Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

bartbh schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:27:
Sinds gisteren heb ik een VSX-922-k. Echter als ik deze standby zet geeft deze een hoogfrequente pieptoon. Is dit een bekend eufel van Pioneer of de 922?

Ook als het apparaat al langere tijd in standby staat blijft de pieptoon.
Daar heb ik geen last van met mijn VSX-922K.
Maar dat zegt natuurlijk niks over het feit of het een bekend euvel is. Misschien heb ik wel geluk met de mijne.

[ Voor 52% gewijzigd door RnB op 10-04-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
RnB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:35:
[...]

Daar heb ik geen last van met mijn VSX-922K.
Maar dat zegt natuurlijk niks over het feit of het een bekend euvel is. Misschien heb ik wel geluk met de mijne.
Ik heb er ook geen last van met die van mij. Dus ik denk dat wij geen geluk hebben, maar hij gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens een simpele spectrum analyser op de telefoon is het een toon op precies 10kHz. Pioneer gaf aan de receiver eens te resetten en anders contact op te nemen met de leverancier.

Kortom, hij gaat helaas alweer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kansloos advies van Pioneer, maar we zijn niet anders gewend van de klantenservices van deze wereld. :)

Het hoort niet, mijn 922 had het ook niet. Gewoon een gaar voedingsgedeelte, hup terug ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi.

Ik hoop een hele simpele vraag.
Ik heb een 922. Nu heb ik net een subwoofer aangesloten. Netjes de speaker check weer gedraaid, Sub staat in de speaker lijst.
Maar hoe zorg ik dat de receiver de SUB gebruikt bij Stereo muziek, als ondersteuning ?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Falch schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:57:
[...]

Hoe bedoel je, een switch?
Een netwerkswitch?
Heb al een HTPC met LAN verbinding, dus een switch heeft ervoor gezorgd dat ik nu op m'n receiver en BR speler ook netwerk heb. De netwerkfunctionaliteit valt wel zwaar tegen overigens. De receiver verslikt zich vreselijk in mijn DLNA server, met een grote hoeveelheid muziek.

Kreeg overigens zojuist ook een zwaar kansloze mail terug van Pioneer op mijn vraag over de MHL aansluiting:
De HDMI poort/kabel stuurt ook geen stroom, maar alleen signaal uit. De porten zijn niet defect, dit zijn de specificaties van HDMi functie.
Wat een kansloze rukkers zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:40:
Hi.

Ik heb een 922. Nu heb ik net een subwoofer aangesloten. Netjes de speaker check weer gedraaid, Sub staat in de speaker lijst.
Maar hoe zorg ik dat de receiver de SUB gebruikt bij Stereo muziek, als ondersteuning ?

Thnx
Ik durf het niet perse voor de 922 te zeggen, maar normaal gesproken kan je in MCACC bij de individuele speakerinstellingen (waar je large of small opgeeft voor bijvoorbeeld je fronts) je sub op "PLUS" zetten, daarna zal je sub rustig mee brommen bij stereo.

[ Voor 4% gewijzigd door Don Quijote op 10-04-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravnoss schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:46:
[...]

Ik durf het niet perse voor de 922 te zeggen, maar normaal gesproken kan je in MCACC bij de individuele speakerinstellingen (waar je large of small opgeeft voor bijvoorbeeld je fronts) je sub op "PLUS" zetten, daarna zal je sub rustig mee brommen bij stereo.
Klopt helemaal.... Het werkt, thnx a lot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:40:
Hi.

Thnx
Die vraag staat een paar pagina's terug beantwoord :)

Of je zet je sub op plus, of je zet je speakers op small. werkt super bij mij met speakers op small.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ik heb het setje DV-989 (DVD/SACD speler) en een VSA-AX10Ai. (Elite HT amp). Die zijn, of waren, onderling verbonden met een firewire kabeltje (I.LINK noemen ze dat)

Op de een of andere manier krijg ik deze I.LINK op mijn VSA-AX10Ai niet meer aan de praat.

Ik heb al een "I.LINK database reset" gedaan zoals in de handleiding staat op blz 98, maar dat heeft niet geholpen. Ik kan nu geen SACD's en DVDA's meer afspelen, althans niet de hires of surround streams.

Blijkbaar kun je door bepaalde toetsen in te drukken bij het aanzetten sommige zaken uit en aanzetten die je in de setup menu's nergens tegenkomt. Weet er iemand hier meer af, of zijn er meer ervaringen met de firewire poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

Is je kabeltje of zijn de poorten nog wel goed? Ik heb bij mijn AX5 gemerkt dat de poort een zwakke plek was en het kabeltje nog wel eens slecht contact wilde maken.
Ik kan in de servicemanual in ieder geval niks terugvinden over een reset van I.LINK

[ Voor 20% gewijzigd door kraats op 13-04-2013 15:23 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ik heb 2 kabels getest. Als ik de 2 poorten van de DVD speler onderling doorverbind zegt ie netjes dat hij een loop constateerd, dus blijkbaar zijn die 2 poorten nog in orde.

Bij de AX10 gebeurt er gewoon niks, in kan in het input assign menu de I.LINK ook helemaal niet aankiezen, ook niet als de speler is aangesloten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Iemand nog een idee? Anders zal ik als workaround 6 analoge cinch kabeltjes moeten leggen tussen de speler en de receiver. (naast de toslink die er al ligt).

Ondertussen heb ik een mail gestuurd naar de verkoper van de spullen, en de service manual heb ik ook ergens gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toslink is toch net zo goed digitaal? Surround zou daarmee moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Bepaalde formaten zoals SACD en hi-res DVDA kan of helemaal niet, of alleen gedownsampled digitaal over toslink getransporteerd worden.

(copyprotectie in actie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

Vaak ook een brandbreedte verhaal. De laaste HD audio surround formaten passen ook niet over toslink en moeten over HDMI of met de analoge 6 kanaals ingang.

Kan je niet gewoon een complete fac default van je receiver doen? Overigens wel een monster van een receiver zeg...heerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een VS922 verbonden met mijn Mede8er 500X via HDMI. Nou heb ik altijd goed films kunnen kijken op 1080 HD formaat, maar sinds enige tijd krijg ik geen beeld meer op mijn TV. Het menu van mijn mede8er wordt gewoon getoond, als ik een film selecteer dan gaat het lichtje HDMI uit op de receiver en geeft mijn TV geen beeld meer. Het geluid van de film hoor ik nog wel... Vreemde is dat een film een tijd geleden nog wel beeld gaf. Ik heb wel onlangs de firmware bijgewerkt van de receiver, komt dit bij iemand bekend voor ? Erg frustrerend .... Beeld van HDR ontvanger op andere HDMI ingang wordt wel getoond alsook het menu van de mediaplayer.

Tweede vraag hoe kan ik de blauwe opties op de afstandsbediening selecteren ? Ik wil een internet radio zender toevoegen aan de favorieten maar alle blauwe knoppen werken niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nabarun115
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-08 18:24
hey

vraagje Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Pioneer VSX-922, Dit is mijne eerste receveiver dus alles is nog wat zoeken. Ik heb alles al kunnen aansluiten (smart tv, ps3, xbox, telenet digicorder) . Ik vind het alleen vreemd dat ik mijn geluid enorm luid moet zetten ongeveer -20.0 db, wil ik ook maar iets horen , is dit normaal?

iemand die me kan verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nabarun115 schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:05:
hey

vraagje Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Pioneer VSX-922, Dit is mijne eerste receveiver dus alles is nog wat zoeken. Ik heb alles al kunnen aansluiten (smart tv, ps3, xbox, telenet digicorder) . Ik vind het alleen vreemd dat ik mijn geluid enorm luid moet zetten ongeveer -20.0 db, wil ik ook maar iets horen , is dit normaal?

Kan liggen aan de gevoeligheid van je speakers. En als je echt heel erg dunne speakerkabel gebruikt, kan dat er ook iets mee te maken hebben.
Maar, opzich is het inderdaad wel vreemd. Ik draai zelf op mijn SC-LX76 op ongeveer -30db met mijn Dynaudio 52Se's. En die zijn vrij lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nabarun115
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-08 18:24
MikeyMan schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:20:
[...]

Kan liggen aan de gevoeligheid van je speakers. En als je echt heel erg dunne speakerkabel gebruikt, kan dat er ook iets mee te maken hebben.
Maar, opzich is het inderdaad wel vreemd. Ik draai zelf op mijn SC-LX76 op ongeveer -30db met mijn Dynaudio 52Se's. En die zijn vrij lastig.
het zijn idd heel dunne speaker kables, mag/ kan ik die vervangen door andere?

ik gebruik de Pioneer S-HS100 speakerset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:19:
Hallo,

Ik heb een VS922 verbonden met mijn Mede8er 500X via HDMI. Nou heb ik altijd goed films kunnen kijken op 1080 HD formaat, maar sinds enige tijd krijg ik geen beeld meer op mijn TV. Het menu van mijn mede8er wordt gewoon getoond, als ik een film selecteer dan gaat het lichtje HDMI uit op de receiver en geeft mijn TV geen beeld meer. Het geluid van de film hoor ik nog wel... Vreemde is dat een film een tijd geleden nog wel beeld gaf. Ik heb wel onlangs de firmware bijgewerkt van de receiver, komt dit bij iemand bekend voor ? Erg frustrerend .... Beeld van HDR ontvanger op andere HDMI ingang wordt wel getoond alsook het menu van de mediaplayer.

Tweede vraag hoe kan ik de blauwe opties op de afstandsbediening selecteren ? Ik wil een internet radio zender toevoegen aan de favorieten maar alle blauwe knoppen werken niet....
Wat voor HDMI kabel gebruik je? Wellicht heb je een oudere versie (<1.3) en vereist je mediaplayer nu een nieuwere soort HDMI kabel. Heb hetzelfde gehad namelijk. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
Ben hier waarschijnlijk ook een HDMI probleem aan het trouble-shooten met de Pioneer VSX-922 bij mijn vader thuis maar ik kom er niet meer uit.

Situatie
De receiver is 2 maanden oud en aangesloten op een Pioneer PDP 435PE Plasma uit 2005 met 1 HDMI aansluiting. Deze opstelling werkte out-of -the-box prima, ook na het toepassen van de VSX-922 firmware update uit december 2012. De set-up werkte goed tot enkele weken geleden.

Probleem
Probleem is dat er plotseling geen goed videosignaal meer doorkomt over HDMI (geluid nog wel dat loopt over optical). Ik zie op de TV heel even in de rechter bovenhoek dat er een 1080i signaal doorkomt maar het valt direct weer uit, beeld blijft dan ook zwart. Het lijkt er op dat het signaal telkens wordt onderbroken.

Wat heb ik geprobeerd
- DTV decoder en Apple TV los aangesloten op de HDMI aansluiting van de TV --> Werkt goed. Input kanaal van TV lijkt dus in orde.
- Alles afgekoppeld van de receiver en alleen geprobeerd het settings menu op de TV te krijgen --> Lukt niet. Beeld blijft knipperen, wel input-geen input.
- 3 Andere HDMI kabels geprobeerd (die het icm de Apple TV deden) --> Geen succes
- Receiver en TV op een andere stopcontact aangesloten --> Geen succes
- Factory restore gedaan op de receiver --> Geen succes
- In de receiver video-settings allerlei verschillende output's gesleceteerd zoals auto, 720p, 1080i.
- Receiver op 2 andere TV's aangesloten (Philips en Samsung) --> Geen vuiltje aan de lucht, alles werkt.
- Terug naar de winkel gegaan en daar aangesloten op een TV --> Werkte (uiteraard) gewoon.

TLDR - Conclusie:
- TV werkt op de HDMI input van 2 verschillende apparaten maar niet op die van de Pioneer receiver.
- De receiver werkt op alle andere TV's maar niet op de Pioneer TV waar hij het op moet doen :(

What am I missing here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:52
nabarun115 schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:05:vraagje Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Pioneer VSX-922, Dit is mijne eerste receveiver dus alles is nog wat zoeken. Ik heb alles al kunnen aansluiten (smart tv, ps3, xbox, telenet digicorder) . Ik vind het alleen vreemd dat ik mijn geluid enorm luid moet zetten ongeveer -20.0 db, wil ik ook maar iets horen , is dit normaal?

Wat ik op Hardware.info ook al had gezegd: dat je je receiver wat verder open moet zetten is helemaal niet erg. Het heeft inderdaad te maken met het relatieve lage rendement van de gebruikte Pioneer-speakers. Met 82 dB/m zijn ze niet extreem gevoelig. Dikkere kabel lost dat probleem zeker niet op, je zal een lagere weerstand hebben maar het is zeker niet dat je nu op - bijvoorbeeld - -40.0 dB kan gaan zitten. Nieuwe speakers (wat je volgende stap is volgens HW.info) lost dit "probleem" wel op als je speakers pakt die makkelijker aan zijn te sturen. Neem dan iets van bijvoorbeeld Klipsch die een behoorlijke gevoeligheid hebben van (ruim) over de 90 dB. Maar echt een probleem zou ik dit niet noemen. Op -20.0 dB is je receiver nog steeds het signaal aan het verzwakken, als je constant op 0.0 dB of in de plus zou moeten spelen dan zou ik het wat dubieuzer vinden.
MikeyMan schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:20:
[...]
Gevoeligheid van 86 dB/m en 4 Ohm, dat is dus al meer dan de speakers van TS. Plus dat er nog zo veel andere dingen meespelen. Denk alleen maar aan de akoestiek en opstelling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:28:
[...]

Wat voor HDMI kabel gebruik je? Wellicht heb je een oudere versie (<1.3) en vereist je mediaplayer nu een nieuwere soort HDMI kabel. Heb hetzelfde gehad namelijk. :)
Ik weet inmiddels wat de oorzaak was. Mede8er stond ingesteld digitale ruisonderdrukking, deze uitgezet en had gelukkig weer beeld. Geeft maar weer aan dat al die instellingen op allerlei componenten ook kunnen conflicteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Vraagje..ik ben nu sinds een tijdje in het bezit van een pioneer vsx 921. Alleen vraag ik me af of en hoe ik ervoor zorg dat het volume per kanaal gelijk ligt. Aks ik via hmg bijv internet radio afspeel, komt het geluid veel harder door dan bijvoorbeeld bij het kanaal TV/SAT. Dit is nogal eens irritant als ik vergeten ben het volume flink zachter te zetten alvorens ik overschakel op internetradio en weer een gehoorbeschadiging oploop..:)

Dit moet toch te wijzigen zijn neem ik aan? Kan er echt niks over terugvinden in het boekje...

Alvast bedankt voor het evt antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan ik de verschillende Pioneer AV receivers ergenlijks gemakkelijk vergelijken?
(Net zoals ik bijv. de verschillende NAS'en van Synology naast elkaar kan zetten? zie voorbeeld: http://www.synology.com/p...ct_id_list=110%2C111%2C98)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

uuhhmm.. gewoon zo? http://www.pioneer.eu/nl/...s/av-receiver/choose.html
of wilde je ook oudere modellen vergelijken?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja, die had ik ontdekt, maar stel ik wil een 5.1 met een 7.2 receiver vergelijken, dan kan dit niet.
Dit is wel het beste wat ik zelf ook was tegengekomen. Bedankt in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jorgen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:14:
Ja, die had ik ontdekt, maar stel ik wil een 5.1 met een 7.2 receiver vergelijken, dan kan dit niet.
Dit is wel het beste wat ik zelf ook was tegengekomen. Bedankt in elk geval.
En waarom zou dat niet kunnen? Je kan ze toch ook zelf naast elkaar zetten door de site twee keer te openen? Graag volgende keer ook eerst even zelf zoeken, want ook de andere merken hebben een functie op de site om de receivers te vergelijken. Beetje zonde om drie topics te kicken met een zelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat begrijp ik FeaR. Ik heb ze alleen nog niet kunnen vinden. Ik zal het voortaan anders doen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
7.2? Dat is 7 surround kanalen en 2 subwoofers?
Ik ben al heel lang met surround bezig maar .2 is nieuw voor mij. Lagen tonen dragen geen richtings informatie dus dat begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
joopv schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 01:44:
Ik ben al heel lang met surround bezig maar .2 is nieuw voor mij. Lagen tonen dragen geen richtings informatie dus dat begrijp ik niet.
Check de nieuwe hogere modellen van Onkyo, die doen x.4 dus vier subwoofers. Echter is het veelal een interne Y-splitter en heb je niet de mogelijkheid om daadwerkelijk vier dan wel twee subwoofers in te stellen. Met een externe Y-splitter kan je dus ook van je 5.1 receiver een 5.2 of 5.4 maken. Meerdere subwoofers kan handig zijn in verband met de plaatsing in de kamer. Dus niet dat je een Front Right en Front Left-subwoofer hebt, plaatsing ben je vrij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoge tonen dragen ook geen richtingsinformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
joopv schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 01:44:
die .2 kan heel handig zijn voor het gelijkmatig vullen van een grote ruimte met bas. Daarnaast kun je de instelling ook als zone instellen; dus 5.1 en 2.1 erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Die audio formaat omschrijving slaat op het medium en haar daarop gebruikte format. Oftewel: wat staat er op de DVD/BR/SACD/internetstream/whatever. 2.0, 2.1 enz. enz t/m 7.1

Zoals ik het nu begrijp wordt deze aanduiding nu dus "misbruikt" door de receiver fabrikant om de mogelijkheid tot het aansluiten van meerdere subwoofers aan te geven.

Commerciele prietpraat dus, die weer extra verwarring en misverstanden introduceert bij de niet-ingewijde consument. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Polster schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:52:
Ben hier waarschijnlijk ook een HDMI probleem aan het trouble-shooten met de Pioneer VSX-922 bij mijn vader thuis maar ik kom er niet meer uit.

Situatie
De receiver is 2 maanden oud en aangesloten op een Pioneer PDP 435PE Plasma uit 2005 met 1 HDMI aansluiting. Deze opstelling werkte out-of -the-box prima, ook na het toepassen van de VSX-922 firmware update uit december 2012. De set-up werkte goed tot enkele weken geleden.

....heel verhaal....

TLDR - Conclusie:
- TV werkt op de HDMI input van 2 verschillende apparaten maar niet op die van de Pioneer receiver.
- De receiver werkt op alle andere TV's maar niet op de Pioneer TV waar hij het op moet doen :(

What am I missing here?
Klein schopje. Hoop dat iemand nog iets kan bedenken om dit probleem op te lossen want de receiver staat nu stof te happen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
plasma is zeker een 720p scherm?
heeft mijn pa ook problemen mee. Probeer alle inputs en de receiver hard op 720p te zetten of experimenteer wat met de resolutiesettings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
mcDavid schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:41:
plasma is zeker een 720p scherm?
heeft mijn pa ook problemen mee. Probeer alle inputs en de receiver hard op 720p te zetten of experimenteer wat met de resolutiesettings.
Ja inderdaad een 720p scherm. Deed het de eerste weken dus prima maar plotseling niet meer. Er is geen andere hdmi input helaas en ik heb volgens mij alle receiver output-settings gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een site waar de verschillen opstaan tussen de vsx1122 en de 1123 ? Zodat ik als audioleek kan zien of ik de nieuwe mogelijkheden nodig heb en het de meerprijs waar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Na veel gelezen te hebben o.a. in dit topic blijf ik toch tobben met een probleem. Ik heb een Pioneer VSX-527 receiver (met twee Harman Kardon speakers). Heeft altijd prima gewerkt, maar sinds kort heb ik een Samsung UE40ES7000 Smart TV gekocht. Ik heb nu wel alles aan de praat gekregen, maar in de details blijken nog wat probleempjes te zitten.

Aansluitingen:
Op de Samsung tv zitten 3 HDMI aansluitingen. Deze zijn als volgt aan de diverse apparaten gekoppeld:
HDMI1 (DVI) - > HUMAX IHDR-5200c
HDMI2 (ARC) -> Pioneer VSX-527 (HDMI out)
HDMI3 (MHL) -> PS3
Alle apparaten geven beeld en geluid over de receiver. Dus dat is gelukkig allemaal in orde.

De problemen:
-ARC werkt gedeeltelijk: ik zet de tv aan, receiver gaat NIET automatisch aan (ondanks ARC). Bij het uitzetten van de tv gaat de receiver WEL automatisch uit. Het volume van de tv kan ik zowel met de afstandsbediening van de tv als van de receiver probleemloos regelen en wordt automatisch door beiden aangepast.
- De tv herkent de receiver op source HDMI2 niet. Als ik deze source selecteer, staat er "Geen signaal. 1) controleer de kabelaansluitingen en instelling van bronapparaat. 2) Druk op Source om bronapparaat te selecteren.” Er staat wel een HDMI-CEC tuner in de lijst met een Anynet+ logo. Als ik die source selecteer, krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
- de screensaver en menu’s van de receiver worden niet op de tv weergegeven, met uitzondering van het hoofdmenu. Dat krijg ik via source HDMI2, drukken op [receiver] op afstandsbediening en daarna op [home menu]. Hierna krijg ik het home menu met 1) Auto MACC 2) Manual SP Setup etc… Ik kom echter niet in andere menu’s, zoals het netwerk setup menu.
- Ik heb geen verbinding vanuit de receiver naar mijn draadloze netwerk. Mijn laptop herkent het apparaat niet in de lijst, mijn iPhone en iPad kunnen geen connectie via AirPlay maken. Ik heb begrepen dat ik in de netwerk setup een vast IP adres moet ingeven, maar ik kom dus zoals hierboven gezegd niet in dat menu.

Goed, al mijn hoop is op jullie experts gevestigd. Wellicht is het een kleinigheid, maar mij kennende kan het ook iets gruwelijk stoms zijn. Welke van de twee ook: ik hoop echt dat jullie een oplossing kunnen bieden. Na tig keer opnieuw alles af- en aankoppelen ben ik het spoor zowat bijster.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

@Faecon:

Je kunt het zelf vrij makkelijk via Google vinden, maar voor het gemak maar even de linkjes voor deze keer. ;)

http://www.pioneer.eu/nl/...405/VSX-1122-K/specs.html

http://www.pioneerelectro...neer+Receivers/VSX-1123-K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:26:
-ARC werkt gedeeltelijk: ik zet de tv aan, receiver gaat NIET automatisch aan (ondanks ARC). Bij het uitzetten van de tv gaat de receiver WEL automatisch uit. Het volume van de tv kan ik zowel met de afstandsbediening van de tv als van de receiver probleemloos regelen en wordt automatisch door beiden aangepast.
Dat gaat ook niet werken. De receiver wordt niet automatisch aangezet door de Samsung tv. Dat is geen bug, maar een 'feature'.
- De tv herkent de receiver op source HDMI2 niet. Als ik deze source selecteer, staat er "Geen signaal. 1) controleer de kabelaansluitingen en instelling van bronapparaat. 2) Druk op Source om bronapparaat te selecteren.” Er staat wel een HDMI-CEC tuner in de lijst met een Anynet+ logo. Als ik die source selecteer, krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
De receiver zend ook geen beeld uit, als er geen signaal binnenkomt op de receiver. Of werkt het wel als je een andere input probeert?
- de screensaver en menu’s van de receiver worden niet op de tv weergegeven, met uitzondering van het hoofdmenu. Dat krijg ik via source HDMI2, drukken op [receiver] op afstandsbediening en daarna op [home menu]. Hierna krijg ik het home menu met 1) Auto MACC 2) Manual SP Setup etc… Ik kom echter niet in andere menu’s, zoals het netwerk setup menu.
Helpt het een keer drukken op de knop 'receiver'? Zo niet, dan volg ik je probleem niet helemaal.
- Ik heb geen verbinding vanuit de receiver naar mijn draadloze netwerk. Mijn laptop herkent het apparaat niet in de lijst, mijn iPhone en iPad kunnen geen connectie via AirPlay maken. Ik heb begrepen dat ik in de netwerk setup een vast IP adres moet ingeven, maar ik kom dus zoals hierboven gezegd niet in dat menu.
Heb je je draadloze netwerk niet nog weer achter een andere router zitten dan de receiver? En heeft de receiver wel een netwerkverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zag vandaag dat Pioneer ook een "Elite"-serie heeft. Wat is hier specifiek de meerwaarde van? Betere onderdelen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kort door de bocht, Elite is de Amerikaanse LX-serie.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 02-05-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
[quote]bartbh schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:29:
[...]

Dat gaat ook niet werken. De receiver wordt niet automatisch aangezet door de Samsung tv. Dat is geen bug, maar een 'feature'.

[...]

mijn VSX-2021 gaat wel automatisch aan met mijn LG tv, is dit een feature van Samsung dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
weertenaar schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:27:
mijn VSX-2021 gaat wel automatisch aan met mijn LG tv, is dit een feature van Samsung dan?
Same here met een Pioneer/Onkyo receiver op een Pioneer/Panasonic tv. D.w.z.: als de receiver aan stond terwijl je de tv uit zette zal deze ook mee aan gaan als je de tv weer aan zet. Stond deze uit blijft 'ie uit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FeaR schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:06:
Kort door de bocht, Elite is de Amerikaanse LX-serie.
Op de NL site van Pioneer zijn er maar 3 LX-modellen. Er zijn veel meer VS-versies op de VS-site.
Is een vergelijking nog nuttig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jorgen schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:08:
[...]
Op de NL site van Pioneer zijn er maar 3 LX-modellen. Er zijn veel meer VS-versies op de VS-site.
Is een vergelijking nog nuttig dan?
Daarom was het ook kort door de bocht, het is niet één op één. Maar volgens mij heeft Pioneer wel meer modellen die dan wel in Europa te krijgen zijn dan wel in Amerika. En onder de modellen onderling zit ook nog verschil. Maar de Elite serie in je keuze meenemen zie ik de meerwaarde niet van, of ga je importeren en met een omvormer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
weertenaar schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:27:
Correct, een 'feature' van Samsung. Niet van Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:47
Waar ik me pissig over maak is de suport van de apps.

Heb de vsx-527 en kon hem met Icontrolav en icontrolav2 alles mooi instellen en regelen.
Ergens een paar maanden werd er een update gepushed en nu wordt mijn systeem niet meer ondersteund.
Ipv dat ze dat even melden! Een oude versie is niet te vinden/krijgen en nu kan ik alleen nog maar gebruik maken van controlapp die bijna geen functies heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAM schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:56:
@Faecon:

Je kunt het zelf vrij makkelijk via Google vinden, maar voor het gemak maar even de linkjes voor deze keer. ;)

http://www.pioneer.eu/nl/...405/VSX-1122-K/specs.html

http://www.pioneerelectro...neer+Receivers/VSX-1123-K
Mja zoiets had ik ook al. Vroeg me gewoon af welke ik moet kopen. Het 2012 model, of de nieuwe die uitkomt, waar van ik de 4k toestand al nietnodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebolabelgium
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-10-2023
Voor het eerst een pioneer receiver aangekocht obv de goede reviews. Ik ben toch wat teleurgesteld door zowel de pioneer klantendienst (antwoorden naast de vraag of foutief), de gebrekkige handleiding maar vooral door het ontbreken van elementaire zaken. Snap ook niet dat daar in geen enkele review opmerkingen op wordt gegeven. In de eerste plaatst de VSX 827 aangekocht om gebruik te maken van internetradio. Je hebt 2 opties : instellen via vtuner op internet of via pioneer zelf en internet radio's toevoegen aan favourieten. Het instellen was wat zoeken, maar ging uiteindelijk wel. Echter grootste teleurstelling was dat om te zien welke internetradio je wil afspelen je de tv moet aanzetten, enkel daar verschijnt de zender. Op het display van de pioneer staat enkel "netradio" of "favourite". Moet je de volgorde dat je genomen hebt al memoriseren als je je tv niet aanzet. Wil ik zonder tv zappen tussen de zenders, lukken de pijlen op en neer niet, ook niet links of recht op de afstandsbediening, ook op toestel tune + - of preset lukken niet! Per ongeluk duw ik op de toetsen op de bass + - bij te stellen en dan zapt hij daarmee wel tussen de zender! Begrijpe wie kan ! Mail nr klantendienst vr 1e probleem : die zeggen droogweg dat het wel op display komt als ik met pijl op en neer selecteer ! Nog mensen met dezelfde problemen? heb laatste firmware erop gezet , geen verbetering. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
ebolabelgium schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:20:
...Echter grootste teleurstelling was dat om te zien welke internetradio je wil afspelen je de tv moet aanzetten, enkel daar verschijnt de zender. Op het display van de pioneer staat enkel "netradio" of "favourite". ...
Ik gebruik altijd de app op mijn telefoon om de internetradio te bedienen, daar zie je je zender wel in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FeaR schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Daarom was het ook kort door de bocht, het is niet één op één. Maar volgens mij heeft Pioneer wel meer modellen die dan wel in Europa te krijgen zijn dan wel in Amerika. En onder de modellen onderling zit ook nog verschil. Maar de Elite serie in je keuze meenemen zie ik de meerwaarde niet van, of ga je importeren en met een omvormer werken?
Ik was zoiets niet van plan nee.
Als ik zou importeren, dan wordt het een Europees model wat een stuk voordeliger zou zijn in Engeland of Duitsland. Ik neem aan dat in elk geval de Duitse modellen precies gelijk zullen zijn. De Engelsen hebben waarschijnlijk alleen maar een andere stekker, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Sinds gisteren een VSX-920 in mijn bezit (en een BDP-140, waar ik een regio-vrije firmware in heb geflashed). Alleen nog maar de standaard setup uitgevoerd, maar het geluid valt me zo toch wat tegen. Hiervoor had ik een Yamaha RX-V650 en die gaf een veel dieper en voller laag. Nu is het alsof de laagste frequenties eruit gefilterd worden en klinkt het vaak wat blikkerig. Krijg het idee dat de filosofie bij Pioneer is dat je gewoon full range frontspeakers moet hebben en de subwoofer er vooral is voor DTS/Dolby.

Het surround effect bij films e.d. is wel een stuk duidelijker.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Pioneer moet je even goed kijken hoe de crossovers staan en of er een aparte instelling m.b.t. stereo weergave is. Sommige versterkers laten je apart de crossovers voor surround en stereo selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:29:
[...]

Oké, helder. Wel jammer. :)
[...]

De receiver zend ook geen beeld uit, als er geen signaal binnenkomt op de receiver. Of werkt het wel als je een andere input probeert?
Heb nog even zitten vogelen en het lukt. Ik heb via de iPhone Spotify aangeslingerd via AirPlay en zie dan wel via de HDMI2 source beeld. Ik kan dan ook de diverse menu's benaderen. Wel vreemd dat de Pioneer automatisch op "game" springt als ik via de Samsung tv HDMI2 source benader, maar goed. Kleinigheidje.
[...]

Helpt het een keer drukken op de knop 'receiver'? Zo niet, dan volg ik je probleem niet helemaal.

[...]

Heb je je draadloze netwerk niet nog weer achter een andere router zitten dan de receiver? En heeft de receiver wel een netwerkverbinding?
Het probleem zat in de LAN kabel. De receiver wordt nu wel gewoon in het netwerk herkend.

Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:40:
In de Pioneer moet je even goed kijken hoe de crossovers staan en of er een aparte instelling m.b.t. stereo weergave is. Sommige versterkers laten je apart de crossovers voor surround en stereo selecteren.
Wat met de crossover e.d. gespeeld, maar het helpt helaas niks. Er is ook maar 1 instelling voor trouwens. Bij m'n Yamaha voelde je de vloer meetrillen bij lage bassen. Bij de Pioneer: niks, hoe hard je deze ook zet, of wat voor instellingen je ook aanpast. :-(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Zijn je speakers allemaal in fase aangesloten? Heb je de front speakers ingesteld op 'groot' of 'klein'? Verplaats je sub eens om te luisteren of dat nog verschil oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Ik heb vorig jaar mei een VSX-1122-K gekocht en sinds een aantal maanden heb ik last van een soort ruis op het speakerkanaal rechtsvoor. Het vreemde is dat de ruis komt en gaat. Het is geen constante ruis, maar soms als we film kijken dan komt de ruis opeens, verdwijnt weer, komt weer, etc. Ik kan er geen pijl op trekken om eerlijk te zijn, maar het is verrekte irritant. Ik heb al wat instellingen geprobeerd te wijzigen, update gedraaid, etc. Ik krijg steeds sterker het vermoeden dat de receiver kapot is, heeft iemand van jullie vergelijkbare ervaringen of oplossingen?

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Atomsk schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:53:
[...]

Wat met de crossover e.d. gespeeld, maar het helpt helaas niks. Er is ook maar 1 instelling voor trouwens. Bij m'n Yamaha voelde je de vloer meetrillen bij lage bassen. Bij de Pioneer: niks, hoe hard je deze ook zet, of wat voor instellingen je ook aanpast. :-(
Dat verschil kan alleen maar door instellingen veroorzaakt worden, niet door de versterker an sich. Dus of de Yamaha versterkte het een en ander met een instelling, of de pioneer heeft een instelling waardoor-ie zich inhoudt.

Zo'n groot verschil zou op z'n minst goed meetbaar moeten zijn, en dat soort verschillen worden nooit gemeten. Kijk nog even goed naar de settings! (tenzij de versterker echt stuk is).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
[...]

Hoe heb je je speakers ingesteld? Als je bij stereo geluid wilt dat je subwoofer mee speelt moet je die op "plus" instellen (pagina 102/103 in de NL handleiding op de pioneer website)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
MewBie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:35:
[...]
Hoe heb je je speakers ingesteld? Als je bij stereo geluid wilt dat je subwoofer mee speelt moet je die op "plus" instellen (pagina 102/103 in de NL handleiding op de pioneer website)
Plus is toch gewoon een setting die de crossover vergeet? Dus dat alle lage tonen altijd door de sub worden weergegeven ongeacht wat je ingesteld hebt.

Plus kan ook ingesteld worden icm front speakers op Small. Wat voor effect geen dit dan? Ik merk thuis geen verschil.

[ Voor 58% gewijzigd door wolverine3141 op 10-05-2013 09:54 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De 2013 line-up. Meer 4k en andere dingen. Interessant:

http://www.homecinemamaga...rs-met-mhl-4k-en-airplay/
http://www.diskidee.be/20...unt-ios-en-android/31252/

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 10-05-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen im mijn Pioneer VSX920 te resetten. Ik word een beetje gek van dit apparaat en heb nu ook mijn afstand bediening niet meer onder controle.
Wil graag beiden weer terug op de fabrieksinstelling want kan er momenteel niets mee. Vind dit apaaraat erg gecompliceerd met al die vervelende instellingen.
HELP HELP IK KOM ER NIET MEER UIT,
VAST DANK VOOR DE ULTIEME TIP
Sjef Siemons/Rotterdam :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet jij toevallig hoe ik mijn vsx 920 weer in de fabrieksinstellingen krijg en ook mijn afstand-bediening, ben een beetje radeloos aan het worden. BEdankt vast en groet
Sjef Siemons
Atomsk schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:53:
Sinds gisteren een VSX-920 in mijn bezit (en een BDP-140, waar ik een regio-vrije firmware in heb geflashed). Alleen nog maar de standaard setup uitgevoerd, maar het geluid valt me zo toch wat tegen. Hiervoor had ik een Yamaha RX-V650 en die gaf een veel dieper en voller laag. Nu is het alsof de laagste frequenties eruit gefilterd worden en klinkt het vaak wat blikkerig. Krijg het idee dat de filosofie bij Pioneer is dat je gewoon full range frontspeakers moet hebben en de subwoofer er vooral is voor DTS/Dolby.

Het surround effect bij films e.d. is wel een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:11:
Wie kan mij helpen im mijn Pioneer VSX920 te resetten. Ik word een beetje gek van dit apparaat en heb nu ook mijn afstand bediening niet meer onder controle.
Wil graag beiden weer terug op de fabrieksinstelling want kan er momenteel niets mee. Vind dit apaaraat erg gecompliceerd met al die vervelende instellingen.
HELP HELP IK KOM ER NIET MEER UIT,
VAST DANK VOOR DE ULTIEME TIP
Sjef Siemons/Rotterdam :( :(
http://docs.pioneer.eu/Ma...K_ARB7475_manual/?Page=62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
MewBie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:35:
[...]
Ja, ze staan op plus. Frontspeakers zelf staan op "klein", ze op groot instellen vervormt het geluid teveel. Nou ja, misschien is het een kwestie van smaak, maar ik had niet verwacht dat bij stereo-weergave het geluid zoveel zou kunnen verschillen. Het is ook niet alsof lage bassen eruit gefilterd worden (getest met wat testtonen), ze komen gewoon niet zo krachtig over. Wellicht dat de speakers niet zo geschikt zijn voor deze versterker: Het zijn 4 Ohm JBL speakers, terwijl de Pioneer eigenlijk vanaf 6 ohm ondersteund. "Pure direct" klinkt bijv ook heel klein en ingeblikt (subwoofer wordt dan niet gebruikt), terwijl je bij de Yamaha weinig verschil hoorde tussen "straight" en "pure direct".

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
13tha1pi schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:51:
[...]

Plus is toch gewoon een setting die de crossover vergeet? Dus dat alle lage tonen altijd door de sub worden weergegeven ongeacht wat je ingesteld hebt.

Plus kan ook ingesteld worden icm front speakers op Small. Wat voor effect geen dit dan? Ik merk thuis geen verschil.
Voor wat betreft het aansturen van de subwoofer zou er inderdaad geen verschil moeten zitten tussen Small + Yes en Small + Plus.
Als je front speakers op Large staan ingesteld speelt de subwoofer niet mee met stero geluid als de sub op Yes staat. In dat geval moet je de sub op Plus zetten om hem met stereo mee te laten spelen.

Hoe het precies met de crossover zit weet ik niet.
Ik heb zelf geen subwoofer nodig en heb de fronts gewoon op Large staan.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een VSX- 922 en ik zit met een probleem. Misschien dat iemand hier kan helpen. Ik heb een pansonic blu ray speler op de bd hdmi ingang, en dan hdmi uitgang naar mijn plasma. Met blu ray afspelen in 2d geen probleem, maar soms bij 3d komt er geen signaal binnen bij mijn plasma. En plots is het signaal er, maar gisteren kwam het totaal niet. Het gekke is dat ik een blu ray speler op de hdmi 4 ingang heb aangesloten en daar komt enkel een 3d signaal door. Speel ik een gewone 2d bd of dvd af, komt er geen signaal door. Geen signaal is ook steeds zowel geen beeld als geluid. Ook het home menu van de bd speler komt er niet door. Zet ik de receiver op standbye en surpas ik de versterker komt alles mooi door op mijn plasma. Dus samengevat, de ene input heeft een probleem met 2d signaal en de andere met 3d signaal. Kan dit met 1 of andere instellingen van de receiver te maken hebben. Ik heb al met de videoparameter de v.conv setting aan en uit gezet en de uitgangsresolutie dan manueel verzet, maar niets helpt. Iemand enig idee? Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Vangt jullie receiver ook erg snel stof?
Het blijft heel apart rond het display hangen, op het plastic gedeelte zeg maar. Alsof er nog plaksel van het veiligheidsstickertje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:50:
Ik heb een VSX- 922 en ik zit met een probleem. Misschien dat iemand hier kan helpen. Ik heb een pansonic blu ray speler op de bd hdmi ingang, en dan hdmi uitgang naar mijn plasma. Met blu ray afspelen in 2d geen probleem, maar soms bij 3d komt er geen signaal binnen bij mijn plasma. En plots is het signaal er, maar gisteren kwam het totaal niet. Het gekke is dat ik een blu ray speler op de hdmi 4 ingang heb aangesloten en daar komt enkel een 3d signaal door. Speel ik een gewone 2d bd of dvd af, komt er geen signaal door. Geen signaal is ook steeds zowel geen beeld als geluid. Ook het home menu van de bd speler komt er niet door. Zet ik de receiver op standbye en surpas ik de versterker komt alles mooi door op mijn plasma. Dus samengevat, de ene input heeft een probleem met 2d signaal en de andere met 3d signaal. Kan dit met 1 of andere instellingen van de receiver te maken hebben. Ik heb al met de videoparameter de v.conv setting aan en uit gezet en de uitgangsresolutie dan manueel verzet, maar niets helpt. Iemand enig idee? Alle hulp is welkom!
Een firmware update heeft het blijkbaar opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal.

Ik heb deze week mijn vorige receiver ingeruild en ben nu in het bezit van een Pioneer SC-LX86.
Ben tot nu toe zeer tevreden. Hij ziet er mooi uit, geeft een geweldig geluid, en het bedienen begint ook al te wennen. Al moet ik zeggen dat ik de afstandsbediening een onding vind. Alles is slecht leesbaar in de avond.
Maar dit is opgelost door de logitech harmony one te gebruiken. Werkelijk alle functies kan dat ding bedienen.
1 ding mis ik wel tov. mijn vorige versterker; de mogelijkheid om de volume's tussen de ingangen onderling gelijk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Asprine schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:45:
Waar ik me pissig over maak is de suport van de apps.

Heb de vsx-527 en kon hem met Icontrolav en icontrolav2 alles mooi instellen en regelen.
Ergens een paar maanden werd er een update gepushed en nu wordt mijn systeem niet meer ondersteund.
Ipv dat ze dat even melden! Een oude versie is niet te vinden/krijgen en nu kan ik alleen nog maar gebruik maken van controlapp die bijna geen functies heeft.
Zelf ben ik aan het kijken naar de combi-aanbieding van de VSX-922 met de S-HS 100 speakerset (stel nog niet zulke hoge eisen aan het geluid, bovendien kan de speakerset altijd nog vervangen worden), maar vraag me inderdaad af of die apps wel een beetje fatsoenlijk werken. Lees er veel ellende over, en de reviews in de app store zijn ook erg wisselvallig. Een van de hoofdredenen is namelijk om m'n dinnetje met een app fijn internetradio te kunnen laten luisteren.

Wat heeft de rest hier voor 'n ervaringen met de apps, of worden er alternatieven ingezet voor de bediening? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
ik heb een vervelend probleem met mijn VSX 921. Op zich ben ik super content en doet het ding alles wat ik verwacht alleen heb ik een hoop gezeik met de 2de zone. Als ik van 2 zones cd (aangesloten op een internetradio) naar tv kijken ga (met mijn harmony wat op zich niet uit maakt) krijg ik 9/10 de 2de zone niet meer uitgeschakeld, niet met de app, niet met de origineel AB en niet met de harmony. Geluid en ingangen kan ik wel wisselen. Ik heb altijd gedacht dat het door de HDMI ARC kwam (soms blijven de 2 rode lampjes branden als hij uit staat of 1 van de 2 en hangt hij ook vast) maar nu ik dat allemaal heb uitgezet blijft hij dat doen. Het enige wat helpt is de stroom uittrekken terug in steken, hij springt dan vanzelf aan op zone 2 (ook niet normaal) en dan kan ik zone 2 pas uitzetten.
Op zich is het geen groot probleem maar uitgegroeid tot een ergernis om iedere dag opnieuw dat geklooi te hebben (als ik niet naar de 2de zone luister werkt alles normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
2Dutch schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:15:
[...]

Zelf ben ik aan het kijken naar de combi-aanbieding van de VSX-922 met de S-HS 100 speakerset (stel nog niet zulke hoge eisen aan het geluid, bovendien kan de speakerset altijd nog vervangen worden), maar vraag me inderdaad af of die apps wel een beetje fatsoenlijk werken. Lees er veel ellende over, en de reviews in de app store zijn ook erg wisselvallig. Een van de hoofdredenen is namelijk om m'n dinnetje met een app fijn internetradio te kunnen laten luisteren.

Wat heeft de rest hier voor 'n ervaringen met de apps, of worden er alternatieven ingezet voor de bediening? :)
over het algemeen heb ik geen klagen over de app via android (ik gebruik de oude versie met een 921). Nadeel is wel dat de ingebouwde internetradio niet op zone 2 kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

chundo schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:03:
[...]
over het algemeen heb ik geen klagen over de app via android (ik gebruik de oude versie met een 921). Nadeel is wel dat de ingebouwde internetradio niet op zone 2 kan spelen
Die zones was ik niet bekend mee dus even door Google gehaald :P Alles gaat gewoon maar op 1 plek plaatsvinden (de huiskamer) dus dat is niet zo'n punt voor mij. Wel bedankt voor de info, er zijn vast folks die het wel belangrijk vinden :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
sorry voor het vage zone verhaal, ik weet natuurlijk niet als het veel gebruikt wordt maar voor ons was het een must en ging er vanuit dat het wel meer gebruikt werd. Ik vind het dan ook onlogisch dat ik daar geen internetradio kan luisteren, dat er geen digitaal geluid mogelijk is begrijp ik maar internetradio is gewoon een stereo geluid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
chundo schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:39:
sorry voor het vage zone verhaal, ik weet natuurlijk niet als het veel gebruikt wordt maar voor ons was het een must en ging er vanuit dat het wel meer gebruikt werd. Ik vind het dan ook onlogisch dat ik daar geen internetradio kan luisteren, dat er geen digitaal geluid mogelijk is begrijp ik maar internetradio is gewoon een stereo geluid 8)7
bij de duurdere versie (VSX 2021 bijv.) kun je wel internetradio op de 2de zonde luisteren. Helaas geen bronnen via HDMI ingangen, daar baal ik soms ook wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Onkyo en Yamaha blijkt wel eens dat ze een vermogen opgeven, wat in de realiteit niet gehaald wordt. Omdat de test op een bepaalde manier uitgevoerd wordt, waarbij dan een hoog vermogen wordt gemeten.

Nu heb ik zelf een Pioneer stereo versterker A-307R van 10 jaar oud alweer, maar deze geeft het vermogen wel degelijk.

Hoe zit dit bij de huidige receivers zoals de VSX-923/922 of de VSX-828. Maken deze de specificaties waar, of moet ik ook rekening houden met een 'te hoog opgegeven vermogen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Denk dat je daar wel rekening mee moet houden, mijn vsx-921 doet een stuk minder als mijn oude vsx d710, ook al heefft ie op papier meer power.

Verder ben ik niet echt over dat meer zone gedoe te spreken, had liever zoals de 710 een "echte" stereo aansluting gehad. Dan kon je voor bv tuner, inter et radio en cd gewoon 2 stereo speakers gebruiken. Dat onthield de 710 ook per ingang, dus switchen van dvd naar cd zorgde ook gelijk voor het switchen naar de juiste speakerset.

Volgende keer wat meer gaan uitproberen bij de audiozaak, en ze ook maar wat voor hun geld laten doen denk ik.

[ Voor 63% gewijzigd door LoneWolf op 05-06-2013 11:59 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BOB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 09:10
[...]

Je moet vooral even gaan controleren bij de speaker settings.
Je kan je front speakers instellen als "large" of "small".

Wanneer je deze als "large" instelt, gaat de pioneer ervan uit dat deze luidsprekers hun bassen zelf kunnen produceren en wordt de subwoofer niet gebruikt, tenzij de bron echt een subwoofer kanaal heeft (films 5.1 wel, gewoon stereo bron niet).

Als je deze als "small" instelt, zal de pioneer het geluid ook gedeeltelijk naar de subwoofer sturen om te compenseren dat de luidsprekers zelfs niet teveel bas kunnen produceren.

Ik vermoed dat jij je luidsprekers op '"small" will zetten om zo de subwoofer te gebruiken voor die extra kick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook even een vraagje.
Ik ben aan het twijfelen tussen de pioneer 921 of de yamaha v667. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de pioneer ivm de prachtige app :)
Nu wil ik de receiver zeker in het begin nog voor 95% voor muziek gaan gebruiken, en dan ook opera, symfonie-en etc., en ook wel jaren 80-90 pop en zo.
Heb begrepen dat stereo met beide receivers min of meer het ondergeschoven kindje is, wat ook wel begrijpelijk is gezien de prijs en het voornaamste doel van deze receivers
Nu lees ik iets over het aankoppelen van bijvoorbeeld een denon pma1500 op de pioneer receiver.
Hoe moet ik me dat voorstellen, moet ik dan speakers apart op de denon aansluiten en apart op de pioneer?

Zoals je ziet, ik ben een leek, any help would be much appreciated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:21:
Nu lees ik iets over het aankoppelen van bijvoorbeeld een denon pma1500 op de pioneer receiver.
Hoe moet ik me dat voorstellen, moet ik dan speakers apart op de denon aansluiten en apart op de pioneer?
Zie FeaR in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic". Zelfde idee, maar dan met een Marantz (PM is daar de stereoversterker en de NR1504 de surroundreceiver). Gaat met een Pioneer 921 dus al niet lukken omdat deze Pre-Outs mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
B-BOB schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:39:
[...]

Je moet vooral even gaan controleren bij de speaker settings.
Je kan je front speakers instellen als "large" of "small".

Wanneer je deze als "large" instelt, gaat de pioneer ervan uit dat deze luidsprekers hun bassen zelf kunnen produceren en wordt de subwoofer niet gebruikt, tenzij de bron echt een subwoofer kanaal heeft (films 5.1 wel, gewoon stereo bron niet).

Als je deze als "small" instelt, zal de pioneer het geluid ook gedeeltelijk naar de subwoofer sturen om te compenseren dat de luidsprekers zelfs niet teveel bas kunnen produceren.

Ik vermoed dat jij je luidsprekers op '"small" will zetten om zo de subwoofer te gebruiken voor die extra kick?
Nee. :) Atomsk in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"
De speakers stonden al op small, op large instellen geeft vervormt geluid met kleine speakers. Sub op plus instellen geeft wat meer bas inderdaad, maar de weergave van stereo blijft toch achter bij wat m'n Yamaha kon. Het blijft allemaal wat slap en ingeblikt klinken. Voor surround geluid bij films is de pioneer weer wel beter. Je zit veel meer "in" het geluid dan bij de Yamaha, die het nogal ingehouden weergeeft.

Maar goed, binnenkort nieuwe frontspeakers die wat meer van het "large" formaat zijn. Eens zien wat dat veranderd.

[ Voor 23% gewijzigd door Atomsk op 09-06-2013 14:28 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de sub instelt op plus doet hij altijd mee, indien je deze instelling hebt, werk goed op een VSX2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb de VSX527-K sinds maandag ofzo aangesloten, maar ik merk dat de netwerkverbinding van het ding erg onstabiel / onbetrouwbaar is.

Alles even nagelopen en losgehaald/weer aangesloten: alles lijkt nu wel prima te werken, even kijken of het zo blijft :)

Ben er in ieder geval qua opties voor 't geld en de hoeveelheid aansluitingen meer dan tevreden over. En heb nog 1001 opties te ontdekken :)

[ Voor 96% gewijzigd door 2Dutch op 08-06-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_unknown32
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-06-2024
Volgens mij heb ik zo goed als alles geprobeerd. Ik zie door het bos de bomen niet meer...
Het probleem is dat mijn Airplay niet werkt. Niet via iPhone, niet via iTunes.
Ik kan mijn VSX-2021 wel bedienen met de iphone app (iControlAV2).

Netwerk ziet er als volgt uit:
Internet => Router => Switch => VSX
Van de router gaan er nog 2 kabels door de muren naar andere kamers.
3de kabel gaat dus door de muren naar de switch die bij de tv ligt.
Aan de Switch hangt ook: PS3, Telenet, en binnenkort nieuwe TV.
Switch is een gigabit D-Link GO-SW-5G.

Ik weet dat alles al heeft gewerkt. Dit was voor dat de switch er was en voor ik mijn nieuwe iPhone had. Toen werkte het met een 3GS met oudere iOS, nu heb ik een 4S.

Alles is up-to-date (iPhone, iTunes, router, VSX).

Mochten jullie nog gegevens nodig hebben, dan hoor ik het graag!

Manueel heb ik ook al redelijk wat geprobeerd, maar ik ben geen die-hard IT'er. Hulp is dus overduidelijk welkom!

[ Voor 24% gewijzigd door the_unknown32 op 10-06-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ondervind iemand ook haperingen met de Airplay functie trouwens? Gebruik deze soms icm spotify vanaf een iPad, maar het gebeurt regelmatig dat het geluid een paar seconden wegvalt. Direct via ipad afspelen geeft dat probleem niet. Ik heb de indruk dat kleine storingenop het lichtnet (spikes) de Airplayfunctie van slag brengen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

the_unknown32 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:05:
Volgens mij heb ik zo goed als alles geprobeerd. Ik zie door het bos de bomen niet meer...
Het probleem is dat mijn Airplay niet werkt. Niet via iPhone, niet via iTunes.
Ik kan mijn VSX-2021 wel bedienen met de iphone app (iControlAV2).

Netwerk ziet er als volgt uit:
Internet => Router => Switch => VSX
Van de router gaan er nog 2 kabels door de muren naar andere kamers.
3de kabel gaat dus door de muren naar de switch die bij de tv ligt.
Aan de Switch hangt ook: PS3, Telenet, en binnenkort nieuwe TV.
Switch is een gigabit D-Link GO-SW-5G.

Ik weet dat alles al heeft gewerkt. Dit was voor dat de switch er was en voor ik mijn nieuwe iPhone had. Toen werkte het met een 3GS met oudere iOS, nu heb ik een 4S.

Alles is up-to-date (iPhone, iTunes, router, VSX).

Mochten jullie nog gegevens nodig hebben, dan hoor ik het graag!

Ik heb een D-LINK Dir-655 (gaming router).
D-Link WAN:
IP Address : 84.198.24.222
Subnet Mask : 255.255.240.0
Default Gateway : 84.198.16.1
Primary DNS Server : 195.130.131.132
Secondary DNS Server : 195.130.130.4

D-Link LAN:
MAC Address : 00:18:E7:E8:9C:15
IP Address : 192.168.0.1
Subnet Mask : 255.255.255.0
DHCP Server : Enabled

De gegevens van de VSX:
DHCP: On
Alles wordt dan automatisch ingevuld:
IP: 84.198.21.104 (dit vindt ik al vreemd)
Subnet-masker: 255.255.240.0
Standard gateway: 84.198.16.1
Primaire DNS: 195.130.131.132
Secundaire DNS: 195.130.130.4
Proxy server: OFF

Manueel heb ik ook al redelijk wat geprobeerd, maar ik ben geen die-hard IT'er. Hulp is dus overduidelijk welkom!
Er gaat duidelijk iets niet goed met je DHCP. Staat die toevallig ook aan op je router?
Zou eens proberen het hele netwerk naar de 10.0.0.x range over te schakelen.

Anders een vast ip adres opgeven op de versterker, wil ook nog weleens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_unknown32
DHCP Staat inderdaad aan op mijn router.

De Range is van 192.168.0.2 tem 192.168.0.199
Vandaar waarschijnlijk dat het niet werkt?

Als ik alles naar de 10.X.X.X range verhuis, moet ik dan niet heel mijn netwerk terug gaan instellen?

Ter info:
Op de laptop werkt het ondertussen wel. Daar was er blijkbaar iets mis met mijn windows services :)
Nu kan ik er zeker niet aan uit....

En nu is mijn symbool in itunes terug weg... Pff

[ Voor 6% gewijzigd door the_unknown32 op 09-06-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelleeddie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 15:16
Firmware Update probleem,

Maand geleden heb ik een Pioneer VSX-922 gaan halen. Alles werkt perfect maar voor internet radio was er gevraagd om een update uit te voeren van de receiver.

Nu is de updater al +- 4u bezig en hangt deze al heel de tijd op 70% vast. Terwijl er gezegd was dat het 20 tot 30 minuten zou duren voor de update klaar zou zijn.

Enig idee wat hier nog kan doen? Wil het systeem heropstarten en terug op nieuw laten updaten maar heb wat schrik dat als ik de reciever af sluit niet meer her opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
@ the_unknown32;
Het ziet er naar uit alsof je de VSX op de WAN kant hebt aangesloten van je router in plaats van op de LAN kant... ?
De VSX krijgt een publiek IP adres via dhcp als ik jou moet geloven. Dat is nogal onwaarschijnlijk - het ding hangt aan je LAN en hoort dus een 192.168.0.x ip adres te krijgen van de d-link.

[ Voor 41% gewijzigd door joopv op 09-06-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_unknown32
joopv schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:09:
@ the_unknown32;
Het ziet er naar uit alsof je de VSX op de WAN kant hebt aangesloten van je router in plaats van op de LAN kant... ?
De VSX krijgt een publiek IP adres via dhcp als ik jou moet geloven. Dat is nogal onwaarschijnlijk - het ding hangt aan je LAN en hoort dus een 192.168.0.x ip adres te krijgen van de d-link.
Ach, je hebt nog gelijk ook... Lomp kieke dat ik ben :-)

De switch is aangesloten op een switch die op zijn beurt naar de modem gaat van Telenet. Man man man!
Hopelijk kan ik die 2de switch op de router aansluiten aangezien daar ook de Telenet digicorder aanhangt. Misschien via dmz...

Grappig. Morgen even uittesten! 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Dat is het voordeel van een die-hard it'er zijn (en audio fanaat) :)

Ik vind het wel frappant dat jij bij je telenet abbonement gewoon meerdere publieke ip adressen kan krijgen...

Die pioneer hang nu met z'n blote kont rechtstreeks aan het grote boze internet, dat zou ik niet langer dan een paar minuten willen riskeren eigenlijk. Ik heb geen hoge pet op van de it-security kennis van een fabrikant van audio apparatuur.. Zet 'm aub snel achter de d-link. En verwijder die ip adressen uit je posting hierboven.

[ Voor 5% gewijzigd door joopv op 10-06-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Onlangs heb ik om te beginnen een Pioneer receiver gekocht de VSX-422.
Alles is volgens het boekje aangesloten en werkt ook (ps3, Interactieve TV, ect)

Nu zit ik met het probleem dat ik mijn OSD van receiver menu niet op mijn Sony Bravia (KDL-32EX402)
te zien krijg..
De televisie erkent de receiver, tevens tulp aangesloten van TV naar Receiver.
Gebruiksaanwijzing ook al meerdere malen doorgelezen..

Wat moet ik nog doen om dit voor elkaar te krijgen??

En is een composiet kabel hetzelfde als een tulp?

Sorry ben een beginner die graag aan de slag wil..

Groetjes,

Burn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_unknown32
joopv schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:04:
Dat is het voordeel van een die-hard it'er zijn (en audio fanaat) :)

Ik vind het wel frappant dat jij bij je telenet abbonement gewoon meerdere publieke ip adressen kan krijgen...

Die pioneer hang nu met z'n blote kont rechtstreeks aan het grote boze internet, dat zou ik niet langer dan een paar minuten willen riskeren eigenlijk. Ik heb geen hoge pet op van de it-security kennis van een fabrikant van audio apparatuur.. Zet 'm aub snel achter de d-link. En verwijder die ip adressen uit je posting hierboven.
Je bent me al zoek bij je eerste zin. Begrijp ik niets van.
Dankje. Router is wel deftig ingesteld. Enkel bepaalde MAC adressen mogen daar gebruik van maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand antwoord op mijn vraag hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:07
@ Burn

ps3, interactieve decoder etc allemaal met hdmi naar de Pioneer toe. Vervolgens van de Pioneer 1 hdmi kabel naar je tv.

Op alle inputs (bijv tv = interactieve decoder = hdmi 1, dvd = je dvd-speler = hdmi 2 etc) goed instellen. Je tv blijft dus eigenlijk op 1 hdmi kanaal staan. Omschakelen doe je via je Pioneer.

OSD via hdmi werkt niet op een 422. Als je een OSD wilt dan moet je het met een composiet (tulp kabel) aansluiten. Je tv moet je dan ook van bron veranderen. Ipv hdmi kies je dan composiet (benaming verschilt per tv)

[ Voor 25% gewijzigd door Rainesh op 10-06-2013 19:09 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rainesh , Dit heb ik al geprobeerd via een enkelvoudige tulp..Dit werkt helaas niet.. maar mijn tv ondersteund wel component. kan het ook met die kabel? Of heb ik een verloop nodig van monitor out naar 3 tulp in de tv?
Thanks voor je reactie.
Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste