Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
Michiel706 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:54:
[...]
Ik weet niet hoe dat bij de 922 zit, maar bij de 921 kan je elk kanaal apart regelen
Elk kanaal apart inregelen is wat anders dan een .2 Pre-Out voor de subwoofer welke je ook anders in kan stellen qua opties als crossover en LFE of LFE + Main. Overigens weet ik van de LX85 dat de .2 intern een Y-splitter is, dus voor het gemak ga ik er maar van uit dat het bij een 922 ook zo is ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe hebben jullie de winkels van BCC gesproken'? Ik zie alleen hetzelfde 0900 nummer bij elk filiaal op de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
_Richie_ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:22:
Hoe hebben jullie de winkels van BCC gesproken'? Ik zie alleen hetzelfde 0900 nummer bij elk filiaal op de website...
klopt, eerst die gebeld. Zij geven meteen aan als je er om vraagt waar de modellen nog beschikbaar zijn, daarna vond ik via google een nummer van BCC Oss, kan je dit niet vinden (van te voren), kun je het misschien ook even via het callcentre vragen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Nou ik ben eruit.. Heb de Pioneer VSX-921 met (binnenkort) de Wharfedale DX-1 set.
  • De Soundware XS gehoord, maar dit is inderdaad erg blikkerig geluid (zoals FeaR al aangaf).
  • Harman Kardon HKTS 16 viel echt enorm tegen. Dit is erg blikkerig geluid. Een afrader in mijn ogen, vooral voor € 400,-!!!
  • De Jamo S 606 HCS 5 5.1 klinkt héél iets beter dan de Wharfedale DX-1 vind ik persoonlijk. Maar helaas heeft de Jamo S606 ook een erg lage WAF (Wife Acceptance Factor)...
  • Boston Acoustics A 25 klinkt ook lekker, maar dan eerder als achter boxjes...
  • Wharfedale DX-1 beste geluid uit kleine (mini) boxjes wat ik ooit gehoord heb. Redelijke prijs en hoge WAF factor :)
Inderdaad telefoonnummer van BCC Arnhem heb ik via internet gevonden...

[ Voor 30% gewijzigd door Unkie op 14-07-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Goede keus Unkie.
Ik ga denk ik de Magnat supreme 250 aanschaffen als centre speaker (€ 55 bij redcoon.) Subwoofer, 2 houten speakers en de rest vd speakers komen wel als ik uit huis ben.

Goede keus center speaker of toch iets dieper in de buidel tasten? (Ga sowieso binnenkort nog even bij Radio Correct kijken).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Persoonlijk zou ik een stapje hoger gaan dan Magnat. Qua bouwkwaliteit is het zeker goed. Heb hier zelf een set Motion 990 staan en die zijn uit MDF getrokken en geen spaanplaat zoals je vaak bij goedkopere speakers ziet. Ook de interne bekabeling is een stuk dikker dan in mijn Focals. Maar qua sound is het veelal niet je van het. Vooral rommelig en komt het niet echt lekker van de speaker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
RickvN schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:34:
[...]

klopt, eerst die gebeld. Zij geven meteen aan als je er om vraagt waar de modellen nog beschikbaar zijn, daarna vond ik via google een nummer van BCC Oss, kan je dit niet vinden (van te voren), kun je het misschien ook even via het callcentre vragen.
Bij mij konden ze de VSX-921 niet vinden en moesten ze speciaal bellen naar elk filiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
_Richie_ schreef op zondag 15 juli 2012 @ 00:06:
[...]

Bij mij konden ze de VSX-921 niet vinden en moesten ze speciaal bellen naar elk filiaal...
Apart, heb je hem uiteindelijk wel?
Bij mij konden ze precies vanuit het voorraadsysteem zeggen hoeveel er nog waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
RickvN schreef op zondag 15 juli 2012 @ 09:40:
[...]

Apart, heb je hem uiteindelijk wel?
Bij mij konden ze precies vanuit het voorraadsysteem zeggen hoeveel er nog waren.
Nee, helaas niet! Ik zal morgen nog eens bellen naar BCC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
_Richie_ schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:48:
[...]

Nee, helaas niet! Ik zal morgen nog eens bellen naar BCC..
Ik weet niet waar je woont, google anders even het BCC nummer vd volgende vestiging:
- Eindhoven de Hurk
- Heerle
- Helmond
- Enschede

Dit waren de vestigingen waar ze toen nog hadden, Oss ook, maar daar zijn er donderdag 2 weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickvN schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:43:
Goede keus Unkie.
Ik ga denk ik de Magnat supreme 250 aanschaffen als centre speaker (€ 55 bij redcoon.) Subwoofer, 2 houten speakers en de rest vd speakers komen wel als ik uit huis ben.

Goede keus center speaker of toch iets dieper in de buidel tasten? (Ga sowieso binnenkort nog even bij Radio Correct kijken).
Heb je al het al eens zonder center speaker geprobeerd ? Ik had geen goede en vond de center speaker ook niet mooi staan onder de TV aan de wand. Daarom nu zonder (je kunt het uitzetten op de 921) en dat bevalt eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:33:
Heb je al het al eens zonder center speaker geprobeerd ? Ik had geen goede en vond de center speaker ook niet mooi staan onder de TV aan de wand. Daarom nu zonder (je kunt het uitzetten op de 921) en dat bevalt eigenlijk prima.
Geen center speaker is inderdaad vaak beter dan een brakke. Er komt zó ongelooflijk veel door dat kanaal, beseffen een hoop mensen vaak niet. Een goede center is top, een "okay" center is dat niet :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:35:
[...]

Geen center speaker is inderdaad vaak beter dan een brakke. Er komt zó ongelooflijk veel door dat kanaal, beseffen een hoop mensen vaak niet. Een goede center is top, een "okay" center is dat niet :P
Ter aanvulling: ik heb twee goede front speakers ("large") en die geven het het center geluid prima in het midden weer. Je merkt echt niet dat het niet uit een speaker in het midden komt. Enig nadeel is dat mensen die wat verder van het midden af zitten dit niet zo ervaren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Thnx voor de tips!
Dus eigenlijk moet je wel voor een goede center gaan? Ik heb de receiver nog niet staan, na mijn vakantie (bday!). Dus nog even wachten, en daarom gelijk aan het kijken! Misschien ook eerst ff kijken zonder center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
RickvN schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:54:
[...]

Ik weet niet waar je woont, google anders even het BCC nummer vd volgende vestiging:
- Eindhoven de Hurk
- Heerle
- Helmond
- Enschede

Dit waren de vestigingen waar ze toen nog hadden, Oss ook, maar daar zijn er donderdag 2 weggegaan.
Ik heb nu eindelijk ook een VSX-921, gisteren het showmodel uit Leeuwarden gehaald. Inderdaad gewoon gebeld en ik kreeg te horen waar hoeveel receivers nog lagen (zie bovenstaande lijst).

Als je hem trouwens echt graag wilt hebben en geen haast hebt:
- Naar een willekeurig BCC filiaal gaan en het apparaat van een ander filiaal laten overkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
_Richie_ schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:40:
[...]

Als je hem trouwens echt graag wilt hebben en geen haast hebt:
- Naar een willekeurig BCC filiaal gaan en het apparaat van een ander filiaal laten overkomen....
Ja, maar als je dan toch naar een BCC moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Hahaha, en dan te bedenken dat ik nog zat te twijfelen of ik de prijs van de BCC hier wel zou melden.
Heel veel interesse leek er een paar weken geleden niet toen de MM hem voor 299 had staan.

Ik zat te lang te twijfelen en was toen te laat.
Maar ben nu erg blij met 'm

Veel plezier allemaal d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
Mothergoose schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:15:
Hahaha, en dan te bedenken dat ik nog zat te twijfelen of ik de prijs van de BCC hier wel zou melden.
Heel veel interesse leek er een paar weken geleden niet toen de MM hem voor 299 had staan.

Ik zat te lang te twijfelen en was toen te laat.
Maar ben nu erg blij met 'm

Veel plezier allemaal d:)b
Je bent mijn held hoor :)... Van het weekend mn boxjes ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
Krijgt iemand dat standby HDMI pass through werkend?

De volgende instellingen heb ik aan staan:
Control/Bediening: ON
Bedieningsstand: ALL
Scherm stroom uit: YES
Standby doorverbinden: ECO (en die andere optie heb ik geprobeerd)
TV_AUDIO: Normaal

De HDMI kabels heb ik vervangen zonder resultaat.

Iemand nog een tip? Mijn TV: Sony Bravia KDL-55EX720

[ Voor 42% gewijzigd door Unkie op 19-07-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Unkie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:15:
Krijgt iemand dat standby HDMI pass through werkend?

De volgende instellingen heb ik aan staan:
Control/Bediening: ON
Bedieningsstand: ALL
Scherm stroom uit: YES
Standby doorverbinden: ECO (en die andere optie heb ik geprobeerd)
TV_AUDIO: Normaal

De HDMI kabels heb ik vervangen zonder resultaat.

Iemand nog een tip? Mijn TV: Sony Bravia KDL-55EX720
Nee, toevallig ben ik ook al de hele week bezig (paar uurtjes hoor).
Ik had het werkend, heb toen m'n set top box geupdate en sindsdien werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
Mothergoose schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:31:
[...]

Nee, toevallig ben ik ook al de hele week bezig (paar uurtjes hoor).
Ik had het werkend, heb toen m'n set top box geupdate en sindsdien werkt het niet meer.
Set top box, UPC toevallig?

De control funtie werkt wel goed. Als ik het geluid van de TV harder zet gaat mijn receiver harder. Alleen HDMI standby pass through wil maar niet werken :(

[ Voor 3% gewijzigd door Unkie op 19-07-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Unkie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:40:
[...]

Set top box, UPC toevallig?

De control funtie werkt wel goed. Als ik het geluid van de TV harder zet gaat mijn receiver harder. Alleen HDMI standby pass through wil maar niet werken :(
Nee geen UPC, Vodafone/GHM amino box.
idd de control functie werkt prima.

Van t weekend maar weer eens even klooien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Vraagje, kan een Pioneer SC-LX72 via LAN audio streamen welke op een Synology DS212+ staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje:
Ik heb een VSX 921 en bevalt tot nu toe geweldig alleen nu heb ik een soort storing waarbij als ik het apparaat uit zet het mcacc lampje blijft branden. Het apparaat gaat dan ook niet meer aan gaat totdat ik of de stroom eraf heb gehaald of de aan knop 10 seconde heb ingedrukt. Hebben jullie dit probleem ook wel is gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met MACC, die automatische afstelling van de speakers met behulp van de bijgeleverde microfoon? (Ik heb een oudere Pioneer VSX-819H, met twee grote full range fronts en een sub: een 2.1 systeem dus.) Als deze auto-MACC afstelling is gedaan dan komen alle waarden uit op 0dB, dus blijkbaar staan de twee fronts even ver van het luisterpunt af, en staat de sub op precies het juiste volume; hier hoeft dus niets aangepast te worden.

Echter, de sub doet om de een of andere reden niet mee bij het afspelen van muziek (in films doet hij wel LFE, overigens); ook niet in STEREO mode, terwijl in de handleiding staat dat de sub wél zou moeten werken. ("When you select STEREO you will hear the source through just the front left and right speakers and possibly your subwoofer depending on your speaker settings.") De sub staat in elk geval aan in de instellingen van de receiver. De mode AdvSurround, waar je "Ext. Stereo" kunt instellen, om een stereo-bron te upmixen heb ik nog niet geprobeerd. Het is nu wat laat om nog te testen.

Tevens heb ik gemerkt dat MACC met het bereik van de frontspeakers rotzooit; het lijkt alle laag uit de speakers te EQ-en als een sub wordt gedetecteerd. De front speakers klinken dan heel iel en dun. Zodra ik de EQ functie uitzet (en dus zo de afstelling van MACC annuleer volgens de handleiding), of "Pure Direct" gebruik, waarin MACC/EQ niet meedoet, dan klinken mijn fronts zoals ik zou willen, met een flinke bass-response. Echter, de sub schijnt nog steeds uit te staan.

Hetgeen ik wil is heel simpel eigenlijk...

- Ik wil graag dat stereo- én 5.1-bronnen via de fronts én de sub lopen, zónder dat ik continu met de instellingen van de receiver moet rommelen.
- De fronts moeten zoveel bereik weergeven als ze kunnen; ik wil het laag er dus *niet* uitge-EQ-ed hebben.
- De sub moet het LFE-kanaal van DVD's weergeven, én voor muziek het bereik toevoegen dat door de speakers niet meer gehaald kan worden.

Ik denk nu over deze instellingen, die dit volgens mij zouden moeten bereiken:

- Auto surround.

De handleiding zegt dit: "With this, the receiver automatically detects what kind of source you’re playing and selects multichannel or stereo playback as necessary."

Dat lijkt te doen wat ik wil.

- Advanced Surround (ADV.SURR.): Ingesteld op EXT. STEREO.

De handleiding zegt dit: "EXT.STEREO – Gives multichannel sound
to a stereo source, using all of your speakers."

Dat lijkt ook te doen wat ik wil, maar:
Kan ik dit zo laten staan voor 5.1 films?
Is ADV.SURR. een toevoeging op Auto Surround of is het een vervanger? De handleiding zegt: "The Advanced surround feature creates a variety of surround effects." Eigenlijk wil ik helemaal geen "speciale effecten", en ik hoop er dus op dat "EXT. Stereo" ervoor zorgt dat stereo wordt geüpmixed, en dat de receiver niet rotzooit met een inkomende 5.1 bron.

- Luidspreker-instellingen als volgt:
Front: LARGE (zodat alle geluid naar de fronts gaat, en niet alleen hetgeen boven de crossover)
Crossover: 50Hz of 80Hz (zodat de sub ook meedoet voor alles onder de ingestelde waarde)
Sub: PLUS (zodat deze naast het LFE-kanaal ook alles onder de insgestelde crossover weergeeft om zo de speakers aan te vullen.)

- MACC/EQ: Uit, nadat ik het benodigde volume van de sub ermee heb bepaald. Ik wil namelijk niet dat de receiver met het bereik van de speakers knoeit, wat hij blijkbaar dus wel lijkt te doen als MACC/EQ is ingeschakeld.

Vergeet ik nog iets?

Ik heb bovenstaand een aardige tijd geleden al eens geprobeerd voor elkaar te krijgen, maar vanwege tijdgebrek heb ik dit audiosysteem niet afgesteld en zelfs niet gebruikt (bijna 1,5 jaar... :X)

Alvast bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 23-07-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Laat antwoorden op de bovenstaande post maar zitten; ik heb de oplossing gevonden.

MCACC werkt in mijn situatie blijkbaar niet. De subwoofer werkt prima, maar MCACC verknalt het gewoon. Als alle waarden op 0dB uitkomen (wat volgens MCACC blijkbaar betekent dat alle speakers even hard doorkomen op de luistpositie) dan staat de subwoofer zo zacht dat hij gewoon niet te horen is.

Ik heb het volgende gedaan:

Manual setup
Speakers: LARGE
Subwoofer: PLUs
Crossover: 80Hz
Crossover op de sub zelf: uit.
Channel levels: allemaal op 0dB gezet
Meetlint gepakt, afstanden opgemeten en ingevoerd (voor het geval het nog ergens voor gebruikt wordt; volgens mij Phase Control, maar dat weet ik niet zeker)
EQ (MCACC): Uit

Daarna heb ik een playlist gemaakt met een stuk of 10 muziekstukken, variërend van New Age tot jaren 70 disco, stukken waarvan ik weet dat er weinig bass in zit, en stukken waarvan ik weet dat er een huge bass in zit.

Instelling op de receiver: Auto Surround; die kiest automatisch het aantal kanalen afhankelijk van de bron, en gebruikt de sub voor 2-kanaals bronnen.

Tijdens het afspelen van de muziekstukken heb ik het niveau van de sub getweaked met de volumecontrol achterop totdat het voor het grootste deel van de stukken goed klonk. Ik houd van een stevige bass, maar ben geen basshead.

Nu klinkt de setup prima; voor zover een audiofiel speakers en een sub van elk ~€300 (laagste prijs op internet op het moment van aanschaf) "prima" zou vinden natuurlijk (:+), maar voor mij voldoet het.

Het enige "probleem" dat overblijft dat de bass echt *HUGE* is als er een stuk langskomt met zeer veel bass, zoals "La Révolte" van Deep Forest, of "Mhuirin Oh" van Clannad. Dan davert het hele huis.

Overigens: Adv.Surr. wat ik hierboven noemde, is geen effect "bovenop" bijvoorbeeld Auto Surround. Als je bijvoorbeeld Ext.Stereo gebruikt, dan staat Auto Surround uit.

Omdat ik een 2.1 systeem heb, zijn veel instellingen aan elkaar gelijk, als ik MCACC/EQ en andere mogelijkheden zoals Phase Control niet gebruik. Daarom zijn Auto Surround en Direct zonder effecten en Pure Direct zo te horen aan elkaar gelijk, net zoals Stereo en Ext.Stereo (Stereo gebruikt de fronts en de sub, en Ext.Stereo ook, omdat ik geen rear of center speakers heb.)

Deze shit is verwarrend, maar OK; met een handmatige afstelling, Auto Surround, MCACC/EQ uit en Phase Control aan lijkt het te werken zoals ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Katsunami schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:33:
...of "Mhuirin Oh" van Clannad. Dan davert het hele huis....
Welke versie van Clannad - Mhuirnín Ó heb je dan wel niet? Voor de grap net dat nummer hier eens opgezet en ik vind het qua laag nogal tam. Crossover staat hier wel wat lager (60 Hz), dus daar kan een deel aan liggen.

Maar welke speakers heb je? Want speakers van 300 euro die echt full-range zijn ben ik nog niet tegen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
FeaR schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:57:
[...]
Maar welke speakers heb je? Want speakers van 300 euro die echt full-range zijn ben ik nog niet tegen gekomen...
Is met subwoofer erbij hè :) En die zal nu best wel hoog staan, aangezien 'ie eerst weinig daar van hoorde :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:57:
Welke versie van Clannad - Mhuirnín Ó heb je dan wel niet? Voor de grap net dat nummer hier eens opgezet en ik vind het qua laag nogal tam. Crossover staat hier wel wat lager (60 Hz), dus daar kan een deel aan liggen.
Allemaal. Ook de covers van andere artiesten, als MP3 en op CD. Misschien heb jij zelf een versie met slappe bas, want ook met mijn Shure SE315 oordopjes is de bas aardig stevig :P
Magnat Quantum 607 3-weg en de bijbehorende sub 630A.
Brad Pitt schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:00:
Is met subwoofer erbij hè :) En die zal nu best wel hoog staan, aangezien 'ie eerst weinig daar van hoorde :P
MCACC verprutst in elk geval het bereik van de fronts. Die worden dan echt héél iel, terwijl zo voor de meeste muziek al meer dan laag genoeg gaan. Na het afstellen van de fronts en testen met verschillende muziek ben ik de sub hoger gaan draaien totdat het volgens mijn gehoor goed klinkt in de meeste muziekstukken.

Daarnaast ken ik Mhuirin Ó en La Révolte via mijn oordopjes (Shure SE210, nu SE315, toch niet de meest bassheavy oordopjes) niet anders als stukken met toch wel aardig wat bass.

[ Voor 34% gewijzigd door Katsunami op 23-07-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Katsunami schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:06:
[...]
Magnat Quantum 607 en de bijbehorende sub 630A.
LOL! Ik wilde nog iets achter mijn post zetten over dat bepaalde merken nogal gul zijn met specificaties, en dan als voorbeeld Magnat. Ik heb hier ook twee nog ergens "zuilen" van ze staan, ding links op de foto zou 20 - 37.000 Hz doen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Specificaties kijk ik niet naar, ik koop de speakers die in mijn budget zitten en goed (genoeg) klinken. Wat de laagste en hoogste prijs voor deze speakers en de sub waren weet ik niet. Ik heb die speakers gekocht op het moment dat ze een uitlopend model waren.

eshop.nl geeft nog steeds een prijs aan van €400, maar de speakers zijn (allang) uit de handel.

Hoe hoog is die linker speaker op jouw foto? Ik hoop niet dat die rond de 1m hoog is, want dan heeft de rechter speaker een werkelijk (IMHO) achterlijk formaat. De Quantum 607 is al (volgens de specs) 1.09m hoog, en dat vind ik meer dan zat in mijn woonkamer.

[ Voor 66% gewijzigd door Katsunami op 23-07-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Het was meer interesse omdat je zei " twee grote full range fronts" had te hebben. Full range is een speaker die tot en met de 20 Hz doorgaat, en dat zie je nu eenmaal niet snel.

Die Magnat links is overigens maar iets van 80 centimeter hoog, vandaar dat ik het over een "zuil" had. De rechter is een Focal Chorus 826W Limited Edition welke nog geen 104 centimeter hoog is. Dus dat formaat valt alles mee. Qua sound is de Magnat links ook niet te vergelijken, maar is dan ook wel een andere (prijs)klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hm. Of die Quantum 607 tot 20 Hz doorgaat weet ik niet. Ik verwacht het niet eigenlijk. Ze gaan wel laag zat voor de meeste muziek. De sub is alleen nodig als aanvulling voor het hele laag. Misschien moet ik de crossover eens op 60Hz zetten. Ik mag toch hopen dat die speakers 60Hz nog wel kunnen halen. Misschien moet de sub daarnaast ook nog wat zachter. Dan zal de bas van Mhuirin Ó en La Revolte ook wel wat minder worden.... zelfs Enya en andere New Age muziek heeft nu wat veel bass (...), hoewel het nu wel goed klinkt voor disco-achtige stukken. Eigenlijk wil ik niet echt een bass boost, maar een bass aanvulling.

In elk geval kon ik destijds de set (fronts en sub) krijgen voor 899 als uitlopend model; die prijs leek goed (veel lager dan gemiddeld voor alle onderdelen los) toen ik zo rondkeek op internet, de klank beviel me, de set trok de bas van een Hammond orgel en dat kun je van veel speakers en subwoofers uit 5.1 setjes niet zeggen. Ik luister veel muziek met de Hammond als lead, en dus zag God dat het goed was, dus heb ik niet meer verder gekeken.

Mijn eigen Hammond heeft overigens een sub van 15 inch, 2 speakers voor de middentonen, en 2 tweeters. Dat (in het orgel ingebouwde) speakersysteem trekt alles van een 32-voet kerkorgelbas tot 0.5 voet piccolo, en natuurlijk alle 16 tot 1 voet Hammond drawbars. Eigenlijk zou ik eens "gewone" muziek via de line-in moeten afspelen om te zien hoe dat klinkt tegenover die Magnat-setup.

Maar ja, eigenlijk is dat punt een beetje onzinnig, omdat ik mijn Hammond gebruik voor het zelf spelen van Jazz, Blues, orchestrale stukekn, en dat soort zut, en niet om CD's op af te spelen via de line-in :+

Edit: Net heb ik de crossover verlaagd van 80 naar 50 Hz, (60 Hz kan ik niet kiezen) en de subwoofer een tikje zachter gezet. Bij muziekstukken zoals Lá Révolte en Mhuirin Ó wordt de bas bij het inschakelen van de subwoofer niet harder, maar wel dieper, en dat is wat ik wilde hebben.

Eindelijk is dat ook weer gefixt.

[ Voor 39% gewijzigd door Katsunami op 23-07-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19
Hier net de vsx-527 aangesloten, wat een top ding.
Kabels aangesloten en meteen kunnen streamen naar mn receiver via Airplay.
Nu aan de gang met Stux voor de alternatieve codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 09:19
Iemand Plex media server aan de gang met pioneer receiver? (vsx-527)
Hij verschijnt niet bij mijn network - media servers.
(firewalls zijn down, zelfde netwerk, zowel wired als wireless geprobeerd)
Vergeet ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Laatst online: 13-09 18:39
Ik heb net een 922 gekocht en wel leuk zo'n CD met software, maar ik heb helemaal geen CD speler meer. Volgens de Pioneer documentatie moet je AVNavigator ook kunnen downloaden, maar op de site van Pioneer is de software helemaal niet te vinden. Heeft iemand een linkje (of een zipje) voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
latka schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:57:
Ik heb net een 922 gekocht en wel leuk zo'n CD met software, maar ik heb helemaal geen CD speler meer. Volgens de Pioneer documentatie moet je AVNavigator ook kunnen downloaden, maar op de site van Pioneer is de software helemaal niet te vinden. Heeft iemand een linkje (of een zipje) voor mij?
App in de Appstore (iPad/iPhone)

Ik zag trouwens dat de Pioneer VSX-921-K weer op de website van BCC staat en je zo makkelijk kan zien waar hij nog op voorraad is.
Hij is nog steeds 295,20 €

[ Voor 15% gewijzigd door _Richie_ op 27-07-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Laatst online: 13-09 18:39
_Richie_ schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:25:
[...]

Helaas, geen Apple (en dus ook geen CD-Rom speler) in dit huis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor123
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Zojuist nog een VSX-921 (nieuw in doos) bij BCC kunnen scoren. Eigenlijk was ik in de veronderstelling dat de IcontrolAV 2012 ook zou werken met de VSX-921. Dus via IcontrolAV 2012 op de Ipad de internetradio doorzoeken en scrollen door de mediaserver (aangesloten op bijv. USB/netwerk).

Helaas werkt IcontrolAV 2012 dus niet met de VSX-921 en kan ik deze opties niet gebruiken??

Is er misschien een firmware upgrade voorzien waardoor de IcontrolAV 2012 wel compatible gaat worden met de VSX-921?

Anders overweeg ik de VSX-921 terug te brengen naar BCC (geld krijg je toch terug bij BCC??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Voor jouw receiver heb je iControlAV2 nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
_Richie_ schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:25:
[...]

Ik zag trouwens dat de Pioneer VSX-921-K weer op de website van BCC staat en je zo makkelijk kan zien waar hij nog op voorraad is.
Hij is nog steeds 295,20 €
Helaas, net langs BCC geweest, geen enkel filiaal meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Damn ik twijfelde al dagen om hem te bestellen en nu is het te laat :P

http://www.bcc.nl/pioneer-vsx921k-zw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Rev! schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:47:
Damn ik twijfelde al dagen om hem te bestellen en nu is het te laat :P

http://www.bcc.nl/pioneer-vsx921k-zw.html
Ik had hem ook graag vanmorgen ingeladen maar het mocht niet zo wezen.

Ben aan 't twijfelen om hem elders te kopen (wel 100 euro duurder) of voor een 922 te gaan, maar zie zoals vele niet zoveel meerwaarde in dit model om er zo'n 230 euro meer voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Met dank aan FeaR de Pioneer VSX-921 ver aangesloten. Wil nog 1 HDMI-kabel voor naar mijn tablet/pc, 1 optische kabel voor het geluid van de xbox en ik wil mijn huidige setje boxen nog even aansluiten om toch nog iets te hebben (Grundig DR 3400 DD), binnenkort kijken voor een upgrade van de boxen (wharfedale/jamo S/Magnat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een klein vraagje, ik gebruik een VSX-921K in combinatie met KEF speakers (5.1).
Er wordt aangeraden om de front speakers als SMALL in te stellen (Q300 bookshelf speakers) en met een crossover van 80hz te werken, voor film werkt dit formidabel, voor het luisteren van muziek in stereo lijkt dit echter nergens op, zou liever de subwoofer gewoon niet zien werken in stereo aangezien de speakers diep genoeg gaan in het laag.
Een mogelijkheid is om de front speakers als LARGE in te stellen, dan doen zij alle werk bij stereo gebruik, voor film is dit dan echter weer minder aangenaam.
Telkens de instellingen gaan veranderen wil ik ook niet gaan doen.

Iemand die hier raad mee weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
RickvN schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:47:
Met dank aan FeaR de Pioneer VSX-921 ver aangesloten.
No problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Mandrake466 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:18:
[...]

Inderdaad lulkoek van Pioneer. Als ik niet op mijn xbox zit of filmpje kijk gaat ie ook van de stroom af (stekkerdoor met schakelaar) en de volgende dag staan de instellingen er gewoon in.

Bel 's nog een keer naar Pioneer geheid dat je een ander antwoord krijgt als je iemand anders aan de lijn hebt.
Vrijdag voor de 2e keer m`n receiver terug gehad van reparatie. Nu was hij omgeruild voor een andere (stond op de reparatiebon). Wederom hetzelfde probleem... `s nacht gaat ie met een (klik aan klik uit) schakelaar van het stroom, volgende ochtend alle instellingen eruit. Kan toch niet aan de schakelaar liggen? Ik heb trouwens ook wel eens als hij maar een paar uur van de stroom is geweest.

Zijn er andere VSX-921 gebruikers die hier ook last van hebben?

Ik ben nu ff klaar met die VSX-921, maandag gaat ie terug naar de winkel. Ik ga m`n oude Pioneer VSX-839 weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Ik heb geen VSX receiver maar denk dat de receiver gewoon met de stekker in het stopcontact moet blijven zitten om te voorkomen dat de instellingen verloren gaan.
Zoals je weet heeft een gewone PC of laptop een lithium batterij die ervoor zorgt dat de Bios instellingen bewaard blijven.
De Pioneer receivers hebben dit blijkbaar niet.
Meestal heeft deze hardware een dikke elco (condensator) die de spanning wel minuten dan wel uren kan vasthouden maar niet onbeperkt.
Gevolg is een lege elco en instellingen weg.
Ik zeg niet dat dit zo is maar het kan wel.

Misschien kan iemand de test uitvoeren door de stekker er een nachtje uit te laten en te zien wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Optische kabel is ook gefixt. Heb die van.de PS2 gebruikt.
Oude centerspeaker ook al opgeblazen.. maar was toch al op zoek naar een nieuwe.
Echter al 1 probleem gehad. Toen ik de optische kabel en mijn SR en SL speaker aansloot, ging mijm receiver niet meer aan. Het lampje van MCACC brande wel.
Toen dus maar voeding en de voorgenoemde kabels eruit gehaald, voeding en optisch erin en het werkte wel. Iemand enig idee hoe dit kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiru
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-09 13:40
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week mijn Pioneer VSX-527-K binnengekregen en ben dit weekend bezig geweest om alles aan te sluiten. Nu stuit ik hierbij helaas op één probleem en ik heb echt geen idee hoe ik dat kan oplossen. De opstelling qua apparatuur is vrij eenvoudig, namelijk als volgt: UPC mediabox, X360 en Blu-Ray speler via HDMI op de receiver, en dan simpelweg 1 HDMI out naar de TV. De digitale tv en X360 doen het prima, maar het probleem ligt nu bij de blu-ray speler (Samsung BD E-5500). Het videosignaal lijkt namelijk niet helemaal goed doorgegeven te worden: het hele beeld is vervormd, vol artifacts, rare kleuren, echt één grote verstoorde bende.

M'n eerste gedachte was dat de HDMI kabel misschien de boosdoener was, maar heb het met een andere kabel geprobeerd en daarmee krijg ik precies hetzelfde beeld te zien. Ook het kabeltje even in een andere HDMI in op de receiver prikken verandert niets aan de situatie. Het beeld is overigens gewoon goed als ik de speler direct in de TV prik maar dat is dus niet de gewenste opstelling. Ik denk daarom dat er op zich niets mis is met het signaal dat de receiver binnenkrijgt, maar dat het ds fout gaat bij het signaal dat ie vervolgens naar de tv doorstuurt. Ik kan op internet helaas niets vinden over mogelijk verkeerde instellingen, of wat dat betreft zelfs niet of er andere mensen zijn met vergelijkbare problemen.

Omdat ik verder geen ervaring met deze receiver heb vroeg ik me af of er hier misschien iemand is die weet waar het aan zou kunnen liggen en hoe ik dit kan oplossen? :)

Update 30-07: Probleem is verholpen na het uitzetten van de instelling HDMI Deep Colour op de BD.

[ Voor 3% gewijzigd door Keiru op 30-07-2012 13:11 . Reden: probleem verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor123
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Kan iemand mij vertellen hoe ik in de map Favorites (internet stations) in IControleAV2 internet radio stations kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMazulu
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 16:10
cor123 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:22:
Kan iemand mij vertellen hoe ik in de map Favorites (internet stations) in IControleAV2 internet radio stations kan toevoegen?
Uit de handleiding:
*Luisteren naar internet-radiozenders
U kunt uw favoriete internet-radiozenders kiezen en beluisteren uit de lijst met internet-radiozenders die opge- steld, bewerkt en beheerd wordt door de vTuner databaseservice, speciaal opgezet voor gebruik met Pioneer producten.
--> Het adres van de speciale Pioneer internet-radiosite is: http: // www . radio-pioneer . com
(zonder spaties)
Daar moet je je een keer aanmelden, waaronder met een code die je via je versterker kunt verkrijgen.

Ik hoor het wel als je er niet uit komt. Stuur maar een berichtje dan. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Ik heb sinds zaterdag de VSX-922K en wat mij opvalt is dat er soms - op verschillende inputs - de versterker even zijn beeld opnieuw gaat "zetten". Dus heel even op zwart en dan weer terug. Dit is niet bij veranderde beelden zoals van 16:9 naar 4:3. Midden in een film bijvoorbeeld zowel van mijn Cisco Ziggo decoder als vanaf mijn Asrock ION.

Meer mensen last van en/of een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb toch nog de 921-VSK kunnen bemachtigen bij de BCC vandaag :*) (ze hadden er nog 8, nu dus 7)

Alleen vraag ik me af hoe jullie het nu doen met bijvoorbeeld een xbox? Normaal had ik elk apparaat op een aparte HDMI poort aangesloten, en de TV onthield instelling als Game mode per poort. Nu zit alles op 1 poort aangesloten en gaat het via de versterker, maar de TV weet dus of ik nu een STB of Xbox aan heb, en dus blijft bijvoorbeeld game mode altijd aanstaan, of juist niet. Hoe los ik dat slim op? Ik heb wel een Harmony, zou ik het daarmee kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Ik heb een vraag over een Pioneer stereo receiver, type sx-f21. Deze heb ik van het weekend gekregen van een maat van me, hij had hier nog een cd speler en mini disc speler van maar deze hoefde ik niet aangezien de cd speler defect was.

Ik heb nu alleen de receiver gekregen met de voedingskabel en een digital opt kabeltje. Ik zou dit op een andere stereo willen koppelen maar heb niet echt verstand van de verschillende kabels enzo.

Wat voor kabels heb ik hierbij nodig en welke type kabels gaan in alle verschillende ingangen?

De voorkant
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ftznlpzejxne5j0/IMG-20120730-00044.jpg

De achterkant
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/64f9cn77vjk0kzt/IMG-20120730-00045.jpg

Ik snap niet veel van audio installaties en kabels, maar als iemand me kan wat duidelijk kan geven hierover alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12

DjVe

Hatsaflats!

zoals ik het kan zien heb je twee optische ingangen en een analoge ingang die je kan gebruiken. Wat heb je nog meer voor een apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Ik heb daarnaast nog een Pioneer Stereo XC-IS21 MD

compleet zoals op de onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneerelectronics.com/pio/pe/vgn/images/portal/cit_3442/33230is-21md_big.jpg

Naast deze stereo heb ik nog een philips versterker dat ooit van een oudere dvd-set geweest is met 5 speakers.

Is de receiver op een of andere manier aan te sluiten op een PC of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Als ik mijn Ipad aansluit, zou ik dan ook filmpjes via de reciever moeten kunnen afspelen? Ik krijg alleen geluid te horen? En via airplay?

Heeft bi-ampen trouwens nog nut?

[ Voor 11% gewijzigd door Rev! op 31-07-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Laatst online: 12-09 16:14

Wokker

De avond wokkel

Rev! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:33:
Als ik mijn Ipad aansluit, zou ik dan ook filmpjes via de reciever moeten kunnen afspelen? Ik krijg alleen geluid te horen? En via airplay?

Nee , klopt, ook niet, nee

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Laatst online: 22:32
Ik heb de Pioneer VSX-922 aangeschaft. Ik heb als volslagen leek maar geopteerd voor de automatische MCACC, maar mijn subwoofer had die wel niet opgepikt. Gelukkig kan je die in het menu gewoon selecteren en werkt de subwoofer normaal.

Mijn opstelling:
- TV: LG 50PK750
- Speakers: Harman Kardon HKTS-16
- Blu-ray: Panasonic DMP-BD35

Het menu is wel compleet onintuïtief. Je moet een aantal knopjes indrukken om bvb de equalizer settings te bekijken. Alles wat betreft automatische MCACC zie je op het TV-scherm, maar alle andere instellingen moet je via het OSD van de receiver bekijken.

Ik heb wel enorm slechte akoestiek doordat de ruimte uit beton bestaat en daarenboven links open is met een traphal en rechts met een vide. Maar met PCM 5.1 Blu Ray films vind ik het geluid zeker te pruimen.

Over gewone stereo TV ben ik minder te spreken. Zowel stereo als geëmuleerde Dolby Pro Surround geeft blikkerig geluid (dit betreft bvb Een HD met Belgacom TV). Het hangt ook af van de kanalen, SD-kanalen lijken nog slechter te klinken dan HD-kanalen, wel een beetje vreemd maar goed.

Ik sluit soms mijn netbook aan de receiver om dan MKVs/AVIs mee af te spelen maar ik merk dat de beeldkwaliteit wel niet zo scherp is. Dit is wss te wijten aan de image processing van de receiver. Rechtstreeks op de TV is het beeld wel haarscherp. Omdat ik het vooral gebruik om films te zien is het niet zo erg, maar mss moet ik een apart profiel instellen voor de HDMI van de netbook om gewoon pass through te doen.

Heeft er iemand speciale settings als ze via hun settop box TV bekijken of gaat de receiver dan gewoon uit omdat de geluidskwaliteit toch al "erbarmelijk slecht" is?

[ Voor 14% gewijzigd door algalid op 01-08-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Rev! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:33:
Minimaal, met een receiver ben je passief aan het Bi-Ampen. Vermogenswinst is minimaal en je gebruikt nog steeds het filter uit je speakers. Maar het staat wel leuk natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Wokker schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:35:
[...]

Nee , klopt, ook niet, nee
Toch vreemd, want behalve een USB aansluiting heeft mijn Ipad kabel ook een gele tulpstekker die meestal voor video is.

Afbeeldingslocatie: http://asset1.cbsistatic.com/cnwk.1d/sc/33496205-2-440-DT6.jpg
No need for a dock – you can connect your Apple device directly to the receiver. Thanks to the digital connection, you get the best possible audio quality (further enhanced by the Advanced Sound Retriever). Furthermore you can view photos and videos on, and stream apps like YouTube to your TV.
Hij ziet mijn Ipad3 ook als een Ipod, misschien dat een FW update het oplost alleen die kan ik nergens vinden.

@Fear, thx dat idee had ik ook al.

[ Voor 54% gewijzigd door Rev! op 01-08-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik ben thuis even aan het experimenteren met de instelling LARGE of SMALL op mijn pioneer receiver. Zodra ik mijn speakers op LARGE zet gaan de lage frequenties naar mijn speakers en als ik ze op SMALL zet gaan ze naar mijn subwoofer. Als ik ze op LARGE zet en mijn sub op YES dan zal mijn sub geen lage frequenties weergeven maar werkt deze alleen nog maar op het LFE kanaal met films.

Nu kan ik in de Pioneer de sub ook op PLUS zetten en de overige speakers op LARGE. De lage frequenties worden dan wel gewoon via de speakers weergegeven maar ook via de sub. Als ik het allemaal goed begrijp volgens de handleiding.

Maar waar dient op dit moment dan de Crossover setting voor? Aangezien toch alle lage frequenties naar alle speakers en de sub gaan. Of zou dat dan alleen van toepassing zijn voor het LFE kanaal?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
13tha1pi schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:19:
Ik ben thuis even aan het experimenteren met de instelling LARGE of SMALL op mijn pioneer receiver. Zodra ik mijn speakers op LARGE zet gaan de lage frequenties naar mijn speakers en als ik ze op SMALL zet gaan ze naar mijn subwoofer. Als ik ze op LARGE zet en mijn sub op YES dan zal mijn sub geen lage frequenties weergeven maar werkt deze alleen nog maar op het LFE kanaal met films.
Klopt.
Nu kan ik in de Pioneer de sub ook op PLUS zetten en de overige speakers op LARGE. De lage frequenties worden dan wel gewoon via de speakers weergegeven maar ook via de sub. Als ik het allemaal goed begrijp volgens de handleiding.
Ook wel Double Bass genoemd.
Maar waar dient op dit moment dan de Crossover setting voor? Aangezien toch alle lage frequenties naar alle speakers en de sub gaan. Of zou dat dan alleen van toepassing zijn voor het LFE kanaal?
Naast het LFE-kanaal wat altijd over de subwoofer wordt gespeeld heb je nog andere media als muziek. Als je de crossover op bijvoorbeeld 80 Hz zet en de speakers op large dan spelen de fronts het gehele bereik af en de subwoofer doet ook nog eens mee vanaf 80 Hz. Met films doet de subwoofer dan mee vanaf 80 Hz én de LFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Nog een vraagje voor de aansluiting van Receiver - TV.
Op welke poort sluit je de HDMI out van de receiver aan op de TV? ARC of HDMI 1 in DVI (voordelen/nadelen hierbij?).
Ik heb hem namelijk in de DVI ingang gestopt, maar ik lees altijd veel mensen over ARC!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
FeaR schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:39:
[...]

Klopt.

[...]

Ook wel Double Bass genoemd.

[...]

Naast het LFE-kanaal wat altijd over de subwoofer wordt gespeeld heb je nog andere media als muziek. Als je de crossover op bijvoorbeeld 80 Hz zet en de speakers op large dan spelen de fronts het gehele bereik af en de subwoofer doet ook nog eens mee vanaf 80 Hz. Met films doet de subwoofer dan mee vanaf 80 Hz én de LFE.
Oké thanks voor het verifiëren Fear. Ik heb uiteindelijk me speakers toch weer op SMALL gezet, ik had het idee dat dat toch beter klinkt. En heb de crossover op 50Hz gezet zodat me speakers toch nog wat meer laag mee pikken.

Moet ik trouwens mijn MCACC weer opnieuw uitvoeren met microfoon nu de speaker settings zijn aangepast? Zelf denk ik van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 15:49

Freaked

..

Ik heb inmiddels de VSX-527 besteld nadat mijn oude receiver kapot is gegaan. Echter is mij nog één ding onduidelijk. (niet kunnen vinden in de online manual/GoT-search).

Mijn PS3 en HTPC worden allebei d.m.v. HDMI aangesloten. Is het mogelijk om het beeld door te voeren van de PS3 en het geluid te horen van de HTPC?

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Nee volgens mij niet...

Ik zou je PS3 ook rechtstreeks op je TV aansluiten, dan via optical aan de versterker koppelen. Anders moet je telkens game mode uit/aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Freaked schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:43:
Ik heb inmiddels de VSX-527 besteld nadat mijn oude receiver kapot is gegaan. Echter is mij nog één ding onduidelijk. (niet kunnen vinden in de online manual/GoT-search).

Mijn PS3 en HTPC worden allebei d.m.v. HDMI aangesloten. Is het mogelijk om het beeld door te voeren van de PS3 en het geluid te horen van de HTPC?
Alleen als je de PS3 rechtstreeks aansluit op de TV en de HTPC op de receiver. Waarom zou je dat willen als ik vragen mag? Je kan de HTPC toch niet besturen zonder beeld?

Ikzelf heb mijn satelliet decoder ook rechtstreeks aangesloten op mijn TV. En daarna een optische kabel naar de receiver gedaan. Werkt in principe prima. Dit heb ik destijds gedaan om tegelijkertijd TV te kunnen kijken en muziek te luisteren, maar in praktijk doe ik dit eigenlijk nooit. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Alvast bedankt voor de hulp :-)

Ik bijna alle pagina's gelezen in dit topic, maar kom niet iets tegen waar ik wat aan heb gehad.

feiten:

Ik heb een pioneer sclx72 en dus helaas niet bruikbaar icm pioneer app.
Sinds kort heb ik een NAS Synology ds212+ gekocht om muziek te streamen naar pioneer
ik heb een ps3 speler met ps3mediaserver vanaf p.c
pc aanwezig
alles is bekabeld aangesloten op router

probleem:
via synology heb je een app dsaudi waar je muziek kan laten afspelen vanaf ipad/iphone/ipod op je versterker via het HMG kanaal. Helaas werkt niet niet goed. om de 10/15 een kleine hapering in het geluid.

vreemd is: als ik muziek via ps3 afspeel, muziek die op nas staat, geen probleem
vreemd is; als ik muziek afspeel via ps3mediaserver vanaf p.c op ps3 geen probleem

als ik naar instellingen ga in de versterker via HMG ziet mijn versterker niet mijn NAS, wel mijn p.c. maar daar heb ik geen toegang toe. Ik heb alles via DHCP of statisch IP adres al eens ingesteld.

Er zal vast iemand zijn met een goede tip. Anders wordt het een Sonos/Squeezebox kopen helaas.

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ben al jaren lang trouwe Pioneer gebruiker maar het is nu tijd voor een upgrade met HDMI. Ik kan echter op de NL pioneer site en in de pricewatch geen zilveren exemplaren van de AV receivers vinden, terwijl de pioneer.eu site deze wel toont (http://www.pioneer.eu/eur/products/42/98/405/overview.html).

Betekent dit dat in NL alleen maar zwarte modellen leverbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Iemand hier nog meer problemen met een 920-k en een logitech harmony one?

Ik was er al achter dat die automatisch naar hdmi poorten kijkt om zichzelf dan ook te schakelen als het ware, als de tv bijvoorbeeld uit gaat.

Ik heb de receiver inmiddels verwijdert en opnieuw toegevoegd maar toch reageert mijn pioneer niet op mijn logitech. De eerste keer ging alles goed, daarna had die waarschijnlijk "geleerd" dat de tv ook uit gaat en dergelijke. Toen heb ik de optie binnen de receiver aangepast zodat die niet meer automatisch schakelt. Toen reageerde de pioneer niet meer op de harmony, pioneer uit het apparaten lijstje gehaald en opnieuw toegevoegd maar toch reageert die niet, en het is echt het goede apparaat. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? Misschien toch maar de AB van de pioneer op de logitech richten om de commando's te leren ipv logitech zelf?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 15:49

Freaked

..

13tha1pi schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:26:
[...]

Alleen als je de PS3 rechtstreeks aansluit op de TV en de HTPC op de receiver. Waarom zou je dat willen als ik vragen mag? Je kan de HTPC toch niet besturen zonder beeld?

Ikzelf heb mijn satelliet decoder ook rechtstreeks aangesloten op mijn TV. En daarna een optische kabel naar de receiver gedaan. Werkt in principe prima. Dit heb ik destijds gedaan om tegelijkertijd TV te kunnen kijken en muziek te luisteren, maar in praktijk doe ik dit eigenlijk nooit. :F
In mijn geval werk ik met een beamer met helaas maar één HDMI ingang. In mijn geval wil ik nog wel eens via XBMC een soundcloud-stream openen terwijl ik aan het gamen ben op de PS3. (Huidige setup: HTPC(DVI/Optisch) en PS3(HDMI/Optisch)).

Alle apparaten moeten in de buurt van de beamer staan en ik wil juist mijn receiver, PS3 en HTPC in het zicht hebben i.p.v. achter mij. Ik dacht dat dit mogelijk was met de nieuwe Pioneer omdat ik dan nog maar één HDMI kabel van voren (receiver) naar achteren (beamer) hoefde te leggen.

Voordat ik alle kabels e.d. ga bestellen ga ik eerst wat experimenteren met de setup. Ik ben benieuwd of bijv. AirPlay werkt tijdens het gamen op de PS3. Nu eerst wachten totdat de receiver gebracht wordt door PostNL.

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
CasGas schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:34:
Iemand hier nog meer problemen met een 920-k en een logitech harmony one?

Ik was er al achter dat die automatisch naar hdmi poorten kijkt om zichzelf dan ook te schakelen als het ware, als de tv bijvoorbeeld uit gaat.

Ik heb de receiver inmiddels verwijdert en opnieuw toegevoegd maar toch reageert mijn pioneer niet op mijn logitech. De eerste keer ging alles goed, daarna had die waarschijnlijk "geleerd" dat de tv ook uit gaat en dergelijke. Toen heb ik de optie binnen de receiver aangepast zodat die niet meer automatisch schakelt. Toen reageerde de pioneer niet meer op de harmony, pioneer uit het apparaten lijstje gehaald en opnieuw toegevoegd maar toch reageert die niet, en het is echt het goede apparaat. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? Misschien toch maar de AB van de pioneer op de logitech richten om de commando's te leren ipv logitech zelf?
Mischien heb je anynet nog aanstaan? Als je tv dan aangaat dan schakelt je reciever automatisch naar het HDMi kanaal waar je tv ook opzit. Verder moet je Harmony perfect werken met je versterker
Schweino schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:01:
Ben al jaren lang trouwe Pioneer gebruiker maar het is nu tijd voor een upgrade met HDMI. Ik kan echter op de NL pioneer site en in de pricewatch geen zilveren exemplaren van de AV receivers vinden, terwijl de pioneer.eu site deze wel toont (http://www.pioneer.eu/eur/products/42/98/405/overview.html).

Betekent dit dat in NL alleen maar zwarte modellen leverbaar zijn?
Volgens mij levert Pioneer idd geen silvere modellen meer.
Rev! schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:14:
[...]

Toch vreemd, want behalve een USB aansluiting heeft mijn Ipad kabel ook een gele tulpstekker die meestal voor video is.

[afbeelding]

[...]

Hij ziet mijn Ipad3 ook als een Ipod, misschien dat een FW update het oplost alleen die kan ik nergens vinden.

@Fear, thx dat idee had ik ook al.
Is er niemand die een Ipad3 in combinatie met een Pioneer reciever gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Rev! schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:03:
[...]

Mischien heb je anynet nog aanstaan? Als je tv dan aangaat dan schakelt je reciever automatisch naar het HDMi kanaal waar je tv ook opzit. Verder moet je Harmony perfect werken met je versterker
[...]

Volgens mij levert Pioneer idd geen silvere modellen meer.
[...]

Is er niemand die een Ipad3 in combinatie met een Pioneer reciever gebruikt?
Enig idee waar "anynet" onder staat in de setup?
Het is vast wel te zoeken als ik weer thuis ben, maar misschien dat iemand het zo weet?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik moest het op mijn TV uitschakelen, niet op de reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Weet iemand hoeveel ruimte je boven een versterker moet hebben voor een goede warmte afvoer ?

Ik heb deze week een vsx-921 gekocht en heb een mooi meubel gezien waar hij in past, de ruimte voor de versterker is 17,5 cm hoog terwijl de versterker incl. pootjes 16,5 is.

Zou dit problemen kunnen geven of moet ik me hier geen zorgen over maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Piet400 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:20:
Weet iemand hoeveel ruimte je boven een versterker moet hebben voor een goede warmte afvoer ?

Ik heb deze week een vsx-921 gekocht en heb een mooi meubel gezien waar hij in past, de ruimte voor de versterker is 17,5 cm hoog terwijl de versterker incl. pootjes 16,5 is.

Zou dit problemen kunnen geven of moet ik me hier geen zorgen over maken ?
Aanbevolen is veelal iets van 10 - 15 centimeter rondom. Maar persoonlijk vind ik dat nogal overdreven. Scheelt natuurlijk ook of het kastje van de voor- en achterkant open of gesloten is. Idem met of de receiver actief of passief gekoeld wordt. Ik heb hier één centimeter over tussen mijn receiver en het kastje. Maar is wel een open kastje verder én ik gebruik de receiver alleen als processor. Boven de versterkers heb ik wel meer ruimte. Op zich kan je het proberen, mocht het te warm worden slaat de receiver vanzelf af.

Edit:
En nee, de pootjes onder de receiver uithalen is ook geen goed idee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 04-08-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hier had ik een Blu-Rayspeler bovenop mijn VSX-819H staan. (De speler heeft pootjes van 1cm.) Beiden werden erg heet. Ik heb de speler verplaatst, en dat maakt best veel uit. De receiver staat overigens bovenop een meubel, met schier onbeperkte ruimte aan alle kanten. (Behalve de onderkant, voor de wijsneuzen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Zojuist voor de 2e keer gehad dat de receiver niet aan ging.
Voeding eruit, erin en gaat weer aan. Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben momenteel bezig met nieuwbouw en ik ben van plan om in de salon een surround systeem te plaatsen.

Mijn oog is gevallen op de nieuwe Pioneer SC-2022 receiver die bij de 1000€ kost.

Er rest mij nog 1000€ over binnen het budget om te spenderen aan een 7.1 boxensysteem. Ik heb even gekeken op de site van Pioneer zelf voor boxen, doch ik heb weinig ervaring met surround boxen sets voor home theatre.

Ik weet dat uiteindelijk de beslissing over audio-kwaliteit puur persoonlijk is, doch zijn er sets die kwalitatief aan te raden zijn? Satelliet boxen en subwoofer dienen niet van hetzelfde merk te zijn...

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:23:
Mijn oog is gevallen op de nieuwe Pioneer SC-2022 receiver die bij de 1000€ kost.

Er rest mij nog 1000€ over binnen het budget om te spenderen aan een 7.1 boxensysteem.
Waarom 50 - 50 qua budget? Met speakers haal je veel meer in huis dan een receiver, ik zou daarom ook meer geld uitgeven aan speakers dan aan een receiver. Zeker als de eis ligt bij 7.1. Sowieso hoef je geen hele zware receiver te hebben voor een paar satellieten. Als je je budget anders verdeelt kan je kijken naar dingen als de Focal Dome, B&W MT50, MA Radius, et cetera. Dan zit je op 75% voor speakers en 25% voor een receiver, lijkt mij wat beter voor de prijs-kwaliteit. Enige is wel dat er vooral veel kant en klare 5.1 sets zijn, 7.1 is wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de kostprijs van de receiver kan nog gediscussieerd worden. De Pioneer VSX-922 is de helft goedkoper dus dat is dan misschien een optie...

Die Focal Domes zijn wel lekker strak van design, maar precies vrij kostelijk voor een 7.1 setje :-) De reviews zijn blijkbaar ook vrij positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12

DjVe

Hatsaflats!

eens met FeaR, je haalt meer kwaliteit in huis met duurdere speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 04:57
En misschien nog beter in fases werken.

Beginnen met 2 uiterst goede vloerstaanders, en dan goedkopere sattelietjes, maar ook niet sparen op je center en sub!
Als je hele goede vloerstaanders hebt, dan haal je niks uit een goedkope sub.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Het was dat ik mijn afstandsbediening had verandert richting kanaal 4 ipv 1.. waarschijnlijk een beetje er tussendoor geschoten.. dom dom dom..

Maar nu zat ik het volgende te bedenken. Op mijn receiver kan ik alleen maar "internet radio" krijgen. Iemand al zijn eigen stream server opgezet zodat je je eigen mp3 collectie kan streamen, maar dat je die dan wel weer kan managen met een appje op je telefoon? Ik draai alles binnenshuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectMo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09-2024
Zijn er mensen waarbij het geluid (dolby surround) bij de publieke zenders weg valt? Ik zit bij Ziggo en heb mijn LG 47lm660 via hdmi met ARC aan gesloten op mijn versterker Pioneer VSX-912. Nu heb ik de laatste tijd vaak dat mijn geluid een halve seconde of nog minder weg valt.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 12-09 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:23:
Hallo,

Ben momenteel bezig met nieuwbouw en ik ben van plan om in de salon een surround systeem te plaatsen.

Er rest mij nog 1000€ over binnen het budget om te spenderen aan een 7.1 boxensysteem. Ik heb even gekeken op de site van Pioneer zelf voor boxen, doch ik heb weinig ervaring met surround boxen sets voor home theatre.

Ik weet dat uiteindelijk de beslissing over audio-kwaliteit puur persoonlijk is, doch zijn er sets die kwalitatief aan te raden zijn? Satelliet boxen en subwoofer dienen niet van hetzelfde merk te zijn...

Vriendelijke groeten
Ik heb zelf de VSX-2021 scheelt ook een paar honderd euro met de SC-2022, Als luidsprekers heb ik 5 B&W M1 satelieten en een sub van Meteor, de sub zou iets zwaarder mogen voor film, maar ik vind het allemaal erg goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 23:08
CasGas schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:17:
Het was dat ik mijn afstandsbediening had verandert richting kanaal 4 ipv 1.. waarschijnlijk een beetje er tussendoor geschoten.. dom dom dom..

Maar nu zat ik het volgende te bedenken. Op mijn receiver kan ik alleen maar "internet radio" krijgen. Iemand al zijn eigen stream server opgezet zodat je je eigen mp3 collectie kan streamen, maar dat je die dan wel weer kan managen met een appje op je telefoon? Ik draai alles binnenshuis..
Ik draai Twonky op mijn nas en kan via de Twonky app media vanaf de nas naar de tv/receiver pushen :)
Er zijn diverse DLNA servers waarmee je met diverse app's dit kan doen. XBMC, heeft die mogelijkheid ook.
Misschien kun je de H.M.G. ook wel bedienen met de Pioneer app, maar dat weet ik niet zeker.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
Heb hier sinds vandaag problemen met mijn 921, subwoofer pre out werkt niet meer en geeft alleen maar een statisch geluid. Versterker is van 10-2011. Iemand anders hier ook problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen die succesvol vanaf een android toestel muziek kunnen streamen naar een vsx-921 of gelijkaardig toestel? Ik heb al een aantal apps geprobeerd zoals Doubletwist die zogezegd airplayfunctionaliteit voor android heeft maar dat werkt allemaal erg buggy, liedjes die opeens gewoon opnieuw beginnen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 23:08
* MewBie wordt echt schijtziek van dat HDMI-CEC/Anynet+ ...

Ik heb een SC-LX75 en een Samsung ES7000 tv, is er een manier waarop ik wel ARC heb maar de tv niet continu de input van de receiver veranderd bij elke menu verandering op de tv?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
Hallo mensen,

Ik ga binnenkort van logitech z5500 overstappen naar vsx-921k, nu wil ik graag weten of ik de boxen van de logitech kan gebruiken met 921k en of daar een fatsoenlijk geluid uitkomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
xamirz schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:42:
Ik ga binnenkort van logitech z5500 overstappen naar vsx-921k, nu wil ik graag weten of ik de boxen van de logitech kan gebruiken met 921k en of daar een fatsoenlijk geluid uitkomt??
Fatsoenlijk geluid zal er niet uitkomen, maar dat komt meer door de beperking van de Z-5500. Instellen van de VSX-921 zal lastig worden, want de Z-5500 heeft een variabele crossover, ligt tussen de 200 en 250 Hz. Maar in principe zou je alles aan kunnen sluiten. Speakers zullen qua aansluiten het probleem niet zijn, wellicht op het feit na dat de kabel van de Z-5500 erg dun is. Om de subwoofer te gebruiken zal je ook de controldock moeten gebruiken van de Z-5500 om de subwoofer door te lussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
MewBie schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:57:
* MewBie wordt echt schijtziek van dat HDMI-CEC/Anynet+ ...

Ik heb een SC-LX75 en een Samsung ES7000 tv, is er een manier waarop ik wel ARC heb maar de tv niet continu de input van de receiver veranderd bij elke menu verandering op de tv?
Idem, heb nu maar uitgezet, maar dan heb je met smarthub dus geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
FeaR schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:54:
[...]

Fatsoenlijk geluid zal er niet uitkomen, maar dat komt meer door de beperking van de Z-5500. Instellen van de VSX-921 zal lastig worden, want de Z-5500 heeft een variabele crossover, ligt tussen de 200 en 250 Hz. Maar in principe zou je alles aan kunnen sluiten. Speakers zullen qua aansluiten het probleem niet zijn, wellicht op het feit na dat de kabel van de Z-5500 erg dun is. Om de subwoofer te gebruiken zal je ook de controldock moeten gebruiken van de Z-5500 om de subwoofer door te lussen.
Hmm, bedankt voor je snelle reactie. Als ik jou zo hoor dan is het misschien beter om een nieuwe 5.1 set te kopen. Heb je enige idee welke goed zijn in combinatie met 921k? Budget tussen €400 en €500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 04:57
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:47:
Zijn hier mensen die succesvol vanaf een android toestel muziek kunnen streamen naar een vsx-921 of gelijkaardig toestel? Ik heb al een aantal apps geprobeerd zoals Doubletwist die zogezegd airplayfunctionaliteit voor android heeft maar dat werkt allemaal erg buggy, liedjes die opeens gewoon opnieuw beginnen enzo...
Dat ligt niet aan de app, maar aan de snelheid van je wifi netwerk, of aan je smartphone die de muziek niet snel genoeg verzonden krijgt.

De beste manier blijft voor mij: computer en receiver met ethernet kabel aan je netwerk, en dan via de remote app van bv iTunes de computer bedienen.
Voordeel is dat je ook ineens beschikt over heel je muziekcollectie, en dat je telefoon niet continu moet zenden.

Bij mij werkt dat alleszins perfect op een iMac met bediening vanaf een iPad.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
  • Laatst online: 10-01-2022
Hallo,

Ik heb net een VSX922 aangeschaft en wil deze dmv de Pioneer wifi dongel in mijn netwerk opnemen. Alleen krijg ik steeds de melding dat de receiver niet gevonden wordt in het netwerk. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee om dit op te lossen?

Ook heb ik al mijn apparatuur via HDMI aangesloten:

Blueray speler HDMI -> op de receiver, dan HDMI via HDMI out naar TV.
Ook mijn interactieve tv heb ik via HDMI op de receiver aangesloten, alleen krijg ik geen beeld op mijn tv.

Het moet toch verder niet zo ingewikkeld zijn zou je denken, maar ik kom er niet meer uit. Ben echt een leek op dit gebied

Moet ik nog instellingen veranderen of moet alles gewoon werken?

Ik hoor graag van jullie!
Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste