Pioneer VSX-921/1021 en Mac mini (geen audio)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Wanneer je een Mac mini via DVI/HDMI adapter aansluit op de VSX-921 en het geluid met een optische kabel aansluit op bv opt-2 dan komt er geen geluid uit de speakers tijdens een film of tijdens het afspelen van muziek via de Mac mini.

De oplossing zou zijn:

Dit moet de oplossing zijn:

Problem solved. Great movie picture and dts sound using combination of hdmi/dvi and optical from mini mac to vsx921.

Basic setup: (described in other post as well)
1| Connect dvi/hdmi to any hdmi input
2| Connect Toslink to Opt-1 / Opt-2
3| Configure receiver port to combine dvi/hdmi + Opt
4| Configure Audio parameter HDMI for AMP (not through)
5| Configure Signal Sel for Auto or Digital

If on Mac make sure you do have a program running blocking all non 2 channel output (Airfoil / Spotify / iTunes).

Echter snap ik (nog) niet hoe ik #4 & #5 instel en lijkt bovenstaande oplossing er ook op dat je een programma als Airfoil / Spotify of iTunes moet draaien om geluid uit de speakers te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:58
HDMI AMP stel je in in de sound setup van je receiver. Dat bereik je door de grote X iin de buurt van je cursor navigatie in te drukken op je remote en een aantal keer naar beneden te klikken.

Signal sel zit boven de '4' toets op je remote.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Helemaal top! Hoor eindelijk geluid bij een film! :)

Nu direct een vraag over welke player er het beste is om de extra geluidsporen van een 3D film mee te zenden..

Als ik nu een 3D film afspeel via Plex krijg ik er alleen DTS uit, terwijl er veel meer geluidssporen bij horen te zitten..

Heb je daar enig idee over of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:45
ik geloof dat er alleen DTS en Dolby / PCM over optisch gaat, de hd varianten alleen over hdmi
spdiff heeft te weinig bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Probeer VLC eens, daar kan je default audiostreams in instellen. Let op, dit programma heeft legio mogelijkheden. XBMC is ook een erg goed mediacenter voor de mac en andere platformen waar je audio en subs kan kiezen. Beide zijn gratis cq open source.

Edit: HD sources kan je ook over je displayport sturen samen met het beeld:

About Mini DisplayPort to HDMI adapters

[ Voor 22% gewijzigd door j-phone op 16-03-2012 23:08 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
j-phone schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:04:
Probeer VLC eens, daar kan je default audiostreams in instellen. Let op, dit programma heeft legio mogelijkheden. XBMC is ook een erg goed mediacenter voor de mac en andere platformen waar je audio en subs kan kiezen. Beide zijn gratis cq open source.

Edit: HD sources kan je ook over je displayport sturen samen met het beeld:

About Mini DisplayPort to HDMI adapters
Normaliter wel ja, maar dit is nog een Mac mini met een DVI uitgang, deze ondersteund alleen video..

Maargoed, als dat de reden is dan weet ik hoe het komt.. Wederom wat nieuws kopen dus; na een nieuwe tv en nieuwe receiver dus ook een nieuwe mac mini nodig... Zal me vriendin leuk vinden!

Ik speel nu wat 3D films af maar moet ik daar ook nog een instelling in de receiver voor doen want de beelden overlappen elkaar als ik 3D aanzet op me tv tijdens het afspelen van de film..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Je vriendin staat in je avatar? Daar zou ik de mini voor laten staan ;)

Wees blij dat je een Mac hebt, de tweedehands waarde daarvan is vrij hoog. Je kan hem ook inruilen bij icenter in Beverwijk, krijg je korting op een nieuwe.

Het 3D gedeelte ken ik niet, ik draai nog ouderwets 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
j-phone schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:45:
Je vriendin staat in je avatar? Daar zou ik de mini voor laten staan ;)

Wees blij dat je een Mac hebt, de tweedehands waarde daarvan is vrij hoog. Je kan hem ook inruilen bij icenter in Beverwijk, krijg je korting op een nieuwe.

Het 3D gedeelte ken ik niet, ik draai nog ouderwets 2D.
Haha!

Ben ook blij met de mac mini, maar ondervind nu wel 2 grote nadelen; optisch ondersteund geen nieuwe geluidssporen en de dvi/hdmi ondersteund niet de juiste resolutie van mijn tv. Met als gevolg dat ik of met zwarte balken zit of d.m.v overscan volledig beeld heb, maar dat is net te groot waardoor de menubalk en de dock iets wegvallen...

Jammer dat je geen 3D ervaringen hebt! Heb het inmiddels al werkend, via de overscan resolutie zijn de beelden niet meer overlappend :P
Pagina: 1