• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Hier heb ik een Pioneer VSX-930-K leuk kunnen kopen (zit nu nog sealed in de doos), maar heb zelf al een degelijke Sony STR-DH820 (hier ben ik overigens ook erg tevreden over). Al een tijdje aan het twijfelen om de Pioneer te gaan gebruiken en de Sony te verkopen. Wat betreft opties, is de Pioneer veel uitgebreider, maar ik ben benieuwd of een Pioneer beter klinkt dan een Sony. Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik weet dat ik beter ergens kan gaan luisteren, om nu een medewerker moeite te gaan laten doen, terwijl ik de versterker al thuis heb is ook niet netjes.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:33
Mark de Vaal schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:38:
Na het doornemen van deze topic wil ik even mijn probleem dumpen. Jaren geleden heb een VSX-919 in huis gehaald om samen met mijn HTPC en Plasma scherm films te kunnen kijken! In tussen is de HTPC met Win8.1 weer geupgrade naar een AMD A10-5800K apu en een jaar later (vorig jaar dus) mijn plasma in te wisselen voor een 4K Samsung EU55HU7500met 500 euro cashback.

Maar nu heb ik al een jaar het probleem dat mijn hdmi kanalen niet meer goed werken. Dit was voor de 4K niet! Dus HTPC -> receiver -> televisie. Als ik het zo aansluit dan lijkt het dat mijn beeld om de 5 minuten een reboot krijg. Dus beeld valt weg. 10 Seconden wachten. Dan komt het geluid en dan mijn beeld. Dit heeft voor de 4K televisie goed gewerkt.

Wat denk ik zelf wat het is:
1 Misschien niet compatible met HDMI 2.0 ( zou downwards compatible moeten zijn!)?
2 Iets met de 3d functie?
3 Verversings frequentie?

Wat heb ik zelf gedaan.
Immens lopen spitten in de mogelijkheden van de receiver. Weinig in te stellen voor HDMI beeld.
Televisie instellingen moeten goed staan. Misschien zie ik iets over het hoofd?
PC instellingen helemaal door gelopen. Wellicht zie ik iets hier ook over het hoofd?

Misschien iemand met een goede tip, want ik heb nog niet de pegels om een nieuwe receiver te kopen!

Alvast bedankt
Probleem opgelost door alleen de kleurendiepte op de htpc van 10 naar 12 bits te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:28
Jumpman schreef op donderdag 12 november 2015 @ 00:13:
Hier heb ik een Pioneer VSX-930-K leuk kunnen kopen (zit nu nog sealed in de doos), maar heb zelf al een degelijke Sony STR-DH820 (hier ben ik overigens ook erg tevreden over). Al een tijdje aan het twijfelen om de Pioneer te gaan gebruiken en de Sony te verkopen. Wat betreft opties, is de Pioneer veel uitgebreider, maar ik ben benieuwd of een Pioneer beter klinkt dan een Sony. Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik weet dat ik beter ergens kan gaan luisteren, om nu een medewerker moeite te gaan laten doen, terwijl ik de versterker al thuis heb is ook niet netjes.
Een medewerker moeite laten doen heeft mijn inziens toch niet heel veel zin aangezien de akoestiek van een luisterruimte vaak is geoptimaliseerd. Thuis is de situatie de anders en zal de versterker waarschijnlijk ook anders klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Hoi allemaal. Ik heb al een tijdje de VSX-S510 en heb eigenlijk al een hele tijd een probleem. Het is namelijk zo dat wanneer ik via mijn HTPC iets bekijk op 60 Hz, ik dan of geen beeld krijg, óf half zwart/half sneeuw. Dit probleem heb ik echter niet met mijn PS4 en wanneer ik de HTPC direct aansluit op de tv, dan heb ik het probleem ook niet.
Waar kan dit aan liggen? Het zijn relatief nieuwe HDMI kabels die 1.4 gecertificeerd zijn.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712508

Hoi.
ik heb een oudje, een pioneer vsx 520-k
Alleen hij valt steeds vanzelf uit?!
En bij dolby geluid hoor ik wel geluid maar geen of nauwelijks stemmen.....en na verloop van tijd valt hij uit?

Iemand een idee wat er mis mee kan zijn?
Alvast bedankt.
ief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42
Amiet01 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:16:
Hoi allemaal. Ik heb al een tijdje de VSX-S510 en heb eigenlijk al een hele tijd een probleem. Het is namelijk zo dat wanneer ik via mijn HTPC iets bekijk op 60 Hz, ik dan of geen beeld krijg, óf half zwart/half sneeuw. Dit probleem heb ik echter niet met mijn PS4 en wanneer ik de HTPC direct aansluit op de tv, dan heb ik het probleem ook niet.
Waar kan dit aan liggen? Het zijn relatief nieuwe HDMI kabels die 1.4 gecertificeerd zijn.
Probeer eens een lagere resolutie.
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn LX75, full HD via de receiver doet raar, maar op lagere resolutie of direct naar de tv gaat prima.

Hoe het op te lossen weet ik niet, ik heb mijn laptop direct op de tv aangesloten omdat ik passthrough nooit echt lekker werkend heb kunnen krijgen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:22
Ik heb een vsx924 prima tevreden op het internet radio gedeelte na dan dat valt vaak uit maar goed daar kan ik mee leven.
Maar van de ene op de andere dag is het volume een stuk lager op meerdere input bronnen.
Had ik hem eerste op -50.0 dB was het geluid prima (televisie via horizon box) nu is dat ineens erg zacht gewoon.
Op -40.0dB wordt het pas weer ongeveer hetzelfde.
Het is op meerdere inputbronnen hetzelfde.
Behalve muziek dat klinkt nog net zo.
Heb het idee dat het alleen het center kanaal is want dat geluid klinkt zachter stereo gaat wel goed.
Heb hem nog niet zo lang dus nog volop garantie maar goed ik vraag me af of het een defect is of een instellingen ofzo.
Iemand tips?

Edit: kleine toevoeging bij een TV programma met spraak en muziek is de muziek gewoon veel harder dan de spraak waardoor ik dus blijft wisselen van volume.

[ Voor 10% gewijzigd door ComTech op 04-12-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Herken het verhaal wel een beetje, heb nu een denon met dynamisch volume instelling.
dat richt de ergste volumewisselingen wat gelijk.
Anders ben je idd nogal bezig met harder en zachter zetten.
Misschien dat opnieuw inregelen van de speakers helpt?

[ Voor 12% gewijzigd door Goofy1978 op 05-12-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je niet toevallig een rare surround modus aan staan? Of de center speaker te zacht staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:49
Ik zit even te klooien met mijn vsx-d814.
Als ik een film aan heb staan, dan mis ik wat volume in het geluid.

Hiermee bedoel ik meer het volle geluid.
Zou ik net zoals hierboven wat moeten rommelen met mijn center speaker, of meer in de modus waarop hij staat.
Heb hem nu op adv. movie staan.

Hebben jullie tips wat ik nog meer kan proberen?
Daarbij nog wel gezegd hebbende dat mijn subwoofer niet aangesloten is

[ Voor 9% gewijzigd door MdO82 op 06-12-2015 20:16 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik heb eindelijk vakantie en dus even tijd om wat dingen uit te zoeken met een probleem dat ik al sinds het begin heb met mijn VSX-S510. Ik kan mijn HTPC namelijk niet instellen op 1080p60 als ik hem aansluit via de receiver, omdat ik dan "sneeuw" beeld krijg. Geluid wordt dan afgespeeld, maar beeld dus distorted. Sluit ik echter de HTPC direct op de tv aan dan heb ik geen problemen met de weergave, en ook als ik de HTPC wel heb aangesloten via de receiver maar deze uit zet (dus passthrough) dan heb ik ook geen problemen.
Mijn PS4 die ik ook via de receiver heb aangesloten doet het gewoon normaal op 1080p60, dus ik dacht dat het misschien aan de HDMI kabel(s) zou liggen. Alle kabels zijn high speed (dus 1.4 denk ik?). Ik heb geprobeerd de HDMI kabels van de HTPC met die van de PS4 te wisselen, maar dit hielp ook niet. Ook heb ik een andere HDMI kabel gebruikt van de receiver naar de ARC ingang van de tv, evenals een andere HDMI ingang (zonder ARC) van de tv. Dit alles zonder succes.
Mis ik nou ergens een instelling op de tv, receiver of HTPC of zit er gewoon een defect in de receiver?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491988

Goede dag mede Pioneer freaks.

Ik heb een vraagje ik heb een Pioneer vsx 930 aangeschaft hij werkt super maar ik loop tegen een probleem aan.
Ik heb namelijk diverse albums op mijn PC staan en die wil ik afspelen op mijn Pioneer maar ik kom maar niet op mijn Netwerk !
Hij ziet wel mijn Laptop die is draadloos maar niet mijn PC ben al een aantal dagen bezig maar kom er niet uit wie kan mij helpen om de albums af te laten spelen op mijn Pioneer.

Dank je wel alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Wat bedoel je met 'kom niet op m'n netwerk'?

Lukt wat je wil wel met je laptop?
Zitten ze op t zelfde netwerk?
Heb je de betreffende mappen als als netwerk schijven ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491988

Hoi Smithkj,

Hij zie de laptop in het netwerk geeft ook een mapje aan op de TV en Tablet maar kan er niets mee.
Nu heb ik veel muziek op mijn PC maar die ziet hij niet.
Ik heb een media center staan om Films te kijken en die ziet mijn PC en mappen gewoon dus dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-06 00:13

l3p

www.^.nl

Cormo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:13:
Na de koop van mijn nieuwe 4K TV Panasonic 55CX700E heb ik een vraag over de Pioneer VSX-S510.

Ik heb een Intel NUC 5i3ryh aangesloten via HDMI -> receiver -> TV. Nu heb ik het probleem dat de receiver niet de 4K resolutie doorgeeft. De NUC geeft als hoogste resolutie 2560x1440 aan.

Ik heb de NUC direct aangesloten op de TV en dan kan ik wel een 4K resolutie kiezen.

Kan iemand mij helpen? De handleiding geeft wel aan dat de pioneer een pass through heeft met 4K 30p.
Ik had precies hetzelfde probleem met de s510, Nvidia Shield en 55CX700.
De s510 heeft alleen 4k 30hz support, de shield lijkt alleen 4k 24-50-60 hz te kunnen.
Eergister de VSX-930 besteld, morgen hopelijk opgelost.

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:54
Sinds vorige week heb ik een VSX-830-K in bezit, echter loop ik toch nog tegen een aantal issues aan:

1. Het menu welke via HDMI op de TV bediend kan worden loopt vaak vast. Als je de toetsen op de afstandsbediening gebruikt zie je wel op het display van de receiver de menu items voorbij komen. Het menu is dan alleen weer werkend te maken door de stekker even uit het stopcontact te halen.
2. Netwerk verbinding van de receiver valt continue weg, waardoor de APP niet gebruikt kan worden om de receiver te bedienen. Dit is zowel draadloos als bekabeld. Wederom: op te lossen door even de stekker uit het stopcontact te halen, dan werkt het weer even. Kabel zit in een switchje waar ook andere apparatuur aan hangt en die hebben geen wegvallende verbinding.
3. Vaak heb ik via mijn satelliet decoder (Tiviar) wel beeld, maar werkt het geluid niet. Getest met meerdere HDMI kabels.

Herkennen mensen bovenstaande problemen, en weet iemand wellicht een oplossing voor bovenstaande?? De software is up to date (volgens de receiver).

Ik zit er op dit moment serieus over te denken om de receiver terug te sturen want dit is erg irritant zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Robsta86 op 02-01-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-06 00:13

l3p

www.^.nl

De Pioneer VSX-930 werkt perfect met de Shield op 4k 60hz _/-\o_
Nu nog even wachten op Kodi 17 final voor DTS-HD etc

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Spotify Connect functie van mij VSX-S510 is zo vreselijk traag...

Zowel vanaf mij Mac als iPhone met Spotify de receiver aansturen gaat vaak traag of reageert helemaal niet. Andere Spotify Connect verbindingen zonder m'n receiver gaan altijd direct.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 13:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Zelfde hier op mijn vsx-923. Maar sinds Spotify ook op de Chromecast werkt, gebruik ik de connect-functie van de versterker niet meer. Best jammer, want het was ooit een van de redenen dat ik deze versterker had gekocht.
Overigens reageerde de connect altijd vrij vlot als ik de Pioneer even van de stroom had gehaald.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733155

Hallo,

Ik herken de problemen die je beschrijft.
Heb Pioneer er toevallig een mail over gestuurd vandaag.
Tijdens luisteren naar internet radio blijft ook regelmatig de titel op het display staan.
De muziek speelt wel normaal door. Zodra ik dan via iControlAV5 verbinding probeer te maken wil deze niet connecten.
Uitschakelen van de receiver geeft geen verbetering. Een net reset wel.
Regelmatig geen doorvoer van HDMI signalen. Van het ene op het andere moment plots weer wel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:29
Heb een VSX-S510, Als ik nu een popcorn Hour VTen aanslluit of een mini-pc, kan ik als max, resolutie op beide apparaten maar max. 1080p instellen anders geeft de VSX-S510geen beeld door. Dit doet hij op alle poorten.

Nu moet VSX-S510 4k aankunnen dus denk dat er probleem is met de hdmi-poorten. Nu heeft een vriend van ons ook deze VSX-S510 en had hij ook zwart beeld. Hij is opgehaald en teruggekomen dat hij verder weer goed was en dat ze de pioneer hadden gereset.

Zou kunnen dat dit bij mij ook de oplossing is, maar kan niet vinden hoe je hem kan resetten. Weet iemand dit?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
rambocus schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:46:
Zou kunnen dat dit bij mij ook de oplossing is, maar kan niet vinden hoe je hem kan resetten. Weet iemand dit?
Pagina 63.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
8)7 8)7 bedankt hoe dom kan je zijn , nu heb ik dit boekje als pdf-file en heb ik als zoekopdracht ingevoerd resetten en toe vond hij hem niet, met reset nu wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

net ook een vsx s510 in gebruik genomen. leuk ding voor het formaat.

wat direct opvalt is dat ik bv naar cd luister. ik zet het dan uit/standby hij bij aanzetten naar hdmi/mhl opstart. dat is irritant. Stel ik luister inet radio. Zet hem uit/aan dan verwacht ik weer inet radio te krijgen en niet die algemene input.
komt iemand dit bekend voor en is er wellicht een setting die zorgt dat hij dit niet doet ?

overigens zit alleen de lan kabel en een analoge input aangesloten atm.

edit. er zit zowaar een menu instelling in die netjes naar de laatste input gaat :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 21-02-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luidspreker1200
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
Hallo Mensen,
Weet niet of ik hier goed zit maar probeer het toch.
Heb zelf een Pioneer VSX-921-K goede machine.
Maar naar 5jaar krijg ik de melding UE22 en wat ik dan lees op het net zie het er niet goed uit.
Zijn er nog oplossingen voor dit probleem zou wel geld gaan kosten.
Wat ik op het net leest is het fabrieks fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo allemaal,

Ik heb ook de Pioneer 921 k en heb een probleem met airplay

Wanneer ik airplay selecteer op mijn iphone, probeert hij te connecten, na een minuut proberen stopt die ermee en gaat de muziek verder op mijn iphone. Het lijkt wel of de telefoon niet meer kan connecten met de receiver. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray

Ray

Tdewagt schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:34:
Hallo allemaal,

Ik heb ook de Pioneer 921 k en heb een probleem met airplay

Wanneer ik airplay selecteer op mijn iphone, probeert hij te connecten, na een minuut proberen stopt die ermee en gaat de muziek verder op mijn iphone. Het lijkt wel of de telefoon niet meer kan connecten met de receiver. Iemand hetzelfde probleem?
ik had dat ook met mijn s510. storing etc. heb je toevallig verschillende apps tegelijk die airplay proberen ? bij mij was het combinatie van gewoon airplay met spotify denk ik. toen ik maar 1 app open had staan ging het wel weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

rambocus schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:13:
[...]

8)7 8)7 bedankt hoe dom kan je zijn , nu heb ik dit boekje als pdf-file en heb ik als zoekopdracht ingevoerd resetten en toe vond hij hem niet, met reset nu wel .
en heeft dit het probleem verholpen ? dan memo ik het vast voor het geval ik ook een 4k toestel ga kopen tzt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Ray schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:01:
[...]

en heeft dit het probleem verholpen ? dan memo ik het vast voor het geval ik ook een 4k toestel ga kopen tzt :)
Het probleem is verholpen maar niet door het resetten, ik heb HDMI-kabels vervangen en één daarvan werkte waarschijnlijk niet correct (die tussen de tv en de pioneer). Nu kan ik gewoon 4k demo films streamen vanaf mijn NAS, via de Vten, en pioneer naar de tv. en worden keurig en scherp afgespeeld op 4k 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
Ray schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:59:
[...]

ik had dat ook met mijn s510. storing etc. heb je toevallig verschillende apps tegelijk die airplay proberen ? bij mij was het combinatie van gewoon airplay met spotify denk ik. toen ik maar 1 app open had staan ging het wel weer goed
Ah Ray,

Je bent een held ;) super hij doet het weer!

Bedankt.

Groeten,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 23:49
Na maanden heb ik nog steeds last van de UE33-melding op mijn VSX-921. Ik ben er niet wijzer op geworden door op het internet te gaan zoeken naar een oplossing.

Is Pioneer niet meer wat het was? Veel gebruikers melden namelijk de UE33 problemen?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 19:50
Raadselachtig probleem waarvan ik hoop dat iemand me er mee kan helpen. Mijn Pioneer VX-830 geeft het links en rechts signaal op beide speakers, is data een vaak voorkomende valkuil? Heb alleen stereo speakers + sub aangesloten.

Ook op de hoofdtelefoon zijn zowel links als rechts op beide kanalen te horen. Dus een stereo test op youtube die links en rechts afzonderlijk laat horen hoor ik op beide kanalen.

[ Voor 28% gewijzigd door zerocool op 06-03-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
Ik kreeg ook af en toe die foutmeldingen. (UE22 en HDCP error)

Blijkbaar lag het aan mijn HDMI kabels tussen de digicorder en de receiver, en tussen receiver en TV.
Nadat ik die vervangen heb... problemen weg. (en ik heb geen HDMI's gekocht van 1000€ per stuk).
Ook had ik een ethernetkabel waarvan het vergrendellipje (hoe beschrijf je dat ook?) afgebroken was. Ook vervangen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514635

Hallo,

Heb een vraag, ik heb een nieuwe receiver gekocht een vsx 930, hiervoor had ik een vsx 819

Nu kan ik niet meer mijn spel/game modus aan zetten op mijn Samsung tv. Met de oude vsx 819 kon dat wel.

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Anoniem: 514635 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:06:
Hallo,

Heb een vraag, ik heb een nieuwe receiver gekocht een vsx 930, hiervoor had ik een vsx 819

Nu kan ik niet meer mijn spel/game modus aan zetten op mijn Samsung tv. Met de oude vsx 819 kon dat wel.

Iemand een idee?

Alvast bedankt
Dat ligt toch aan je TV?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

mm net iets vreemds met mijn s510. ipv het volume van 10 naar 11 gaat komt er een getal voor. dus 110 en bij 20 > 220 etc

ook de tekst "surround" etc doet vreemd bij die digits en airplay wordt airp&%&

dus ik denk ik doe die reset. Druk de twee toetsen tegelijk in maar er gebeurd niets. display gaat niet aan. reset komt niet in beeld en ik kan niet verder.

Ik heb dat een paar keer gedaan (vooral indrukken en wachten) en nu klopt mijn volume weer :) echter de rest vd settings zijn er nog.

iemand enig idee wat hier gebeurd is en hoe ik wel een volledige reset kan doen ?

edit. daarvoor even vd stroom gehaald. kon niet bij de stekker dus even de aan apparaat kant hem eruit gehaald. 20 sec later er weer in krijg ik stroom op de kast! niet veel maar duidelijk voelbaar. domme ding heeft zelf ook geen aarde aansluiting zag ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Ray op 13-03-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 13:09
-

[ Voor 99% gewijzigd door Isane op 14-03-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514635

Nee want bij de oude receiver deed ie het wel
Iemand een idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 02:26
Wat zegt de handleiding van de TV over wanneer het niet mogelijk is om de spel/game-modus aan te zetten? Wellicht geeft dat een richting om te zoeken. Nu is het gissen. Plus dat ik ook de TV zou verdenken en niet de receiver, dan wel eerder combinatie van de TV met receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsdk
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05-2023
Hoi! Ook ik heb een probleempje. Het F1 seizoen begint weer en als gelukkig gebruiker van ziggo heb ik gratis toegang tot sport content op zender 14. Nu is het echter zo dat ik op deze zender geen geluid ontvang via mijn pioneer versterker. Aangesloten met hdmi op de dvr/bdr poort. Iemand tips? Ik heb al wat gegoogled maar wordt er niet veel wijzer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Heeft iemand een nummer van pioneer nederland support ?

Ik heb iets idioots met de s510. Als ik de kpn decoder zap tussen kanalen met DD geluid dan krijg ik een piep tussendoor over de speakers. Zet ik hem dan uit terwijl ik een kanaal met DD geluid had gekeken blijft die PIEP. Bij PCM heb ik geen last. Sluit ik de decoder op de vooringang aan heb ik het niet. Het lijkt dus dat er iets is met een poort op de achterkant.

edit. zojuist kpnbox (nu op dvdr) verwisseld met chromecast (nu op sat) en dat piept het niet. Wissel ik weer terug is de piep er weer. Dus het lijkt echt de versterker te zijn maar waarom?

[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 23-03-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 20:25
Ik zit met een VSX-527-k welke ik via geluid wil laten weergeven van mijn TV. Dit moet met ARC kunnen, maar ik krijg het met geen mogelijk voor elkaar. Enige oplossing wat werkt is met een optische kabel, maar ik wil dit gewoon met HDMI doen. Ik wil dit voor Netflix doen, want mijn tv kan een 5.1 signaal uitsturen. TV is een Samsung UE55JS8000L.
Bij de Samsung sluit ik de HDMI aan op de ARC output en bij mijn receiver sluit ik hem aan op de OUT. Dit zou voldoende moeten zijn. In de settings van de receiver heb ik ARC en Control ook aanstaan, dus ik weet niet helemaal wat er fout gaat.
Hebben hier mensen een idee?

Ook heb ik digitale tv van KPN gekregen en het onderlinge verschil van het geluid is per zender heel erg. De ene zender is Dolby en de andere PCM. Heel vervelend dat dit niet gewoon netjes 1 niveau is. Valt zoiets nog op te lossen of is dit gewoon jammer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 29-05 15:35
Ik denk dat jij het zelfde hebt als de receiver welke ik heb.

Mijn LX-53 komt ongeveer uit de zelfde tijd en kan geen geluid over HDMI terug ontvangen. Enige oplossing is dan ook een optische kabel.
Aangezien de LX serie de high end serie is van Pioneer, zal bij de VSX serie dit ook zeker niet kunnen.
Huidige receivers kunnen het hopelijk wel, maar geen ervaring mee.

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 23-03-2016 15:30 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
KappeNou schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:26:

Mijn LX-53 komt ongeveer uit de zelfde tijd en kan geen geluid over HDMI terug ontvangen. Enige oplossing is dan ook een optische kabel.
Aangezien de LX serie de high end serie is van Pioneer, zal bij de VSX serie dit ook zeker niet kunnen.
De LX53 komt uit 2010 waar HDMI 1.4 net uit was en daarmee niet altijd alle functies direct beschikbaar waren dus het kan dat je ARC mist. Al zijn bronnen niet duidelijk of ARC nu wel of niet op de VSX-LX53 zit. De VSX-527 is uit 2012 en beschikt zeker over HDMI 1.4 met HDMI ARC-functie. Dat model zou dus zeker zonder optische kabel moeten kunnen werken.

Aanvullend: functies hebben niets te maken met mid-end (SC-LX is high-end met Klasse D, VSX-LC staat daar onder) of prijsklasse als je niet in gelijk modeljaar kijkt. Missen van opties/functies wordt dan puur ouderdom. Ik heb een high-end Denon van twee jaar oud die bepaalde dingen niet kan die instappers van een paar honderd euro nu allemaal kunnen. Prijs zegt niets.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 23-03-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 10:56
KappeNou schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:26:

Huh? Die LX-53 heeft gewoon ARC mogelijkheid dacht ik. Met mijn LX83 moest ik CEC ook aanhebben om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
EricDH schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:17:
[...]
Huh? Die LX-53 heeft gewoon ARC mogelijkheid dacht ik. Met mijn LX83 moest ik CEC ook aanhebben om het te laten werken.
Ik krijg het maar lastig gevonden over de SC-LXx3 series. Bepaalde sites melden dat deze receivers HDMI 1.4 hebben en noemen dan standaard het hele lijstje er achteraan met wat dat in zou houden. Dus 3D én HDMI ARC. Echter als ik de handleiding van de VSX-LX53 lees dan wordt er nergens gerept over HDMI ARC en ook onder de HDMI Outputs staat geen ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 10:56
Net toch ff online gezocht in de LX53 handleiding: pagina 21 staat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ah, het staat helemaal uitgeschreven. Ik was snel op "ARC" aan het scannen. Paar pagina's later staat het inderdaad als voettekst nog een keer dat er geen extra audiokabel nodig is indien beide apparaten over HDMI ARC beschikken.

Maar goed. In theorie hebben beide apparaten HDMI 1.4 en daarmee ARC, helaas blijkt het in de praktijk werkend krijgen lang niet altijd even makkelijk doordat je koppelt samen met HDMI CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
Lukte bij mij ook niet goed. Heb snel een Toslink optische kabel besteld, en nu werkt dat perfect.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hmmm dan toch nog een keer proberen. Zijn er nog voordelen tussen audio via HDMI?
Op zich zit het nu ook wel goed, maar ik heb zo'n idee dat er een hele kleine vertraging in zit. (niet storend, maar meer als je er echt op gaat letten)
Ik gebruik hem trouwens met een Panasonic plasma tx-P50VT60

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Laatst online: 16-05 23:35

JAM

Sjorsdk schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:03:
........... sport content op zender 14. Nu is het echter zo dat ik op deze zender geen geluid ontvang via mijn pioneer versterker. Aangesloten met hdmi op de dvr/bdr poort. Iemand tips? Ik heb al wat gegoogled maar wordt er niet veel wijzer van...
Heb je een TV met ARC (= Audio Return Channel) ondersteuning? Dit kun je meestal het snelst bepalen door een blik te werpen op de HDMI-aansluitingen op je tv. Bij één van de inputs staat dan 'ARC'. Als dat zo is moet je bij zowel je TV als je receiver de ARC-functie inschakelen. Controleer ook voor de zekerheid de gebruiksaanwijzing van je tv. ;)
Heeft je tv die ARC-functie niet, dan moet je nog een (optisch of coxiaal) digitale audioverbinding tussen tv en receiver aanleggen en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Laatst online: 16-05 23:35

JAM

KappeNou schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:08:
Hmmm dan toch nog een keer proberen. Zijn er nog voordelen tussen audio via HDMI?
Op zich zit het nu ook wel goed, maar ik heb zo'n idee dat er een hele kleine vertraging in zit. (niet storend, maar meer als je er echt op gaat letten)
Ik gebruik hem trouwens met een Panasonic plasma tx-P50VT60
Heb je de HDMI-kabel aangesloten op de 'HDMI 2' input van je tv? Dat is namelijk de enige aansluiting met ARC-ondersteuning.

Voor het inschakelen van ARC op je receiver kijk je even op bladzijde 52 (punt 9) van de handleiding.

Voordeel van Audio via HDMI ARC ten opzichte van optisch of coaxiaal digitale aansluiting:
HDMI ondersteunt ook de lossless audio formaten in tegenstelling tot de andere aansluiting(en). ;)

Voor het automatisch synchroniseren van beeld en geluid (lip sync) moet 'Auto Delay' (A. Delay) ingeschakeld zijn. Zie bladzijde 55 (linker kolom) van de handleiding.

[ Voor 9% gewijzigd door JAM op 24-03-2016 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
thnx! ga ik zondag even proberen

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Heb net mijn VSX921 verkocht. Ben aan het kijken naar een Pioneer opvolger, maar zie dus dat Pioneer de 9XX-serie heeft laten vallen?

Je hebt nu de keuze uit de 2016 VSX-531, 831 of 1031. Wat is er met de prijzen gebeurd? Vroeger haalde je de 9 serie voor ~€380, vandaag de dag kost de 8XX-serie €550...

Is het prijstechnisch slimmer om voor de VSX-930 te gaan, of voor de VSX-831? Ik kijk bijna nooit films, schakel hem eens in de week dus aan. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar, waarom je 921 verkocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
MikeyMan schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:37:
Maar, waarom je 921 verkocht dan?
UE33, de app werkte niet meer, afstandsbediening werkten sommige knopjes niet meer op, etc.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb een Vsx-921 overgenomen van iemand . Ik had hiervoor een Onkyo HTR 548 en heb het setje gebuikt samen met Jamo 606 hcs set . Met de Onkyo kon ik de bass echt horen en voelen maar met de Pioneer niet . Ik heb een volautomatische set up gedaan met de meetmicrofoon en ik mis echt de bass met de Pioneer . Ik heb dezelfde speaker set gebruikt daarom is het het verschil te horen . Nu heb ik wel in de EQ instellingen gekeken maar ik weet niet wat ik moet veranderen . Out of the box is de Onkyo een duidelijk winnaar qua bass output . Heeft iemand ervaring met dezelfde setje als wat ik heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 10:30

TiMMieJ

PSN: Orixez

Brawler schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:08:
Ik heb een Vsx-921 overgenomen van iemand . Ik had hiervoor een Onkyo HTR 548 en heb het setje gebuikt samen met Jamo 606 hcs set . Met de Onkyo kon ik de bass echt horen en voelen maar met de Pioneer niet . Ik heb een volautomatische set up gedaan met de meetmicrofoon en ik mis echt de bass met de Pioneer . Ik heb dezelfde speaker set gebruikt daarom is het het verschil te horen . Nu heb ik wel in de EQ instellingen gekeken maar ik weet niet wat ik moet veranderen . Out of the box is de Onkyo een duidelijk winnaar qua bass output . Heeft iemand ervaring met dezelfde setje als wat ik heb ?
Niet de ervaring dat er meer bass is in een ander scenario maar ik herken wel wat je zegt. Ik heb een VXS-921 5.0 setup en ook bij muziek mis ik wel bass. Ik heb de Eltax Monitor III speakers als main speaker en deze kunnen volgens mij veel meer bass weergeven.

Ook heb ik de MCACC auto setup gebruikt voor het instellen. Wat nalees werk gaf al aan dat je altijd grote speakers moet selecteren om zo al 'meer' bass weergave te krijgen. Maar nog vind ik het vrij summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
TiMMieJ schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:18:
[...]

Niet de ervaring dat er meer bass is in een ander scenario maar ik herken wel wat je zegt. Ik heb een VXS-921 5.0 setup en ook bij muziek mis ik wel bass. Ik heb de Eltax Monitor III speakers als main speaker en deze kunnen volgens mij veel meer bass weergeven.

Ook heb ik de MCACC auto setup gebruikt voor het instellen. Wat nalees werk gaf al aan dat je altijd grote speakers moet selecteren om zo al 'meer' bass weergave te krijgen. Maar nog vind ik het vrij summier.
Ik heb ook een 5.0 set up . Alle speakers staat op Large ingesteld . De hoeveelheid bass dat ik hoorde toen met de Jamo samen met Onkyo is gewoon merkbaar . Nu dezelfde speakerset maar met andere receiver is het opeens minder . Met de Onkyo heb ik geen subwoofer nodig maar met de Pioneer volgens mij wel . Is dat normal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 26-05 16:30
Bij mijn 5xxk series kan ik, naast de auto setup met mic, ook handmatig naderhand nog zaken aanpassen. Zo ook de frequentie waarbij de sub/LFE signaal aangestuurd wordt volgens mij. Misschien valt daar nog wat in aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan me zelf herinneren dat er een small, large en plus instelling in zit. Had die zelf ook gemist, maar scheelde een slok op een borrel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
MikeyMan schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:31:
Kan me zelf herinneren dat er een small, large en plus instelling in zit. Had die zelf ook gemist, maar scheelde een slok op een borrel!
Set up heeft standaard de Front speakers op Large ingesteld . Ik kan het dus niet veranderen . De center en rears staan ook op Large . Moet ik deze deze twee op plus zetten ? Zo ja , in stereo tijdens muziek luisteren mist ik ook bass . Als ik alleen de center en rears kan aanpassen dan heb ik ook niks aan als ik stereo gaat gebruiken voor muziek luisteren of klopt dit niet ?

EDIT : Er is geen Plus ( +) bij mij . Alleen Large , Small en No om te kiezen 🤐

[ Voor 6% gewijzigd door Brawler op 11-04-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Excuus, die setting werkt andersom. Altijd de bas mee laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
MikeyMan schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:22:
Excuus, die setting werkt andersom. Altijd de bas mee laten spelen.
Wat bedoel je hiermee ? Moet ik de center en rears op Small ? Op NO lijkt mij niet de bedoeling toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, ik had het omgekeerde probleem, de woofer deed alleen mee met X.1 streams. Terwijl ik hem altijd mee wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn MCACC had ook te weinig bas na het inspelen. Sterker nog, ik kreeg steeds de mededeling dat het volume van mijn subs te hoog stond. Pas nadat ze op hun laagst stonden, wilde MCACC verder inspelen.
Gevolg: nagenoeg geen bas daarna. Gelukkig kon ik de volumeknoppen weer omhoog draaien tot een acceptabele bas. Ik heb een VSX-923 met KEF luidsprekers (5.2)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brawler
Ik heb het gevonden . Ik heb al de instelling van de EQ aangepast . Ik heb de EQ knop ( 16 khz ) naast de Trim omhoog geschoven naar 6 en nu heb ik weer bass . Ik heb dit eerst gedaan met de Fronts en zometeen ga ik dit ook aan de overige speakers doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 26-05 16:30
Oh, vervelend allemaal. Mijn oudere 528k heeft ook een handmatige setting. Bij mij was de oplossing dus om de boel automatisch te laten instellen via MCACC, om vervolgens handmatig de speakergroote nog aan te passen en de crossover freq. waarop de subwoofer aanslaat. "Verkeerde" speakergrootte is geen bass, crossover te hoog is eveneens geen bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 10:30

TiMMieJ

PSN: Orixez

Brawler schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:03:
Ik heb het gevonden . Ik heb al de instelling van de EQ aangepast . Ik heb de EQ knop ( 16 khz ) naast de Trim omhoog geschoven naar 6 en nu heb ik weer bass . Ik heb dit eerst gedaan met de Fronts en zometeen ga ik dit ook aan de overige speakers doen .
Ik heb dit gisteren op mijn fronts ook gedaan! De MCACC had deze op +4 gezet en ik heb ze naar +6 gezet en ik merk inderdaad dat ik weer meer bass heb. Er moet nog wel een keer een Subwoofer komen maar zo heb ik iig al weer meer bass. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Leuk dat het voor jou ook werkt . Trouwens ook de overige speakers aangepast en het is nu stuk beter .

[ Voor 51% gewijzigd door Brawler op 13-04-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:27

JanAd

Wind’s howling

- mod, dit mag weg -

[ Voor 180% gewijzigd door JanAd op 03-05-2016 13:33 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

Har

Vraagje over ARC op de LX83.

Heb net een LG 4k Oled aangeschaft met 3 HDMI poorten. Poort 2 is gemarkeerd met ARC. Als ik Netflix 4k films of 4k mkv's bekijk met de app van de TV krijg ik over de optische verbinding tussen TV en LX83 maximaal Dolby Digital. Dat is jammer want ik vind Dolby Digital Plus, DTS en Dobly TrueHD hoorbaar beter.

Nu ondersteunt de LX83 in principe ARC en zouden dus ook DTS etc. beschikbaar moeten zijn. Ik krijg echter het volgende probleem: als ik ARC op de LX83 inschakel wordt de LX83 als het ware de slaaf van de TV. Alle HDMI inputs van de LX83 worden uitgeschakeld en ik kan op de LX83 niet meer schakelen tussen alle apparaten die ik aan mijn HDMI-ingangen heb hangen. Dit is een vervelende situatie want ik heb op de TV maar twee beschikbare HDMI-ingangen en ik heb er vijf nodig.

Ik zoek naar een oplossing. Ik kan het volgende bedenken:
1. Genoegen nemen met standaard Dolby Digital. Vind ik een beetje een zeperd bij een 4k TV
2. Een Netgear Shield kopen (deze ondersteunt 4k: Netflix, KODI, etc.) en er een HDMI-splitter achter zetten. Eén split naar de TV en de andere naar de LX83 voor de audio. Volgens mij moet audio het gewoon doen (of niet?)

Verder kom ik niet. Ik zou eventueel kunnen upgraden naar de LX89, maar als ik de handleiding bekijk krijg ik het gevoel dat deze dezelfde manier van instellen heeft, dus met verlies van inputselectie.

Doodzonde dat niet een van de gewone HDMI inputs ARC ondersteunt. Zou volgens mij een fluitje van een cent moeten zijn. Gewoon pin 14 en 19 gebruiken en klaar is Kees.

Heeft iemand nog een briljant idee om:
- DTS, DD plus en DD TrueHD op mijn LX83 vanaf de TV te kunnen beluisteren
- ZONDER dat de inputselectie functie van de LX83 verloren gaat?

Of begrijp ik ARC niet helemaal goed?

Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Har schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:26:
Vraagje over ARC op de LX83.

Heb net een LG 4k Oled aangeschaft met 3 HDMI poorten. Poort 2 is gemarkeerd met ARC. Als ik Netflix 4k films of 4k mkv's bekijk met de app van de TV krijg ik over de optische verbinding tussen TV en LX83 maximaal Dolby Digital. Dat is jammer want ik vind Dolby Digital Plus, DTS en Dobly TrueHD hoorbaar beter.

Nu ondersteunt de LX83 in principe ARC en zouden dus ook DTS etc. beschikbaar moeten zijn. Ik krijg echter het volgende probleem: als ik ARC op de LX83 inschakel wordt de LX83 als het ware de slaaf van de TV. Alle HDMI inputs van de LX83 worden uitgeschakeld en ik kan op de LX83 niet meer schakelen tussen alle apparaten die ik aan mijn HDMI-ingangen heb hangen. Dit is een vervelende situatie want ik heb op de TV maar twee beschikbare HDMI-ingangen en ik heb er vijf nodig.

Ik zoek naar een oplossing. Ik kan het volgende bedenken:
1. Genoegen nemen met standaard Dolby Digital. Vind ik een beetje een zeperd bij een 4k TV
2. Een Netgear Shield kopen (deze ondersteunt 4k: Netflix, KODI, etc.) en er een HDMI-splitter achter zetten. Eén split naar de TV en de andere naar de LX83 voor de audio. Volgens mij moet audio het gewoon doen (of niet?)

Verder kom ik niet. Ik zou eventueel kunnen upgraden naar de LX89, maar als ik de handleiding bekijk krijg ik het gevoel dat deze dezelfde manier van instellen heeft, dus met verlies van inputselectie.

Doodzonde dat niet een van de gewone HDMI inputs ARC ondersteunt. Zou volgens mij een fluitje van een cent moeten zijn. Gewoon pin 14 en 19 gebruiken en klaar is Kees.

Alvast hartelijk dank.
Bekend probleem, maar bij mij dan met mijn Panasonic tv en Denon receiver. HDMI handshake veroorzaakt meer problemen dan dat het oplossingen biedt. Daarom gebruik ik mijn tv alleen om het beeld weer te geven en heb ik mijn receiver tussen de bron en tv staan.

Ik denk dat je een Nvidia Shield bedoeld :X en ik heb ook zo'n oplossing gebruikt (alleen geen 4k tv, dus ook geen noodzaak voor een Shield). En die splitter wil je dan gebruiken omdat de Pioneer geen 4k ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

Petertyuh schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat je een Nvidia Shield bedoeld :X en ik heb ook zo'n oplossing gebruikt (alleen geen 4k tv, dus ook geen noodzaak voor een Shield). En die splitter wil je dan gebruiken omdat de Pioneer geen 4k ondersteunt?
Ja, sorry. De Nvidia Shield natuurlijk. Het idee achter die splitter is dat ik 4k wil hebben via de TV en DTS etc. via de LX83. Ik vroeg me af of de LX83 het geluid van een 4k stream wel kan weergeven, los dus van het beeld. Op deze manier zou ik het probleem kunnen oplossen.

ARC geeft bij mij trouwens ook niet meer dan DD door, dus geen DD Plus van Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of een splitter op die manier zal werken, je zit namelijk nog altijd met de EDID informatie. Jouw tv zal zeggen 4k beeld en 2.0 geluid en jouw receiver zal zeggen 1080p beeld en al het geluid wat maar enigszins mogelijk is.

Ik heb wel een paar HDMI 2.0 splitters gevonden die dat zouden moeten oplossen door zijn eigen EDID data te versturen, maar hiermee heb ik geen ervaring (aangezien ik nooit met een splitter heb gewerkt).
Op dit forum hebben ze er goede ervaringen mee, zo te lezen, en precies zo'n setup als wat jij zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

Petertyuh schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:40:

Op dit forum hebben ze er goede ervaringen mee, zo te lezen, en precies zo'n setup als wat jij zoek.
Zeer bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10

kraats

Ik rol

Har schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:26:

Alvast hartelijk dank.
of je ARC daadwerkelijk hogere kwaliteit dan standaard DD of DTS door gaat geven weet ik niet. Mijn tv komt niet zo hoog. Maar wat krijg je nu dan wel als je ARC gebruikt? Want je kunt dus blijkbaar wel verbinding krijgen tussen je tv en receiver?
Met mijn Sony tv en LX86 heb ik geen probleem met ARC. Ik kan nog gewoon van inputs wisselen. Kun je op je tv misschien nog switchen tussen de ARC output en de interne speakers om zo te zorgen dat je tv de receiver niet overruled?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

kraats schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:01:
[...]
of je ARC daadwerkelijk hogere kwaliteit dan standaard DD of DTS door gaat geven weet ik niet. Mijn tv komt niet zo hoog. Maar wat krijg je nu dan wel als je ARC gebruikt? Want je kunt dus blijkbaar wel verbinding krijgen tussen je tv en receiver?
Met mijn Sony tv en LX86 heb ik geen probleem met ARC. Ik kan nog gewoon van inputs wisselen. Kun je op je tv misschien nog switchen tussen de ARC output en de interne speakers om zo te zorgen dat je tv de receiver niet overruled?
Als ik ARC gebruik, dan krijg ik tot nu toe niet meer dan gewoon Dolby Digital, maar ik ben nog niet geheel kaar met testen.

Op de LX-83 werkt ARC alleen op HDMI out 1. Je moet dan in de instellingen iets veranderen om dat te laten werken. De LX-83 schakelt daarbij automatisch de mogelijkheid uit om nog op de LX-83 van input te kunnen wisselen. Ik neem aan dat Pioneer ervan uitgaat dat je al je apparaten aan de HDMI-poorten van je TV hangt en dat je receiver gewoon een passieve versterker wordt.

Maar als ik je goed begrijp heb jij dus je SONY tv aan HDMI out 1 verbonden? Maar is het dan bij de LX86 niet zo dat in het input setup menu alle ingangsettings automatisch worden uitgeschakeld? De LX-83 wist die instellingen bij mij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10

kraats

Ik rol

Klopt, tv aan HDMI output 1 en ik kan juist alle inputs plus de tv via hdmi gebruiken. Het enige lastige aan hdmi is dat hij soms van input switcht terwijl je het niet wilt op het moment dat je alleen maar een apparaat aan zet.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har

Har

kraats schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:21:
Klopt, tv aan HDMI output 1 en ik kan juist alle inputs plus de tv via hdmi gebruiken. Het enige lastige aan hdmi is dat hij soms van input switcht terwijl je het niet wilt op het moment dat je alleen maar een apparaat aan zet.
Nou, raadsel is opgelost. Als ik mijn TV aan HDMI output 1 hang, dan kan ik inderdaad niet meer met snelkiesknoppen (DVD, CD, DVR, etc) HDMI-ingangen kiezen. Na enig experimenteren kwam ik erachter dat je wel met de HDMI-knop op volgorde de HDMI-ingangen kunt kiezen. Ben er inmiddels ook achter dat mijn LG via de optische uitgang DTS kan doorgeven. Daar ben ik tevreden mee, dus ik kan die Nvidia Shield gaan bestellen. Heb ik 4k playback en kan ik via optisch uit over DTS beschikken. Voor nu is dat goed genoeg.

Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:03
HI Allen,

Ik heb de afgelopen week een Pioneer vsx 830k in gebruik genomen en zit even met het volgende.
Ik heb waarschijnlijk een verkeerde keuze gemaakt in de luidsprekertjes. Cambridge audio heeft een kleine uitvoering vanaf 150 Hz en een iets grotere vanaf 120 Hz.
Op buitenlandse fora over deze speakers las ik dat de Pioneer S21 w Subwoofer het tot 150 wel zou opvullen, en vanaf daar de 150+ hz Cambridge.

Toch mis ik een bepaalde middenlaag in het geluid. Nu ben ik op zoek gegaan naar wat de VSX830 precies doet in het scheiden van kanalen. Maar ik kan nergens ontdekken welke waarden precies waar heen gaan.
Nu de vraag: De automatische afstelling noemt de boxjes Small. Vanaf welke Hz krijgen ze dan geluid binnen? M.a.w, heeft het zin om toch de 120 Hz speakers te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Je kan toch de crossover frequentie zelf instellen op je versterker?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 11:35
Ik ben in het bezit van een vsx s510. Sinds enkele dagen werkt Spotify Connect niet meer naar behoren. Receiver komt niet uit stand-by. Spotify op een ander apparaat ziet de s510 wel als beschikbaar apparaat en geeft ook aan dat deze aan het afspelen is. geld voor alle telefoons en tablets hier in huis, zowel Apple als Android. Als ik eerst de receiver aan zet en het dan probeer werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Switek schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:34:
Ik ben in het bezit van een vsx s510. Sinds enkele dagen werkt Spotify Connect niet meer naar behoren. [..]
De ondersteuning van Spotify vind ik op de VSX-en sowieso matig. op mijn 923 probeer ik het niet eens meer; er zit ook een Chromecast in. Die reageert wel, en heeft ook nog mooier beeld als de tv erbij aan staat.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 08:46
Heb gezocht in dit topic en kwam daar geen reacties tegen over de Pioneer HTP-072 maar ik wil toch vragen naar wat meer informatie over de ervaringen met deze reciever als die er zijn. Deze is namelijk vandaag in de aanbieding bij iBood voor 199 en ik twijfel sterk om deze aan te schaffen. Hij voldoet aan minimaal 4 apparaten, 3D/4K passthrough ivm combinatie PS4 (Toekomstige PS4 4K)/Nvidia Shield en qua geluid ben ik geen audio expert en neem ik al vrij snel genoeg als het geluid goed is voor een film/game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Brawler schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:03:
Vraag je wat bedoel je met de EQ knop?

Ik heb bij MCACC naar manual gegaan en daar de 63hz en 125hz van -6db naar 0db gezet. Dat helpt ook, zeker om ik op PURE DIRECT speel dus geen EQ heb.

Hoe hebben jullie het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:02
Hmmm, bij mijn zwager heb ik een tijd geleden een Pioneer VSX-329-K receiver geïnstalleerd. Alles werkte uiteindelijk prima, maar zonet heb ik mijn Panasonic 50CX700 (4K) er neer gezet en nu geeft de HTPC niet.

De HTPC (draait op Windows 10) geeft beeld wanneer ik hem direct aansluit op de TV. Dan geeft deze 4K beeld door. Ik ging er vanuit dat de VSX-329-K geen 4K beeld aan kon, dus heb ik de HTPC in Windows op 1920x1080 gezet en weer via de receiver aangesloten. Wederom geen beeld.

Zie ik iets over het hoofd? Mis ik een setting? Direct aangesloten werkt het dus wel, via de receiver niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kickje? Zie bovenstaand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Beide apparaten (TV en versterker) ondersteunen HDMI 2.0, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Wat je windows-10 HTPC doet, weet ik niet, maar die zou moeiteloos via de versterker naar de TV moeten kunnen.
Dingen die ik zo zou kunnen bedenken om uit te sluiten (naast het zoeken in je menu's naar instellingen):
- Heb je nog andere randapparatuur die je eventueel kan aansluiten om te testen?
- Heb je geprobeerd om de HTPC in een andere HDMI-in te steken?
- Alle apparaten aan- en uitgeschakeld?
- Goede HDMI-kabels (werken beide kabels met directe verbinding tussen je HTPC en de TV)?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Arjan A schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:56:
[...]

Beide apparaten (TV en versterker) ondersteunen HDMI 2.0, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Wat je windows-10 HTPC doet, weet ik niet, maar die zou moeiteloos via de versterker naar de TV moeten kunnen.
Dingen die ik zo zou kunnen bedenken om uit te sluiten (naast het zoeken in je menu's naar instellingen):
- Heb je nog andere randapparatuur die je eventueel kan aansluiten om te testen?
Geen 4K, en het probleem lijkt daar te liggen. Andere (1080) randapparatuur werkt prima.
- Heb je geprobeerd om de HTPC in een andere HDMI-in te steken?
Yup, geen verschil.
- Alle apparaten aan- en uitgeschakeld?
Uiteraard.
- Goede HDMI-kabels (werken beide kabels met directe verbinding tussen je HTPC en de TV)?
Dat kan nog het probleem zijn bedenk ik me net. (Kan helaas niet testen nu, want gaat over de setup van mijn zwager.) Dat de kabel tussen receiver en TV niet 4K-compatible is. Weet niet of ik dat nog getest had. Was ervan overtuigd dat de Pioneer geen 4K aankon in eerste instantie. Andere oplossing is om misschien de HTPC op de TV aan te sluiten (dat werkte) en dan geluid via ARC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 16:47

cky

vraag over mijn nieuwe versterker. Ik heb nu de SC-LX59 maar het switchen van audio luister functies werkt niet of heb ik verkeerd ingesteld. Ik heb hiervoor de sc-lx76 gehad en in een nog verdr verleden de VSX-AX3. Hier werkte het perfect mee.

Probleem; Wanneer ik tv kijk (Xs4all via HDMI) Wil ik op bijvoorbeeld MTV (stereo) via neo-musicx lijken/luisteren. Dit kan natuurlik als ik op standaard druk en deze modus selecteer. Wat hij dan niet doet is veranderen naar een DD signaal wanneer dat wordt doorgestuurd vanaf een andere zender (bijv RTL4 is DD). Bij mijn oude reciever werkte dit wel. Ik moet nu handmatig per zender kiezen welke luistermodus ik wil. Dit is niet werkbaar. Het zelfde geldt voor mijn HTPC.Bij stereo bronnen luister ik graag extended stereo. Wanneer hij dan een DTS-HD signaal uitstuurd zou de receiver moeten omswitchen maar dat doet hij niet! iemand anders dit probleem of heeft Pioneer dit veranderd in de laatste generatie receivers?!

de handleiding zegt dit: Dus het zou wel moeten werken,ZIe ik iets over het hoofd?
Standard surround sound
The following modes provide basic surround sound for stereo and multichannel sources.
%
While listening to a source, press SURR (STANDARD SURROUND).
If necessary, press repeatedly to select a listening mode.
! If the source is Dolby Digital, DTS, or Dolby Surround encoded, the proper decoding format will automatically
be selected and shows in the display.
With two channel sources, you can select from:
! EXT.STEREO – Gives multichannel sound to a stereo source, using all of your speakers
! Dolby Surround – Dolby Surround is played with a maximum of 11.1 ch including surround back and top
forward + top backward channels using up-mix technology that can expand sound to speakers arranged in
three-dimensions, in lieu of the conventional Pro Logic II, Pro Logix IIx, and Pro Logic IIz.
! Neo:X CINEMA – Up to 11.1 channel sound (including surround back, front height, and front wide), especially
suited to movie sources
! Neo:X MUSIC – Up to 11.1 channel sound (including surround back, front height, and front wide), especially
suited to music sources

[ Voor 38% gewijzigd door cky op 14-06-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 19:29
Ik heb met mijn vsx-921K sinds een paar weken een probleem met airplay. In het verleden stond de pioneer altijd onder de naam "VSX-921" in de airplay lijst, maar nu staat er "BridgeCo Exxxx" . Als ik deze selecteer in een willekeurige airplay compatible app, dan springt ie gelik weer terug naar het device zelf....

AVcontrol app connect verder prima, dus er is wel gewoon verbinding.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 20:16
Heren. Als sind enige tijd in het bezit van een vsx-922. Werkte tot voor mijn vakantie perfect. Na terug komst van mijn vakantie flikkere alle output signalen op de hdmi uitgang. oftewel telkens 1 seconden beeld en dan weer zwart en dan weer beeld. Iemand een idee?

Mvg Adrie

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 10:47
Weer een Zone 2 vraag. Ik heb de VSX922 en in de keuken heb ik er met pijn en moeite ook 2 speakers door gekregen bij de vrouw en deze op Zone 2 aangesloten. Het enige dat ik er tot nu toe uit krijg is analoge radio met meer ruis dan geluid mbv een zelfgemaakte antenne.

Wat hebben jullie analoog aangesloten op Zone 2? Stel ik sluit de AppleTV hierop aan, kan dat dan zowel met HDMI als tulp?

Nevermind, geen analoge uitgang. Een raspberry pi misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door _Brake_ op 11-08-2016 23:30 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
Hoi Allen,

Ik heb een Sony X8507C en een Pioneer VSX 921 K. Nu bevalt de smart functies op de tv niet zo goed en wil ik een stand alone android box kopen met 4k ondersteuning.

Graag wil ik hierop plex en Netflix installeren.

Mijn vraag is nu:

Kan ik de Android TV box aansluiten op mijn reciever en mijn reciever aansluiten op mijn 4k TV. Wordt 4k dan doorgestuurd of kan de reciever dat niet aan? Ik kan in de instellingen van de reciever video parameter op pure zetten. In de handleiding staat dan het volgende:

Wanneer AUTO is geselecteerd, zal de resolutie automatisch worden geselecteerd overeenkomstig de eigenschappen van het via HDMI aangesloten beeldscherm. Wanneer PURE wordt geselecteerd, worden de signalen met dezelfde resolutie uitgevoerd als waarmee ze binnenkomen

Indien dit niet kan, moet ik waarschijnlijk de TV box rechtsreeks aansluiten op de TV en de TV box aansluiten met een optische toslink kabel aansluiten op de reciever.

Ik ben benieuwd of iemand hier is die dit weet.

gr

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Tdewagt schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:03:
Hoi Allen,
[..] In de handleiding staat dan het volgende:

Wanneer AUTO is geselecteerd, zal de resolutie automatisch worden geselecteerd overeenkomstig de eigenschappen van het via HDMI aangesloten beeldscherm. Wanneer PURE wordt geselecteerd, worden de signalen met dezelfde resolutie uitgevoerd als waarmee ze binnenkomen
[..]
Als je de handleiding toch bij de hand hebt, kijk dan even bij de specs of hij 4K ondersteunt. Zo ja, dan kan je de Android aansluiten op je receiver en die weer op de TV.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
Arjan A schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:07:
[...]

Als je de handleiding toch bij de hand hebt, kijk dan even bij de specs of hij 4K ondersteunt. Zo ja, dan kan je de Android aansluiten op je receiver en die weer op de TV.
Ja kan dit niet echt goed terugvinden in de specs... misschien heeft iemand op dit forum hier ervaring mee.

Als je video omzetting of verbetering uit zet lijkt mij dat hij het signaal gewoon doorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:39
Tdewagt schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:12:
Ja kan dit niet echt goed terugvinden in de specs...
Dat is een receiver uit 2011 (of toch daar rond), die heeft zeker nog geen HDCP2.2 ondersteuning, dus 99% van de UHD bronnen gaan niet werken.

Als je niet geëncrypteerde bronnen (een htpc, veel meer zal je niet vinden) gebruikt zou het kunnen dat 4K pass-through mogelijk is, maar ik heb mijn twijfels of zelfs dat zal lukken. Voor die resoluties moet je minimaal HDMI 1.4 hebben, en ik vermoed dat hij daarvoor net te oud is. Je bent dan sowieso nog beperkt tot 30Hz als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
Oke dan kan ik de tv box dus beter rechtstreeks aansluiten op de Sony en apart aansluiten via optische kabel naar de reciever, voor de beste beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 15:20
Ik heb nu alweer een tijdje een Pioneer SC-LX76 die mijn VSX-922 heeft vervangen. Nu heeft die LX76 alleen een probleem waar ik de oorzaak maar niet echt van kan vinden. Het begon ermee dat hij af en toe uitviel en dan het ipod/ipad lampje ging knipperen. Je kunt de versterker dan weer gewoon aanzetten, soms valt hij meteen weer uit en af en toe valt hij uit waarna je hem niet meer kunt aanzetten (het mcacc lampje knippert dan). Aangezien geen enkele reset command leek te werken versterker bij Kebe in Eindhoven gebracht (reperateur van Pioneer). Deze hebben hem gereset, software upgrade gedaan en power test gedaan van een uur en verder geen problemen geconstateerd. Volgens hun ligt de oorzaak aan bedrading.

Eenmaal thuis heeft hij het weer een tijd gedaan zonder problemen, maar na een tijdje begon het weer van voren af aan. Net zolang tot hij weer in de protective mode terecht kwam en ik er niets mee kon. Hij is toen weer gereset door kebe, iets wat ik volgens hun niet kon doen. Dat bleek een leugen aangezien het uiteindelijk wel blijkt te kunnen door de combinatie van Zone 2 on/off en preset naar links of tuner omlaag (één van die twee) ingedrukt te houden.

Maar goed, ik heb ondertussen de bekabeling al vervangen, zonder resultaat.
Het rare is dat ik ook probeer te elimineren wat het zou kunnen zijn. Soms doet hij het dagen, zo niet weken zonder problemen, maar als er eenmaal problemen zijn valt hij constant uit. Het enige wat dan helpt is wat random stekkers eruit trekken en opnieuw proberen. Het rare is ook dat er geen enkel patroon in zit. Ik heb niet echt de mogeljikheid om de versterker op een andere groep te plaatsen, maar ik begin een soort van aardeprobleem te bedenken.

Als het probleem gaat plaatsvinden beginnen de speakers allemaal een soort van te kraken/kreunen. Dit doet hij ook als er geen enkele bron is aangesloten. Het meest vreemde van allemaal vind ik nog wel dat mijn VSX-922 echt nergens last van had. Het kan zijn dat die LX76 wat gevoeliger is, al zou je dat eerder andersom verwachten.

Iemand nog een magische tip?
Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste