Wrong topic,
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 19:53 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Sony A7 iv en wat recycled glas
FeaR in "Wel of niet Banana Plugs?"Jay-7AC schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:36:
Hoe hebben jullie je speakers op de pioneer vsx 921 aangesloten? via bananenstekkers, en is dit veel beter of minder dan direct aansluiten met de kabel.
Probeer eens een enkel muziek bestand af te spelen i.p.v. een map. Misschien staan er niet-muziek bestanden in de map waardoor de receiver een error krijgt.JAM schreef op woensdag 25 april 2012 @ 03:19:
Ik heb een vreemd probleem met mijn SC-LX85 waar ik niet uitkom.
Als ik een mapje met muziek wil afspelen via de receiver dan klik ik met rechts op het mapje en selecteer 'Afspelen met > SC-LX85'. Vervolgens schakelt de receiver netjes over naar 'Home Media Gallery' en verschijnt er een schermpje met de muziek in het geselecteerde mapje.
Het eerste nummer wordt geladen, maar op een of andere manier blijft dit doorgaan totdat ik een foutmelding krijg: "Er is een fout opgetreden op het apparaat".
DHCP is ingeschakeld op pc en receiver en gezien het feit dat de verbinding tussen de 2 apparaten tot stand komt werkt dat gedeelte in ieder geval.
Heeft iemand dit ook (gehad)? Wat zie ik over het hoofd? Ik kan geen oplossing in de gebruiksaanwijzing ontdekken. PC draait op Windows 7 Home Premium 64-bit
[ Voor 70% gewijzigd door JAM op 26-04-2012 03:20 . Reden: update ]
Volgens mij alleen Android en iOS.boinius schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:20:
Nu vraag ik me af of ik hiermee ook mijn vsx-921 kan bedienen of gaat dit alleen via iphone/ android?
Zoef
En om verder de muziek bestanden geheel uit te sluiten kun je ze vanaf een usb stick afspelen. Dan moet de receiver ze namelijk ook inlezen via HMG.JAM schreef op donderdag 26 april 2012 @ 02:50:
Voor zover ik kan zien staat er alleen album art in de betreffende mapjes, maar ik ga dat zeker even proberen.
To be continued ...
Update:
Ik heb het even geprobeerd met een .wma en een .mp3 en geen van beiden speelt af.
Wat ik ook nog heb geprobeerd is via de home media gallery de muziekbestanden af te spelen. Dat lukt ook niet. Ik kan de muziekbestanden dus wel gewoon benaderen en selecteren, maar als het bestand afgespeeld moet worden blijft het eerst heel lang laden (Geen file info, alleen "Connecting") en daarna krijg ik dus een foutmelding (pc-kant: "Er is een fout opgetreden op het apparaat" / receiver-kant: "Server error")
Ik heb dus geen flauw idee waar ik de oorzaak zou moeten zoeken. Zover gaat m'n kennis van netwerken nou ook weer niet.
[ Voor 10% gewijzigd door JAM op 27-04-2012 00:35 ]
Heb je een bedrade verbinding of draai je via wifi?JAM schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:25:
Ik heb even een stickje met wat muziek geprobeerd. Goede suggestie, had ik niet zo snel aan gedacht.
Dat speelde direct af zonder problemen (mooi geluid zeg met die 'Sound Retreiver'). Wat er dan misgaat met de H.M.G. via de pc weet ik niet, maar dat is ook weer niet zó belangrijk dat ik daarvoor een RMA-procedure ga opstarten. Voor de rest doet de receiver het naar volle tevredenheid namelijk.
Ik denk dat ik de boel maar eens moet resetten (kijken wat dat uithaalt). Als er iemand nog andere suggesties heeft ..... heel graag.
Aanvullende vraag:
Gebruiken jullie voor het streamen van muziek de standaard poort (23) of heb je een andere poort ingesteld?
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Op mijn SC-LX75 heb ik nagenoeg hetzelfde. Mijn muziek staat alleen op mijn NAS waarop naast de shares Twonky draait.JAM schreef op donderdag 26 april 2012 @ 02:50:
Voor zover ik kan zien staat er alleen album art in de betreffende mapjes, maar ik ga dat zeker even proberen.
To be continued ...
Update:
Ik heb het even geprobeerd met een .wma en een .mp3 en geen van beiden speelt af.
Wat ik ook nog heb geprobeerd is via de home media gallery de muziekbestanden af te spelen. Dat lukt ook niet. Ik kan de muziekbestanden dus wel gewoon benaderen en selecteren, maar als het bestand afgespeeld moet worden blijft het eerst heel lang laden (Geen file info, alleen "Connecting") en daarna krijg ik dus een foutmelding (pc-kant: "Er is een fout opgetreden op het apparaat" / receiver-kant: "Server error")
Ik heb dus geen flauw idee waar ik de oorzaak zou moeten zoeken. Zover gaat m'n kennis van netwerken nou ook weer niet.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
*beeeeep*
Heb je UPNP aanstaan in je router?JAM schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 01:47:
Ah. Dat is jammer. Het is goed om te weten overigens dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb Twonky al even geprobeerd, maar kreeg dat ook niet werkend. Misschien moet ik nog instellingen veranderen. Zijn er mensen bij wie DLNA via TwonkyServer i.c.m. een van de recente receivers werkt?
Nog even voor de goede orde: DLNA werkt bij mij dus van beide kanten niet. Ik kan van beide kanten de bestanden benaderen en selecteren, maar afspelen lukt dus helaas nog steeds niet.
[ Voor 3% gewijzigd door j-phone op 28-04-2012 19:08 ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Zowel de VSX-921 en 65VT20 beschikken over HDMI 1.4 met ARC, dus het zou moeten werken. Wel in beide apparaten instellen dat je van ARC gebruik wilt maken. Geloof dat je dan bij de VSX-921 ook HDMI CEC aan moet zetten.netvista schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:41:
Is het dan toch mogelijk om via HDMI / ARC het geluid over de versteker heen te laten lopen?
UPnP staat aan in de router (ICIDU NI-707533). Ik heb het inmiddels werkend gekregen met behulp van TwonkyServer. Ik had eerst alleen niet door dat ik in Windows Media Player voor het 'boompje' van TwonkyServer moest kiezen i.p.v. op de normale manier. Ik blijf het overigens raar vinden dat het niet standaard met Windows 7 werkt, terwijl dat wel zo zou moeten zijn.j-phone schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:07:
[...]
Heb je UPNP aanstaan in je router?
Edit: welke router heb je eigenlijk?
Als het koperen kabels zijn van 2,5mm2 heeft het geen zin die te vervangen tenzij er breuken oid in zitten.Sosua schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:19:
Heeft het overigens zin om de standaard meegeleverde speaker kabels te vervangen door wat betere kwaliteit bekabeling ?
Hmm...krijg het toch niet voor elkaar helaas. Ik heb de TV via HDMI poort 2 (HDMI 1.4 + ARC support) aangesloten op de "TV out" uitgang van de versterker. Op de versterker "TV audio => via HDMI" ingestelt. Over de CEC functie kan ik niks vinden in de handleiding van de versterker. Op de TV valt verder niks in te stellen in dit opzicht.FeaR schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:02:
[...]
Zowel de VSX-921 en 65VT20 beschikken over HDMI 1.4 met ARC, dus het zou moeten werken. Wel in beide apparaten instellen dat je van ARC gebruik wilt maken. Geloof dat je dan bij de VSX-921 ook HDMI CEC aan moet zetten.
Ja, het display geeft aan dat het volume is veranderd, alsof je aan de knop hebt gedraaid. Even later staat er weer "stereo" in het display.DjVe schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:39:
zie je ook op het scherm dat hij zachter gaat?
Dan denk ik dat hij defect is, maar om alles uit te sluiten. Zet de receiver eens in een andere kamer zonder iets aangesloten (alleen voeding erin) en kijk dan eens of het volume veranderd? Het kan een automatische beveiliging zijn, een defect of IR interferentie.dbrandwijk schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:11:
[...]
Ja, het display geeft aan dat het volume is veranderd, alsof je aan de knop hebt gedraaid. Even later staat er weer "stereo" in het display.
Hoi Netvista,netvista schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:03:
[...]
Hmm...krijg het toch niet voor elkaar helaas. Ik heb de TV via HDMI poort 2 (HDMI 1.4 + ARC support) aangesloten op de "TV out" uitgang van de versterker. Op de versterker "TV audio => via HDMI" ingestelt. Over de CEC functie kan ik niks vinden in de handleiding van de versterker. Op de TV valt verder niks in te stellen in dit opzicht.
Suggesties om dit toch aan de praat te krijgen zijn van harte welkom
[ Voor 5% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 03-05-2012 21:44 ]
Verwijderd
Maakt niet zoveel uit volgens mij.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:14:
Ik heb een Pioneer VSX-921 en heb vanmiddag een Apple TV 3 aangeschaft, deze heb ik met een hdmi kabel op de video ingang van de Pioneer aangesloten of kan ik beter een andere ingang kiezen? Zo op het eerste gezicht werkt het allemaal.
Nou ik ben eruit waarom het niet werkt. Het schijnt nogal een issue te zijn met HDMI CEC. M`n Xtreamer laat het zaakie trippen. Ik moet nu opzoek naar een hdmi kabel zonder CEC. Als iemand een adresje weet? ;-)Stephan Oudmaijer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:27:
[...]
Hoi Netvista,
ik heb de vsx-921 en panasonic gt-30. Als ik de tv hdmi2 aansluit op de hdmi out van de receiver dan werkt het. Tv hoef je niet veel aan te doen. Receiver bij hdmi setup kiezen voor control op on. Tv input op hdmi zetten bij de Pioneer. Na het instellen even de tv en receiver uitzetten. Dan eerst tv aan en dan receiver aan. Tv even Viera link op je via je remote testen.
Nou heb ik weer een ander probleem. Alles werkt prima, totdat ik m`n xtreamer ultra aansluit. Zolang m`n xtreamer op stand-by staat doet de ARC en HDMI control het niet meer. Als ik de xtreamer aanzet of helemaal los koppel, dan werkt alles weer prima.
![]()
![]()
![]()
![]()
Alles geprobeerd... Helaas lijkt hij inderdaad stuk te zijn. Hetzelfde euvel doet zich voor in een andere kamer met niets aangesloten. Heb hem ook nog gereset maar dit mocht niet baten. Mailtje gestuurd naar Pioneer en daar zeggen ze het probleem niet te kennen. Ze adviseerden me om de hdmi control uit te schakelen maar deze stond al uit. Terug naar de winkel dus. Jammer.DjVe schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:30:
[...]
Dan denk ik dat hij defect is, maar om alles uit te sluiten. Zet de receiver eens in een andere kamer zonder iets aangesloten (alleen voeding erin) en kijk dan eens of het volume veranderd? Het kan een automatische beveiliging zijn, een defect of IR interferentie.
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Adviesprijs voor de 921 was ook €549.HoppyF schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:59:
De nieuwe VSX-922 is eindelijk leverbaar.
Alleen de prijs.... € 549, dat is niet mals.
Een verschil van bijna € 200 met de VSX-921, dat is wel erg veel.
Ok, het is net een nieuw model en deze mag ook wat duurder zijn, iets rond de € 425 lijkt me reëel.
Zoef
Ok, dat zou best kunnen.Zpottr schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:47:
[...]
Adviesprijs voor de 921 was ook €549.
Winkelprijzen zullen gedurende het modeljaar langzaam zakken in afwachting van het nieuwe model. Zo werkt het nu eenmaal.
Zo te zien zijn dit wat verschillen, misschien niet heel groot tov vorig jaar.mierenfokker schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:30:
Wat is nu echt het verschil tussen de VSX-921 en de VSX-922? Ik vind de prijs van de VSX-921 momenteel heel aantrekkelijk maar wil natuurlijk niet de 921 kopen als de 922 echt veel mooiere features heeft.
Ik heb geprobeerd om te bekijken wat het verschil is tussen deze 2, maar kwam er niet zo goed achter. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik geen audiofiel ben!! Weten jullie mij te informeren?
Nee, dat denk ik niet.mierenfokker schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:15:
Bedankt voor het antwoord. Is dat de 160 euro prijsverschil waard?
Veel apparatuur is in Amerika goedkoper dan in Nederland. Echter kom je met invoerrechten, verzendkosten en dergelijke veelal uit op bedragen welke dan opeens een stuk minder interessant zijn. Zeker als je nagaat dat je voor garantie ook naar Amerika mag. Plus dat Amerikaanse apparatuur op 110 Volt werkt en Nederland voert 230 Volt uit het stopcontact, dus je mag ook nog geld in een omvormer gaan steken.Asprine schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:33:
Viel me op dat de 2012 modellen in de VS honderde euro's goedkoper zijn dan die in Europa.
Is hier een verklaring voor?
Iemand al uitgezocht of het loont om ze daar te bestellen? Groot inkoop etc?
Vooral de vsx-1022. Is erg aantrekkelijk.
$799 + $201 shipping = $1000
$1000 / 1,24 wisselkoers = €806
€806 * 1,02 invoerrechten = €822
€822 + €10 FedEx kosten = €832
€832 x 1,19 BTW = €990
Het oneindige X 0
O ja, dat is zo'n fijne actie waar je denk dat je 19% (BTW) als korting krijgt maar in feite "maar" 16% krijgt.LaMazulu schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:13:
Vandaag bij de Saturn in Tilburg een VSX 922-k gescoord voor €461,32. BTW actie.
Volgende zoektocht is naar mooie bookshelves + woover voor naast en onder m'n iMac.
Als die topfield een component over RGB kan sturen, dan zou dat een oplossing zijn ja.Wokker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:39:
Ik ben sinds gisteren ook een blije bezitter van de VSX-921. Voor 310 euro bij de Block bij de mediamarkt hadden ze hem niet meer en bij de Block gaven ze hem voor dezelfde prijs mee.
Nu zit ik over één ding te twijfelen vroeger had ik mijn topfield digitenne tuner via Scart op mijn tv aangesloten prima beeld. Nu wil ik eigenlijk alle bronnen op mijn VSX aansluiten. Voor de Topfield kan dit alleen met een drie kleuren stekker (geel Rood en Zwart) composiet aan gesloten worden.
[afbeelding]
Het resultaat wat ik hier uit krijg is niet echt om blij van te worden. Heb ook geprobeerd de instellingen van de topfield tuner aan te passen maar wa tik ook probeer het beeld blijft er slecht uit zien.
Ik vraag me nu af of het nut heeft om een scart naar component te kopen die voor elke RGB(?) kleur een apparaten aansluiting heeft.
[afbeelding]
Ik heb al diverse topics doorgelezen hier en op internet gezocht. Maar kan nergens een sluitend antwoord kunne vinden of dit een kwaliteitsverbetering gaat opleveren
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ah, bedankt. Dan deze week maar eens kijken bij de Saturn.Priyantha Bleeker schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:01:
De VSX-921 en de VSX-931-K zijn het zelfde ja
Vroeger hadden ze ook modellen met een '-S' welke voor 'Silver' stond
En de '-K' modellen zijn altijd de zwarte modellen, waar die '-K' dan precies voor staat weet ik weer niet ;-)
Maar je hoeft geen zorgen te maken iig
Een VSX-912 bestaat nieter bestaat wél een VSX-D912(-S) uit 2003 ongeveer.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Voor zover ik weet staat de -K achter typenummers van apparatuur (van Pioneer) voor 'Key' (=zwart), net als in CMYKPriyantha Bleeker schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:01:
...
Vroeger hadden ze ook modellen met een '-S' welke voor 'Silver' stond
En de '-K' modellen zijn altijd de zwarte modellen, waar die '-K' dan precies voor staat weet ik weer niet ;-)
....
Verwijderd
Het onwaarschijnlijk dat je component over scart zult hebben, dat komt niet echt veel voor, mocht het werken dan ben je goed af, maar wellicht kan de kabel naar de zolder.Wokker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:39:
Ik ben sinds gisteren ook een blije bezitter van de VSX-921. Voor 310 euro bij de Block bij de mediamarkt hadden ze hem niet meer en bij de Block gaven ze hem voor dezelfde prijs mee.
Nu zit ik over één ding te twijfelen vroeger had ik mijn topfield digitenne tuner via Scart op mijn tv aangesloten prima beeld. Nu wil ik eigenlijk alle bronnen op mijn VSX aansluiten. Voor de Topfield kan dit alleen met een drie kleuren stekker (geel Rood en Zwart) composiet aan gesloten worden.
[afbeelding]
Het resultaat wat ik hier uit krijg is niet echt om blij van te worden. Heb ook geprobeerd de instellingen van de topfield tuner aan te passen maar wa tik ook probeer het beeld blijft er slecht uit zien.
Ik vraag me nu af of het nut heeft om een scart naar component te kopen die voor elke RGB(?) kleur een apparaten aansluiting heeft.
[afbeelding]
Ik heb al diverse topics doorgelezen hier en op internet gezocht. Maar kan nergens een sluitend antwoord kunne vinden of dit een kwaliteitsverbetering gaat opleveren
Dat zal nog even duren. Ze hadden 'm niet meer op voorraad, maar ik hoop binnen twee weken een belletje van ze te krijgen dat hij binnen is.
[ Voor 27% gewijzigd door HoppyF op 05-06-2012 21:54 ]
[ Voor 8% gewijzigd door weertenaar op 06-06-2012 08:38 ]
[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 08-06-2012 17:42 ]
Dolby Pro Logic of DTS Neo is iets anders dan Stereo X2 wat de Z-5500 doet. De eerste twee proberen van 2.0 een 5.1 signaal te maken, de Z-5500 gooit het geluid domweg over alle speakers. Vandaar dat je niet het gewenste effect krijgt. Nu hebben veel receivers wel een optie als "All Channel Stereo", maar dat kan ik zo op jouw Pioneer niet vinden. Wel genoeg andere modi. Vraag me af of je Pioneer het dus wel ondersteunt.Aikje schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:20:
Op de Logitech Z-5500, en waarschijnlijk wel meer surround sets, zit een functie voor het spiegelen van het geluid van de front-speakers op de rear-speakers(Stereo X2 als ik me niet vergis).
Nu is mijn vraag: is het ook mogelijk om op de Pioneer ook dat effect te krijgen? Via Dolby Prologic > Expanded krijgen de rear-speakers soms geluid maar dat is niet het volle geluid wat je van de Z-5500 wel krijgt.
Verwijderd
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik m'n LX75 uitpakte, in de winkel hadden ze een LX55 in een kastje staan en toen leek die niet zo grootweertenaar schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:04:
Zo de 2021 is binnen....wat een enorm apparaatHet thuisfront voorzag meteen problemen om hem nog in een kast te krijgen. Helaas zal waarschijnlijk achter een klep of deurtje moeten komen, maar ik maak dan wel een beetje zorgen over de warmteafgifte van het apparaat.
Nu nog wachten op de Anthony Gallo Nucleus Micro Ti speakers en het nieuwe huis :-)
*beeeeep*
Het oneindige X 0
Draai eigenlijk altijd alles gewoon met Pure Direct, vind dat zelf verreweg het beste klinken.Wokker schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:05:
Is dit iets wat ik me verbeeld of hebben jullie voor stereo een afwijkende MCACC instelling gemaakt?
Nickname does not reflect reality
Ja de voorspeakers wel. Als ik MCACC uit zet lijkt het in stereo-beter te klinken. Maar is altijd vrij lastig te vergelijken omdat het volume altijd compleet anders is.Brad Pitt schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:09:
[...]
Draai eigenlijk altijd alles gewoon met Pure Direct, vind dat zelf verreweg het beste klinken.
Je luidsprekers staan in de instellingen wel op Large?
Het oneindige X 0
Dan laat je MCACC (tijdens het luisteren naar stereo-content) toch gewoon uit??Wokker schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:14:
Als ik MCACC uit zet lijkt het in stereo-beter te klinken.
Nickname does not reflect reality
Ik heb zelf een kastje op maat gemaakt, exact de breedte genomen en ongeveer 50 cmn hoog (past heel mooi bij de openhaard die doorloopt.) 12 mm MDF en in dezelfde kleur geschilderd als de rest van de woonkamer. Dicht deurtje ervoor omdat mijn zoontje die knopjes en lichtjes allemaal veel te mooi vindweertenaar schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:04:
Zo de 2021 is binnen....wat een enorm apparaatHet thuisfront voorzag meteen problemen om hem nog in een kast te krijgen. Helaas zal waarschijnlijk achter een klep of deurtje moeten komen, maar ik maak dan wel een beetje zorgen over de warmteafgifte van het apparaat.
Nu nog wachten op de Anthony Gallo Nucleus Micro Ti speakers en het nieuwe huis :-)
99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20
Gulfstream G650
Verwijderd
Ik heb het ook, maar alleen als ik te snel de versterker aan en gelijk weer uit zet.grootw schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:36:
ik heb nu ongeveer een half jaar de VSX-921 en ben er erg tevreden over.
Nu heb ik sinds kort het probleem dat de receiver niet meer reageert nadat deze in stanby is gezet. De lampjes Advanced MCACC en HDMI branden.
De enige mogelijkheid om de receiver weer aan te krijgen is de powerknop enkele seconden ingedrukt te houden. De lampjes doven dan en vervolgens kan de receiver weer aangezet worden. Iemand ervaring hiermee en eventueel een oplossing voor dit probleem?
Kan het zijn dan je HDMI CEC heb aangezet er dat er een aangesloten HDMI apparaat nog aanstaat.grootw schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:36:
ik heb nu ongeveer een half jaar de VSX-921 en ben er erg tevreden over.
Nu heb ik sinds kort het probleem dat de receiver niet meer reageert nadat deze in stanby is gezet. De lampjes Advanced MCACC en HDMI branden.
De enige mogelijkheid om de receiver weer aan te krijgen is de powerknop enkele seconden ingedrukt te houden. De lampjes doven dan en vervolgens kan de receiver weer aangezet worden. Iemand ervaring hiermee en eventueel een oplossing voor dit probleem?
Ik denk dat ze bedoelen maximaal 550W opgenomen vermogen.Nss schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:08:
Ik ben erg benieuwd naar het stroomverbruik van de nieuwe vsx 922. Volgens de specs is het 550w. Zal dat in elke opstelling zijn, ook bijv. bij gebruik van stereo/2 speakers? (link specs: http://www.pioneer.eu/eur/products/VSX-922-K/print.html)
Er staat dat het maximaal geleverde vermogen 150 Watt is per kanaal, maar er staat nergens dat de receiver dat per kanaal tegelijk kan leveren. En in dat laatste zit het hem. Die 150 Watt meten ze op 6 Ohm en bij 1000 Hz, de 150 Watt wordt enkele milliseconden gehaald en je hebt je specificatie. Dat die 150 Watt heel je secondary capacitance ook leeg trekt en je niets meer over hebt doet er dan niet eens meer toe. Ach, consumenten geilen op hoge cijfertjes. Overigens zijn er wel merken (Onkyo, Yamaha) die 7 x 150 Watt op zouden geven...HoppyF schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:34:
[...]
Ik denk dat ze bedoelen maximaal 550W opgenomen vermogen.
Het gemiddelde (uit het net opgenomen) vermogen ligt vermoedelijk een stuk lager.
Verder zijn de geadverteerde 150W per kanaal natuurlijk onzin waarden omdat dit gewoon niet kan.
Stel dat je 7 x 150W vermogen aan je luidsprekers zou willen leveren komt dat neer op 1050W afgegeven vermogen. Het opgenomen vermogen ligt dan nog veel hoger (wellicht iets van 1500-2000W) omdat het rendement van versterkers lang geen 100% is.
[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 12-06-2012 09:58 ]
Pioneer gebruikt Klasse D-versterkers in deze slimline modellen. Wordt een stuk minder warm en qua vermogen zit het dan snel goed. Als het verder qua aansluitingen goed zit zou ik me niet druk maken, zeker niet in dit segment....welke fijn compact is. Maar lever ik dan niet in op kwaliteit of andere zaken? Qua aansluitingen/opties/enz zie ik verder weinig verschil...
Dat hij een passieve subwoofer aan kan sturen is een voordeel als je alleen een receiver wilt vervangen tussen een kant en klare set. Dit omdat maar weinig receivers met een passieve subwoofer overweg kunnen. Echter is de aanwezigheid van een passieve subwoofer bij een set weer een nadeel omdat een actieve simpelweg beter isWel begreep ik dat de S300 ook passieve subwoofers kon aansturen, en de SL100 setje dit dan ook bezat. Echter, weet ik niet of dit nu een voordeel of nadeel is?
Ik heb zelf de S300 en ben daar zeer tevreden over maar, een kleine waarschuwing, indien je ook een UPC ontvanger hebt dan heeft de UPC knop op de afstandsbediening dezelfde functie als de radio knop op de S300 afstandsbediening. Dit betekend dus, als je op de UPC knop drukt de versterker overspringt naar de tuner modus. Beetje irritant maar, is omheen te werken door alleen de ch+ of ch- te gebruiken aangezien hierdoor de UPC box ook terug gaat naar TV-modus (als je bijvoorbeeld digitale radio aan het luisteren was).FabianNL schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:46:
Momenteel heb ik een zeer goedkoop/simpel Home Cinema setje van Philips staan, waarvan gisteren de versterker overleden is... Nu heb ik een beetje zitten te zoeken en kijken op het internet, naar wat de beste keuzes en mogelijkheden zijn.Ik neig vooral nu naar de laatste optie, aangezien ik vrees dat ik met de huidige speakers weinig kan...
- Opnieuw een goedkope set kopen, echter kan je dan nooit uitbreiden en vrees ik dat er straks weer iets sneuvelt... Deze keuze valt dus eigenlijk al wel een beetje af.
- Alleen een losse versterker kopen, en de huidige boxen gebruiken. Volgens 'het internet' is dit echter een slechte oplossing, omdat de boxen waarschijnlijk van dusdanige kwaliteit zijn dat dit weinig oplevert. Ik vrees dat jullie dit bevestigen? Dit scheelt anders wel een hoop geld...
- Een betaalbaar 'volwaardig' 5.1 set, inclusief versterker halen... Via Pricewatch en een beetje zoeken kwam ik vervolgens bij twee opties uit: pricewatch: Pioneer HTP-SL100 en de pricewatch: Pioneer HTP-071
Echter vraag ik me ook af wat het verschil nu is tussen die twee sets van Pioneer. Sowieso bevat de HTP-SL100 de VSX-S300 receiver, welke fijn compact is. Maar lever ik dan niet in op kwaliteit of andere zaken? Qua aansluitingen/opties/enz zie ik verder weinig verschil...
Wel begreep ik dat de S300 ook passieve subwoofers kon aansturen, en de SL100 setje dit dan ook bezat. Echter, weet ik niet of dit nu een voordeel of nadeel is?
Mogelijk dat iemand advies kan geven?
PS. Ik ben voor de duidelijkheid lange tijd tevreden geweest met mijn Philips-setje, en ik begrijp dat ik met een hoger budget veel beter geluid kan krijgen. Echter, zit er meer dan +- €250 echt niet in voor mij.
Alles is terug te redeneren naar 4
Is inderdaad grote BS, de instellingen zouden gewoon behouden moeten blijven.Stephan Oudmaijer schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:56:
Vraagje aan andere Pioneer bezitters.
Als ik m`n receiver `s nachts van de stroom haal (stekkerblok uit) dan is de receiver alle instellinen kwijt. Zojuist gebeld met Pioneer en die zeggen dat dit normaal is. Lijkt mij echt grote BS van Pioneer.
Wat is jullie ervaring? Ik heb de Pioneer VSX-921
Dat staat er anders niet!FeaR schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:18:
[...]
Er staat dat het maximaal geleverde vermogen 150 Watt is per kanaal, maar er staat nergens dat de receiver dat per kanaal tegelijk kan leveren. En in dat laatste zit het hem. Die 150 Watt meten ze op 6 Ohm en bij 1000 Hz, de 150 Watt wordt enkele milliseconden gehaald en je hebt je specificatie. Dat die 150 Watt heel je secondary capacitance ook leeg trekt en je niets meer over hebt doet er dan niet eens meer toe. Ach, consumenten geilen op hoge cijfertjes. Overigens zijn er wel merken (Onkyo, Yamaha) die 7 x 150 Watt op zouden geven...
Inderdaad lulkoek van Pioneer. Als ik niet op mijn xbox zit of filmpje kijk gaat ie ook van de stroom af (stekkerdoor met schakelaar) en de volgende dag staan de instellingen er gewoon in.Stephan Oudmaijer schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:56:
Als ik m`n receiver `s nachts van de stroom haal (stekkerblok uit) dan is de receiver alle instellinen kwijt. Zojuist gebeld met Pioneer en die zeggen dat dit normaal is. Lijkt mij echt grote BS van Pioneer.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Verwijderd
Met mijn VSX-2020 is dat niet het geval, zou het kunnen dat er een batterijtje in aanwezig is dat een minimum aan stroom voorziet, wie weet hier meer over.Stephan Oudmaijer schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:56:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 19:26 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq