Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:58
RookieRooster schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:25:
Kan iemand in het bezit van de Pioneer VSX921 mij uitleggen wat nou precies de mogelijkheden zijn met USB en DLNA/upnp:

USB: Kan je bestanden direct afspelen van een aangesloten USB stick of via USB aangesloten harde schijf? Zo ja, op welke manier kan je zien welke bestanden er op de stick/schijf staan, is dit via de display of via de onscreen display(TV)? Wordt .flac nou wel of niet afgespeelt?
Er staat gewoon een lijst met bestanden die je direct kan afspelen.
DLNA: 'Ziet' de reciever muziek op m'n laptop als ik foobar met upnp plugin draai en zowel laptop en reciever verbonden zijn met het zelfde netwerk? Zo ja, welk apparaat fungeert dan als 'renderer' als ik nummers afspeel(in verband met onderseunde formaten)

Is het mogelijk om muziek te 'pushen' naar de reciever, dus selecteren/afspelen op laptop/PC/tablet/telefoon en luisteren via de reciever in plaats van op laptop/PC aangesloten boxen/koptelefoon?
De receiver ziet niets, maar je kan wel muziek pushen naar de receiver. De renderer is de receiver. Pushen kan via apparaten die DLNA of Airplay ondersteunen. Via Ariplay kan je overigens alleen muziek streamen die Apple ondersteund, zo zal Flac niet zomaar gaan. Via DLNA kan dit wel.
Winkels waar ik deze vragen stel komen meestal niet verder dan 'waarschijnlijk wel' en 'je kan een iPod aansluiten' 8)7
Ze vergeten dat je ook een iPad aan kan sluiten :+

Edit: ik raad je echt aan om je te verdiepen in deze versterker. De manieren van streamen zijn echt legio evenals de ondersteuning die het biedt voor de protocollen.

[ Voor 5% gewijzigd door j-phone op 15-02-2012 23:02 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:13:
Beste Mensen.
Ik heb momenteel de Heco Victa II 601 vloerstaanders (klik). Momenteel staan deze aangesloten op een simpel Klasse D printplaatversterkertje. Ik ben zoekende naar een gepaste AV Receiver om Xbox, Blu-rayspeler en UPCbox op aan te sluiten.

Nu heb ik 2 beperkingen:
Ten eerste het budget. Ik heb echt niet meer dan 400 euro uit te geven. Als arme student is dit voor mij al een half jaar sparen.
Daarnaast de diepte van mijn AV-meubel. Gezien de diepte (355mm) is dit dus eerder een V-meubel? :P
Ik heb maar 2 receivers gevonden die dan binnen mijn budget vallen.
De Pioneer VSX-300 (VSX-300)
De Yamaha RX-V371 (RX-V371).

Nu zit er een verschil in prijs van zo'n 100 euro. Is de Pioneer het prijsverschil waard? Puur om esthetische redenen zou ik voor de Pioneer gaan, maar het gaat uiteindelijk natuurlijk om het geluid.

Bij voorbaat dank,

Mirko
Iemand die kan helpen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Die 300 is volgens mij niet verkeerd, maar een review is niet te vinden. Wel geinig dat je ook een passieve subwoofer kan aansluiten op deze receiver! Ik denk dat je voor het geld (net boven de €300) ene hele complete receiver krijgt die zeker niet minder klinkt dan de huidige versterker (beide klasse D).

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Nou afgelopen week heb ik eindelijk een mooie android phone gekregen een HTC Desire S. Dus ik direct alles geïnstalleerd even de laatste versie van Android er op 2.3.5. Hierna in de market zoeken naar icontrolav2 app maar kon hem nergens vinden. Via de pc gezocht en gevonden, wil ik hem installeren is de android versie niet ondersteund. Is dat even een tegenvaller... Je koopt een mooi apparaat voor veel geld en de ondersteuning van de laatste os versies is er dan niet :(. Mijn vriendin heeft 2.3.3 en daar werkt hij dan weer wel goed op... Dus mensen voor de app kijk uit met je Android updates.

Verwijderd

EricDH schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:42:
[...]

Deze melding heeft niets te maken met je netwerk maar alles met je HDMI.
Wanneer krijg je de HDCP melding?
Ik krijg deze melding als ik via mijn ethernet een internetradio probeert op te vragen..op scherm (panasonic 50vt30, hdmi 1.5) krijg ik de melding "server error" en op display radio..HDCP error

via ipad lukt met een app..wel het afspelen van een radio station..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
TiMMieJ schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:55:
Nou afgelopen week heb ik eindelijk een mooie android phone gekregen een HTC Desire S. Dus ik direct alles geïnstalleerd even de laatste versie van Android er op 2.3.5. Hierna in de market zoeken naar icontrolav2 app maar kon hem nergens vinden. Via de pc gezocht en gevonden, wil ik hem installeren is de android versie niet ondersteund. Is dat even een tegenvaller... Je koopt een mooi apparaat voor veel geld en de ondersteuning van de laatste os versies is er dan niet :(. Mijn vriendin heeft 2.3.3 en daar werkt hij dan weer wel goed op... Dus mensen voor de app kijk uit met je Android updates.
Dat zuigt inderdaad. Valt me flink tegen aangezien het versie verschil minimaal is en in de minor cijfers zit.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:29:
[...]

Ik krijg deze melding als ik via mijn ethernet een internetradio probeert op te vragen..op scherm (panasonic 50vt30, hdmi 1.5) krijg ik de melding "server error" en op display radio..HDCP error

via ipad lukt met een app..wel het afspelen van een radio station..
Weet je zeker dat het een HDCP error is en geen DHCP error?

Eerste heeft namelijk met hdmi te maken wat best vreemd is gezien het om interetradio gaat. DHCP heeft te maken met netwerk, DHCP zorgt voor uitdelen IP-adressen op je netwerk. Staat dit wel aan op je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik krijg Dolby Digital niet aan de praat via mijn satelliet settop box (canal digitaal). Als mijn Pioneer VSX-2021 op Auto surround staat blijft hij Stereo aangeven bij Dolby uitzendingen.

Ik heb:
Dreambox DM500 HD -> Optical Toslink audio out -> Pioneer VSX-2021 receiver
Dreambox DM500 HD -> HDMI -> TV
Geluid TV uit

Ik heb de DM500 bewust niet rechtstreeks op receiver aangesloten met hdmi omdat ik in bovenstaande situatie tegelijkertijd TV kan kijken en muziek kan luisteren.

Weet iemand wat ik fout doe?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Output staat in je dreambox standaard op stereo downmix, even op DD zetten dus, nadeel is dan wel dat je steeds moet switchen als er geen DD voorhanden is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Goeie! Dank je wel! Ik ga het vanavond direct uitproberen.

Wel jammer idd dat je dan moet switchen telkens. Gek eigenlijk. Want als er geen DD uitzending is heb je geen geluid begrijp ik?

[ Voor 20% gewijzigd door wolverine3141 op 24-02-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Je zal er niet op alle kanalen last van hebben, als je sky de kijkt (premiere) dan is er alleen een Duitstalige DD voorhanden en de Engelse stream is stereo.
Dit zal met meerdere zenders zo zijn, aan switchen ontkom je dan niet.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TiMMieJ schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:55:
Ondersteuning van OS is sowieso een domper.
Een receiver (VSX921) vol van iTunes, AirTunes en vol ingaat op de Mac hype, maar geen software ondersteunt of maakt voor het MacOS. Moest een windows laptopje lenen om te kijken hoe de CD mij verder kon helpen met het MCACC verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Web control op de VSX-921?

Ben sinds vorige week aan het spelen met de VSX-921, wordt hier gebruikt met:

- Jamo S 426 (die van 169 van iBood)
- Cisco ITV decoder
- XBOX 360
- UBEE Wifi-modem

Nu werkt bijna alles zoals verwacht, enige dat ik niet aan de praat krijg is de Pioneer Web control om internet voorkeuze zenders in te voeren. Volgens het filmpje hoef je alleen het ip adres van de reciever in te voeren in een browser, in mijn geval 192.168.178.13.

Voor de volledigheid, internetradio werkt, streamen via Windows media player, foobar en Airplay werken zonder problemen.

Bij http://192.168.178.13 krijg je http://192.168.178.13/index.asp waarbij je alleen een optie krijjgt om de MCACC data te downloaden

Bij http://192.168.178.13:8080/ krijg ik een witte pagina met daarop 'presentation page'

Bij http://192.168.178.13:8080/description.xml krijg ik netjes een XML bestand te zien

Is het iemand gelukt om via de PC het scherm uit het filpmje te krijgen?

Verder blijft het MCACC lampje rood branden, ik begrijp dat dit de bedoeling is? (rood geeft mij het gevoel dat er iets niet in orde is)

EDIT: Nog een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden, het verschil in master volume tussen bv. internetradio en de Cisco(volume van de Cisco zelf doet niets als hij is aangesloten op de VSX) is echt enorm, gevoelsmatig heb ik het idee dat het mogelijk moet zijn per ingang het volume te regelen maar ik kan dat nergens terugvinden?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik volg dit forum al enige tijd en teven ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik voor een VSX 821 of VSX 921 moet kiezen? Los hiervan wil ik er Teufel Ultima 30 op aansluiten. Nu mijn vraag op internet lees ik dat de Ohm van de versterker hoger moet zijn dan die van de speakers, maar nu leveren de Teufel Ultima 30 een Ohm van 4 waar de beide VSX 821/921 maar 6 aankunnen, hoe gaat dit uitpakken en is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Jay-7AC schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:19:
Ik volg dit forum al enige tijd en teven ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik voor een VSX 821 of VSX 921 moet kiezen? Los hiervan wil ik er Teufel Ultima 30 op aansluiten. Nu mijn vraag op internet lees ik dat de Ohm van de versterker hoger moet zijn dan die van de speakers, maar nu leveren de Teufel Ultima 30 een Ohm van 4 waar de beide VSX 821/921 maar 6 aankunnen, hoe gaat dit uitpakken en is dit mogelijk?
De keuze tussen de versterkers die je aanvoert is persoonlijk. ALs je iets meer features wilt ga je voor de 921.

De Pioneer kan uitstekend overweg met 4Ohm speakers, jouw Teufel speakers vormen dan ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25
Jay-7AC schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:19:
Speakers hebben een nominale weerstand welke over het algemeen altijd op wordt gegeven. In dit geval 4 Ohm. Echter zegt dit niets. Een speakers is nooit een vaste waarde qua weerstand, dat verandert over het gehele bereik. Grote kans dat de speakers zelfs nog dieper dan 4 Ohm gaan en hoger dan 8 Ohm. Idem met de receiver: deze geeft sowieso geen weerstand zoals speakers dat doen, een versterker levert vermogen. En hoe lager de weerstand hoe meer vermogen er moet worden geleverd. Dus een receiver die 6 Ohm is bestaat niet. 4 Ohm speakers vragen wel wat meer dan 8 Ohm speakers, maar veelal moet dit geen probleem zijn. Het wordt meer een probleem als de speakers onder de 3 Ohm zakken, dat kan voor receivers wel lastig worden. De 6 Ohm is een relatief veilige waarde om op te geven als fabrikant van een receiver. Overigens is het zeer goed mogelijk dat de receiver in protectie zit als je vooral op hardere volumes gaat spelen als er 4 Ohm-speakers aan zijn gesloten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik denk niet dat een niet elite pioneer de teufels gaat trekken en wel om het volgende:

De gevoeligheid van jouw teufels = 86 dB (fabrieks opgave, echte waarde zal lager zijn)
een Pioneer 921 doet ongeveer 5x50W RMS en bij stereo 2x 95w RMS ( 8 ohm )

Voor een gemiddelde woonkamer heb je minimaal het volgende vermogen nodig:

Speaker 85dB = minimaal 128w RMS per kanaal
Speaker 86dB = minimaal 101w RMS per kanaal
Speaker 87dB = minimaal 81w RMS per kanaal
Speaker 88dB = minimaal 64w RMS per kanaal
Speaker 89dB = minimaal 51w RMS per kanaal
Speaker 90dB = minimaal 40w RMS per kanaal
Speaker 91dB = minimaal 32w RMS per kanaal
Speaker 92dB = minimaal 25w RMS per kanaal

Met Teufels heb je dus een flinke versterker nodig, ze zijn niet echt een goede keuze voor een HT systeem. (of je moet een paar K euro over hebben voor een AMP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
fast-server schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:46:
Met Teufels heb je dus een flinke versterker nodig, ze zijn niet echt een goede keuze voor een HT systeem. (of je moet een paar K euro over hebben voor een AMP)
Met alle respect, maar dit is complete B.S. Uiteraard kan je een huiskamer gewoon met RUIM voldoende herrie vullen met Teufels en de genoemde Pioneer receiver. Is totaal geen apparaat van duizenden Euro's voor nodig.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik heb 2 pioneers gehad op 4 ohm magnat 86dB speakers, zolang hij niet hard staat alles prima.
Zet je hem hard dan klappen de hybride eindtrappen er uit.

Als je zo'n set koopt wil je hem af en toe ook hard zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door fast-server op 28-02-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Bedankt voor de reacties, dus als ik het zo lees is gewoon mogelijk. Waaraan zou ik kunnen merken, mocht het het geval, dat mijn versterker(821 of 921, nog niet helemaal uit) de speakers niet voldoende aanstuurt? Aan het volume of dergelijke. De kamer grootte die de Ultima 30's moeten vullen is om en nabij de 30m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Een gemiddelde kamer heeft een inhoud van 60 tot 80m3 daarop is het bovenstaande gebaseerd.

BxHxD van je kamer en dan de efficiëntie van de speakers dB in de tabel er bij pakken.

De 921/1021 doet

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 46.1 watts

Stereo:
Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 119 watts

In stereo heb je dus net voldoende vermogen.

De teufels moeten echter dan echter niet lager gaan als 4 ohm.
De meeste speakers zijn 6 ohm (laag 4 ohm en 8 ohm hoog, het gemiddelde is dan 6 ohm.)

http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?cspkr&1282053173

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1376857

[ Voor 62% gewijzigd door fast-server op 28-02-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
fast-server schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:09:
Een gemiddelde kamer heeft een inhoud van 60 tot 80m3 daarop is het bovenstaande gebaseerd.

BxHxD van je kamer en dan de efficiëntie van de speakers dB in de tabel er bij pakken.

De 921/1021 doet

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 46.1 watts

Stereo:
Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 119 watts

In stereo heb je dus net voldoende vermogen.

De teufels moeten echter dan echter niet lager gaan als 4 ohm.
De meeste speakers zijn 6 ohm (laag 4 ohm en 8 ohm hoog, het gemiddelde is dan 6 ohm.)

http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?cspkr&1282053173

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1376857
Eigenlijk raad je het om de Ohm 4 Ultima 30's te gebruiken op de VSX-921 of 821 in een 30m2 kamer?
En zal de versterker constant die hoge weerstand krijgen te verduren of zal dat alleen zijn als het geluid erg hard staat of bijv. als ik film kijk of muziek luister. Waardoor gat die Ohm omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Ik kan hier op een niet Elite versterker toch langdurig hard spelen. Dit met Audiolab speakers uit 1989 die nominaal 4Ohm zijn, De eindtrappen doen het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Na het nodige gelezen te hebben kom ik er echt niet uit. Er bestaan namelijk nogal wat verschillende opvattingen over het geluid. Ik ben aan het kijken voor een a/v receiver en kwam met mijn budget 4 à 500 euro uit bij de onkyo tx-nr609, Yamaha rx-v 671 of Pioneer vsx-921. Na het lezen van mogelijkheden en reviews viel de onkyo af omdat deze alleen het OSD toont over HDMI en niet over de andere uithangen, op dit moment is dat geen optie, omdat ik nog geen nieuwe tv heb en dus geen hdmi kan gebruiken.

Tussen de Yamaha en Pioneer zit weinig verschil qua mogelijkheden. De Pioneer is daarentegen wel goedkoper en bij de Yamaha mis je wat Apple opties, maar daar maal ik niet om. Het geluidsbeeld van de Yamaha schijnt iets beter te zijn maar dat is marginaal.

Het echte struikelblok is de "kleur" van het geluid want ik kom er echt niet uit. De ene review noemt die Pioneer klinisch, koud en de Yamaha voller, ronder. In een andere review staat precies het tegenovergestelde. Ik ga er mijn niet audiofiel maar leuk voor weinig Jamo S426 HCS 3 5.0 set aan knopen en dat zal zeker de eerste maanden zonder sub zijn. Kan iemand een licht schijnen op mijn dilemma, want zelf ben ik het eind zoek. Normaal gesproken zou ik gaan voor hetgeen mij het meest aanspreekt op ander features maar gezien dat verder gelijk is en eigenlijk alleen de kleur van het geluid en de prijs verschillen moet de doorslag daar vandaan komen.

Ik ben al op zoek geweest naar een winkel die beide heeft staan met mijn of vergelijkbare speakers maar helaas. Of de één of de ander en mijn speakers zijn blijkbaar niet erg populair bij de speciaal zaken (begrijpelijk gezien marge etc.) En om nou 75 euro reiskosten te maken gaat me echt te ver.

Als ik moet kiezen hou ik meer van een warmer en voller geluid dan van killer maar met meer detail.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

The PyroPath schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:23:
Ik ga er mijn niet audiofiel maar leuk voor weinig Jamo S426 HCS 3 5.0 set aan knopen
(...)
Als ik moet kiezen hou ik meer van een warmer en voller geluid dan van killer maar met meer detail.
Aangezien je al weet welke speakers je zult gebruiken: hoe klinken die? Je speakers hebben veel meer invloed op de karakteristieken die je belangrijk vindt.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Zpottr schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:42:
[...]

Aangezien je al weet welke speakers je zult gebruiken: hoe klinken die? Je speakers hebben veel meer invloed op de karakteristieken die je belangrijk vindt.
Op dit moment zijn ze aangesloten op een oude stereo toren, daar weet ik echter van dat die het geluid behoorlijk kleurt en die combinatie klinkt goed. Geen overheersend laag maar tijdens een film zijn bijvoorbeeld explosies wel lekker vol. Nu is die toren echt een behoorlijk goedkoop ding maar ik ben bang dat als de een van de twee receivers "te weinig" kleurt er een gat ontstaat in het midden-laag. Door de verwarrende reviews kan ik hier echter geen duidelijke keus in maken gezien het zo wisseld is.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Terug komend om mijn Ohm vraagstuk, ik heb deze vraag bij Teufel en Pioneer neergelegd. Waarbij Teufel aangaf dat dit goed mogelijk was omdat de speakers zich tussen een Ohm van 4-8 zullen bevinden, van Pioneer moet ik nog reactie ontvangen. Ook ben ik eruit welke versterker ik plan te kopen en dat zal de VSX 921 zijn, maar nu heb ik een vraagje, kan de 921 uit zichzelf(zonder extra adapter aankopen) verbinding maken met het internet en verbinding maken via bluetooth?

Tevens weet iemand wanneer ongeveer de nieuwe line-up receivers word aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Jay-7AC schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:27:
Terug komend om mijn Ohm vraagstuk, ik heb deze vraag bij Teufel en Pioneer neergelegd. Waarbij Teufel aangaf dat dit goed mogelijk was omdat de speakers zich tussen een Ohm van 4-8 zullen bevinden, van Pioneer moet ik nog reactie ontvangen. Ook ben ik eruit welke versterker ik plan te kopen en dat zal de VSX 921 zijn, maar nu heb ik een vraagje, kan de 921 uit zichzelf(zonder extra adapter aankopen) verbinding maken met het internet en verbinding maken via bluetooth?

Tevens weet iemand wanneer ongeveer de nieuwe line-up receivers word aangekondigd?
De vraag over de nieuwe lijn receivers is al meerdere malen gestelt en beantwoord in deze thread.

De 921 heeft een ethernet aansluiting en kan dus bekabeld worden aangesloten met een router. Als je wireless wilt gaan heb je een ethernet --> wireless bridge nodig. Je kan ook de wireless adapter van Pioneer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jay-7AC schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:27:
Waarbij Teufel aangaf dat dit goed mogelijk was omdat de speakers zich tussen een Ohm van 4-8 zullen bevinden.
Dat is dus heel wat anders dan ze op hun site aangeven, lekker handig 8)7
Maar 4 - 8 Ohm is 95% van de speakers. Al zal er altijd wel een kleine dip of piek zijn, maar een beetje receiver vangt dat gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
j-phone schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:18:
[...]

De vraag over de nieuwe lijn receivers is al meerdere malen gestelt en beantwoord in deze thread.

De 921 heeft een ethernet aansluiting en kan dus bekabeld worden aangesloten met een router. Als je wireless wilt gaan heb je een ethernet --> wireless bridge nodig. Je kan ook de wireless adapter van Pioneer kopen.
Stukjes over de nieuwe receiver line-up had ik al gevonden na me comment:P Te snel geplaatst.

En hoe zit dit met Bluetooth, moet ik daar apart een adapter voor kopen of zit het geïntegreerd?
FeaR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 07:23:
[...]

Dat is dus heel wat anders dan ze op hun site aangeven, lekker handig 8)7
Maar 4 - 8 Ohm is 95% van de speakers. Al zal er altijd wel een kleine dip of piek zijn, maar een beetje receiver vangt dat gewoon op.
Dat vond ik dus ook, maar ik ben allang blij dat de 921 hem dan kan aansturen. Tevens ga ik ervan uit dat het wel "een beetje" een receivers is die die 4 Ohm (gematigd) kan hebben. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Jay-7AC schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:36:
En hoe zit dit met Bluetooth, moet ik daar apart een adapter voor kopen of zit het geïntegreerd?
Adapter nodig.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jay-7AC schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:36:
[...]
Dat vond ik dus ook, maar ik ben allang blij dat de 921 hem dan kan aansturen. Tevens ga ik ervan uit dat het wel "een beetje" een receivers is die die 4 Ohm (gematigd) kan hebben. 8)
Maar weinig speakers die niet een keer onder de 4 Ohm duiken. Het wordt pas lastig als het onder de 3 Ohm gaat komen, dan kan een instapper het lastig krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Prijzig apparaatje! Maar die heb ik wel nodig wil ik via Airplay de muziek van mijn Macbook naar de versterker streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Die BT adapter heb je niet nodig om AIrplay te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
The PyroPath schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:49:
[...]

Op dit moment zijn ze aangesloten op een oude stereo toren, daar weet ik echter van dat die het geluid behoorlijk kleurt en die combinatie klinkt goed. Geen overheersend laag maar tijdens een film zijn bijvoorbeeld explosies wel lekker vol. Nu is die toren echt een behoorlijk goedkoop ding maar ik ben bang dat als de een van de twee receivers "te weinig" kleurt er een gat ontstaat in het midden-laag. Door de verwarrende reviews kan ik hier echter geen duidelijke keus in maken gezien het zo wisseld is.
Je kan kiezen tussen een equaliser, MCACC of Audissy achtige oplossingen, toonregeling en parametrische equalisers. Moderne receivers kunnen het geluid alle kanten op laten kleuren zoals jij dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Jay-7AC schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:09:
[...]

Prijzig apparaatje! Maar die heb ik wel nodig wil ik via Airplay de muziek van mijn Macbook naar de versterker streamen.
Als je een UTP kabel in de buurt van de versterker kunt krijgen kan dat ook.

Je kunt ook een routertje dat je misschien nog hebt liggen in client mode zetten en zo je vsx in het netwerk hangen (de pionier Wlan adapter is niets meer dan een USB-Powered routertje).

Tenslotte de bt adapter: die heb je echt alleen nodig als je vanaf een device dat wel bt, maar geen streaming protocollen (BV AirPlay) heeft, muziek wilt spelen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Zpottr schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:56:
[...]

Als je een UTP kabel in de buurt van de versterker kunt krijgen kan dat ook.

Je kunt ook een routertje dat je misschien nog hebt liggen in client mode zetten en zo je vsx in het netwerk hangen (de pionier Wlan adapter is niets meer dan een USB-Powered routertje).

Tenslotte de bt adapter: die heb je echt alleen nodig als je vanaf een device dat wel bt, maar geen streaming protocollen (BV AirPlay) heeft, muziek wilt spelen.
Dus vanuit de doos kan ik muziek streamen van mijn macbook naar de receiver, dat is wel mooi. Maar heeft iemand ervaring met Apple Lossless bestanden streamen via Airplay en of dit zonder storingen gaat enz?

Als ik een ethernet kabel in de receiver doe zal hij ook werken, maar zal het in mijn achterhoofd houden dat ik ook een router kan gebruiken.
Maar zou dat betekenen dat wanneer ik bijv. de logitech wireless speaker adapter op de VSX 921 aansluit, dat dat hetzelfde werkt als de AS-BT200?

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-7AC op 04-03-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me af te vragen wat het verschil is tussen de VSX-2021 en de LX-55 receiver. Is dat echt enkel het WiFi deel ? Op sommige fora lees je dat de LX-55 andere componenten gebruikt. Is dat waar?

Wat betreft WiFi: sommige mensen adviseren b.v. de VSX-2021 te kopen en dan los de AS-WL300 WiFi adaptor. Maar is dat uberhaupt nog nodig als je al een Airport Express oid hebt als access point ? Ik neem aan dat alle network functionaliteit zoals de iPhone apps e.d. ook werkt via een accesspoint en de vaste ethernetpoort van de Pioneer ? Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Jep, dat werkt prima. Ethernekabel naar je router en gaan met die wireless banaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De LC5x serie is van origine geen echte LX, maar een "opgewaardeerd" VSX model. Vanaf de LX7x serie kom je pas in het hogere segment terecht. Dus mocht je die extra's niet nodig hebben, dan zou ik voor een luxe VSX gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-phone schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:29:
Jep, dat werkt prima. Ethernekabel naar je router en gaan met die wireless banaan ;)
Ah perfect! Is los van WiFi nog een verschil tussen de VSX-2021 en de LX-55 receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Hèhè, ze zijn er de nieuwe 2012 lijn van Pioneer.

Pioneer VSX-522-K
Pioneer VSX-822-K
Pioneer VSX-1022-K
Pioneer VSX-1122-K

zie:
http://reviews.cnet.com/8...s-double-down-on-airplay/

Ik mis alleen de opvolger van de VSX-921-K, je zou denken dat dit de VSX-922-K zou moeten worden.
Die is er dus niet. (of nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
HoppyF schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:05:
Hèhè, ze zijn er de nieuwe 2012 lijn van Pioneer.

Pioneer VSX-522-K
Pioneer VSX-822-K
Pioneer VSX-1022-K
Pioneer VSX-1122-K

zie:
http://reviews.cnet.com/8...s-double-down-on-airplay/

Ik mis alleen de opvolger van de VSX-921-K, je zou denken dat dit de VSX-922-K zou moeten worden.
Die is er dus niet. (of nog niet)
Ik mis de opvolger van de VSX-2021-K ook. Het lijkt erop dat de type aanduiding gelijk gaat lopen met de VS. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de informatie nog niet compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Hallo allen,

Vandaag me nieuwe receiver binnen gehad, de VSX-921. Was inmiddels wel nodig na mijn oude vertrouwde VSX-415 welke een jaar of 6 hard gewerkt heeft voor me.. :)

Ik zit echter met een probleem wat ik niet opgelost krijg, ik heb een 3 tal apparaten aangesloten middels HDMI:

- Cisco decoder (ziggo)
- PS3 Slim
- Mac mini (core2duo)

Ik krijg geen geluid over de receiver vanuit de Mac mini. De mac mini zit qua beeld aangesloten op HDMI met een DVI/HDMI adapter en qua geluid via een optische toslink. Op de VSX-921 zitten twee optische ingangen waarvan ik de 2de heb gebruikt voor de Mac mini. Ik heb in het instellingen menu de 2de optische ingang toegewezen aan de mac mini, maar krijg er geen geluid uit..

De overige apparaten doen het direct en de Mac mini heeft altijd perfect gewerkt op mijn oude receiver via de optische kabel.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Overigens ben ik ook benieuwd naar jullie meningen omtrent alle verschillende (nieuwe) geluidssporen! Welk geluidsspoor gebruiken jullie bij een:

- 1080p film met dolby en dts
- 3D film

Thnx, Dylan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga altijd voor: in deze volgorde, indien aanwezig op de schijf

1-DTS-HD Master Audio - lossless encoding of up to 8 channels of audio. (optional
2-Dolby TrueHD - lossless encoding of up to 8 channels of audio. (optional)
3-DTS-HD High Resolution Audio - extension of DTS, 7.1-channel surround sound. (optional)
4-DTS Digital Surround - format used for DVDs, 5.1-channel surround sound. (mandatory)
5-Dolby Digital Plus (DD+) - extension of Dolby Digital, 7.1-channel surround sound. (optional)
6-Dolby Digital (DD) - format used for DVDs, 5.1-channel surround sound. (mandatory)

*-Linear PCM (LPCM) - up to 8 channels of uncompressed audio. (mandatory)

Stereo tracks laat ik door de speler omzetten in 5.1 pcm, alvorens deze naar de receiver (VSX2020) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Dino_V schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:44:
Hallo allen,

Vandaag me nieuwe receiver binnen gehad, de VSX-921. Was inmiddels wel nodig na mijn oude vertrouwde VSX-415 welke een jaar of 6 hard gewerkt heeft voor me.. :)

Ik zit echter met een probleem wat ik niet opgelost krijg, ik heb een 3 tal apparaten aangesloten middels HDMI:

- Cisco decoder (ziggo)
- PS3 Slim
- Mac mini (core2duo)

Ik krijg geen geluid over de receiver vanuit de Mac mini. De mac mini zit qua beeld aangesloten op HDMI met een DVI/HDMI adapter en qua geluid via een optische toslink. Op de VSX-921 zitten twee optische ingangen waarvan ik de 2de heb gebruikt voor de Mac mini. Ik heb in het instellingen menu de 2de optische ingang toegewezen aan de mac mini, maar krijg er geen geluid uit..

De overige apparaten doen het direct en de Mac mini heeft altijd perfect gewerkt op mijn oude receiver via de optische kabel.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Thnx, Dylan
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
^^ Wat staat er op de eerste ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
j-phone schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:11:
^^ Wat staat er op de eerste ingang?
De mac mini staat op de eerste HMDI ingang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Excuses, ik bedoelde de optische ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
j-phone schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:20:
Excuses, ik bedoelde de optische ingang.
Die zit geconnect op de TV (Samsung UE46D7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
En dat werkt prima middels ARC neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
j-phone schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:23:
En dat werkt prima middels ARC neem ik aan?
Ik weet (nog) niks van ARC, maar als ik iets vanuit de tv afspeel dan heb ik prima geluid ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Ok, open even een nieuw topic dan heb je meer exposure en vervuilen we dit topic niet met een slowchat Gaan we daar verder ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Ik gok dat dit wel handig kan zijn voor meerdere mensen die met een mac mini connecten en geen geluid hebben..

Dit moet de oplossing zijn:

Problem solved. Great movie picture and dts sound using combination of hdmi/dvi and optical from mini mac to vsx921.

Basic setup: (described in other post as well)
1| Connect dvi/hdmi to any hdmi input
2| Connect Toslink to Opt-1 / Opt-2
3| Configure receiver port to combine dvi/hdmi + Opt
4| Configure Audio parameter HDMI for AMP (not through)
5| Configure Signal Sel for Auto or Digital

If on Mac make sure you do have a program running blocking all non 2 channel output (Airfoil / Spotify / iTunes).

Alleen ik snap niet waar en hoe ik punt 4 & 5 instel, en bedoeld hij nou dat ik altijd een programma als Airfoil / Spotify / Itunes moet draaien om het geluid over de receiver te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
^^ Gaat verder in Pioneer VSX-921/1021 en Mac mini (geen audio)

[ Voor 127% gewijzigd door j-phone op 16-03-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Helemaal geweldig! Ik heb inmiddels een nieuwe topic aangemaakt omdat ik toch nog wat meer vragen heb over welke geluidsporen en meekomen met welke player op de mac etc.

In ieder geval, thnx man!!

Nieuwe topic: Pioneer VSX-921/1021 en Mac mini (geen audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Geen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
De nieuwe 2012 line-up staat ook op de Pioneer site:
http://www.pioneerelectro...ceivers/Pioneer+Receivers

Verder staan hier nog wat spec's en verschillen opgenoemd per model.
http://www.audioholics.co...x-522-822-1022-1122-k-pre
De "9" serie staat er nog steeds niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik heb op dit moment de Pioneer VSX-421 icm Canton Movie 130 (5.1 setje). Ik ben van plan in de nabije toekomst de speakers te upgraden naar vloerstaanders (merk ben ik nog niet over uit).

Ik vraag mij af of het zin heeft om nu de VSX-421 te vervangen door een hogere klasse zoals de SC-LX75.

Zal het geluid verbeteren als ik de PIoneer SC-LX75 gebruik met de huidige Cantons? Ik gebruik de huidige set voor films en Xbox.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:59
HoppyF schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:07:
De nieuwe 2012 line-up staat ook op de Pioneer site:
http://www.pioneerelectro...ceivers/Pioneer+Receivers

Verder staan hier nog wat spec's en verschillen opgenoemd per model.
http://www.audioholics.co...x-522-822-1022-1122-k-pre
De "9" serie staat er nog steeds niet bij.
Volgens mij zijn dit alleen nog maar de Amerikaanse modellen, want op de Pioneer EU Nieuws pagina staat nog geen enkele vermelding. En als ik naar de specs kijk e.d. zijn dit ook allemaal (kwa voltage's e.d.) amerikaanse modellen.

Sidenote: ik kan het natuurlijk verkeerd geinterpreteerd hebben het nieuwsbericht op de gelinkte website van jou HoppyF

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Mandrake466 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:58:
Ik heb op dit moment de Pioneer VSX-421 icm Canton Movie 130 (5.1 setje). Ik ben van plan in de nabije toekomst de speakers te upgraden naar vloerstaanders (merk ben ik nog niet over uit).

Ik vraag mij af of het zin heeft om nu de VSX-421 te vervangen door een hogere klasse zoals de SC-LX75.

Zal het geluid verbeteren als ik de PIoneer SC-LX75 gebruik met de huidige Cantons? Ik gebruik de huidige set voor films en Xbox.
Een versterker heeft de meeste moeite met het aansturen van het laag en/of speakers met een flinke dip in de impedantie. De Canton Movie 130 heeft eigenlijk van geen van beiden last. Qua impedantie zijn dergelijke kant en klare setjes zeer makkelijk aangezien ze vooral bedoeld zijn om op de lagere series receivers aan te sluiten. Qua het aansturen van het laag is het niet eens mogelijk, want dat kunnen de Cantons niet weergeven, dat gaat rechtstreeks naar de subwoofer. Al met al zal je met de aanschaf van een dikkere receiver geen tot zeer weinig (ik zet mijn geld op "geen") winst behalen. Sowieso ga je dan van het ene uiterste naar het andere: van een low-budget Pioneer naar de LX-serie. Dan kan je die 1500 euro beter in andere speakers steken en een mid-end receiver. Met nieuwe speakers ga je veel meer vooruitgang merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Annuk schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:22:
[...]

Volgens mij zijn dit alleen nog maar de Amerikaanse modellen, want op de Pioneer EU Nieuws pagina staat nog geen enkele vermelding. En als ik naar de specs kijk e.d. zijn dit ook allemaal (kwa voltage's e.d.) amerikaanse modellen.

Sidenote: ik kan het natuurlijk verkeerd geïnterpreteerd hebben het nieuwsbericht op de gelinkte website van jou HoppyF
Dat klopt op dit moment zijn alleen nog de Amerikaanse modellen aangekondigd. Dit zal wel in stappen gaan binnenkort zal de EU ook wel aan de beurt zijn.
Er kunnen dus verschillen zijn in modellen al verwacht ik geen grote verschillen.
De USA/EU verschilt vooral in de voedingsspanning (110/220V) en de normering, wij hebben hier een "CE" markering nodig met daarbij ook nog eens een 220V aansluiting met bijbehorend snoer. (ook wel "Schukostekker" genoemd).

Verder komt er ook een nieuwe App uit voor de Apple devices: iControlAV2012.
Helaas kan ik bij de beschrijving van deze app ook geen EU modellen ontdekken.
Nog even afwachten dus.

BTW nog een tip!
Voor mensen die nog een VSX921-K zoeken, nu voor € 369 en dat is best een scherpe prijs bij de MM:
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,314534,208693.html

[ Voor 15% gewijzigd door HoppyF op 18-03-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Vertragingen bij het afspelen van films, niet altijd, niet constant maar af en toe, kan dit liggen aan goedkope HDMI kabels of is het gewoon de brakheid van een Eminent EM7080?

Ik was altijd van het principe: de D in HDMI staat niet voor niets voor digitaal, 1 of 0, aan of uit, dus een goedkope HDMI, even goed als een Monster kabel... Maar op den duur begin je aan alles te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
HyperBart schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:28:
Vertragingen bij het afspelen van films, niet altijd, niet constant maar af en toe, kan dit liggen aan goedkope HDMI kabels of is het gewoon de brakheid van een Eminent EM7080?

Ik was altijd van het principe: de D in HDMI staat niet voor niets voor digitaal, 1 of 0, aan of uit, dus een goedkope HDMI, even goed als een Monster kabel... Maar op den duur begin je aan alles te twijfelen...
Zal wel niet aan je hdmi kabel liggen maar aan de speler.
Ik gebruik zelf een kabel van nog geen 15 euro (wel highspeed van Konig) en geen vertragingen oid, zelfs niet bij 1080p films. Ik heb de Pioneer VSX-421 en AC Ryan mediaplayer.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Merkwaardig...
De MM biedt de VSX921-K nu aan voor € 369, daarvoor was deze rond de 420.
Zomaar 50 euro goedkoper dus.
Opeens volgen er nog een aantal winkels voor dezelfde prijs (ik ben toch niet gek? zullen ze wel denken)
Zie:
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/964470/#prijzen

Binnenkort zal de 921 niet meer leverbaar meer zijn verwacht ik gezien de 2012 modellen die eraan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Stond op het punt naar de mediamarkt te gaan voor de 921, maar na een klein vergelijk met de nieuwe 1022 zoals aangekondigd op de US website van pioneer toch heeeeel erg gaan twijfelen.

Als je de spec pagina bekijkt staat er "itunes video playback" met een vinkje erachter.
Begrijp ik nou goed dat het dus een complete mediaplayer is als de appletv????

In overige berichten lees ik er niets over. Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

....
Ik was altijd van het principe: de D in HDMI staat niet voor niets voor digitaal, 1 of 0, aan of uit, dus een goedkope HDMI, ....
De 'D' in HDMI staat niet voor 'Digitaal'. HDMI staat voor High-Definition Multimedia Interface. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JAM op 20-03-2012 03:52 . Reden: Engelse URL. Gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffelke
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08-2023
Weet er iemand of je met een VSX-822-K die DLNA ondersteuning heeft, rechtstreeks films kan streamen naar tv vanaf een synology DS212 ? of moet dit altijd via een mediaplayer gebeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
HoppyF schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:29:
[...]

BTW nog een tip!
Voor mensen die nog een VSX921-K zoeken, nu voor € 369 en dat is best een scherpe prijs bij de MM:
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,314534,208693.html
Mooi!

Ik heb net de Dali Zensor speakers besteld en was net op zoek naar een goede receiver, waarbij ik de beste ervaring met de VSX921.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
stoffelke schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:14:
Weet er iemand of je met een VSX-822-K die DLNA ondersteuning heeft, rechtstreeks films kan streamen naar tv vanaf een synology DS212 ? of moet dit altijd via een mediaplayer gebeuren ?
DLNA op een receiver is alleen voor muziek bedoeld. De HMG functie kan geloof ik wel gebruikt worden om foto's te bekijken op je TV maar geen films.

Als je TV DLNA ondersteund kun je wel rechtstreeks vanaf de DS212 films streamen maar dat doe je dan vanaf je TV.

[ Voor 11% gewijzigd door wolverine3141 op 20-03-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
ik heb ook een vsx921 besteld nadat de onkyo die ik besteld was was uitverkocht. ik heb voor 949 euro de Sets KEF KHT2005.3 + Pioneer VSX-921 bij avtrader besteld (is eigenlijk de webshop van Stassen in Venlo). Ik denk ook dat het een hele mooie prijs is voor het geheel. Ik kan niet wachten tot vrijdag want dan ga ik hem afhalen.
Ik heb 1 vraagje, ze spreken telkens over 3D ready, wat houd dat in? Bij een tv betekend het dat er de brilletjes niet bij zijn maar wat betekend dit voor een reciever? Mijn tv is 3D, ga ik 3D kunnen kijken of moet ik nog iets bijkopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:04
Dat betekend dat de receiver vanaf de bron het signaal doorstuurt naar je tv (3d intact blijft) ipv dat hij het niet door kan sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
dus eigenlijk toch gewoon 3D ondersteuning.
Meestal staat "ready" voor addertje onder het gras, gelukkig is dit hier niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een VSX-921-k opgehaald bij de Mediamarkt en er vandaag mee aan het werk gegaan. Het ging mij vooral om de airplay functie. Dit werkt erg goed in combinatie met mijn Ipad en Synology NAS. Ook met audio station kan ik naar de Pioneer streamen. De app is ook mooi vormgegeven. Nadeel is alleen dat het deel van het scherm waarop je de muziek kan selecteren erg klein is.

Heeft iemand ervaring in een 4.1 opstelling (geen centerspeaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
Is er al een indicatie wat het nieuwe 822 model moet gaan kosten in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Heb bij de afgelopen Ibood hunt een Jamo s428 voor een zeer schappelijke prijs weten te kunnen bemachtigen en ben zodoende op zoek naar een receiver. Ik zoek eigenlijk in een vrij goedkope klasse en ben daarmee op de 421, de 521 of de Onkyo SR309 uitgekomen.

Voordeel van de Pioneers t.o.v. de Onkyo is het uitgangsvermogen van 130 watt i.p.v. 100, aangezien de frontspeakers van de Jamo 140 watt hebben staan aan vermogen. Verder zijn ze beide goedkoper, maar ben er ook nog niet helemaal over uit wat de grootste verschillen zijn tussen de 421 en 521, anders dan één extra HDMI ingang? Mochten er nog andere belangrijke verschillen zijn dan hoor ik dat graag :) Ik moet zeggen dat ik nu nijg naar de 521 aangezien het prijsverschil maar een paar tientjes is, maar als iemand goede argumenten tegen heeft dan sta ik uiteraard open voor verandering.

Een totaal andere receiver dan de bovengenoemde mag natuurlijk ook! Maar heb het idee dat er in deze prijsklasse niet heel veel vergelijke alternatieven zijn.

Oh en trouwens hij wordt aangesloten op een Samsung UE40D5000 (Dus audio return over HDMI), Xbox 360 en een streamapparaat wat nu nog mijn laptopje is, maar zal t.z.t. vervangen worden door wat anders (Apple TV3 of Raspberry Pi oid.)

Nog even 1 vraag, kan ook een Yamaha RX-V371 goedkoop overnemen van iemand maar die heeft net als de Onkyo een output van 100 watt. Is die 40 watt echt belangrijk? In ogenschouw genomen dat ik praktisch nooit voluit zal gaan blazen, aangezien ik in een flat woon?

[ Voor 9% gewijzigd door kapert op 21-03-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
kapert schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:58:
Voordeel van de Pioneers t.o.v. de Onkyo is het uitgangsvermogen van 130 watt i.p.v. 100, aangezien de frontspeakers van de Jamo 140 watt hebben staan aan vermogen.

Nog even 1 vraag, kan ook een Yamaha RX-V371 goedkoop overnemen van iemand maar die heeft net als de Onkyo een output van 100 watt. Is die 40 watt echt belangrijk? In ogenschouw genomen dat ik praktisch nooit voluit zal gaan blazen, aangezien ik in een flat woon?
Lees [FAQ] Audio eens, en dan met name het stukje over het vermogen. Sowieso geven Onkyo, Yamaha en Pioneer het vermogen op gemeten op 6 Ohm, bij 1000 Hz en op één kanaal dus dat is helemaal niet representatief. De set die je hebt gekocht is een 5.0 set die van zijn leven nooit stabiel 6 Ohm zal zijn en het lijkt me ook sterk dat je alleen naar een toon van 1000 Hz gaat luisteren. Vermogen moet je je niet blind op staren, je kan de cijfertjes niet één op één met elkaar vergelijken. Sowieso heb je voor een normaal volume maar een paar Watt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Oké duidelijk. Feitelijk volstaan ze dus alle vier, maar moet ik een beetje mijn eigen afweging maken op andere zaken zoals o.a. uiterlijk. Vele extra's t.o.v. van de andere bieden ze niet echt.

Dus dan kies ik toch voor Pioneer VSX-521-K, omdat ik die simpelweg het mooist vind en t.o.v. de 421 is die extra hdmi poort wel handig :). In ieder geval bedankt voor je input FeaR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waarom ik geen internetradio kan beluisteren op mijn VSX 2021-K? Doe ik iets verkeerd
De receiver is bedraad verbonden met het net. Nieuw modem Ziggo.De radio stations heb ik via de site van pioneer in de map favorieten geinstaleerd en de receiver geeft dit ook aan op het displaf, maar ik krijg het maar niet aan de praat. De rest van het systeem doet het prima en het geluid door de Kef speakers is geweldig, maar geen internetradio en geen streaming van bestanden zoals muziek.
Graag een reactie.

Groeten

Langa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:57:
Heeft iemand enig idee waarom ik geen internetradio kan beluisteren op mijn VSX 2021-K? Doe ik iets verkeerd
De receiver is bedraad verbonden met het net. Nieuw modem Ziggo.De radio stations heb ik via de site van pioneer in de map favorieten geinstaleerd en de receiver geeft dit ook aan op het displaf, maar ik krijg het maar niet aan de praat. De rest van het systeem doet het prima en het geluid door de Kef speakers is geweldig, maar geen internetradio en geen streaming van bestanden zoals muziek.
Graag een reactie.

Groeten

Langa
Als je ook niet kunt streamen via DLNA binnen je eigen netwerk heeft het niet met je internet te maken in ieder geval. Je netwerk instellingen staan wel helemaal goed? Gateway / DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Techneuten,

Wie kan mij uitleggen hoe ik mijn Pioneer VSX 1020 K koppel met Air Play (Air Jam) via mn IPod.

Ik lees hier en daar dat ik mn router moet instellen, maar hoe. (Tele2 router)

Jullie know how is van harte welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:52:
Beste Techneuten,

Wie kan mij uitleggen hoe ik mijn Pioneer VSX 1020 K koppel met Air Play (Air Jam) via mn IPod.

Ik lees hier en daar dat ik mn router moet instellen, maar hoe. (Tele2 router)

Jullie know how is van harte welkom
Je Pioneer verbinden met je netwerk, ik neem aan dat je maar 1 router hebt, vervolgens zou Air Play automatisch moeten worden weergegeven indien je ook aangemeld bent in je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag beste tweakers,

Ik heb even een kort vraagje over een pioneer versterker.
Ik was van plan een pioneer 1021K te kopen (prijs +/- 550-600 euro) maar nu heb ik de kans om een 1020 van 1 jaar oud te kopen voor 340 euro.
Lijkt dit jullie een goede deal, ik heb al opgezocht wat de verschillen zijn van functies, het grootste gemis zal voor mij de dlna service zijn die ontbreekt.
Het was mij wel onduidelijk als de 1020 ook video signaal doorgeeft als hij uit staat? Het lijkt mij anders wel zeer vervelend als de receiver altijd aan moet staan......

Hij gaat trouwens gebruikt worden om een setje b&w cm1's aan te sturen, later uit te breiden naar 5.1 opstelling.

alvast bedankt voor de reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:42:
Dag beste tweakers,

Ik was van plan een pioneer 1021K te kopen (prijs +/- 550-600 euro) maar nu heb ik de kans om een 1020 van 1 jaar oud te kopen voor 340 euro.
Lijkt dit jullie een goede deal, ik heb al opgezocht wat de verschillen zijn van functies, het grootste gemis zal voor mij de dlna service zijn die ontbreekt.
Het was mij wel onduidelijk als de 1020 ook video signaal doorgeeft als hij uit staat? Het lijkt mij anders wel zeer vervelend als de receiver altijd aan moet staan......

Hij gaat trouwens gebruikt worden om een setje b&w cm1's aan te sturen, later uit te breiden naar 5.1 opstelling.

Ik zou dan eerder voor de VSX 921K gaan. Die staat nu te koop voor € 367. Fantastisch te bedienen met de AVcontrol2 app (iOS en Android). Heeft ook DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de winkel eens de 921 en de 1021 naast elkaar gehoord op een setje b&w 684's.
Daar hoorde ik wel een duidelijk verschil tussen de twee, de 1021 wist de speakers beter aan te sturen.
Vandaar dat ik eerder voor deze reeks zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:42:
Dag beste tweakers,

Ik zou minstens gaan voor de 1020, de CM1 snoept aardig wat vermogen om echt lekker te klinken. Ik zou eerlijk gezegd wel wat meer uitgeven aan een amp, of een iets pakken uit een vorige generatie. Ik draai op een LX72 met een stel CM1 en die weet het volle potentieel uit de speakers te halen. Zoiets is ook erg leuk :)

http://link.marktplaats.nl/535719200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Ik heb een UPC HD box (cisco) en de VSX-300 echter, als ik de UPC knop op de afstandsbediening indruk, schiet de versterker naar de tuner stand. Is er iemand die dit ook heeft? Het liefst zou ik de tuner compleet uitschakelen aangezien ik die toch niet gebruik maar, dit zou waarschijnlijk in de firmware gewijzigd moeten worden :(

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik in het bezit van de vsx-2021! Top ding, maar krijg het volgende niet voor elkaar, wellicht dat iemand daar een oplossing voor heeft.

Ik wil mijn mediacenter aansluiten. Uitgang voor beeld is DVI en voor geluid SP/dif. Op de DVI kabel heb ik een koppelstuk naar hdmi gezet. Het beeld krijg ik nu ook door, echter geen geluid. Als ik in de menu instellingen van de ingangs signalen hdmi uit zet, komt er wel geluid door via de coaxiale aansluiting.

Hdmi en coaxiale aansluiting krijg ik niet alle twee tegelijk werkend. Kan dit wel? En zo ja, wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI niet uitzetten en SP-Diff aanzetten in het menu, dus beide moeten aanstaan voor de betreffende bron.

Dat werkt hier zo op mijn VSX-2020 voor een Sat ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie. Het rare is alleen dat als ik hdmi en coaxiaal alle twee aan heb staan, ik alleen beeld door krijg. Het lijkt net of zodra hij een signaal via hdmi binnen krijgt de andere inkomende signalen niet meer doorgegeven worden. Zet ik hdmi uit, dan komt het geluid signaal wel door.

Het lijkt mij inderdaad dat ze alle twee naast elkaar gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost!

Via afstandsbediening knop 'signal sel' :-) alles werkt super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:09:
Ik heb in de winkel eens de 921 en de 1021 naast elkaar gehoord op een setje b&w 684's.
Daar hoorde ik wel een duidelijk verschil tussen de twee, de 1021 wist de speakers beter aan te sturen.
Vandaar dat ik eerder voor deze reeks zou gaan.
Nochtans is het verschil tussen die 2 enkel het aantal HDMI aansluitingen. Het versterkergedeelte is identiek...

Het zal wel aan je oren gelegen hebben...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tommie12 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:53:
[...]
Nochtans is het verschil tussen die 2 enkel het aantal HDMI aansluitingen. Het versterkergedeelte is identiek...

Idd! :P
Zie hier het bewijs:
http://www.pioneer.eu/eur...tml?__P5=54483&__P6=54466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:53:
[...]

Toch het ik het zeer duidelijk gehoord, in de winkel kon je met een bedieningspaneel de versterkers verwisselen. Ofwel was de 1021 volledig anders ingesteld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:08:
[...]

Toch het ik het zeer duidelijk gehoord, in de winkel kon je met een bedieningspaneel de versterkers verwisselen. Ofwel was de 1021 volledig anders ingesteld.....
Dat laatste kan zijn. Als de componenten gelijk zijn en je een (dubbel) blinde test doet, zou je geen verschil mogen horen. Maar goed, 't zou niet de eerste winkel zijn die de duurdere tv/receiver/mediaspeler zodanig instelt dat hij veel beter lijkt dan een goedkopere.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vsx-2020, als ik een harde schijf op Usb aansluit, kan ik wel mp3's spelen maar geen FLAC bestanden. Hoe kan dit verholpen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:01:
Ik heb een vsx-2020, als ik een harde schijf op Usb aansluit, kan ik wel mp3's spelen maar geen FLAC bestanden. Hoe kan dit verholpen worden?
Niet.. Ik heb zelf de VSX-921 en loop tegen hetzelfde probleem aan... .FLAC kan de VSX vanaf usb niet afspelen. Via een netwerk (DLNA) kan het trouwens wel vreemd genoeg, ik gebruik hier zelf Serviio voor maar WMP (met plugin) of Foobar2000 werken ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 13:59
Ik heb even tussendoor een vraag:

Ik heb een Pioneer VSX-921 verbonden aan mijn thuisnetwerk. Hierdoor kan ik draadloos vanaf I-tunes muziek naar mijn receiver sturen door middel van Airplay. Het werkt allemaal heel erg mooi.
Maar nu het volgende: het uitgaande volume van de receiver is ook via Airplay verbonden aan de volumeknop van I-tunes. Dit wil dus zeggen dat als ik het volume in I-tunes vol open zet, de receiver ook vol open gaat!! Dit is niet goed voor de sfeer in huis, de buren en mijn oren...

Is er dus een optie om in de Airplay stand mijn receiver een maximaal volume te geven. Of, wat misschien beter is, kan ik de link tussen de volumeknop in I-tunes en op de receiver omzeilen?

Ik hoop dat er een oplossing hiervoor is, want Airplay bevalt ons ERG goed!

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Michiel706 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:39:
Ik heb even tussendoor een vraag:

Ik heb een Pioneer VSX-921 verbonden aan mijn thuisnetwerk. Hierdoor kan ik draadloos vanaf I-tunes muziek naar mijn receiver sturen door middel van Airplay. Het werkt allemaal heel erg mooi.
Maar nu het volgende: het uitgaande volume van de receiver is ook via Airplay verbonden aan de volumeknop van I-tunes. Dit wil dus zeggen dat als ik het volume in I-tunes vol open zet, de receiver ook vol open gaat!! Dit is niet goed voor de sfeer in huis, de buren en mijn oren...

Is er dus een optie om in de Airplay stand mijn receiver een maximaal volume te geven. Of, wat misschien beter is, kan ik de link tussen de volumeknop in I-tunes en op de receiver omzeilen?

Ik hoop dat er een oplossing hiervoor is, want Airplay bevalt ons ERG goed!
Voor zover ik weet gaat dit niet, ik zet het volume dan ook altijd eerst lager in iTunes. Airplay bevalt hier trouwens ook errug goed :)

Pagina: 1 ... 14 ... 34 Laatste