wel gewerkt. Naar mijn weten is er niks aangepast in de opstelling tussen het moment dat het wel werkte en nu.
Omdat ik geen idee heb waar ik het probleem moet zoeken plaats ik dit ook in het Sony TV 2014 topic, ik hoop dat dit geen probleem is.
Dan nou het probleem: wanneer ik wil kijken naar een apparaat dat middels HDMI is verbonden met de receiver dan laat de televisie geen beeld zien. Sterker nog, het menu van de receiver waarmee je onder andere de HDMI-instellingen kunt doen wordt ook niet getoond op de televisie. Als ik de receiver op BD zet (waarop mijn WDTV Live is aangesloten) dan gaat het rode HDMI-lampje op de receiver niet branden en de witte HDMI-indicator in de display blijft knipperen.
Ik heb het volgende geprobeerd maar zonder resultaat:
- WDTV Live direct aangesloten op de TV, dit geeft beeld
- WDTV Live aangesloten op een andere HDMI-aansluiting van de receiver, geen beeld
- Andere HDMI-kabel gebruikt om de receiver aan te sluiten op de TV, geen beeld
- Alle apparaten los gekoppeld van de receiver, geen beeld
- Receiver aangesloten op een andere HDMI-poort op de televisie, geen beeld
- Standby passthrough van de receiveraangezet op BD en de receiver op standby gezet, geen beeld
- TV instellingen teruggezet naar de Factory Defaults, geen beeld
Wat daarnaast ook vreemd is dat toen ik de TV heb gekocht en geinstalleerd ik ARC niet aan de praat heb gekregen en uiteindelijk middels de optische ingang van de receiver het geluid naar de receiver heb laten lopen. ARC werkt nu dus opeens wel. Daarnaast weet ik 100% zeker dat ik met deze TV en receiver naar de WDTV Live heb gekeken, het heeft dus wel gewerkt. Naar mijn weten is er niks aangepast in de opstelling tussen het moment dat het wel werkte en nu.
Omdat ik geen idee heb waar ik het probleem moet zoeken plaats ik dit ook in het Sony TV 2014 topic, ik hoop dat dit geen probleem is.
Heb je een of twee hdmi kabels verbonden met de versterker. Inmiddels heb ik arc weer uitgezet, maar het werkte redelijk. Een hdmi kabel zat tussen de uitgang van de versterker en in mijn geval hdmi 1 van de tv. De andere ging vnauit de arc hdmi poort van de tv, hdmi2, naar de versterker-ingang (cable/sat).
Je moet dan dus wel naar een andere input switchen met de tv-afstandsbediening, als je een ander dan je tv-kanaal wil zien.
Je moet dan dus wel naar een andere input switchen met de tv-afstandsbediening, als je een ander dan je tv-kanaal wil zien.
Er loopt 1 HDMI-kabel van de WDTV Live naar de receiver en 1 HDMI-kabel van de receiver naar de TV. ARC is toch juist zodat je maar 1 kabel nodig hebt tussen de TV en de receiver? Ik heb een aantal van de eerdere genoemde geprobeerde opstellingen ook gedaan met CEC en ARC uit, dit maakte geen verschil.Diablow schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:09:
Heb je een of twee hdmi kabels verbonden met de versterker. Inmiddels heb ik arc weer uitgezet, maar het werkte redelijk. Een hdmi kabel zat tussen de uitgang van de versterker en in mijn geval hdmi 1 van de tv. De andere ging vnauit de arc hdmi poort van de tv, hdmi2, naar de versterker-ingang (cable/sat).
Met ARC kan het geluid in ieder geval ook de andere kan op, ik denk echter dat de versterker het niet ondersteund. Je moet op een of andere manier kunnen kiezen van wel apparaat je het beeld, en van wel het geluid wilt hebben. Zolang de TV de 'master' is gaat dat prima, en kun je op de TV aangeven dat je de versterker via ARC wilt gebruiken voor het geluid, het beeld.
De andere kant op is complexer, maar zou theoretisch moeten kunnen. Je hebt in je instellingen de aansluiting voor de hdmi met ARC kunnen opgeven, dus hij zou het beeld dan via die uitgang moeten kunnen sturen in plaats van de gewone output. De TV op zijn beurt zou dan door moeten hebben dat er nu geluid en beeld binnenkomt en daarop overschakelen. Maar geen idee of dit met welke versterker dan ook mogelijk is, ik heb het toen niet voor elkaar gekregen.
Ik heb nu alles via de versterker lopen, dus heb geen reden met om ARC te gebruiken, en dus ook alleen de output naar de TV.
De andere kant op is complexer, maar zou theoretisch moeten kunnen. Je hebt in je instellingen de aansluiting voor de hdmi met ARC kunnen opgeven, dus hij zou het beeld dan via die uitgang moeten kunnen sturen in plaats van de gewone output. De TV op zijn beurt zou dan door moeten hebben dat er nu geluid en beeld binnenkomt en daarop overschakelen. Maar geen idee of dit met welke versterker dan ook mogelijk is, ik heb het toen niet voor elkaar gekregen.
Ik heb nu alles via de versterker lopen, dus heb geen reden met om ARC te gebruiken, en dus ook alleen de output naar de TV.
Het probleem is opgelost. Een reset van de receiver middels de knoppen op het front panel was de oplossing. Ik heb nu weer beeld via de receiver :-)
Ik heb sinds dit weekend een nieuwe tv (LG 49UB8300) en heb deze aangesloten aan men Pioneer VSX-527.
Bluray/digicorder etc via receiver naar tv werkt perfect. Echter wil ik ook de netflix app op men tv gebruiken met geluid via de receiver terug (arc?)
Ik heb in de receiver settings (receiver +home) arc en control op on gezet. Op de tv is de hdmi kabel verbonden van de out van receiver naar een arc enabled hdmi poort.
Echter als ik mijn tv opstart gaat de receiver niet aan, geen probleem dan doe ik dat wel handmatig ware het niet dat ik gewoon geen geluid krijg, de receiver blijft gewoon staan op de channel dat hij laatst op stond (bv bluray) en ik krijg ofwel geluid via de tv ofwel als ik bij de tv bij settings external speaker (optical/hdmi arc) helemaal geen geluid.
Waar wringt het schoentje?
mvg
Bluray/digicorder etc via receiver naar tv werkt perfect. Echter wil ik ook de netflix app op men tv gebruiken met geluid via de receiver terug (arc?)
Ik heb in de receiver settings (receiver +home) arc en control op on gezet. Op de tv is de hdmi kabel verbonden van de out van receiver naar een arc enabled hdmi poort.
Echter als ik mijn tv opstart gaat de receiver niet aan, geen probleem dan doe ik dat wel handmatig ware het niet dat ik gewoon geen geluid krijg, de receiver blijft gewoon staan op de channel dat hij laatst op stond (bv bluray) en ik krijg ofwel geluid via de tv ofwel als ik bij de tv bij settings external speaker (optical/hdmi arc) helemaal geen geluid.
Waar wringt het schoentje?
mvg
'men' Pioneer? 'men' tv?
Mijn VSX-527 heeft het zelfde 'probleem' icm een Samsung ES8000. Schijnt zo te moeten zijn. Een vriend van me heeft exact de zelfde TV incl een Onkyo receiver en die gaat wel automatisch aan bij het inschakelen van de TV.
Mijn VSX-527 heeft het zelfde 'probleem' icm een Samsung ES8000. Schijnt zo te moeten zijn. Een vriend van me heeft exact de zelfde TV incl een Onkyo receiver en die gaat wel automatisch aan bij het inschakelen van de TV.
Lekker!
Belg hier, sorry voor het verschil in taal?Napsju schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:55:
'men' Pioneer? 'men' tv?

Het inschakelen is geen probleem, dat de arc gewoon niet wil werken dus wel.Napsju schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:55:
Jammer dat er geen Pioneer TV's meer bestaan.
Nu gedraagt mijn Pioneer Receiver (VSX921) zich raar.
Via de app kan ik hem niet meer besturen. Ook krijg ik steeds de UE33 error in beeld. Hoe moet ik het apparaat helemaal resetten?
En welke middle-range toestel zouden jullie aanraden als vervanger?
Nu gedraagt mijn Pioneer Receiver (VSX921) zich raar.
Via de app kan ik hem niet meer besturen. Ook krijg ik steeds de UE33 error in beeld. Hoe moet ik het apparaat helemaal resetten?
En welke middle-range toestel zouden jullie aanraden als vervanger?
Gulfstream G650
Ik heb al jaren een Pioneer VSX-1016V (Zilver) op mijn geluidskaart (Soundblaster X-Fi aangesloten via de 7.1 analoge ingang. Als boxjes heb ik de Creative Gigaworks satellieten (Cambridge SoundWorks Newton MC100) en een Klipsch KSW-10 subwoofer. Ik ben zeer tevreden met mijn receiver en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.
De reden dat ik deze receiver/versterker heb gekocht is dat de versterker van mijn GigaWorks S750 het na 1 jaar, buiten de garantie, begaf en ik dus met een prima speakerset zonder versterker kwam te zitten. Ik hoop er nog heel lang plezier van te hebben. Voor zowel muziek, films als 3D games klinkt het perfect.
De reden dat ik deze receiver/versterker heb gekocht is dat de versterker van mijn GigaWorks S750 het na 1 jaar, buiten de garantie, begaf en ik dus met een prima speakerset zonder versterker kwam te zitten. Ik hoop er nog heel lang plezier van te hebben. Voor zowel muziek, films als 3D games klinkt het perfect.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Sinds een paar dagen krijg ik regelmatig de UE33 fout en de HDCP error op mijn VSX921.
En dan valt eerst beeld, en nadien het geluid weg.
Ik heb nochtans niks veranderd, en vroeger gebeurde dat misschien één keer per jaar.
Ik heb iets gelezen over een update, maar ik geraak niet op het menu waar ik dat kan starten.
De handleiding spreeks over de internet radio functie, maar die vind ik niet in de App, en ook niet op de afstandsbediening.
Nog iemand een tip?
En dan valt eerst beeld, en nadien het geluid weg.
Ik heb nochtans niks veranderd, en vroeger gebeurde dat misschien één keer per jaar.
Ik heb iets gelezen over een update, maar ik geraak niet op het menu waar ik dat kan starten.
De handleiding spreeks over de internet radio functie, maar die vind ik niet in de App, en ook niet op de afstandsbediening.
Nog iemand een tip?
[ Voor 5% gewijzigd door Tommie12 op 26-07-2015 10:04 ]
Kan iemand mij vertellen hoe ik op mijn VSX-S510 de ingangsnamen kan aanpassen? Bijvoorbeeld BD wordt Televisie.
Mijn VSX-1122 kan dit wel met de oude app uit 2013, maar deze werkt weer niet op de nieuwe S510.
Mijn VSX-1122 kan dit wel met de oude app uit 2013, maar deze werkt weer niet op de nieuwe S510.
Nieuwe APP downloaden?
Nee, de nieuwe APP werkt juist niet, die heeft die functionaliteit blijkbaar niet meer.Tommie12 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:24:
Nieuwe APP downloaden?
Ik heb recentelijk een SC-2024-K besteld die ik morgen of overmorgen binnen hoop te krijgen. Heb net even getwijfeld of ik toch niet de LX58 zou moeten bestellen, maar daar zie ik de meerwaarde niet zo van in. Ik heb zelfs nog overwogen nog een stapje lager te gaan en de SC-1224 te kopen (zelfde features, minder power).
Mijn nieuwe Cantons (890DC) zijn echter met hun veelal 4Ω relatief lastig aan te sturen en het prijsverschil is niet zo heel groot. Ik heb benieuwd!
Mijn nieuwe Cantons (890DC) zijn echter met hun veelal 4Ω relatief lastig aan te sturen en het prijsverschil is niet zo heel groot. Ik heb benieuwd!
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik heb de LX78 en moet zeggen dat de SABRE 32bit Ultra DAC die ook in de LX58 zit echt verbluffend klinkt met muziek. Heb ook eerst de 2024 overwogen maar de LX78 produceert meer detail.
Ook MCACC Pro bied meerwaarde met bijv Bass Management. Wat ik een echt mooie feature vind is dat je de Bass op zowel de sub als op de front speakers kan aan laten sturen met de subwoofer PLUS instelling. Zit ook op de 2024 meen ik.
Succes met je 2024 :-)
Ook MCACC Pro bied meerwaarde met bijv Bass Management. Wat ik een echt mooie feature vind is dat je de Bass op zowel de sub als op de front speakers kan aan laten sturen met de subwoofer PLUS instelling. Zit ook op de 2024 meen ik.
Succes met je 2024 :-)
Voor zover ik kan zien, zijn de namen van de inputs/bronnen niet aan te passen bij de VSX-S510.brtkpr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:14:
Kan iemand mij vertellen hoe ik op mijn VSX-S510 de ingangsnamen kan aanpassen? Bijvoorbeeld BD wordt Televisie.
.........
Als het mogelijk is, zou het te vinden moeten zijn onder 'Input Assign' in het hoofdmenu.
Ik heb mijn SC-2024 binnen! Het geluid is tot dusverre fantastisch. Hij heeft overduidelijk veel meer power dan mijn Onkyo dus die 4 ohm speakers zijn geen enkel probleem. Ook vind ik het wel handig dat de programmeerbaar is op de individuele knoppen. Mijn Onkyo kon enkel presets instellen per input.
Mijn grootste ergernis is op dit moment dat het switchen van 60p naar 24p (en terug) zo ontzettend lang duurt. Dit neemt zeker 3 seconden in beslag waardoor mijn TV zelfs denkt dat het signaal gewoon is weggevallen. Ik neem aan dat hier niets aan te doen is?
Mijn grootste ergernis is op dit moment dat het switchen van 60p naar 24p (en terug) zo ontzettend lang duurt. Dit neemt zeker 3 seconden in beslag waardoor mijn TV zelfs denkt dat het signaal gewoon is weggevallen. Ik neem aan dat hier niets aan te doen is?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Pioneer heeft meer dan 4 of 5 apps (ieder jaar een ander).brtkpr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:14:
Gulfstream G650
[/quote]
Helaas niks aan te doen idd. Vind 3 sec nog kort. Duurt bij mij 10 sec maar dat ligt voor t grootste gedeelte aan mn tv maar zit er niet mee.
[/quote]
Helaas niks aan te doen idd. Vind 3 sec nog kort. Duurt bij mij 10 sec maar dat ligt voor t grootste gedeelte aan mn tv maar zit er niet mee.
Pioneer heeft zojuist een persbericht de deur uitgedaan dat zij tijdens de IFA 2015 hun nieuwe producten gaan voorstellen.
En hieronder kan je een foto vinden van het nieuwe nog onaangekondigde 2015~2015 top model:

De Pioneer SC-LX89.
Hij zal zowel Dolby Atmos als DTS-X ondersteunen
En hieronder kan je een foto vinden van het nieuwe nog onaangekondigde 2015~2015 top model:

De Pioneer SC-LX89.
Heeft iemand veel verstand van de MCACC op de Pioneers (ik heb de VSX-922-K) ?
Sinds gisteren een nieuwe speakerset (Wharfedale Diamond 240 + center + 210 als rears) als vervanging van mijn Boston A25 setje (stereo). Na de automatische MCACC erop losgelaten te hebben maakt hij er sowieso een zooitje van. De rears (+ 3 dB) en center (+ 7 dB) waren mijn inziens veel te aanwezig en heb ik daarom zelf al terug geschroeft. Tevens zelf een correctie gedaan op de fronts omdat ik enkel muziek hoorde spelen uit de rechter en de linker bijna niet hoorbaar was. Ik vraag mij af hoe dit komt? De MCACC heeft namelijk ook de EQ helemaal gewijzigd waardoor de lage tonen in de fronts op -6 dB zijn gegooid en de middentonen naar boven worden bijgesteld met +3 dB. Daardoor verliest de speaker zijn 'volle' geluid. Moet je de MCACC als heilig beschouwen of kun je beter de MCACC als indicatie laten draaien en de EQ later terug op '0' zetten? Ik ben een beetje lost door de vele instellingen ;-)
Sinds gisteren een nieuwe speakerset (Wharfedale Diamond 240 + center + 210 als rears) als vervanging van mijn Boston A25 setje (stereo). Na de automatische MCACC erop losgelaten te hebben maakt hij er sowieso een zooitje van. De rears (+ 3 dB) en center (+ 7 dB) waren mijn inziens veel te aanwezig en heb ik daarom zelf al terug geschroeft. Tevens zelf een correctie gedaan op de fronts omdat ik enkel muziek hoorde spelen uit de rechter en de linker bijna niet hoorbaar was. Ik vraag mij af hoe dit komt? De MCACC heeft namelijk ook de EQ helemaal gewijzigd waardoor de lage tonen in de fronts op -6 dB zijn gegooid en de middentonen naar boven worden bijgesteld met +3 dB. Daardoor verliest de speaker zijn 'volle' geluid. Moet je de MCACC als heilig beschouwen of kun je beter de MCACC als indicatie laten draaien en de EQ later terug op '0' zetten? Ik ben een beetje lost door de vele instellingen ;-)
Heilig zeker niet. De software wordt nog steeds geschreven door mensen dus daar kunnen zeker fouten in zitten
Hier is wel het nodige over te vinden zoals hier.
Check
Check
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Dankje! Dat ga ik dan sowieso eens doorlezen. Je vind er in principe heel veel over op Google maar daardoor verlies je ook heel snel het overzichtJT schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:40:
Heilig zeker niet. De software wordt nog steeds geschreven door mensen dus daar kunnen zeker fouten in zitten![]()
Check
Ik denk dat het een kwestie is van proberen wat voor jou het beste werkt. Ik moet het ook nog steeds een keer uitgebreid doen.
[ Voor 13% gewijzigd door JT op 07-08-2015 09:44 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Kun je ergens nagaan welke versie van MCACC op de receiver zit? Ik zie in screenshots en youtube hele andere MCACC voorbij komen dan ik op het scherm krijg (VSX-424-K). Ik heb een goedkoper model, dus kan me voorstellen dat er een minder uitgebreide versie op zit.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik heb precies hetzelfde met MCACC. Als ik die laat lopen, dan krijgen mijn frontspeakers een heel dun en iel geluid, terwijl de subwoofer bijna onhoorbaar is. Daarom heb ik MCACC nooit gebruikt. Ik heb de EQ van de versterker (VSX-819H-K) uitgezet.superbig91 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:38:
Heeft iemand veel verstand van de MCACC op de Pioneers (ik heb de VSX-922-K) ?
===
Twee andere problemen die ik zelf nog heb zijn de volgende (op een VSX-819H-K):
Ik heb sinds een Clavia Nord C2D (Hammond-clone) op de versterker aangesloten.
Om een beetje normaal volume te krijgen, moet ik de versterker opendraaien tot 60, en het instrument op 50%-60% zetten. Als ik muziek luister vanuit mijn mediacenter, dan hoeft de versterker maar tot +/- 30. Bij 50+ blaast de setup je muur uit de kamer. Zou het kunnen zijn dat deze versterker niet geschikt is voor de outputs van dit instrument? (Het zijn gewoon 2 6.3mm jack-aansluitingen.)
Het tweede probleem, wat me nooit eerder is opgevallen, is dat er een enorme boost in het frequentiebereik rond 174 Hz zit: namelijk +12 dB volgens mijn meter. Dit is de F onder midden-C (op een piano, of een Hammond met zijn 8-voet register uitgetrokken). Die noot is echt loeihard tegenover alle anderen. Het ligt niet aan de Hammond-simulatie in dat instrument, want de simulatie van het klassiek/kerkorgel heeft hetzelfde probleem.
Als ik mijn Sennheiser hoofdtelefoon gebruik, heb ik dat probleem niet. Er zit hier en daar wat verschil in de volumes, +/- 2-3 dB, maar dat is normaal natuurljk. Ik ga ervan uit dat het instrument op de outputs en de hoofdtelefoon exact hetzelfde signaal verzendt.
Ik verwacht dat ik het volumeprobleem (versterker >= 60 vereist, etc) niet kan oplossen, maar is deze enorme piek rond 174 Hz een probleem van de versterker, of van de speakers?
Straks eens proberen :-) Wellicht dat de vorige meeting wat verstoord is doordat er wat heen en weer gelopen is.NoepZor schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:09:
Kun je ergens nagaan welke versie van MCACC op de receiver zit? Ik zie in screenshots en youtube hele andere MCACC voorbij komen dan ik op het scherm krijg (VSX-424-K). Ik heb een goedkoper model, dus kan me voorstellen dat er een minder uitgebreide versie op zit.
Kun je er trouwens vanuit gaan dat je rears met 86 dB gevoeligheid een "+ 3 dB" moet geven als je fronts en center 89 dB hebben?
Mooi ding! Wordt tijd voor een nieuwe (VSX-921), ben benieuwd naar de mid-range. Wanneer komen ze uit? September?Priyantha Bleeker schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:52:
Pioneer heeft zojuist een persbericht de deur uitgedaan dat zij tijdens de IFA 2015 hun nieuwe producten gaan voorstellen.
[afbeelding]
De Pioneer SC-LX89.
Gulfstream G650
Anoniem: 5907
Heb dit al in verschillende topics gevraagd, maar denk dat het uiteindelijk een probleem is met mijn Pioneer VSX923 versterker.
Heb windows 10 op mijn pc geinstalleerd, en gebruik mijn Philips monitor en mijn LG UHD TV als schermen voor mijn pc, de Philips monitor als main display. Ik kan nu echter geen gebruik meer maken van mijn Philips monitor als mijn TV uitstaat. Dan lijkt het of mijn hele buroblad verplaatst wordt naar de uitstaande tv. Ik kan dan alleen weer werken als ik de TV weer aanzet. Dan verschijnt mijn standaard buroblad weer op de Philips monitor.
De LG TV wordt aangestuurd door de VSX 923, 1 kabel (vanaf grafiesche kaart) gaat direct naar de Philips monitor, de 2de kabel gaat naar de Pioneer VSX 923, welke dan via HDMI out naar de LG gaat.
Heb windows 10 op mijn pc geinstalleerd, en gebruik mijn Philips monitor en mijn LG UHD TV als schermen voor mijn pc, de Philips monitor als main display. Ik kan nu echter geen gebruik meer maken van mijn Philips monitor als mijn TV uitstaat. Dan lijkt het of mijn hele buroblad verplaatst wordt naar de uitstaande tv. Ik kan dan alleen weer werken als ik de TV weer aanzet. Dan verschijnt mijn standaard buroblad weer op de Philips monitor.
De LG TV wordt aangestuurd door de VSX 923, 1 kabel (vanaf grafiesche kaart) gaat direct naar de Philips monitor, de 2de kabel gaat naar de Pioneer VSX 923, welke dan via HDMI out naar de LG gaat.
Jups Pioneer presenteert haar nieuwe modellen tijdens de IFA 2015 op 3 September.SalimRMAF schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:58:
[...]
Mooi ding! Wordt tijd voor een nieuwe (VSX-921), ben benieuwd naar de mid-range. Wanneer komen ze uit? September?
Hoi, Ik heb een pioneer vsx-s 510 online besteld als nieuwe receiver.
Ik wil er 2 speakers op aansluiten want ik luister voornamelijk muziek. Ik heb nu nog 2 oude jbl lx 2001 speakers welke ik eerst ga proberen of dat goed matcht.
Welke andere boekenplankspeakers zouden goed passen bij deze pioneer receiver?
Ik wil er 2 speakers op aansluiten want ik luister voornamelijk muziek. Ik heb nu nog 2 oude jbl lx 2001 speakers welke ik eerst ga proberen of dat goed matcht.
Welke andere boekenplankspeakers zouden goed passen bij deze pioneer receiver?
Heb een paar vragen over mijn pas aangeschafte pioneer VSX-S510.
Bij het aanzetten/ overspringen van het apparaat tikt hij, bv bij het aanzetten tv kijken gaat hij naar CBL/SAT geeft hij een tik dan springt hij over naar volume weer een soort digitale tik, is dat ergens een instelling die ik niet weet, waar ik dat kan uitzetten
Tevens speelt hij alleen af op airplay als de tv aanstaat, zet ik de tv uit onder het spelen schakelt hij ook de verbindig uit. Kan hem dan wel weer verbinden echter dan wordt er geen geluid gegeven. Hij is verbonden omdat ik wel kan zien als ik aan de volume zit op de ipad dat ook het volume veranderd op de receiver en vice versa.
De tv is een panasonic 55ax900
Bij het aanzetten/ overspringen van het apparaat tikt hij, bv bij het aanzetten tv kijken gaat hij naar CBL/SAT geeft hij een tik dan springt hij over naar volume weer een soort digitale tik, is dat ergens een instelling die ik niet weet, waar ik dat kan uitzetten
Tevens speelt hij alleen af op airplay als de tv aanstaat, zet ik de tv uit onder het spelen schakelt hij ook de verbindig uit. Kan hem dan wel weer verbinden echter dan wordt er geen geluid gegeven. Hij is verbonden omdat ik wel kan zien als ik aan de volume zit op de ipad dat ook het volume veranderd op de receiver en vice versa.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Dit tikkende geluid is normaal. Wat je hoort zijn schakelrelais, waarmee verschillende onderdelen in de receiver ingeschakeld en/of omgeschakeld worden. De versterkers in de receiver worden o.a. met zo'n relais ingeschakeld. Als je een tik hoort bij het wisselen van de ene naar de andere bron, dan wordt er meestal omgeschakeld van een analoog naar een digitaal signaal (of andersom).
Dit is dus niet uit te schakelen, omdat het een essentieel onderdeel is voor het goed functioneren van de receiver.
Dit is dus niet uit te schakelen, omdat het een essentieel onderdeel is voor het goed functioneren van de receiver.
Ik ben de afgelopen tijd met mijn VSX 824K aan het spelen.
Ik heb MCACC gedraait en hij zegt dat voor mijn Jamo S628 HCS alles op Large moet staan (hij verandert in ieder geval alles naar large)
In mijn ogen klopt dat niet. Surrounds zijn max 80Hz de front speakers kunnen tot 35Hz dus die zijn dan Large en de rest small. Als ik dat handmatig in stel klinkt het voor mijn gevoel ook iets beter.
Weet iemand waar door dit komt? en verstoor ik de boel als ik na MCACC handmatig mijn surrounds naar Small zet? Dat heb ik tot nu toe gedaan.
Ik heb besloten om ook een SVS PC2000 subwoofer te gaan halen. Ik mis de sub nu wel erg (kom van een Z5500 het is geen mooie sub maar je hebt een diepere bass die nu ontbreekt) Om eindelijk eens een goede sub te hebben. Hier na wordt het denk ik sparen voor een betere reciever en ik neig toch om dan over te gaan naar een receiver met Audyssey XT32 en die per channel een EQ heeft.
In dat opzicht is deze 824 wel erg basic. Ik moet de EQ in de android app nog uit proberen. Maar heb nog geen EQ op de receiver zelf kunnen vinden. (heeft hij volgens mij ook niet).
Ik heb MCACC gedraait en hij zegt dat voor mijn Jamo S628 HCS alles op Large moet staan (hij verandert in ieder geval alles naar large)
In mijn ogen klopt dat niet. Surrounds zijn max 80Hz de front speakers kunnen tot 35Hz dus die zijn dan Large en de rest small. Als ik dat handmatig in stel klinkt het voor mijn gevoel ook iets beter.
Weet iemand waar door dit komt? en verstoor ik de boel als ik na MCACC handmatig mijn surrounds naar Small zet? Dat heb ik tot nu toe gedaan.
Ik heb besloten om ook een SVS PC2000 subwoofer te gaan halen. Ik mis de sub nu wel erg (kom van een Z5500 het is geen mooie sub maar je hebt een diepere bass die nu ontbreekt) Om eindelijk eens een goede sub te hebben. Hier na wordt het denk ik sparen voor een betere reciever en ik neig toch om dan over te gaan naar een receiver met Audyssey XT32 en die per channel een EQ heeft.
In dat opzicht is deze 824 wel erg basic. Ik moet de EQ in de android app nog uit proberen. Maar heb nog geen EQ op de receiver zelf kunnen vinden. (heeft hij volgens mij ook niet).
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 19-08-2015 10:26 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Large en Small heeft niets te maken met de fysieke grootte van de speakers en/of hoe laag ze gaan. Als je geen subwoofer hebt (wat de S628 HCS niet heeft) zal alles op large worden gezet. Al heb je de kleinste speakers mogelijk die pas vanaf 200 Hz hoorbare tonen geven.Astennu schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:20:
Ik ben de afgelopen tijd met mijn VSX 824K aan het spelen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik weet zo 123 niet meer waar ik het gelezen had maar had begrepen dat je die bassen dan beter naar de speakers kon laten sturen die ook echt laag kunnen en dus die grote fronts.FeaR schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:27:
[...]
Large en Small heeft niets te maken met de fysieke grootte van de speakers en/of hoe laag ze gaan. Als je geen subwoofer hebt (wat de S628 HCS niet heeft) zal alles op large worden gezet, al heb je de kleinste speakers mogelijk die pas vanaf 200 Hz hoorbare tonen geven.
Ik heb de Z5500 ook aangesloten gehad. En toen zette hij de fronts en surround ook op Large en Sub Yes.
Of dit heeft gewoon totaal niet lekker gewerkt en hij heeft die Sub dus niet goed herkent (wat een RCA > Jack constructie dus niet echt ideaal maar er kwam bass uit)
Of er gaat iets niet helemaal lekker.
De PC2000 zal nog wel een week of 3 gaan duren. Dus dan kan ik het pas goed testen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Mjah, het kan zo zijn dat speakers over de pis gaan als je er teveel laag naartoe stuurt.
Toen ik nog een paar Akai achterspeakers had, moest ik deze dan ook noodgedwongen op small zetten om vervorming te voorkomen.
Toen ik nog een paar Akai achterspeakers had, moest ik deze dan ook noodgedwongen op small zetten om vervorming te voorkomen.
Oplossing gevonden voor het het afspelen airplay verhaal gevonden en dat is :rambocus schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:25:
Heb een paar vragen over mijn pas aangeschafte pioneer VSX-S510.
Schakel de functie HDMI Control uit op het tv toestel en op de receiver zodat de apparaten niet meer automatisch overschakelen. Gebruik voor het audio kanaal van de tv de ARC hdmi ingang van de TV. Let op: niet alle tv`s hebben een ARC(audio return channel) HDMI ingang.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Ben in de markt voor een nieuwe versterker maar aangezien ik er de ballen verstand van heb kom ik er niet uit.
Ik wil mijn huidige speakers nog even blijven gebruiken (Pioneer LX03 set heb ik nu), maar daar zitten 4 ohm en 8 ohm speakers bij. Uiteraard ook een passieve sub.
Eerst kwam ik uit op de vsx-s510 maar toen bleek dat die niet in mijn meubel past en de hoogte dus ook niet meer belangrijk is ben ik verder gaan kijken.
Voldoet een vsx-924 of 824 ook? Of hebben jullie tips?
Mijn eisen zijn minimaal TrueHD en Dolby HD, 4k throughput, spotify connect en 5 hdmi ingangen.
Ik wil mijn huidige speakers nog even blijven gebruiken (Pioneer LX03 set heb ik nu), maar daar zitten 4 ohm en 8 ohm speakers bij. Uiteraard ook een passieve sub.
Eerst kwam ik uit op de vsx-s510 maar toen bleek dat die niet in mijn meubel past en de hoogte dus ook niet meer belangrijk is ben ik verder gaan kijken.
Mijn eisen zijn minimaal TrueHD en Dolby HD, 4k throughput, spotify connect en 5 hdmi ingangen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je kan sowieso je speakers blijven gebruiken, het vermogen wordt alleen bij een bepaalde weerstand opgegeven (vaak 6 of 8 ohm)Phusebox schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:25:
Ben in de markt voor een nieuwe versterker maar aangezien ik er de ballen verstand van heb kom ik er niet uit.
Ik heb twee tips die ik heb;
1) Kijk naar het model van vorig jaar (zit vaak alles op wat je nodig hebt, check wel even Airplay / Spotify. Scheelt aanzienlijk.
2) Passieve sub is niet ideaal, dus misschien wil je daar wel een vervanging voor nemen.
De instapmodellen zijn in principe voldoende, maar vaak wil je voldoende HDMI in / uitgangen hebben.
Mja de sub die ik nu heb voldoet voor mij, heb geen zin om duizenden euro's uit te geven nu aan een upgrade van het hele systeem. Ga nog eens lezen.Maeslant schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:42:
[...]
Je kan sowieso je speakers blijven gebruiken, het vermogen wordt alleen bij een bepaalde weerstand opgegeven (vaak 6 of 8 ohm)
Ik heb twee tips die ik heb;
1) Kijk naar het model van vorig jaar (zit vaak alles op wat je nodig hebt, check wel even Airplay / Spotify. Scheelt aanzienlijk.
2) Passieve sub is niet ideaal, dus misschien wil je daar wel een vervanging voor nemen.
De instapmodellen zijn in principe voldoende, maar vaak wil je voldoende HDMI in / uitgangen hebben.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
De nieuwe Pioneer topmodellen zijn zojuist voorgesteld tijdens de IFA 2015!
De specificaties zijn:
Power output (all channels driven!):
- SC-LX59: 9 Channels total: 760W(760/9=~85 watt)
- SC-LX79: 9 Channels total: 810W(810/9=90 watt)
- SC-LX89: 9 Channels total: 850W(850/9=~95 watt)
DACS: ESS SABRE Ultra D/A-Wandler ES9016S
Pioneer MCACC PRO
New Sound formats: DTS:X and Dolby Atmos plus regular ones of course
11.2 channel decoding!(new feature!) inclusive 7.1.4 for Dolby Atmos and DTS:X, with 11.2-channel-preamp output.
AIR Studios tuning for the SC-LX79 and SC-LX89
Async-DAC for the SC-LX89 (192 kHz/32bit and DSD with 2.8MHz)
Integrated Wireless WiFI(2.4 and 5 Ghz) and Bluetooth
Prijzen:
- SC-LX59 (1699;- Euro)
- SC-LX79 (2099;- Euro)
- SC-LX89 (2699;- Euro)
Beschikbaar vanaf oktober 2015
De Pioneer SC-LX89:
De Pioneer SC-LX79:

De Pioneer SC-LX59:

Alle drie modellen zijn er ook in het zilver:
De specificaties zijn:
Power output (all channels driven!):
- SC-LX59: 9 Channels total: 760W(760/9=~85 watt)
- SC-LX79: 9 Channels total: 810W(810/9=90 watt)
- SC-LX89: 9 Channels total: 850W(850/9=~95 watt)
DACS: ESS SABRE Ultra D/A-Wandler ES9016S
Pioneer MCACC PRO
New Sound formats: DTS:X and Dolby Atmos plus regular ones of course
11.2 channel decoding!(new feature!) inclusive 7.1.4 for Dolby Atmos and DTS:X, with 11.2-channel-preamp output.
AIR Studios tuning for the SC-LX79 and SC-LX89
Async-DAC for the SC-LX89 (192 kHz/32bit and DSD with 2.8MHz)
Integrated Wireless WiFI(2.4 and 5 Ghz) and Bluetooth
Prijzen:
- SC-LX59 (1699;- Euro)
- SC-LX79 (2099;- Euro)
- SC-LX89 (2699;- Euro)
Beschikbaar vanaf oktober 2015
De Pioneer SC-LX89:

De Pioneer SC-LX79:

De Pioneer SC-LX59:

Alle drie modellen zijn er ook in het zilver:

Magisch! Zijn de mid-range receivers ook aangekondigd?
Gulfstream G650
Die prijzen... Pfff. Ik zou graag een top of the line goede, fijne home cinema set hebben, maar dat is voor de meeste mensen gewoon onbetaalbaar.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Mijn LX75 kostte iets van 1300 euro, prijzen zijn flink gestegen zeg...

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Nou, het zijn MSRP's, dus de straatprijzen zullen sowieso lager liggen. Dat is altijd zo.
Jorgen schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:34:
Die prijzen... Pfff. Ik zou graag een top of the line goede, fijne home cinema set hebben, maar dat is voor de meeste mensen gewoon onbetaalbaar.
MewBie schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:08:
Mijn LX75 kostte iets van 1300 euro, prijzen zijn flink gestegen zeg...
Wat HarmoniousVibe zegtHarmoniousVibe schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:05:
Nou, het zijn MSRP's, dus de straatprijzen zullen sowieso lager liggen. Dat is altijd zo.
Ter vergelijking de introductie prijzen van de volgende modellen:
SC-LX59 (1699;- Euro)
SC-LX79 (2099;- Euro)
SC-LX89 (2699;- Euro)
SC-LX58 (1599,- EUR)
SC-LX78 (1999,- EUR)
SC-LX88 (2599,- EUR)
SC-LX57 (1499,- EUR)
SC-LX77 (1799,- EUR)
SC-LX87 (2499,- EUR)
Zoals je kunt zien zijn de prijzen de afgelopen jaren telkens met zo'n 100 euro omhoog gegaan m.u.v. van de SC-LX7x serie die is van 2013 naar 2014 met 200 euro omhoog gegaan.
Waar komen die prijsstijgingen vandaan? Deels inflatie lijkt mij en de Japanse Yen
Voor de geïnteresseerde hieronder de volledige specs van de SC-LX89(In het Engels):
Summary of the specs:
• 9 channels 220W / 850W simultaneously
• Class D Amplification Direct Energy HD
• HDMI 2.0 / HDCP 2.2 / 3D / ARC
• Double insulated frame / aluminum facade
• Upscaler Ultra HD (4K / 60p / 4: 4: 4/24-bit)
• Video Settings Advanced / Stream Smoother
• Zone 2 (HDZONE) HD AV / Audio Zone 3
• Made for iPod / iPhone / Airplay
• Windows 8 / HTC Connect / DLNA 1.5 / MHL
• Web Radio (vTuner) / Spotify ready
• Integrated Bluetooth / Wi-Fi integrated Dual Band
• Dolby Atmos / DTS: X / Pro MCACC / Subwoofer EQ
• Phase Control / Audio Scaler 192 kHz-32bit / PQLS
• iControlAV5 / software integrated AVNavigator
• Auto Level Control / Advanced Sound Retriever (Multi ch.)
• D / A converter ESS Sabre 32-bit ES9016S
• Audio Streaming HD 2.0 / 5.0 and 5.1 / asynchronous USB DAC
• AIR Studios Monitor Certification
And below the full specs:
AMPLIFIER / CONSTRUCTION
• 9 channels / 220 W per channel (1 kHz, 6Ω, 1%)
• Power of 9 simultaneous channels: 850W (1kHz, 1%, 8Ω)
• Impedance guarantee the speakers: 4Ω to 16Ω
• Double insulated Chassis/Advanced Direct 3D Construction
• Rigid Trans Stabilizer/low power rates dispersion
• Front panel aluminum/gold plated terminals
AUDIO FEATURES
• Dolby Atmos / TrueHD / Digital Plus / Dolby Surround
• DTS: X / DTS Neural: X (after Firmware Update)
• DTS-HD Master Audio, DTS-ES / DTS NEO: X / 11.1
• Reading DSD Direct via USB (2.8 / 5.6 MHz)
• Reading DSD Disc (SACD) via HDMI (2,8MHz / 5.1ch - 2 ch.)
• D/A Converter 192kHz / 32bit ESS SABRE (ES9016S)
• Audio Scaler 192kHz / 32bit
• 15 speaker configurations including 7 Dolby Atmos
• HDMI Audio return Channel
• Acoustic Calibration MCACC Pioneer Pro:
- 3D measurement Time Axis (Time / Level / Reverb)
- Standing Wave Control
- Verification of the polarity
- Subwoofer EQ (equalizer levels 4)
- Two independent subwoofer outputs
- Full Band Phase Control/Auto Phase Control/Phase Control Plus
• Advanced Sound Retriever / Auto Level Control (multi ca.)
• PQLS (Bitream / Multi-Surround / 2 ch.)
• Virtual Speakers (Wide /Height / Surround Back)
• Sound Retriever Air
• Surround Modes:
Action, Drama, Advanced Game, Sports, Classical,
Pop / Rock, Front Stage Surround,
Phone surround, Eco Mode 1 Eco Mode 2.
VIDEO FEATURES
• 3D Ready (Blu-ray, Broadcast, Video Games)
• Deep Color (36bit) x.v.Colour
• Ultra HD (4K) Pass Through with HDCP 2.2
(4K / 60p / 4: 4: 4 / 24bit; 4K / 24p / 4: 4: 4 / 36bit; 4K / 60p / 4: 2: 2 / 36bit)
• Upscaling (1080p> 4K) with Super Resolution
• Triple HD Noise Reduction / Advanced Video Settings.
• Stream smoother / Stream Smoother Link
MULTIMEDIA FEATURES
• Asynchronous USB-DAC (type
192kHz / 32bit
• DLNA Certified (1.5) / Airplay / HTC Connect / Windows 8
• Compatible files (Ethernet / USB):
- AIFF / Apple loseless / WAV / FLAC / MP3 / WMA / AAC / DSD
• Audio file playback 192kHz / 24bit (AIFF / WAV / FLAC / ALAC)
• Compatible files multichannel FLAC / WAV (96kHz / 24bits)
• Reading Gapless³ (AIFF / ALAC / AAC / WAV / FLAC / MP3 / DSD)
• Web Radio (vTuner)
• Compatible with music streaming service Spotify¹
• Made for iPod / iPhone
- Digital connection via USB / charge and control of the device
• Compatible Android MHL audio / video
• Built-in Bluetooth audio streaming (version 2.1 + EDR):
- Supported profiles: A2DP / AVRCP
- Codecs: SBC / AAC
TUNER
• AM / FM (RDS)
• 63 preset stations
CONNECTORS
• Front :
- 1 USB port for iPod / iPhone and USB (Fat 16/32)
- 1 HDMI input
- 1 headphone output
- 1 microphone jack (MCACC)
• Rear:
- 7 inputs (including 1 MHL-compatible) assignable
- 3 HDMI outputs (1 assignable HD Zone / Main Zone 2)
- 2 composite video inputs / 1 output
- 1 analog audio input (assignable)
- Audio Analog Inputs 7.1
- 1 phono input (MM)
- 2 optical inputs / 2 coaxial inputs (assignable)
- 2 component inputs (assignable)
- 2 monitor outputs (composite / component)
- 1 Zone 2 audio output / 1 output Zone 3 audio (analogue)
- 1 optical output
- 2 Independent Subwoofer Pre-amplified outputs
- 1 Ethernet port
- 1 USB Port USB-DAC (type
- 2 inputs / 1 output IR
- 2 12V Trigger
- 1 RS-232C port
- 11 speaker outputs
- Pre-amplified outputs 11.2 hp
Various
• 2nd Zone (HDZONE) audio-video HD
• Zone 2 audio (volume, balance, tone)
• Zone 3 Audio (volume / balance)
• Integrated Wi-Fi (Dual Band 5 GHz - 2.4 GHz)
• Graphical Menu (via HDMI)
• Compatible IControl AV5 (iOS / Android) ²
• AV Navigator software (PC / Mac / iPad) Integrated
• Start-up Navi Compatible (iOS / Android) ²
• Power management for each zone
• Power Save standby Through forHDMI
• Sleep Timer
• Remote control with learning
• Power supply: 220-230V, 50-60Hz
• Consumption (on / standby) 370W / 0.1W
• Dimensions (WxHxD): 435 x 185 x 441mm
• Weight: 18.1 kg.
Summary of the specs:
• 9 channels 220W / 850W simultaneously
• HDMI 2.0 / HDCP 2.2 / 3D / ARC
• Double insulated frame / aluminum facade
• Upscaler Ultra HD (4K / 60p / 4: 4: 4/24-bit)
• Video Settings Advanced / Stream Smoother
• Zone 2 (HDZONE) HD AV / Audio Zone 3
• Made for iPod / iPhone / Airplay
• Windows 8 / HTC Connect / DLNA 1.5 / MHL
• Web Radio (vTuner) / Spotify ready
• Integrated Bluetooth / Wi-Fi integrated Dual Band
• Dolby Atmos / DTS: X / Pro MCACC / Subwoofer EQ
• Phase Control / Audio Scaler 192 kHz-32bit / PQLS
• iControlAV5 / software integrated AVNavigator
• Auto Level Control / Advanced Sound Retriever (Multi ch.)
• D / A converter ESS Sabre 32-bit ES9016S
• Audio Streaming HD 2.0 / 5.0 and 5.1 / asynchronous USB DAC
And below the full specs:
AMPLIFIER / CONSTRUCTION
• 9 channels / 220 W per channel (1 kHz, 6Ω, 1%)
• Power of 9 simultaneous channels: 850W (1kHz, 1%, 8Ω)
• Impedance guarantee the speakers: 4Ω to 16Ω
• Double insulated Chassis/Advanced Direct 3D Construction
• Rigid Trans Stabilizer/low power rates dispersion
• Front panel aluminum/gold plated terminals
AUDIO FEATURES
• Dolby Atmos / TrueHD / Digital Plus / Dolby Surround
• DTS: X / DTS Neural: X (after Firmware Update)
• DTS-HD Master Audio, DTS-ES / DTS NEO: X / 11.1
• Reading DSD Direct via USB (2.8 / 5.6 MHz)
• Reading DSD Disc (SACD) via HDMI (2,8MHz / 5.1ch - 2 ch.)
• D/A Converter 192kHz / 32bit ESS SABRE (ES9016S)
• Audio Scaler 192kHz / 32bit
• 15 speaker configurations including 7 Dolby Atmos
• HDMI Audio return Channel
• Acoustic Calibration MCACC Pioneer Pro:
- 3D measurement Time Axis (Time / Level / Reverb)
- Standing Wave Control
- Verification of the polarity
- Subwoofer EQ (equalizer levels 4)
- Two independent subwoofer outputs
- Full Band Phase Control/Auto Phase Control/Phase Control Plus
• Advanced Sound Retriever / Auto Level Control (multi ca.)
• PQLS (Bitream / Multi-Surround / 2 ch.)
• Virtual Speakers (Wide /Height / Surround Back)
• Sound Retriever Air
• Surround Modes:
Action, Drama, Advanced Game, Sports, Classical,
Pop / Rock, Front Stage Surround,
Phone surround, Eco Mode 1 Eco Mode 2.
VIDEO FEATURES
• 3D Ready (Blu-ray, Broadcast, Video Games)
• Deep Color (36bit) x.v.Colour
• Ultra HD (4K) Pass Through with HDCP 2.2
(4K / 60p / 4: 4: 4 / 24bit; 4K / 24p / 4: 4: 4 / 36bit; 4K / 60p / 4: 2: 2 / 36bit)
• Upscaling (1080p> 4K) with Super Resolution
• Triple HD Noise Reduction / Advanced Video Settings.
• Stream smoother / Stream Smoother Link
MULTIMEDIA FEATURES
• Asynchronous USB-DAC (type
• DLNA Certified (1.5) / Airplay / HTC Connect / Windows 8
• Compatible files (Ethernet / USB):
- AIFF / Apple loseless / WAV / FLAC / MP3 / WMA / AAC / DSD
• Audio file playback 192kHz / 24bit (AIFF / WAV / FLAC / ALAC)
• Compatible files multichannel FLAC / WAV (96kHz / 24bits)
• Reading Gapless³ (AIFF / ALAC / AAC / WAV / FLAC / MP3 / DSD)
• Web Radio (vTuner)
• Compatible with music streaming service Spotify¹
• Made for iPod / iPhone
- Digital connection via USB / charge and control of the device
• Compatible Android MHL audio / video
• Built-in Bluetooth audio streaming (version 2.1 + EDR):
- Supported profiles: A2DP / AVRCP
- Codecs: SBC / AAC
TUNER
• AM / FM (RDS)
• 63 preset stations
CONNECTORS
• Front :
- 1 USB port for iPod / iPhone and USB (Fat 16/32)
- 1 HDMI input
- 1 headphone output
- 1 microphone jack (MCACC)
• Rear:
- 7 inputs (including 1 MHL-compatible) assignable
- 3 HDMI outputs (1 assignable HD Zone / Main Zone 2)
- 2 composite video inputs / 1 output
- 1 analog audio input (assignable)
- Audio Analog Inputs 7.1
- 1 phono input (MM)
- 2 optical inputs / 2 coaxial inputs (assignable)
- 2 component inputs (assignable)
- 2 monitor outputs (composite / component)
- 1 Zone 2 audio output / 1 output Zone 3 audio (analogue)
- 1 optical output
- 2 Independent Subwoofer Pre-amplified outputs
- 1 Ethernet port
- 1 USB Port USB-DAC (type
- 2 inputs / 1 output IR
- 2 12V Trigger
- 1 RS-232C port
- 11 speaker outputs
- Pre-amplified outputs 11.2 hp
Various
• 2nd Zone (HDZONE) audio-video HD
• Zone 2 audio (volume, balance, tone)
• Zone 3 Audio (volume / balance)
• Integrated Wi-Fi (Dual Band 5 GHz - 2.4 GHz)
• Graphical Menu (via HDMI)
• Compatible IControl AV5 (iOS / Android) ²
• AV Navigator software (PC / Mac / iPad) Integrated
• Start-up Navi Compatible (iOS / Android) ²
• Power management for each zone
• Power Save standby Through forHDMI
• Sleep Timer
• Remote control with learning
• Power supply: 220-230V, 50-60Hz
• Consumption (on / standby) 370W / 0.1W
• Dimensions (WxHxD): 435 x 185 x 441mm
• Weight: 18.1 kg.
Goedemiddag,
Ik ben sinds kort de trotse eigennaar van de Pioneer VSX-930 7.2 versterker
Nu heb ik een beetje zitten kijken naar een HDzone, kan iemand mij vertellen of het volgende mogelijk is.
Ik heb nu de 5.1 set bij de tv staan, echter komen er binnenkort een 2.1 set vrij in ons huis en wil ik dit graag als set aansluiten op de computer, en deze set dus ook alleen voor de pc gebruiken.
Is het mogelijk doormiddel van een HDzone instelling?
of is dit geen mogelijkheid op dit model?
Nu heb ik een beetje zitten kijken naar een HDzone, kan iemand mij vertellen of het volgende mogelijk is.
Ik heb nu de 5.1 set bij de tv staan, echter komen er binnenkort een 2.1 set vrij in ons huis en wil ik dit graag als set aansluiten op de computer, en deze set dus ook alleen voor de pc gebruiken.
Wist niet dat de receiver al uit is! De VSX-930 is dus de opvolger van de VSX-924?gam3m4st3r schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:58:
Goedemiddag,
Gulfstream G650
Magisch? Weinig spannends, me dunkt.SalimRMAF schreef op zondag 06 september 2015 @ 00:58:
Magisch! Zijn de mid-range receivers ook aangekondigd?
Dit zijn in mijn ogen de grootste verbeteringen:
* 11.2 kanalen processing (9 kanalen versterkt)
* DTS:X en Dolby Atmos(Dolby Atmos, ook aanwezig op de modellen van vorig jaar)
* WiFI 2.4 en 5 Ghz geïntegreerd (geen externe USB dongle meer!)
* Bluetooth geïntegreerd (geen externe USB dongle meer!)
Het eerste punt betekend dat er ook processing support is voor 7.1.4ch, 9.1.2ch, 7.2.4ch, 9.2.2ch, 7.2.2ch Dolby Atmos bij het toevoegen van een externe versterker voor de twee extra kanalen.
De Pioneer's hebben sinds jaar de processing capaciteit om deze extra kanalen aan te sturen.
Vandaag de LX58 besteld ter vervanging van de vsx-921 (die structureel melding ue33 weergeeft). Ben benieuwd of ik met mijn Q acoustics 2000 5.1 verschil hoor...
Alles van Apple
Mijn ervaring is dat de Q-Acoustics 2000i set erg gemakkelijk te driven zijn, dus het zal heel erg mee(/tegen)vallen.Menno1234 schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:41:
Vandaag de LX58 besteld ter vervanging van de vsx-921 (die structureel melding ue33 weergeeft). Ben benieuwd of ik met mijn Q acoustics 2000 5.1 verschil hoor...
Disclaimer: ik ben iemand die van mening is dat een versterker een verwaarloosbare impact heeft op de AQ, zolang er maar geen clipping optreedt (i.e. hij genoeg power kan leveren). De DAC misschien een heel klein beetje meer, maar ik denk dat je met de vsx-921 al voorbij het verzadigingspunt bent icm met je speakers.
Gek genoeg krijg ik sinds een aantal maanden ook constant UE33 te zien op mijn VSX-921. Ik wil hem sowieso vervangen ook heeft de receiver sinds ik de melding ontvang geen netwerkverbinding meer. Zou het daarmee te maken hebben?Menno1234 schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:41:
Gulfstream G650
Wellicht wel. Ik heb ook sinds kort de UE33 melding. Bij mij is de melding gekomen nadat ik de netwerkswitch waar de receiver op zit aangesloten van het stroom had gehaald.
Overigens heb ik nog wel steeds een netwerkverbinding met de receiver, maar de knipperende melding blijft...
Overigens heb ik nog wel steeds een netwerkverbinding met de receiver, maar de knipperende melding blijft...
Ben benieuwd. Anders gaat hij weer retour, lang leve webshopsHarmoniousVibe schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:40:
[...]
Mijn ervaring is dat de Q-Acoustics 2000i set erg gemakkelijk te driven zijn, dus het zal heel erg mee(/tegen)vallen.
Disclaimer: ik ben iemand die van mening is dat een versterker een verwaarloosbare impact heeft op de AQ, zolang er maar geen clipping optreedt (i.e. hij genoeg power kan leveren). De DAC misschien een heel klein beetje meer, maar ik denk dat je met de vsx-921 al voorbij het verzadigingspunt bent icm met je speakers.
Alles van Apple
Dacht ik al, dan ligt het probleem voor zover ik heb uitgezocht aan een verkeerd aangesloten netwerkkabel, of aan een ground-waarschuwing (wanneer een van de speakerdraden met de versterkerframe in aanraking komt. Alles goed nachecken.SkipZ schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:01:
Wellicht wel. Ik heb ook sinds kort de UE33 melding. Bij mij is de melding gekomen nadat ik de netwerkswitch waar de receiver op zit aangesloten van het stroom had gehaald.
Gulfstream G650
Heb af en toe last van paars beeld als ik mijn Mac Mini met Plex aanslinger (zit op de HMDI van de Pioneer)
Eerst dacht ik dat het aan de kabel lag (al een keer verwisseld), maar het is altijd op te lossen door de Pioneer uit en weer aan te zetten. Misschien een vuil contactje ofzo? Kan het niet zo goed plaatsen..
Eerst dacht ik dat het aan de kabel lag (al een keer verwisseld), maar het is altijd op te lossen door de Pioneer uit en weer aan te zetten. Misschien een vuil contactje ofzo? Kan het niet zo goed plaatsen..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb twee issues met mijn VSX-528 en ik kan het in de handleiding of via Google niet vinden.
1) Het geluidsniveau tussen interne (bijv. internetradio) en externe (bijv. mediaplayer, kabel set top box, Xbox 360) verschilt enorm. Als ik internetradio luister is volume op 5 al voldoende, maar als ik dan switch naar een andere bron is volume 20 pas hoorbaar. Is er een manier om dit gelijk te trekken?
2) De resolutie van het OSD is ~600x400 op mijn 1080p tv. Is het mogelijk om deze wel gewoon fullscreen te krijgen?
1) Het geluidsniveau tussen interne (bijv. internetradio) en externe (bijv. mediaplayer, kabel set top box, Xbox 360) verschilt enorm. Als ik internetradio luister is volume op 5 al voldoende, maar als ik dan switch naar een andere bron is volume 20 pas hoorbaar. Is er een manier om dit gelijk te trekken?
2) De resolutie van het OSD is ~600x400 op mijn 1080p tv. Is het mogelijk om deze wel gewoon fullscreen te krijgen?
1) heb je de volume settings van je externe bronnen gecontroleerd?
2) hogere resolutie kan niet, je kan je tv waarschijnlijk wel het OSD full screen laten weergeven, maar dat is een instelling op je tv, niet je receiver.
2) hogere resolutie kan niet, je kan je tv waarschijnlijk wel het OSD full screen laten weergeven, maar dat is een instelling op je tv, niet je receiver.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ja die staan allemaal op max. Tussen alle externe bronnen is het geluidsniveau ook gelijk, alleen wisselen tussen extern en intern is irritant. Met internetradio kan ik de buren op volume 30 bijna wegjagen, maar switch ik dan naar set top box om wat tv te kijken, is volume 30 net voldoende om het verstaanbaar te krijgen... heel vreemdMewBie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:57:
1) heb je de volume settings van je externe bronnen gecontroleerd?

Ok jammer, ik had gehoopt op een native 1080p output maar ik moet mijn tv dus laten schalen.2) hogere resolutie kan niet, je kan je tv waarschijnlijk wel het OSD full screen laten weergeven, maar dat is een instelling op je tv, niet je receiver.
Ik heb wat hulp nodig ...
Een vriend van me heeft net een SC-LX58 gekocht en we hebben gisteren de hele avond besteed om dat ding aan de praat te krijgen. Op zich is alles goed gelukt op 1 ding na:
Hoe krijgen we in hemelsnaam HDMI Beeld + GELUID in de HDZone aan de praat??? Beeld hebben we wel maar geluid....
We komen er niet uit...
Kan iemand die hier wel kaas van heeft gegeten hier eens zijn licht op laten schijnen?
Alvast bedankt!
Een vriend van me heeft net een SC-LX58 gekocht en we hebben gisteren de hele avond besteed om dat ding aan de praat te krijgen. Op zich is alles goed gelukt op 1 ding na:
Hoe krijgen we in hemelsnaam HDMI Beeld + GELUID in de HDZone aan de praat??? Beeld hebben we wel maar geluid....
Kan iemand die hier wel kaas van heeft gegeten hier eens zijn licht op laten schijnen?
Alvast bedankt!
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
Ik heb de VSX-830-K op het oog maar ik kan er niet achter komen of ik er een infrarood versterker op kan zetten. Wie kan mij dit antwoord gegeven?
Een blaster bedoel je? Er zitten geen IR-aanslutingen op dus ik neem aan van niet.Isane schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:13:
Ik heb de VSX-830-K op het oog maar ik kan er niet achter komen of ik er een infrarood versterker op kan zetten. Wie kan mij dit antwoord gegeven?
Ik weet niet of ik in het juist topic zit, maar doe een gok 
Ik heb een Pioneer VSX-D814 staan, deze werkt prima.
Nu heb ik hierbij een JBL SCS 260.5.
De standaard rca interconnect cable die tussen de reciever en de subwoofer zit was al jaren te kort en heb ik ergens neergelegd en waar deze nu is is zoeken omdat we een aantal keren verhuisd zijn
Nu hadden we dit opgelost door een coax-kabel te gebruiken en deze tulp-stekkers.
Werkt allemaal prima, maar met de minste of geringste beweging heb je kans dat de verbinding losraakt.
Concreet mijn vraag hoe lossen jullie dit op als je meer dan 10 meter moet overbruggen ?
De standaard kabel die hier bij zat is 4,6 meter lang.
Ik heb een Pioneer VSX-D814 staan, deze werkt prima.
Nu heb ik hierbij een JBL SCS 260.5.
De standaard rca interconnect cable die tussen de reciever en de subwoofer zit was al jaren te kort en heb ik ergens neergelegd en waar deze nu is is zoeken omdat we een aantal keren verhuisd zijn
Nu hadden we dit opgelost door een coax-kabel te gebruiken en deze tulp-stekkers.
Werkt allemaal prima, maar met de minste of geringste beweging heb je kans dat de verbinding losraakt.
Concreet mijn vraag hoe lossen jullie dit op als je meer dan 10 meter moet overbruggen ?
2250 WP Zuid PVoutput
Update: verschil was hoorbaar in de stemmen die zuiverder/gedetailleerder klonken. Dat vond ik geen €1.119,- waard en dus weer retour gezonden. Maar eens kijken welke boxen wat meer punch geven..Menno1234 schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:41:
Alles van Apple
http://www.allekabels.nl/...oofer_kabel/10-meter.htmlMdO82 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:49:
Yep. Subwoofersignaal is echt niet spannend dus dat moet makkelijk 10 meter kunnen overbruggen. Zelfs met een kabel als deze moet dat prima lukken.
En als je je echt zorgen maakt kun ik in plaats van zo'n dunne rood-wit of rood-zwartkabel ook 1 of 2 "digtale" coax-kabels of subwooferkabels (de naam zegt het al) kopen met RCA-pluggen. Deze zijn zeker 75Ω en hebben ook een veel betere isolatie. Volgens mij zijn subwooferkabels zo ongeveer hetzelfde als "digitale" coaxkabels die traditioneel worden gebruikt voor coaxiale S/PDIF.
En als je je echt zorgen maakt kun ik in plaats van zo'n dunne rood-wit of rood-zwartkabel ook 1 of 2 "digtale" coax-kabels of subwooferkabels (de naam zegt het al) kopen met RCA-pluggen. Deze zijn zeker 75Ω en hebben ook een veel betere isolatie. Volgens mij zijn subwooferkabels zo ongeveer hetzelfde als "digitale" coaxkabels die traditioneel worden gebruikt voor coaxiale S/PDIF.
[ Voor 86% gewijzigd door HarmoniousVibe op 24-09-2015 14:24 ]
Goedemorgen allemaal
Sinds ruim een halfjaar zijn mijn ouders in bezit van de Pioneer VSX 924.
Het is een hele fijne versterker met veel opties.
Maar al geruime tijd ervaren we problemen met de wireless LAN controller.
Bijna elke keer als ik verbinding wil maken met de Icontrolav5 app lukt dat niet.
Maar als ik dan met de afstandsbediening op status druk dan zie ik dat die een ander IP adres gekregen heeft. En dan vul ik het IP adres weer in op mijn mobiel om verbinding te maken en dan werkt alles prima. Maar na onbepaalde tijd verandert dat IP adres weer en dat gebeurt zeer regelmatig.
Dus dat is behoorlijk vervelend, of dit nu aan de router ligt of aan de wireless lan controler, Ik heb geen idee.
In iedergeval heb ik wel de wireless lan controller geconfigureerd via een laptop & daarmee heb ik het wachtwoord voor de wifi ingevuld.
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor!
Sinds ruim een halfjaar zijn mijn ouders in bezit van de Pioneer VSX 924.
Het is een hele fijne versterker met veel opties.
Maar al geruime tijd ervaren we problemen met de wireless LAN controller.
Bijna elke keer als ik verbinding wil maken met de Icontrolav5 app lukt dat niet.
Maar als ik dan met de afstandsbediening op status druk dan zie ik dat die een ander IP adres gekregen heeft. En dan vul ik het IP adres weer in op mijn mobiel om verbinding te maken en dan werkt alles prima. Maar na onbepaalde tijd verandert dat IP adres weer en dat gebeurt zeer regelmatig.
Dus dat is behoorlijk vervelend, of dit nu aan de router ligt of aan de wireless lan controler, Ik heb geen idee.
In iedergeval heb ik wel de wireless lan controller geconfigureerd via een laptop & daarmee heb ik het wachtwoord voor de wifi ingevuld.
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor!
Als hij telkens een ander IP-adres krijgt zul je dat moeten oplossen. Dat kan door een vast ip-adres te geven in hetzelfde ip-subnet, maar buiten de DHCP-reeks, óf door in de DHCP-server (meestal de router) in te stellen dat dit apparaat (MAC-address) altijd hetzelfde ip-adres toegewezen krijgt.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik heb nu via de kpn router een dhcp binding gegeven zodat die een vast ip adres behoud, nu werkt de app van pioneer prima. Maar spotify connect wil nu geen verbinding meer maken (niet op mijn mobiel en pc) en dat is iets wat ik veel gebruik, ook kan ik hier bar weinig over vinden.
Even een vraagje aan jullie met Pioneer receiver ervaringen
Ik had een SC-1224-K op het oog voor een 5.1 surround + zone 2 gebruik.
Deze past echter niet in het meubel waar wij ons oog op hebben laten vallen (en dat ondertussen is besteld).
Daarom afgezakt naar de VSX-924-K aan het kijken geweest (deze is minder diep) maar omdat de eis voor een zone 2 nu ook niet meer nodig zal zijn zou ik eventueel verder afzakken naar de VSX-830-K of zelfs de VSX-529-K.
Eisen zijn vooral 5.1 surround en LAN voor controle + audio streaming, Audio return via HDMI, 4K pass trough.
met het vermogen dat zakt zou ik toekomen maar boet ik nog in aan andere functies of kwaliteiten met deze downgrade? ik ken er nu ook niet zo veel van. of toch beter bij de VSX-924-K (die nu VSX-930-K is blijkbaar) blijven?
Ik had een SC-1224-K op het oog voor een 5.1 surround + zone 2 gebruik.
Deze past echter niet in het meubel waar wij ons oog op hebben laten vallen (en dat ondertussen is besteld).
Daarom afgezakt naar de VSX-924-K aan het kijken geweest (deze is minder diep) maar omdat de eis voor een zone 2 nu ook niet meer nodig zal zijn zou ik eventueel verder afzakken naar de VSX-830-K of zelfs de VSX-529-K.
Eisen zijn vooral 5.1 surround en LAN voor controle + audio streaming, Audio return via HDMI, 4K pass trough.
met het vermogen dat zakt zou ik toekomen maar boet ik nog in aan andere functies of kwaliteiten met deze downgrade? ik ken er nu ook niet zo veel van. of toch beter bij de VSX-924-K (die nu VSX-930-K is blijkbaar) blijven?
Na een aantal Pioneer receivers ye hebben gehad weer een nieuwe besteld (komt als het goed is vandaag binnen)
* VSX-806 RDS (nog als reserve staan en werkt nog 100%, gaat nooit meer weg)
* VSX-816 (overleden na blikseminslag
)
* VSX-827 (verkocht)
De nieuwe (al is het niet meer een echt nieuw model)
* VSX-s510s
Na die bakbeesten met teveel functies maar een meer bescheiden model met iets minder functies.
De speakers die eraan hangen
Front: Jamo E650
Rear: Jamo E630
Centre: Magnat Vector Needle Centre 10
Sub: Magnat Vector Needle Sub 25A
Voorheen had ik een complete Magnat Vector Needle set maar dat beviel me niet echt en ben ik weer op mijn oude Jamo' s terug gekomen die vooral voor muziek veel beter klinken.
De opstelling: HTPC met Ubuntu en Kodi -> HDMI Pioneer -> HDMI Samsung tv (en om geluid van de tv terug te koppelen indien nodig Samsung -> optisch Pioneer)
En een Chromecast die ook rechtstreeks op de Pioneer aangesloten gaat worden.
Zodra ik eens tegen de Jamo E centre en sub aanloop gaan de Magnats er ook uit.
Nu tijdelijk een Pioneer VSX-920 te leen, bevalt ook erg goed moet ik zeggen.
Erg benieuwd hoe de 510 gaat klinken/bevallen hier.....
* VSX-806 RDS (nog als reserve staan en werkt nog 100%, gaat nooit meer weg)
* VSX-816 (overleden na blikseminslag
* VSX-827 (verkocht)
De nieuwe (al is het niet meer een echt nieuw model)
* VSX-s510s
Na die bakbeesten met teveel functies maar een meer bescheiden model met iets minder functies.
De speakers die eraan hangen
Front: Jamo E650
Rear: Jamo E630
Centre: Magnat Vector Needle Centre 10
Sub: Magnat Vector Needle Sub 25A
Voorheen had ik een complete Magnat Vector Needle set maar dat beviel me niet echt en ben ik weer op mijn oude Jamo' s terug gekomen die vooral voor muziek veel beter klinken.
De opstelling: HTPC met Ubuntu en Kodi -> HDMI Pioneer -> HDMI Samsung tv (en om geluid van de tv terug te koppelen indien nodig Samsung -> optisch Pioneer)
En een Chromecast die ook rechtstreeks op de Pioneer aangesloten gaat worden.
Zodra ik eens tegen de Jamo E centre en sub aanloop gaan de Magnats er ook uit.
Nu tijdelijk een Pioneer VSX-920 te leen, bevalt ook erg goed moet ik zeggen.
Erg benieuwd hoe de 510 gaat klinken/bevallen hier.....
[ Voor 21% gewijzigd door Ad de Jong op 17-10-2015 11:41 ]
Isane schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:13:
Ik heb de 830 ook op het oog, maar deze post verwart me even. De receiver heeft toch wel gewoon een IR interface? (wil mijn Harmony One blijven gebruiken)...HarmoniousVibe schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:46:
[...]
Een blaster bedoel je? Er zitten geen IR-aanslutingen op dus ik neem aan van niet.
Ik heb de 830 nu een maandje in gebruik en ik ben er blij mee. Er zit gewoon een IR interface op. Ik bestuur de versterker ook met de Harmony OneFreakNL schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:44:
[...]
[...]
Ik heb de 830 ook op het oog, maar deze post verwart me even. De receiver heeft toch wel gewoon een IR interface? (wil mijn Harmony One blijven gebruiken)...
Ik nam aan dat hij een IR-poort bedoelde waarop je een IR-blaster kunt aansluiten voor als je receiver in een afgesloten (audio)meubel staat. Uiteraard heeft een receiver zelf altijd zelf een IR-receiverFreakNL schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:44:
[...]
[...]
Ik heb de 830 ook op het oog, maar deze post verwart me even. De receiver heeft toch wel gewoon een IR interface? (wil mijn Harmony One blijven gebruiken)...
Na het doornemen van deze topic wil ik even mijn probleem dumpen. Jaren geleden heb een VSX-919 in huis gehaald om samen met mijn HTPC en Plasma scherm films te kunnen kijken! In tussen is de HTPC met Win8.1 weer geupgrade naar een AMD A10-5800K apu en een jaar later (vorig jaar dus) mijn plasma in te wisselen voor een 4K Samsung EU55HU7500met 500 euro cashback.
Maar nu heb ik al een jaar het probleem dat mijn hdmi kanalen niet meer goed werken. Dit was voor de 4K niet! Dus HTPC -> receiver -> televisie. Als ik het zo aansluit dan lijkt het dat mijn beeld om de 5 minuten een reboot krijg. Dus beeld valt weg. 10 Seconden wachten. Dan komt het geluid en dan mijn beeld. Dit heeft voor de 4K televisie goed gewerkt.
Wat denk ik zelf wat het is:
1 Misschien niet compatible met HDMI 2.0 ( zou downwards compatible moeten zijn!)?
2 Iets met de 3d functie?
3 Verversings frequentie?
Wat heb ik zelf gedaan.
Immens lopen spitten in de mogelijkheden van de receiver. Weinig in te stellen voor HDMI beeld.
Televisie instellingen moeten goed staan. Misschien zie ik iets over het hoofd?
PC instellingen helemaal door gelopen. Wellicht zie ik iets hier ook over het hoofd?
Misschien iemand met een goede tip, want ik heb nog niet de pegels om een nieuwe receiver te kopen!
Alvast bedankt
Maar nu heb ik al een jaar het probleem dat mijn hdmi kanalen niet meer goed werken. Dit was voor de 4K niet! Dus HTPC -> receiver -> televisie. Als ik het zo aansluit dan lijkt het dat mijn beeld om de 5 minuten een reboot krijg. Dus beeld valt weg. 10 Seconden wachten. Dan komt het geluid en dan mijn beeld. Dit heeft voor de 4K televisie goed gewerkt.
Wat denk ik zelf wat het is:
1 Misschien niet compatible met HDMI 2.0 ( zou downwards compatible moeten zijn!)?
2 Iets met de 3d functie?
3 Verversings frequentie?
Wat heb ik zelf gedaan.
Immens lopen spitten in de mogelijkheden van de receiver. Weinig in te stellen voor HDMI beeld.
Televisie instellingen moeten goed staan. Misschien zie ik iets over het hoofd?
PC instellingen helemaal door gelopen. Wellicht zie ik iets hier ook over het hoofd?
Misschien iemand met een goede tip, want ik heb nog niet de pegels om een nieuwe receiver te kopen!
Alvast bedankt
Na de koop van mijn nieuwe 4K TV Panasonic 55CX700E heb ik een vraag over de Pioneer VSX-S510.
Ik heb een Intel NUC 5i3ryh aangesloten via HDMI -> receiver -> TV. Nu heb ik het probleem dat de receiver niet de 4K resolutie doorgeeft. De NUC geeft als hoogste resolutie 2560x1440 aan.
Ik heb de NUC direct aangesloten op de TV en dan kan ik wel een 4K resolutie kiezen.
Kan iemand mij helpen? De handleiding geeft wel aan dat de pioneer een pass through heeft met 4K 30p.
Ik heb een Intel NUC 5i3ryh aangesloten via HDMI -> receiver -> TV. Nu heb ik het probleem dat de receiver niet de 4K resolutie doorgeeft. De NUC geeft als hoogste resolutie 2560x1440 aan.
Ik heb de NUC direct aangesloten op de TV en dan kan ik wel een 4K resolutie kiezen.
Kan iemand mij helpen? De handleiding geeft wel aan dat de pioneer een pass through heeft met 4K 30p.
Ik heb een Pioneer VSX-830-K en nu wil ik de stroomkabel gaan vervangen omdat ik de kop haaks wil (ivm ruimte tv meubel)
Nu merkte ik op dat de huidige stroomkabel 2 polig is en de haakse wat ik heb (wat je ook voor desktop pc's gebruikt) 3 polig is

Kan ik de 3 polige gewoon gebruiken?
Iemand een idee waar ik zo'n haakse 2 polige kabel kan halen?
EDIT: Of is de middelste aarde?
Nu merkte ik op dat de huidige stroomkabel 2 polig is en de haakse wat ik heb (wat je ook voor desktop pc's gebruikt) 3 polig is

Kan ik de 3 polige gewoon gebruiken?
Iemand een idee waar ik zo'n haakse 2 polige kabel kan halen?
EDIT: Of is de middelste aarde?
[ Voor 3% gewijzigd door Isane op 07-11-2015 11:22 ]
Waarschijnlijk gewoon aarde. Als de kabel past zal het gewoon werken.
De wijzen komen uit het Oosten!
Yes het is inderdaad aarde. thnxNoepZor schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:04:
Waarschijnlijk gewoon aarde. Als de kabel past zal het gewoon werken.