Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 01:24:
Hi allemaal.

Sinds gisteren een VSX-922 in huis. Al heerlijk uren mee kunnen "spelen"
Heb de afgelopen weken al het forum doorgespit, vandaar deze keuze.

Heb een paar kleine vraagjes, hoop jullie de antwoorden :

- Zone 2. Er zit op de receiver zelf een knop om Zone 2 aan en uit te zetten. op de remote zit de knop Z2 (zone2) maar het lukt me niet om daarmee zone 2 aan te zetten. Iemand ?

alvast bedankt.
Als je de knop "Z2" indrukt, schakelt de afstandbediening over naar zone 2. Je kunt nu zone 2 in- of uitschakelen met de power-button en vervolgens bedienen zoals je gewend bent.
Als je zone1 weer wilt bedienen moet je eerst de "receiver" knop indrukken, dan schakelt de afstandbediening weer terug.
Werkt allemaal wat onnatuurlijk voor de eerste keer maar als je het door hebt gaat het prima. Probeer ook de android-app, werkt supergoed.

Kan iemand mij vertellen in hoeverre die HDMI-control functies van de VSX-922 bruikbaar zijn voor niet-pioneer apparatuur? Ik kan het alleen maar aan- of uit zetten maar niets aan instellen. Een Raspberry Pi met XBMC (ondersteunt CEC) bedienen, zit dat erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
Laatste tijd heb ik veel problemen met Airplay over mijn VSX-921. Weet iemand hier een oplossing voor of weet waarom dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben een bezitter van de pioneer VSX-921.Op zich ben ik tevreden met gebruiksgemak en het geluid van wat het apparaat produceert. De VSX staat als volgt opgesteld bij mij thuis, de speaker opstelling zijn front KEF IQ70, center Q10, surround 2 KEF eitjes en de Sub KEF HTB2SE. Voor de films gebruik ik een Dune mediaspeler en voor de tv een Horizon mediabox van UPC, voor games een PS3. Alles wordt weergegeven op een Samsung UE55D7000. Alles is via HDMI verbonden met de Pioneer.

Maar ik heb eigenlijk vanaf het begin het volgende probleem, wanneer ik bijvoorbeeld de ingang van de pioneer op tv kijken zet en de tv en Horizon box gaan aan dan verspringt de ingang van de pioneer naar die van de Dune. Maar dit gebeurt ook als ik bijvoorbeeld de PS3 ingang selecteer, na 5 seconden verspringt hij van ingang. Wanneer ik dan voor de 2e keer de gewenste ingang selecteer, blijft hij wel staan.

Nou is dit geen wereld probleem, maar is dit herkenbaar voor iemand, en zo ja wat kun je eraan doen. Google heeft nog geen oplossing gevonden. 8)7

Verwijderd

paulzurrr schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:12:
Laatste tijd heb ik veel problemen met Airplay over mijn VSX-921. Weet iemand hier een oplossing voor of weet waarom dit zou kunnen komen?
Wat zijn de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Door de aankoop van een nieuwe sub-woofer zou ik terug mijn gehele stereo-surround opstelling nog eens moeten afstellen met MCACC van Pioneer en na de inspeelperiode v/d sub nogmaals herhalen. Het MCACC van Pioneer zorgt overigens, voor het afstellen van de delay’s, gelijkstellen van dB, freq (Hz) channel, Phase Control, enz…..

De nieuwe sub gaat veel dieper dan mijn oude sub, die met moeite amper 30Hz haalt, hierbij vroeg ik me af of Pioneer’s LX-85 MCACC de lage Freq. van deze sub meeneemt in de metingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een vsx-922 maar ik heb een probleem of ik ergens niet uit en heb jullie hulp nodig.

ik koppel mijn vsx altijd met mijn ipad icontrol2012 en daar heb je van listening mode's maar die zijn voor audio altijd maar 2.0 maar ik zou graag mijn subwoofer met audio willen gebruiken dus wil er eigenlijk 2.1 van maken

heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen.......

b.v.d O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:35:
hallo,

ik heb een vsx-922 maar ik heb een probleem of ik ergens niet uit en heb jullie hulp nodig.

ik koppel mijn vsx altijd met mijn ipad icontrol2012 en daar heb je van listening mode's maar die zijn voor audio altijd maar 2.0 maar ik zou graag mijn subwoofer met audio willen gebruiken dus wil er eigenlijk 2.1 van maken

b.v.d O-)
Speakers op small i.p.v. large zetten bij de instellingen, vervolgens crossover instellen op bijv. 80 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:55
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een vsx-527. Hierop hangt een telenet digicorder, een wdtv live mediaplayer en xbox360. De receiver is aangesloten op een Sony Bravia Kdl-40V5500. Op zowel tv,digicorder en mediaspeler staan alle opties ivm hdmi-cec aan.
Voorheen waren deze toestellen rechtstreeks op de tv aangesloten, en als ik de digicorder of mediaspeler aanzette sprong de tv automatisch uit standby en onmiddelijk op de correcte hdmi-ingang.
Bij de receiver lukt dit enkel met de digicorder:zowel receiver als tv gaan aan op de juiste ingang (ingang "sat/cbl"). Bij het aanzetten van de wdtv live echter (ingang "video") springen ook zowel receiver als tv aan, maar de receiver positioneert zich op de verkeerde ingang: "tv".. Het lijkt alsof de pioneer de control-commando's van de wdtv niet herkent, maar de tv wel: de tv springt aan, de pioneer "ziet" dit en positioneert zich op de "tv"-ingang. De tv ondersteunt blijkbaar geen ARC, dus de wdtv rechtstreeks op de tv aansluiten is geen optie denk ik... herkent iemand dit probleem? De receiver zit opgeborgen in het tvmeubel, dus nu moet ik telkens naar de tv lopen, de kastdeur openen en de receiver op "video" ingang zetten...terwijl dit toch automatisch zou moeten kunnen?

[ Voor 9% gewijzigd door tweak_master op 23-12-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een set Kef 2005.3 met een kube-2 sub staan. Ik hem deze aan een pioneer sc-2022k hangen. Ik krijg er alleen maar geen lekker stereo geluid uit. Het lukt me enigszins door of het volume heel, heel hoog te zetten of de modus 'expanded stereo' op de reciever in te schakelen. Als liefhebber van pure muziek lijkt me dit alleen niet echt de bedoeling op deze manier. Ook vind ik m'n center bij het kijken van films soms te matig, erg moeilijk verstaanbaar. Ik weet dat het geen set voor de allergrootste audiofiel is maar wel dat je er heel serieus geluid uit moet kunnen krijgen, het lukt me alleen nog niet lekker. Dit alles na diverse malen mccac te hebben afgedraaid en ook handmatig aan de slag te zijn geweest met de luidsprekerinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent een pioneer VSX-922 aangekocht. Heb mediaplayer en digitale tv (beiden hdmi) correct aangesloten. Eveneens 2 Tannoy large Hifi's en een pioneer subwoofer (uit set S-HS100).

Vervolgens zijn deze 2 hifi's EN subwoofer correct ingesteld via de MCACC met testmicrofoon, ze werden allemaal werkend bevonden via deze test.

Nu zou ik al mijn geluid (films, series via mediaplayer, digitale tv en muziek via netwerk of ipod) willen afspelen in 2.1. Maar dit lukt niet. De woofer staat altijd op non-actif terwijl hij wel in de MCACC test correct is ingesteld...

Zowel bij standard als auto surround of adv surround (listening mode) werkt de woofer nooit... Hoe krijg ik alles te horen in 2.1? Je zou in principe toch elke bron moeten kunnen afspelen in 2.1 niet?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik dus ook.. bij MCACC test werkt 2.1 maar bij afspelen enkel stereo 2.0...

speakers op small zetten WERKT!! dan receiver uit/aan en enjoy..

merci Robpol voor de tip zat hier al dagen achter te zoeken...
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:35:
hallo,

b.v.d O-)

-> Speakers op small i.p.v. large zetten bij de instellingen, vervolgens crossover instellen op bijv. 80 Hz.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
Mijn ouders hebben sinds 1,5 week een VSX-527-K receiver en bij het afstemmen op radio zenders slaat hij de zenders tussen 96.00 en 98.00 over als FM ST geactiveerd is. Wordt er op de knop band gedrukt en FM mono gekozen dan zijn de zenders wel te ontvangen.

Bij de JVC receiver 5040-RX waren de zenders zoals Radio NL, Radio Noord wel in stereo te ontvangen. Heb al in de handleiding gekeken, maar zie geen oplossing staan, behalve te schakelen naar FM mono.

http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl

Er wordt overigens gebruik gemaakt van een externe FM antenne die op 10/12 meter hoogte hangt.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49
...Onderstaande opsomming is in willekeurige volgorde.
;)

Maar waar is die vijf beste op gebasseerd? Het zijn gewoon allemaal de instap mid-range modellen van de meest voor de hand liggende merken. Op de Sony na dan, die had vervangen moeten worden door een Marantz...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30
Is de afschakel beveiliging uit te zetten of te verhogen?
Kan toch niet zo zijn 60 te hard is? Of wellicht geldt dat alleen voor de center, hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren in bezit van de Pioneer SC-LX 56. Uiteraard nog veel te vroeg om een compleet oordeel te vellen over de receiver, maar ik durf alvast te stellen dat MCACC een enorme vooruitgang is ten opzichte van 2EQ Audyssey wat op mijn Onkyo receiver zit. Veel beter instaat om limitaties die mijn woonkamer heeft qua akoestiek weg te nemen. Ik zal over een week of twee eens een review schrijven van het apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:00:
[...]

[...]

;)

Maar waar is die vijf beste op gebasseerd? Het zijn gewoon allemaal de instap mid-range modellen van de meest voor de hand liggende merken. Op de Sony na dan, die had vervangen moeten worden door een Marantz...
Heb hier de volledige test in bezit (tijdschrift), de Pioneer komt daar inderdaad als beste uit de bus, wat je op de bekopte weblink niet kan uitmaken, wat ze daar neerpennen kan ik het mee eens zijn.
Ze hebben hun huiswerk op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:13:
Sinds gisteren in bezit van de Pioneer SC-LX 56. Uiteraard nog veel te vroeg om een compleet oordeel te vellen over de receiver, maar ik durf alvast te stellen dat MCACC een enorme vooruitgang is ten opzichte van 2EQ Audyssey wat op mijn Onkyo receiver zit. Veel beter instaat om limitaties die mijn woonkamer heeft qua akoestiek weg te nemen. Ik zal over een week of twee eens een review schrijven van het apparaat :)
2EQ is maar een heel basale versie van Audyssey, de basis. MCACC moet je eerder vergelijken met een Audyssey MultEQ XT of wellicht een Audyssey MultEQ XT32.
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:08:
[...]
Heb hier de volledige test in bezit (tijdschrift), de Pioneer komt daar inderdaad als beste uit de bus, wat je op de bekopte weblink niet kan uitmaken, wat ze daar neerpennen kan ik het mee eens zijn.
Volgens mij heb ik op hun site toch wel eens dingen gelezen die niet klopten of verband hadden met wat ze zeiden. Was geloof ik iets met een Onkyo met actieve subwoofer waarvan ze toen onder de indruk waren van het vermogen van de subwoofer en dat aanschreven aan de receiver. En op de site staat nu dus dat de vijf in willekeurige volgorde staan en in het magazin staat wat anders. Dat noem ik toch wel tegenstrijdig.

Maar dan nog heb ik mijn twijfels bij die Top 5 van ze, kwalitatief is er zeker beter te vinden. Zowel binnen de genoemde merken als merken die er niet tussen staan. Dan had er toch iets moeten staan van dat het over instappers of laag middensegment gaat; of tot xxx euro. Of wellicht de vijf beste die ze getest hebben. Niet dat het de vijf beste in het algemeen zijn, want zo staat het er nu.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 30-12-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:08:
[...]

Ik heb het tijdschrift niet maar vraag me ook af waar die vijf beste dan wel vandaan komen?
Staan er in het tijdschrift ook testen van een groot aantal receivers die niet tot de beste vijf behoren?
Zo niet, waar is dat lijstje van vijf beste dan wel op gebaseerd?

Mijns inziens kan je ook pas echt concluderen dat wat ze neerpennen allemaal klopt en je het er mee eens kan zijn als je de receivers zelf daadwerkelijk hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:29:
[...]

2EQ is maar een heel basale versie van Audyssey, de basis. MCACC moet je eerder vergelijken met een Audyssey MultEQ XT of wellicht een Audyssey MultEQ XT32.
Dat weet ik. Het was ook niet mijn bedoeling om te stellen dat MCACC beter is dan Audyssey per se. Daarom benoemde ik ook expliciet dat op mijn oude receiver slechts 2EQ zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik kan het toch niet uitstaan dat de ARC-functie niet werkt.

Voor al enkele geprobeerde mogelijkheden: RickvN in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"

Maar ik vraag mij nu toch af hoe andere 921-K gebruikers hun ARC gebruiken en welke instellingen jullie evt. hebben aangepast?

Edit: Daarnaast heb ik ook dat ik in mijn AVNavigator scherm soms bij het doorlopen van enkele pagina's geen tekst heb bij de bolletjes (de HTML pagina's, zowel in chrome als IE), lekker handig? :/

Edit 2:
Voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/b47ok0.png

[ Voor 30% gewijzigd door RickvN op 04-01-2013 13:16 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die het zelfde probleem hebben/hadden als dat ik nu heb? I

k heb namelijk een pioneer VSX-922 aangeschaft. Deze heb ik bedraad aangesloten op mijn netwerk via een Sitecom Switsh en een Sitecom Gigabit router. Nu wil ik media streamen vanaf de pc maar dit werkt niet. Ik heb alles gedaan zoals beschreven in de handleiding. Dus mediaplayer op delen gezet. Als ik de stekker uit het het stopcontact haal en vervolgens weer in het stopcontat doe dan heb ik 10 minuten de mogelijkheid om muziek vanaf de pc te streamen. Na 10 minuten valt eerst de mediaplayer weg en vervolgens de Nero Mediaserver.

volgens mijn weten en kunnen heb ik alles geprobeerd om het voor elkaar te krijgen. DLNA uit, DLNA aan, UTP kabels gescheckt of deze juist zijn gemoneerd, IP adres toegekend, firewal uitgeschakeld noem maar op, maar steeds het zelfde probleem. Ook heb ik wat settings aangepast in energie beheer, mogelijk dat de hardeschijf in slaapstand kwam, maar ook dit lost het probleem niet op. Wel kan ik gebruik maken van Internet Radio. Ook op mijn LG mediaplayer werkt streamen naar behoren. Alleen niet op de pioneer receiver.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik krijg het geluid van de tv niet via de receiver, de ps3 echter gaat zonder problemen.

In welke richting moet ik het gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
NeutraleTeun schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:56:
Ik krijg het geluid van de tv niet via de receiver, de ps3 echter gaat zonder problemen.

In welke richting moet ik het gaan zoeken?
In de richting van meer informatie geven zoals welke receiver en TV je hebt en hoe alles aan is gesloten? Je hebt wellicht de PS3 met HDMI naar de receiver zitten en dan weer een HDMI kabel naar de TV. Op die manier zal je de TV niet aan hebben gesloten, dat zou wel erg apart zijn. Als je alles met één HDMI kabel op wilt lossen moet zowel de TV als de receiver over HDMI ARC beschikken. Anders is een externe S/PDIF kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf133
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 08:54
Ik ben al een tijdje in het bezit van een VSX-921-k, ben nog steeds erg tevreden met het apparaat, echter heb ik nu de iControlAV2 app op mijn HTC One-S staan en ik vind hem nogal raar gescaled, heb al een mail naar Pioneer gestuurd, maar krijg zon basic antwoord van: hou vooral de appstore in de gaten... weet iemand of hier een oplossing voor bestaat?

If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Ik heb op de website van Pioneer gezocht, maar ik kan niets vinden over de ondersteuning van Ethernet over HDMI op de Pioneer VSX-527. Weten jullie of dit wordt ondersteund op deze receiver?

Alvats bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
RickvN schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:35:
Edit: Daarnaast heb ik ook dat ik in mijn AVNavigator scherm soms bij het doorlopen van enkele pagina's geen tekst heb bij de bolletjes (de HTML pagina's, zowel in chrome als IE), lekker handig? :/

Edit 2:
Voor de duidelijkheid:
[afbeelding]
Problem solved: Firefox doet het dus wel, dus mocht je het zelfde probleem hebben, of tegenaan gaan lopen...

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
FeaR schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:08:
[...]

In de richting van meer informatie geven zoals welke receiver en TV je hebt en hoe alles aan is gesloten? Je hebt wellicht de PS3 met HDMI naar de receiver zitten en dan weer een HDMI kabel naar de TV. Op die manier zal je de TV niet aan hebben gesloten, dat zou wel erg apart zijn. Als je alles met één HDMI kabel op wilt lossen moet zowel de TV als de receiver over HDMI ARC beschikken. Anders is een externe S/PDIF kabel nodig.
Meh, een 827 op een Pana 50ST50.
Al het randapparatuur (zoals dus de PS3) op de receiver in het juiste gat (via HDMI, alleen de Wii gaat via de tulpen oid).
Daarna 1 HDMI van de receiver out (arc toch ook?) naar de HDMI 2 (arc) van de TV.

Zo moet het toch?
Ik heb wel al veel gelezen en geleerd hier hoor :9

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 04-01-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Iemand die me kan zeggen waarom ik in de MCACC EQ de 63Hz band niet kan selecteren :?
Ik zou deze 63Hz band die ik overigens wel zie willen opkrikken, maar kan deze niet selecteren.
KLIK als voorbeeld:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:29
Moris schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:11:
Iemand die me kan zeggen waarom ik in de MCACC EQ de 63Hz band niet kan selecteren :?
Ik zou deze 63Hz band die ik overigens wel zie willen opkrikken, maar kan deze niet selecteren.
KLIK als voorbeeld:
Misschien omdat je crossover freq op 80 of hoger staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:32:
[...]
Misschien omdat je crossover freq op 80 of hoger staat?
crossover staat nochtans op 50Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

NeutraleTeun schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:14:
[...]

Meh, een 827 op een Pana 50ST50.
Al het randapparatuur (zoals dus de PS3) op de receiver in het juiste gat (via HDMI, alleen de Wii gaat via de tulpen oid).
Daarna 1 HDMI van de receiver out (arc toch ook?) naar de HDMI 2 (arc) van de TV.

Zo moet het toch?
Ik heb wel al veel gelezen en geleerd hier hoor :9
Om ARC werkend te krijgen moet je ook de instellingen van zowel receiver als tv aanpassen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Na veel knopjes gedrukt te hebben kreeg ik opeens een 1990 zwart/wit Dos instellingenscherm van de receiver te zien.
Daar dus ARC ingeschakeld, en hoppa:

met de AB van de TV zet ik de TV aan en gelijk gaat de receiver ook aan.
Volume controle van de receiver gaat ook via de AB van de TV.
TV uitschakelen zorgt ervoor dat ook de receiver uitgaat.

Hebben ze heel leuk gemaakt dus, maar het is alles behalve intuïtief.
Heb nogmaals geprobeerd om dat menu tevoorschijn te toveren, maar helaas.

Dus binnenkort maar eens de handleiding downloaden/printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Heeft iemand het verbruik van de Pioneer VSX-922 wel eens gemeten in Stand-by waarbij "HDMI Standby Through" aan staat?
De handleiding geeft alleen de standby waarde aan wanneer dit uit staat, of met "HDMI Control", maar dat is wat anders (en dat zal ik niet gaan gebruiken).
Het verbruik wil daarbij nogal verschillen tussen de ene of de andere versterker.

Edit:
Zelfde vraag voor de Pioneer VSX-827 eigenlijk. Daar staat het ook niet in de handleiding.

[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 05-01-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
NeutraleTeun schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:30:
Na veel knopjes gedrukt te hebben kreeg ik opeens een 1990 zwart/wit Dos instellingenscherm van de receiver te zien.
Daar dus ARC ingeschakeld, en hoppa:

met de AB van de TV zet ik de TV aan en gelijk gaat de receiver ook aan.
Volume controle van de receiver gaat ook via de AB van de TV.
TV uitschakelen zorgt ervoor dat ook de receiver uitgaat.

Hebben ze heel leuk gemaakt dus, maar het is alles behalve intuïtief.
Heb nogmaals geprobeerd om dat menu tevoorschijn te toveren, maar helaas.

Dus binnenkort maar eens de handleiding downloaden/printen.
Via HDMI control kan je het uitzetten, alleen heb ik dat alleen bij uitzetten vd tv, maar niet bij het aanzetten, dus ik weet niet hoe je dat specifiek omzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem , ik kan het geluid van mijn laptop niet direct op mijn versterker aansluiten.
Heb hem nu aagesloten op de HDMI 5 ingang, en mijn geluidskaart vind hem wel en stuurt daar het signaal naar toe.
Echter als ik het via mijn tv doe werkt het prima.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om direct van mijn laptop de muziek om mijn versterker te kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Heb je in de instellingen van de receiver HDMI-aansluiting 5 toegewezen aan de bron die je voor je laptop gebruikt en heb je de audio-uitvoer ingesteld op HDMI bij de betreffende bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Sx]Matrix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-06 11:41
Mijn VSX-2021 geeft helemaal geen output meer. Alleen de display werk nog wel lekker rustig maar niet echt gewenst.
Ik krijg de factory reset niet voor elkaar.(Standby/On + enter inhouden) verschillende combinaties van deze geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Sx]Matrix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-06 11:41
Reset is inmiddels gelukt MULTI ZONE moet uit staan voordat de reset het doet. Helaas heeft dit geen effect. Nu een RMA aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BounceMeister schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:43:
Heeft iemand het verbruik van de Pioneer VSX-922 wel eens gemeten in Stand-by waarbij "HDMI Standby Through" aan staat?
Ok daar gaan we:
Stand-by HDMI-ST uit / LAN uit 0 W
Stand-by HDMI-ST aan / LAN uit 2.3 W
Stand-by HDMI-ST uit / LAN aan 3.9 W
Standy-by HDMI-ST aan / LAN aan 4.6 W
On, idle of met muziek op rustig niveau (rond de -35 dB) aan via LAN of andere input: 37 W
On bij het kijken van tv via de aangesloten HDTV box (HDMI actief dus): 39 W

Al het geluid op gespreksniveau tikt niet aan, daarvoor hoeft een versterker weinig watts aan te spreken. Alleen als je een stuk harder gaat dan loopt het verbruik voor de versterking op.

Valt alles mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas nieuw netwerk door mn huis aangelegd, overal afgeschermde Cat6-kabels gebruikt en nieuwe gigabit switches. Werkt heerlijk.

Gek genoeg krijg ik sinds enkele dagen geen verbinding (DHCP) meer met mijn Pioneer SC-2022K, dus geen airplay, internetradio etc etc meer.

Heb nu al van alles geprobeerd, oude kabels gepakt, anders switches, andere router, direct op modem aangesloten, diverse instellingen in mn modem veranderd, maar niks werkt. Ik kan ook in de instellingen van de Pioneer ook geen fixed ip invoeren. Elke keer als ik naar het menu met netwerkinstellingen ga, krijg ik op mn tvscherm direct een popup te zien 'netwerk instellingen aanpassen' en op het display van de receiver gaat de melding 'netwerk setup' flashen. Ik heb geen mogelijkheid een instelling aan te passen. En dat was het dan, het blijft knipperen en gaat niet meer weg, hoe lang ik ook wacht. Enige manier is om of de reciever uitzetten of het het setup menu geheel afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 02:40:
[...]

Ok daar gaan we:
Stand-by HDMI-ST uit / LAN uit 0 W
Stand-by HDMI-ST aan / LAN uit 2.3 W
Stand-by HDMI-ST uit / LAN aan 3.9 W
Standy-by HDMI-ST aan / LAN aan 4.6 W
On, idle of met muziek op rustig niveau (rond de -35 dB) aan via LAN of andere input: 37 W
On bij het kijken van tv via de aangesloten HDTV box (HDMI actief dus): 39 W

Al het geluid op gespreksniveau tikt niet aan, daarvoor hoeft een versterker weinig watts aan te spreken. Alleen als je een stuk harder gaat dan loopt het verbruik voor de versterking op.

Valt alles mee toch?
Dat is inderdaad erg netjes. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Het betreft natuurlijk wel stereo gebruik, ga je meerkanaals dan zal het ongetwijfeld weer een stukje toenemen, hoewel ik er van overtuigd ben dat het op de wat lagere geluidsniveau's ook dan niet hard zal aantikken. En betreft dus de VSX-922 he, voor de duidelijkheid.

Vraagje trouwens aan iedereen hier: ik ben al een tijdje aan het stoeien met de MCACC windows applicatie in AVNavigator.

Uiteraard heb ik als eerste een MCACC kalibratie uitgevoerd en deze is opgeslagen onder memory 1. Daarna heb ik zoals wordt voorgeschreven gezorgd dat de receiver in het Home Menu staat. Als ik de "MCACC Appli" opstart dan krijg ik een dialog om de MCACC data te downloaden.

Daar gaat het bij stap 1 al mis. Er staat dat er na het klikken op OK een downloadscherm moet verschijnen.

Dat gebeurt niet. Ik heb van alles geprobeerd. Particulier netwerk ingesteld in Windows, de firewall disabled, gecheckt dat ik de receiver via zijn IP kan benaderen in de browser (helaas zit in de webinterface van de VSX-922 geen optie om de MCACC data te downloaden), ook nog het programma als administrator uitgevoerd, in Windows 7 en ook XP compatibiliteitsmodus gedraaid. No go.

Ook in het onderliggende "Pioneer Advanced MCACC" applicatie die wel verschijnt zie ik geen optie in de menu's om de data direct te downloaden, behalve een COM1 poort interface.

Ik heb ook nog in het receiver menu zelf gekeken, maar daar kan ik alleen van geheugenplaats naar geheugenplaats kopieren en helaas niet naar een USB stick.

Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg of anders die MCACC data van mijn versterker krijg?

PS Ik kom dus in de webinterface en ook via "Detection" in het AVNavigator menu krijg ik de melding dat de receiver in het netwerk gedetecteerd is - begeleid door de geweldige melding "AVNavigator kan nog steeds worden gebruikt." Uhh... nog steeds? :?

[ Voor 91% gewijzigd door Cap op 10-01-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Sinds dinsdag ben ik in het bezit van een VSX-922-K (met gratis S-HS100 speakerset).. :)

Nu zit ik nog met 1 probleempje, op mijn VSX-820 (in de slaapkamer) heb ik een 'TV ingang' waar mijn Telenet digicorder op is aangesloten. Op de 922 kan ik bij de TV ingang enkel een optische/analoge audio ingang kiezen en ben ik blijkbaar verplicht om de Digicorder op een andere ingang aan te sluiten. De HDMI's zijn wel 'assignable' maar bij TV staat die optie uit. Momenteel heb ik de Digicorder dus maar aangesloten op CBL/SAT, op zich geen groot probleem maar het zou toch handiger zijn (voor mijn ouders) dat het via de TV knop zou kunnen. Iemand een idee of dit mogelijk is?

(TV is een Samsung UE40D6570, moest dit belangrijk zijn. :p)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
moet je even in het menu kijken (home menu -> input instellingen (ofzo) -> naar TV bladeren) en kijken of je daar een HDMI-input kan selecteren. Maar ik ben bang van niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 31-08 12:02
Heb ik geprobeerd maar dit is inderdaad niet mogelijk.. Enkel optisch/analoog audio, geen HDMI.

Toch bedankt. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Ik heb mijn decoder ook maar op DVR gezet zodat het nog een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:54:
Vraagje trouwens aan iedereen hier: ik ben al een tijdje aan het stoeien met de MCACC windows applicatie in AVNavigator.

Uiteraard heb ik als eerste een MCACC kalibratie uit[/quoted dat de receiver in het Home Menu staat. Als ik de "MCACC Appli" opstart dan krijg ik een dialog om de MCACC data te downloaden.

Daar gaat het bij stap 1 al mis. Er staat dat er na het klikken op OK een downloadscherm moet verschijnen.

Dat gebeurt niet.
...
Niemand hier die de MCACC software voor windows gebruikt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19
Ik heb al een geruime tijd een simpel modelletje, de VSX 421. Ben tevreden over het apparaat, wel stoor ik mij aan het feit dat als ik even geen muziek aan heb staan er vrij snel een ruis geluid door de speakers komt knallen. Is dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent een VSX-922 AV Receiver aangekocht. Deze heeft echter geen Phono ingang voor mijn AKAI AP-100C platenspeler... Stel dat ik een phono pre-amp / voorversterker aankoop, kan ik dan wel de platenspeler aansluiten op bijvoorbeeld CD analoge ingang met daartussen die pre-amp?

Welk type heb ik nodig en welke merken zijn goedkoop en kwalitatief goed?
Kan ik dit bijvoorbeeld gebruiken? http://www.evsound.be/nl/product/accessoires/behringer/pp400

Alvast bedankt, super topic

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:09:
Stel dat ik een phono pre-amp / voorversterker aankoop, kan ik dan wel de platenspeler aansluiten op bijvoorbeeld CD analoge ingang met daartussen die pre-amp?
Als je een externe Phono-versterker pakt dan maakt het inderdaad niet meer uit op welke ingang je deze aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Blaauw87 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:37:
... wel stoor ik mij aan het feit dat als ik even geen muziek aan heb staan er vrij snel een ruis geluid door de speakers komt knallen. Is dit uit te zetten?
Heeft de receiver dat vanaf het begin al gedaan, of is het later ontstaan? Het klinkt namelijk niet normaal, zéker niet als dat een hard geluid is. Je kunt proberen of een reset naar de fabrieksinstellingen een oplossing is. Is dat niet het geval dan lijkt het op een defect. Heb je nog garantie? (standaard 2 jaar, bij erkende dealers 3 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19
Is vanaf het begin al geweest. Let wel, het is niet zo dat als er geen muziek wordt afgespeeld dat er gelijk een ruis komt. Het komt na een tweetal minuten opzetten. Ik ga de handleiding maar nog eens doorlezen, het geluid zorgt ervoor dat ik mijn versterker constant aan/uit moet zetten als ik geen muziek/film afspeel, en daar ben ik ook niet zo'n fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Klinkt toch als iets van statische ontlading, en dan denk ik dus aan het leeglopen van elco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:14

kraats

Ik rol

of auto gain control die de weg kwijt is?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Als je een laptop of iets dergelijks in de front van de receiver aansluit middels jackplug (vsx-921-k), op welke poort moet je die dan zetten om de muziek af te kunnen spelen via speakers? Kan het zo snel niet in de handleiding vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Er staat "VIDEO 2 INPUT" boven die ingangen dus ik neem aan de video 2 ingang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Vandaag maar eens receiver gekoppeld op het netwerk en zitten spelen met de Android app op de tablet.
Wow, works like a treat!

Kan fijn de bron kiezen, naar mijn NAS en vanaf daar al het muziek streamen.
Leuk audio-control, aan/uit (vanuit heel de woning !! :D).

Alleen kon ik nergens de optie vinden voor IP instellingen (wil graag een vast IP toewijzen).
En moet ik nog even kijken naar internetradio, daar gaf hij ook een instelling-fout weer. Weet niet precies waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Vanaf het Home menu (met oa de MCACC instellingen etc, gemakkelijkst te zien op je TV menu) naar System en dan naar Network, daar DHCP op OFF zetten en alles zelf inkloppen. Daarna wel de receiver uit zetten, liefst even de stroom er ook af en dan weer aanzetten, anders pakt ie de nieuwe settings niet op en blijft ie op het DHCP ip adres staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja, dat snap ik ook nog wel :D
Maar ik zie nergens System, dus kom nergens verder.

Dit zie ik:

1 Auto MCACC
2 Manual SP setup
3 Input Assign
4 Speaker System
5 Video Parameter
6 HDMI Setup
7 Auto Power Down
8 Network Standby
9 FL Demo Mode

Gebruikt iemand nog meer de Pioneer ControlApp?
Krijg een c5110 error code, en kan nergens vinden wat het betekent.
Zal vast met dynamisch IP te maken hebben, want ik kan de receiver nu ook niet benaderen via het net.

[ Voor 31% gewijzigd door NeutraleTeun op 22-01-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Hmm misschien is dat dan het verschil tussen de 922 en 827 :)
Mijn menu is anders ingedeeld:

1. Advanced MCACC (met daaronder full auto, / auto / manual en demo)
2. MCACC Data Check (met daaronder alle MCACC opties om de waarde uit te lezen)
3. Data Management (kopieren MCACC gegevens tussen geheugenplekken etc)
4. System Setup (manual sp setup, input setup, osd lang, network setup, hdmi setp, other setup)
5. Network info (uitlezen huidige IP / netwerknaam)
6. Operation Mode Setup (basic/expert)

Of heb jij het menu misschien op Basic staan ipv Expert? :)

Bij iControlAV (app voor de 922 en up) kreeg ik ook een error bij het connecten op mijn 922, ik heb toen in de app zelf het IP adres ingeklopt bij instellingen -> kies product en toen werkte het prima.

Edit:
In de manual van de 827 zie ik trouwens wel staan dat het kan, maar ja als je het Network Setup menu niet kan vinden dan is dat natuurlijk alsnog lastig. :P

Volgens de manual: network button herhaald indrukken totdat de receiver op de NETRADIO input staat. Dan op het HOME Menu drukken, en het Network Setup menu zou moeten verschijnen. Dan the obvious:
1 Select ‘Network Configuration’ from the Network Setup menu.
2 Select ‘IP Address, Proxy’ from the Network Configuration menu.
3 Select the DHCP setting you want.
When you select ON, the network is automatically set up,
and you do not need to follow Steps 4. Proceed with Step 5.
If there is no DHCP server on the network and you select ON, this receiver will use its own Auto IP function to determine the IP address.
• The IP address determined by the Auto IP function is 169.254.X.X. You cannot listen to an Internet radio station if the IP address is set for the Auto IP function.
4 Enter the IP Address, Subnet Mask, Default Gateway, Primary DNS Server and Secondary DNS Server. Press / to select a number and / to move the cursor.

[ Voor 43% gewijzigd door Cap op 22-01-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat staat inderdaad in de manual, maar dat werkt niet.
Ik moest naar M.Server gaan en dan op home/menu, toen kwam ik er wel.

Is nu dus aangepast.
Maar wat een slecht beeld is dat menu zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
Mij leken de MM btw-dagen een mooi moment om een vsx-527 op de kop de tikken. Toch niet gedaan, maar via amazon.co.uk besteld voor maar 179 pond (zeg 213 euro, incl verzenden). Moet alleen wel een weekje wachten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@Toyota: nou ja, gedoe maar het is tenminste opgelost. :)

Dat Pioneer menu is inderdaad heel lelijk, als ik het vergelijk met het menu van mijn Yamaha en ook van Denon dan is dat echt veel netter, en ook voor alle settings, dus niet opeens bepaalde audio en video settings niet. Die Yamaha / Denon menu's zijn beter wat uiterlijk en bediening betreft, maar wat ook erg fijn is dat de menu's overlays zijn op het beeld van je bron, zodat je dus gewoon kan blijven kijken (handig ook voor lip sync enzo).

Maar goed, 't zijn verder prima receivers hoor, die Pioneers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
keko12 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:25:
Mij leken de MM btw-dagen een mooi moment om een vsx-527 op de kop de tikken. Toch niet gedaan, maar via amazon.co.uk besteld voor maar 179 pond (zeg 213 euro, incl verzenden). Moet alleen wel een weekje wachten... :(
Een magere €60,- goedkoper dus. Ik weet niet wat de werkwijze van Pioneer is, maar in het ergste geval, succes met garantie claims in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Ik zou je gelijk geven als het om 60 euro gaat op een product van 1500 euro. Maar in dit geval is het dik twintig procent.
Bovendien koop ik ook een pioneer receiver omdat het voor mij een vertrouwd merk is, dat mij nog nooit in de steek gelaten heeft ;)
Maar dit klinkt een beetje alsof Toyota zelf onlangs aanzienlijk meer betaald heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
keko12 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:02:

Maar dit klinkt een beetje alsof Toyota zelf onlangs aanzienlijk meer betaald heeft?
Sorry? Ik moet tegen jou gaan huilen hier omdat ik meer betaald heb?
Right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Liever niet, maar je hebt zo te merken wel een kort lontje.
Maar ontopic: je hebt wel gelijk. Het eerste jaar kan ik de receiver gewoon naar een servicepunt brengen. Het tweede jaar niet, dan moet ik contact opnemen met de verkoper, in Engeland dus. Laten we hopen dat dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dit heeft niks met korte lontjes te maken.
Ik reageer gewoon op jou omtrent de garantieafwikkelingen icm aankoop in buitenland.
En dan moet ik maar even een reactie incasseren over dat ik dan maar butthurt ben omdat ik er meer voor betaald heb.
En dan ook nog niet eens direct, maar in 3e persoonsvorm.

Maar succes met je receiver.

for the record: zelf heb ik een 827, sinds oktober, uiteraard heb ik meer betaald. :')

[ Voor 11% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-01-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Mooie prijs, maar 20 procent zegt ook niet alles, hoe hoger het totaalbedrag hoe meer de procentjes gaan tellen. Ik zou het zelf ook niet doen, los van garantie ook gezien het gedoe met verschepen vanuit het buitenland terwijl ik hem bij de MM direct kan halen.

Maar als jij die tientjes wil besparen, dan prima toch. :)

Komen daar nog kosten ivm de wisselkoers bovenop? Dat doen ze iig wel bij Paypal. En hoe zit het met VAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Laatst online: 20-08 21:26
Afgezien van jullie discussie, het is zeker de moeite waard om deze week even te gaan kijken bij de Media Markt of BCC. De instapmodelletjes (ook andere) zijn zeer mooi geprijsd. Ik heb vandaag de VSX422K besteld voor nog geen 206 euro. Geen geld. Wel raad ik aan om bij BCC te bestellen. Geen verzendkosten en je hebt de meeste dingen de volgende dag in huis (of kan het afhalen). Dit in tegenstelling tot de MM waarbij je deze dagen niks kan afhalen wat je via de webshop besteld en gewoon 5 euro verzendkosten betaalt. Voor de rest zijn het veel te dure elektronica zaakjes van niks maar de btw dagen e.d. zijn altijd mooi meegenomen. Dus vanaf morgen kom ik hier ook het topic vol spammen met vragen mbt mijn Pioneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keko12 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:10:
Liever niet, maar je hebt zo te merken wel een kort lontje.
Maar ontopic: je hebt wel gelijk. Het eerste jaar kan ik de receiver gewoon naar een servicepunt brengen. Het tweede jaar niet, dan moet ik contact opnemen met de verkoper, in Engeland dus. Laten we hopen dat dat niet gebeurd.
Ik heb regelmatig meegemaakt dat als een servicepunt ziet dat het model met serienummer niet voorkomt bij de Nederlandse importeur of servicepunt van Pioneer dat zij het helemaal niet willen maken. Dit komt omdat het product onder andere voorwaarden is gekocht in het buitenland en daar ook (indirect) betaald is voor de service en dergelijke.

Waarom zou het servicepunt van Pioneer je willen helpen, wanneer zij met de verkoop er geen geld op hebben verdiend... (Bij een officiële dealer gaat het zo dat zij inkoop doen bij de importeur van Pioneer en daar zit vaak ook het servicepunt bij) Ik wens je succes, maar deze dingen kan je vaak beter gewoon in NL kopen om gezeik te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:34:
[...]Waarom zou het servicepunt van Pioneer je willen helpen, wanneer zij met de verkoop er geen geld op hebben verdiend... (Bij een officiële dealer gaat het zo dat zij inkoop doen bij de importeur van Pioneer en daar zit vaak ook het servicepunt bij) Ik wens je succes, maar deze dingen kan je vaak beter gewoon in NL kopen om gezeik te voorkomen.
Omdat het uiteindelijk 1 bedrijf is en omdat het ook staat onder de voorwaarden op de site van pioneer benelux en de afspraken over uit de EU geïmporteerde producten?
Kennelijk heb ik geluk. Meestal gaan spullen bij mij niet zo vaak kapot. Ik hoop maar dat het nu weer zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Dit is de prijs incl. VAT. Er komt, via mijn creditcard, een koerstoeslag op van 1,25%. Daarmee kom ik uit op 215,xx euro.
Paypal moet je nooit laten wisselen, is ontzettend duur, maar heb het nu sowieso direct met de cc gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Een ander iets wat ik laatst merkte!

Bij het zappen naar sommige zenders krijg ik in het begin even een "kchhh" te horen.
Een soort storing/ruis uit de speakers.
En volgens mij 9 van de 10 keer als het om DolbyDigital gaat (receiver springt bij sommige zenders op pcm, dolbydigital, of helemaal niks).

Ik heb de 2 achter surround boxen nog niet aangesloten. Wel ligt de kabel er, en zit ook ingestoken in de receiver, maar aan de andere kant nog niet in de boxen.
Kan pas zodra we een kast oid gevonden hebben waar ze op kunnen.
Zou dit de boosdoener kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Dat zou heel goed kunnen.
Het gevaar van het kortsluiten van een versterkermodule ligt hierbij dan ook op de loer. Ik zou (luidspreker)kabels en/of interlinks niet eerder aansluiten dan wanneer je beide kanten met elkaar kunt verbinden. Om problemen te voorkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Grr zoveel werk weer.
Het is trouwens een klein "plopje", alsof de desbetreffende speaker(s) wakker wordt(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Je kunt de kabels gewoon op hun plaats laten liggen natuurlijk. Haal ze alleen los van de receiver als er niets 'aan de andere kant hangt'. Je hebt er niets aan als je receiver een zekering erdoor jaagt door een kortsluiting. Dan moet het apparaat toch opengemaakt worden.

[ Voor 0% gewijzigd door JAM op 25-01-2013 19:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Ik heb al even rondgezocht en begrijp het even niet, heb m'n oog laten vallen op de pioneer VSX-827, dit model zou volgens sommige sites voorzien zijn van HDMI stand-by passtrough.
Volgens de pioneer site is dit model niet voorzien van deze functie en heb je daarvoor de VSX-527 of VSX-922 nodig, in de handleiding van de 527 (die gelijk is aan de 827) kom ik hierover niets tegen.

Kan iemand me vertellen hoe dit in elkaar zit en of ik dan toch voor de VSX-922 moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb mijn oog laten vallen op de Pioneer N-50 netwerkspeler, maar gebruik als AV receiver de SC-LX75. Kan naast het tonen van albumarts e.d. weinig voordelen vinden ten opzichte van de ingebouwde (airplay e.d.) functies van mijn receiver. Hoeveel meerwaarde biedt het toevoegen van zo'n netwerkspeler, iemand een idee?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

massari schreef op zondag 27 januari 2013 @ 00:41:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Pioneer N-50 netwerkspeler, maar gebruik als AV receiver de SC-LX75. Kan naast het tonen van albumarts e.d. weinig voordelen vinden ten opzichte van de ingebouwde (airplay e.d.) functies van mijn receiver. Hoeveel meerwaarde biedt het toevoegen van zo'n netwerkspeler, iemand een idee?
Blijkbaar ben je niet tevreden over de netwerk functies van de SC-LX75, anders was je niet opzoek naar een dedicated netwerkspeler.

Waarom zou je dan een nemen die vrijwel alles hetzelfde doet.... Dezelfde irritaties zullen dan blijven.

Verder: die netwerkspeler heeft een eigen DAC. Wanneer die DAC beter is dan de DAC in je LX75 dan zal die netwerkspeler beter klinken klankmatig een betere oplossing geven als je hem analoog aansluit dan de netwerkfunctie van je LX75. Anders kan je naar andere merken kijken.

Of een streamer met externe DAC erbij om hogere kwaliteit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een tijdje in het bezit van de VSX-922.Tevens heb ik een QNAP TS212 NAS met daarop Twonky Media geinstalleerd.Deze NAS is via het netwerk verbonden met de VSX922 receiver.
Ik krijg het niet voorelkaar om de foto's die op de NAS staan te bekijken op de tv die met HDMI op de receiver is aangesloten.
Als ik DLNA server aan zet op de NAS krijg ik wel de namen van de foto's te zien op de TV maar als ik een naam aanklik krijg ik niet de foto te zien die als JPG opgeslagen zijn.
De muziek die op de NAS staat kan ik wel beluisteren.
Weet iemand waar het probleem zit?
Is er iets mis met mijn Pioneer VSX922?
Met de laptop kan ik wel de foto's benaderen en bekijken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt,

Bernard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
JAM schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:14:
Je kunt de kabels gewoon op hun plaats laten liggen natuurlijk. Haal ze alleen los van de receiver als er niets 'aan de andere kant hangt'. Je hebt er niets aan als je receiver een zekering erdoor jaagt door een kortsluiting. Dan moet het apparaat toch opengemaakt worden.
Kabels zijn los, probleem blijft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:39:
[...]

Blijkbaar ben je niet tevreden over de netwerk functies van de SC-LX75, anders was je niet opzoek naar een dedicated netwerkspeler.

Waarom zou je dan een nemen die vrijwel alles hetzelfde doet.... Dezelfde irritaties zullen dan blijven.

Verder: die netwerkspeler heeft een eigen DAC. Wanneer die DAC beter is dan de DAC in je LX75 dan zal die netwerkspeler beter klinken klankmatig een betere oplossing geven als je hem analoog aansluit dan de netwerkfunctie van je LX75. Anders kan je naar andere merken kijken.

Of een streamer met externe DAC erbij om hogere kwaliteit te halen
Niet tevreden zijn is een groot woord. Ik was benieuwd of een dedicated netwerkspeler in de vorm van de N-50 meer biedt dan de ingebouwde netwerkfunctionaliteit van de SC-LX75, anders dan alleen het tonen van de albumcovers. De interne DAC van mijn receiver lijkt me prima genoeg.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

massari schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:16:
[...]

Niet tevreden zijn is een groot woord. Ik was benieuwd of een dedicated netwerkspeler in de vorm van de N-50 meer biedt dan de ingebouwde netwerkfunctionaliteit van de SC-LX75, anders dan alleen het tonen van de albumcovers. De interne DAC van mijn receiver lijkt me prima genoeg.
Maak dan een 1 op 1 vergelijking tussen de netwerkspecificaties. Als er dan weinig verschil blijft is de N50 niet nuttig en kan je misschien naar iets anders kijken als streamer.... Sonos werkt bijvoorbeeld goed en werkt super makkelijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08

jla

Ik ben sinds enige tijd in het bezet van de VSX-921 en heb daar een 2.1 set op aangesloten de 2 frontspeakers werken prima en geven heerlijk geluid maar de (actieve) subwoofer geeft geen kick. Ik heb alle instellingen al eens geprobeerd maar zonder resultaat. Ik las op duitse forums dan er meerdere mensen last van dit probleem hebben. Weet iemand de verlossende tip hoe ik de subwoofer aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
jla schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:02:
Ik ben sinds enige tijd in het bezet van de VSX-921 en heb daar een 2.1 set op aangesloten de 2 frontspeakers werken prima en geven heerlijk geluid maar de (actieve) subwoofer geeft geen kick. Ik heb alle instellingen al eens geprobeerd maar zonder resultaat. Ik las op duitse forums dan er meerdere mensen last van dit probleem hebben. Weet iemand de verlossende tip hoe ik de subwoofer aan de praat krijg?
Subwoofer wel op "Yes" staan; welke crossover is ingesteld; front speakers op large of small en welke luistermodus gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

NeutraleTeun schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:40:
[...]

Kabels zijn los, probleem blijft :'(
Controleer voor de zekerheid ook alle andere kabels. Met name luidsprekerkabels zorgen voor problemen als ze niet goed zijn aangesloten. 1 los adertje wat het chassis van de receiver raakt kan al genoeg zijn. De aansluitingen goed aandraaien, zodat ze optimaal contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
^gaat ik nog proberen.
Geachte heer,

Het is een bekend gegeven dat wanneer u overschakelt van de ene naar de andere zender, waarbij het audiospoor verandert, er een bepaalde brom in de overschakeling zit.

In sommige situaties helpt het om de kabel te vervangen of om een ander type aansluiting te maken (indien mogelijk: audio via hdmi, optisch digitaal, coaxial digitaal).

Doorgaans is het een ‘brom’ in de uitgang van de decoder (staat los van de luidsprekers en receiver).
Heeft niemand anders hier dan last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Waarschijnlijk zit het hem gewoon in het schakelen van pcm naar DD etc. Als de bron (kabelontvanger?) of receiver niet elegant schakelt tussen die modi dan is een kortstondig bijgeluid je deel.

Of het aan de eindtrap i.c.m. luidsprekerkabels ligt is snel genoeg te checken door gewoon ff een hoofdtelefoon aan te sluiten, dan slaat de eindtrap af. Heb je het kraakgeluid dan nog via de hoofdtelefoon, dan weet je dat het hem daar niet in zit.

Oplossingen die ik in dat geval kan bedenken:
1. Zorgen dat in het bronapparaat niet geschakeld wordt bij het zappen, maar altijd dezelfde stand (PCM, DD) geforceerd staat.
2. Andere kabelontvanger proberen.
3. Inderdaad zoals gesuggereerd proberen of het probleem minder is met een ander type aansluiting (HDMI/coax/optisch). Als ik vooraf moet gokken: mijn ervaring is dat optische kabels in praktijk het minste kans geven op bijgeluiden. Coaxiaal is in principe ook prima maar kan nog wel eens een kraakje/brommetje geven ivm aardingsproblemen (aardlus). HDMI komt op drie vanwege o.a. de bekende handshake problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 28-01-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik weet niet of ik deze vraag kan stellen. Probeer het toch maar. Ik ben opzoek naar een Pioneer VSX-D812. Heeft iemand hier die toevallig in de verkoop? Defect is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Voor de VSX-922 is ook een update beschikbaar inmiddels, gedateerd op 21-12-2012, misschien ten overvloede:

http://www.pioneer.eu/nl/...-K/page.html#download_309

Of via het menu van de receiver zelf natuurlijk als hij een internetverbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de IR In en Out poorten in gebruik aan de achterzijde van de receivers? Ik heb een SC-2022K en wil graag mn IR extender hierop aansluiten (vergelijkbaar met Marmitek-systeem).

Kan dit? Heb namelijk in een ander topic op dit forum een waarschuwing gekregen dat je je receiver hiermee kan verprutsen indien systeem niet geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Laatst online: 20-08 21:26
Ik heb op mijn Pioneer VSX-422-K twee speakers aangesloten. De Boston Acoustics A25. Een 2.0 opstelling dus. Ik heb alles ingesteld dmv de automatische calibratie. Mooi geluid hoor, vooral bij muziek. Dan gebruik ik gewoon de optie stereo op de receiver. Nu is mijn vraag of het in mijn geval nut heeft om films/series e.d. in formaten als Web-DL DD 5.1 te downloaden. Oftewel heb je met twee speakers wat aan formaten als Dolby Pro Logic II Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio e.d., aangezien ik alleen in stereo kan afspelen. Of haal ik nou dingen door elkaar. Hebben die audioformaten ook een meerwaarde voor een 2.0 opstelling? En zo ja, waar stel je je receiver dan op in. Gewoon stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

Nee heeft geen zin, je receiver zet alles terug op 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, volgens mij heb ik nu het juiste forum

vorige week heb ik en Pioneer vsx lx70 en een bdlx70 op de kop kunnen tikken ik was al in het bezit van een pioneer reciever van 130watt met daarop aangsloten twee heco victa 600 speakers op de front en heco victa 200 als achter speakers.
Alles aangesloten op de lx70 geen biwire o.i.d. maar gewoon rechtstreeks plus op plus ectra' mcacc ingesteld ik draai veel rock en pop cd's en soms wil ik wel ff lekker knallen nu valt het mij op dat de victa's minder presteren dan op mijn oude reciever of te wel er kwam meer volume uit dan met de lx70 ?? ik speel dan via stereo.
Zijn de victa's 600 minder geschikt voor de lx70 en kan iemand mij adviseren welke speakers ik het best kan gebruiken , dit is uiteraard smaak afhangkelijk maar een beetje de goede richting op duwen mag wel .
Ik zag een paar "Mordaunt Short Aviano 8" voor een leuke prijs zal dit een goede combi zijn ?? dan plaats ik de heco victa's naar achteren.

Alvast bedankt voor de reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Laatst online: 18-10-2024
na vorige week wat beluisterd te hebben heb ik deze week een LX76 op de kop weten te tikken voor 1150 euro, toch wel een aardig "beest" van rond de 17kg....

De Tannoy DC6T speakers moeten nog binnenkomen, op de kop weten te tikken voor 310 euro per stuk en ik ga de kleinere DC6 speakers voor achter gebruiken die waren nog wat goedkoper, alle kabels worden vervangen voor audioquest en RU connected ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat klinken!

ik speel nu met een denon 1909 en wharfedale speakers ( boekenplank + center + sub )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rotaderp2:

Zo mooie deals, zeg! Waar heb je deze kunnen scoren?

Is er een reden dat je voor de DC6T hebt gekozen en niet de SE-versie?
Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste