Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrong topic, ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:24
All Channel Stereo kiezen op de receiver? Want volgens mij wil je gewoon geluid over alle speakers, zelfs als de bron maar 2.0 uitstuurt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Hoe hebben jullie je speakers op de pioneer vsx 921 aangesloten? via bananenstekkers, en is dit veel beter of minder dan direct aansluiten met de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:19
Maakt allemaal niks uit zolang het goed vast zit.

Zelfs met metalen kapstokken krijg je deftige geluidskwaliteit.

Laat dure kabels en verbindingsmateriaal maar in de winkel, tenzij je dikwijls wil loskoppelen en terug verbinden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jay-7AC schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:36:
Hoe hebben jullie je speakers op de pioneer vsx 921 aangesloten? via bananenstekkers, en is dit veel beter of minder dan direct aansluiten met de kabel.
FeaR in "Wel of niet Banana Plugs?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Ik heb een vreemd probleem met mijn SC-LX85 waar ik niet uitkom.
Als ik een mapje met muziek wil afspelen via de receiver dan klik ik met rechts op het mapje en selecteer 'Afspelen met > SC-LX85'. Vervolgens schakelt de receiver netjes over naar 'Home Media Gallery' en verschijnt er een schermpje met de muziek in het geselecteerde mapje.
Het eerste nummer wordt geladen, maar op een of andere manier blijft dit doorgaan totdat ik een foutmelding krijg: "Er is een fout opgetreden op het apparaat".

DHCP is ingeschakeld op pc en receiver en gezien het feit dat de verbinding tussen de 2 apparaten tot stand komt werkt dat gedeelte in ieder geval.

Heeft iemand dit ook (gehad)? Wat zie ik over het hoofd? Ik kan geen oplossing in de gebruiksaanwijzing ontdekken. PC draait op Windows 7 Home Premium 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:34
JAM schreef op woensdag 25 april 2012 @ 03:19:
Ik heb een vreemd probleem met mijn SC-LX85 waar ik niet uitkom.
Als ik een mapje met muziek wil afspelen via de receiver dan klik ik met rechts op het mapje en selecteer 'Afspelen met > SC-LX85'. Vervolgens schakelt de receiver netjes over naar 'Home Media Gallery' en verschijnt er een schermpje met de muziek in het geselecteerde mapje.
Het eerste nummer wordt geladen, maar op een of andere manier blijft dit doorgaan totdat ik een foutmelding krijg: "Er is een fout opgetreden op het apparaat".

DHCP is ingeschakeld op pc en receiver en gezien het feit dat de verbinding tussen de 2 apparaten tot stand komt werkt dat gedeelte in ieder geval.

Heeft iemand dit ook (gehad)? Wat zie ik over het hoofd? Ik kan geen oplossing in de gebruiksaanwijzing ontdekken. PC draait op Windows 7 Home Premium 64-bit
Probeer eens een enkel muziek bestand af te spelen i.p.v. een map. Misschien staan er niet-muziek bestanden in de map waardoor de receiver een error krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Voor zover ik kan zien staat er alleen album art in de betreffende mapjes, maar ik ga dat zeker even proberen.

To be continued ... :)

Update:
Ik heb het even geprobeerd met een .wma en een .mp3 en geen van beiden speelt af.
Wat ik ook nog heb geprobeerd is via de home media gallery de muziekbestanden af te spelen. Dat lukt ook niet. Ik kan de muziekbestanden dus wel gewoon benaderen en selecteren, maar als het bestand afgespeeld moet worden blijft het eerst heel lang laden (Geen file info, alleen "Connecting") en daarna krijg ik dus een foutmelding (pc-kant: "Er is een fout opgetreden op het apparaat" / receiver-kant: "Server error")

Ik heb dus geen flauw idee waar ik de oorzaak zou moeten zoeken. Zover gaat m'n kennis van netwerken nou ook weer niet. :|

[ Voor 70% gewijzigd door JAM op 26-04-2012 03:20 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boinius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-08 12:11
hoi,

Ik ben op ibood nu aan het kijken voor de HtC titan smatphone, maar hij draait op windows phone.
Nu vraag ik me af of ik hiermee ook mijn vsx-921 kan bedienen of gaat dit alleen via iphone/ android?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

boinius schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:20:
Nu vraag ik me af of ik hiermee ook mijn vsx-921 kan bedienen of gaat dit alleen via iphone/ android?
Volgens mij alleen Android en iOS.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:34
JAM schreef op donderdag 26 april 2012 @ 02:50:
Voor zover ik kan zien staat er alleen album art in de betreffende mapjes, maar ik ga dat zeker even proberen.

Update:
Ik heb het even geprobeerd met een .wma en een .mp3 en geen van beiden speelt af.
Wat ik ook nog heb geprobeerd is via de home media gallery de muziekbestanden af te spelen. Dat lukt ook niet. Ik kan de muziekbestanden dus wel gewoon benaderen en selecteren, maar als het bestand afgespeeld moet worden blijft het eerst heel lang laden (Geen file info, alleen "Connecting") en daarna krijg ik dus een foutmelding (pc-kant: "Er is een fout opgetreden op het apparaat" / receiver-kant: "Server error")

Ik heb dus geen flauw idee waar ik de oorzaak zou moeten zoeken. Zover gaat m'n kennis van netwerken nou ook weer niet. :|
En om verder de muziek bestanden geheel uit te sluiten kun je ze vanaf een usb stick afspelen. Dan moet de receiver ze namelijk ook inlezen via HMG.
Verder zou ik het ook niet weten, contact opnemen met de importeur en evt RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Ik heb even een stickje met wat muziek geprobeerd. Goede suggestie, had ik niet zo snel aan gedacht.
Dat speelde direct af zonder problemen (mooi geluid zeg met die 'Sound Retreiver'). Wat er dan misgaat met de H.M.G. via de pc weet ik niet, maar dat is ook weer niet zó belangrijk dat ik daarvoor een RMA-procedure ga opstarten. Voor de rest doet de receiver het naar volle tevredenheid namelijk. :*)

Ik denk dat ik de boel maar eens moet resetten (kijken wat dat uithaalt). Als er iemand nog andere suggesties heeft ..... heel graag.

Aanvullende vraag:
Gebruiken jullie voor het streamen van muziek de standaard poort (23) of heb je een andere poort ingesteld?

[ Voor 10% gewijzigd door JAM op 27-04-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:58
JAM schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:25:
Ik heb even een stickje met wat muziek geprobeerd. Goede suggestie, had ik niet zo snel aan gedacht.
Dat speelde direct af zonder problemen (mooi geluid zeg met die 'Sound Retreiver'). Wat er dan misgaat met de H.M.G. via de pc weet ik niet, maar dat is ook weer niet zó belangrijk dat ik daarvoor een RMA-procedure ga opstarten. Voor de rest doet de receiver het naar volle tevredenheid namelijk. :*)

Ik denk dat ik de boel maar eens moet resetten (kijken wat dat uithaalt). Als er iemand nog andere suggesties heeft ..... heel graag.

Aanvullende vraag:
Gebruiken jullie voor het streamen van muziek de standaard poort (23) of heb je een andere poort ingesteld?
Heb je een bedrade verbinding of draai je via wifi?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb gisteren mijn Pioneer VSX-S500 receiver binnen gekregen en uiteraard aangesloten.
Dit ter vervanging van mijn oude Pioneer C300 receiver die de geest heeft gegeven.

Uiteraard moet ik nog veel uitproberen, maar ik loop nu tegen iets aan wat wellicht gewoon zo is of ik moet het anders aansluiten or instellingen wijzigen.

Dit is de setup:

- AcRyan Mediaplayer via HDMI aangesloten op de S500 op HDMI-IN
- Pioneer 140 bluray speler ook via HDMI op HDMI-IN
- De S500 via HDMI-OUT aangesloten op de TV (een Sony EX500)

Ik had begrepen dat de beeld/geluid signalen over HDMI doorgegeven worden naar de TV ook als de receiver uit staat.
Is dat zo? Dus als ik een blueray afspeel dat ik het beeld en geluid op de TV krijg zonder de receiver aan te zetten.

Als dat niet zo is vraag ik mij af of de meerwaarde van HDMI IN op een receiver is omdat je dan altijd het geluid en beeld via de receiver moet laten lopen en je dan nooit geluid op de TV krijgt.
Voor een film best leuk, maar ik verwacht niet dat mijn kinderen al deze apparaten moeten aanzetten, de juiste ingang kiezen op de receiver en het geluid via de boxen in de kamer te krijgen.

Mijn wens is eigenlijk dit:

Ik gebruik de mediaplayer zowel om wat te kijken zonder surround, dus gewoon het geluid uit de TV.
Maar voor een film zet ik graag de receiver aan om het geluid in meerkanaals over de boxen te krijgen.

Wat is de beste manier om zoiets voor elkaar te krijgen?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
JAM schreef op donderdag 26 april 2012 @ 02:50:

Update:

Op mijn SC-LX75 heb ik nagenoeg hetzelfde. Mijn muziek staat alleen op mijn NAS waarop naast de shares Twonky draait.
Als ik de H.M.G. opstart kan ik kiezen uit de TwonkyServer en de shares op de NAS, als ik de shares probeer te benaderen krijg ik ook de melding Server Error. TwonkyServer werkt gewoon zoals zou moeten.
Ik vermoed dat het met de rechten of eventuele firewalls te maken heeft.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Werkt het ook als TwonkyServer op de pc geïnstalleerd is, of alleen op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Dat weet ik niet, ik heb Twonky alleen maar op m'n NAS draaien.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Ah. Dat is jammer. Het is goed om te weten overigens dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb Twonky al even geprobeerd, maar kreeg dat ook niet werkend. Misschien moet ik nog instellingen veranderen. Zijn er mensen bij wie DLNA via TwonkyServer i.c.m. een van de recente receivers werkt?

Nog even voor de goede orde: DLNA werkt bij mij dus van beide kanten niet. Ik kan van beide kanten de bestanden benaderen en selecteren, maar afspelen lukt dus helaas nog steeds niet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Laatst online: 12-09 11:39
Ik ben sinds een paar dagen in het bezig van een HTP-071.
Moet alles nog enigzins afstellen/instellen, maar tot nu toe erg tevreden over de geluidskwaliteit.

Het doel is een videokaart dmv hdmi naar de versterker te lussen. Nu eerst een (erg) lange hdmi kabel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
JAM schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 01:47:
Ah. Dat is jammer. Het is goed om te weten overigens dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb Twonky al even geprobeerd, maar kreeg dat ook niet werkend. Misschien moet ik nog instellingen veranderen. Zijn er mensen bij wie DLNA via TwonkyServer i.c.m. een van de recente receivers werkt?

Nog even voor de goede orde: DLNA werkt bij mij dus van beide kanten niet. Ik kan van beide kanten de bestanden benaderen en selecteren, maar afspelen lukt dus helaas nog steeds niet. :|
Heb je UPNP aanstaan in je router?

Edit: welke router heb je eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door j-phone op 28-04-2012 19:08 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik heb sinds een week of 3 de pioneer VXS-921...echt een fantastisch apparaat. Strak en helder geluid en handige multimedia functionaliteit.

Alleen 1 ding krijg ik niet voor elkaar. Ik wil graag het geluid van mijn mijn TV ( Panasonic 65VT20 ) ook over de speakers. Ik heb echter geen losse decoder, maar een ziggo CI kaart. Is het dan toch mogelijk om via HDMI / ARC het geluid over de versteker heen te laten lopen?

Het kan uiteraard met een optische kabel, maar om het aantal kabels te beperken vraag ik me af of dit ook met HDMI kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
netvista schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:41:
Is het dan toch mogelijk om via HDMI / ARC het geluid over de versteker heen te laten lopen?
Zowel de VSX-921 en 65VT20 beschikken over HDMI 1.4 met ARC, dus het zou moeten werken. Wel in beide apparaten instellen dat je van ARC gebruik wilt maken. Geloof dat je dan bij de VSX-921 ook HDMI CEC aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

j-phone schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:07:
[...]

Heb je UPNP aanstaan in je router?

Edit: welke router heb je eigenlijk?
UPnP staat aan in de router (ICIDU NI-707533). Ik heb het inmiddels werkend gekregen met behulp van TwonkyServer. Ik had eerst alleen niet door dat ik in Windows Media Player voor het 'boompje' van TwonkyServer moest kiezen i.p.v. op de normale manier. Ik blijf het overigens raar vinden dat het niet standaard met Windows 7 werkt, terwijl dat wel zo zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Laatst online: 12-09 11:39
Heeft het overigens zin om de standaard meegeleverde speaker kabels te vervangen door wat betere kwaliteit bekabeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Sosua schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:19:
Heeft het overigens zin om de standaard meegeleverde speaker kabels te vervangen door wat betere kwaliteit bekabeling ?
Als het koperen kabels zijn van 2,5mm2 heeft het geen zin die te vervangen tenzij er breuken oid in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
0,75 mm2 is ook al meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Tot een meter of 11 heb je gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbrandwijk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09-2021
Beste mensen, ik ben nieuw hier. Heb het forum aardig uitgespit en geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden (maar wel een hoop nuttige info)

Sinds twee weken heb ik de VSX-921 en heb een raar probleem waar ik niet uitkom.
Elke twee tot drie minuten gaat het volume 3db omlaag. Na een half uur ofzo is het geluid weg?

Dacht eerst dat het met airplay (iphone of itunes vanaf mijn mac) te maken had maar het gebeurt ook bij een CD en digitale TV. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

De setup is heel simpel:
2 speakers aangesloten en dit ook ingesteld bij speaker settings
CD speler, playstation, ziggo ontvanger via hdmi in en de tv op hdmi uit.
Receiver hangt via draad aan het netwerk
Voor geluidsweergave druk ik op de "stereo" knop

De speakers zijn overigens 4 ohm... (mag 6 tot 16 zijn)
Bij de veelgestelde vragen in het boekje staat dat het geluid automatisch verlaagd wordt als de receiver te warm wordt. Hij is nog niet lauw, dus dat kan het niet zijn volgens mij.

Hoop dat iemand een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

zie je ook op het scherm dat hij zachter gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45
FeaR schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:02:
[...]

Zowel de VSX-921 en 65VT20 beschikken over HDMI 1.4 met ARC, dus het zou moeten werken. Wel in beide apparaten instellen dat je van ARC gebruik wilt maken. Geloof dat je dan bij de VSX-921 ook HDMI CEC aan moet zetten.
Hmm...krijg het toch niet voor elkaar helaas. Ik heb de TV via HDMI poort 2 (HDMI 1.4 + ARC support) aangesloten op de "TV out" uitgang van de versterker. Op de versterker "TV audio => via HDMI" ingestelt. Over de CEC functie kan ik niks vinden in de handleiding van de versterker. Op de TV valt verder niks in te stellen in dit opzicht.

Suggesties om dit toch aan de praat te krijgen zijn van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbrandwijk
DjVe schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:39:
zie je ook op het scherm dat hij zachter gaat?
Ja, het display geeft aan dat het volume is veranderd, alsof je aan de knop hebt gedraaid. Even later staat er weer "stereo" in het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

dbrandwijk schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:11:
[...]

Ja, het display geeft aan dat het volume is veranderd, alsof je aan de knop hebt gedraaid. Even later staat er weer "stereo" in het display.
Dan denk ik dat hij defect is, maar om alles uit te sluiten. Zet de receiver eens in een andere kamer zonder iets aangesloten (alleen voeding erin) en kijk dan eens of het volume veranderd? Het kan een automatische beveiliging zijn, een defect of IR interferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Nieuwe receivers uit de "Elite" lijn voor de US markt zijn geintroduceerd :)
Zullen ook naar de EU komen :)

Voor de EU markt zullen dit wsch de volgende worden: SC-2022, SC-LX56, SC-LX76 en SC-LX86
Die zullen allen vier uitgerust zijn met Klasse-D versterking!
Verdere details zijn nog niet 100% bekend.
Behalve dan de US specs van de US modellen:
http://www.pioneerelectro...Receivers/Elite+Receivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:28
Even een korte vraag. Kan je een Pioneer versterker volledig bedienen via de Ipad? Kan ik de versterker in een andere ruimte zetten en hem dan toch bedienen?
Ik kan de app wel downloaden maar niet gebruiker natuurlijk. Kan je er alle basisfuncties mee bedienen als aan/uit, bron selecteren, volume enz...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 14:25
De App heeft (in ieder geval bij mij op Android) ook een demo functionaliteit. Probeer daar mee te kijken of alles wat je wilt hebben erin zit :)

En ik kan inderdaad aan/uit, bron, volume etc ermee bedienen. Ik mis alleen de A/B speaker functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
netvista schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:03:
[...]

Hmm...krijg het toch niet voor elkaar helaas. Ik heb de TV via HDMI poort 2 (HDMI 1.4 + ARC support) aangesloten op de "TV out" uitgang van de versterker. Op de versterker "TV audio => via HDMI" ingestelt. Over de CEC functie kan ik niks vinden in de handleiding van de versterker. Op de TV valt verder niks in te stellen in dit opzicht.

Suggesties om dit toch aan de praat te krijgen zijn van harte welkom :)
Hoi Netvista,

ik heb de vsx-921 en panasonic gt-30. Als ik de tv hdmi2 aansluit op de hdmi out van de receiver dan werkt het. Tv hoef je niet veel aan te doen. Receiver bij hdmi setup kiezen voor control op on. Tv input op hdmi zetten bij de Pioneer. Na het instellen even de tv en receiver uitzetten. Dan eerst tv aan en dan receiver aan. Tv even Viera link op je via je remote testen.

Nou heb ik weer een ander probleem. Alles werkt prima, totdat ik m`n xtreamer ultra aansluit. Zolang m`n xtreamer op stand-by staat doet de ARC en HDMI control het niet meer. Als ik de xtreamer aanzet of helemaal los koppel, dan werkt alles weer prima.

8)7 :? :X |:( |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 03-05-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Pioneer VSX-921 en heb vanmiddag een Apple TV 3 aangeschaft, deze heb ik met een hdmi kabel op de video ingang van de Pioneer aangesloten of kan ik beter een andere ingang kiezen? Zo op het eerste gezicht werkt het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:14:
Ik heb een Pioneer VSX-921 en heb vanmiddag een Apple TV 3 aangeschaft, deze heb ik met een hdmi kabel op de video ingang van de Pioneer aangesloten of kan ik beter een andere ingang kiezen? Zo op het eerste gezicht werkt het allemaal.
Maakt niet zoveel uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Stephan Oudmaijer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:27:
[...]

Hoi Netvista,

ik heb de vsx-921 en panasonic gt-30. Als ik de tv hdmi2 aansluit op de hdmi out van de receiver dan werkt het. Tv hoef je niet veel aan te doen. Receiver bij hdmi setup kiezen voor control op on. Tv input op hdmi zetten bij de Pioneer. Na het instellen even de tv en receiver uitzetten. Dan eerst tv aan en dan receiver aan. Tv even Viera link op je via je remote testen.

Nou heb ik weer een ander probleem. Alles werkt prima, totdat ik m`n xtreamer ultra aansluit. Zolang m`n xtreamer op stand-by staat doet de ARC en HDMI control het niet meer. Als ik de xtreamer aanzet of helemaal los koppel, dan werkt alles weer prima.

8)7 :? :X |:( |:(
Nou ik ben eruit waarom het niet werkt. Het schijnt nogal een issue te zijn met HDMI CEC. M`n Xtreamer laat het zaakie trippen. Ik moet nu opzoek naar een hdmi kabel zonder CEC. Als iemand een adresje weet? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbrandwijk
DjVe schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:30:
[...]

Dan denk ik dat hij defect is, maar om alles uit te sluiten. Zet de receiver eens in een andere kamer zonder iets aangesloten (alleen voeding erin) en kijk dan eens of het volume veranderd? Het kan een automatische beveiliging zijn, een defect of IR interferentie.
Alles geprobeerd... Helaas lijkt hij inderdaad stuk te zijn. Hetzelfde euvel doet zich voor in een andere kamer met niets aangesloten. Heb hem ook nog gereset maar dit mocht niet baten. Mailtje gestuurd naar Pioneer en daar zeggen ze het probleem niet te kennen. Ze adviseerden me om de hdmi control uit te schakelen maar deze stond al uit. Terug naar de winkel dus. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Heeft er al iemand wat ervaring met het bedienen van een VSX-921 met de Philips Prestigo 8215?

Ik denk er aan deze bediening te kopen om alles wat simpeler te maken, waar wil zeker zijn dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
De nieuwe VSX-922 is eindelijk leverbaar.
Alleen de prijs.... € 549, dat is niet mals.
Een verschil van bijna € 200 met de VSX-921, dat is wel erg veel.

Ok, het is net een nieuw model en deze mag ook wat duurder zijn, iets rond de € 425 lijkt me reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Laatst online: 21:27
Ik ben opzoek naar een nieuwe reciever, maar het vinden van 1 die aan mijn eisen voldoet blijkt nogal lastig te zijn.
Nu lijkt het erop dat de VSX-2021 wel het gene nodig heeft wat ik graag zou willen. Alleen kan ik nou niet in de handleiding vinden of het wel echt mogelijk is.

Mijn situatie is als volgt:

2 Televisies
Xbox/Ps3/HTPC enz...
gaming headset Astro A40

Nu zou ik dus graag willen dat ik als volgt kan kijken/luisteren.

TV 1 - HTPC - geluid over de aangesloten speakers
TV 2 - Xbox - geluid over de optical out naar de headset

wat ik uit de handleiding begrijp is dat het mogelijk is om het hdmi signaal van 2 apparaten gescheiden te controleren, maar of de optical out naar de headset dan ook mogelijk is vraag ik mij af.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

HoppyF schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:59:
De nieuwe VSX-922 is eindelijk leverbaar.
Alleen de prijs.... € 549, dat is niet mals.
Een verschil van bijna € 200 met de VSX-921, dat is wel erg veel.

Ok, het is net een nieuw model en deze mag ook wat duurder zijn, iets rond de € 425 lijkt me reëel.
Adviesprijs voor de 921 was ook €549.

Winkelprijzen zullen gedurende het modeljaar langzaam zakken in afwachting van het nieuwe model. Zo werkt het nu eenmaal.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zpottr schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:47:
[...]

Adviesprijs voor de 921 was ook €549.

Winkelprijzen zullen gedurende het modeljaar langzaam zakken in afwachting van het nieuwe model. Zo werkt het nu eenmaal.
Ok, dat zou best kunnen.
Ik weet dat de 921 een tijd ergens rond de € 425 heeft gezet, en nu nog veel lager (360), dit is omdat het model echt tegen het eind van zijn modeljaar aan loopt.
De 922 heeft dus nog even de adviesprijs tot hij echt massaal op de markt komt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Wat is nu echt het verschil tussen de VSX-921 en de VSX-922? Ik vind de prijs van de VSX-921 momenteel heel aantrekkelijk maar wil natuurlijk niet de 921 kopen als de 922 echt veel mooiere features heeft.
Ik heb geprobeerd om te bekijken wat het verschil is tussen deze 2, maar kwam er niet zo goed achter. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik geen audiofiel ben!! Weten jullie mij te informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mierenfokker schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:30:
Wat is nu echt het verschil tussen de VSX-921 en de VSX-922? Ik vind de prijs van de VSX-921 momenteel heel aantrekkelijk maar wil natuurlijk niet de 921 kopen als de 922 echt veel mooiere features heeft.
Ik heb geprobeerd om te bekijken wat het verschil is tussen deze 2, maar kwam er niet zo goed achter. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik geen audiofiel ben!! Weten jullie mij te informeren?
Zo te zien zijn dit wat verschillen, misschien niet heel groot tov vorig jaar.

iControlAV2012:
Description
Compatible AV receiver models (as of April 2012) :
USA/Canada: VSX-60, VSX-1122-K
Europe: VSX-1122-K, VSX-922-K

The VSX-1122 and VSX-922 come equipped with a new HDMI Standby Through mode that allows high definition audio and video to pass through the receivers while in the Standby mode. All 2012 models also include an Audio Return Channel (ARC) feature to accept audio signals sent from a compatible TV’s tuner back to the receiver via a single HDMI connection.

ControlApp & iControlAV2012 App – Pioneer’s new ControlApp and latest generation iControlAV2012 (3) App give users even more control of their receivers and home cinema settings from the convenience of their iPhone or iPod touch. With ControlApp, available for the VSX-827 and VSX-527, users can turn the receiver on and off, adjust sound modes, change inputs and control Internet radio and DLNA streaming content. The new iControlAV2012 app featured on the VSX-1122 and VSX-922 provides additional receiver control on the iPhone, iPad or iPod touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Bedankt voor het antwoord. Is dat de 160 euro prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mierenfokker schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:15:
Bedankt voor het antwoord. Is dat de 160 euro prijsverschil waard?
Nee, dat denk ik niet.
Als de adviesprijs echter zakt naar de straatprijs (wat normaal gesproken wel gebeurt als de receiver leverbaar is), dan zal het prijsverschil wel een stuk kleiner gaan worden.
De "bodemprijs" zoals deze nu voor de 921 geldt zal voorlopig niet gehaald gaan worden verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
Voor de liefhebber, preview vsx-922-k:
http://www.areadvd.de/hardware/2012/pioneer_vsx922.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:36
Vraag aan een gebruiker van bv. De 921/1021/2021: is het mogelijk om de receiver bij meerkanaals-geluid de kanalen te remixen? Concreet voorbeeld, kan ik bij 5.1 input het center spoor ( ik heb eeen 4.1 opstelling zonder center) door de receiver laten mixen naar front rechts en front links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Dat is inderdaad gewoon mogelijk bij de receivers die je noemt. Als je hier de handleiding downloadt, dan vind je op pagina 67 (2de kolom) wat je zoekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Laatst online: 01-07 13:44
Na het lezen van allerlei informatie over receivers was mijn oog gevallen op de VSX-921. Zeker nu er een nieuwe serie aankomt is dit apparaat aantrekkelijk geprijsd.
Bij mediamarkt in de webshop kostte het €360,-, is nu echter uitverkocht. Bij de winkel in Ede stonden er nog verscheidenen voor €369,-
Na een praatje met een medewerker wilde hij de prijs wel laten zakken tot de webshop prijs, samen met de korting die mediamarkt de komende dagen geeft, heb ik uiteindelijk €310,- betaald. Dat lijkt mij een zeer nette prijs. Mochten er nog meer mensen zijn die deze reciever overwegen dan is dit wel een goed aanbod.
Ik heb 'm enkel nog maar uit de doos gehaald, ben nl net terug van het werk. Daar het installeren iets meer dan plug & play zal zijn wil ik dat op een geschikt moment doen en niet midden in de nacht

Of topic: Na een rondje speuren bij mediamarkt kwam ik tot de conclusie dat je niet zomaar moet kopen. Bv de NAS was van een oude serie en de prijs was gelijk aan de nieuwe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
vsx-922 unboxing video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommieO
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 18:44
Klein vraagje voor dat ik de 921 koop: ik heb een beamer en een tv in de zelfde kamer, kan ik het geluid switchen van 5.1 naar de B speaker selectie voor het stereo geluid voor op me tv? of kan dit totaal niet omdat er alleen analoge bronnen kunnen worden afgespeeld.

dat met die zones blijft onduidelijk voor mij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Vandaag bij de Saturn geweest voor een Koelkast + vriezer.
Stond daar nog een laatste VSX-921, al veel over gelezen en toch steeds maar twijfelen om hem wel of niet te halen, de knoop doorgehakt, ook gezien de prijs.
omdat het de laatste was, voor net geen 300 euries mee kunnen nemen.
Aangezien ik toch aan een nieuwe moest, de 922 niet veel schokkend extra's met zich mee bracht en het prijsverschil toch maar gehaald.
Morgen er maar eens eventjes voor gaan zitten om alles in te stellen.

Tot nu toe, wat een pracht apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Viel me op dat de 2012 modellen in de VS honderde euro's goedkoper zijn dan die in Europa.
Is hier een verklaring voor?
Iemand al uitgezocht of het loont om ze daar te bestellen? Groot inkoop etc?
Vooral de vsx-1022. Is erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Asprine schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:33:
Viel me op dat de 2012 modellen in de VS honderde euro's goedkoper zijn dan die in Europa.
Is hier een verklaring voor?
Iemand al uitgezocht of het loont om ze daar te bestellen? Groot inkoop etc?
Vooral de vsx-1022. Is erg aantrekkelijk.
Veel apparatuur is in Amerika goedkoper dan in Nederland. Echter kom je met invoerrechten, verzendkosten en dergelijke veelal uit op bedragen welke dan opeens een stuk minder interessant zijn. Zeker als je nagaat dat je voor garantie ook naar Amerika mag. Plus dat Amerikaanse apparatuur op 110 Volt werkt en Nederland voert 230 Volt uit het stopcontact, dus je mag ook nog geld in een omvormer gaan steken.

Hier een (grof) voorbeeld van een Emotiva XPA-2 welke los 799 dollar kost. Shipping van 200 dollar zal voor een kleinere en lichtere Pioneer (een stuk) minder zijn. Maar onderstaande puur om te laten zien wat er allemaal nog bij komt qua kosten en waar ze invoerrechten over rekenen.
$799 + $201 shipping = $1000
$1000 / 1,24 wisselkoers = €806
€806 * 1,02 invoerrechten = €822
€822 + €10 FedEx kosten = €832
€832 x 1,19 BTW = €990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Én zoals ook de voorgaande jaren én meerdere malen gemeld in dit topic, zijn de US modellen serieus anders ten opzichte van de EU modellen.
De US modellen zijn bij een gelijk model nummer vaak minder qua specs als de EU modellen.
Zo is bijvoorbeeld een EU model VSX-922 eerder vergelijkbaar vergelijkbaar met het US model VSX-1022.
Tevens zoals FeaR ook al aangaf, de voedingen zijn anders, de US modellen werken op 110Volt en de EU modellen op 220~250 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Laatst online: 12-09 16:14

Wokker

De avond wokkel

Ik ben sinds gisteren ook een blije bezitter van de VSX-921. Voor 310 euro bij de Block bij de mediamarkt hadden ze hem niet meer en bij de Block gaven ze hem voor dezelfde prijs mee :).

Nu zit ik over één ding te twijfelen vroeger had ik mijn topfield digitenne tuner via Scart op mijn tv aangesloten prima beeld. Nu wil ik eigenlijk alle bronnen op mijn VSX aansluiten. Voor de Topfield kan dit alleen met een drie kleuren stekker (geel Rood en Zwart) composiet aan gesloten worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1100.jpg
Het resultaat wat ik hier uit krijg is niet echt om blij van te worden. Heb ook geprobeerd de instellingen van de topfield tuner aan te passen maar wa tik ook probeer het beeld blijft er slecht uit zien.

Ik vraag me nu af of het nut heeft om een scart naar component te kopen die voor elke RGB(?) kleur een apparaten aansluiting heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.cinemaiq.com/Images/img_scart.jpg
Ik heb al diverse topics doorgelezen hier en op internet gezocht. Maar kan nergens een sluitend antwoord kunne vinden of dit een kwaliteitsverbetering gaat opleveren

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMazulu
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 16:10
Vandaag bij de Saturn in Tilburg een VSX 922-k gescoord voor €461,32. BTW actie.
Volgende zoektocht is naar mooie bookshelves + woover voor naast en onder m'n iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
LaMazulu schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:13:
Vandaag bij de Saturn in Tilburg een VSX 922-k gescoord voor €461,32. BTW actie.
Volgende zoektocht is naar mooie bookshelves + woover voor naast en onder m'n iMac.
O ja, dat is zo'n fijne actie waar je denk dat je 19% (BTW) als korting krijgt maar in feite "maar" 16% krijgt.
Hoe dan ook korting=korting dus je hebt de VSX922 in ieder geval gekocht voor een bedrag dat een stuk ligt onder de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Wokker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:39:
Ik ben sinds gisteren ook een blije bezitter van de VSX-921. Voor 310 euro bij de Block bij de mediamarkt hadden ze hem niet meer en bij de Block gaven ze hem voor dezelfde prijs mee :).

Nu zit ik over één ding te twijfelen vroeger had ik mijn topfield digitenne tuner via Scart op mijn tv aangesloten prima beeld. Nu wil ik eigenlijk alle bronnen op mijn VSX aansluiten. Voor de Topfield kan dit alleen met een drie kleuren stekker (geel Rood en Zwart) composiet aan gesloten worden.
[afbeelding]
Het resultaat wat ik hier uit krijg is niet echt om blij van te worden. Heb ook geprobeerd de instellingen van de topfield tuner aan te passen maar wa tik ook probeer het beeld blijft er slecht uit zien.

Ik vraag me nu af of het nut heeft om een scart naar component te kopen die voor elke RGB(?) kleur een apparaten aansluiting heeft.
[afbeelding]
Ik heb al diverse topics doorgelezen hier en op internet gezocht. Maar kan nergens een sluitend antwoord kunne vinden of dit een kwaliteitsverbetering gaat opleveren
Als die topfield een component over RGB kan sturen, dan zou dat een oplossing zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik zag deze receiver in de Saturn folder van deze week staan voor 369. Nu hebben ze het in de folder over de VSX912. Volgens mij is dat een typfout en gaat het om de VSX921. De specs komen wel overeen met die van de 921.

Mijn vraag is nu, bestaat er überhaupt ook een VSX921 en een VSX921K?
De ene keer staat die K er namelijk wel achter en de andere keer niet. Het is toch beide keren hetzelfde model of zijn er echt twee verschillende?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
De VSX-921 en de VSX-931-K zijn het zelfde ja ;)
Vroeger hadden ze ook modellen met een '-S' welke voor 'Silver' stond :)
En de '-K' modellen zijn altijd de zwarte modellen, waar die '-K' dan precies voor staat weet ik weer niet ;-)

Maar je hoeft geen zorgen te maken iig :P
Een VSX-912 bestaat niet ;) er bestaat wél een VSX-D912(-S) uit 2003 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Priyantha Bleeker schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:01:
De VSX-921 en de VSX-931-K zijn het zelfde ja ;)
En de '-K' modellen zijn altijd de zwarte modellen, waar die '-K' dan precies voor staat weet ik weer niet ;-)

Maar je hoeft geen zorgen te maken iig :P
Een VSX-912 bestaat niet ;) er bestaat wél een VSX-D912(-S) uit 2003 ongeveer.
Ah, bedankt. Dan deze week maar eens kijken bij de Saturn.
Ik dacht dat 369 al een scherpe prijs was maar iets hierboven heeft iemand hem voor 310 gehaald. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Priyantha Bleeker schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:01:
...

....
Voor zover ik weet staat de -K achter typenummers van apparatuur (van Pioneer) voor 'Key' (=zwart), net als in CMYK

Pioneer heeft in het - niet al te verre - verleden ook nog de letter -G (= goud- of champagnekleurig) achter het typenummer gekend. Zoals bijvoorbeeld de VSX-859RDS-G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
@LaMazulu

Wanneer kunnen we je review verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:39:

[afbeelding]

[afbeelding]
Het onwaarschijnlijk dat je component over scart zult hebben, dat komt niet echt veel voor, mocht het werken dan ben je goed af, maar wellicht kan de kabel naar de zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMazulu
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 16:10
Asprine schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:28:
@LaMazulu

Wanneer kunnen we je review verwachten?
Dat zal nog even duren. Ze hadden 'm niet meer op voorraad, maar ik hoop binnen twee weken een belletje van ze te krijgen dat hij binnen is.

Een review, dat denk ik niet ;) Uiteraard zal ik mijn ervaring en foto's plaatsen wanneer hij staat.
Verder, ik heb twee Klipsch rb-81's op het oog, maar wil deze nog graag beluisteren. Ik hoop dat in Brabant een luisterruimte is met deze boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Mhh, nog een vraag... Ben ik met de 527-K net zo goed af als met de 921-K?
Ik zag deze ook staan bij Saturn. Hij heeft op zich prima specs: 5.1 ipv 7.2.
Dat maakt mij niet uit. Ik gebruik en ga 7.2 toch never niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
De prijzen van de VSX-922 gaan onder de adviesprijs van € 549 zakken zoals te verwachten was.
Bij Bol.com nu € 459.
http://www.bol.com/nl/p/pioneer-vsx-922-k/9000000012326565/
Zie ook de Pricewatch, er zullen nog wel meer shops volgen.

[ Voor 27% gewijzigd door HoppyF op 05-06-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
Gisteravond de VSX-2021 beteld bij Foto Video Smits, voor €599 volgens mij een mooie prijs. Nu maar wachten tot hij geleverd wordt......

BTW, webshop is behoorlijk ruk ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door weertenaar op 06-06-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08 15:48
Hoi,

vandaag heb ik (alweer) een vraag over mijn Pioneer VSX-D510 receiver mbt. het weergeven van stereo geluid op alle boxen.
Op de Logitech Z-5500, en waarschijnlijk wel meer surround sets, zit een functie voor het spiegelen van het geluid van de front-speakers op de rear-speakers(Stereo X2 als ik me niet vergis).

Nu is mijn vraag: is het ook mogelijk om op de Pioneer ook dat effect te krijgen? Via Dolby Prologic > Expanded krijgen de rear-speakers soms geluid maar dat is niet het volle geluid wat je van de Z-5500 wel krijgt. Met name bij YouTube filmpjes of andere stereo bronnen.

Setup is als volgt:
  • PC met optisch uit
  • Optische kabel
  • Receiver
  • Jamo 5.1 speakers
De setup van de Z-5500 spreekt voor zich.

Alvast bedankt!

Aikje

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 08-06-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Aikje schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:20:
Op de Logitech Z-5500, en waarschijnlijk wel meer surround sets, zit een functie voor het spiegelen van het geluid van de front-speakers op de rear-speakers(Stereo X2 als ik me niet vergis).

Nu is mijn vraag: is het ook mogelijk om op de Pioneer ook dat effect te krijgen? Via Dolby Prologic > Expanded krijgen de rear-speakers soms geluid maar dat is niet het volle geluid wat je van de Z-5500 wel krijgt.
Dolby Pro Logic of DTS Neo is iets anders dan Stereo X2 wat de Z-5500 doet. De eerste twee proberen van 2.0 een 5.1 signaal te maken, de Z-5500 gooit het geluid domweg over alle speakers. Vandaar dat je niet het gewenste effect krijgt. Nu hebben veel receivers wel een optie als "All Channel Stereo", maar dat kan ik zo op jouw Pioneer niet vinden. Wel genoeg andere modi. Vraag me af of je Pioneer het dus wel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

Op mijn VSX-921 heb ik de optie Extended Stereo. Deze doet gewoon "stereo" over alle speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook op de 2020, wel vervelend dat je vele malen op de Advanced Surround toets moet drukken om hem te selecteren, hij staat natuurlijk als laatste in de rij.
Maar dan werkt het voortreffelijk op mijn B&W speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 12-09 11:45
Zo de 2021 is binnen....wat een enorm apparaat :P Het thuisfront voorzag meteen problemen om hem nog in een kast te krijgen. Helaas zal waarschijnlijk achter een klep of deurtje moeten komen, maar ik maak dan wel een beetje zorgen over de warmteafgifte van het apparaat.

Nu nog wachten op de Anthony Gallo Nucleus Micro Ti speakers en het nieuwe huis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
weertenaar schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:04:
Zo de 2021 is binnen....wat een enorm apparaat :P Het thuisfront voorzag meteen problemen om hem nog in een kast te krijgen. Helaas zal waarschijnlijk achter een klep of deurtje moeten komen, maar ik maak dan wel een beetje zorgen over de warmteafgifte van het apparaat.

Nu nog wachten op de Anthony Gallo Nucleus Micro Ti speakers en het nieuwe huis :-)
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik m'n LX75 uitpakte, in de winkel hadden ze een LX55 in een kastje staan en toen leek die niet zo groot :+

Het vinden van een audio meubel waar die normaal in past was ook wel een uitdaging, zeker als je er vanuit gaat dat de 2021 een lichtgewicht is in vergelijking met de LXen en de meestje plankjes audiomeubels dat gewicht niet aankunnen. Maar als het goed is heb ik over een week of 3 eindelijk m'n "kastje" binnen. :)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Even een vraagje, Heb nu sinds paar dagen prachtig setje staan met 2 Paradigm monitor 7 speakers voor en achter 2x Paradigm atom montior. Alles wordt versterkt door een VSX-921 De center wordt later deze week gebracht.

Als ik een 5.1 blu-ray muziek-cd luitster lijkt het allemaal een stuk beter te klinken, dat is logisch want ook de achter speakers geven muziek weer waardoor het geheel wat voller klinkt. Als ik vervolgens de stereo track van dezelfde blue-ray luister lijkt het allemaal een stuk minder sprankelen, en ook de bassen klinken een stuk minder strak(iig dat lijkt zo), (ik heb geen sub-woofer dus dat is het niet). Is dit iets wat ik me verbeeld of hebben jullie voor stereo een afwijkende MCACC instelling gemaakt?

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Wokker schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:05:
Is dit iets wat ik me verbeeld of hebben jullie voor stereo een afwijkende MCACC instelling gemaakt?
Draai eigenlijk altijd alles gewoon met Pure Direct, vind dat zelf verreweg het beste klinken.

Je luidsprekers staan in de instellingen wel op Large?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Brad Pitt schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:09:
[...]

Draai eigenlijk altijd alles gewoon met Pure Direct, vind dat zelf verreweg het beste klinken.

Je luidsprekers staan in de instellingen wel op Large?
Ja de voorspeakers wel. Als ik MCACC uit zet lijkt het in stereo-beter te klinken. Maar is altijd vrij lastig te vergelijken omdat het volume altijd compleet anders is.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 12-09 23:33
Wokker schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:14:
Als ik MCACC uit zet lijkt het in stereo-beter te klinken.
Dan laat je MCACC (tijdens het luisteren naar stereo-content) toch gewoon uit?? :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
weertenaar schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:04:

Ik heb zelf een kastje op maat gemaakt, exact de breedte genomen en ongeveer 50 cmn hoog (past heel mooi bij de openhaard die doorloopt.) 12 mm MDF en in dezelfde kleur geschilderd als de rest van de woonkamer. Dicht deurtje ervoor omdat mijn zoontje die knopjes en lichtjes allemaal veel te mooi vind :)
Ik heb zelf een LX71 en de warmte afgifte valt reuze mee, de achterkant is volledig open aangezien daar de bekabeling allemaal de muur of de grond in gaat. De decoder van Ziggo staat erbovenop en dat is wel een warmtebron.
Het enige waar ik wel eens problemen mee heb gehad is de WDTV Live als die per ongeluk heel lang aan heeft gestaan dat deze dan geen films meer wilt afspelen i.v.m. de warmte.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:02

grootw

groot, groter, grootw

ik heb nu ongeveer een half jaar de VSX-921 en ben er erg tevreden over.

Nu heb ik sinds kort het probleem dat de receiver niet meer reageert nadat deze in stanby is gezet. De lampjes Advanced MCACC en HDMI branden.
De enige mogelijkheid om de receiver weer aan te krijgen is de powerknop enkele seconden ingedrukt te houden. De lampjes doven dan en vervolgens kan de receiver weer aangezet worden. Iemand ervaring hiermee en eventueel een oplossing voor dit probleem?

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13
Kortsluiting? Speakerkabels... ..effe controleren!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grootw schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:36:

Nu heb ik sinds kort het probleem dat de receiver niet meer reageert nadat deze in stanby is gezet. De lampjes Advanced MCACC en HDMI branden.
De enige mogelijkheid om de receiver weer aan te krijgen is de powerknop enkele seconden ingedrukt te houden. De lampjes doven dan en vervolgens kan de receiver weer aangezet worden. Iemand ervaring hiermee en eventueel een oplossing voor dit probleem?
Ik heb het ook, maar alleen als ik te snel de versterker aan en gelijk weer uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Laatst online: 12-09 23:11
grootw schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:36:

Kan het zijn dan je HDMI CEC heb aangezet er dat er een aangesloten HDMI apparaat nog aanstaat.
Versterker schakelt hierdoor automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Ik ben erg benieuwd naar het stroomverbruik van de nieuwe vsx 922. Volgens de specs is het 550w. Zal dat in elke opstelling zijn, ook bijv. bij gebruik van stereo/2 speakers? (link specs: http://www.pioneer.eu/eur/products/VSX-922-K/print.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nss schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:08:
Ik ben erg benieuwd naar het stroomverbruik van de nieuwe vsx 922. Volgens de specs is het 550w. Zal dat in elke opstelling zijn, ook bijv. bij gebruik van stereo/2 speakers? (link specs: http://www.pioneer.eu/eur/products/VSX-922-K/print.html)
Ik denk dat ze bedoelen maximaal 550W opgenomen vermogen.
Het gemiddelde (uit het net opgenomen) vermogen ligt vermoedelijk een stuk lager.
Verder zijn de geadverteerde 150W per kanaal natuurlijk onzin waarden omdat dit gewoon niet kan.
Stel dat je 7 x 150W vermogen aan je luidsprekers zou willen leveren komt dat neer op 1050W afgegeven vermogen. Het opgenomen vermogen ligt dan nog veel hoger (wellicht iets van 1500-2000W) omdat het rendement van versterkers lang geen 100% is.

Dit komt dus nog niet eens in de buurt van die 550W specificatie.
Hoe dan ook is dat niet zo relevant omdat het vermogen over die 7 kanalen verdeeld toch ruim voldoende is voor de gemiddelde huiskamer.
Ik denk dat je met 30W per kanaal (echt vermogen) al heel blij moet zijn, en dat is zeker wel een luid volume te noemen ook met luidsprekers met een mindere gevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HoppyF schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:34:
[...]
Ik denk dat ze bedoelen maximaal 550W opgenomen vermogen.
Het gemiddelde (uit het net opgenomen) vermogen ligt vermoedelijk een stuk lager.
Verder zijn de geadverteerde 150W per kanaal natuurlijk onzin waarden omdat dit gewoon niet kan.
Stel dat je 7 x 150W vermogen aan je luidsprekers zou willen leveren komt dat neer op 1050W afgegeven vermogen. Het opgenomen vermogen ligt dan nog veel hoger (wellicht iets van 1500-2000W) omdat het rendement van versterkers lang geen 100% is.
Er staat dat het maximaal geleverde vermogen 150 Watt is per kanaal, maar er staat nergens dat de receiver dat per kanaal tegelijk kan leveren. En in dat laatste zit het hem. Die 150 Watt meten ze op 6 Ohm en bij 1000 Hz, de 150 Watt wordt enkele milliseconden gehaald en je hebt je specificatie. Dat die 150 Watt heel je secondary capacitance ook leeg trekt en je niets meer over hebt doet er dan niet eens meer toe. Ach, consumenten geilen op hoge cijfertjes. Overigens zijn er wel merken (Onkyo, Yamaha) die 7 x 150 Watt op zouden geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46
Momenteel heb ik een zeer goedkoop/simpel Home Cinema setje van Philips staan, waarvan gisteren de versterker overleden is... Nu heb ik een beetje zitten te zoeken en kijken op het internet, naar wat de beste keuzes en mogelijkheden zijn.
  • Opnieuw een goedkope set kopen, echter kan je dan nooit uitbreiden en vrees ik dat er straks weer iets sneuvelt... Deze keuze valt dus eigenlijk al wel een beetje af.
  • Alleen een losse versterker kopen, en de huidige boxen gebruiken. Volgens 'het internet' is dit echter een slechte oplossing, omdat de boxen waarschijnlijk van dusdanige kwaliteit zijn dat dit weinig oplevert. Ik vrees dat jullie dit bevestigen? Dit scheelt anders wel een hoop geld...
  • Een betaalbaar 'volwaardig' 5.1 set, inclusief versterker halen... Via Pricewatch en een beetje zoeken kwam ik vervolgens bij twee opties uit: pricewatch: Pioneer HTP-SL100 en de pricewatch: Pioneer HTP-071
Ik neig vooral nu naar de laatste optie, aangezien ik vrees dat ik met de huidige speakers weinig kan...
Echter vraag ik me ook af wat het verschil nu is tussen die twee sets van Pioneer. Sowieso bevat de HTP-SL100 de VSX-S300 receiver, welke fijn compact is. Maar lever ik dan niet in op kwaliteit of andere zaken? Qua aansluitingen/opties/enz zie ik verder weinig verschil...
Wel begreep ik dat de S300 ook passieve subwoofers kon aansturen, en de SL100 setje dit dan ook bezat. Echter, weet ik niet of dit nu een voordeel of nadeel is?

Mogelijk dat iemand advies kan geven?

PS. Ik ben voor de duidelijkheid lange tijd tevreden geweest met mijn Philips-setje, en ik begrijp dat ik met een hoger budget veel beter geluid kan krijgen. Echter, zit er meer dan +- €250 echt niet in voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 12-06-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
[quote]FabianNL schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:46:
• Alleen een losse versterker kopen, en de huidige boxen gebruiken. Volgens 'het internet' is dit echter een slechte oplossing, omdat de boxen waarschijnlijk van dusdanige kwaliteit zijn dat dit weinig oplevert. Ik vrees dat jullie dit bevestigen? Dit scheelt anders wel een hoop geld...

Je moet wel opletten wat voor soort subwoofer je hebt. Veelal zitten er bij dergelijke setjes passieve subwoofers en er zijn maar weinig receivers die dat zo aan kunnen sturen. De Pioneers kunnen het inderdaad.
Qua vooruitgang zal er niet bijster veel verschil zitten tussen je Philips en de Pioneers die je verderop hebt gekozen. Ik zou sowieso een contact opnemen met Redcoon als je gaat bestellen, want die 250 euro is wel een erg mooi rond bedrag en scheelt behoorlijk met de andere winkels. Wellicht gaat het om een demo-model.
...welke fijn compact is. Maar lever ik dan niet in op kwaliteit of andere zaken? Qua aansluitingen/opties/enz zie ik verder weinig verschil...
Pioneer gebruikt Klasse D-versterkers in deze slimline modellen. Wordt een stuk minder warm en qua vermogen zit het dan snel goed. Als het verder qua aansluitingen goed zit zou ik me niet druk maken, zeker niet in dit segment.
Wel begreep ik dat de S300 ook passieve subwoofers kon aansturen, en de SL100 setje dit dan ook bezat. Echter, weet ik niet of dit nu een voordeel of nadeel is?
Dat hij een passieve subwoofer aan kan sturen is een voordeel als je alleen een receiver wilt vervangen tussen een kant en klare set. Dit omdat maar weinig receivers met een passieve subwoofer overweg kunnen. Echter is de aanwezigheid van een passieve subwoofer bij een set weer een nadeel omdat een actieve simpelweg beter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Vraagje aan andere Pioneer bezitters.

Als ik m`n receiver `s nachts van de stroom haal (stekkerblok uit) dan is de receiver alle instellinen kwijt. Zojuist gebeld met Pioneer en die zeggen dat dit normaal is. Lijkt mij echt grote BS van Pioneer.

Wat is jullie ervaring? Ik heb de Pioneer VSX-921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
FabianNL schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:46:
Momenteel heb ik een zeer goedkoop/simpel Home Cinema setje van Philips staan, waarvan gisteren de versterker overleden is... Nu heb ik een beetje zitten te zoeken en kijken op het internet, naar wat de beste keuzes en mogelijkheden zijn.
  • Opnieuw een goedkope set kopen, echter kan je dan nooit uitbreiden en vrees ik dat er straks weer iets sneuvelt... Deze keuze valt dus eigenlijk al wel een beetje af.
  • Een betaalbaar 'volwaardig' 5.1 set, inclusief versterker halen... Via Pricewatch en een beetje zoeken kwam ik vervolgens bij twee opties uit: pricewatch: Pioneer HTP-SL100 en de pricewatch: Pioneer HTP-071
Ik neig vooral nu naar de laatste optie, aangezien ik vrees dat ik met de huidige speakers weinig kan...
Echter vraag ik me ook af wat het verschil nu is tussen die twee sets van Pioneer. Sowieso bevat de HTP-SL100 de VSX-S300 receiver, welke fijn compact is. Maar lever ik dan niet in op kwaliteit of andere zaken? Qua aansluitingen/opties/enz zie ik verder weinig verschil...

Mogelijk dat iemand advies kan geven?

PS. Ik ben voor de duidelijkheid lange tijd tevreden geweest met mijn Philips-setje, en ik begrijp dat ik met een hoger budget veel beter geluid kan krijgen. Echter, zit er meer dan +- €250 echt niet in voor mij.
Ik heb zelf de S300 en ben daar zeer tevreden over maar, een kleine waarschuwing, indien je ook een UPC ontvanger hebt dan heeft de UPC knop op de afstandsbediening dezelfde functie als de radio knop op de S300 afstandsbediening. Dit betekend dus, als je op de UPC knop drukt de versterker overspringt naar de tuner modus. Beetje irritant maar, is omheen te werken door alleen de ch+ of ch- te gebruiken aangezien hierdoor de UPC box ook terug gaat naar TV-modus (als je bijvoorbeeld digitale radio aan het luisteren was).

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
Stephan Oudmaijer schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:56:

Als ik m`n receiver `s nachts van de stroom haal (stekkerblok uit) dan is de receiver alle instellinen kwijt. Zojuist gebeld met Pioneer en die zeggen dat dit normaal is. Lijkt mij echt grote BS van Pioneer.

Is inderdaad grote BS, de instellingen zouden gewoon behouden moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
FeaR schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:18:
[...]

Er staat dat het maximaal geleverde vermogen 150 Watt is per kanaal, maar er staat nergens dat de receiver dat per kanaal tegelijk kan leveren. En in dat laatste zit het hem. Die 150 Watt meten ze op 6 Ohm en bij 1000 Hz, de 150 Watt wordt enkele milliseconden gehaald en je hebt je specificatie. Dat die 150 Watt heel je secondary capacitance ook leeg trekt en je niets meer over hebt doet er dan niet eens meer toe. Ach, consumenten geilen op hoge cijfertjes. Overigens zijn er wel merken (Onkyo, Yamaha) die 7 x 150 Watt op zouden geven...
Dat staat er anders niet!
Power output per channel 150W
Condition 1kHz, 1% THD, 6Ω
Rated Power Output 150W per channel

Er staat echt per kanaal en omdat het om een 7 kanaals versterker gaat zou je dus 7x150W mogen verwachten onder de (onzinnige) conditie 1Khz, 6 ohm.

Hoe dan ook weet ik ook wel dat je die 150W bij lange na niet zal halen, maar het zijn wel onrealistische specificaties. Het punt is dat veel mensen er nog naar kijken ook.
Stel dat je twee versterkers hebt, eentje geeft in de spec's aan 100W de ander 150W.
De 150W kost 50 Euro meer, wat koopt de klant? Juist.
De duurdere versterker omdat hij denkt dat deze meer vermogen levert en dus wel beter zal zijn.
Dat mag je rustig misleidende reclame noemen.
Het is bijzonder jammer dat fabrikanten zoals Pioneer en anderen zich daaraan schuldig maken.
En dat al jarenlang, want leren doen ze ook niet.

Dat wil overigens niet zeggen dat de geproduceerde versterkers slecht zijn, helemaal niet.
Maar eerlijke voorlichting aan de klant zou wel prettig zijn.
Het lijkt wel een beetje op de periode van verbruikscijfers van auto's.
Deze auto rijdt wel 1 op 20. Ja, op papier, niet in de praktijk.
Gelukkig zijn de normen in de loop der jaren steeds verder aangescherpt zodat een vergelijking tussen de diverse auto's veel beter is te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44

Inderdaad lulkoek van Pioneer. Als ik niet op mijn xbox zit of filmpje kijk gaat ie ook van de stroom af (stekkerdoor met schakelaar) en de volgende dag staan de instellingen er gewoon in.

Bel 's nog een keer naar Pioneer geheid dat je een ander antwoord krijgt als je iemand anders aan de lijn hebt.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn VSX-2020 is dat niet het geval, zou het kunnen dat er een batterijtje in aanwezig is dat een minimum aan stroom voorziet, wie weet hier meer over.

Afbeeldingslocatie: http://audio.com.pl/pics/testy/max_Pioneer_VSX-2020_6.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een middagje neuzen op het net en uiteraard dit topic ben ik eigenlijk wel overtuigd om mijn HK setje in te ruilen voor de prachtige Pioneer VSX 921. Ik vraag me af waar deze nog goedkoop te krijgen is. Lees in eerdere posts soms bedragen onder de 400 euro maar de laagste pricewatch is nu €418. Iemand tips?
Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste