http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Anoniem: 521860
Sony Bravia KDL -40EX402 specificaties zie link hierboven.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Anoniem: 521860
Anoniem: 525853
Ik heb sinds een dag of 2 een VSX-923. Ik heb, ondanks dat het een 7.2 receiver is, het als 5.1 aangesloten conform de bijgeleverde handleiding.
Ik heb de automatische speaker instelling gedaan en daarbij heeft hij alle aangesloten speakers aangestuurd.
Ik heb op deze receiver aangesloten dmv HDMI:
1. UPC decoder op SAT/CBL.
2. DIVX mediatank op DVD. (Nieuwe HDMI kabel)
Daarnaast een XBOX 360 op component met optische kabel.
Als ik nu een film opstart (met DTS of 5.1 geluid) op de mediatank, dan krijg ik in de display maar 2 speakers te zien en de aanduiding Stereo.
Het lukt mij niet om alle speakers in het scherm te krijgen, laat staan surround.
Wie kan mij helpen om dit op een juiste manier in te stellen.
Dan kan je de geluidsinstellingen makkelijk aanpassen, en via status kijken welke speakers aangestuurd worden.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Anoniem: 525853
Mediatank (Dvico) moest gewoon op digitaal uit gezet worden. Alleen werkt DTS niet, wel 5.1. Ik denk dat dat weer een instelling van de mediatank is.Anoniem: 525853 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:58:
Hallo,
Ik heb sinds een dag of 2 een VSX-923. Ik heb, ondanks dat het een 7.2 receiver is, het als 5.1 aangesloten conform de bijgeleverde handleiding.
Ik heb de automatische speaker instelling gedaan en daarbij heeft hij alle aangesloten speakers aangestuurd.
Ik heb op deze receiver aangesloten dmv HDMI:
1. UPC decoder op SAT/CBL.
2. DIVX mediatank op DVD. (Nieuwe HDMI kabel)
Daarnaast een XBOX 360 op component met optische kabel.
Als ik nu een film opstart (met DTS of 5.1 geluid) op de mediatank, dan krijg ik in de display maar 2 speakers te zien en de aanduiding Stereo.
Het lukt mij niet om alle speakers in het scherm te krijgen, laat staan surround.
Wie kan mij helpen om dit op een juiste manier in te stellen.
Mocht er iemand een idee hebben. Ik houd me aanbevolen.
Enne Tommie. Ik heb geen Ipad.
Ik heb op dit moment enkele vragen (die op zich niets met elkaar te maken hebben):
1. Mijn speakerset bestaat uit vier zuilen en een subwoofer. Volgens de handleiding is de ideale crossover frequentie 120. Op de receiver kan ik echter alleen kiezen uit 100 of 150, maar niet uit 120. Welke instelling kan ik dan het beste kiezen? En moet ik de zuilen als Small of als Large markeren?
2. Het display van mijn receiver geeft de gekozen geluidsstand (stereo, Dolby Digital, Optimum etc.) aan. Op mijn vorige receiver kon je kiezen of je de geluidsstand of de gekozen ingang op het display wilde hebben. De ingang heeft mijn voorkeur, zodat ik bijvoorbeeld "Blu-Ray" op het display heb staan als ik een blu-ray aan het kijken ben. Heeft de SC-LX56 ook een optie om de gekozen ingang permanent op het display te vertonen? Ik heb dat nog niet kunnen vinden.
3. Op de digitale uitgang heb ik, net als bij mijn vorige receiver, een draadloze hoofdtelefoon (althans: het basisstation van die hoofdtelefoon) aangesloten, maar die ontvangt vreemd genoeg geen signaal. Moet ik ergens nog iets instellen om te zorgen dat de SC-LX56 geluid geeft op de digitale uitgang?
Zou fijn zijn als iemand hier kan helpen!
Heb nog even gezocht in dit topic en zie dat er wat mensen zijn waarbij het lukt dus dan zou het mij ook hopelijk moeten lukken
[ Voor 15% gewijzigd door BombaAriba op 12-07-2013 13:07 ]
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
een paar modellen van pioneer zagen er wel aardig uit naar mijn smaak.
maar ik schrok eigenlijk wel toen ik keek naar het stroomverbruik.
somige modellen gaven een +/- 500W op.
aangezien een versterker hier veel gebruikt word ongeveer 12 uur per dag en dat 250 dagen per jaar.
500 x 12 X 250 / 1000 = 1500kWh * 0,22 ct = 330 euro per jaar.
dat lijkt mij aardig in de papier lopen.
maar ik weet niet of de fabrikant (net zo als bij computer voedingen) het max gebruik geeft en wat dan het nominale gebruik zou zijn (bij gewoon stereo muziek).
heeft er al iemand eens gemeten wat het verbruik van zijn versterker nu eigenlijk is?
(het verschil tussen b.v. een A70 en een VSX-528-K deed mij toch wel effen op mijn hoofd krabben.
maar wat doet de praktijk?)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Heb hier ergens nog wel een verbruiksmeter liggen..kan vandeweek wel eens kijken wat de versterker (minus sub, die heeft eigen stroomvoorziening en dat varieert weer per subwoofer natuurlijk) hier doet, hij wordt het meest gebruikt door mijn vriendin die internetradio luistert zodra ze thuiskomt/in de weekenden.migjes schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:25:
mijn 20 jaar oude nad versterker heeft hellaas de geest gegeven en was rond aan het kijken naar een nieuwe versterker.
een paar modellen van pioneer zagen er wel aardig uit naar mijn smaak.
maar ik schrok eigenlijk wel toen ik keek naar het stroomverbruik.
somige modellen gaven een +/- 500W op.
aangezien een versterker hier veel gebruikt word ongeveer 12 uur per dag en dat 250 dagen per jaar.
500 x 12 X 250 / 1000 = 1500kWh * 0,22 ct = 330 euro per jaar.
dat lijkt mij aardig in de papier lopen.
maar ik weet niet of de fabrikant (net zo als bij computer voedingen) het max gebruik geeft en wat dan het nominale gebruik zou zijn (bij gewoon stereo muziek).
heeft er al iemand eens gemeten wat het verbruik van zijn versterker nu eigenlijk is?
(het verschil tussen b.v. een A70 en een VSX-528-K deed mij toch wel effen op mijn hoofd krabben.
maar wat doet de praktijk?)
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
dat zou ik wel een leuke test vinden.2Dutch schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:04:
[...]
Heb hier ergens nog wel een verbruiksmeter liggen..kan vandeweek wel eens kijken wat de versterker (minus sub, die heeft eigen stroomvoorziening en dat varieert weer per subwoofer natuurlijk) hier doet, hij wordt het meest gebruikt door mijn vriendin die internetradio luistert zodra ze thuiskomt/in de weekenden.
niet dat ik deze 2 versterkers wil vergelijken, maar het verschil in verbruik is zo groot. (en ook wel begrijpelijk gezien het verschil in soort )
de VSX-528-K staat gespecificeert voor 450W.
en een A-70 staat voor 74W.
en ik vond dat een groot verschil.
met mijn veelvuldig gebruik vond ik het wel een puntje om naar te kijken.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Het testen zal dan ook lasting worden; dat is afhankelijk van het aantal speakers dat aanstaat en op welk volume.
Klopt, het blijft altijd afhankelijk van je setup. Als je uitgaat van de max zit je wel safe natuurlijk.weertenaar schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:11:
Dat zal het maximale verbruik zijn. Mijn VSX-2021 staat gespecificeerd als 550W, maar in het hele huis verbruik ik nu 300W, terwijl er nu 5.1+2.0 aanstaat op redelijk volume.....
Het testen zal dan ook lasting worden; dat is afhankelijk van het aantal speakers dat aanstaat en op welk volume.
Mijn waarden worden ook niet enorm representatief bedenk ik me, heb namelijk de 2 achterste surroundspeakers nog niet aangesloten (komt een leiding daarvoor via de kruipruimte, wat netter) en in verhouding niet zulke krachtige speakers. Zou wat te laag uitkomen
Jouw waarden lijken me wel een aardige indicatie
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
S606: Frequentiebereik (Hz) 42 - 20.000
Sub210: Frequentiebereik (Hz) 36-150
De set zal op een Pioneer VSX-527-K komen. Ook overweeg ik de Jamo S426 HCS5 (scheelt toch weer €170). Wat is jullie advies hierin?
Deze vraag had in _Brake_ in "[Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic deel 2" gemoeten

[ Voor 13% gewijzigd door _Brake_ op 15-07-2013 12:22 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
jep ik ga er ook wel van uit dat de specificering van 550W de max zal zijn die je waarschijnlijk nooit haalt.weertenaar schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:11:
Dat zal het maximale verbruik zijn. Mijn VSX-2021 staat gespecificeerd als 550W, maar in het hele huis verbruik ik nu 300W, terwijl er nu 5.1+2.0 aanstaat op redelijk volume.....
maar dan kan ik er ook van uit gaan dat b.v. een A-70 gespecificeerd op 74W dat ook niet zal halen.
300W voor heel het huis is netjes, kan alleen niet schatten hoeveel dan voor de versterker is.
dit is tweakers.net dus misschien heb je ook wel een thuis server.
(een duurbel of een trek touwtje, maakt een groot verschil, of misschien zelfs een vloerverwarming pomp.)
testen zal zeker lastig zijn, want setups kunnen verschillen.
voor mij is het meer een indicatie, of een setup alla 5.1/7.1 ook veel verbruikt als hij gewoon iets stereo's af speelt.
of dat ik toch gewoon naar een stereo set ga kijken. *
om echt eerlijk te zijn, hoe vaak heb ik een goede bron met echt dolby of thx etc... 99% van de tijd heb ik alleen stereo nodig.
en mijn mening is ook wel: hoe platter de tv's hoe platter de programmering.
(* ik heb niet zoon zin in mijn eigen zuur opgewekte kWhtjes van het dak te verspillen.
Je kan in het home menu de speakers die je niet hebt aangesloten uitzetten.
Reken sommetjes zijn altijd leuk, maar gaan uit van maximaal verbruik, het gehele jaar door.
Net als je ventilator in je computer, die heeft x aantal branduren of x aantal omwentelingen voor die kan ophouden.
Draai je de computer 24/7 onder full load, dan zal zo'n ventilator 4 tot 5 jaar meegaan. Zet je de computer echter uit als je gaat slapen of weg bent, dan doe je er wel 10 jaar mee.
Wat betreft stereo versterkers, je kan de receiver ook als stereo instellen met speakers A, B, A+B.
Dan kan je later altijd nog meer speakers aansluiten.
Zo heb ik het nu ( sub komt later, center weer daarna) en het klinkt beter dan mijn oude technics su v620m2 op dezelfde speaker sets.
Lekker!
mijn indicatie was idd misschien niet zo heel handigmigjes schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:04:
[...]
300W voor heel het huis is netjes, kan alleen niet schatten hoeveel dan voor de versterker is.
dit is tweakers.net dus misschien heb je ook wel een thuis server.
(een duurbel of een trek touwtje, maakt een groot verschil, of misschien zelfs een vloerverwarming pomp.)
(* ik heb niet zoon zin in mijn eigen zuur opgewekte kWhtjes van het dak te verspillen.)
thanks..
dat was de info die ik zocht.
en dat is toch wel te beschouwen als een significant verschil.
die versterker is toch gespecificeerd voor 450W en 65W is toch wel een aardige factor lager.
@weertenaar.
ook dank natuurlijk, en het geeft niet, het punt was ook duidelijk.
conclusie.
het vermogen wat pioneer opgeeft als verbruik is dus een marketing fubar.
ze durven dus waarschijnlijk niet te vertellen dat als een versterker een 130W per kanaal uit geeft op de boxen daar dus geen 130W aan elektra voor nodig is. (dit is voor mij geen nieuwe info, dat wist ik al langer)
maar het verschil tussen 450W en laten we stellen 100W is wel erg groot. (dan vraag ik mij af of die 450W wel op een 1 of andere manier te halen valt.)
ik had eigenlijk gehoopt een doorslaggevend argument om voor een bepaalde versterker te kunnen gaan, maar helaas de zaken zijn toch wat ingewikkelder.
(nadeel is als ik een paar specificaties vind, die niet kloppen ik dan de rest van de specificaties ook niet meer vertrouw.)
ik moet weer terug naar de tekentafel, ik mis mijn oude betrouwbare nadje
Die 450 Watt is simpelweg het maximale vermogen wat er eventueel gebruikt kan worden. Logisch dat het onder normale omstandigheden nooit wordt gehaald: je zal nooit de versterker vol open hebben staan. Ik ben maar al te blij dat de apparaten niet altijd trekken wat er achterop staat, dan ben ik met mijn apparatuur meerdere kW's kwijtmigjes schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:37:
die versterker is toch gespecificeerd voor 450W en 65W is toch wel een aardige factor lager.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het overgrote meerendeel van de (betaalbare) receivers haalt dat dan ook niet, not even close.migjes schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:37:
ze durven dus waarschijnlijk niet te vertellen dat als een versterker een 130W per kanaal uit geeft op de boxen daar dus geen 130W aan elektra voor nodig is.
Dan neem je een Klasse-D versterker van Pioneer. Extreem krachtig (gemeten, dus niet alleen volgens de geheel nietszeggende specs) en bijzonder energie-zuinig.ik had eigenlijk gehoopt een doorslaggevend argument om voor een bepaalde versterker te kunnen gaan, maar helaas de zaken zijn toch wat ingewikkelder.
Kosten uiteraard wel wat meer dan de normale instap-receivers. Maar ja, voor niks...
Nickname does not reflect reality
lol, zeer prettig dat de versterkers dan geen 3300W gebruiken.
dat zou dan ongeveer de hele opbrengst van mijn pv setje zijn, omvormer gaat tot de max van 3300W.
en dat doet toch nog een 2900kWh opleveren per jaar.
@Brad Pitt
ja gelukkig komt de zon nog voor niks op.
heb ook al zitten kijken naar een A-70, en toen viel mij het verschil tussen over het algemeen surround versterkers en dat soort versterkers ook ineens op.
de A-70 stond wel gespecificeerd voor 74W. (website pioneer europa is effen offline dus uit het hoofd)
terwijl het minimum voor surround wel 450W lijkt te zijn. (wat ze dus niet hallen, nog een keer dank voor het testen)
de A70 had maar 1 nadeel, mijn tv heeft maar 1x een hdmi (is onderhand ook al een oudje geworden, dus die gaat nog wel een keer vervangen worden.).
en ik heb eigenlijk 2x hdmi nodig, maar eigenlijk interesseert mij dat geen bal, dan gaat de digitalle tv maar via scart, der is toch nooit iets echt fatsoenlijk op.
prijs vond ik wel te doen, dus hij staat nog op de lijst.
edit:
a pioneer europa is weer online, en verbruik is inderdaad 74 W / 0.2 W voor bijstand met een A-70.
[ Voor 4% gewijzigd door migjes op 16-07-2013 14:08 ]
Anoniem: 347813
Ik probeer mijn Pioneer BCS 414 te koppelen aan mijn LG LA6208.
Mijn idee was omdat te doen via ARC. Maar ik slaag er maar niet in om geluid door men boxen te laten sturen (Radio werkt wel, dus de boxen werken). Ik heb de ARC functie op beide toestellen aangezet en de geluids instellingen van de LG naar arc boxen gezet. Ze zijn verbonden met een HDMI kabel via de out van de pioneer naar de in 1 van de LG(die poort support ARC gebruik).
Heeft iemand hier ervaring mee?
MVg,
Bart
Anoniem: 347813
Heeft toevallig iemand ervaring met de Pioneer VSX-921k icm de B&W CM9?
Heb nu de VSX-921 en wil me speakers gaan upgraden misschien met de CM9 maar vraag me af of me receiver die kunnen aansturen.
Had ergens gelezen dat ik me receiver kan opblazen als die te zwak is voor de speakers.
Ga me receiver wel een keertje upgraden maar dat gaat nog wel enige tijd duren.
Mocht dat prima kunnen, zal ik het dan BI-AMP aansluiten?
Of heeft dat geen nut aangezien de stroom dan uit de zelfde voeding komt en omdat het vermogen waarschijnlijk ook lager wordt omdat die het watt percentage moet verdelen over meerdere kanalen?
Mvg, Michael.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
http://www.bowers-wilkins..._audio/CM_Series/CM9.html
Lijkt me geen probleem voor de vsx-921 die bij 8 Omh 105w per kanaal stuurt.
Of ze er goed op klinken is een ander verhaal. In mijn optiek is het beter om boxen te hebben die gelijk of net iets hoger als het wattage per kanaal zijn. Maar 200w lijkt me geen probleem voor je receiver.
ps. Heb zelf de oude pioneer cs-777 speakers op mijn 827k aangesloten, en aangevuld met 2 extra kleinere speakers (200watt) op de front-height, in de opstelling speakers A+B. Dit klinkt met instelling large en 80Hz x-over erg goed.
[ Voor 20% gewijzigd door Bisquit op 20-07-2013 21:11 ]
Ik heb mijn settopbox (Samsung smt-c7140) via hdmi verbonden aan mijn Pioneer vxs-321. Die zit vervolgens via hdmi aan mijn Sony 37VDL4000. Alles werkt maar het probleem is dat als ik zap van een hd-kanaal naar een sd-kanaal, de TV kort op zwart gaat, de juiste resolutie zoekt en dan pas weer beeld geeft. Dit is behoorlijk irritant gezien het feit dit een seconde of 5 duurt
Echter krijg ik geen geluid. Hij staat niet op mute. Er knippert wel het woordje digital. Beeld komt ook gewoon door. Volume op en neer ook geen verschil.
Dune staat ook goed. Bitstream en audio via hdmi.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Heb btw wel spijt dat ik niet weer onkyo heb genomen, die hebben iig een fatsoenlijke GUI....
Nvm, moest signal connect drukken op ab....
[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 08-08-2013 23:02 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik heb alleen 2 vragen aan andere gebruikers:
1. Ik gebruik normaal een KAKU (klik aan klik uit) om alle apparatuur aan en uit te zetten. Dit om mijn sluipverbruik te verminderen. Dit heeft een periode goed gewerkt waarna opeens al mijn instellingen uit mijn Pioneer VSX-922-K weg zijn. Pioneer om advies gevraagd, die zeggen dan gewoon geen back up batterij dus stroom niet verbreken. Pas op vakantie geweest Pioneer VSX-922-K 20 dagen zonder stroom gehad, stekker erin alles werkt. Zijn er meer mensen die met het van de stroom afhalen instellingen kwijt zijn?
2. ARC en HDMI Standby passtrough klinkt leuk. Samen met een Samsung UE46ES8000 werkt het alleen slecht. HDMI CEC werkt namelijk niet goed. Bij aanzetten van iedere andere ingang op de pioneer wordt hij automatisch na 10 sec teruggezet naar de ARC ingang.
Momenteel de tv via digital audio aangesloten.
Heeft iemand dit wel goed werkend met een samsung tv?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Your Friendly Neighborhood Moderator
Anoniem: 533512

Ik heb een VSX-922 (zo'n 4 mnd geleden gekocht). Als ik hem aanzet, blijft het display op "POWER ON" staan, en doet de receiver vervolgens niets. Op welke knop ik ook druk, er gebeurt niets. Uitzetten van de receiver kan alleen dmv de power knop 10 sec ingedrukt te houden, of (rigoreus) door de stekker eruit te halen. Heb de receiver vannacht van de stroom gelaten, maar geen verschil, het enige wat ik krijg is de "POWER ON" melding...
HELP!
Anoniem: 295641
Ik gebruik deze in combinatie met de iControlAV2 app....alleen vaak de andere dag pakt hij hem niet..dan moet ik eerst de stroom er af halen en dan er weer op..en dan doet hij het goed.
Laatste update staat erop...(maar die is al minimaal een jaar oud)
Ook in combinatie met klik-aan-klik-uit geprobeerd..door deze te schakelen voordat ik de app gebruik..maar dat schiet ook niet op...
Het geheel gebruik ik ook in combinatie met een appletv...alleen gaat dit ook niet helemaal super...appletv met hdmi naar de hdmi-video ingang...en de uitgang van de versterker via ARC naar de tv (50vt30)
wellicht dat iemand dezelfde settings of ervaring heeft..

hier baal ik ook wel van, hoeveel moeite is het nu om de app geschikt te maken voor de 2012 modellen? volgens mij schelen ze niet zoveel. En die app laat nogal wat te wensen over.MikeyMan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:30:
Hmm... Er is een nieuwe app, maar die is dan weer alleen voor de 2013 modellen. Goed bezig Pioneer!
Wederom een klein schopje. Is er al iets meer bekend over je probleem?Polster schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:25:
Situatie
De receiver is 2 maanden oud en aangesloten op een Pioneer PDP 435PE Plasma uit 2005 met 1 HDMI aansluiting. Deze opstelling werkte out-of -the-box prima, ook na het toepassen van de VSX-922 firmware update uit december 2012. De set-up werkte goed tot enkele weken geleden.
Probleem
Probleem is dat er plotseling geen goed videosignaal meer doorkomt over HDMI (geluid nog wel dat loopt over optical). Ik zie op de TV heel even in de rechter bovenhoek dat er een 1080i signaal doorkomt maar het valt direct weer uit, beeld blijft dan ook zwart. Het lijkt er op dat het signaal telkens wordt onderbroken.
Ik heb sinds enige tijd de VSX-922 in huis. Hij bevalt op zich prima!
Echter heb ik een soorgelijk probleem. Soms valt het beeld weg als ik na enige tijd met de UPC box (geen Horizon, variant met HD Red) van kanaal wissel. Het beeld blijft dan zwart en het geluid valt ook weg.
Als ik dan de input source verander en weer terugzet op de UPC box, dan blijft het beeld vaak nog steeds zwart.
Uitzetten van de UPC box en uitzetten van de versterker werkt soms, maar ook niet altijd. Ik moet een aantal keer UPC box uit, versterker uit, input source veranderen etc en dan heb ik op een gegeven moment wel weer beeld.
Needless to say dat dit heel erg vervelend is. Iemand dezelfde ervaring? En beter nog....een oplossing
[ Voor 26% gewijzigd door GekkeTed op 16-08-2013 17:49 ]
Alternative zijn er ook niet echt.
alleen de standaard pioneer app of is twonky o.i.d. beter ?
ik doe het meestal met de app...maar soms kan ik hem niet bereiken....soms staat hij zelfs nog aan, nadat ik hem heb uitgedaan op de app...kortom instabiel
is dit bekend, kan ik er wat aandoen? reset ofzo of moet ik hem ter reparatie aanbieden...?
Via de fysieke powerknop ervaar je hetzelfde dan?Anoniem: 295641 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:06:
ik doe het meestal met de app...maar soms kan ik hem niet bereiken....soms staat hij zelfs nog aan, nadat ik hem heb uitgedaan op de app...kortom instabiel
Nickname does not reflect reality
tja, das is een goede...zal ik eens proberen...Brad Pitt schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:19:
[...]
Via de fysieke powerknop ervaar je hetzelfde dan?
Kan iemand dit bevestigen en kunnen andere merken recievers dat wel?
Alvast bedankt!
Films afspelen via USB of DLNA kan naar mijn weten geen één receiver direct vanaf USB-stick of externe HDD. Het is eigenlijk altijd muziek en in veel gevallen ook foto's. In combinatie met een Apple-device kan het dan soms weer wel (wat in het geval van de VSX-1122-K ook zo is). Staat overigens gewoon netjes in de handleiding vermeld.Drifter7 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:07:
Kan iemand dit bevestigen en kunnen andere merken recievers dat wel?
Dit had ik ook, maar is opgelost met de meest recente firmware update.Anoniem: 533512 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:23:
Hallo! Ik hoop echt hier een oplossing te vinden voor mijn probleem, want ik baal er goed van..![]()
Ik heb een VSX-922 (zo'n 4 mnd geleden gekocht). Als ik hem aanzet, blijft het display op "POWER ON" staan, en doet de receiver vervolgens niets. Op welke knop ik ook druk, er gebeurt niets. Uitzetten van de receiver kan alleen dmv de power knop 10 sec ingedrukt te houden, of (rigoreus) door de stekker eruit te halen. Heb de receiver vannacht van de stroom gelaten, maar geen verschil, het enige wat ik krijg is de "POWER ON" melding...
HELP!
De iControl app van 2012 modellen blijft echter bagger..
Heeft iemand tips om een strakkere bas eruit te krijgen of zijn mijn speakers of de receiver hier gewoon niet geschikt voor (misschien vreet ie een stuk laag eraf?)
Welke speakers zijn het? Wellicht zijn het speakers die niet eens fatsoenlijk laag weer kunnen geven en dan kan het snel ophouden. En vanaf de receiver kant: heb je de speakers op large staan? Zo niet, wat is de ingestelde crossover?Aloys schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:42:
Heeft iemand tips om een strakkere bas eruit te krijgen of zijn mijn speakers of de receiver hier gewoon niet geschikt voor (misschien vreet ie een stuk laag eraf?)
Zou de oude iControl app beter zijn? deze is volgens mij nog steeds te downloaden uit de appstorePhyc schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:00:
[...]
Dit had ik ook, maar is opgelost met de meest recente firmware update.
De iControl app van 2012 modellen blijft echter bagger..
Ik heb de speakers inderdaad ingesteld op large om te voorkomen dat de lage tonen worden gefilterd. De betreffende speakers zijn de Sony SS-H501 speakers (hoewel ik er nu andere speakers op heb om te testen). Ze gaan niet erg laag (service manual zegt tot 65Hz), maar met de originele stereo is de bass toch strakker en wat sterker in het lage gebied.FeaR schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 07:24:
[...]
Welke speakers zijn het? Wellicht zijn het speakers die niet eens fatsoenlijk laag weer kunnen geven en dan kan het snel ophouden. En vanaf de receiver kant: heb je de speakers op large staan? Zo niet, wat is de ingestelde crossover?
http://www.nodevice.com/m...anual5797pdf/get7308.html
In het begin werkte alles, zowel icontrol als avcontrole, tot ergens een update halverwegen 2012 toen werd de vsx-527 opeens niet meer ondersteund.Anoniem: 295641 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:59:
[...]
Zou de oude iControl app beter zijn? deze is volgens mij nog steeds te downloaden uit de appstore
Keek al of je oude versie ergens vandaan kon plukken maar kon niets vinden.
ter info: ik heb ook nog een subwoofer staan, vandaar dat ik aan het pielen ben met LARGE en SMALL, echter is deze nog niet aangesloten omdat ik hiervoor de kabels nog moet trekken.
[ Voor 20% gewijzigd door Luuk84 op 03-09-2013 21:59 ]
Het stekkertje heeft dezelfde diameter als waar hij (denk ik )in moet.
In de handleiding staat alleen dat je er een antenne op aan kan sluiten maar moet toch mogelijk zijn om radio uit de muur over d receiver te laten spelen?
Alvast bedankt!!!
Ik heb hem zoals een andere gebruiker voorstelde eens in een andere groep gehangen. Het verschijnsel bleef hetzelfde. Op het moment dat het zonnescherm opgerold was schakelde de versterker uit. Is niet alle keren maar de ene keer wel en dan weer niet.bartsluimer schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:54:
Iemand hier die me misschien kan helpen? Als ik mijn uitvalscherm naar binnen haal (automatisch via schakelaar) gaat spontaan mijn Pioneer VSX-922 uit. TV, set up box, NAS etc die in hetzelfde blok zitten blijven het gewoon doen. Meet geen rare spanningsval zo snel. Iemand een idee?
Heeft hier iemand nog een idee?
Nu ben ik op zoek naar een goede koptelefoon en viel mijn oog onder andere op de Sennheiser RS-170.
Deze heeft alleen een analoge aansluiting.
Nu is mijn vraag: kan ik deze alleen op de voorkant van de receiver aansluiten of is er ook een mogelijkheid om deze aan de achterkant aan te sluiten ?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Anoniem: 548135
Ik heb een vsx-921 en wil een koptelefoon aansluiten en daarbij tevens het geluid over de speakers kunnen horen. echter zodra ik de koptelefoon aan de voorkant op de 3,5mm ingang aansluit hoor ik alleen geluid over de koptelefoon.
Is er een instelling mogelijk om zowel de speakers als de koptelefoon tegelijk van geluid te voorzien ?
je moet toch de keuze hebben om beide tegelijk te activeren ?
ik ken iemand met een jvc versterker en daar werkt het zonder problemen hoor.
Waarom zou je met een koptelefoon op je kop nog naar de speakers willen luisteren?
Daarnaast; je kunt het volume maar 1x regelen, hoe had je dat in gedachten met twee uitgangen?
Enige mogelijkeid die ik zie is een aparte voorversterker voor de koptelefoon.
Om dan toch maar ff uit te wijden over mijn probleem, ik heb van m'n audiciën een hoofdtelefoon gekregen (ja, ik ben slechthorend) en die kan ik via de koptelefoon uitgang aansluiten, als er een nederlands gesproken programma is dan wil ik dat ding opzetten en de rest van m'n gezin via de speakers luisteren.
Er zit op mijn hoofdtelefoon een volumeregelaar, die kan zelfstandig geregeld worden, maar dat is het probleem niet, de speakers moeten ook gewoon geluid blijven geven.
zodra de hoofdtelefoon wordt aangesloten vallen de speakers uit, kan ik een andere aansluiting gebruiken of dit softwarematig oplossen ?
Anoniem: 356920
http://www.fwdmagazine.be...t-naar-pioneer-receivers/
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

De Pioneer VSX-528 en de Onkyo TX-NR 525 (beide net geen 300 euro) passen binnen budget.
De Pioneer VSX-828 en de Onkyo TX-NR 626 (beide net geen 400 euro) zijn net iets te duur. Is het interessant om voor die twee modellen te kijken naar de modellen van 2012? En welke zijn dat. Ik zie de logica van de nummers niet!
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
De voorloper van de Pioneer is de VSX-827(-K). Van Onkyo weet ik niet zeker wat de voorloper is, maar het meest voor de hand liggend is volgens mij de TX-NR 616.iAmRenzo schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:41:
Ik zit te dubben tussen een Pioneer (en een Onkyo).
De Pioneer VSX-528 en de Onkyo TX-NR 525 (beide net geen 300 euro) passen binnen budget.
De Pioneer VSX-828 en de Onkyo TX-NR 626 (beide net geen 400 euro) zijn net iets te duur. Is het interessant om voor die twee modellen te kijken naar de modellen van 2012? En welke zijn dat. Ik zie de logica van de nummers niet!