Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:31

Arjan A

Cenosillicafoob

Afbeeldingslocatie: http://pdb2.flickoramio.com/img/7593/5d7f65a03b5dddcc330655f272905a79/0/Screenshot_2014-04-24-21-14-21.png
Is dit globaal?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:14
Nope, maar dat is ook geen iOS app :) Android?

* _Brake_ zoekt de Samsung van vriendinnetjelief... oOo

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korthab
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 13:56
Ik heb een vraag betreft een Pioneer VSX 922. Mijn ouders zijn niet geheel van deze tijd en ik heb hun deze versterker aangeraden en zelf geplaatst. Nu ben ik zelf wel te spreken van dat ding maar nu komt de simpele vraag van mijn ouders wat heel logisch lijkt;

Als ik de radio aanzet dan wil ik ook gelijk de radio horen. (Vertaald: Als ik de versterker aanzet dan moet hij standaard opstarten en gelijk naar Tunner springen om radio uit te zenden)

Weten jullie hoe dat standaard ingesteld kan worden?

mvg,

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Logitech harmony aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 19:10
JAM schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 01:29:
Als ik het goed heb dan heeft de Samsung ES-serie de functie ARC (via HDMI). Dit staat voor Audio Return Channel. Dit houdt in dat de enige kabel die tussen receiver en TV aangesloten hoeft te worden een HDMI-kabel is. Wel even de HDMI-kabel in de juiste HDMI-ingang van je TV prikken (dat is er vaak maar eentje namelijk).
Als je vervolgens op beide apparaten de ARC-functie inschakelt (kijk hiervoor even op bladzijden 17 en 43 van de handleiding), ontvangt je receiver via die HDMI-kabel het geluidssignaal van je TV. Om nu via de hoofdtelefoon te luisteren, hoef je deze alleen maar aan de voorzijde aan te sluiten (de luidsprekers worden dan automatisch uitgeschakeld en je hoort het geluid van de TV). Je receiver zet dus zelf het digitale signaal van je TV om naar een analoog audiosignaal (eventueel met een surroundeffect). ;)
Ok, dat is mooi.
Ik was op de hoogte van de ARC functie, maar in een eerder gestelde vraag van mij (langer geleden) werd aangegeven dat de versterker geen conversie van digitaal naar analoog doet. dus alleen een HDMI kabel tussen versterker en tv zou daardoor niet voldoende zijn.

De enige optie die mij werd aangedragen is het maken van een analoge verbinding tussen de tv en de versterker. omdat er geen dedicated analoog uit verbinding op de tv zit zou de enige optie zijn om de scart aansluiting te gebruiken, daar een blokje op zetten waar een tulp verbinding op zit en hier een tulp kabel op aansluiten die naar de versterker gaat.

Maar als ik het goed heb is deze omweg niet nodig omdat de TV ARC ondersteund en dit dus ook via HDMI kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 21:49
Piet400 schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:48:
[...]
Ok, dat is mooi.
Ik was op de hoogte van de ARC functie, maar in een eerder gestelde vraag van mij (langer geleden) werd aangegeven dat de versterker geen conversie van digitaal naar analoog doet. dus alleen een HDMI kabel tussen versterker en tv zou daardoor niet voldoende zijn.

De enige optie die mij werd aangedragen is het maken van een analoge verbinding tussen de tv en de versterker. omdat er geen dedicated analoog uit verbinding op de tv zit zou de enige optie zijn om de scart aansluiting te gebruiken, daar een blokje op zetten waar een tulp verbinding op zit en hier een tulp kabel op aansluiten die naar de versterker gaat.

Maar als ik het goed heb is deze omweg niet nodig omdat de TV ARC ondersteund en dit dus ook via HDMI kan ?
Voor de zekerheid, zodat er geen dingen door elkaar worden gehaald: HDMI ARC is puur en alleen een vervanger voor de extra audio-kabel die je van de TV legt naar de receiver als de TV dan wel receiver geen ARC ondersteunt. ARC is puur het retoursignaal van audio. Dat ARC met één kabel gaat wil niet zeggen dat de receiver ook Analoog naar Digitaal Conversie kan doen, dat is weer heel wat anders.

Staar je overigens niet al te blind op de werking van HDMI ARC, bij sommige sets werkt dit naar behoren maar er zijn ook genoeg situaties waarin ARC niet werkt en er gewoon een optische kabel wordt getrokken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 19:10
Ok,

Daar was ik al een beetje bang voor.
Arc werkt bij mij wel, maar het lijkt inderdaad niet geschikt voor de conversie van digitaal naar analoog.

Als ik de koptelefoon aan de voorkant van de versterker aansluit heb ik wel geluid, maar worden de speakers uitgeschakeld.
Ik zoek dus nog een goede aansluit mogelijkheid voor de koptelefoon aan de achterkant van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Het zit ook in de iPhone app, maar volgens mij doet de receiver hier helemaal niets mee :/

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Piet400 schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:54:
Ok,

Daar was ik al een beetje bang voor.
Arc werkt bij mij wel, maar het lijkt inderdaad niet geschikt voor de conversie van digitaal naar analoog.

Als ik de koptelefoon aan de voorkant van de versterker aansluit heb ik wel geluid, maar worden de speakers uitgeschakeld.
Ik zoek dus nog een goede aansluit mogelijkheid voor de koptelefoon aan de achterkant van de versterker.
Dat heeft niets met ARC te maken. Je speakers gaan altijd uit wanneer je een koptelefoon aansluit. Wanneer je dat niet wilt kun je beter een draadloze koptelefoon op de koptelefoonuitgang van je tv aansluiten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-06 23:29
Hallo! Ik ben sinds kort de eigenaar van een Pioneer vsx-528-k, en deze bevalt goed. De oude receiver was aan vervanging toe, aangezien deze geen HDMI had. Ik heb alleen 1 issuetje waar ik niet echt uit kom, en ook niet zo goed weet waar ik het moet zoeken. Op de Pioneer zitten een aantal zaken aangesloten; allemaal via HDMI. (heerlijk, die kabelbende weg!) Een decoder van ziggo (Cisco), een xbox 360, uiteraard de TV zelf , en een htpc'tje. Alles werkt prima, alleen de HTPC geeft problemen. Aangezien ik niet helemaal vat waar/wat er exact fout gaat, leek dit topic mij een goed punt om eens te beginnen.

Sluit ik de HTPC (Een arctic MC001 met windows 7) via HDMI rechstreeks aan op de TV, geen problemen. Zo zat deze voorheen ook aangesloten op de Panasonic tv (een oudere plasma - zonder ARC voor de volledigheid - dus de enige toslink op dit moment in gebruik is er eentje tussen receiver en TV) en ging middels toslink het geluid van de HTPC naar de oude receiver. Met de Pioneer ertussen raakt de tv echter de kluts kwijt. HTPC aan, receiver aan, en de televisie begint te switchen tussen WIDE en 16:9 modus, en blijft dit doen, zonder beeld of geluid te geven. Receiver van input wisselen helpt heel sporadisch, maar meestal is het pas opgelost met receiver een aantal keer aan/uit, HTPC opnieuw opstarten of simpelweg de HDMI kabel uit de HTPC te trekken er er terug in te doen.
M.i. is dit een hdmi handshake probleem? Als de TV op een gegeven moment beeld geeft, dan is het beeld goed, en is er ook gewoon geluid. Mis ik iets wat ik op de Pioneer eventueel verkeerd ingesteld heb? Google geeft niet veel behulpzame suggesties - kwam op een forum tegen dat iemand z'n HDMI kabel geswapped had en dat hiermee het probleem opgelost zou zijn, hier getest maar no go. Kwam ook dit nog tegen:

http://www.avsforum.com/t/1091403/edid-override-thread

..Misschien kan dit helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robtelecom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-08-2024
Waarschijnlijk iets heel simpels, kan het echter nergens vinden. Ben in het bezit van een VSX-922 en deze reageert niet meer op de afstandsbediening. Alle normale zaken zoals batterijen en volledige reset al gedaan maar niets helpt. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 14:43
Ik zou er even achter proberen te komen of het aan je AB of je AVR ligt. Als je iemand kent met dezelfde AVR zou je daar even met je AB naar toe kunnen gaan. Of je gaat even naar een winkel waar ze hem opgesteld hebben staan.

Dan weet je zo waar het aan ligt. Aan welke apparaat dan, in ieder geval.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33

kraats

Ik rol

Vaak kun je ook zien of je AB het nog doet door er even met de camera van je telefoon naar te kijken. Die registreert vaak wel infrarood licht en zo kun je zien of hij nog iets uitzendt of niet.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
_Brake_ schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:06:
[...]

Het zit ook in de iPhone app, maar volgens mij doet de receiver hier helemaal niets mee :/
De receiver stond op pure direct, de equalizer in de app werkt nu wel! Wat ik mij nu wel afvraag, waar in de receiver wordt dit toegepast???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:52

RnB

robtelecom schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:44:
Waarschijnlijk iets heel simpels, kan het echter nergens vinden. Ben in het bezit van een VSX-922 en deze reageert niet meer op de afstandsbediening. Alle normale zaken zoals batterijen en volledige reset al gedaan maar niets helpt. Iemand nog ideeën?
Beetje rechtsbovenin zie je een knopje met receiver op staan. Druk hier een aantal keer op en kijk dan of ie wel weer werkt.
Op de een of andere manier gaat de ab soms op een andere device modus zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ben er inmiddels achter gekomen dat dit te 'verhelpen' is, door de receiver op de juiste input te zetten voor hem in standby te zetten. Ook belangrijk; de boel in de goede volgorde op te starten; eerst receiver aan (die al op goeie input moet staan), tv aan, dan pas HTPC aan. En dan gaat het 9 vd 10 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 20:29

MeltedForest

Lenny-t

Dan zal het waarschijnlijk wel liggen aan de HDMI handshake die niet helemaal lekker loopt met je HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:34
Trotse bezitter van een nieuwe Pioneer VSX-828-K, helaas loopt het allemaal niet lekker. Wii U = OK, PS3 = OK, HTPC = No fun.

Wanneer ik omschakel tussen XBMC en Windows dan krijg ik een ontzettend mooi sneeuw beeld. Bios, start scherm en XBMC scherm werkt prima. Maar zodra je de windows knop drukt is het feest.

Nu heb ik dus verschillende dingen geprobeerd:
  • HTPC --> Receiver --> LG TV = NOK
  • HTPC --> LG TV = OK
  • HTPC --> (WII U HDMI kabel) --> Receiver --> LG TV = NOK
  • HTPC --> (PS3 HDMI kabel) --> Receiver --> LG TV = NOK
Dit alles draai ik op een ATI 4600. Iemand hiermee ervaring en wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
MeltedForest schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:59:
Dan zal het waarschijnlijk wel liggen aan de HDMI handshake die niet helemaal lekker loopt met je HTPC?
Daar lijkt het wel op helaas. Kabeltjes wisselen lost het niet op. Heb nog een hdmi switchje liggen, misschien eens proberen die er tussen te gooien. Allicht helpt het iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:19
J_star schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:17:
Trotse bezitter van een nieuwe Pioneer VSX-828-K, helaas loopt het allemaal niet lekker. Wii U = OK, PS3 = OK, HTPC = No fun.

Wanneer ik omschakel tussen XBMC en Windows dan krijg ik een ontzettend mooi sneeuw beeld. Bios, start scherm en XBMC scherm werkt prima. Maar zodra je de windows knop drukt is het feest.

• HTPC --> LG TV = OK
Ik zou sowieso eerst zorgen dat alle beeldoptimalisatie van de Pioneer uit staat. Check verder of je de laatste drivers hebt. Ik weet niet hoe XBMC exact onder Windows werkt, maar wellicht dat deze wat beeldinstellingen overruled (Vsync, refreshrate etc). Ik zou me voor kunnen stellen dat deze binnen XBMC correct zijn, maar je default Windows instellingen wellicht niet. Ik zou eens spelen met de refreshrate en dergelijke.

Zelf gister ook veel gedonder gehad met XBMC @ Linux en een nieuwe VSX-923. Ik kreeg aanvankelijk wel DTS en Dolby Digital over HDMI, maar geen muziek 8)7 (wel als ik de HTPC op de TV aansluit, maar niet op de VSX 923) . Enkel op vast (dus zonder passthrough) werkte het dan weer wel... Er is blijkbaar echt slechts 1 combi die werkt als je PulseAudio uitgezet hebt... Ik kon het niet vinden op het web, dus voor mensen die er tegenaanlopen met XBMC:
- Passthrough gewoon aan, beide outputs op de juiste (zelfde) HDMI instellen in XBMC
- Kanalen op 2.0 zetten
- Output config op optimaliseren
- Stereo upmixing aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

J_star schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:17:

• HTPC --> LG TV = OK
Hetzelfde gehad met mijn nieuwe VSX-828. Radeon 2400, Radeon 4850, Radeon 7310, GeForce 8800 werkten allen niet, maar wel rechtstreeks op de TV. Uiteindelijk een DVI -> HDMI verloopstukje in de kast gevonden van ATi zelf en dat werkt op alle kaarten, maar enkel met audio op die 4850. Dit zit er bij mij nu dus in.

Als je geen zo'n "origineel" verloopstukje hebt, werkt een goedkope grafische kaart met HDMI op het bord (Radeon 5450 of GeForce 210/610) mogelijk ook voor jou.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 11:31
Hallo Tweakers,

Ik heb nu zo'n half jaar een VSX-323K AV-versterker, maar ben iets van een uur geleden tegen een probleem aangelopen. De receiver doet helemaal niks meer (kan niet aan/uit, etc.) alleen het HDMI-lampje brandt.
Er was eigenlijk geen aanleiding voor; ik heb niks gerommeld aan mijn setup. Was bezig op mijn PS3.

Weet iemand hier raad mee? Moet ik langs een Pioneer winkel? Of kan dit gewoon verholpen worden? Ik heb al de stekker een tijd uit het stopcontact gehouden.

Hartelijk dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611715

hallo,

ik heb het volgende:

pioneer vsx 828
Panasonic tx-p50ut50e
upc horizon
ps3.
xbok

alles staat uiteraard op de pioneer aangesloten

nu het volgende,

als ik eerst alle apparatuur die ik wil gebruiken aanzet dan de versterker is er niks aan de hand

andersom krijg ik roze beeld op mijn scherm.
ook in het menu van de pioneer zelf.

weet iemand hier meer over??

heb ook al alle hdmi kabels andere geprobeerd, andere tv

maar geen verandering..

pioneer gebeld, zeggen factory reset maar werkt ook niet,
eventueel nog hdmi terug voeden van tv naar versterker uitzetten ook geen verschil
niet op 1080p zetten maar automatisch. is het ook niet.

leverancier zegt kom maar langs sturen we hem op maar minimaal 4 weken geen versterker

graag hoor ik meer van jullie, alvast bedankt

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 611715 op 01-08-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612002

Hallo,

Ook ik heb een klein probleempje. Ik heb een VSX-921 en zou daar graag een beamer op aan willen sluiten. Deze beamer heeft geen hdmi, maar ik heb wat kabels gekocht, waardoor ik hem zou kunnen aansluiten via de videocomponenten aansluitingen. Alleen ik krijg nu geen beeld. Ik heb de hdmi aansluiting naar de tv losgehaald, maar dat maakt geen verschil.
Het zal vast een instelling zijn dat hij de videocomponent als uitgang moet gebruiken, alleen kan ik die niet vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:19
@pardoel, ik heb soms ook b0rked beeld, bij mij heb ik dan 256 kleuren ofzo... Helemaal lekker loopt het dus niet.

@Eledhwin, weet je zeker dat het output is. Verder verwacht ik dat je nog instellingnen moet wijzigen, dus check je handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Anoniem: 612002 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:13:
Hallo,

Ook ik heb een klein probleempje. Ik heb een VSX-921 en zou daar graag een beamer op aan willen sluiten. Deze beamer heeft geen hdmi, maar ik heb wat kabels gekocht, waardoor ik hem zou kunnen aansluiten via de videocomponenten aansluitingen. Alleen ik krijg nu geen beeld. Ik heb de hdmi aansluiting naar de tv losgehaald, maar dat maakt geen verschil.
Het zal vast een instelling zijn dat hij de videocomponent als uitgang moet gebruiken, alleen kan ik die niet vinden.

Iemand een idee?
De handleiding lezen. De receiver doet geen hdmi -> component omzetting. Wanneer je een dvd wilt bekijken, zul je de speler ook analoog moeten aansluiten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612002

hmm volgens de handleiding staat nou juist.. kies 1 en dat staat dan bij de invoer.. en bij de uitvoer.. vandaar dat ik ervan uitging dat je hdmi in kan uitsluiten en componenten uit.. je tv kan namelijk geen hdmi hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMazulu
  • Laatst online: 04-05 20:28
Vraag: m'n iPhone en iPad vinden m'n VS-922k niet via airplay. Wel kan ik m'n versterker via het netwerk bedienen via de AVcontrol2012 app. M'n iMac kan wel de versterker via Airplay vinden. Het probleem lijkt 'm in iOS te zitten, maar dat weet ik niet zeker. (Met iOS6 had ik nooit problemen, btw).
Uiteraard heb ik al veel op internet gekeken, maar tot op heden zonder succes.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
LaMazulu schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:56:
Vraag: m'n iPhone en iPad vinden m'n VS-922k niet via airplay. Wel kan ik m'n versterker via het netwerk bedienen via de AVcontrol2012 app. M'n iMac kan wel de versterker via Airplay vinden. Het probleem lijkt 'm in iOS te zitten, maar dat weet ik niet zeker. (Met iOS6 had ik nooit problemen, btw).
Wie kan mij helpen?
Heb je de receiver al van het stroom af gehaald? En heb je je iPhone / iPad al opnieuw opgestart door de sluimerknop en de homebutton tegelijkertijd ingedrukt te houden totdat het witte Apple logo verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-06 14:28
LaMazulu schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:56:
Wie kan mij helpen?
Op welk netwerk zit je receiver? Op welk netwerk zit je iMac? En als laatste, op welk netwerk zit je telefoon?

Ikzelf heb ook wel eens moeite met airplay, omdat mijn Receiver op een router achter een router zit :+. Dit heeft er in het begin voor gezorgd dat airplay niet werkte en laatst nog eens geprobeerd en toen werkte het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMazulu
  • Laatst online: 04-05 20:28
_Brake_ schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:19:
[...]

Heb je de receiver al van het stroom af gehaald? En heb je je iPhone / iPad al opnieuw opgestart door de sluimerknop en de homebutton tegelijkertijd ingedrukt te houden totdat het witte Apple logo verschijnt?
Geprobeerd, nog geen succes. Tnx voor de suggestie.
Krilo_89 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

Op welk netwerk zit je receiver? Op welk netwerk zit je iMac? En als laatste, op welk netwerk zit je telefoon?
Allemaal op het wifi van thuis, waarvan de iMac en versterker bedraad. IP van de versterker is gewoon via de browser te vinden. Op deze manier heb ik ook de app (die iControlAV2012) werkend gekregen. Nogmaals de iMac kan wel via airplay (ook al maak ik gebruik van spdif). Ook kan ik gewoon via die app Internet radio e.d. bedienen, wake-uppen vanuit standby etc.
Krilo_89 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

Ikzelf heb ook wel eens moeite met airplay, omdat mijn Receiver op een router achter een router zit :+. Dit heeft er in het begin voor gezorgd dat airplay niet werkte en laatst nog eens geprobeerd en toen werkte het weer wel.
Dit zou dan nog als enige kunnen :) Misschien hopen dat bij een volgende iOS update het probleem zich niet meer voordoet.

Jullie hebben er dus geen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
LaMazulu schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:19:

Dit zou dan nog als enige kunnen :) Misschien hopen dat bij een volgende iOS update het probleem zich niet meer voordoet.

Jullie hebben er dus geen problemen mee?
Ik heb zelf geen iMac om te kijken of Airplay via een ander apparaat wel werkt, maar ikzelf heb dus ook wel eens dat mijn airplay het niet doet. Wat het precies is weet ik niet, maar het heeft wel te maken met dat de receiver achter nog een 2e router zit en ik draadloos verbinding maak met de 1e router.

Mijn telefoon ziet trouwens wel altijd een airplay apparaat, alleen kan ik dus niet altijd connecten.

Jij heb ook dat je hem helemaal niet ziet op je telefoon? Welke iOs versie heb je? En je probeert Airplay te gebruiken door van onder naar boven te vegen en dan airplay te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyMey
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-01-2023
Hallo,

Ik heb vandaag mijn aller eerste receiver binnen gekregen, De Pioneer VSX-924 .
Ik heb deze gekocht met oog op de toekomst om full surroundsysteem te plaatsen, maar voorlopig wou ik de receiver even gebruiken als "HDMI-Hub" . Ik heb 4 HDMI's IN's en dan 1 HDMI naar mijn TV.

Nu heb ik een probleem waar ik niet wegwijs mee weet. Ik krijg het beeld wel op de TV..maar geen geluid. Wat langs de ene kant wel logisch is...maar is er soms geen instelling om dit wel te laten werken.

Want momenteel heb ik in extremis ergens 2 mini speakers aangesloten om toch geluid en beeld te hebben.

Weet iemand meer?? Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SonnyMey schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:52:
Hallo,

Ik heb vandaag mijn aller eerste receiver binnen gekregen, De Pioneer VSX-924 .
Ik heb deze gekocht met oog op de toekomst om full surroundsysteem te plaatsen, maar voorlopig wou ik de receiver even gebruiken als "HDMI-Hub" . Ik heb 4 HDMI's IN's en dan 1 HDMI naar mijn TV.

Nu heb ik een probleem waar ik niet wegwijs mee weet. Ik krijg het beeld wel op de TV..maar geen geluid. Wat langs de ene kant wel logisch is...maar is er soms geen instelling om dit wel te laten werken.

Want momenteel heb ik in extremis ergens 2 mini speakers aangesloten om toch geluid en beeld te hebben.

Weet iemand meer?? Hartelijk dank!
Volgens mij zijn er goedkopere methodes dan een receiver om meer HDMI-ingangen te creëren, maar dat terzijde. Jouw probleem is op te lossen door gebruik te maken van de Standby Through-optie van de receiver, zie hiervoor pagina 63 van de Nederlandse handleiding en dan puntje 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616664

Goedemorgen, ik heb vorig jaar de Pioneer VSX-922 en een nieuwe Philips TV 40PFL8007 aangeschaft die HDMI ARC ondersteunt op alle HDMI aansluitingen. Dit heeft ook altijd gefunctioneerd, tot afgelopen weekend..... :?
De instelling van de televisie staat goed en in het instelling menu van de VSX 922 kan ik de ARC functie niet meer selecteren en aan of uit zetten. Deze is grijs gekleurd.
Weet iemand wat er aan de hand is en heeft iemand ditzelfde probleem ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Anoniem: 616664 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:39:
Goedemorgen, ik heb vorig jaar de Pioneer VSX-922 en een nieuwe Philips TV 40PFL8007 aangeschaft die HDMI ARC ondersteunt op alle HDMI aansluitingen. Dit heeft ook altijd gefunctioneerd, tot afgelopen weekend..... :?
De instelling van de televisie staat goed en in het instelling menu van de VSX 922 kan ik de ARC functie niet meer selecteren en aan of uit zetten. Deze is grijs gekleurd.
Weet iemand wat er aan de hand is en heeft iemand ditzelfde probleem ondervonden?
Wat heb je zelf al geprobeerd? Kabel vervangen, receiver van het stroom afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Receiver van stroom af halen werkt in 99% van dit soort vreemde gevallen :)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03
Na het overlijden van mijn VSX-839RDS door bliksem inslag een hele tijd mijn ouwe VSX-806RDS gebruikt te hebben heb ik vorige week een 2e hands VSX-827 gekocht.
Alleen.... geen papieren gebruiksaanwijzing :(
De digitale natuurlijk al gevonden maar niets werkt gemakkelijker dan een papieren versie.

Is er iemand die er toevallig 1 heeft liggen die stof ligt te happen?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 17:41

BushWhacker

developer

2Dutch schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:34:
Hebben er hier meer mensen last van dat de favo's in de app (voor radiozenders) vaak niet werken, waardoor je geen radiozender kunt kiezen via de Pioneer-app? Mijn vriendin geeft aan dat het inmiddels vrij vaak voorkomt (had het hier al eerder gedropt) en dat wordt wat ergerlijk. Wil niet continu zitten streamen via airplay (beetje accuvretend).

Sowieso is die aparte Pioneer-vTuner-site niet het toppunt van gebruiksgemak, maar daar kan ik wel doorheen kijken, mits alles stabiel blijft draaien :P Anders ga ik toch maar eens een mailtje wagen naar Pioneer, ook al ligt het vrijwel zeker aan vTuner. Gebruikt hier niemand die functie, kan me niet voorstellen dat we de enigen zijn die er last van hebben?
Ik gebruik vTuner altijd. Het is een verschrikkelijke waardeloze implementatie.
Zowel de site (die is echt erg) en de bediening. Idd regelmatig dat een zender ineens niet meer werkt. TuneIn op mijn tablet/telefoon heeft daar nooit last van.
De bediening van vTuner/WebRadio op de receiver vind ik ook echt slecht. Werkt traag en omslachtig. Waarom niet gewoon net als de FM werken met een nummer. Bv 1 == Rockzone Radio, 2 == Elium pop&Rock etc. Gelukkig pakt ie de zender wel weer op na het aanzetten na standby.

Wat ik wel mooi vind is dat je de receiver kunt bedienen via een tcp/ip verbinding.
Ik heb zelf een .net programma gemaakt die op mijn PC het huidige nummer weergeeft die wordt afgespeeld, zowel spotity als vTuner. Ook geeft ie de display van de tuner weer.
( Als er iemand belangstelling voor de source heeft... PM... dan zal ik hem mailen (is nog wel een ruwe versie)).

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Heeft al iemand het vTuner principe ontrafeld? Ik ben aan het knutselen om via sniffing het protocol te vinden tussen de receiver en vTuner. Zodat ik de receiver kan belazeren, zodat ie niet naar vTuner gaat, maar naar mijn eigen site/prg. Ik ben er helaas nog niet veel verder mee gekomen. Ik denk dat mijn switch geen promiscuous mode ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:41
Heb sinds een week de Pioneer VSX-S510 i.c.m. de Harman Kardon HKTS 16-BQ.
Heb de Pioneer ingesteld met de automatische setup (MCACC) echter merk ik dat ik het volume continue tussen de 30 en 40 moet zetten (afhankelijk van de bron).

Is dat normaal? Voor m'n gevoel moet ik de Pioneer erg hard zetten.. of is 30 / 40 een normale stand?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

BushWhacker schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:06:
[...]

Ik gebruik vTuner altijd. Het is een verschrikkelijke waardeloze implementatie.
Zowel de site (die is echt erg) en de bediening. Idd regelmatig dat een zender ineens niet meer werkt. TuneIn op mijn tablet/telefoon heeft daar nooit last van.
De bediening van vTuner/WebRadio op de receiver vind ik ook echt slecht. Werkt traag en omslachtig. Waarom niet gewoon net als de FM werken met een nummer. Bv 1 == Rockzone Radio, 2 == Elium pop&Rock etc. Gelukkig pakt ie de zender wel weer op na het aanzetten na standby.
Hier is webradio de functie die 't meest wordt gebruikt, dus ik vond het ook erg jammer dat het er zo vreselijk on-af en gebruiksonvriendelijk uitziet en werkt. Nu heb ik sinds kort een Gramofon, dus die wordt al gebruikt om muziek af te spelen via Spotify via Spotify connect..als straks de TuneIn-integratie daar nog bij komt, kan die waardeloze Pioneer-app/vTuner-oplossing de prullenbak in :P Het is dan wel geen topkwaliteit geluid, maar voor een beetje achtergrondmuziek meer dan genoeg :) En scheelt weer accugeslurp met een iOS-apparaat (AirPlay), dus dat is ook wel prettig.

Leuk trouwens dat je zo zelf aan het knutselen bent geslagen met .net :)

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 07-09-2014 16:48 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ad de Jong schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:51:
Na het overlijden van mijn VSX-839RDS door bliksem inslag een hele tijd mijn ouwe VSX-806RDS gebruikt te hebben heb ik vorige week een 2e hands VSX-827 gekocht.
Alleen.... geen papieren gebruiksaanwijzing :(
De digitale natuurlijk al gevonden maar niets werkt gemakkelijker dan een papieren versie.

Is er iemand die er toevallig 1 heeft liggen die stof ligt te happen?
Zie PM.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Rivanov schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:27:
Heb de Pioneer ingesteld met de automatische setup (MCACC) echter merk ik dat ik het volume continue tussen de 30 en 40 moet zetten (afhankelijk van de bron).

Is dat normaal? Voor m'n gevoel moet ik de Pioneer erg hard zetten.. of is 30 / 40 een normale stand?
Yep. -40 / - 30 is normaal, iig wel bij mij.
Tuner rond de -40dB
WebRadio rond de -45dB.
TV/HTPC rond de -27dB.
Je moet niet vergeten dat het een logaritmische schaal is die loopt tot +10dB.
Elke 10 dB == 10 keer zo hard, dus van -40dB naar -30dB == 10 keer zo hard.
( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Decibel_(eenheid) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

2Dutch schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:45:
Leuk trouwens dat je zo zelf aan het knutselen bent geslagen met .net :)
:)
Dat vind ik wel erg leuk van de Pioneer die netwerkinterface. Kun je leuke dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
BushWhacker schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:05:
[...]

Yep. -40 / - 30 is normaal, iig wel bij mij.
Tuner rond de -40dB
WebRadio rond de -45dB.
TV/HTPC rond de -27dB.
Je moet niet vergeten dat het een logaritmische schaal is die loopt tot +10dB.
Elke 10 dB == 10 keer zo hard, dus van -40dB naar -30dB == 10 keer zo hard.
( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Decibel_(eenheid) )
Ik zit daar met films/series en TV ook bij, gaat soms wel naar de -45/-50. voor audio (via Airplay en internetradio) hoeft dat niet, daar gaat ie dan al meer dan hard genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Rivanov schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:27:

Mijn VSX 527-k staat constant op 50. Geluid regel ik via de decode (tv) en HTPC. Films via XBMC moet ik wel via de reveiver regelen en dat verschilt soms nog wel eens wat voor geluidsspoor de film heeft.
Ene moment kan een film wel wat harder en andere moment dreunt het servies uit de kast en moet ik hem naar 40 zetten.

Het kan sowieso geen kwaad om hem harder te zetten volgens mij, alleen moet je even kijken hoe hard je input apparatuur staat. Als die heel zacht staat en je receiver maakt genoeg geluid, dan zou ik je receiver wat zachter zetten en je input wat harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

(jarig!)
Mijn 921 staat gemiddeld op 41,5 , vond dat in t begin ook hard qua getal , maar het heeft niet te maken met hoe hard je hem zet maar hoever je dempt.
T is vlgs mij zo dat elke 3db een verdubbeling van t geluid is, dus van 13 naar 10 is veel minder verschil als van 43 naar 40

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Oke duidelijk! :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

LoneWolf schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:17:
Mijn 921 staat gemiddeld op 41,5 , vond dat in t begin ook hard qua getal , maar het heeft niet te maken met hoe hard je hem zet maar hoever je dempt.
T is vlgs mij zo dat elke 3db een verdubbeling van t geluid is, dus van 13 naar 10 is veel minder verschil als van 43 naar 40
Heb je ze beide al uitgeprobeerd? :+

Ik ben nog niet onder de -20dB gekomen (VSX-1123).
Ik denk dat ik de glazenzetter mag bellen als ik verder ga..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kun je kiezen hoe je volume wordt weergegeven? Want sommige hebben het over -20 etc en bij mij staat er gewoon 20, 30 etc (dus zonder - ervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 23:06
Sinds dit weekend heb ik de Pioneer VSX924K aangeschaft. Vol verwachtingen uitgepakt en aangesloten, maar man, ik ben behoorlijk teleurgesteld: Spotify Connect hapert en blijft hangen, mediabestanden van het netwerk krijg ik niet gestreamd en de gebruiksvriendelijkheid vind ik ook ver te zoeken.
Hoe adviseren jullie bijvoorbeeld WAV en FLAC te streamen vanaf een PC naar de receiver, zonder tussenkomt van USB? (welk mediaprogramma?)

Wie heeft er hier ervaring mee, en wellicht tips dit te verhelpen? Dank!

[ Voor 16% gewijzigd door Vic83 op 14-09-2014 15:26 ]

• Wauzie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-07-2024
Sinds we thuis aangesloten zijn op glasvezel van kpn (alles-in-een, 100Mbit) en alles loopt super. Bij het switchen van provider heb ik een Pioneer VSX-923K/SYXE8 gekocht en hier mijn surround set, tv en wat randapparatuur op aangesloten. Ik heb de receiver met een CAT5 utp kabel (ong 1 meter lang) verbonden met de experia box en het was mijn plan via de internet radio functie radio te gaan beluisteren. Het punt is echter dat deze functie na een bepaalde tijd (van 10 min tot 3u) 'verloopt': de verbinding wordt verbroken (server disconnected) en soms switcht hij zelfs naar de volgende bron. Dit is erg vervelend en ik kan de receiver zo niet goed gebruiken. Ik heb hem al ter 'reparatie' opgestuurd naar hifi-corner, maar helaas kreeg ik hem zonder enige verandering terug. Er werd door hificorner gehint op een slechte verbinding, maar ik vermoed een luie 2-minuut test waarin het probleem niet optrad. Ook heb ik kpn gebeld of daar iets in het signaal te zien was, maar zoals ik al dacht was hier niets mis mee. Pioneer zelf kwam dit probleem niet bekend voor (hier heb ik ook naar gemaild).
Iemand bekend met dit probleem of die tips heeft?
Alvast bedankt! :)

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Vic83 schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:01:
mediabestanden van het netwerk krijg ik niet gestreamd en de gebruiksvriendelijkheid vind ik ook ver te zoeken.
Hoe adviseren jullie bijvoorbeeld WAV en FLAC te streamen vanaf een PC naar de receiver, zonder tussenkomt van USB? (welk mediaprogramma?)

Wie heeft er hier ervaring mee, en wellicht tips dit te verhelpen? Dank!
Ik gebruik soms foobar met foo_upnp plugin of iTunes icm AirPlay voor de VSX-828K. Ga binnenkort de HTPC inrichten om ook muziek af te spelen, maar tot dan is het behelpen. Zowel foobar als iTunes werken niet bepaald vlekkeloos. Spotify krijg ik totaal niet aan de praat (maar heb ook geen abonnement).

[ Voor 6% gewijzigd door mieJas op 18-09-2014 22:48 ]

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Wauzie schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:10:
Sinds we thuis aangesloten zijn op glasvezel van kpn (alles-in-een, 100Mbit) en alles loopt super. Bij het switchen van provider heb ik een Pioneer VSX-923K/SYXE8 gekocht en hier mijn surround set, tv en wat randapparatuur op aangesloten. Ik heb de receiver met een CAT5 utp kabel (ong 1 meter lang) verbonden met de experia box en het was mijn plan via de internet radio functie radio te gaan beluisteren. Het punt is echter dat deze functie na een bepaalde tijd (van 10 min tot 3u) 'verloopt': de verbinding wordt verbroken (server disconnected) en soms switcht hij zelfs naar de volgende bron. Dit is erg vervelend en ik kan de receiver zo niet goed gebruiken. Ik heb hem al ter 'reparatie' opgestuurd naar hifi-corner, maar helaas kreeg ik hem zonder enige verandering terug. Er werd door hificorner gehint op een slechte verbinding, maar ik vermoed een luie 2-minuut test waarin het probleem niet optrad. Ook heb ik kpn gebeld of daar iets in het signaal te zien was, maar zoals ik al dacht was hier niets mis mee. Pioneer zelf kwam dit probleem niet bekend voor (hier heb ik ook naar gemaild).
Iemand bekend met dit probleem of die tips heeft?
Alvast bedankt! :)
Ik gebruik altijd webradio (Rockzone radio / Elium Pop&Rock) op mijn VSX-1123.
Die geven geen probleem icm een Fritzbox 7390 en 2 Netgear GS108 switches er tussen.
( Dus FB7390 --> GS108 -> GS108 -> VSX-1123 ).

Wat ik zelf zou proberen...
Heb je al een andere zender geprobeerd?
Zou het aan je `luxe` experiabox kunnen liggen? Het blijft een *peep* ding van KPN.
Kun je het proberen door er een switch tussen te zetten?
Heb je er een DECT toestel naast staan?
Al een andere UTP kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Ik ben in het bezit van de Pioneer VXS-S500-k.
Dit is het slimline model, speciaal gekocht omdat deze samen met de BD player in het TV meubel past.

De BD player gebruik ik amper aangezien ik op mijn Samsung TV mbv Plex al mijn films afspeel en muziek afdraai met de Spotify for Samsung. De receiver is optisch aangesloten op de TV.

Ik heb wel wat vraagjes die wellicht iemand kan beantwoorden.

1) Op de Pioneer site wordt vermeldt dat je via netwerk of USB firmware kan updaten. Ik kan die optie nergens vinden, ook de handleiding rept er niet over.

2) Ik heb de speakers automatisch laten instellen. Echter is het geluidsvolume erg laag, dus ik heb de levels maar handmatig aangepast. Echter zit er wel een groot verschil in volume tussen de Tuner en de TV optical. Als ik film kijk dan moet ik 'm aardig open draaien, maar als ik weer wissel naar Tuner blaas ik onderhand mijn ramen eruit.
Is het mogelijk om per input de geluidslevels in te stellen? De algemene level instellingen lijken dus te gelden voor alle inputs en niet afzonderlijk.
(op de TV kan ik trouwens het geluidsniveau niet instellen voor de optical out)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 14:18
*zie edit*

Ik heb sinds gisteren de Pioneer VSX-924-K met een Canton 5.1 setje.
Nu heb ik m'n laptop ook met HDMI aangesloten op de receiver, maar ik begreep dat het geluid hiermee niet werkt (i.t.t. PS3 etc.). Daarom heb ik ook een 3,5mm>2x RCA kabel gekocht, maar hiermee krijg ik het geluid ook niet werkend. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Misschien nog handig om te weten:
Ik heb het nu ingesteld zoals op onderstaande afbeelding te zien is, waarbij in Zone A de L, R, Center en Subwoofer staan (3.1 "MAIN") en in Zone B dus de 2 andere speakertjes ("HDZONE").Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bXF0m/5274adfec8.jpg

Ik snap niet hoe ik nu het beeld (HDMI) van m'n laptop kan krijgen met het geluid erbij (RCA).
Ingangen RCA: DVD IN, ANALOG IN, SAT/CBL IN. Zie eventueel foto's: 1 & 2. Ik heb ze alle 3 geprobeerd, maar waarschijnlijk vergeet ik ergens iets in te stellen?

Of zit de fout aan de kant van m'n laptop? Hij zit hier dus in de headphone jack.

edit: blijkbaar werkt het toch gewoon via HDMI, ik moest deze even goed instellen. Jammer dat ze bij Media Markt zeiden dat dat niet zou gaan werken en ik dus zo'n kabel heb gekocht.. Ik dacht dat zelf trouwens ook ergens gelezen te hebben. Maar goed, het werkt nu! Morgen eens alle kabels netjes proberen weg te werken :)

[ Voor 14% gewijzigd door --3S-- op 04-10-2014 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:39
Kan je met de iControl AV de receiver gewoon aan/uit zetten? Ik zit te kijken voor een 824, maar het zou voor mij erg handig zijn als ik alles met de iphone kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Freezerator schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:59:
Kan je met de iControl AV de receiver gewoon aan/uit zetten? [...]
Ja, maar je moet dat dan wel aanzetten in de receiver.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Bedankt :) Nu nog goed nadenken over de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626715

Ik ben in het bezit van een vsx-924 k met een set van Canton.
Alles al geprobeerd wat beschreven staat in de handleidingen om een connectie te maken met de av-reciever.
Hij krijgt effectief een IP-adres, maar verder geen verdere reactie. Steeds hetzelfde adres en telkens hetzelfde resultaat.
Complete reset gedaan en handmatig geprobeerd. ik geraak zelfs niet op de site voor de inlog gegevens...

Wat doe ik fout?

Zoals ergens eerder al vermeld krijg ik ook weinig reactie van de pioneer support dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626767

Hoi Willy

Heb met mijn SC-LX81 ook dat het geluid weg viel alleen 1stand pure direct (analoog) doet het.
Het licht display is ook afwijkend.
Door 2 repair bedrijven laten onderzoeken eerste zegt D/A coverter stuk moet hoofdprintplaat vervangen
worden is duur maar kan alleen KEBE repair in Eindhoven doen, deze ook het onderzoek laten doen en zij zeggen software update á98.-euro als klacht terug komt hoofdprintplaat vervangen.

Heb deze Pioneer nieuw gekocht bij stassen hifi voor 2499,-euro en vraag me af of er nog meer mensen
deze klachten hebben?

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Anoniem: 626767 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:52:
Hoi Willy

Heb met mijn SC-LX81 ook dat het geluid weg viel alleen 1stand pure direct (analoog) doet het.
Het licht display is ook afwijkend.
Door 2 repair bedrijven laten onderzoeken eerste zegt D/A coverter stuk moet hoofdprintplaat vervangen
worden is duur maar kan alleen KEBE repair in Eindhoven doen, deze ook het onderzoek laten doen en zij zeggen software update á98.-euro als klacht terug komt hoofdprintplaat vervangen.

Heb deze Pioneer nieuw gekocht bij stassen hifi voor 2499,-euro en vraag me af of er nog meer mensen
deze klachten hebben?

Rob
Ik weet niet hoe oud hij is, maar ik zou een klacht indienen rechtstreeks bij Pioneer.
Als hij jonger is dan, laten we iets nemen, 10 jaar zou dit niet moeten mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eens, Zou niet moeten.

Maar wens je wel succes bij het halen van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626767

Hoi

Mijn pioneer sc-lx81 is pas 6jaar oud, Kebe die repair doet voor de Benelux deelde me mede dat
pioneer tot 5jaar vergoed vind het zelf ook maar kort en hoor meer mensen zeggen dat het toch zeker
wel 10jaar mee moet gaan.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Misschien een vreemde vraag, maar ik heb de vraag of het volgende mogelijk is.

Ik heb een HTPC die ik op mijn TV (Panasonic VT60) heb aangesloten middels hdmi op hdmi poort 2.
Nu heb ik de Pioneer 824 op hmdi poort 1 van de TV aangesloten. Is het mogelijk dat het geluid van de htpc op de tv en receiver kan?

Ik ben eigenlijk dus gewoon opzoek naar de situatie dat ik de htpc ook kan gebruiken zonder het geluid van de receiver. Waarschijnlijk heb ik het dus gewoon verkeer/onhandig aangesloten.

Iemand tips om dit goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Freezerator schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:36:
Misschien een vreemde vraag, maar ik heb de vraag of het volgende mogelijk is.

Ik heb een HTPC die ik op mijn TV (Panasonic VT60) heb aangesloten middels hdmi op hdmi poort 2.
Nu heb ik de Pioneer 824 op hmdi poort 1 van de TV aangesloten. Is het mogelijk dat het geluid van de htpc op de tv en receiver kan?

Ik ben eigenlijk dus gewoon opzoek naar de situatie dat ik de htpc ook kan gebruiken zonder het geluid van de receiver. Waarschijnlijk heb ik het dus gewoon verkeer/onhandig aangesloten.

Iemand tips om dit goed te doen?
Als je de HTPC via de Pioneer op de TV hebt aangesloten, dan zul je een keuze moeten maken.
Er zijn 2 mogelijkheden: Passthrough (geluid gaat naar de TV) of AMP (Pioneer geeft het geluid weer).
Bij mij kan ik redelijk gemakkelijk switchen op de Pioneer.
Als je echt op beiden het geluid wilt, is volgens mij de enige mogelijkheid om voor de Pioneer een HDMI splitter te zetten (1 HDMI in, 2 HDMI uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372735

Hey beste tweakers,

Ik ben een echte leek in audio apparatuur.
Ik heb recent mijn bestelling van een vsx-924-k met een set van Canton speakers ontvangen.
Ik wil het nu allemaal ineensteken, maar ik zit nu met een vraag/probleem.
Hoe sluit je de subwoofer (2 RCA) aan op de receiver (pre out - 1 RCA) poort?
Moet dit zowieso via een Y-adapter? Of kan dit via één of andere manier gewoon via audio kabel?
Indien ik die Y adapter nodig heb, zou iemand me kunnen zeggen waar ik dit het best kan verkrijgen aub? Of eventueel de correcte weg wijzen.

alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 372735 op 14-10-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Y-adapter is niet per se nodig. Soms is op de subwoofer zelf dan wel manual aangegeven welke input je moet gebruiken als je maar één RCA hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-04 20:07
Ook ik heb een pioneer VSX-924 K receiver en canton setje (reeds aantal x hier genoemd). Mijn probleem is dat mijn achterspeakers niet aan de praat krijg. Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Is de audio 2.0? Dan klopt het wel. Radio is ook 2.0, als je op de surround knopjes op de voorkant drukt zou er iets moeten gebeuren. Via HDMI wel surround?
In Windows moet je bij je geluidsinstelling Windows wel configureren voor surround.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:56:
Is de audio 2.0? Dan klopt het wel. Radio is ook 2.0, als je op de surround knopjes op de voorkant drukt zou er iets moeten gebeuren. Via HDMI wel surround?
In Windows moet je bij je geluidsinstelling Windows wel configureren voor surround.
Ik heb het bij internetradio en geluid van mijn tv. Ik heb nog geen andere geluidsbronnen getest. Als ik op de surround knopjes druk gebeurt er vrijwel niets. Bij een van de modi krijg ik een vaag, vertraagd en echoend geluid uit m'n achterspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:52

RnB

Er is een Extended Stereo optie, dan stuurt ie een stereo signaal naar alle speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 13:35
Vraagje, ik kan de VSX-921k overnemen. Alleen is de afstandsbediening zoek. Kun je alles (dus ook instellingen e.d.) bedienen met de app of heb je echt de afstandsbediening nodig?

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het instellen van de luidsprekers etc. (mcacc) kan volgens mij niet via de app.

Wellicht is een Harmony afstandsbediening dan een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utke56
RnB schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:42:
Er is een Extended Stereo optie, dan stuurt ie een stereo signaal naar alle speakers.
Dit klinkt goed! Ik begrijp hier dus uit dat niet alle tv programmas in 5.1 worden uitgezonden (excuses leek op dit gebied)? Is het tevens mogelijk dat deze functie bij aanzetten van tv en afspelen van geluid via tv automatisch wordt geselecteerd.

Nogmaals dank voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 19:10

JAM

Deze receiver onhoudt per bron de ingestelde stereo-/surroundmodus. De volgende keer dat je dezelfde bron beluistert wordt de laatst ingestelde modus gebruikt. Vanaf pagina 52 in de handleiding kun je lezen welke verschillende geluidsinstellingen er mogelijk zijn.
Tip: Download de PDF-handleiding van de Pioneer-site, dat zoekt véél makkelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Vraag, ik heb de VSX922 en 5 speakers. Moet ik de surround speakers nu op SB/RB of SBR/SBL aansluiten? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het geen sl/sr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Tikfoutje denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 19:10

JAM

Bij een 5.0-/5.1-opstelling sluit je de achterspeakers aan op SL/SR. Pas bij een 7.1 opstelling gebruik je de SBL-/SBR-kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 12:03

JT

VETAK y0

Ik heb nu een VSX-S310 maar na wat spelen met de knoppen, waaronder die op de voorkant komt er geen geluid meer uit de speakers via HDMI 8)7 Lijkt wel alsof het gekomen is toen ik op de listening modes drukte maar die doen nu uberhaupt niks meer als ik er op druk....iemand enig idee hoe ik dit ongedaan krijg?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor19
  • Laatst online: 03-12-2022
Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn Pioneer VSX922. Ik wil graag internetradio luisteren maar sinds ik de Pioneer een vast IP-adres heb gegeven krijg ik alleen de mededeling connecting.

Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr,
Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Toch maar weer DHCP? Heb je de gateway en DNS-instellingen goed staan?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor19
  • Laatst online: 03-12-2022
Hallo Arjan,

Als ik de DHCP weer aanzet dan krijg ik telkens als ik via een tablet verbinding wil maken een errorcode. Ik zal vanavond even kijken naar de andere instellingen die je noemt. Alvast bedankt.

Gr,
Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 23:23
Heb zelf een VSX-921 (gekocht sinds launch), maar de koptelefoonaansluiting lijkt een beetje kaduuk.

Wanneer ik een koptelefoon erop aansluit switcht de receiver niet altijd naar de koptelefoon; soms moet ik de plug een beetje draaien dan werkt ie weer wel, maar nu wilt ie bijna helemaal niet meer werken.
Interne constructiefout lijkt mij want ik ben er zeer zorgvuldig mee omgegaan.

Hebben meer mensen hier last van, en heb je na 3 jaar nog garantie?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 04:28

Mystikal

It never hurts to help!

Terrz schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:21:
[...]

Die Pioneer receiver lijkt ziet er uit als echt een goede deal! Zijn de gekkenhuis acties ook via de site te bestellen?

pricewatch: Pioneer VSX-424-K
Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/Knipsel%2819%29.png

Ik had deze ook gezien. Heeft iemand ervaring met deze lijn?

Lijkt me een goede aanbieding?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:54
Mystikal schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:27:
[...]

[afbeelding]

Ik heb deze gekocht van het weekend, erg leuk versterkertje om mee te beginnen :) _/-\o_

Maar van waar is die prijs ik heb er 227 voor betaald :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 04:28

Mystikal

It never hurts to help!

Mediamarkt. (zie het lettertype :P )

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
[...]
Voor dit geld eigenlijk een no-brainer als je netwerk kan missen en niet zit met 5.1. Iets hoger en met netwerk zit je op de Onkyo TX-NR414 (maar dan ben je al 200 euro kwijt) en daarboven de AVR-X1000 van Denon (249 euro). Voor dit soort bedragen een receiver is al een prijssegment apart en dan ook nog geen heel slecht merk als Pioneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Mystikal schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:47:
Mediamarkt. (zie het lettertype :P )
Omg haha, woensdag ga ik even me geld terug halen! Ik vind het echt en zeker voor 133 euro een top versterker, wifi en draadloze spul gebruik ik toch niet, muziek en film gaat toch via de PS4. en heb een mooi 5.1 setje gekocht van JBL dus 5.1 is meer dan genoeg voor mij.

Ik zou hem halen als ik jou was, mits je de draadloze functies kan missen en 5.1 genoeg is.

[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 27-10-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik heb een vraagje:

Ik heb zaterdag een Pioneer versterker gekocht en hier de PS4 op aangesloten via HDMI samen met een JBL 5.1 set

Nou kijk ik vaak series op Netflix maar als ik dat doe krijg ik geen 5.1 geluid terwijl de versterker dan wel op Dolby Pro Logic staat ingesteld, ik hoor dus allen uit de voorste 3 speakers geluid maar de surroud speakers achter komt niks uit.

Weet iemand wat ik dan fout doe? HDMI staat ook ingesteld op 5.1 via de PS4 instellingen menu.

--
De HD zenders van mijn TV geven wel gewoon 5.1 de niet HD zenders dan weer niet.
Bij games hoor ik ook gewoon 5.1 geluid. Dus zou het dan aan Netflix liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283165

https://help.netflix.com/nl/node/14163

http://forum.iculture.nl/...netflix-op-apple-tv3.html

http://www.homecinemamaga...aar-is-niet-af-te-spelen/

Devices with issues are Samsung H-series Smart TVs and several H-series Blu-ray players. The movie streaming service lists the affected Samsung H-series as supported TVs for Dolby Digital 5.1 and also Blu-ray players with model numbers H5500, H5900 and H6500 are listed as compatible with Dolby Digital soundtracks. However users around the internet complain that in an recent update of the Netflix app the Dolby Digital 5.1 sound option has been removed.

According to Netflix the Dolby Digital option has been removed because it doesn’t work as expected and the company has stated it’s working on a fix to support surround sound on the problematic Samsung device again. It’s estimated that Netflix will bring out an update fixing the issue in about two to four weeks. Till then owners of the affected Samsung devices will have to settle for stereo sound.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 283165 op 27-10-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Ik weet niet zeker of dit de juiste plaats is om het te vragen, maar misschien dat mensen het hier wel weten. Ik ben op zoek naar een goede receiver en vind de Pioneer receivers simpelweg de mooiste qua uiterlijk en functies. Mijn broer heeft een SC 1223, en dat is gewoon een fantastisch mooi apparaat, ook om naar te kijken.

Nu is mijn vraag, er is inmiddels al een SC 1224, maar die is gelijk 120-130 euro duurder. Het verschil zit hem voor zo ver ik kan zien in de 4k 60Hz ondersteuning, waar de 1223 alleen 4k over 30Hz heeft. Nu vraag ik mij af: wat is er nou nog meer anders? Het mooiste zou zijn om alle specs naast elkaar te hebben om het zo precies te vergelijken, maar Pioneer haalt alle details weg bij een product in het archief. Er staat nu zelfs dat het maar 6 ohm ondersteund (in plaats van de 4 ohm toen het nog 'actueel' was).

Dus uiteindelijk is de vraag: wat is er anders, en zijn die veranderingen het waard om die extra 120-130 euro uit te geven? Ik denk sowieso dat ik voorlopig geen 4k materiaal zal gaan afspelen, en als ik dat doe zullen het waarschijnlijk films zijn, en daar heb ik toch niets aan de 60Hz. Gamen zal niet via de receiver gaan, dus dan is dat niet relevant.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 18:57

afca020

X X X

[...]

[afbeelding]

Deze ga ik me morgen ook halen, is een gigantische aanbieding aangezien het al snel 100 euro scheelt. _/-\o_

Mystikal al enig idee welke speakers je hier op aan gaat sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Laatst online: 13-06 13:14
Ik heb de VSX 424K zondag alvast opgehaald, zodat ik morgen mijn geld terug kan halen bij de Mediamarkt. Enschede had er 10 op voorraad.

Geluid is goed, gebruikt in combinatie met JBL 5.1 set die ik voorheen aan een Harman Kardon had hangen. ik merk qua geluid geen verschil, maar een receiver met hdmi is toch wel erg handig. Het is ook nog eens hdmi 2.0 en 4K ready.

Netwerkfunctie mis ik niet. Ik heb er een Chromecast en een Raspberry met XBMC aan hangen. De Chromecast biedt veel betere functionaliteit dan een ingebouwde DLNA functie.

Tot nu toe erg tevreden. Helemaal voor dit geld.

Het enige wat ik mis (of nog niet gevonden heb) is om de remote ook voor mijn TV te gebruiken en als CEC remote voor mijn Raspberry te gebruiken.

Nu moet ik alsnog de remote van mijn tv gebruiken voor mijn raspberry en om ingangen te selecteren en te zappen.

[ Voor 21% gewijzigd door yorroy op 28-10-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 22:52
Bose321 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:30:
Ik weet niet zeker of dit de juiste plaats is om het te vragen, maar misschien dat mensen het hier wel weten. Ik ben op zoek naar een goede receiver en vind de Pioneer receivers simpelweg de mooiste qua uiterlijk en functies. Mijn broer heeft een SC 1223, en dat is gewoon een fantastisch mooi apparaat, ook om naar te kijken.

Nu is mijn vraag, er is inmiddels al een SC 1224, maar die is gelijk 120-130 euro duurder. Het verschil zit hem voor zo ver ik kan zien in de 4k 60Hz ondersteuning, waar de 1223 alleen 4k over 30Hz heeft. Nu vraag ik mij af: wat is er nou nog meer anders? Het mooiste zou zijn om alle specs naast elkaar te hebben om het zo precies te vergelijken, maar Pioneer haalt alle details weg bij een product in het archief. Er staat nu zelfs dat het maar 6 ohm ondersteund (in plaats van de 4 ohm toen het nog 'actueel' was).

Dus uiteindelijk is de vraag: wat is er anders, en zijn die veranderingen het waard om die extra 120-130 euro uit te geven? Ik denk sowieso dat ik voorlopig geen 4k materiaal zal gaan afspelen, en als ik dat doe zullen het waarschijnlijk films zijn, en daar heb ik toch niets aan de 60Hz. Gamen zal niet via de receiver gaan, dus dan is dat niet relevant.
Je download de manual en kijk daar even in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 18:57

afca020

X X X

Inmiddels heb ook ik de VSX-424-K in huis, en heb als matige tijdelijke oplossing er een 4.0 setup van gemaakt (ext. stereo instelling i.p.v. surround). Maar wat is nu wijsheid wat betreft een nieuw 5.1 setje? Ik zat bijvoorbeeld te denken aan de complete Harman Kardons (35HKTS bijvoorbeeld) waardoor je ineens klaar bent.

Loont het zich echter ook om er bijvoorbeeld 4x Boston Acoustics A25's als fronts en rears te gebruiken met daarbij horende center speaker? Het is logisch dat ik er met deze receiver nooit het maximale uit kan halen namelijk, maar of dit slim is betwijfel ik.
yorroy schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:11:

Geluid is goed, gebruikt in combinatie met JBL 5.1 set
Welke set is dit als ik vragen mag? I.v.m. specificaties.
Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste