Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
we hebben even wat rond gemaild met wat aanbieders omdat we er 2 zouden nemen, en toen kregen we deze deal aangeboden.
dus met een samenkoop actie kan je echt een hele mooie deal scoren.

Voor de deal voor de speakers moet je in de UK zijn...daar zijn de normale DC6T erg goedkoop.
( en 40 pond verzenden naar NL toe )

De SE versie zou me bijna 2 keer zoveel zou kosten, en dat had ik er niet voor over.
ik vond de DC6T al heel erg mooi klinken tijdens de luistersessie.
ik betaal 540 pond voor de 2 vloerstaanders en de SE versie is nog gewoon 999 pond voor 2 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labien
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Misschien een vraag die al een keer gesteld is, maar via de zoekfunctie niet kunnen achterhalen.

Ik heb een VSX 922. werkt prima met de AV control 2 via de Ipad mini.

Nu luister ik regelmatig internetradio en elke keer als ik de radio aanzet moet ik deze zender opzoeken. is er geen mogelijkheid om dit vast te zetten in bijvoorbeeld het favorieten gedeelte van de app.

weet iemand het antwoord.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:47
Ja via Vtuner. Even in de manual of google duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een VSX-527. In eerste instantie lukte het mij om geluid via mijn iPhone via Airplay naar de receiver te sturen. Nu ziet mijn iPhone de receiver niet meer. Ik heb een switch geplaatst bij mijn apparatuur omdat ook een Humax iHDR5200c en een Pioneer BDP-150 een internet verbinding moesten hebben. Sindsdien lijkt airplay dus niet meer te werken.

Zou het aan die switch kunnen liggen? Misschien dat alle apparaten rechtstreeks op mijn router aangesloten moeten zijn?

De apparaten hebben overigens allen verbinding met internet. Netradio werkt in ieder geval op de receiver.

Tips/advies zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:47
Had ook problemen met airplay tussen ipad en vsx-527.
Een hard ip adres opnemen in zowel je pioneer als je router hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uitschakelen van alle apparatuur en daarna alleen de receiver aanzetten, heeft geholpen. Ik zal eens kijken of een hard IP opnemen nog beter helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was het een setting in mn firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaste IP adressen van alle apparaten achter die switch lijkt inderdaad de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
In net lagere segment zijn de verschillen tussen de receivers vrij klein.
Is jet voor jullie een reden om voor Pioneer te kiezen door de gave app?

Enig punt is dat ik de iPad 1 heb en straks de nexus 10. Hopelijk werken ze beide straks goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Versteegrob schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:57:
In net lagere segment zijn de verschillen tussen de receivers vrij klein.
Is jet voor jullie een reden om voor Pioneer te kiezen door de gave app?

Enig punt is dat ik de iPad 1 heb en straks de nexus 10. Hopelijk werken ze beide straks goed.
De app werkt prima op android tablets. Alleen de resolutie is volgens mij fixed op 800x480 ofzo, waardoor de boel er nogal "uitgerekt" uitziet, maar het werkt er niet minder om.

Ik ben met mijn pa flink wezen vergelijken voordat hij de VSX-920 kocht, en na het beluisteren van verchillende merken en types kwamen we eigenlijk tot de conclusie dat alle (A-)merken voor hem/ons ruimschoots voldoende scoren en er nauwelijks verschil zit in de geluidskwaliteit. We hebben toen die VSX-920 gekozen op zijn features en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Die mening deel ik ook. Vind de VSX-920 eruit springen qua opties. Kan later nog alle speakers vervangen voor nog mooier geluid. Bedankt voor je info.

Heb dit topic even gelezen en de VSX-920 is wel een erg oud model.
Bijna drie jaar, verder is er geen DNLA. De VSX-921 vind ik wel erg duur voor de geringe opties extra.

[ Voor 46% gewijzigd door Wackmack op 26-02-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
nu een weekje de Pioneer LX76 draaien, heerlijk geluid, zelfs al op me oudere goedkope Wharfedale boekenplank speakers
het stereo en surround geluid is echt VEEL beter als mijn oude denon 1909
maar mag natuurlijk ook wel voor 1100 euro meer ;) ( qua adviesprijs dan )
maar ook de hele klank is een stuk zuiverder/helderder
ik heb ook het idee dat het beeld een stuk scherper is op de tv.

Ik heb geen center speaker meer maar die mis ik totaal niet.

Helaas waren de oudere Tannoy DC6T niet meer leverbaar omdat die serie niet meer geleverd gaat worden door Tannoy, ik heb nu toch maar de DC6T SE zuilen besteld als voorspeakers voor 925 euro voor 2 stuks en er komen 2 DC4 boekenplank speakers voor surround.
nu een weekje wachten totdat die binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Versteegrob schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:36:
Die mening deel ik ook. Vind de VSX-920 eruit springen qua opties. Kan later nog alle speakers vervangen voor nog mooier geluid. Bedankt voor je info.

Heb dit topic even gelezen en de VSX-920 is wel een erg oud model.
Bijna drie jaar, verder is er geen DNLA. De VSX-921 vind ik wel erg duur voor de geringe opties extra.
Ik heb de VSX-922 gehad, nu is dat niet de VSX-920 natuurlijk maar goed, wat ik kan zeggen: veel opties, maar niet meer dan de gemiddelde Denon, Onkyo of Yamaha hoor, dus in die zin springt ie er niet uit.

De prijs was ruim een maand geleden goed (oa vanwege btw dagen mediamarkt gok ik ;)), maar die is inmiddels ook weer 70 euro omhoog gegaan en net weer omlaag vanwege de Saturn actie (355 euro is wel een ok deal voor deze receiver). Nadeel vond ik de beperkte on-screen menu's (geen on-screen voor audio en video instellingen, dat moet dus vanaf het apparaat zelf, of voor zover het kan vanuit de app!) en dat het on-screen menu ook geen overlay functie had: je ziet de video/uitzending die op staat dus niet meer zodra je het menu oproept. Dat is wel netjes geregeld bij die andere 3 merken. Ook de afstandsbediening vind ik minder dan die van de andere merken, onoverzichtelijker met eindeloos veel op elkaar lijkende knopjes. Als je die niet gebruikt maakt dat verder natuurlijk weinig uit.

Over de app zelf: hij oogt "mooi" -eigenlijk gewoon door die dikke volumeknop in beeld- maar wat functionaliteit betreft vind ik de apps van Denon en Yamaha beter, met name het DLNA gedeelte. (Probeer ze zelf eens uit voor zover dat gaat in demo modus.)

Mijn ervaring: het belangrijkste is niet de hoeveelheid opties op zich, maar welke opties jij echt denkt te gaan gebruiken, en hoe goed en gebruiksvriendelijk die geimplementeerd zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 26-02-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
gaat het hier nou om alle opties/gadgets die erop zitten en het gemak ervan of om de geluids qualiteit !
lijkt me echt niet dat alle versterkers hetzelfde klinken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Dat vind ik een hardnekkige mythe. Als ze onder normale en precies gelijke omstandigheden niet hetzelfde klinken (99,99% hetzelfde dan), dan is het een slechte versterker of is ie stuk. De verschillen in instellingen (denk o.a. aan Audessy / MCACC etc inregeling, toonregeling, etc) en minieme volumeverschillen, aangevuld met placebo van de luisteraar zorgt in verreweg de meeste gevallen voor de hoorbare verschillen. Probleem is dat blind A/B testen onder precies gelijke omstandigheden vrijwel niet mogelijk is. In ieder geval niet in de winkel. Eigenlijk heb je dan een labopstelling nodig.

Uitzondering: ga je echt flink hard blazen en kan je versterker de speakers echt niet meer aansturen. Dan krijg je verschijnselen als clipping etc. Maar over die omstandigheden heb ik het niet omdat het voor verreweg de meeste huis-tuin-en-keuken gebruikers niet van toepassing is.

Zie ook hier, zelfde discussie: Onkyo, Marantz, Denon , Yamaha of Pioneer receiver ?

Overigens: wat speakers betreft is het een heel ander verhaal. Die kleuren het geluid namelijk altijd. Logisch, want dan verlaat het geluid het electrische domein en wordt die energie omgezet in bewegende vellen die de lucht moeten doen trillen. Dat is een heel andere kwestie. De ene speaker kleurt/verpest het geluid meer dan de ander, maar verschil is altijd hoorbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 26-02-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
ja sorry mijn pa heeft inderdaad de vsx-922.
En inderdaad, tussen versterkers zit maar heel weinig verschil in geluidskwaliteit in het normale gebruiksgebied. En als er al verschil is, is het weer heel subjectief wat je dan mooier of beter vind.
Voor mijn pa was 5.1 + een zone-2 mogelijkheid belangrijk, en daarmee kwam die vsx-922 goed uit. En zat bovendien in het assortiment van een lokale hifi-winkel, wel zo makkelijk.

-edit- disclaimer: Dit alles is overigens niet van toepassing voor mensen die aan het geluid menen te kunnen horen of de kabels van Chileens of Australisch koper gemaakt zijn. :+

[ Voor 17% gewijzigd door mcDavid op 26-02-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotaderp2 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:45:
... ik heb nu toch maar de DC6T SE zuilen besteld als voorspeakers voor 925 euro voor 2 stuks en er komen 2 DC4 boekenplank speakers voor surround.
...
Zo, jij maakt goeie deals! Eerste met de Pioneer, nu met de Tannoys. Nou wil ik wel eens weten bij welke hifi-toko jij zaken hebt gedaan.

Ben ook erg benieuwd hoe ze klinken met icm met de Pioneer. Laat ff weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
Ik had eerst de normale DC6T in bestelling staan in de uk, maar helaas konden ze niet meer geleverd worden door Tannoy zelf, toen maar gevraagd voor hoeveel ze de DC6T SE konden aanbieden en dat was voor die prijs :)

en volgens mij heeft met de pioneer LX76 de winkelier zich vergist dat kan haast niet anders.
zelfs de LX56 was niet goedkoper te krijgen dan waarvoor we de LX76 nu hebben ! 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Rotaderp2 op 27-02-2013 11:13 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weet iemand of het toevallig ook mogelijk is om CEC met de pioneer 322 te gebruiken? Ik heb die receiver samen met een Raspberry Pi, maar ik moet nu steeds m'n iPhone gebruiken als afstandsbediening voor de Raspberry Pi, want ik heb het nog niet werkend kunnen krijgen. (Overingens lijkt de afstandsbediening te suggereren dat het mogelijk is, maar misschien is dit een universeel type voor alle pioneer receivers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik heb de Pioneer VSX-LX53 en de MCACC staat 'aan'. Ik heb alleen het gevoel dat als de MCACC aan staat het volume lager is dan wanneer het uit is. Het geluid is volgens mij ook beter zondr de MCACC.

Hoe zet ik de MCACC uit? :')

Edit: Je hebt de volgende Speakersystemen voor de 5.1 opstelling:
[D] 5.1 channel surround system & Front Biamping connection (High quality surround)
[E] 5.1 channel surround system & ZONE 2 connection (Multi Zone)

Nu heb ik de E gekozen aangezien de sub niet via bi amp is aangesloten. Zone 2 speakers staat uit.

[ Voor 41% gewijzigd door Mandrake466 op 01-03-2013 10:03 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik ben nieuw op dit forum dus om te beginnen aangenaam!

Ik heb sinds kort een pioneer sc-2022receiver. Ik ben al lang aan het prullen met de netwerk verbindingen. Wifi via de speciale ontvanger (los bijgekocht) krijg ik niet consequent aan de praat. Bedraad lukte wel. Nu heb ik wifi via stopcontact gekocht en dat geeft prima internet door. Maar door het aanpassen van de instellingen in de receiver blijft hij nu hangen in het detecteren van het newterk (als ik in menu options kies voor network setup en IP address dan blijft hij aangeven 'network setup, applying settings'). Dit is gekomen sinds ik DHCP op nee heb gezet. Maar dat kan ik nu dus niet meer terugzetten.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb gisteren een pioneer vsx 921-k aangeschaft. Krijg alleen mijn pc(geluidskaart) niet aangesloten met de receiver via een optische kabel. De kabel zit in het Tv/sat kanaal en heb het kanaal handmatig in setup al op optisch gezet en het signaal van het kanaal op digitaal, maar ik krijg em niet aan de praat..

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:12:
Hallo mensen,

Ik heb gisteren een pioneer vsx 921-k aangeschaft. Krijg alleen mijn pc(geluidskaart) niet aangesloten met de receiver via een optische kabel. De kabel zit in het Tv/sat kanaal en heb het kanaal handmatig in setup al op optisch gezet en het signaal van het kanaal op digitaal, maar ik krijg em niet aan de praat..

Wat doe ik fout?
Heb het al voor elkaar..lag blijkbaar aan de kabel. Nieuwe kabel erin gedaan en meteen supergeluid! Bedankt iedereen iig voor het meedenken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Pioneer VSX-527-K receiver samen met een setje Pioneer S-DJ08 speakers. Nu krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit mijn speakers als ik deze aansluit op de receiver!

De speakers zijn aangesloten op de pre-out aansluitingen op de receiver d.m.v. de benodigde tulpstekkers. Ik ben een beetje in de instellingen aan het rommelen geweest maar met geen mogelijkheid krijg ik er geluid uit.

Mijn vraag is weet iemand wat ik fout doe? Na mijn weten moeten de speakers aangesloten kunnen worden op deze type receiver d.m.v. de pre-out poorten. Wat ik ook veel lees gaat over PRE OUT SURR BACK/FRONT HEIGHT kan het met die instellingen te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:45
Als het goed is zou het gewoon plug and play moeten zijn.
Surr back is voor een 7.1 instelling en front height heeft te maken met welke tonen de speakers "doorlaten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:34:
Ik heb een Pioneer VSX-527-K receiver samen met een setje Pioneer S-DJ08 speakers. Nu krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit mijn speakers als ik deze aansluit op de receiver!

De speakers zijn aangesloten op de pre-out aansluitingen op de receiver d.m.v. de benodigde tulpstekkers. Ik ben een beetje in de instellingen aan het rommelen geweest maar met geen mogelijkheid krijg ik er geluid uit.

Mijn vraag is weet iemand wat ik fout doe? Na mijn weten moeten de speakers aangesloten kunnen worden op deze type receiver d.m.v. de pre-out poorten. Wat ik ook veel lees gaat over PRE OUT SURR BACK/FRONT HEIGHT kan het met die instellingen te maken hebben?
Als je actieve speakers aan sluit zal je gebruik moeten maken van Pre-Out op de receiver, op dat vlak zit je goed. Echter moet je dan wel Pre-Outs hebben die Front Left en Front Right doen om 2.0 stereo te krijgen. De enige Pre-Outs op de VSX-527 zijn voor de subwoofer en, zoals je zelf al aangeeft, de Surround Back/Front Heigt en dus niet Front Left en Front Right. Oftewel je sluit de speakers aan op kanalen die je helemaal niet aanstuurt met een simpel stukje muziek, Surround Back en Front Height zijn extra kanalen in 7.1 ten opzichte van 5.1.

Lange post kort: je moet een receiver hebben met Front Left en Right Pre-out en die zitten veelal in een hoger segment dan instap.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 02-03-2013 22:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:41:
Als het goed is zou het gewoon plug and play moeten zijn.
Surr back is voor een 7.1 instelling en front height heeft te maken met welke tonen de speakers "doorlaten".
Was het maar een kwestie van plug and play. Ik denk dat ik toch wat over het hoofd zie! Als ik de instellingen op Surr back zet en ik druk een stekkertje in de Pre-out van de subwoofer dan hoor je wel vaag de bass, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Met beide instellingen hetzelfde resultaat terwijl de stekkers netjes aangesloten zijn in de Pre-out L en R.

Is er misschien een optie dat de "versterking" uitgezet moet worden in de receiver aangezien het actieve speakers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:45
Sorry, ging van normale speakers uit. Na het posten ging ik pas Googlen naar jouw speakers en zijn het dus blijkbaar actieve speakers. Dus zie bovenstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:41:
[...]

Als je actieve speakers aan sluit zal je gebruik moeten maken van Pre-Out op de receiver, op dat vlak zit je goed. Echter moet je dan wel Pre-Outs hebben die Front Left en Front Right doen om 2.0 stereo te krijgen. De enige Pre-Outs op de VSX-527 zijn voor de subwoofer en, zoals je zelf al aangeeft, de Surround Back/Front Heigt en dus niet Front Left en Front Right. Oftewel je sluit de speakers aan op kanalen die je helemaal niet aanstuurt met een simpel stukje muziek, Surround Back en Front Height zijn extra kanalen in 7.1 ten opzichte van 5.1.

Lange post kort: je moet een receiver hebben met Front Left en Right Pre-out en die zitten veelal in een hoger segment dan instap.
Bedankt voor je reactie. Kort gezegd ik kan mijn speakers niet aansluiten op deze type receiver en moet maar een andere aanschaffen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:52:
[...]
Bedankt voor je reactie. Kort gezegd ik kan mijn speakers niet aansluiten op deze type receiver en moet maar een andere aanschaffen!?
Je kan ze wel aansluiten, maar dan doen ze dus alleen Surround Back of Front Heigt, voor de overige 5.0 speaker (Front Left, Front Right, Center, Rear Left en Rear Right) zal je passieve speakers moeten gebruiken. Als je die actieve speakers op Front Left en Right wilt gebruiken zal je naar een receiver moeten die Pre-Outs heeft op die uitgangen en zoals gezegd zit je dan niet meer in het instapsegment, maar ga je al naar de wat duurdere receivers. En je betaalt natuurlijk voor het gehele apparaat waar je de helft (eindversterker) al niet van gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb de combinatie Pioneer VSX-S500 receiver en BDP-140 blu-ray speler nu al een tijdje en ben nu maar eens begonnen wat te spelen met DLNA.
Geen probleem om vanaf de receiver en vanaf de blu-ray speler bestanden af te spelen die op mijn netwerk staan (NAS, laptop). Maar ik begin er nu achter te komen dat de andere kant op helemaal niet kan met deze apparaten.

Ik zou graag vanaf mijn laptop/android telefoon muziek bestanden willen afspelen op mijn receiver, maar deze staat niet in de lijst van beschikbare DLNA spelers. Mijn Sony TV wel, dus aan mijn netwerk ligt het niet.

Op dit forum en elders heb ik van anderen ook al reacties gezien dat de S500 en de BDP-140 dit niet kunnen. Ik moet zeggen dat ik dan wel misleid ben door de marketing van Pioneer aangaande de mogelijkheden. Op de video over DLNA op de Pioneer website zelf zie je toch echt dat een laptop wordt gebruikt om muziek op de receiver af te spelen.

http://www.pioneer.eu/nl/...v-receiver/streaming.html

Hoe zit het met andere Pioneer receivers? hebben die deze mogelijkheid wel en ik vraag mij dan af hoe je dit kan zien aan de specs van de verschillende modellen welke dit ondersteunen of niet. Pioneer doet voorkomen dat ze het allemaal kunnen.

Of ben ik zo scheel en mis een setting?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Als je een DLNA share maakt, kun je die iig wel gewoon met de iControlAV app aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:58:
[...]

Je kan ze wel aansluiten, maar dan doen ze dus alleen Surround Back of Front Heigt, voor de overige 5.0 speaker (Front Left, Front Right, Center, Rear Left en Rear Right) zal je passieve speakers moeten gebruiken. Als je die actieve speakers op Front Left en Right wilt gebruiken zal je naar een receiver moeten die Pre-Outs heeft op die uitgangen en zoals gezegd zit je dan niet meer in het instapsegment, maar ga je al naar de wat duurdere receivers. En je betaalt natuurlijk voor het gehele apparaat waar je de helft (eindversterker) al niet van gebruikt.
Als ik ze aansluit op de Pre-out, op Surround Back of Front Heigt dan komt er geen geluid uit de speakers. Denk dat ik maar naar andere receivers moet gaan kijken maar over wat voor prijsklasse hebben we het dan? Overigens kan ik mijn huidige receiver wel retourneren, deze was mij tenslotte geadviseerd door de verkoper maar nu blijkt wel dat als er pre-out staat het nog niet perse hoeft te werken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:04:
[...]
Als ik ze aansluit op de Pre-out, op Surround Back of Front Heigt dan komt er geen geluid uit de speakers.
Waarschijnlijk omdat je geen track afspeelt die gebruik maakt van die kanalen en/of je hebt die kanalen niet geactiveerd in de receiver. Maar hoe dan ook heb je niets aan die uitgangen.
Denk dat ik maar naar andere receivers moet gaan kijken maar over wat voor prijsklasse hebben we het dan?
Bij Pioneer zie ik ze pas vanaf de 2022, een receiver die toch meer dan 700 euro kost. Onkyo idem met de TX-NR717 (al is de zilveren versie wel wat goedkoper), Denon is het de AVR-3313 welke nog honderd euro meer kost dan de twee bovenstaande. Dat zijn volgens mij wel de prijzen waar je zo'n beetje aan zit voor een full-size receiver. De NR1603 van Marantz is met iets meer dan 400 euro de goedkoopste keuze, wel slim-line.
Overigens kan ik mijn huidige receiver wel retourneren, deze was mij tenslotte geadviseerd door de verkoper maar nu blijkt wel dat als er pre-out staat het nog niet perse hoeft te werken!?
Je moet wel de juiste Pre-Outs hebben en dat heeft je huidige Pioneer niet, daarom gaat het fout. Als de receiver Pre-Outs heeft waar Front Left en Right bij staan gaat het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:58:
[...]

Waarschijnlijk omdat je geen track afspeelt die gebruik maakt van die kanalen en/of je hebt die kanalen niet geactiveerd in de receiver. Maar hoe dan ook heb je niets aan die uitgangen.

[...]

Bij Pioneer zie ik ze pas vanaf de 2022, een receiver die toch meer dan 700 euro kost. Onkyo idem met de TX-NR717 (al is de zilveren versie wel wat goedkoper), Denon is het de AVR-3313 welke nog honderd euro meer kost dan de twee bovenstaande. Dat zijn volgens mij wel de prijzen waar je zo'n beetje aan zit voor een full-size receiver. De NR1603 van Marantz is met iets meer dan 400 euro de goedkoopste keuze, wel slim-line.

[...]

Je moet wel de juiste Pre-Outs hebben en dat heeft je huidige Pioneer niet, daarom gaat het fout. Als de receiver Pre-Outs heeft waar Front Left en Right bij staan gaat het werken.
Bedankt! Waar het mij om gaat is dat ik makkelijk tussen input kan wisselen en ik een apparaat heb die Airplay functionaliteit heeft. Vandaar ik snel bij een receiver uitkwam maar misschien zijn er wel andere alternatieven? Sonos Connect misschien maar ik denk dat die ook geen actieve speakers ondersteund?
Edit: lees net dat de Sonos Connect geen Airplay functionaliteit heeft? beetje vreemd..

Dan is het waarschijnlijk de keuze maken voor een duurdere receiver of gebruik gaan maken van kabels en de verschillende inputs die op de S-DJ08 zitten als goedkoop alternatief alleen mis is dan de Airplay functie..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Vergeet de Yamaha RX-V773 niet, die heeft pre-outs voor alle kanalen (front/surround/surr back/center/sub) en kost 500 euro. Full-size apparaat met o.a. Airplay en 2e HDMI uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Mandrake466 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:08:
Ik heb de Pioneer VSX-LX53 en de MCACC staat 'aan'. Ik heb alleen het gevoel dat als de MCACC aan staat het volume lager is dan wanneer het uit is. Het geluid is volgens mij ook beter zondr de MCACC.

Hoe zet ik de MCACC uit? :')

Edit: Je hebt de volgende Speakersystemen voor de 5.1 opstelling:
[D] 5.1 channel surround system & Front Biamping connection (High quality surround)
[E] 5.1 channel surround system & ZONE 2 connection (Multi Zone)

Nu heb ik de E gekozen aangezien de sub niet via bi amp is aangesloten. Zone 2 speakers staat uit.
Ik heb ook het idee dat wanneer MCACC aanstaat, het geluid iets minder is... heb het ooit uitgezet en toen kreeg ik ook een voller geluid. Weet even niet meer waar ik het aan/uit moet zetten.

Daarnaast heb ik een 5.1 opstelling, maar via MCACC gewoon de 9.2 setting gebruikt... wordt dit negatief/positief beinvloedt, of maakt het niet uit?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eerst maar voor de simpele oplossing gegaan en de spearkers via een Airport Express aangesloten voor de Airplay functionaliteit. Ondertussen een beetje rondkijken welke receivers geschikt zijn en beschikken over de juiste pre-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

mcDavid schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:38:
Als je een DLNA share maakt, kun je die iig wel gewoon met de iControlAV app aanzetten.
Die begrijp ik niet. Wat bedoel je hiermee?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
Heeft iemand al wat gelezen over de nieuwe Pioneer receivers?
http://www.areadvd.de/hardware/2013/pioneer_avrs2013.shtml

Met name de VSX-528 lijkt mij erg interesant voor een prijs van €349,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Ziet er netjes uit :)
Ze zijn ook erg te spreken over de bouwkwaliteit en de geluidskwaliteit van de vroege prototypes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Aan de foto's te zien lijkt er in ieder geval al een aardige voeding in de lagere modellen te zitten, dat is mooi. Fijn is dat ze besloten hebben de glim-glim van het front nu echt te beperken tot het display, dat ziet er toch een stuk netter uit dan zo'n grote glimmende plaat. Ander high-light: een 2e HDMI out voor de 923. Heel goed! Ik kan verder op de dit jaar "verplichte" MHL ondersteuning na niet veel nieuws ontdekken. Hocus-pocus opmerkingen over het geluid zou ik verder negeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Kan iemand mij vertellen of het nut heeft, zeker gezien de update, om een N-50 (of N-30) streamer aan te schaffen boven de ingebouwde streamfunctionaliteit van mijn SC-LX75 receiver? Biedt het meerwaarde vanwege zijn dedicated karakter?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 10:29
Cap schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:46:
Hocus-pocus opmerkingen over het geluid zou ik verder negeren. :)
En dingen als "7 x 150 Watt Ausgangsleistung reichen auch aus, um größere Lokalitäten zu beschallen" ook.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog heel goed ook: http://www.fwdmagazine.be/fwd/147967/review-pioneer-n-50/

Hebbeding, maar aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Xymox schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:32:
[...]

Die begrijp ik niet. Wat bedoel je hiermee?
gewoon wat er staat.
Echt een airplay achtige oplossing ken ik niet (zie ik persoonlijk het nut ook niet zo van eigenlijk), maar die icontrol app werkt best prima als je op afstand iets van muziek aan wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een VSX527 in combinatie met een 2.1 speakerset van Harman/Kardon. Als ik het geluid van de receiver wat zachter zet, dan gaat mijn subwoofer niet aan of hij schakelt uit. Dat vind ik vervelend. Ik heb het kanaal van de sub op 0db staan. Speakers staan op Small. Crossover staat op 150Mhz. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de sub ook bij laag volume meedoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Ik zou de crossover wat lager zetten Megaherzen hoor je niet meer

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 12-09 10:55
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:39:
Ik heb een VSX527 in combinatie met een 2.1 speakerset van Harman/Kardon. Als ik het geluid van de receiver wat zachter zet, dan gaat mijn subwoofer niet aan of hij schakelt uit. Dat vind ik vervelend. Ik heb het kanaal van de sub op 0db staan. Speakers staan op Small. Crossover staat op 150Mhz. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de sub ook bij laag volume meedoet?
Loudness op ON zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Kun je je sub niet op 'on' zetten in plaats van 'auto'? Kan bij mijn Klipsch wel.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Ik heb net een VSX 527 gekocht en vroeg me af of ik daar m'n oude creative T5400 boxen op kan aansluiten en ik vind nergens hoeveel ohm die creative boxen hebben. M'n andere boxen van de philips surround set zijn helaas maar 4ohm en de versterker gaat van 6 - 16 ohm als ik het goed heb.

ben aan het sparen voor een goed 2.1 of 5.1 speaker setje maar dit zal voor later zijn.
Zouden jullie deze aansluiten of is dit niet goed voor de versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:39:
Als ik het geluid van de receiver wat zachter zet, dan gaat mijn subwoofer niet aan of hij schakelt uit. Dat vind ik vervelend. Ik heb het kanaal van de sub op 0db staan.Hoe krijg ik het voor elkaar dat de sub ook bij laag volume meedoet?
Sub bij speakerinstellingen op PLUS zetten en ergens bij extra's Loudnes op ON zetten.
Mocht dit niet helpen, dan moet je de sub in je receiver verhogen, dus niet lager dan 0dB zetten, zodat je het volume voor de sub op de sub zelf instelt. Zo zou de sub voldoende spanning moeten krijgen om uit de stanby-modus te raken.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De plus optie is volgens mij alleen beschikbaar als je de speakers op large hebt staan. Ik ga inderdaad de sub wat extra db geven en het volume op de sub aanpassen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:08

Freak187

geen

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een slimline A/V receiver voor een schappelijke prijs. Ik ben namelijk geen audiofiel, maar ik vind het wel lekker om af en toe de volume-knop open te draaien. Ik zit nu te twijfelen tussen de Marantz 1602 en Pioneer VSX-500, waarbij de laatste prijstechnisch veel interessanter is. Iemand toevallig ervaringen met de VSX-500? Kan ook weinig onafhankelijke reviews op het internet vinden.

En begrijp ik goed uit de specs, dat de VSX-500 zowel een passieve als actieve sub-woofer ondersteund?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik heb sinds kort een Pioneer VSX 922K die me prima bevalt, zowel qua geluid als functies. Ik had hiervoor een Onkyo STR307, wat overigens ook een prima ding was, maar ik mistte op momenten wat kracht en het gebrek aan een Airplay functie begon een gemis te zijn.

Ik begin al redelijk alle functies te leren kennen, maar waar ik iedere x tegenaan loop is het feit dat de receiver de listening modes niet lijkt te onthouden. Daarmee bedoel ik het volgende: In feite heb ik de receiver op STANDARD staan, zodat ie DD en DTS pakt wanneer ie dit voor zijn neus krijgt.
Ik wil echter met muziek de EXTENDED STEREO die in de lijst ADVANCED SURROUND staat aan hebben en met series/films zonder DD of DTS de NEO 6: CINEMA die in de lijst STANDARD staat aan hebben.

Maar iedere keer moet ik of EXTENDED STEREO of NEO 6: CINEMA gaan zoeken wanneer de receiver uit heeft gestaan of op een andere listening mode heeft gestaan. Dit is zoals je begrijpt erg vervelend, want ik wil soms even snel een nummer luisteren en dan haalt dit de snelheid en zin om te luisteren wel erg naar beneden.

Mijn Onkyo sloeg de desbetreffende listening mode wel op in de vorm van dat ie gewoon de laatst gebruikte listening mode uit de lijst pakt. Dus ik ga er automatisch van uit dat mijn Pioneer dit ook doet, maar is dit ook zo? En als deze optie er is, kan ik die ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
RnB schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:20:
Mijn Onkyo sloeg de desbetreffende listening mode wel op in de vorm van dat ie gewoon de laatst gebruikte listening mode uit de lijst pakt. Dus ik ga er automatisch van uit dat mijn Pioneer dit ook doet, maar is dit ook zo? En als deze optie er is, kan ik die ergens instellen?
Bron-Tuner: Stereo (handmatig gewijzigd en blijft dus in het geheugen)
Bron-DVD: Laat de receiver zelf automatisch schakelen.
Bron-Mediacenter Laat de receiver zelf automatisch schakelen.
Bron-CD Stereo (handmatig gewijzigd en blijft dus in het geheugen)

Alles wat je eenmaal handmatig wijzigd blijft in het geheugen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 11-03-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Oké, ik zie inderdaad dat ie alles op Bron niveau opslaat en niet zozeer op listening mode lijst niveau.
Probleem is dus wanneer ik op een bron zit die bijv de STANDARD lijst gebruikt en ik via Airplay muziek stream, hij dus de STANDARD listening mode gebruikt, wat dus nooit de EXTENDED STEREO is die ik voor muziek ingesteld wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.crommentuijn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:18
Goede avond allemaal,

Ik heb 2 weken geleden een Pioneer VSX-827-K gekocht in combinatie met een Bose Accoustimass 6 surround systeem. Dit werkt allemaal perfect. Mooi zuiver geluid.
Nu zie ik op internet dat je de versterker kunt configureren. Met een applicatie van pioneer en met een app voor op je tablet.

Nu heb ik de app voor de ipad inmiddels gedownload. Hij vind de VSX-827-K wel maar kan geen verbinding maken. Ook heb ik geen software meegeleverd gekregen, Betekend dit simpelweg dat mijn versterker niet coonfigureerbaar is? Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Bedoel je met app de iControlAV2012 app? Ik zie zo snel niet dat die compatible is met de 827K, waar ik de app wel bij andere types zie. Dus helaas pindakaas.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eehaV0v5xnTLLmjHvkKm2hZy/full.png
VSX 527K

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EwsirBdR5Srkakq00WplAv7V/full.png
VSX 827K

[ Voor 37% gewijzigd door RnB op 13-03-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.crommentuijn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:18
Goedemorgen,

Bedankt voor de reactie
Ik kan me vergissen maar ik zie 2 apps in de appstore:

- IcontrolAV2
- IconttrolAV2012

Beide geprobeerd en geen connectie mogelijk. Daar moet ik me dan maar bij neerleggen.

Dan heb ik wel een andere vraag. Al die settings die je kunt doen met die app. Die moet je dan toch ook op de versterker zelf kunnen doen. Bass settings, Surround setting etc..

Kan iemand me vertellen hoe ik bij deze settings kom dan? Want ik krijg de menu's wel op mijn tv. Maar die settings kom ik toch echt niet tegen.

Alvast bedankt voor de reacites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Lees Hoofdstuk 5 in de handleiding (die kun je hier downloaden) even door. Daar staat alles wat je moet weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn VSX-527. Als ik Network selecteer, dan heb ik geen beeld op mijn TV. Alle andere bronnen werken wel goed. Is dit een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
s.crommentuijn schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:35:
Goedemorgen,

Bedankt voor de reactie
Ik kan me vergissen maar ik zie 2 apps in de appstore:

- IcontrolAV2
- IconttrolAV2012

Beide geprobeerd en geen connectie mogelijk. Daar moet ik me dan maar bij neerleggen.
...als je even de moeite had genomen de beschrijving van de verschillende apps te lezen, was je er zelf ook achter gekomen dat je de Pioneer ControlApp moet hebben voor jouw receiver en niet de bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

ik heb sinds kort de vsx-s500 icm 2x boston a25 en een actieve subwoofer.. bevalt perfect (op de online opties na. die is imho echt ruk, enkel shoutcast is tegenwoordig best beperkt.)

echter loop ik tegen iets aan, wat op het eerste gezicht logisch is, maar vraag me toch af of het te omzeilen is...
zodra ik een dts of 5.1 input heb, gaat m'n subwoofer netjes aan en klinkt het super.
maar zodra ik 2.0 instuur (muziek of tv) dan blijft ie uit.. logisch want geen .1 :)

kan ik dit wel doen? wil bijv bij muziek wel wat meer bas "voelen"

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je bij je luidsprekerinstellingen veranderen. Ik kan bijvoorbeeld bij mij Denon een andere instelling kiezen voor surround en voor stereo. In dit geval waar de sub aan gaat of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

hmm lijk ik niet te kunnen vinden. Ik heb het signaal van de subwoofer op de maximale output staan (+15db) op aanraden van de verkoper zodat de sub niet tijdens een film het signaal kan verliezen en in standby gaat (na 20 minuten)

Nu moet ik even aangeven dat ik echt een leek ben op audio gebied en van geen van de termen die de set op me afstuurd echt kaas gegeten heb..
Had eerst auto surround maar nu staat ie op FSS Advance.. midnight (:?) staat aan, net als loudness. en uit de 2 speakers komt een mooi geluid. alleen de sub blijft uit..

De Phase en cutoff instellingen heb ik "default" staan.. Misschien dat er daar nog iets mis gaat??
De sub is een Jamo Sub 210 (http://www.voxxintlcorp.com/docs/common/SUB210/SUB210_OM.pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:07
je sub op +15?! Mijne staat op -3! Crossover (achter op de sub) staat vol open en volume (ook achter op de sub) staat op ongeveer 50%.

In je receiver kun je instellen dat bass-output via de frontspeakers + sub gaat, dan speelt je sub lekker mee met muziek en bij films gaat ie ook netjes aan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Rainesh schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:15:
je sub op +15?! Mijne staat op -3! Crossover (achter op de sub) staat vol open en volume (ook achter op de sub) staat op ongeveer 50%.

In je receiver kun je instellen dat bass-output via de frontspeakers + sub gaat, dan speelt je sub lekker mee met muziek en bij films gaat ie ook netjes aan.
Ok, dat maakt niet uit dus :P
Crossover helemaal open op de sub, ok. En wat doe ik met de crossover in mijn versterker?

Ik ga morgen die instellingen in de receiver opzoeken. Heeft het nog een bepaalde term of is het echt bass-output. (komt me niet bekend voor btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als het goed is, zijn je speakers ingesteld als "small".

Op pagina 37 van je handleiding dan vind je "handmatig luidspreker instellen". Bij subwoofer zet je die op "plus". Dan speelt ie continue mee :)

Crossover...ja dat is smaak. Ik zou het rond de 80-100hz afhankelijk hoe laag je speakers kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje...

Ik heb een Pioneer VSX921 en een Synology DS112+

Als ik via het programma DS Audio op mijn Samsung Note2 nummers op de Pioneer VSX921 af wil laten spelen, duurt het aardig lang voordat ik het eerste nummer te horen krijg. Daarnaast is er ook het probleem dat als ik een ander nummer wil horen, hij hier ook erg lang over doet om deze te spelen.

Komt dit probleem bij een van jullie bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 12-09 11:45
RoRoo schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:16:
ik heb sinds kort de vsx-s500 icm 2x boston a25 en een actieve subwoofer.. bevalt perfect (op de online opties na. die is imho echt ruk, enkel shoutcast is tegenwoordig best beperkt.)

echter loop ik tegen iets aan, wat op het eerste gezicht logisch is, maar vraag me toch af of het te omzeilen is...
zodra ik een dts of 5.1 input heb, gaat m'n subwoofer netjes aan en klinkt het super.
maar zodra ik 2.0 instuur (muziek of tv) dan blijft ie uit.. logisch want geen .1 :)

kan ik dit wel doen? wil bijv bij muziek wel wat meer bas "voelen"
Ik had het zelfde probleem. En bij mij was het op gelost door de speakerinstelling op "small" te zetten. Anders gaat de receiver er vanuit dat je sub alleen voor 5.1 is en je 2.0 opstelling voldoende is voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 10:29
weertenaar schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:43:
Ik had het zelfde probleem. En bij mij was het op gelost door de speakerinstelling op "small" te zetten. Anders gaat de receiver er vanuit dat je sub alleen voor 5.1 is en je 2.0 opstelling voldoende is voor muziek.
Je "moet" dan ook eigenlijk altijd je luidsprekers op small zetten, hoe groot die ook zijn. De benaming is wat ongelukkig gekozen, mensen denken dat het met het formaat an sich te maken heeft. Small, crossover instellen, klaar. Al staan er luidsprekers van twee meter hoog. Mits er een sub aangesloten is of course ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Rainesh schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:53:
Als het goed is, zijn je speakers ingesteld als "small".

Op pagina 37 van je handleiding dan vind je "handmatig luidspreker instellen". Bij subwoofer zet je die op "plus". Dan speelt ie continue mee :)

Crossover...ja dat is smaak. Ik zou het rond de 80-100hz afhankelijk hoe laag je speakers kunnen.
Grappig, volgens de verkoper moesten ze op large staan??

Ik ga het uittesten. Thanks for the tip!

edit:
Jops.. Werkt!! Zo simpel.. idd rare benaming, maar ze staan nu op small en subwoofert werkt nu op z'n gemakje mee..
Buren nog blijer met me ;)

Super dank!

[ Voor 20% gewijzigd door RoRoo op 18-03-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje voor de kenners hier, ik heb recent de VSX-1122K aangeschaft. Onder meer omdat ik hiervoor altijd liep te kloten met een kabel door de kamer naar de AUX-ingang van mijn vorige receiver om muziek af te spelen. Dit gebruikte ik met name vaak in samenwerking met mijn XBOX360, oftewel eigen muziek in combinatie met FIFA13. Nu was ik in de veronderstelling dat ik nu dit ongeveer hetzelfde zou kunnen doen, alleen dan via Airplay en dus draadloos. Airplay werkt ook prima via mijn laptop en telefoon, maar ik weet niet hoe ik Airplay geluid en XBOX beeld kan combineren, als dit al uberhaupt mogelijk is. Wat nu namelijk gebeurt als ik via Airplay een nummer instart dat de TV dan automatisch overschakelt naar zeg maar het 'pioneer'-scherm. Is dit evenvoudig op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duco_1967
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03-2022
Ik sinds kort een VSX 922 aangeschaft. Alles werk naar behoren alleen krijg ik geen volledig beeld meer als ik mijn Wi, Mediaplayer of Blue ray gebruikt. Ik blijf een zwarte rand houden zowel onder, boven, links en rechts. Ik heb de output van het kanaal op 1080i gezet via het instellingsmenu. Ook heb ik via de TV met de knop van het beeldformaat diverse instellingen geprobeert (16:9 16:10 en breedbeeld).

Als ik bijv. de Wi rechtstreeks aansluit op de TV dus niet via de receiver is het beeld wel volledig gevuld.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wat voor tv heb je? type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Heb je op zijn minst geprobeerd om de video-processing helemaal uit te schakelen in het video parameter menu? Heet geloof ik V-CONV (video converter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duco_1967
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03-2022
Ik heb een philips TV type 42 PFL8404H.

Ik heb de video-processing helemaal uit geschakeld dat heeft geen effect. IK blijf het storend vinden dan het beeld niet helemaal wordt gevuld.

[ Voor 66% gewijzigd door Duco_1967 op 20-03-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 12-09 16:10
Ik kwam op een forum de 2013 line-up van Pioneer tegen, maar kan niks vinden over de Europese introducties. Zit te kijken voor de VSX-922, maar denk dat ik op de VSX-823 ga wachten.

Weten jullie of hier meer over bekend is? Kon met de search niks vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Marcusso op 21-03-2013 21:26 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Waarom zou je willen wachten? Volgens die link is er weinig veranderd, je krijgt 4K support en wat andere kleine features. Groot voordeel van bijvoorbeeld de VSX-922 is de prijs, die zal bij de nieuwe line-up nooit zo laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:51:
Ik heb een vraagje voor de kenners hier, ik heb recent de VSX-1122K aangeschaft. Onder meer omdat ik hiervoor altijd liep te kloten met een kabel door de kamer naar de AUX-ingang van mijn vorige receiver om muziek af te spelen. Dit gebruikte ik met name vaak in samenwerking met mijn XBOX360, oftewel eigen muziek in combinatie met FIFA13. Nu was ik in de veronderstelling dat ik nu dit ongeveer hetzelfde zou kunnen doen, alleen dan via Airplay en dus draadloos. Airplay werkt ook prima via mijn laptop en telefoon, maar ik weet niet hoe ik Airplay geluid en XBOX beeld kan combineren, als dit al uberhaupt mogelijk is. Wat nu namelijk gebeurt als ik via Airplay een nummer instart dat de TV dan automatisch overschakelt naar zeg maar het 'pioneer'-scherm. Is dit evenvoudig op te lossen?
Iemand die hier wat meer over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
De VSX-527-K is vandaag in de aanbieding bij Ibood.com. Persoonlijk lijkt het mij een leuke reciever. Toch heb ik ook veel gelezen over Onkyo recievers. Wat is nu een verschil in kwaliteit tussen beide apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die aanbieding scheelt "maar" 30 euro (ex vracht) met de pricewatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
237 ipv 267 is toch ruim 10% korting, dus niet extreem maar ook niet slecht lijkt me.

De VSX-527 stond op mijn shortlist voor bij mijn Samsung UE40ES6900 en in de toekomst de Jamo S 606 5.1 set.

Kortom, waarschijnlijk schaf ik deze vandaag maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit ook te denken aan een Pioneer als opvolger van mijn Harman/Kardon AVR7000 (Zie V&A).
Ding is kaduuk gegaan, en ik krijg hem niet gerepareerd.

Zie helaas weinig berichten hier over de SC2022 en LX56, welke voor mij nu bovenaan het lijstje staan.

Vroeg me af of meerdere mensen hier overgestapt zijn van de "ouderwetsere" versterkers zoals mijn H/K naar de Klasse D versterkers zoals in de Pioneers.
Heb een stel Dynaudio Reference 52SE staan, welke vrij lastig aan te sturen zijn. Vraag me af of dat goed gaat met een SC2022 van €750,- t.o.v. de H/K welke ooit meer dan twee keer zo duur was.

Zie persoonlijk de meerwaarde van de SC56/76 t.o.v. de 2022 niet echt. 9.2 ga ik sowieso al niet gebruiken, en de tweede HDMI uit kan ik ook nog wel zonder.
Ben best bereid meer geld uit te geven, maar dat moet zich dan wel uiten in beter geluid of een zwaardere versterker-sectie.

Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
Ik heb nu een aantal weekjes de Pioneer LX76 icm met de Tannoy DCT6 SE als voor luidsprekers en de DC4 voor achter en dat begint nu toch echt heeeel erg lekker te klinken.

echt een heerlijk geluid, super tevreden mee, zeer helder en open.
dit is gewoon van een andere klasse dan mijn oude Denon 1909 met Wharfedale speakers.

ook de surround met films is helemaal super, ik zet hem altijd op Thx Cinema.en voor muziek
zet ik hem vaak extended stereo en dit geeft een erg ruimtelijk geluid.

ik draai allerlei soort muziek, pop ( Adele ), Lounge, Trance, Jazz
en wat me opvalt dat het met alle muziekstijlen echt heel goed klinkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Rotaderp2 op 31-03-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:53:
Zit ook te denken aan een Pioneer als opvolger van mijn Harman/Kardon AVR7000 (Zie V&A).
Ding is kaduuk gegaan, en ik krijg hem niet gerepareerd.

Zie helaas weinig berichten hier over de SC2022 en LX56, welke voor mij nu bovenaan het lijstje staan.

Vroeg me af of meerdere mensen hier overgestapt zijn van de "ouderwetsere" versterkers zoals mijn H/K naar de Klasse D versterkers zoals in de Pioneers.
Heb een stel Dynaudio Reference 52SE staan, welke vrij lastig aan te sturen zijn. Vraag me af of dat goed gaat met een SC2022 van €750,- t.o.v. de H/K welke ooit meer dan twee keer zo duur was.

Zie persoonlijk de meerwaarde van de SC56/76 t.o.v. de 2022 niet echt. 9.2 ga ik sowieso al niet gebruiken, en de tweede HDMI uit kan ik ook nog wel zonder.
Ben best bereid meer geld uit te geven, maar dat moet zich dan wel uiten in beter geluid of een zwaardere versterker-sectie.

Wat jullie?
Zoals jezelf al zegt, de dynaudio's zijn vrij lastig aan te sturen. Die receivers lx56/76 hebben idd meer aansluitingen maar ook grotere voedingen dus een stabieler vermogen. Ik zou dan voor de 76 gaan. Lekkere controle over de luidsprekers. Je krijgt dan meer rust in de muziek, grotere soundstage en meer detail te horen en strakker laag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:42:
[...]

Zoals jezelf al zegt, de dynaudio's zijn vrij lastig aan te sturen. Die receivers lx56/76 hebben idd meer aansluitingen maar ook grotere voedingen dus een stabieler vermogen. Ik zou dan voor de 76 gaan. Lekkere controle over de luidsprekers. Je krijgt dan meer rust in de muziek, grotere soundstage en meer detail te horen en strakker laag:)
Je zegt dat ze grotere voedingen hebben. Maar dat haal ik niet echt uit de specs van de 56.

Logischerwijs moeten ze meer speakers kunnen aansturen (9 ipv 7), maar ik vind 5.1 meer dan zat. Ik vraag me af of ik bij dat gebruik het profijt haal uit de tweemaal zo dure 76.

Zoals gezegd; het geld maakt me an sich niet uit, maar het moet wel een nuttige investering zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 31-03-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MikeyMan schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:44:
[...]
Je zegt dat ze grotere voedingen hebben. Maar dat haal ik niet echt uit de specs van de 56.
Grote kans dat ze intern ook redelijk identiek zijn. Hoe het met de huidige generatie LX-receivers van Pioneer zit durf ik niet te zeggen. Maar in vorige series waren ze veelal zeer gelijk, ook qua voeding en dus versterking. Echter werd dan bijvoorbeeld de LX7x iets lager gemeten zodat de LX8x een Ultra-certificaat kon krijgen, wat extra in- en uitgangen en je had je meerprijs te pakken. Maar qua versterking deden ze echt niet voor elkaar onder en presteerden soms letterlijk gewoon gelijk. Sowieso mag vermogen nooit echt een probleem zijn met Klasse D-versterkers, die spugen genoeg uit. Maar goed, bovenstaande geldt wel voor de LX-series onderling, hoe het exact met een LX tegen een gewone zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mj is de 2022 intern vrijwel gelijk aan de 56. Specs zijn vrij gelijkwaardig.

Maar je zegt dat klasse d geen problemen heeft met vermogen. Hoe moet ik dat dan zien t.o.v. mijn oude versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De Denon die je had was een Klasse A/B en de Pioneer is een Klasse D, is een heel andere techniek. Vermogensopname van de Pioneer zal minder zijn (zie de achterkant van beide receivers maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik in dit topic niet kan terugvinden; zijn er mensen met ervaring met de VSX-S300K/S500K? Ik kijk naar die modellen vanwege de formfactor. Het compacte ontwerp spreekt mij wel aan.

Het idee is dus als volgt:

Ik rip dvd's met Handbrake's High Profile settings (dus dat is zover ik kan begrijpen met zowel de stereo als de surround-track).

Deze films zouden via een mediaspeler (nog aan te kopen, 99% zeker wordt 't de WD TV Live) naar de receiver gaan, en zo naar de tv.

Ik heb nog 2 paar bookshelf speakers van Pioneer en dacht dat daar wel iets leuks mee te doen kon zijn. Op de receiver zou ik dan die 4 speakers willen aansluiten. 2 voor, 2 achter. Het is niet het plan om nog een center speaker en een subwoofer bij te kopen.

Geeft dat een beetje een leuke basis-homecinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:27:
Wat ik in dit topic niet kan terugvinden; zijn er mensen met ervaring met de VSX-S300K/S500K? Ik kijk naar die modellen vanwege de formfactor. Het compacte ontwerp spreekt mij wel aan.

Het idee is dus als volgt:

Ik rip dvd's met Handbrake's High Profile settings (dus dat is zover ik kan begrijpen met zowel de stereo als de surround-track).

Deze films zouden via een mediaspeler (nog aan te kopen, 99% zeker wordt 't de WD TV Live) naar de receiver gaan, en zo naar de tv.

Ik heb nog 2 paar bookshelf speakers van Pioneer en dacht dat daar wel iets leuks mee te doen kon zijn. Op de receiver zou ik dan die 4 speakers willen aansluiten. 2 voor, 2 achter. Het is niet het plan om nog een center speaker en een subwoofer bij te kopen.

Geeft dat een beetje een leuke basis-homecinema?
Heb de 500 en ben er heel blij mee. denk dat je zelfs zonder center/sub een mooi omgevings geluid kan creeren..

Bij mij staat het in 2.1 dus kan niet uit ervaring praten :P
Enige wat enorm teleursteld is de netwerkfunctie van de set.. Hadden ze net zo goed weg kunnen laten. Tis dat ze bij Apollo toen de 300 niet hadden, anders was het die geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FeaR schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:23:
De Denon die je had was een Klasse A/B en de Pioneer is een Klasse D, is een heel andere techniek. Vermogensopname van de Pioneer zal minder zijn (zie de achterkant van beide receivers maar).
Heb voor de zekerheid maar een LX76 gekocht...

Eerste indruk: erg wennen. En de platenspeler via de cd ingang klinkt erg dof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MikeyMan schreef op maandag 01 april 2013 @ 16:27:
[...]
Heb voor de zekerheid maar een LX76 gekocht...

Eerste indruk: erg wennen. En de platenspeler via de cd ingang klinkt erg dof!
Qua versterking maakt het tussen de :LX-modellen dus niet veel uit, maar het zijn jouw centen. Wat voor platenspeler is het? Als deze een ingebouwde versterker heeft dan moet het via de CD IN gewoon goed gaan, als het een onversterkt exemplaar is dan moet je de Phono IN hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FeaR schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:36:
[...]

Qua versterking maakt het tussen de :LX-modellen dus niet veel uit, maar het zijn jouw centen. Wat voor platenspeler is het? Als deze een ingebouwde versterker heeft dan moet het via de CD IN gewoon goed gaan, als het een onversterkt exemplaar is dan moet je de Phono IN hebben.
Tsjah, je moet wat met je bonus :)
Kon een mooie deal maken met een BD speler erbij, dus niet ontevreden.

Het is een Project Debut III met Project voorversterker. Dus zou via CD-in moeten werken.

Maar wat een opties zitten er op dat ding joh! Ben al de hele middag aan het pielen!
Toch ook wel een deel van de gein.

Krijg alleen het WIFI ding wat erbij zit niet aan de praat. Das minder...
Zie de unit (AD-WL300) wel, maar de receiver ziet het ding niet... Iemand enig idee?

Zit er wel aan te denken het ding te verkopen en een switch neer te leggen trouwens. Lijkt me handiger :)

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 01-04-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 22:57
MikeyMan schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:57:
[...]

Tsjah, je moet wat met je bonus :)
Kon een mooie deal maken met een BD speler erbij, dus niet ontevreden.

Het is een Project Debut III met Project voorversterker. Dus zou via CD-in moeten werken.

Maar wat een opties zitten er op dat ding joh! Ben al de hele middag aan het pielen!
Toch ook wel een deel van de gein.

Krijg alleen het WIFI ding wat erbij zit niet aan de praat. Das minder...
Zie de unit (AD-WL300) wel, maar de receiver ziet het ding niet... Iemand enig idee?

Zit er wel aan te denken het ding te verkopen en een switch neer te leggen trouwens. Lijkt me handiger :)
Hoe bedoel je, een switch?

Ik zit zelf te kijken naar een Pioneer VSX-922 met zo'n wifi dongle, omdat het in mijn geval onmogelijk is om de receiver wired te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand hier toevallig al gepoogd gebruik te maken van de ingebouwde MHL aansluiting?

Krijg met mijn One S totaal geen sjoege, op beide apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik een VSX-922-k. Echter als ik deze standby zet geeft deze een hoogfrequente pieptoon. Is dit een bekend eufel van Pioneer of de 922?

Ook als het apparaat al langere tijd in standby staat blijft de pieptoon.
Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste