Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:29:
Na een middagje neuzen op het net en uiteraard dit topic ben ik eigenlijk wel overtuigd om mijn HK setje in te ruilen voor de prachtige Pioneer VSX 921. Ik vraag me af waar deze nog goedkoop te krijgen is. Lees in eerdere posts soms bedragen onder de 400 euro maar de laagste pricewatch is nu €418. Iemand tips?
De VSX-921 is EOL (end of life).
Als deze nog ergens te verkrijgen is betaal je er relatief veel voor.
De laatste exemplaren zijn volgens mij al uitverkocht.
Een beter keuze is dus de VSX-922, deze zit echter aan het begin van het modellenjaar en is dus nog aan de dure kant, de prijs zakt echter al wel.
Als je nog een maandje de tijd hebt kun je beter dit model kopen.
pricewatch: Pioneer VSX-922-K
(kost nu nog €479).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:06:
[...]

De VSX-921 is EOL (end of life).
Als deze nog ergens te verkrijgen is betaal je er relatief veel voor.
De laatste exemplaren zijn volgens mij al uitverkocht.
Een beter keuze is dus de VSX-922, deze zit echter aan het begin van het modellenjaar en is dus nog aan de dure kant, de prijs zakt echter al wel.
Als je nog een maandje de tijd hebt kun je beter dit model kopen.
pricewatch: Pioneer VSX-922-K
(kost nu nog €479).
Ik heb zeker nog even geduld. Dus het zal wel de 922 worden voor mij. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor de kenners hier ..

Ik gebruik momenteel al een 4tal jaar een Logitech Z-5500 systeem.
Ik zoek een upgrade.

Ik dacht aan de Pioneer VSX-527-K.

Vraag is natuurlijk welke speakers erbij ...

Zijn de S-HS100 goed ? of koop ik beter iets anders ?

En dan vraag ik me ook af of dit alles beter gaat klinken dan mijn Z-5500?

groetjes en bedankt voor de reacties
Mathieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ik had een vraag voor de kenners in dit topic.
Ik heb al jaren naar grote tevredenheid een vsx 814 staan.
Na een verhuizing is echter mijn kabel voor de subwoofer te kort geworden.

Nu had ik dit opgelost door een coax kabel te solderen.
Werkt goed, maar deze is gisteren los geschoten.
Nu kan ik heb natuurlijk opnieuw solderen, maar ik dacht gelijk om een goeie kabel aan te schaffen.
Heeft iemand een idee welke kabel het beste is ?

Ik gebruik bij deze set een 6.1 JBL set (scs200.6)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Enige tijd terug had ik al wat vragen over de Pioneer VSX-921 in combinatie met Ultima 40's van Teufel.
Nu heb ik eindelijk beide op mijn kamer staan en ben meer dan tevreden, maar nu heb ik een paar kleine vraagjes.

Om mijn apparatuur in te schakelen werk ik met klikaanklikuit afstandbediening, nu bedien ik de versterker nog steeds met de pioneer afstandbediening. Mijn vraag is gaat de versterker kapot als ik hem direct afsluit door de stroom eraf te halen?

Ook ik speel nu films af via mijn AC ryan, tijdens het afspelen denkt mijn versterker dat ik een 7.1 opstelling heb, maar ik werk maar 2.0. Dit is namelijk ook te zien op de display van de versterker, links bovenin is een 7.1 opstelling zichtbaar, waar bij muziek een 2.0(middels L en R) zichtbaar is. Nu heb ik dit in het menu aangepast bij Home Menu -> systeeminstellingen -> handmatige LS-instellingen -> luidsprekerinstellingen. Hier staat nu het volgende: SW: No, Front; Large, Center, sub en SB: NO. Maar nog steeds als ik film kijk laat de versterker op het display zien dat hij 7.1 draait, maar volgens mij speelt hij wel 2.0 af, omdat de stemmen voor de boxen komen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Dan moet je in de bron aangeven dat je DD naar 2.0 wilt hebben ipv 7/5.1 (dus in de AC Ryan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 04:46
Jay-7AC schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:05:
Dit is namelijk ook te zien op de display van de versterker, links bovenin is een 7.1 opstelling zichtbaar...
Linksboven is het signaal wat binnen komt, en dus niet wat voor opstelling je hebt staan. Je kan van de symbolen linksboven wel 2.0 maken. Zoals DjVe zegt je bron forceren om 2.0 uit te sturen. Bij sommige receivers (onder andere de mijne :P ) staat zowel links als rechts een dergelijke "opstelling". Links is wat binnen komt, rechts wat er uit gaat.

Pagina 9 van de Nederlandse handleiding overigens:
"Deze lampjes branden om de kanalen aan te geven waarop digitale signalen binnenkomen".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
DjVe schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:45:
Dan moet je in de bron aangeven dat je DD naar 2.0 wilt hebben ipv 7/5.1 (dus in de AC Ryan)
Oké, maar niks in de instellingen van mijn Ac Ryan kan ik niks instellen! Dus dan maar zo laten, denk ik.
FeaR schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:14:
[...]

Linksboven is het signaal wat binnen komt, en dus niet wat voor opstelling je hebt staan. Je kan van de symbolen linksboven wel 2.0 maken. Zoals DjVe zegt je bron forceren om 2.0 uit te sturen. Bij sommige receivers (onder andere de mijne :P ) staat zowel links als rechts een dergelijke "opstelling". Links is wat binnen komt, rechts wat er uit gaat.

Pagina 9 van de Nederlandse handleiding overigens:
"Deze lampjes branden om de kanalen aan te geven waarop digitale signalen binnenkomen".
Bij mijn VSX-921 staat alleen wat binnenkomt(links dus), rechts niets. En dat kan wel kloppen want als ik een film kijk met DTS laat hij een 5.1 opstelling zien en met muziek 2.0. Maar de muziek komt uit mijn speakers, dus het zal wel kloppen. En naast de opstelling staat het audio spoor, niet waar?

En heeft iemand nog ervaring met, direct stroom van de versterker eraf halen ipv. eerst met de afstandsbedieding uit en dan stroom eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, had ik het zaterdag nog over de vxs 922, loop ik vandaag bij de BCC het laatste exemplaar van de 921 tegen het lijf. Showmodel voor €369, kan ik meenemen met 3 jaar verzekering na de eerste 2 jaar garantie.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:45:
Nou, had ik het zaterdag nog over de vxs 922, loop ik vandaag bij de BCC het laatste exemplaar van de 921 tegen het lijf. Showmodel voor €369, kan ik meenemen met 3 jaar verzekering na de eerste 2 jaar garantie.
Wat denken jullie?
Geen slechte deal denk ik zo.
Als je niet teveel waarde hecht aan het allernieuwste model is de 921 ook prima.
De prijs van 369 is best laag en de VSX-922 zal die prijs voorlopig niet gaan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:33:
[...]

Geen slechte deal denk ik zo.
Als je niet teveel waarde hecht aan het allernieuwste model is de 921 ook prima.
De prijs van 369 is best laag en de VSX-922 zal die prijs voorlopig niet gaan benaderen.
In de pricewatch is de 921 inmiddels net zo duur als z'n opvolger. Dus kan deze aanbieding niet laten lopen denk ik. Nou, morgen maar definitief maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander201
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-06 17:56
Hey
kan iemand mij misschien ook even helpen?
mijn situatie is wel een heel stuk lastiger

vsx-921 is met lan verbonden aan mac mini, die shared het internet met de draadloze router.
nu kon ik gister gewoon alles nog doen, doet opeens niks van internet het meer op de receiver.
alles geprobeerd, niets helpt. zal even wat info geven:

router: sitecom wl-351 (upnp staat aan) ip: 192.168.0.1
mac mini airport: 192.168.0.105
mac mini lan: handmatig ip: 192.168.2.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1
receiver: DHCP: on
(grijs) IP: 169.254.112.202
Subnet: 255.255.0.0
gateway: 0.0.0.0
dns: 0.0.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:38

kraats

Ik rol

Als je apparaat een 169.-adres krijgt betekent het dat deze geen adres van dhcp krijgt. Kun je 'm een vast adres geven?
Ik vind het adres van je Mac mini trouwens niet in de reeks passen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:08:
Ik had een vraag voor de kenners in dit topic.
Ik heb al jaren naar grote tevredenheid een vsx 814 staan.
Na een verhuizing is echter mijn kabel voor de subwoofer te kort geworden.

Nu had ik dit opgelost door een coax kabel te solderen.
Werkt goed, maar deze is gisteren los geschoten.
Nu kan ik heb natuurlijk opnieuw solderen, maar ik dacht gelijk om een goeie kabel aan te schaffen.
Heeft iemand een idee welke kabel het beste is ?

Ik gebruik bij deze set een 6.1 JBL set (scs200.6)
Ik heb een tijd geleden de volgende kabel aangeschaft van vivanco, maar deze werkt helaas niet.

Afbeeldingslocatie: http://zbyromex.home.pl/environment/cache/images/120_120_productGfx_011870ce480e7b78f6dc8b2f39b76431.jpg

Dus mocht iemand een goede suggestie hebben dan hou ik mij van harte aanbevolen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gisteren m'n deal bij BCC afgerond: de VSX 921 voor 369 euro met 3 jaar service plus verzekering na de 2 jaar garantie.
Vanochtend maar eens wat gespeeld en eerste indruk is goed. Moet maar eens goed alle instellingen nalopen want je kunt er zoveel mee als ik de handleiding lees......Geluid is nog wat vlak nu.
Enige minpuntje voor mij: op m'n oude HK kon ik de subwoofer aansluiten (stroom) dus bij aan en uitzetten van de receiver ging de woofer ook aan/uit. Bij de Pioneer kan dat niet.

Afijn, wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:06:
Enige minpuntje voor mij: op m'n oude HK kon ik de subwoofer aansluiten (stroom) dus bij aan en uitzetten van de receiver ging de woofer ook aan/uit. Bij de Pioneer kan dat niet.
De 230 V-outlet op een receiver is ook niet bedoeld voor een subwoofer. Het is bedoeld voor apparaten als een DVD- op Blu-rayspeler. Apparaten die een Watt of 10 - 30 trekken op zijn max. Een subwoofer hoort daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:05:
[...]

De 230 V-outlet op een receiver is ook niet bedoeld voor een subwoofer. Het is bedoeld voor apparaten als een DVD- op Blu-rayspeler. Apparaten die een Watt of 10 - 30 trekken op zijn max. Een subwoofer hoort daar niet bij.
Serieus? Dus ik heb m'n oude HK dus verkeerd aangesloten al die tijd.........

Maar eh, enig idee waarom ik m'n OSD nu niet op m'n tv zie? Alles aangesloten op de pioneer (hdmi) en met hdmi naar m'n Samsung.
Verder werkt alles ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verkeerd is een groot woord, want het kan wel. Het is alleen niet de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
En zo lang je de volumes bescheiden houdt zal er geen probleem zijn.
Maar als je de boel open draait kan de zekering springen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe krijg ik nu het OSD op m'n TV te zien? Lukt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
Tip mbt de Logitech Harmony afstandsbedieningen en de VSX-S300 of S500. Door onduidelijke redenen voegt Logitech ze maar niet toe aan de Harmony software van de One, 525, 555, etc. Ik heb nu zelf de VSX-821 toegevoegd en heb daarbij de IR opdrachten in moeten leren voor de Tuner, Game en STB ingang. De inputCD-R van de 821 is bij de S500 de digital AUX input.

Op deze manier kan ik fatsoenlijk mijn volume wijzigen (kan niet als je de S500 als apparaat toevoegt en RAW in leert: dan gaat het volume erg langzaam omhoog), maar werken alle ingangen ook eindelijk goed. Verder is de 821 redelijk gelijk aan de S500 qua IR opdrachten.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:12:
Maar hoe krijg ik nu het OSD op m'n TV te zien? Lukt nog steeds niet.
Waarschijnlijk moet je daarvoor de composite kabel gebruiken. Via HDMI geeft ie geen OSD weer. Een beetje onlogisch inderdaad, ben ik het mee eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
Jay-7AC schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:17:
[...]

En heeft iemand nog ervaring met, direct stroom van de versterker eraf halen ipv. eerst met de afstandsbedieding uit en dan stroom eraf?
Ik heb mijn oude VSX-806RDS al meer dan een jaar via klikaan/klikuit aangesloten wat ik dagelijks gebruik en dat werkt nog steeds zonder problemen.

--

Wel een andere vraag, kan ik mijn VSX-839RDS terug zetten naar de fabrieksinstellingen en zo ja hoe?
Ik heb de opstelling hier veranderd en wil een keer vanaf het begin opnieuw beginnen met instellen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Met OSD bedoelen jullie het instel-paneel en internet radio etc van de pioneer versterker ?

Ik heb hier ook een VSX-921 en dat zie ik allemaal prima over HDMI.
FabianNL schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:20:
[...]

Waarschijnlijk moet je daarvoor de composite kabel gebruiken. Via HDMI geeft ie geen OSD weer. Een beetje onlogisch inderdaad, ben ik het mee eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_trickster_ schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:50:
Met OSD bedoelen jullie het instel-paneel en internet radio etc van de pioneer versterker ?

Ik heb hier ook een VSX-921 en dat zie ik allemaal prima over HDMI.

[...]
Hmmmm, ik dus niet. Je hoeft toch alleen home menu in te drukken? Op welke input zet je de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Je moet eerst omschakelen naar de bron 'Receiver' (direct boven de knoppen voor 'Master Volume') en daarna 'Home Menu' inschakelen (eventueel nog even de juiste ingang op je tv kiezen). Op die manier zou je via HDMI het gewenste plaatje moeten krijgen. Een composiet kabel is dus niet nodig en kun je daarom achterwege laten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAM schreef op zondag 24 juni 2012 @ 03:13:
Je moet eerst omschakelen naar de bron 'Receiver' (direct boven de knoppen voor 'Master Volume') en daarna 'Home Menu' inschakelen (eventueel nog even de juiste ingang op je tv kiezen). Op die manier zou je via HDMI het gewenste plaatje moeten krijgen. Een composiet kabel is dus niet nodig en kun je daarom achterwege laten. ;)
Tsja, soms zit het in de kleine dingen dus! Had inderdaad niet eerst receiver als bron gekozen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08

jla

Heeft er iemand ervaring met de Pioneer VSX-527? Ik ben opzoek naar een leuke receiver met airplay voor onder de 400 euro en kwam die tegen. Zag ook nog de Yamaha RX-V473 voorbijkomen maar weet niet of dat een tegenstander is? Ik wil de Receiver gaan gebruiken i.c.m. 2x Scandyna minipod speakers en een subwoofer (merk nog niet bekend) een 2.1 set dus.

Omdat ik niet echt veel verstand heb van receivers is alle hulp welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
MdO82 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:56:
[...]

Ik heb een tijd geleden de volgende kabel aangeschaft van vivanco, maar deze werkt helaas niet.

[afbeelding]

Dus mocht iemand een goede suggestie hebben dan hou ik mij van harte aanbevolen :)
Hangt de versterker rechtstreeks aan de router?

Twee maanden geleden had ik ook een vsx 921 gekocht, en na veel zoekwerk, heb ik besloten dat de netwerkpoort gewoon niet goed werkte.
Ik heb die teruggestuurd naar de verkoper (amazon) en een nieuwe gekregen die wel meteen werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Deef_ schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:19:
[...]

Hangt de versterker rechtstreeks aan de router?

Twee maanden geleden had ik ook een vsx 921 gekocht, en na veel zoekwerk, heb ik besloten dat de netwerkpoort gewoon niet goed werkte.
Ik heb die teruggestuurd naar de verkoper (amazon) en een nieuwe gekregen die wel meteen werkte.
Hmm :/ Ik denk dat ik in mijn verhaal niet geheel duidelijk was.
Ik heb de reciever vsx-d814 met de boxen JBL 200.6
Ik heb hierbij een subwoofer, maar na een verhuizing is de kabel tussen de reciever en subwoofer te kort.

Ik had de kabel van vivanco aangeschaft zoals ik had aangegeven, maar deze werkt niet.

Nogmaals waarschijnlijk was mijn verhaal niet geheel duidelijk omschreven ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Als je 'm even dichterbij zet en met een kortere kabel aansluit doet 'ie het dan wel? Die kabel lijkt me in principe wel prima. De kabel voor je sub is sowieso meestal niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Als ik hem met de kortere kabel aansluit is het geen probleem, deze werkt, dan zonder problemen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Wat voor specificaties heeft de lange kabel? Hij kan natuurlijk ook 'gewoon' kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
kraats schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:58:
Wat voor specificaties heeft de lange kabel? Hij kan natuurlijk ook 'gewoon' kapot zijn.
Ik had helaas de verpakking niet meer, maar op de kabel staat vivanco interconnect meer specs heb ik helaas niet :/

Wat ik mij nog wel herrinner is dat erop stond dat deze speciaal voor subwoofer was

[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 27-06-2012 07:35 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, iemand enig idee wat het betekent als in het display UE33 staat te knipperen?
Had het net op m'n vsx 921 tijdens het tv kijken.
De boel maar ff uitgedaan en opnieuw aan. Nu is alles weer ok.

Sorry. Na wat zoeken op internet lijkt het erop dat dit te maken heeft met het niet kunnen updaten van de software ofzo. Kan kloppen want ik heb 'm nu niet aangesloten op m'n modem. Meer twaekers bekent met dit?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Bah, mijn vsx-s500 lijkt kapoet te zijn :( 7 maanden oud, en ik krijg er geen geluid meer uit, gewoon van het een op het andere moment. Verschillende bronnen geprobeert en ook de interne kalibratie tool geeft niks meer aan geluid door. Morgen maar eens opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de VSX-2021 audio/video signalen doorgeven in standby? Bijvoorbeeld gewoon tv kijken met geluid via het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Ja dat kan :)
Moet je HDMI Kuro-Link aanhebben staan :) Op beide apparaten.
Ook wel HDMI-CEC genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:43
Speelt hier iemand 3D af via zijn Pioneer? Ik heb namelijk een Pioneer VSX-826, werkt prima. Alleen zodra ik een 3D film wil kijken verliest mijn TV het signaal van de receiver.... Iemand bekend met dit probleem? Ik gebruik uiteraard een HDMI 1.4 kabel...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Laatst online: 21:00

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik heb onlangs de Pioneer VSX-422 gekocht i.c.m. JBL ES30 speakers. Moet ik de Microfoon die er bij zit nou op een statief zetten, of kan ik die gewoon ergens neerleggen.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Je hoeft geen statief te gebruiken om de receiver in te regelen. Zolang je er maar op let dat de microfoon zo horizontaal mogelijk geplaatst wordt (bij voorkeur op oorhoogte) is er niets aan de hand. :)
Zo'n statiefschroefdraad is alleen een handige toevoeging, zodat je minder risico loopt dat de microfoon tijdens het inregelen op de grond valt.

[ Voor 26% gewijzigd door JAM op 30-06-2012 23:53 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb de VSX-921 aangesloten op een 5.1 set. Als ik radio luister stel ik de receiver in op "stereo". Nu doet de sub niet mee en komt het geluid dus alleen uit de front speakers. Is het mogelijk om ergens in te stellen dat de sub ook meedoet tijdens het luisteren in stereo-modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectMo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09-2024
kw_nl schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:34:
Speelt hier iemand 3D af via zijn Pioneer? Ik heb namelijk een Pioneer VSX-826, werkt prima. Alleen zodra ik een 3D film wil kijken verliest mijn TV het signaal van de receiver.... Iemand bekend met dit probleem? Ik gebruik uiteraard een HDMI 1.4 kabel...
Ik heb een VSX-921 en speel 3D als zonder enkel probleem. De 3D content komt van af mijn PS3.
Gebruik je wel HDMI 1.4 kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Dino_V schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:31:
Ik heb de VSX-921 aangesloten op een 5.1 set. Als ik radio luister stel ik de receiver in op "stereo". Nu doet de sub niet mee en komt het geluid dus alleen uit de front speakers. Is het mogelijk om ergens in te stellen dat de sub ook meedoet tijdens het luisteren in stereo-modus?
Normaal moet de sub gewoon mee doen in stereo. Hoe heb je je speakersettings staan? Allemaal op SMALL en sub op yes? Of misschien een verkeerde crossover instelling?

[ Voor 4% gewijzigd door wolverine3141 op 03-07-2012 12:56 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

@13tha1p1:
Als de receiver op 'Stereo' ingesteld is, wordt er juist geen signaal naar de subwoofer gestuurd. Alleen naar L/R Front. Alleen als je de receiver instelt op een 'Standard' of 'Advanced' surround modus krijgt de subwoofer ook signaal aangeleverd (niet in alle gevallen overigens).

@Dino_V:
Probeer bijvoorbeeld eens 'Dolby ProLogic IIx Music'. Hierbij ligt wat meer de nadruk op stereo geluid, maar doen ook de sub en de surround speakers mee. Dit is de instelling die ik kies als ik niet in stereo luister (SC-LX85). Natuurlijk zijn er veel meer instellingen. Kwestie van alles even langslopen en luisteren wat het best bevalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
JAM schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 02:35:
@13tha1p1:
Als de receiver op 'Stereo' ingesteld is, wordt er juist geen signaal naar de subwoofer gestuurd. Alleen naar L/R Front. Alleen als je de receiver instelt op een 'Standard' of 'Advanced' surround modus krijgt de subwoofer ook signaal aangeleverd (niet in alle gevallen overigens).
Ik heb de modus op Auto surround staan zit ik me nu te bedenken. En die geeft dan gewoon Stereo aan. Vandaar dat ik dacht dat hij daar op stond.

Ik begrijp dat als ik de receiver echt op Stereo zet hij niet mee doet? Oké dat wist ik niet. Weer wat geleerd :)

Verder heb ik zelf ook een vraagje over Extended Stereo. Deze geeft een veel hoger volume lijkt het wel. Ik dacht eerst dat dat komt omdat je meer speakers hebt die aanstaan maar de speakers lijken echt harder te gaan. Is dat ook jullie ervaring? Ik heb een 5.1 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jla schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:59:
Heeft er iemand ervaring met de Pioneer VSX-527? Ik ben opzoek naar een leuke receiver met airplay voor onder de 400 euro en kwam die tegen. Zag ook nog de Yamaha RX-V473 voorbijkomen maar weet niet of dat een tegenstander is? Ik wil de Receiver gaan gebruiken i.c.m. 2x Scandyna minipod speakers en een subwoofer (merk nog niet bekend) een 2.1 set dus.

Omdat ik niet echt veel verstand heb van receivers is alle hulp welkom _/-\o_
Geen ervaring, maar hij staat wel op mijn wensenlijstje, ben echter ook een receiver-noob ;)
Heb echter al vele jaren plezier van Pioneer apparatuur, dus nu ik op zoek was naar een nieuwe receiver die ook internetradio had en weer even mee kon + 5.1 kwam ik hier op uit :)

Binnenkort een winkel in stappen voor wat geluidstests, want qua speakers weet ik het ook niet. Heb al wel gezien dat ik de rear speakers in/op/naast de boekenkast kan plaatsen die 1 meter achter de bank staat. Binnenkort eens een tekening maken en alle aansluitingen in kaart brengen enzo :) Dat lijkt me sowieso handig ivm keuze voor apparatuur/opstelling.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

@13tha1p1:
Dat is ook mijn ervaring inderdaad. Ik denk dat dit effect komt doordat er een andere equalizer-instelling gebruikt wordt. Verschillende frequenties die 'boven de nullijn' zijn ingeregeld, t.o.v. Stereo waar alles op nul staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik ben al even aan het zoeken voor een leuke AV receiver om mee te beginnne, en ineens viel net mijn oog op deze Pioneer:
pricewatch: Pioneer VSX-521-K

Echter vraag ik mij af, deze heeft 1 HDMI out, wanneer kan het handig zijn om er 2 te hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door RickvN op 06-07-2012 13:46 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Laatst online: 20:20
RickvN schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:45:
Ik ben al even aan het zoeken voor een leuke AV receiver om mee te beginnne, en ineens viel net mijn oog op deze Pioneer:

Echter vraag ik mij af, deze heeft 1 HDMI out, wanneer kan het handig zijn om er 2 te hebben?
Kan handig zijn als je bijvoorbeeld in de toekomst een beamer erbij wil ophangen in je kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Terran schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:54:
[...]

Kan handig zijn als je bijvoorbeeld in de toekomst een beamer erbij wil ophangen in je kamer.
Ah ok, thnx voor de info:-)
Tegen die tijd dat dat gaat gebeuren, wordt de receiver ook wel geupgrade.

En als ik zo een beetje rond kijk, is dit volgens mij nog een hele goede receiver in prijs/kwaliteit verhouding gekeken. (Andere merken met zelfde prijs of iets hoger, bieden soms nog minder)...

[ Voor 23% gewijzigd door RickvN op 06-07-2012 14:42 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RickvN schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:45:

Is dit misschien wat voor je?
VSX-422-K, een model van dit jaar 2012.
Kost ietsje meer, zo rond de 250 euro.
pricewatch: Pioneer VSX-422-K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Een tweede HDMI-uitgang is ook erg handig om een tweede scherm (Computer monitor, o.i.d.) op aan te sluiten. Je hoeft dan je tv niet aan te zetten als je naar internetradio wilt luisteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
HoppyF schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:45:
[...]

Is dit misschien wat voor je?
VSX-422-K, een model van dit jaar 2012.
Kost ietsje meer, zo rond de 250 euro.
pricewatch: Pioneer VSX-422-K
Lijkt allemaal net ietsje beter inderdaad, dankje!
Zit nu toch te twijfelen om gelijk iets goeds te koop en gewoon € 200 meer weg te leggen.... Dikke twijfel!
Anders ga ik dit met een paar jaar weer upgraden, dus misschien net zo verstandig om gelijk een goede receiver aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik heb een Pioneer VSX-2021. Omdat ik midden in verhuizing/verbouwing zit heb ik hier tijdelijk een monitor met HDMI aansluiting aan gehangen. Maar nu lijkt het alsof die Pioneer geen HDMI bronnen wil doorgeven aan die monitor. Als ik de HDMI bron direct aan de monitor hang werkt het echter wel.

Iemand enig idee waarom dit zo is en hoe ik dit kan fixen?

Native resolutie van monitor is overigens 1920x1200. Maar dit geeft geen problemen als ik apparaat er direct aan hang.

Geprobeerd met Ziggo Cisco interactieve HD recorder en met een Boxee Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
JAM schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:03:
@13tha1p1:
Dat is ook mijn ervaring inderdaad. Ik denk dat dit effect komt doordat er een andere equalizer-instelling gebruikt wordt. Verschillende frequenties die 'boven de nullijn' zijn ingeregeld, t.o.v. Stereo waar alles op nul staat.
Nog even terugkomend op het verhaal van de subwoofer. Mijn subwoofer thuis doet wel gewoon mee in Stereo modus. Heb het net uitgebreid getest. Is dat niet normaal? Ik heb immers mijn fronts op small gezet en de crossover op 50Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Zelf zat ik te denken om de Pioneer 929 aan te schaffen. Nu las ik een review op What hifi waarbij zij zeggen dat andere merken verder voorlopen dan deze Pioneer (bijvoorbeeld de Onky TX-NR515)
In isolation, the Pioneer VSX-922-K is a capable and feature-rich amp. However, the benchmark set by rival machines such as the Onkyo-TX-NR515 is ridiculously high. And on this occasion, it’s a stretch too far for Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Unkie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:41:
Nu las ik een review stukje onzin/gesponsorde tekst op What hifi
Slechts mogelijke site om "reviews" te lezen. Eigenlijk gewoon geheel negeren dat blad/die site.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Heeft hier iemand de SC-LX85? Ik wil graag exact de maten weten, met name de diepte (inclusief uitsteeksels zoals de grote knoppen vooraan en de connectoren aan de achterzijde). De Pioneer site zegt: 435 x 185 x 442 mm maar ik kan niet achterhalen of dit met uitsteeksels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
richardcore schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:03:
Heeft hier iemand de SC-LX85? Ik wil graag exact de maten weten, met name de diepte (inclusief uitsteeksels zoals de grote knoppen vooraan en de connectoren aan de achterzijde). De Pioneer site zegt: 435 x 185 x 442 mm maar ik kan niet achterhalen of dit met uitsteeksels is.
Ik heb de SC-LX75, ik zal even meten als ik thuis ben.
Ik ga er van uit dat het ivm de diepte van een meubel is?
Mijn meubel (zie show topic) is 49cm diep. Als de glazen deuren niet "hol" hadden geweest had het deurtje niet dicht gekunt.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
MewBie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:24:
[...]

Ik heb de SC-LX75, ik zal even meten als ik thuis ben.
Ik ga er van uit dat het ivm de diepte van een meubel is?
Mijn meubel (zie show topic) is 49cm diep. Als de glazen deuren niet "hol" hadden geweest had het deurtje niet dicht gekunt.
Dank je MewBie! Het is inderdaad i.v.m. de diepte van een meubel. Wat bedoel je met "hol"? Kun je je kabels nog wel fatsoenlijk aansluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door richardcore op 10-07-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Begin hard te twijfelen tussen Pioneer & Onkyo. Neig nu toch meer naar Pioneer (ook gezien mijn budget). Dan bied Pioneer meer dan een Onkyo receiver.
Heb dan deze gezien: pricewatch: Pioneer VSX-826 (de 922 is denk ik net wat te gek, gezien de meerwaarde van € 180) En op de 826 zit alles al wel op?

Daarnaast zat ik ook nog te kijken voor de volgende:
pricewatch: Pioneer VSX-821-K
pricewatch: Pioneer VSX-827-K
Ik zie wel hier op pagina 1 dat het Dolby TrueHD en DTS HD is, maar op de site zelf of via de PW niet?

Wat is daarnaast nou eigenlijk het verschil tussen banaanaansluiting, schroefaansluiting en klemaansluiting.
Willekeurige speakers kun je altijd op deze 3 methodes verbinden?

[ Voor 27% gewijzigd door RickvN op 10-07-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Qua terminals is er alleen klem en schroef, in de schroefaansluiting kan je echter ook banaanstekkers kwijt (en ook een spade). Hoe dan ook slikken beide opties altijd bare-wire. Van de twee werkt klem het snelste, maar deze kan niet tot heel dikke kabel aan. Ook de connectie kan wat minder strak zitten bij klem, dit omdat de kracht door een veertje wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
FeaR schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:21:
Qua terminals is er alleen klem en schroef, in de schroefaansluiting kan je echter ook banaanstekkers kwijt (en ook een spade). Hoe dan ook slikken beide opties altijd bare-wire. Van de twee werkt klem het snelste, maar deze kan niet tot heel dikke kabel aan. Ook de connectie kan wat minder strak zitten bij klem, dit omdat de kracht door een veertje wordt geleverd.
Thanks, zie het nu ook op de achterkanten van sommige receivers, dat het vaak een beetje 50/50 loopt dan met klem en schroef/banaan is daar dan nog een reden voor dat de ene aansluiting klem is en de andere schroef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
richardcore schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:42:
[...]

Dank je MewBie! Het is inderdaad i.v.m. de diepte van een meubel. Wat bedoel je met "hol"? Kun je je kabels nog wel fatsoenlijk aansluiten?
Wat ik met hol bedoel: Het deurtje is een cm of 2 dik en de glasplaat zit aan de voorkant.
Achter de glasplaat heb ik dus 2cm extra ruimte als het deurtje dicht zit :P
En dat is ook nodig want de knoppen steken aan de voorkant iets uit.

De behuizing zelf is ~40cm diep, de knoppen aan de voorkant steken ~1.5cm uit, terminals aan de achterkant is een beetje lastig meten zonder hem uit de kast te halen..
Achter de receiver heb ik ongeveer 7cm ruimte, en dat klopt dus precies aangezien m'n kastje een binnenmaat heeft van 47cm diep en de voorkant van de receiver gelijk staat met de voorkant van het kastje.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
Dank je MewBie! Binnenmaat van mijn meubel is 46 cm diep, met wat speling richting muur van hooguit 3 cm (achterkant is open). Mijn meubel is bevestigd aan de muur en zweeft als het ware, voorkant kan afgesloten worden met een klepje en dat wil ik graag vanwege een vervelende poes :) Het zou dus net aan kunnen....denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

richardcore schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:03:
Die 44,2 cm voor diepte klopt. Dat is dus gemeten inclusief de knoppen op de voorkant en de speakerterminals op de achterkant. Mocht je banaanstekers willen gaan gebruiken (doe ik ook), dan mag je er gerust nog 3 - 5 cm extra bij optellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 13:59
Kan er met de VSX922 via het netwerk muziek vanaf de PC en Laptop gestreamt worden? Ik weet wel dat dit vanuit iTunes kan d.m.v. Airplay. Maar kan dit ook met Spotify of Windows Media Player?

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JAM schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 03:42:
Die 44,2 cm voor diepte klopt. Dat is dus gemeten inclusief de knoppen op de voorkant en de speakerterminals op de achterkant. Mocht je banaanstekers willen gaan gebruiken (doe ik ook), dan mag je er gerust nog 3 - 5 cm extra bij optellen. ;)
Je mag gerust uitgaan van een diepte van minimaal 55cm als je alles hebt aangesloten en je wilt niet erna het apparaat met je voeten aanduwen vind ik. Dus een geschikt audio-meubel vinden is "niet super makkelijk" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
Kom er maar niet uit... Een echte audiofiel ben ik niet. Het apparaat staat wel iedere dag aan (luisteren naar radio of voor het bekijken van een filmpje via een HTPC). Op de bank zitten en aandacht naar een muziek stuk luisteren doen wij echter niet. Mijn voorkeur gaat uit naar Pioneer. Heb nu ook een Pioneer en ben er tevreden over. Helaas heeft de huidige geen HDMI poortjes, dus tijd voor wat nieuws.

Mijn eisen:
- 5.1 setje (7.1 zal er niet komen ivm ruimte gebrek)
- minimaal 3 HDMI ingangen
- minimaal 1 HDMI uitgang
- HDMI standby pass through
- Audio Return Channel
- Ethernet aansluiting (bedraad)
- Upscaling?

Over die laatste twijfel ik dus. Als ik er 1 neem met upscaling zit ik bij de VSX-929 (€ 479,-). Indien ik dit niet doe volstaat een VSX-527 (€ 339,-). Wat ook nog een optie is om misschien ergens voor 350 euro een VSX-921 op te kop tikken?

Mijn budget ligt rond de 400 euro. Het is wel rekbaar naar 480, maar ik vind persoonlijk 480 euro voor een versterk een hoop geld. Ik denk niet dat ik die meerwaarde ga ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Unkie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:26:
Kom er maar niet uit... Een echte audiofiel ben ik niet. Het apparaat staat wel iedere dag aan (luisteren naar radio of voor het bekijken van een filmpje via een HTPC). Op de bank zitten en aandacht naar een muziek stuk luisteren doen wij echter niet. Mijn voorkeur gaat uit naar Pioneer. Heb nu ook een Pioneer en ben er tevreden over. Helaas heeft de huidige geen HDMI poortjes, dus tijd voor wat nieuws.

Mijn eisen:
- 5.1 setje (7.1 zal er niet komen ivm ruimte gebrek)
- minimaal 3 HDMI ingangen
- minimaal 1 HDMI uitgang
- HDMI standby pass through
- Audio Return Channel
- Ethernet aansluiting (bedraad)
- Upscaling?

Over die laatste twijfel ik dus. Als ik er 1 neem met upscaling zit ik bij de VSX-929 (€ 479,-). Indien ik dit niet doe volstaat een VSX-527 (€ 339,-). Wat ook nog een optie is om misschien ergens voor 350 euro een VSX-921 op te kop tikken?

Mijn budget ligt rond de 400 euro. Het is wel rekbaar naar 480, maar ik vind persoonlijk 480 euro voor een versterk een hoop geld. Ik denk niet dat ik die meerwaarde ga ervaren.
FYI, laatste modellen VSX-921 bij BCC gaan weg voor 299,-
Net gekocht :P , dus ik zou zeggen ga opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
Mothergoose schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:06:
[...]

FYI, laatste modellen VSX-921 bij BCC gaan weg voor 299,-
Net gekocht :P , dus ik zou zeggen ga opzoek.
Aaaagghhh... net in mn pauze bij een BCC geweest maar helaas ze hadden hem daar niet meer :(.. uit mn werk maar snel ff een rondje maken :)

Net BCC gebeld maar ze kunnen hem ook niet meer vinden in 't systeem :'( Hopen dat ze hem nog wel hebben..

[ Voor 12% gewijzigd door Unkie op 11-07-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ik zal kijken of BCC Breda hem heeft, al heeft dat weinig zin gezien je woonplaats ben ik bang. 1u 15 is dat wel rijden denk.

BCC Breda heeft de VSX-821 voor 320€ staan. ga nu even niet kijken in PW. Hoop zo al wat info te hebben gegeven voor eventuele kopers.

[ Voor 35% gewijzigd door RickvN op 11-07-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
RickvN schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:24:
Ik zal kijken of BCC Breda hem heeft, al heeft dat weinig zin gezien je woonplaats ben ik bang. 1u 15 is dat wel rijden denk.

BCC Breda heeft de VSX-821 voor 320€ staan. ga nu even niet kijken in PW. Hoop zo al wat info te hebben gegeven voor eventuele kopers.
De 921 was er ook niet meer (heb namelijk wel schoonfamilie in Breda zitten)? Zal uit mn werk is hier in de buurt kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:44:
[...]

Slechts mogelijke site om "reviews" te lezen. Eigenlijk gewoon geheel negeren dat blad/die site.
Want? Omdat de pioneer niet alle lof krijgt? Volgens mij is WH juist een goed startpunt. UIteraard is het verstandig om meerder reviews te lezen en de uiteindelijke beslissing zelf te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
RickvN en Mothergoose bedankt voor de tip van BCC! Heb een VSX-921 gevonden en gereserveerd!

[ Voor 5% gewijzigd door Unkie op 11-07-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik heb gisteren met mijn VSX-2021 voor het eerst Airplay gebruikt om mijn muziek te luisteren maar dat werkt echt veel fijner als DLNA zeg.

Ik gebruik nu een app DS Audio om via mijn Synology nas rechtstreeks af te spelen naar mijn receiver. Echt super!

(wilde ik even delen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Zit nu tussen 7 modellen te twijfelen voor een receiver. Heb echter nog een paar vragen:

Bi-wiring, toevoeging of niet? Ik zie op internet dat het niet echt veel uitmaakt en zeker geen toegevoegde waarde is?

Tulp analoog aansluitngen, wat kun je hier eigenlijk mee? Soms zitten er 7 in's op een receiver, what to do with all that?

Upscalen; zeker een toevoeging op een receiver voor derde apparaten met mindere kwaliteit?
Unkie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:44:
RickvN en Mothergoose bedankt voor de tip van BCC! Heb een VSX-921 gevonden en gereserveerd!
Waar heb je de VSX-921 uiteindelijk gevonden? Ga er nu denk ik ook maar voor! Enige wat ik jammer vind is dat die maar 4 hdmi ingangen heeft, maar mijn tv heeft er zelf ook nog een paar, dus dat kan eigenlijk ook nooit fout gaan!

[ Voor 33% gewijzigd door RickvN op 11-07-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
RickvN schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:13:
Bi-wiring, toevoeging of niet? Ik zie op internet dat het niet echt veel uitmaakt en zeker geen toegevoegde waarde is?
Bi-wire kan elke receiver aan, dat is immers twee paar kabels vanuit één paar terminals. Dus dat is een kwestie van proppen ;)
B-amp is naar mijn mening overrated op dit soort setjes. Sowieso is het passief Bi-amp aangezien je maar één voeding hebt. Je receiver stuurt hoog en laag ook niet apart aan, je gebruikt nog steeds het filter van de speakers. Het is ook niet zo dat je met Bi-amp opeens twee keer zo veel vermogen hebt. Voor mij zou dat zeker geen punt zijn om een receiver wel of niet te nemen.
Tulp analoog aansluitngen, wat kun je hier eigenlijk mee? Soms zitten er 7 in's op een receiver, what to do with all that?
Analoge apparatuur aansluiten? Wordt nog wel eens gebruikt om analoog aan te sluiten vanaf een DAC, maar met de komst van HDMI en S/PDIF zie je het wel minder inderdaad.
Upscalen; zeker een toevoeging op een receiver voor derde apparaten met mindere kwaliteit?
Upscalen is overrated. Veelal kan de bron al scalen en anders kan je TV dat ook wel. En een SD DVD wordt echt geen 1080p Blu-ray doordat je upscaled. Conversion is dan wel weer leuk, maar alleen nodig als je analoge bronnen hebt die je om zou willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
RickvN schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:13:

Waar heb je de VSX-921 uiteindelijk gevonden? Ga er nu denk ik ook maar voor! Enige wat ik jammer vind is dat die maar 4 hdmi ingangen heeft, maar mijn tv heeft er zelf ook nog een paar, dus dat kan eigenlijk ook nooit fout gaan!
Bij BCC in Arnhem voor € 299,-... Ze vroegen er € 370,- voor. Na het verhaal dat ik las dat ze voor 299 weggingen ging de verkoper akkoord en kon ik hem afhalen! _/-\o_

Net aangesloten. Merk alleen dat ik mijn passive subwoofer er niet op aan kan sluiten. Er zit geen LFE aansluiting op alleen pre-out. Of is hier een converter voor ofzo?

Anders iemand advies voor een mooie sub icm de VSX-921? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
@Fear, big thanks. Dus meer hamdige dingen ipv noodzakelijke dingen?

@Unkie, morgen rond de middag dan maar eens BCC's gaan afbellen voor de VSX-921, vanmiddag nog even naar de specs gekeken thuis en het is een prima ding eigenlijk. Ook airplay, wat toekomstig ool wel makkelijk wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
Grote boxen komen het huis niet in (iets met WAF :+ ).

Wat raden jullie aan? Huidige boxen behouden en kijken voor een goede sub (bijvoorbeel de Rel T5)?

Of compleet nieuw setje halen, bijvoorbeeld de
-Boston Acoustics SoundWare XS 5.1
-Wharfedale DX 1 HCP 5.1

Ik vraag me af in hoeverre dit een verbetering is ten opzichte van mijn huidige boxen set.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? (FeaR...??? :+ )

[ Voor 84% gewijzigd door Unkie op 12-07-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Helaas, net even BCC gebeld, dichtstbijzijndste VSX921 die nog verkrijgbaar is, is in Eindhoven (3 stuks) en Oss (2 stuks). Beiden 1u rijden. Jammer genoeg niet meer in Bergen op Zoom/Roosendaal/Breda/Rotterdam...

Edit: Ik ben ook gek ook, nu op naar Oss voor de VSX-921! En nog met OV ook.

Edit 2: Na 1,5u vertraging in Den Bosch omdat er een auto op het spoor stond eindelijk de receiver opgehaald. Ze hadden ook geen tasje. Dat wordt lekker sjouwen! Ik heb het er voor over. Uiteindelijke prijs: €295,20

[ Voor 43% gewijzigd door RickvN op 12-07-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
RickvN schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:16:
Helaas, net even BCC gebeld, dichtstbijzijndste VSX921 die nog verkrijgbaar is, is in Eindhoven (3 stuks) en Oss (2 stuks). Beiden 1u rijden. Jammer genoeg niet meer in Bergen op Zoom/Roosendaal/Breda/Rotterdam...

Edit 2: Na 1,5u vertraging in Den Bosch omdat er een auto op het spoor stond eindelijk de receiver opgehaald. Ze hadden ook geen tasje. Dat wordt lekker sjouwen! Ik heb het er voor over. Uiteindelijke prijs: €295,20
Haha :) Je krijgt het niet voor niets ;) Welke speakers heb jij erop aangesloten? En heb jij een advies (of deze huidige speakers houden en een subwoofer kopen of de DX-1). Alvast bedankt en suc6 nog ff met de terug reis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
RickvN schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:16:

Was dat de laastste? Of hebben ze er nu nog een staan? Aangezien ze daar koopavond hebben, zal ik ook maar eens een gok wagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
De SC-LX85 is zowel fysiek als qua mogelijkheden teveel van het goede voor wat ik wil. Ik heb nu 4 x KEF Q300 (2 x front en 2 x rear), KEF Q600c en KEF Q400b. In de toekomst wil ik dit hooguit uitbreiden naar 7.1. Wat sluit ik verder aan: TV, Blu-ray speler, XBOX360 en HTPC. De ratio zegt dat de SC-LX85 overkill is maar het blijft toch knagen haha. De VSX-1122-K gaat het worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Unkie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:51:
Wat raden jullie aan? Huidige boxen behouden en kijken voor een goede sub (bijvoorbeel de Rel T5)?
Rel T5 is sowieso niet echt een goede subwoofer, grappig ding maar voor bijna 600 euro is er meer leuks te koop. Denk aan een SVS of BK.
Of compleet nieuw setje halen, bijvoorbeeld de
-Boston Acoustics SoundWare XS 5.1
-Wharfedale DX 1 HCP 5.1
De Wharfedale is een volwassener setje dan je nu hebt staan. Meer echte speakers met twee-weg systeem. De XS is qua systeem meer gelijk aan de melkpakjes die je nu al hebt, dus wellicht een redelijk hoge crossover aangezien er in dergelijke kleine speaker geen ruimte is om lage en midlage tonen weer te geven. Qua looks lijkt de keuze mij niet heel lastig ten opzichte van de Pioneer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
@Michiel706, excuses vd late reactie. In Oss hadden ze er nog 2 vmd (nu max. 1), Eindhoven de Hurk 3, Heerle 2, Enschede 2 en Helmond 2. (Vanmiddag ongeveer half 2).

Hopelijk lukt het je nog!

Edit: Anders even BCC bellen en laten reserveren, dan ben je zeker.

[ Voor 15% gewijzigd door RickvN op 13-07-2012 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
FeaR schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:41:
[...]

De Wharfedale is een volwassener setje dan je nu hebt staan. Meer echte speakers met twee-weg systeem. De XS is qua systeem meer gelijk aan de melkpakjes die je nu al hebt, dus wellicht een redelijk hoge crossover aangezien er in dergelijke kleine speaker geen ruimte is om lage en midlage tonen weer te geven. Qua looks lijkt de keuze mij niet heel lastig ten opzichte van de Pioneer :P
Thx (again) FeaR!
Wat raad je aan voor een complete 5.1 set? De Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 vond ik erg blikkerig klinken, weinig warmte.

Tot nu toe staat de Wharfedale op de nominatie lijst :).. vanmiddag ga ik die beluisteren. Heb je nog een goede tip welk setje ik zeker niet over mag slaan (kleine boxen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
RickvN schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:43:
@Michiel706, excuses vd late reactie. In Oss hadden ze er nog 2 vmd (nu max. 1), Eindhoven de Hurk 3, Heerle 2, Enschede 2 en Helmond 2. (Vanmiddag ongeveer half 2).

Hopelijk lukt het je nog!

Edit: Anders even BCC bellen en laten reserveren, dan ben je zeker.
Gisteren avond rond 8 uur gin het laatste exemplaar voor 295 over de toonbank :)
Thanks voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Lumics schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:04:
Want? Omdat de pioneer niet alle lof krijgt? Volgens mij is WH juist een goed startpunt.
Want er is niets "getest'. Waar zijn de meetresultaten? Dit is gewoon een stukje subjectieve tekst.
UIteraard is het verstandig om meerder reviews te lezen en de uiteindelijke beslissing zelf te nemen.
Nee, een "test" zoals deze zegt helemaal niets. Is gewoon vullen van web/magazine pagina's, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Michiel706 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:20:
[...]

Gisteren avond rond 8 uur gin het laatste exemplaar voor 295 over de toonbank :)
Thanks voor de tip! _/-\o_
jij heb de laatse? Ik krijg m pas de 8e vd 8e met mijn verjaardag. Dus nog even wachten, maar volgens mij een hele degelijke receiver, vooral voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
RickvN schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:47:
[...]

jij heb de laatse? Ik krijg m pas de 8e vd 8e met mijn verjaardag. Dus nog even wachten, maar volgens mij een hele degelijke receiver, vooral voor dat geld?
Ik heb hem zelf ook een klein jaartje, en deze was dus voor onze pa. Mij bevalt ie erg goed!

Gisteren ons ook even laten informeren wat de verschillen zijn t.o.v. de VSX922. Valt allemaal wel mee, dus is het het prijsverschil van 250euro meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Zover ik weet, 2 hdmi ingangen meer (mijm tv heeft er ook een paar dus prima), 30 voorkeuze zenders meer en nog iets, maar weet niet meer wat. Dikke prima denk ik dan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
7.2, dus 2 uitgangen voor 2 subs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Michiel706 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:16:
7.2, dus 2 uitgangen voor 2 subs!
Y-Splitter achter een enkele Subwoofer Pre-Out en je hebt ook 7.2 ;) Bij veel 7.2 receivers is het intern gewoon een x.1 met een interne Y-splitter. Bij een echte x.2 receiver kan je ook de subwoofers apart inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:28:
Y-Splitter achter een enkele Subwoofer Pre-Out en je hebt ook 7.2 ;) Bij veel 7.2 receivers is het intern gewoon een x.1 met een interne Y-splitter. Bij een echte x.2 receiver kan je ook de subwoofers apart inregelen.
Maar het staat zo vreselijk stoer op de specs-list! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:30:
[...]
Maar het staat zo vreselijk stoer op de specs-list! ;)
True, vooral die nieuwe TX-NRxx10 modellen van Onkyo met 11.4 Pre-Out! Al wordt daar wel weer een Dolby en DTS-versie bijgeleverd die alle kanalen kan benutten. Alleen eens zien of je ook echt vier subwoofers afzonderlijk in kan stellen. Sowieso is het afstellen en plaatsen van één subwoofer al lastig voor een gemiddelde ruimte, laat staan twee - vier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
FeaR schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:28:
[...]

Ik weet niet hoe dat bij de 922 zit, maar bij de 921 kan je elk kanaal apart regelen

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste