Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32

JSchut

.....

cyberjack77 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:50:
Ik heb een VSX-1122K en ik vroeg me af of het mogelijk is om het volume verschil tussen bijvoorbeeld een radio en een hdmi ingang meer gelijk te trekken.

Als ik bijvoorbeeld naar internet radio luister, of xbox speel via een hdmi ingang staat het volume meestal rond de 50. Als ik echter mijn media center gebruik moet ik het volume altijd aanpassen naar +/- 30.

Voordat ik deze versterker kocht had ik een Yamaha receiver waarbij ik per input kanaal kon opgeven hoeveel DB deze gecompenseerd moest worden, zodat het volume niet steeds aangepast hoeft te worden.
Nu is dit geen probleem als ik vanuit de radio naar het media center ga, maar andersom levert dit soms wel een probleem op.

Weet iemand of dit mogelijk is? In de handleiding of het menu kan ik hier namelijk niets over vinden.

Ik krijg tijdens het wisselen van input wel een melding te zien met iets van "-3" of "-4" in het bericht (uit mijn hoofd weet ik de melding zo niet, deze kan ik nakijken als ik thuis ben)
Na lang zoeken in de handleiding van de VSX-1123 vond ik dit:

Input Volume Absorber
This can be used to correct for the difference in volume between input sources.

1 Switch to the input whose volume you want to adjust.
2 Press [receiver] to the receiver operation mode.
3 Press CH LEVEL.
4 Use [up]/[down] to select ‘ALL’.
5 Adjust the volume using [left[/[right].
The volume can be adjusted in the range of -12.0dB to +12.0dB, 0.5 dB steps.
6 When you’re finished, press RETURN

Kan het vanavond pas testen, maar het lijkt er op dat dit is wat ik wil :) Weet niet of het voor de 1122 kan en of het dan het zelfde werkt.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb een Pioneer VSX-528 (van iBood, met de Canton speakerset) maar nu heb ik een vreemd probleem. Als ik mijn Ziggo STB (Cisco 8485) gebruik komt er sinds gisteren geen geluid meer uit mijn speakerset, waar het voorheen allemaal perfect werkte. Op het display van de receiver knipperen de MCACC en de PHASE tegelijk en snel achter elkaar, waar normaal de PHASE altijd uit was en de MCACC constant brandde. Het vreemde is, het geluid van mijn Xbox360 werkt wel gewoon perfect via de receiver!

Nu is er duidelijk wat aan de hand, maar in de handleiding van de receiver en op de website van Pioneer kan ik er niks over vinden. Ik heb een andere HDMI poort geprobeerd evenals een andere HDMI kabel maar dit maakt geen verschil. Ik wou de receiver resetten, volgens de handleiding is dit Aan/uit knop + BAND tegelijk ingedrukt houden maar dit doet helemaal niks.

Iemand hier die weet wat ik kan doen?

Laat maar, even van de stroom en het werkt alweer 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door MeltedForest op 16-01-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
JSchut schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:24:
[...]

Na lang zoeken in de handleiding van de VSX-1123 vond ik dit:

Input Volume Absorber
This can be used to correct for the difference in volume between input sources.

1 Switch to the input whose volume you want to adjust.
2 Press [receiver] to the receiver operation mode.
3 Press CH LEVEL.
4 Use [up]/[down] to select ‘ALL’.
5 Adjust the volume using [left[/[right].
The volume can be adjusted in the range of -12.0dB to +12.0dB, 0.5 dB steps.
6 When you’re finished, press RETURN

Kan het vanavond pas testen, maar het lijkt er op dat dit is wat ik wil :) Weet niet of het voor de 1122 kan en of het dan het zelfde werkt.
Helaas heeft de 1122 geen "all" optie bij ch level.
Daar kan ik alleen per speaker het volume level aanpassen, maar dan voor alles en niet appart per kanaal (hdmi1, hdmi2 e.d.)

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 11:13
Goedenavond, ik wil graag een SVS PB1000 testen op m'n VSX 922. Graag wil ik hem 1 op 1 vergelijken met de Jamo Sub 210, en had bedacht om de SVS op de tweede subwooferuitgang te plaatsen en de subs dan om de beurt in/uit te schakelen. Is het zo dat op beide subwooferuitgangen hetzelfde signaal wordt gegeven? Dus tijdelijk 5.2 aansluiten, maar om en om 5.1 gebruiken met elke keer een andere sub voor het vergelijken?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoor kan gewoon beide inpluggen, wel even goed gelijk zetten in instellingen. en dan kun je zelf bepalen welke je aanzet. ikzelf heb m op plus staan dat klinkt bij mij het beste. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:36:
...wel even goed gelijk zetten in instellingen.
De .2 is intern een Y-splitter dus gelijk zetten hoef je het niet in de instellingen aangezien de receiver maar één subwoofer ziet. Volumes moet je wel gelijk zetten, maar dat is op de subwoofer en zal je met een dB-meter moeten doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Nog een laatste puntje. SVS adviseert met de Jamo S606 een crossover van 60Hz. Ik kan echter alleen kiezen tussen 80Hz en 50Hz. Wat raden jullie aan?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hangt van je front speakers af, maar ik zou m op 80hz zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Maar dat is ook hoe jij 't zou doen :) Er is geen vaste werkwijze voor.

Neem de crossover van 50hz als uitgangspunt en ga muziek luisteren, films kijken etc. maar neem daar genoeg tijd voor. daarna op 80hz. Je moet beetje gaan spelen met de instellingen en bepalen wat je zelf goed vind klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Er is hier een Sony TA-F530ES integrated (stereo) versterker bijgekomen. Nu wil ik deze gebruiken om de front speakers te versterken. Mijn Pioneer vsx-1021 heeft echter geen pre-out. Kan het kwaad om de tape rec out van de Pioneer te gebruiken en deze te schakelen naar de 'direct in' van de sony versterker? Of kan ik deze ook aansluiten op de tape in van de Sony?

Edit: Hmm, ik lees her en der dat het geen kwaad kan.

[ Voor 7% gewijzigd door j-phone op 20-01-2014 22:50 . Reden: Forgot to do the damn research ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
dan 80Hz. Anders mis je het gedeelte tusen 50 en 60Hz (al kunnen die jamo's misschien best 10Hz lager dan 'recommended' nog prima weergeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik ga beide subs wel tegelijk aansluiten en om en om beluisteren, met de diverse settings.

De Jamo's zijn redelijk in staat laag weer te geven, maar ik denk dat het bij de 60Hz wel ophoudt en dus zit ik idd met een gat tussen 50Hz en 60Hz. Waarschijnlijk dan maar kiezen voor 80Hz, mede omdat die SVS ook beter in staat is het laag tussen 60Hz en 80Hz weer te geven. Het blijft wel een kwestie van luisteren.

Wat ik me nog afvraag. Als ik de crossover op 80Hz zet, zal dit:

1: voor alle speakers gelden, al zal surround / center nooit echt lage tonen te verwerken krijgen?
2: stel ik zet de front op large, wordt de 80Hz dan voor de fronts genegeerd en zullen zij alle frequenties apart te verwerken krijgen? Ik weet wel dat ze 'eigenlijk' op small moeten staan, maar icm de huidige sub vond ik het geluid op large warmer / voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze gewoon op large en mijn magnat vectors beginnen al op 22hz en dan de sub op plus dan pakt de sub meer laag....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:05:
mijn magnat vectors beginnen al op 22hz
Erg benieuwd naar het type. Da's een bizarre waarde en waarschijnlijk dus marketing B.S.

[Edit] Oh ik zie het al, Vector 207. Da's inderdaad pure marketing B.S. O-)
en dan de sub op plus dan pakt de sub meer laag....
Daarmee verandert er helemaal niets aan wat de sub zelf weergeeft. Enkel je front speakers zullen óók bassen weer gaan geven die anders alleen de sub had gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 21-01-2014 15:23 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:11:
[...]
[Edit] Oh ik zie het al, Vector 207. Da's inderdaad pure marketing B.S. O-)
Nee joh, Magnat overdrijft nooit met de specificaties. Mijn Magnat Motion 990 (links op de foto) doen volgens de specificaties 20 - 35.000 Hz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:27:
Nee joh, Magnat overdrijft nooit met de specificaties. Mijn Magnat Motion 990 (links op de foto) doen volgens de specificaties 20 - 35.000 Hz :P
Typo @ moet 200Hz zijn?! :o

Hahaha, da's wel héél erg... Zijn ze nu toch wat minder erg geworden, netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:30:
[...]
Typo @ moet 200Hz zijn?! :o

Hahaha, da's wel héél erg... Zijn ze nu toch wat minder erg geworden, netjes :)
Zit nog wel een woofer aan de zijkant hè, die doet het hem :P
Ik vond (en vind) het nog steeds lachwekkend hoe ze bij dit soort getallen komen. Moet ook wel gezegd worden dat het niet alleen negatief is. Zo is de behuizing gewoon van relatief dik MDF en niet van spaanplaat wat je ook wel eens ziet. En de interne bekabeling is dikker dan van de gemiddelde speaker van zelfs de hogere prijsklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:33:
Zit nog wel een woofer aan de zijkant hè, die doet het hem :P
Ohh okay. Zou je niet verwachten, dat daar stiekem nog een 18 inch bass module in zit! Knap werk :)
Ik vond (en vind) het nog steeds lachwekkend hoe ze bij dit soort getallen komen.
Sja, het werkt blijkbaar prima... Specs verkopen helaas. Megapixels, Hz'en, etc.
Moet ook wel gezegd worden dat het niet alleen negatief is. Zo is de behuizing gewoon van relatief dik MDF en niet van spaanplaat wat je ook wel eens ziet. En de interne bekabeling is dikker dan van de gemiddelde speaker van zelfs de hogere prijsklassen.
Oh zeker wel! Die 207's komen er in tests ook gewoon (heel) prima uit. Maar zeg gewoon hoe het is.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/magnat22hz.JPG

This ain't no 22Hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die heb ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oh okay, duidelijk. Ja dát type haalt inderdaad wel gewoon 22Hz op -3dB, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de magnat vector 55

Afbeeldingslocatie: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=651186424919826&set=a.276021832436289.62330.100000854232622&type=1&theater

! SW–LFE-signalenenbasfrequenties van kanalen die zijn ingesteld op SMALL worden weergegeven via de subwoofer wanneer u YES selecteert. Kies de instelling PLUS als u wilt dat de subwoofer continu basgeluid weergeeft of als u diepere bassen wenst (de basfrequenties die normaal gezien naar de voor- en middenluid- sprekers gaan, worden ook omgeleid naar de subwoofer). Als u geen subwoofer hebt aangesloten, kiest u NO (de basfrequenties worden weergegeven door de andere luidsprekers).
— Als u een subwoofer hebt en van veel bassen houdt, lijkt het logisch om LARGE te selecteren voor de voor- luidsprekers en PLUS voor de subwoofer. Dit geeft mogelijk niet de beste basweergave. Afhankelijk van de luidsprekeropstelling in de ruimte is het zelfs mogelijk dat de bassen minder prominent zijn als gevolg van de onderdrukking van lage frequenties. Probeer in dat geval de positie of de richting van de luidsprekers te veranderen. Als u geen goede resultaten bereikt, beluistert u de basweergave met de instellingen PLUS en YES of stelt u de voorluidsprekers afwisselend in op LARGE en SMALL en laat uw oren beslissen. De eenvoudigste oplossing in geval van problemen is dat u alle basgeluiden naar de subwoofer leidt door de voorluidsprekers in te stellen op SMALL.
Als u NO selecteert voor de subwoofer, worden de luidsprekers automatisch vast ingesteld op LARGE. Ook kunt u de midden-, surround-, surround-achter, hoog-voor en breed-voorluidsprekers niet instellen op LARGE als de voorluidsprekers zijn ingesteld op SMALL. In dat geval worden alle basfrequenties naar de subwoofer gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Die halen ook geen 22Hz.
de basfrequenties die normaal gezien naar de voor- en middenluid- sprekers gaan, worden ook omgeleid naar de subwoofer
Duidelijk. Maar waarom zou je dat doen, als je front speakers al tot 22Hz gaan? Lijkt mij relatief zinloos dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg de foto er niet op :P

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:54:
[...]

Die halen ook geen 22Hz.

dat kan, maar dat staat er wel op.....

[...]

Duidelijk. Maar waarom zou je dat doen, als je front speakers al tot 22Hz gaan? Lijkt mij relatief zinloos dan?
dat klinkt mij t beste nu ik een downfiring sw heb, toen met bassreflex had ik het andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:02:
dat kan, maar dat staat er wel op.....
Oh okay. Ja dan moet het ook wel waar zijn, al haalt geen enkele luidspreker in de wereld met die afmetingen qua behuizing en woofers en gewicht die waarde. Maar dat terzijde.
dat klinkt mij t beste nu ik een downfiring sw heb, toen met bassreflex had ik het andersom
Wellicht omdat de 55 geen 22Hz háált? En de sub dus tonen weergeeft die je anders niet eens had gehoord.

Maar goed, lekker boeiend allemaal ook. Als jij er maar blij mee bent toch, de rest is bijzaak. Net als specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoor klinkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo beste forum gebruikers na 2 jaar aankoop van een tweede hands Pioneer Home Cinema versterker ben ik er achter wat het super vervelende mankement aan mijn versterker was , namelijk een verbroken spannings regulator op de voedings print in een moeilijk te constateren hoekje ,de spanning op de versterker viel vaak weg volgens het display ,dus moeilijk te configuren en bijna onmogelijk de setup in te stellen ,hoogstwaarschijnlijk door materieele veroudering en slijtage ,ik heb een nieuw component bestelt en gemonteerd ,getest provesories uiteraard maar wel een normale stabiele spannings opbouw nu nog updaten software progamma deze zou wel beschadigt kunnen zijn mvg.:) :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 15:51 . Reden: bericht update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Eh, wat dacht je van teruggaan naar de winkel als het ding het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ja, inderdaad. Vooral niet zelf gaan zitten spelen! Dan is je garantie weg! (neem aan dat je 'm nieuw hebt gekocht?)

Ik heb overigens ook wel eens moeite om OSD met mijn receiver tevoorschijn te toveren. Wil je eens aangeven wat je verder allemaal geprobeerd hebt voor je hebt besloten om zelf aan de techniek te gaan zitten?

hoe heb je aangesloten, wat is je set up, voert ie wel goed beeld van een andere bron etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10:25 22 mei 2014

hallo beste Pioneer VSX-920-K Home Cinema gebruikers ik heb vorig jaar een Pioneer Home Cinema versterker overgenomen van een persoon op de Site marktplaats onder de advertentie ` printplaat defect voor de hobbyist ' met aankoopbon orgineel garantiecertificaat ect ect ook heb ik ten eerste contact gelegt met consumersupport Pioneer Almere en Ce-repair mijdrecht echter je stuit op altijd onderzoekskosten ect ect ect nu heb ik eerst een servicehandleiding gezocht en gedownload met daarin een heel overzichtelijke schema en foutdiagnose echter na een aantal keer te hebben getest zag ik regelmatig de versterker tijdens de ACAAC setup vastlopen eerst dacht ik het hdmi switchboard geen osd maar gaandeweg met veel geduld en heel secuur helemaal tot de bodem bij voedingsprint kom ik bij bruggelijkrichtcel KBPC en hoor op de universeel de continuiteitstest bij een electrode piepen ! versleten ! ,daarna een groepje diodes N1N4700 analoge universeel ! bij visulele controle kruipt de naald heel langzaam op ! versleten diodes vandaar het telkens vastlopen van de ACAAC spanningsverzorging niet gestabiliseerd vervangen dus ! daarna alle printen weer terug plaatsen en testen en weer een amplifierboard brandlucht bij weerstanden code goud zilver paars geel en vonken bij andere zijde van de print printspoor schade verbrand ik vraag mij stellig af hoe is dit mogelijk ,ik verder zoeken voornamelijk
bij voedingsprint ,en connector van de Resistor POSITOR thermische beveiliging ,zit mechanisch helemaal los ,ook zijn printverbindingen afgebroken van printlayout naar aansluiting op de print ,deze kan nooit zo zijn werk goed verrichten en het versterkerboard bewaken op warmte en thermische overbelasting
,dus ik heel voorzichtig 2 0.8 kwadraad draden gesoldeerd tussen onderbroken printspoor en Resistor aansluiting en versterker weer heel even aangesloten en display bekeken en er wordt weer mondjesmaat informatie getoont op schermpje volgende stap firmware versie software updaten http://tweakimg.net/g/s/smile.gif

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 11:02 . Reden: gevorderd foutzoeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Dat verklaart 'n hoop :) Ik kan je helaas niet verder helpen...good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Volgens mij is de punt op je toetsenbord ook kapot, die doet het maar zelden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelke
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08-2023
Heb een VSX-S510, als ik die aanzet komt die altijd standaard op sat/cbl, ik zou dit graag op tuner en liefst nog op een bepaalde internet radio hebben als ik die aanzet.
Weet er iemand hoe je een bepaalde invoer als default kan zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

stoffelke schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:38:
Heb een VSX-S510, als ik die aanzet komt die altijd standaard op sat/cbl, ik zou dit graag op tuner en liefst nog op een bepaalde internet radio hebben als ik die aanzet.
Weet er iemand hoe je een bepaalde invoer als default kan zetten ??
Ik zou dat ook willen weten (een bepaalde internet radiozender dan) bij mij start hij volgens op in de laatst gebruikte ingang, maar nooit in internetradio of spotify

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook nog een vraagje, voorheen kon ik mn itunes op de mac via airplay ook skippen naar t volgende nummer met de afstandsbediening van de vsx.

nu niet meer, hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een nieuwe Pioneer sc 1223-K gekocht.
Het geluid is prima, en heb alles volgens het boekje ingesteld.

Alles werkt naar behoren, behalve de BD speler. Geluid doet het wel, maar ik heb er geen beeld bij!
Ik heb alles opnieuw nagekeken, maar kan het niet zelf uitvogelen... HDMI kabels zijn 1.4, en heb al verschillende geprobeerd.
Ik heb mijn S4 dock ook aangesloten via hdmi, en die heeft wel beeld.

Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
@ Mr Snow: BD ook direct op tv aangesloten (ik denk van wel, just to be sure).

@ sjoerd34: Volgens mij door op 'network' te drukken. zie: http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl pagina 39 > 'gebruik van Airplay op...etc.'

Ik denk dat dat ´t is. ik heb even de VSX/527 genomen, weet niet welke jij hebt, maar verwacht dezelfde werking.

Overigens, als ik Airplay gebruik (als 't werkt...) heb ik nog nooit de AB nodig gehad: voordeel is juist dat je alleen je appletje nodig hebt :) dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smithkj schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:49:
@ Mr Snow: BD ook direct op tv aangesloten (ik denk van wel, just to be sure).
Mijn BD speler is niet direct op de tv aangesloten, schijnt ook niet te hoeven volgens de instructies. Ik heb 1 HDMI op mijn BD speler zitten, die moest op de receiver. de receiver out is aangesloten op de tv. Zo zou het volgens de theorie moeten werken.
Of lees ik alles verkeerd en moet ik het totaal anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
nee, dat zou goed moeten zijn. Even voor de zekerheid: welke ingang heb je m aangesloten? en op welk kanaal heb je de receiver staan als je wil afspelen? waarschijnlijk doe je dat wel goed, maar wil dat wel even uitsluiten.

Wat ik bedoelde, maar niet handig heb getypt: hij doet t niet via receiver. Heb je al geprobeerd om m direct op de tv aan te sluiten met HDMI? puur om te checken of ie t dan wel doet.
-> als ie 't dan wel doet, dan zit t ergens in de receiver, als ie t niet doet, zou t ook wel eens de speler zelf kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah op die manier.
BD zit in de BD HDMI slot. De tv zit op HDMI out 1(out 2 doet precies hetzelfde, wel geluid geen beeld)
Op de tv doet hij het wel.

uhh laat maar! ik heb nogmaals van out1 naar out2, en terug gewisseld, en nu doet hij het opeens wel!

raar maar ik ben er blij mee haha. Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
ah, de wegen van Pioneer zijn ondoorgrondelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Laatst online: 13-09 15:33
Ik heb een pioneer VSX-923. Ik heb mijn Wii aangesloten via component (480p). Ik krijg beeld en geluid op de hdmi1 aansluiting, maar niet op de hdmi2 aansluiting. Kan het zijn dat component enkel omgezet wordt naar hdmi1 en niet hdmi2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Als je hebt aangesloten op component krijg je geen beeld op welke HDMI ik denk dat je iets over het hoofd ziet.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Hoi sinds vandaag eigenaar van de vsx-923. Ik ben overgestapt van onkyo (had een tx nr414) echter merk ik dat ik via de pioneer app 2013 mijn nas niet kan benaderen. (kon wel met de onkyo app) Hebben meer mensen hier last van? Beide zitten bedraadt aangesloten op hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
YMGV4LIFE schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:16:
Als je hebt aangesloten op component krijg je geen beeld op welke HDMI ik denk dat je iets over het hoofd ziet.
Via component krijg ik beeld op hdmi out 1, maar niet op hdmi out 2. Als ik een toestel via hdmi aansluit krijg ik zowel op hdmi out 1 als 2 beeld. Maw, de reciever doet aan upscaling van component naar hdmi out 1, maar niet naar hdmi out 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Ik zou blz. 30 69 en 90 uit je handleiding is wat extra aandacht geven.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
YMGV4LIFE schreef op zondag 02 februari 2014 @ 07:01:
Ik zou blz. 30 69 en 90 uit je handleiding is wat extra aandacht geven.
HDMI out 2 (zone 2) is actief wanneer het bronsignaal hdmi is (tv, computer, ...). Enkel bij component krijg ik geen beeld op HDMI out 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Niemand problemen met het benaderen van ze nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Gisteren heb ik een MCS-333 gekocht. De geluidskwaliteit is perfect, alleen het maxvolume is nogal laag vind ik. Met een licht verheven stem kan ik nog een gesprek voeren. Kan ik hier iets aan doen?

Daarnaast start het systeem altijd op naar de DVD-functie, in plaats van de functie waarbij ik het apparaat uit heb gezet (optical of HDMI1). Ik kan hier zelf de optie/instelling niet van vinden, is deze wel beschikbaar?

Laatste firmware is reeds geïnstalleerd. BVD!

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

thomaskroon schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:55:
Gisteren heb ik een MCS-333 gekocht. De geluidskwaliteit is perfect, alleen het maxvolume is nogal laag vind ik. Met een licht verheven stem kan ik nog een gesprek voeren. Kan ik hier iets aan doen?
Als je elk speaker channel apart kan instellen, zet ze allemaal op +... dB (hoeveel nodig is) en klaar is thomas :)

De vraag over je DVD speler kan ik geen antwoord op geven.. handleiding al gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
MeltedForest schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:28:
[...]

Als je elk speaker channel apart kan instellen, zet ze allemaal op +... dB (hoeveel nodig is) en klaar is thomas :)

De vraag over je DVD speler kan ik geen antwoord op geven.. handleiding al gechecked?
Dank voor je reactie. Ga ik zo proberen. Nu met tv kijken staat hij via optical op Max (tv volume werkt dan niet meer), maar zelfs de tv geeft uit de 2x2W speakers nog een veel harder geluid dan dit systeem als ik de optische kabel eruit trek. Ik ga in ieder geval Pioneer eens mailen dadelijk, anders de voorwaarden van de mediamarkt eens nalezen.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik probeer hier met moeite een VSX-S510 in te stellen maar ik krijg het niet voor mekaar om van 2 sources af te spelen.
Ik wil bijvoorbeeld internet radio en onze Playstation 4 mixen, of in iedergeval het geluid van de internetradio maar dan het beeld signaal van de Playstation. Dit lukt mij totaal niet en kan het ook niet vinden in de online manual.

Kan iemand mij alstublieft opweg helpen zodat ik verder kan?

[ Voor 6% gewijzigd door Ipenburg op 06-02-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

Staat er in de handleiding dat het wel kan? Want ik ken maar weinig receivers die zoiets kunnen en zou dat bij de 510 zeker niet verwachten. Bij sommige receivers kun je nog iets regelen met meerdere zones, maar volgens mij heeft dit apparaat die ondersteuning ook niet

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik durf ook wel te zeggen zonder manual dat t niet kan.

Buiten t technische aspect zou dat echt herrie geven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarom dus lekker de ps via de tv laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Doe ik ook, werkt prima, als ik surroundgeluid wil dan via versterker laten lopen - via optische kabel van tv naar recieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Haha ok nou bedankt voor de duidelijke antwoorden mannen. Erg jammer dat het niet kan, de oude Onkyo kon dat namelijk wel en ging ervan uit dat dat tegenwoordig gewoon standaard was.

Dan maar de PS via optical naar de TV, en switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is het tegenwoordig dan überhaupt nog wel mogelijk om net als vroeger het geluid van de radio en het beeld van de tv te combineren, zodanig dat er geen tijdsverschil tussen beeld en geluid is? (Dit doende met 1 tv, 1 tv-ontvanger en 1 a/v-receiver)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geluid van tv en radio synchroniseren ? Dat zijn toch twee verschillende bronnen, met andere programma's. Hoe zou je daar iets in willen synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Smithkj schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:09:
Ik durf ook wel te zeggen zonder manual dat t niet kan.

Buiten t technische aspect zou dat echt herrie geven! :)
je kunt soms wel op 2 verschillende zones 2 verschillende geluidsbronnen laten afspelen. Bijv. TV in de kamer op zone 1 en radio in de keuken op zone 2. Maar dat denk ik niet wat er bedoeld wordt, twee bronnen op een zone heb je echt een mengpaneel voor nodig.
Jorgen schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:38:
Is het tegenwoordig dan überhaupt nog wel mogelijk om net als vroeger het geluid van de radio en het beeld van de tv te combineren, zodanig dat er geen tijdsverschil tussen beeld en geluid is? (Dit doende met 1 tv, 1 tv-ontvanger en 1 a/v-receiver)
Heb je daar last van dan? Dan is je tv wel extreem traag. Maar volgens mij zit er gewoon een delay functie ergens in het MCACC menu, gewoon even zoeken of je handleiding raadplegen.

edit: Ohwacht... radio en tv... je wilt schaatswedstrijden kijken met radiocommentaar? ;)
Sja dat weet ik niet, denk het niet eigenlijk. Misschien met een webradio stream?

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 07-02-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Het een beetje een FWP maar weet iemand of het mogelijk is om sneller door de lijsten in de HMG te scrollen als 1 voor 1?
Bijvoorbeeld skippen naar de eerst volgende beginletter in het alfabet? Het duurt zo lang voor ik een album ergens halverwege de lijst geselecteerd heb. :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn vsx-923 gekregen en aangesloten.

Nu loop ik al meteen tegen een probleem aan: Ik wil mijn PC via de hdmi uitgang op mijn Sapphire AMD 7870 aansluiten op de versterker. Alleen, nu heb ik volgens mijn Windows 8 system-sound-properties maar een 2.0 set, terwijl ik toch echt een 5.1 speaker system heb. Welke ook allemaal herkend worden via mcacc.

Iemand enig idee wat ik niet goed doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik heb een VSX-922 en ben gisternacht bezig geweest om de Super Nintendo aan te sluiten ( :D ) naar de beamer met een HDMI output maar helaas zonder succes. Geluid was prima, maar ik kreeg het beeld niet goed want dat liep door elkaar. Ik heb de DVR/BDR in gebruikt voor de gele stekker en de DVR/BDR audio rood/wit voor audio. Iemand die al wel oude composite verbindingen succesvol gemaakt?

Afbeeldingslocatie: http://www.audiovisualonline.co.uk/images/Pioneer_VSX-S922_rear01_540px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:10:
Heb vandaag mijn vsx-923 gekregen en aangesloten.
Nu loop ik al meteen tegen een probleem aan: Ik wil mijn PC via de hdmi uitgang op mijn Sapphire AMD 7870 aansluiten op de versterker. Alleen, nu heb ik volgens mijn Windows 8 system-sound-properties maar een 2.0 set, terwijl ik toch echt een 5.1 speaker system heb. Welke ook allemaal herkend worden via mcacc.
En als je rechtermuisknop doet op je vclume-icon rechts onderin je scherm en dan voor afspeelapparaten kiest, wat zie je daar voor opties en welke is geselecteerd?
Angelgamer schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:21:
Ik heb een VSX-922 en ben gisternacht bezig geweest om de Super Nintendo aan te sluiten ( :D ) naar de beamer met een HDMI output maar helaas zonder succes. Geluid was prima, maar ik kreeg het beeld niet goed want dat liep door elkaar. Ik heb de DVR/BDR in gebruikt voor de gele stekker en de DVR/BDR audio rood/wit voor audio. Iemand die al wel oude composite verbindingen succesvol gemaakt?
-knip-
Ik heb zo wel mijn oude dvd speler aan kunnen sluiten, werkte perfect. Wat zie je op je beeld? Dit loopt door elkaar, maar hoe bedoel je dat? Heb je het ook geprobeerd met de DVD aansluitingen, doet hij daar hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Laatst online: 14-07 20:43
Nog niet geprobeerd om een ander device aan te sluiten (die heb ik ook niet zo 123), maar wat ik bedoel is dat je bijvoorbeeld 2x het beeld ziet en dat het beeld van rechts onder naar linksboven schuift in een loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hebben er hier meer mensen last van dat de favo's in de app (voor radiozenders) vaak niet werken, waardoor je geen radiozender kunt kiezen via de Pioneer-app? Mijn vriendin geeft aan dat het inmiddels vrij vaak voorkomt (had het hier al eerder gedropt) en dat wordt wat ergerlijk. Wil niet continu zitten streamen via airplay (beetje accuvretend).

Sowieso is die aparte Pioneer-vTuner-site niet het toppunt van gebruiksgemak, maar daar kan ik wel doorheen kijken, mits alles stabiel blijft draaien :P Anders ga ik toch maar eens een mailtje wagen naar Pioneer, ook al ligt het vrijwel zeker aan vTuner. Gebruikt hier niemand die functie, kan me niet voorstellen dat we de enigen zijn die er last van hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 07-03-2014 08:59 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41

Ad Hox

N/A

Ik heb mijn HTPC rechtstreeks aangesloten op de VSX-528 via HDMI, en krijg spontaan BSOD's (blue screens). Na een schijfcontrole boot hij wel een keer (geen geluid overigens alleen beeld), maar daarna random reboots en bluescreens. Tevens diverse high-end HDMI kabels geprobeerd.

De PC vervolgens rechtstreeks op mijn TV aangesloten en het geluid via coaxial naar de receiver laten verlopen werkt wel.

Nb: Ik dacht dat er ARC op zat..dan zou de HDMI van mijn PC naar de TV (en vervolgens TV naar receiver) toch gewoon het geluid moeten doorspelen en is een extra coaxial niet nodig? Anyway, dat werkt dus ook niet.

Vreemd he..ik heb al wat zitten Google'n, voor met name die blue screens op de PC. Zou mogelijk met de resolutie te maken kunnen hebben, of met EDID. Weet iemand wat de ondersteunde resoluties zijn van de VSX528? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Op je TV moet natuurlijk ook ARC zitten, en daarnaast moet het ook aan staan in de settings. Check dat dus even. Ik heb alleen een laptop rechtstreeks op de VSX528 aangesloten met HDMI, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41

Ad Hox

N/A

Op de TV zit ook ARC, maar vooralsnog heb ik nog steeds een coaxial kabel nodig en moet ik de receiver handmatig op CD zetten en het signal (coax) kiezen.

Ook weer geen ramp, maar qua functionaliteit zou het makkelijker zijn om het via 1 kabel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hniehorster
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-08 13:30
Allen,

Ik heb net mijn VSX528-k binnen echter krijg de boel na een dag nog niet aan de praat. Ik heb de volgende setup:

- iiyama prolite b2776hds 27 inch scherm met HDMI.
- VSX 528 - k
- Bose geluidssetje
- Apple Tv 3rd generation

Ik wil graag films kunnen kijken via het scherm met het geluid van mijn bose set. Nu heb ik de HDMI van de Apple tv in GAME gedaan. Ik stream geluid naar mijn Apple TV, dan heb ik geluid (rdoe HDMI lampje brand). Zodra ik mijn iiyama aanzet, dan valt dit rode HDMI lampje weg en heb ik ook geen geluid meer.

Andere optie was om de HDMI rechtstreeks in het scherm te doen, dus niet via de versterker te laten lopen. Vervolgens een optical out van Apple TV naar de versterker. Versterker op TV en O1 (optical) geselecteerd. Geen resultaat, wel beeld, maar geen geluid. Het kanaal springt terug naar A (analoog).

Wat gaat er mis? Kan iemand me helpen??

Gr,

H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de apple tv gewoon met hdmi op de dvr ingang dus beeld en geluid via de versterker naar de tv werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
hniehorster schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:11:

Ik wil graag films kunnen kijken via het scherm met het geluid van mijn bose set. Nu heb ik de HDMI van de Apple tv in GAME gedaan. Ik stream geluid naar mijn Apple TV, dan heb ik geluid (rdoe HDMI lampje brand). Zodra ik mijn iiyama aanzet, dan valt dit rode HDMI lampje weg en heb ik ook geen geluid meer.
Je streamt geluid naar je Apple tv? of bedoel je vanaf? en met geluid, neem ik aan dat je de videobron bedoelt, dus met geluid én beeldsignaal. Want dat is een vereiste.

Dat is namelijk nodig: 1 signaal waarvan de versterker het geluid oppikt en het beeldsignaal naar je monitor doorleidt.

Apple tv (met bestand om af te spelen) > HDMI in (game bijv.) > Receiver > HDMI out > monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hniehorster
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-08 13:30
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 05:16:
ik heb de apple tv gewoon met hdmi op de dvr ingang dus beeld en geluid via de versterker naar de tv werkt prima!
Smithkj schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:18:
[...]

Je streamt geluid naar je Apple tv? of bedoel je vanaf? en met geluid, neem ik aan dat je de videobron bedoelt, dus met geluid én beeldsignaal. Want dat is een vereiste.

Dat is namelijk nodig: 1 signaal waarvan de versterker het geluid oppikt en het beeldsignaal naar je monitor doorleidt.

Apple tv (met bestand om af te spelen) > HDMI in (game bijv.) > Receiver > HDMI out > monitor.
Dit laatste probeer ik, echter zodra het scherm aangaat verlies ik het HDMI signaal op mijn receiver en geen beeld / geluid op het scherm. Is het scherm uit, dan heb ik wel geluid via de receiver. Ligt dit aan het scherm of is het instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik zou een paar dingen uitsluiten:
- Andere monitor / tv proberen (alhoewel ik niet denk dat 't daar in zit)
- Andere ingang receiver proberen
- wilde gok: ARC even checken - ik zou m uit zetten in eerste instantie;
- AMP THRU functie: denk niet dat 't is, maar heeft wel invloed op wijze van doorgeven signaal;
- Andere bron aansluiten (bluray speler / tv decoder kastje);
- Krijg je wel gewoon het on screen display te zien via de juiste input op de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:15

BMN

Is er hier Iemand die mij kan helpen?
Ik heb een vsx-528 aangesloten op de router.
De reciever zegt dat hij is aangesloten maar ik kan geen gebruik maken van internet radio, spotify conect en de control app.
heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit.

Edit: Ook het updaten van de firmware via een usb lukt niet. De reciever is nu al ruim een uur bezig met updaten.

[ Voor 18% gewijzigd door BMN op 09-04-2014 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Toch wel handig om even te weten wat je al geprobeerd hebt.

- Stroom er even af / op.
- heb je netwerk standby aan/uit?
- heeft ie 't al wel eerder gedaan?
- router resetten?
- DHCP uit en harde route instellen?
- Airplay device; herkent die 'm wel?
- zie je in je router het MAC adres van je versterker?
- Kun je m vanaf je pc vinden als netwerk apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMN

BMN

de stroom er op en af heb ik al gedaan.
Ik heb hem pas net dus hij heeft het nog niet gedaan.
Airplay herkent hem ook niet.
In de router zie ik niet het mac adres wel een paar keer een eror waarbij geen mac adres wordt weergegeven.
vanaf m'n computer nog niet geprobeerd maar ga er vanuit dat dit ook niet lukt.

In de instellingen van de receiver wordt bij de netwerkinstelling ook geen gateway weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
mmh..via kabel aangesloten, al andere ingang op de router geprobeerd en router resetten? of andere utp kabel even vervangen?

klinkt beetje flauw, maar zou dat eerst uitsluiten. Wellicht kun je bij buurman/bekende de versterker daar even aan de router prikken om te kijken of t in de receiver zit, of aan de router.

Als dat niet werkt zou ik handmatig proberen connectie met de router proberen te maken door de DHCP uit te zetten. in de manual staat hoe dat moet.

[ Voor 19% gewijzigd door Smithkj op 09-04-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Smithkj schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:24:
mmh..via kabel aangesloten, al andere ingang op de router geprobeerd en router resetten? of andere utp kabel even vervangen?

klinkt beetje flauw, maar zou dat eerst uitsluiten. Wellicht kun je bij buurman/bekende de versterker daar even aan de router prikken om te kijken of t in de receiver zit, of aan de router.

Als dat niet werkt zou ik handmatig proberen connectie met de router proberen te maken door de DHCP uit te zetten. in de manual staat hoe dat moet.
Als je geen gateway ziet..zie je wel een IP? Als dat een 169.x is bijvoorbeeld krijgt hij dus geen geldig IP van je router en zou je het advies van Smithkj kunnen opvolgen. Als je iets anders aansluit op diezelfde poort op je router krijgt dat apparaat wel een IP?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMN

BMN

Met de kabel of aansluiting op het netwerk is niets mis. Als ik deze kabel in m'n pc stop werkt het gewoon. Ik zal straks even proberen of ik hem in kan stellen zonder dhcp.

Edit: In het menu ziet het er al volgt uit
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/n1cj7s.jpg

Ik weet niet precies wat ik moet instellen als ik dhcp uitzet 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door BMN op 09-04-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Allereerst de vraag: heb je DHCP in je router aanstaan?

DHCP: off
IP adres: vul hier een ip adres in dat buiten de range van de DHCP server van je router ligt (indien deze aanstaat)
Subnetmask: kun je zo laten: 255.255.0.0
Default gateway: IP adres van je router ingeven (inloggen op je router om deze te achterhalen)
Primary DNS server: IP adres van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het feit blijft dat als een ander apparaat met dezelfde kabel op dezelfde poort van de router wel een IP krijgt, het wel erg weird is dat de Pioneer er dus geen kan oppikken. Een keertje wisselen tussen off > on bij DHCP heb je vast ook al geprobeerd? Misschien blijft het apparaat het niet continu proberen..ik doe ff een gokje.

Ook een offline update via usb die niet werkt is natuurlijk erg vreemd..want hij hoeft alleen maar het bestand vanaf de stick op te pikken lijkt me?

Is de receiver nieuw en heeft hij het eerder wel gedaan in een andere setup?

Heb dit 'geen IP' zelf ooit eens gehad omdat ik hem op een switch had aangesloten die op een stekkerblok zat die ik pas aanzette zodra ik thuiskwam. Kreeg dus van dinnetje gegrom dat hij het niet deed, maar zodra ik thuiskwam deed ie het wel :+ Zo'n suf ding waar je niet bij stilstaat als je even huphup snel je netwerk omgegooid hebt in verband met een andere isp/router :X gebeurt me niet nog eens :P

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 10-04-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMN

BMN

De update is nu wel gelukt :)

Maar de netwerk verbinding is er nog steeds niet zowel met als zonder DHCP.
De reciever is net nieuw.
Het pioneer maar even gemaild, misschien weten ze daar de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:21

Kraz

Saving the world

2Dutch schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:02:
Het feit blijft dat als een ander apparaat met dezelfde kabel op dezelfde poort van de router wel een IP krijgt, het wel erg weird is dat de Pioneer er dus geen kan oppikken. Een keertje wisselen tussen off > on bij DHCP heb je vast ook al geprobeerd? Misschien blijft het apparaat het niet continu proberen..ik doe ff een gokje.

Ook een offline update via usb die niet werkt is natuurlijk erg vreemd..want hij hoeft alleen maar het bestand vanaf de stick op te pikken lijkt me?

Is de receiver nieuw en heeft hij het eerder wel gedaan in een andere setup?

Heb dit 'geen IP' zelf ooit eens gehad omdat ik hem op een switch had aangesloten die op een stekkerblok zat die ik pas aanzette zodra ik thuiskwam. Kreeg dus van dinnetje gegrom dat hij het niet deed, maar zodra ik thuiskwam deed ie het wel :+ Zo'n suf ding waar je niet bij stilstaat als je even huphup snel je netwerk omgegooid hebt in verband met een andere isp/router :X gebeurt me niet nog eens :P
Het IP adres wat je krijgt is een APIPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Waar heb je 'm gekocht? zou t daar ook even aankaarten. ik heb wel eens vraagje gesteld bij Pioneer, maar dat was niet persé de top service die je hoopt te krijgen :)

Wellicht dat de verkoper wat meer z'n best doet om e.e.a. beetje te voorspoedigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede dag,
Ik wil graag een nieuw probleem posten.
Sinds een paar maanden valt (vermoedelijk) van de pioneer SC-lx81 na verloop van tijd het geluid weg. Het licht van het display lijkt dan ook minder fel te gaan branden.
Vaak ontstaat het probleem bij het vooruit-teruguit spoelen van de tv - programma (opgenomen op decoder), maar kan ook ontstaan door het wisselen van tv naar radio oid.
Meestal is een minuut het systeem afzetten voldoende, daarna werkt het geluid weer.
Sinds gisteravond is het geluid niet weer terug aan te krijgen. Ook deze ochtend (alles afgekoeld) werkt het geluid nog niet.

Iemand?

Dank,
gr. Willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:25

LithoMan

Toemaar

Goedendag,

Ik ben in het in bezit van een 10 jaar oude JVC RX-DP20V. Een dijk van een receiver maar niet meer van deze tijd, geen hdmi, usb, lan en geen arc helaas, wel veel vermogen 7 x 130 watt RMS. Ben overigens tevreden met deze receiver. Ik heb pas een Samsung 46F8500 televisie gekocht. Eerst wilde ik een soundbar kopen maar wil toch liever geld insteken in een nieuwe receiver. Nu dacht ik aan een Pioneer LX-57 of LX-77. Nou is mijn vraag. Ga ik er echt veel op vooruit? Qua vermogen wil ik op dezelfde lijn zitten als de JVC. Mijn 7.1 set bestaat uit: voor Mordaunt Short MS-908. Achter en zijwaarts Mordaunt Short MS-912, center MS 905C en subwoofer de Yamaha YST-SW1500. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik hoop dat die boxen totaal iets van 5000 euro waren anders lijkt me een versterker van 1300 en 1700 euro niet gerechtvaardigd.
en boxen kunnen heel lang meegaan versterkers niet, over een paar jaar heb je uhd blu rays met mischien wel een audioformaat wat de huidige versterkers weer niet ondersteunen.
Als je ze niet hele dagen vol vermogen laat spelen zal elke instap 7.1 versterker geschikt zijn.
das mijn idee erover, niet dat ik je uitgezochte versterkers niet zou willen hebben ha ha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LithoMan schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:31:
Qua vermogen wil ik op dezelfde lijn zitten als de JVC.
Mijn inziens niet het punt om een versterker dan wel receiver op te kopen. Eigenlijk wel het laatste waar je naar moet kijken.
voor Mordaunt Short MS-908. Achter en zijwaarts Mordaunt Short MS-912, center MS 905C en subwoofer de Yamaha YST-SW1500. Wat zijn jullie ideeën hierover?
Dat je behoorlijk geld uit wilt geven voor relatief simpele speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:25

LithoMan

Toemaar

Bedankt voor jullie antwoorden. Oké, het zijn niet de allerbeste luidsprekers, maar ik dacht dat deze zeker niet de slechtste waren. Wat adviseren jullie wat ik het beste er bij kan nemen? De Pioneer LX-57 kan ik kopen voor 970 euro.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de Pioneer VSX-528 en ben nu alles aan het instellen, nu is mijn vraag hoe lang doet een firmware update er normaal erover?
Ik denk rond 8 uur effe snel updaten en vanavond nog een filmpje kijken ,maar hij is nog steeds aan het updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

Op mijn VSX-923 was de update binnen 10 minuten gebeurd.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat het ergens mis gaat want na een hele nacht gelopen te heben is het nog niet geupdate.
kan het misschien te maken hebben dat het bestand op de usb stick van pioneer een .BCD bestand is ?

Edit:
Het is gelukt de update , moest blijkbaar usb stick in receiver hebben en dan via internet ook nog eens selecteren , heb wel de extensie moeten aanpassen maar het werkt :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2014 08:46 . Reden: BCD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
Ik heb een Samsung TV ES series en wil het analoge audio signaal op mijn 921 aansluiten zodat ik m'n draadloze koptelefoon via m'n versterker kan gebruiken.
Nu lijkt er geen analoge audio uit op de tv te zitten behalve als ik die van de scart af tap, hiervoor heb ik een blokje op de scart connector gezet waar 3 tulp uitgangen op zitten. op welke aansluiting van de 921 moet ik deze nu binnen laten komen zodat ik m'n koptelefoon kan gebruiken als de tv aan staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Als ik het goed heb dan heeft de Samsung ES-serie de functie ARC (via HDMI). Dit staat voor Audio Return Channel. Dit houdt in dat de enige kabel die tussen receiver en TV aangesloten hoeft te worden een HDMI-kabel is. Wel even de HDMI-kabel in de juiste HDMI-ingang van je TV prikken (dat is er vaak maar eentje namelijk).
Als je vervolgens op beide apparaten de ARC-functie inschakelt (kijk hiervoor even op bladzijden 17 en 43 van de handleiding), ontvangt je receiver via die HDMI-kabel het geluidssignaal van je TV. Om nu via de hoofdtelefoon te luisteren, hoef je deze alleen maar aan de voorzijde aan te sluiten (de luidsprekers worden dan automatisch uitgeschakeld en je hoort het geluid van de TV). Je receiver zet dus zelf het digitale signaal van je TV om naar een analoog audiosignaal (eventueel met een surroundeffect). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat de Pioneer VSX-528-K de mogelijkheid had om Spotify af te spelen. Hoe werkt dit? Streamt een telefoon de muziek constant naar de receiver of wordt als het ware alleen de link doorgezonden naar de receiver (zoals het geval bij Sonos). Het laatste is namelijk een stuk fijner voor de accuduur van je telefoon/tablet. Iemand een idee hoe dit in zijn werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

De versterker haalt zelf de stream op van Spotify. Je telefoon gebruik je om hem aan te sturen. Verder niet :).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Hoe stellen jullie de equalizer af, aangezien het geluid stopt als je het menu in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Met de app

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Dan kan je alleen globaal afstemmen toch?

Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste