Ik heb geprobeerd het ARC aan de praat te krijgen om m'n VSX-820 maar helaas is dat niet gelukt. IK heb het idee dat de receiver het niet ondersteund, kan tenminste de setting niet vinden. Nu heb ik de tv via een optical aangesloten, werkt gelukkig net zo goed.
Volgens Google doet de VSX-820 inderdaad niet aan ARC.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor wat nieuws.
Huidige situatie: Pioneer XV DV313.
Een simpel home cinema setje, en ik vind dat het prima geluid geeft, vooral voor de prijs van destijds. Of mijn standaard is gewoon niet zo hoog
Grootste nadeel, er is maar één optical in. En wat analoge audio in. Probleem heb ik tot op heden kunnen omzeilen met zo een brakke optical toslink switch en deze "verkeerdom" te gebruiken, dus 3 input 1 output.
De praktijk leert dat ik apparaten heb (RaspberryPI, laptop, en telefoon met MHL kabel) die wel HDMI hebben, maar geen toslink. Op dit moment zijn die rechtstreeks op de TV aangesloten via HDMI, en het geluid loopt via de TV. TV heeft optical uit. Klaar zou je denken. Ware het niet dat het stereo only is
Dus nu kan ik of mijn TV vervangen (Ook aantrekkelijk, zolang die dan maar wel optical out heeft
) of een nieuwe receiver.
Ik twijfel heel erg tussen de pricewatch: Pioneer VSX-S300 en pricewatch: Pioneer VSX-S500
Of eventueel de VSX-S300 in combinatie met een S-SL100 speakerset aka de HTP-S1100: pricewatch: Pioneer HTP-SL100
Met een losse S300 of S500 zou ik in theorie mijn oude speakers kunnen blijven gebruiken, al weet ik niet of dat verstandig is.
De VSX-S500 heeft wel wat voordelen, oa internet radio. Jammergenoeg geen Spotify
Al kom ik momenteel nog wel wat netwerkaansluitingen te kort
Voor de ruimte hoef ik het eigenlijk niet te doen, volgens planning gaat mijn HTPC eruit, en de oude audio set ook, en zou ik ruim 20-25 CM beschikbaar hebben in mijn kast.
Nadeel van de grote tuners, vind die vaak zo lelijk. Lomp groot, teveel knoppen. Erg onrustig. Of nog steeds groot, en heel (soms te) minimalistisch met gelijk een hoofdprijs eraan. En een hoog stroomverbruik.
Met beide receivers verwacht ik geen echte miskoop te doen. Blijft het speakergedeelte over.
Ik zie meerdere mensen hier die de VSX-S500 hebben, maar kan niet vinden icm welke speakerset ze dat doen.
Heeft er iemand bijv ervaring met de Pioneer S-SL100? Die ook in het HTP-SL100 setje zit icm de VSX-S300?
Of toch maar proberen met de oude speakers, en eventueel later nog voor een nieuwe speakerset gaan.
Huidige situatie: Pioneer XV DV313.
Een simpel home cinema setje, en ik vind dat het prima geluid geeft, vooral voor de prijs van destijds. Of mijn standaard is gewoon niet zo hoog
Grootste nadeel, er is maar één optical in. En wat analoge audio in. Probleem heb ik tot op heden kunnen omzeilen met zo een brakke optical toslink switch en deze "verkeerdom" te gebruiken, dus 3 input 1 output.
De praktijk leert dat ik apparaten heb (RaspberryPI, laptop, en telefoon met MHL kabel) die wel HDMI hebben, maar geen toslink. Op dit moment zijn die rechtstreeks op de TV aangesloten via HDMI, en het geluid loopt via de TV. TV heeft optical uit. Klaar zou je denken. Ware het niet dat het stereo only is

Dus nu kan ik of mijn TV vervangen (Ook aantrekkelijk, zolang die dan maar wel optical out heeft
Ik twijfel heel erg tussen de pricewatch: Pioneer VSX-S300 en pricewatch: Pioneer VSX-S500
Of eventueel de VSX-S300 in combinatie met een S-SL100 speakerset aka de HTP-S1100: pricewatch: Pioneer HTP-SL100
Met een losse S300 of S500 zou ik in theorie mijn oude speakers kunnen blijven gebruiken, al weet ik niet of dat verstandig is.
De VSX-S500 heeft wel wat voordelen, oa internet radio. Jammergenoeg geen Spotify
Nadeel van de grote tuners, vind die vaak zo lelijk. Lomp groot, teveel knoppen. Erg onrustig. Of nog steeds groot, en heel (soms te) minimalistisch met gelijk een hoofdprijs eraan. En een hoog stroomverbruik.
Met beide receivers verwacht ik geen echte miskoop te doen. Blijft het speakergedeelte over.
Ik zie meerdere mensen hier die de VSX-S500 hebben, maar kan niet vinden icm welke speakerset ze dat doen.
Heeft er iemand bijv ervaring met de Pioneer S-SL100? Die ook in het HTP-SL100 setje zit icm de VSX-S300?
Of toch maar proberen met de oude speakers, en eventueel later nog voor een nieuwe speakerset gaan.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Had pas hetzelfde probleem. Ik heb alle instellingen m.b.t. de control-functies bij tv en receiver allemaal op UIT gezet. Geen problemen meer!Vliegvlug schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:27:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Pioneer VSX-S500 receiver welke ik vandaag heb proberen aan te sluiten.
Helaas verloopt dat niet helemaal soepel en dan met name de HDMI standby pass-through
De receiver ondersteund het wel; van de website:
[...]
Maar aan de praat krijgen is een tweede.
Heb het forum doorzocht meerder items gevonden:Uit punt 2 maak ik op dat de pass-through alleen werkt als je een compatible CEC apparaat hebt.
- Verwijderd in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic" -> dit heb ik ook
- ditbenikecht in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic" -> waarschijnlijk de oorzaak
- Unkie in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic" -> nog iemand met een probleem maar geen oplossing
Kan ik hieruit concluderen dat als een apparaat geen CEC ondersteund dit sowieso niet gaat werken?
(betreft specifiek een Ziggo Cisco Interactieve HD recorder waar pass-through wel erg handig voor zou zijn.)
En wat is precies compatible?
Ik heb een Samsung TV en Samsung Bluray en zonder versterker ertussen werkt het prima met CEC (Anynet+ geheten bij Samsung).
Ik kan nog niet zeggen of dit hetgeen is geweest wat het heeft gefixed. Ik heb namelijk ook het volgende gemerkt. Als ik een filmpje heb gekeken, met geluid over mn Pioneer, en ik wil daarna tv gaan kijken, met geluid via de passthrough, dan doen ik het volgende:
- Pioneer uitzetten
- Wachten tot rode lampje 'HDMI' brandt op Pioneer
- Ziggo (Cisco) Interactieve hd recorder aanzetten
En voila, direct geluid op mn tv. Doe je het te snel, grote kans dat je beeld zonder geluid hebt.
Ik heb daarnaast nog een vraag voor jou. Heb jij de ARC-functie aan de praat? Bijvoorbeeld het geluid van een Smart TV app of USB over de Pioneer? Ik krijg dit niet voor elkaar.
Ik heb:
• Samsung UE55D6530 tv
• Pioneer SC-2022K
• Ziggo (Cisco) Interactieve HD Recorder
• Panasonic BDT-500 blu-ray
• Mede8er 500x
• Audioquest Forest HDMI bekabeling
Verwijderd
Ik had op basis van mogelijkheden en budget de vsx527 receiver uitgekozen, maar nu twijfel ik toch of ik niet langer moet wachten en de 922 zou moeten aanschaffen.
Ik kijk graag films en luister muziek, wil mn ipad op de receiver gebruiken. Kan iemand aangeven wat het grote verchil tussen de receivers is en of voor mijn huis tuin en keuken ebruik de vsx527 zal voldoen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
Ik kijk graag films en luister muziek, wil mn ipad op de receiver gebruiken. Kan iemand aangeven wat het grote verchil tussen de receivers is en of voor mijn huis tuin en keuken ebruik de vsx527 zal voldoen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
Waarom niet ergens nog snel een 921 kopen? Zelfde receiver als de 922 alleen iets ouder, maar qua mogelijkheden idem
Verwijderd
Ok bedankt voor de tip. Ik ga er naar kijken. Zijn er geen grote verbeteringen doorgevoerd? Ik gebruik ws geen 7.1 dus vandaar dat ik er niet zo naar had gekeken...
T.o.v. de VSX-922?Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:45:
Ok bedankt voor de tip. Ik ga er naar kijken. Zijn er geen grote verbeteringen doorgevoerd? Ik gebruik ws geen 7.1 dus vandaar dat ik er niet zo naar had gekeken...
- Meer voorkeur radiozenders (stuk of 10)
- 1-2 hdmi-aansluitingen meer
- nog iets, die vergeet ik altijd.
Even weer een "bumpje" voor mijn probleem: Soms gaat mijn receiver niet meer aan, gewoon helemaal niks. Dan moet ik de stekker uit en in de voeding stoppen en dan werkt alles weer prima. Raar voorkomen, nu in totaal (in 2 maanden 3 maal gehad).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Ik heb een klein vraagje over de VSX-920.. Ik heb sinds kort een LCD tv aangeschaft maar nou zit ik met het volgende..
Ik wil mijn pc via HDMI aansluiten op de receiver en die het geluid laten doen en dat de HDMI out voor het beeld gebruiken naar mijn tv.
Als ik het zo aansluit wisselt hij elke 3 sec van beeld weergeven en geluid stoppen naar beeld uit en geluid afspelen. PCM knippert steeds als hij wisselt. Hoe is dit op te lossen? of wil ik iets wat de receiver niet kan?
Edit: Reden van het via HDMI aansluiten is trouwens het 5.1 signaal wat ik op den duur wil hebben. En het digitaal aansturen van het geluid vanaf mijn pc. Ik heb nu nog erg veel last van ruis helaas.
Ik wil mijn pc via HDMI aansluiten op de receiver en die het geluid laten doen en dat de HDMI out voor het beeld gebruiken naar mijn tv.
Als ik het zo aansluit wisselt hij elke 3 sec van beeld weergeven en geluid stoppen naar beeld uit en geluid afspelen. PCM knippert steeds als hij wisselt. Hoe is dit op te lossen? of wil ik iets wat de receiver niet kan?
Edit: Reden van het via HDMI aansluiten is trouwens het 5.1 signaal wat ik op den duur wil hebben. En het digitaal aansturen van het geluid vanaf mijn pc. Ik heb nu nog erg veel last van ruis helaas.
[ Voor 17% gewijzigd door _FrostBite_ op 10-10-2012 17:13 ]
Omdat verschillende fabrikanten het wattage steeds op een andere Ohm-waarde in de technische specificaties weergeven, wordt het voor de consument moeilijk om de recievers-versterkers onderling te vergelijken.
Daarom had ik gisteren contact opgenomen met de support van Pioneer en vandaag had ik al een reactie (wauw wat snel), helaas weten ze blijkbaar het antwoord ook niet op mijn vraag.
Iemand hier die het antwoord wel weet of ergens gevonden heeft?
Beste,
Ik heb interesse in de Pioneer VSX-S500K en zit me de volgende vraag of ik
mijn huidige speakers zou kunnen aansturen.
Kan u me aub zeggen hoeveel watt deze reciever levert per kanaal?
Hoeveel watt per kanaal …… aan 6 Ohm?
Hoeveel watt per kanaal …… aan 8 Ohm?
Mvg,
Antwoord vanuit de support van Pioneer
Geachte heer/mevrouw,
Allereerst willen wij u bedanken voor uw interesses in onze producten. De
VSX-S500-K ondersteunt luidsprekers met impedantie tussen 4 en 16 ohm. Bij
4 ohm speakers, stuurt hij 100 W per kanaal.
Bij andere impedantie 6 of 8 ohm, wordt de watt per kanaal automatisch
verandert door de receiver .
Er wordt nergens vermeld hoeveel WATT per kanaal wordt gestuurd bij 6 of 8
ohm.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Pioneer Benelux
Customer & Service support
Daarom had ik gisteren contact opgenomen met de support van Pioneer en vandaag had ik al een reactie (wauw wat snel), helaas weten ze blijkbaar het antwoord ook niet op mijn vraag.
Iemand hier die het antwoord wel weet of ergens gevonden heeft?
Beste,
Ik heb interesse in de Pioneer VSX-S500K en zit me de volgende vraag of ik
mijn huidige speakers zou kunnen aansturen.
Kan u me aub zeggen hoeveel watt deze reciever levert per kanaal?
Hoeveel watt per kanaal …… aan 6 Ohm?
Hoeveel watt per kanaal …… aan 8 Ohm?
Mvg,
Antwoord vanuit de support van Pioneer
Geachte heer/mevrouw,
Allereerst willen wij u bedanken voor uw interesses in onze producten. De
VSX-S500-K ondersteunt luidsprekers met impedantie tussen 4 en 16 ohm. Bij
4 ohm speakers, stuurt hij 100 W per kanaal.
Bij andere impedantie 6 of 8 ohm, wordt de watt per kanaal automatisch
verandert door de receiver .
Er wordt nergens vermeld hoeveel WATT per kanaal wordt gestuurd bij 6 of 8
ohm.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Pioneer Benelux
Customer & Service support
Wat voor speakers heb je, want met een paar Watt per kanaal redt je het al. Vermogen zegt eigenlijk helemaal niets.Moris schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:18:
...of ik mijn huidige speakers zou kunnen aansturen.
Waarschijnlijk ga ik voor mijn zolderruimte, hierop 2 speakers van Focal het type 826V + sub aansluiten.
[ Voor 5% gewijzigd door Moris op 11-10-2012 14:37 ]
Rendement van die Focals is met 91,5 dB meer dan genoeg om een niet al te veel vermogen nodig te hebben. Enige waar je wel op moet letten is dat de versterker stabiel is tot 4 Ohm. Impedantieverloop van de 826V is nogal grillig met zelfs dippen naar onder de 3 Ohm. Dat laatste kan lastig zijn voor de goedkopere versterkers. Maar zeker met een subwoofer erbij geef je de versterker al meer ademruimte omdat je de fronts dan eerder afkapt.
Het eerste jaar zal op de zolder geen sub komen omdat mijn huidige sub nog even in de woonkamer zal blijven staan.
Dus de Focal's zullen voor het laag even niet bijgestaan worden door een sub, zoals de Focal's die in de woonkamer wel worden bijgestaan.
Dus de Focal's zullen voor het laag even niet bijgestaan worden door een sub, zoals de Focal's die in de woonkamer wel worden bijgestaan.
Niemand die weet hoeveel watt de Pioneer VSX-S500K levert aan 8 of 6 Ohm per kanaal?
8 Ohm is 50 Watt, ook representatief gemeten bij 0,06% THD en bij 20 - 20.000 Hz. Die 100 Watt op 4 Ohm is met 1 KHz en 1% THD een stuk minder representatief. Staat overigens ook gewoon in de manual. Al blijft het de vraag hoe eerlijk dat allemaal is. Ik heb nergens een echte test gevonden. Maar nogmaals: vermogen is niet zaligmakend.
[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 12-10-2012 13:29 ]
Ik heb de 527 genomen omdat het stroomverbruik lager zou zijn en ik die upscaling en iPod kabel (heb iPhone 5) toch niet gebruik.baronruud schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:54:
Lees weinig hier en op het internet over de VSX-827. Geen review of ervaring te bekennen.
Is dit een tussenmodel waar niemand voor kiest? Mensen nemen dan liever de VSX-527 of VSX-922?
Iemand enig idee of er al nieuwe firmwares te downloaden zijn? Op de site van Pioneer kan ik ze niet vinden.
Lekker!
Oke, bedanktFeaR schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:27:
8 Ohm is 50 Watt, ook representatief gemeten bij 0,06% THD en bij 20 - 20.000 Hz. Die 100 Watt op 4 Ohm is met 1 KHz en 1% THD een stuk minder representatief. Staat overigens ook gewoon in de manual. Al blijft het de vraag hoe eerlijk dat allemaal is. Ik heb nergens een echte test gevonden. Maar nogmaals: vermogen is niet zaligmakend.
Ik zal er dus vanuit gaan dat de Pioneer VSX-S500 bij 8 Ohm 50watt levert per kanaal.
Laat me hopen dat dit voldoende is om eventueel 2x Focal 826V aan te sturen of neem ik voor dit vermogen beter andere zuilspeakers
Als je echt honderd procent zeker wilt zetten neem je bijvoorbeeld een paartje RF-82 van Klipsch, dingen hebben 98 dB gevoeligheid. Sound moet je wel aanstaan, door de hoorntweeter hebben ze nogal een aparte sound. Persoonlijk vond ik de 726V al beter presteren dan de RF82 en de 826V zit nog een serie hoger. Maar 50 Watt moet echt meer dan genoeg zijn voor die speakers. Dat de versterker stabiel is tot 4 Ohm is veel belangrijker.Moris schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:31:
[...]
Oke, bedankt![]()
Ik zal er dus vanuit gaan dat de Pioneer VSX-S500 bij 8 Ohm 50watt levert per kanaal.
Laat me hopen dat dit voldoende is om eventueel 2x Focal 826V aan te sturen of neem ik voor dit vermogen beter andere zuilspeakers
Hoe weet ik of de VSX-S500 stabiel is op 4 OhmFeaR schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:02:
Dat de versterker stabiel is tot 4 Ohm is veel belangrijker.
Dat staat onder andere in de e-mail die je van Pioneer hebt gehad. En het vermogen van 100 Watt wordt opgegeven bij 4 Ohm, dat zullen ze niet doen als de versterker het niet trekt.Moris schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:48:
[...]
Hoe weet ik of de VSX-S500 stabiel is op 4 Ohm
Oke, dan veronderstel ik dat de Pioneer VSX-S500 voldoende moet zijn voor gebruik op de zolder.
Qua vermogen moet het meer dan voldoende zijn. Ik had mijn Focals eerst op een Denon AVR-2809 en ik kwam nooit extreem hoog met het volume. Heb er nu een paar eindversterkers achter hangen, maar verschil merk ik eigenlijk niet veel. Wat wel belangrijk is of de speakers matchen met de receiver. Genoeg mensen die Klasse D niet lekker vinden klinken of een Pioneer receiver an sich niet. Overigens doe ik over het laatste geen uitspraken qua waarheid of niet, die discussie wil ik hier niet aangaanMoris schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:44:
Oke, dan veronderstel ik dat de Pioneer VSX-S500 voldoende moet zijn voor gebruik op de zolder.
Ik heb een Pioneer LX-85 klasse D in een surroundopstelling met de Focal's 826V en ik kan alleen maar zeggen, dat dit een geweldige combi is
Voorheen had ik een Cambridge Audio, Harmon Kardon en als laatste deze 2 hete en energievretende bakbeesten Onkyo TX 807 en een TX-NR5007.
De Pioneer LX-85 is met zijn klasse D een geweldige reciever die een zeer laag verbruik en warmteontwikkeling heeft met toch een geweldige sound.
Dus de Pïoneer VSX-S500 zal hierin wel niet verschillen.
Voorheen had ik een Cambridge Audio, Harmon Kardon en als laatste deze 2 hete en energievretende bakbeesten Onkyo TX 807 en een TX-NR5007.
De Pioneer LX-85 is met zijn klasse D een geweldige reciever die een zeer laag verbruik en warmteontwikkeling heeft met toch een geweldige sound.
Dus de Pïoneer VSX-S500 zal hierin wel niet verschillen.
Het waren de HDMI kabels in de aanbieding bij allekabels.nl, ze kosten €1/meter.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:32:
[...]
Ik denk het wel handig is als je nog even wilt vermelden welke kabel het niet deed en welke kabel wél.![]()
Ik zou het fijn vinden niet in dezelfde valkuil te stappen.
Bij de 3 door mij geteste kabels, 0,75, 1.0 en 2.5 meter werkte CEC niet, heb dit bij hun aangekaart en zij hebben het doorgespeeld naar hun leverancier voor onderzoek.
Is blijkbaar een productie fout want nu staat er bij de kabels op de site:
"Let op! Deze kabel is niet voorzien van een interne afscherming dit kan eerder leiden tot een storing. Ook ondersteunt deze kabel geen CEC."
Erg netjes van allekabels.nl, kreeg niet alleen mijn geld terug maar ook dat de productomschrijving is aangepast.
Ik moet zeggen dat ik bovenstaande niet getest heb maar het verbaast me eigenlijk wel dat het werkt.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:54:
[...]
Had pas hetzelfde probleem. [met standy HDMI pass through] Ik heb alle instellingen m.b.t. de control-functies bij tv en receiver allemaal op UIT gezet. Geen problemen meer!
Ik kan nog niet zeggen of dit hetgeen is geweest wat het heeft gefixed. Ik heb namelijk ook het volgende gemerkt. Als ik een filmpje heb gekeken, met geluid over mn Pioneer, en ik wil daarna tv gaan kijken, met geluid via de passthrough, dan doen ik het volgende:
- Pioneer uitzetten
- Wachten tot rode lampje 'HDMI' brandt op Pioneer
- Ziggo (Cisco) Interactieve hd recorder aanzetten
En voila, direct geluid op mn tv. Doe je het te snel, grote kans dat je beeld zonder geluid hebt.
Uit de handleiding van de VSX-S500 blijkt hij namelijk alleen HDMI pass-through te ondersteunen met CEC (HDMI control) aan.
Zie mijn eerdere post: HDMI standby pass-through verschil tussen VSX-S500 en VSX-922
Op zich ook logisch dat het niet werkt zonder CEC want hoe moet de S500 weten welke input hij moet pakken in standby als daar helemaal geen instellingen voor zijn. CEC is dan de enige manier om een bron te selecteren.
Of er moet stiekem een default input zijn die altijd gebruikt wordt wanneer CEC (HDMI Control) uit staat.
Vandaar mijn volgende vragen:
A. Kan jij aangeven op welke input je jouw Cisco HD recorder hebt aangesloten?
B. Werkt één van de andere aangesloten apparaten ook als de Pioneer in standby staat, of alleen de Cisco?
Mijn televisie is helaas net te oud en ondersteund geen ARC, maakt daarom gebruik van een optische SPDIF kabel. Dit heeft wel als nadeel dat HD audio codecs niet ondersteund worden, maar er is geen alternatiefVerwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:54:
Ik heb daarnaast nog een vraag voor jou. Heb jij de ARC-functie aan de praat? Bijvoorbeeld het geluid van een Smart TV app of USB over de Pioneer? Ik krijg dit niet voor elkaar.
[...]
Zaken die je kan controleren om ARC aan de praat te krijgen:
- Ik meen dat ARC afhankelijk is van CEC en je geeft aan dat je alle HDMI Control functies (Pioneer naam voor CEC) hebt uitgezet. Zet ze weer aan, ook op de TV (=Anynet+) en kijk of het dan werkt.
- Je moet wel instellen op de Pioneer of je SPDIF of ARC gebruikt, mogelijk staat bij jou de verkeerde instelling aan.
- Is je HDMI kabel wel geschikt voor ARC. Moet een 1.4 of 1.4a kabel zijn, Zie Wikipedia HDMI
- Ondersteund je HDMI kabel wel CEC. Volgens de standaard moet elke HDMI kabel dat doen maar de praktijk is anders zie HDMI kabels ondersteunen geen CEC en mijn post hierboven.
[ Voor 14% gewijzigd door Vliegvlug op 13-10-2012 00:33 ]
Heb hier de vsx-527, is er een makkelijke manier om een internetradio te kiezen, of hier tussen te switchen?
Heb een beamer en geen zin om elke keer mn beamer aan te zetten om van zender te wisselen.
Zette al wat webradio stations onder mn favorites maar, krijg ze nog niet gespeeld via de afstanbediening of de knoppen op de receiver zelf.
thanks
Heb een beamer en geen zin om elke keer mn beamer aan te zetten om van zender te wisselen.
Zette al wat webradio stations onder mn favorites maar, krijg ze nog niet gespeeld via de afstanbediening of de knoppen op de receiver zelf.
thanks
De VSX-827-K.
Heeft die Analog to Digital Conversion? Kan het nergens terugvinden, maar weet niet of het nog anders omschreven kan worden.
Wel heeft die DSD-to-PCM Convertor, maar dat zal het niet he? Heeft niks met beeld te maken geloof ik.
Zo niet, welke modellen heeft dat wel? In een budget van €350,-.
Of heeft Pioneer daar een andere naam voor?
Nevermind.
het is dit zeker?
A/D Converter 96 kHz / 24-bit
D/A Converter 192 kHz / 24-bit
Dan heeft die dat dus wel?
Heeft die Analog to Digital Conversion? Kan het nergens terugvinden, maar weet niet of het nog anders omschreven kan worden.
Wel heeft die DSD-to-PCM Convertor, maar dat zal het niet he? Heeft niks met beeld te maken geloof ik.
Zo niet, welke modellen heeft dat wel? In een budget van €350,-.
Of heeft Pioneer daar een andere naam voor?
Nevermind.
het is dit zeker?
Dan heeft die dat dus wel?
[ Voor 15% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-10-2012 19:33 ]
Dat is geluidNeutraleTeun schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:32:
het is dit zeker?
Maar de VSX-827 kan wel conversie doen van videosignalen, zie pagina 16 van de Nederlandse handleiding.
Daar danken wij u voor!
Laatste vraag nog voor vandaag:
Wat is het verschil tussen de K - S - en geen letter?
Voor zover ik denk is de K-zwart en de S-zilver.
Maar wat als er geen letter achter staat? Is dat een andere variant, of gewoon vergeten.
De K kan ik begrijpen, van Kuro.
Maar de S weer niet.
Zilver in het japans is Gin.
Maar wat als er geen letter achter staat? Is dat een andere variant, of gewoon vergeten.
Maar de S weer niet.
[ Voor 14% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-10-2012 20:03 ]
Voor zover ik weet worden er in Nederland geen zilvere Pioneer receivers verkocht. Dus als er geen letter achter staat zal het vrijwel zeker om de zwarte variant gaan.NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:59:
Daar danken wij u voor!
Maar de S weer niet.
First try and hit http://hificorner.nl/vsx-827-zilver.html
Maar géén letter is dus geen hogere/aangepaste versie dan ene met wel een letter? Dat was meer de vraag.
/me heeft net de bestelling geplaatst voor de zwarte 827
Maar géén letter is dus geen hogere/aangepaste versie dan ene met wel een letter? Dat was meer de vraag.
/me heeft net de bestelling geplaatst voor de zwarte 827
[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 17-10-2012 12:09 ]
http://www.pioneer.eu/nl/products/42/98/405/overview.html
Kijk naar types met -S en -K en dan de afbeeldingen
Of hier:
http://www.pioneer.eu/nl/...tml?__P7=60451&__P8=61905
@hieronder:
(zie Redcoon: http://www.redcoon.nl/B38...-AV-receivers?refId=tweak)
Misschien dat het daar mee te maken heeft?
Kijk naar types met -S en -K en dan de afbeeldingen
Of hier:
http://www.pioneer.eu/nl/...tml?__P7=60451&__P8=61905
@hieronder:
Soms zie ik ook staan: Nederlands model....NeutraleTeun schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:12:
Die vergelijking had ik zelf ook al gemaakt ja. Bedankt![]()
Maar de vraag was meer, aangezien sommige webshops het nummer zonder letter hebben staan, vroeg ik mij af of dáár ook nog een verschil in zat.
(zie Redcoon: http://www.redcoon.nl/B38...-AV-receivers?refId=tweak)
Misschien dat het daar mee te maken heeft?
[ Voor 89% gewijzigd door DeBaroN op 17-10-2012 12:17 ]
Die vergelijking had ik zelf ook al gemaakt ja. Bedankt
Maar de vraag was meer, aangezien sommige webshops het nummer zonder letter hebben staan, vroeg ik mij af of dáár ook nog een verschil in zat.
Mijn VSX-922K wil geen USB input meer lezen, alles wat ik erin stop zegt de receiver "empty" (dus niet iets van geen input o.i.d.). Harde schijven, meerdere USB-sticks. Heb al een factory reset gedaan, nog steeds hetzelfde probleem. Het heeft eerder wel gewerkt. Zie ik iets over het hoofd?
Edit:
Inmiddels ben ik erachter dat ie FAT32 geformatteerde sticks wel leest, kan iemand bevestigen dat de receiver alleen FAT32 kan lezen? Alvast dank.
Edit:
Inmiddels ben ik erachter dat ie FAT32 geformatteerde sticks wel leest, kan iemand bevestigen dat de receiver alleen FAT32 kan lezen? Alvast dank.
[ Voor 21% gewijzigd door DJNelis op 19-10-2012 09:34 ]
Verwijderd
Dag, ik denk er over om de Pioneer VSX-527 aan te schaffen.
Nu vroeg ik me `t volgende af. Kan ik via mijn android telefoon middels dnla muziek van mijn server afspelen op de receiver? Zo ja, kan ik dan ook gebruik maken van shuffle?
Graag een reactie. Bedankt alvast!
Nu vroeg ik me `t volgende af. Kan ik via mijn android telefoon middels dnla muziek van mijn server afspelen op de receiver? Zo ja, kan ik dan ook gebruik maken van shuffle?
Graag een reactie. Bedankt alvast!
Dat hangt er denk ik vanaf wat voor server je gebruikt i.c.m. de software op je telefoon.
Ikzelf heb Twonky op mijn NAS en Twonky Mobile op m'n telefoon. Daarmee kan ik op mijn telefoon m'n NAS muziek laten streamen naar m'n receiver via DLNA. De shuffle functie is beschikbaar bij mij.
Ikzelf heb Twonky op mijn NAS en Twonky Mobile op m'n telefoon. Daarmee kan ik op mijn telefoon m'n NAS muziek laten streamen naar m'n receiver via DLNA. De shuffle functie is beschikbaar bij mij.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Nu dus weer dat ik mijn receiver niet aan/uit kan zetten, waarschijnlijk toevallig keer verkeerd knopje ingedrukt op de afstandsbediening, maar nu staat er dus: "Zone 2 on" op het scherm, via google er wel achter gekomen dat dit voor een 2e set speakers is, maar lijkt me apart via een knop? Mensen die hier iets meer van weten? Of voeding eruit trekken en er weer in?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Wat gebeurt er als je eerst op "receiver' op de remote drukt en daarna op de knop om uit te schakelen? Wellicht ben je nu Zone 2 aan het bedienen terwijl daar helemaal niets op staat. Overigens niet zo gek dat je een keer op een verkeerde knop drukt op de remote van een VSX-921, wat een slecht en dom ontwerp is dat zeg. Hoe veel knoppen wil je kwijt kunnen op je remote
http://www.pioneer.com.au...oftware/VSX-921/page.html
Is dit dezelfde vsx-921 als wij hier hebben? Op de NL site staat namelijk geen update.
Gok gewaagd, en hij werkt ook gewoon op de NL recievers, alleen geen idee wat er nu veranderd is
Nog een vraag over de ipad kabel(volgens mij heb ik hem wel eens eerder gesteld)

Er zit een gele tulpstekker aan, ik neem aan voor beeld. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om dat beeld te zien te krijgen. Kan het uberhaubt, en zo nee waarvoor is die gele tulp stekker dan?
/edit
Heb het eindelijk gevonden, via dat Icontrol programma op je ipad kan je de video's selecteren, maar alleen video's die je erop hebt staan dus je kunt niet RTL XL ofzo laten zien, en het is SD only, pretty useless....
/Edit 2, changelog FW update (slechte duitse vertaling!)
MODELLEN: VSX-1021, VSX-921 (met uitzondering van VSX-921-K/UXCNCB), VSX-1026, VSX-926, VSX-51, VSX-50
Versie: 1-151-081-111-073
- Vaste de fout UE33
(* Als UE33 wordt weergegeven op FL-display functies van het netwerk is niet beschikbaar.)
Versie: 1-151-081-111-031
- Vaste audio ruis of geen geluid onder bepaalde voorwaarden.
Versie: 1-125-081-102-031
1e release versie
Is dit dezelfde vsx-921 als wij hier hebben? Op de NL site staat namelijk geen update.
Gok gewaagd, en hij werkt ook gewoon op de NL recievers, alleen geen idee wat er nu veranderd is
Nog een vraag over de ipad kabel(volgens mij heb ik hem wel eens eerder gesteld)

Er zit een gele tulpstekker aan, ik neem aan voor beeld. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om dat beeld te zien te krijgen. Kan het uberhaubt, en zo nee waarvoor is die gele tulp stekker dan?
/edit
Heb het eindelijk gevonden, via dat Icontrol programma op je ipad kan je de video's selecteren, maar alleen video's die je erop hebt staan dus je kunt niet RTL XL ofzo laten zien, en het is SD only, pretty useless....
/Edit 2, changelog FW update (slechte duitse vertaling!)
MODELLEN: VSX-1021, VSX-921 (met uitzondering van VSX-921-K/UXCNCB), VSX-1026, VSX-926, VSX-51, VSX-50
Versie: 1-151-081-111-073
- Vaste de fout UE33
(* Als UE33 wordt weergegeven op FL-display functies van het netwerk is niet beschikbaar.)
Versie: 1-151-081-111-031
- Vaste audio ruis of geen geluid onder bepaalde voorwaarden.
Versie: 1-125-081-102-031
1e release versie
[ Voor 95% gewijzigd door Rev! op 27-10-2012 19:28 ]
Verwijderd
Ja, daar staan ze voor bekend, enkel Fat32 dusDJNelis schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:18:
Mijn VSX-922K wil geen USB input meer lezen, alles wat ik erin stop zegt de receiver "empty" (dus niet iets van geen input o.i.d.). Harde schijven, meerdere USB-sticks. Heb al een factory reset gedaan, nog steeds hetzelfde probleem. Het heeft eerder wel gewerkt. Zie ik iets over het hoofd?
Edit:
Ik ben aan 't uitzoeken hoe ik mijn Wii kan aansluiten op de vsx-921, ik heb een component kabel voor de Wii, iemand tips ?
moet ik dan vervolgens nog wat doen om het beeld op de TV te krijgen via m'n hdmi 1.4 (met ARC) te krijgen ?
moet ik dan vervolgens nog wat doen om het beeld op de TV te krijgen via m'n hdmi 1.4 (met ARC) te krijgen ?
[ Voor 30% gewijzigd door Piet400 op 28-10-2012 11:58 ]
Pagina 16 van de handleiding lezen over de mogelijke opties en vanuit daar de andere voorgestelde pagina's.Piet400 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:57:
Enig idee wat het stroom verbruik is van hdmi passthrough van een vsx-921 ?
ik las ergens dat deze instelling bij oudere receivers behoorlijk wat energie verbruikt.
ik las ergens dat deze instelling bij oudere receivers behoorlijk wat energie verbruikt.
[ Voor 79% gewijzigd door Piet400 op 28-10-2012 19:07 ]
Thnx voor de tip, gek genoeg reageert de receiver hier niet op.FeaR schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:21:
Wat gebeurt er als je eerst op "receiver' op de remote drukt en daarna op de knop om uit te schakelen? Wellicht ben je nu Zone 2 aan het bedienen terwijl daar helemaal niets op staat. Overigens niet zo gek dat je een keer op een verkeerde knop drukt op de remote van een VSX-921, wat een slecht en dom ontwerp is dat zeg. Hoe veel knoppen wil je kwijt kunnen op je remote
En inderdaad, véél te veel knopjes. Gelukkig nooit in verdiept, straks bij intensiver gebruik miss.
Het zou kunnen zijn dat je per ongeluk de afstandsbedieningsmodus hebt veranderd. Het is namelijk mogelijk om meerdere Pioneer receivers met één afstandsbediening te bedienen (max. 4 apparaten). Kijk daarvoor even op bladzijde 53 onder het kopje "Meerdere receivers bedienen".
Als dit niet de oplossing is dan zou je de afstandsbediening nog kunnen resetten (blz. 56), dan weet je zeker dat het niet aan de afstandsbediening ligt.
Als dit niet de oplossing is dan zou je de afstandsbediening nog kunnen resetten (blz. 56), dan weet je zeker dat het niet aan de afstandsbediening ligt.
[ Voor 22% gewijzigd door JAM op 30-10-2012 01:21 ]
Gisteravond even wat geprobeerd. Eerst bovenste knop in het midden tussen "power" en "source" ofzo.JAM schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 01:17:
Het zou kunnen zijn dat je per ongeluk de afstandsbedieningsmodus hebt veranderd. Het is namelijk mogelijk om meerdere Pioneer receivers met één afstandsbediening te bedienen (max. 4 apparaten). Kijk daarvoor even op bladzijde 53 onder het kopje "Meerdere receivers bedienen".
Daarna ging die uit, toen kon die weer normaal uit en aan. Echter maakte hij bij de eerste paar keer aan/uit harde tikken in het systeem, klonk niet echt gezond. Maar daarna was het over.
Ik heb mijn Wii ook via component aangesloten op de vsx-lx53 en via hdmi naar de tv. Zoals Fear ook aangaf staat in de handleiding hoe je dit kan doen maar aan de hand van de text achter de receiver en kleurtjes zou het ook moeten lukken.Piet400 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:57:
Ik ben aan 't uitzoeken hoe ik mijn Wii kan aansluiten op de vsx-921, ik heb een component kabel voor de Wii, iemand tips ?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Je bedoelt de knop Multi Operation?RickvN schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:11:
[...]
Gisteravond even wat geprobeerd. Eerst bovenste knop in het midden tussen "power" en "source" ofzo.
Daarna ging die uit, toen kon die weer normaal uit en aan. Echter maakte hij bij de eerste paar keer aan/uit harde tikken in het systeem, klonk niet echt gezond. Maar daarna was het over.
Ik had dit ook op mijn vsx-lx53. Ik kwam op de een of ander manier in zone 2 terecht en kon er niet meer uit. In de handleiding bij 'problemen oplossen' staat hier iets over in maar dat hielp ook niet. Ik weet niet meer wat ik heb gedaan maar volgens mij had ik op het knopje Receiver en daarna OFF gedrukt. Weet het niet meer zeker en wil het ook niet meer meemaken
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Wat raden jullie me aan de pioneer 922 of de onkyo 616
De specs ontlopen elkaar niet veel, de onkyo heeft meer hdmi poorten maar ik vind de pioneer weer een stuk mooier
Graag wat advies..
De specs ontlopen elkaar niet veel, de onkyo heeft meer hdmi poorten maar ik vind de pioneer weer een stuk mooier
Graag wat advies..
Verwijderd
Onkyo is uitgerust met de meeste mogelijkheden
http://www.fwdmagazine.be...kyo-tx-nr609-av-receiver/
http://www.hifi.nl/nieuws/44472/Onkyo-Home-Cinema-2012.html
Pioneer is met het betere geluid voorzien
http://www.fwdmagazine.be...receiver-pioneer-vsx-922/
http://www.fwdmagazine.be...kyo-tx-nr609-av-receiver/
http://www.hifi.nl/nieuws/44472/Onkyo-Home-Cinema-2012.html
Ik zie niet wat het betere geluid te maken heeft met die EIASA Award. Dergelijke awards gaan eigenlijk nooit echt om de receiver, de kwaliteit van het product. Maar meer om hoe het merk bijvoorbeeld hun producten maakt of transporteert, duurzaamheid en milieuvriendelijk. Ik durf voor bijna 100% zeker te zeggen dat er niet eens naar die VSX-922 geluisterd is om hem tot winnaar uit te roepen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:10:
[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 03-11-2012 12:50 ]
Verwijderd
FWD MAGAZINE heeft de 1122 in het oktober nummer opgenomen in de vergelijkingstest, en daar scoort hij op het gebied van geluid het beste, ook de vele mogelijkheden zijn genoemd.
http://shop.minoc.com/shop.cfm?shopitem=250
http://issuu.com/minoc-business-press/docs/fwd_043_mini/11
http://shop.minoc.com/shop.cfm?shopitem=250
http://issuu.com/minoc-business-press/docs/fwd_043_mini/11
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 13:22 ]
Vind dat hier wel een aantal goede lange reviews tussen zit:
http://www.areadvd.de/har...receiververstaerker.shtml
Onkyo 616 en de pioneer 922 is volgens mij niet te vergelijken.
Bij de mediamarkt hebben ze nu alle hifi in de aanbieding.
Zelf wil ik niet zo veel uitgeven. Mijn luidsprekers zijn de Bosten Aqoustics Soundware 5.1 XS se.
Op de receiver wordt een Epson TW3200 beamer aangesloten. Verder sluit ik mijn PS3 en een HTPC/mediaplayer er op aan.
Wou eerst de 606 kopen, maar de meerwaarde voor mijn setup zie ik niet.
Dus mijn keuze is gevallen op een Pioneer VSX 527.
Die is nu 284,- bij de MM.
http://www.areadvd.de/har...receiververstaerker.shtml
Onkyo 616 en de pioneer 922 is volgens mij niet te vergelijken.
Bij de mediamarkt hebben ze nu alle hifi in de aanbieding.
Zelf wil ik niet zo veel uitgeven. Mijn luidsprekers zijn de Bosten Aqoustics Soundware 5.1 XS se.
Op de receiver wordt een Epson TW3200 beamer aangesloten. Verder sluit ik mijn PS3 en een HTPC/mediaplayer er op aan.
Wou eerst de 606 kopen, maar de meerwaarde voor mijn setup zie ik niet.
Dus mijn keuze is gevallen op een Pioneer VSX 527.
Die is nu 284,- bij de MM.
[ Voor 67% gewijzigd door DeBaroN op 13-11-2012 08:10 ]
Verwijderd
Ik heb inmiddels het hele topic gelezen Pfff..
Toch blijft mijn vraag onbeantwoord ;
Ik heb de pioneer vsx 921 echter nu ik ga samen wonen heeft de vriendin een bose cinema set
Met een optische of compent ingang.
Is het mogelijk om dit setje aan te sluiten op de vsx 921??
Aangezien ik wel gebruik wil maken van de AirPlay functie
Ik heb de pioneer vsx 921 echter nu ik ga samen wonen heeft de vriendin een bose cinema set
Welke Bose gaat het om? Component Ingang ga je niets aan hebben aangezien dat alleen video is. Een optische uitgang heeft de VSX-921 ook niet, dus daar kan je ook niets mee. VSX-921 loopt sowieso niet over van de uitgangen. Maar wellicht is er nog een optie, mits we dus het type Bose weten.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:52:
Ik heb inmiddels het hele topic gelezen Pfff..
Met "Component ingang" bedoelde je de witte en rode aansluitingen? Dat is RCA, stereo RCA in dit geval. Component is puur voor beeld en bestaat uit drie RCA's.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:48:
Cinemate gs series II
Maar zo te zien gaat dat met een VSX-921 niet lukken. Zoals gezegd is er geen optische uitgang om de Bose op aan te sluiten en ook geen Pre-Out zodat je de Bose analoog aan kan sluiten. Er zijn wel uitgangen op de Pioneer aanwezig, maar die zijn weer gekoppeld aan dedicated ingangen en geven dus geen signaal door wat op bijvoorbeeld HDMI binnen komt.
Verwijderd
Aha, ik was er al bang voor.. Dan maar twee setjes in t tv meubel haha.
Bedankt voor je hulp!
Bedankt voor je hulp!
Ik heb een probleem.
Het volgende dag ik gebruik:
TV - UE40ES6800
Receiver - Pioneer VSX-921
Speakers - Klipsch F-2
HDMI - goedkoop (action e.d.)
Probleem:
Als ik gebruik maak van het ARC-kanaal, dan is het geluid van de tv via de speakers nogal vreemd.
Bij de tv golft het geluid heel erg in volume (dan weer hard, dan weer zacht) en de tweeter geeft een heel apart geluid.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Gekeken naar geluidsinstellingen bij de TV terwijl receiver aan staat (hier valt dan weinig aan te passen).
- HDMI van laptop naar TV aangesloten, op dit kanaal gezet, muziek op laptop afgespeeld en alsnog richting de speakers voor geluid via ARC --> wel raar geluid.
- Hetzelfde als bovenstaand gedaan, met een andere HDMI kabel, zelfde vage geluid.
- HDMI op TV aangesloten, en gewoon op dit kanaal afgespeeld, geen raar geluid via tv.
Door de verschillende dingen, denk ik dat het toch in de receiver een instelling is, maar welke? I don't know.
Iemand die hier meer over weet? Of niet te moeilijk doen en gewoon een toslinkje eraan hangen?
Het volgende dag ik gebruik:
TV - UE40ES6800
Receiver - Pioneer VSX-921
Speakers - Klipsch F-2
HDMI - goedkoop (action e.d.)
Probleem:
Als ik gebruik maak van het ARC-kanaal, dan is het geluid van de tv via de speakers nogal vreemd.
Bij de tv golft het geluid heel erg in volume (dan weer hard, dan weer zacht) en de tweeter geeft een heel apart geluid.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Gekeken naar geluidsinstellingen bij de TV terwijl receiver aan staat (hier valt dan weinig aan te passen).
- HDMI van laptop naar TV aangesloten, op dit kanaal gezet, muziek op laptop afgespeeld en alsnog richting de speakers voor geluid via ARC --> wel raar geluid.
- Hetzelfde als bovenstaand gedaan, met een andere HDMI kabel, zelfde vage geluid.
- HDMI op TV aangesloten, en gewoon op dit kanaal afgespeeld, geen raar geluid via tv.
Door de verschillende dingen, denk ik dat het toch in de receiver een instelling is, maar welke? I don't know.
Iemand die hier meer over weet? Of niet te moeilijk doen en gewoon een toslinkje eraan hangen?
kan iemand mij vertellen waarom ik een pioneer 1122 zou kopen ipv een 922?
Kijk naar de meerwaarde van de 1122, en ga na of je dit nodig hebt.randyvp schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:17:
Omdat 'ie 200 beter is!! jeweettog!!randyvp schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:17:

Ik zou 'm even goed vergeljiken en kijken of het prijsverschil het je waard is: http://www.pioneer.eu/nl/...tml?__P7=60457&__P8=60452
Als ik het zo zie zit het vooral in extra digitale aansluitmogelijkheden en iets andere (betere?) PQLS.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
weet iemand of er een betere app is voor Android dan de standaard (voor de VSX-2021)? De standaard app werkt ook best aardig, maar heeft toch beperkingen:
-werkt niet fatsoenlijk op hogere resolutie van tablet
-bij het gebruik van internetradio moet ik wel heel vaak doorklikken, en weer terug
-kan de receiver vaak niet meteen vinden
-werkt niet fatsoenlijk op hogere resolutie van tablet
-bij het gebruik van internetradio moet ik wel heel vaak doorklikken, en weer terug
-kan de receiver vaak niet meteen vinden
Verwijderd
hallo allemaal, heeft er iemand ervaring met (luidsprekers
voor het luisteren in een 2de ruimte?
ik wil namelijk de hoofdruimte uischakelen en omschakelen van speakers A naar speakers B in sterioweergave een andere ruimte met mijn pioneer VSX1021.
heb 2 speakers aangesloten op de aansluiting (hoog voorluidsprekers)
heb op de receiver met de knop (speakers) de luidsprekers op B gezet
iphone aangesloten met de speciale kabel en op play gezet
en toch krijg ik geen geluid wat doe ik verkeerd ???
heb ook naar de instellingen voor ZONE 2 gekeken maar
die optie was meer voor om tegelijkertijd in 2 verschillende ruimtes naar verschillende mediums/muziek te kunnen luisteren. als ik het goed begrepen heb
ik wil namelijk de hoofdruimte uischakelen en omschakelen van speakers A naar speakers B in sterioweergave een andere ruimte met mijn pioneer VSX1021.
heb 2 speakers aangesloten op de aansluiting (hoog voorluidsprekers)
heb op de receiver met de knop (speakers) de luidsprekers op B gezet
iphone aangesloten met de speciale kabel en op play gezet
en toch krijg ik geen geluid wat doe ik verkeerd ???
heb ook naar de instellingen voor ZONE 2 gekeken maar
die optie was meer voor om tegelijkertijd in 2 verschillende ruimtes naar verschillende mediums/muziek te kunnen luisteren. als ik het goed begrepen heb
Verwijderd
Als receiver-NOOB heb ik een vraagje waarvan ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen.
Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een pioneer VSX 527.
Hoewel ik er mij van bewust ben dat ik hier een surround 5.1 op kan aansluiten ben ik van plan om deze in eerste instantie enkel te gebruiken als stereo-amplifier (voor radio en vinyl te spelen).
Gisteravond heb ik geprobeerd om alles in te installeren maar tot mijn spijt ben ik er niet in geslaagd radio af te spelen of mijn platenspeler aan te sluiten op de versterker, er komt simpelweg geen geluid uit.
Hebben jullie een idee waar het fout gaat?
Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een pioneer VSX 527.
Hoewel ik er mij van bewust ben dat ik hier een surround 5.1 op kan aansluiten ben ik van plan om deze in eerste instantie enkel te gebruiken als stereo-amplifier (voor radio en vinyl te spelen).
Gisteravond heb ik geprobeerd om alles in te installeren maar tot mijn spijt ben ik er niet in geslaagd radio af te spelen of mijn platenspeler aan te sluiten op de versterker, er komt simpelweg geen geluid uit.
In principe moet het geen probleem zijn om slechts twee speakers aan te sluiten op een surroundreceiver. Laten we dat voorop stellen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:31:
Hoe heb je alles aangesloten? Want een platenspeler moet wel een versterkte uitgang hebben of een externe versterker aangezien de VSX-527 geen Phono-ingang heeft. Idem met de radio: hoe is deze aangesloten? Gewoon met de FM/AM-antenne? Dan kan het gewoon niet fout gaan aangezien de tuner een aparte bron is op de receiver.
Verwijderd
Fear, bedankt voor je reactie.FeaR schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:43:
[...]
In principe moet het geen probleem zijn om slechts twee speakers aan te sluiten op een surroundreceiver. Laten we dat voorop stellen.
Hoe heb je alles aangesloten? Want een platenspeler moet wel een versterkte uitgang hebben of een externe versterker aangezien de VSX-527 geen Phono-ingang heeft. Idem met de radio: hoe is deze aangesloten? Gewoon met de FM/AM-antenne? Dan kan het gewoon niet fout gaan aangezien de tuner een aparte bron is op de receiver.
Ik heb inderdaad twee speakers aangesloten op de receiver (front). ik heb de platenspeler aangesloten op dvd ingang, is dit in principe een probleem? wat betreft de radio bedoel ik de ingebouwde tuner in de receiver...
Ik merk wel dat de receiver in demo-mode lijkt te staan. Als ik hem bijvoorbeeld instel op tuner en op een bepaalde frequentie instel, toont het display nog steeds de verschillende mogelijkheden van de receiver (bvb. Play your music files...)
Vreemd!
Welke platenspeler heb je? Of weet je 100% zeker dat deze een ingebouwde versterker heeft? Een gewone - onversterkte - platenspeler aansluiten op een andere ingang dan de Phono gaat niet werken.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:49:
[...]
Ik heb inderdaad twee speakers aangesloten op de receiver (front). ik heb de platenspeler aangesloten op dvd ingang, is dit in principe een probleem? wat betreft de radio bedoel ik de ingebouwde tuner in de receiver...
Die demo-mode is ook apart. Heb je het apparaat al eens een reset gegeven? Want iets als de radio zou out of the box moeten werken naar mijn inziens.
Verwijderd
ik heb een Pro-ject met volgende specsFeaR schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:52:
[...]
Welke platenspeler heb je? Of weet je 100% zeker dat deze een ingebouwde versterker heeft? Een gewone - onversterkte - platenspeler aansluiten op een andere ingang dan de Phono gaat niet werken.
Die demo-mode is ook apart. Heb je het apparaat al eens een reset gegeven? Want iets als de radio zou out of the box moeten werken naar mijn inziens.
Geen idee of hij versterkt is, ik heb de platenspeler in elk geval nog niet aan de praat gekregen. Tuner en airplay werkt ondertussen wel perfect (internetradio blijft me ook nog een raadsel).
Wat betreft de platenspeler, als noob was ik dus niet op de hoogte dat ik dit sowieso op een phono-ingang moest aansluiten. Zijn er manieren om de platenspeler om een andere ingang aan te sluiten of moet ik me dan best een andere receiver aanschaffen?
Bedankt voor de info alleszins.
Project Debut III heeft geen interne versterker. Je zal deze speler dus op een receiver aan moeten sluiten met Phono ingang of een externe Phono Versterker kopen. En aangezien je je nieuwe receiver vast niet wilt verkopen stel ik het laatste voor. Hoef overigens niet extreem duur te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:43:
[...]
Ik heb een Pro-ject met volgende specs
Wat betreft de platenspeler, als noob was ik dus niet op de hoogte dat ik dit sowieso op een phono-ingang moest aansluiten. Zijn er manieren om de platenspeler om een andere ingang aan te sluiten of moet ik me dan best een andere receiver aanschaffen?
Er is een update van de pioneer control app. (Android)
ik heb een Pioneer VSX-S500 en volgens de handleiding ondersteunt deze DMR (Digital Media Renderer), Echter kan ik nergens vinden hoe je dit kan aanzetten. Mijn Receiver hangt in een netwerk en andersom, dus muziek van de NAS afspelen werkt uitstekend. Alleen is natuurlijk niet zo handig.
Iemand die dit weet?
Iemand die dit weet?
Iemand die hier weet hoe je een update via usb op de pioneer receiver (VSX-921) kan krijgen?
Het gaat om deze updates http://www.pioneerfaq.inf...estion=Firmwares&type=AVR
Zoals de readme zegt, usb er voorin instoppen en wachten tot die de update vindt --> Ik krijg niks, uitgepakt op een lege usb-stick.
Het gaat om deze updates http://www.pioneerfaq.inf...estion=Firmwares&type=AVR
Zoals de readme zegt, usb er voorin instoppen en wachten tot die de update vindt --> Ik krijg niks, uitgepakt op een lege usb-stick.
Verwijderd
Kan iemand mijn helpen met het volgende probleem
Heb een pioneer vsx-922
Mac computer met xbmc er op
Ik wil flac bestanden via xbmc afspelen naar mijn pioneer
Pioneer ziet mijn mac wel, maar zegt dat hij niet geautoriceerd is
Heb een pioneer vsx-922
Speel je nu je flac bestanden af vanaf je mac waarnaar hij via HDMI of Toslink naar je Pioneer gaat of probeer je nu via bijvoorbeeld DLNA via het netwerk vanaf je mac te streamen?Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:30:
Kan iemand mijn helpen met het volgende probleem
Heb een pioneer vsx-922
Serieus, als ik op de knop "Receiver" druk, dan gebeurt er niks?
Verwijderd
USB stick geformateerd als Fat32 ?
DO NOT unplug the power cord during updating.
! When updating via the Internet, do not disconnect the LAN cable. When updating via
a USB memory device, do not disconnect the USB memory device.
1 Select ‘Software Update’ from the Other Setup menu.
2 Select the update procedure.
! Update via Internet – The receiver checks whether updatable software is available via the Internet.
! Update via USB Memory – The receiver checks whether the USB memory device inserted into the USB port on the receiver’s
front panel contains updatable software.
“Accessing” is displayed and the update file is checked. Wait a while.
3 Check on the screen whether or not an update file was found.
If “New version found.” is displayed, the update file has been found. The version number and updating time are displayed.
If “This is the latest version. There is no need to update.” is displayed, no update file has been found.
4 To update, select OK. The updating screen appears and updating is performed.
! The power turns off automatically once updating is completed.
Status messages Descriptions
NO UPDATE FILE
No update file was found on the
USB memory device. Store the file
in the USB memory device’s root directory.
Indien de 921 is aangesloten op het internet laat je hem gewoon zoeken naar updates, dan volg je melding op je tv op.
DO NOT unplug the power cord during updating.
! When updating via the Internet, do not disconnect the LAN cable. When updating via
a USB memory device, do not disconnect the USB memory device.
1 Select ‘Software Update’ from the Other Setup menu.
2 Select the update procedure.
! Update via Internet – The receiver checks whether updatable software is available via the Internet.
! Update via USB Memory – The receiver checks whether the USB memory device inserted into the USB port on the receiver’s
front panel contains updatable software.
“Accessing” is displayed and the update file is checked. Wait a while.
3 Check on the screen whether or not an update file was found.
If “New version found.” is displayed, the update file has been found. The version number and updating time are displayed.
If “This is the latest version. There is no need to update.” is displayed, no update file has been found.
4 To update, select OK. The updating screen appears and updating is performed.
! The power turns off automatically once updating is completed.
Status messages Descriptions
NO UPDATE FILE
No update file was found on the
USB memory device. Store the file
in the USB memory device’s root directory.
Indien de 921 is aangesloten op het internet laat je hem gewoon zoeken naar updates, dan volg je melding op je tv op.
Leuke tip voor mensen die bluetooth support willen op o.a. Pioneer VSX-2021, VSX-1021, VSX-921 of VSX-821. De pricewatch: Pioneer AS-BT200 Bluetooth Adapter kost in Nederland ongeveer €80.
Maar ik heb 'm van de week via Amazon.de gekocht voor €27,72 inclusief verzenden:
http://www.amazon.de/gp/product/B004NNULYU
Prijs die op Amazon pagina staat is iets hoger maar hij werd goedkoper in mandje. Misschien door BTW of iets dergelijks. Mooie toevoeging voor Android devices in mijn huis die geen Airplay ondersteunen.
Airplay is natuurlijk nog steeds wel fijner maar dit is wel mooi alternatief.
Maar ik heb 'm van de week via Amazon.de gekocht voor €27,72 inclusief verzenden:
http://www.amazon.de/gp/product/B004NNULYU
Prijs die op Amazon pagina staat is iets hoger maar hij werd goedkoper in mandje. Misschien door BTW of iets dergelijks. Mooie toevoeging voor Android devices in mijn huis die geen Airplay ondersteunen.
Airplay is natuurlijk nog steeds wel fijner maar dit is wel mooi alternatief.
Verwijderd
Hi allemaal.
Sinds gisteren een VSX-922 in huis. Al heerlijk uren mee kunnen "spelen"
Heb de afgelopen weken al het forum doorgespit, vandaar deze keuze.
Heb een paar kleine vraagjes, hoop jullie de antwoorden :
- Geluid wat binnenkomt via de UPC kabelbox via HDMI lijkt een stuk zachter dan geluid vanuit Blu-ray speler. Is dit in te stellen (mijn vorige denon had bijv. +10 of -10 DB per input.
- Het Volume, is dit om te zetten van -DB naar gewoon van 0 tot 100 ?
- heeft deze receiver een auto functie om radio zenders te programeren ?
- Zone 2. Er zit op de receiver zelf een knop om Zone 2 aan en uit te zetten. op de remote zit de knop Z2 (zone2) maar het lukt me niet om daarmee zone 2 aan te zetten. Iemand ?
alvast bedankt.
Sinds gisteren een VSX-922 in huis. Al heerlijk uren mee kunnen "spelen"
Heb de afgelopen weken al het forum doorgespit, vandaar deze keuze.
Heb een paar kleine vraagjes, hoop jullie de antwoorden :
- Geluid wat binnenkomt via de UPC kabelbox via HDMI lijkt een stuk zachter dan geluid vanuit Blu-ray speler. Is dit in te stellen (mijn vorige denon had bijv. +10 of -10 DB per input.
- Het Volume, is dit om te zetten van -DB naar gewoon van 0 tot 100 ?
- heeft deze receiver een auto functie om radio zenders te programeren ?
- Zone 2. Er zit op de receiver zelf een knop om Zone 2 aan en uit te zetten. op de remote zit de knop Z2 (zone2) maar het lukt me niet om daarmee zone 2 aan te zetten. Iemand ?
alvast bedankt.
Na bellen met de helpdesk van Pioneer ben ik erachter. Naar dit model kan je niet naar toe streamen, je kan alleen Muziek vanaf een netwerkschijf ophalen en afspelen. Hij is officieel DLNA 1.5 gecertificeerd, maar blijkbaar valt dat niet onder de verplichte onderdelen om gecertificeerd te worden.stelling schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:03:
ik heb een Pioneer VSX-S500 en volgens de handleiding ondersteunt deze DMR (Digital Media Renderer), Echter kan ik nergens vinden hoe je dit kan aanzetten. Mijn Receiver hangt in een netwerk en andersom, dus muziek van de NAS afspelen werkt uitstekend. Alleen is natuurlijk niet zo handig.
Iemand die dit weet?
.
[ Voor 99% gewijzigd door Alexander006 op 10-12-2012 10:32 ]
Ik ben ook Anno007
Verwijderd
Hi allemaal,
nog een vraagje over instellen van mijn nieuwe VSX-922.
Zolas hierboven al aangegeven vraag ik me af of ik het ingang nivo kan instellen.
als ik bijvoorbeeld Radio 538 luister via kabel-radio, is het VEEL zachter dan als ik dit doe via internet radio.
Internet radio 538 is bij -55 dB ongeveer net zo hard als gewoon radio 538 op -40 dB
Dus, als ik overschakel van 1 bron naar de ander is het geluidnivo een stuk hoger of lager. dat moet toch anders kunnen ?
bedankt.
nog een vraagje over instellen van mijn nieuwe VSX-922.
Zolas hierboven al aangegeven vraag ik me af of ik het ingang nivo kan instellen.
als ik bijvoorbeeld Radio 538 luister via kabel-radio, is het VEEL zachter dan als ik dit doe via internet radio.
Internet radio 538 is bij -55 dB ongeveer net zo hard als gewoon radio 538 op -40 dB
Dus, als ik overschakel van 1 bron naar de ander is het geluidnivo een stuk hoger of lager. dat moet toch anders kunnen ?
bedankt.
Op de site van Pioneer kun je de handleiding in .PDF-formaat downloaden. Als je daar zoekt naar ALC (Auto Level Control) dan zou je moeten vinden wat je zoekt. ALC wordt op meerdere plaatsen in de handleiding genoemd. Onder andere op blz. 98.
Ik ben ook aan het uitzoeken welke (slim-)receiver ik best kan aanschaffen, en de enige reden die ik kan bedenken om een VSX-S500 te nemen ipv een VSX-S300 is het streamen van muziek via DLNA... maar als een PC/Smartphone (android) de receiver niet herkent op het netwerk als zijnde "media-device", wat is dan de meerwaarde? Buiten de (blijkbaar zeer beperkte) netwerk-functionaliteit en USB-poort zie ik weinig verschil tussen deze modellen... Het streamen kan in mijn geval nog naar m'n WDTV Live, die via HDMI naar de Pioneer zou gaan en wél herkent wordt door de PCstelling schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:20:
[...]
Na bellen met de helpdesk van Pioneer ben ik erachter. Naar dit model kan je niet naar toe streamen, je kan alleen Muziek vanaf een netwerkschijf ophalen en afspelen. Hij is officieel DLNA 1.5 gecertificeerd, maar blijkbaar valt dat niet onder de verplichte onderdelen om gecertificeerd te worden.
Ik heb een vraagje over mijn aangeschafte pioneer HTP-071 setje. Ik kon deze goedkoop krijgen, maar het ging mij meer om de receiver. Ik gebruik hem nu in combinatie met 5 eigen speakers die ik nog had en de subwoofer van het setje. Dit klinkt redelijk goed, alleen wil ik op termijn ook dat subwoofertje vervangen. zodra je het spul wat harder draait begint hij namelijk wat te bonken. 
In de toekomst moet dat dus een active gevalletje worden. Degene die erbij geleverd is, is een passive. Deze loopt met 2 draadjes de receiver in op de subwoofer uitgang. Nu kan ik dus niet zomaar een active daar op aansluiten omdat daar dus al een versterkt signaal uitkomt.
Kan ik in de toekomst een active subwoofer kopen met een high input, en hem daarop aansluiten? Zonder dat ik ook die speakers doorlus op dat ding? Want ik wil dat mijn receiver alles aanstuurt.
Een andere optie is het subwoofersignaal verzwakken wat uit die receiver komt naar een line(?) signaal en dan die in aansluiten op de tulpingang van de active subwoofer. Ik heb gezocht naar zo'n soort adapterje, maar ik kan niks zinnigs vinden. Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen?
De laatste optie geniet mijn voorkeur als zo'n omvormer bestaat. Dan hoeft de subwoofer ook niet zo duur te zijn.
In de toekomst moet dat dus een active gevalletje worden. Degene die erbij geleverd is, is een passive. Deze loopt met 2 draadjes de receiver in op de subwoofer uitgang. Nu kan ik dus niet zomaar een active daar op aansluiten omdat daar dus al een versterkt signaal uitkomt.
Kan ik in de toekomst een active subwoofer kopen met een high input, en hem daarop aansluiten? Zonder dat ik ook die speakers doorlus op dat ding? Want ik wil dat mijn receiver alles aanstuurt.
De laatste optie geniet mijn voorkeur als zo'n omvormer bestaat. Dan hoeft de subwoofer ook niet zo duur te zijn.
Normaal gesproken kun je een subwoofer op de subwoofer aansluiting van je receiver aansluiten. Dit is dus geen normale luidspreker aansluiting. De levels zijn op de receiver en op de actieve subwoofer nog in te stellen als dit nodig mocht zijn. De meeste actieve subwoofers hebben zowel een hoge als lage input aansluiting.Snowman schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:23:
Ik heb een vraagje over mijn aangeschafte pioneer HTP-071 setje. Ik kon deze goedkoop krijgen, maar het ging mij meer om de receiver. Ik gebruik hem nu in combinatie met 5 eigen speakers die ik nog had en de subwoofer van het setje. Dit klinkt redelijk goed, alleen wil ik op termijn ook dat subwoofertje vervangen. zodra je het spul wat harder draait begint hij namelijk wat te bonken.
Kan ik in de toekomst een active subwoofer kopen met een high input, en hem daarop aansluiten? Zonder dat ik ook die speakers doorlus op dat ding? Want ik wil dat mijn receiver alles aanstuurt.Een andere optie is het subwoofersignaal verzwakken wat uit die receiver komt naar een line(?) signaal en dan die in aansluiten op de tulpingang van de active subwoofer. Ik heb gezocht naar zo'n soort adapterje, maar ik kan niks zinnigs vinden. Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen?
Mijn receiver heeft helemaal geen instellingen wat de subwoofer betreft. Tenminste op de achterkant zie ik geen instelmogelijkheden.
Maarja dit was een 5.1 combisetje. Ik ben inmiddels even naar electroworld geweest. Volgens hun moet ik dus gewoon de high input gebruiken van de toekomstige active subwoofer.
Heren en Dames,
Ik heb zojuist de startpost ge-update met de modellen van modeljaar 2012
Priyantha Bleeker in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"
Als er mensen zijn met op en of aanmerkingen hoor ik dat graag via DM
Ik heb zojuist de startpost ge-update met de modellen van modeljaar 2012
Priyantha Bleeker in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"
Als er mensen zijn met op en of aanmerkingen hoor ik dat graag via DM
[ Voor 4% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 09-12-2012 01:48 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Alexander006 op 12-12-2012 17:48 ]
Ik ben ook Anno007
Verwijderd
Hier ook een probleem.Ik heb een pioneer VSX-921 met als fronts KEF Q300 en als sub een BK gemini2.
Bij bepaalde toonhoogtes (piano muziek, zang etc.) hoor ik een geknisper uit de speakers komen. Dit is hoogst irritant omdat het geluidsbeeld erdoor wordt verstoord.
Ik heb op het internet gezocht maar heb niets vergelijkbaars kunnen vinden. Het is te horen via alle aangesloten bronnen (cd-speler, airplay, PS3). Alle kabels die ik gebruik zijn van goede kwaliteit en/of afgeschermd. Laatste firmware staat erop.
Zelfs een netfilter gekocht die ik tussen de versterker en het stopcontact heb geplaatst. Helaas maakte dit het nog net iets erger.
Iemand een idee/tips? Alles is welkom
Bij bepaalde toonhoogtes (piano muziek, zang etc.) hoor ik een geknisper uit de speakers komen. Dit is hoogst irritant omdat het geluidsbeeld erdoor wordt verstoord.
Ik heb op het internet gezocht maar heb niets vergelijkbaars kunnen vinden. Het is te horen via alle aangesloten bronnen (cd-speler, airplay, PS3). Alle kabels die ik gebruik zijn van goede kwaliteit en/of afgeschermd. Laatste firmware staat erop.
Zelfs een netfilter gekocht die ik tussen de versterker en het stopcontact heb geplaatst. Helaas maakte dit het nog net iets erger.
Iemand een idee/tips? Alles is welkom
Heb je al gecontroleerd of je speakerkabels aan beide zijden goed gestript en aangesloten zijn? Misschien voor de zekerheid even een nieuw stukje strippen. één los adertje kan al voor problemen zorgen namelijk.
Verwijderd
Goede dag forum Mensen,
Ik hoop dat ik dit goed heb gedaan kom niet zo heel veel op Forums om wat te vragen wel om te lezen.
Maar nu heb zelf een probleempje en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
Ik heb een Pioneer VSX-917-S versterker en die werkt prima maar nu ik heb laatst een Boxee Box mediaplayer gekocht.
Die kan je aansluiten via een optical aansluiting op de Pioneer maar ik vind het geluid via de optical uitgang
erg zacht moet hem op 50 zetten om een beetje leuk geluid te krijgen.
Hiervoor had ik een conceptronic Grap'n Go mediaplayer en die had ik aangesloten op de S/pdif en als ik dan de Pioneer op 50 zeten kreeg ik bonje met de buurman.
Hoop dat iemand mij kan helpen met wat ik niet goed doet.
Groet Edwin
Ik hoop dat ik dit goed heb gedaan kom niet zo heel veel op Forums om wat te vragen wel om te lezen.
Maar nu heb zelf een probleempje en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
Ik heb een Pioneer VSX-917-S versterker en die werkt prima maar nu ik heb laatst een Boxee Box mediaplayer gekocht.
Die kan je aansluiten via een optical aansluiting op de Pioneer maar ik vind het geluid via de optical uitgang
erg zacht moet hem op 50 zetten om een beetje leuk geluid te krijgen.
Hiervoor had ik een conceptronic Grap'n Go mediaplayer en die had ik aangesloten op de S/pdif en als ik dan de Pioneer op 50 zeten kreeg ik bonje met de buurman.
Hoop dat iemand mij kan helpen met wat ik niet goed doet.
Groet Edwin
Verwijderd
Bij de anschaf van de KEfs (3 maanden geleden) heb ik qed xtc kabels gekocht. Goed gestript en aangesloten. Euvel was er toen ook al. Ik denk niet dat het veel zal helpen maar ik ga de kabels vanavond opnieuw strippen en aansluiten. Ik heb nog een sony stereo versterker staan, test ik die gelijk ook even. Hopenlijk bij de stereo versterker geen geknisper. Thanx voor de tip, ik sta open voor andere suggesties!JAM schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:27:
Heb je al gecontroleerd of je speakerkabels aan beide zijden goed gestript en aangesloten zijn? Misschien voor de zekerheid even een nieuw stukje strippen. één los adertje kan al voor problemen zorgen namelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 13:36 ]
.
[ Voor 111% gewijzigd door Alexander006 op 12-12-2012 17:48 ]
Ik ben ook Anno007