Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik wilde OUT 1 voor de Xbox en OUT 2 voor de AC Ryan mediaspeler gebruiken omdat ik elke keer als ik game de mode op GAME moet zetten op mijn tv en bij films kijken via AC Ryan op True Cinema.

Als ik bv de Xbox aan zet dan heb ik op beide uitgangen het signaal van de Xbox.

Kan ik ergens instellen dat het signaal van de AC Ryan via OUT 2 naar de tv moet gaan?

Edit: De componenten zijn de Pioneer VSX-LX53, Xbox, AC Ryan en Panasonic ST50 plasma.

[ Voor 10% gewijzigd door Mandrake466 op 17-08-2012 16:01 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Volgens mij gaat elk inkomende signaal naar beide uitgangen. Je moet dus gewoon op de tv een andere ingang selecteren.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07
Je kunt met de HDMI OUT-knop op de afstandsbediening switchen tussen uitgang 1, uitgang 2 of allebei tegelijk. Meer mogelijkheden heb je volgens mij niet. Dus in plaats van de juiste mode op je televisie te selecteren, moet je de juiste uitgang op je receiver selecteren. Daar schiet je eigenlijk niet veel mee op.

<-- van een mede VSX-LX53 eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over mn nieuwe SC-2022K. Stond al enige weken in de doos, eind vorige week eind tijd gevonden om hem op te stellen en ermee te spelen. Bijgeleverde cd met AVNavigator is er handig, maar wordt hierdoor wel een beetje in de war gebracht. Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Het probleem:
Als ik de stappen in AVNavigator (Win7) volg om de receiver te installeren en MCCAC te initialiseren kom ik op een gegeven moment op een pagina waarop Navigator mij verteld welke aansluitingen ik aan de achterkant van de receiver moet gebruiken voor mijn gekozen 5.1 setup.
Vreemd genoeg zegt AVNavigator mij dat ik voor mijn actieve subwoofer de subuitgang van zone 2 moet gebruiken (zwarte uitgang, links in het midden van de foto). Ik weet niet beter dat ik de LFE op een pre-out (subwoofer 1, midden van de foto) moet prikken.
Ik heb diverse andere 5.1 en 7.1-opstellingen geprobeerd, maar elke keer wordt mij deze uitgang aanbevolen door AVNavigator.

Wat is jullie advies?

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/aasp/pioneer/1220/sc2022/rearlrg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07

kraats

Ik rol

Volgens mij hoort die subwoofer uitgang niet bij Zone 2, aangezien er anderskleurige 'tekst' bij staat. Ze hebben blijkbaar voor gewoon 5.1 een aparte subwoofer output, misschien omdat die andere netjes alleen LFE geven en deze ook kan bijmixen van het mainsignaal?
Maarre.. gewoon proberen, toch?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gedaan, op de 'zone 2' aansluiting zoals avnavigator me verteld, maar geen geluid in MCACC.. Op de preout komt er een matig geluid uit of helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernepper
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:52
Devinet schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:52:
De knoop is doorgehakt en ik heb de vsx-921-k aangeschaft met de HKts 16BQ en ik heb nog geen moment spijt! wat een geluid!!

Alleen vraag ik me nu af: De set staat in onze slaapkamer aangesloten, waar regelmatig een bed wordt opgeklopt, hierbij komen veel pluisjes en stof vrij. De set staat op een tv kast (hij past er niet in) en gezien de bovenkant van de Pioneer een open rooster is, kan daar veel stof in komen. Is dit schadelijk? is het misschien verstandig om de blu ray speler er boven op te zetten zodat het lucht rooster een beetje beschermd is van stof? of maakt het niet veel uit?
Leuk om te horen, ik ben zelf na veel speurwerk ook voornemens om deze combinatie aan te schaffen. Vorige week de sleutels van ons nieuwe appartement gekregen, daar hoort nu ook een fatsoenlijk geluidssysteem bij. De HK set klonk bij een vriend van me geweldig, deze heeft hem icm met een Onkyo AVR staan. Ik zelf stap dan over vanaf een Logitech Z5500, nu is het tijd voor iets serieus :)

Goede vraag idd, naar het antwoord hier op ben ik ook benieuwd!

Meteen een vraag aan jou; gebruik jij de standaard meegeleverde HK kabels of heb je andere/betere aangeschaft? Indien het laatste, merk je daar een duidelijk verschil in?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.fwdmagazine.be...klaar-voor-volgende-stap/

Ziet er topper uit, heb er wel interesse in

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

RickvN schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:50:
Nog een vraagje voor de aansluiting van Receiver - TV.
Op welke poort sluit je de HDMI out van de receiver aan op de TV? ARC of HDMI 1 in DVI (voordelen/nadelen hierbij?).
Ik heb hem namelijk in de DVI ingang gestopt, maar ik lees altijd veel mensen over ARC!?
Je kunt het beste de HDMI-uitgang van de receiver aansluiten op de HDMI-ingang van je tv mét ARC. Dit staat namelijk voor 'Audio Return Channel'. Het grote voordeel hiervan is dat je geen aparte audioverbinding (analoog of digitaal) tussen tv en receiver meer hoeft aan te sluiten, omdat dan de audiosignalen uit je tv teruggestuurd worden via dezelfde HDMI-kabel.
Wel even de instelling voor de HDMI-verbinding in de receiver (en eventueel de tv) veranderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56
Vraagje, heb de vsx-527 en probeer onderstaande speaker te gebruiken als center.
Er zit alleen een nogal forse sub in en krijg hem niet lekker afgesteld.
Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2czc8j9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:26
Asprine schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:37:
Vraagje, heb de vsx-527 en probeer onderstaande speaker te gebruiken als center.
Er zit alleen een nogal forse sub in en krijg hem niet lekker afgesteld.
Iemand suggesties?

[afbeelding]
Wat voor speaker is het? En is hij überhaupt wel geschikt om als center of gewone speaker te gebruiken? Ik zie zo geen tweeter en kan me niet voorstellen dat een paar woofers het hele bereik doen. De reflex in het midden doet me eerder denken dat het iets als een subwoofer is en dus niet geschikt om als andere speaker te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 25-08-2012 13:53 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Volgens mij waren die EISA-Awards niet echt dingen die veelzeggend zijn. Maar goed, grappig is het wel.

Die B&W PV1D als beste subwoofer is nog wel het meest lachwekkend. Sowieso de opgegeven waarden: volgens die doet de subwoofer 6.5 - 570 Hz op -6 dB en 7.5 - 450 Hz bij ±3dB. Dat kan echt niet met 2 x 8" en 400 Watt in een gesloten kast. Sowieso was de voorganger al om te huilen... Had dat niet van een merk als B&W verwacht om dergelijke cijfers op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het doet me denken aan het Songfestival, ook goed voor de lachspieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:33

DjVe

Hatsaflats!

Bij zo'n Award komen meer factoren om de hoek dan "het is de beste versterker in zijn prijsklasse, dus hij verdiend het". Er zal ongeteijfeld ook iets van inovatie/milieu/marketingknallers/bedrijfsfeestjes acher hangen...ik bedoel....

http://www.fwdmagazine.be...ysteem-samsung-ht-e6750w/

Een HT systeem met buizen...en klasse D versterking...

Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/08/genius-meme.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DjVe op 27-08-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
DjVe schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:38:
Bij zo'n Award komen meer factoren om de hoek dan "het is de beste versterker in zijn prijsklasse, dus hij verdiend het". Er zal ongeteijfeld ook iets van inovatie/milieu/marketingknallers/bedrijfsfeestjes acher hangen...ik bedoel....

http://www.fwdmagazine.be...ysteem-samsung-ht-e6750w/

Een HT systeem met buizen...en klasse D versterking...

[afbeelding]
Ik zie nergens staan buizen EN klasse D...
Ze hebben het over de generatiekloof tussen buizen en klasse D. ;)
Vacuümbuizen zijn weer helemaal terug met dit nieuwe ‘home theatre’-systeem van Samsung, waarmee de generatiekloof tussen elektronenbuizen en een moderne Klasse D-versterker gedicht wordt.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Daar ging ik stiekem vanuit, waarom anders klasse D erbij betrekken....maar goed je hebt gelijk ;)

Verwijderd

Zone2 op vsx921....weet iemand wat ik fout doe?

Blijkbaar moet er dan tussen de 921 en mijn extra bxen en een extra versterker omdat dit signaal onversterkt is, als ik het gied begrijp.

Ik heb op die surround2 uitgang (zo uit mij hoofd) 2 tulip stekkers aan gesloten (gestript en via tulip in de andere versterker) maar als ik nu tuner selecteer dan hoor ik niks? Voor de rest zone2 geselecteerd enzo...
Dus blijkbaar doe ik iets fout of begrijp ik het niet helemaal...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Lees bladzijde 21 en (de 1ste kolom van) 22 van de gebruiksaanwijzing even goed door. Daar staat duidelijk uitgelegd hoe je alles kunt/moet aansluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier de ARC functie op zn pioneer met een een Samsung LCD aan de praat gekregen? Ik probeer het geluid vanuit een app, Plex in dit geval, over mn Pioneer SC-2022 te krijgen. Alles is goed aangesloten, juiste kabel gebruikt (nieuwe Audioquest Forests) en ARC-functie ingeschakeld. Als source op mn pioneer de tv gekozen. Snap er niks van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:37:
Iemand hier de ARC functie op zn pioneer met een een Samsung LCD aan de praat gekregen? Ik probeer het geluid vanuit een app, Plex in dit geval, over mn Pioneer SC-2022 te krijgen. Alles is goed aangesloten, juiste kabel gebruikt (nieuwe Audioquest Forests) en ARC-functie ingeschakeld. Als source op mn pioneer de tv gekozen. Snap er niks van....
SC-LX75 en een ES7000 hier, ARC werkt "prima".
Instellingen tv:
System > Anynet+ (HDMI-CEC):
- Anynet+ ON

Instellingen receiver:
Home Menu > 4.System Setup > e. HDMI Setup:
- Control ON
- Control Mode ALL
- TV Audio VIA HDMI

Op het moment dat je de Smart Hub opstart zou je receiver automatisch naar het juiste kanaal moeten springen. Als het niet lukt kun je nog proberen om je receiver uit en weer aan te zetten, dat helpt ook regelmatig hier als de receiver niet op het juiste kanaal springt en handmatig TV/SAT selecteren geen geluid geeft.

[ Voor 18% gewijzigd door MewBie op 02-09-2012 17:54 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NewBie: allemaal zo ingesteld, alleen geluid uit de speakers van de tv.

Werkt het ook met Smart Hub apps?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Bij mij wel, je weet zeker dat je de kabel in de juiste aansluitingen hebt gestoken?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, ook verschillende lengtes audioquest en diverse merkloze high speed hdmi-kabels gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Ik heb zelf (een wat oudere) Samsung tv, maar bij mijn tv moet ik ook nog omschakelen van de tv-speakers naar externe speakers (in dit geval via de receiver). Misschien dat je dat nog niet goed hebt ingesteld. ;)

Verwijderd

Is dat zo? Moet je voor de ARC elke keer voor ext luidspreker kiezen? Maakt voor mij overigens niks uit, zodra ik dat kies hoor ik niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Op pagina 791 en 792 van de handleiding zou je moeten kunnen vinden wat je moet doen om het geheel werkend te krijgen.
Met ARC heb ik zelf nog geen ervaring. Ik heb een Samsung die geen ARC-ondersteuning heeft. :)

[ Voor 4% gewijzigd door JAM op 07-09-2012 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JAM; Welke handleiding bedoel je.... heb geen handleiding van 800 pagina's,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19
Onlangs de VSX 421-K voor een leuke prijs op de kop weten te tikken. Ik heb gekozen voor een instapmodel aangezien ik als student weinig geld te besteden heb en ook niet te duur apparatuur op mijn kamer wil hebben ivm inbraakgevoeligheid. Aan deze receiver heb ik Denon SC-F107 speakers hangen :)

Afbeeldingslocatie: http://hificorner.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/l/el_sc-f107_red.jpg

Een simpele 2.0 installatie. Wellicht later een betaalbare subwoofer aansluiten maar uit sociaal oogpunt voor mijn huisgenoten lijkt mij dit voorlopig geen verstandige keuze. De tussenwanden zijn vrij dun ;)

Heb alles weten aan te sluiten dat mijn computer fungeert als een media center, daarvan dus muziek en video beelden kan streamen naar mijn TV. Het zorgt voor een heerlijk helder geluid. Nu heb ik wel nog problemen met het aansluiten van mijn KPN Digitenne set. Momenteel is deze via een satalietkabel en insteekkaart in mijn LG aangesluiten. Ik zie op het eerste gezicht geen manier om deze aan te sluiten aangezien de stekkers niet passen op de receiver. Hebben jullie tips/ervaringen hoe dit aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Blaauw87 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:44:
Nu heb ik wel nog problemen met het aansluiten van mijn KPN Digitenne set. Momenteel is deze via een satalietkabel en insteekkaart in mijn LG aangesluiten. Ik zie op het eerste gezicht geen manier om deze aan te sluiten aangezien de stekkers niet passen op de receiver. Hebben jullie tips/ervaringen hoe dit aan te sluiten?
Heeft het KPN Digitenne-kastje geen audio-uitgangen? En anders de Audio Out van de TV gebruiken. Zitten wel wat nadelen aan, maar met een 2.0 set ga je die niet merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19
Het digitenne kastje heb ik dus niet meer, aangezien het nu loopt via de insteekkaart direct in mijn TV. Ik zal eens kijken naar de Audio Out van mijn tv. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishan_1988
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 02:24
Beste forum leden,

Ik had een vraagje omtrent Apple airplay. Zoals jullie wellicht weten ondersteund de vsx-921 airplay. Ik kan dus prima vanuit mijn Iphone draadloos muziek streamen.

Ik was van plan een Ipad kopen om dit dezelfde voor elkaar te krijgen. Echter zou ik dan de 64gb model nodig hebben, waar een iets te hoog prijskaartje aan hangt voor mijn huidig financiële vermogen.

Weten jullie of het wellicht via een Andriod tablet (welke een uitbreidbaar geheugenslot heeft) het ook mogelijk is gebruik te maken van de Airplay functionaliteit. Is hier wellicht een (muziek) app voor?

Hartelijk dank voor u reactie alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:52:
@JAM; Welke handleiding bedoel je.... heb geen handleiding van 800 pagina's,,,,
Sorry. Mijn fout. Ik heb het verkeerde bericht gebruikt voor mijn reactie. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:11
@Krishan_1988
Ten eerste zijn er legio mogelijkheden om met een Android device gebruik te maken van airplay. Een simpele zoektocht op google geeft uitkomst hierin. Maar een iPad hoeft niet meteen 64 Gb te zijn. Een kleinere met een iTunes match of een spotify abonnement zou toch ook kunnen? Dan heb je meteen een onwijs mooie afstandsbediening tot je beschikking met de apps die pioneer hiervoor aanbied!

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishan_1988
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 02:24
MeShell schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:22:
@Krishan_1988
Ten eerste zijn er legio mogelijkheden om met een Android device gebruik te maken van airplay. Een simpele zoektocht op google geeft uitkomst hierin. Maar een iPad hoeft niet meteen 64 Gb te zijn. Een kleinere met een iTunes match of een spotify abonnement zou toch ook kunnen? Dan heb je meteen een onwijs mooie afstandsbediening tot je beschikking met de apps die pioneer hiervoor aanbied!
Hartelijk dank je uw snelle reactie.. Ik zal met de informatie aan de slag gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend mn nieuwe KEF eggs (2005.3 met Kube-2 sub) aangesloten op de SC-2022-K. Sub aangesloten op de sub1 pre-out van de receiver en met de door KEF bijgeleverde splitter op de L en R line in op de woofer geprikt.

Heb kort ff wat muziek en stukje films gekeken (DTS), erg mooi geluid, maar ik mis
een overdonderde bas is sommige filmscenes.

De opstelling is vrij normale 5.1. De fronts op stands aan weerszijde van de tv, ca 2m uit elkaar. Surrounds ook op stands links en rechts van de bank (bank staat tegen wand), ietsje verder uit elkaar dan de fronts. Center onder de tv en subs links naar de linker front. Staat voor de lijn Links-center-rechts, ik heb 45gr gedraaid tov een hoekwand. Alles speaker ingedraaid en gericht op centraal punt, het midden van de bank.
Als settings heb ik:

Specs:
Kef eggs: 80hz - 27kHz
Sub: 35Hz - 150Hz

Op de sub:
- Crossover op max
- Volume: net iets meer dan 50% (met MCACC vanaf MAX naar dit niveau bijgesteld)

Pioneer:
- Front: SMALL
- SW: YE$
- Crossover: 100hz

Gezien het bereik van de speakers lijkt me de SMALL instelling het verstandigst. Ik vraag me af of SW PLUS niet moet instellen. Crossover denk ik niet verder afstellen, volgende stap is alweer 150hz.

Iemand nog wijze raad?

PS Nog steeds de ARC-functie van mn Samsung UE55D6530 niet aan de praat op de deze reciever.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:56
Heb kort ff wat muziek en stukje films gekeken (DTS), erg mooi geluid, maar ik mis
een overdonderde bas is sommige filmscenes.
Het is even de vraag wat je met "overdonderend" laag bedoeld. Als je broekspijpwapperend laag wilt hebben (voelen) dan gaat dat absoluut niet lukken met een Kube 2; het is geen filmsub. Wat je wel zou kunnen doen is een beetje spelen met de positie van de sub in de ruimte. Het kan namelijk heel goed zijn dat de luisterpositie nu net in een dal valt bij sommige lage frequenties.

ik zou trouwens met de crossover niet hoger gaan dan 120Hz; ga hoger en de sub is makkelijker te lokaliseren.
Met de 80Hz -3dB punten van de sats is 120Hz een mooie waarde. Maar experimenteren kan nooit kwaad; dus kijk wat het lekkerst voor jou klinkt.

Edit: oeps zie net dat 150Hz de volgende stap is.. dan beter 100Hz denk ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door EricDH op 10-09-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricDH schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:53:
[...]

Het is even de vraag wat je met "overdonderend" laag bedoeld. Als je broekspijpwapperend laag wilt hebben (voelen) dan gaat dat absoluut niet lukken met een Kube 2; het is geen filmsub.
Klopt wat je zegt, maar met een low van 35Hz moet ik de lows toch heel lekker kunnen voelen. In ieder geval in een goede explosie- of crashscene de buren of personen in naastgelegen ruimte kunnen irriteren en dat bij niet al te extreme geluidsniveaus.

Ik kom van een Pioneer DSC-313 5.1 homecinemasetje van bijna 10 jaar welke een passief 74W subwoofer(tje) heeft (35Hz tot 2,8kHz). Dus de KEF moet een flinke verbetering zijn waar ik van onder de indruk zou moeten zijn. Helaas, nog niet gebeurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
Mijn IQ90 haalt volgens de spec 33Hz.
Dat is laag, en ik voel niet direct de nood aan een sub, maar om dat nu ineens wapperende broekspijpenlaag te noemen is overdreven.
Ik weet niet juist hoe laag een 12inch sub geraakt, maar dan pas voel je iets in je onderbuik....

Dat is net het probleem, als je speakers al goed laag gaan, dan val je meteen in de duurdere klasse van subs als je wil,dat ze ook echt iets toevoegen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Crossover op de sub wel helemaal op MAX gezet? LFE loopt namelijk verder door dan dat je als crossover instelt op je receiver en zorgt voor die dikke vette sound in films :) Verder zou ik wel 150Hz aanhouden als cross-over waarde. Jou KEF eitjes hebben een frequentiebereik aan de onderkant van 80Hz ( op +/-3dB). De regel hiervoor is geloof ik 80 * 1.5 = inderdaad 120Hz. Door ze op 100Hz in te stellen, krijg je een hap uit je bereik. Liever te hoog afstellen met dit soort speakers als te laag.

Subwooferplus is volgens mij een functie om de LFE effecten te dempen als een soort midnight modus (dus minder dynamiek en dat zoek je niet). Verder stel je alle speakers inderdaad af op small. Verder kan ej nog wat experimenteren met de bassboost functie die op de sub zit. Die heeft 3 standen "aan, +6dB of +12dB". Die functie geeft een boost rond de 40Hz en laat als het goed is de rest van het spectrum ongemoeid :)

Speel daar wat mee en ik durf te wedden dat het al een stuk beter klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:50:
...
Op de sub:
- Crossover op max
...
Dat heeft hij al zo ingesteld. ;)
PS Nog steeds de ARC-functie van mn Samsung UE55D6530 niet aan de praat op de deze reciever.
Er staat erg weinig in de handleiding over de ARC-functie inderdaad. Als de aanwijzingen op bladzijde 221 en 222 van de handleiding niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd, dan zou ik het zo snel ook even niet weten. Ik kan het helaas niet voor je uitproberen, want - zoals ik al eerder aangaf - ondersteunt mijn tv (helaas) geen ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik ga van de week eens verder spelen met de instellingen. Ondanks dat ik nog weinig geluisterd heb en de kwaliteit wellicht nog verder zal verbeteren met het inspelen van de eitjes ben ik heel erg tevreden. Erg helder en gedetailleerd geluid, ook op normaal volume. Gisteren Man on a Ledge gekeken. Leuk om veel kleine geluidseffectjes te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:56
Je zal merken dat je subwoofer ook strakker en harder kan spelen als deze ingespeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of ik voor de speakeraansluiting op de receiver spade/vork plugs kan gebruiken? Ik gebruik nu nog gestript draad maar wil binnenkort paar mooie custom kabels maken van een halve rol Van Damme studiokabel wat ik nog heb liggen. Zou graag de ruimte achter de receiver willen beperken, vandaar een voorkeur om spades te bruiken ipv bananas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik durf het zo niet te zeggen, maar ik denk het haast van niet. Veel receivers hebben terminals die maar aan een paar kanten ruimte hebben om een kale kabel in te steken. Grote kans dat een spade dan te breed is.

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
vroeger had ik de kabel en luisterde ik zo naar de radio (internetradio werkt helaas niet in de 2de zone :( :( :( ). Ondertussen heb ik de kabel opgezegd omdat wij nu belgacom hebben en ben ik dus aangewezen op een gewone antenne. ik heb een standaard antenne gekocht (zo een "draad" die in een T splitst) maar de geluidskwaliteit is nu een pak minder (ruis). Ik kan de decoder op de radio aansluiten en zo gaan luisteren maar zoek eigenlijk een manier om via 1 apparaat (de reciever vsx-921) radio te luisteren. Ik zoek dus eigenlijk een goede antenne/aansluiting op de antenne (zonder abonnement) om ruis loos radio te luisteren, liefst zonder antennes op mijn dak of gevel. Heeft daar iemand ervaring mee? die "draad koste 5 euro maar nu kom ik in een duurdere prijsklasse en wil ik vooral geen miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Als je nog ergens een coaxkabel hebt liggen (bijvoorbeeld van een oude videorecorder), dan kun je daarmee de antennekabel verlengen. Hierdoor zou je de antenne op een gunstiger plaats (bij voorkeur in de buurt van een raam) kunnen monteren. Experimenteren met de plaatsing van het T-stuk van de antenne (horizontaal/verticaal) kan ook nog verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In een zoektocht naar een vervangende receiver voor m'n falende Onkyo (HDMI switching problemen), ben ik uitgekomen bij Pioneer. Nu twijfel ik nog tussen twee modellen.
De VSX-527 en VSX-827, over de eerste lees je toch wat meer (ook in dit topic), maar voor zo'n 20 a 30 euro meer heb je VSX-827 met als belangrijkste verschil 1080p upscaling. Is dat dan niet meer waar voor het geld?

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
hoeveel mm moeten die banaanstekkers eigenlijk zijn? volgens mij had ik er pas van 4mm en waren die te dik.

• FeaR
weertenaar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:19:
hoeveel mm moeten die banaanstekkers eigenlijk zijn? volgens mij had ik er pas van 4mm en waren die te dik.
Had je wel de beschermdopjes uit de terminals gehaald? Over het algemeen passen banaanstekkers gewoon.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• weertenaar
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:47:
[...]

Je weet dat je best even stevig op de stekker mag duwen voor ze passen?? :+

Als dat het niet is, meet dan eens wat de binnendiameter is van het gat van de terminal.
Je kunt dat doen door de achterkant van een gaaf 4mm HSS boortje in het gat te steken en kijken hoe goed dit past, of niet.
Past het niet neem dan een boortje 3,5mm, etc.
Ik heb zelf sets van HSS boren die onderling slechts 0,1mm verschillen, dat meet een stuk preciezer, niet iedereen zal het in huis hebben. ;)
ik pak vanavond de schuifmaat wel even, kan ik ook even de banaanstekkers die ik heb opmeten. :)

• FeaR
weertenaar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:30:
[...]
ik pak vanavond de schuifmaat wel even, kan ik ook even de banaanstekkers die ik heb opmeten. :)
Had je die dopjes nu uit de terminals gehaald?

Verwijderd

Ik heb een versterker van pioneer sc lx 83. Een jaar geen problemen. Nu slaat hij voortdurend uit en gaat het ledje usb/ ipod knipperen. Pioneer kent het probleem niet. Wie kan mij helpen?

groeten,

Frank

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• JAM

JAM

@Frank757:
Dit lijkt aardig op een defect. Gewoon aanbieden voor reparatie bij de winkel waar je de receiver gekocht hebt. Zo'n receiver heeft een behoorlijk hoge verwachte levensduur en als het goed is heb je nog gewoon garantie (sowieso 2 jaar en indien gekocht via een erkende dealer zelfs 3 jaar). ;)

• weertenaar
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 03:06:
[...]

Met een schuifmaat kun je prima buitenwaarts meten, de binnendiameter van een gaatje van ~4mm is amper te doen. ;)
Vandaar het idee boortjes in te zetten als caliber.
mm vanavond even gemeten maar de gaatjes zijn bij mijn VSX 2021 2.6-3mm...die 4mm gaan dus echt niet passen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Dan heb je dus de zwarte dopjes er nog niet uitgehaald. Even een houtschroefje erin draaien en vervolgens met het dopje eraan vast weer naar buiten trekken. Banaanstekers (standaard 4mm) passen gewoon in die speaker terminals. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JAM schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 03:28:
Dan heb je dus de zwarte dopjes er nog niet uitgehaald.
Mja, dat zeg ik nu dus al meerdere malen maar daar wordt niet echt op gereageerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
FeaR schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:15:
[...]

Mja, dat zeg ik nu dus al meerdere malen maar daar wordt niet echt op gereageerd...
ok....Ik wist niet dat je bedoelde dat er nog dopjes in de terminals zaten. |:( Dit weekend dan maar eens de versterker los maken en die dopjes gaan verwijderen. vraag me wel af waarom daar beschermdopjes inzitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff vraagje over de Airplay-functie. Als ik nu per ongeluk op de receiver, afstandsbediening of AV2012 de source verander tijdens het afspelen van muziek over Airplay, dan is er geen mogelijk om terug te gaan, toch? De enige manier is om terug te gaan naar de airplaybron, bv iTunes op je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 10:29
weertenaar schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:26:
ok....Ik wist niet dat je bedoelde dat er nog dopjes in de terminals zaten.
"Had je die dopjes nu uit de terminals gehaald?" is inderdaad wat onduidelijk opgeschreven :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
weertenaar schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:26:
[...]
ok....Ik wist niet dat je bedoelde dat er nog dopjes in de terminals zaten. |:( Dit weekend dan maar eens de versterker los maken en die dopjes gaan verwijderen. vraag me wel af waarom daar beschermdopjes inzitten :?
Onder andere Europese regelgeving van het ontmoedigen van die dingen. Banaanstekkers passen namelijk ook perfect in de wandcontactdoor met alle gevolgen van dien... Veelal zie je ook meteen het verschil tussen productfoto's of het over een Amerikaans of Europees model gaat. Niet alleen aan de 110V dan wel 240V, maar ook of de terminals voorzien zijn van beveiligingen.
Brad Pitt schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:31:
[...]
"Had je die dopjes nu uit de terminals gehaald?" is inderdaad wat onduidelijk opgeschreven :P
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:07
Ik ben in het bezit van een pioneer vsx520 met een harman kardon hkts60 speaker set
Nou kan ik er nog een exact dezelfde subwoofer bij kopen, dit leek mij wel leuk om te proberen

De subwoofer is aangesloten op het lfe kanaal, als ik de 2e sub erbij heb kan ik er dan gewoon een splitter tussen zetten? Zo ja welke moet ik hebben?

En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden als je met 2 subs gaat spelen, kwa instellingen of plaatsing van de subs ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56
Iemand al andere software dan itunes gevonden om airplay te streamen vanaf de mac?
Probeerde airserver/plex 9/air parrot/ airplayit maar alle herkennen mn pioneer vsx-527 niet.
Zou graag ook vanaf andere bronnen dan itunes mn audio/video doorzetten, maar wordt nu gedwongen lion of mountain lion te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
GabrielZ schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:12:
De subwoofer is aangesloten op het lfe kanaal, als ik de 2e sub erbij heb kan ik er dan gewoon een splitter tussen zetten? Zo ja welke moet ik hebben?

En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden als je met 2 subs gaat spelen, kwa instellingen of plaatsing van de subs ?
Simpele Y-adapter met RCA-pluggen will do. Heel goedkoop krijg je dan zoiets welk idee je natuurlijk ook in dikker en duurder uitgevoerde kabels hebt. Je hebt echter ook deze adapters welke hetzelfde doen, maar er wat anders uitzien. Qua aansluiten spreekt het voor zich. Qua instellen kan je niet veel anders dan beide subwoofer gelijk hebben qua crossover aangezien je een Y-adapter gebruikt en de receiver het dus als één subwoofer ziet. Overigens hebben veel x.2 receivers dat intern ook zo dus dat verschilt niet zo. Qua afstellen wordt het dus vooral met het volume van beide subwoofers spelen. En de subwoofers niet recht of gehoekt tegen elkaar zetten als je niet de fase aan kan passen.

Verwijderd

Bij wie van jullie werkt de pass through van audio in de stanby-stand van zn revierver. Ik heb sinds kort grote problemen van mn SC-2022K. De HD-decoder van Ziggo zit op mn HDMI2-poort en de instellingen op de poineer staan op hdmi-2 voor passthrough. Ik krijg echter het nauwelijks aan de praat sinds een week of 2. Pas na verschillende keren tv en decoder aan- en uitschakelen werkt het. Heel vervelend.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Dat lijkt een issue met de decoder. Ik heb met een VSX-922K dezelfde problemen met het eerste type interactieve Cisco decoder. Enige oplossing is soms om de versterker dan maar aan te doen.

Dit type decoder heeft ook het probleem dat het geluid soms wegvalt bij het zappen naar andere kanalen. Moet je een keer terug zappen naar NED 1, 2 of 3 en dan doet het geluid het wel weer.

Verwijderd

Hallo, ik ben hier nieuw; maar ik zit met een probleempje, ik heb een pioneer VSX-1019AH en een apple TV 2e generatie, maar krijg deze 2 niet aan de praat op mijn Kuro plasma TV, als ik de hdmi laat scannen vind hij enkel mijn blue-ray speler, maar geen apple tv, alles is aangesloten via een hdmi kabel; kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
Hmm dilemma, heb de Harmon Kardon hkts 30 wq aangeschaft en moet hier nog een receiver bij hebben. In principe is de 527-k genoeg. Is het echter toch aan de te raden om voor de 827k of 922k te gaan om wat flexibeler te zijn in de toekomst? Heeft deze nog andere voordelen?

Enigste vereiste voor mij is airplay, vandaar dat ik op deze 3 modellen uitkwam.

Ik zag dat de 922-k overweg kan met de iControlAV2012 app. Is dat interessant?

Onderstaande futures zijn ook extra op de 922-k maar zeggen mij niks.

Advanced Video Adjust Yes
PureCinema Yes
Stream Smoother Yes
HDMI Standby Through Yes
HDMI Standby Input Switching Yes

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Brainstorm86 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:15:
Hmm dilemma, heb de Harmon Kardon hkts 30 wq aangeschaft en moet hier nog een receiver bij hebben. In principe is de 527-k genoeg. Is het echter toch aan de te raden om voor de 827k of 922k te gaan om wat flexibeler te zijn in de toekomst? Heeft deze nog andere voordelen?

Enigste vereiste voor mij is airplay, vandaar dat ik op deze 3 modellen uitkwam.

Ik zag dat de 922-k overweg kan met de iControlAV2012 app. Is dat interessant?

Onderstaande futures zijn ook extra op de 922-k maar zeggen mij niks.

Advanced Video Adjust Yes
PureCinema Yes
Stream Smoother Yes
HDMI Standby Through Yes
HDMI Standby Input Switching Yes

Tips zijn welkom :)
Waarom niet de 827 als je de 527 overweegt? Die vraag heb ik hier ook al eerder gesteld:
.... Nu twijfel ik nog tussen twee modellen.
De VSX-527 en VSX-827, over de eerste lees je toch wat meer (ook in dit topic), maar voor zo'n 20 a 30 euro meer heb je VSX-827 met als belangrijkste verschil 1080p upscaling. Is dat dan niet meer waar voor het geld?
Verschil bij de BCC is nu zelfs maar 17 euro.

• RobB_W
  • Laatst online: 10-09 13:12
Asprine schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:38:
Iemand al andere software dan itunes gevonden om airplay te streamen vanaf de mac?
Probeerde airserver/plex 9/air parrot/ airplayit maar alle herkennen mn pioneer vsx-527 niet.
Zou graag ook vanaf andere bronnen dan itunes mn audio/video doorzetten, maar wordt nu gedwongen lion of mountain lion te installeren
Ik gebruik zelf Airplayer op mijn iPad om muziek van mijn nas te streamen naar de vsx-921 die ik deze week gekocht heb. Maar mij viel ook op dat ps3 media server de vsx ook ziet en er naar kan streamen. Ik kan ook vanuit het h.m.g. menu mijn iMac benaderen. Dus misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:13

Vliegvlug

Flight Simple

Ik ben sinds kort in het bezit van een Pioneer VSX-S500 receiver welke ik vandaag heb proberen aan te sluiten.

Helaas verloopt dat niet helemaal soepel en dan met name de HDMI standby pass-through

De receiver ondersteund het wel; van de website:
"With HDMI, you can use this receiver to watch 3D video from a Blu-ray disc. Other convenient features include an Audio Return Channel for TVs with a DVD player or a built-in Tuner, for example, as well as Standby Pass-Through
Maar aan de praat krijgen is een tweede.

Heb het forum doorzocht meerder items gevonden:
  1. Verwijderd in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic" -> dit heb ik ook
  2. ditbenikecht in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic" -> waarschijnlijk de oorzaak
  3. Unkie in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic" -> nog iemand met een probleem maar geen oplossing
Uit punt 2 maak ik op dat de pass-through alleen werkt als je een compatible CEC apparaat hebt.

Kan ik hieruit concluderen dat als een apparaat geen CEC ondersteund dit sowieso niet gaat werken?
(betreft specifiek een Ziggo Cisco Interactieve HD recorder waar pass-through wel erg handig voor zou zijn.)

En wat is precies compatible?
Ik heb een Samsung TV en Samsung Bluray en zonder versterker ertussen werkt het prima met CEC (Anynet+ geheten bij Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Vliegvlug schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:27:

Kan ik hieruit concluderen dat als een apparaat geen CEC ondersteund dit sowieso niet gaat werken?
(betreft specifiek een Ziggo Cisco Interactieve HD recorder waar pass-through wel erg handig voor zou zijn.)
Deze werkt bij mij wel met passthrough in combinatie met een VSX-922K. Al heeft hij soms dan wel moeite met het doorgeven van geluid. Al kan dit goed een probleem zijn van de decoder want die doet wel meer raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Welke Pioneer receiver is goed genoeg om op een beamer aan te sluiten? Gaat om een Epson TW3200.
Lees dingen over 1080p upscaling en HDMI standby pass-through?
Er zal een Med500x2 en een dreambox op aangesloten worden.

Heb een mooie aanbieding gezien icm een mooi setje luidsprekers.
Gaat om de Pioneer VSX-322-K
Is die goed genoeg voor een beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
baronruud schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:35:
Is die goed genoeg voor een beamer?
Wat zijn je wensen? Want voor een receiver maakt het niet uit of je er een TV of en beamer aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Als ik alles maar kan bekijken en luisteren in de beste kwaliteit van de bron.
Grotendeels films 1080p met DTS-HD en True-HD en gamen.
Was vergeten dat ik ook een ps3 er op aansluit.
Luidsprekers zijn de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 SE.

Wat kan dan een 322 niet wat een 922 wel kan, betreffend beeld en geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

WaSteiL schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 07:34:
[...]

Deze werkt bij mij wel met passthrough in combinatie met een VSX-922K. Al heeft hij soms dan wel moeite met het doorgeven van geluid. Al kan dit goed een probleem zijn van de decoder want die doet wel meer raar.
Ben net even in de handleidingen gedoken van de VSX-S500 en de VSX-922 en deze laatste heeft heel wat meer opties wat betreft Standby pass-through.

Zo kan je bij de VSX-922 ook kiezen voor de optie "Last" zodat de laatst gebruikte HDMI poort actief blijf en kan je zelfs met je afstandsbediening de HDMI bron kiezen ook al staat de versterker in Standby.
Hiervoor is allemaal geen HMDI Control (CEC) benodigd. [Met HDMI Control werkt overigens ook]
Vandaar dat jouw Cisco het doet.

Voor de VSX-S500 zijn er helemaal geen aparte instellingen voor Standby pass-trough. Staat alleen een klein stukje tekst bij "Waarschuwingen bij de Control met HDMI functie":
Wanneer de Control van de receiver op ON staat, kunt u zelfs wanneer de receiver in stand-by staat, de audio- en videosignalen uitvoeren van een speler die via HDMI op de TV is aangesloten zonder dat er geluid via de receiver wordt weergegeven, maar alleen wanneer er een Control met HMDI-compatible apparaat (Blu-ray Disc-speler enz.) en een compatible TV zijn aangesloten. In dit geval wordt de receiver ingeschakeld en gaat het aan/stand-by-lampje en de HDMI-indicator branden.
Moet me er dus maar bij neerleggen dat standby pass-through op de VSX-S500 niet gaat werken met niet-CEC apparaten en dat ik in dat geval dus altijd de versterker moeten aanzetten.

Nu de pass-through met CEC compatible apparatuur nog aan de praat krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

baronruud schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:36:
Als ik alles maar kan bekijken en luisteren in de beste kwaliteit van de bron.
Grotendeels films 1080p met DTS-HD en True-HD en gamen.
Was vergeten dat ik ook een ps3 er op aansluit.
Luidsprekers zijn de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 SE.

Wat kan dan een 322 niet wat een 922 wel kan, betreffend beeld en geluid?
922 heeft een heel andere versterking (en het is een 7 kanaals versterker ipv een 5 kanaals), maar dat zou met jou speakers niet heel veel uithalen. Daarnaast heeft de 922 wat meer foefjes in de vorm van airplay, bediening met IOS apparaten, passtrough...etc.

Ik zou de 322 laten staan overigens en een 422 halen voor ene paar 10tjes meer, die heeft namelijk MACC die automatisch je speakers kan inregelen en een betere versterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aburrir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:21
Vandaag een het volgende geïnstalleerd:
Receiver: Pioneer VSX-527-k/-s
BDplayer: Pioneer BDP-140
TV: Samsung UE40D5700

BDplayer aangesloten op receiver middels hdmi. (ingang BD)
TV aangesloten op receiver middels hdmi
Coax aangesloten op tv

Reden voor dit laatste is dat mijn ouders het niet nodig vinden dat de receiver aanstaat wanneer ze even tv willen kijken.

Nu is het probleem dat wanneer we een cd in de BDplayer stoppen om af te spelen, de televisie meteen aanspringt. Wanneer ik deze uit doe dan gaat de BDplayer ook uit. Ik snap de gedachtegang hierachter, voor een blu-ray heb je een televisie nodig, maar ik wil gewoon alleen de BDplayer aanhebben samen met de receiver voor een simpel cd'tje.

Is er soms een functie die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
aburrir schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:24:
Is er soms een functie die ik over het hoofd heb gezien?
HDMI CEC uitzetten (zoals reeds meerdere malen vermeld in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aburrir
FeaR schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:43:
[...]

HDMI CEC uitzetten (zoals reeds meerdere malen vermeld in dit topic).
Hier heb ik al naar gekeken en deze staat ook uit. Bij mij resulteerde in de on stand dat de receiver met de in- en uitschakeling van de tv meeschakelde. Dit gebeurt niet als deze op off staat. Alleen dit heeft geen effect op mijn blurayspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
aburrir schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:58:
[...]
Hier heb ik al naar gekeken en deze staat ook uit.
In elk apparaat? Dus Blu-rayspeler, receiver en TV? Kan me zo niets anders voorstellen waar het in zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aburrir
FeaR schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:01:
[...]

In elk apparaat? Dus Blu-rayspeler, receiver en TV? Kan me zo niets anders voorstellen waar het in zou kunnen liggen.
In de tv stond hij inderdaad nog aan. Heb er totaal niet aan gedacht om daar ook te kijken. Het werkt nu indmiddels. Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
Als je dit in je receiver stopt, werkt dat dan met wifi? Heb hem nu boven staan en ga geen kabel naar boven trekken voor dat jaartje dat ik nog thuis woon. Zullen mijn ouders niet al te blij mee zijn. En zo kan ik toch bijv. gebruik maken van Airplay & V-tuner op mijn VSX-921

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Ik heb nog nooit van een creditcardscheermes met wifi gehoord. :P

To be serious: Voor het gebruik van je receiver met wifi zou je deze kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
JAM schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 02:48:
Ik heb nog nooit van een creditcardscheermes met wifi gehoord. :P

To be serious: Voor het gebruik van je receiver met wifi zou je deze kunnen gebruiken.
Dacht zelf ook al dat het niet echt kon, want via receiver heb je niet een menu of iets waar je de wifi dan kan zoeken.
En bedankt voor de link!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
aburrir schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:08:
[...]
In de tv stond hij inderdaad nog aan. Heb er totaal niet aan gedacht om daar ook te kijken. Het werkt nu indmiddels. Bedankt iig!
Altijd fijn als het maar in één apparaat aan hoeft te staan om dan de gehele keten onder controle te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Het is me uiteindelijk gelukt stand-by pass-through op de VSX-S500 aan de praat te krijgen dmv HDMI Control (CEC).

Mijn eerder twee posts:
Vliegvlug in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"
Vliegvlug in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"

Het probleem bleek te zitten in de laatste plaats waar ik het verwachtte, de HDMI kabel.
Waar de Bluray voorheen direct naar de TV ging was hij nu met een nieuwe, kortere kabel aangesloten op de versterker.
En ondanks dat er "HDMI 1.4 high speed met ethernet, ARC, 3D support en 4K" op de verpakking stond bleek zoiets simpels als CEC niet door de kabel te komen. (En nee, deze kabels kwamen niet direct uit China maar waren bij een Nederlandse webshop gekocht, achteraf dus te-goed-om-waar-te zijn voor omgerekend €1/meter).

Kabel vervangen voor een HDMI high speed die ik nog had liggen en toen werkte het wel meteen!

Zonde van alle frustratie maar ik heb nu wel de handleiding goed doorgewerkt en weet nu een stukje meer van CEC af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Lees weinig hier en op het internet over de VSX-827. Geen review of ervaring te bekennen.
Is dit een tussenmodel waar niemand voor kiest? Mensen nemen dan liever de VSX-527 of VSX-922?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb een VSX-820 ! :P

Laatst een nieuwe tv gekocht, de LG 55LM660S. Nu probeer ik ARC aan de praat te krijgen maar het lukt nog niet. Hoe gaat dat normaal gesproken? Hoe selecteer je zegmaar het return kanaal van de hdmi uitgang? In de handleiding kan ik niets vinden, online ook al niet. Maar volgens mij ondersteund de 820 ARC wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 19:43
Ik heb de VSX-826, daar kan ik in het menu onder HDMI ARC aanzetten. Vervolgens even op de TV inschakelen.

Helaas heb ik nog wel wat HDMI problemen met mijn VSX-826, hiervoor is hij al terug geweest bij Pioneer. Maar die kan op hun Pioneer TV natuurlijk niks vinden...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Okay cool. Maar welke input/source selecteer je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 13-09 19:43
Van mijn 5 HDMI ingangen is er 1 wit. Dat is de uplink naar de TV. Daar komt het geluid ook over terug.
http://www.pioneer.eu/eur...filename=vsx-826-rear.jpg

De HDMI instellingen benader ik via de afstandsbediening.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit geval zet u TV Audio bij HDMI Setup > via HDMI

1 Druk op en dan op HOME MENU.
2 Selecteer ‘System Setup’ en druk op ENTER.
3 Selecteer ‘Other Setup’ en druk op ENTER.
4 Selecteer ‘HDMI Setup’ en druk op ENTER.
5 Selecteer de gewenste ‘Control’ instelling.
U kunt de Controlmet HDMI-functie van dit apparaat op
ONof OFFzetten. Kies de ONinstelling voor gebruik van
de Controlmet HDMI-functie.
Bij gebruik van een apparaat dat de Controlmet HDMI-functie niet ondersteunt, zet u dit onderdeel op OFF.
•ON– De Controlmet HDMI-functie is ingeschakeld.
Wanneer dit apparaat is uitgeschakeld en een
ondersteunde bron begint met weergeven terwijl de
Controlmet HDMI-functie wordt gebruikt, zullen de
audio- en video-uitvoer van de HDMI-verbinding via
de TV worden weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

ocdaan schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:58:
Ik heb een VSX-820 ! :P

Laatst een nieuwe tv gekocht, de LG 55LM660S. Nu probeer ik ARC aan de praat te krijgen maar het lukt nog niet. Hoe gaat dat normaal gesproken? Hoe selecteer je zegmaar het return kanaal van de hdmi uitgang? In de handleiding kan ik niets vinden, online ook al niet. Maar volgens mij ondersteund de 820 ARC wel.
Ik heb even door de gebruiksaanwijzing 'gebladerd', maar er komt geen vermelding van ARC in voor. Je moet er dus vanuit gaan dat je receiver geen ARC-ondersteuning heeft. Voor een werkende ARC-verbinding moeten beide apparaten ARC ondersteunen en de HDMI-kabel moet ervoor geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Laatst online: 11-09 23:17
Iemand al de Pioneer VSX-922 aan de Boston A360 speakers gehangen ?

Ben benieuwd naar de ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Even een korte vraag: ik heb een pioneer receiver met 4 hdmi ingangen en 1 uitgang. Deze zijn alle 4 in gebruik, nu komt de WiiU er binnenkort aan en wil ik deze ook graag op mijn receiver aansluiten. Is het mogelijk om hier een (goede kwaliteit) HDMI switch voor te gebruiken (op één van de vier poorten)? of gaat de receiver dan gek doen?

bedankt alvast.

[ Voor 4% gewijzigd door Talezz op 06-10-2012 18:16 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 34 Laatste