Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

JT schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:04:
Ik kan een lx50 kopen zonder AB, vandaar ;)
Heb een LX72 en alle functies staan gewoon in de harmony. Je hoeft niet te leren met de orginele afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een VSX-S500 aan te schaffen. Deze kan per kanaal een vermogen van 100 W leveren. De luidsprekers die ik wil gebruiken kunnen 10-75 W aan. Oftewel, als de receiver op maximaal volume gezet zou worden, worden de luidsprekers opgeblazen.
Nu zal ik uiteraard de receiver niet zo hard zetten, maar hoe zit dat met MCACC? Als ik het goed begrijp worden er tijdens de calibratie verschillende automatische tests gedaan om een acceptabel 'standaardvolume' te kiezen. Ben ik ervan verzekerd dat MCACC tijdens deze tests niet ineens mijn speakers opblaast? Kan iemand mij geruststellen of zijn er punten waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

Tijdens het instellen met MCACC gaat je receiver wel even hard, maar niet zo hard dat er speakers sneuvelen. Ik denk dat 'ie maar een paar Watt gebruikt op zo'n moment. Hij gaat zeker niet de volledige 100W proberen te verstoken

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb via iBOOD laatst deze set gekocht: http://nl-nl.forum.ibood....nton_movie_70_speakerset/

Nu dien ik alleen nog bekabeling hiervoor aan te schaffen. Op het forum lees ik dat ik deze subwooferkabel nodig heb c.q. kan gebruiken. Klopt dat of raden jullie andere aan? http://www.kabeloutlet.co...ne_subwooferkabel_5m.html

Daarnaast, welke luidsprekerkabels raden jullie aan? Ik hoor eisen als 100 % koper en minimaal 2.5mm dik? Zijn er ook merken die jullie aanraden of is dat willekeurig?

Heb ik daarnaast nog meer nodig of is dat alles? Dit wordt m'n allereerste set, dus excuus voor mijn vragen. Ik wil het graag in 1x goed aanschaffen. :)

Kudo's trouwens voor de startpost! Ziet er erg goed uit! Geeft ook een duidelijk overzicht van de Pioneer iPhone app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04
JPtjeeNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:28:
Ik heb via iBOOD laatst deze set gekocht: http://nl-nl.forum.ibood....nton_movie_70_speakerset/

Nu dien ik alleen nog bekabeling hiervoor aan te schaffen. Op het forum lees ik dat ik deze subwooferkabel nodig heb c.q. kan gebruiken. Klopt dat of raden jullie andere aan? http://www.kabeloutlet.co...ne_subwooferkabel_5m.html

Daarnaast, welke luidsprekerkabels raden jullie aan? Ik hoor eisen als 100 % koper en minimaal 2.5mm dik? Zijn er ook merken die jullie aanraden of is dat willekeurig?

Heb ik daarnaast nog meer nodig of is dat alles? Dit wordt m'n allereerste set, dus excuus voor mijn vragen. Ik wil het graag in 1x goed aanschaffen. :)

Kudo's trouwens voor de startpost! Ziet er erg goed uit! Geeft ook een duidelijk overzicht van de Pioneer iPhone app!
Laat je wat kabels niet gek maken, zoek hier het draadje maar eens op wat daar over gaat.
Een goede kabel boeft niet duur te zijn.
Ga naar een zaak waar ze fatsoenlijke merken bruingoed verkopen en ze hebben vaak op de rol goede kwaliteit kabel.
Neem in ieder geval niet te dunne kabels.

Edit: dit topic dus.
Erg vermakelijk om te lezen hoe sommige een kapitaal uitgeven voor iets wat soms niet eens meer meetbaar is laat staan hoorbaar.....

[ Voor 26% gewijzigd door Ad de Jong op 04-11-2013 16:15 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ad de Jong schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:38:
[...]

Laat je wat kabels niet gek maken, zoek hier het draadje maar eens op wat daar over gaat.
Een goede kabel boeft niet duur te zijn.
Ga naar een zaak waar ze fatsoenlijke merken bruingoed verkopen en ze hebben vaak op de rol goede kwaliteit kabel.
Neem in ieder geval niet te dunne kabels.

Edit: dit topic dus.
Erg vermakelijk om te lezen hoe sommige een kapitaal uitgeven voor iets wat soms niet eens meer meetbaar is laat staan hoorbaar.....
Bedankt voor je reactie! Haha, ik zat al te kijken welk topic je bedoelde. Ga 'm eens even doorlezen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Zolang je maar geen tweelingsnoer gebruikt (electro kabel) maar echte luidspreker kabel zit je eigenlijk altijd goed.
Ik had 1.5mm voor mijn achter luidsprekers en heb die ook op 2.5 mm aangesloten inmiddels en moet zeggen dat ik geen verschil hoor. Nu is de afstand ook niet echt groot maar 2.5 mm is voor mij toch de standaard, wat ik betaald heb weet ik niet meer ze zijn inmiddels al wat jaartjes oud.

Wel heb ik ze aangesloten met Nakamichi banaanstekkers, niet dat ik daarmee verschil hoor maar het is netjes afgewerkt en bij het schoonmaken van de kamer kan ik ze eenvoudig loskoppelen.
Ook die hoeven niet veel te kosten (marktplaats).

Laat je niet gek maken, geef liever wat meer geld uit aan goede luidsprekers dan veel te duren kabels daar behaal je veel meer resultaat mee.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ad de Jong schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:35:
Zolang je maar geen tweelingsnoer gebruikt (electro kabel) maar echte luidspreker kabel zit je eigenlijk altijd goed.
Ik had 1.5mm voor mijn achter luidsprekers en heb die ook op 2.5 mm aangesloten inmiddels en moet zeggen dat ik geen verschil hoor. Nu is de afstand ook niet echt groot maar 2.5 mm is voor mij toch de standaard, wat ik betaald heb weet ik niet meer ze zijn inmiddels al wat jaartjes oud.

Wel heb ik ze aangesloten met Nakamichi banaanstekkers, niet dat ik daarmee verschil hoor maar het is netjes afgewerkt en bij het schoonmaken van de kamer kan ik ze eenvoudig loskoppelen.
Ook die hoeven niet veel te kosten (marktplaats).

Laat je niet gek maken, geef liever wat meer geld uit aan goede luidsprekers dan veel te duren kabels daar behaal je veel meer resultaat mee.
Bedankt voor de tips! Ik pak ook 2.5 mm inderdaad. Ik ben heel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:02:
Oftewel, als de receiver op maximaal volume gezet zou worden, worden de luidsprekers opgeblazen.
:? Zo werkt het dus niet he ;) Je kan zelfs beter een versterker hebben die meer vermogen levert dan je speakers officieel aan kunnen dan andersom; de spreekspoelen van jouw speakers kunnen wel even wat meer vermogen verdragen maar 50w vervormd signaal dat op een bloksignaal lijkt helpt je speakers in no-time naar de klote. En die vervorming krijg je als je versterker het niet aan kan ;)
  1. Het is nog maar de vraag of de versterker het vermogen in alle omstandigheden kan leveren. Als alle speakers aangestuurd worden, bij impedantiedippen enzovoort. Geld voor de meeste low-midrange receivers
  2. Als de versterker even meer vermogen levert dan de speaker officieel aan kan dan kunnen de spreekspoelen van je speaker wel even wat meer vermogen hebben, die smelten gerust niet gelijk.
  3. Het grote vermogen gaat naar de bas. En de meeste bas, zowel in films als muziek, is geen doorlopende sinus/signaal maar bestaat eerder uit korte signalen. Bijvoorbeeld een explosie of de beat van een dancenummer. Dit maakt dat het vermogen voor de bas eerder piek dan continu is
  4. Waarschijnlijk staat de maximale excursie (uitslag) van je speaker uberhaupt gebruik van het hoge vermogen in de weg; de kans is zeer aanwezig dat vóór je op die 75w komt de speaker als op z'n maximale uitslag zit en je dus dat vermogen niet eens in kan zetten
Conclusie: niet zo moeilijk doen over specs, dat is meer marketing en juridisch indekken dan van daadwerkelijk nut voor de consument :P

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 05-11-2013 08:30 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
JPtjeeNL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:12:
[...]

Bedankt voor de tips! Ik pak ook 2.5 mm inderdaad. Ik ben heel benieuwd! :)
Volgens mij is 2,5mm al zwaar overkill voor zulke kleine satellietjes. Ik zou gewoon 1,5 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:10:
[...]

Volgens mij is 2,5mm al zwaar overkill voor zulke kleine satellietjes. Ik zou gewoon 1,5 pakken.
Geen idee! Maar nu heb ik ook een mooie kabel voor de toekomst. Dat scheelt ook natuurlijk. :)

Heb 'm besteld! Hoop dat Kabeloutlet nog morgen levert, want morgen komt de set binnen! :) Kreeg net een T&T mailtje.

[ Voor 16% gewijzigd door JPtjeeNL op 05-11-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Qua prijs maakt het niet eens zoveel uit, ik had eerst ook 1,5 voor achter maar die heb ik later voor volwaardige zuilen vervangen en kon dus ook de kabel weer gaan vervangen.
Al met al toch meer kwijt dan dat ik het in 1x goed had gedaan.
Dan adviseer ik liever iets meer uit te geven voor iets dikker en goed dan later weer opnieuw uit gaan geven.

De meeste gaan van die kleine dingen toch wel de overstap maken naar volwaardige luidsprekers :P
Tenminste bij de de meeste om mij heen dan :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ad de Jong schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:31:
Qua prijs maakt het niet eens zoveel uit, ik had eerst ook 1,5 voor achter maar die heb ik later voor volwaardige zuilen vervangen en kon dus ook de kabel weer gaan vervangen.
Al met al toch meer kwijt dan dat ik het in 1x goed had gedaan.
Dan adviseer ik liever iets meer uit te geven voor iets dikker en goed dan later weer opnieuw uit gaan geven.

De meeste gaan van die kleine dingen toch wel de overstap maken naar volwaardige luidsprekers :P
Tenminste bij de de meeste om mij heen dan :P
Ja daarom, dat idee had ik ook. Dan ligt het ook alvast goed onder de plinten etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
Ik gebruik mijn VSX-2021 altijd via de android app, maar om de een of andere reden wordt hij de helft van de tijd niet gevonden door de app. De verterker uittrekken en opnieuw insteken wil dan wel helpen.

Ik heb pas al eens het IP-adres vastgezet, dat leek te helpen, maar gisteren lukte het weer niet. Ik ben nu dus aan het twijfelen of het mijn router of versterker is.....

Zijn er meer mensen die problemen hebben met vinden van de versterker met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 11:13
Mijn versterker vind ie op vast IP adres wel redelijk, ook niet altijd. De BluRay speler met vast IP adres vind ie 99 van de 100 keer niet. Ik heb zowel de iPhone als Android app.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Heino
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 19:06
weertenaar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:14:
Ik gebruik mijn VSX-2021 altijd via de android app, maar om de een of andere reden wordt hij de helft van de tijd niet gevonden door de app. De verterker uittrekken en opnieuw insteken wil dan wel helpen.

Ik heb pas al eens het IP-adres vastgezet, dat leek te helpen, maar gisteren lukte het weer niet. Ik ben nu dus aan het twijfelen of het mijn router of versterker is.....

Zijn er meer mensen die problemen hebben met vinden van de versterker met de app?
Toen ik nog een Samsung S1plus gebruikte, had ik dit probleem ook. De app hebik zelfs ge-deinstalleerd omdat het vaker ergernis dan toegevoegde waarde opleverde. Sinds ik een nieuwe telefoon heb (Huawei G615) werkt de app wel naar behoren, ook zonder een vastgezet IP-adres. Wat me hierbij opviel, is dat na installatie van de app (via Google Play) er meteen om een update van de app werd gevraagd. Dat heb ik bij de Samsung nooit gehad.
Dit kan uiteraard toeval zijn, maar mocht je eens kunnen testen op een andere telefoon, is dat wellicht het proberen waard. Dan kun je iig uitsluiten dat het aan je instellingen ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
Der Heino schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:07:
[...]

Toen ik nog een Samsung S1plus gebruikte, had ik dit probleem ook. De app hebik zelfs ge-deinstalleerd omdat het vaker ergernis dan toegevoegde waarde opleverde. Sinds ik een nieuwe telefoon heb (Huawei G615) werkt de app wel naar behoren, ook zonder een vastgezet IP-adres. Wat me hierbij opviel, is dat na installatie van de app (via Google Play) er meteen om een update van de app werd gevraagd. Dat heb ik bij de Samsung nooit gehad.
Dit kan uiteraard toeval zijn, maar mocht je eens kunnen testen op een andere telefoon, is dat wellicht het proberen waard. Dan kun je iig uitsluiten dat het aan je instellingen ligt!
Helaas hebben mijn vriendin en ik beiden een Samsung (S2/S3), geode tip, ik zal eens kijken of ik een ander merk telefoon kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:55
Der Heino schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:07:
[...]

Is dat gewoon het geval, of als je ook net de receiver hebt aangezet? Dan duurt het altijd even voordat hij op het netwerk te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mijn ouders hebben iets raars met hun VSX-922-k.

9 van de 10 keer worden HDMI-apparaten niet herkend. Het rode "hdmi" lampje op de receiver gaat niet branden, ook al zit alles goed aangesloten. Het typische is dat als je de receiver uit zet en standby-passthrough staat aan, dan gaat op het moment dat hij uitgaat, dat "hdmi" lampje wel branden en geeft de TV beeld.

We zijn er al eens mee terug geweest, maar toen werd ons verteld dat dit kwam doordat ze een 720P tv hadden en downsampling niet goed zou werken op de blu-ray speler. Maar inmiddels hebben ze een mooie nieuwe 1080P tv, en een nieuwe UPC Mediabox met HDMI, maar het probleem bestaat nog steeds. Enige manier om beeld te krijgen is via component-kabeltjes. (of een keer of 10-20 proberen de apparaten in verschillende volgordes uit- en aan te zetten, tot het om onverklaarbare redenen ineens een keer wel werkt)

Is er iemand die dit probleem herkent en een oplossing weet?
Resetten helpt iig niet. Heb gisteren een firmware update uitgevoerd, heeft ook niet geholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door mcDavid op 08-11-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Heb je de in en outputs goed geconfigureerd?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt een beetje wat ik had met mijn Pioneer Susano toen ik 'm 3 jaar geleden kocht. De dealer wist het zo ook niet en wilde eventueel langskomen. Volgens mij heb ik het na lang aankloten voor elkaar gekregen door HDMI control uit te zetten. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Heb de Pioneer VSX-528-K inmiddels in bezit! Mooi apparaat. Had alleen gehoopt dat wanneer er bijvoorbeeld signaal van de TV of PC wordt verzonden, hij zelf de input aanpast, of wellicht door elkaar heen speelt. Is er zoiets mogelijk? Nu moet ik met het switchen continue aan de knop draaien of de afstandsbediening erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Door elkaar zal niet lukken, schakelen wellicht wel. Heb je al in het OSD gekeken?
Hier zouden HDMI settings te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Zijn er uberhaupt versterkers die 2 signalen tegelijk kunnen afspelen?

uit dezelfde speaker lijkt mij een ramp, maar ik speel graag een spelletje op de playstation met een muziekje aan. dus nu is het kiezen of/of. Als ik PS3 door center zou horen en radio via de fronts, lijkt me eigenlijk wel ideaal! nu ligt m'n iphone er wel eens naast...

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies de reden dat ik mijn ps3 rechtstreeks op de tv heb aangesloten.
Kan me niet voorstellen dat er versterkers zijn die dit kunnen.

Tenzij je met multi room wilt gaan rommelen

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Haha nee daar zul je een mengpaneel voor nodig hebben. De Vsx-922 ondersteunt inderdaad wel multi-zone, daarmee kun je in een 2e zone een andere geluidsbron aanzetten. Nadeel is alleen dat'ie bijv. Netwerkstreams niet op zone 2 kan afspelen... :{ alsof ze vergeten zijn dat in te bouwen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:23:
Door elkaar zal niet lukken, schakelen wellicht wel. Heb je al in het OSD gekeken?
Hier zouden HDMI settings te vinden moeten zijn.
Schakelen zou mooi zijn idd. Als ik bijvoorbeeld mijn PC aanzet, dat hij dan mijn PC standaard oppakt. Als ik dan mijn PC uitzet en mijn TV aanzet, zou het mooi zijn als hij oversprong. Ja, ik heb al in de OSD en in het menu gekeken. Helaas niet gevonden, alleen een standaardmogelijkheid bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Mijn sc-lx76 heeft instellingen voor HDMI trigger.

Maar vind dat eerlijk gezegd een drama. Regel het wel met m'n harmony one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Ben zelf van plan een Pioneer VSX-S500 te kopen icm met 2 150W B&W DM603 S3s die ik al heb staan.
Is dit een beetje aan te raden? Heb vroeger ooit's voor heel veel geld een Onkyo set gehaald en eigenlijk nooit meer verder gekeken, nu met de nieuwe generatie consoles (en een kleiner budget:() moet ik er toch aan geloven.

Heeft er iemand alstublieft wat advies voor mij om ons op weg te helpen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ipenburg op 23-11-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hi, zit te denken aan een vsx-s510k wie weet mij te vertellen wat spotify direct connect is.
Natuurlijk weet ik wat spotify is (heb een premium abo) maar wat is het "direct" connect verhaal.
Kan je van de spotify app gebruik maken, of moet het via de pioneer app.

p.s. heb android

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 02-12-2013 13:36 ]

www.casarodriguillo.com

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
JPtjeeNL schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:09:
[...]

Schakelen zou mooi zijn idd. Als ik bijvoorbeeld mijn PC aanzet, dat hij dan mijn PC standaard oppakt. Als ik dan mijn PC uitzet en mijn TV aanzet, zou het mooi zijn als hij oversprong. Ja, ik heb al in de OSD en in het menu gekeken. Helaas niet gevonden, alleen een standaardmogelijkheid bij opstarten.
Ik heb het thuis voor elkaar gekregen dat als ik met mijn TV afstandsbediening van TV naar PC schakel, dat hij dan mijn zender schakelt ( 8)7 ) en dat mijn Receiver dan ook naar het juiste kanaal gaat. Kun je ARC ofzo aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Pinin schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:46:
Hi, zit te denken aan een vsx-s510k wie weet mij te vertellen wat spotify direct is.
Natuurlijk weet ik wat spotify is (heb een premium abo) maar wat is het "direct" verhaal.
Kan je van de spotify app gebruik maken, of moet het via de pioneer app.

p.s. heb android
Spotify connect bedoel je?

Dit houdt in dat je de spotify app op je mobiel (nu ook android) kan gebruiken als afstandsbediening voor je reciever. De reciever streamt dan direct vanaf de spotifyserver, zodat je mobiel dit niet hoeft te doen.
Heb je deze reciever al? Heb je al wat kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nee, hij blijkt niet voorradig te zijn bij Pioneer :(
Maar dat is mooi dat ik nu vanaf de echte spotify app kan afspelen. en die is een stukje mooier dan de apps van de fabrikanten van audio.

Nu ben ik benieuwd hoe je dat aangeeft in de spotify app, heb je een idee
gevonden :)

Zodra ik hem heb laat ik wat weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 02-12-2013 13:36 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Je hebt een connect knopje, als je die indrukt zie je alle apparaten die deze onsteuning bieden. Als je die dan aantik gaat je reciever verder met streamen.

Zie hier een demonstratie (wel een yamaha reciever)
YouTube: EN - Spotify Connect / Yamaha @ IFA 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Awesome! dit is echt wat ik wil. :9
We hebben namelijk de cd-speler overboord geknikkerd en tot voor kort streamde ik via BT naar de versterker

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Ik zie overigens nergens staan dat de S510 spotify connect ondersteund:

http://www.pioneer.eu/nl/.../405/VSX-S510-K/page.html

De VSX-528-K wel: http://www.pioneer.eu/nl/...8/405/VSX-528-K/page.html

Nevermind, het logo staat er niet bij maar staat wel in de tekst :)

[ Voor 14% gewijzigd door Z500 op 02-12-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:42

RvL

Nieuwe Pioneer eigenaar hier.

M'n Samsung receiver gaf er met een hoop gekraak, wat rook en een felle stank de brui aan. Natuurlijk in de doorgaans duurste maand van het jaar dus met een zeer beperkt budget ben ik gaan winkelen.

Uiteindelijk thuisgekomen met de VSX-323-K. Simpele instapper, maar hij doet wat ik wil en voelt een stuk degelijker (en is een stuk zwaarder) dan de Samsung.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Even een vraagje over m'n VSX-922-K. Waarom kan ik de crossover niet naar wens instellen, maar springen ze van 80Hz naar 50Hz? Bij speakers die tot 60Hz gaan niet echt handig, 80Hz zorgt voor 20Hz overlap (of moet je dat dan afvangen op de sub zelf? zo werkt dat natuurlijk niet 8)7 ) en bij 50Hz mis je 10Hz. Weet iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door _Brake_ op 11-12-2013 10:37 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dan zet je je crossover op 80Hz. Het zou pas een probleem zijn als je sub óók maximaal 60Hz kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
mcDavid schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:54:
Dan zet je je crossover op 80Hz. Het zou pas een probleem zijn als je sub óók maximaal 60Hz kan weergeven.
Logische reactie, alleen vind ik het laag van 80Hz tot 50Hz door de frontspeakers mooier dan door de sub, waarbij er dus een gat valt tussen de 50Hz en de 60Hz. :)

Verwijderd

Inmiddels heb ik de Pioneer VSX-S500! Is een superding; iedereen in huis is er blij mee. De bestaande luidsprekers klinken mooier dan ooit tevoren.

Toch nog een vraag. Ik heb slechts 2 luidsprekers. Wat is in dat geval de beste luistermodus voor het beluisteren van 5-kanaals geluid van films of muziek? Op de stand "AUTO SURROUND" klinkt 5.1 muziek een beetje hol. Het lijkt alsof de stand "FSS ADVANCE" misschien is wat ik zoek, maar ik vind de omschrijving van die functie in de handleiding niet heel duidelijk. Heeft iemand een advies?

Daarnaast, ik heb een DVD-audio met advanced resolution sound (24 bit / 48 kHz). Op dit schijfje staan twee sporen: advanced resolution surround en advanced resolution stereo.
Aangezien ik een stereo-setup heb qua luidsprekers, kan ik dan beter de authentieke stereo-track beluisteren, of de surround-track waarbij de versterker het op een of andere manier over twee luidsprekers laat komen? Misschien een lastige vraag, maar als iemand er een mening over heeft, hoor ik het graag! :)

PS: Het beste zou natuurlijk zijn om meerdere luidsprekers neer te zetten, maar dat heb ik niet alleen voor het zeggen. Het zijn wel goede luidsprekers dus dat scheelt dan weer.

• Smithkj
De 'direct' modussen. bij mijn vsx527 op AB de linker button. pure direct of auto direct heten ze geloof ik.

• Pinin

Pinin

*ik heb een nog zeeeeer beperkte review van de VSX-S510k geplaatst, deze wordt natuurlijk nog uitgebreid*

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Smithkj schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:30:
De 'direct' modussen. bij mijn vsx527 op AB de linker button. pure direct of auto direct heten ze geloof ik.
Bedankt voor je reply. Die auto is inderdaad de standaard optie 'auto surround', maar die lijkt niet echt het beste resultaat op te leveren voor 5.1 muziek. In de achterkanalen zit vooral galm en wat akoestische reflecties van de opnameruimte. Het resultaat is dat met mijn twee speakers het geluid een stuk holler klinkt, doordat al die galm er aan de voorkant nog eens bijkomt.
Ik zoek dus eigenlijk een betere modus voor het luisteren van 5.1 muziek met twee boxen. Misschien die FSS Advance Surround, alleen het is een beetje onduidelijk wat daarvan precies het doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het bezit van een VSX-922 en op een USB wat FLAC bestanden gezet. USB wordt keurig herkend en eerste nummer staat op display. Bladeren naar een volgend nummer of nummer starten krijg ik maar niet voor elkaar (zowel op afstandsbediening en receiver zelf niet).

Alles al nagekeken en geprobeerd, maar het wil maar niet lukken... Iemand een briljant idee voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotobo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-03 10:58
We hebben een vraag.
We zijn in het bezit van de Pioneer VSX 819H, mooi apparaat.
Maar we hebben de boxen en subwoofer van ons vorige surroundset van JVC erop aangesloten.
Dat gaat prima maar we zijn al aan onze derde subwoofer.
Op de een of andere manier blaast de pioneer de subwoofer op.
Hoe weten we nu welke subwoofer geschikt is voor deze pioneer.
We willen mooi geluid met films enzo maar verder hebben we er geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Hoi, weet iemand wat de makkelijkste manier is om mijn internetradio-favorieten op te roepen indien geen gebruik van App of TV als interface.
Dus graag met AB.

het gaat om de vsx-s510, 1 regel display en favorieten kan ik volgens mij geen nummer meegeven zoals bij analoge radio

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn ouders willen een nieuw home cinema systeem (hun eerste eigenlijk, ze hebben nu een stereo Denon-minisetje). Ik kom in de zoektocht met hun budget uit bij de VSX-528 en heb daar een vraag naar waar ik na uren zoeken op internet (reviews .e.d.) niet achter kom.

Ze hebben in de meterkast een netwerk harddisk van Western Digital aangesloten op de router. Het is in feite gewoon een dom apparaat dat wat netwerkshares aanmaakt op een bepaald IP dat toegewezen wordt via DHCP. Geen DLNA of andere prachtige functies dus. Kunnen ze met de VSX-528 die netwerkshare ook benaderen om een paar mp3-files of een playlist af te spelen? Via een review op Youtube kreeg ik te horen dat dat "waarschijnlijk wel kan via de tv", maar ik wil het graag zeker weten ;) Ze zitten nml niet te wachten op extra kosten als een NAS o.i.d.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Pinin schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:54:
Hoi, weet iemand wat de makkelijkste manier is om mijn internetradio-favorieten op te roepen indien geen gebruik van App of TV als interface.
Dus graag met AB.

het gaat om de vsx-s510, 1 regel display en favorieten kan ik volgens mij geen nummer meegeven zoals bij analoge radio
Heb het idee dat deze functie een beetje een ondergeschoven kindje is. Leuk display, maar zenderinfo ho maar :/ Wil hier ook nog wel eens een keer in duiken. Je zou verwachten dat je de functie aanroept en dan bv op 1 tm nogwat zou drukken om bepaalde zenders te kunnen kiezen..moet daar nog eens de manual voor in gaan duiken.

Wij gebruiken namelijk de webradio-functie best veel en ik merk dat die Vtuner-website die daar achter zit (en ook aan de app geknoopt zit) de laatste tijd nogal brak is. Kan dan niet bij m'n favo's komen, waardoor ik dus maar de bewuste zender via AirPlay naar de receiver gooi. Dat is te doen aangezien m'n MBP vrijwel de hele avond toch draait, maar het vreet nogal veel accu als je dit doet vanaf een smartphone/tablet.. Heeft iemand toevallig een alternatieve manier in gebruik? Anders wil ik best eens in de gaten gaan houden hoe stabiel het is/blijft en Pioneer eens vragen of het niet wat gebruiksvriendelijker kan :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:58
Grrrrrene schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:39:
Mijn ouders willen een nieuw home cinema systeem (hun eerste eigenlijk, ze hebben nu een stereo Denon-minisetje). Ik kom in de zoektocht met hun budget uit bij de VSX-528 en heb daar een vraag naar waar ik na uren zoeken op internet (reviews .e.d.) niet achter kom.

Ze hebben in de meterkast een netwerk harddisk van Western Digital aangesloten op de router. Het is in feite gewoon een dom apparaat dat wat netwerkshares aanmaakt op een bepaald IP dat toegewezen wordt via DHCP. Geen DLNA of andere prachtige functies dus. Kunnen ze met de VSX-528 die netwerkshare ook benaderen om een paar mp3-files of een playlist af te spelen? Via een review op Youtube kreeg ik te horen dat dat "waarschijnlijk wel kan via de tv", maar ik wil het graag zeker weten ;) Ze zitten nml niet te wachten op extra kosten als een NAS o.i.d.
Ik denk het niet, kijk maar op de supportpagina: http://www.pioneer.eu/nl/products/42/98/VSX-528-K/media.html

In de handleiding op pagina 47 staat:
Windows PC met mediaplayer 11 of 12
DLNA-compatible digitale mediaspeler

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanpersoon80
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04-2024
Hey

Ik heb sinds kort een pioneer receiver vsx 923-k. Een leuk apparaat met veel opties en de mogenlijkheid om je apparaat te configureren via je pc met bij geleverde software avnavigator.
Nu blijft de software, die zich laat starten in IE, steeds hangen op het punt dat de computer connectie gaat maken via het netwerk met de receiver. De computer zegt dat hij is verbonden maar de software loopt niet door. De browser blijft refreshen maar loopt niet verder. Terwijl de functie internetradio op de receiver welwerkt dus er is inderdaad verbinding.
Wie kent dit probleem en heeft het weten te oplossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanpersoon80
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04-2024
Iemand ervaring met deze software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu al een tijdje de pioneer vsx922, en heb constant problemen met het beeld van de ps3 op de tv te krijgen.
nieuwe kabels geprobeerd, toen werkte t weer een tijdje.
hard reset geprobeerd idem
probleem is dat t rode hdmi lichtje niet aan gaat
heb al zeer veel geprobeerd maar kom er niet uit.

iemand hier ook ervaring mee, of problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ja, mijn pa. Nog geen oplossing voor gevonden, heb 'm Al gezegd het kloteding gewoon terug te brengen maar daar is hij nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de stekker er een kwartier uitgehad en nu doet ie t weer.
denk dat het in de volgorde van aanzetten van de apparatuur zit.
eerst de vsx aan dan de tv en als laatste je videobron aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dat heb ik ook gedacht, maar het lijkt echt volledig random te zijn wanneer het wel of niet werkt. Ik heb nu alle apparatuur bij hem via composite aangesloten, dat werkt wel maar het is natuurlijk niet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Heb er bij mn Xbox ook wel eens last van. Heb alle hdmi kabels vervangen en daarvoor de stroom eraf gehaald. Na een paar keer de Xbox uit- en weer aanzetten, werkte het weer! Raar probleem blijft het wel, het hdmi lampje bleef aan/uit gaan op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Vandaag de vsx-528 besteld. Nu wachten op de postbode.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Mmmh, Mijn VSX-527 heeft sinds paar dagen iets vreemds (iig, sinds paar dagen valt 't mij op).

Bij film of playstation valt 't geluid steeds even weg, net of ie van input wisselt. Iemand een idee? De speakeraansluiting kan 't niet zijn, bij internetradio heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Dit heb ik ook, maar dan bij TV kijken. Het geluid valt soms minder dan een halve seconde helemaal weg. HDMI kabels zijn allemaal vervangen door goldplated "1.4" high speed ethernet varianten. Kan het aan Ziggo liggen? Of de signaalstertke / kwaliteit? Of de gebruikte coax kabels (zonder versterker)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Nee, want ik heb geen Ziggo :)

Maar wel digitale TV van KPN, maar 't komt ook voor bij film kijken via mediaspeler en PS3 (via HDMI).

Ik ga fabrieksreset doen, omdat ik ook airplay maar niet aan de praat kan krijgen, alle speakerdraadjes checken en hopen dat 't dan opgelost is!

't klinkt namelijk niet heel chill! verder doet ie 't overigens goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
_Brake_ schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:49:
Dit heb ik ook, maar dan bij TV kijken. Het geluid valt soms minder dan een halve seconde helemaal weg. HDMI kabels zijn allemaal vervangen door goldplated "1.4" high speed ethernet varianten. Kan het aan Ziggo liggen? Of de signaalstertke / kwaliteit? Of de gebruikte coax kabels (zonder versterker)?
Ik heb dit nu ook al en heb ook Ziggo, maar nog geen vsx in huis.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Of zou het aan de Smit CI+ module liggen?

Edit:

Het staat er vol mee als je google laat zoeken naar "ziggo geluid valt weg". Zou aan de dolby digital stream liggen.

[ Voor 61% gewijzigd door _Brake_ op 30-12-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ja, maar dat is dus voor mij niet het probleem. omdat ik niet eens Ziggo heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
De setup:

- Pioneer VSX-922
- Samsung 40F7000 LCD TV (HDMI OUT)
- Amino M540 STB (HDMI 2)
- DV-696AV DVD speler

Ik maak ook gebruik van HDMI Standby Passtrough, wanneer de reciever uitstaat wordt HDMI 2 netjes doorgegeven naar de TV.
Dit werkt prima.

Schakel ik echter de reciever in op STB, dan krijg ik wel het geluid te horen via m'n reciever, maar krijg ik op de TV de melding dat er geen signaal via HDMI binnenkomt.

Ik heb al lopen zoeken in de settings, diverse instellingen geswitched, maar krijg het niet meer voor elkaar om via de HDMI ingangen van de reciever beeld te krijgen via de HDMI OUT op m'n TV.

Het menu van de reciever wordt wel netjes getoond via HDMI OUT op m' tv.

Zijn jullie bekend in een dergelijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar hebben wij dus ook problemen mee, heb de voeding afgekoppeld en na een kwartier weer geprobeerd toen was t weer goed. blijft een vreemd verhaal, want na een paar dagen begint ie weer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb momenteel een vreemde kwestie met mijn SC-LX76:

Als ik via mijn Harmony One mijn HTPC, Receiver en Televisie aanzet, heb ik geen geluid. Dit totdat ik de receiver uitzet en weer aanzet.
Heb hier pas sinds afgelopen weekend last van. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Lastige klacht om te reproduceren voor reparatie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Driver- en/of firmwareupdates gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij de ps3 kun je proberen deep.color uit te zetten. Loste bij mij het probleem v flicker op.(vsx-921)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
.NCK schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:55:
De setup:

- Pioneer VSX-922
- Samsung 40F7000 LCD TV (HDMI OUT)
- Amino M540 STB (HDMI 2)
- DV-696AV DVD speler

Ik maak ook gebruik van HDMI Standby Passtrough, wanneer de reciever uitstaat wordt HDMI 2 netjes doorgegeven naar de TV.
Dit werkt prima.

Schakel ik echter de reciever in op STB, dan krijg ik wel het geluid te horen via m'n reciever, maar krijg ik op de TV de melding dat er geen signaal via HDMI binnenkomt.

Ik heb al lopen zoeken in de settings, diverse instellingen geswitched, maar krijg het niet meer voor elkaar om via de HDMI ingangen van de reciever beeld te krijgen via de HDMI OUT op m'n TV.

Het menu van de reciever wordt wel netjes getoond via HDMI OUT op m' tv.

Zijn jullie bekend in een dergelijke situatie?
Dan zijn we nu met zijn drieën. Begint er aardig op te lijken dat er gewoon een gigantisch brakke HDMI-switch in de 922 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Vandaag bij iBood twee setjes die wellicht interessant zijn voor de Pioneer fans alhier.

De eerste is de Pioneer VSX923 i.c.m. een Canton Movie 125 luidspreker set voor €540:

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/big_pictures/14/pioneervsx923_canton_600.jpg

De tweede is de Pioneer VSX1223 i.c.m. Boston Acoustics Soundware 5.1 luidsprekers voor €810:

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/big_pictures/14/pioneervsx1233_boston_600.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 10-01-2014 10:35 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Ik ziet zelf te twijfelen tussen deze twee aanbiedingen.
Ik ben een film en muziek liefhebber. Ik luister ook graag wat zwaardere muziek (hardstyle).
Voor films download ik graag de beste kwaliteit.
Voldoet voor mij de eerste aanbieding of kan ik beter voor de duurdere gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DragonXZ schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:49:
Ik ziet zelf te twijfelen tussen deze twee aanbiedingen.
Ik ben een film en muziek liefhebber. Ik luister ook graag wat zwaardere muziek (hardstyle).
Voor films download ik graag de beste kwaliteit.
Voldoet voor mij de eerste aanbieding of kan ik beter voor de duurdere gaan?
Voor muziek zou ik geen van deze luidsprekersets nemen. Voor films zal het heus wel okay zijn maar uit melkpakjes + subwoofer komt, mijns inziens, zelden tot nooit een echt mooi muziek geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Bedankt voor je advies. De receiver heeft de optie om nog 2 front speakers aan te sluiten. Zou dit dan een leuke aanvullende optie kunnen zijn om die te focussen op het muziek gedeelte? Voor de rest is het volgens mij een leuke aanbieding, of zie ik het helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DragonXZ schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:58:
Voor de rest is het volgens mij een leuke aanbieding, of zie ik het helemaal verkeerd?
Heel leuke aanbieding inderdaad en voor dát geld zal je moeilijk een veel beter geluid kunnen krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Brad Pitt schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:59:
[...]

Heel leuke aanbieding inderdaad en voor dát geld zal je moeilijk een veel beter geluid kunnen krijgen denk ik.
Top. Dan ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de goedkoopste aanbieding (gezien beide boxen voor het muziek gedeelte niet geweldig zijn). En dan kan ik het geld wat ik bespaar stoppen in twee leuke Front boxen die daar meer geschikt voor zijn.

Bedankt voor je snelle advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vraag mij af of een losse Pioneer versterker elders niet goedkoper is, en dán 2 leuke fronts kopen?
Of wil je per sé de kleine achterspeakers en sub erbij?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DragonXZ schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:05:
Top. Dan ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de goedkoopste aanbieding (gezien beide boxen voor het muziek gedeelte niet geweldig zijn). En dan kan ik het geld wat ik bespaar stoppen in twee leuke Front boxen die daar meer geschikt voor zijn.
Hmmm, als je die goedkope set neemt zitten daar al front speakers bij uiteraard hè. Je kan niet zomaar later eventjes twee leuke vloerstaanders erbij prikken of zo. Die andere set blijft er dan gewoon aan hangen?

[Edit] Wat hier boven gezegd wordt dus ja :) Beginnen met twee vloerstaanders (vrijwel altijd beter dan die melkpakjes voor muziek) en dan later eventueel wat surrounds (luisteren niet zo nauw) en een center (die is wel echt behoorlijk belangrijk) erbij kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 10-01-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Bedankt voor jullie advies, ik kijk even verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Ik zie niet waarom het niet zou kunnen hoor :)
Je kan de zet dan gewoon als 7.1 set inzetten.
De bijgeleverde speakers dan als Surrounds inzetten, en dan tezijnertijd de Center die bij het pakket zitten vervangen door een center die bij je nieuwe fronts passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:14:
Ik zie niet waarom het niet zou kunnen hoor :)
Je kan de zet dan gewoon als 7.1 set inzetten.
De bijgeleverde speakers dan als Surrounds inzetten, en dan tezijnertijd de Center die bij het pakket zitten vervangen door een center die bij je nieuwe fronts passen.
Dat kan inderdaad ook. Betaal je effectief iets van 100 Euro of zo voor de surrounds. Da's erg okay. Moet je wel de ruimte voor 7.1 hebben natuurlijk. Maar die máák je dan maar gewoon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Juist ja precies :)
Dat heb ik ook gedaan :P Al is het bij mij juist dat de 'surround-backs' en 'center' er uit een totaal niet bij elkaar horend setje komen maarja boeiend voor voorlopig is het best leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:17:
Dat heb ik ook gedaan :P Al is het bij mij juist dat de 'surround-backs' en 'center' er uit een totaal niet bij elkaar horend setje komen maarja boeiend voor voorlopig is het best leuk :D
Heb dat ook hoor, fronts en center merk 1, surrounds merk 2, surround backs merk 3, front heights merk 4, subwoofer merk 5. Met muziek gewoon alle DSP-meuk uit, klinkt prima. En met films klinkt het ook vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Dan zie ik de goedkoopste aanbieding als leuke basis voor mijn eerste set. Dan kan ik me op mijn gemak is ervaren hoe het allemaal klinkt en wat ik eventueel wil uitbreiden/vervangen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
Ik heb een VSX-1122K en ik vroeg me af of het mogelijk is om het volume verschil tussen bijvoorbeeld een radio en een hdmi ingang meer gelijk te trekken.

Als ik bijvoorbeeld naar internet radio luister, of xbox speel via een hdmi ingang staat het volume meestal rond de 50. Als ik echter mijn media center gebruik moet ik het volume altijd aanpassen naar +/- 30.

Voordat ik deze versterker kocht had ik een Yamaha receiver waarbij ik per input kanaal kon opgeven hoeveel DB deze gecompenseerd moest worden, zodat het volume niet steeds aangepast hoeft te worden.
Nu is dit geen probleem als ik vanuit de radio naar het media center ga, maar andersom levert dit soms wel een probleem op.

Weet iemand of dit mogelijk is? In de handleiding of het menu kan ik hier namelijk niets over vinden.

Ik krijg tijdens het wisselen van input wel een melding te zien met iets van "-3" of "-4" in het bericht (uit mijn hoofd weet ik de melding zo niet, deze kan ik nakijken als ik thuis ben)

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
cyberjack77 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:50:
Ik krijg tijdens het wisselen van input wel een melding te zien met iets van "-3" of "-4" in het bericht (uit mijn hoofd weet ik de melding zo niet, deze kan ik nakijken als ik thuis ben)
Da's Dolby's dialnorm die met het signaal mee wordt gezonden op die betreffende bron. Zie je bij DVD's, Blu-ray, digitale tv en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Brake_ schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:15:
Driver- en/of firmwareupdates gedaan?
Nee, maar ben er wel uit wat het veroorzaakte.

Had in media center zitten kloten met de refresh rate. Blijkbaar synchroniseert hij die niet met windows zelf (MCE kan een andere refresh rate/resolutie hebben dan de win7).
Dit zorgde voor extra 'schakelmomenten' bij het opstarten, waardoor de Pioneer het geluid ergens kwijtraakte.

Opgelost dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Richie_ schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 00:08:
Bij de ps3 kun je proberen deep.color uit te zetten. Loste bij mij het probleem v flicker op.(vsx-921)
idd heb met de video instellingen van de ps3 aan t wijzigen geweest nu al een dikke week geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:34:
Dat heb ik ook gedacht, maar het lijkt echt volledig random te zijn wanneer het wel of niet werkt. Ik heb nu alle apparatuur bij hem via composite aangesloten, dat werkt wel maar het is natuurlijk niet wat je wilt.
ff ps3 instellingen wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
DragonXZ schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:32:
Dan zie ik de goedkoopste aanbieding als leuke basis voor mijn eerste set. Dan kan ik me op mijn gemak is ervaren hoe het allemaal klinkt en wat ik eventueel wil uitbreiden/vervangen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik heb uiteindelijk ook de "goedkopere" set gekozen. Voor mij prima. Zit al 3 jaar te twijfelen tussen Onkyo, Denon en Pioneer. En tussen diverse speakers sets, bijvoorbeeld die populaire Jamo sets (606.608). Kon nooit kiezen en had het ook niet direct nodig ;)

Toen deze aanbieding voorbij kwam, kon ik het niet laten :) >:)

Dit jaar maar eens kijken om er twee mooi front zuilen bij te kopen. Wellicht iets van Monitor Audio of Canton zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

Brad Pitt schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:34:
Vandaag bij iBood twee setjes die wellicht interessant zijn voor de Pioneer fans alhier.

De eerste is de Pioneer VSX923 i.c.m. een Canton Movie 125 luidspreker set voor €540:

[afbeelding]
Ik heb die ook besteld bij iBood. Dat wordt nu mijn derde Pioneer receiver in 25 jaar. Ik moet nog zien of die Canton op kan tegen mijn Kef-speakers, maar anders gaan die naar de slaapkamer, tezamen met de huidige receiver.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Arjan A schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:17:
[...]

Ik heb die ook besteld bij iBood. Dat wordt nu mijn derde Pioneer receiver in 25 jaar. Ik moet nog zien of die Canton op kan tegen mijn Kef-speakers, maar anders gaan die naar de slaapkamer, tezamen met de huidige receiver.
Of je verkoopt de canton speakers aan mij ;)
bij interesse even een pm sturen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:35:
[...]

ff ps3 instellingen wijzigen
Wat is ps3 en waar zou ik dat moeten wijzigen? Geloof me ik heb alle menu items gehad. Niet alleen hdmi-gerelateerd, gewoon alles wat maar aan te klikken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
mcDavid schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:26:
[...]

Wat is ps3 en waar zou ik dat moeten wijzigen?
Wat dacht je van ps3 = PlayStation 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32

JSchut

.....

cyberjack77 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:50:
Ik heb een VSX-1122K en ik vroeg me af of het mogelijk is om het volume verschil tussen bijvoorbeeld een radio en een hdmi ingang meer gelijk te trekken.

Als ik bijvoorbeeld naar internet radio luister, of xbox speel via een hdmi ingang staat het volume meestal rond de 50. Als ik echter mijn media center gebruik moet ik het volume altijd aanpassen naar +/- 30.

Voordat ik deze versterker kocht had ik een Yamaha receiver waarbij ik per input kanaal kon opgeven hoeveel DB deze gecompenseerd moest worden, zodat het volume niet steeds aangepast hoeft te worden.
Nu is dit geen probleem als ik vanuit de radio naar het media center ga, maar andersom levert dit soms wel een probleem op.

Weet iemand of dit mogelijk is? In de handleiding of het menu kan ik hier namelijk niets over vinden.

Hetzelfde heb ik met mijn VSX-1123-K (net 2 dagen binnen). Heb het nu met optical in (TV). Het geluid moet behoorlijk harder wil ik de output van de TV horen. In de instellingen en in de iOs app kan ik ook niets vinden om het geluid te "boosten".

Moet nog even kijken of ik het vanuit de tv zelf kan opschroeven. (Moet wel kunnen lijkt mij)

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 13-01-2014 11:34 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Priyantha Bleeker schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:32:
[...]

Wat dacht je van ps3 = PlayStation 3 ?
...?
Ik denk niet dat het aanschaffen van een PlayStation 3 de problemen met een settopbox en Bluray speler op gaat lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32

JSchut

.....

Op mijn tv kan ik de output alleen verzwakken :S

Is het mogelijk om bij een VSX-1123-K de opt-in te "boosten"?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:53:
[...]

...?
Ik denk niet dat het aanschaffen van een PlayStation 3 de problemen met een settopbox en Bluray speler op gaat lossen.
ok foutje, ik heb de video en beeldinstellingen gewijzigd op de ps3/bluray speler en nu is t goed!
Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste